Hi,
Vooralsnog ga ik nu mijn centen opsparen voor deze build:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 72,90 | € 72,90 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,40 | € 15,40 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced Black and White Edition | € 79,50 | € 79,50 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 35,95 | € 35,95 |
3 | Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm | € 3,65 | € 10,95 |
1 | Intel Core i7 3770 Boxed | € 265,- | € 265,- |
1 | be quiet! Efficient F1 500W | € 62,90 | € 62,90 |
1 | Samsung 830 series 256GB | € 175,- | € 175,- |
1 | Corsair XMS3 CMX16GX3M2A1333C9 | € 90,70 | € 90,70 |
1 | Asrock Z77 Pro3 | € 88,95 | € 88,95 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 897,25 |
Ik zal even alles netjes toelichten:
- de
Samsung HD vanwege prijs en goede score hier op Tweakers, 1 TB is voorlopig genoeg, ik heb momenteel 500 GB niet eens vol terwijl ik mij nooit inhou bij bestandsgrootten op illustrator of Photoshop, ik download namelijk ook geen films o.i.d.
- De
LG Optische drive vanwege de goede score hier op tweakers, ik heb veel vertrouwen in jullie
- De
CM690 II kast vanwege de looks en de witte led fan vind ik dan wel weer gaaf en anders dan de meeste rode en blauwe led fans aanwezig in sommige kasten die me aanspreken. Ook een ruime kast met genoeg mogelijkheden. Wederom ook ondersteunt in score door een groot aantal Tweakers.
-
Scythe mugen 2 rev. b vanwege zijn stilheid en op aanraden in dit topic.
- 3 zeer stil geteste
Nexus fans om airflow goed te houden binnen de kast. Koele kast is altijd goed voor de levensduur van de apparatuur heb ik mij over ingelezen, ik begrijp dat mijn pc geen extreme koeling behoeft, maar voorkomen is beter dan genezen (+ het kost een tientje, big deal?!).
-
i7 3770 processor. Voornamelijk vanwege de HD 4000 graphics en hyperthreading. Geen K versie want overclocken is waarschijnlijk toch niet aan mij besteed.
-
be quiet! voeding van 500 watt (met 80 plus Gold certificering) toch verkozen boven de seasonic, mede doordat deze voeding een Gold certificering kreeg en ik er als leek verder toch weinig van zal merken.
- Samsung 830 SSD. Deze moet ervoor gaan zorgen dat al mijn programma's feilloos en snel op zullen starten.
-
XMS3 interne geheugen van 16GB (dual channel). Gekozen vanwege cas 9 en lage prijs, moederbord ondersteunt dit type geheugen niet specifiek, maar mij wordt verteld dat dit zeer zelden problemen oplevert.
-
AsRock z77 Pro 3 moederbord. Dit vanwege de MVP (welke mijn HD 4000 igpu laat samenwerken met een eventuele toekomstige videokaart) en de prijs.
In de nabije toekomst dan waarschijnlijk nog:
- Twee maal 23" IPS schermen.
- Een extra TB Samsung Harddrive.
- ...en een videokaart, ik denk aan een GTX550 ti of GTX560 ti (ligt aan mijn budget) i.v.m. CUDA waar ik blijkbaar als grafisch ontwerper gebruik van kan maken. Of is dat onzin en is een HD7770 of HD7850 ook prima geschikt? Ook kan ik denken aan een Workstationkaart (quadro of firepro) aangezien ik toch niet van plan ben met het systeem te gaan gamen.
Ook meteen nog de vraag of ik met de toevoeging van deze kaarten genoeg zal hebben aan mijn 500 Watt voeding in mijn start build?
Ik hoor graag of er nog opmerkingen zijn bij mijn onderdelen of mijn keuze waarom ik voor ze ben gegaan!
EDIT: Nu ben ik een echte Tweaker aan het worden

en probeer een hoop pagina's en topics terug te lezen, me te bemoeien en dingen te vragen om meer te weten te komen. Hierdoor lees ik dat bij het gebruik van 2 schermen, een videokaart word aangeraden. Dit alleen wel in de context dat er dan word
gegamed op deze 2 schermen, iets wat ik dus
niet wil...
Mijn vraag is dus eigenlijk;
Ben ik niet haast verplicht tot het kopen van een videokaart wanneer ik mijn twee 23" IPS schermpjes wil aanschaffen, of trekt mijn intel HD 4000 ipgu dat nog zonder moeite?
[
Voor 5% gewijzigd door
Jouel op 30-07-2012 13:05
. Reden: toevoeging en opmaak ]