Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Ik adviseer jullie om geen opt-in te doen want ik kom niet verder dan het splash screen met patch 4 beta....

Edit:

Never mind, even de Radious mod uitgeschakeld en hij doet 't weer :)

Edit 2:

De game start wel op maar ik kan mijn opgeslagen campaign niet meer laden, dan crashed de game. Ik kan nog wel een nieuwe campaign starten....

[ Voor 56% gewijzigd door rickjehh op 04-10-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickjehh schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:04:
Ik adviseer jullie om geen opt-in te doen want ik kom niet verder dan het splash screen met patch 4 beta....

Edit:

Edit 2:

De game start wel op maar ik kan mijn opgeslagen campaign niet meer laden, dan crashed de game. Ik kan nog wel een nieuwe campaign starten....
Is die opgeslagen campaign misschien met de radious mod gedaan? Grote kans dat het daaraan ligt.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
anandus schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:02:
[...]

Is die opgeslagen campaign misschien met de radious mod gedaan? Grote kans dat het daaraan ligt.
Ja klopt. Ik wacht even tot die patch 4 ondersteunt en dan ga ik me weer inschrijven voor patch 4 beta. Die angry review is trouwens echt briljant :D

[ Voor 6% gewijzigd door rickjehh op 04-10-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 15:01
Waar is die 1.4 dan? Ik krijg niks binnen via steam.

edit: oh, het vinkje voor de beta was weer automatisch uitgezet.

[ Voor 39% gewijzigd door Avalaxy op 04-10-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Avalaxy schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:30:
Waar is die 1.4 dan? Ik krijg niks binnen via steam.

edit: oh, het vinkje voor de beta was weer automatisch uitgezet.
Dat is vrij logisch aangezien de patch3beta niet meer bestaat en er een nieuwe patch4beta optie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ja maar ik dacht dat het gewoon was "opt in voor ALLE betas".

Hmm, ik krijg een CTD bij het starten van het spel (geen mods).

[ Voor 35% gewijzigd door Avalaxy op 04-10-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
rickjehh schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:04:

Edit:

Edit 2:

Misschien is het handig om mensen geen advies te geven als je mods ernaast draait. Voordat je verkeerd advies geeft.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Postius schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:48:
[...]

Misschien is het handig om mensen geen advies te geven als je mods ernaast draait. Voordat je verkeerd advies geeft.
Ik corrigeer mezelf toch daaronder of heb je daar toevallig overheen gelezen? Wat is het probleem precies? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Mijn indruk tot nu toe is redelijk positief. Met de Suebi begonnen, beurt 40, en gaat op zich aardig, wel wat cash problemen :P.
Gisteren een mooie defence battle in een dorpje, wat ook mooiste moment tot nu toe was in het spel. De verhoging in het midden van het dorpje met 2 opwegen naar de vlag moest verdedigd worden. De odds waren 30% kans op winst; maar met de smalle opweg naar boven was dat voordeel voor de AI weg, en konden mijn Wodan spears en Germanic Youth lekker huishouden, en winnen!

Vervelendste is dat om de 5 a 10 beurten het spel vastloopt. Dus na pakweg half uur spelen is het weer gedaan met de pret :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-08 13:20
Een klein vraagje:

Ik heb een hele resem unit packs lopen, ik kan de units perfect gebruiken etc.
Maar ik zie ze nooit terugkomen bij de AI.
"Ziet" de AI die units niet om ze zelf te gebruiken of gebruikt ie ze überhaupt niet (en dus alleen de vanilla units)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:47:
[...]

Download de retrofit mod, Stainless steel en de Darth mod. Dan heb je echt een goddelijk Total War deel.

Ook is broken crescent echt een aanrader. Verplaatst heel M2 naar het middenoosten als unieke setting.

Maar stainless steel + darth mod, dat is gaaf.
Inderdaad, met de mods heeft Medieval II een erg fijn speelbare AI. En het ziet er allemaal heel goed uit - ook op wat oudere hardware loopt het als een speer. Met alle graphic settings op maximaal.

Hopelijk komen er snel meer mods voor Rome II en dat alle problemen snel rechtgetrokken worden. Want Medieval II is echt volop genieten met de mods, hopelijk nu snel ook met Rome II.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/i6w6qc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had net even een oh snap moment, civil war en 24 vijandelijke legions terwijl ik er zelf maar 17 op het veld heb. Dit is op Legendary met Radious. :*)

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/rome2_2013_10_05_21_1e3urc.jpg

Nog beter, de AI maakt een bijna perfecte kopie van mijn legions!
Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/rome2_2013_10_05_smalowoiv.jpg

1x Veteran Legionary General
3x Mounted Sword Legionaries
2x Equites (1x en 1x Lancers)
2x Praetorians (0)
1x First Cohort
1x Second Cohort (2x)
5x Heavy Legionaries (6x)
3x Veteran Legionaries
2x Roman Archers

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:41:
Had net even een oh snap moment, civil war en 24 vijandelijke legions terwijl ik er zelf maar 17 op het veld heb. Dit is op Legendary met Radious. :*)

[afbeelding]

[afbeelding]

2x Praetorians (0)
1x First Cohort
1x Second Cohort (2x)
3x Veteran Legionaries
2x Roman Archers
Na zoveel turns heb je er geen probleem meer mee, ze kunnen het namelijk niet onderhouden ;).

Vind jouw eigenlijk veel income hebben. 24 k met 17 legioenen. Ik had iets van 24k toen ik zo goed als alles had met maar iets van 10 legioenen...

Trouwens, heeft iemand al die 'trade' victory gehaald? die van +20 verschillende tradepartners enzo? Want iedereen verklaard mij de oorlog, terwijl ze een halve wereld verder zitten en ze mij dus nooit aanvallen, of ze willen nooit, maar dan echt nooit traden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:41:

[afbeelding]

[afbeelding]

2x Praetorians (0)
1x First Cohort
1x Second Cohort (2x)
3x Veteran Legionaries
2x Roman Archers
Bij mij ontstond gisteren ook in EXACT die stad een burgeroorlog. Stuk of 15 legions, allemaal elite-eenheden... Heb er 8 af kunnen slaan (mede doordat de AI bugged was en ergens spawnde waar ze niet weg konden komen. Beetje jammer alleen dat mn PC 1 FPS produceert na een half uurtje in zo'n gevecht, zelfs als bijna iedereen dood is. Irritante bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Zojuist een Military Victory te pakken met Rome. Op normal, dat dan weer wel.

140 steden verzamelen is gewoon een ordinaire grind. Laatste paar uurtjes waren dan ook niet echt spannend omdat je over alles heen walst wat je aanraakt. Denk dat ik het spel nu een tijdje laat liggen. Voelde een beetje als zo'n bordspel dat net iets te lang door gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Doler schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:44:

Vervelendste is dat om de 5 a 10 beurten het spel vastloopt. Dus na pakweg half uur spelen is het weer gedaan met de pret :(.
toevallig een overklokte cpu? ik had het nog niet eerder gehad maar dit spel stresst de cpu zo netjes dat ik bij de highperformance overklok een beetje voltage extra moest geven (had hier al een aantal films mee geconverteerd etc en nog nooit vastlopers gehad), en dit scheelt minstens 50% vastlopers van het spel.
gebeurd nog weleens maar niet vaak meer.

Ook de 1core uitschakelen helpt een stuk, scheelt een hoop lag en hapering en kan gewoon normaal alt-tabben

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Weer wat tijd gehad om te spelen(patch 3, no mods).

Dacht ik ga eens Carthage aanvallen nadat ik de Etruscan league ad uitgeschakeld met Rome, bleek niet z'n goed plan dat ik maar 1 vloot had. Finaal afgemaakt door de AI van Carthage en hun bondgenoten, daarna interne problemen waar ik niet meer te boven kwam :p.

Niet zo slim om Carthage aan te vallen zonder fatsoenlijke vloot, en back-up in eigen land haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Bjorn89 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:52:
Weer wat tijd gehad om te spelen(patch 3, no mods).

Dacht ik ga eens Carthage aanvallen nadat ik de Etruscan league ad uitgeschakeld met Rome, bleek niet z'n goed plan dat ik maar 1 vloot had. Finaal afgemaakt door de AI van Carthage en hun bondgenoten, daarna interne problemen waar ik niet meer te boven kwam :p.

Niet zo slim om Carthage aan te vallen zonder fatsoenlijke vloot, en back-up in eigen land haha.
Probleem van te vroeg Carthage proberen te mollen heeft vooral te maken met het feit dat je dan ook direct Lybia en Nova Carthago op je dak krijgt. Als je niet genoeg legers hebt wordt je echt verpulverd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
rickjehh schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:52:
[...]

Probleem van te vroeg Carthage proberen te mollen heeft vooral te maken met het feit dat je dan ook direct Lybia en Nova Carthago op je dak krijgt. Als je niet genoeg legers hebt wordt je echt verpulverd :D
Komt me bekend voor ja :).
En proberen een peace treaty te kopen is ook niet aan te raden.
Had al men centjes afgestaan, zijn ze akkoord en de volgende ronde verklaren ze me gelijk weer de oorlog!
Ik had het wel kunnen weten natuurlijk, met hun "unreliable" status 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickjehh schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:52:
[...]

En ga je ze te laat aanvallen zijn ze al verslagen door de andere volkeren :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Tsurany schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:16:
[...]

En ga je ze te laat aanvallen zijn ze al verslagen door de andere volkeren :+
Ja klopt haha :) Moet zeggen dat ik ze nu mooi onder controle heb. Lybia heb ik uitgemoord, met Carthage heb ik een peace treaty en nu ben ik bezig om heel rustig Nova Carthago uit te roeien. Tot nu toe laat Carthage me rustig mijn gang gaan. Misschien omdat ze weten dat ze zelf ook aan de beurt zijn als ze mij weer de oorlog verklaren :) Niet dat ze de dans gaan ontspringen want als ik klaar ben met Nova Carthago gaat ook Carthage zelf eraan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Waar zou ik het beste naar uit kunnen breiden als eerste, richting Midden Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bjorn89 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:02:
Waar zou ik het beste naar uit kunnen breiden als eerste, richting Midden Europa?
Het ligt eraan wat je wil bereiken. Zo snel mogelijk veel income of snel je grondgebied vergroten?
Voor het eerste zou ik richting Griekenland gaan en anders richting Spanje of Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Midden Europa is relatief makkelijk in te nemen maar levert ook vrij weinig op. Je haalt er niet de income uit die je uit gebieden rond de Middellandse Zee krijgt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 20:06
Ik had "geluk" met Carthage veroveren. Ze waren namelijk gerebelleerd tegen hun vorige overheerser. Er stond maar een klein legertje in Carthage dus ik heb de hoofdstad meteen gekaapt. Scheelt weer een oorlog met een Afrikaanse factie waar ik toevallig vriendelijk mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Bjorn89 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:02:
De al oude total war tip:

Coastal cities, massive trade, massive gold, massive armies!

Maw. Kust steden zijn(of waren) veel meer waar dan land steden als je er maar genoeg had. De trade bonus loopt aardig hard op. Maar heb Rome 2 niet genoeg gespeeld om te testen of het weer zo is, maar in alle vorige delen ging die vlieger op (op shogun 2 mischien niet helemaal maar daar was alles een kuststad :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grijzemist
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 08:34
Diplomatiek laat inderdaad nogal wat te wensen over. Zo ben ik nu bezig met een campaign met Pontus (hard), die op zich goed gaat los van de eigenaardigheden van de AI. Zo verklaarden (om onduidelijke redenen) binnen twee beurten Macedonië, Athene, Sparta, Knossos, Rhodos, Egypte en nog wat van die kleinere naties rond de Middellandse Zee mij de oorlog. Bondgenoot Pergamom werd in de daaropvolgende beurt in de pan gehakt; mijn andere bondgenoot (Birthany ofzo? Zit bij Nicomedia) verried me voor het gemak ook maar en verklaarde me de oorlog.

Ondertussen in het oosten ook alleen maar ellende. Had al redelijk wat last van de volkeren daar, maar ook de overige buur-facties verklaarden me nu de oorlog. Om de boel daar onder controle te houden leek het me leuk om Armenië te onderwerpen en tot cliënt te maken (satrapy), als een buffer tegen de andere vijanden in de regio. Maar twee beurten later (ik had mn leger net weer huiswaarts laten keren) verbrak Armenië het verbond en verklaarde me wéér de oorlog. Tot zover de diplomatie!

Is het verder trouwens zo dat vijandige facties automatisch elkaars militaire bondgenoot worden tegen een gemeenschappelijke vijand? Door deze waslijst aan vijanden heb ik vaak gecombineerde veldslagen, waarbij ik bv. een stad van de Seleuciden beleger die versterkt wordt door een Spartaans leger (die twee hebben voor zover ik kan zien geen militair verbond, los van een gemeenschappelijke vijand - mij >:). ) Dat maakt het weer extra lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ben ik de enige bij wie rome met de patch 4 beta niet meer opstart? Ik vermoed dat de radious mod in de weg zit, maar uitzetten in de mod manager helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nee, bij mij start ie ook niet meer op (zonder mods).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Moet toegeven dat het probleem deels aan mij lag. Ik had de nieuwste versie van radious gedownload en (dacht ik) ook geïnstalleerd. Dat loste het probleem niet op, maar het bleek dat ik tweemaal de vorige versie heb zitten installeren.
Nu wel de laatste versie (die van 8 okt) en nu loopt het weer als een zonnetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nieuwe patch. Maar nog steeds crashes :( Wat een ontzettende mongolen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 09:29
Ik moet zeggen dat het bij mij een HEEL stuk beter is sinds patch 3. Ik heb nu wel nooit last gehad van echte crashes, ofdat het spel trager draaide. Maar die diplomacy knopdisabled bug is er wel al helemaal uit.

Gisteren echt kunnen genieten vh spel. 2 keer aangevallen door een zware overmacht, waarbij de autoresolve me 0% overlevingskans gaf gewonnen met close victory en heroic victory.

Ik moet wel zelf een beetje mijn uitdagingen maken, nu dat ik wat verder in het spel zit. Ik ben met 2 legions wat aan het avonturen aan de andere kant vd map en daar durf ik echt risico's mee nemen. Met mijn hoofdmacht van 10 legions doe ik in principe enkel zekerheidjes.

Ik mis wel serieus een spamfilter in het spel. Ik krijg elke beurt zoveel aanvragen voor defensive alliances en non aggression pacts. Pfff. Elke keer ook van dezelfde partijen. En ze hebben allemaal geld nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Ik hoop dat ze niet te lang wachten met een content patch om het spel weer wat "soul" te geven want dat mist het spel echt. Dit komt voornamelijk door het "stroomlijnen" van het spel. Dit stroomlijnen heeft ervoor gezorgt dat de speler ontnomen wordt van zijn eigen gedachtenstroom. Bijvoorbeeld: Als een lijst met +en en -en wordt getoond hoe de mensen over je denken dan moet je als speler erover denken en een conclussie trekken of ze je wel of niet moeten en hoe erg het is... Bij het stroomlijnen wordt er alleen gezegt "The people dislike you".. Hierdoor wordt je ontnomen van je eigen gedachtenstroom en het nemen van een conclussie.. dit zorgt ervoor dat het spel als oppervlakkig voelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
maniak schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:28:
Ik hoop dat ze niet te lang wachten met een content patch om het spel weer wat "soul" te geven want dat mist het spel echt. Dit komt voornamelijk door het "stroomlijnen" van het spel. Dit stroomlijnen heeft ervoor gezorgt dat de speler ontnomen wordt van zijn eigen gedachtenstroom. Bijvoorbeeld: Als een lijst met +en en -en wordt getoond hoe de mensen over je denken dan moet je als speler erover denken en een conclussie trekken of ze je wel of niet moeten en hoe erg het is... Bij het stroomlijnen wordt er alleen gezegt "The people dislike you".. Hierdoor wordt je ontnomen van je eigen gedachtenstroom en het nemen van een conclussie.. dit zorgt ervoor dat het spel als oppervlakkig voelt..
Right... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Errr, ik heb het spel nu 2 keer op legendary gehaald. Maar het is zo saai geworden dat ik weer terug ben naar Medieval Total War 2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm...Ik ben nu sinds een paar dagen bezig met een campaign met Rome...nu in ongeveer turn 80 of zo. Totaal geen last van fps drops, geen last van lange laadtijden en "end-turns".
Battles lijken soms wel ietwat makkelijk, maargoed, Rome heeft dan ook de sterkere troepen.

Wat wel knap irritant wordt; Ik heb sinds een paar turns Octuduron ingenomen en ben tegen de Raeti aan het huishouden, ook de Venetii vinden me niet meer aardig, maar ik heb nu dus van drie factions spionnen, warmaiden, etc die continue m'n steden en legers aanvallen....en ik krijg ze maar niet om zeep geholpen. M'n eigen agents verwonden ze alleen, dus ze komen elke turn weer terug. Zodoende worden de gebouwen in de steden ook niet opgebouwd.
Iemand enig idee hoe dit op lossen?

Al met al vermaak ik me prima met dit spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grijzemist
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:27:

Wat wel knap irritant wordt; Ik heb sinds een paar turns Octuduron ingenomen en ben tegen de Raeti aan het huishouden, ook de Venetii vinden me niet meer aardig, maar ik heb nu dus van drie factions spionnen, warmaiden, etc die continue m'n steden en legers aanvallen....en ik krijg ze maar niet om zeep geholpen. M'n eigen agents verwonden ze alleen, dus ze komen elke turn weer terug. Zodoende worden de gebouwen in de steden ook niet opgebouwd.
Iemand enig idee hoe dit op lossen?
Voor zover ik weet is er weinig tegen te doen, behalve de agentes nummeriek overpoweren door méér van jouw agents in te zetten. Het zal alleen nogal wat turns kosten voordat je agents genoeg skill hebben om de vijandelijke agents ook daadwerkelijk om zeep te helpen...en nadeel is natuurlijk dat je tegen twee facties opmoet, die dus altijd meer agents in zullen zetten dan jij kunt trainen :(

Kortste klap is misschien nog gewoon de facties uitroeien, dan verdwijnen die agents ook wel ;)

EDIT: misschien kun je ook jouw spies dat 'spy network' in laten zetten (is een knop die ja aan-uit kunt zetten per beurt ipv de agent een actie uit te laten voeren), als het goed is verkleint dat de kans dat vijandelijke agents slagen in hun opzet...al kan dit ook best alleen effect hebben op 'cunning' agents, in dat geval moet je ook champions e.d. aan het werk zetten. En het loont soms om een goede spion aan je legers toe te voegen, die beschermen de generaal tegen agent-aanvallen zodat je niet elke beurt je door de wol geverfde generaals aan het vervangen bent.

[ Voor 20% gewijzigd door grijzemist op 10-10-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:14:
Errr, ik heb het spel nu 2 keer op legendary gehaald. Maar het is zo saai geworden dat ik weer terug ben naar Medieval Total War 2....
Heb je eigenlijk al een van de mods geprobeerd die ondertussen verschenen zijn? Zonder mods was ik er niet eens aan gestart denk ik :) De grootste all-in mod blijft voorlopig deze van Radious maar op termijn zie ik er zeker nog een aantal verschijnen die zorgen voor een heel andere game ervaring.

Een paar screenshotjes van een nogal stevige battle die ik laatst heb uitgevochten:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/w0g9dg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2ak0adj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/10salit.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2uscthy.jpg

... met als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/dela9i.jpg

In deze fase van m'n campaign (meer dan de helft van de map ingenomen) wordt het echt leuk, met voornamelijk grote veldslagen van 2-3 stacks aan elke kant. Als ik durf met 1 stack rondlopen wordt deze gewoon afgemaakt.

Best uitdagend toch nog dus en veel fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Je kunt ook gewoon inhoudelijk er op reageren.. Het punt wat ik namelijk maak is ook genoemd bij verschillende reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
@sfinx, gave screenshots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Ik heb ook met patch 4 beta nog steeds ontzettend last van fps drops op de campaign map. Het is wel iets beter voor mijn gevoel maar toch heb ik na het selecteren van mijn generals nog steeds dikke fps drops, dan lijkt het net een dia show. Met mijn huidige settings haal ik 58 fps gemiddeld op de benchmark, dus je zou toch zeggen dat die campaign map wel soepel zou moeten lopen.

Toch zonde dat de game zo slecht geoptimaliseerd is. Dat verpest wel een deel van de spelvreugde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grijzemist schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:55:
[...]

Voor zover ik weet is er weinig tegen te doen, behalve de agentes nummeriek overpoweren door méér van jouw agents in te zetten. Het zal alleen nogal wat turns kosten voordat je agents genoeg skill hebben om de vijandelijke agents ook daadwerkelijk om zeep te helpen...en nadeel is natuurlijk dat je tegen twee facties opmoet, die dus altijd meer agents in zullen zetten dan jij kunt trainen :(

Kortste klap is misschien nog gewoon de facties uitroeien, dan verdwijnen die agents ook wel ;)

EDIT: misschien kun je ook jouw spies dat 'spy network' in laten zetten (is een knop die ja aan-uit kunt zetten per beurt ipv de agent een actie uit te laten voeren), als het goed is verkleint dat de kans dat vijandelijke agents slagen in hun opzet...al kan dit ook best alleen effect hebben op 'cunning' agents, in dat geval moet je ook champions e.d. aan het werk zetten. En het loont soms om een goede spion aan je legers toe te voegen, die beschermen de generaal tegen agent-aanvallen zodat je niet elke beurt je door de wol geverfde generaals aan het vervangen bent.
Heb inderdaad geprobeerd ze met een paar agents aan te pakken...enige wat er gebeurde was dat mijn agents steeds gewond raakten...zucht...
Maar, ik heb nu de Venetii maar overrompeld en sta nu voor hun laatste stad Noreia met drie stacks. Hun hadden vijf full stack staan. Ze vielen één van mijn stacks aan met drie stacks...waar ik toch even van schrok....5800 tegen 2000 :F Ik heb me een soort van ingegraven met het grootste gedeelte van men legion in het bos verstopt en een aantal units in open zicht. Ze vielen meteen aan...massaal. Kwamen met z'n allen door mekaar aan gerend, waardoor ik mooi m'n 5 cavalry units in hun rug kon prikken. Ik had 4 units auxiliary infantry vooraan staan wat ze tegenhield, met aan de linker zijde Velites. Door de cav aanval in de rug en Legionaires van voren werd eigenlijk zo goed als direct hun eerste leger van de kaart geveegd. Daarna was het eigenlijk een makkie om de twee andere legers te overvallen met cavalerie. Venetii: 5800 man ingezet, 4100 verloren. Ik: 2000 man ingezet, 350 verloren. Mooie Heroic Victory.
Hun agents zijn opeens ook weg. Gaat de goeie kant op dus.

Wat ook wel komisch was, was dat Syracuse(een client state van me) de oorlog verklaart heeft aan Egypte. Lekker dan.
Athene is trouwens ook lekker aan het uitbreiden in Libya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grijzemist
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:10:
[...]

Heb inderdaad geprobeerd ze met een paar agents aan te pakken...enige wat er gebeurde was dat mijn agents steeds gewond raakten...zucht...
Maar, ik heb nu de Venetii maar overrompeld en sta nu voor hun laatste stad Noreia met drie stacks. Hun hadden vijf full stack staan. Ze vielen één van mijn stacks aan met drie stacks...waar ik toch even van schrok....5800 tegen 2000 :F Ik heb me een soort van ingegraven met het grootste gedeelte van men legion in het bos verstopt en een aantal units in open zicht. Ze vielen meteen aan...massaal. Kwamen met z'n allen door mekaar aan gerend, waardoor ik mooi m'n 5 cavalry units in hun rug kon prikken. Ik had 4 units auxiliary infantry vooraan staan wat ze tegenhield, met aan de linker zijde Velites. Door de cav aanval in de rug en Legionaires van voren werd eigenlijk zo goed als direct hun eerste leger van de kaart geveegd. Daarna was het eigenlijk een makkie om de twee andere legers te overvallen met cavalerie. Venetii: 5800 man ingezet, 4100 verloren. Ik: 2000 man ingezet, 350 verloren. Mooie Heroic Victory.
Hun agents zijn opeens ook weg. Gaat de goeie kant op dus.

Wat ook wel komisch was, was dat Syracuse(een client state van me) de oorlog verklaart heeft aan Egypte. Lekker dan.
Athene is trouwens ook lekker aan het uitbreiden in Libya.
Dat zijn wel de betere overwinningen. Heb het hier vaker in dit topic gelezen, maar zelf nog niet meegemaakt...Wel een vergelijkbare strijd misschien waarin ik met Pontus (ca. 1500 man) een Seleuciden leger aan viel (3500 man), waarbij ik eerst mn archers los liet gaan...uiteindelijk was er weinig over om in melee neer te maaien.

Bij mij is Sparta goed op stoom; heeft zeker 4 steden/gebieden rondom Jeruzalem ( :? ) ingepikt en begint nu staatsvijand nummer één te worden. Ben gelukkig wel (bijna) van de Seleuciden af, dus dat geeft hopelijk wat ademruimte. En ondertussen staat in het oosten Macedonië voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Is patch 1.4 officieel uit ofzo? Het spel wilt ineens niet meer opstarten :/ En ik zie ook geen beta meer staan bij de beta opt-in.

Ja dus. Leuk... Erg fijn dat ze dat ding goed getest hebben. Not.

[ Voor 20% gewijzigd door Avalaxy op 12-10-2013 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je misschien nog mods geïnstalleerd staan?

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 12-10-2013 08:11 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Wat een waardeloze patch zeg.. de campaign map was met patch 3 lekker vlot maar nu is het weer framedrops galore.. :\

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
anandus schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:10:
Heb je misschien nog mods geïnstalleerd staan?
Nee, nooit gehad ook. Reinstall lost het probleem ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
Avalaxy schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:12:
Is patch 1.4 officieel uit ofzo? Het spel wilt ineens niet meer opstarten :/ En ik zie ook geen beta meer staan bij de beta opt-in.

Spel start ook niet meer op hierzo...
Alle mods etc uitgezet en no go. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Zeker van dat je het spel in zijn geheel niet kan opstarten? Dat je savegames niet compatibel zijn als je mods gebruikt is vrij logisch... bv voor Radious moet je de laatste versie downloaden als je je savegames wilt kunnen verder gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:48
verify integrity of game cache ff doen wellicht helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Piekartz87 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:20:
verify integrity of game cache ff doen wellicht helpt dat.
Meerdere keren gedaan uiteraard, lost ook niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
Avalaxy schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:04:
[...]

Meerdere keren gedaan uiteraard, lost ook niks op.
Ik geraak nu toch al op men loading screen, maar verder niets.
denk dat ik weet welke de boosdoener is.
heb een 4tpy mod van Magnar staan die nog geen update heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Belgerbil schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:32:
[...]

Ik geraak nu toch al op men loading screen, maar verder niets.
denk dat ik weet welke de boosdoener is.
heb een 4tpy mod van Magnar staan die nog geen update heeft gehad.
Ik raad je sowieso aan de komende 2 maanden zonder mods te runnen. Ja TW zonder mods is als taart zonder slagroom (en vulling). Maar er gaan nog zoveel updates komen, dan wil je dat gezeik met mods verkomen. Meestal is na een paar maanden het tempo van patches wat lager.

En CA heeft een nogal slechte patch geschiedenis. Emperor TW iemand? :9 (beroemd geworden van wege meerdere patches die het spel voor nogal veel mensen deed vastlopen een halfjaar na launch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
"Emperor TW"? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Postius schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:11:
[...]

Ik raad je sowieso aan de komende 2 maanden zonder mods te runnen. Ja TW zonder mods is als taart zonder slagroom (en vulling). Maar er gaan nog zoveel updates komen, dan wil je dat gezeik met mods verkomen. Meestal is na een paar maanden het tempo van patches wat lager.

En CA heeft een nogal slechte patch geschiedenis. Emperor TW iemand? :9 (beroemd geworden van wege meerdere patches die het spel voor nogal veel mensen deed vastlopen een halfjaar na launch)
Haha, niet beroemd genoeg dus :P

De Serie heet "Total War", en het spel waar jij naar refereert is Total War: Empire en de opvolger/fixer Total War: Napoleon.

Total War: [vul naam in].

ontopic

Ik ben blij dat ik hier geen 50 euro voor heb neergelegd, en ik doe sowieso niet aan pre-orders omdat ik daar het nut niet van inzie(de auto analogie heb ik al voorheen gemaakt). Ik vermaak me wel redelijk, ik kan hem niet echt vergelijken met de voorgaande Rome omdat ik toen erg jong was.

Ik heb de laatste tijd vrij weinig tijd gehad om het te spelen(na mijn Carthage Failure), dus ik wordt niet dagelijks geconfronteerd met domheid, slechte support etc.

Desondanks vind ik dit echt wel een Faal launch, en Sega had duidelijk zijn lessen moeten trekken uit de Aliens: Marine flop.

Helaas, sommige mensen moeten zich vaker dan 1x aan een steen stoten voordat ze het doorhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bjorn89 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:54:
[...]

Haha, niet beroemd genoeg dus :P

De Serie heet "Total War", en het spel waar jij naar refereert is Total War: Empire en de opvolger/fixer Total War: Napoleon.

Total War: [vul naam in].
Nope.

Rome: Total War
Medieval 2: Total War
Empire: Total War
Total War: Shogun II
Total War: Rome II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ok, ik ben dit weekend gestart met een Legendary campaign als Rome, omdat mijn Spartan campaign echt een walk-over is op Very Hard. Nog niet uitgespeeld maar daar heb ik eigenlijk quasi geen tegenstand.

Ik zit nu op 55 turns en zowat elke faction heeft me de oorlog verklaard, zelfs factions uit Afrika mijlen ver van Rome. Best grappig maar ok, 'legendary' betekent blijkbaar onrealistisch :) Nadat ik vrij zelfzeker Corsica en Sicilië had ingenomen kwamen de oorlogsverklaringen binnen als zoete broodjes.

Met als gevolg dat ik hard terug geslagen ben tot ik bijna alleen maar Rome over had. Ik geef nog niet op maar het is wel grappig om een voor een full-stack legers op bezoek te krijgen van o.a. Athene, Sparta, Macedonië, en nog een reeks andere factions die er verder totaal geen strategisch voordeel hebben.

Bovendien hebben ze guerilla-achtige tactics: aanvallen van een stad waar ik geen stacks heb staan, dan weer terugtrekken. Zodra ik probeer te counteren varen ze weer weg om dit nadien te herhalen. Het herbouwen van een stad kost handenvol geld dus economisch zit ik nu ook nogal aan de grond, want je kan telkens vanaf 0 opnieuw beginnen... een uitdaging is het dus zeker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Tsurany schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:06:
[...]

Nope.

Rome: Total War
Medieval 2: Total War
Empire: Total War
Total War: Shogun II
Total War: Rome II
I stand corrected :9 , Ik dacht altijd dat het een vaste naam had(Zou het zelf logischer vinden) maar dat terzijde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Bjorn89 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:55:
[...]

I stand corrected :9 , Ik dacht altijd dat het een vaste naam had(Zou het zelf logischer vinden) maar dat terzijde :P
Dat hadden ze ook totdat ze besloten om het halverwege om te gooien! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 11:03
Sfinx- schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:50:
Ok, ik ben dit weekend gestart met een Legendary campaign als Rome, omdat mijn Spartan campaign echt een walk-over is op Very Hard. Nog niet uitgespeeld maar daar heb ik eigenlijk quasi geen tegenstand.

Ik zit nu op 55 turns en zowat elke faction heeft me de oorlog verklaard, zelfs factions uit Afrika mijlen ver van Rome. Best grappig maar ok, 'legendary' betekent blijkbaar onrealistisch :) Nadat ik vrij zelfzeker Corsica en Sicilië had ingenomen kwamen de oorlogsverklaringen binnen als zoete broodjes.

Met als gevolg dat ik hard terug geslagen ben tot ik bijna alleen maar Rome over had. Ik geef nog niet op maar het is wel grappig om een voor een full-stack legers op bezoek te krijgen van o.a. Athene, Sparta, Macedonië, en nog een reeks andere factions die er verder totaal geen strategisch voordeel hebben.

Bovendien hebben ze guerilla-achtige tactics: aanvallen van een stad waar ik geen stacks heb staan, dan weer terugtrekken. Zodra ik probeer te counteren varen ze weer weg om dit nadien te herhalen. Het herbouwen van een stad kost handenvol geld dus economisch zit ik nu ook nogal aan de grond, want je kan telkens vanaf 0 opnieuw beginnen... een uitdaging is het dus zeker 8)7
Had ook net sparta op very hard gespeeld, en legendary begonnen met Rome. Ik ben na een beurt of 30 toch van familie/fractie veranderd, omdat ik ook met heel de wereld oorlog had. :D Nu gaat het veel beter, al een stad of 30 in bezit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grijzemist
Avalaxy schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:12:

Weet niet of dit hetzelfde probleem is, maar ik had iets vergelijkbaars. Het spel loopt vast bij het eerste scherm bij het opstarten en ik krijg de melding "Rome II werkt niet meer" waarna je de boel alleen nog kunt afsluiten.

Na wat zoekwerk op internet blijkt dit te liggen aan corrupte savefiles...het is te verhelpen door de Rome2 folder onder AppData te verwijderen en enkele bestanden te 'repairen', maar heeft wel tot gevolg dat de oude savefiles verloren zijn :/ (zelfs backuppen helpt niet omdat het spel dan na terugplaatsing vast blijft lopen).

Bij mij werkt alles nu weer, maar ben wel mn campaigns van Pontus en Suebi kwijt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
stefanmiler schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 07:30:
[...]

Had ook net sparta op very hard gespeeld, en legendary begonnen met Rome. Ik ben na een beurt of 30 toch van familie/fractie veranderd, omdat ik ook met heel de wereld oorlog had. :D Nu gaat het veel beter, al een stad of 30 in bezit :P
Het grappige is dat bij de Sparta campaing moeilijkheidsgraad er 'Hard' staat en bij Rome 'Easy' 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Dat gaat om de start moeilijkheidsgraad.
Ben je al in oorlog, heb je moeilijke buren, hoeveel steden/provincies start je mee?

Rome is een easy start met 4 steden in bezit, en 2 voor je provincie binnen handbereik.

Ik pak altijd Corsica en neem die als client state, altijd onrust aangezien ik dan nog geen diplomaten heb.
En levert relatief weinig geld op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Mja misschien moet ik eens wat meer in detail die 'diplomaten' bekijken, om eerlijk te zijn gebruik ik alle 3 de agents enkel voor vijandige agents te vermoorden :+ Weliswaar enkel van vijandige factions.

Ik ben door zowat alle factions de oorlog verklaard na een 20tal turns, compleet out-of-the-blue dus. Net daarvoor had ik mijn buren de oorlog verklaard (Venetië & een of andere barbaarse faction) in het noorden. Daarvoor had ik met meer dan de helft trade pacts en een aantal non-agression pacts, die zijn quasi allemaal teniet gedaan.

Nuja het is tenminste een uitdaging zo, al vind ik het wel heel erg vergezocht dat hellenistische en afrikaanse factions met full-stack legers komen aanvaren van mijlen ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Agents kan je prima gebruiken om soldaten te trainen, provincies meer op te laten brengen en upkeep te verlagen. Werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ja ok die functies gebruik ik ook, als er niks te vermoorden valt. Verder zie ik niet echt hoe ik ze kan gebruiken voor diplomatieke doeleinden... buiten negatief natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
grijzemist schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:12:
[...]

Weet niet of dit hetzelfde probleem is, maar ik had iets vergelijkbaars. Het spel loopt vast bij het eerste scherm bij het opstarten en ik krijg de melding "Rome II werkt niet meer" waarna je de boel alleen nog kunt afsluiten.

Na wat zoekwerk op internet blijkt dit te liggen aan corrupte savefiles...het is te verhelpen door de Rome2 folder onder AppData te verwijderen en enkele bestanden te 'repairen', maar heeft wel tot gevolg dat de oude savefiles verloren zijn :/ (zelfs backuppen helpt niet omdat het spel dan na terugplaatsing vast blijft lopen).

Bij mij werkt alles nu weer, maar ben wel mn campaigns van Pontus en Suebi kwijt helaas.
Helpt niet. Had ook al een uninstall gedaan dus het was sowieso al allemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Hmmm, heb 'em nu zelf ook. Zowaar met de Britten begonnen, en merk niet veel verkeerds. (TW OOB-style). Ik vind het zelfs vrij moeilijk. Duurt lang in Britse gebieden/eilanden in beslag te nemen, en mijn eerste poging op mainland Europa (Belgische stad) ging goed, maar ben er weer uitgegooid.
Loopt verder goed en geen crashes. Begin langzaam verslaafd te raken, maar ik zie dat dit topic al weer beetje aant doodbloeden is.
Misschien te vroeg voor mij om te oordelen?

Ik verlang eerlijk wel weer naar METW2. Blijft voor mij de leukste.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Ik ben nog veel aan het spelen iig. Heb eigenlijk weinig meer te zeuren dus kennelijk post ik daarom niks meer heheh :p

Ben nu met Macedon op (very?) hard aan het spelen. Al een flink eind en vind het de leukste factie tot nu toe. Rome was te makkelijk, mede ook doordat ik op medium speelde. Carthage ook omdat niemand me aanviel. Met m'n huidige Macedon campaign wil continu de hele wereld oorlog met me en dat gecombineerd met landje pik enigzins in de volgorde van Alexander de Grote is het best spannend. Ik raak vaak settlements kwijt en heb erg m'n best moeten doen m'n economie goed van de grond te krijgen. Dat was bij Carthage erg makkelijk. En de units van Macedon zijn erg leuk/afwisselend. Ik ben met vier legers langzaam het oosten aan het veroveren en ondertussen in het midden en westen flink aan het verdedigen tegen de barbaren.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 14:02

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk, Rome op Legendary met de Radious mods. Military victory met 228 turns en eindigde in 216BC. Heb het spel nu wel gezien, na de civil war is het een hele langzame sprint naar de finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Even Windows opnieuw geïnstalleerd en Rome 2 er op, nu doet ie het gelukkig wel met patch 4. Leuke performanceboost (in de benchmark althans) :) Ipv 32 fps op extreme nu 40 fps. Ik weet overigens niet in hoeverre dat niet gewoon toe te schrijven is aan mn nieuwe videodrivers (catalyst 13.11 beta).

[ Voor 25% gewijzigd door Avalaxy op 18-10-2013 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 20:06
UPDATE

Seleucids zijn toegevoegd plus een hele hoop fixes in patch 5!
http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:12

The Chosen One

Zie signature!

Zag ineens een 600 MB patch ja. Vanavond maar eens eindelijk beginnen dan? :)

Edit; Hoe verborgen sta je als je hidden bent in het bos? Hoe dicht moeten ze in de buurt zijn?
En is hidden altijd hetzelfde? Al sta je in een visueel gezien minder dicht bos of super dense zeg maar?

[ Voor 57% gewijzigd door The Chosen One op 19-10-2013 11:09 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Kan iemand me uitleggen waarom er geen trade route geopend wordt, ook al heb ik een trading port? Zowel bij Pella als Apollonia.

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=187234646

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 19-10-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09 13:20
LongBowNL schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:50:
UPDATE

Seleucids zijn toegevoegd plus een hele hoop fixes in patch 5!
http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_5
En laat er weer een irri bug zijn bijgekomen :(

===
Known Issues
Changing the game's Texture Quality option during a campaign or a battle may cause the terrain to appear black. This can be avoided by changing this option with the Game Settings in the main menu, and will usually stop happening after starting the next battle or re-loading your campaign. This will be hotfixed in the near future.
===

Als je zoals ik nog redelijk vaak tijdens je campagne of battle loop te sleutelen aan je graphics, wordt het praktisch onspeelbaar lol. Snap dat een hotfix het op zal lossen, maar dit lijkt me toch wel een bug die je snel moet opvallen (zelfs als je patch 5 niet als beta uitbrengt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avalaxy schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:02:
Kan iemand me uitleggen waarom er geen trade route geopend wordt, ook al heb ik een trading port? Zowel bij Pella als Apollonia.

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=187234646
Je moet Athene innemen, geen andere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Tsurany schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:13:
[...]

Je moet Athene innemen, geen andere optie.
Die heb ik allang. Daar heb ik wel een trade route, maar in die andere steden waar ik een trading port heb dus niet. Dus nogmaals m'n vraag: waarom is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht geen interessant verkeer van goederen mogelijk?

Speel nu met Sparta met de volledige Radious mod set en op Legendary en echt iedereen verklaart de oorlog aan mij. Elke faction om mij heen is in oorlog inclusief factions zoals Rome die flink wat militaire macht hebben. Why??? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Het valt me wel op in elke campaign dat zodra je geld hebt de andere factions plots een stuk minder graag oorlog met je voeren.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik twijfel een beetje over de Radious mod. Mijn vijanden zijn allemaal kleine volkjes maar kunnen gigantische legers op de been houden. Macedonië had met een enkele stad zonder problemen drie full stack legers.
En elk klein landje in de buurt verklaart aan mij de oorlog. Ik ben omringd door vijanden en elke turn komt er wel eentje aanzetten met een full stack leger. Ik ben constant aan het verdedigen en heb gewoon de mogelijkheid niet in de aanval te gaan. Als ik wil aanvallen kan dat met een enkele full stack en dan loop ik dus elke keer tegen een klein volkje aan met twee a drie full stack legers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:38:
Ik twijfel een beetje over de Radious mod. Mijn vijanden zijn allemaal kleine volkjes maar kunnen gigantische legers op de been houden. Macedonië had met een enkele stad zonder problemen drie full stack legers.
En elk klein landje in de buurt verklaart aan mij de oorlog. Ik ben omringd door vijanden en elke turn komt er wel eentje aanzetten met een full stack leger. Ik ben constant aan het verdedigen en heb gewoon de mogelijkheid niet in de aanval te gaan. Als ik wil aanvallen kan dat met een enkele full stack en dan loop ik dus elke keer tegen een klein volkje aan met twee a drie full stack legers.
Zelf ook meegemaakt, zorg ervoor dat je een berg client states maakt. Dan hebben ze een stad en ongeveer 6-8 stacks. Radious maakt de mid- en endgame wel wat leuker met de gigantische civil war en de endgame world war :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Tsurany schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:38:
Zoals eerder al aangegeven had ik hetzelfde probleem (maar dan als Rome zijnde). Diplomatiek blijkt toch niet onbelangrijk te zijn, ben herstart en ik let nu heel erg op wie ik de oorlog verklaar en wie niet.

Zelfs met 1 of 2 steden kan je al 2 full stacks onderhouden, zo begin je trouwens zelf... niks vreemd aan. Zodra je echter de halve wereld tegen je hebt kan je dit niet volhouden, zij hebben telkens tijd om nieuwe legers op te bouwen terwijl je daar zelf de tijd niet voor krijgt.

Tip: wees niet zo agressief in het begin en zorg dat je niet teveel alliances tegelijk tegen de schenen schopt. Dat zorgt namelijk voor de kettingreactie waarbij je uiteindelijk met iedereen oorlog hebt. Zodra je kan non-agression pacts afsluiten met alle factions die je tegenkomt, dat kost soms wat geld maar zorgt ervoor dat je je kan focussen op de fronten waar je effectief aan het expanden bent.

Ook de aanwezigheid van een stack/leger maakt wel degelijk iets uit: ik heb aan mijn noordergrenzen nog geen enkel conflict ondanks de culturele tegenstellingen en samen hebben die barbaarse stammen een overwicht op militair vlak. Ik heb er echter een full-stack gepositioneerd in een strategische stad, zodra die daar weg gaat zie ik beweging ontstaan in mijn richting.

Op legendary heeft de tegenstand wel een kleine positieve handicap vermoed ik (minder squalor etc.) waardoor ze een betere economie hebben en dus sneller legers kunnen opbouwen. Anders was het geen legendary he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem met Sparta is dat je niet kan traden tot je Athene hebt ingenomen. En Athene aanvallen is tegelijkertijd Macedonië aanvallen. En beiden hebben flink wat vriendjes in de regio en Macedonie heeft een flink leger. Dat zouden ze eigenlijk snel moeten fixen, zorgen dat Sparta kan traden ondanks dat de capital geen trade haven heeft.

Ach, ik overleef het en ga het niet snel opgeven.

Edit: Oke toch maar opgegeven. Teveel oorlogen en geen steden om in te nemen. Ik blijf verdedigen tegen teveel factions. Eens wat rustiger opbouwen nu.

Mijn nieuwe poging verloopt een stuk beter. Ik heb een goede vriendschap met alle buurlanden behalve Macedonië. Met Athene onderhandelt zodat zij hun client state agreement met Macedonië op zeggen.
Nu ben ik in oorlog met twee landen die geen steden meer hebben, die zijn ongevaarlijk. Een prima uitvalsbasis om met mijn nieuwe allies Macedonië de oorlog te verklaren.

[ Voor 41% gewijzigd door Tsurany op 20-10-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Eerste week gratis dus nu downloaden mensen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
DLC :') Laat ze eerst maar eens fixen dat ik élke beurt gevraagd word om geld te geven voor een niet-aanvalspact terwijl ík toch echt de grootmacht ben, dat de AI gewoon 45 minuten lang stil blijft staan voor m'n stad, en dat ik, ondanks dat ik heel lang heb gespaard en de military skill tree voor Sparta heb unlockt, gewoon geen Royal Spartans kan maken omdat ik kennelijk over m'n limiet zit (terwijl ik er 0 heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:13

Cheezus

Luiaard

Avalaxy schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:16:
gewoon geen Royal Spartans kan maken omdat ik kennelijk over m'n limiet zit (terwijl ik er 0 heb).
Zijn je commander-units geen Royal Spartans? Ik heb dat niet nagekeken maar dacht dat dat het wel zou zijn, late-game maakte het toch allemaal niet meer zo uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ja, dat is zo. Maar dan moet ik dus al m'n generals deleten zodat ik Royal Spartans kan maken. En vervolgens moet ik dan weer opnieuw generals maken met Royal Spartans als unit (wat dan weer wél kan 8)7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Avalaxy schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:16:
DLC :') Laat ze eerst maar eens fixen dat ik élke beurt gevraagd word om geld te geven voor een niet-aanvalspact terwijl ík toch echt de grootmacht ben, dat de AI gewoon 45 minuten lang stil blijft staan voor m'n stad, en dat ik, ondanks dat ik heel lang heb gespaard en de military skill tree voor Sparta heb unlockt, gewoon geen Royal Spartans kan maken omdat ik kennelijk over m'n limiet zit (terwijl ik er 0 heb).
Dan download je het niet gratis. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 14:45
DanielWW2 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:36:
[video]

Eerste week gratis dus nu downloaden mensen. ;)
Thanks voor de heads-up, tijdje al niet meer op Steam geweest, dus had het anders gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 21:10
Van de moment de civil war start zijn alle opties in politiek verdwenen (bribe, promotion, marriage, etc)
Ik dacht oke, die komen terug als die civil war over is maar ze zijn nog altijd verdwenen.

Nog mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Laatst online: 02-10 09:29
Ik had daarna voor empire gekozen, en heb nu ook geen opties meer.

Ik stop overigens weer een tijdje met spelen tot de volgende patch, het spel crasht weer elke keer (3 keer geprobeerd) wanneer ik een bepaalde factie probeer aan te vallen. Weer op het diplomatie scherm, de knoppen worden niet geactiveerd. Echt ergerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net m'n eerste civil war gehad. En ze staan dus mooi met 6 12-unit stacks buiten Rome. Gelukkig had ik er al een beetje rekening mee gehouden en een full-stack in Brundisium en twee andere redelijk in de buurt gehouden.

Maar wat ik me nou eigenlijk afvraag...Wat is nu precies de bedoeling van het percentage senators. Moet je zoveel mogelijk hebben of juist een balans tussen de families?
En hoe zou je een civil war moeten voorkomen...ik heb geen idee. Het lijkt wel of het volledig random is.
Lijkt mij handig als er bijvoorbeeld een aantal turns van tevoren al word aangegeven dat bepaalde mensen bezig zijn een coupe te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 13:05
Ik ben begonnen met de Selucid campaign. Tot nu toe erg cool en soms pittig. Bijna in het begin van mijn campaign werd mijn koers al bepaald doordat 3 van mijn satraps states de onafhankelijkheid hebben afgeroepen.
Meteen heb ik hierop gereageerd en 2 troepenmachten erop af gestuurd. helaas werden ze tot een halt geroepen door een gecombineerde verdediging van de satraps(ondertussen hadden de 3 een alliance gesloten met elkaar). Er is zelfs een leger gesneuveld, gelukkig konden ze weer in ere worden hersteld in een stad terug.
Na een aantal steden te hebben veroverd op de veraders, gingen zich meer facties zich in mijn strijd bemoeien. Parthava en een onbeduidende vlek die de buren zijn van de veraders.
Gelukkig had ik nog 3 loyale satraps die mij mee hielpen.
De strijd tegen de veraders duurt inmiddels al een aantal beurten. Ik ben nu aangekomen bij de laatste 8 steden in het oosten. Maar mijn opmars word weer tegengehouden doordat er aan de kust vlakbij cyprus nog een oorlog is ontstaan en dreigt mijn kust te bereiken. Daar bovenop is er nog een factie in het verre oosten die zich mengt in de strijd.
Een nieuw en modern leger is net opgebouwd in mijn hoofstad en marcheerd nu naar het uitgeputte oost front.
The battle continues....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:23:
Ik heb net m'n eerste civil war gehad. En ze staan dus mooi met 6 12-unit stacks buiten Rome. Gelukkig had ik er al een beetje rekening mee gehouden en een full-stack in Brundisium en twee andere redelijk in de buurt gehouden.

Maar wat ik me nou eigenlijk afvraag...Wat is nu precies de bedoeling van het percentage senators. Moet je zoveel mogelijk hebben of juist een balans tussen de families?
En hoe zou je een civil war moeten voorkomen...ik heb geen idee. Het lijkt wel of het volledig random is.
Lijkt mij handig als er bijvoorbeeld een aantal turns van tevoren al word aangegeven dat bepaalde mensen bezig zijn een coupe te plannen.
Wat ik begrepen heb ik dat de civil war niet te voorkomen is. Het is alleen uit te stellen. En ja als je te machtig word dan gaat de senaat ingrijpen. Mijn tip is: zoveel mogelijk generaals van sterke legers in jou familie te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Julios schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:32:
[...]

Wat ik begrepen heb ik dat de civil war niet te voorkomen is. Het is alleen uit te stellen. En ja als je te machtig word dan gaat de senaat ingrijpen. Mijn tip is: zoveel mogelijk generaals van sterke legers in jou familie te houden.
Hmm...ok...dus toch zoveel mogelijk de senaat aan je zijde hebben en alle generaals in je familie proberen te houden.
Wat me wel opviel een aantal turns voor de civil war is dat de andere families ineens veel adopties deden en generaals promoveerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:55:
[...]

Hmm...ok...dus toch zoveel mogelijk de senaat aan je zijde hebben en alle generaals in je familie proberen te houden.
Wat me wel opviel een aantal turns voor de civil war is dat de andere families ineens veel adopties deden en generaals promoveerden.
Juist, zo kun je zo lang mogelijk de civil war tegen houden. Uiteindelijk komt hij toch en dan moet je zoals je al zegt zoveel mogelijk je generaals in je familie houden. Wat de AI slim deed is je generaals adopteren haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben er inderdaad best een aantal geadopteerd, waarna ik ze wel weer terug kon adopteren.
Wat ik trouwens ook wel grappig vond is dat het over grote deel van m'n agents ook verdween met de civil war. Knap irritant, aangezien de meesten toch wel hoog in rang waren.
Maargoed...ik ga denk ik niet al te veel problemen krijgen met de legers van het senaat. Heb nu drie full stacks in en rond Italië staan. Moet met een beetje mazzel wel lukken ze te stoppen, voordat ze steden gaan innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn Sparta game (Radious) is Rome afgeslacht door Carthago. Ik was langzaam langs de kust omhoog aan het kruipen naar Noord Italië waar ik de barbaren verslagen heb. Carthago rukte samen met Nova Carthago en Lybia op uit het zuiden en Rome is no more. Ik was op een gegeven moment enkel in oorlog met Lybia en zij hadden heel Afrika in handen, dus ook Carthago, en Rome. In een snelle blitzkrieg alle steden ingenomen waardoor ik nu Rome en Carthago in handen heb. Even later Charthago de oorlog verklaart en in een enkel turn drie steden ingenomen waardoor ik Italië in handen heb.

Wat mij tegen valt is hoe makkelijk het is een land te vernietigen doordat de meeste steden gewoon slecht verdedigd zijn. Elke faction heeft veel legers op de been en onderweg in schepen maar zodra jij deze omzeilt en ze opeens uit het niets aanvalt kan je al hun steden innemen. Vervolgens zijn ze kansloos met hun legers.

En het grootste probleem met Radious is bij mij nog steeds dat bepaalde factions teveel legers hebben. Een faction met een enkele stad heeft drie full stack legers. Boven Rome zitten vier zulke factions dus Rome moet tegen 8-12 full stacks opbotsen terwijl ze dat zelf nooit op de bene kunnen houden. Zo wordt de AI snel weggeveegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
Ik moet zeggen Tsurany dat dit inderdaad soms erg makkelijk is. Wat ik zou willen zien dat als er een dreiging is voor de AI ten aanzien van hun steden. Dat de AI dan één leger de steden laat verdedigen terwijl de rest op rooftocht is. Nu moet ik wel zeggen dat dit "in medieval times"(says the old man) wel gebeurde dat als een leger ver weg aan het vechten was een derde partij de landerijen binnen viel en veroverde(plunderen). Dit is alleen spel technisch wat minder haha.

P.S. Helaas geen ervaring met de radious mod. Maar als ik het zo hoor/lees geeft dit een extra uitdaging?

[ Voor 10% gewijzigd door Julios op 24-10-2013 12:26 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste