Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotgunbunny
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02 20:17
Ik heb nu de Radious en de Silvens mods uitgeprobeerd, en ik vind Silvens toch beter. Bij de Radious mod kreeg ik als Rome nog meer inkomsten dan je in vanilla al krijgt, wat het begin des te makkelijker maakt.

Daarentegen probeert Silvens vooral de tegenstanders een handje te helpen. Het spel is gewoon een stukje uitdagender geworden zonder dat je met difficulty levels hoeft te klooien. Ook de vertraagde tech tree zorgt dat je wat minder snel overpowered raakt.

Ik kan er echt niet tegen als een groepje peasants jou elite units heel droogjes aankunnen. Zo werkte Legendary in Shogun 2 tenminste, als ik het me goed herinner.

Met patch 5 en Silvens begint Rome 2 eindelijk een beetje te lijken op wat het zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 13:05
Haha ik kan me nog goed herineren met shogun 2. yari ashigaru chevron 9 die katana samurai in de pan hakte.

Ik ben van mening dat de tech tree al langzaam(lees snel) genoeg is. Als je met Rome speelt is dat een ander verhaal. Rome is zowiezo snel sterk(als speler zijnde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Julios schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:25:
Ik moet zeggen Tsurany dat dit inderdaad soms erg makkelijk is. Wat ik zou willen zien dat als er een dreiging is voor de AI ten aanzien van hun steden. Dat de AI dan één leger de steden laat verdedigen terwijl de rest op rooftocht is. Nu moet ik wel zeggen dat dit "in medieval times"(says the old man) wel gebeurde dat als een leger ver weg aan het vechten was een derde partij de landerijen binnen viel en veroverde(plunderen). Dit is alleen spel technisch wat minder haha.

P.S. Helaas geen ervaring met de radious mod. Maar als ik het zo hoor/lees geeft dit een extra uitdaging?
Als je een uitdaging zoekt, installeer Radious en probeer een campaign als Massagetae op legendary.

Bijna puur cavalry, en dan mag je tegen eastern spearman spam. Om daarna hoplite spam tegen te komen. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 14:45
Heeft iemand al met die nieuwe factions gespeeld (Nomadic Tribes)? Vind het flink lastig, mijn boogschutters te paard tegen buurfacties met ook alleen boogschutters te paard. Hoe pak je dat een beetje handig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Heb kort de campaign gespeeld, maar stuitte net zoals voorgaande Total War games op een klein irritant probleempje. Ik heb mijn tv en een bij-monitoortje aangesloten naast mijn hoofdmonitor. Zodra ik mijn muis naar de rechterkant beweeg draait het scherm, zoals het hoort. Echter, als ik mijn muis naar links beweeg om naar links te draaien, belandt mijn muis gewoon op het bureaublad van mijn bij-monitoortje.

Elke keer mijn tv en extra monitor uitzetten zodra ik Total War ga spelen vind ik irritant, heeft iemand een idee om dat op te lossen?

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 15:01
Same here. Oplossing is door gewoon in te stellen dat hij maar op 1 scherm moet afspelen. Niet helemaal perfect, want je andere scherm doet het dan niet meer. Maarja, het lost het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toetsenbord daarvoor gebruiken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Het toetsenbord daarvoor gebruiken vind ik niet echt fijn werken. Toen ik Empire: Total War speelde had ik er geen last van omdat ik maar één scherm had. Vind het beter werken als ik met mijn muis door de wereld zweef, maar ik begrijp dat het niet mogelijk is als ik meerdere schermen aan heb staan? Dat zou ik nogal belachelijk vinden aangezien vrijwel alle games dit wel gewoon kunnen...

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap nog steeds niet wat het idee is achter de Civil Revolt. Een groepje ontevreden mensen trained in het geheim complete stacks aan legers die tezamen machtiger zijn dan de rest van het rijk en die verschijnen opeens allemaal bij de hoofdstad? Dan vind ik het idee van Barbarian Invasion toch een stuk beter.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tsurany schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:58:
Ik snap nog steeds niet wat het idee is achter de Civil Revolt. Een groepje ontevreden mensen trained in het geheim complete stacks aan legers die tezamen machtiger zijn dan de rest van het rijk en die verschijnen opeens allemaal bij de hoofdstad? Dan vind ik het idee van Barbarian Invasion toch een stuk beter.
Er zit een historische reden achter maar eigenlijk zou het alleen maar voor Rome moeten zijn. De meeste facties zijn nooit zo groot geworden dat enorme burgeroorlogen aan de orde zijn en bij de grote hellenistische rijken werd er gewoon iemand vermoord i.p.v burgeroorlog. O-)
Rome was dan ook gewoon een zwaar disfunctioneel zooitje tegen 100 b.C. :P

Verder ben ik na een maand ook weer begonnen met spelen. 5 patches leken mij voldoende en meteen even wat mods geinstaleerd namelijk de Radious mods. Volgens mij mis ik iets want de battle AI is nog steeds hersendood wat toch gefikst was met de patches en mods? :X

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dan nog zouden er niet opeens een tienduizenden soldaten uit het niets moeten verschijnen. Dan zou ik eerder verwachten dat hier en daar wat legers zich tegen je keren. Nu verschijnt uit het niets opeens een vijand die sterker is dan iedereen op dat moment, inclusief jouw eigen faction.

En de battle AI is zeker nog niet gefixt. Vooral in sieges zitten er zoveel problemen in. Leuk als een stad aangevallen wordt door vier full stack vijanden over het water, de helft kan zijn boot niet aanmeren en een kwart die wel kan aanmeren blijft vervolgens aan de kust staan en doet niks. Dat is heel makkelijk winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tsurany schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:13:
Maar dan nog zouden er niet opeens een tienduizenden soldaten uit het niets moeten verschijnen. Dan zou ik eerder verwachten dat hier en daar wat legers zich tegen je keren. Nu verschijnt uit het niets opeens een vijand die sterker is dan iedereen op dat moment, inclusief jouw eigen faction.
Ik heb het nog nooit gehad omdat ik niet echt ver in een campagne ben geweest maar in de eerste eeuw voor Christus werden er echt enorme legers opgericht in korte tijden. Rome had dan ook een enorme rekruteringsbasis en menig senator was belachelijk rijk. Rijk genoeg om een "priveleger" van 50.000 man en dan nog cavalerie en auxilia te betalen en voor het voedsel te voorzien. Wat ik van ingame opstanden heb gezien is dat je een enorm aantal stacks op een gebiedje krijgt wat de AI nooit kan voorzien qua voedsel of geld. Je kan dan ook geen voedsel kopen ingame wat het hele systeem sloopt. Dat je een enorm leger kan oprichten is een ding. Dat dit leger vervolgens massaal sterft omdat er geen eten is is gewoon dom. :/

Wat veel beter zou zijn geweest is dat een opstand niet kan uitbreken voordat je enorme gebieden hebt veroverd. Dan bij een opstand verlies je bijvoorbeeld een volledige en rijke regio ergens in een uithoek. Alle troepen die je daar hebt lopen over. Dan worden er zo veel mogelijk eenheden opgericht als de AI kan onderhouden. Geef deze AI dan meteen de status van een civ zodat ze kunnen samenwerken met jou vijanden en dan word het interessant. ;)
En de battle AI is zeker nog niet gefixt. Vooral in sieges zitten er zoveel problemen in. Leuk als een stad aangevallen wordt door vier full stack vijanden over het water, de helft kan zijn boot niet aanmeren en een kwart die wel kan aanmeren blijft vervolgens aan de kust staan en doet niks. Dat is heel makkelijk winnen.
Nou lekker dan. Ik was weer met Rome begonnen en ik had al snel meerdere legers gevuld met legionairs. Ik doe niet eens moeite om iets beters te recruteren zoals veteran legionairs of first cohort etc. De legionairs zijn toch al belachelijk goed maar hersendode AI helpt niet nee. Ik dacht dat het al niet best was maar ik had de patches niet echt gevolgd. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met egypte tegenwoordig bevalt me wel moet ik zeggen. Had ook eerst met royal sych geprobeerd maar heeft iemand enig idee hoe je die horse achers gebruikt.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisco202
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 17:19
DanielWW2 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:13:
[...]

Wat veel beter zou zijn geweest is dat een opstand niet kan uitbreken voordat je enorme gebieden hebt veroverd. Dan bij een opstand verlies je bijvoorbeeld een volledige en rijke regio ergens in een uithoek. Alle troepen die je daar hebt lopen over. Dan worden er zo veel mogelijk eenheden opgericht als de AI kan onderhouden. Geef deze AI dan meteen de status van een civ zodat ze kunnen samenwerken met jou vijanden en dan word het interessant. ;)
Burgeroorlogen waren schering en inslag in het Romeinse rijk met wel de meest bekenden die van Julius Ceasar tegen Pompei Magnus in 50 BC en de oorlog van de 4 veroveraars in 70 AD. Egypte kende ook hun burgeroorlog, Cleopatra tegen haar broer(tje), Griekenland dat niet meer één geheel was ( Aetolian League vs Achaean League).

Maar als de AI zo geprogrammeerd is om uit het niets in de buurt van de hoofdstad te ontplooien wat is dan het nut van het rekruteren van generaals uit verschillende families? Met de bijbehorende events als dat een generaal wordt overgenomen door een andere familie (trouwen, omkoping whatever wat allemaal voorbij is gekomen)...

Ik ben ook nog niet zover met de campaign maar stelde mij bij politieke onrust meer iets voor zoals in de quote beschreven. En om te voorkomen dat je rond een bepaalde punt al je generaals uit andere families ergens in verre uithoek stopt hoef je het ook niet voor te doen aangezien ze makkelijk overlopen en ik meen mijzelf ook een keer een event voorbij te hebben zien komen waarbij een generaal niet eens was dat hij naar bepaalde gebied werd uitgezonden (kortom opstapeling negatieve in-game punten, gravitas etc.). En alleen generaals pakken uit je eigen familie kan ook niet vanwege aanbod beschikbare generaals verschillende families + negatieve bonussen/penalty's als je ze alleen uit je eigen familie pakt. Kortom net zoals bij de release van Rome 2, het begint goed maar het is slecht afgerond

[ Voor 3% gewijzigd door cisco202 op 26-10-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

cisco202 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:56:
[...]

Burgeroorlogen waren schering en inslag in het Romeinse rijk met wel de meest bekenden die van Julius Ceasar tegen Pompei Magnus in 50 BC en de oorlog van de 4 veroveraars in 70 AD. Egypte kende ook hun burgeroorlog, Cleopatra tegen haar broer(tje), Griekenland dat niet meer één geheel was ( Aetolian League vs Achaean League).
Griekenland was alleen nooit een geheel en zulke bondgenootschappen waren puur eigenbelang. Griekenland was een serie aan steden (polis) die als enige overeenkomt de taal en dezelfde mythologie en goden volgden. Zelfs dit was niet uniform aangezien er genoeg filosofen waren die niet in de goden geloofden of twijfels zette bij een aantal. Buiten de mythologie waren ze totaal onafhankelijke rijkjes. Intern waren de Grieken zelfs verdeeld tussen verschillende volkeren. De Ioniërs en de Doriërs waren de grootste tegenstelling. De eerste groep kent iedereen als Athene, de tweede kent iedereen voornamelijk als Sparta maar er hoorden meer steden bij beide volken. De tweestrijd was zelfs zo erg dat een spartaan de Acropolis niet mocht betreden in Athene. Alleen de koningen van Sparta mochten dat want dit zouden geen Doriërs maar Ioniërs zijn. Totale onzin dat de koningen van Sparta Ioniërs waren maar het gold wel. ;)
Een laats mooi feit is dat zowel de Doriërs als de Ioniërs Macedonië niet als Griekenland rekenden en de inwoners dus barbaren waren. De Macedoniërs wouden alleen wel als Grieken gerekend worden maar werden dit dus niet. Tegenwoordig worden de Macedoniërs uiteraard wel gerekend als Grieken door de Grieken om chauvinistische redenen. :+

Dan nog een stukje on topic. :P
Ik moet zeggen dat ik een enorme hekel begin te krijgen aan de 40 units mogelijkheid. Het is redelijk van de zotte om 40 units een beetje fatsoenlijk aan te voeren. Zeker omdat de AI altijd zichzelf ergens neerzet en gewoon campt waardoor jij jouw formatie eerst naar voren moet sturen, ze opnieuw goed moet opstellen omdat er geheid weer een paar achterlopen of gewoon iets heel doms doen en dan kan je pas aanvallen. Dan is de battle in 3 minuten voorbij. Je bent langer bezig met opstellen en verplaatsen dan de slag. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisco202
DanielWW2 bedankt voor de informatie maar eigenlijk ben ik niet van plan om een hele historische discussie te starten. Voor de Rome campaign heb ik alleen snel gegoogled hoe de conquest van het Romeinse rijk is verlopen om te proberen die volgorde aan te houden. De informatie dat ik geplaatst heb is wat is blijven hangen na het lezen.

On Topic, @Danielww2:
Vanuit de view van de battle ziet het er niet uit en vervelend besturen maarjah AI of speler ik heb best wat online matches gespeeld met Total war: Napoleon en spelers doen precies hetzelfde vanaf het begin als ze zien dat ze verkeerde unit combinatie hebben gekozen en een nadeel vormt op het slagveld. Het is verleidelijk omdat het toch een onrealistische voordeel heeft. Zal je er toch niet helemaal uit krijgen tenzij de battle helemaal scripted is.

Belangrijkste is het vergt ook wel enige roleplaying vanuit jezelf, je kan simpel de eigenaardigheden van de AI uitbuiten, vage manoeuvres uit voeren maar je kan ook gewoon de slag voeren zoals ze in die tijd vochten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

1) Ik sla af en toe door. Nadeel van geschiedenis studeren. :P
2) Mijn probleem met Rome is dat je eerst een formatie moet aannemen, deze naar voren moet sturen en dan is het gevecht zo voorbij. Het is gewoon saai op deze manier. Empire Total war is degene die ik het meest heb gespeeld en daar moest je wel degelijk wat manoeuvreren maar daar was het tenminste niet zo voorbij. Verder merk ik ook dat de formaties een beetje broken voelen. Er missen gewoon opties en het systeem voelt niet helemaal goed.
Verder zou ik heel graag hebben gezien als units fatsoenlijke tactieken zouden gebruiken. De Romeinen had ik toch graag hun afwisseling zien gebruiken.

Dit zie je gewoon niet. Het is gewoon random hakken en alles sterft zonder dat het eens kans maakt. Zelfs hoplieten moeten er aan geloven. Als er een eenheid was die zijn kracht uit formaties haalden dan waren het wel hoplieten. In Rome II zie ik alleen niks terug van formaties. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisco202
Wat jij nu laat zien/wilt aantonen via dat youtube filmpje is nou precies één van de redenen wat Rome groot heeft gemaakt. De grieken en Macedoniërs hadden nog enige formaties maar de rest was gewoon een groep ongeregeld op het slagveld. Duurde lang voordat er een structureel antwoord was gevonden op de tactieken van de Romeinen met incidenteel een overwinning of geslaagde plunder campagne.

En formaties zijn er wel degelijk alleen het gewenste "movie" effect is wat minder (cinematic view of hoe ze het dan ook noemen). Als jij een formatie heb van 2x5 bataljons en je laat de 1e rij afbreken/terugtrekken dan trekken ze ongeveer 2 "bataljon lengtes terug" (geen idee hoe het anders te verwoorden). Waar je wederom zeker een punt bij hebt is dat ze vrij snel terug trekken, ik hoop dat er een goede mod hiervoor komt. De niveau van de campagne hoef je het niet mee te doen dan krijg je alleen soldaten met wat opgepompte stats en moet je nog meer rekening houden met diplomatie en al die zaken.

Over het algemeen zijn de gevechten wel enorm vooruit gegaan betreft uiterlijk en onderlinge interactie van de units vergelijk alleen geen appels met peren. Rome vergelijken met Empire/Napoleon Total War, doe maar niet. Verloop van een veldslag kan nog wel wat aan verbeterd worden.

Maar wij wachten af, Total war series staat er bekend om dat pas na flinke dosis patches de game wat leuker wordt en mods van derde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Formations zijn paid DLC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Anno 2013 zou het mij niks meer verbazen. :/

En die formaties hadden gewoon in de game moeten zitten. Een Romeinse soldaat was helemaal niet beter dan een Galliër, Germaan, Iberiërs etc. Bewapening van een Romein was ook niet beter. De gladius was Iberisch, de meeste infanterie had wel een schild van formaat en maliënkolders konden de meeste ook gewoon maken. Wat Rome beter maakte was de discipline en tactieken en dat zie je niet terug. I.p.v daarvan zijn Romeinse units gewoon gebuft.

Misschien heb ik wel te hoge verwachtingen omdat het mijn eerste "release" Total war is maar het is wel een erg groot zooitje...

Oh en je zoekt Centurie en Manipels. Bataljon is zo 20ste eeuw. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisco202
Ik beantwoord je vraag over formaties met het door jou bijgevoegde youtube filmpje. Maar ik neem dat je opmerking over bewaping van een romeinse soldaat versus andere ras een algemene opmerking is?

Formaties zijn er wel degelijk in het spel nogmaals, beroemde testudo formatie o.a. Het is alleen wel vrij laat toegangelijk vergeleken Napoleon Total War (enige 2 die ik gespeeld heb Napoleon en Rome 2). Als je gebalanceerd researched tenminste en rekening houdt met tevreden populatie, gebalanceerd leger upgrades (zee, unit productie en buffs) upgrade voedsel bronnen, upgrade steden etc. Tenminste ik vind er net zoveel als in Napoleon Total War; De wedge, cirkel formatie, stekelvarken formatie (kom niet op EN woord) etc.

En anders heb ik totaal geen idee wat jij nou precies bedoeld. Bedoel je anders de toegevoegde waarde in de zin dat het geen reet uit maakt welke formatie je gebruikt en het resultaat is hetzelfde? Dus zeg maar de impact voordeel/nadeel is niet te zien want dat klopt wel, vrij matig voordeel levert het op (maar speel op normal!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met formaties worden de formaties van het hele leger bedoeld, niet die van een individuele eenheid. Bovendien houden individuele eenheden ook amper hun formatie aan. Een shield wall of phalanx stelt geen ruk voor en ligt zo aan duigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 09:29
Ik heb nochtans mijn tanden al stukgebeten op Phalanx formaties in steden.

Ik stoor me voornamelijk aan het feit er geen optie is van lijn vasthouden, maar als het gevecht eenmaal begint, staat iedereen een beetje door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Topic blijft intressant, al is met alleen al met de historische achtergronden te lezen over units en tactieken :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Formations zitten in de game, alleen moet je ze weten vinden. En dat is een grote blunder in mijn ogen van CA.

http://imgur.com/a/xOTyP

Kort samengevat: CTRL+G + group defend FTW :) Met de eerste shortcut lock je de formatie van de units die je geselecteerd hebt. Group defend is de 'guard mode' die spijtig genoeg ontbreekt voor individuele units.

Doe je dit niet krijg je inderdaad een zooitje ongeregeld zodra je contact hebt met een vijandige eenheid, wat uiteraard totaal niet realistisch was bij o.a. de Romeinse formaties, zoals hierboven mooi omschreven.

Phalanxes triggeren dacht ik by default de 'defend' ability, daarom dat deze wel mooi blijven staan als ze aangevallen worden.

Enige nadeel is dat deze group commands niet werkt over meerdere groepen, dus je kan geen opstelling maken van meerdere groepen en deze 'locken' zonder dat je de inviduele groepen (nummering) nog behoudt. Dat kon vroeger wel dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n civil war van laatst was wel een beetje een aanfluiting moet ik zeggen. Ik had ni Brundisium toevallig net een full stack gemaakt en liet meteen een andere full stack vanuit griekenland overkomen...hiermee was het eigenlijk binnen een beurt gedaan met het senaat-leger(6 legions van 12 units). Ze hadden uiteraard geen eten, dus attrition...en na één aanval van mij op drie van hun legers, moest ik de beurt beëindigen...tijdens hun beurt vielen ze me drie keer aan. Alles gewonnen en Italia was weer van mij.

Het hele formatie gebeuren is inderdaad een verstopt. Ze hadden dit denk ik beter kunnen uitwerken en duidelijk maken hoe het precies werkt. Ik had wel al uitgevonden dat formationgroups meer opties hebben.
Ik vind die defend optie wel eens handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Mijn laatste civil war (is nu op het einde) was echt bruut awesome. Ik speel met Sparta, en er ontstand een civil war in Rome. Zat dus nog lekker veilig een zee tussen. Ze spawnden een stuk of 15 brute elite-legers, die al snel alles wat ik had op het italiaanse schiereiland overrompelden. Ik had daar alleen wat garrison legertjes die welliswaar nog duizenden vijanden hebben kunnen doden, maar toch echt bezweken onder de druk van 4 full stack legers.

Ondertussen mijn 2 (bijna full-stack) vloten naar de zee tussen Italië en Griekenland gestuurd om te verdedigen tegen een invasie vanuit zee. Die kwam al vlot, eerste wisten ze met 4 full stacks de overkant te bereiken waar een gigantische slag ontstond van mijn kleine (maar weer zéér elite) garrison legertje en mijn full-stack vloot die voor de kust lag. De vijand kwam met 4 volledige vloten aan. Eerst dus een gigantische zeeslag waarbij ik 2,5 volledige vloten heb verwoest, waarna de strijd losbarstte in de stad. Na deze slag nét overwonnen te hebben volgde weer een aanval met zo'n 3 fullstack legers vanaf zee. Deze keer had ik mijn andere vloot ter beschikking waardoor ik ze weer voor de kust te lijf kon gaan.

Ze hebben nog zo'n 5 full stack legers over, daarmee waren ze via het zuiden van griekenland naar Athene aan het zeilen. Ik heb dus al mijn allies in de buurt gevraagd de oorlog te joinen om te hopen dat hun vloten de vijand kunnen vertragen.

Ik vind dit wel heel erg leuk zo, eigenlijk de eerste keer in het spel dat ik écht een uitdaging voel en het gewoon spannend vind om te spelen :) Ik zou het wel leuk vinden als dit vaker zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blood & Gore DLC
Helaas niet gratis :-( Al ziet het er wel onwijs goed uit :P

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 29-10-2013 22:54 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wtf 2,50 voor enkel wat gore? Ze zijn echt doorgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is wel mooie gore :P
Maar inderdaad, ik vind het ook nogal wat. 49 cent ofzo zou wat beter passen (gratis kan niet, want dan zouden ze rating-problemen krijgen)

[ Voor 76% gewijzigd door anandus op 29-10-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja het ziet er goed uit. Zal wel een side project geweest zijn van een designer waar ze nu even op cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
anandus schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:47:
Blood & Gore DLC
Helaas niet gratis :-( Al ziet het er wel onwijs goed uit :P
Woah, vet 8) Daar geef ik dus met plezier 2,5eur aan uit, al is dit volgens mij een reeds lang op voorhand ingecalculeerde add-on. Je gaat toch niet alle modellen nadien pas van dergelijke animaties voorzien... die zijn ongetwijfeld al opgenomen en geïmplementeerd samen met de gewone animaties.

Merk op dat er voor Shogun 2 een gelijkaardige add-on is gereleased, buiten uiteraard voor de extra inkomsten wordt dit niet in de standaard release gestopt omdat de rating anders te streng is en de game dan in verschillende landen zelfs niet mag verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ondertussen binnengehaald en getest: ziet er echt bruut uit, niks gemerkt van performance problemen ofzo. Echt een meerwaarde!

En het is zover, civil war... ik weet wat te doen dit weekend :+

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/esmglw.jpg

Edit: dat was het dan voor deze legendary campaign... ik heb de befaamde 'crash after civil war' bug |:( Veel threads van teruggevonden maar blijkbaar nog steeds niet gefixd.

[ Voor 26% gewijzigd door Sfinx- op 31-10-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik heb ondertussen ook een civil war, maar die kwam niet bij mijn hoofdstad? Een stuk ten noorden, zuid duitsland ofzo... wel een mega leger uit het niets (inderdaad erg onrealistisch), maar gelukkig niet al te dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Lekker leger Sfinx :P Is er een manier om vaker zo'n civil war te triggeren? Ik vond het erg vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisco202
The saga continous, episode 6 and 7 coming soon. stay tuned to receive an exclusive behind the scene documentary "how to release a game properly"

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/n5mqrp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:48
Heb sinds patch 2 het spel niet meer aangeraakt. Terwijl rome 1 zo ongeveer mijn meest favoriete game ooit is.
Ik ga het spel wel weer proberen als ze ongeveer uitgepatched zijn. Hoeveel zullen er komen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Piekartz87 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:52:
Heb sinds patch 2 het spel niet meer aangeraakt. Terwijl rome 1 zo ongeveer mijn meest favoriete game ooit is.
Ik ga het spel wel weer proberen als ze ongeveer uitgepatched zijn. Hoeveel zullen er komen denken jullie?
CA kennende te weinig. Alle afgelopen total wars waren compleet kapot gereleased. Sommige hebben ze weten te reparen (Shogun 2/fots) andere zijn kut met peren (empire). Dan is het ook nog CA dus best kans dat alles op een gegeven moment werkt en ze het zelf weer verneuken met een patch. Hebben ze ook veel ervaring mee. Ergens tussen nu en een jaar kan je een redelijk werkend spel verwachten, maar niet het spel dat ons beloofd is.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

Postius schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:45:
[...]
Ergens tussen nu en een jaar kan je een redelijk werkend spel verwachten, maar niet het spel dat ons beloofd is.
En dan staat de volgende ontwikkeling (nieuwe total war titel) al weer in de spotlights om dit te debacle langzaam maar zeker weg te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Avalaxy schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:27:
Lekker leger Sfinx :P Is er een manier om vaker zo'n civil war te triggeren? Ik vond het erg vet :)
Ja ik had iets van dit wordt een leuke uitdaging, tot mijn game dus crashte bij de volgende turn :'( Wel erg demotiverend, geen legendary campaigns meer voor mij, dit wil ik geen 2x meemaken.

Dan maar eens kijken of er ondertussen al andere leuke mods uit zijn naast Radious, die het pittig genoeg maken. Want Radious op VH was eigenlijk een cakewalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cisco202 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 01:41:
The saga continous, episode 6 and 7 coming soon. stay tuned to receive an exclusive behind the scene documentary "how to release a game properly"

[afbeelding]
Patch 6 is al geweest ;)
Het zorgde ervoor dat Blood & Gore geïnstalleerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisco202
Bij het nemen van de screenshot zag het er zo uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Awesome, Rome 2 komt naar SteamOS :)

[ Voor 57% gewijzigd door anandus op 08-11-2013 12:28 ]

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:33
Is Rome II nu al speelwaardig, of hangt het nog steeds van bugs aan elkaar?

• Avalaxy
Mwah, het gaat best aardig. AI blijft nog weleens stilstaan, en de diplomacy is nog weleens raar. Maar in principe gewoon goed speelbaar imho.

• Piekartz87
blood and gore maar eens proberen dan maar. kijken wat 4 extra patches toegevoegd hebben

• Avalaxy
Ik vond blood & gore het absoluut niet waard. Je merkt er vrijwel niks van. Uitgezoomd zie je eigenlijk niks, ingezoomd kun je toch niet ver genoeg inzoomen om bv. te zien hoe iemands hoofd af wordt gehad. Verder vind ik het allemaal vrij fake overkomen.

• Piekartz87
Ik merk het inderdaad... daarnaast niks verbeterd aan het spel. ARMA 3 kan ik bijna voluit draaien (terwijl dat ook niet het best geoptimaliseerde spel ooit is) en Rome 2 blijft gewoon secondes stilstaan tijdens een battle. De benchmark geeft mij 55 fps ofzo. Maar het draait dus voor geen ene meter.
Het was een custom battle met een halve stack als het ware.

Daarnaast is het onoverzichtelijk, de general valt dood neer bij een zuchtje. Formaties... welke formaties? Control G heeft weinig zin. 1 aanpassing aan mijn lijn en alles loopt weer door elkaar heen.
1 en al frustratie en geen fun.

Rome 1 was prachtig. Ik ga dat wel weer spelen. Zonde wat ze met deze titel hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Er is wel weer een nieuwe patch uit (patch 7 beta). Heb hem nog niet geprobeerd, maar zou e.e.a. moeten aanpassen aan battles (zoals "Reduced “blobbing”, where units converge into a disorganised brawl")

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- Formed Attack button added for key disciplined units (eg Legionaries, Hoplites, Pikemen). Disciplined units are now better at keeping formation when fighting.
- Improved existing unit formations.
- Reduced “blobbing”, where units converge into a disorganised brawl
- Adjusted spacing of some infantry units to prevent units being too cramped.
- New guard mode mechanic: units will be in guard mode behaviour by default and hold their line unless they have a direct attack order.

Die opties zouden het spel wel serieus moeten verbeteren. Ben erg benieuwd.

- Units firing from walls now fire with all ranks.
Zou eens tijd worden. Zo schijt irritant dat archers op de muren nutteloos zijn omdat maar een paar van hen daadwerkelijk schieten.

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 15-11-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Je moet een TotalWar spel ook pas na een jaar kopen. Alle DLC en de meeste bugs geplet. Maar het blijft een moeizaam geheel. In Empire had je al dat kanonnen alleen links van de tegenstander schoten. Die moest je handmatig richten of gewoon wet van de grote getallen. :P

Zit de reinforcement bug er nog in?
1) ga met een tweede leger dichtbij genoeg staan voor reïnforcements
2) wissel de volgorde van opkomst van het tweede leger
3) zie hoe je artillery opeens bestaat uit formaat legioen en v.v. Dat legioen healt weer naar volle kracht, het 'nieuwe' regiment blijft ook het volle formaat. In Empire had je zo General units van 120, kanonnen, etc.

Maar Rome2 zou toch oorspronkelijk rond voorjaar 2014 uitkomen?

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 15-11-2013 09:03 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Woei, mooie changes Tsurany :) Idd ook van die archers, het gross stond uit z'n neus te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik dacht ik probeer Rome II weer eens. Dit omdat ik op het moment zo ongelofelijk klaar ben met BF4 en ik Rome een tweede kans wou geven. Wat ik ook probeer, de game crasht bij launch meteen al. :')

Wat een ongelofelijk teringjaar is dit voor gaming zeg. Geen game die normaal werkt. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-11-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je eens je computer nalopen want als je met eerder genoemde games al problemen hebt dan kun je niet meer spreken dat het alleen maar aan de games ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik ben al een tijdje hooked aan deze channel:
YouTube: Lord Soth

Superveel gedetailleerde lectures over Alexander, Griekenland, Rome e.d.

Bijvoorbeeld iedereens favoriete onderwerp: Wat is beter, de phalanx of de romeinse legioenen?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cPJzvnPLfcM]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNdz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 11:55
Ben nog steeds helemaal verkocht aan Rome!
Daarnaast is een phalanx sowieso beter, als die maar door pikeman wordt uitgevoerd.
Meerdere malen tegen vrienden toegepast en de goedkoopste pikeman winnen het gewoon in phalanx van de romeinen. Hou alleen altijd zware infanterie op de flanken want daarvoor zijn ze wel kwetsbaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
De kracht van de legioenen in tegenstelling tot phalanx is ook de mobiliteit. Als je head-on gaat dan winnen de phalanx formaties uiteraard. Het kan dus maar zo zijn dat je tegen een andere speler met legioenen makkelijk het loodje legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Als je Rome 2 gekocht hebt op DVD dan zit er een boekje bij over Rome vs. de Macedonische phalanx. Dat verhaal geeft wel een interessant inzicht in hoe de romeinen dachten over de phalanx-formatie en hoe ze er mee om gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Piekartz87 schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:28:
De kracht van de legioenen in tegenstelling tot phalanx is ook de mobiliteit. Als je head-on gaat dan winnen de phalanx formaties uiteraard. Het kan dus maar zo zijn dat je tegen een andere speler met legioenen makkelijk het loodje legt.
Nouja, dat valt dus wel redelijk mee als je dat filmpje mag geloven.
1. De Phalanx was zo'n on-mobiel nog niet. Check ook de filmpjes over Alexander bijvoorbeeld.
2. Bij Pydna ging ze head-on en door de volharding van de legioenen wisten ze heel goed weerstand te bieden en kwam een zwakte aan het licht waar de phalanx niet eerder last van had en hebben ze de slag uiteindelijk verloren (26:20)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:46
Is er eigenlijk ergens een korte guide die de economie en de senaat een beetje uitlegt? Het spel is nogal karig met informatie vind ik en het boekje dat meegeleverd werd is ook maar half en half nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
Ik zou ook graag veel meer willen weten over de senaat. Ik zit momenteel met een approval rate van ongeveer 60%, wat me perfect lijkt. Maar ik zit al wel ruim in het laatste stuk van die empire meter. Dus ik kan elk moment civil war verwachten. Dus nu ben ik mijn oorlogen rustig aan terug afbouwen om mijn legers terug wat centraler in het spel te zetten (ik heb ook een paar supergrote clientstates, die nogal op een ongelukkige plaats liggen, dus mijn empire is heel erg versnipperd. )

Ik heb hier overigens nog iets interessants gelezen over een performance boost die gehaald kan worden door core0 uit te schakelen in taakbeheer, en het spel enkel te laten draaien op de andere cores.
Hier heb ik dat gevonden:
http://www.twcenter.net/f...?631503-PERFORMANCE-BOOST
Heeft iemand hier al ervaring mee? Vanavond ga ik het sowieso uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Pkunk schreef op zondag 24 november 2013 @ 10:47:
Ik ben al een tijdje hooked aan deze channel:
YouTube: Lord Soth

Superveel gedetailleerde lectures over Alexander, Griekenland, Rome e.d.

Bijvoorbeeld iedereens favoriete onderwerp: Wat is beter, de phalanx of de romeinse legioenen?
[video]
Hey heel veel Kenneth Harl's daar, die vent is geweldig! Van TheTeachingCompagny. Erg nice materiaal om te kijken als je wat meer details wilt weten. Bookmarked.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:43:
Misschien moet je eens je computer nalopen want als je met eerder genoemde games al problemen hebt dan kun je niet meer spreken dat het alleen maar aan de games ligt.
Het was een mod die verouderd was en niet uit stond. Verder wil ik BF4 en Sim City nou ook niet echt voorbeelden van fatsoenlijke en stabiele games. :/

Maar ik speel weer. Alweer een nieuwe campagne gestart en ben nu na een paar dagen bij turn 43. Nu eindelijk heel Italië veroverd. Het duurde op zijn zachts iets langer omdat er eens tegenstand was. Die Etrusken waren echt een stelletje terroristen met hun constante ik val jou aan waar jij geen leger hebt. Het was alleen wel beter dan attack stad en sloop ze allemaal in een keer. ;)
Dan toen ik net de Etrusken aan het bevechten was verklaarden de Veneti en de Raeti me ook de oorlog. De Raeti hebben geen bal gedaan totdat ik na z'n 30 turns klaar wat met enemy agent is irritant bezig en vrede aanbood. De Veneti vielen daadwerkelijk aan met een fatsoenlijke volle stack die helaas voor hun in een stack van 19x legionairs en 1x generaal liepen. De turn daarvoor allemaal geupgradede van Hastati. Het liep niet goed af voor de Veneti. :+

Toen had je alleen nog Etrusken op Corsica en wat vervelende galliers in noord Italië. Toen kreeg ik alleen een paar opstanden omdat ik op zijn zachtst gezegd wat veel slaven had verzameld. Ze schoten er alleen niet veel mee op want ik stuurde de overlevenden gewoon terug. Je dood het bezit van senatoren niet. ;)
De Insurbres heb ik gewoon een keertje neergenuppeld toen ik er zin in had en net de Etrusken afgemaakt en Genua ook maar even opgeruimd. Er was geen leger in de stad en er dopperen twee units op zee dus die hadden denk ik een slag verloren ergens. Though luck bra. :P
Ondertussen toen ik allerlei rebellen terug de slavernij in aan het gooien was was Syracuse goed bezig om Carthago uit te moorden. Ik vond dat alleen zeer irritant want ik wil Carthago vermoorden en Syracuse moet ook dood. De ene mag dus niet sterker worden ten koste van de andere. Beide zwak en beide dood. Ik wou eigenlijk de Etrusken vermoorden maar toen zag ik dat Syracuse, Lilybaeum en Karalis allemaal door rebellen waren bezet. Ik neem gewoon even droog die steden allemaal in. Dank je Carthago en Syracuse. Syracuse is nu gewoon dood. Carthago word op het moment gesloopt door Libya. 8)

Al in al vind ik het wel een verbetering sinds de laatste keer dat ik speelde. De AI kan nu een soort van nadenken hoewel battles nog een beetje bedroevend zijn. Zeker omdat de legionairs gewoon alles afmaken. Verder lijkt trade nu gebaseerd op logica. Niemand wou handelen totdat ik wat gebieden had en wijn, olijfolie en wat ander spul had om te exporteren. Verder ben ik nu bondgenoten met Egypte, Sparta en Athene. Ik ga dus voor het oosten en Macedonië kapot meppen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Pkunk schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:15:
[...]

Nouja, dat valt dus wel redelijk mee als je dat filmpje mag geloven.
1. De Phalanx was zo'n on-mobiel nog niet. Check ook de filmpjes over Alexander bijvoorbeeld.
2. Bij Pydna ging ze head-on en door de volharding van de legioenen wisten ze heel goed weerstand te bieden en kwam een zwakte aan het licht waar de phalanx niet eerder last van had en hebben ze de slag uiteindelijk verloren (26:20)
Het valt mee maar toch zijn ze mobieler, een legioen kan veel sneller hervormen bijvoorbeeld.

Ik zou wel willen weten hoe het ze zou vergaan tegen de phalanx troepen in de tijd van Alexander, de tijd van de phalanx. Legioenen van Augustus tegen Alexander z'n phalanx troepen :P

Tijdens Pydna had je niet de beste phalanx troepen die er ooit zijn geweest.
De romeinen hebben daar ook gewonnen door mobieler en flexibeler te zijn. Het komt natuurlijk ook door de generaals.

Ik denk dat het sowieso moeilijk is om te spreken van wie/wat is er nou beter. Er zijn meerdere factoren in een leger dan alleen de legioenairs en de phalanx. Beide zijn natuurlijk niet misselijk en in verschillende omstandigheden is het moeilijk te zeggen wie er dan zou winnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Piekartz87 op 27-11-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Die phalanx zijn zo te zien wel aardig de sjaak als je ze flankt

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:59
Is het spel al een beetje op niveau na de patches? Ik heb hem bij launch maar niet gehaald vanwege de rare capriolen van de ai. Maar misschien komt ie voor -50% langs in de steam sale.

Anders wacht ik gewoon tot de summer sale :)

Mechwarrior Online: Flapdrol

Gewoon kopen in de steam sale, hij is speelbaar genoeg voor flink wat uur vermaak.

• Sfinx-
Is de bug er al uit gesloopt waarbij je game crasht op de end-turn na de civil war? Daar ben ik toch echt op afgeknapt. Kwam niet altijd voor maar dus wel in mijn legendary campaign (met overigens 20 full stacks ofzo die gespawned werden).

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

haarbal schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:50:
Is het spel al een beetje op niveau na de patches? Ik heb hem bij launch maar niet gehaald vanwege de rare capriolen van de ai. Maar misschien komt ie voor -50% langs in de steam sale.

Het is nu redelijk speelbaar en ik speel grotendeels zonder mods. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
haarbal schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:50:

Hij is nu -50% op steam. Nog ongeveer 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Ik heb wel spijt dat ik deze game gekocht heb. Het was voor mij voldoende geweest als ze Rome I hadden gepakt en alleen de graphics een update hadden gegeven. Maar vooral de bugs zijn irritant zeg. Spel is gewoon niet af. K** advies ^^ om te het kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
Zoveel bugs zitten er toch niet meer in? De meeste vervelende dingen zijn er uitgehaald. Sinds de laatste patch lijkt de AI ook verbeterd te zijn, gisteren zelfs een zware nederlaag (full stack volledig wiped out) geleden waarvan ik er zeker van ben dat ik dat vroeger gewonnen zou hebben. Ik was wel zwaar in de minderheid, maar de AI heeft een paar erg goede maneuvers gedaan waardoor ik kansloos verslagen werd. (Strafexpeditie in de vorm van 8 full stacks is al onderweg :P )

Heeft er al iemand geprobeerd om voor economic victory te gaan? Momenteel heb ik alle voorwaarden, behalve voldoende inkomen. Ik haal 30k per jaar binnen, met belasting naar max kan ik 45k geloof ik, maar ik moet naar 80k. Ik heb al heel wat gebouwen gezet om zoveel mogelijk omzet te draaien, daar is nog ruimte voor verbetering, maar ik verwacht niet dat dat zoveel gaat opbrengen. Ik kan niet veel meer extra land binnenhalen aangezien ik 20 tradepartners moet hebben (heb er nu 21, ik kom van 29), maar het is erg fragiel. Ik probeer zoveel mogelijk defensive alliances aan te gaan, zodat niet iemand anders landje pik doet maar heel wat tradepartners hebben daar geen zin in. Mijn 2 grootste client states zijn helaas wel aan het uitbreiden (gelukkig zijn ze pasgeleden serieus teruggeslagen). Heeft iemand hier al wat ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eerste campaign expansion is aangekondigd (Caesar in Gaul).
Deze lag natuurlijk enorm voor de hand. Ik ben benieuwd wat voor expansion campaigns er nog meer komen :)
Caesar in Gaul is a standalone campaign pack for Total War: ROME II covering Julius Caesar’s war of expansion against the Gaulish tribes. Players can choose from four playable factions in this conflict: the Gallic Arverni, the Germanic Suebi, the Belgic Nervii and Rome, in a campaign inspired by Caesar’s Commentarii de bello Gallico (Commentaries on the Gallic war).

Offering a tighter scope in terms of time and geography than Rome II (58-51BC), the Caesar in Gaul Campaign Map is an expanded, more detailed vision of Gaul and the south coast of Britannia.

Compared with ROME II’s map of Gaul, Caesar in Gaul contains more regions and provinces, more factions (both playable and non-playable), and a series of famous generals and statesmen from history which the player will employ or fight against depending on their chosen faction.

A war of great profit and glory for Caesar, this conflict made him extremely popular with the people of Rome… though less so with the senators, who saw him gathering power to himself in a series of events that ultimately lead to his ascension to Dictator.

[ Voor 77% gewijzigd door anandus op 02-12-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan zeggen wat je wilt maar die verdiepingscampaigns zoals ze ook in Medieval 2 zaten waren wel erg leuk om te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
crazyx schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:17:
Zoveel bugs zitten er toch niet meer in? De meeste vervelende dingen zijn er uitgehaald. Sinds de laatste patch lijkt de AI ook verbeterd te zijn, gisteren zelfs een zware nederlaag (full stack volledig wiped out) geleden waarvan ik er zeker van ben dat ik dat vroeger gewonnen zou hebben. Ik was wel zwaar in de minderheid, maar de AI heeft een paar erg goede maneuvers gedaan waardoor ik kansloos verslagen werd. (Strafexpeditie in de vorm van 8 full stacks is al onderweg :P )

Heeft er al iemand geprobeerd om voor economic victory te gaan? Momenteel heb ik alle voorwaarden, behalve voldoende inkomen. Ik haal 30k per jaar binnen, met belasting naar max kan ik 45k geloof ik, maar ik moet naar 80k. Ik heb al heel wat gebouwen gezet om zoveel mogelijk omzet te draaien, daar is nog ruimte voor verbetering, maar ik verwacht niet dat dat zoveel gaat opbrengen. Ik kan niet veel meer extra land binnenhalen aangezien ik 20 tradepartners moet hebben (heb er nu 21, ik kom van 29), maar het is erg fragiel. Ik probeer zoveel mogelijk defensive alliances aan te gaan, zodat niet iemand anders landje pik doet maar heel wat tradepartners hebben daar geen zin in. Mijn 2 grootste client states zijn helaas wel aan het uitbreiden (gelukkig zijn ze pasgeleden serieus teruggeslagen). Heeft iemand hier al wat ervaring mee?
Ik heb ze niet zitten tellen natuurlijk, maar ik ben begonnen met Rome. Een general zit dan op zee en die weigert het land op te komen. Bug lijkt me, want andere kunnen zo zee in en uit. Dus ik disband hem en gelijk hele 'faction' scherm bugged. Die laat niets meer zien, terwijl ie (bovenin) zegt dat mijn general er nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

anandus schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:36:
De eerste campaign expansion is aangekondigd (Caesar in Gaul).
Deze lag natuurlijk enorm voor de hand. Ik ben benieuwd wat voor expansion campaigns er nog meer komen
Ik wacht gewoon even geduldig of het €15 waard is.
Veder was Rome II al in de steam sale. Wie weet wat er nog komt met de winter sale. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
crazyx schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:17:
Probeer eens voor de grap een multiplayer campaign te spelen, deze game modus is al 3 weken onspeelbaar door desyncs en crashes. Bovendien werkt de siege AI nog steeds niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Met een videokaart driver update draait het spel nu wel fatsoenlijk bij mij. Probeerde een campaign te doen met de Galliers. Ik begon lekker maar op het gegeven moment kon ik geen enkele battle meer winnen. Mijn full stacks met betere units dan andere barbaren sloegen massaal op de vlucht toen de vijand mijn troepen aanraakte.
Hierna met Sparta een campaign begonnen (deze houden tenminste formatie wanneer nodig) en ik win alles.

In Rome 1 veegde ik alles van de kaart met mijn barbaren maargoed... Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analoge
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09-2024
Heeft iemand anders ook problemen bij grote battles (4k+) dat de units erg schokkerig bewegen maar de camera gewoon nog vloeiend rond beweegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
DanielWW2 schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:55:
[...]

Ik wacht gewoon even geduldig of het €15 waard is.
Veder was Rome II al in de steam sale. Wie weet wat er nog komt met de winter sale. ;)
Verwacht gewoon dezelfde prijs. Pas als er een gold versie van is met alle DLC en expansions zal ik het spel voor 10-15 euro in een sale oppikken. Ik snap werkelijk niet waarom ze bij CA telkens in dezelfde val trappen. Met de mod-community die actief in de AI liep te sleutelen, zou toch wat mogelijk moeten zijn? Ze hebben alleen veel dichtgetimmerd tegenwoordig tegen modden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Analoge schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:19:
Heeft iemand anders ook problemen bij grote battles (4k+) dat de units erg schokkerig bewegen maar de camera gewoon nog vloeiend rond beweegt?
Ja dit viel mij gisteravond ook op. De gevechten lijken in slow motion te gaan maar de camera beweegt nog wel vloeiend. Bij mij was het bij een 7k vs 3k city siege battle gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hmm, er is weer een update. Zie alleen nog niks terug op de site wat de update nou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyms
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:25
Add-on: Baktria faction playable. Door steam auto-installed volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yups, Baktria staat nu ook tussen de DLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
anandus schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:20:
Yups, Baktria staat nu ook tussen de DLC
onzin update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 09:48

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Welke mods draaien jullie zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Geen ;) Vind het met alle patches prima te spelen. Misschien weet ik niet wat ik mis hoor.

Iemand die de expansion gaat kopen/heeft gekocht? Lijkt me wel interessant, vooral omdat de wereld wat kleiner zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
Ik heb de expansion gekocht en zal hem vanavond/morgen even proberen. Het leek mij ook wel interessant, dat de wereld kleiner is. Ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er een patch? Steam is een megaüpdate aan het downloaden, 1.1Gb?

Edit:
Patch 8 notes

[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 17-12-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Als je even op het Rome 2 forum had gekeken had je het geweten :P

http://forums.totalwar.co...73035da392dd4c3ebccc70019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
en? eerste impressies van CiG?

• Julios
Mijn eerste impressie was best goed. Wat ik wel vreemd vond is dat bepaalde characters worden geintroduceerd door een item te researchen.
Als ik wat meer gespeeld heb laat ik wat meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:59
de game is nu te koop bij steam voor 27,49. Is dat het inmiddels waard? Ik was een groot fan van rome total war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:33
Ja, is het inmiddels zeker waard. Naar mijn mening prima speelbaar!

Verwijderd

wie kan mij helpen.

Ik heb Rome2 geinstalleerd,op de pc en via steam.
Als ik nu wil spelen krijg ik het lichtblauwe beginpagina als hij laad,daarna wordt alles zwart en gebeurt er verder niets meer,zie alleen het pijltje van de muis nog.

Weet iemand wat en hoe ik er iets aan kan doen?

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 09:48

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:25:

Chris
Wat zijn de specificaties van je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:25:
wie kan mij helpen.

Ik heb Rome2 geinstalleerd,op de pc en via steam.
Als ik nu wil spelen krijg ik het lichtblauwe beginpagina als hij laad,daarna wordt alles zwart en gebeurt er verder niets meer,zie alleen het pijltje van de muis nog.

Chris
Exact hetzelfde probleem. Vanalles al geprobeerd.

Specs:
R9 290
Intel 4650
16Gb

Wat heb ik geprobeerd:
- opnieuw geinstalleerd
- Rome2 map verwijderd onder C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\The Creative Assembly
- Virusscanner uit
-
vcredist_x86-90.exe
vcredist_x86-100-sp1.exe
vcredist_x86-80-sp1.exe
opnieuw geinstalleerd (gerepareerd)
- Integriteit lokale spelbestanden gecontroleerd.

En nog steeds een zwart scherm bij opstarten. :(

Geen idee wat nu.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Wel juiste drivers?

Hebben jullie ook dat de game gaat laggen met enorme legers.

[ Voor 62% gewijzigd door New Yorker op 28-12-2013 04:25 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de problemen, misschien hier een topicje openen? :)
Spielerij - Problemen & Vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan1984
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-05-2020
na het laden van het opgeslagen spel. kan ik end turn doen. Maar bij de nieuwe turn krijg ik alle news updates en kan vervolgens nergens meer op klikken. Het spel loopt dus "vast". Wie kan mij helpen?Afbeeldingslocatie: http://steamcommunity.com/profiles/76561198118016045/screenshots/
Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste