"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Laten we precies schrijven wat Xyloto wilt lezen, zijn mening is representatief voor heel GoT... oh wait...Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:39:
Laten we maar geen Longbow discussie hebben in het Rome II topic.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Nou als het zo'n probleem voor je is, praat dan maar lekker door over longbows.Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:55:
[...]
Laten we precies schrijven wat Xyloto wilt lezen, zijn mening is representatief voor heel GoT... oh wait...
Het gaat er om dat jij niet bepaald wat hier wel en niet besproken mag worden. Dit gaat gewoon over een stukje historische nauwkeurigheid met betrekking tot het spel, als je daar niet tegen kan lees je het niet, maar ga dan niet roepen dat anderen hier niet over mogen praten.Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:14:
[...]
Nou als het zo'n probleem voor je is, praat dan maar lekker door over longbows.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Het was maar een suggestie, rustig man!Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:22:
[...]
Het gaat er om dat jij niet bepaald wat hier wel en niet besproken mag worden. Dit gaat gewoon over een stukje historische nauwkeurigheid met betrekking tot het spel, als je daar niet tegen kan lees je het niet, maar ga dan niet roepen dat anderen hier niet over mogen praten.
[ Voor 3% gewijzigd door ettie1990 op 15-08-2013 14:02 ]
Hier ben ik naar op zoek geweest!anandus schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:35:
Was deze pagina hier al bekend?
Campaign Map Planner
Kan je alvast kijken welke regio's en steden er zijn (en door welke (minor) factions deze gecointroleerd worden)
Bijvoorbeeld het huidige Nederland:
[...]
Waar ik ook naar uit kijk is de Interactive Campaign Map. Deze staat al wel op de home-page van de wiki, maar is nog niet clickable. Zal wel toegankelijk worden als de game uit is.
Verwijderd
Ik vind dat niet ergVerwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:39:
Laten we maar geen Longbow discussie hebben in het Rome II topic.
MAAR ZE HADDEN HELEMAAL GEEN LONGBOWS IN NL
Je bent in de war met de middeleeuwse Engelse longbowAvalaxy schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:54:
[...]
MAAR ZE HADDEN HELEMAAL GEEN LONGBOWS IN NL
In dat gebied (grofweg) hadden ze al sinds de middensteentijd longbows, zie bijv Holmegaard bow, bogen van 1.50m á 1.70m.
Zie ook
En bijv.Longbows have been made from many different woods by many cultures; in Europe they date from the Paleolithic, and since the Bronze Age were made mainly from yew.
Xenophon was ongeveer 400 BCE.Xenophon describes long bows used to great effect in Corduene
[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 15-08-2013 19:14 ]
Dat dacht ik ook al wel, maar qua gameplay is het wel heel compleet! Je kan eindelijk een schip rammen en met meerdere schepen één schip enteren.Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:25:
Het schip dat geramd wordt kan volledig uit elkaar spatten of er kan helemaal niks visueel mee gebeuren, lijkt niet echt een tussenweg in te zitten. Ziet er matig uit als je het vergelijkt met de rest van de grafische pracht.
Ik heb sowieso het idee dat eindelijk je eigen units niet lopen te treuzelen, maar meteen doen wat je aangeeft dat ze moeten doen. In het hele spel zie ik dit terug komen: fantastisch!
Misschien ben ik ook wel té excited en niet objectief meer, maar who cares!
Dat viel mij ook al op. Het is niks verbeterd sinds ETW/NTW. Daar gingen schepen op dezelfde manier in tweeën. Beetje jammer eigenlijk.Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:25:
Het schip dat geramd wordt kan volledig uit elkaar spatten of er kan helemaal niks visueel mee gebeuren, lijkt niet echt een tussenweg in te zitten. Ziet er matig uit als je het vergelijkt met de rest van de grafische pracht.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:00:
Er zijn bewijzen dat de germanic tribers gebruik maakten van bogen die grote pijlen konden afvuren. Deze zijn gebruikt tegen de Romeinen en waren naar alle waarschijnlijkheid longbows.
Het was een grapanandus schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:10:
[...]
