Ik heb gister mijn ESL winnings omgezet naar free expwontcachme schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:36:
[...]
Mag ik wel ff gaan grinden. Zit nu op 34k op de AMX13 90. Dus de lorraine zal ik zeker wel halen. Dan zal ik alleen wel xp moeten gaan converten naar de batchat. Tussendoor ook nog de Lowe/T34 spelen om 3.1 miljoen credits binnen te harken.....
Tank destroyers!!!!wontcachme schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:49:
[...]
Dan ben ik er ook grotendeels klaar mee. Heb dan de T110, IS7, IS4, E100, 50B. Dan heb ik al een scout (T50-2), een arty (T92) en 2 mediums (Patton, Batchat). Dan heb ik niets meer om voor te grinden. Hooguit nog een voorraad credits aanleggen en free xp opbouwen
Gefeliciteerd met de BC! Bizar eigenlijk hoe dat ding zoveel fijner speelt dan de Lorraine terwijl ze zoveel overeenkomsten hebben (zelfde gun, allebei snel). De batchat heeft alleen een kleiner profiel en schiet en herlaad net wat sneller. Toch een wereld van verschil. Ben benieuwd hoe die als Tier X gaat werken.Appel schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 07:14:
[...]
Ik heb gister mijn ESL winnings omgezet naar free expWat is die Batchat een gigantische verademing in vergelijking met die Lorraine zeg. 2 potjes op kunnen spelen en ik ben verkocht! Hij is leuk
Babs out!
[ Voor 42% gewijzigd door filipy23 op 11-07-2012 07:28 ]
True, ik hoop echt dat dat wordt aangepast.psychoclown schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:59:
[...]
Met iets betere armor waarden (hoeft maar minimaal te wezen) zal het nog steeds een erg fijne tank worden mits de manoeuvreerbaarheid gelijk blijft en de accuracy erg hoog ligt. Dit omdat de huidige E50 al 2390 DPM heeft dus die 'hogere' RoF van 0.12 doet niet veel.
Bij mij gaat de winrate ook gestaag omhoog. Zit nu met alleen maar pubs op 55%. Average exp en damage gaan ook goed omhoog. Speel vooral JP, ferdi, PII, JT, gw panther, t20, m4e8, t32. Platoons heb ik helaas te weinig tijd voor, speel meestal maar 30 tot 45 min. Gisteren wel weer eens gedaan, dat ging redelijk.psychoclown schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:59:
[...]
Teller staat inmiddels op 60,93% en stijgende, evenals de average exp, overigens speel ik wel voornamelijk hoge tiers.
flickr - WOT Profile - Game PC
Toch wel grappig om te zien hoe meer XVM mod wordt geinstalleerd, hoe belangrijker de statistieken worden.
Doet me een beetje aan de gearscore hype denken in WOW. Daar werd je ook helemaal de grond ingeboord als je een lage score had.
Nu zegt de XVM mod ietsje meer over mensen, maar net zoals gearscore is het maar een incomplete afspiegeling van iemand zijn skills. En je kan in een random ook helemaal niks met de score.
Wat wel grappig is om te zien dat door de mod iedereen gelijk voor de beste statistieken gaat werken.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb hem ook en ik wordt er ook door beinvloed om betere battles te spelen en ik voel me zuur als ik er weer 1 verloren heb door mijn eigen fouten.
Doet me een beetje aan de gearscore hype denken in WOW. Daar werd je ook helemaal de grond ingeboord als je een lage score had.
Nu zegt de XVM mod ietsje meer over mensen, maar net zoals gearscore is het maar een incomplete afspiegeling van iemand zijn skills. En je kan in een random ook helemaal niks met de score.
Wat wel grappig is om te zien dat door de mod iedereen gelijk voor de beste statistieken gaat werken.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb hem ook en ik wordt er ook door beinvloed om betere battles te spelen en ik voel me zuur als ik er weer 1 verloren heb door mijn eigen fouten.
Ik heb XVM uitgezet. Ik vertrouw er nu gewoon op dat mijn team keihard gaat falen, en de tegenstanders keihard gaan ownen.defiler1974 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:02:
Toch wel grappig om te zien hoe meer XVM mod wordt geinstalleerd, hoe belangrijker de statistieken worden.
Probleem met XVM is dat ik op mijn T32 iets 44% winrate hebt. Kan je mij wel een noob noemen, maar ik weet echt wel hoe ik moet spelen. Jammer genoeg heb ik veel pubs gedaan waarbij ik verlies doordat het team zich 1 voor 1 opstelt bij de tegenstanders zodat ze afgeknalt worden om de beurten... De mod kan handig zijn, maar over het algemeen zie je snel genoeg wanneer iemand ervaring heeft of niet.
Vorige patch heb ik het gebruikt, maar zie niet echt de nut ervan. Zodoende niet meer geupdate.
Vorige patch heb ik het gebruikt, maar zie niet echt de nut ervan. Zodoende niet meer geupdate.
[ Voor 11% gewijzigd door patrickos85 op 11-07-2012 09:23 ]
Zo ik heb gisteren dan eindelijk de t-44 geunlocked en direct kunnen toevoegen aan mijn collectie. Heeft iemand nog tips in welke volgorde de verschillende mods te researchen?
Daarnaast heb ik nog een kleine vraag, gebruiken jullie de VIII gun of de VI top gun?
Daarnaast heb ik nog een kleine vraag, gebruiken jullie de VIII gun of de VI top gun?
Heb de T30 al en vind niet zoveel aan TD's. Zeker de turretloze versies.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
De T30 was geniaal..totdat ze het nodig vonden om te verkrachtenwontcachme schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:40:
[...]
Heb de T30 al en vind niet zoveel aan TD's. Zeker de turretloze versies.
Eerst naar de LB-1(VII gun) researchen, daarna de engines, dan de tracks en radio.Ramasha schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:31:
Zo ik heb gisteren dan eindelijk de t-44 geunlocked en direct kunnen toevoegen aan mijn collectie. Heeft iemand nog tips in welke volgorde de verschillende mods te researchen?
Vuurkracht is het belangrijkst, anders doe je geen damage en krijg je geen xp.
Ik vind zelf de LB-1 (VII gun) lekkerder spelen als de D-25-44 (VIII gun). Maar dat ligt aan je speelstijl.
De VIII heeft minder DPM, maar geeft lekkere alpha damage, goed voor hit and run tactics.
De LB-1 is de ultieme flank gun, goede ROF.
Zelf vind ik de T-44 in zijn sterkste rol een flanker. Je moet rondjes draaien om je tegenstander en weinig hits incasseren, die tank kan niet zoveel hebben.
Doorgaans speel ik terughoudend en snipend met de T-44, totdat ik een goede kans zie en denk het te kunnen overleven. Dan ga je crossen met die tank en tanks doldraaien.
Doe je dat te vroeg, dan wordt je kansloos afgeschoten doorgaans. Hij kan een beetje bouncen op zijn voorkant, maar iemand die weet waar hij moet mikken schiet zo je ammorack aan gort.
Gisteravond aardig wat prutspotjes gehad (soms heb je gewoon van die dagen) een paar waren echter wel leuk.
Had in 1 match het volgende gekilled:
2x T29, 1x KV2, 1x M18 en nog wat random kleinere tankjes, uiteindelijke achievements:
sharpshooter, reaper, top gun en nog wat kleintjes. Verloren uiteindelijk wel ... maar toch was een leuke match.
Aan het einde van de avond samen met wat clanleden nog rond zitten crossen met Tier 2 tankjes. Was wel geinig opzich (Zwaar overgeared en met een crew die veel beter is dan de meesten op die tier).
Ben nog druk bezig met de Tiger, nog 1 engine unlocken en dan de lange grind voor de King Tiger. Zodra ik die volledig heb unlocked. Ga ik denk ik proberen om een IS-3 te krijgen, word veel gebruikt in TC's dus zou er graag 1 hebben
Had in 1 match het volgende gekilled:
2x T29, 1x KV2, 1x M18 en nog wat random kleinere tankjes, uiteindelijke achievements:
sharpshooter, reaper, top gun en nog wat kleintjes. Verloren uiteindelijk wel ... maar toch was een leuke match.
Aan het einde van de avond samen met wat clanleden nog rond zitten crossen met Tier 2 tankjes. Was wel geinig opzich (Zwaar overgeared en met een crew die veel beter is dan de meesten op die tier).
Ben nog druk bezig met de Tiger, nog 1 engine unlocken en dan de lange grind voor de King Tiger. Zodra ik die volledig heb unlocked. Ga ik denk ik proberen om een IS-3 te krijgen, word veel gebruikt in TC's dus zou er graag 1 hebben
Ze doen dit vanwege de nieuwe match making (+/- 1 tier):
Zal best wel eens grotere impact kunnen hebben dan ik in eerste instantie dacht. Tier 10 tanks zullen niet veel tier 8 tanks meer zien.
Komt er eigenlijk op neer dat de meeste battles voor normale tanks bestaan uit tanks van twee tiers!GeneralDirection: These changes are being made because of the matchmaker changes also in 7.5. If those listed tanks were left alone, they would dominate pretty hardcore with a lower tier spread.
Zal best wel eens grotere impact kunnen hebben dan ik in eerste instantie dacht. Tier 10 tanks zullen niet veel tier 8 tanks meer zien.
Vind eigenlijk dat ze de Lorraine uit de franse lijn hadden moeten halen, de amx 13 90 en de Bat spelen vergelijkbaar, maar de Lorraine is een vreemde eend gans. Die stock gun van de Bat is wel even afkicken als de 100mm van de Lorraine gewend bent, kan niet eens de zijkant van een M103 doorboren. Vanavond de tracks maar eens grinden.wsLy schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:23:
- T-34-85: Removed 100mm D10T gun, 85mm cannon improved D5T-85BM, added to the engine B-54K.
- T-43: Removed 100mm D10T gun, 85mm cannon improved D5T-85BM, added to the engine B-54K.
Dus de 100mm verdwijnt van deze tanks? Dan heb ik al helemaal geen zin meer om de T-43 aan te schaffen... Tenzij de D5T-85BM ongeveer dezelfde penetratie krijgt als de 100mm... anders heeft het gewoon zo goed als geen zin om met de T-43 te spelen.
Shuttle st20g5
Ach de lorraine is wel een leuke tank, maar je moet hem wat meer in sniper rol spelen, dat ding is een rijdende schoenendoos. Iedereen ziet hem en kan erdoorheen schieten. Alleen rondrijden als je cover hebt en niet onder schot staat.Knowuse schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:24:
Vind eigenlijk dat ze de Lorraine uit de franse lijn hadden moeten halen, de amx 13 90 en de Bat spelen vergelijkbaar, maar de Lorraine is een vreemde eend gans. Die stock gun van de Bat is wel even afkicken als de 100mm van de Lorraine gewend bent, kan niet eens de zijkant van een M103 doorboren. Vanavond de tracks maar eens grinden.
Heb net ook de Batchat gehaald, maar moet er nog wel mee leren omgaan. Alles geresearched behalve de engine nog, dus hij is wat trager.
Ik rijd nog te snel in posities waar ik denk snel een tank uit te schakelen, maar kom dan snel vast te zitten. Zodra de tegenstander een batchat ziet dan ben je ineens prio 1 voor iedereen ongeveer.
Veel potjes eindigen bij mij nog in een grote bal met vuur binnen een paar minuten.
Waarschijnlijk gewoon wat meer geduld hebben en in het begin snipen, vluchtroutes open houden en pas aanvallen als je weet wat er in de bosjes zit!
Ja ik schiet ook redelijk snel op amx 13 75/90 en batchats. Krengen zijn gewoon te snel en gevaarlijk om te negeren
Als je het ding even uit het oog verliest zit ie je in de reet van je tank te schieten.
Wat al meer mensen zeiden, een batchat is een aasgier, die kan de eenzame en zwaar beschadigde tanks het laatste schot geven. Ik ben net begonnen aan de grind op m'n verdere elite Lorraine en met de 3e motor speelt die ook al een stuk leuker.
Kan het nu zelf niet verifieren maar heb je tracks niet nodig om nieuwe turret erop te mounten?defiler1974 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:13:
[...]
Eerst naar de LB-1(VII gun) researchen, daarna de engines, dan de tracks en radio.
Vuurkracht is het belangrijkst, anders doe je geen damage en krijg je geen xp.
Ik vind zelf de LB-1 (VII gun) lekkerder spelen als de D-25-44 (VIII gun). Maar dat ligt aan je speelstijl.
De VIII heeft minder DPM, maar geeft lekkere alpha damage, goed voor hit and run tactics.
De LB-1 is de ultieme flank gun, goede ROF.
Zelf vind ik de T-44 in zijn sterkste rol een flanker. Je moet rondjes draaien om je tegenstander en weinig hits incasseren, die tank kan niet zoveel hebben.
Doorgaans speel ik terughoudend en snipend met de T-44, totdat ik een goede kans zie en denk het te kunnen overleven. Dan ga je crossen met die tank en tanks doldraaien.
Doe je dat te vroeg, dan wordt je kansloos afgeschoten doorgaans. Hij kan een beetje bouncen op zijn voorkant, maar iemand die weet waar hij moet mikken schiet zo je ammorack aan gort.
Mocht je eens een keer wat meer tijd hebben dan mag je me altijd aanschieten voor een platoonGizzy schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 07:50:
[...]
Bij mij gaat de winrate ook gestaag omhoog. Zit nu met alleen maar pubs op 55%. Average exp en damage gaan ook goed omhoog. Speel vooral JP, ferdi, PII, JT, gw panther, t20, m4e8, t32. Platoons heb ik helaas te weinig tijd voor, speel meestal maar 30 tot 45 min. Gisteren wel weer eens gedaan, dat ging redelijk.
Het is natuurlijk ook een stukje bewustwording.defiler1974 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:02:
Daarnaast kun je er sowieso 90+% van de keren op aan dat het aardig klopt.
Je moet eens proberen om de good+ spelers het eerste uit te schakelen, daarna gaat het vaak hard
Het valt me de laatste tijd sowieso op dat de tier X potjes weer vaak heel erg heavy zijn 9+ met sporadisch een verdwaalde tier VIII ertussen. Zal dan wel even wennen worden omdat ik nu al zo gewend ben ik hoge tier potjes te spelen.Knowuse schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:24:
Ze doen dit vanwege de nieuwe match making (+/- 1 tier):
[...]
Komt er eigenlijk op neer dat de meeste battles voor normale tanks bestaan uit tanks van twee tiers!
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Zelfs met mijn Tiger (Tier 7) zie ik veel te regelmatig Tier 10, kan ze wel raken, maar niet genoeg om echt impact te hebben. Uit de 10 potjes, zie ik er 7 met tier 10, 2 met tier9 en 1 waar ik top tier ben ... Dus MM kan nog wel beter ja.
Lijkt me leuk, ik weet niet zeker of ik je ingame nick heb, kan je die dm'en.?psychoclown schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:58:
[...]
Mocht je eens een keer wat meer tijd hebben dan mag je me altijd aanschieten voor een platoon
Met de Tiger kun je nog wel iets doen tegen de tier 10's.dynosu schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:20:
Zelfs met mijn Tiger (Tier 7) zie ik veel te regelmatig Tier 10, kan ze wel raken, maar niet genoeg om echt impact te hebben. Uit de 10 potjes, zie ik er 7 met tier 10, 2 met tier9 en 1 waar ik top tier ben ... Dus MM kan nog wel beter ja.
Maus en IS4/7 zijn wat lastiger maar eigenlijk is het niet jou taak om de tier 10's te bevechten.
Had ik zelf (T20) laatst met Haast (Panter), beide zaten we een E100 en niet veel later een IS7 op te houden terwijl onze tier X's bezig waren met klein grut (en veel te langzaam gingen). Mooiste vond ik nog wel dat ik de E100 trackte, hem in de achterkant schoot, de IS7 mij miste en de E100 net gereload was voordat ik in de achterkant van de IS7 kon schieten
Zie de playertableGizzy schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:28:
[...]
Lijkt me leuk, ik weet niet zeker of ik je ingame nick heb, kan je die dm'en.?
Verwijderd
Ach zat laatst weer eens met een su 100 voor de 5e maal die avond in een batlle waar ik low tier was, geloof mij dan schiet het niet op. Het is nu zelfs zo dat meer als de helft van mijn ammo HE is dan maar een paar procent er af knallen.
Ja ik kan wel iets doen, maar veel impact heeft het niet. Vaak probeer ik de grote jongens te flanken en kijken of ik ze op ongewenste plekken kan schieten. Ze negeren mij vaak omdat ze meer gevaar zien in de grote jongens in mijn team.psychoclown schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:29:
[...]
Met de Tiger kun je nog wel iets doen tegen de tier 10's.
Maus en IS4/7 zijn wat lastiger maar eigenlijk is het niet jou taak om de tier 10's te bevechten.
Had ik zelf (T20) laatst met Haast (Panter), beide zaten we een E100 en niet veel later een IS7 op te houden terwijl onze tier X's bezig waren met klein grut (en veel te langzaam gingen). Mooiste vond ik nog wel dat ik de E100 trackte, hem in de achterkant schoot, de IS7 mij miste en de E100 net gereload was voordat ik in de achterkant van de IS7 kon schieten
En soms heb ik wel geluk met grote schoten of dat ik een ammo rack raak.
En weet wel dat het mijn taak niet is. Achter de grote jongens zitten de gasten die ik kan hebben vaak te schuilen. Wat ik ook vaak doe is om de grote jongens heen kijken en aan pest control doen (kleine zippie tanks afknallen)
Hij laat alleen je globale win-rate zien, niet tank specifiekpatrickos85 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:22:
Probleem met XVM is dat ik op mijn T32 iets 44% winrate hebt. Kan je mij wel een noob noemen, maar ik weet echt wel hoe ik moet spelen. Jammer genoeg heb ik veel pubs gedaan waarbij ik verlies doordat het team zich 1 voor 1 opstelt bij de tegenstanders zodat ze afgeknalt worden om de beurten... De mod kan handig zijn, maar over het algemeen zie je snel genoeg wanneer iemand ervaring heeft of niet.
Hij is van tier 10 heavy naar tier 9 TD gegaan. Heb hem daarom gewoon lekker verkocht!patrickos85 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:41:
[...]
De T30 was geniaal..totdat ze het nodig vonden om te verkrachten
Dat ligt ook aan je config, ik heb de laatste versie met een iets andere config en dan krijg je de win-rate per tank, wel zo handigAppel schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:57:
[...]
Hij laat alleen je globale win-rate zien, niet tank specifiek
Ah, nou mijn globale winst is 53%, acceptabel genoeg. Ik vind het jammer om de T30 te verkopen. Af en toe is het nog steeds leuk om mee te 'snipen' en ineens 800hp weg te knallenAppel schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:57:
[...]
Hij laat alleen je globale win-rate zien, niet tank specifiek
[...]
Hij is van tier 10 heavy naar tier 9 TD gegaan. Heb hem daarom gewoon lekker verkocht!Maar ik moet wel bekennen, ik ben er niet meer zo bang voor als voorheen.
Heb je een linkje naar die config? Lijkt me op zich wel handig. Sowieso beter dan een global winrate imo.themaxter schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:59:
[...]
Dat ligt ook aan je config, ik heb de laatste versie met een iets andere config en dan krijg je de win-rate per tank, wel zo handig
Ja ik heb jou ook wel ingame en op TS3. Wist even niet dat Psychoclown Kyozu was, we hebben wel al redelijk wat gespeeld tijden terug. Ben nog bij de eerste GOTtogetherpsychoclown schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:29:
Zie de playertablemaar ik heb jou wel en sowieso ben ik te vinden in de GoT channel (kyozu).
Oh? Hoe kun je dat instellen dan? Dat lijkt me dan wel net zo handig. Nu is de rating bij arty spelers namelijk veelal nietszeggend.
Edit: User was me voor.
Edit: User was me voor.
[ Voor 9% gewijzigd door BramSd op 11-07-2012 13:58 ]
KloptGizzy schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:35:
[...]
Ja ik heb jou ook wel ingame en op TS3. Wist even niet dat Psychoclown Kyozu was, we hebben wel al redelijk wat gespeeld tijden terug. Ben nog bij de eerste GOTtogethergeweest in Overloon, was jij er toen ook bij?
Nee daar was ik destijds niet bij in verband met een hertentamen die week erna, de 2e minimeet ook helaas niet bij kunnen wezen. De BBQ van afgelopen weekend daarentegen was heel erg leuk :)!
Dat is ook meteen het grootste nadeel naast de manoeuvreerbaarheid (wat logisch is) aangezien de gun erg inaccuraat is. Je kunt er alsnog aardige potjes mee hebben maar ik beleef er helaas niet meer zoveel lol mee.patrickos85 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:01:
[...]
Ah, nou mijn globale winst is 53%, acceptabel genoeg. Ik vind het jammer om de T30 te verkopen. Af en toe is het nog steeds leuk om mee te 'snipen' en ineens 800hp weg te knallen
Snelle google config. Ga hem vanmiddag ook proberenUser.tmp schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:07:
[...]
Heb je een linkje naar die config? Lijkt me op zich wel handig. Sowieso beter dan een global winrate imo.
http://forum.worldoftanks...fic-macros-updated-to-v3/
Die van mij is volgens mij op bovenstaande config gebaseerd alleen dan zonder dat blauw.
Ik zal vanavond even kijken voor mijn config te uploaden, zit nu op het werk
Ik heb ook voor Got(2)/PTS/Hards leden een icoontje (ook in de otm), verder alle icons uit.
Ik heb ook voor Got(2)/PTS/Hards leden een icoontje (ook in de otm), verder alle icons uit.
[ Voor 3% gewijzigd door themaxter op 11-07-2012 15:04 ]
das een goede, ik heb nu al die clanicons aanstaan. Wil toch alleen hards and got/got2 weten.themaxter schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:04:
Die van mij is volgens mij op bovenstaande config gebaseerd alleen dan zonder dat blauw.
Dank u
JAAAA!Storm said that the test will start tomorrow, this information is 99% correct, and if nothing happens, then the test will be launched tomorrow.
Babs out!Changes in ST-9
According to information received from the Storm-a
M46 Patton:
• Reduction of strength;
• Reducing Reservation caterpillars;
• adjustment of the first cross-country running (M46T80E1) on soft soils;
• scatter correction when shooting on the move;
• Increase the speed of rotation top (M46M67) tower;
• reduced range of review top of the tower (M46M67) to 410 m;
• reduced rate and comfort (the speed of information, tools, spread on the go, the speed of rotation of the tower, the effect of rotation on the spread of the tower, etc.), a top gun (105 mm Gun T5E1M2) on both towers.
T-54:
• an increase in the strength of the base tower (T-54 sample in 1946);
• Increase the speed of rotation first way (T-54);
• improve the accuracy of shooting on the move with the first way (T-54);
• adjusting the rotation speeds of the two towers;
• Adjustment of rate of gun D-10T;
• Reduced rate of fire guns LB-1 to the base tower (T-54 sample in 1946);
• Increased comfort (speed information tools, the spread on the go, the speed of rotation of the tower, the effect of turning the turret on the rabros etc.) netopovyh guns in top turret.
E-50:
• Reduction of strength in the top configuration;
• reducing the rotation speed of a top chassis;
• an increase in the spread on the move;
• Increase the time the information a top gun and a decrease in its rate of fire.
At the same time a separate note that all the nerf / ups quite small - within a few percent.
[ Voor 5% gewijzigd door filipy23 op 11-07-2012 17:38 ]
Port

Highway

Quiet beach

En nog wat informatie over de nieuwe matchmaking.
http://forum.worldoftanks...m-us-forum-1-tier-spread/
Stats van de tier 10 mediums:

Highway

Quiet beach

En nog wat informatie over de nieuwe matchmaking.
http://forum.worldoftanks...m-us-forum-1-tier-spread/
Stats van de tier 10 mediums:

[ Voor 10% gewijzigd door Nemean op 11-07-2012 18:06 ]
Aangezien er hier wel wat mensen de Ferdinand hebben.
Wat is de beste equipment voor de Ferdinand? Momenteel heb ik de Large-caliber Tank Gun Rammer er al opgezet en camouflage net dat ik nog over had. Ik denk zelf Improved Ventilation Class 3 en dan crew met BIA?
Maar wat als derde?
PS. ben aan het kloten met mijn XVM config, eens kijken wat ik ervan kan maken
Wat is de beste equipment voor de Ferdinand? Momenteel heb ik de Large-caliber Tank Gun Rammer er al opgezet en camouflage net dat ik nog over had. Ik denk zelf Improved Ventilation Class 3 en dan crew met BIA?
Maar wat als derde?
[ Voor 12% gewijzigd door wsLy op 11-07-2012 18:15 ]
Had al wat beelden van die nieuwe maps gezien en dat ziet er goed uit zeg 
Vents, Rammer en Camo is denk ik wel de sweetspotwsLy schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:12:
Maar wat als derde?
Ok bedanktpsychoclown schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:27:
Had al wat beelden van die nieuwe maps gezien en dat ziet er goed uit zeg
[...]
Vents, Rammer en Camo is denk ik wel de sweetspot
Hmmm net bezig met config bewerken en nu al dingen geleerd, had een foutje gemaakt met OTM en zie nu hoe dat wel gedaan moet worden.
Ferdinand heeft binocs wat mij betreft echt als must have. Zitten bij mij op elke td. Turreted td die mobiel is zou ik voor coated optics doen.wsLy schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:12:
Maar wat als derde?
vents, rammer en bino's inderdaad.Gizzy schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:58:
[...]
Ferdinand heeft binocs wat mij betreft echt als must have. Zitten bij mij op elke td. Turreted td die mobiel is zou ik voor coated optics doen.
Ik speel niet meer met cammonet gezien deze na ieder schot toch weer niet werkt voor 3 seconden. Bino's zijn in theorie niet nodig op de ferdi. Maar gezien het gemiddelde level van samenwerking in gewone pub battles zijn de bino's gewoon een must have.
Hierbij zoals belooft mijn XVM config, met in het loading screen de algemene stats en ingame via Tab en aan de zijkanten de stats met de huidige tank.
[ Voor 43% gewijzigd door themaxter op 11-07-2012 20:27 ]
Camo net is zwaar overbodig. Dat ding heeft vanzelf toch al geen camo. Rammer, vents en bino had ik.wsLy schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:12:
Maar wat als derde?
zucht..... het is wel heel erg slecht gesteld met skills van mijn teams vandaag.
Fixen we straks wel
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Kan/wil iemand deze config aanpassen zodat hij niet de OTM van XVM gebruikt?themaxter schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:30:
Hierbij zoals belooft mijn XVM config, met in het loading screen de algemene stats en ingame via Tab en aan de zijkanten de stats met de huidige tank.
In de "XVM.xvmconf"User.tmp schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:10:
[...]
Kan/wil iemand deze config aanpassen zodat hij niet de OTM van XVM gebruikt?
OTM aan :
OTM uit :"useStandardMarkers": false // true = use standard client vehicle markers
En voor wie zelf aan de gang wilt :"useStandardMarkers": true // true = use standard client vehicle markers
Macros available:
In players panel:
{{nick}} - player name
{{vehicle}} - vehicle name
In tank markers:
{{hp}} - current health points
{{hp-ratio}} - current health ratio (without '%' sign)
{{hp-max}} - maximum health points
{{nick}} - player name
{{vehicle}} - vehicle name
{{level}} - vehicle level
{{dmg}} - damage health points
{{dmg-ratio}} - damage health ratio (without '%' sign)
Statistics macros ('rating/showPlayersStatistics' must be anabled):
{{rating}} - GWR (Global Win Ratio)
{{eff}} - player efficiency (http://wot-news.com/index.php/stat/calc/en/)
{{kb}} - number of kilo-battles (total battles count divided by 1000).
{{battles}} - total battles count
{{wins}} - total wins count
{{rating:3}} - GWR aligned from left to 3 chars
{{eff:4}} - player efficiency aligned from left to 4 chars
{{kb:3}} - number of kilo-battles aligned from left to 3 chars
{{t-kb}} - number of kilo-battles for current vehicle.
{{t-battles}} - total battles count for current vehicle
{{t-wins}} - total wins count for current vehicle
{{t-rating:3}} - Vehicle win ratio aligned from left to 3 chars
{{t-kb:4}} - number of kilo-battles for current vehicle aligned from left to 4 chars
{{t-battles:4}} - number of battles for current vehicle aligned from left to 4 chars
{{t-kb-0}} - number of kilo-battles for current vehicle with leading zero
{{t-hb}} - number of hecto-battles for current vehicle (hecto = 100)
{{t-hb:3}} - number of hecto-battles for current vehicle aligned from left to 3 chars
Dynamic colors macros:
{{c:hp}} - color depended from current health points (only in vehicle markers)
{{c:hp-ratio}} - color depended from current health ratio (only in vehicle markers)
{{c:eff}} - color depended from player efficiency
{{c:rating}} - color depended from GWR
{{c:kb}} - color depended from kilo-battles
{{c:t-rating}} - color depended from current vehicle win ratio
{{c:t-kb}} - color depended from current vehicle kilo-battles
{{c:t-battles}} - color depended from current vehicle battles
Dynamic transparency macros:
{{a:hp}} - transparency depended from current health points (only in vehicle markers)
{{a:hp-ratio}} - transparency depended from current health ratio (only in vehicle markers)
[ Voor 95% gewijzigd door o0SmOkE0o op 11-07-2012 22:38 ]
Zover was ik zelf ook wel gekomen, maar dan pakt ie dus de ingame markers. Ik wil dus een custom OTM hebben. Ik heb nog een hele oude OTMdata.xml hierzo, die een oude versie van XVM gewoon pakte, maar de nieuwere versies van XVM doen dat niet meer.o0SmOkE0o schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:33:
[...]
In de "XVM.xvmconf"
OTM aan :
[...]
OTM uit :
[...]
En voor wie zelf aan de gang wilt :
[...]
Also, bij mij werken de win chances wel, maar de stats zelf niet. Iemand enig idee hoe dat komt? Oudere versies van XVM deden het wel, maar de nieuwere weigeren dienst.
Draw
Battle: El Halluf woensdag 11 juli 2012 23:35:18
Vehicle: T92
Experience received: 655
Credits received: 25.660
Battle Achievements: Kamikaze
Heb voor het eerst sinds een jaar vrijwillige teamdamage gedaan. Godvergeten KV-1S die iedere keer pal achter me ging staan zodat ik (Ferdi) geen kant op kon. En toen ik langs 'm kwam ging ie vrolijk voor m'n gun staan... Geen mod meer zijn heeft soms toch wel duidelijke voordelen
Verwijderd
Paar weken geleden met T34 die Tier 9 die nu gratis is, een scout die het leuk vond na 1 seconde 20 seconden in me tracks te schieten. Na 20 seconden was het raak. Tracks damaged.
Vervolgens reedtie weg....
En ongeveer aan andere kant van de map. BOEM.
1 schot recht in zijn achterkant, lucky wel.
Zo dat was een teamkill.
Vervolgens reedtie weg....
En ongeveer aan andere kant van de map. BOEM.
1 schot recht in zijn achterkant, lucky wel.
Zo dat was een teamkill.
Zojuist iets interessants meegemaakt. Terwijl ik aan het verplaatsen was in mijn t25-at nadat ik een type 59 had afgemaakt was plotseling m'n rechter track beschadigd en was al m'n crew behalve de commander dood. Wat bleek, ik was geraakt door een grille. Maar er was geen explosie, geen geluid, geen zichtbare schade aan de buitenkant en geen rode indicator die zei dat ik van links/rechts/onder/boven geraakt werd.
Verwijderd
Andere bizarre dingen:
- 45 graden omhoog staan op een paal, op die nieuwe city map.
Muurvast, en echt 45 graden omhoog.
Alleen nog lucht en zwarte en groene vierkanten zien.
- badges op een tank hebben die je nooit gespeeld hebt na de update.
- 45 graden omhoog staan op een paal, op die nieuwe city map.
Muurvast, en echt 45 graden omhoog.
Alleen nog lucht en zwarte en groene vierkanten zien.
- badges op een tank hebben die je nooit gespeeld hebt na de update.
Mijn 2e ace tanker vandaag:
Victory! Battle: Redshire woensdag 11 juli 2012 21:59:49 Vehicle: PzKpfw VI Tiger Experience received: 1.780 Credits received: 53.203 Battle Achievements: Confederate, Mastery Badge: "Ace Tanker"
Victory! Battle: Redshire woensdag 11 juli 2012 21:59:49 Vehicle: PzKpfw VI Tiger Experience received: 1.780 Credits received: 53.203 Battle Achievements: Confederate, Mastery Badge: "Ace Tanker"
Sinds wanneer ben je geen WoT Mod meer dan?Bundin schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:55:
Heb voor het eerst sinds een jaar vrijwillige teamdamage gedaan. Godvergeten KV-1S die iedere keer pal achter me ging staan zodat ik (Ferdi) geen kant op kon. En toen ik langs 'm kwam ging ie vrolijk voor m'n gun staan... Geen mod meer zijn heeft soms toch wel duidelijke voordelen
Zojuist zo'n domme battle, beide teams met goede spelers en wij waren defense op prokhorovka.
Ik zeg nog, iedereen van die stomme hill af en naast de tracks, 2/3 doet dat netjes maar een groot gedeelte stommeriken bleven op de hill snipen. Begin van de battle beide arty en 9 andere tanks gespot en een groot gedeelte gedamaged in de battle maar die sukkels op de hill gingen er niet vanaf en waren snel dood. In het noorden was te weinig hulp dus een IS7 kon er al over komen. Goed dat was nog wel te overzien maar toen gebeurde het meest idiote. Een 13xx hp E75 gaat over de tracks om 1x damage te kunnen doen op een T54 die het overleefd met 3xx hp. Sta ik daar in mijn eentje in de T20 het midden te bewaken, terwijl ik wist dat de franse arty naar het noorden had weten te verkassen. Ik had hem nog in de achterkant geschoten maar 1 shell op mijn tank was genoeg. Daarna ging het heel snel helaas!
Waarschijnlijk slash splash damage.
2crashandburn schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:02:
Zojuist iets interessants meegemaakt. Terwijl ik aan het verplaatsen was in mijn t25-at nadat ik een type 59 had afgemaakt was plotseling m'n rechter track beschadigd en was al m'n crew behalve de commander dood. Wat bleek, ik was geraakt door een grille. Maar er was geen explosie, geen geluid, geen zichtbare schade aan de buitenkant en geen rode indicator die zei dat ik van links/rechts/onder/boven geraakt werd.
Shuttle st20g5
Ach so...User.tmp schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:24:
[...]
Zover was ik zelf ook wel gekomen, maar dan pakt ie dus de ingame markers. Ik wil dus een custom OTM hebben. Ik heb nog een hele oude OTMdata.xml hierzo, die een oude versie van XVM gewoon pakte, maar de nieuwere versies van XVM doen dat niet meer.
Also, bij mij werken de win chances wel, maar de stats zelf niet. Iemand enig idee hoe dat komt? Oudere versies van XVM deden het wel, maar de nieuwere weigeren dienst.
Heb het ook pas sinds vandaag geinstalleerd (2.4.1. full). En ben de config aan het opschonen zodat het e.e.a. wat duidelijker voor mezelf is wat nu wat precies doet.
Enige wat ik me kan indenken is dat de "macro's" om bepaalde waardes te laten zien niet goed aangeroepen worden. Maar een screenshot zou het e.e.a. wel duidelijker maken.
Dit staat er in ieder geval bij mij in (in het gedeelte "battleLoading" en "statisticForm") en ik zie de stats wel:
- {{kb:3}} wijzigen in {{t-kb}} zou het het aantal battles per tank moeten laten zien (i.p.v. overall)"formatLeft": "<font color='{{c:kb}}'>{{kb:3}}</font> <font color='{{c:rating}}'>{{rating}}</font> <font color='{{c:eff}}'>{{eff:4}}</font>",
"formatRight": "<font color='{{c:kb}}'>{{kb:3}}</font> <font color='{{c:rating}}'>{{rating}}</font> <font color='{{c:eff}}'>{{eff:4}}</font>"
- {{rating}} wijzigen in {{t-rating:3}} zou de winratio per tank moeten laten zien (i.p.v. overall)
OTM kan ik je (nog) niet mee helpen
Sinds 1 juni, ze hebben van een deel van de mods de contracten niet verlengd vanwege.. niemand die het precies weet, uitleg geven vonden ze niet nodig. Maar ik was ook geen ideale mod, er werden wekelijkse reports gevraagd met hoeveel/welke bans je geplaatst had en die vond ik wat loos (forum/game logt bans al, waarom wil je een lijstje van me?) en vergat ik meestal. Dus het is terecht dat ze me hebben geboot.psychoclown schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 01:16:
[...]
Sinds wanneer ben je geen WoT Mod meer dan?
En de evaluaties die ik naar Minsk heb gestuurd over het niet functioneren van de Paris Office (en het gelijk dat ik kreeg van verschillende mensen in Minsk) hebben denk ik ook niet geholpen
Een Grille heeft geen splash dmg die sterk genoeg is om crew(s) uit te schakelen
En Babs, niets gehoord of gevonden over de nieuwe TD stats naast de nieuwe meds? Daar hebben we nog niet alle armor info over
[ Voor 20% gewijzigd door patrickos85 op 12-07-2012 08:00 ]
Over die stats: er is gezegd dat de 1050pk van de T-62A een bug/foutje is geweest. Hij krijgt een motor met 580pk, of dat heb ik me laten zeggen.
Die nieuwe stats zullen vandaag/morgen wel komen als de testerver live gaat
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Daar hoop ik maar op. Schijnt dat de USA TD's vergelijkbare\betere armor krijgen als de T95
Nou gisteravond in 1e instantie ging het vrij slecht. Toen platoonde ik met MRCL en Xirios. Ging best lekker uiteindelijk. Nog zoals eerder gepost een Ace Tanker op mijn Tiger gehaald. Heb nu nog iets van 60k xp te gaan op mijn Tiger en dan heb ik mijn 1e Tier 8 \o/
Had gisteren ook de laatste engine gehaald op de tiger, maakt toch wel een flink verschil hoor. Ding is gewoon wat sneller weg. Vooral met peekaboo spelen is dat erg handig.
Had gisteren ook de laatste engine gehaald op de tiger, maakt toch wel een flink verschil hoor. Ding is gewoon wat sneller weg. Vooral met peekaboo spelen is dat erg handig.
Die lui in Parijs die doen ook maar lekker waar ze zin in hebben volgens mij. En Minsk die knikt maar een beetje van 'ja' en 'het zal allemaal wel'. Die Parijse Prutsers denken dat ze de EU wetgeving en dergelijke kennen, en die lui in Minsk geloven dat.Bundin schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 01:46:
[...]
Sinds 1 juni, ze hebben van een deel van de mods de contracten niet verlengd vanwege.. niemand die het precies weet, uitleg geven vonden ze niet nodig. Maar ik was ook geen ideale mod, er werden wekelijkse reports gevraagd met hoeveel/welke bans je geplaatst had en die vond ik wat loos (forum/game logt bans al, waarom wil je een lijstje van me?) en vergat ik meestal. Dus het is terecht dat ze me hebben geboot.
En de evaluaties die ik naar Minsk heb gestuurd over het niet functioneren van de Paris Office (en het gelijk dat ik kreeg van verschillende mensen in Minsk) hebben denk ik ook niet geholpenMaar ik vind het wel prima, iik zat me vooral op te winden de laatste weken. Ongeorganiseerde bende daar.
Een reactie van Minsk: Zal best, maar Parijs zegt wat anders, en Parijs heeft altijd gelijk.

@Smoke
Ik heb nu XVM werkend met mijn eigen OTM, ik moest standard markers op false zetten, en alle OTM data uit XVM keilen.
Momenteel zien mijn loading screen er zo uit:

start je je game op via de xvm proxy (het extra exe bestand bij de download) ?
Dit lijkt erop dat ie geen informatie op kan halen.
Maar de winkans heeft hij dus wel. Hij moet dus wel ergens stats hebben.dynosu schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:26:
start je je game op via de xvm proxy (het extra exe bestand bij de download) ?
das raar inderdaad ... ik heb soms wel dat xvm ineens flipt ... heb je dit elke keer ?
Pfft, ik word haast weemoedig van all die kleppers van stats en tanks hier. Ik speel nu een kleine twee weekjes, maar raak met moeite niet boven tier IV uit.
Ik heb me ondertussen onderwezen hoe exp wordt toegewezen, maar zelfs met een premium account, bij een overwinning en een goed potje waarmee ik scout, damage en kills bij elkaar rijg, haal ik in het beste geval rond de 600-700 exp binnen. Is dat normaal rond tier IV, of mis ik iets?
Ik zou immers graag de German en/of de Russian heavy tiers willen gaan doen.
Hoe is het totnogtoe gelopen:
* Eerst gaan focussen op de German TD: Marder II = lots of fun. Die stond als eerste elite van al m'n tanks en daar speel ik nog regelmatig een potje mee, al is het voor de free experience bij elkaar te scharen. Merk wel vaak dat er spelers zijn die niet begrijpen dat een scout enkel schiet op andere scouts en arty's, dient om te scouten en niet om ermee te gaan rambo'en.
Het is zelfs zo dat ik vaak met mijn Marder II uiteindelijk scout speel voor de arty's als er in mijn contreien geen mediums of scouts meer zijn.
* Daarna de Hetzer... Speelt toch niet zo lekker als de Marder en de hoogste cannon heeft een hoog BOOM gehalte, maar wat een verschikkelijk onnauwkerig beestje. Niet zo leuk.
* De Stug ziet er echt awesome uit en lijkt me ook een populair beestje, dus ik zing de Hetzer even uit zodat ik de Stug kan aanschaffen... Goed idee?
* Daarna me gaan amuseren met de gratis M3Stuart die je krijgt na het afronden van de de tutorial. Light tanks lagen me wel en het scouten voor arty's en TD's ging me wel goed af. Heen en weer swepen als een vervelende mug lukte me goed.
* Daarom gaan liggen rondneuzen en uiteindelijk op de T50 uitgekomen, wat een heerlijk, snel rotzak tankje! Is net niet elite, maar de zwaarste motor steekt erin en hij gaat vooruit. Alleen spijtig dat het schoendoos op wielen is, want ze flikkeren me er met één welgemikt schot vaak uit. Toch een paar de arty's kunnen uitschakelen of laten uitschakelen. Hier hou ik het op, als scout tank. Goed idee?
* Daarna de medium beginnen verkennen en uiteindelijk uitgekomen bij de PzKfW IV... Van ellende verkocht en de andere lijn begonnen. Traag, veel dunne plaatsjes... Ik kon er niets mee doen. Frustrerend om mee te spelen. De andere lijn opgegaan en de Luchs ontdekt! Fuck yeah, dapper beestje, snel, behoorlijke sting en built like a brick shithouse (voor zijn tier en grootte).
Ondertussen op de Leopard terecht gekomen, om zo hopelijk mijn weg te banen naar mijn eerste Tiger. Goed idee?
Hoe krijgen jullie die exp bij elkaar? Als ik kijk naar mijn elite tank matches, dan haal ik wel eens 800 - 1000 exp binnen die ik wel kan omzetten, maar bij een goed spel enkel 600-800 exp. Als ik dan kijk naar de exp kosten van bvb.: de VK2801, is die 50k+... Hoe geraak ik ooit een een fatsoenlijke heavy?
Ik heb me ondertussen onderwezen hoe exp wordt toegewezen, maar zelfs met een premium account, bij een overwinning en een goed potje waarmee ik scout, damage en kills bij elkaar rijg, haal ik in het beste geval rond de 600-700 exp binnen. Is dat normaal rond tier IV, of mis ik iets?
* Eerst gaan focussen op de German TD: Marder II = lots of fun. Die stond als eerste elite van al m'n tanks en daar speel ik nog regelmatig een potje mee, al is het voor de free experience bij elkaar te scharen. Merk wel vaak dat er spelers zijn die niet begrijpen dat een scout enkel schiet op andere scouts en arty's, dient om te scouten en niet om ermee te gaan rambo'en.
Het is zelfs zo dat ik vaak met mijn Marder II uiteindelijk scout speel voor de arty's als er in mijn contreien geen mediums of scouts meer zijn.
* Daarna de Hetzer... Speelt toch niet zo lekker als de Marder en de hoogste cannon heeft een hoog BOOM gehalte, maar wat een verschikkelijk onnauwkerig beestje. Niet zo leuk.
* De Stug ziet er echt awesome uit en lijkt me ook een populair beestje, dus ik zing de Hetzer even uit zodat ik de Stug kan aanschaffen... Goed idee?
* Daarna me gaan amuseren met de gratis M3Stuart die je krijgt na het afronden van de de tutorial. Light tanks lagen me wel en het scouten voor arty's en TD's ging me wel goed af. Heen en weer swepen als een vervelende mug lukte me goed.
* Daarom gaan liggen rondneuzen en uiteindelijk op de T50 uitgekomen, wat een heerlijk, snel rotzak tankje! Is net niet elite, maar de zwaarste motor steekt erin en hij gaat vooruit. Alleen spijtig dat het schoendoos op wielen is, want ze flikkeren me er met één welgemikt schot vaak uit. Toch een paar de arty's kunnen uitschakelen of laten uitschakelen. Hier hou ik het op, als scout tank. Goed idee?
* Daarna de medium beginnen verkennen en uiteindelijk uitgekomen bij de PzKfW IV... Van ellende verkocht en de andere lijn begonnen. Traag, veel dunne plaatsjes... Ik kon er niets mee doen. Frustrerend om mee te spelen. De andere lijn opgegaan en de Luchs ontdekt! Fuck yeah, dapper beestje, snel, behoorlijke sting en built like a brick shithouse (voor zijn tier en grootte).
Ondertussen op de Leopard terecht gekomen, om zo hopelijk mijn weg te banen naar mijn eerste Tiger. Goed idee?
Hoe krijgen jullie die exp bij elkaar? Als ik kijk naar mijn elite tank matches, dan haal ik wel eens 800 - 1000 exp binnen die ik wel kan omzetten, maar bij een goed spel enkel 600-800 exp. Als ik dan kijk naar de exp kosten van bvb.: de VK2801, is die 50k+... Hoe geraak ik ooit een een fatsoenlijke heavy?
Afgezien van het aantal XP per potje.. je focussed je op een heel stel verschillende trees. Als je alleen met één tree gespeeld had was je nu misschien al een tier VIII heavy.
Geen idee hoeveel exp met premium normaal is want dat heb ik niet 
Maar ja.. het kost even.. advies. concentreer je niet op teveel tegelijk want dan raak je inderdaad nooit ergens. Ik speel nu eigenlijk hoofdzakelijk mijn T29. de T40 en M3 stuart speel ik enkel om credits te verzamelen aangezien dit op de T29 niet zo snel gaat.
Maar als je echt 4/5 tanks door elkaar speeld tja dan duurt het erg lang om bij de volgende tier te komen.
Maar ja.. het kost even.. advies. concentreer je niet op teveel tegelijk want dan raak je inderdaad nooit ergens. Ik speel nu eigenlijk hoofdzakelijk mijn T29. de T40 en M3 stuart speel ik enkel om credits te verzamelen aangezien dit op de T29 niet zo snel gaat.
Maar als je echt 4/5 tanks door elkaar speeld tja dan duurt het erg lang om bij de volgende tier te komen.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
De Luchs > Leo > VK2801 lijn loopt dood, er loopt geen streepje van de 2801 naar de 3601H. De PzIV wordt algemeen toch gezien als een erg leuke medium. Niet omdat ie zo snel is maar omdat ie met de beste gun erop een beest is qua damage. Als je van de snelle tankjes bent kan je eens kijken naar de Franse light/medium lijn.* Daarna de medium beginnen verkennen en uiteindelijk uitgekomen bij de PzKfW IV... Van ellende verkocht en de andere lijn begonnen. Traag, veel dunne plaatsjes... Ik kon er niets mee doen. Frustrerend om mee te spelen. De andere lijn opgegaan en de Luchs ontdekt! Fuck yeah, dapper beestje, snel, behoorlijke sting en built like a brick shithouse (voor zijn tier en grootte).
xp is gerelateerd aan een paar dingen, maar damage done is de meest belangrijke. Omdat er op lagere tiers minder damage gedaan wordt (zowel per schot als totaal, tanks hebben immers minder hp) krijg je dus ook minder xp op lagere tiers voor een op het oog gelijke prestatie (bijv. 3 tanks van 100% naar 0% geschoten). Ook is wel handig om je te realiseren dat kills weinig tot niks extra opleveren, het gaat echt om het aantal hp dat je van de vijand afschiet.Hoe krijgen jullie die exp bij elkaar? Als ik kijk naar mijn elite tank matches, dan haal ik wel eens 800 - 1000 exp binnen die ik wel kan omzetten, maar bij een goed spel enkel 600-800 exp. Als ik dan kijk naar de exp kosten van bvb.: de VK2801, is die 50k+... Hoe geraak ik ooit een een fatsoenlijke heavy?
"Max level" zijn in WoT heeft verschillende voordelen, maar vooral voor spelers in clan wars. Als je je daar niet mee bezig gaat houden heeft het weinig nut om maar zo snel mogelijk naar hoge tiers te grinden. Er is genoeg lol te beleven in company battles op tier 6-8, random battles zijn vaak compleet anders op lage tiers dan op hoge tiers (sterk afhankelijk van de matchmaker's humeur ook). Ik heb zelf altijd verschillende trees door elkaar gespeeld om verschillende redenen:
- geen haast
- afwisseling (TD/light/heavy/med/arty)
- samen spelen met maten die ook veel op verschillende tiers hebben
- kijken welke speelstijl me het meest ligt (heavies - breakthrough of support, mediums - sniping/support of snel/flanking, scouting, arty, TD - brawling of puur sniper)
Door de afwisseling gaat je progressie wel een stuk langzamer maar ik vind het persoonlijk een stuk leuker dan dezelfde tank "grinden". En vanaf tier...5-6 gaan dingen gewoon langer duren, vooral zonder premium.
[ Voor 81% gewijzigd door Bundin op 12-07-2012 12:48 ]
Ik moet zeggen de STUGIII vond ik zeker de moeite waard. Wat zwakjes in armor en de damage department, maar met camo net en lekker achter de meds en hvies blijven. Met je goede ROFkan je mega veel damage doen in korte tijd. Rammer erop en eventueel binocs of ventilation. Zeker een aanrader. Leer goed de weakspots kennen dan kan je zelfs een T8 nog lekker pesten. Als je een tank zelf niet aankan en hij ziet je niet, weg racen. De StugIII is ook lekker snel. Anders detracken en dan wegwezen! Neem voor de zekerheid 4 HE mee. Voor het geval je eens in de situatie komt dat je de cap moet resetten.MonoKid schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:24:
Ik heb 'm weer gekocht! Hetzer is ook goed te doen hoor met de 75mm, goede camo en armor waardes voor zijn tier. Je moet alleen niet gaan solo'en op een flank. Zorg dat je support hebt en houdt goed in de gaten of je gespot bent. Beweeg na een schot, rijdt minimaal achter wat bosjes weg. Als TD ben je geen betonnen bunker, die tegen vanalles is opgewassen! Tot tier 5-6 moet je het echt van je camo hebben! Daarna moet je bij de Duitse TD's goed opletten dat je niet in arty range staat en dat je vooral je onderplaat niet laat zien. Andere landen TD's hebben dan weer wat snelheid (USA) of nog betere ROF (USA, Fransen) of camo (Russen).
JPanzer 4 is echter het probleem, daar ga je echt dik van huilen. Heb er zelf de 75mm l op gehouden want die 88mm vond ik echt tien keer niks. Met de 75 kan je dan tenminste nog wat armor penetraten, met de 88mm moet je hopen dat je wat tanks kan flanken.
EXP bij elkaar krijgen is via 2 opties toen doen. Gold kopen om te converten of gewoon de tree grinden! Ik zou zeggen ga voor hvies eerst de russische lijn, is over het algemeen wat vergevingsgezinder dat de Duitse hvie lijn. Shells worden pas echt duur vanaf de IS en de lagere tier hvies van de russen zijn echt bounce machines over het algemeen. Neem bijvoorbeeld de KV-1 of KV-2. Kan je lekkere damage mee doen, vooral de KV2. Met de KV-2 ook boven je eigen tier. Is dus lekker credits en XP harken. Alleen we het nadeel dat dingen zo bloody langzaam zijn.
[ Voor 70% gewijzigd door Gizzy op 12-07-2012 12:51 ]
Hetzer vond ik zelf ook een ramp om op te spelen, dus snap dat je dat niet erg geweldig vond. De stug is wel populair ja. Zie em nog vaak. Maat van me is ook dol op dat ding.
tip voor de hetzer, gebruik dat grootse kanon niet, ding is alleen close range leuk.
7,5 cm PaK 39 L/48 is de betere op die tank. Iets minder b00m, maar accuracy en pen.
10.5 is alleen leuk als je echt goed dichtbij zit.
edit:
en de pzIV draait puur om dat lange kanon erop. Zodra je die hebt, kan de pret beginnen
tip voor de hetzer, gebruik dat grootse kanon niet, ding is alleen close range leuk.
7,5 cm PaK 39 L/48 is de betere op die tank. Iets minder b00m, maar accuracy en pen.
10.5 is alleen leuk als je echt goed dichtbij zit.
edit:
en de pzIV draait puur om dat lange kanon erop. Zodra je die hebt, kan de pret beginnen
[ Voor 50% gewijzigd door dynosu op 12-07-2012 13:01 ]
Met 7.5 zit er wellicht een leuke feature voor tankers in lagere tiers in. De zongenaamde MM spread wordt aangepast naar -/+ 1. Dit betekend dat je in potjes komt met: Maximaal 1 tier later en max 1 tier hoger als jezef*** Dit zal er voor zorgen dat het een stuk makkelijker grinden worden omdat je niet met een tier 6 medium in een tier 9 potje terecht komt.MonoKid schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:24:
Pfft, ik word haast weemoedig van all die kleppers van stats en tanks hier. Ik speel nu een kleine twee weekjes, maar raak met moeite niet boven tier IV uit.
*** Dit geld voor zo ver ik weet alleen voor Heavies en Mediums, light tanks en arty zijn sowieso uitgesloten. TD's weet ik niet zeker.
En de PzKfW IV, dat ding is bijna te sterk! Ik heb echt zo gigantisch veel lol gehad in dat ding. Vents, rammer en binos erop en gaan!
http://worldoftanks.com/news/1413-75-update-overview/Tier IX Medium Tanks and Tier X Heavy Tanks:
With the addition of new tier X vehicles the current top tier tanks will be in need of adjustment.
M46 Patton:
slightly lowered balance weight
lowered suspension armoring
corrected the M46T80E1 suspension (first one) on soft soils
corrected dispersion upon movement
increased turning speed of the top turret (M46M67)
decreased view range of the top turret (M46M67) to 410 m
decreased characteristics of the 105 mm Gun T5E1M2 on both turrets
T-54:
increased durability with first turret
increased turning speed of first suspension
increased aiming on move with first suspension
corrected aiming speeds for both turrets
corrected D-10Т gun RoF
Decreased LB-1 gun RoF on stock turret
Increased characteristics of all guns, except the highest gun
E-50:
decreased durability when equipped with the top modules
slightly reduced turning speed with the top suspension
increased dispersion on move
Increased aiming time of highest gun and decreased its’ RoF
IS-4:
Increased vehicle durability
Decreased dispersion for М62-Т2 gun on turning the turret
Maus:
+ 200 HP
E-100:
+100 HP
+5% to accuracy
+1.1 sec of top gun reloading
damnit, geen TD changes? Had verwacht dat de T30 toch wel aangepakt zou worden
Damn zeg, alsof ze de Duitsers nog niet genoeg aan nerfen zijn, man o man. E100 nog ff generf waarom alsof die 200HP iets doet en die accuracy heb je vrijwel niets aan met die penetration? Iedereen is het erover eens dat de E100 de slechtse TierX is zonder gold ammo. Hoe verzinnen ze dit echt. E50 nog effe lekker nerfen en de russen worden alleen gebuffed, even is4 bounce machine nog wat meer HP geven hoe komen ze erbij! Ben ik blij dat ik lekker even op tier8 blijf hangen.
Maar even een 12t kopen. Dan hebben we er weer een gratis garage slot bij hehehe.
[ Voor 18% gewijzigd door Gizzy op 12-07-2012 15:14 ]
Also, we have good news for those who have a Löwe in the Garage, we're increasing the profit potential and reducing the repair costs.
zat even tussen de notes door te lezen, nog meer op we lowe?
Alsof de Löwe niet genoeg credits verdient...dynosu schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:08:
Also, we have good news for those who have a Löwe in the Garage, we're increasing the profit potential and reducing the repair costs.

+5% income
-8% repair cost
idd 
heb er nog geen, maar zit er nu wel over te denken
heb er nog geen, maar zit er nu wel over te denken
patrickos85 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:10:
[...]
Alsof de Löwe niet genoeg credits verdient...![]()
+5% income
-8% repair cost

Gekocht toen ie nog goedkoop was en nu dit! Ik ben happy
Waar heb jij het over dan? Tuurlijk worden de tier 9 meds generfed om plaats te maken voor de tier 10s. Daarnaast is een buff een buff dus 100hp, meer accuracy en nog wat zeker geen nerf.Gizzy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:06:
[...]
Damn zeg, alsof ze de Duitsers nog niet genoeg aan nerfen zijn, man o man. E100 nog ff generf waarom alsof die 200HP iets doet en die accuracy heb je vrijwel niets aan met die penetration? Iedereen is het erover eens dat de E100 de slechtse TierX is zonder gold ammo. Hoe verzinnen ze dit echt. E50 nog effe lekker nerfen en de russen worden alleen gebuffed, even is4 bounce machine nog wat meer HP geven hoe komen ze erbij! Ben ik blij dat ik lekker even op tier8 blijf hangen.
Waar zie je trouwens een hp buff van de IS4 staan?
Dat wordt dus snel af zien te wezen van de Easy 8 en T-43.
durability gaat omhoog. denk dat hij vergist en dat het een hp increase is.
De IS4 krijgt improved vehicle durability. Klinkt als een buff. Is geen HP buff, maar wel een improvement lijkt me zo? Wat is durability eigenlijk vs HP, module HP oid?psychoclown schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:14:
[...]
Waar heb jij het over dan? Tuurlijk worden de tier 9 meds generfed om plaats te maken voor de tier 10s. Daarnaast is een buff een buff dus 100hp, meer accuracy en nog wat zeker geen nerf.
Waar zie je trouwens een hp buff van de IS4 staan?
De aanpassing op de E100 zijn niet echt aanpassingen die een speler gaat merken op tier tien lijkt me. Een shell die niet door armor heen komt, zal dat ook niet doen als ie accurater kan worden afgeschoten op Tier10. Armor is gewoon te dik voor de E100 gun. En die 100 HP is een druppel op een gloeiende plaat.
Over de mediums:
Als alle T9 moet worden generfed, waarom krijgt de T54 voor 4/5 aanpassing een buff zij het voor stock onderdelen en de nerf die die dan krijgt is ook voor stock onderdelen?? Dus de T54 blijft hetzelfde als ie eenmaal elite is. De e50 en de pershing worden wel in hun elite specs geraakt de T54 niet?
T54 aanpassingen:
increased durability with first turret
increased turning speed of first suspension
on move with first suspension
corrected aiming speeds for both turrets
corrected D-10Т gun RoF
LB-1 gun RoF on stock turret
Increased characteristics of all guns, except the highest gun
[ Voor 3% gewijzigd door Gizzy op 12-07-2012 15:29 ]
E-100:psychoclown schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:14:
Daarnaast is een buff een buff dus 100hp, meer accuracy en nog wat zeker geen nerf.
+100 HP
+5% to accuracy
+1.1 sec of top gun reloading
Iets meer HP, iets precieser maar harde loading nerf
IS-4:Waar zie je trouwens een hp buff van de IS4 staan?
Increased vehicle durability
Decreased dispersion for М62-Т2 gun on turning the turret
Meer HP en sneller schieten wanneer je gewoon stil staat
Heeft de durability increase te maken met de modules in de tank? Zou niet weten wat anders meer durable gemaakt zou moeten worden.
Het zijn wel sneaky basterds want ze hebben de aanpassingen aan de russsische tree eruit gelaten vergeleken met de russische patch notes:
4. Soviet heavy tanks second branch
Changes due to the fact that these tanks are "sunk" in statistics compared to other techniques of similar levels, so the decision was made to introduce a change in the number of features to improve the overall balance of the tanks.
Changes in the second branch of Soviet heavy tanks, as well as IS-8.
T-150:
A small increase in strength;
The overall improvement of the characteristics of a top gun ZIS-6.
HF-3:
slight increase in strength.
HF-4:
slight increase in strength;
slight increase in top speed of rotation of the tower;
slight improvement tools ZIS-24 in the first tower and ZIS-6 during the second tower;
improve patency.
EC-8:
increase in the strength of the tank;
slight increase in rate of all the instruments on all towers.
CT-1:
increase in the strength of the tank;
increase in permeability for solid ground;
increase the speed of rotation at the top (ST-I M) is running;
increase the speed of rotation of the tower stock (ST-I ob.701 number 4) to the speed of rotation of the tower IS-4;
increasing the radius of the review;
slight increase in rate of all the instruments on all towers.
Sorry maar krijg echt een schurft hekel aan hoe wargaming elke keer de russen lijkt te bevoordelen. Dikke vette zucht. Misschien dan maar alleen maar IS-4 gaan spelen en lekker veel winnen zodat deze generft wordt voor balancing. Want balancen op win/rate alleen werkt niet. Goede tanks worden vaker gespeeld door de grootste populatie (meer slechte dan goede spelers), moeilijke tanks vaker door degene die dat graag wil en er zich dus meer voor inzet (vaker betere spelers dan slechte spelers). Zo krijg je dus verkeerde of gekleurde verdelingen in de win/rate. Je krijgt zo een tank waarbij een slechte speler in een IS-4 nog met zijn vingers in zijn neus 1 op 1 wint van een hele goede speler in een E100 of Maus of T110E5. (als voorbeeld).wontcachme schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:33:
Het zijn wel sneaky basterds want ze hebben de aanpassingen aan de russsische tree eruit gelaten vergeleken met de russische patch notes:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Gizzy op 12-07-2012 15:39 ]
Ja die T-150, KV-3 en ST-1 zijn nog niet sterk genoeg.. >.>
sssstNemean schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:44:
Ja die T-150, KV-3 en ST-1 zijn nog niet sterk genoeg.. >.>
mischien horen de russen je wel dat je ze hun hun 130312301381812e buff niet gunt!

Ben benieuwd hoe het op de .eu en .com fora ontvangen gaat worden, dit vreemde gedrag van wargaming wederom! Mensen die hun tank als een idioot besturen worden gewoon beloond met buffs. Hoe vaker je verliest hoe meer je wordt beloond met buffs?

[ Voor 39% gewijzigd door Gizzy op 12-07-2012 15:47 ]
kan een andere developer deze toko niet opkopen en hier iets moois van maken? 
welke game dev zou je dan willen ipv die russen?
Fijn, wordt de E-50 generfed op het moment dat ik het ding bijna elite heb. 

Betekent dit dat iedereen die deze gun geunlocked heeft 14.400 free XP krijgt, of moet je 'm in de garage hebben staan?SU-85: Removed 107mm ZiS-6S gun, research cost compensated as Free XP
Easy, Zwitsers natuurlijk, die waren neutraal en hebben vies geld uit alle landen en hebben dus geen voorkeur.dynosu schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:47:
kan een andere developer deze toko niet opkopen en hier iets moois van maken?
http://forum.worldoftanks...iew__findpost__p__2235193
Vallter (tegenwoordig Community Manager blijkbaar):
Posted Today, 01:25 PM
Should a mistake, which I will correct as soon as I will have time.Postulrikov, on Jul 12 2012 - 13:22, said:
Vallter, how come the rest of the Russian Tank Buffs (ST-1, KV3, KV4, etc) are not posted on our site? It's been seen on the Russian WoT site.
In soviet gaming, game balances you! 
Toch vraag ik me af hoe de effecten van unbalanced tanks zich weerspiegelen in gedrag van spelers. Ik zou in Clan Wars toch wel verwachten dat iedereen met de "sterkste" (al dan niet FOTM) tank speelt om zoveel mogelijk voordeel naar je toe te trekken.
In dat opzicht zouden winrates in CW's toch wel "iets" moeten zeggen over de balancing van bepaalde tanks?
Maar goed, ik ben zelf nog niet goed / ervaren genoeg in het spelletje om de verschillen in pre/post nerf (or buff) van een tank in de praktijk op te merken.... dus mijn recht van spreken is "beperkt".
[edit]
De KV-1 moet natuurlijk wel gebuffed worden (die heb ik net)
Toch vraag ik me af hoe de effecten van unbalanced tanks zich weerspiegelen in gedrag van spelers. Ik zou in Clan Wars toch wel verwachten dat iedereen met de "sterkste" (al dan niet FOTM) tank speelt om zoveel mogelijk voordeel naar je toe te trekken.
In dat opzicht zouden winrates in CW's toch wel "iets" moeten zeggen over de balancing van bepaalde tanks?
Maar goed, ik ben zelf nog niet goed / ervaren genoeg in het spelletje om de verschillen in pre/post nerf (or buff) van een tank in de praktijk op te merken.... dus mijn recht van spreken is "beperkt".
[edit]
De KV-1 moet natuurlijk wel gebuffed worden (die heb ik net)
[ Voor 5% gewijzigd door Seraphin op 12-07-2012 15:59 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
toevallige fout danBundin schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:54:
http://forum.worldoftanks...iew__findpost__p__2235193
[...]
Should a mistake, which I will correct as soon as I will have time.
Och tis niet alsof het een verassing is of wel dan?
De Zwitsers hebben een leger dat nog fietsen gebruikt, dan krijg je dat weer in het spel.Gizzy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:48:
[...]
Easy, Zwitsers natuurlijk, die waren neutraal en hebben vies geld uit alle landen en hebben dus geen voorkeur.
1shot1kill schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:00:
[...]
De Zwitsers hebben een leger dat nog fietsen gebruikt, dan krijg je dat weer in het spel.

zoiets?
http://forum.worldoftanks...iew__findpost__p__2235592
Erg interessant, MM chart voor de 7.5 testserver. Fun fact: EU portal/forum hebben deze info nieteens, het is allemaal op US (verklaart ook Vallters aanwezigheid). Paris office blijft op de bekende wijze doorfalen... Navraag gedaan bij Paris, ze hebben van HQ (Minsk) de order gekregen dat ze informatie pas mogen posten als die vertaald is naar alle formeel ondersteunde talen. Tot die tijd hebben ze een publikatie-verbod. De US heeft die restrictie niet dus Paris zit zich nu op te vreten omdat zij overkomen als een stelletje slackers terwijl ze wachten op translators (die ook niet kunnen heksen).
En fietsen is voor mietjes: Wikipedia: Vespa 150 TAP
Erg interessant, MM chart voor de 7.5 testserver. Fun fact: EU portal/forum hebben deze info nieteens, het is allemaal op US (verklaart ook Vallters aanwezigheid). Paris office blijft op de bekende wijze doorfalen... Navraag gedaan bij Paris, ze hebben van HQ (Minsk) de order gekregen dat ze informatie pas mogen posten als die vertaald is naar alle formeel ondersteunde talen. Tot die tijd hebben ze een publikatie-verbod. De US heeft die restrictie niet dus Paris zit zich nu op te vreten omdat zij overkomen als een stelletje slackers terwijl ze wachten op translators (die ook niet kunnen heksen).
En fietsen is voor mietjes: Wikipedia: Vespa 150 TAP
[ Voor 44% gewijzigd door Bundin op 12-07-2012 16:19 ]
Dit topic is gesloten.