Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
haan1984 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:49:
na het laden van het opgeslagen spel. kan ik end turn doen. Maar bij de nieuwe turn krijg ik alle news updates en kan vervolgens nergens meer op klikken. Het spel loopt dus "vast". Wie kan mij helpen?[afbeelding]
Heb ik ook vaak meestal moet je gewoon wachten.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 568858

Beste Romers,

Gelukt! thanks

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 568858 op 09-01-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-06 14:07
Anoniem: 568858 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:17:
Beste Romers,

Waarom kan ik nog steeds geen boogschutters rekruten? Ik speel met Rome en ben inmiddels in Libya aangeland, daar zou volgens de gids boogschutters gemaakt kunnen worden op level II http://twmap.nivv.se/ . Ik heb Cyrene o.a. in handen. Help???? Range heb ik via de technology ook al. HELP?
Neem aan dat je geen Auxiliary camp hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38
Vandaag nog eens een poging gedaan na 3 maanden niet gespeeld te hebben.

1. Je bent nog steeds verplicht met multiple stacks te lopen. AI zerged je kapot
2. Zergs vind ik niet erg als bridge battles mogelijk waren
3. Nog steeds verplicht offensive je battles te spelen. Defensive players zijn zwaar in het nadeel vanwege OPness van slingers/javelins

* JeroenNietDoen gaat weer Napoleon spelen

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenNietDoen op 12-01-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 17:52
Kaap schreef op zondag 12 januari 2014 @ 00:10:
Vandaag nog eens een poging gedaan na 3 maanden niet gespeeld te hebben.

1. Je bent nog steeds verplicht met multiple stacks te lopen. AI zerged je kapot
Wat bedoel je met multiple stacks lopen?
3. Nog steeds verplicht offensive je battles te spelen. Defensive players zijn zwaar in het nadeel vanwege OPness van slingers/javelins
Maar dan neem je toch zelf ook archers/slingers/whatnot en wat light cav? Ik heb zat defensive battle gespeeld en kan me niet herkennen in OPness van slingers/javalins..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Pkunk schreef op zondag 12 januari 2014 @ 10:15:
[...]
Wat bedoel je met multiple stacks lopen?
AI zerged op campaign map. Ik kom nooit een stack van de AI alleen tegen. AI is altijd met 2 of meer stacks. Zeker als je af en toe wel eens auto-resolved ben je gewoon verplicht om zelf ook met multiple stacks te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Kaap schreef op zondag 12 januari 2014 @ 11:16:
[...]

AI zerged op campaign map. Ik kom nooit een stack van de AI alleen tegen. AI is altijd met 2 of meer stacks. Zeker als je af en toe wel eens auto-resolved ben je gewoon verplicht om zelf ook met multiple stacks te lopen.
MAar waarom gebruik je auto resolve?

Iedere open veld battle is een herioc victory toch? (of in de buurt van). De ai is al jaren achterlijk in dit spel. De AI heeft wat meer maar is ook achterlijk. Dubbele stacks of tripple stacks verslaan met een enkele van jezelf is vrij simpel. Mischien speel je je battles gewoon heel erg slecht zonder dat je het door hebt? Want 2 stacks moet je vrij makkelijk kunnen winnen zonder al te veel problemen en casualties.

(auto resolve nooit gebruiken behalve bij sieges).

[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 12-01-2014 14:57 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-06 16:42
Ik ben laatst een nieuwe campagne gestart als Rome, met de Radious mod. Echt extreem ongebalanceerd die mod :/ Binnen 5 turns stond er al een full stack spearmen voor m'n deur (difficulty is Hard). Daarna is het eigenlijk alleen maar erger en erger geworden. Gewoon iedereen begon me, zonder enige aanleiding, de oorlog te verklaren. Allemaal stuurden ze gewoon serieus minstens 5 full-stack legers tegelijk op me af. De enige manier om me daar tegen te kunnen verdedigen is door zelf minstens 20 legers te hebben, alleen kon ik er maar 9 maken, en kon ik er financieel gezien maar 5 onderhouden.

Hoe de fuck kun je winnen als je met de Radious mod speelt? :/ Wat meer moeilijkheid: fijn. Maar dit is gewoon krankzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Postius schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:56:
[...]

MAar waarom gebruik je auto resolve?
Omdat ik misschien niet elke battle wil spelen :? Moet kunnen toch...
Postius schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:56:
[...]
Iedere open veld battle is een herioc victory toch? (of in de buurt van). De ai is al jaren achterlijk in dit spel. De AI heeft wat meer maar is ook achterlijk. Dubbele stacks of tripple stacks verslaan met een enkele van jezelf is vrij simpel. Mischien speel je je battles gewoon heel erg slecht zonder dat je het door hebt? Want 2 stacks moet je vrij makkelijk kunnen winnen zonder al te veel problemen en casualties.
Waar het mij om gaat is dat de Ai alleen over de map kan wandelen met 2 of meer stacks. Je moet echt opletten dat je stacks niet alleen zijn, anders wordt je overrompelt. Dat klopt gewoon niet, hoe je het ook wend of keert. Game moet gebalanced zijn op 1 vs 1 stacks, niet op 3 vs 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:25
Avalaxy schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:01:
Ik ben laatst een nieuwe campagne gestart als Rome, met de Radious mod. Echt extreem ongebalanceerd die mod :/ Binnen 5 turns stond er al een full stack spearmen voor m'n deur (difficulty is Hard). Daarna is het eigenlijk alleen maar erger en erger geworden. Gewoon iedereen begon me, zonder enige aanleiding, de oorlog te verklaren. Allemaal stuurden ze gewoon serieus minstens 5 full-stack legers tegelijk op me af. De enige manier om me daar tegen te kunnen verdedigen is door zelf minstens 20 legers te hebben, alleen kon ik er maar 9 maken, en kon ik er financieel gezien maar 5 onderhouden.

Hoe de fuck kun je winnen als je met de Radious mod speelt? :/ Wat meer moeilijkheid: fijn. Maar dit is gewoon krankzinnig.
Al een tijdje geleden dat ik heb gespeeld maar mijn eerste ervaring op Legendary (niet Hard) met Radious had ik hetzelde gevoel. Na wat aanmodderen ben ik dan opnieuw gestart, zelfde moeilijkheidsgraad, maar veel minder agressief opgebouwd.

Je kan op hogere moeilijkheidsgraad niet zomaar ineens beginnen met je buren aan te vallen, en zeker niet op 2 verschillende fronten. Het vergt wat geduld maar door voorzichtiger op te bouwen en tactische diplomacy kan je wel komen tot een stabiele situatie.

Als Rome bijvoorbeeld ten alle tijde de noordelijke buren tevreden houden tot je klaar bent met Carthago & vriendjes. Het is ook belangrijk van niet alle ally requests e.d. aan te nemen, en eerst te kijken wat hun situatie is (bv. vijanden van je buren wil je niet als ally, tenzij je ze toch al wou aanvallen).

Waar het bij mij ophield was de revolutie, 30 full stacks (heb eerder ergens een screenshot geplaatst) is belachelijk, zeker omdat de AI turn er gewoon op bleef vasthangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Radious krijgt de AI simpelweg teveel geld waardoor zij veel te sterke legers kunnen opbouwen. Kleine factions die gigantische legers teweeg kunnen brengen waar ik als Rome niet tegenop kan. Wat mij betreft te onrealistisch.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tsurany schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:51:
In Radious krijgt de AI simpelweg teveel geld waardoor zij veel te sterke legers kunnen opbouwen. Kleine factions die gigantische legers teweeg kunnen brengen waar ik als Rome niet tegenop kan. Wat mij betreft te onrealistisch.
Toen ik speelde met Radious gooide ik gewoon 4 volle stacks met legionairs tegen een civ aan. :D
Ik was alleen snel klaar met zo spelen omdat het echt nergens over ging. Moet trouwens Rome weer eens starten maar ik denk er nooit meer aan. :X

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 13:38

ettie1990

PSN:ettiesick

Ik speel ook met Radious Mod en dan Caesars in Gaul op Hard, en dan is het na een turn of 75 ook niet meer te doen, op een gegeven wordt je op meerdere fronten aangevallen, ik ga het vanavond opnieuw proberen vanaf het begin op Hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 17:41
Spel ook eindelijk eens aangeslingerd.

Het ziet er leuk uit en het lijkt me best gaaf, maar ik snap de AI niet bepaald. Soms moet ik tig keer aanvallen kiezen voordat ze ook echt wat gaan doen, of ze lopen gewoon helemaal de andere kant op!?

Ik zit ook al vast in de prologue. Ik moet Capua beschermen, maar ik kom gewoon simpelweg niet op tijd aan... Dus het stuk nadat de siege engines kapot zijn gemaakt, moet je dat water over steken. Maar je wordt aangevallen door cavelerie en infanterie. Die krijg ik wel kapot, maar ik red het gewoon niet om dan op tijd naar Capua te gaan, die poppekes lopen zo verrekes langzaam :P

Wat moet ik doen? De aanval negeren en zo snel mogelijk oversteken??

Echt irritant dat je ook niet tussentijds kan saven. Moet je die hele campaign weer opnieuw doen...

[ Voor 6% gewijzigd door Shodan op 18-01-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Je kunt ze ook gewoon laten rennen... Dubbelklik, of R indrukken na het geven van je command, of gewoon het renknopje aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 17:41
Erg dom weer.... Dat stukje van rennen heb ik totaal gemist ;-) Nu lees ik wel alle tekst...

Capua is safe :) Denk dat ik wel plezier ga beleven hieraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Pfff die caesar in Gaul campaign vind ik maar lastig. Vanaf het moment dat heel gallie zich tegen je keert is het geen doen.. Al die agents slopen m'n complete economie waardoor ik m'n legers niet meer kan onderhouden :\

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:57
Ik heb de Ceasar in Gaul coop gedaan(naja nog gaande). Rome is lekker aggresief als AI. Steeds incursions in mijn gebied(Averni).
Gevechten tussen Rome en de andere stammen zijn tot nu toe vermakelijk. Rome was in het begin wat pittig om tegen te houden(Hard). Helaas is het wel zo dat als je hun hoofd legers hebt verslagen ze niet echt opbouwen maar met kleine units aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Heb inmiddels na een pc upgrade ineens zware fps lag als er zeer veel man in beeld is. Het is geen gewone fps lag, heb even GPU Z erbij gepakt en die meld dat de GPU core gewoon zwaar terug klokt in de scene (ipv van 1100 MHZ naar 400-600MHZ oid) leuke is dat ook me geluid dan begint te kraken. FPS schommelt dan rond de 5-20 fps. Zoom ik uit dan verdwijnt het en gaat de GPU weer naar 100% speed. Geen hitte probleem oid

Als ik op internet lees is de conclusie, jammer, dikke pech. Leuk dus, upgrade ik naar i7 met een r9 290 videokaart, draai het spel (nouja, af en toe dan) een stuk baggerde dan op me AMD phenom 2 X4. Bekend probleem hier? Zat er zelf na maanden van het links te hebben laten liggen weer helemaal in.

edit: schijnt dus een amd driver probleem te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door evilpin0 op 29-01-2014 08:54 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Dat heb ik ook met gtx 660ti of ik op low zet of ultra het gaat altijd traag met enorme legers.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus ik dacht ik probeer het weer met patch 9.
Nieuwe game begonnen, uiteraard alweer met Rome. Normal difficulty.

Ik denk ik kan de Etrusken slopen, dan het noorden van Italië nemen en dan kijken hoe ik Carthago aan ga pakken. Nou mooi niet dus. Carthago verklaarde mij meteen de oorlog, gevolgd door een paar turns later Nova Carthago. Geen probleem dacht ik. Ondertussen ging ik verkennen voor handelsmogelijkheden. Dan verklaard opeens Knossos mij de oorlog, dan Rodos. Oke, raar. Een paar turns verder en ik heb de Etrusken zo ongeveer te pakken en dan verklaard Sparta mij de oorlog. Een paar turns verder dan ook nog Athene en Libya...

WTF is dit voor onzin? Ik begin net, ik doe niemand kwaad en hoppa iedereen tegen jou...
Dan is er ook nog eens NIEMAND die met mij wil handelen. Nu bij turn 28. Ik maak verlies, ik heb Cartago er bijna onder en ben van plan om Cartago zelf te looten en de slopen als wraak. Ik heb nog steeds zo ongeveer elke turn een opstand Alatia omdat ik steeds een leger tussen Alatia en Karalis moet switchen waardoor die happiness echt treurig is. Omdat ik geen geld hem moet ik ook steeds Karalis looten wat niet helpt. Dan viel Sparta mij ook nog eens aan met twee volle stacks. Een is nu morsdood en de andere is een kwestie van tijd. Ik ga het wel winnen maar wat is dit voor BS zeg. Dit is eigenlijk niet leuk meer. Je kan je niet voorbereiden, je kan niet uitbreiden zoals je wil en je krijgt constant aanvallen van alle kanten en de game weigert je een kans te geven om meer geld te verkrijgen. :X

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou, ik geef het op. Er zijn nu nog vier landen bij gekomen zonder enige reden. Mijn enige bondgenoot, Macedon is morsdood. Ondertussen is Carthago ook zo goed als dood, Sparta is zwak en Athene heeft ook wat klappen gehad maar ik ben hier klaar mee. Ik kan gewoon geen geld verdienen, met iemand handelen, ik wordt van alle kanten aangevallen met kleine plaaglegertjes en dan kan ik gewoon niet op tegen de BS legers die Libya naar mij spamt. Dan liggen er ook nog twee stacks van 10 en 20 van Knossos voor de kust. Het is gewoon wachten totdat die mij ook nog eens gaan naaien....
F*ck this...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede mod zoeken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ben gewoon opnieuw begonnen en nu geen bs meer. Heb nu gewoon een lading aan handel, geen iedereen wil mij dood hebben en kan nu gewoon mijn rijk upgraden zonder spamleger na spamleger. Echt wat was dat voor een onzin. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
DanielWW2 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 22:49:
[...]

Ik ben gewoon opnieuw begonnen en nu geen bs meer. Heb nu gewoon een lading aan handel, geen iedereen wil mij dood hebben en kan nu gewoon mijn rijk upgraden zonder spamleger na spamleger. Echt wat was dat voor een onzin. 8)7
Klinkt mij bekend in de oren.. Volgens mij zit er gewoon een ontzettende randomness in de AI waardoor je, als je het slecht treft, gewoon de hele wereld tegen je krijgt..

Overigens.. dikke patch, nummer 9. Ik heb even m'n game pc niet beschikbaar voor een maand, maar ben toch wel benieuwd naar de ervaringen. Ik was eigenlijk al best tevreden met de voorgang van de huidige patches, maar is dit iets om over naar huis te schrijven?

[ Voor 26% gewijzigd door Pkunk op 02-02-2014 00:18 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Divide et Impera bevalt hier goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Vermaak me heerlijk met Caesar in Gaul en de laatste patch. AI zal altijd dom blijven in dit spel maar volgens mij gevoel is het nu een beetje on-par met shogun 2. Inmiddels rond turn 150 en vanaf turn 70 vecht ik eigenlijk al op alle fronten, heb inmiddels de helft van de map in me bezit maar de tering kan continue weer herladen. Als ik niet elke turn de perfecte zetten doe en regelmatig heroic defenses doe is het snel afgelopen. Hangen een stuk of 20 spies en andere gespuis van de vijand rond me steden, regelmatig 3 rebellions tegelijk ergens random in me gebied en meerdere fullstacked legers die bij me grenzen toeslaan. Heb echter zoveel generaals en van zo hoog leven dat me legionairs zulke grote melee buffs hebben en rank 8 zijn als ik ze rekruut met een moraal van 90 oid. Inmiddels ook een legertje scorpion (4 dan), even op de vijandelijke generaal klikken en voordat hij er is is die al zo goed als dood.

Inmiddels ook een Gual uprising getriggerd, alles is inmiddels bevriend met elkaar behalve 1 stam ergens in het oosten. Beloofd nog veel epische battles deze play though.

vermaak nu prima met het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Hoe ga je om met de achterlijke agent spam van de AI? Ik krijg de campaign niet uitgespeeld daardoor. Ik moet al m'n geld opmaken aan repareren van m'n settlements en er blijft gewoon niks over.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mod? Met DI heb ik er weinig last van moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Pkunk schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:00:
Hoe ga je om met de achterlijke agent spam van de AI? Ik krijg de campaign niet uitgespeeld daardoor. Ik moet al m'n geld opmaken aan repareren van m'n settlements en er blijft gewoon niks over.
Heb inmiddels zelfs een tactishe terug trekking moeten doen, de gaul uprising en wat je zegt, de ai spam en de kapotte gebouwen en rebellions die het mee brengt waren me teveel. Dat allemaal rond turn 180 inmiddels.

De spy/hero/diga spam is idd teveel. Heb zelf nu een gebied waar ik met een full stacked allemaal lvl 5-9 eenheden de hele tijd steden loot en snelweer terug trek. Op deze manier komen de meeste spy's ect bij de geloote steden uit die toch geen waarde voor me hebben. Ik probeer nu via de andere kant met 2 full stacked leger svan achter te komen om de genade klap uit te delen en door de facties te vernietigen van de het spy gezeik af te zijn. Maargoed dan nemen andere facties het gespy weer over ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat voor moeilijkheidsgraad spelen jullie eigenlijk? Ik vind het wel opmerkelijk dat als dingen als AI spam ten tijde van M2:TW iets was dat toegevoegd werd in mods voor de mensen die wat meer uitdaging wilden, terwijl men nu mods moet gebruiken om af te komen van de AI spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 14:55
Ik heb juist een hekel aan die agent spam. Ook met merchants e.d. Speelde met MW2 de SteelSeries mod met de gebuffte religion, maar dat was gewoon niet leuk meer. Een gespawnde 5* heretic in turn 1-2 in je spel is redelijk ter ziele kan ik je vertellen.

Maar na al die maanden en updates, hoe valt Rome2 in de serie? Ik lees op TWCenter aardige rants over niet gehaalde grafische pracht, terwijl men een sterk genoeg systeem heeft. Ik wacht nog steeds op de gold-edition. :p :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Senor Sjon schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:15:
Ik heb juist een hekel aan die agent spam. Ook met merchants e.d. Speelde met MW2 de SteelSeries mod met de gebuffte religion, maar dat was gewoon niet leuk meer. Een gespawnde 5* heretic in turn 1-2 in je spel is redelijk ter ziele kan ik je vertellen.

Maar na al die maanden en updates, hoe valt Rome2 in de serie? Ik lees op TWCenter aardige rants over niet gehaalde grafische pracht, terwijl men een sterk genoeg systeem heeft. Ik wacht nog steeds op de gold-edition. :p :)
Grafische pracht niet gehaald? Speel zelf op extreme met units detail op very high en het ziet er super-dik-uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-06 14:07
evilpin0 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:50:

Inmiddels ook een Gual uprising getriggerd, alles is inmiddels bevriend met elkaar behalve 1 stam ergens in het oosten. Beloofd nog veel epische battles deze play though.
Ben met de Averni (dacht ik, de faction met dat groene schildje) bezig met Caesar in Gaul en ben al flink wat beurten tegen de Romeinse tegenaanval aan het vechten. Weet niet hoe dat bij de Gaul uprising is, maar had de Romeinen helemaal weggevaagd, komen ze opeens terug met een hele berg full stack legers (op hard) en krijgen ze een stad cadeau (Genua dacht ik). Kost me verdraaid veel moeite om ze terug te dringen. Gelukkig valt het met de agents mee, maar dat kan ook aan de difficulty liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net is er een Epirus/olifanten-patch gereleaset :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oke ik pakte het ook weer eens op met mijn campagne.
Nu is het hele Iberische schiereiland en alles ten westen van Carthago in Africa van mij. Toen moest ik de Nervii gaan aanpakken die diep in Gallië zaten en helemaal tot aan huidig Denemarken. Ik dacht die zijn best sterk dus ik bereiden maarliefst vier volle stacks voor, generaal, 3x gallic hunters en de rest legionairs die gold/gold waren. Er verscheen gewoon geen leger dus in een gigantische aanval helemaal tot in huidig Duitsland doorgedrongen. Toen maar vrede gesloten omdat ze wel genoeg gesloopt waren. :P

Maar nu voor het echte probleem, Athene.
Athene heeft Macedonië doodgeknuppeld en bezig vrijwel de gehele balkan. Dan zijn ze bondgenoten met Pontus die de seleuciden als satraap hebben. De seleuciden waren bijna dood maar zijn ook weer terug vandaar de kromme satraap. Ondertussen heeft Athene ook de kust van huidig Turkije onder controle. Dan is Athene defensieve bondgenoot met Egypte die al het gebied ten oosten van Carthago hebben. Sparta is dan ook weer een defensieve bondgenoot van Egypte en Rodos met Athene en Knossos met Sparta ook defensief. Ik kan dus in feite niet naar het oosten zonder in oorlog te raken met zo ongeveer iedereen. Ik denk dat ik Knossos eerst maar ga pakken want dan doet alleen Sparta mee en die zijn redelijk zwak. Daarna word het wel knokken. Gelukkig heb ik acht volle stack legioenen die nu ook auxiliary cav hebben, speciaal voor de hoplieten. ;)

Het word denk ik wel wat. Deze allianties zijn behoorlijke complex. Rome moet dus alles gewoon doodknuppelen. >:)
Niet dat ik mij zorgen maak om geld ofzo. Maar 15000 income met deze legermacht. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-06 16:12
Ik begin die agents behoorlijk zat te worden...

Ik speel met Gaul tegen Nova Carthage, Libya, Carthage en Etruscan League zelf. Qua battles heb ik behoorlijk de overhand, maar door hun agents zit ik inmiddels diep in de problemen. Twee a drie agents gooien al mijn steden in puin, is dat sowieso niet een veel te sterke actie? Hierdoor kom ik in geld en voedsel problemen, al snel heb je dan het probleem dat je de boel niet meer kunt repareren. Ik zit dus in een behoorlijke negative spiraal. Kun agents killen gaat ook lastig: ze raken alleen maar wounded en zijn binnen een paar turns weer terug...

Ik heb geen idee wat ik er tegen kan doen... Iemand tips?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990

ettie1990

StefanvanGelder schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:29:

Ik speel met Gaul tegen Nova Carthage, Libya, Carthage en Etruscan League zelf. Qua battles heb ik behoorlijk de overhand, maar door hun agents zit ik inmiddels diep in de problemen. Twee a drie agents gooien al mijn steden in puin, is dat sowieso niet een veel te sterke actie? Hierdoor kom ik in geld en voedsel problemen, al snel heb je dan het probleem dat je de boel niet meer kunt repareren. Ik zit dus in een behoorlijke negative spiraal. Kun agents killen gaat ook lastig: ze raken alleen maar wounded en zijn binnen een paar turns weer terug...

Ik heb hetzelfde met de Agents van Arverni, Helveti, ik sla op bijna elke turn, veel kun je voorkomen door voordat het begint zelf een champion en Spy te maken, na een beurt of 8 kreeg ik de overhand en elke keer als ze er een 1 stuurde kregen ze niet de kans om mijn steden in puin te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
D'r zijn twee mods die bij mij tot nu toe aardig werken. Effe zoeken op agent(s) in de steamworkshop.. Als ik thuis ben post ik ze anders wel.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Agents en derivaten waren in M2 al erg irritant. Sommige mods maken er helemaal een agent spam van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-06 16:12
ettie1990 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:07:
[...]

Ik heb hetzelfde met de Agents van Arverni, Helveti, ik sla op bijna elke turn, veel kun je voorkomen door voordat het begint zelf een champion en Spy te maken, na een beurt of 8 kreeg ik de overhand en elke keer als ze er een 1 stuurde kregen ze niet de kans om mijn steden in puin te leggen.
Ik heb nu saved game van een turn of 30 terug geladen en ga ze onder de duim proberen te houden... :) Extra voordeeltje nu ook is dat mijn ally zich opeens met de oorlog gaat bemoeien :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Zijn er nog leuke mods gekomen radious is niet interessant meer.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
New Yorker schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:59:
Zijn er nog leuke mods gekomen radious is niet interessant meer.
Divide et Impera is al eens genoemd hier en is zeker het proberen waard.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyms
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-06 06:46
StefanvanGelder schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:29:

Kwestie van zelf agents recruiten, hierna zsm levellen door ze onder te brengen bij eigen generals. Ook de juiste vaardigheden toewijzen en verder gebouwen maken die 'verdedigen' tegen acties van vijandige agents. Met name bij de grens van je rijk zijn deze gebouwen belangrijk. Als die grens opschuift, kan je altijd de gebouwen ombouwen in iets anders.

Iedere vijandige agent die ik zie probeer ik zo snel mogelijk om te brengen (assassinate) of over te nemen (defect). Met het over nemen kan je ook vrij makkelijk meer agents krijgen dan je limiet. Verder begint het al bij de keuze wát voor agent te nemen (de eerste 'bonus'/abilities die gegeven zijn). Niet altijd de keuze op economie of leger leggen, maar kies ook voor een agent met aanleg voor het verdedigen tegen/aanvallen van andere agents.

[ Voor 6% gewijzigd door antonyms op 22-02-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
Ik specialiseer al mijn spies en champions in het overnemen van vijandige eenheden. Zo kan je ze telkens onder de duim houden. Maar het is inderdaad meer pest control dan fun en toegevoegde waarde in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990

ettie1990

Hoe neem je ze over...kunt toch alleen assinate toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
ettie1990 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:22:
Hoe neem je ze over...kunt toch alleen assinate toepassen?
Met manipulate

• ettie1990

ettie1990

Thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTiuri
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05-2023
Van het weekend mijn eerste campaign uitgespeeld. De campaign was op Hard met Macedonie en ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van de battles en de vaak goede tegenstand. De eerste beurten van Macedonie zijn interessant door de allianties, de units zijn sterk maar divers en niet OP en de centrale ligging zorgt er voor dat je alle fronten in de gaten moet houden. Uiteindelijk, na grote oorlogen met een sterk gegroeid Parthia en een Suebi/Lugii alliantie die vrijwel heel barbaars Europa bezette, een military victory gepakt.

Ik heb vrij veel TW games gespeeld en (mits je doelgericht je oorlogen uitkiest en wegblijft van het steamrollen van je tegenstanders) is dit toch wel de beste campagne die ik ooit heb gespeeld. Naarmate de patches vorderde werden mijn allies daadwerkelijk nuttig, zeker de Royal Scythians hebben me zeer goed bijgestaan. Ze zijn aanzienlijk gegroeid door mee te vechten tegen de Suebi en hebben 5 of 6 settlements veroverd. Ook Pontus heeft aardig wat gebieden afgesnoept van de Seleucids toen ik er oorlog mee had.

De battles waren over het algemeen goed. Natuurlijk zaten er een aantal siege battles bij die je won omdat de tegenstander niets deed, maar over het algemeen heb ik vermakelijke battles gespeeld. Zeker als je een charge via de cinematografische camera bekijkt levert dat geweldige beelden op.
(Tip: vermijd het gebruik van artillerie in gevechten, in mijn ogen is dit vrij OP en maakt het de battles soms wat te makkelijk).

Binnenkort maar een campaign starten op VH. Iemand suggesties voor een factie? Kan nog niet echt kiezen ;)

[ Voor 2% gewijzigd door DTiuri op 03-03-2014 12:41 . Reden: typfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Grappig, die verschillen in speelstijl en waar we voldoening uit halen. Ik zelf probeer namelijk altijd zoveel mogelijk m'n artillerie te gebruiken. Keuze tussen een battle winnen op easy mode met zo min mogelijk verliezen of 'eerlijk', dan weet ik wel wat ik kies :)

Steamrollen pas ik ook altijd zoveel mogelijk toe. Zij vallen mij aan over het algemeen en daar is maar één antwoord op mogelijk. Complete and utter annihilation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTiuri
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05-2023
:) het is zeer begrijpelijk. Heb ook absoluut een paar battles de artillerie lekker laten vlammen, de plaatjes die dat opleverde waren heerlijk.

Steamrollen probeer ik wel altijd te vermijden. In geen enkele TW is de AI opgewassen tegen een goede steamroll, dus voor de uitdaging probeerde ik het wat rustiger aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Als de AI zelf niet steamrolled is er eigenlijk weinig voor de AI om aan te doen. Meer gebieden is meer inkomsten en hoe meer je zelf hebt, hoe minder inkomsten er voor de andere facties overblijven.

Ik weet niet hoe het zit in Rome 2, maar in bv. Medieval 2 hangt het ook sterk af van de factie die je speelt. Zo is steamrollen met HRE super makkelijk, maar met de Russen is het gewoon niet mogelijk puur vanwege de grote afstanden.

in iets als die mod voor Medieval 2 die zich in Middle Earth afspeelt hebben ze het opgelost door de afstanden groot te maken en de economie zodanig te gimpen dat je gewoon niet snel kan groeien door gebrek aan mankrachten en kleine settlements die maar tergend langzaam groeien. Voor mij is de lol er dan al redelijk gauw van af want je bent vooral aan het stagneren en niet aan het groeien, maar de mensen die de mod hebben gemaakt vinden het juist weer veel leuker om zo te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990

ettie1990

Vandaag met mn carnavalskater een dagje gericht gespeeld met rome total war 2, lekker een dagje in het teken van rtw2. Veel moeite gehad met pictones en in mindere mate arverni, daarintegen heeft mn ally libya carthage teruggedrongen tot aan Gibraltar. Nu noord spanje binnengevallen na de faction destroyed melding van De pictones. Mijn cliëntstate syracuse Was zuid Oost spanje al binnengevallen zal ik binnenkort afmaken. Ik heb nu het gebied tot aan half frankrijk. Concentreer me nu op africa vanuit carthago en Spanje vanuit massilia.

Wat me opvalt is de vele verzoeken de laatste 30 turns om (defensive) alliance te smeden met allerlei facties en dat ze geld eisen, en het lijkt erop dat ze doorhebben dak ruim op 130000 denarri zit. Maar vreselijk irritant om bijna elke turn alles af te wijzen waarvoor ik moet betalen.

Wat ook irritant is als ik invaded wordt door een zeemacht is dat de helft van t vijandelijke leger van boot springt maar blijft wachten bij de boot totdat ik ze aanval, zo kun je makkelijk winnen als je maar een uur wacht, natuurlijk wel een dikke bug...

Een vraag voor jullie, wat is steamrollen nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Steamrollen is in feite met een aantal legers een heel rijk zeer snel uitmoorden. Als je een aantal sterkte legers bouwt, deze op verschillende punten aan de grens zet en dan de oorlog verklaard om vervolgens zeer snel de vijand af te maken en alle gebieden in te nemen dan steamroll je.

Dat deed ik laatst dus met Athene die de hele Balkan hadden. Dat was ook snel voorbij. Dat ik nu ook in oorlog met Pontus en de Selucieden ben is alleen maar leuk. More kills for me. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Stel je bij steamrollen een stoomwals voor die alles voor zich de grond in duwt.

Zoals in M2:TW met Rusland eerst 100 turns het rustig aandoen, langzaam aan uitbreiden, en dan als je eindelijk toegang hebt tot de goede units, zo over de west europa heen walsen alsof er geen weerstand bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Vandaag is de nieuwe patch voor Devide et Imperia gereleased. Hoewel het op zich een hele mooi patch is, want er zitten nieuwe reforms is en bekijk de patch notes maar, heb ik best veel problemen. Zo kan ik bij Caesar in Gaul geen legionaries recruiten en doen al m'n savegames het niet meer.

Meer mensen last van? Op twcenter nog geen antwoord..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
patch 10 is uit in beta. AMD crossfire support is tof. Wel nog steeds halfgare siege AI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe DLC/mini-campaign, "Hannibal at the Gates":

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=c6w0GrNtvAs]

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 12-03-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990

ettie1990

Leuk zo'n nieuwe dlc, graag zou ik de diplomacy, en battles verbeterd zien, het is soms nog te makkelijk zeker met defensive sieges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Sinds ik DeI speel zit ik echt nergens meer op te wachten. De gameplay is nagenoeg perfect. Diplomacy voelt goed aan. Agents zijn gebalanceerd. Battles zijn erg vet. De units zijn erg mooi (en de rest van de graphics ook zo lijkt het)

//edit DeI dus.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pkunk op 16-03-2014 17:31 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wat is DiE :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
DeI dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990

ettie1990

Patch 10 is. Live, iemand ervaringen inmiddels?

Ik heb overigens al een tijdje in mn campaign, met radious mod, dat mijn steden niet meer groeien, ik denk al zeker 100turns niet meer, iemand hetzelfde gehad?

[ Voor 78% gewijzigd door ettie1990 op 21-03-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-05 21:57
Pkunk schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:58:
Sinds ik DeI speel zit ik echt nergens meer op te wachten. De gameplay is nagenoeg perfect. Diplomacy voelt goed aan. Agents zijn gebalanceerd. Battles zijn erg vet. De units zijn erg mooi (en de rest van de graphics ook zo lijkt het)

//edit DeI dus.. :)
Hoe is de battle AI? En waarom is het beter dan Radious?

[ Voor 4% gewijzigd door Ekstergroen op 22-03-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

De laatste patch maakt wat flinke verschillen. Vooral de siege battles zijn beter geworden.
Voorheen probeerde de AI vaak een stad aan te vallen met 4x ladders, als je die aanval afsloeg dan negeerden ze de ladders en proberen ze de gate af te fikken.
Nu pakken ze de ladders weer op en gaan ze verder.
Ook duurt het 'end-turn proces' weer wat minder lang.

Ook kun je helaas minder ver varen met land armies. Navies daarentegen kunnen nog steeds de afstand als voorheen afleggen. Iets minder fijn maar wel realistischer.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
Rav schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:46:
De laatste patch maakt wat flinke verschillen. Vooral de siege battles zijn beter geworden.
Voorheen probeerde de AI vaak een stad aan te vallen met 4x ladders, als je die aanval afsloeg dan negeerden ze de ladders en proberen ze de gate af te fikken.
Nu pakken ze de ladders weer op en gaan ze verder.
Ook duurt het 'end-turn proces' weer wat minder lang.

Ook kun je helaas minder ver varen met land armies. Navies daarentegen kunnen nog steeds de afstand als voorheen afleggen. Iets minder fijn maar wel realistischer.
Zijn er nog veranderingen in de naval-battles, met name AI e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Ekstergroen schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:11:
[...]

Zijn er nog veranderingen in de naval-battles, met name AI e.d.?
Heb nog geen naval battle gespeeld na de update, maar op http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_Notes kun je alle patch notes lezen. De patch notes zijn normaal gelukkig behoorlijk gedetailleerd.
Wat voor problemen had je in de naval battles dan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze normaal zoveel mogelijk vermijdt aangezien ik normaal nauwelijks dedicated navy heb.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
Rav schreef op zondag 30 maart 2014 @ 16:18:
[...]

Heb nog geen naval battle gespeeld na de update, maar op http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_Notes kun je alle patch notes lezen. De patch notes zijn normaal gelukkig behoorlijk gedetailleerd.
Wat voor problemen had je in de naval battles dan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze normaal zoveel mogelijk vermijdt aangezien ik normaal nauwelijks dedicated navy heb.
Nou, dat de schepen van jou en die van je vijand niet meer vooruit konden komen, wat je ook deed. Alsof schepen het anker uit hebben gegooid en het anker niet meer kunnen optrekken. Altijd 1 a 2 schepen die dat deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-06 12:42
Ik moet zeggen: met al die patches is de gameplay wel vooruit gegaan! Er is veel meer uitdaging, AI slaat vaak direct terug. Al is de siege AI nog steeds om te huilen!

Dingen die nog steeds voorkomen:
- Generaal als eerste de poort laten affikken;
- Troepen volledig laten afslachten voor de poort zonder dat ze fakkels gooien;
- Ladders een keer gebruiken en als deze troepen zijn afgeslacht geen nieuwe troepen omhoog sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Razorbite schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:46:
Al is de siege AI nog steeds om te huilen!
In welke TW versie is de seige AI wel fatsoenlijk geweest? Ben al blij dat de AI tegenwoordig tenminste naar je stad loopt in plaats van zich op een afstandje te laten beschieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
Fly-guy schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:04:
[...]

In welke TW versie is de seige AI wel fatsoenlijk geweest? Ben al blij dat de AI tegenwoordig tenminste naar je stad loopt in plaats van zich op een afstandje te laten beschieten..
Fair point: daarom hebben ze natuurlijk ook provincie stadjes zonder muren gemaakt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Ik speel met een vriend trouwens veel co-op campaign en dat is echt geweldig, sinds de laatste paar patches zijn de end-turns ook veel korter geworden dus je bent minder aan het wachten.

Bij elke battle waarbij een van ons betrokken is kunnen we units door de ander laten bedienen. Dit werkt echt erg goed en betekent dus dat je niet saai langs de kant zit te kijken. Ook leuk om op deze manier te flanken terwijl de ander de hoofdlinie bestuurt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
Ik werd gek van de agent spawn: als ze met 6 man om je stad staan is er geen lol meer aan. Heb dus een mod geinstalleerd die de agent activity verminderd. Het is een stuk leuker nu! Lang leve het modden van Total War!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:04:
Mijn kennis van de recentere TW titels is beperkt, maar dat ze alleen blijven staan zonder iets te doen, was volgens mij alleen zo als je tijdens een siege sally forth deed. In M2, tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Razorbite schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:37:
Ik werd gek van de agent spawn: als ze met 6 man om je stad staan is er geen lol meer aan. Heb dus een mod geinstalleerd die de agent activity verminderd. Het is een stuk leuker nu! Lang leve het modden van Total War!
Ik heb sowieso weinig met al die agents in de verschillende TW series. Vooral bij endgame is het alleen maar werk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Razorbite schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:37:
Om welke mod gaat het?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
Ik ben nu aan het werk dus kan het niet exact opzoeken: maar je moet even zoeken op agents in de workshop. Dan kom je het modje vanzelf tegen!

[ Voor 5% gewijzigd door Razorbite op 07-04-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb net even hannibal uitgespeeld. Geniaal, mijn nieuwe anti-agent strategie bestond uit het overnemen van agents met mn eigen agents. Langzaam aan nam ik er steeds meer over waardoor ik na een tijdje echt een gigantisch leger van agents had :D Ik denk dat ik rond de 20 agents, 15 politieke ventjes en 25 champions zat. Needless to say maakte de vijand geen kans meer met z'n agents :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:48
Groeten, ik ben een verstokte TW-speler al sinds Medieval 1 en ben deze week weer eens aan Medieval 2 en Rome Total War begonnen, met enkele mods.

Rome Total War 2 heb ik bij de release links laten liggen vanwege de toch wel lauwe ontvangst. Verder heb ik het niet meer gevolgd, dus ik zou graag weten in welke staat de game momenteel is na x aantal patches. Is het een aanrader om te kopen of blijf ik beter bij de klassiekers?

Alvast bedankt :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn mening is dat Rome2 wel de goede kant opgaat, maar er nog niet helemaal is. Het 'voelt' nog niet helemaal goed ofzo.
Gelukkig probeert de community flink z'n best te doen met modden en ik heb er flink veel fiducie in dat Rome2 een heel leuk spel zal zijn met de juiste mods.
Maar om heel eerlijk te zijn, als ik Rome1 zonder mods speel vind ik het ook maar matig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
Ik moet zeggen dat de patches de game zéér speelbaar hebben gemaakt. De Campaign AI pakt me nu regelmatig op de zwakke plek ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ik ben weer helemaal verslaafd aan ME2:TW, en geef dit mismaaksel nog een paar jaartjes. Wat een debacle weer.
Het lijkt per uitgebrachte game van die kreatieve assembleerders slechter te worden.
En dan die video's voor de release. Het zag er zo veelbelovend uit.

Is het een tactiek vanuit de fabriek om eerst een mismaaksel uit te brengen? Met al de patches al klaar? Zodat mensen die het dl'en een slechtere experience krijgen?
Well, de mensen die deze game kochten, hebben ook geleden :P

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
HMC schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:30:
die kreatieve assembleerders
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 13:39

bstard

---------------

Ik ben weer helemaal verslaafd aan ME2:TW, en geef dit mismaaksel nog een paar jaartjes. Wat een debacle weer.
Het lijkt per uitgebrachte game van die kreatieve assembleerders slechter te worden.

Is het een tactiek vanuit de fabriek om eerst een mismaaksel uit te brengen? Met al de patches al klaar? Zodat mensen die het dl'en een slechtere experience krijgen?
Well, de mensen die deze game kochten, hebben ook geleden :P
Ik denk dat het de effecten van pre-ordering zijn. Een spel verkoopt tegenwoordig vooral op basis van de hype: de video's, de interviews, de 'extratjes' die je 'gratis' krijgt als je van te voren koopt. Daar leidt de kwaliteit van het produkt onder. Budgetten lijken naar het hypen te gaan in plaats van QA.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 22-06 14:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad, Rome II was (en is) geen beste game. Er zijn teveel dingen gewijzigd tov de orginele Rome game, alleen graphics updaten was voor veel fans al voldoende geweest. De hele interface is nu een gedrocht geworden. Wat die previews betreft: ik vermoedde al dat het geen ingame graphics waren en dat bleek helaas te kloppen. Echt zo zonde... een gemiste kans gezien het budget van CA voor deze game ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Terwijl ze elke game eigenlijk meer budget hebben. Ze beginnen helaas in een soort CoD/BF cyclus te werken, waarbij het lijkt alsof ze elke keer met de basisengine beginnen i.p.v. de laatste versie na alle patchrondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 11:24
Er zitten wel een aantal sterke verbeteringen in RTW 2, maar door de barslechte release heeft de hele fanclub een opdonder van jewelste gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik had het spel ook pas een jaar later op de markt verwacht, zo waren de eerste aankondigingen ook. Eigenlijk was iedereen (weer) beta-tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 15:53
tweaker2010 schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:57:
[...]

Er zijn teveel dingen gewijzigd tov de orginele Rome game, alleen graphics updaten was voor veel fans al voldoende geweest. De hele interface is nu een gedrocht geworden.
Volledig mee eens.
Ik speelde Rome 1 nog tot vlak voor de release van deel 2. Natuurlijk was rome 1 ook niet perfect, maar het voelt wel goed aan zeg maar.

Ze hadden die game als basis moeten nemen qua gameplay, voeg er wat 2013 extra's aan toe en verbeterde grafics, klaar. Helaas.
Ze hadden wellicht ook de modders van de beste mods aan moeten nemen :P

Het spel lijkt nu wel gemaakt door mensen die zelf niet echt een groot fan zijn van deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
Piekartz87 schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:43:
[...]

Volledig mee eens.
Ik speelde Rome 1 nog tot vlak voor de release van deel 2. Natuurlijk was rome 1 ook niet perfect, maar het voelt wel goed aan zeg maar.

Ze hadden die game als basis moeten nemen qua gameplay, voeg er wat 2013 extra's aan toe en verbeterde grafics, klaar. Helaas.
Ze hadden wellicht ook de modders van de beste mods aan moeten nemen :P

Het spel lijkt nu wel gemaakt door mensen die zelf niet echt een groot fan zijn van deel 1.
Als ze dat hadden gedaan was de wereld ook te klein geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Senor Sjon schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:22:
Ik had het spel ook pas een jaar later op de markt verwacht, zo waren de eerste aankondigingen ook. Eigenlijk was iedereen (weer) beta-tester.
Het verbaast mij niet dat iedereen beta-tester mocht zijn en daarvoor de volledige mep mocht betalen. Het verbaast mij dat mensen er kennelijk iedere keer weer in trappen. Een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen, maar kennelijk is die ezel aanzienlijk slimmer dan de gemiddelde consument die iedere keer weer een spel pre-ordert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daarom heb ik het spel ook nog niet gekocht. :p Ik ken CA nu wel een beetje. Pas kopen bij patch 15 en dan de Gold edition met alle DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Desondanks is de game met een goede mod wel de moeite waard om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Ik heb echt meer shogun 2 gespeeld dan dit.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990

ettie1990

Patch 12 is uit vanavond maar eens even testen met een nieuwe campaign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
Ik gebruik nu de mods ''AI budget mangement'' en ''historical army composition mod''. Ik merk dat de AI nu veel beter gebalanceerde legers, met ook heel dure units tegen me gebruikt. Samen met de Radious mod is het heel uitdagend geworden. Patch 12 heeft de AI ook nogal verbeterd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59897

Ik wil echt dolgraag deze game spelen, en heb een macbook retina pro van late 2013.

Dus 2,3 GHz i7, 16 GB geheugen en Intel Iris Pro.

Denken jullie dat ik deze game goed kan draaien als ik een windows partitie draai?

En dan de belangrijkste vraag: Welke windows versie zou dan het beste werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-06 11:13

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Op de macbook is hij prima te spelen! Ik heb hem op de imac uit late 2012 21 inch gespeeld onder win7 ging hardstikke goed. Alleen het spel zelf was niet zonder problemen maar daar zijn ze goed op weg na, met patch 12 onderhand ik zeg dat je hem gerust kan kopen/ spelen

Veel succes!
Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste