Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tsurany schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:22:
[...]

Ik zeg niet dat ze nooit gediend hebben, maar ze hebben zeker niet de ervaring die anderen gehad hebben. Het is niet gek dat hij sneller verslagen is omdat zijn daadwerkelijke ervaring en vaardigheden op het veld gewoon niet in de buurt komen van de troepen die al 10 jaar gediend hebben.
Maar die ervaring hadden ze juist wel. Als jonge man diende ze in het leger op de frontlinie net zoals alle anderen. Socrates, Plato etc hebben ook gewoon gediend als Hoplieten in het leger van Athene net zoals Perikles ook Hopliet is geweest voordat hij strategoi werd.

Dat iemand later generaal zouden worden staat helemaal niet vast. Het leger diende voornamelijk voor een politieke carrière en als dat eindigde in een militaire aanstelling dan mooi. Als het eindigde in een civiele magistratuur dan ook mooi. Verder heeft een generaal over het algemeen een betere wapenrusting dat de gemiddelde soldaat. Beter pantser maakt iemand doden niet bepaalt makkelijker. Dan is een eenheid die dient als wacht voor een generaal gewoon de elite van een leger in zowel sociaal-economisch als strijdvaardigheid. Dan is er ook nog een enorm verschil tussen cavalerie en infanterie. Zware, gedisciplineerde infanterie was gewoon beter in de oudheid omdat er geen steigbeugels waren. Een cavalerie eenheid die infanteristen aanvalt zonder ondersteuning of overmacht is ten dode opgeschreven. Ze worden gewoon van hun paard getrokken en doodgestoken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:08:
Ik zou het management niet dom noemen, ik zou de klant eerder dom noemen. Wij blijven het product vooruit bestellen en massaal kopen zonder objectieve reviews af te wachten. Wij geloven ze op hun woord en geven het geld al uit voor we überhaupt echt weten wat we krijgen.
Dit slaat al helemaal door op Kickstarter, er is nog geen product te bekennen maar iedereen maakt alvast maar geld over in de hoop dat je iets goeds krijgt. Als je dat doet zal je ongetwijfeld een keer op je bek gaan en dan maar hopen dat je er van leert. Helaas doen we dat nog veel te weinig.
Ik heb het ook gekocht terwijl ik in Empire en Shogun flink teleurgesteld was. Achteraf zou ik eerst de patch uit de boom gekeken hebben want er zitten zoveel features in die niet fatsoenlijk werken. De game bij release zou van mij een dikke onvoldoende krijgen. Na beta patch 2 is het een krappe 5,5.
Klopt dat ze de klant wel vooraf te lekker hebben gemaakt met de fantastische screens. Ik mis nu in de praktijk teveel echte vernieuwing ten opzichte van de vorige recentere Total War delen. Natuurlijk zijn er nieuwe zaken maar merk tijdens het spelen niet meer speltechnische diepgang. Heb het idee dat er teveel op grafisch geweld is ingezet.

In vergelijking met Empire of Shogun merk ik nog te weinig verandering, behalve dat er nu eens Romeinse saus overheen is gegoten.

Wat Kickstarter betreft; dat is geen eBay. Je koopt geen product maar investeert in een innovatie met alle risico's die bij het ondernemen horen. Dst vindt ik juist de charme van Kickstarter, waar soms echt pareltjes zo mooi van projecten tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:23:
[...]

Wat Kickstarter betreft; dat is geen eBay. Je koopt geen product maar investeert in een innovatie met alle risico's die bij het ondernemen horen. Dst vindt ik juist de charme van Kickstarter, waar soms echt pareltjes zo mooi van projecten tussen zitten.
Kickstarter valt in mijn boekje niet echt onder investeren. Buiten de gestelde goals, die vaak producten zijn, profiteer ik niet van de groei/bloei van het bedrijf. Investeren zie ik toch als financieel risico nemen met zicht op een goede financiele return. Kickstarter lijkt voor mij eerder op voorverkoop met het 'risico' dat er geen product komt, ten eerste als de kickstarter niet succesvol is (iig geld terug), ten tweede als de eigenaar niet/slecht levert.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Civil war in het midden van mijn provincies. 12 pack vol met praetorians met minsten 1 ballista. Niet te stoppen dus. Ben dus in 3 beurten de helft kwijt, want ja, ik had maar 6 packs, verdeeld aan de randen.

Zou niet weten waarom het is gebeurd. Politiek stond nogal even verdeeld, maar dat maakt wrs niks uit, want het hele politiek gebeuren konden ze er evengoed uitlaten. Het heeft geen meerwaarde want het is gewoon niet uitgewerkt en niet begrijpbaar.

Dan nog het ergste van alles, vallen 2 packs een stad aan waar ik toevallig een general had met nogal wat troepen. Moet wel iets van te maken zijn. De ballista doen natuurlijk niks, die gebruikt de AI niet omdat ze te ver van de muur zijn. Dan gaan ze voor de muur staan, maar doen ze niks. Gelukkig heb ik de battle time uitstaan...

Ff frustatie uiten :/

[ Voor 2% gewijzigd door Maldred op 24-09-2013 16:49 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, idd leuke bug. Nu moet je daadwerkelijk uit je stad gaan om ze te gaan attacken auch. Daarom heb ik mijn battle timer altijd op 45min staan :). Dan triple speed, is het ff 15min wachten, kun je even de afwas doen ^^.

Ben zelf nadat ik het op pontus op legendary heb gehaald, begonnen aan Sparta legendary. Gaat wel erg makkelijk :/ Even wachten totdat ik 1 stack vol had gebouwd, dan meteen Athene ingenomen en Larissa 2 beurten erna toen mijn army weer vol gestacked was. Steamroll |:(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Patch 3 Balancing Changes: Hit points for all units have been increased in combat.
Dat heeft toch weinig nut als dat voor alle units geldt, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zorgt er voor dat units minder snel dood gaan waardoor gevechten langer duren en je meer tijd krijgt om met tactiek bezig te zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 14-07 08:52
tweaker2010 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:50:
[...]

Dat heeft toch weinig nut als dat voor alle units geldt, of mis ik iets?
Als de damage output hetzelfde blijft duurt het langer eer een unit dood gaat... dus langere gevechten :)

Ik merk hier trouwens in praktijk niet echt veel van, maar speel wel met de Radious mod (die heeft aangepaste battle AI settings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Tsurany schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:05:
Het zorgt er voor dat units minder snel dood gaan waardoor gevechten langer duren en je meer tijd krijgt om met tactiek bezig te zijn.
Speel nu een tijdje met patch 3 en heb inderdaad het idee dat gevechten wat langer duren.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Nieuwe hot-fix
Hi all,

You might have seen a new download for those who have opted in the patch 3 BETA.

This should fix the following:
• Fix for issues with ALT-Tabbing the game and changing resolution
• Improved camera stuttering / pausing when moving between settlements on the campaign map via the "Zoom to Location" buttons

We are currently still working on this performance issue as well as on other issues you have reported on the forums.

Thank you for your understanding.

Regards,

Matthias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 09:48

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Tsurany schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:05:
Een grote plus wmb, vond de battles eerst erg kort terwijl ze nu een stuk langer zijn en ook beter aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
drumstickNL schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:17:
[...]

Een grote plus wmb, vond de battles eerst erg kort terwijl ze nu een stuk langer zijn en ook beter aanvoelen.
Dan is erg kort nog vrij positief uitgedrukt. Geen battle meegemaakt die langer dan 5-6 min duurde. In medieval 2 kon je snel 30 minuten zoet zijn met een grote veldslag.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Postius schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:20:
[...]
Dan is erg kort nog vrij positief uitgedrukt. Geen battle meegemaakt die langer dan 5-6 min duurde. In medieval 2 kon je snel 30 minuten zoet zijn met een grote veldslag.
Dat vind ik wat overdreven. Een battle rond Cathago bijvoorbeeld, duurt echt wel meer dan 10 min hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01-2021
Zeker meer dan 10 minuten. Toch fijn dat we battles hebben die zo lang duren :D.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Doen ranged units trouwens friendly fire ?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Aganim
  • Laatst online: 18:39

Aganim

I have a cunning plan..

evilpin0 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:28:
Yup :)
Een battle rond Cathago bijvoorbeeld, duurt echt wel meer dan 10 min hoor.
Krap 60 seconden.. Volgende keer moeten ze toch iets meer achterlaten dan slechts een mager garnizoenslegertje.. :+

Wat ik zelf vooral irritant vind, nog niet gefixed met patch 3 overigens, zijn oneindige blokades op steden.. Nova Carthage teruggeslagen tot hun laatste stad, wordt de haven geblokkeerd door 2 bevriende AI volken. Gevolg dat ik geen siege kan beginnen, de stad wordt niet uitgehongerd, maar ze kunnen wel iedere beurt een generaal met cavalarie of olifanten uitpoepen. Die vervolgens de dichtstbijzijnde stad aanvalt, opzich prima te doen, maar je garnizoen wordt langer maar zeker wel uitgeput (replenish vindt niet meer plaats, aangezien de stad iedere beurt onder beleg ligt).

Nu zou ik ze botweg aan kunnen vallen, maar gezien de hoeveelheid vloten die inmiddels voor de deur ligt gaat dat lekker in de papieren lopen. :(
evilpin0 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:28:
Dat resultaat kan je zien in het verschil tussen enemy kills en de deaths aan jouw kant. Zit een afwijking in die veroorzaakt wordt door friendly fire.
Aganim schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:46:

Wat ik zelf vooral irritant vind, nog niet gefixed met patch 3 overigens, zijn oneindige blokades op steden.
Daardoor heb ik mijn verovering van Lybie maar opgegeven. Van die vier steden werden 3 geblokkeerd door neutrals, allies of vijanden. Schoot voor geen meter op. En ik had nog wel een mooie zee invasie geplanned waarbij ik met vier stacks ook vier steden zou innemen. Dan maar Alexandria innemen.

[ Voor 45% gewijzigd door Tsurany op 25-09-2013 09:38 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Popovic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 10:40
Aganim schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:46:

Wat ik zelf vooral irritant vind, nog niet gefixed met patch 3 overigens, zijn oneindige blokades op steden.. Nova Carthage teruggeslagen tot hun laatste stad, wordt de haven geblokkeerd door 2 bevriende AI volken. Gevolg dat ik geen siege kan beginnen, de stad wordt niet uitgehongerd, maar ze kunnen wel iedere beurt een generaal met cavalarie of olifanten uitpoepen. Die vervolgens de dichtstbijzijnde stad aanvalt, opzich prima te doen, maar je garnizoen wordt langer maar zeker wel uitgeput (replenish vindt niet meer plaats, aangezien de stad iedere beurt onder beleg ligt).

Nu zou ik ze botweg aan kunnen vallen, maar gezien de hoeveelheid vloten die inmiddels voor de deur ligt gaat dat lekker in de papieren lopen. :(
Hier heb ik ook last van. Voornamelijk altijd rond Carthago/libya/etc. Nog één stad nodig om provincie compleet te krijgen, maar die is continu belegerd door bevriende of nu nog te grote factions.
Erg irritant, want je wil niet oorlog maken met 3 partijen om 1 stad te krijgen...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:01
Ik zat van de week een megagrote port assault te spelen tegen 2 AI armies. Op een gegeven moment begon het extreem te laggen (echt 1 frame per 2 seconden). Het omlaag gooien van de settings van high/very high naar low deed helemaal niks, dus het leek niet aan de grafische settings te liggen. Toen heb ik op mijn tweede scherm task manager en catalyst control center opengezet, en daar zag ik dat mijn CPU (core i7) maar voor 50% werd benut :? Oftewel hele slechte multi-threading support. Mijn videokaart zat volgens CCC ook maar op zo'n 50% en werd ook compleet niet heet... Ook qua werkgeheugen werd er nauwelijks iets gebruikt.

Echt raar, het lagt extreem terwijl m'n PC uit z'n neus staat te eten...

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Avalaxy schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:43:
Ik zat van de week een megagrote port assault te spelen tegen 2 AI armies. Op een gegeven moment begon het extreem te laggen (echt 1 frame per 2 seconden). Het omlaag gooien van de settings van high/very high naar low deed helemaal niks, dus het leek niet aan de grafische settings te liggen. Toen heb ik op mijn tweede scherm task manager en catalyst control center opengezet, en daar zag ik dat mijn CPU (core i7) maar voor 50% werd benut :? Oftewel hele slechte multi-threading support. Mijn videokaart zat volgens CCC ook maar op zo'n 50% en werd ook compleet niet heet... Ook qua werkgeheugen werd er nauwelijks iets gebruikt.

Bekende bug, ook gehad, niks anders op dan de game en of pc te rebooten. Heb ook regelmatig dat als ik na een tijdje alt tab, de game begint te stotteren.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Aganim
  • Laatst online: 18:39

Aganim

I have a cunning plan..

Ik zat van de week een megagrote port assault te spelen tegen 2 AI armies. Op een gegeven moment begon het extreem te laggen (echt 1 frame per 2 seconden).
Ik heb stille hoop dat dat opgelost is met "Fixed timing issue in battle AI which could cause the attacking AI in port sieges to stop updating."

Begint bij mij altijd wanneer de AI een poort aanvalt, op een gegeven moment beginnen alle units te haperen terwijl het spel op 60 FPS doordraait. Veel intellect zit er dan ook niet meer bij, meer dan voortbewegen in de generieke richting waar de unit naartoe liep doen ze niet meer.

• Avalaxy
Oh, ik heb trouwens 2x zo'n port assault gespeeld tegen de AI, waar ik de stad verdedigde en de vijand een massa schepen heb gegeven... Beiden keren lieten ze al hun units op het strand landen, waarna ze doodleuk gewoon bij het water bleven staan ;( Niks geen aanval. Wel probeerden ze een aantal keer m'n haven in te varen, waar de keihard in de pan gehakt werden door archers (met flaming arrows), ballista's (met flaming shot) en scorpions })

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:03
Zit volgens mij ergens bij de pathfinding. Heb het ook al eens gehad wanneer een vijandelijke unit niet volledig uit een boot geraakte.
Na het nodige boogschieten was de juiste persoon dan toch dood, want ineens liep alles weer vlot |:(

edit: dat laggen dus ;)

[ Voor 5% gewijzigd door stefanmiler op 25-09-2013 19:33 ]

• Avalaxy
stefanmiler schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:32:
Zit volgens mij ergens bij de pathfinding. Heb het ook al eens gehad wanneer een vijandelijke unit niet volledig uit een boot geraakte.
Na het nodige boogschieten was de juiste persoon dan toch dood, want ineens liep alles weer vlot |:(

edit: dat laggen dus ;)
Dat denk ik ook. Ik denk dat het deze keer lag aan een aantal schepen die geen plek meer hadden om te landen, en daardoor keihard resources gingen vreten. Het idiote was dat ik dit probleem dus ook al had in Empire Total War... Ook daar liep alles ineens weer super smooth wanneer bepaalde units dood gingen of ergens anders heen gelokt werden.

• Burakius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
Speel het niet meer. Wat een belachelijk slechte gerushte game. Ik ga Shogun 2 weer installeren. Nooit meer een pre-order. Ze hebben hun fan-base kapot gemaakt.

• harmen1987
  • Laatst online: 16:07
Burakius schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:37:
Speel het niet meer. Wat een belachelijk slechte gerushte game. Ik ga Shogun 2 weer installeren. Nooit meer een pre-order. Ze hebben hun fan-base kapot gemaakt.
Ik haal er juist weer veel voldoening uit, begin was heel slecht, met alle patches al een stuk speelbaarder. Geen last van crashes, performance is prima, graphics ook geen last meer van.
Speel wel met Radius battle mod, maar verlies geregeld battles en vaak ook dat er nog maar een handjevol van mijn leger over is.

Politics snap ik geen zak van, maar zodra ik een beetje vrede heb ga ik proberen een civil war te triggeren, ben ik daar ook weer van af.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
harmen1987 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 07:56:
[...]

Ik haal er juist weer veel voldoening uit, begin was heel slecht, met alle patches al een stuk speelbaarder. Geen last van crashes, performance is prima, graphics ook geen last meer van.
Speel wel met Radius battle mod, maar verlies geregeld battles en vaak ook dat er nog maar een handjevol van mijn leger over is.

Politics snap ik geen zak van, maar zodra ik een beetje vrede heb ga ik proberen een civil war te triggeren, ben ik daar ook weer van af.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik ben dan misschien "groen" omdat dit mijn eerste Total War game is die ik echt fanatiek speel maar ik vermaak me uitstekend, helemaal sinds de tweede patch is er een hoop verbeterd en vooral de campaign map lagged een stuk minder nu. Ik probeer eigenlijk alles te gebruiken, politiek, spies, champions etc. Dan ga je langzaam ook het verband zien tussen de verschillende onderdelen. Alleen politiek blijft wat dat betreft een beetje warrig inderdaad.

• Shotgunbunny
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02 20:17
Goed om te zien dat mensen zo positief zijn over die patches. Ik had 't spel aan de kant gelegd, maar nu ben ik toch wel weer benieuwd. ;)

Ik ga nog even wachten op de definitieve patch 3 denk ik.

• Maldred
  • Laatst online: 27-04-2023
harmen1987 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 07:56:
[...]

Het is beter geworden, maar nog op een aantal vlakken echt slecht.

Zoals je al zegt, politiek is daar voor de schijn.
Diplomatiek is een lachtertje. Ik heb 3/4 van de map, en ben van een AI de laatste stad aan het inpakken. Vragen ze peace treaty, maar met extra geld van mijn kant. Het zou eigenlijk moeten zijn dat ze alles, maar dan ook alles willen geven aan mij, anders zijn ze nml dood. En dit dus echt bij elke vijand.
Siege equipement. Heb het de AI 1 keer zien maken na 120 turns, om het daarna niet in de battle zelf te gebruiken.
De AI zelf is nog altijd enorm dom en ze maken nog altijd geen goede units. Alleen maar levi's. Het enige wat ik moet doen is sterke units maken, alles selecteren en gewoon op hun afsturen. Tactiek is niet nodig.
Boten zijn te verwarlozen.
En wrs nog veel meer...

Het enige wat ik een uitdaging vond was omdat er opeens een civil war was met een triljoen troepen, die daarna allemaal vanzelf dood gingen omwille van geldtekort.... De enige uitdaging gaat er zelf aan :/

Maar vermaak me wel met het spel... raar maar waar.

• harmen1987
  • Laatst online: 16:07
Maldred schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:40:
[...]

Het is beter geworden, maar nog op een aantal vlakken echt slecht.

Zoals je al zegt, politiek is daar voor de schijn.
Diplomatiek is een lachtertje. Ik heb 3/4 van de map, en ben van een AI de laatste stad aan het inpakken. Vragen ze peace treaty, maar met extra geld van mijn kant. Het zou eigenlijk moeten zijn dat ze alles, maar dan ook alles willen geven aan mij, anders zijn ze nml dood. En dit dus echt bij elke vijand.
Siege equipement. Heb het de AI 1 keer zien maken na 120 turns, om het daarna niet in de battle zelf te gebruiken.
De AI zelf is nog altijd enorm dom en ze maken nog altijd geen goede units. Alleen maar levi's. Het enige wat ik moet doen is sterke units maken, alles selecteren en gewoon op hun afsturen. Tactiek is niet nodig.
Boten zijn te verwarlozen.
En wrs nog veel meer...
[..]
Klopt wel van de diplomatie, vrede sluiten doen ze moeilijk over, maar ligt misschien ook aan moeilijkheidsgraad: op normal wilden ze het wel, op very hard (waar ik nu mee bezig ben) niet.

Siege equipment bij sieges zie ik inderdaad niet veel, maar ze hebben zelf wel vaak van die speer/rots schiet dingen mee waar ze bij mij iig wel gebruik van maken.

Ben nu in oorlog met de stammen boven rome, maar zie eigenlijk weinig levy's mijn legionairies hebben er wel degelijk moeite mee (ze zijn ook wel vaak in overmacht).

Er kloppen idd een aantal dingen nog niet, maar ik vind het zeker vermakelijk en af en toe uitdagend (als je niet een stack vol wardogs bouwt ;) ).

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• Sfinx-
Maldred: je hebt gelijk, diplomatiek & AI laten nog zwaar te wensen over. Dit zijn gelukkig 2 punten waar normaalgezien de modding community werk van maakt, op langere termijn.

Je zou echter kunnen stellen dat dit core-features zijn die gewoon moeten werken bij de release. Zoals je aangeeft, een faction die op sterven na dood is die je even geld probeert af te troggelen voor een peace treaty: het kan niet gekker. Ook al speel je op een hoge moeilijkheidsgraad, dit houdt gewoon geen steek.

Verwijderd

Avalaxy schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:43:

Heb ik ook gehad maar dan midden in een siege battle.
De units bewogen zich ultra langzaam. En alles draaide op 60/70%.
Er zitten nog aardig wat bugs in, heb ook al een flink aantal CTD gehad.

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het grappige is dat ik veel van de genoemde klachten over de AI al herken uit M2:TW. Daar werkte diplomacy ook al niet al te best, wilden AI facties over het algemeen nooit vrede sluiten, zelfs al had jij een overweldigende overmacht. Goede units maken deden de meesten ook niet, gewoon full stacks met town militia en peasants tegen knights in full plate armour. Aan de andere kant maakten en gebruikten ze in ieder geval wel siege equipment.

Zelfs het lag verhaal herken ik nog wel uit M2, alhoewel het alleen in zeer bijzondere situaties voor kwam. Zoals een full stack dat vrolijk over één stel ladders de muur over probeerde te gaan. Of dat een stad door een full stack aangevallen werd met nog eens twee full stacks als reinforcements.

Vooruitgang!

Als ik de reacties zo lees kan ik me niet echt aan het idee onttrekken dat de TW reeks vooral pas op de plaats maakt. Kan iemand mij vertellen waar nu echt de vooruitgang zit in R2:TW? Buiten de graphics, bedoel ik dan.

• Postius
henkie196 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:24:
Het grappige is dat ik veel van de genoemde klachten over de AI al herken uit M2:TW. Daar werkte diplomacy ook al niet al te best, wilden AI facties over het algemeen nooit vrede sluiten, zelfs al had jij een overweldigende overmacht. Goede units maken deden de meesten ook niet, gewoon full stacks met town militia en peasants tegen knights in full plate armour. Aan de andere kant maakten en gebruikten ze in ieder geval wel siege equipment.

Zelfs het lag verhaal herken ik nog wel uit M2, alhoewel het alleen in zeer bijzondere situaties voor kwam. Zoals een full stack dat vrolijk over één stel ladders de muur over probeerde te gaan. Of dat een stad door een full stack aangevallen werd met nog eens twee full stacks als reinforcements.

Vooruitgang!

Als ik de reacties zo lees kan ik me niet echt aan het idee onttrekken dat de TW reeks vooral pas op de plaats maakt. Kan iemand mij vertellen waar nu echt de vooruitgang zit in R2:TW? Buiten de graphics, bedoel ik dan.
Als ik eerlijk ben, nergens. Nee echt niet. Misschien de wereld kaart. Maar er is ook zoveel uitgesloopt wat sfeer aan het spel gaf. Speel total war sinds de eerste shogun. Maar sinds empire vindt ik er erg weinig meer aan. ROme en medieval 2 waren en zijn nog steeds de beste total war games imo. En ik prefereer dan M2 vanwege de setting + units + mods. 500+ verschillende units vindt ik wel tof.

Maar eigelijk is er zeer weinig veranderd aan de hele formule. Er zijn wat flavour dingen uitgesloopt, de leuke verhaaltjes bij traits b.v. of je eigenschappen. Hiernaast is familie totaal niet meer belangrijk. De AI kan je nog steeds op identieke wijze verslaan als in rome/M2 alleen is de AI bij sieges nu NOG slechter dan eerst.

Het aloude problemen van Deuren?ladders/muren bij sieges bestaat nog steeds. Je kent het wel, dat er ergens 1 unit blijft plakker achter iets en de rest van het squad geen flauw idee meer heeft wat te doen. Sieges zijn nog steeds episch saai, verdedigen is nog steeds extreem makkelijk, aanvallen ook. Itt voorgaande total war games zijn nu 90%+ van je battle siege en semi siege battles. Ik vindt er geen drol aan, je had altijd al weinig grote open veldslagen in total war en deze vormden voor mij het hoogtepunten. Nu vecht je echt altijd in een stad/voorstad. Enige uitdaging zit er niet in het spel als je enige ervaring hebt met total war. Ook is enige humor die erin zat eruit gesleept, eveneens de cut-scences bij moordaanslagen etc. Ook geen general speeches die specifiek worden aangepast voor de general.

Laat ik het anders zeggen, er zitten in Medieval 2 features die spelmatig echt wat toevoegen en ook veel meer immersie. Bij rome 2 hebben ze vakkundig hun best gedaan dit eruit te slopen, al was het ze bij shogun 2 ook al vrij goed gelukt.

Voor de rest is het best leuk! Bezint eer gij begint.

Ik wilde een eenheid een vijand laten aanvallen die in een zijstraat verderop stond. Wat doen ze? Met z'n allen zo strak mogelijk de bocht afsnijden waardoor ze volledig formatie verliezen en op een kluitje bij elkaar staan.
Ik snap niet dat ze in bijna 10 jaar tijd zo weinig vooruitgang kunnen maken.

• rickjehh
Meer mensen die na de laatste update van patch 3 beta ineens weer meer performance problemen hebben dan ervoor? De campaign map lagged ineens een stuk meer dan ervoor heb ik het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 20:06
Tsurany schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:37:
Daardoor heb ik mijn verovering van Lybie maar opgegeven. Van die vier steden werden 3 geblokkeerd door neutrals, allies of vijanden. Schoot voor geen meter op. En ik had nog wel een mooie zee invasie geplanned waarbij ik met vier stacks ook vier steden zou innemen. Dan maar Alexandria innemen.
Een oplossing is om met je navy aan te vallen. Ten minste als het friendly factions zijn die de haven blokkeren. Je kan de stad als het goed is gewoon met je admiraal aanvallen. Zorg dat er een leger naast de stad staat, dan kan je die ook gebruiken als reinforcement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LongBowNL schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:13:
[...]

Een oplossing is om met je navy aan te vallen. Ten minste als het friendly factions zijn die de haven blokkeren. Je kan de stad als het goed is gewoon met je admiraal aanvallen. Zorg dat er een leger naast de stad staat, dan kan je die ook gebruiken als reinforcement.
Dan dat eens gaan proberen. Vond het wel erg vreemd dat het allemaal zo moeilijk ging. Merk nu wel dat late game nog steeds geen uitdaging is, enige wat mij beperkt zijn de movement points en het wachten tot verliezen zijn aangevuld. Ik heb nu 15 legers rondlopen van elk 20 man sterk. Welke faction houd mij nog tegen?

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 27-09-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Met de nieuwe patch wilt iedereen ineens vriendjes met mij worden(vooral kleine staten) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:48
Vind het hele spel nog steeds wel buggy. Ik heb een aardig systeem met een beste grafische kaart. Maar het spel maakt nooit meer dan 50% gebruik van mijn gpu volgens mijn monitoring software.

Met name wanneer ik een legioen selecteer en die gele waas van je movement range komt erbij dan heb ik een gigantische fps drop.

En de settings op low of op ultra maakt daar weinig in uit.

Heb maar een klein stukje van de campaign gedaan (net italie te pakken en een deel van afrika) en heb al niet meer de drang om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandero
  • Laatst online: 19:03
Ik had net iets raars, ik val een settlement aan die oil pots heeft bij de gate, ik krijg op een gegeven moment de deur open en zorg dat ik mijn leger zo snel mogelijk binnen krijg. De helft is binnen en vecht steeds verder de settlement in, en ik zorg dat de andere helft ook de settlement in komt. De gate heb ik inmiddels ingenomen, maar nu komt het, al mijn manschappen die ik net naar binnen stuurde krijgen een lading oil over zich heen waardoor ik welgeteld 5 units compleet ben verloren in no time. Maar die gate is al van mij, waarom blijft er maar oil uit komen?!?! Weer een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatupdoc
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
Ik wacht wel tot rome total war 3 voordat ik aan rome total war begin. Tenzij iemand em gratis weggeeft ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Sfinx-
Ik heb denk ik nog een bug(je) ontdekt: als je een rebel city besieged (surrender time = 1 turn) wordt deze altijd zonder een gevecht ingeleverd... al val ik wel telkens aan met een meerderheid, ik weet niet of dit verschil uitmaakt.

Je zou verwachten dat ze altijd op zijn minst proberen uitbreken want nu verdwijnen ze gewoon en krijg ik de city gratis aangeboden. Trouwens met 2 cities tegelijk dus geen toeval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:02
Sfinx- schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:49:
Ik heb denk ik nog een bug(je) ontdekt: als je een rebel city besieged (surrender time = 1 turn) wordt deze altijd zonder een gevecht ingeleverd... al val ik wel telkens aan met een meerderheid, ik weet niet of dit verschil uitmaakt.

Je zou verwachten dat ze altijd op zijn minst proberen uitbreken want nu verdwijnen ze gewoon en krijg ik de city gratis aangeboden. Trouwens met 2 cities tegelijk dus geen toeval :)
Vraag me af of dat een bug is. Surrender time = 1 betekent dat het 1 turn is voordat een stad zich over geeft. Volgens mij hoe groter, beter versterkt de stad, hoe langer de surrender time is.

[ Voor 5% gewijzigd door icratox op 29-09-2013 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sfinx- schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:49:

In de historie zijn er natuurlijk zat steden geweest die zich zonder vechten overgegeven hebben, soms al voor de belegering.

Ik zou het een aanwinst vinden als er een keuze zou zijn. Een belegerde stad kan zich meteen overgeven maar dan zijn er voorwaarden die de overwinnaar moet accepteren. Bijvoorbeeld als ik een stackje van 4 hastati in een stad heb en die wordt aangevallen door 10+ units, dan heeft vechten weinig nut (tenzij versterking onderweg is en uitgaande van een fatsoenlijke vijandige AI) en dan zou ik misschien de stad wel willen opgeven onder de voorwaarde dat ik die 4 units plus wat bevolking veilig naar een andere stad mag vervoeren.

Maar dat maakt het wel heel complex, denk dat CA dat nooit voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
icratox schreef op zondag 29 september 2013 @ 07:12:
[...]

Vraag me af of dat een bug is. Surrender time = 1 betekent dat het 1 turn is voordat een stad zich over geeft. Volgens mij hoe groter, beter versterkt de stad, hoe langer de surrender time is.
De AI heeft toch de turn na je siege de mogelijkheid om uit te breken, dat doen ze dus om een of andere reden niet, ook al hebben ze een sizeable force (full stack) tov mijn 2 stacks weliswaar.
Fly-guy schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:06:
[...]

In de historie zijn er natuurlijk zat steden geweest die zich zonder vechten overgegeven hebben, soms al voor de belegering.

Ik zou het een aanwinst vinden als er een keuze zou zijn. Een belegerde stad kan zich meteen overgeven maar dan zijn er voorwaarden die de overwinnaar moet accepteren. Bijvoorbeeld als ik een stackje van 4 hastati in een stad heb en die wordt aangevallen door 10+ units, dan heeft vechten weinig nut (tenzij versterking onderweg is en uitgaande van een fatsoenlijke vijandige AI) en dan zou ik misschien de stad wel willen opgeven onder de voorwaarde dat ik die 4 units plus wat bevolking veilig naar een andere stad mag vervoeren.

Maar dat maakt het wel heel complex, denk dat CA dat nooit voor elkaar krijgt.
Zo complex lijkt me dat nu ook weer niet, trouwens bij het innemen van de stad kan je wel kiezen voor al dan niet te plunderen dus op het gebied van bevolking is dit wel al geïmplementeerd.

Je hebt een punt dat het historisch gezien wel logisch is, ik zou dan bv de opties om te plunderen niet mogelijk maken (indien je akkoord gaat) als voorwaarde, en dit voor een kleine geldsom (minder dan bij het plunderen). Dat de aanwezige units disbanden lijkt me niet meer dan logisch, niemand gaat deze een vrijgeleide geven om opnieuw voor problemen te zorgen :)

Nu ik erover nadenk lijkt me dit bijzonder gemakkelijk toe te voegen, misschien iets voor een mod :+

[ Voor 51% gewijzigd door Sfinx- op 29-09-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Sfinx- schreef op zondag 29 september 2013 @ 12:17:
[...]
Zo complex lijkt me dat nu ook weer niet, trouwens bij het innemen van de stad kan je wel kiezen voor al dan niet te plunderen dus op het gebied van bevolking is dit wel al geïmplementeerd.

Je hebt een punt dat het historisch gezien wel logisch is, ik zou dan bv de opties om te plunderen niet mogelijk maken (indien je akkoord gaat) als voorwaarde, en dit voor een kleine geldsom (minder dan bij het plunderen). Dat de aanwezige units disbanden lijkt me niet meer dan logisch, niemand gaat deze een vrijgeleide geven om opnieuw voor problemen te zorgen :)

Nu ik erover nadenk lijkt me dit bijzonder gemakkelijk toe te voegen, misschien iets voor een mod :+
Als je ziet hoeveel problemen de siege, campaign en algemene AI nu al heeft, denk ik dat het wel degelijk te complex is om in te voegen en daar de AI goed mee om te laten gaan.
Maar een stroom vluchtelingen van de ene naar de andere stad (die dan dus groeit) lijkt me wel een leuek toevoeging en maakt het wat "echter".

Units niet disbanden blijf ik geen gek idee vinden, bij de overgave van Jeruzalem (aan Saladin) werd iedereen, ook de tempeliers bijvoorbeeld, in de mogelijkheid gesteld hun vrijheid te kopen en na een maand na overgave is dat ook in grote hoeveelheden gebeurd. Tempeliers, hospitaalridders, etc. mochten na betaling de stad verlaten (zelfs met christelijke relikwieën op de schouders).
Ook in ons land (in de oorlog met Spanje) zijn er zat voorbeelden waarbij de gewapende verdedigers vrijgeleide kregen om de overgegeven stad te verlaten.
Alles is te onderhandelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er klaar mee, probeer Rome II wel weer eens over een paar maanden. De AI en de framerate zijn bedroevend slecht en halen mijn hele speelplezier onderuit. Conclusie is dat Rome II nooit nu al uitgebracht had mogen worden: het is totaal niet af. Ik hoop echt dat CA snel alle problemen kan oplossen.

En het zou heel netjes zijn wanneer CA aan de huidige gamers een compensatie geeft. Zoals Maxis dit jaar deed met SimCity. Als excuus voor de matige start kregen de eerste klanten een gratis game naar keuze. En de problemen met SimCity zijn ook vlot opgelost.

Voorbeelden te over, zoals deze pittige review over Rome II, die echt de spijker op de kop slaat: http://youtu.be/P_QK-lcW8a8
Mooie bijbehorende discussie hierover op het Total War forum:
http://forums.totalwar.co...-War-Rome-II-Angry-Review

Ondertussen speel ik weer fijn Total War Medieval II. Herontdekt.
Weliswaar wat mindere graphics, wel veel meer speelplezier!

Afbeeldingslocatie: http://www.sztab.com/tapety/Medieval-II-Total-War%20203311,2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Maken jullie weleens een client state van ingenomen steden? Ik zie het voordeel niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01-2021
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 13:26:

[afbeelding]
Is dat zonder mods? Ziet er namelijk nog heel redelijk uit vind ik. Mogelijk dan ook maar weer gaan proberen, heb best wel goede herinneringen aan M2TW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Avalaxy schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:10:
Maken jullie weleens een client state van ingenomen steden? Ik zie het voordeel niet echt...
Ja, als ik op andere fronten ook druk bezig ben en daardoor (tijdelijk) even rust heb in betreffend gebied. Meestal ga ik na een tijdje alsnog de boel afmaken :+ Vooral handig trouwens als ze nog veel leger stacks hebben rondlopen maar slechts 1 stad meer over hebben, dan vragen ze het meestal zelf.

Dankzij een food shortage krimpen deze stacks dan vanzelf en kan je ze nadien veel eenvoudiger afmaken. Of je laat 'm wat robbertjes vechten door je war target te plaatsen, dan vallen ze deze normaal gezien aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een client state is handig omdat je je niet druk hoeft te maken over de ontwikkeling of de opbouw van legers in die gebieden. In ruil krijg je inkomsten zonder dat het tijd of moeite kost, dat kan handig zijn.

Echter als je het krijgt aangeboden als je hun laatste stad inneemt is het in mijn ogen nutteloos. Je hebt hun hele faction al gedecimeerd, waarom zou je ze dan als client state willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Nogmaals, ik heb al 2x meegemaakt dat ik wegens een blitz-campagne alle steden kan innemen maar dat er daarnaast nog 6-7 full-stacks rondlopen. Voor bovenstaand vernoemde redenen is het dan wel handig om ze even te client-staten.

Wat ik wel vreemd vind is dat ze met zo'n enorme stacks ergens amok zitten maken maar hun eigen steden niet verdedigen, dat is weer een ander verhaal uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Ik erger me wel dood aan die diplomacy hoor. Er klopt werkelijk niets van. Facties die qua sterkte verhouding 10-90 ten opzichte van mij zijn en ineens geld eisen van mij voor een peace treaty, dat is toch de omgekeerde wereld? Ze moeten blij zijn dat ik ze niet verpulver en dan komen ze ineens geld vragen omdat ik er toch genoeg van heb.

[ Voor 3% gewijzigd door rickjehh op 29-09-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de radion mod geinstalleerd alleen met mod manager wil die het spel niet meer booten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 19:16

WhySoSerious

Be the change.

Great, mijn spel (170 turns) blijft nu steeds hangen als ik word aangevallen tijdens end turn. Dacht eerst dat het een op zichzelf staand iets was wat zich alleen in een bepaalde regio (Oostenrijk) met bepaald leger voorkwam, maar nu ook als een van mijn steden in Spanje aangevallen wordt.

Behoorlijke domper dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Aangezien hij in de V&A amper aandacht krijgt: iemand Rome 2 kopen? V&A aangeboden: Total War: Rome II, Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 09:26
ik had laatst dat het spel niet meer wilde opstarten verder dan het eerste scherm , een oplossing bleek via het total war forum het verwijderen van de Rome2 map in Appdata maar (hier komt het :P ) dan verwijder je ook je savegames! dat werd helaas niet vermeld. Dan maar een nieuwe campaign beginnen :(

ik vind wel dat de AI veels te dom is, ik speel op hard om het spel wat rustiger te kunnen spelen maar de AI verlaat de randsteden met hun legers en gaat met alles rondom een stad zitten. Vervolgens kan ik die aanvallen en veroveren waarna diezelfde stad dan wordt geblockaded met een huge leger van de vijand terwijl er geen eenheden in die stad van mij zitten en dat kan jaren doorgaan :S helaas maakt dit het niet heel moeilijk, ik vind het ook jammer dan 75% van alle battles meestal siege slachtvelden zijn
wat heeeeeeel frusterend is zijn die oneindige blockades als ik een stad wil hebben maar een neutral of ally heeft daarop een blockade gegooit kan ik zowat een eeuw wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Herken inderdaad dat laatste, irritante allies of client states. Door hun blokkades kan je geen stad meer veroveren... :(
Dan maar aanvallen en ook die ally een kopje kleiner maken. Maar wel super irritant...

Hebben jullie er ook last van dat als je een stad bent kwijtgeraakt, en direct weer inneemt in je eigen beurt.
Dat je alle gebouwen weer terug moet converteren naar hetgene dat past bij je eigen culture?
Nu hebben ze binnen een halve beurt gedaan wat mij 5 beurten kost om weer terug te zetten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 13:26:
Ik ben er klaar mee, probeer Rome II wel weer eens over een paar maanden. De AI en de framerate zijn bedroevend slecht en halen mijn hele speelplezier onderuit. Conclusie is dat Rome II nooit nu al uitgebracht had mogen worden: het is totaal niet af. Ik hoop echt dat CA snel alle problemen kan oplossen.

En het zou heel netjes zijn wanneer CA aan de huidige gamers een compensatie geeft. Zoals Maxis dit jaar deed met SimCity. Als excuus voor de matige start kregen de eerste klanten een gratis game naar keuze. En de problemen met SimCity zijn ook vlot opgelost.

Voorbeelden te over, zoals deze pittige review over Rome II, die echt de spijker op de kop slaat: http://youtu.be/P_QK-lcW8a8
Mooie bijbehorende discussie hierover op het Total War forum:
http://forums.totalwar.co...-War-Rome-II-Angry-Review

[afbeelding]
Download de retrofit mod, Stainless steel en de Darth mod. Dan heb je echt een goddelijk Total War deel.

Ook is broken crescent echt een aanrader. Verplaatst heel M2 naar het middenoosten als unieke setting.

Maar stainless steel + darth mod, dat is gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Net een voorbeeldje gehad hoe dom de ai is. Dorp aangevallen waarin een zeer kleine stack defenders versterkt werd door 2 flinke stacks vanaf zee.
Na de initiële verdedigers vrij snel verjaagd te hebben positie ingenomen om de versterking op te vangen. Echter na de landing bleven ze vrolijk van een afstandje toekijken hoe ik het victory punt innam.
Dorp ingenomen met maar liefst 93 doden, waarvan 25 door eigen vuur.
Daarnaast nog het feit dat ik twee beurten voor die stad sta met mijn leger en ineens besluiten ze om drie volle stacks weg te laten varen. Slim als de vijand voor de deur staat...

Zo wordt het ook voor een middelmatige echt te makkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Fly-guy schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:29:
Net een voorbeeldje gehad hoe dom de ai is. Dorp aangevallen waarin een zeer kleine stack defenders versterkt werd door 2 flinke stacks vanaf zee.
Na de initiële verdedigers vrij snel verjaagd te hebben positie ingenomen om de versterking op te vangen. Echter na de landing bleven ze vrolijk van een afstandje toekijken hoe ik het victory punt innam.
Dorp ingenomen met maar liefst 93 doden, waarvan 25 door eigen vuur.
Daarnaast nog het feit dat ik twee beurten voor die stad sta met mijn leger en ineens besluiten ze om drie volle stacks weg te laten varen. Slim als de vijand voor de deur staat...

Zo wordt het ook voor een middelmatige echt te makkelijk..
Ik had dit gister ook, alleen werd ik aangevallen. De verhoudingen waren voor mij dramatisch. 1500 man tegen 4500 man, waarvan 2500 versterkingen waren die vanaf zee moesten komen. De eerste stack valt me aan en ook een aantal units die aan wal gaan proberen mijn dorp aan te vallen. Ik slacht ze allemaal af en wacht op de rest, want er kwamen nog dik veel units aan. Ze gaan aan wal om vervolgens gewoon te blijven staan. Ik heb de timer af laten lopen en zo kon ik m'n stad toch nog houden. Turn erna die factie maar even verpulverd voor de zekerheid ;)

Hebben jullie ook nog steeds extreem dikke fps drops bij het selecteren van een general op de campaign map? Dat is gewoon niet te doen als je meer dan 10 stacks rond hebt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
rickjehh schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:16:
[...]

Hebben jullie ook nog steeds extreem dikke fps drops bij het selecteren van een general op de campaign map? Dat is gewoon niet te doen als je meer dan 10 stacks rond hebt lopen.
Heb je patch 3 al geprobeerd? Ik heb er al een hele tijd geen last van namelijk.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Pkunk schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:40:
[...]

Heb je patch 3 al geprobeerd? Ik heb er al een hele tijd geen last van namelijk.
Heb me direct aangemeld voor patch3beta toen deze beschikbaar kwam maar ik heb het gevoel dat het sinds 1 van de laatste fixes weer erger is geworden dan daarvoor.

[ Voor 7% gewijzigd door rickjehh op 01-10-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
rickjehh schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:42:
[...]

Heb me direct aangemeld voor patch3beta toen deze beschikbaar kwam maar ik heb het gevoel dat het sinds 1 van de laatste fixes weer erger is geworden dan daarvoor.
Met de laatste fix voor de CTD's heb ik persoonlijk geen enkel issue meer, naast de belabberde AI en het idioot politiek systeem. Performance is ferm verbeterd door de patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Sfinx- schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:46:
[...]

Met de laatste fix voor de CTD's heb ik persoonlijk geen enkel issue meer, naast de belabberde AI en het idioot politiek systeem. Performance is ferm verbeterd door de patches.
Hmm, vanavond dan maar eens kijken of Steam me niet ongezien heeft afgemeld voor de beta van patch 3, anders zou ik niet weten waar het aan moet liggen. Graphics naar beneden schroeven heeft in ieder geval geen enkel effect dus daar ligt het niet aan.

Naast de AI en het politieke systeem is ook diplomacy behoorlijk stuk. Super kleine facties die ineens geld van mij eisen voor een peace treaty of een trade agreement is echt de omgekeerde wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Klopt ja, nu volgens mij zat die zelfde AI ook in vorige delen en is dat wel grotendeels weggewerkt op termijn, althans bij de bekende mods. Nog even de kat uit de boom kijken dus :-) Ik amuseer me iig meer dan voldoende met de Radious mod, is al een ferme verbetering tov vanilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

rickjehh schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:53:
[...]
Hmm, vanavond dan maar eens kijken of Steam me niet ongezien heeft afgemeld voor de beta van patch 3, anders zou ik niet weten waar het aan moet liggen. Graphics naar beneden schroeven heeft in ieder geval geen enkel effect dus daar ligt het niet aan.
Over patch 3 gesproken: weet iemand wanneer die patch van beta naar live gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
tweaker2010 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:04:
[...]

Over patch 3 gesproken: weet iemand wanneer die patch van beta naar live gaat?
In het kader van iedere week een patch: zeer terechte opmerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja. Ze schuiven het steeds weer wat vooruit zonder naar buiten te komen met harde deadlines. Ik vraag me ook af of ze überhaupt iets kunnen gaan veranderen aan de verhouding CPU/GPU. Ik lees in diverse topics op het forum van RTW dat er teveel rekenkracht op de CPU is gelegd (bv 'shadows' las ik') waardoor het schijnbaar niet echt wat uitmaakt of je nu een hele dure (goede) videokaart hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthNeo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-08 21:57
Razorbite schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:23:
[...]

In het kader van iedere week een patch: zeer terechte opmerking!
Patch3 beta is al 4x bijgewerkt ofzo in de laatste week, dus ze zijn druk bezig.

Persoonlijk zie ik liever dat ze goede patches uitbrengen die ook echt wat toevoegen / verbeteren i.p.v. vast te houden aan "iedere week een patch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
DarthNeo schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:50:
[...]

Patch3 beta is al 4x bijgewerkt ofzo in de laatste week, dus ze zijn druk bezig.

Persoonlijk zie ik liever dat ze goede patches uitbrengen die ook echt wat toevoegen / verbeteren i.p.v. vast te houden aan "iedere week een patch"
Patch 3 is live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Ik ben het met jullie eens dat de communicatie zeker wel beter mag t.o.v de community, we kunnen natuurlijk altijd Wikileaks inschakelen.

;-) Gewoon een update per week waar ze mee bezig zijn, dat is niet té veel gevraagd hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grijzemist
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 08:34
Mogelijk ligt het aan mijn PC, maar ik ervaar sinds patch 3 (beta) juist meer technische problemen. Het spel hapert meer, met name tijdens gevechten, en het spel crasht ook geregeld tijdens de open battles. Heb nog niet één veldslag zelf kunnen uitvechten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ok... Is er een manier waarop ik de impact op public order en food van gebouwen drastisch kan minderen? :( Ik heb nu heel leuk de nieuwste van de nieuwste shit geunlockt, maar als ik een gebouw wil upgraden komt er ineens een gigantische public order penalty (echt -16 ofzo, teh fuck). Ik heb op dit moment al bijna alleen maar happyness gebouwtjes... Ik heb vrijwel nergens legergebouwen, veehouderij, fabrieken en andere gebouwen waarvan mensen huiliehuilie gaan doen, en desondanks heb ik nu al héél veel moeite iedereen in het gareel te houden. Een upgrade naar ook maar één nieuw gebouw zit er dus in de verste verte niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:02

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

grijzemist schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:32:
Mogelijk ligt het aan mijn PC, maar ik ervaar sinds patch 3 (beta) juist meer technische problemen. Het spel hapert meer, met name tijdens gevechten, en het spel crasht ook geregeld tijdens de open battles. Heb nog niet één veldslag zelf kunnen uitvechten :(
Moet ik helaas ook bevestigen. De meeste battles, met name als ik een MP battle doe, resulteren in het ineens afsluiten van de game. "rome2.exe has stopped working etc."

Aan de andere kant ervaar ik wel een betere spelbeleving op de meeste momenten. Met name de AI lijkt een klein schopje gekregen te hebben. Soms staan ze nog wel een tijdje voor zich uit te staren als ik ze flankeer, maar merk wel vaker dat ze wat meer anticiperen. Het is nog minimaal, maar verbetering is zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Avalaxy schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 02:53:
Ok... Is er een manier waarop ik de impact op public order en food van gebouwen drastisch kan minderen? :( Ik heb nu heel leuk de nieuwste van de nieuwste shit geunlockt, maar als ik een gebouw wil upgraden komt er ineens een gigantische public order penalty (echt -16 ofzo, teh fuck). Ik heb op dit moment al bijna alleen maar happyness gebouwtjes... Ik heb vrijwel nergens legergebouwen, veehouderij, fabrieken en andere gebouwen waarvan mensen huiliehuilie gaan doen, en desondanks heb ik nu al héél veel moeite iedereen in het gareel te houden. Een upgrade naar ook maar één nieuw gebouw zit er dus in de verste verte niet in.
Hebben die steden wel de juiste cultuur dan? Als alles in orde is zou men een paar minpuntjes wel moeten kunnen hebben.

Krijg soms het idee dat ze met opzet rebellen willen laten komen om het een beetje interessant te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Atratus schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 08:06:
[...]

Moet ik helaas ook bevestigen. De meeste battles, met name als ik een MP battle doe, resulteren in het ineens afsluiten van de game. "rome2.exe has stopped working etc."

Aan de andere kant ervaar ik wel een betere spelbeleving op de meeste momenten. Met name de AI lijkt een klein schopje gekregen te hebben. Soms staan ze nog wel een tijdje voor zich uit te staren als ik ze flankeer, maar merk wel vaker dat ze wat meer anticiperen. Het is nog minimaal, maar verbetering is zichtbaar.
grijzemist schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:32:
Over die crashes kan ik niet echt meepraten. Had eerder wel last van de alt+tab bug, waarbij de resolutie veranderde.

Maar die AI lijkt inderdaad soms verbeteringen te tonen en soms doen ze de domste dingen. Heb het idee dat ze het beste presteren in open battles. Had gisteren een potje waar ze een aardig goed uitgewerkte flank manoeuvre deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik weet niet of jullie deze al hebben zien passeren maar hij is gewoon goud waard:

All capture victory points removed

Weliswaar enkel als je zonder battle limit speelt: verwijdert alle capture points (ook in siege battles). AI kan hier gewoonweg niet mee om, bijna alle sieges waarbij ik verdedig lopen ze als idioten de eerste de beste trechter in om er te geraken. Idem met verdedigen: allemaal op het victory point gaan staan en niet bewegen als je beschoten wordt!

Met deze mod heb ik eindelijk leuke en realistische siege battles! De AI plaatst nu zijn troepen zoals het moet allemaal aan de keypoints (gates, walls), ben sinsdien nog niet aangevallen maar zou ook een pak beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is toch te triest voor woorden dat je complete features, die juist nieuw zijn voor dit spel, eruit moet slopen omdat het spel zelf dan beter werkt. Die mod is wel een flinke aanrader zo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
Ik snap om eerlijk te zijn de problemen niet wat betreft het voedsel en de unhappiness (of hoe heet het ook weer). In het begin is het wat uitbalanceren, maar je moet elke keer je iets bouwt gewoon rekening houden met die 2 zaken. Na een beurt of 60 heb ik meestal wel een marge van 60 voedsel, en kan dan gemakkelijker gebouwen zetten om mijn inwoners blij te houden (ook je tax aanpassen helpt natuurlijk).
Bij de details van je city kan je trouwens goed zien wat de oorzaak voor squalor is, en hoeveel invloed een leger in je city heeft. het is vooral een kwestie van opletten bij het bouwen.
Ik probeer ook maar enkele steden te hebben om soldaten te trainen, zovel gebruik je die toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
stefanmiler schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:23:
Ik snap om eerlijk te zijn de problemen niet wat betreft het voedsel en de unhappiness (of hoe heet het ook weer). In het begin is het wat uitbalanceren, maar je moet elke keer je iets bouwt gewoon rekening houden met die 2 zaken. Na een beurt of 60 heb ik meestal wel een marge van 60 voedsel, en kan dan gemakkelijker gebouwen zetten om mijn inwoners blij te houden (ook je tax aanpassen helpt natuurlijk).
Bij de details van je city kan je trouwens goed zien wat de oorzaak voor squalor is, en hoeveel invloed een leger in je city heeft. het is vooral een kwestie van opletten bij het bouwen.
Ik probeer ook maar enkele steden te hebben om soldaten te trainen, zovel gebruik je die toch niet.
En bij een beurt of 120 is er van die 60 niets meer over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 09:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Avalaxy schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 02:53:
Je kunt ook in een van de research trees redelijk wat global public order boosts unlocken, die zijn best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Koetjeboe schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:17:
[...]

Je kunt ook in een van de research trees redelijk wat global public order boosts unlocken, die zijn best handig.
Ja die heb ik dus al allemaal geunlockt...
Wacht maar. Bij turn 60 dacht ik ook nog dat het allemaal peanuts was. Ik hoor je nog wel als je bij turn 150 bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
Avalaxy schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:18:
[...]

Ja die heb ik dus al allemaal geunlockt...

[...]

Wacht maar. Bij turn 60 dacht ik ook nog dat het allemaal peanuts was. Ik hoor je nog wel als je bij turn 150 bent :P
Ik heb al een campaign uitgespeeld, ben tot 120 voedsel gekomen, met iedereen gelukkig en pakweg 40000 geld per beurt. (was op hard, nu very hard bezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Razorbite schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:12:
[...]
En bij een beurt of 120 is er van die 60 niets meer over!
Nietes!

Ik heb er echt geen problemen mee. Het enige wat ik doe is consequent zorgen dat ik nergens slaven heb. Ik occupy alleen maar m'n veroverde gebieden. Dan is m'n bevolking blij en kan ik makkelijk genoeg voedsel maken.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grijzemist
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 08:34
Hmm, ik dacht dat squalor simpelweg een modifier op zich was die simpelweg wordt beïnvloedt door de bevolkingsgroei en misschien de gebouwen in een stad, dus waar je eigenlijk weinig invloed op hebt. Maar als ik jouw comment goed lees kun je de negatieve effecten van squalor beperken door bepaalde oorzaken aan te pakken? Zoja; welke en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Het wordt bepaald door gebouwen in de stad, en dat is wat stefanmiller bedoelt.

Negativiteit door slaven heb ik overigens geen probleem mee, en ook niet door taxes want die staan op het laagste niveau. Maar de paar gebouwen die een impact op squalor hebben hebben gewoon zo'n gigantische impact dat ik niks anders kan bouwen dan happyness-gebouwtjes, en zelfs dan heb ik nog moeite met het inperken van de squalor (ik moet immers ook food hebben).

Ik kies overigens meestal wel voor 'raze' city, is dat een verkeerde keuze? Ik meende dat dat alleen op hele korte termijn een negatief effect heeft maar daarna juist een positief effect omdat je gelijk af bent van alle mensen die vervelend doen.

[ Voor 91% gewijzigd door Avalaxy op 03-10-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
Pkunk schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:34:
[...]

Nietes!

Ik heb er echt geen problemen mee. Het enige wat ik doe is consequent zorgen dat ik nergens slaven heb. Ik occupy alleen maar m'n veroverde gebieden. Dan is m'n bevolking blij en kan ik makkelijk genoeg voedsel maken.
Kun je je slaven ook afmaken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Je kunt tempels bouwen die het aantal slaven verminderen, en volgens mij is er ook een edict voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Sowieso, als je vaak Raze doet, krijg je ook meer slaven. Alleen door consequent te occupy-en blijft je slaven populatie laag. Scheelt echt een hoop.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dat je slaven krijgt van raze klopt volgens mij niet, maar sowieso is dat het probleem niet hoor. Mijn penalty door slaven is misschien -2... Terwijl de penalty door squalor gewoon -50 is op sommige plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 09:29
Ik occupy eigenlijk ook gewoon altijd. Nergens last van squalor of voedseltekort, behalve op juist veroverde gebieden, maar na een beurtje of 4-5 sta ik daar ook meestal in de plus.
Voedsel staat ook op 140 ofzo per beurt reserve. Veel te veel uiteraard, dus ik probeer het wat af te bouwen.

Waar ik op let is dat alles wat cultuur voor een andere macht dan mezelf oplevert, zo snel mogelijk vernietigt worden en ik upgrade mijn townhalls niet te veel, de meeste staan op niveau 2, enkel op plaatsen waar het nodig is, doe ik een hogere update.

Ik bouw ook mijn militaire units maar op 1 plek (is tot nu toe voldoende geweest, en ik heb nu de helft vd wereld veroverd, zit op turn 150). Daar staan ook enkel maar militaire gebouwen en happiness buildings. Voedsel wordt daar niet verbouwd en op die manier blijft het ook nog relatief happy daar.

Qua budget heb ik voor mezelf uitgemaakt dat ik enkel maar legions mag onderhouden met het bedrag dat ik krijg van mijn taxes. Ik wil niet afhankelijk zijn van handel om mijn legers te betalen.

Ik hou overigens ook geen slaven, ofwel laat ik ze vrij, of ik maak alles af. Ik heb er te veel problemen mee gehad in de prologue ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 14:45
Moet je met sommige facties niet verplicht een x aantal steden sacken of razen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Sommige wel ja... Carthago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
http://forums.totalwar.co...9a0d1b4352763ac840b541008

En daar is 4 (á 143 mb, een flinke dus!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:02

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Dat is allemaal wel heel erg kort op elkaar...niet om negatief te klinken, maar als ik zo kijk naar de lijst van verbeteringen...lijkt wel alsof er een blik mensen extra is open getrokken.

• Improved AI construction logic: It now constructs more military buildings.
• Improved AI army compositions and unit quality. The AI uses better units and slightly less ranged units.
• AI research is focused more on military techs at the start of the campaign.
• The AI is now much more careful with constructing buildings that consume food or increase squalor. This has improved the AI's ability to fight food shortage problems.
• The AI runs its troops less often in battle often, and so avoids exhausting its troops by the time they reach their opponents.
• AI defensive ambush behaviour improved.
• The AI now arranges its forces to more appropriately deal with simultaneous front and side attacks. This involves angling and bifurcation of its line with appropriate units to deal with the player’s use of flanking or harassing forces.
• When generating armies, the AI is now more likely to choose elite units when it has the funds to do so.
• Improved AI use of Pikemen in battles (more commonly lower pikes to accept charges).
• Increased chance of AI making alliances in diplomacy.
• Slightly increased the effects of diplomatic events on relations with third party factions, and the AI remembers diplomatic events for a longer period of time.

Desalniettemin, blij dat er genoeg aandacht aan wordt geschonken, met name de AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:12

The Chosen One

Zie signature!

Nog een paar van zulke patches en ik begin met spelen. :)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Pagina: 1 ... 20 ... 27 Laatste