Holy fuckaroni. Ik heb emperor edition geïnstalleerd en ben daarna verder gegaan met mijn vanilla DEI campagne. Direct bij de nieuwe turn een gigantische burgeroorlog waardoor ik meer dan de helft van m'n steden kwijt ben, en eigenlijk ELK groot leger nu van de andere partij is. Wtf
Die andere families vermoorden steeds mijn generaals hoe kan ik dit aanpakken.
Weg
Vermaak me sinds de emperor edition weer onwijs met dit spel. Inmiddels al een game gewonnen met Rome in de Hannibal DLC en nu bezig als Egypte in de August DLC. Helaas had ik de Hannibal DLC net gehaald had toen ik net een full stacked roman sieges wapen stuurde (giant ballista en die auto scorpions). Al dat mooie wapentuig dus niet in actie in kunnen zien.
Wat speelt Egypte toch idioot makkelijk in vergelijking met Rome, had al een tijdje de pikemans met falanx niet meer gebruikt, nu is het helemaal lol dat je deze nog kan combineren met olifanten. De variatie in units van Egypte maakt dat het toch een stuk leuker is om te spelen. Maar eens even kijken of ik Rome voor Marc Antony kan veroveren voordat die zelf in de buurt komt, en hoe die dan reageert als ik Rome inneem
Wat speelt Egypte toch idioot makkelijk in vergelijking met Rome, had al een tijdje de pikemans met falanx niet meer gebruikt, nu is het helemaal lol dat je deze nog kan combineren met olifanten. De variatie in units van Egypte maakt dat het toch een stuk leuker is om te spelen. Maar eens even kijken of ik Rome voor Marc Antony kan veroveren voordat die zelf in de buurt komt, en hoe die dan reageert als ik Rome inneem
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Wat is Emperor Edition toch een gigantische verbetering
Ten eerste vind ik het nieuwe politieke systeem een gigantische verbetering. Voegt echt veel meer diepgang en micromanagement toe. Ook de nieuwe civil wars zijn echt awesome
Eindelijk (flink) wat uitdaging in het spel tijdens latere fases 
Tot slot zijn ook de graphics erop vooruit gegaan! De schaduwen en belichting zien er een stuk beter uit
Genieten dit.
Tot slot zijn ook de graphics erop vooruit gegaan! De schaduwen en belichting zien er een stuk beter uit
Genieten dit.
Kan iemand me vertellen hoe ik precies m'n influence kan verbeteren? Ik worstel enorm met dat percentage en de enige manier waarop het beter (lijkt) te worden zijn die "random" events.
Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X
Anoniem: 374672
Familie leden generaals en statesmen met een hoge gravitas geven influence.
Als die van familie jou flink meer is dan de andere families schuift het percentage elke turn ten gunstige van jou op.
Als die van familie jou flink meer is dan de andere families schuift het percentage elke turn ten gunstige van jou op.
Nog niets van gemerkt.... Volgens mij is het systeem nog behoorlijk bugged. Ik speel met sparta, heb 800 tegen 200 gravitas, maar verhouding invloed 17-83. Ofwel mooi vervelend systeem. Ik wacht met smart op een mod die het uitschakeld.Anoniem: 374672 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:34:
Familie leden generaals en statesmen met een hoge gravitas geven influence.
Moet je ze ook niet elke turn assasinaten en briben, dat kost zetels xD. Probeer een marriage.
Gravitas? Familie tree? Nog nooit wat van meegekregen in al mijn playthoughts, speel Rome echt puur om oorlog te voeren. Ben blij dat er nu geen spy spam meer is, dat was echt een boosdoener.
Vandaag komt CA met een aankondiging.
De geruchten gaan alle kanten op, al ligt het voor de hand dat de eerste expansion voor Rome 2 aangekondigd wordt (mogelijk iets met Atilla).
Maar dat merken we later vandaag
Het kan ook iets compleet anders zijn
De geruchten gaan alle kanten op, al ligt het voor de hand dat de eerste expansion voor Rome 2 aangekondigd wordt (mogelijk iets met Atilla).
Maar dat merken we later vandaag
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 25-09-2014 09:09 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik moet denken aan barbaren.anandus schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:08:
Vandaag komt CA met een aankondiging.
Maar dat merken we later vandaagHet kan ook iets compleet anders zijn
Wikipedia: Rome: Total War: Barbarian Invasion
[ Voor 13% gewijzigd door New Yorker op 25-09-2014 09:26 ]
Weg
Ja, dat is inderdaad de verwachting
Ik ben benieuwd...
ik zet me geld in op Mediaval 3 (dat hoop ik het liefst), maar de grootste kanshebber is toch wel Total War: Warhammer
Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team
My guess is iets soortgelijks als Barbarian Invasion. Dit ondermeer door de leak voor
wat betreft het RTW boek dat eind januari bij Amazon beschikbaar is en een zelfde
insteek heeft als dat boek over Carthago bij de launch van R2.
wat betreft het RTW boek dat eind januari bij Amazon beschikbaar is en een zelfde
[ Voor 4% gewijzigd door Phenomania op 25-09-2014 12:37 ]
Met de laatste patch en Octavian playmode is het voor mij weer een stuk leuker om te spelen. Meer management, uitdaging etc.
Marcomanni op legendary begonnen en daadwerkelijk 2x moeten herstarten vanwege dat Octavian, Belgie, Gaul, Cherushi, Helvetti, Raeti en Nori mij binnen 5 beurten de oorlog verklaren en gigantische stacks mijn landen in lopen.
Overlevingstactiek van mij hiertegen was door te stormen naar Cherushi die binnen 2 beurten veroveren en dan doorgaan naar Semnones en deze veroveren en hier uit te houden. Ligt namelijk boven je NA pact en bij vriendelijkere factions.
Uiteindelijk nu geheel west europe veroverd en nu in oorlog met Iceni en Dumonii die continu met stacks landen op het vasteland. Dit heeft mij ondertussen wel veel tijd gekost.
Dacia heeft ondertussen italië veroverd.
Weer plezier in het spel, en genoeg uitdaging
.
Marcomanni op legendary begonnen en daadwerkelijk 2x moeten herstarten vanwege dat Octavian, Belgie, Gaul, Cherushi, Helvetti, Raeti en Nori mij binnen 5 beurten de oorlog verklaren en gigantische stacks mijn landen in lopen.
Overlevingstactiek van mij hiertegen was door te stormen naar Cherushi die binnen 2 beurten veroveren en dan doorgaan naar Semnones en deze veroveren en hier uit te houden. Ligt namelijk boven je NA pact en bij vriendelijkere factions.
Uiteindelijk nu geheel west europe veroverd en nu in oorlog met Iceni en Dumonii die continu met stacks landen op het vasteland. Dit heeft mij ondertussen wel veel tijd gekost.
Dacia heeft ondertussen italië veroverd.
Weer plezier in het spel, en genoeg uitdaging
Ook hier weer veel plezier in het spel. Begonnen met Egypt en aangezien Judea aan Anthony de oorlog verklaarde kon ik zonder repercursies Jerusalem innemen.
Wat ik altijd lastig blijf vinden: ik lever een paar zware gevechten met de legers van Judea en hop, Nabatea neemt Jerusalem in... toch maar een save eerder geladen en een iets andere tactiek gekozen. Deze campaign is meer voor spek en bonen tot Total Realism ge-re-released wordt.
En over de aankondiging: er zijn oude posts en berichten te vinden dat ze zich niet aan een derde deel van welke serie dan ook willen wagen en het patroon is juist dat er semi-uitbreidingen worden aangekondigd rond dit moment... we zullen zien.
Wat ik altijd lastig blijf vinden: ik lever een paar zware gevechten met de legers van Judea en hop, Nabatea neemt Jerusalem in... toch maar een save eerder geladen en een iets andere tactiek gekozen. Deze campaign is meer voor spek en bonen tot Total Realism ge-re-released wordt.
En over de aankondiging: er zijn oude posts en berichten te vinden dat ze zich niet aan een derde deel van welke serie dan ook willen wagen en het patroon is juist dat er semi-uitbreidingen worden aangekondigd rond dit moment... we zullen zien.
Yups.Phenomania schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:37:
My guess is iets soortgelijks als Barbarian Invasion. Dit ondermeer door de leak voor
Op de EGX is de de CA-booth:

Dus ik vermoed dat dat dan Atilla zou moeten zijn. Het logo is een horse archer, dat wijst er ook op.
Maar even vier uurtjes wachten op een officiële aankondiging
http://www.egxlondon.net/ / http://www.twitch.tv/egx
[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 25-09-2014 15:24 ]
Het is inderdaad Attila
Beetje domper eigenlijk, is een beetje zoals Napoleon Total War, meer een uitbreiding dan een eigen game.
Hmm ik weet het niet. Bij Atilla heb ik toch een beetje aziatisch idee, en daar hou ik echt niet van. Heb Shogun 2 ook overgeslagen.
Ach ja, misschien over 3 jaar dan eindelijk een moderne Medieval
Hmm ik weet het niet. Bij Atilla heb ik toch een beetje aziatisch idee, en daar hou ik echt niet van. Heb Shogun 2 ook overgeslagen.

Waarom heb je een Aziatisch idee bij Attila?
Het waren van origine steppe-troepen, dat wel.
Daarnaast Europa was een stuk meer 'middeleeuws' dan dat het tijdens Rome 2 was.
Het waren van origine steppe-troepen, dat wel.
Daarnaast Europa was een stuk meer 'middeleeuws' dan dat het tijdens Rome 2 was.
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 25-09-2014 18:18 ]
Tja, ze hadden rond de Romeinse periode verder al een hoop gedekt met de DLCs en de Emperor Edition. Ik zie het meer als een mooie bron voor modders om mee aan de slag te gaan.Avalaxy schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:18:
Meh. Oninteressant tijdperk.
Die steppe volkeren zijn kei irritant.
Je moet eens met zware pike en spearmannen erheen gaan kijk eens welke leger zij hebben vergelijkbaar met die van Attila.
Je moet eens met zware pike en spearmannen erheen gaan kijk eens welke leger zij hebben vergelijkbaar met die van Attila.
Weg
De tijd van de volksverhuizingen was juist een heel interessant tijdperk, het was heel dynamisch in Europa.Avalaxy schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:18:
Meh. Oninteressant tijdperk.
En militair gezien was het een overgang van antieke oorlogvoering naar meer middeleeuwse oorlogvoering.
[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 26-09-2014 09:06 ]
Krijg je weer van die horse archer zergs. Mensen die graag infantry based spelen zijn snel uitgepist denk ikNew Yorker schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 02:55:
Die steppe volkeren zijn kei irritant.
Ze hadden zelfs 1 full stack horse archers.
Weg
Heb voor Attila trouwens een topicje gemaakt (gezien het een standalone is):
Total Wat: Attila
Total Wat: Attila
Free to play dit weekend op Steam. Ook maar eens een poging wagen, de verhalen tot dusver zijn niet erg overtuigend.
Ik ben er onlangs overnieuw mee begonnen en het spel werkt prima. Vorig jaar bij release ook al 17 uur gespeeld maar toen gestopt maar nu al weer 32 uur erop zitten in 2 weken terwijl ik weinig vrije tijd had. Ik was trouwens toen niet gestopt omdat het spel me niet beviel maar omdat ik met zo'n beetje iedereen tegelijk oorlog had en alleen maar aan het verdedigen was.
Medieval 3 zou zeker leuk zijn. Ik hoop wel dat het dan eindelijk gelukt is om de AI te laten functioneren op en met muren. Dit is in Shogun 2 ook nog steeds niet om aan te gluren. Rome 2 kan ik niet over oordelen omdat ik deze nog niet heb aangeschaft.Kaap schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:13:
Beetje domper eigenlijk, is een beetje zoals Napoleon Total War, meer een uitbreiding dan een eigen game.
Kan iemand al vertellen of het realisme waar zij over spreken ook echt een verbetering is?
ik moet zelf zeggen dat ik de siege AI in shogun2 vrij redelijk vond. the problemen met sieges daar meer grotere problemen zijn, zoals in FOTS het feit dat kanonnen gewoon insane zijn en in vanilla dat de muren verdedigen gewoon veel te makkelijk is.
het kan ook zijn dat ik eht gewoon egweldig vidn vergeleken met de rome2 siege AI. die is namelijk echt zo gigantisch slecht dat het gewoon niet eens meer grappig is. had gister een custom game die dat goed illustreerd:
grote berg barbaren van variable kwaliteit en chevrons tegen een klein maar heel elite romeins garnizoen, en een berg artillery op de muur.
om te beginnen konden veel units niet door de breaches ind e muren die ik maakte met onagers heen, gingen ze een tijd ervoor stilstaan terwijl ze lekker werden beschoten door de romeinen. de AI was echter ngo slechter: die probeerde 2 HELE large armies door 1 poort te pushen. zoals je wel kan raden verloren die duizenden alleen al aan de boiling oil.
de wall artillery was ook lekker slecht: de ehlft werd richting de zee neergezet. ik snap dat de AI het wil verdelen, maar we hadden 0 bootjes, en je kon van die kant neit eens de stad in omdat het geen port was.
toen de AI eenmaal de stad binnen was werd het nog leuker: 1/3e negeerde alles er rushde gewoon naar het centrum van de stad. een andere derde kwam halferwege een preatorian tegen en bleef daar in een grote massa tegen vechten. en de laatste derde werd opgehoduen bij de gate toen de legionairs eindelijk van de muur afkwamen.
0 pogingen om een paar units als flankign force in te zetten omd ie preatorians wat sneller af te amken, 0 pogingen om een paar towers over te nemen, 0 untis de muren op om de wall artillery die WEL goed was geplaatst te slopen of peltasts af te maken. de defensive AI was even slecht - die had half zijn leger in eht centrum laten campen. dit was op zich neit zon punt(die preatorians hebben het zeker 20min uitgehouden totdat ik mijn archers eropaf stuurde), maar dan had hij nog 3 untis daarboven staan die niks zaten te doen - en totaal werden afgeslacht toen we de trap op kwamen en opeens neit meer in een chokepoint zaten. er waren 0 pogingen om wat units achter de gate neer te zetten om ze langer in die killzone te houden, 0 troepen die kwamen opdagen toen mijn onagers een paar gaten in de muur sloegen.
al met al is de siege AI in rome2 gewoon belachelijk, zowel aanvallend als verdediged. als de aanvaller wat artillery heeft is het helemaal erg omdat de AI gewoon niet om kan gaan met gaten in de muur. op 1 punt wist ik 2 eenheden op de muur in te sluiten door de muurdelen linsk en rechts te slopen, en zaten dus voor de rest van het potje nisk te doen.... totdat de AI er een siege tower tegenaan zetten -_-
het kan ook zijn dat ik eht gewoon egweldig vidn vergeleken met de rome2 siege AI. die is namelijk echt zo gigantisch slecht dat het gewoon niet eens meer grappig is. had gister een custom game die dat goed illustreerd:
grote berg barbaren van variable kwaliteit en chevrons tegen een klein maar heel elite romeins garnizoen, en een berg artillery op de muur.
om te beginnen konden veel units niet door de breaches ind e muren die ik maakte met onagers heen, gingen ze een tijd ervoor stilstaan terwijl ze lekker werden beschoten door de romeinen. de AI was echter ngo slechter: die probeerde 2 HELE large armies door 1 poort te pushen. zoals je wel kan raden verloren die duizenden alleen al aan de boiling oil.
de wall artillery was ook lekker slecht: de ehlft werd richting de zee neergezet. ik snap dat de AI het wil verdelen, maar we hadden 0 bootjes, en je kon van die kant neit eens de stad in omdat het geen port was.
toen de AI eenmaal de stad binnen was werd het nog leuker: 1/3e negeerde alles er rushde gewoon naar het centrum van de stad. een andere derde kwam halferwege een preatorian tegen en bleef daar in een grote massa tegen vechten. en de laatste derde werd opgehoduen bij de gate toen de legionairs eindelijk van de muur afkwamen.
0 pogingen om een paar units als flankign force in te zetten omd ie preatorians wat sneller af te amken, 0 pogingen om een paar towers over te nemen, 0 untis de muren op om de wall artillery die WEL goed was geplaatst te slopen of peltasts af te maken. de defensive AI was even slecht - die had half zijn leger in eht centrum laten campen. dit was op zich neit zon punt(die preatorians hebben het zeker 20min uitgehouden totdat ik mijn archers eropaf stuurde), maar dan had hij nog 3 untis daarboven staan die niks zaten te doen - en totaal werden afgeslacht toen we de trap op kwamen en opeens neit meer in een chokepoint zaten. er waren 0 pogingen om wat units achter de gate neer te zetten om ze langer in die killzone te houden, 0 troepen die kwamen opdagen toen mijn onagers een paar gaten in de muur sloegen.
al met al is de siege AI in rome2 gewoon belachelijk, zowel aanvallend als verdediged. als de aanvaller wat artillery heeft is het helemaal erg omdat de AI gewoon niet om kan gaan met gaten in de muur. op 1 punt wist ik 2 eenheden op de muur in te sluiten door de muurdelen linsk en rechts te slopen, en zaten dus voor de rest van het potje nisk te doen.... totdat de AI er een siege tower tegenaan zetten -_-
Ach de AI is altijd al waardeloos geweest. Waarom denk je dat enemy units stat boosts krijgen als battle difficulty hoger dan normal staat?
De AI kan gewoon niet flanken en daardoor verliezen ze altijd. En hun rear beschermen kunnen ze ook niet. In plaats van wat spear units achter de hand te houden sturen ze alles op je aanbeeld af. Als speler hoef je ook geen spear units te nemen, ze komen jou toch niet flanken met cav. Gewoon je sterkste infantry en dan met genoeg paarden hun rear aanvallen, werkt elke keer tegen elk leger.
De AI kan gewoon niet flanken en daardoor verliezen ze altijd. En hun rear beschermen kunnen ze ook niet. In plaats van wat spear units achter de hand te houden sturen ze alles op je aanbeeld af. Als speler hoef je ook geen spear units te nemen, ze komen jou toch niet flanken met cav. Gewoon je sterkste infantry en dan met genoeg paarden hun rear aanvallen, werkt elke keer tegen elk leger.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dit vind ik nog niet zoon ramp. AI moet nog steeds anticiperen op wat jij doet a.h.d.v. berekeningen en niet wat ziet of wat jij mogelijk denkt. Ik heb vaak genoeg filmpjes bekeken van spelers waar er tactieken worden gebruikt waar niet tegen te programmeren valt. Onrealistische tactieken en gebruik maken van het trage anticipatie vermogen van de AI (ook wel Exploits genoemd). Wil je leuke battles voeren moet jij wel enigszins RP toepassen (niet rushen) en tactisch realistisch handelen daar reageert de AI prima op heb ik gemerkt (Napoleon Total War).Tsurany schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:46:
Ach de AI is altijd al waardeloos geweest. Waarom denk je dat enemy units stat boosts krijgen als battle difficulty hoger dan normal staat?
Gaat mij meer om wat Blurgh beschrijft dat de AI nog muren ziet op plekken waar deze vernietigd zijn en dus stop i.p.v. doorloopt. Het niet herkennen waar vallen staan opgesteld zoals burning oil. Teveel statische elementen (water, bruggen, muren, poorten etc.) in het spel wordt nog te dom op gereageerd door de AI. Terwijl het met sommige mods al een stuk verbeterd wat een gevoel geeft van het kan dus wel.
Bij de release was het spel niet speelbaar.
Performance was ruk, mijn mannetjes zagen eruit als zombies en battles waren niet leuk door het gebrek aan formaties, die domme capture points etc.
Gisteren weer gespeeld, incl beta patch.
Performance is top, mannetjes zien er goed uit en troepen houden hun formaties gewoon aan.
Nu een jaar naar release heb ik eindelijk waar voor mijn geld
pre-order gaan we niet meer doen in ieder geval.
Augustus campaign gestart met zijn factie ook. Begon met goede public order, 2 turns later zat het op -44? vreemd...
Ik kon bij elke factie trade rights krijgen aan het begin behalve bij de andere romeinse facties.
4 turns later gingen alle Romeinse facties met elkaar in oorlog, lijkt mij niet helemaal goed gezien het verhaal.
Iets later viel ik de Germanen aan met een legioen, ik had geen full stack maar ik had wel mooie troepen gezien het geld wat er beschikbaar was. Komen de Germanen ineens aanzetten met een full stack aan het begin van de campaign...
Met 0 kans om te winnen de battle in, formaties hielden het wel goed uit en ik heb meer kills toegebracht maar wel verloren.
1 legioen kwijt dus...
Performance was ruk, mijn mannetjes zagen eruit als zombies en battles waren niet leuk door het gebrek aan formaties, die domme capture points etc.
Gisteren weer gespeeld, incl beta patch.
Performance is top, mannetjes zien er goed uit en troepen houden hun formaties gewoon aan.
Nu een jaar naar release heb ik eindelijk waar voor mijn geld
Augustus campaign gestart met zijn factie ook. Begon met goede public order, 2 turns later zat het op -44? vreemd...
Ik kon bij elke factie trade rights krijgen aan het begin behalve bij de andere romeinse facties.
4 turns later gingen alle Romeinse facties met elkaar in oorlog, lijkt mij niet helemaal goed gezien het verhaal.
Iets later viel ik de Germanen aan met een legioen, ik had geen full stack maar ik had wel mooie troepen gezien het geld wat er beschikbaar was. Komen de Germanen ineens aanzetten met een full stack aan het begin van de campaign...
Met 0 kans om te winnen de battle in, formaties hielden het wel goed uit en ik heb meer kills toegebracht maar wel verloren.
1 legioen kwijt dus...
ben ook overnieuw begonnen en het spel is het best tot nu toe.
vooral de grote tegenstanders zoals Parthia, 2x romeinen en ik dus als pompey geeft een mooie uitdaging.
Zelfs nu met 45steden heb ik nog last van engeland die er maar 7 heeft (heel slim samengevoegd met schotland en ierland...).
belangrijker als ooit is een goede voedselvoorraad en blijheid onder de bevolking, want belasting is echt nodig
heb nu 6 full stack legers en dat is zeker niet overbodig, helemaal met oorlog aanstaande met Anthony.
paar keer een stad aangevallen welke toch echt wel sterk verdedigd werd, netjes victory points afgedekt met zware infanterie en anders als eerder vermeld proberen ze zeker wel te flanken.
enige jammere vind ik dat paarden vrij waardeloos zijn. zelfs auxillery cav heeft 0 kans tegen ook maar iets met armor. enige waarop je ze wel moet inzetten is ranged afmaken.
vooral de grote tegenstanders zoals Parthia, 2x romeinen en ik dus als pompey geeft een mooie uitdaging.
Zelfs nu met 45steden heb ik nog last van engeland die er maar 7 heeft (heel slim samengevoegd met schotland en ierland...).
belangrijker als ooit is een goede voedselvoorraad en blijheid onder de bevolking, want belasting is echt nodig
heb nu 6 full stack legers en dat is zeker niet overbodig, helemaal met oorlog aanstaande met Anthony.
paar keer een stad aangevallen welke toch echt wel sterk verdedigd werd, netjes victory points afgedekt met zware infanterie en anders als eerder vermeld proberen ze zeker wel te flanken.
enige jammere vind ik dat paarden vrij waardeloos zijn. zelfs auxillery cav heeft 0 kans tegen ook maar iets met armor. enige waarop je ze wel moet inzetten is ranged afmaken.
Nukezone FTW
je moet paarden ook niet gebruiken om 1 op 1 te vechten met infanterie - liefst houd je alle infanterie bezig met jou infanterie, dood hun ranged met je paardjes, en ram je dan je paarden in de rug van een zwakke infantry unit om hopelijk een chain rout te veroorzaken.
Inmiddels nog nooit zover gekomen in een potje Rome 2 zonder dat ik rage quite vanwege legers spy spam.
Nu inmiddels 10 stacks gecreëerd bestaande uit alle elite troepen van Egypte: galatian royal guard, royal thoraxs, royal peltas en royal horseman. Wat een walk in the park was het totdat Antony’s legers ineens kwam aanzetten met full stacked praetorians (met 100 moraal) en andere elite rome eenheden.
Heerlijk om full stacked gevechten te hebben met units met allemaal een moraal tussen de 90-100, duurt lang
Nu inmiddels 10 stacks gecreëerd bestaande uit alle elite troepen van Egypte: galatian royal guard, royal thoraxs, royal peltas en royal horseman. Wat een walk in the park was het totdat Antony’s legers ineens kwam aanzetten met full stacked praetorians (met 100 moraal) en andere elite rome eenheden.
Heerlijk om full stacked gevechten te hebben met units met allemaal een moraal tussen de 90-100, duurt lang
Shogun 2 schijnt erg goed te werken waardoor ik wel benieuwd ben. Ik vind de japanse cultuur ook wel erg interessant.Kaap schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:13:
Alleen zeggen al die namen van units, de verschillende facties en de geschiedenis daarbij mij helemaal niks. Beetje lastige materie dan.
De Romeinen en de middeleeuwen ben ik dan juist weer helemaal gek op
Sinds Rome 1 was het eigenlijk een beetje een slappe bedoeling.
Je weet dat er in rome 2:Piekartz87 schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:54:
[...]
De Romeinen en de middeleeuwen ben ik dan juist weer helemaal gek opIk hoop wel dat bij een volgende eventuele versie van Medieval dat zware cavalerie weer een grotere rol gaat spelen.
Sinds Rome 1 was het eigenlijk een beetje een slappe bedoeling.
scythe calvary
war elephants
royal calvary
zitten en je daar heel schade mee kan aanrichten? Veel zwaarder dan dat krijg je niet. Maar idd de Heavy Knight calvary is ook wel leuk
Anoniem: 581393
Ben ik nu de enige die Medieval 2 echt geweldig vond?
Met name de mods die daarop werden gemaakt waren goed. De huidige gameplay trekt mij toch wat minder, met name de keuzes in de tech-tree. De politiek is daarentegen wel een stuk leuker.
Ik wacht met smart op medieval 3
Maar dat zal nog wel even duren.
Met name de mods die daarop werden gemaakt waren goed. De huidige gameplay trekt mij toch wat minder, met name de keuzes in de tech-tree. De politiek is daarentegen wel een stuk leuker.
Ik wacht met smart op medieval 3
Maar dat zal nog wel even duren.
Eerste echte bug die ik ben tegengekomen sinds ik weer speel:

Hoezo? Die kwam gewoon te hard aan..1shot1kill schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:53:
Eerste echte bug die ik ben tegengekomen sinds ik weer speel:
[afbeelding]

Inderdaad. Vergeet niet dat ze toen ook geen zadels hadden zoals later in de middeleeuwen. Het was een stuk lastiger om in het paard te blijven zitten, helemaal wanneer je vol een speer in iemand boort. Het was toen echt een kwestie van flanken en daardoor de vijand demoraliseren.blurgh schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:15:
je moet paarden ook niet gebruiken om 1 op 1 te vechten met infanterie - liefst houd je alle infanterie bezig met jou infanterie, dood hun ranged met je paardjes, en ram je dan je paarden in de rug van een zwakke infantry unit om hopelijk een chain rout te veroorzaken.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik ga der weer even voor zitten, helaas heeft anthony me net oorlog verklaard en die heeft schijnbaar veel meer leger, sta ongeveer op 1/3 in zijn powerbalk.Tsurany schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:46:
[...]
Inderdaad. Vergeet niet dat ze toen ook geen zadels hadden zoals later in de middeleeuwen. Het was een stuk lastiger om in het paard te blijven zitten, helemaal wanneer je vol een speer in iemand boort. Het was toen echt een kwestie van flanken en daardoor de vijand demoraliseren.
kan nog wel wat tips gebruiken, vooral beetje geld blijven maken is een probleem.
heb constant oorlog..
Nukezone FTW
Welnee, ze hadden allang zadels: Wikipedia: Saddle. De oudste zadels waren er al 700 voor Christus. De Romeinen gebruikten ze sinds de eerste eeuw voor Christus.Tsurany schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:46:
[...]
Inderdaad. Vergeet niet dat ze toen ook geen zadels hadden zoals later in de middeleeuwen. Het was een stuk lastiger om in het paard te blijven zitten, helemaal wanneer je vol een speer in iemand boort. Het was toen echt een kwestie van flanken en daardoor de vijand demoraliseren.
ik denk dat je zadel met stijgbeugel hebt verwisseld daar 
die nam atilla IIRC mee van de steppes. maar het putn blijft staan natuurlijk: het is verassend moelijk te blijven zitten als je met een speer in eht zadel zit zonder stijgbeugels. that said, de cav in rome is zeker wel lekker sterk zolang je maar wegblijft van de hoplites en pikemen. in de middeleeuwen was die zware cav wel lekker sterk maar die konden ook niet zonder support van de kruisbogen en gewone infanterie.
ik vind zelf dat goed nadenken over hoe je leger is opgebouwd het neit echt nodig maakt om je vijand ook echt helemaal te overweldigen. als ik rome speel is het meestal een kwestei van high quality infantry stacken met charge cav, wat balisstas en een paar skirmishers erbij. maak een provincie echt dedicated voor infantry productie, focus op defensieve upgrades en ik kan vaak legers die zeker 2 tot 3 keer zo groot zijn aan, zolang ik de skirmishers maar kan opruimen.
vergeet voor geld ook niet de de anti corruptie techs te nemen, en zet dignitaries in je belangrijkste provincies. tax harvestign kan ook ehlpen. dit allemaal bij elkaar kan echt een boel helpen.
die nam atilla IIRC mee van de steppes. maar het putn blijft staan natuurlijk: het is verassend moelijk te blijven zitten als je met een speer in eht zadel zit zonder stijgbeugels. that said, de cav in rome is zeker wel lekker sterk zolang je maar wegblijft van de hoplites en pikemen. in de middeleeuwen was die zware cav wel lekker sterk maar die konden ook niet zonder support van de kruisbogen en gewone infanterie.
ik vind zelf dat goed nadenken over hoe je leger is opgebouwd het neit echt nodig maakt om je vijand ook echt helemaal te overweldigen. als ik rome speel is het meestal een kwestei van high quality infantry stacken met charge cav, wat balisstas en een paar skirmishers erbij. maak een provincie echt dedicated voor infantry productie, focus op defensieve upgrades en ik kan vaak legers die zeker 2 tot 3 keer zo groot zijn aan, zolang ik de skirmishers maar kan opruimen.
vergeet voor geld ook niet de de anti corruptie techs te nemen, en zet dignitaries in je belangrijkste provincies. tax harvestign kan ook ehlpen. dit allemaal bij elkaar kan echt een boel helpen.
[ Voor 19% gewijzigd door blurgh op 29-09-2014 20:43 ]
En als je in de Empire Edition bijvoorbeeld met Egypt speelt moet je niet vergeten dat je een Satrapy bent van Antony. Kost je 2000 talents per beurt
Natuurlijk hadden ze wel een vorm van zadels, maar geen zadels zoals ze eeuwen later gebruiken die inderdaad vanuit het oosten zijn overgewaaid. Overigens niet alleen de stijgbeugel maar ook de achterkant van het zadel en het gebruik maken van sporen. De zadels in de middeleeuwen waren veel geschikter voor zware aanvallen op voetvolk. De zadels zoals gebruikt door de Romeinen waren daar veel minder geschikt voor.Avalaxy schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:54:
[...]
Welnee, ze hadden allang zadels: Wikipedia: Saddle. De oudste zadels waren er al 700 voor Christus. De Romeinen gebruikten ze sinds de eerste eeuw voor Christus.
nou status update na ook een uurtje bellen.
engeland gemakkelijk verovert met een groot deel van me stacks.
nu een groot aantal provincies, engeland, nl, be, spanje portugal, noord afrika, en dld/oostenrijk tot italie aan toe. dikke 50.
heel grappig oorlog verklaring van Anthony en nu dan ook nog zonder aanwijsbare reden een cival war....
wordt een moeilijk en lang potje zeg maar.
die dignitaries werkt wel mooi en met een paar financiele meevallers door objectives te halen heb ik nu wel een mooi inkomen van 13k (ook omdat ik nu wat legers mis die naar de tegenstander zijn gegaan).
opzich wel een mooi te verslaan civalwar aangezien ik al wel een beetje had gezorgd dat de legers niet te sterk waren van andere families. wel lam dat ik nooit boven 60% invloed ben geweest. had het eigenlijk gewoon niet verwacht nu..
morgen/later de mooie taak om een aantal provincies weer terug te veroveren.
engeland gemakkelijk verovert met een groot deel van me stacks.
nu een groot aantal provincies, engeland, nl, be, spanje portugal, noord afrika, en dld/oostenrijk tot italie aan toe. dikke 50.
heel grappig oorlog verklaring van Anthony en nu dan ook nog zonder aanwijsbare reden een cival war....
wordt een moeilijk en lang potje zeg maar.
die dignitaries werkt wel mooi en met een paar financiele meevallers door objectives te halen heb ik nu wel een mooi inkomen van 13k (ook omdat ik nu wat legers mis die naar de tegenstander zijn gegaan).
opzich wel een mooi te verslaan civalwar aangezien ik al wel een beetje had gezorgd dat de legers niet te sterk waren van andere families. wel lam dat ik nooit boven 60% invloed ben geweest. had het eigenlijk gewoon niet verwacht nu..
morgen/later de mooie taak om een aantal provincies weer terug te veroveren.
Nukezone FTW
Civil war. Cival war bestaat niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 30-09-2014 09:48 ]
BWUPAvalaxy schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:48:

Toevallig laatst nog een filmpje gezien over die zadels, ze hadden er 1tje nagemaakt en het blijkt dat je behoorlijk verrassend veel steun had aan de uitsteeksels op dat zadel. Je kon dus verrassend goed blijven zitten.Tsurany schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:45:
[...]
Natuurlijk hadden ze wel een vorm van zadels, maar geen zadels zoals ze eeuwen later gebruiken die inderdaad vanuit het oosten zijn overgewaaid. Overigens niet alleen de stijgbeugel maar ook de achterkant van het zadel en het gebruik maken van sporen. De zadels in de middeleeuwen waren veel geschikter voor zware aanvallen op voetvolk. De zadels zoals gebruikt door de Romeinen waren daar veel minder geschikt voor.
(stijgbeugels zijn natuurlijk wel beter)
burgeroorlog dan... we zullen het nederlands houden anders raak je in de war door een schreiffoutjeAvalaxy schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:48:
Nukezone FTW
Avalaxy schrijf jij eigenlijk ook in de vorm als "Boerenlul" volgens mij.Avalaxy schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:48:
Ga lekker ergens anders de Engelse leraar uithangen.
wou het toch nog een beetje luchtig houden.
burgeroorlog kunnen voorkomen door save game en beetje mensen laten scheiden
Anthony is nu compleet italie kwijt in een paar beurten, hij is nog steeds een stuk sterker, maar denk dat ik hem wel kan verslaan.
7 complete legers walsen zo'n beetje overal doorheen.
jammer dat ik geen missies meer krijg dat geeft een hoop poen.
Nukezone FTW
Hee allemaal,
Ik speel nu een tijdje al Rome II.
Ik ben bij turn 130, maar ik wordt echt gek van die lange wachttijden.
Ik heb de fx-6100. Ik had via Google iets gelezen over mods die het spel beter speelbaar maken.
Gebruiken jullie zulke mods? En wat is jullie ervaring daarmee?
Mvg Levi
Ik speel nu een tijdje al Rome II.
Ik ben bij turn 130, maar ik wordt echt gek van die lange wachttijden.
Ik heb de fx-6100. Ik had via Google iets gelezen over mods die het spel beter speelbaar maken.
Gebruiken jullie zulke mods? En wat is jullie ervaring daarmee?
Mvg Levi
Er zijn een heleboel mods die het spel leuker maken. Kijk eens in de steam workshop of op dit forum om te beginnen: http://www.twcenter.net/f...84ffab17f2200baa65d8d18d7
Een hele goede mod is Devide et Imperia. Ik gebruik zelf ook wat grafische mods en een mod die de AI agents spam verminderd.
Een mod die de laad tijden verminderd is er volgens mij niet, maar de laadtijden zijn sinds het begin wel enorm verbeterd. Wat in ieder geval veel helpt is een SSD.
Een hele goede mod is Devide et Imperia. Ik gebruik zelf ook wat grafische mods en een mod die de AI agents spam verminderd.
Een mod die de laad tijden verminderd is er volgens mij niet, maar de laadtijden zijn sinds het begin wel enorm verbeterd. Wat in ieder geval veel helpt is een SSD.
Hallo met Tim
Er is nu een ..euh.. Halloween-modus.
En er komen FreeLC en DLC aan, maar daarover werd verder niets gezegd, maar blijkbaar zijn ze nog niet klaar met Rome 2
En er komen FreeLC en DLC aan, maar daarover werd verder niets gezegd, maar blijkbaar zijn ze nog niet klaar met Rome 2
Heb Rome 2 al een tijdje niet meer gespeeld. Zal het misschien nog eens opstarten wanneer die free LC er is (waarschijnlijk units of een factie).
Ja heb 1 campaign gespeeld met patch 15 (en een mod zoals TTT en 4t/y), goeie rebalancing en eindelijk politiek die wat duidelijker is. Probleem is dat de campaign nog altijd te lang is. Die campaign was met Galatia. Heel leuk eerste helft, omdat je de enige gallische stam bent omringd door griekse en oosterse staten. Maar Barbaarse staten kunnen geen client states maken, en allies tellen niet mee voor victory conditions, dus ik moest zelf 80 regios veroveren, en dan nog eens een groot aantal sacken/razen.
Daarom dat ik nog wat aarzel om een nieuwe te beginnen, want er komt altijd een nieuwe game tussen. AC is bijna uit bijvoorbeeld
Het lijkt erop dat er een Peloponnesian Wars DLC aan zit te komen
Of iets in die richting
Er zijn diverse achievements ontdekt, zoals
ACHIEVEMENT_WIN_GREEK_CAMPAIGN_AS_ATHENAI
ACHIEVEMENT_WIN_GREEK_CAMPAIGN_AS_BOIOTIAN_LEAGUE
ACHIEVEMENT_WIN_GREEK_CAMPAIGN_AS_KORINTHOS
ACHIEVEMENT_WIN_GREEK_CAMPAIGN_AS_SPARTA
wat hierop wijst.
Ook lijkt het erop dat Cimmeria, Pergamon, Massilia en Colchis speelbaar zullen worden in de Grand Campaign
ACHIEVEMENT_COMPLETE_CAMPAIGN_AS_CIMMERIA
ACHIEVEMENT_COMPLETE_CAMPAIGN_AS_COLCHIS
ACHIEVEMENT_COMPLETE_CAMPAIGN_AS_MASSILIA
ACHIEVEMENT_COMPLETE_CAMPAIGN_AS_PERGAMON
Zie Steamdb

Er zijn diverse achievements ontdekt, zoals
ACHIEVEMENT_WIN_GREEK_CAMPAIGN_AS_ATHENAI
ACHIEVEMENT_WIN_GREEK_CAMPAIGN_AS_BOIOTIAN_LEAGUE
ACHIEVEMENT_WIN_GREEK_CAMPAIGN_AS_KORINTHOS
ACHIEVEMENT_WIN_GREEK_CAMPAIGN_AS_SPARTA
wat hierop wijst.
Ook lijkt het erop dat Cimmeria, Pergamon, Massilia en Colchis speelbaar zullen worden in de Grand Campaign
ACHIEVEMENT_COMPLETE_CAMPAIGN_AS_CIMMERIA
ACHIEVEMENT_COMPLETE_CAMPAIGN_AS_COLCHIS
ACHIEVEMENT_COMPLETE_CAMPAIGN_AS_MASSILIA
ACHIEVEMENT_COMPLETE_CAMPAIGN_AS_PERGAMON
Zie Steamdb
[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 08-11-2014 11:22 ]
Hoogstwaarschijnlijk is de free lc dan die facties en de betalende dlc die nieuw campaign. Moet wel zeggen dat ze slechter hadden kunnen kiezen: Peloponesiche oorlog is interessant, en Pergamum en Massilia zijn ook regelmatig gevraagde facties. Nightmare mode was wel een verspilling van resources
Moet nog zoveel facties spelen
ik zit nog maar aan 84/139
Moet nog zoveel facties spelen
[ Voor 18% gewijzigd door AntiChrist7 op 08-11-2014 12:31 ]
De DLC en FreeLC zijn aangekondigd en ik ben een beetje teleurgesteld.
De FreeLC is Massilia.
De DLC is een "Black sea colonies"-pack met Pergamon, Cimmeria en Colchis.
Helaas geen Griekse campagne waar ik stilletjes op hoopte.
Misschien komt dat later?
De FreeLC is Massilia.
De DLC is een "Black sea colonies"-pack met Pergamon, Cimmeria en Colchis.
Helaas geen Griekse campagne waar ik stilletjes op hoopte.
Misschien komt dat later?
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 13-11-2014 17:13 ]
Die dlc pack koop ik wel eens met -75% discount, er zijn toch genoeg facties te spelen.
Ik heb de game nog eens opgestart na een paar weken. Blijkbaar is de bactria region bug gefixt? dan begin ik misschien eens een campaign met hen
Ik heb de game nog eens opgestart na een paar weken. Blijkbaar is de bactria region bug gefixt? dan begin ik misschien eens een campaign met hen
Dag mede Rome fans,
ik heb na maanden weer is gespeeld op mijn 2 weken oude systeem.
Draait super, ook de update's zijn geweldig.
Ik ben verder gegaan met mijn campaign met Sparta. Zat op 120 turn ongeveer. Maar dit was allemaal nog eind 2013/begin 2014 ong. Dus zonder update. Zit deze update (emperor edition) dan wel in mijn huidige campaign?
Ik heb trouwens eindelijk de royal spartans nu, en ze zijn awesome:D
ik heb na maanden weer is gespeeld op mijn 2 weken oude systeem.
Draait super, ook de update's zijn geweldig.
Ik ben verder gegaan met mijn campaign met Sparta. Zat op 120 turn ongeveer. Maar dit was allemaal nog eind 2013/begin 2014 ong. Dus zonder update. Zit deze update (emperor edition) dan wel in mijn huidige campaign?
Ik heb trouwens eindelijk de royal spartans nu, en ze zijn awesome:D
De updates zit deels in je oude campaign. Dingen zoals de nieuwe gebouwen, etc zullen er niet in zitten, daar moet je een neiuwe campaign voor beginnen.
Het kan ook zijn dat je campaign om zeep is. Ik kreeg ooit eens een savegame van een vriend die nog van de oude versie was (van een economic victory), en toen ik hem na de update eens laadde, was het voedsel en het inkomen enorm negatief, door die nieuwe building chains.
Zijn er nog mensen die een invite hebben gekregen voor TW:Arena? ik dacht dat ze dat gingen opdoeken, zolang niks van gehoord
Zijn er nog mensen die een invite hebben gekregen voor TW:Arena? ik dacht dat ze dat gingen opdoeken, zolang niks van gehoord
Ja gebouwen begrijp ik.
Er zijn dingen veranderd die ik inderdaad 9 maanden terug niet gezien had dacht ik.
Zaken die me opgevallen zijn:
- verschillende seizoenen.
- Armenié in mijn campaign (dacht dat deze nog niet lang uit was??)
- De turns van AI gaan stuk sneller.
En uiteraard de gameplay zelf die verbeterd is.
Maar is bijv de update met de civil wars verwerkt in mijn campaign, of zit dat ook pas in een nieuwe?
Ik ga ook is beginnen met mods te downloaden vanavond, zag wat gave voorbij komen qua outfits.
Nog meer must have mods die ik echt moet hebben? Ik heb van mods namelijk niet zoveel ervaring (nog).
Er zijn dingen veranderd die ik inderdaad 9 maanden terug niet gezien had dacht ik.
Zaken die me opgevallen zijn:
- verschillende seizoenen.
- Armenié in mijn campaign (dacht dat deze nog niet lang uit was??)
- De turns van AI gaan stuk sneller.
En uiteraard de gameplay zelf die verbeterd is.
Maar is bijv de update met de civil wars verwerkt in mijn campaign, of zit dat ook pas in een nieuwe?
Ik ga ook is beginnen met mods te downloaden vanavond, zag wat gave voorbij komen qua outfits.
Nog meer must have mods die ik echt moet hebben? Ik heb van mods namelijk niet zoveel ervaring (nog).
De seizoenen zijn bij de gratis "Season & Wonders" DLC meegekomen.
Armenié is meegekomen met gratis "Imperator Augustus" DLC
En dat het vlotter gaat is patch op patch op patch gekomen
Of de civil war-updates in je oude save zitten durf ik niet te zeggen.
Ikzelf gebruik geen mods, maar als ik één mod zou moeten kiezen, dan zou dat Divide et Impera zijn
Armenié is meegekomen met gratis "Imperator Augustus" DLC
En dat het vlotter gaat is patch op patch op patch gekomen
Of de civil war-updates in je oude save zitten durf ik niet te zeggen.
Ikzelf gebruik geen mods, maar als ik één mod zou moeten kiezen, dan zou dat Divide et Impera zijn
Om daarachter te komen kan je best eens een nieuwe game starten, maar ik denk dat het niet het geval zal zijn.
DeI is wel meteen een grote overhaul mod. Als je eerst nog wat bij de originele game wilt blijven, raad ik 4t/y aan, die er mooi voor zorgt dat de seizoenen gelijk lopen met de counter (en je agents/generaals niet zo vroeg sterven):
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=194937272
En voor wat meer variatie in de characters en legers TTT mod van dezelfde maker. Geeft meer ancillaries, nieuwe traits en traditions voor je legers en personages. Dan kan je ze bijvoorbeeld echt specialiseren om gouverneur te worden, en iemand anders een echte generaal:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=204849860
DeI is wel meteen een grote overhaul mod. Als je eerst nog wat bij de originele game wilt blijven, raad ik 4t/y aan, die er mooi voor zorgt dat de seizoenen gelijk lopen met de counter (en je agents/generaals niet zo vroeg sterven):
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=194937272
En voor wat meer variatie in de characters en legers TTT mod van dezelfde maker. Geeft meer ancillaries, nieuwe traits en traditions voor je legers en personages. Dan kan je ze bijvoorbeeld echt specialiseren om gouverneur te worden, en iemand anders een echte generaal:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=204849860
Dat klinkt wel vet, sommige mods! Had al wat gelezen over die overdaad aan vijandige spionnen om die te kunnen modden. Dat word de eerste denk ik. Word scheitziek van die agents.
Ik ga vanavond is ff kijken wat er in de laatste patches zat, en ff paar mods erop zetten.
Spelen er hier veel mensen de MP trouwens?
Ik ga vanavond is ff kijken wat er in de laatste patches zat, en ff paar mods erop zetten.
Spelen er hier veel mensen de MP trouwens?
Ik heb plannen voor een coop campaign met een vriend ooit eens, maar gwn battles niet. In shogun 2 was dat nog interessant met het avatar systeem, maar hier niet echt. Bovendien heb ik geleerd dat heel veel spelers oftewel legers gebruiken die borduren op een exploit, of een vreselijke verbinding hebben, wat betekent dat een battle die in sp misschien 10-15 minuten zou duren, een halfuur langer duurt online
Black Sea Cultures Pack is uit vandaag:
En ook een patch die Massilia toevoegt.
En ook een patch die Massilia toevoegt.
http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_16
patch notes. Veel rebalancing van enkele units lijkt het
patch notes. Veel rebalancing van enkele units lijkt het
Nieuw laagtepunt op twc. Het is nu verwijderd, maar het ging in een topic van "wij mogen die slechte release niet vergeten. Zoals je bijvoorbeeld wat hitler deed niet mag vergeten worden". En het was geen troll, want eerst had ie nog normale argumentatie, 2 paginas later floepte dat eruit....
Een slechte release is dus evenwaardig aan de holocaust...
Het zijn die momenten wanneer je trots bent een gamer te zijn hoor...Vraag me af waarom ik daar nog passeer. de officiele forums van tw waren al slecht, maar twc is ook alleen maar bergaf gegaan.
Een slechte release is dus evenwaardig aan de holocaust...
[ Voor 12% gewijzigd door AntiChrist7 op 21-11-2014 01:03 ]
Ik heb echt 3x opnieuw moeten lezen om te begrijpen wat je precies bedoeldeAntiChrist7 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 01:02:
Nieuw laagtepunt op twc. Het is nu verwijderd, maar het ging in een topic van "wij mogen die slechte release niet vergeten. Zoals je bijvoorbeeld wat hitler deed niet mag vergeten worden". En het was geen troll, want eerst had ie nog normale argumentatie, 2 paginas later floepte dat eruit....
Een slechte release is dus evenwaardig aan de holocaust...Het zijn die momenten wanneer je trots bent een gamer te zijn hoor...Vraag me af waarom ik daar nog passeer. de officiele forums van tw waren al slecht, maar twc is ook alleen maar bergaf gegaan.

Iig, ik had gister ook iemand, die een topic had geopend met mij en hem, het onderwerp was iets met mijn vader en moeder. En ik was een hater, zeikerd, troll etc omdat ik nog niet zo lang op Tweakers zit

What is wrong with these people?
Anyway, ontopic: heb inmiddels meerdere mods erop zitten. Door de patch van gister werken er een paar niet waaronder reduce AI agents, geen corruptie, andere muziek en nog een paar kleine dingetjes.
Heb nog een mod met 2 extra units binnen Sparta, die ongeveer gelijk zijn aan de royal spartans en de heroes of sparta. Alleen deze zijn in het zwart, vind ik wel toffer.
Ik werd in Italie continu aangevallen door the Gallic confederation en hun vriendjes Armeni (volgens mij). Inmiddels zit ik ter hoogte van Nederland, en heb besloten om het midden oosten even te laten rusten en europa vanaf het westen naar het oosten in te nemen, samen met een bondgenoot.
Ik zit nu op bijna 200 turns, en begint nu toch wel pittig te worden. Of iemand wil geld van me en vriendjes worden, of ze vallen me ergens aan. Ook binnen de eigen provincies is het niet in balans. En politiek is zo gaar met die Gerontines. Heb op 3 na alle leden van other familie's om laten brengen, of laten trouwen. Nu heb ik ongeveer 7 leden royal family tegen 3 others, gerontes is ook in mijn voordeel. Maar qua percentage is het 30-70 ofzo. Verder speelt het echt heerlijk.
Ik ben weer helemaal fan van tw:r
[ Voor 36% gewijzigd door NakedDutchy op 21-11-2014 09:54 ]
Yay, nieuwe campaign-DLC
Wrath of Sparta

Wrath of Sparta
New Campaign Map
The earliest period any Total War game has depicted, Wrath of Sparta’s campaign map is a vivid and detailed representation of the Greek world in 432 BC; featuring 22 provinces across 78 regions, covering the Greek mainland, islands and the Ionian coast. The map brings 12 new Wonders to light, including the Ruins of Troy, the Temple of Zeus and the Royal Tombs of Makedon. Furthermore, as the campaign features a tighter timeframe than the ROME II Grand Campaign, each turn represents one month.
Four Playable Factions
Athens (Athenai), Corinth (Korinthos), Sparta and Boiotia are all playable in Wrath of Sparta, each bringing its own faction traits, unit rosters, challenges and geographical starting point. In addition, famous generals and statesmen of history appear throughout the campaign, such as the Spartan general Lysander and the Athenian dignitary Sokrates.
In homage to their historical strengths, Sparta can field a greater variety of troops than other factions to reflect its mastery in land warfare, while Athens has the roster advantage in naval warfare.
Panhellenic Games and Festivals
The Greeks of the age were keen athletes, and the annual competitions of the Olympic, Pythian, Sithmian and Nemean games are represented. When each is held throughout the yearly calendar, you’ll have a number of choices to make. Do you sponsor an athlete, back a competitor, send an envoy or do nothing? Each choice can bring you favour or misfortune. Likewise, the Greek calendar was packed with religious festivals, which bring their own campaign bonuses and benefits, and bring the flavour of the age to life.
New Tech Trees
Wrath of Sparta features all-new tech trees, reflecting the military, naval and civic developments of the time. The six branches enable the player to advance in the fields of military, naval and support technologies, philosophy, aesthetics and mathematics.
Hellenic Tribalism
With the exception of the Persian Empire, the factions represented in Wrath of Sparta are Culturally Hellenic, so ‘Culture’ has been replaced with ‘Tribalism’. Each faction belongs to one of the Greek tribes, and while the four playable factions won’t suffer from public unrest due to the presence of other Greek tribes, they will suffer major diplomatic penalties with factions that were not ‘true’ Greeks.
The Persian Threat
The Empire of Persia sits at the eastern end of the campaign map and remains largely uninvolved with Greek affairs. However, if one Greek state rises to dominate all others, the Persians will escalate their military involvement over time, in a growing effort to bring that power to heel!
New Army and Naval Unit Rosters
New unit rosters are available to all four playable factions, representing warfare of this period in Greek history. The Greek factions feature a heavy emphasis on hoplites, with supporting elements to react to different combat scenarios and bring tactical variety. There are fewer but more specialised units of mercenaries available to swiftly bolster and bring greater flexibility to armies, and these are more widely available across the provinces.
The backbone of Greek naval assets is composed of tactical variations on the Dieres and Trieres hull types, with a greater focus on ramming and boarding. In addition, troop transports act more as cargo ships than combat vessels, and are no longer able to ram in naval battles, reducing the unfair advantage of troop convoys in naval warfare. This change will be retroactively applied to all ROME II campaigns.
Amongst over 50 new Naval and Land units for Wrath of Sparta, you will also encounter specialist and legendary troops, such as the Immortal Spearmen, Spartan Hoplites and Skiritai.
The Persian Thread klinkt als een mooie manier om late game interessant te houden.
En ietsje realistischer dan "nu haten opeens alle clans/facties op de map je, ook degene waarmee je al jaren een alliantie had " zoals in shogun 2.
Veel te veel content
Heb nog maar een stuk of 8 facties uitgespeeld, en caesar in gaul nog niet eens aangeraakt. Atilla zal ik wss ook niet snel kopen
Veel te veel content
Ja, hier hetzelfde, laatste weer begonnen (na ontvangen nieuwe grafische kaart) en nog lekker bezig in Imperator Augustus. Gaul ook nog niet aangeraakt, maar als ik dan de afbeeldingen van deze DLC zie begin ik alweer te watertanden..
Jammer dat mijn werk het grootste deel van mijn week opslokt
Jammer dat mijn werk het grootste deel van mijn week opslokt
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety
Was een twitch van CA waar ze de campaign spelen, en al enkele youtubers hebben de campaign (alex the rambler en warrior of sparta).
Zitten wel leuke mechanics in zo te horen. Maar hetzelfde verhaal als bij Atilla: nog veel te veel te doen in de main game, dus duurt nog wel even voor ik hem binnenhaal.
Kan iemand me trouwens vertellen hoeveel turns/year de imperator campaign heeft? Handig om te ween of ik er mijn mods voor moet aanpassen
Zitten wel leuke mechanics in zo te horen. Maar hetzelfde verhaal als bij Atilla: nog veel te veel te doen in de main game, dus duurt nog wel even voor ik hem binnenhaal.
Kan iemand me trouwens vertellen hoeveel turns/year de imperator campaign heeft? Handig om te ween of ik er mijn mods voor moet aanpassen
[ Voor 19% gewijzigd door AntiChrist7 op 16-12-2014 13:00 ]
Zijn jullie eigenlijk actieve spelers? Ik speel de laatste twee maanden behoorlijk actief online battles.
Dus ik vroeg me af is er ook een tweakers-clan?
Ik ben zelf nooit toegekomen aan online battles omdat ik alle tijd in de campaigns stoplevik7 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:44:
Zijn jullie eigenlijk actieve spelers? Ik speel de laatste twee maanden behoorlijk actief online battles.

Nu er geen clan en avatar gedoe meer is zoals in Shogun 2 steek ik daar ook geen tijd meer in: Je bent afhankelijk van de internetverbinding van de andere, en 50% vd tijd is het een eikel die een OP build meebrengt of gaat campen
eurgh... waarom hebben Barbaren zulke schijt start units
Verlies bij elke veldslag half mijn leger als Getae
eurgh... waarom hebben Barbaren zulke schijt start units
[ Voor 20% gewijzigd door AntiChrist7 op 27-12-2014 18:40 ]
Ik speel Rome 2 redelijk actief vind ik, met de teller op iets van 350 uurlevik7 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:44:
Meestal na etenstijd paar uur per avond; gewoon lekker relaxed.
1 van mijn co-op vrienden doet heel erg aan micro-management, kan ernaast lekker serie/anime kijken
Online battles doe ik nauwelijks aan.
Veel alleen Campaign co-op 90% van de tijd.
Vanilla paar keer, toen DeI, Toons AiO, nu Radious mod aan proberen.
Als DeI op 1.0 is weer naar DeI
I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net
oke, jullie zijn dus niet zo fan van online battles ;P
Maar als je er toch een keer zin in hebt, voeg me toe op steam:
Als ik nou veel steamverzoeken krijg dan maak ik wel even een steamgroep aan en kunnen we misschien een tournament organiseren
Maar als je er toch een keer zin in hebt, voeg me toe op steam:
Members only: steam
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Als ik nou veel steamverzoeken krijg dan maak ik wel even een steamgroep aan en kunnen we misschien een tournament organiseren
Jeej Devide et Impera op 1.0
Speeltijd!
Hoe kan ik opstanden verminderen?
Ik heb alles geprobeerd
Zorgen voor genoeg voedsel
Alle gebouwen upgraden
Tax cuts
Ik heb alles geprobeerd
Zorgen voor genoeg voedsel
Alle gebouwen upgraden
Tax cuts
[ Voor 5% gewijzigd door Tengri op 15-01-2015 20:48 ]
Waarschijnlijk ligt het aan alle gebouwen upgraden. Redelijk wat gebouwen die geld en voedsel afleveren zorgen voor squalor, wat de happines keldert, zeker op het hoogste niveau. Dus een balans vinden, het is niet altijd het meest winstgevende alles te maxxen.
Squalor is nog niet eens zo hoog. Alleen maar -12. Slaves zijn -20 and tax ook -20 terwijl ik taxes op laag heb staan.AntiChrist7 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:54:
Waarschijnlijk ligt het aan alle gebouwen upgraden. Redelijk wat gebouwen die geld en voedsel afleveren zorgen voor squalor, wat de happines keldert, zeker op het hoogste niveau. Dus een balans vinden, het is niet altijd het meest winstgevende alles te maxxen.
Welk niveau speel je? Op normal zijn gemiddelde taxes namelijk -7, dus als je ze helemaal laag hebt staan moet je de difficulty behoorlijk omhoog geschroefd hebben om op -20 te komen.Tengri schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:27:
[...]
Squalor is nog niet eens zo hoog. Alleen maar -12. Slaves zijn -20 and tax ook -20 terwijl ik taxes op laag heb staan.
Als je slaves op -20 staan heb je er daar veel van gemaakt. Er zijn specifieke gebouwen die dit verminderen - of je moet er niet zo veel nemen na een gevecht; dood maken of vrijlaten dus die gevangenen!
Bij Rome 2 is de balans gewoon erg belangrijk, je kunt niet allerlei gebouwen zomaar maximaal upgraden in je provincie zonder een balans te zoeken. Kun je een screenshot plaatsen van je provincie(s)? - er zijn veel factoren die Public Order bepalen!
[ Voor 5% gewijzigd door Hafermaut op 15-01-2015 23:23 ]
Hafermaut schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:21:
[...]
Welk niveau speel je? Op normal zijn gemiddelde taxes namelijk -7, dus als je ze helemaal laag hebt staan moet je de difficulty behoorlijk omhoog geschroefd hebben om op -20 te komen.
Als je slaves op -20 staan heb je er daar veel van gemaakt. Er zijn specifieke gebouwen die dit verminderen - of je moet er niet zo veel nemen na een gevecht; dood maken of vrijlaten dus die gevangenen!
Bij Rome 2 is de balans gewoon erg belangrijk, je kunt niet allerlei gebouwen zomaar maximaal upgraden in je provincie zonder een balans te zoeken. Kun je een screenshot plaatsen van je provincie(s)? - er zijn veel factoren die Public Order bepalen!

Ik heb de hele provincie onder controle
Tax is laag.
Ik heb niks hoger dan level 2 gebouwen.
[ Voor 5% gewijzigd door Tengri op 16-01-2015 00:03 ]
Provencial instability komt er altijd nadat je een regio pas hebt ingenomen (-25), die gaat weg na verloop van tijd (daarom het belang van een leger even te laten). taxes afzetten gaat hier niet helpen. En van die -6 factie leidt ik af dat je cornelia hebt gekozen, das ook geen hulp
Maar die -20 van slaves is enorm hoog, net zoals die 27%. ik ben zelf nooit over 5-7% gegaan, omdat ik de -4 die k dan kreeg al te lastig vond.
Maar die -20 van slaves is enorm hoog, net zoals die 27%. ik ben zelf nooit over 5-7% gegaan, omdat ik de -4 die k dan kreeg al te lastig vond.
[ Voor 10% gewijzigd door AntiChrist7 op 16-01-2015 00:20 ]