Je bent in de war met de middeleeuwse Engelse longbowAgincourt enzo
Dat viel mij ook op/tegen! Ik had verwacht dat de voorkant van het rammende schip kapot zou zijn, en het andere schip een stuk opzij gesmeten zou worden. En dat die eenheden op het dek niet vrolijk zouden blijven staan zonder om te vallen.Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:25:
Inderdaad heel erg jammer en verre van realistisch als je het mij vraagt. Nog een paar zaken die mij opvallen:Tsurany schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:25:
Tijdens de gevechten zie je gewoon voeten van de soldaten dwars door hout van het schip steken (hoop dat het een bug is die nog gefixt wordt). Verder is het natuurlijk belachelijk dat een schip wat bedolven wordt onder vurige pijlen geen vlam vat (deze doven heel snel, alleen de soldaten branden maar het schip zelf niet).
Wat betreft naval warfare, ik heb het nog nooit leuk gevonden. Ook in R2 zal ik het niet spelen.
Het lijkt er wel op dat de controls van schepen in RTW2 een stuk beter in elkaar zullen steken en een stuk vloeiender zullen werken.
Ik vond de naval warfare in ETW juist onwijs tof
Ik hoop eigenlijk dat ze dat er bij RTW2 wel een beetje inhouden in plaats van dommetjes op elkaar aframmen.
Ik denk het niet. Zoals ik het op het filmpje zie, kun je het best een zo zwaar mogelijk boot nemen en daarmee op je gemak 10 wat lichtere boten mee rammen, die gevechten aan boord stellen niet zoveel voor lijkt het.anandus schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:53:
Ik hoop eigenlijk dat ze dat er bij RTW2 wel een beetje inhouden in plaats van dommetjes op elkaar aframmen.
Alles individueel? Neejoh, je kon ze gewoon in een line zetten en als groep naar 1 punt sturen. En die wind draaide nauwelijks dus hoefde je amper wat mee te doen.Tsurany schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:32:
Naval Warfare was in Empire echt een afknapper, constant opletten op de wind en elk schip moest individueel aangestuurd worden en je kon ze geen seconde alleen laten. Mijn truuk was zo snel mogelijk de sterkste schepen in handen krijgen, dan hoefde je een stuk minder moeite te doen.
Het lijkt er wel op dat de controls van schepen in RTW2 een stuk beter in elkaar zullen steken en een stuk vloeiender zullen werken.
[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 16-08-2013 12:59 ]
Ik denk niet dat dit echt zal gebeuren daar in de romeinse tijd de tactiek juist voornamelijk was om elkaar te rammen (wel met enige tactiek om de juiste schepen te rammen). dus was dat betreft zijn ze denk ik vrij accuraat.anandus schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:53:
offtopic:
Ik vond de naval warfare in ETW juist onwijs tofRekening houden met de wind, de juiste wapens kiezen, taktieken, crossing the T, etc.
Hoe die 2 phalanxes elkaar engagen is zo vet!
Dat zou dus om 19.00 uur zijn..
Dat is bij Steam tegen het middaguur als ik me niet vergis. Dat is de normale tijd dat de sales veranderen en nieuwe dingen voor die dag ingevoerd worden. Ik zou zelfs maar rekening houden dat het mogelijk nog een paar uur later zal zijn voor je kan spelen, het wil nog wel eens mislopen.Boagriuz schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:10:
Want op Reddit werd eerder gemeld dat het 20:00 uur was.
LongBowNL in "Total War: Rome II"
http://nl.reddit.com/r/to...me_2_no_midnight_release/
Anyhow het filmpje van de navy battle zag er tof uit.
Ik zou graag wel de intro willen spelen die de pers heeft gekregen. Iets wat ze ook deden bij Shogun 2.
The Creative Assembly zit in het VK.
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 18-08-2013 12:14 ]
Gewoon afwachten en proberen. Je kunt wel gaan speculeren maar daar schiet je toch niets mee op.Boagriuz schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 18:10:
Vanaf hoelaat kun je Rome II spelen eigenlijk? Ik heb op dit moment het volgende bericht in steam: This game will unlock in approximately 2 weeks, 3 days and 1 hour.
Crysis, Fable, Battlefield, The Witcher, Grand Theft Auto, Burnout, Test Drive Unlimited,...anandus schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:13:
Goed punt. Ben niet gewend dat er Europese gamemakers van AAA-titels zijn![]()
Dat zijn toch wel grote titels die allemaal uit Europa komen. En dan zitten er nog publishers zoals Ubisoft in Europa, maar ik heb geen idee en hoeverre die op eigen bodem ontwikkelen. Maar er komen toch wel AAA titels uit Europa
Het grootste voordeel vind ik toch wel dat er vanuit legions wordt gedacht in deel 2.
Ondanks dat rome 1 heel erg fijn is zitten er nog genoeg punten in die verbeterd konden worden.
Tsurany schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 08:08:
[...]
Crysis, Fable, Battlefield, The Witcher, Grand Theft Auto, Burnout, Test Drive Unlimited,...
Dat zijn toch wel grote titels die allemaal uit Europa komen. En dan zitten er nog publishers zoals Ubisoft in Europa, maar ik heb geen idee en hoeverre die op eigen bodem ontwikkelen. Maar er komen toch wel AAA titels uit Europa
Ik race en schiet niet, en had The Witcher niet direct onder AAA gerekend. Ik kwam niet verder dan Paradox-titels, eigenlijk
Probeer eens Roma Surrectum (naast RTR dé beste RTW-mod, imho) of SPQRPiekartz87 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:15:
Het grootste voordeel vind ik toch wel dat er vanuit legions wordt gedacht in deel 2.
Ondanks dat rome 1 heel erg fijn is zitten er nog genoeg punten in die verbeterd konden worden.
/halfofftopic
Een voorbeeld van de dynamische city-growth. Marseille (linkje ivm groot plaatje)
As you can see here, we’ve upgraded our way through the Forum building-chain to a full-blow amphitheatre, with a typically Roman aqueduct thrown in for good measure.
De Rome trade map:
Klikbaar
[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 19-08-2013 15:20 ]
Iemand anders die ook meteen dacht:
Ik ben Rome dus ik vermoord gewoon iedereen?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Waren die routes toen echt zo of zijn die willekeurig zo getekend?
Het lijkt me dat er geen routes boven de Rijn waren (aangezien dat de grens van het Romeinse rijk was, een route richting Leeuwarden lijkt me dan ook erg onwaarschijnlijk. Waarom niet richting Utrecht bijvoorbeeld?
Ik kan je nu al vertellen dat ze daar de plank toch even flink mis slaat. Verder handelden de Friesen in het noorden behoorlijk intensief met wat wij nu de vikingen noemen. Deze "vikingen" wouden graag graan hebben omdat in leven blijven wel zo leuk is en de Friesen ruilde maar wat graag tegen wat werd aangeboden zoals hout, en belangrijker luxe goederen zoals huiden. Deze ruilde ze dan weer met de Romeinen voor andere dingen.
De Romeinen legde vaak geen nieuwe routes aan. Ze namen ze simpelweg over en verbeterde ook wat door hun extreem goede wegen die overigens eigenlijk voor het leger waren maar meer door handelaren werden gebruikt dan het leger. Waar een "barbaarse" markt was bouwde de Romeinen gewoon een stad naar Romeins model. Het was al bewezen dat het een handelspunt was en voor handel moet je ook veiligheid creëren. Dit doe je meestal met behulp van natuurlijke kenmerken zoals rivieren, heuvels etc.
Romeinse steden waren feitelijk een al bestaande blauwdruk die ze in het terrein plaatse. Materialen werden lokaal gevonden of werden meestal per schip aangevoerd omdat over de weg zeer duur was. Alle Romeinse steden waren in principe dan ook perfect vierkant. Dat scheelde in de stadsmuren hun kosten. Er waren natuurlijk uitzonderingen zoals natuurlijk Rome zelf dat echt uit zijn voegen barstte maar de meeste steden waren gewoon bouwblokjes.
Ik snap wel dat ze in het noorden ook handel dreven, maar de wegen waren daar niet echt begaanbaar om het een route te kunnen noemen. Nederland bestond in die tijd voor een groot deel uit moeras en de verharde wegen lagen toch wel heel anders dan bovengenoemde Rome 2 map. Zoek de verschillen maar eens:DanielWW2 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:43:
Dus Germanen deden niet aan handel volgens jou?
Precies. Daarom konden de Romeinen/Julius Caesar zo makkelijk Gallië overnemen, gezien de Kelten al een redelijk geavanceerde handels- en overheidsinfrastructuur hadden, ze hoefden alleen de top te controleren en alles bleef op rolletjes lopen. En de Griekse wereld helemaal, natuurlijk.DanielWW2 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:43:
De Romeinen legde vaak geen nieuwe routes aan. Ze namen ze simpelweg over [...]
Je kan soms zien of een stad tijdens de Romeinse tijd (althans, de Pax Romana) gebouwd is of er ervoor/erna.en verbeterde ook wat door hun extreem goede wegen die overigens eigenlijk voor het leger waren maar meer door handelaren werden gebruikt dan het leger. Waar een "barbaarse" markt was bouwde de Romeinen gewoon een stad naar Romeins model. Het was al bewezen dat het een handelspunt was en voor handel moet je ook veiligheid creëren. Dit doe je meestal met behulp van natuurlijke kenmerken zoals rivieren, heuvels etc.
Ervoor/erna was het belangrijk om een verdedigbare plek te hebben voor je dorp, dus werd het vaak bijv op een heuvel gebouwd, zoals bijv een oppidum.
Dorpen/steden die tijdens de Pax Romana gesticht werden hadden niet zo'n behoefte aan veiligheid en werden vaker op andere plaatsen gebouwd, bijvoorbeeld rivierovergangen (bijv Lyon, Londen).
Overigens zijn er ook een hoop toendertijd bestaande dorpen die 'verplaatst' zijn tijdens de Pax Romana van hun defensieve positie (bijv heuvel) naar een betere positie (bijv. rivierovergang) en omgekeerd had je na de Pax Romana dorpen die vaak naar heuvels (terug)verplaatsten. Niet altijd, overigens.
Nouja, in theorie, in ieder geval, hoe verder je van het centrale plein afging hoe wilder het werd, zeker toen de steden groter werden en de dichtheid groter werd het rommeliger.Romeinse steden waren feitelijk een al bestaande blauwdruk die ze in het terrein plaatse. Materialen werden lokaal gevonden of werden meestal per schip aangevoerd omdat over de weg zeer duur was. Alle Romeinse steden waren in principe dan ook perfect vierkant. Dat scheelde in de stadsmuren hun kosten. Er waren natuurlijk uitzonderingen zoals natuurlijk Rome zelf dat echt uit zijn voegen barstte maar de meeste steden waren gewoon bouwblokjes.
Maar vaak begon het inderdaad wel mooi strak, inderdaad
Al is de Decamanus, de Via Maximus (of hoe dat ook heet) en vaak ook het centrale plein vaak nog steeds te zien in een hoop steden.
In de tijd dat Rome 2 begint waren er überhaupt weinig 'Romeinsekwaliteit'-wegen, hètweaker2010 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:38:
[...]
Ik snap wel dat ze in het noorden ook handel dreven, maar de wegen waren daar niet echt begaanbaar om het een route te kunnen noemen. Nederland bestond in die tijd voor een groot deel uit moeras en de verharde wegen lagen toch wel heel anders dan bovengenoemde Rome 2 map. Zoek de verschillen maar eens:http://www.omnesviae.org/nl/
De Via Appia bestond en dat was het zo'n beetje
Overigens wel een onwijs toffe link, hey
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 19-08-2013 20:45 ]
Mooi linke, meteen even gebookmarked.tweaker2010 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:38:
[...]
Ik snap wel dat ze in het noorden ook handel dreven, maar de wegen waren daar niet echt begaanbaar om het een route te kunnen noemen. Nederland bestond in die tijd voor een groot deel uit moeras en de verharde wegen lagen toch wel heel anders dan bovengenoemde Rome 2 map. Zoek de verschillen maar eens:http://www.omnesviae.org/nl/
Oh en pre order cancelled omdat ze ingame niet 100% accuraat zijn.
My bad met de Frisii. Ben niet 100% erbij...anandus schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:41:
De Frisii (niet te verwarren met de huidige Friezen, trouwens) handelden met de Romeinen, ik geloof dat Tacitus dat nog beschreven heeft.
Romeinse tijd is een beetje aan het wegzakken.
De Griekse wereld zeker ja. Als ze het goed doen dan zit daar ook het geld in Rome II. Daar zijn de steden in de oudheid, daar is zeer veel handel en daar zat de populatie. Voordat Rome z'n enorm machtcentrum werd waren ze feitelijk periferie en telden voor de Grieken/vergriekste gebieden de Kelten, Germanen etc niet eens mee.[...]
Precies. Daarom konden de Romeinen/Julius Caesar zo makkelijk Gallië overnemen, gezien de Kelten al een redelijk geavanceerde handels- en overheidsinfrastructuur hadden, ze hoefden alleen de top te controleren en alles bleef op rolletjes lopen. En de Griekse wereld helemaal, natuurlijk.
Het is denk ik iets subtieler. Pax Romana was mogelijk omdat de Romeinen een enorme gordel aan steden bouwden aan de grenzen en een legioen per stad legerden welke werden onderhouden door de stad. Deze steden hebben allemaal een muur. Ze kunnen op een heuvel liggen maar ook perfect aan het water met goede handelsverbindingen. Een rivier was ook een perfecte verdedigingspositie. Kijk maar naar het huidige Parijs. Het lag op een eiland in de Seine wat perfect is. Handel was ook nodig voor bijna elke stad omdat ze vaak graan moesten importeren uit andere gebieden.[...]
Je kan soms zien of een stad tijdens de Romeinse tijd (althans, de Pax Romana) gebouwd is of er ervoor/erna.
Ervoor/erna was het belangrijk om een verdedigbare plek te hebben voor je dorp, dus werd het vaak bijv op een heuvel gebouwd, zoals bijv een oppidum.
Dorpen/steden die tijdens de Pax Romana gesticht werden hadden niet zo'n behoefte aan veiligheid en werden vaker op andere plaatsen gebouwd, bijvoorbeeld rivierovergangen (bijv Lyon, Londen).
Overigens zijn er ook een hoop toendertijd bestaande dorpen die 'verplaatst' zijn tijdens de Pax Romana van hun defensieve positie (bijv heuvel) naar een betere positie (bijv. rivierovergang) en omgekeerd had je na de Pax Romana dorpen die vaak naar heuvels (terug)verplaatsten. Niet altijd, overigens.
Het varieert ook gewoon per stad. Sommige steden werden ook onhoudbaar binnen hun muren en dan moet je gaan uitbreiden. Uiteraard vooraf geplant met alles uitgemeten. In Europe zou je zulke uitbreidingen niet meer zien tot de grachtengordel van Amsterdam wat ook zeer goed was geplant en aangelegd.[...]
Nouja, in theorie, in ieder geval, hoe verder je van het centrale plein afging hoe wilder het werd, zeker toen de steden groter werden en de dichtheid groter werd het rommeliger.
Maar vaak begon het inderdaad wel mooi strak, inderdaad
Al is de Decamanus, de Via Maximus (of hoe dat ook heet) en vaak ook het centrale plein vaak nog steeds te zien in een hoop steden.
Maar als het goed is worden wegen dynamisch aangelegd. Verder was Rome nou nog niet echt meester van Italië als Rome II begint.[...]
In de tijd dat Rome 2 begint waren er überhaupt weinig 'Romeinsekwaliteit'-wegen, hè
De Via Appia bestond en dat was het zo'n beetje
[ Voor 21% gewijzigd door Wiertz op 20-08-2013 07:15 ]
I am here with another set of answers to your questions. Again, I’m afraid that due to the sheer number of questions (well over 1,100) there is no way for me to answer them all.
HOWEVER!
Starting later today I will be posting up the first part of a campaign play through as Macedon. I will put up screenshots and text describing the campaign as I go along and try to provide details about new features as I encounter them.
So for this answer session I have focused on more battle related questions, and will do a few sets of answers like this alongside the campaign playthrough.
What kind of multi-core support will there be in Rome II?
There is improved usage of multiple cores across all areas of the game.
How will missile units be balanced now that shields have returned to the game?
Missile units have been balanced so each type has a role (archers, javelins and slingers)
Archers have a fast fire rate, good range and damage, but little of their damage is armour piercing so they struggle against the more armoured units.
Javelins are short range, but very high damage so can hurt anyone.
Slingers have the longest range and a lot of ammo. Their weakness is low damage, but they will do something against everyone.
For Rome II the morale penalty for being under missile fire has also been increased to make that a more important factor in battles and also to help make sure missile units are always useful on the battlefield.
Will the AI expand and form large nations on the campaign map?
This was true for Shogun 2 and is true for Rome II as well.
What is the largest warship in the game?
The Egyptian Eight with 2 fighting towers.
How great will the unit variety be in Rome II? There was a noticeable drop from Rome I to Shogun 2, will this be repeated?
The unit variety depends on the time period we are covering. Shogun 2, depicting a civil war between many clans from a single nation, had a small number of units because the factions involved fought in the same way.
Rome II, covering a much larger area geographically and a diverse time period features a lot of units, over 700 in total. They will differ visually and in their stats.
Will Massilia be a Greek or Celtic faction?
It is a Greek faction, with some low level Celtic units in its roster.
What siege engines are available when attacking a settlement?
Rams, gallerys, ladders and siege towers.
We saw flaming balls of fire being used in the Teutoberg forest video, are they available in the actual game and what other kinds of deployables are there?
Yes, and there are also barricades, spike traps, stakes, caltrops and more.
How big are the battle maps?
2km x 2km.
van macadon campaign
[ Voor 25% gewijzigd door Zagre op 20-08-2013 18:48 ]
Klopt; ik bedoel meer opbouwen als in: groter maken.anandus schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:24:
Je begint al met de republiek, het Romeinse koninkrijk is al in 509 BCE ter ziele gegaan
http://www.4players.de/4p...0/0/Total_War_Rome_2.html

Die muren en de huizen van deze stad zien er best middeleeuws uit of lijkt dat maar zo?
https://www.google.nl/sea...kQ_AUoAQ&biw=1008&bih=634
Valt toch wel mee? Lijken mij gewoon insulae.tweaker2010 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:36:
[afbeelding]
Die muren en de huizen van deze stad zien er best middeleeuws uit of lijkt dat maar zo?
Wat vind je er middeleeuws aan?
http://forums.totalwar.co...E-II!?p=605673#post605673
Daar zijn dan de Seleuciden.
Oke, ja je hebt gelijk. Ik dacht alleen dat de muren toen nog niet echt kantelen hadden.TMCrimeZ schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:29:
Ik vind het er wel ok uitzien, zie hier:
Die huizen kan wel kloppen, maar ik dacht dat er meer houten dan stenen huizen waren in die tijd.
Ahaaaaaaa! Dus toch!DanielWW2 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:25:
Cadeautje van CA.![]()
http://forums.totalwar.co...E-II!?p=605673#post605673
Daar zijn dan de Seleuciden.
Wel jammer dat we er nog even op moeten wachten, maarja
Ik hoop wel dat ze de rest van het spel op tijd afhebben, eigenlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 23-08-2013 21:06 ]
Hallo met Tim
Vooral de video over de campaign map vind ik wel interessant.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KjS7CfIdYsc]
[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 24-08-2013 12:51 ]
De Romeinen bouwden liever met baksteen voor zowel de muren als de daken. Iets met brandgevaar en een massief stenen muur rond houten huizen.tweaker2010 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:03:
[...]
Oke, ja je hebt gelijk. Ik dacht alleen dat de muren toen nog niet echt kantelen hadden.
Die huizen kan wel kloppen, maar ik dacht dat er meer houten dan stenen huizen waren in die tijd.
Probeer de stad maar uit te komen als de stad van hout is met een muur erom heen.
Verder gebruikten de Romeinen ook een substantie die wij nu beton noemen en waren de schilden van Romeinse soldaten van iets wat wij nu triplex noemen gemaakt.
Zeker in Rome waren er ook een hoop gebouwen van hout, vandaar dat het in 64 CE zo goed fikteDanielWW2 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:30:
De Romeinen bouwden liever met baksteen voor zowel de muren als de daken. Iets met brandgevaar en een massief stenen muur rond houten huizen.
For Rome!
Inderdaad oorspronkelijk was veel van hout. Na de grote brand werden er geloof ik richtlijnen/wetten gemaakt waardoor veel nieuwe gebouwen uit steen gemaakt werden.anandus schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:02:
[...]
Zeker in Rome waren er ook een hoop gebouwen van hout, vandaar dat het in 64 CE zo goed fikte![]()
Het beton dat in Rome enzo gebruikt werd was geloof ik zelf beter dan dat wat wij nu gebruiken maar we weten niet precies hoe ze het toen maakten.
Hoe zijn jouw ervaringen met dit spel? Heb je er ook een filmpje van gemaakt oid?BinaryRun schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:27:
2 dagen geleden het spel gespeeld op Gamescom en ik kan nu echt niet wachten op de release.
For Rome!
Over dat romeins beton: inderdaad sterker dan het normale beton wat we nu gebruiken maar duurde wel veel langer om uit te harden wat nu niet meer acceptabel is ivm bouwtijden (licht offtopic).Deadsy schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:22:
[...]
Inderdaad oorspronkelijk was veel van hout. Na de grote brand werden er geloof ik richtlijnen/wetten gemaakt waardoor veel nieuwe gebouwen uit steen gemaakt werden.
Het beton dat in Rome enzo gebruikt werd was geloof ik zelf beter dan dat wat wij nu gebruiken maar we weten niet precies hoe ze het toen maakten.
Kan zelf ook niet wachten!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety
De hoogste verdiepingen van sommige hoge Insulablokken en zeer arme wijken waren van hout. De lagere verdiepingen waren baksteen. Anders stort het bouwwerk wel heel snel in. Instortingen kwamen al voor maar er zijn grenzen. Als je als rijke Romein waardeloze huizen laat bouwen die echt meteen instorten dan krijg je problemen.anandus schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:02:
[...]
Zeker in Rome waren er ook een hoop gebouwen van hout, vandaar dat het in 64 CE zo goed fikte![]()
Verder kan een huis van baksteen ook branden als er slechte of geen bescherming is. Rome was helemaal volgebouwd en zeer op elkaar. Dan brand het wel.
Ik denk dat ze er gewoon zijn als AI. Heel Griekenland van de map vegen lijkt mij een beetje raar. Zeker als het om de oudheid gaat in een toch Eurocentrisch spel.Tomcat84 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 01:33:
Stel je hebt geen greek dlc of straks scythia etc. Zijn die dan wel aanwezig alleen niet playable, of doen ze ook echt niet eens als AI mee met hun special units etc?
[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 27-08-2013 01:32 ]
Ik heb hem ook via Gamesync gepreorderdTsurany schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:16:
Dat heeft Gamesync ook, toen ik bestelde was dit nog niet het geval. Heb een mailtje gestuurd met de vraag om opheldering.
Kan niet wachten, alhoewel ik vrees dat mijn laptop niet blij gaat zijn met deze game...
Als je op de Steam page kijkt staat dat er ook:
Pre-Purchase and receive The Greek States Culture Pack
Ik heb hem bij Amazon besteld voor 30 euro (boxed versie met gratis verzending, weekje later spelen dus), incl de Greek States DLC (key gaat per mail).
En wat heeft die gast toch een fantastische, belachelijk lage, stem... dat maakt het af
[ Voor 6% gewijzigd door tweaker2010 op 27-08-2013 23:48 ]