Beschamend dat het bijna 5 jaar heeft moeten duren. En als ik dan de rest van de patch notes lees
Additional Patch Notes
New
Agents skills have been completely reworked, rebalanced and are now culture-specific. They now have more actions, some of them having significant new effects
Generals’ skills are also now culture specific
Skill cards for agents, generals and military traditions have informative pips that show what the skill grants at each level
Agent skills have been re-ordered to mimic the order of attributes in the character portrait
Reinforcement range is now visible as an area, not only as blinking arrows
Technology panels now have sounds
In battle, ships in will now be able to leave their disembarking area by shifting in reverse, making room for more ships to land
Champions have received a skill that directly buffs the bonus to unit experience per turn
Levels 2 and 3 of Agent skills are now unlocked on the next agent level, instead of skipping a level. For instance, tier 1 skills are unlocked on levels 2/3/4, instead of the previous 2/4/6
Battle loot implemented in field battles, granting different sums based on the upkeep cost of the defeated army and the action selected after victory
Added more variety to generals in Empire Divided
Number of household ancillaries has been increased from 1 to 3
Number of character traits has been increased from 3 to 6
Haast al de character en traits "toevoegingen " worden al lang gedaan door de schitterende TTT mod (die natuurlijk gaat moeten geupdate worden, samen met al de rest. En kan je het modmakers kwalijk nemen dat ze dat niet willen doen zolang na de radiostilte?)
Ik lees niets over government of politics interessant maken:
-Geef me een reden om de loyalty op te drijven (nu is het enkel: hou het boven 0)
-Maak civil wars en de overwinning significant en niet gewoon terug naar status quo.
-Maak diplomatieke missies en politieke events relevantipv losstaande feitjes die altijd maar hetzelfde effect heben. Neem een voorbeeld aan Endless Space 2.
-En dan heb je natuurlijk oude kwalen zoals een AI die je de oorlog verklaart om terug vrede te sluiten na 1 turn, of die continu in forced march beweegt.
Dan lees je iets zoals dit
Changed the AI to now recruit more suitable units in campaign
Again, er zijn mods die dit al jaren geleden deden.
Blijft een gemiste kans en gewoon een zoethoudertje voor de historische fans na het debacle van ToB. Zonder mods blijft het een matige game, die schril afsteekt tegenover de resources die in Warhammer worden gepompt. Ik twijfel sterk of het de moeite wordt.
Ik heb niets tegen oude games updaten, Paradox doet dat vrij goed bijvoorbeeld, maar dan moet je er interesse in blijven tonen en het niet twee jaar laten liggen terwijl je anderen dingen doet
[
Voor 4% gewijzigd door
AntiChrist7 op 12-07-2018 20:00
]