Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153905

Wat ik bedoelde met een te complexe gameplay van Napoleon Total War is de campaign versie want daar begrijp ik niet hoe je het spel moet spelen .
De andere battles zijn wel toegankelijker en heb je gelijk een grote massa aan leger die tegenover elkaar staan .
Ik wilde graag weten of de compaign van Rome Total War hetzelfde is als Napoleon Total War ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-04 07:52
Anoniem: 153905 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:50:
Wat ik bedoelde met een te complexe gameplay van Napoleon Total War is de campaign versie want daar begrijp ik niet hoe je het spel moet spelen .
De andere battles zijn wel toegankelijker en heb je gelijk een grote massa aan leger die tegenover elkaar staan .
Ik wilde graag weten of de compaign van Rome Total War hetzelfde is als Napoleon Total War ??
RTW2 was mijn eerste TW game. Mijn eerste campain heb ik op easy gespeeld en dat was prima te doen. Ook al snapte ik niet alles gelijk heb ik toch de hele campain uitgespeeld. Vervolgens ben ik aan een campain op hard begonnen, dat ging grandioos mis :+
Ik ben toen de YouTube 'HeirofCartage' gaan volgen. En heb toen zijn Hannibal at the Gates campagne gekeken waardoor ik het spel goed leerde kennen. Vervolgens ben ik opnieuw begonnen met een campain op hard en ik moet zeggen dat ik daar nog steeds mee bezig ben maar dat het wel super goed gaat en ik het spel ook echt snap.

Ik heb op YouTube ook heel veel online Battles gekeken en ben toen dat zelf ook gaan spelen en ik moet zeggen dat ik daar ook heel erg fan van ben geworden. Daar leer je echt de unites kennen, hoe je ze moet gebruiken, hun sterke en zwakke kanten. Dat heeft me vervolgens ook weer geholpen met de campain :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:21
Zit wat tussen games in, en omdat er zoveel over gezegd wordt, maar eens DeI geinstalleerd.

End of turn crash na 3 turns in een nieuwe campaign....Wauw, dat heeft zelfs rome op versie 1.000 nooit bij me gedaan. Inderdaad een hele andere ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-03 13:27
AntiChrist7 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:27:
Zit wat tussen games in, en omdat er zoveel over gezegd wordt, maar eens DeI geinstalleerd.

End of turn crash na 3 turns in een nieuwe campaign....Wauw, dat heeft zelfs rome op versie 1.000 nooit bij me gedaan. Inderdaad een hele andere ervaring!
Misschien een andere mod die het spel laat crashen? Als dat het niet is zou ik gewoon je settings verlagen en als dat niet lukt de mod verwijderen en het modteam ervan op de hoogte brengen dat ie crasht na x turns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Henkipenkie schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:10:
[...]

Misschien een andere mod die het spel laat crashen? Als dat het niet is zou ik gewoon je settings verlagen en als dat niet lukt de mod verwijderen en het modteam ervan op de hoogte brengen dat ie crasht na x turns.
De enige andere mod die ik had was de diplomatic submod voor DeI. Maar goed heb die afgezet en opnieuw begonnen. Grootste verschil wat ik merk zijn langere laadtijden, en units die nog sneller gaan routen. Een vijandelijke unit had nog 230/300 man over, en besloot te gaan lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:44

JanAd

Wind’s howling

In Rome 2? Tja, dat routen hangt sterk af van de omstandigheden.

Ik heb zelf Rome 2 in het begin veel gespeeld en dan zoals vele afgehaakt door de bugs. Een aantal maanden voor de Attila release ben ik het terug beginnen te spelen, alles updates erop en het was een heerlijk spel geworden! Met alle patches is Rome 2 een zeer genietbaar spel geworden. Met Attila hebben ze de puntjes op de i gezet imo (als je systeem het tenminste vlot kan draaien).

Empire is lang geleden, maar als ik naar de gespeelde uren kijk is dat op het originele Rome na bij mij het meeste gespeeld. De Shogun serie heeft mij nooit echt kunnen bekoren... Maar dat is meer persoonlijke smaak denk ik. Die setting vond ik niet zo leuk. Een ME3 zie ik wel direct terug zitten :)

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Maar één van de "verkooppunten" van Divide et Impera is dat de battles veel langer zouden duren omdat de units niet zo snel zouden routen. Maar als ze dan al gaan routen als er maar 25% van de mannen in de unit dood zijn, klopt dat gewoon niet...

Ik hoor van verschillende mensen dat DeI zou fantastisch zou zijn en van Rome 2 een veel betere game zou maken, maar daar merk ik niks van.

1) laadtijden zijn praktisch verdubbeld, zelfs met een SSD is het lang.
2) battles zijn niet veel beter: de units zijn groter, maar dat is het. Ze routen zelfs sneller in mijn ervaring (en battles staan op normal, zoals aangeraden)
3) Meer type units, maar dat verandert weinig. Die Area of recruitment is ook maar spielerij.
4) Meer resources, maar dat is maar een randfenomeen. Zelfde voor de politics en characters: geen tot weinig verandering. Ik vind de TTT mod apart zelfs beter
5) Minder agent spam, maar thats it, veel verandert dat ook niet.
6) AI in de late game doet nog altijd even weinig: units worden niet of weinig geupgrade, en van die reforms heb ik 100 turns ver nog niks gemerkt.
7) Rome is nog altijd zwak: 70 turns ver en Carthago heeft heel Italie ingenomen...
8 ) De game is zelfs makkelijker geworden: legers in steden geven negatieve public order, dus je kan een stad innemen, en twee turns later kan je al aan de volgende stad staan, amper nood om ze te stabiliseren, dat gebeurt haast automatisch.

Mensen zijn gewoon een stuk minder kritisch als ze niets moeten betalen. Dan hou ik het liever bij mijn collectie van mods (http://steamcommunity.com...filedetails/?id=446157145). Doet bijna hetzelfde, is minder pretentieus en laadt even snel als de base game

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 27-05-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Met DeI heb ik geen ervaring... Maar ik moet het precies ook niet uitproberen zo te lezen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
JanAd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:09:
Met DeI heb ik geen ervaring... Maar ik moet het precies ook niet uitproberen zo te lezen :p
Ik vind het inderdaad de moeite niet, heb hem dan ook verwijderd (en mijn campaign was nog niet eens af, wat ik normaal altijd doe voor de achievement). Wat erin zit kan je uiteindelijk ook in kleinere mods vinden die veel minder impact hebben op je systeem: TTT, 4turns per jaar,....

Enige positieve eraan was de grotere units (maar daarvoor heb ik ook een mod gevonden), en de grotere opties aan units. Maar voor dat zal wel een mod te vinden zijn. Enja, uiteindelijk rekruteer je ook geen 20 verschillende units in één leger. Heb trouwens ook een mod gevonden die de corruptie tegengaat.

Radious kan nog wel iets zijn voor mensen die de gewone game te makkelijk vinden.

Ik denk dat mensen een stuk minder kritisch zijn voor mods omdat a) ze gratis zijn, en het slecht voelt om dan negatief te zijn, en b) het ook heel moeilijk is om er kritiek op te geven (er is geen review systeem bijvoorbeeld, buiten sterren geven). Uit je teveel kritiek dan krijg je ook al snel het verwijt van "je kan het zelf niet beter", en "het is gewoon niets voor jou".

[ Voor 3% gewijzigd door AntiChrist7 op 29-05-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-04 15:09
Mensen met interesse voor een Total War Arena alpha key hier? Pm me if so

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-04 07:52
Ik heb een vraag, ik speelde gisteren een online 2vs2 battle.
Ik en mijn ally waren twee verschillende factions. Maar tot mijn verbazing zag ik dat mijn ally unites van mijn faction kon "kopen/lenen". Hij had dus in zijn roster een aantal unites die hij normaal gesproken niet kon hebben.

Ik vroeg aan hem hoe dit kwam, hij zei dat dat kan als je de Rome campain op hard uitspeelt. Ik heb gezocht op internet of dit waar is, maar ik kan het niet vinden. Is er hier iemand die dit kan bevestigingen? Of hebben jullie dit ooit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
SImpele vraag

Rome 2 of Attilla?

Wat ik op internet lees is dat Atilla beter speelt maar mensen het overal minder leuk vinden.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:39
Rome 2 is met steamsales veel voordeliger te krijgen. Later staat Atilla er ook voor een paar euro wel op als de nieuwe Warhammer versie er is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Señor Sjon schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:34:
Rome 2 is met steamsales veel voordeliger te krijgen. Later staat Atilla er ook voor een paar euro wel op als de nieuwe Warhammer versie er is.
Dankej voor ht antwoord maar ik kan ze allebei voor ongeveer 14$(dollar ye) kopen dus daar doe ik nie zo moeilijk over.

Het gaat mij puur even om wat de mensen die beide delen hebben gespeeld zeggen. De overal trend op internet is van Atilla is misschien het betere spel maar rome 2 is leuker. Dat is athans wat ik er een beetje uitvis. Rome 2 schijnt met alle patches tegenwoordig wel aardig te zijn.

(ben groot total war fan maar dat is ook de reden dat ik rome 2 niet heb gekocht. Spel was erg slecht toen het uitkwam en empire was ook al een complete clusterfuck).

Mensen schijnen vooral de Raise/Raze functie van atilla niet zo leuk te vinden en alle facties voelen hetzelfde aan(?)

[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 20-11-2015 14:43 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb Rome 2 al een jaar op mijn to play list zitten. Wat ik wel heb geleerd is nooit een TW spel kopen voor de 3-4e patchronde. ;) En ze prijzen zoals gezegd al vrij snel af. Ik weet niet hoe het in deze serie zit, maar bij Empire was de techtree en verschillende fracties veel afwisselender dan in Napoleon. Daar was de techtree erg eenzijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:07
Postius schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:09:
SImpele vraag

Rome 2 of Attilla?

Wat ik op internet lees is dat Atilla beter speelt maar mensen het overal minder leuk vinden.
Atilla heeft wel grote verbeteringen in gameplay zoals de combat in dorpen en steden, maar elke keer weer merk ik dat het na een rondje of 100 gewoon niet meer leuk is omdat de AI alles platbrandt en vervolgens niet meer opbouwt. Je zit dus met een kaart die half leeg is, en bovendien valt de AI je eigenlijk nooit meer aan na een aantal turns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floor77
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:30
Mijn Rome II doet het niet meer, hij blijft hangen bij het witte startscherm
En dat ook na 2x alles opnieuw installeren

De oplossingen op diverse fora hebben helaas niet geholpen, ik baal hier echt heel erg van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is inderdaad erg vervelend.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
floor77 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:01:
Mijn Rome II doet het niet meer, hij blijft hangen bij het witte startscherm
En dat ook na 2x alles opnieuw installeren

De oplossingen op diverse fora hebben helaas niet geholpen, ik baal hier echt heel erg van!
Heb je het spel echt helemaal verwijderd? Niet alleen uninstall maar ook echt alle roaming data, game folder etc? Geen mods? En anders.. Video drivers?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floor77
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:30
Pkunk schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:47:
[...]

Heb je het spel echt helemaal verwijderd? Niet alleen uninstall maar ook echt alle roaming data, game folder etc? Geen mods? En anders.. Video drivers?
Bedankt voor je reactie

Geen mods (nog nooit gebruikt)
Roaming data; geen idee eerlijk gezegd, hoe doe ik dat?

Verder zowel Steam als Rome II eraf gehaald, uninstall en dan alle folders weg

Video drivers zijn ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kick :)

Er komt een nieuwe expansion aan voor een 'ouder historisch Total War-spel':
An Update on our Upcoming Historical Releases
Well we’re working on a campaign expansion for one of our older games, probably the biggest historical one CA’s done we think. We’ve been working on our project for the best part of a year, and with not long to go we’re well into testing now with nearly all the content in. And yes, it’s going to be the next Total War announcement, which is exciting for us!
Welke game zou dat zou? Nou, op Steamdb zijn er veel updates bij Rome 2.

Dus kans dat we mogelijk een expansion voor Rome 2 kunnen verwachten.
Ik ben benieuwd :)

Al zouden ze alleen een hoop dingen uit Attila backporten, zoals de family tree, dan ben ik al tevreden, maar bij mij is een kinderhand dan ook gauw gevuld :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-04 17:53

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

anandus schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:41:

[...]

Al zouden ze alleen een hoop dingen uit Attila backporten, zoals de family tree, dan ben ik al tevreden, maar bij mij is een kinderhand dan ook gauw gevuld :P
Opzich niet raar.. omdat tot war arena zelfde tijdspane heeft en op release staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Empire had als enige bijna de hele wereld. Rome was 1 grote frustratie, kwam er nooit lekker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
tis wat ze een update noemen... geen setting bekend, geen naam, geen releasetarget, geen trailer of een screenshot, zelfs concept art was er teveel aan.

Dat het voor Rome 2 ging zijn, wist de community al, omdat er regelmatig dingen worden toegevoegd aan de steamdatabase voor Rome 2.

Dat CA daar niets aan kan toevoegen vind ik teleurstellend. Nu volgt wss weer radiostilte voor 6 maand en gaan ze verderwerken aan WH3 en DLC/events voor WH2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
Ik denk dat CA reeds vermeld heeft dat de volgende grote aankondiging ivm 1 van de 3 nieuwe historische "titels" zal zijn. We weten nog niet exact wat die 3 titels zullen zijn maar Reddit voorspelt alvast het volgende:

1. Rome II DLC + overhaul (family tree? Betere graphics? Performance optimisaties?), release Q4 2017/Q1 2018

2. Nieuwe Vikings "Saga" game in Ierland. Beperkte map, beperkte setting. Release Q2/Q3 2018

3. Complete nieuwe total war game. Grootste kanshebbers: Victoria: Total War of China: Total War. Release Q4 2018, Q1 2019

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoepap op 02-11-2017 05:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-05 20:38
anandus schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:41:

[...]

Ik zie ook bijna dagelijks updates bij Shogun 2: https://steamdb.info/app/34330/history/
Die maakt dus ook nog kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-04 16:07
Señor Sjon schreef op woensdag 1 november 2017 @ 23:53:
Empire had als enige bijna de hele wereld. Rome was 1 grote frustratie, kwam er nooit lekker in.
Ik vind Rome 1 de beste in de hele serie, zeker met allerhande mods (al gebruikte ik alleen maar Darthmod). Empire had gigantisch veel potentie, maar ging vlammend ten onder in akele bugs en glitches. Zelfs mods konden dat niet redden voor mij.

Als er nog een Rome 2 DLC zou kunnen komen; wat gaan ze dan behandelen? Ik vermoed Alexander de Grote of iets dergelijks.

[ Voor 11% gewijzigd door Ekstergroen op 02-11-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind het jammer dat ze zoveel met standalone expansions werken. De bug-fixes uit Napoleon zouden goed zijn voor Empire, maar helaas.

Rome1 had een nare bug dat twee steden altijd ten onder gingen als je geen mod had. Rome II kan ik gewoon niet wennen aan het generaalsysteem. Ik ben ook een beetje gunpowder en battleships gewend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat ze eindelijk eens wat aan de AI doen. Het is erg jammer dat je constant tegen kleinere factions vecht die een veel groter legger hebben simpelweg vanwege hun cheats. En als je op een gegeven moment een bepaald niveau hebt bereikt is niks uitdagend meer, dan zit je enkel nog met movement range als limiterende factor.

Enige wat ze tot nu toe hebben kunnen verzinnen is enorme invasies om de end game nog interessant te houden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Sjoepap schreef op donderdag 2 november 2017 @ 05:32:
Ik denk dat CA reeds vermeld heeft dat de volgende grote aankondiging ivm 1 van de 3 nieuwe historische "titels" zal zijn. We weten nog niet exact wat die 3 titels zullen zijn maar Reddit voorspelt alvast het volgende:
Wat reddit voorspelt is grotendeels wishfull thinking en niet als bron aan te nemen. Die mannen hebben echt niet meer info dan jij of ik hoor.

Over Victoriaans gesproken, dat CA eens kijk naar de Dev diaries voor Anno 1800 en er iets uit leert over hoe te communiceren naar je community toe. Deze heeft echt gewoon dezelfde vraag 4 keer anders geformuleerd om toch maar een pagina te kunnen vullen en er vanaf te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:53:
Ik hoop dat ze eindelijk eens wat aan de AI doen. Het is erg jammer dat je constant tegen kleinere factions vecht die een veel groter legger hebben simpelweg vanwege hun cheats. En als je op een gegeven moment een bepaald niveau hebt bereikt is niks uitdagend meer, dan zit je enkel nog met movement range als limiterende factor.

Enige wat ze tot nu toe hebben kunnen verzinnen is enorme invasies om de end game nog interessant te houden.
Legers die ze niet zouden moeten kunnen onderhouden is vooral het geval op hogere moeilijkheidsgraden. Een slimmere AI op hogere moeilijkheidsgraden zou mooi zijn, alhoewel ik stiekem wel houd van een beetje cheese. Wat mij vooral stoorde aan de AI (maar ik weet niet of dat met de recentere spellen in de serie nog zo is), was dat ze best een grote factie konden zijn, en genoeg bouw opties hadden, maar nooit meer leken aan te maken als de basis units, peasants, spear militia. Een full stack leger lijkt imposant, tot je er achter komt dat het allemaal low level units zijn die je makkelijk in de pan hakt met een leger dat misschien een derde van die grootte is.

Maar een grote update van CA, ik hoop dat ze dat wel fatsoenlijk QA testen, anders zie ik nog wel gebeuren dat ze meer bugs introduceren dan dat ze fixen.

[ Voor 6% gewijzigd door henkie196 op 02-11-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
AntiChrist7 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:44:
[...]
Wat reddit voorspelt is grotendeels wishfull thinking en niet als bron aan te nemen. Die mannen hebben echt niet meer info dan jij of ik hoor.
Dat spreekt voor zich natuurlijk. Reddit heeft geen glazen bol! Doch, ik weet wel dat er een paar fanboys daar zitten die elke CA hint (bvb die Celtische kust screenshot/render, de "beware of the crow" uitspraak) serieus onder de loep nemen. Vandaar dat het wel interessant kan zijn om te horen wat de mogelijke conclusies zijn van al dat onderzoek.

Ik ben trouwens zeer tevreden over de richting die CA momenteel uitgaat. Warhammer II is 1 van de beste total wars totnutoe en qua communicatie (bvb op Reddit en Steam forums) is het ook reeds veel beter dan vroeger. + Met Jack Lusted aan boord hebben ze nu ook iemand intern die precies begrijpt wat de community wil. Bvb de Emperor edition update van Rome II kwam volledig uit zijn hoed en was inderdaad een schot in de roos. Ben zeer benieuwd naar wat zijn "free major patch" voor een bestaande historische game zal brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Naar de Warhammer community dan, want communicatie naar de historical fans was zo goed als onbestaande.

Eigenlijk is onbestaande, want deze dev diarie geeft nog altijd geen antwoord op de vragen die er toe doen: wanneer komt het uit (zelfs geen kwartaal vernoemd), wie/waarover gaat het en wat/ verandert er en hoe ziet het eruit

Ik vond de emperor edition ook enorm goed, en de minicampaigns van Rome 2 ook. Maar blijkbaar hebben ze niet door dat een significant deel van hun community geen interesse heeft in warhammer en die ook nooit zal krijgen. Die community zit al maanden/bijna twee jaar op zijn honger en moet aanzien hoe er maar warhammer content uit gepompt wordt. En dan eindelijk een teken van leven, en is het een dode mus

Dus aan hun communicatie kan nog wel wat gewerkt worden me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
tja, als er niets te communiceren is omtrent de historische titels kunnen ze ook niets communiceren he.

Historische Total War titels stonden even op een laag pitje omwille van Warhammer. Was inderdaad spijtige zaak maar dat gaan ze "goedmaken" door ineens 3 historische "titels" (1 DLC, 1 kleine game, 1 grote game) in een korte tijdperiode op ons los te laten. Dat toont aan dat ze tijdens Warhammer ook wel vollop bezig waren met historische total wars, met verschillende teams zelfs.

Moest ik CA leiden dan had ik ook in al die tijd niets gezegd ivm de historische titels om:

-de aandacht niet af te leiden van Warhammer (wat een enorme inkomstenbron is voor CA!)
-om geen verwachtingen te creeren zo ver van de release die dan hun eigen leven gaan leiden op de forums etc..
-om geen beloftes te maken waarvan je weet dat ze nog zeer onzeker zijn (bvb releasedatums).

Nu, dat gezegd zijnde, ik wacht vol ongeduld op de volgende aankondiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Gordon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-05 22:35
Ik ben wel benieuwd naar een aankondiging voor een historische total war/historische uitbreiding. Warhammer is fun maar ik ben ik toch een grotere fan van de historische games van CA.

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17 Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:39
Deze clip staat sinds vandaag online op het YouTube kanaal van Total War...

Benieuwd hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Sjoepap schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 03:15:

-om geen beloftes te maken waarvan je weet dat ze nog zeer onzeker zijn (bvb releasedatums).
euhm CA heeft in juli zelf gezegd dat er "meer historische releases zijn dan fantasy in de komende 12 maanden". We zijn bijna halverwege en ze hebben nog niks getoond of zelfs maar concreet gemaakt. WH1 kreeg een trailer meer dan een jaar voor het uit was.

En "niet de aandacht willen afleiden", dat is grondige bullshit waar ze zich achter verstoppen.Als CA Q2 2018 plakt op de historische titel, hoeveel mensen gaan er dan zeggen in september 2017 "ja, nu ga ik warhammer 2 niet kopen hoor, ik doe wel iets anders in die 7 maand ertussen"

Dat is of niets kunnen tonen (wat problematisch is als ze hun eigen belofte willen nakomen), of niet willen tonen omdat ze geen respect hebben voor de personen die hun games al 15jaar kopen (wat ook problematisch is)

Zoals gezegd, dat het Rome 2 ging zijn was al geweten onder mensen die de steamdatabase wat volgen. Dit is weer de zoveelste dode mus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-04 15:39
Fzim schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:52:
Deze clip staat sinds vandaag online op het YouTube kanaal van Total War...

[video]

Benieuwd hoor!
interessant.
Maar was al enkele weken gekend, dat Rome 2 een 'dlc'/uitbreiding zou krijgen.
Tot op heden blijft dit m'n meest gespeelde total war game.
Ongeacht van hoe slecht de release was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
je kan de beta van de free update installeren (best mods afzetten), maar de toevoegingen zijn op het eerste zicht echt miniem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Tsurany schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:53:

Muiterijen, uiteenvallen van je empire etc zou best toegevoegd moeten worden.

Nu heb je een opstand(die vaak te makkelijk is), maar het meeste mis ik toch de family tree/systeem. DAt vind ik een van de leukste functies in sommige games.

(The Guild 2 had dat ook), je zet letterlijk een 'lijn' voort. En niet 20x random generals/leaders :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Family tree is nog altijd niet toegevoegd. Uiteenvallen van je empire wel, maar dan moet je al heel slecht spelen

Ik hou mijn hart vast voor de mods die het spel een stuk verbeterden. Hoeveel van die modders gaan 30 maanden na de laatste update zich nog bezighouden om hun mod te herwerken voor deze update?

70% misschien? dat betekent dat 1 op 3 of 4 mods niet meer gebruikt kan worden

In mijn ogen doet CA meer kwaad dan goed hiermee, temeer daar de toevoegingen miniem zijn en issues die ze hadden kunnen verbeteren (agent spam, diplomacy AI) ongemoeid laten

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 12-11-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
AntiChrist7 schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:55:
Family tree is nog altijd niet toegevoegd. Uiteenvallen van je empire wel, maar dan moet je al heel slecht spelen

Ik hou mijn hart vast voor de mods die het spel een stuk verbeterden. Hoeveel van die modders gaan 30 maanden na de laatste update zich nog bezighouden om hun mod te herwerken voor deze update?

70% misschien? dat betekent dat 1 op 3 of 4 mods niet meer gebruikt kan worden

In mijn ogen doet CA meer kwaad dan goed hiermee, temeer daar de toevoegingen miniem zijn en issues die ze hadden kunnen verbeteren (agent spam, diplomacy AI) ongemoeid laten
Je hebt gelijk, ik vind dat CA de problemen met de fundamenten ook niet aanpakt.

Gelukkig zijn er goede mods, grote en kleine, die die problemen (Agentspam, AI, zowel campaign AI als Battle AI) goed oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ekstergroen schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:52:
[...]

Je hebt gelijk, ik vind dat CA de problemen met de fundamenten ook niet aanpakt.

Gelukkig zijn er goede mods, grote en kleine, die die problemen (Agentspam, AI, zowel campaign AI als Battle AI) goed oplossen.
ja, maar dat is nu de grote vraag he. Hoeveel van die goeie mods gaan er geupdate worden? Ik heb een verzameling mods samengesteld, het zal me verbazen als ik die volledig kan blijven gebruiken

Welke mods gebruik jij soms?

[ Voor 3% gewijzigd door AntiChrist7 op 12-11-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekstergroen schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:52:
[...]

Goed oplossen? Dat vind ik persoonlijk niet. De enige manieren waarop ze de AI echt goed krijgen is bonussen geven. De enige reden dat de AI goed aan voelt in mods is omdat ze in combinatie met de bonussen enorme legers op de been kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik heb nu al voor de 5de keer in ongeveer 80 turns hetzelfde politieke event gehad "riot in the capital", aangestoken door de andere partij (en het is ook het enige nieuwe politieke event dat ik krijg). Als dat voor meer immersie moet zorgen....

Ik vind het trouwens ook hallucinant dat de tegenpartij twee keer een moordaanslag mag doen op mijn factieleider, maar ik niet tegen hen in mag gaan want anders verlies ik hun loyalty en breken ze weg.....

Ik krijg meer en meer de indruk dat dit gewoon iets is waar ze hun nieuwelingen hebben opgegooid om toch maar iets te kunnen presenteren aan de historische fans. Het doet mij er vooral aan herrineren hoe matig en lomp vanilla Rome 2 was

[ Voor 5% gewijzigd door AntiChrist7 op 13-11-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
AntiChrist7 schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:22:
[...]

ja, maar dat is nu de grote vraag he. Hoeveel van die goeie mods gaan er geupdate worden? Ik heb een verzameling mods samengesteld, het zal me verbazen als ik die volledig kan blijven gebruiken

Welke mods gebruik jij soms?
Voor AI gebruik ik:

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=679019980

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=255069802

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=388154068 < Heel belangrijk voor goed werkende Battle AI

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=402825672 < Tegen de AI agent spam

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=379278577

Ik speel op hard/hard, schijnt volgens de modmakers de beste balance te geven. Dit zijn niet de meest populaire mods, maar door veel te proberen en door schade en schande wijs te worden geven deze me de beste resultaten.

Ik ben er bang voor dat veel van deze mods niet gaan werken na de update. RIP goed functionerende Rome 2 AI.

[ Voor 48% gewijzigd door Ekstergroen op 14-11-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
The reviews zijn allesbehalve enthousiast
In another universe, Creative Assembly released Empire Divided in 2014 and it was a huge improvement. Maybe even enough to make everyone forget about the fairly disastrous Rome 2 launch. Three years later, it just seems like it’s playing catch up. If you’re in desperate need of a historical strategy romp, you could do a lot worse than Empire Divided, and it’s the best piece of Rome DLC by quite a large margin, but barely a turn went by without me wishing I was bullying Elves or fighting the hordes of Chaos instead.
While Rome II has gotten better over the years, many issues remain.
Total War: Rome 2 Empire Divided adds little that feels substantially new
If you really want to play a dark, plague-ridden Total War, try the excellent Attila instead.
Komt overeen met mijn ervaringen met de beta. Een armoedige poging om de historische fans iets te bieden en niet te moeten toegeven dat de historische titels in de ijskast staan. In Saga heb ik ook weinig vertrouwen in... Een trailer zonder gameplay of zelfs maar ingame footage, en een vage release date. Zal wss niet meer dan veredelde Attila DLC zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuGGeD
  • Laatst online: 15-02 13:45
Ben nog steeds niet overtuigd van de nieuwe DLC... Hoewel ik het leuk vind dat ze weer wat met Rome II doen, kan ik niet zeggen dat het echt iets speciaals doet.

Daarnaast mis ik serieus wat QoL updates. Ik vind die tech tree in Rome II bijvoorbeeld nog steeds bijzonder onoverzichtelijk. Shogun 2 had dat al beter voor elkaar.

Wel jammer, want de oudheid is toch wel mijn favoriete historische setting voor Total War.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Haha wat een sof.
Tijd om Atilla dan maar weer eens te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
BuGGeD schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:42:
Ben nog steeds niet overtuigd van de nieuwe DLC... Hoewel ik het leuk vind dat ze weer wat met Rome II doen, kan ik niet zeggen dat het echt iets speciaals doet.

Daarnaast mis ik serieus wat QoL updates. Ik vind die tech tree in Rome II bijvoorbeeld nog steeds bijzonder onoverzichtelijk. Shogun 2 had dat al beter voor elkaar.

Wel jammer, want de oudheid is toch wel mijn favoriete historische setting voor Total War.
CA heeft twee lets plays geupload, maar het ziet er echt gewoon een reskin uit. Jammer dat ze niet wat meer moeite konden steken in hun eerste historische release sinds jaren...

• Qinshi
ik heb empire divided gekocht.
Omdat ik toch al 200 speeluren heb op Rome 2.
Alsook dat ik wel eens terug zin had in historische Total War.

Man, valt die 'dlc' ferm tegen.
Politiek systeem, ik zie bijna geen verschillen tussen deze patch 17 politieke systeem en het systeem dat al aanwezig was. Gewoon wat verder uitgewerkt/meer bonussen & negatieve effecten. Je had ook al rebellie & afscheurende legers (loyalty) bij de Augustus patch

Dan denk je dat je 'unieke' legers gaat hebben.
neen dus.
Ieder leger in de expansie is het zelfde. Maar gewoon: RESKIN.
Aurilius: Rood kleurenschema met geel en een 2-4 unieke units
Die groene rome: groen kleurenscherma, met 2-4 unieke units
Palmarya: Geel kleurenschema met een mix van griekse units.

Dan probeer je eens met niet-romeinse factie's te spelen:
Units zijn gewoon AUX van de romeinse legers met andere skin erop geplat en bij de kelten een gele snor eronder.
En vanaf je tier 3 troepen hebt: dan pletwals je over alles. Kan je evengoed stoppen met die campaign, aangezien het toch de 'spanning' er af is.

Als je dan de diversiteit bekijkt die je hebt in de warhammer franchise.
Dan besef je dat historische total war games, redelijk saai zijn geworden nadat je warhammer hebt gespeeld.

En de BAI is nog altijd zo dom/zo glitchy. :(
Rome 2 heeft gewoon een slechte basis en alle DLC's/patches zullen de 'gameplay elementen' niet wijzigen.
AntiChrist7 schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:57:

Ik krijg meer en meer de indruk dat dit gewoon iets is waar ze hun nieuwelingen hebben opgegooid om toch maar iets te kunnen presenteren aan de historische fans. Het doet mij er vooral aan herrineren hoe matig en lomp vanilla Rome 2 was
Dit. Heel spijtig.

M'n besluit is dat de warhammer franchise de hele total war serie simpelweg gered heeft.
Wat de historische fanboys ook zeggen. (en ik heb op alle (!) total war games >155u speelduur)

[ Voor 45% gewijzigd door Qinshi op 30-11-2017 22:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
mja gered, als Warhammer je niet interesseert heb je daar niets aan. Dwergen en vampieren en trollen gaan me nooit kunnen boeien tov echte geschiedenis

Ze hebben de mensen en middelen om goeie games te maken, dat bewijzen Warhammer en Attila (en Shogun 2), maar als ze die middelen enkel voor warhammer inzetten, ja dan krijg je dit... traditie van 15+ jaar de prullenbak in.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:39
Dat er een traditie is van 15 jaar historische spellen maken, betekent niet dat CA geen Warhammer mag uitbrengen. Laten we hopen op een succes van Thrones of Britannia zodat CA toch meer historische spellen blijft maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
tuurlijk mogen ze dat. het wordt wel een probleem wanneer de ene serie een stuk kwaliteitsvoller is dan de andere, zonder goede reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
Is het ook niet het volgende:
Warhammer universe is goed uitgewerkt. Veel verschillende factions met verschillende legereenheden. Het is immers gebaseerd op fantasie.

Kijk naar de legers in de oudheid/verleden. Als het ene land iets uitvond dat hen een voordeel gaf op het slagveld, dan kopieerden de andere landen het vrijwel direct. Meestal won het land die het meest economisch sterk was/de meeste troepen kon voortbrengen.
En dat is meteen de beperking van historische titels: Ieder land had wel ridders, voetvolk & boogschutters in de middeleeuwen. Ieder land had wel infanterie, paarden en kanonnen in WO1, ...

Het liefst wil ik gewoon Medieval 3 met de gfx van nu op een x64bit (melee gebaseerde) engine.
Maar dan heb ook weer dat je geen 'magie' hebt die voor pracht & praal zorgen op het slagveld, en heb je ook ridder vs ridder en boogschutter vs boogschutter, maar dan gewoon in andere kleren (reskin van model en aanpassing stats).

Ze hebben inderdaad de middelen en de technologie. Maar de enige reden imo waar Total War Warhammer 'leuk speelt' is omdat ze hebben moeten luisteren naar GEARWORKS. En dus niet zomaar voor de 'gemakkelijk oplossing' mochten gaan van 'copy paste' factie's te maken.

En ik ben nog altijd niet vergeten HOE SLECHT rome 2 was op release.
De horror van die ene 'capture point' op een slagveld ergens ten velde. Hoe kunnen ze het bedenken. 8)7 |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Qinshi op 01-12-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ja je gaat altijd wat gelijkenissen hebben, zeker tussen facties die dicht bij elkaar liggen geografisch. Sommige zijn reskins, maar dat heeft er ook mee te maken dat ze 40 facties op de map willen zetten voor (overbodige) dlc....

Maar er zijn wel degelijk verschillen, ik denk bijvoorbeeld aan Medievall 2. Duidelijk verschil tussen de troepen van West-Europa (focus op ridders en zware infanterie), Oost Europa (eerder skirmishers en lichte cavalerie) en Zuid Europa (pikemen en kruisbogen). En dan heb je nog de steppevolkeren en middenoosten. En in de eerste Rome waren ook genoeg verschillen tussen de facties (al viel dat beter op omdat er ook gewoon minder facties waren)

En zelfs wanneer facties sterk op elkaar gelijken ( zoals in Shogun 2 of Napoleon) stond dat niet in de weg van een goeie game. En daar waren ook geen magie of vliegende units of andere bovennatuurlijke zaken voor nodig

Dus ik denk niet dat de oorzaak moet gezocht worden bij de setting. Met genoeg moeite en research kan je wel elke setting interessant maken, zeker gecombineerd met goede gameplay. Maar dan moet die moeite wel gedaan worden, en ik denk dat de oorzaak eerder daar (en dus bij CA) ligt. Ik kan zo al 5 simpele dingen bedenken die een verbetering zouden zijn (te beginnen met een family tree). En als ik dat al kan, moeten mensen die ervoor betaald worden dat zeker kunnen

[ Voor 14% gewijzigd door AntiChrist7 op 01-12-2017 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekstergroen
Ekstergroen schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:25:
[...]

Voor AI gebruik ik:

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=679019980

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=255069802

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=388154068 < Heel belangrijk voor goed werkende Battle AI

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=402825672 < Tegen de AI agent spam

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=379278577

Ik speel op hard/hard, schijnt volgens de modmakers de beste balance te geven. Dit zijn niet de meest populaire mods, maar door veel te proberen en door schade en schande wijs te worden geven deze me de beste resultaten.

Ik ben er bang voor dat veel van deze mods niet gaan werken na de update. RIP goed functionerende Rome 2 AI.
Ter info voor diegenen die er nieuwsgierig naar zijn: de mods doen het allemaal nog na de update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Voor de liefhebbers, als je je registreert op Total War Access krijg je nu een gratis DLC voor Rome 2..

Ik heb de Wrath of Sparta gratis kunnen binnen halen.

Verder ben ik best wel tevreden over Empire Divided. Ik was gewoon al blij om terug iets 'nieuw' te hebben nadat Warhammer mij totaal niet beviel en ik Warhammer 2 niet gekocht heb (eerste Total War game ooit dat ik heb overgeslagen). De Hero units zijn de grote afknapper voor mij... Veel te veel RPG voor een Strategie spel. :/

Gelukkig kunnen we nu uitkijken naar Thrones of Brittania. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Voor degene die het leuk vinden op netflix “The last kingdom” gaat over koning alfred en volgends het korte filmpje die we hebben van tw hoor je ook dat het verhaal over koning alfred van wessex gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Coldbullet schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:52:
Voor degene die het leuk vinden op netflix “The last kingdom” gaat over koning alfred en volgends het korte filmpje die we hebben van tw hoor je ook dat het verhaal over koning alfred van wessex gaat
Vikings is inmiddels ook bij een adolecente Alfred.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Coldbullet schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:52:
Als je die serie kijkt krijg je meer goesting om Alfred te laten afslachten >:) Alle zever die Uthred moet verdragen van hem... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
ben een lijstje aan het maken van mijn mods en aan het kijken welke nieuwe ik eraan kan toevoegen. Zoals te verwachten toch wel enkele waar meer dan anderhalf jaar niet op gecomment is en die dus de vuilbak in mogen.

Ik hoop dat er snel een mod komt om dat politics systeem wat op te fleuren, want tot nu toe is het een droge boel. Beperkt aantal events, en dat loyalty systeem heeft ook weinig goeds in zich. Zelfs al is hun loyalty zo hoog als iets, blijven ze onnozel doen met hun bribe en assassinations pogingen.

En je kan er niet eens iets tegen doen, want dan gaat hun loyalty naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Anoniem: 91868 schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:05:
[...]

Vikings is inmiddels ook bij een adolecente Alfred.
Die staat nog op de watch list. Maar zit eigenlijk best wel op de nieuwe tw te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

JanAd schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:56:
[...]

Als je die serie kijkt krijg je meer goesting om Alfred te laten afslachten >:) Alle zever die Uthred moet verdragen van hem... :F
Kan je met tw toch mooi de noonmannen pakken en alfred afslachten^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Coldbullet schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:30:
[...]

Kan je met tw toch mooi de noonmannen pakken en alfred afslachten^^
Dat klopt :) Maarja, moest ik als Alfred spelen, ik zou de zaken toch wat anders aanpakken.
Coldbullet schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:29:
[...]

Die staat nog op de watch list. Maar zit eigenlijk best wel op de nieuwe tw te wachten..
Ik ook, een historisch TW met de mooiere graphics/map/units van Warhammer moet fantastisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

JanAd schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:35:
[...]

Dat klopt :) Maarja, moest ik als Alfred spelen, ik zou de zaken toch wat anders aanpakken.

[...]

Ik ook, een historisch TW met de mooiere graphics/map/units van Warhammer moet fantastisch zijn.
Zekers! En laat aub de ai keer niet zo dom zijn in de battles en voornamelijk ook met kastelen aanvallen. Dit was met rtw1 empire, medieval zo makelijk.
Rtw2 heb ik wel maar eigenlijk weinig uren in zitten 50 maar, was erg buggy en enigste wat pittig was waren de rebbels die hadden altijd zon belachelijke sterke unit en groot leger..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Rome 2 was idd erg buggy bij de release, maar ik heb het een half jaar later opnieuw geprobeerd en er toen toch een kleine 200 uren aan gespendeerd.

Met de nieuwe DLC heb ik nu best wel wat lol. Spelende als Rome heb ik toch al flinke gevechten gehad en word ik regelmatig zelf aangevallen uit onverwachte hoeken. Zo ga ik de 300 uren nog wel halen in RII. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

JanAd schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:18:
Rome 2 was idd erg buggy bij de release, maar ik heb het een half jaar later opnieuw geprobeerd en er toen toch een kleine 200 uren aan gespendeerd.

Met de nieuwe DLC heb ik nu best wel wat lol. Spelende als Rome heb ik toch al flinke gevechten gehad en word ik regelmatig zelf aangevallen uit onverwachte hoeken. Zo ga ik de 300 uren nog wel halen in RII. *O*
Ik zal hem straks is het instaleren op de mac. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Coldbullet schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:00:
[...]

Moet zeggen dat ik empire wel grijs gespeeld heb. En napoleon minder alhoewel de map op napoleon leuker was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Coldbullet schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:00:
[...]

Speelt Total War vlot op een Mac? Ik heb zelf een MB Pro (2017) maar die gebruik ik voornamelijk voor m'n werk. De grafische kaart (Intel Iris 650) lijkt mij veel te zwak voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

JanAd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:03:
[...]

Speelt Total War vlot op een Mac? Ik heb zelf een MB Pro (2017) maar die gebruik ik voornamelijk voor m'n werk. De grafische kaart (Intel Iris 650) lijkt mij veel te zwak voor games.
ik speel het om me iMac late 2013 27' met nvidia gtx780m en speel heel erg goed ( mag ook wel }:O )
voorheen op de iMac 21' late 2012 met nvidia 650m met maar 512mb geheugen en werkte daar ook op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Coldbullet schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:46:
[...]

ik speel het om me iMac late 2013 27' met nvidia gtx780m en speel heel erg goed ( mag ook wel }:O )
voorheen op de iMac 21' late 2012 met nvidia 650m met maar 512mb geheugen en werkte daar ook op
Edit: net even gespeeld grand campain 15 turns en draaid goed beter dan in het begin. Durf nu wel full stack armys zonder stotteren en snelle turns Heb de empire editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Coldbullet schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:28:
[...]

Edit: net even gespeeld grand campain 15 turns en draaid goed beter dan in het begin. Durf nu wel full stack armys zonder stotteren en snelle turns Heb de empire editie.
Edit: enja hoor ben weer verkocht aan de game, grand campain 100 beurten en heb met house of julia italie,germanie,spanje veroverd. Nu nog middelandse zee en dan egypte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Weet iemand toevallig een goede mod om die lompe gezichten van de romeinen te fixen? Deze werkt iig niet https://steamcommunity.co...filedetails/?id=456939791

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Je kan uitstellen zoveel je wilt, zolang je de resources grotendeels besteed aan WH3 en bijhorende DLC, gaat het niet helpen. Dat ze eens een deftig team op hun historical content zetten, want ToB en Rome 2 DLC is pure prut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Iemand een tip hoe je een civil war kan triggeren? Secession triggeren is niet zo moeilijk, maar ik heb nu 2 keer een volledige campaign gedaan maar geen enkele keer een civil war, terwijl ik dacht dat die altijd wel 1 keertje zou komen :)

Mijn political influance schommelt vaak tussen 40 en 60. Einde van mijn tweede ronde zit het nu op 71%. Ik dacht dat alles boven de 60% een trigger zou zijn, maar niks is minder waar

Wil gewoon eens meemaken wat een civil war doet. Vermoed een secession maar dan iets groter?

[ Voor 21% gewijzigd door We Are Borg op 02-07-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rome II family tree *O*
The long-awaited Family Tree for ROME II is here! The free Ancestral Update introduces this community favourite feature along with numerous tweaks, fixes, and improvements to ROME II’s base game and DLCs. The update is currently in open beta

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Fijn, al mijn mods gaan kapot.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Beschamend dat het bijna 5 jaar heeft moeten duren. En als ik dan de rest van de patch notes lees

Additional Patch Notes
New

Agents skills have been completely reworked, rebalanced and are now culture-specific. They now have more actions, some of them having significant new effects
Generals’ skills are also now culture specific
Skill cards for agents, generals and military traditions have informative pips that show what the skill grants at each level
Agent skills have been re-ordered to mimic the order of attributes in the character portrait
Reinforcement range is now visible as an area, not only as blinking arrows
Technology panels now have sounds
In battle, ships in will now be able to leave their disembarking area by shifting in reverse, making room for more ships to land
Champions have received a skill that directly buffs the bonus to unit experience per turn
Levels 2 and 3 of Agent skills are now unlocked on the next agent level, instead of skipping a level. For instance, tier 1 skills are unlocked on levels 2/3/4, instead of the previous 2/4/6
Battle loot implemented in field battles, granting different sums based on the upkeep cost of the defeated army and the action selected after victory
Added more variety to generals in Empire Divided
Number of household ancillaries has been increased from 1 to 3
Number of character traits has been increased from 3 to 6

Haast al de character en traits "toevoegingen " worden al lang gedaan door de schitterende TTT mod (die natuurlijk gaat moeten geupdate worden, samen met al de rest. En kan je het modmakers kwalijk nemen dat ze dat niet willen doen zolang na de radiostilte?)

Ik lees niets over government of politics interessant maken:
-Geef me een reden om de loyalty op te drijven (nu is het enkel: hou het boven 0)
-Maak civil wars en de overwinning significant en niet gewoon terug naar status quo.
-Maak diplomatieke missies en politieke events relevantipv losstaande feitjes die altijd maar hetzelfde effect heben. Neem een voorbeeld aan Endless Space 2.
-En dan heb je natuurlijk oude kwalen zoals een AI die je de oorlog verklaart om terug vrede te sluiten na 1 turn, of die continu in forced march beweegt.

Dan lees je iets zoals dit

Changed the AI to now recruit more suitable units in campaign

Again, er zijn mods die dit al jaren geleden deden.

Blijft een gemiste kans en gewoon een zoethoudertje voor de historische fans na het debacle van ToB. Zonder mods blijft het een matige game, die schril afsteekt tegenover de resources die in Warhammer worden gepompt. Ik twijfel sterk of het de moeite wordt.

Ik heb niets tegen oude games updaten, Paradox doet dat vrij goed bijvoorbeeld, maar dan moet je er interesse in blijven tonen en het niet twee jaar laten liggen terwijl je anderen dingen doet

[ Voor 4% gewijzigd door AntiChrist7 op 12-07-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

AntiChrist7 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:58:

Blijft een gemiste kans en gewoon een zoethoudertje voor de historische fans na het debacle van ToB. Zonder mods blijft het een matige game, die schril afsteekt tegenover de resources die in Warhammer worden gepompt. Ik twijfel sterk of het de moeite wordt.
Debacle van ToB? Dat vind jij... En dat is je mening en dat is fijn. Maar ik heb een andere mening en ik vind het een prima game. En TW Warhammer 1 en 2 nog beter. Ik heb genoeg games in mijn steam library die overwegend negatieve recensies hebben, maar die ik geweldig vind. Dus om jouw afkeer van ToB meteen te vertalen in een debacle vind ik wel erg triest.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
l0n3w012ph schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:36:
[...]

Debacle van ToB? Dat vind jij... En dat is je mening en dat is fijn. Maar ik heb een andere mening en ik vind het een prima game. En TW Warhammer 1 en 2 nog beter. Ik heb genoeg games in mijn steam library die overwegend negatieve recensies hebben, maar die ik geweldig vind. Dus om jouw afkeer van ToB meteen te vertalen in een debacle vind ik wel erg triest.
46% positief voor recente recensies op steam, 58% voor overall.

Als er één ding triest is, zijn het zo'n cijfers voor een TW game, wetende dat het veel beter kan. Dus je moet niet zo persoonlijk worden, het is niet mijn mening, maar de mening die onder de community heerst.

Dat WH1 en 2 goede games zijn, maakt het des te pijnlijker dat ze letterlijk hun gat vegen aan de historische titels

Acties:
  • +1 Henk 'm!
l0n3w012ph schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:36:
[...]

Ik heb het zelf niet gespeeld maar afgaande op de reviews en de speler aantallen is het toch een aardig debacle vrees ik. Elk ander recent Total War spel wordt meer gespeeld dan ToB. En dan hebben we het dus over beide Warhammers, Medieval 2, Empire, Napoleon, Shogun, Rome 2 en Attila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

AntiChrist7 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:46:
[...]

46% positief voor recente recensies op steam, 58% voor overall.

Als er één ding triest is, zijn het zo'n cijfers voor een TW game, wetende dat het veel beter kan. Dus je moet niet zo persoonlijk worden, het is niet mijn mening, maar de mening die onder de community heerst.

Dat WH1 en 2 goede games zijn, maakt het des te pijnlijker dat ze letterlijk hun gat vegen aan de historische titels
Nee, het is slechts (!) de mening op Steam. En die zegt mij al jarenlang helemaal niets. Als ik me daar wat van aangetrokken had, had ik de mooiste games niet gespeeld omdat daar teveel van die verzuurde types posten die alles afkraken om soms de meest dubieuze redenen.

Ik bepaal zelf welke games ik wel of niet goed vind. En wat maakt het mij nou uit of het spel meer of minder gespeeld wordt dan een andere TW game? Qua verkoop aantallen zal het voor CA misschien een teleurstelling zijn (maar zeker geen debacle) maar voor mij als consument die zijn eigen mening vormt, beslist niet. Ik ga een spel geen algeheel debacle noemen omdat het niet aan mijn normen voldoet.

Ik zie mensen op Steam soms games spelen waarvan ik denk: WTF is dat voor een game? Duizenden uren erin, soms niet eens verdeelde recensies maar uitgesproken negatief. En toch: zij vinden het prachtig :) Ik hou daar wel van!

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
mooi betoog... alleen is het niet de mening van steam alleen. Professionele reviewsites raten de historische TW games gemiddeld 20% lager dan WH. Metacritic is ook allesbehalve positief. Bekende TW-youtubers spelen het amper. Dat zijn tekenen aan de wand. Dat moet geen invloed hebben op jou of je spelplezier, maar verkondig dan ook niet de boodschap alsof het bussines as usual is enkel verzuurde mensen aan het woord zijn.

En wat is steam in dit geval? de verzameling van TW-spelers, die niet meer, maar ook niet minder waard zijn dan jou, evenals hun mening. (Ik geloof dat de fanboys en hun tegenpolen elkaar grotendeels uitfilteren. Een game van 45% gaat heus niet stiekem een verborgen 90% zijn hoor)

Ockham's razor: de simpelste uitleg is meestal de juiste. Heeft een game slechte ratings? Dan is het waarschijnlijk een slechte game. Dat jij snel tevreden bent is goed voor jou, sommigen zijn wat sceptischer en kritischer en zien het verval met lede ogen aan.

[ Voor 11% gewijzigd door AntiChrist7 op 13-07-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Dus omdat ik een game goed vind, ben ik snel tevreden... Allemachtig, jij neemt wel heel snel dingen aan hè. Als er één kritisch is ben ik het wel. Maar ik heb wel een eigen mening en ik laat me niet leiden door een Youtuber, "professionele" review site of wat dan ook. Ook die sites verkondigen slechts hun mening en zitten soms mijlenver naast wat de consument ervan vindt en vervolgens doet.

Begrijp me goed, ook ik vind de Warhammer serie geweldig en leuker dan Britannia maar ik zie / lees ook genoeg reacties die andersom zijn. Het probleem is vaak dat als je ergens al zo van overtuigd bent (lees in dit geval: ToB is kut!!!) je je helemaal verkneukelt en gesterkt voelt door alle andere negatieve reacties. De positieve reacties roepen dan een reactie op van: "Ach, die domme lui weten niet beter en zijn ook wel erg gauw tevreden. Wij als TW experts weten dat het verval is ingetreden!"

Nou doe me een lol: dat bepaal ik voor mij zelf wel.

Als voorbeeld deze link van RPS. Pagina's aan games die allemaal lyrische reviews kregen maar waar andere gamers beslist niet in konden komen. Ben het met vele eens (Dark Souls, The Witcher 3 etc). Vooral The Witcher 3, door vele sites de beste RPG ooit genoemd. Ik vond er geen zak aan en dus hooguit een paar uur gespeeld en aan de kant gegooid. Uiteindelijk gaat het er om wat jíj er van vindt en niet een of andere site, Steam of Youtuber.

https://www.rockpapershot.../comment-page-2/#comments

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Is er hier iemand die de nieuwe Campaign Pack Rise of the Republic al gespeeld heeft? Deze DLC is nog tm 3 januari (19:00u) in de aanbieding op Steam (€11,38 ipv €16,99). Recensies daar zijn verdeeld.
Ik wacht sowieso nog even met de aanschaf totdat de prijs wat verder gezakt is, maar ben wel benieuwd naar wat hier de eventuele ervaringen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
choogen schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:14:
Is er hier iemand die de nieuwe Campaign Pack Rise of the Republic al gespeeld heeft? Deze DLC is nog tm 3 januari (19:00u) in de aanbieding op Steam (€11,38 ipv €16,99). Recensies daar zijn verdeeld.
Ik wacht sowieso nog even met de aanschaf totdat de prijs wat verder gezakt is, maar ben wel benieuwd naar wat hier de eventuele ervaringen zijn.
Is zoals alle Rome 2 dlc: hoofdzakelijk een reskin met nog steeds dezelfde slechte AI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Nieuwe dlc maakt ook mods stuk

Weg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

choogen schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:14:
Ik heb die gekocht omdat het precies de campagne was waar ik al jaren op zat te wachten.
Tja, wat moet ik ervan zeggen. De map van Italië is enorm, er zitten wat leuke ideeën in maar de AI is zo gigantisch brak dat ik interesse verloor. De AI is gewoon passief en dom. Verder lijkt de AI "gebuffed" te zijn met extreem veel inkomen waardoor ze eindeloos legers kunnen spammen. De meeste zijn dan alsnog zwak, maar de Griekse staten in het zuiden, zeker de van Spartaanse origine stadstaat Taras is gewoon bizar overpowered in unit roster en inkomsten en irritant. Niks irritanter dan Hippotoxotes a.k.a horse archer spam. Hun verslaan is een eindeloze grind van leger, na leger, na leger, na leger terwijl je zelf nauwelijks inkomen hebt als Rome. Je kan het makkelijk winnen met Rome haar zeer matige roster, maar leuk is anders.

Het helpt ook niet dat vrijwel al Rome haar eenheden bestaan uit speerinfanterie waar je in de regel gewoon niks aan hebt in Rome II. Je mag vervolgens kiezen uit waardeloze stats speerinfanterie of echte hoplieten die je niet kan betalen. Wat je dus doet is vrij goedkope zwaardinfanterie nemen en daar blijft het een hele lange tijd bij. Daar zit nog wat variatie in omdat elke regio haar eigen troepen heeft. De regiovrije Rorarii zijn alleen met gemak de beste van de betaalbare infanterie. Ja Rorarii is nu opeens zwaardinfanterie. Vul deze aan met in mijn geval boogschutters en wat cavelerie en je hebt je standaard leger. Je moet in ieder geval tactieken gebruiken tegen Taras omdat die betere units hebben.

Het treurigste was nog wel dat er kennelijk een Carthago mechaniek in zit. Carthago zou met gemak de machtigste staat in de game zijn die iedereen kan bedreigen. Nou in mijn game waren ze binnen no time veroverd terwijl ze een flinke afstand van vrijwel alle andere landen liggen. Weg dreiging. :')

Alles bij elkaar is het niet echt goed. De normale campagne is beter en die is eigenlijk ook niet heel erg goed. Rome II zit gewoon vol met slechte gameplaykeuzes, slechte AI, problemen met balans en domme onzin. CA heeft ook nooit echt de problemen fundamenteel aangepakt want Atilla moest verschijnen wat op haar eigen manier ook een puinzooi is. Daarna moest Warhammer, spin offs en nu China. Rise of Rome is gewoon gebouwd op een zwakke game met een nieuw laagje en slecht uitgewerkt. Kan het eigenlijk niet aanraden. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
DaniëlWW2 schreef op maandag 31 december 2018 @ 20:47:
[...]

Alles bij elkaar is het niet echt goed. De normale campagne is beter en die is eigenlijk ook niet heel erg goed. Rome II zit gewoon vol met slechte gameplaykeuzes, slechte AI, problemen met balans en domme onzin. CA heeft ook nooit echt de problemen fundamenteel aangepakt want Atilla moest verschijnen wat op haar eigen manier ook een puinzooi is. Daarna moest Warhammer, spin offs en nu China. Rise of Rome is gewoon gebouwd op een zwakke game met een nieuw laagje en slecht uitgewerkt. Kan het eigenlijk niet aanraden. :/
Goeie samenvatting eigenlijk voor de recente historische content. Rome 1 was mijn eerste echt pc game en deed me verliefd worden op het strategy genre,. Ok Empire was niet goed te noemen, maar Napoleon, Shogun 2 en FotS waren uitstekend, zowel grafisch als gameplay. En nu zitten we al 7-8 jaar te wachten op nog een goede historische game (over Warhammer spreek ik me niet uit, interesseert me niet).

Heb na de laatste dlc en patch nog eens de main campaign gestart (vanilla - hard). Ben na 25 turns gewoon gestopt (en normaal maak ik campaigns altijd af, ben een achievement hunter). Er was gewoon geen uitdaging meer aan nadat je 5 regios hebt, omdat de AI gatachterlijk is en je hebt er 80-90 ofzo nodig voor een campaign te winnen. Je sterft eerder van verveling denk ik.

Wat me vooral stoort eraan is hoe CA zich geen zier aantrekt om nog maar de basic stuff te fixen of erover na te denken. Het heeft 5 (!) jaar geduurd eer er een family tree in de game kwam, en het is dan nog een flauw afkooksel van wat we in 2003 hadden. Politics zijn niet interessant en ook al slecht uitgewerkt (in RotR had je vaak meerdere civil wars na elkaar, omdat er wss niet geeplaytest is. En de AI is nog altijd zo dom om continu in forced march te lopen, net zoals op dag 1. En nochtans kunnen ze het. DLC voor WH krijgt ratings van 85-90%, Rome DLC rond 60%. En dat komt heus niet alleen door draken of whatever. Shogun 2 heeft bewezen dat zelfs lage factie/unit diversity voor een topgame kan zorgen. Maar je moet er moeite insteken ipv even snel te willen herskinnen en cashgrabben

Als je dat vergelijkt met andere games/bedrijven is dat toch een wereld van verschil. Kijk naar de evolutie tussen xcom EW naar Xcom 2 of van Civ 6 naar R&F. Goed analyseren wat er minder goed aan is, en dan met nieuwe content dat verbeteren. Of ik denk aan Amplitude, die met ES2 en EL de community heel nauw betrekken. Zelfs Paradox doet het met zijn dev diaries.

Ik heb eigenlijk geen idee wat er bij CA gaande is, daar ze met goeie historische titels zijn groot geworden. En nu is dat eigenlijk een verloren zaak (voor mij toch). Ik heb geen vertrouwen in 3K, dat wordt gewoon een nieuwe fantasy titel. Ik wou dat er een echte concurrent opkwam, zou iedereen goed doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AntiChrist7 schreef op maandag 31 december 2018 @ 23:06:
Als je dat vergelijkt met andere games/bedrijven is dat toch een wereld van verschil. Kijk naar de evolutie tussen xcom EW naar Xcom 2 of van Civ 6 naar R&F. Goed analyseren wat er minder goed aan is, en dan met nieuwe content dat verbeteren. Of ik denk aan Amplitude, die met ES2 en EL de community heel nauw betrekken. Zelfs Paradox doet het met zijn dev diaries.

Ik heb eigenlijk geen idee wat er bij CA gaande is, daar ze met goeie historische titels zijn groot geworden. En nu is dat eigenlijk een verloren zaak (voor mij toch). Ik heb geen vertrouwen in 3K, dat wordt gewoon een nieuwe fantasy titel. Ik wou dat er een echte concurrent opkwam, zou iedereen goed doen.
Ik zou CiV 6 of de verschillende Paradox games op het moment ook niet als voorbeeld pakken. ;)
CiV 6, daar ben ik eigenlijk klaar mee. Zaten wat leuke ideeën in, maar zaken zoals de UI, de extreme planning van steden, de extreem korte tech tree etc hebben die game voor mij verpest. Ben terug naar CiV 5 wat gewoon veel beter was.

Paradox is nog erger. Stellaris trekt mij niet zo, maar EU4 en HOI4 wel. HOI4 is gewoon morsdood. Na 2,5 jaar is het nog steeds een bizar simpele puinzooi waar je niks meer doet dan divisies spammen tot je CPU het niet meer trekt. Er zit nauwelijk tactiek noch strategie in. Alleen al dat equipement gelijkwaardige stats heeft voor alle landen zonder variatie en manschappen gewoon een getal zijn zonder stats. Dat heeft niks met WO2 te maken. :N

EU4 was de afgelopen maanden ook een sh*tstorm over belachelijke DLC's en mechanieken die de game alleen maar slechter hebben gemaakt. Verder heeft die game een aantal diepe problemen die ook nooit zijn aangepakt, en komt er alleen maar meer bij. Werkelijk niemand die het fort en zone of control systeem echt begrijpt of fijn vind. De AI haar neiging om zichzelf eindeloos in de schulden te steken omdat ze eindeloos mercenaries kunnen spammen waardoor een oorlog die allang gewonnen had moeten zijn maar eindeloos doorgaat. De AI die in tijden van oorlog botweg elke grens in de wereld kan negeren en de meest bezopen wegen kiest voor legers. Die legers zijn ook vrijwel onmogelijk om te onderscheppen en zullen altijd ergens opduiken en je gebied in rap tempo innemen als je even afgeleid bent. Spanje, Portugal en Engeland/GB die bizar overpowered worden door hun eindeloze koloniespam waardoor ze een bizarre forcelimit kunnen krijgen naast de legers van de kolonien of de powercreep waardoor Frankrijk eigenlijk weinig meer voorstelt. Hebben we het nog niet gehad over de Ottomanen die magisch altijd perfecte dicerolls hebben in gevechten waardoor ik zelfs met mijn Pruisische "space marines" nooit echt zeker ben dat ik een gevecht tussen twee gelijkwaardige legers ook echt zal winnen. Of dat een veldslag zo weken kan duren en de AI werkelijk eindeloos kan versterken en een veldslag die je zorgvuldig aangaat eindigt in een verlies, want de AI ondersteunt elkaar wel terwijl jou bondgenoten als een stelletje malloten gewoon naar de andere kant van Europa marcheren en niks nuttigs doen. Nee, EU4 heeft ook wel wat werk nodig. Ik speel die game eens in de zoveel tijd weer en ik knap altijd vrij snel af omdat er te veel frustrerende mechanieken en random onzin inzitten. Zelfs als ik Pruisen speel kom ik nog te veel onzin tegen, en Pruisen zou elke vorm van onzin moeten uitbalanceren met de "space marines".

In het algemeen is het denk ik een heel goed jaar geweest voor gamers. Het hele jaar was het sh*tstorm na sh*tstorm en EA, Activision etc zijn gestraft met zwaar onderpresterende sales en een ware afstraffing op de beurs. Hopelijk nog een paar jaar van dat en dan gaan ze misschien eens luisteren of gaan ze gewoon failliet.

Voor het komende jaar kijk ik eigenlijk alleen uit naar Anno 1800, hopende dat Ubisoft er niet ook een microstrandactie puinzooi van maakt. Verder natuurlijk Cyperpunkt 2077, want CD Project Red. Misschien ook nog Ancient Cities, hoewel het daar al een tijdje wat stiller over is.

Maar dat lijkt me weer offtopic genoeg. Ga maar weer eens een oliebol eten en dekking zoeken want de Russen komen eraan. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik heb EU4 recent niet meer gespeeld, maar volg het nog wel. Ik weet dat er commotie was over de laatste dlcs (en ik vind hun algemen dlc policy eigenijk slecht), maar ze hebben dit ook zelf aangehaald in hun laatste dev diary en dat ze er op gaan werken. Dat is al een flinke stap. CA zit nog in de ontkenningsfase waar er geen wolkje aan de hemel is, ondanks dat hun historische content de grond wordt ingeboord. Wie weet hoelang ze daar nog gaan inzitten.

Wat betreft Civ 6, als de coremechanics je niet aanstaan, gaat een expansie daar idd weinig aan veranderen. Maar ik doelde er meer op dat beide developpers wel luisteren naar hun community en ze ook betrekken; wat CA (en bij uitbreiding ook EA en activision) doen, maar daar koop ik al lang geen games meer van, lesje geleerd

Ik kijk niet zo op jaarbasis, als je de bedrijve selecteert waarvan jij vindt dat ze goed werk doen (in mijn geval, Ubisoft, Amplitude en Firaxis), is bijna elk jaar een goed jaar. Wat er gebeurt in Fallout, Fortnite, FIFA of CoD - wereld, trek ik me nie zozeer aan.

en Ubisoft is slim genoeg om te weten dat niet-kosmetische microtransacties niet werken in Singleplayer games, dat zie je ook aan Oddyssey (en iedereen die xp boosters aanhaalt, weet duidelijk niet oe snel je xp verdient ;) . Nee in Anno 1800 heb ik vertrouwen, heb dan ook de alpha gedaan (nog een voorbeeld van je community betrekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Ik heb vroeger ook veel Rome Total War gespeeld, maar qua graphics is dat spel nu volstrekt achterhaald te noemen. Rome II had wat mij betreft exact hetzelfde mogen zijn als Rome I, maar dan met moderne graphics. Die graphics zien er in RTWII weliswaar fantastisch uit, maar de gameplay is jammer genoeg flink omgegooid in vergelijking met zijn voorganger.

Verder vind ik dat de campaigns in beide delen ook gewoon te lang duren. Voordat je je campaign gewonnen hebt en 80 regio's veroverd hebt ben je al snel honderden uren verder. Daar heb ik de tijd niet meer voor en daarnaast wordt het allemaal erg repetitief - die zogenaamde "grind" waar DanielWW2 het ook over heeft. Je moet dan wel erg lang wachten op de voldoening van de achievement.

Ik denk inderdaad dat Three Kingdoms ook een verkeerde kant opgaat. De mogelijkheid van een duel waarbij twee vijandige generaals het individueel tegen elkaar moeten opnemen lijkt me niet erg realistisch en bovendien verandert het de gameformat nogal radicaal.

Nu zal ik me om Three Kingdoms niet erg druk maken, want de backlog aan spellen op mijn PC is nu al overweldigend. Met alleen al de voorraad aan Total War spellen kan ik nog jaren vooruit...

Nog een vraag over het inzetten van speciale wapens tijdens ambushes in RTW II: hoe werkt dat? Af en toe heb ik speciale "deployables", maar hoe moet ik die nu gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
choogen schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:05:

Nog een vraag over het inzetten van speciale wapens tijdens ambushes in RTW II: hoe werkt dat? Af en toe heb ik speciale "deployables", maar hoe moet ik die nu gebruiken?
Normaal kan je die opstellen tijdens de deployment fase, maar moet je het alternatieve tabblad bij je unit cards kiezen. het hangt ook af van de army tradities heeft denk ik of ze die kunnen opstellen.

Army tradities was trouwens wel een leuke toevoeging, maar veel te beperkt, gelukkig dat er daarvoor de TTT mod is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

AntiChrist7 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:30:
[...]
Normaal kan je die opstellen tijdens de deployment fase, maar moet je het alternatieve tabblad bij je unit cards kiezen.
Bedankt. Ik had al gemerkt dat je o.a. de vuurballen m.b.v. dat alternatieve tabblad bijv. ergens bovenaan een berg kan plaatsen wanneer daar een vijandelijke colonne voorbij komt marcheren. Mijn probleem was vooral dat ik die vuurballen niet meer leek te kunnen activeren nadat de veldslag eenmaal was begonnen. Inmiddels heb ik gezien hoe dat gaat: je moet eerst een eenheid van manschappen aanklikken en vervolgens op de vuurballen om die ook daadwerkelijk de helling af te laten rollen. Leuk gereedschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Overzicht van de ontwikkeling van de Total War franchise door de jaren heen - van 2000 tot 2019 (inclusief beelden van de nieuwste Three Kingdoms versie die pas in maart uitkomt): YouTube: Evolution of TOTAL WAR Games (2000 - 2019) In de commentaren onder de video wordt natuurlijk druk gediscussieerd over wat nou het ultieme TW deel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Euhm waar zijn Rome : Alexander en Shogun 2: Fall of the Samurai? Oftewel doe je alle expansies, oftewel geen. want Barbarian Invasion zit er wel in.

Anyway, ik zie veel upvotes voor medieval 2, en begrijp wel waarom. Diverse facties en unit variatie, uitgebreide characters en Skill trees, een campaign die interessant blijft met goeie mechanics (met de mongolen en timuriden + amerika en de pest). En de uitbreiding Kingdoms was ook wel enorm goed. Sterk gefocuste mini campaigns, elk met hun aparte invulling

Hetgeen ze dus ook wouden doen met Saga, maar dat is een dikke sisser geworden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Handige set aan tips om RTW2 grafisch te optimaliseren d.m.v. mods en de Reshade software:
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste