Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
AntiChrist7 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 00:18:
Provencial instability komt er altijd nadat je een regio pas hebt ingenomen (-25), die gaat weg na verloop van tijd (daarom het belang van een leger even te laten). taxes afzetten gaat hier niet helpen. En van die -6 factie leidt ik af dat je cornelia hebt gekozen, das ook geen hulp

Maar die -20 van slaves is enorm hoog, net zoals die 27%. ik ben zelf nooit over 5-7% gegaan, omdat ik de -4 die k dan kreeg al te lastig vond.
kan ik mijn slaven verminderen? Ik zit nu in een lastige situatie. Ik heb alleen italica over en heb vijanden in het noorden en westen. Zuiden hebben de rebellen overgenomen. Niemand wil trade doen. Niet genoeg inkomen om mijn fronten te verdedigen en al mijn steden komen in opstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:55
Weinig aan te vullen op AntiChrist7... de komende turns zul je flink wat problemen hebben met Public Order in die provincie, daar is niet veel meer aan te doen dan afwachten en telkens de rebellen verslaan.

Voor het verdere spel is het dus belangrijk (makkelijker...) om wat vaker de optie te kiezen na gevechten om gevangen of te doden of vrij te laten en voor het innemen van steden geldt hetzelfde: als je 'occupy' kiest verdien je minder omdat je geen loot hebt, maar is de Public Order penalty lager (15 ipv 25) en neem je geen slaven.

In deze provincie is je keuze voor gebouwen ook behoorlijk van invloed en moet je overwegen om een of meerdere gebouwen die Squalor veroorzaken om te zetten naar +Public Order gebouwen, zoals de tempel.

Edit: aan slaven is niet heel veel te doen. Het worden er vanzelf minder (elke turn zoveel procent), maar gebouwen hebben geen grote invloed hierop.

[ Voor 9% gewijzigd door Hafermaut op 16-01-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:25
Wat ik veronderstel dat er gebeurt is dat je enerzijds Magna Graecia niet in het oog hebt gehouden (die starten met min zoveel public order/turn omdat de Carthago cultuur dominant is), en bij het veroveren van de Etrusken te snel bent gegaan, en teveel slaven hebt gemaakt, waardoor een rebellie is ontstaan, en waarschijnlijk heb je hen ook in slaven gemaakt, wat je nu op -20 brengt.

Er is een kleine mod die toelaat slaven te verkopen, maar eerlijk gezegd zou ik gewoon opnieuw beginnen. En neem de Julia. Ze hebben +4 culture conversion, wat de penalty van +25% unrest van andere culturen snel teniet doet. En +10% moraal tegen barbaren is superhandig, aangezien ten noorden van de Arno barbaren zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
AntiChrist7 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:55:
Wat ik veronderstel dat er gebeurt is dat je enerzijds Magna Graecia niet in het oog hebt gehouden (die starten met min zoveel public order/turn omdat de Carthago cultuur dominant is), en bij het veroveren van de Etrusken te snel bent gegaan, en teveel slaven hebt gemaakt, waardoor een rebellie is ontstaan, en waarschijnlijk heb je hen ook in slaven gemaakt, wat je nu op -20 brengt.

Er is een kleine mod die toelaat slaven te verkopen, maar eerlijk gezegd zou ik gewoon opnieuw beginnen. En neem de Julia. Ze hebben +4 culture conversion, wat de penalty van +25% unrest van andere culturen snel teniet doet. En +10% moraal tegen barbaren is superhandig, aangezien ten noorden van de Arno barbaren zijn
Thanks, ik heb het al uitgevogeld. Ik heb nog paar andere vraagjes. Wanneer ik een leger heb verslaan dan heb ik de keuze om hun in de slavernij te drijven of te doden. Hoe moet ik die keuze maken? In dat scherm geven ze helemaal geen informatie hoeveel dat public order zal beinvloeden. Op het moment kill ik ze in plaats ze als slaven te nemen. Ik kom erachter dat vrijlaten ook negatieve gevolgen heeft op je public order. En als laatste vraag. Als ik een buurland heb die neutraal is. Zal ik dan een leger daar plaatsen of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Tengri schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:23:
[...]

Thanks, ik heb het al uitgevogeld. Ik heb nog paar andere vraagjes. Wanneer ik een leger heb verslaan dan heb ik de keuze om hun in de slavernij te drijven of te doden. Hoe moet ik die keuze maken? In dat scherm geven ze helemaal geen informatie hoeveel dat public order zal beinvloeden. Op het moment kill ik ze in plaats ze als slaven te nemen. Ik kom erachter dat vrijlaten ook negatieve gevolgen heeft op je public order. En als laatste vraag. Als ik een buurland heb die neutraal is. Zal ik dan een leger daar plaatsen of is dat niet nodig?
Vrijlaten heeft, voor zover ik weet, geen gevolgen voor Public Order. Wel voor de diplomatie. Als voorbeeld: jij speelt met Rome en je bent in oorlog met Carthago:

Vrijlaten: geen slaven, Carthago en hun vrienden een kleine plus in de diplomatie, jouw vrienden een kleine min in de diplomatie.
Slaven: wel slaven, Carthago en hun vrienden maakt het niets uit, jouw vrienden maakt het niets uit.
Doden: geen slaven, Carthago en hun vrienden een kleine min in de diplomatie, jouw vrienden een kleine plus in de diplomatie.

Ik zou geen legers bij neutrale buurlanden plaatsen, het gebeurt toch wel zelden dat die zomaar aanvallen. Zonde van je geld om een leger stil te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Er wordt wel informatie gegeven hoor, gewoon even over de knop blijven hangen. Al zullen ze nooit op voorhand kunnen zeggen hoeveel slaven de public order zullen beinvloeden.

Meestal moet je als je net een stad verovert hebt, er een turn of twee blijven zitten voor je verder gaat, dat helpt ertegen dat de public order geen gigantische duik neemt (al zal ze wel zakken). Het handigste is natuurlijk een backup leger meebrengen dat zich in de stad vestigt en dan kan je direct verdergaan.

Verover je veel steden in dezelfde regio, zet de tax voor hun dan even uit, is efficiënter dan voor iedereen te verlagen.

Beste strategie bij TW is die van de blitzkrieg: snel en gericht 1 factie uitschakelen, even op adem komen en alles laten herstellen, en dan naar het volgende doelwit. En herhalen. Meeste tijd in TW zit ik steden te managen, omdat ik mijn legers zo opbouw en positioneer dat ik bij een oorlog direct een overwicht heb, dat het vaak de moeite zelfs niet is om de battles te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
Dit is eigenlijk voor alle TW games zo geweest. Hit & Run naar de volgende werkt eigenlijk nooit doordat je steden dan snel rebelleren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:53
Helemaal geen filmpje van Atilla hier? Sjonge ;)

Eeeeeerg vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avalaxy schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:18:
Helemaal geen filmpje van Atilla hier? Sjonge ;)
/me kuch * Total War: Attila
al staan die twee filmpjes er nog niet in, dus ga je gang ;)

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 16-01-2015 17:23 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
AntiChrist7 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:58:
Er wordt wel informatie gegeven hoor, gewoon even over de knop blijven hangen. Al zullen ze nooit op voorhand kunnen zeggen hoeveel slaven de public order zullen beinvloeden.

Meestal moet je als je net een stad verovert hebt, er een turn of twee blijven zitten voor je verder gaat, dat helpt ertegen dat de public order geen gigantische duik neemt (al zal ze wel zakken). Het handigste is natuurlijk een backup leger meebrengen dat zich in de stad vestigt en dan kan je direct verdergaan.

Verover je veel steden in dezelfde regio, zet de tax voor hun dan even uit, is efficiënter dan voor iedereen te verlagen.

Beste strategie bij TW is die van de blitzkrieg: snel en gericht 1 factie uitschakelen, even op adem komen en alles laten herstellen, en dan naar het volgende doelwit. En herhalen. Meeste tijd in TW zit ik steden te managen, omdat ik mijn legers zo opbouw en positioneer dat ik bij een oorlog direct een overwicht heb, dat het vaak de moeite zelfs niet is om de battles te spelen.
Ik heb de maximale hoeveelheid generals. Helaas kan ik geen extra leger meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Het duurt ook rete lang om public order te hebben in het noorden van Italica. Ik ben daar al 10 zetten. Ik heb alleen maar tempels en andere dingen. Provincie 100% onder mijn controle. De buurlanden zijn neutraal. Ik moet daar minimaal twee generals hebben. Anders gaat het fout.

[ Voor 21% gewijzigd door Tengri op 16-01-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurgh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-03 17:40
kan soms wel leuk zijn om een loot based army te maken - je verdedigd dan gewoon je kerngebied en disrupt je buren zoveel mogenlijk met sack and bail. zorg er alleen wel voor dat je neit teveel mensen tegelijk de oorlog verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Tengri schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:12:
Het duurt ook rete lang om public order te hebben in het noorden van Italica. Ik ben daar al 10 zetten. Ik heb alleen maar tempels en andere dingen. Provincie 100% onder mijn controle. De buurlanden zijn neutraal. Ik moet daar minimaal twee generals hebben. Anders gaat het fout.
Zijn er agents actief van de vorige eigenaar? Is je cultuur anders?

Ik weet niet of dit je eerste TW game is, maar het is wat dat betreft wel een spel met geduld. Ik heb in 200u slechts 2x de campaign gewonnen, op hard/normal en in iets van 7-8 pogingen. Geen idee of andere mensen het veel sneller doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Hafermaut schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:44:
[...]

Zijn er agents actief van de vorige eigenaar? Is je cultuur anders?
Cultuur is anders. Daarom dat ik daar latijnse tempels heb, Volgens mij zijn er paar agenten. Ik heb geprobeerd ze te doden met mijn spion maar het lukte niet.
Ik weet niet of dit je eerste TW game is, maar het is wat dat betreft wel een spel met geduld. Ik heb in 200u slechts 2x de campaign gewonnen, op hard/normal en in iets van 7-8 pogingen. Geen idee of andere mensen het veel sneller doen?
Ik heb hier voor Napoelon gespeeld maar alleen multiplayer. Wat ik doe met Rome 2 is om de 3 zetten het spel opslaan. Als ik dan iets verkeerds doe. Dan kan ik nog teruggaan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
De factie vernietigen zorgt ervoor dat de agents ook weg zijn.

Heb 400u op rome 2 staan, en daarin een acht tal campaigns gewonnen. Maar grootste brok van die 400 is mijn veni vidi vici campaign (speel en win alle battles). En campaigns duren nu eenmaal lang, vergeleken met vroeger.

Zoals bij veel strategy games ligt de sleutel in het begin. Eenmaal je dat goed doorkomt (eerste 20-30 turns) wordt het eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
AntiChrist7 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:04:
De factie vernietigen zorgt ervoor dat de agents ook weg zijn.

Heb 400u op rome 2 staan, en daarin een acht tal campaigns gewonnen. Maar grootste brok van die 400 is mijn veni vidi vici campaign (speel en win alle battles). En campaigns duren nu eenmaal lang, vergeleken met vroeger.

Zoals bij veel strategy games ligt de sleutel in het begin. Eenmaal je dat goed doorkomt (eerste 20-30 turns) wordt het eenvoudiger.
Ik zit nu op 70 zetten en al mijn provincies behalve Italica and MAgna Gracia zijn weer op het punt om in opstand te komen. Ik heb heel veel tempels en in de meeste provincies die oorsprongelijk niet latijns waren zijn nu +50% latijns. Ik snap echt niet wat ik verkeerd doe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tengri schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:21:
[...]

Ik zit nu op 70 zetten en al mijn provincies behalve Italica and MAgna Gracia zijn weer op het punt om in opstand te komen. Ik heb heel veel tempels en in de meeste provincies die oorsprongelijk niet latijns waren zijn nu +50% latijns. Ik snap echt niet wat ik verkeerd doe :/
Misschien teveel gebouwen gebouwd die een negatieve public order geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
anandus schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:28:
[...]

Misschien teveel gebouwen gebouwd die een negatieve public order geven?
Nope. Kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1z73mds.jpg

En ik alleen maar temples en zo om ze tevreden te houden. Tax is uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Tengri op 17-01-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je een edict in de provincie doen, dat kan helpen?
En champions en dignitaries kunnen ook de public order omhoog brengen. Een goede generaal ook (misschien geeft je generaal ook negatieve punten?).

Wat je ook kan doen is de stad laten rebellen en dan niet gelijk terugpakken maar een aantal beurten wachten, ik geloof dat public order dan met 20 per beurt omhoog gaat. Dan de stad weer terugpakken (oppassen dat je geen slaves neemt ;) ) en dan hopen dat het er wat beter voorstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
anandus schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:47:
Kan je een edict in de provincie doen, dat kan helpen?
En champions en dignitaries kunnen ook de public order omhoog brengen. Een goede generaal ook (misschien geeft je generaal ook negatieve punten?).

Wat je ook kan doen is de stad laten rebellen en dan niet gelijk terugpakken maar een aantal beurten wachten, ik geloof dat public order dan met 20 per beurt omhoog gaat. Dan de stad weer terugpakken (oppassen dat je geen slaves neemt ;) ) en dan hopen dat het er wat beter voorstaat?
Je bedoelt bread and games? Dat helpt helemaal niet. Ik heb zelfs een dignitary of zo. Dat helpt ook niet. Ik heb ook zoveel tempels etc met de hoop dat ik daar geen grote leger gestationeerd hoef te hebben. Het probleem is nu dat ik het geld niet heb om overal een leger neer te zetten. En als ik dat wil kan ik dat sowieso niet omdat ik de maximale hoeveelheid generals heb. Als je kijkt komt die negatieve public order door de slaven. Is er een manier om die te verminderen?

[ Voor 4% gewijzigd door Tengri op 17-01-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tengri schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:35:
[...]
Als je kijkt komt die negatieve public order door de slaven. Is er een manier om die te verminderen?
Laten rebelleren en bij herovering een beetje afslachten :P
Ik geloof dat het aantal slaven langzaam na verloop van tijd afneemt, maar zo te zien gaat dat niet helpen bij jou :P

Nb. Het kan overigens zijn dat de stad al veel slaven had voordat je het overnam en je dus in deze stad buiten jouw schuld om een slavenprobleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
anandus schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:44:
[...]

Laten rebelleren en bij herovering een beetje afslachten :P
Ik geloof dat het aantal slaven langzaam na verloop van tijd afneemt, maar zo te zien gaat dat niet helpen bij jou :P

Nb. Het kan overigens zijn dat de stad al veel slaven had voordat je het overnam en je dus in deze stad buiten jouw schuld om een slavenprobleem hebt.
Ik vind het jammer dat je niet meer generals kan hebben. Ik heb teveel instabiel regio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan wel meer generals hebben, als je meer imperium opbouwt :)

Je kan in je faction-overzicht zien heoveel stadjes je nog moet veroveren voor je volgende imperium-niveau.

[ Voor 46% gewijzigd door anandus op 17-01-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
anandus schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:06:
Je kan wel meer generals hebben, als je meer imperium opbouwt :)

Je kan in je faction-overzicht zien heoveel stadjes je nog moet veroveren voor je volgende imperium-niveau.
Ok thanks. En hoe zit met politiek dan? Daar snap ik ook niks van. Je kunt roddels verspreiden en trouwen maar wat is de strategie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Strategie is dat je een balans houdt zodat je geen civil war krijgt. kan je zien in het politics schema.

Nog altijd teveel slaven. Snap ook niet hoe je met zoveel gebied in de min kan staan qua income. Heb je wel genoeg civil research gedaan?

Ik zou nog altijd opnieuw beginnen. Het is een jaar geleden dat ik de rome campaign heb gedaan, maar na de etrusken veroveren, is het sowieso het beste dat je gaat voor carthago ipv centraal europa. Die gebieden zijn rijker, en Carthago haat je toch, en je deelt provincies met hen. Bovendien zijn vele noordafrikaanse troepen vrij zwak vergeleken met de Romeinen.

[ Voor 42% gewijzigd door AntiChrist7 op 17-01-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
AntiChrist7 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:04:
Strategie is dat je een balans houdt zodat je geen civil war krijgt. kan je zien in het politics schema.

Nog altijd teveel slaven. Snap ook niet hoe je met zoveel gebied in de min kan staan qua income. Heb je wel genoeg civil research gedaan?

Ik zou nog altijd opnieuw beginnen. Het is een jaar geleden dat ik de rome campaign heb gedaan, maar na de etrusken veroveren, is het sowieso het beste dat je gaat voor carthago ipv centraal europa. Die gebieden zijn rijker, en Carthago haat je toch, en je deelt provincies met hen. Bovendien zijn vele noordafrikaanse troepen vrij zwak vergeleken met de Romeinen.
Ik heb de noordelijke states allemaal client states gemaakt (ze zijn nog wel boos op me). De meeste problemen heb ik in Illyria. Constante rebellerende mensen. Ik heb daar veel tempels maar het helps niet.

Ik had ook per ongeluk een ally aangevallen. Je krijgt dan een penalty. Weet iemand waar ik kan zien hoe lang die penality duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 03:23
In principe kun je checken in je diplomacy wat andere facties van jou denken, dus bijvoorbeeld "steadfast" et cetera. Naar mijn ervaring ga je na een dergelijke penalty weer vrij snel vooruit richting het groen. Maar probeer het te voorkomen, dus sluit niet té snel verbonden. Het beste is wel om veel trade agreements te sluiten, maar ook deze moet je op tijd opheffen voordat je aanvalt.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-05 21:57
Ik weet niet wat voor mods jullie allemaal gebruiken, maar ik heb veel plezier met deze na Radious en DEI te hebben geprobeerd:

http://www.twcenter.net/f...Edition-Updated-18-1-2015

''ToonTotalWar''

Het is een gigantische verzameling populaire kleinere mods voor CAI, BAI, unitpacks, turns per year, interface, gebouwenopmaak, campaignmap, etcetc allemaal op elkaar gebalanceerd in één pakket zonder dat het met elkaar conflicteert. Geen tientallen mods meer in je workshop waar jeje op moet subscriben waarop RTW2.exe niet meer wilt laden :X

Kan het iedereen aanraden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Waarom breekt hij de download gewoon niet op in meerdere stukken zoals DeI en Radious om het op de workshop te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
AntiChrist7 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:23:
Waarom breekt hij de download gewoon niet op in meerdere stukken zoals DeI en Radious om het op de workshop te krijgen?
Schijnt niet meer te werken voor de modmaker, Choose only "All In One" Downloads as Steam version no longer works!!

half uurtje wachten om het binnen te halen
http://www.mediafire.com/...ome2AIO+Version+3.9.6.rar

vind ik niet zo erg, al is de steam workshop veuuuul handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ekstergroen schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:17:
[...]

Schijnt niet meer te werken voor de modmaker, Choose only "All In One" Downloads as Steam version no longer works!!

half uurtje wachten om het binnen te halen
http://www.mediafire.com/...ome2AIO+Version+3.9.6.rar

vind ik niet zo erg, al is de steam workshop veuuuul handiger.
Als ie niet op de workshop zet mag hij tenminste instructies voor een installatie erbij zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
AntiChrist7 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:25:
[...]

Als ie niet op de workshop zet mag hij tenminste instructies voor een installatie erbij zetten....
Staan onder het kopje ''installation'' op de site ;)

Manual Version: Download mod and place the "AlORome2.pack" into your data folder, when asked to overwrite click "Yes" (only applicable to existing users), then activate mod using Rome 2 Launcher. Please note that you should tick the box for "Use out of date mods".
Steam Version: Not Available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153905

Ik heb al meer malen geprobeerd om Napoleon Total War te spelen maar vind deze helemaal niet toegankelijk voor casual gamers .
Dus ik vind Napoleon Total War zeker een complexe game en moeilijk te bergrijpen .
Nu is mijn vraag of Rome Total War 2 een gebruiksvriendelijke spelgame heeft en anders is als Napoleon Total War ?????
Graag antwoord .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Napoleon was ook een standalone add-on op Empire. De meeste game-mechanics worden je ook in Empire duidelijk. Jammer genoeg werden in Napoleon bugs geplet die nog in Empire zaten en andere zaken toegevoegd die Empire ook wel kon gebruiken, dus die stand-alone tactiek vind ik eigenlijk niet zo tof van CA. Maar als je een beetje Total War kent, dan is eigenlijk elke iteratie wel te spelen? Paar tutorials desnoods en gaan. Maar je bent zo een paar uurtjes per avond zoet als je de slagen zelf uitvecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Wat is er dan niet toegankelijk aan? Qua complexiteit zou ik TW sowieso onder iets als Civilization of paradox games staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Jammer genoeg werden in Napoleon bugs geplet die nog in Empire zaten en andere zaken toegevoegd die Empire ook wel kon gebruiken, dus die stand-alone tactiek vind ik eigenlijk niet zo tof van CA.
Waar heb je het over? Lees het aub zelf nog eens.
Maar als je een beetje Total War kent, dan is eigenlijk elke iteratie wel te spelen? Paar tutorials desnoods en gaan. Maar je bent zo een paar uurtjes per avond zoet als je de slagen zelf uitvecht.
Ik heb RTW2 niet gekocht. Een totale schande. Te chaotisch.
Geef mij maar ME2TW.
Maar ik zal wel oud zijn.
RTW2 heeft IMO weinig te maken met tactiek. Ik zie 10.000 man op elkaar afrennen (wat tof is), maar dan wordt het een grote warboel.

Ik was zo gecharmeerd door de pre launch vids van die gast met z'n lange haar. Wat was ik blij. Maar wat een slecht spel is dit geworden.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:32:
[...]
Geef mij maar ME2TW.
RTW2 heeft IMO weinig te maken met tactiek. Ik zie 10.000 man op elkaar afrennen (wat tof is), maar dan wordt het een grote warboel.
Het is qua battles niet veel anders dan ME2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

anandus schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:46:
[...]
Het is qua battles niet veel anders dan ME2
Nu? inmiddels? Want in het begin echt niet. Ik heb het dan ook een tijdje niet gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

[...]

Geef mij maar ME2TW.

Ik was zo gecharmeerd door de pre launch vids van die gast met z'n lange haar. Wat was ik blij. Maar wat een slecht spel is dit geworden.
In Napoleon zijn dingen verbeterd t.o.v. Empire (canon aim e.d.). Als Napoleon een uitbreiding van Empire zou zijn geweest, dan kon Empire er ook van genieten. Nu is Napoleon standalone en blijft Empire met wat bugs zitten. Zelfde is ook wel met Shogun2 (RotS) en Rome2 (Atilla) mogelijk (heb ik zelf alleen nauwelijks gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

D'OH! Ik snap nu wat je bedoelt. Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
[...]

[...]

Want veldslagen voeren is een netjes geordende boel waar iedereen mooi in een rij staat en zijn beurt afwacht om zijn zwaard te zwaaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik doelde meer op de uitwerking in het spel daarvan. Dat vond ik persoonlijk in eerdere versies van de TW series beter uitgewerkt. Zeker in mijn favo; ME:TW2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153905

Wat ik bedoelde met een te complexe gameplay van Napoleon Total War is de campaign versie want daar begrijp ik niet hoe je het spel moet spelen .
De andere battles zijn wel toegankelijker en heb je gelijk een grote massa aan leger die tegenover elkaar staan .
Ik wilde graag weten of de compaign van Rome Total War hetzelfde is als Napoleon Total War ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 21:14
Anoniem: 153905 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:50:
Wat ik bedoelde met een te complexe gameplay van Napoleon Total War is de campaign versie want daar begrijp ik niet hoe je het spel moet spelen .
De andere battles zijn wel toegankelijker en heb je gelijk een grote massa aan leger die tegenover elkaar staan .
Ik wilde graag weten of de compaign van Rome Total War hetzelfde is als Napoleon Total War ??
RTW2 was mijn eerste TW game. Mijn eerste campain heb ik op easy gespeeld en dat was prima te doen. Ook al snapte ik niet alles gelijk heb ik toch de hele campain uitgespeeld. Vervolgens ben ik aan een campain op hard begonnen, dat ging grandioos mis :+
Ik ben toen de YouTube 'HeirofCartage' gaan volgen. En heb toen zijn Hannibal at the Gates campagne gekeken waardoor ik het spel goed leerde kennen. Vervolgens ben ik opnieuw begonnen met een campain op hard en ik moet zeggen dat ik daar nog steeds mee bezig ben maar dat het wel super goed gaat en ik het spel ook echt snap.

Ik heb op YouTube ook heel veel online Battles gekeken en ben toen dat zelf ook gaan spelen en ik moet zeggen dat ik daar ook heel erg fan van ben geworden. Daar leer je echt de unites kennen, hoe je ze moet gebruiken, hun sterke en zwakke kanten. Dat heeft me vervolgens ook weer geholpen met de campain :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Zit wat tussen games in, en omdat er zoveel over gezegd wordt, maar eens DeI geinstalleerd.

End of turn crash na 3 turns in een nieuwe campaign....Wauw, dat heeft zelfs rome op versie 1.000 nooit bij me gedaan. Inderdaad een hele andere ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-03 13:27
AntiChrist7 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:27:
Zit wat tussen games in, en omdat er zoveel over gezegd wordt, maar eens DeI geinstalleerd.

End of turn crash na 3 turns in een nieuwe campaign....Wauw, dat heeft zelfs rome op versie 1.000 nooit bij me gedaan. Inderdaad een hele andere ervaring!
Misschien een andere mod die het spel laat crashen? Als dat het niet is zou ik gewoon je settings verlagen en als dat niet lukt de mod verwijderen en het modteam ervan op de hoogte brengen dat ie crasht na x turns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Henkipenkie schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:10:
[...]

Misschien een andere mod die het spel laat crashen? Als dat het niet is zou ik gewoon je settings verlagen en als dat niet lukt de mod verwijderen en het modteam ervan op de hoogte brengen dat ie crasht na x turns.
De enige andere mod die ik had was de diplomatic submod voor DeI. Maar goed heb die afgezet en opnieuw begonnen. Grootste verschil wat ik merk zijn langere laadtijden, en units die nog sneller gaan routen. Een vijandelijke unit had nog 230/300 man over, en besloot te gaan lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-06 19:30

JanAd

Wind’s howling

In Rome 2? Tja, dat routen hangt sterk af van de omstandigheden.

Ik heb zelf Rome 2 in het begin veel gespeeld en dan zoals vele afgehaakt door de bugs. Een aantal maanden voor de Attila release ben ik het terug beginnen te spelen, alles updates erop en het was een heerlijk spel geworden! Met alle patches is Rome 2 een zeer genietbaar spel geworden. Met Attila hebben ze de puntjes op de i gezet imo (als je systeem het tenminste vlot kan draaien).

Empire is lang geleden, maar als ik naar de gespeelde uren kijk is dat op het originele Rome na bij mij het meeste gespeeld. De Shogun serie heeft mij nooit echt kunnen bekoren... Maar dat is meer persoonlijke smaak denk ik. Die setting vond ik niet zo leuk. Een ME3 zie ik wel direct terug zitten :)

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Maar één van de "verkooppunten" van Divide et Impera is dat de battles veel langer zouden duren omdat de units niet zo snel zouden routen. Maar als ze dan al gaan routen als er maar 25% van de mannen in de unit dood zijn, klopt dat gewoon niet...

Ik hoor van verschillende mensen dat DeI zou fantastisch zou zijn en van Rome 2 een veel betere game zou maken, maar daar merk ik niks van.

1) laadtijden zijn praktisch verdubbeld, zelfs met een SSD is het lang.
2) battles zijn niet veel beter: de units zijn groter, maar dat is het. Ze routen zelfs sneller in mijn ervaring (en battles staan op normal, zoals aangeraden)
3) Meer type units, maar dat verandert weinig. Die Area of recruitment is ook maar spielerij.
4) Meer resources, maar dat is maar een randfenomeen. Zelfde voor de politics en characters: geen tot weinig verandering. Ik vind de TTT mod apart zelfs beter
5) Minder agent spam, maar thats it, veel verandert dat ook niet.
6) AI in de late game doet nog altijd even weinig: units worden niet of weinig geupgrade, en van die reforms heb ik 100 turns ver nog niks gemerkt.
7) Rome is nog altijd zwak: 70 turns ver en Carthago heeft heel Italie ingenomen...
8 ) De game is zelfs makkelijker geworden: legers in steden geven negatieve public order, dus je kan een stad innemen, en twee turns later kan je al aan de volgende stad staan, amper nood om ze te stabiliseren, dat gebeurt haast automatisch.

Mensen zijn gewoon een stuk minder kritisch als ze niets moeten betalen. Dan hou ik het liever bij mijn collectie van mods (http://steamcommunity.com...filedetails/?id=446157145). Doet bijna hetzelfde, is minder pretentieus en laadt even snel als de base game

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 27-05-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-06 19:30

JanAd

Wind’s howling

Met DeI heb ik geen ervaring... Maar ik moet het precies ook niet uitproberen zo te lezen :p

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
JanAd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:09:
Met DeI heb ik geen ervaring... Maar ik moet het precies ook niet uitproberen zo te lezen :p
Ik vind het inderdaad de moeite niet, heb hem dan ook verwijderd (en mijn campaign was nog niet eens af, wat ik normaal altijd doe voor de achievement). Wat erin zit kan je uiteindelijk ook in kleinere mods vinden die veel minder impact hebben op je systeem: TTT, 4turns per jaar,....

Enige positieve eraan was de grotere units (maar daarvoor heb ik ook een mod gevonden), en de grotere opties aan units. Maar voor dat zal wel een mod te vinden zijn. Enja, uiteindelijk rekruteer je ook geen 20 verschillende units in één leger. Heb trouwens ook een mod gevonden die de corruptie tegengaat.

Radious kan nog wel iets zijn voor mensen die de gewone game te makkelijk vinden.

Ik denk dat mensen een stuk minder kritisch zijn voor mods omdat a) ze gratis zijn, en het slecht voelt om dan negatief te zijn, en b) het ook heel moeilijk is om er kritiek op te geven (er is geen review systeem bijvoorbeeld, buiten sterren geven). Uit je teveel kritiek dan krijg je ook al snel het verwijt van "je kan het zelf niet beter", en "het is gewoon niets voor jou".

[ Voor 3% gewijzigd door AntiChrist7 op 29-05-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 17:52
Mensen met interesse voor een Total War Arena alpha key hier? Pm me if so

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 21:14
Ik heb een vraag, ik speelde gisteren een online 2vs2 battle.
Ik en mijn ally waren twee verschillende factions. Maar tot mijn verbazing zag ik dat mijn ally unites van mijn faction kon "kopen/lenen". Hij had dus in zijn roster een aantal unites die hij normaal gesproken niet kon hebben.

Ik vroeg aan hem hoe dit kwam, hij zei dat dat kan als je de Rome campain op hard uitspeelt. Ik heb gezocht op internet of dit waar is, maar ik kan het niet vinden. Is er hier iemand die dit kan bevestigingen? Of hebben jullie dit ooit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
SImpele vraag

Rome 2 of Attilla?

Wat ik op internet lees is dat Atilla beter speelt maar mensen het overal minder leuk vinden.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Rome 2 is met steamsales veel voordeliger te krijgen. Later staat Atilla er ook voor een paar euro wel op als de nieuwe Warhammer versie er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Señor Sjon schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:34:
Rome 2 is met steamsales veel voordeliger te krijgen. Later staat Atilla er ook voor een paar euro wel op als de nieuwe Warhammer versie er is.
Dankej voor ht antwoord maar ik kan ze allebei voor ongeveer 14$(dollar ye) kopen dus daar doe ik nie zo moeilijk over.

Het gaat mij puur even om wat de mensen die beide delen hebben gespeeld zeggen. De overal trend op internet is van Atilla is misschien het betere spel maar rome 2 is leuker. Dat is athans wat ik er een beetje uitvis. Rome 2 schijnt met alle patches tegenwoordig wel aardig te zijn.

(ben groot total war fan maar dat is ook de reden dat ik rome 2 niet heb gekocht. Spel was erg slecht toen het uitkwam en empire was ook al een complete clusterfuck).

Mensen schijnen vooral de Raise/Raze functie van atilla niet zo leuk te vinden en alle facties voelen hetzelfde aan(?)

[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 20-11-2015 14:43 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb Rome 2 al een jaar op mijn to play list zitten. Wat ik wel heb geleerd is nooit een TW spel kopen voor de 3-4e patchronde. ;) En ze prijzen zoals gezegd al vrij snel af. Ik weet niet hoe het in deze serie zit, maar bij Empire was de techtree en verschillende fracties veel afwisselender dan in Napoleon. Daar was de techtree erg eenzijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:53
Postius schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:09:
SImpele vraag

Rome 2 of Attilla?

Wat ik op internet lees is dat Atilla beter speelt maar mensen het overal minder leuk vinden.
Atilla heeft wel grote verbeteringen in gameplay zoals de combat in dorpen en steden, maar elke keer weer merk ik dat het na een rondje of 100 gewoon niet meer leuk is omdat de AI alles platbrandt en vervolgens niet meer opbouwt. Je zit dus met een kaart die half leeg is, en bovendien valt de AI je eigenlijk nooit meer aan na een aantal turns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floor77
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 19:30
Mijn Rome II doet het niet meer, hij blijft hangen bij het witte startscherm
En dat ook na 2x alles opnieuw installeren

De oplossingen op diverse fora hebben helaas niet geholpen, ik baal hier echt heel erg van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is inderdaad erg vervelend.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 17:52
floor77 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:01:
Mijn Rome II doet het niet meer, hij blijft hangen bij het witte startscherm
En dat ook na 2x alles opnieuw installeren

De oplossingen op diverse fora hebben helaas niet geholpen, ik baal hier echt heel erg van!
Heb je het spel echt helemaal verwijderd? Niet alleen uninstall maar ook echt alle roaming data, game folder etc? Geen mods? En anders.. Video drivers?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floor77
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 19:30
Pkunk schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:47:
[...]

Heb je het spel echt helemaal verwijderd? Niet alleen uninstall maar ook echt alle roaming data, game folder etc? Geen mods? En anders.. Video drivers?
Bedankt voor je reactie

Geen mods (nog nooit gebruikt)
Roaming data; geen idee eerlijk gezegd, hoe doe ik dat?

Verder zowel Steam als Rome II eraf gehaald, uninstall en dan alle folders weg

Video drivers zijn ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kick :)

Er komt een nieuwe expansion aan voor een 'ouder historisch Total War-spel':
An Update on our Upcoming Historical Releases
Well we’re working on a campaign expansion for one of our older games, probably the biggest historical one CA’s done we think. We’ve been working on our project for the best part of a year, and with not long to go we’re well into testing now with nearly all the content in. And yes, it’s going to be the next Total War announcement, which is exciting for us!
Welke game zou dat zou? Nou, op Steamdb zijn er veel updates bij Rome 2.

Dus kans dat we mogelijk een expansion voor Rome 2 kunnen verwachten.
Ik ben benieuwd :)

Al zouden ze alleen een hoop dingen uit Attila backporten, zoals de family tree, dan ben ik al tevreden, maar bij mij is een kinderhand dan ook gauw gevuld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-06 11:13

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

anandus schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:41:

[...]

Al zouden ze alleen een hoop dingen uit Attila backporten, zoals de family tree, dan ben ik al tevreden, maar bij mij is een kinderhand dan ook gauw gevuld :P
Opzich niet raar.. omdat tot war arena zelfde tijdspane heeft en op release staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Empire had als enige bijna de hele wereld. Rome was 1 grote frustratie, kwam er nooit lekker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
tis wat ze een update noemen... geen setting bekend, geen naam, geen releasetarget, geen trailer of een screenshot, zelfs concept art was er teveel aan.

Dat het voor Rome 2 ging zijn, wist de community al, omdat er regelmatig dingen worden toegevoegd aan de steamdatabase voor Rome 2.

Dat CA daar niets aan kan toevoegen vind ik teleurstellend. Nu volgt wss weer radiostilte voor 6 maand en gaan ze verderwerken aan WH3 en DLC/events voor WH2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
Ik denk dat CA reeds vermeld heeft dat de volgende grote aankondiging ivm 1 van de 3 nieuwe historische "titels" zal zijn. We weten nog niet exact wat die 3 titels zullen zijn maar Reddit voorspelt alvast het volgende:

1. Rome II DLC + overhaul (family tree? Betere graphics? Performance optimisaties?), release Q4 2017/Q1 2018

2. Nieuwe Vikings "Saga" game in Ierland. Beperkte map, beperkte setting. Release Q2/Q3 2018

3. Complete nieuwe total war game. Grootste kanshebbers: Victoria: Total War of China: Total War. Release Q4 2018, Q1 2019

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoepap op 02-11-2017 05:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 14:28
anandus schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:41:

[...]

Ik zie ook bijna dagelijks updates bij Shogun 2: https://steamdb.info/app/34330/history/
Die maakt dus ook nog kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
Señor Sjon schreef op woensdag 1 november 2017 @ 23:53:
Empire had als enige bijna de hele wereld. Rome was 1 grote frustratie, kwam er nooit lekker in.
Ik vind Rome 1 de beste in de hele serie, zeker met allerhande mods (al gebruikte ik alleen maar Darthmod). Empire had gigantisch veel potentie, maar ging vlammend ten onder in akele bugs en glitches. Zelfs mods konden dat niet redden voor mij.

Als er nog een Rome 2 DLC zou kunnen komen; wat gaan ze dan behandelen? Ik vermoed Alexander de Grote of iets dergelijks.

[ Voor 11% gewijzigd door Ekstergroen op 02-11-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind het jammer dat ze zoveel met standalone expansions werken. De bug-fixes uit Napoleon zouden goed zijn voor Empire, maar helaas.

Rome1 had een nare bug dat twee steden altijd ten onder gingen als je geen mod had. Rome II kan ik gewoon niet wennen aan het generaalsysteem. Ik ben ook een beetje gunpowder en battleships gewend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat ze eindelijk eens wat aan de AI doen. Het is erg jammer dat je constant tegen kleinere factions vecht die een veel groter legger hebben simpelweg vanwege hun cheats. En als je op een gegeven moment een bepaald niveau hebt bereikt is niks uitdagend meer, dan zit je enkel nog met movement range als limiterende factor.

Enige wat ze tot nu toe hebben kunnen verzinnen is enorme invasies om de end game nog interessant te houden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Sjoepap schreef op donderdag 2 november 2017 @ 05:32:
Ik denk dat CA reeds vermeld heeft dat de volgende grote aankondiging ivm 1 van de 3 nieuwe historische "titels" zal zijn. We weten nog niet exact wat die 3 titels zullen zijn maar Reddit voorspelt alvast het volgende:
Wat reddit voorspelt is grotendeels wishfull thinking en niet als bron aan te nemen. Die mannen hebben echt niet meer info dan jij of ik hoor.

Over Victoriaans gesproken, dat CA eens kijk naar de Dev diaries voor Anno 1800 en er iets uit leert over hoe te communiceren naar je community toe. Deze heeft echt gewoon dezelfde vraag 4 keer anders geformuleerd om toch maar een pagina te kunnen vullen en er vanaf te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:53:
Ik hoop dat ze eindelijk eens wat aan de AI doen. Het is erg jammer dat je constant tegen kleinere factions vecht die een veel groter legger hebben simpelweg vanwege hun cheats. En als je op een gegeven moment een bepaald niveau hebt bereikt is niks uitdagend meer, dan zit je enkel nog met movement range als limiterende factor.

Enige wat ze tot nu toe hebben kunnen verzinnen is enorme invasies om de end game nog interessant te houden.
Legers die ze niet zouden moeten kunnen onderhouden is vooral het geval op hogere moeilijkheidsgraden. Een slimmere AI op hogere moeilijkheidsgraden zou mooi zijn, alhoewel ik stiekem wel houd van een beetje cheese. Wat mij vooral stoorde aan de AI (maar ik weet niet of dat met de recentere spellen in de serie nog zo is), was dat ze best een grote factie konden zijn, en genoeg bouw opties hadden, maar nooit meer leken aan te maken als de basis units, peasants, spear militia. Een full stack leger lijkt imposant, tot je er achter komt dat het allemaal low level units zijn die je makkelijk in de pan hakt met een leger dat misschien een derde van die grootte is.

Maar een grote update van CA, ik hoop dat ze dat wel fatsoenlijk QA testen, anders zie ik nog wel gebeuren dat ze meer bugs introduceren dan dat ze fixen.

[ Voor 6% gewijzigd door henkie196 op 02-11-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
AntiChrist7 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:44:
[...]
Wat reddit voorspelt is grotendeels wishfull thinking en niet als bron aan te nemen. Die mannen hebben echt niet meer info dan jij of ik hoor.
Dat spreekt voor zich natuurlijk. Reddit heeft geen glazen bol! Doch, ik weet wel dat er een paar fanboys daar zitten die elke CA hint (bvb die Celtische kust screenshot/render, de "beware of the crow" uitspraak) serieus onder de loep nemen. Vandaar dat het wel interessant kan zijn om te horen wat de mogelijke conclusies zijn van al dat onderzoek.

Ik ben trouwens zeer tevreden over de richting die CA momenteel uitgaat. Warhammer II is 1 van de beste total wars totnutoe en qua communicatie (bvb op Reddit en Steam forums) is het ook reeds veel beter dan vroeger. + Met Jack Lusted aan boord hebben ze nu ook iemand intern die precies begrijpt wat de community wil. Bvb de Emperor edition update van Rome II kwam volledig uit zijn hoed en was inderdaad een schot in de roos. Ben zeer benieuwd naar wat zijn "free major patch" voor een bestaande historische game zal brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Naar de Warhammer community dan, want communicatie naar de historical fans was zo goed als onbestaande.

Eigenlijk is onbestaande, want deze dev diarie geeft nog altijd geen antwoord op de vragen die er toe doen: wanneer komt het uit (zelfs geen kwartaal vernoemd), wie/waarover gaat het en wat/ verandert er en hoe ziet het eruit

Ik vond de emperor edition ook enorm goed, en de minicampaigns van Rome 2 ook. Maar blijkbaar hebben ze niet door dat een significant deel van hun community geen interesse heeft in warhammer en die ook nooit zal krijgen. Die community zit al maanden/bijna twee jaar op zijn honger en moet aanzien hoe er maar warhammer content uit gepompt wordt. En dan eindelijk een teken van leven, en is het een dode mus

Dus aan hun communicatie kan nog wel wat gewerkt worden me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
tja, als er niets te communiceren is omtrent de historische titels kunnen ze ook niets communiceren he.

Historische Total War titels stonden even op een laag pitje omwille van Warhammer. Was inderdaad spijtige zaak maar dat gaan ze "goedmaken" door ineens 3 historische "titels" (1 DLC, 1 kleine game, 1 grote game) in een korte tijdperiode op ons los te laten. Dat toont aan dat ze tijdens Warhammer ook wel vollop bezig waren met historische total wars, met verschillende teams zelfs.

Moest ik CA leiden dan had ik ook in al die tijd niets gezegd ivm de historische titels om:

-de aandacht niet af te leiden van Warhammer (wat een enorme inkomstenbron is voor CA!)
-om geen verwachtingen te creeren zo ver van de release die dan hun eigen leven gaan leiden op de forums etc..
-om geen beloftes te maken waarvan je weet dat ze nog zeer onzeker zijn (bvb releasedatums).

Nu, dat gezegd zijnde, ik wacht vol ongeduld op de volgende aankondiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Gordon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:18
Ik ben wel benieuwd naar een aankondiging voor een historische total war/historische uitbreiding. Warhammer is fun maar ik ben ik toch een grotere fan van de historische games van CA.

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17 Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-06 16:35
Deze clip staat sinds vandaag online op het YouTube kanaal van Total War...

Benieuwd hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Sjoepap schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 03:15:

-om geen beloftes te maken waarvan je weet dat ze nog zeer onzeker zijn (bvb releasedatums).
euhm CA heeft in juli zelf gezegd dat er "meer historische releases zijn dan fantasy in de komende 12 maanden". We zijn bijna halverwege en ze hebben nog niks getoond of zelfs maar concreet gemaakt. WH1 kreeg een trailer meer dan een jaar voor het uit was.

En "niet de aandacht willen afleiden", dat is grondige bullshit waar ze zich achter verstoppen.Als CA Q2 2018 plakt op de historische titel, hoeveel mensen gaan er dan zeggen in september 2017 "ja, nu ga ik warhammer 2 niet kopen hoor, ik doe wel iets anders in die 7 maand ertussen"

Dat is of niets kunnen tonen (wat problematisch is als ze hun eigen belofte willen nakomen), of niet willen tonen omdat ze geen respect hebben voor de personen die hun games al 15jaar kopen (wat ook problematisch is)

Zoals gezegd, dat het Rome 2 ging zijn was al geweten onder mensen die de steamdatabase wat volgen. Dit is weer de zoveelste dode mus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-05 15:01
Fzim schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:52:
Deze clip staat sinds vandaag online op het YouTube kanaal van Total War...

[video]

Benieuwd hoor!
interessant.
Maar was al enkele weken gekend, dat Rome 2 een 'dlc'/uitbreiding zou krijgen.
Tot op heden blijft dit m'n meest gespeelde total war game.
Ongeacht van hoe slecht de release was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
je kan de beta van de free update installeren (best mods afzetten), maar de toevoegingen zijn op het eerste zicht echt miniem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Tsurany schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:53:

Muiterijen, uiteenvallen van je empire etc zou best toegevoegd moeten worden.

Nu heb je een opstand(die vaak te makkelijk is), maar het meeste mis ik toch de family tree/systeem. DAt vind ik een van de leukste functies in sommige games.

(The Guild 2 had dat ook), je zet letterlijk een 'lijn' voort. En niet 20x random generals/leaders :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Family tree is nog altijd niet toegevoegd. Uiteenvallen van je empire wel, maar dan moet je al heel slecht spelen

Ik hou mijn hart vast voor de mods die het spel een stuk verbeterden. Hoeveel van die modders gaan 30 maanden na de laatste update zich nog bezighouden om hun mod te herwerken voor deze update?

70% misschien? dat betekent dat 1 op 3 of 4 mods niet meer gebruikt kan worden

In mijn ogen doet CA meer kwaad dan goed hiermee, temeer daar de toevoegingen miniem zijn en issues die ze hadden kunnen verbeteren (agent spam, diplomacy AI) ongemoeid laten

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 12-11-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
AntiChrist7 schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:55:
Family tree is nog altijd niet toegevoegd. Uiteenvallen van je empire wel, maar dan moet je al heel slecht spelen

Ik hou mijn hart vast voor de mods die het spel een stuk verbeterden. Hoeveel van die modders gaan 30 maanden na de laatste update zich nog bezighouden om hun mod te herwerken voor deze update?

70% misschien? dat betekent dat 1 op 3 of 4 mods niet meer gebruikt kan worden

In mijn ogen doet CA meer kwaad dan goed hiermee, temeer daar de toevoegingen miniem zijn en issues die ze hadden kunnen verbeteren (agent spam, diplomacy AI) ongemoeid laten
Je hebt gelijk, ik vind dat CA de problemen met de fundamenten ook niet aanpakt.

Gelukkig zijn er goede mods, grote en kleine, die die problemen (Agentspam, AI, zowel campaign AI als Battle AI) goed oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ekstergroen schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:52:
[...]

Je hebt gelijk, ik vind dat CA de problemen met de fundamenten ook niet aanpakt.

Gelukkig zijn er goede mods, grote en kleine, die die problemen (Agentspam, AI, zowel campaign AI als Battle AI) goed oplossen.
ja, maar dat is nu de grote vraag he. Hoeveel van die goeie mods gaan er geupdate worden? Ik heb een verzameling mods samengesteld, het zal me verbazen als ik die volledig kan blijven gebruiken

Welke mods gebruik jij soms?

[ Voor 3% gewijzigd door AntiChrist7 op 12-11-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekstergroen schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:52:
[...]

Goed oplossen? Dat vind ik persoonlijk niet. De enige manieren waarop ze de AI echt goed krijgen is bonussen geven. De enige reden dat de AI goed aan voelt in mods is omdat ze in combinatie met de bonussen enorme legers op de been kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik heb nu al voor de 5de keer in ongeveer 80 turns hetzelfde politieke event gehad "riot in the capital", aangestoken door de andere partij (en het is ook het enige nieuwe politieke event dat ik krijg). Als dat voor meer immersie moet zorgen....

Ik vind het trouwens ook hallucinant dat de tegenpartij twee keer een moordaanslag mag doen op mijn factieleider, maar ik niet tegen hen in mag gaan want anders verlies ik hun loyalty en breken ze weg.....

Ik krijg meer en meer de indruk dat dit gewoon iets is waar ze hun nieuwelingen hebben opgegooid om toch maar iets te kunnen presenteren aan de historische fans. Het doet mij er vooral aan herrineren hoe matig en lomp vanilla Rome 2 was

[ Voor 5% gewijzigd door AntiChrist7 op 13-11-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
AntiChrist7 schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:22:
[...]

ja, maar dat is nu de grote vraag he. Hoeveel van die goeie mods gaan er geupdate worden? Ik heb een verzameling mods samengesteld, het zal me verbazen als ik die volledig kan blijven gebruiken

Welke mods gebruik jij soms?
Voor AI gebruik ik:

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=679019980

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=255069802

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=388154068 < Heel belangrijk voor goed werkende Battle AI

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=402825672 < Tegen de AI agent spam

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=379278577

Ik speel op hard/hard, schijnt volgens de modmakers de beste balance te geven. Dit zijn niet de meest populaire mods, maar door veel te proberen en door schade en schande wijs te worden geven deze me de beste resultaten.

Ik ben er bang voor dat veel van deze mods niet gaan werken na de update. RIP goed functionerende Rome 2 AI.

[ Voor 48% gewijzigd door Ekstergroen op 14-11-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
The reviews zijn allesbehalve enthousiast
In another universe, Creative Assembly released Empire Divided in 2014 and it was a huge improvement. Maybe even enough to make everyone forget about the fairly disastrous Rome 2 launch. Three years later, it just seems like it’s playing catch up. If you’re in desperate need of a historical strategy romp, you could do a lot worse than Empire Divided, and it’s the best piece of Rome DLC by quite a large margin, but barely a turn went by without me wishing I was bullying Elves or fighting the hordes of Chaos instead.
While Rome II has gotten better over the years, many issues remain.
Total War: Rome 2 Empire Divided adds little that feels substantially new
If you really want to play a dark, plague-ridden Total War, try the excellent Attila instead.
Komt overeen met mijn ervaringen met de beta. Een armoedige poging om de historische fans iets te bieden en niet te moeten toegeven dat de historische titels in de ijskast staan. In Saga heb ik ook weinig vertrouwen in... Een trailer zonder gameplay of zelfs maar ingame footage, en een vage release date. Zal wss niet meer dan veredelde Attila DLC zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuGGeD
  • Laatst online: 15-02 13:45
Ben nog steeds niet overtuigd van de nieuwe DLC... Hoewel ik het leuk vind dat ze weer wat met Rome II doen, kan ik niet zeggen dat het echt iets speciaals doet.

Daarnaast mis ik serieus wat QoL updates. Ik vind die tech tree in Rome II bijvoorbeeld nog steeds bijzonder onoverzichtelijk. Shogun 2 had dat al beter voor elkaar.

Wel jammer, want de oudheid is toch wel mijn favoriete historische setting voor Total War.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Haha wat een sof.
Tijd om Atilla dan maar weer eens te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
BuGGeD schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:42:
Ben nog steeds niet overtuigd van de nieuwe DLC... Hoewel ik het leuk vind dat ze weer wat met Rome II doen, kan ik niet zeggen dat het echt iets speciaals doet.

Daarnaast mis ik serieus wat QoL updates. Ik vind die tech tree in Rome II bijvoorbeeld nog steeds bijzonder onoverzichtelijk. Shogun 2 had dat al beter voor elkaar.

Wel jammer, want de oudheid is toch wel mijn favoriete historische setting voor Total War.
CA heeft twee lets plays geupload, maar het ziet er echt gewoon een reskin uit. Jammer dat ze niet wat meer moeite konden steken in hun eerste historische release sinds jaren...

• Qinshi
ik heb empire divided gekocht.
Omdat ik toch al 200 speeluren heb op Rome 2.
Alsook dat ik wel eens terug zin had in historische Total War.

Man, valt die 'dlc' ferm tegen.
Politiek systeem, ik zie bijna geen verschillen tussen deze patch 17 politieke systeem en het systeem dat al aanwezig was. Gewoon wat verder uitgewerkt/meer bonussen & negatieve effecten. Je had ook al rebellie & afscheurende legers (loyalty) bij de Augustus patch

Dan denk je dat je 'unieke' legers gaat hebben.
neen dus.
Ieder leger in de expansie is het zelfde. Maar gewoon: RESKIN.
Aurilius: Rood kleurenschema met geel en een 2-4 unieke units
Die groene rome: groen kleurenscherma, met 2-4 unieke units
Palmarya: Geel kleurenschema met een mix van griekse units.

Dan probeer je eens met niet-romeinse factie's te spelen:
Units zijn gewoon AUX van de romeinse legers met andere skin erop geplat en bij de kelten een gele snor eronder.
En vanaf je tier 3 troepen hebt: dan pletwals je over alles. Kan je evengoed stoppen met die campaign, aangezien het toch de 'spanning' er af is.

Als je dan de diversiteit bekijkt die je hebt in de warhammer franchise.
Dan besef je dat historische total war games, redelijk saai zijn geworden nadat je warhammer hebt gespeeld.

En de BAI is nog altijd zo dom/zo glitchy. :(
Rome 2 heeft gewoon een slechte basis en alle DLC's/patches zullen de 'gameplay elementen' niet wijzigen.
AntiChrist7 schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:57:

Ik krijg meer en meer de indruk dat dit gewoon iets is waar ze hun nieuwelingen hebben opgegooid om toch maar iets te kunnen presenteren aan de historische fans. Het doet mij er vooral aan herrineren hoe matig en lomp vanilla Rome 2 was
Dit. Heel spijtig.

M'n besluit is dat de warhammer franchise de hele total war serie simpelweg gered heeft.
Wat de historische fanboys ook zeggen. (en ik heb op alle (!) total war games >155u speelduur)

[ Voor 45% gewijzigd door Qinshi op 30-11-2017 22:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
mja gered, als Warhammer je niet interesseert heb je daar niets aan. Dwergen en vampieren en trollen gaan me nooit kunnen boeien tov echte geschiedenis

Ze hebben de mensen en middelen om goeie games te maken, dat bewijzen Warhammer en Attila (en Shogun 2), maar als ze die middelen enkel voor warhammer inzetten, ja dan krijg je dit... traditie van 15+ jaar de prullenbak in.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Dat er een traditie is van 15 jaar historische spellen maken, betekent niet dat CA geen Warhammer mag uitbrengen. Laten we hopen op een succes van Thrones of Britannia zodat CA toch meer historische spellen blijft maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
tuurlijk mogen ze dat. het wordt wel een probleem wanneer de ene serie een stuk kwaliteitsvoller is dan de andere, zonder goede reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
Is het ook niet het volgende:
Warhammer universe is goed uitgewerkt. Veel verschillende factions met verschillende legereenheden. Het is immers gebaseerd op fantasie.

Kijk naar de legers in de oudheid/verleden. Als het ene land iets uitvond dat hen een voordeel gaf op het slagveld, dan kopieerden de andere landen het vrijwel direct. Meestal won het land die het meest economisch sterk was/de meeste troepen kon voortbrengen.
En dat is meteen de beperking van historische titels: Ieder land had wel ridders, voetvolk & boogschutters in de middeleeuwen. Ieder land had wel infanterie, paarden en kanonnen in WO1, ...

Het liefst wil ik gewoon Medieval 3 met de gfx van nu op een x64bit (melee gebaseerde) engine.
Maar dan heb ook weer dat je geen 'magie' hebt die voor pracht & praal zorgen op het slagveld, en heb je ook ridder vs ridder en boogschutter vs boogschutter, maar dan gewoon in andere kleren (reskin van model en aanpassing stats).

Ze hebben inderdaad de middelen en de technologie. Maar de enige reden imo waar Total War Warhammer 'leuk speelt' is omdat ze hebben moeten luisteren naar GEARWORKS. En dus niet zomaar voor de 'gemakkelijk oplossing' mochten gaan van 'copy paste' factie's te maken.

En ik ben nog altijd niet vergeten HOE SLECHT rome 2 was op release.
De horror van die ene 'capture point' op een slagveld ergens ten velde. Hoe kunnen ze het bedenken. 8)7 |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Qinshi op 01-12-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ja je gaat altijd wat gelijkenissen hebben, zeker tussen facties die dicht bij elkaar liggen geografisch. Sommige zijn reskins, maar dat heeft er ook mee te maken dat ze 40 facties op de map willen zetten voor (overbodige) dlc....

Maar er zijn wel degelijk verschillen, ik denk bijvoorbeeld aan Medievall 2. Duidelijk verschil tussen de troepen van West-Europa (focus op ridders en zware infanterie), Oost Europa (eerder skirmishers en lichte cavalerie) en Zuid Europa (pikemen en kruisbogen). En dan heb je nog de steppevolkeren en middenoosten. En in de eerste Rome waren ook genoeg verschillen tussen de facties (al viel dat beter op omdat er ook gewoon minder facties waren)

En zelfs wanneer facties sterk op elkaar gelijken ( zoals in Shogun 2 of Napoleon) stond dat niet in de weg van een goeie game. En daar waren ook geen magie of vliegende units of andere bovennatuurlijke zaken voor nodig

Dus ik denk niet dat de oorzaak moet gezocht worden bij de setting. Met genoeg moeite en research kan je wel elke setting interessant maken, zeker gecombineerd met goede gameplay. Maar dan moet die moeite wel gedaan worden, en ik denk dat de oorzaak eerder daar (en dus bij CA) ligt. Ik kan zo al 5 simpele dingen bedenken die een verbetering zouden zijn (te beginnen met een family tree). En als ik dat al kan, moeten mensen die ervoor betaald worden dat zeker kunnen

[ Voor 14% gewijzigd door AntiChrist7 op 01-12-2017 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekstergroen
Ekstergroen schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:25:
[...]

Voor AI gebruik ik:

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=679019980

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=255069802

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=388154068 < Heel belangrijk voor goed werkende Battle AI

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=402825672 < Tegen de AI agent spam

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=379278577

Ik speel op hard/hard, schijnt volgens de modmakers de beste balance te geven. Dit zijn niet de meest populaire mods, maar door veel te proberen en door schade en schande wijs te worden geven deze me de beste resultaten.

Ik ben er bang voor dat veel van deze mods niet gaan werken na de update. RIP goed functionerende Rome 2 AI.
Ter info voor diegenen die er nieuwsgierig naar zijn: de mods doen het allemaal nog na de update.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste