Van het weekend mijn eerste campaign uitgespeeld. De campaign was op Hard met Macedonie en ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van de battles en de vaak goede tegenstand. De eerste beurten van Macedonie zijn interessant door de allianties, de units zijn sterk maar divers en niet OP en de centrale ligging zorgt er voor dat je alle fronten in de gaten moet houden. Uiteindelijk, na grote oorlogen met een sterk gegroeid Parthia en een Suebi/Lugii alliantie die vrijwel heel barbaars Europa bezette, een military victory gepakt.
Ik heb vrij veel TW games gespeeld en (mits je doelgericht je oorlogen uitkiest en wegblijft van het steamrollen van je tegenstanders) is dit toch wel de beste campagne die ik ooit heb gespeeld. Naarmate de patches vorderde werden mijn allies daadwerkelijk nuttig, zeker de Royal Scythians hebben me zeer goed bijgestaan. Ze zijn aanzienlijk gegroeid door mee te vechten tegen de Suebi en hebben 5 of 6 settlements veroverd. Ook Pontus heeft aardig wat gebieden afgesnoept van de Seleucids toen ik er oorlog mee had.
De battles waren over het algemeen goed. Natuurlijk zaten er een aantal siege battles bij die je won omdat de tegenstander niets deed, maar over het algemeen heb ik vermakelijke battles gespeeld. Zeker als je een charge via de cinematografische camera bekijkt levert dat geweldige beelden op.
(Tip: vermijd het gebruik van artillerie in gevechten, in mijn ogen is dit vrij OP en maakt het de battles soms wat te makkelijk).
Binnenkort maar een campaign starten op VH. Iemand suggesties voor een factie? Kan nog niet echt kiezen
[
Voor 2% gewijzigd door
DTiuri op 03-03-2014 12:41
. Reden: typfouten ]