Het was een mod die verouderd was en niet uit stond. Verder wil ik BF4 en Sim City nou ook niet echt voorbeelden van fatsoenlijke en stabiele games.
Maar ik speel weer. Alweer een nieuwe campagne gestart en ben nu na een paar dagen bij turn 43. Nu eindelijk heel Italië veroverd. Het duurde op zijn zachts iets langer omdat er eens tegenstand was. Die Etrusken waren echt een stelletje terroristen met hun constante ik val jou aan waar jij geen leger hebt. Het was alleen wel beter dan attack stad en sloop ze allemaal in een keer.
Dan toen ik net de Etrusken aan het bevechten was verklaarden de Veneti en de Raeti me ook de oorlog. De Raeti hebben geen bal gedaan totdat ik na z'n 30 turns klaar wat met enemy agent is irritant bezig en vrede aanbood. De Veneti vielen daadwerkelijk aan met een fatsoenlijke volle stack die helaas voor hun in een stack van 19x legionairs en 1x generaal liepen. De turn daarvoor allemaal geupgradede van Hastati. Het liep niet goed af voor de Veneti.
Toen had je alleen nog Etrusken op Corsica en wat vervelende galliers in noord Italië. Toen kreeg ik alleen een paar opstanden omdat ik op zijn zachtst gezegd wat veel slaven had verzameld. Ze schoten er alleen niet veel mee op want ik stuurde de overlevenden gewoon terug. Je dood het bezit van senatoren niet.
De Insurbres heb ik gewoon een keertje neergenuppeld toen ik er zin in had en net de Etrusken afgemaakt en Genua ook maar even opgeruimd. Er was geen leger in de stad en er dopperen twee units op zee dus die hadden denk ik een slag verloren ergens. Though luck bra.
Ondertussen toen ik allerlei rebellen terug de slavernij in aan het gooien was was Syracuse goed bezig om Carthago uit te moorden. Ik vond dat alleen zeer irritant want ik wil Carthago vermoorden en Syracuse moet ook dood. De ene mag dus niet sterker worden ten koste van de andere. Beide zwak en beide dood. Ik wou eigenlijk de Etrusken vermoorden maar toen zag ik dat Syracuse, Lilybaeum en Karalis allemaal door rebellen waren bezet. Ik neem gewoon even droog die steden allemaal in. Dank je Carthago en Syracuse. Syracuse is nu gewoon dood. Carthago word op het moment gesloopt door Libya.
Al in al vind ik het wel een verbetering sinds de laatste keer dat ik speelde. De AI kan nu een soort van nadenken hoewel battles nog een beetje bedroevend zijn. Zeker omdat de legionairs gewoon alles afmaken. Verder lijkt trade nu gebaseerd op logica. Niemand wou handelen totdat ik wat gebieden had en wijn, olijfolie en wat ander spul had om te exporteren. Verder ben ik nu bondgenoten met Egypte, Sparta en Athene. Ik ga dus voor het oosten en Macedonië kapot meppen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.