Bjorn89 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:39:
Blijven die kapot of worden die per siege gerepareerd?
Blijven kapot tot aan jouw eigen turn. Zij vielen telkens in dezelfde turn aan dus de gaten waardoor ze konden aanvallen bleven. Maar gebruiken? Dat dan weer niet.
Blaming schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:40:
Wees blij dat ze in ieder geval gaten maken. Als ze die ballista's niet hadden had je kunnen winnen door de olie bij de gates :).
Ach op de ene lamme manier winnen of op de ander, een uitdaging is het niet. Het is gewoon triest dat de AI van RTW1 op sommige vlakken gewoon beter was.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tsurany schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:48:
[...]
First Legion is na mijn Ninth Legion mijn sterkste legioen. Zij zullen lang onderweg zijn maar hopelijk komen ze nog ruim op tijd om genoeg tegenstand te bieden. Ervaren veteranen uit de oorlogen tegen de Grieken en de barbaren uit het oosten.
Dat je helemaal uit Griekenland je troepen laat komen joh, hoeveel turns doe je daar wel niet over? En gaan ze per schip of over land? Lijkt mij dat ze hoe dan ook te laat komen. En je oostfront is dan onbewaakt.
tweaker2010 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:45:
[...]

Dat je helemaal uit Griekenland je troepen laat komen joh, hoeveel turns doe je daar wel niet over? En gaan ze per schip of over land? Lijkt mij dat ze hoe dan ook te laat komen. En je oostfront is dan onbewaakt.
Turn of 4? Forced march over het land of per schip, net waar ze vandaan komen. Ze blijken niet te laat te komen. Heb nu een van m'n legers uit Griekenland daar aan het vechten en ik maak goede voortgang.
Het oostfront wordt nu bewaakt door twee kleine legioenen, niet genoeg voor een grote aanval maar daarentegen heb ik daar ook geen vijanden. Sterker nog, ik heb zojuist twee andere grote legioenen weer opnieuw naar het oosten gestuurd om nieuwe oorlogen te beginnen.
Ik had mijn legioenen in Griekenland kunnen laten maar dan had ik nooit genoeg overmacht om die civil war aan te vechten, dan had ik teveel regio's verloren.

Edit: Rebellion de kop in gedrukt, nog een leger over en daar staat een veel groter leger van mij naast. Nu ik toch meer legers in het westen van Europa heb ga ik maar direct daar wat barbaren verdrijven. Met deze legers moet dat wel heel snel gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 18-09-2013 23:29 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 09:29
Hoeveel keer kan je eigenlijk een civil war hebben? Ik heb gisteren ook mijn eerste meegemaakt, maar het lijkt er op dat geen enkele factie in mijn senaat is uitgeroeid?

Overigens reageerde de AI ook idioot. Ik was net in oorlog met 2 grote facties toen de civil war begon. Maar ik had uiteraard elke legion nodig die er maar te vinden was. Tot mijn grote verbazing aanvaarden ze mijn aanbod voor vrede (met een zak goud erbij, dat wel). Civil war was uiteindelijk redelijk snel afgelopen. Op het begin hebben ze wel wat steden kunnen veroveren, maar doordat ze hun legers niet samenhouden kon ik ze gemakkelijk afmaken, ook al waren ze in hun startpositie een stuk sterker dan mij.

Verwijderd

Betreft legers e.d. doen ze het nu een stuk beter en gewoon op het land. Maar inderdaad als je een muur hebt om een city dan stormen ze allemaal door 1 gate en dan win je met 300 units tegen 10.000 units... :/

Doet mij denken aan bruggen in RTW1, phalanx neerzetten op de brug en dan laat ze maar komen :F

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 09:07 ]

Jup, bruggen waren ook drama. Gewoon een sterke unit vooraan zetten en met boogschutters een slachting aanrichten op die brug. Honderden kills per unit boogschutters.

• grijzemist
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 08:34
Ik 'erger' me eerlijk gezegd vooralsnog het meest aan de victory points, vooral in open veldslagen. Normaal gesproken kam ik de hele map uit om ergens terreinvoordeel te krijgen en laat ik (in de 'defensieve' houding) de vijand over de hele map marcheren om bij me te komen. Maar nu moet je toch in de buurt van die VPs blijven volgens mij, of zie ik iets over het hoofd?

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Nee dat klopt, althans als ze er staan (heb er de laatste tijd geen meer gezien). Vind ik ook compleet uit de lucht gegrepen, alsof dat grassprietje daar levensbelangrijk is voor het voorbestaan van heel je leger :')

Lijkt me nu niet zo'n moeilijke om met een patch weg te halen (of te modden?)

Waar ik vooralsnog totaal niets aan gedaan heb zijn navel armies: het lijkt wel alsof deze totaal geen rol spelen, want elke blokkade kan ik gemakkelijk wegjagen met de standaard verdediging. Ik merk ook dat (in tegenstelling tot op het land) de AI wel met 1001 kleine vlootjes rondvaart en meestal nogal doelloos...

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:33:
En de tweede battle ook gewonnen :+ En de derde ook. Oh en wacht, de vierde ook.

Dit is gewoon belachelijk, enorme full stacks die een stad aanvallen en mijn enkele leger die zwakker is dan elk van hun stacks kan ze tegen houden. Hoe komt dat? Omdat de siege AI bagger is, enkel door nieuw gemaakte gaten in muren en gates aanvalt, bestaande gaten laat liggen en gewoon z'n hele leger massaal zo'n gat in rushed.

Kut AI.
Misschien moet je eens op legendary gaan spelen :9 , misschien bevalt je dat beter kwa campaign en uitdaging.
Volgens mij speel ik momenteel op legendary.

Verwijderd

Niet voor het één of het andere maar op deze screenshot:

http://tweakimg.net/g/for...43AA3C3B1045C9A7E212DA99/

Staat er een mogelijk tot quick save links in beeld, dat heb je dan niet ;)
Hmm, dan speel ik wellicht toch niet op legendary :+ Dacht dat ik die optie had geselecteerd. Battle difficulty is sowieso legendary en daar zuigt de AI alsnog hard.

• grijzemist
Wat ik me ook altijd afvroeg is hoe de computer bij "automatic resolve" de rekensom maakt. Volgens mij weegt een numeriek voor- of nadeel dan namelijk veel zwaarder dan experience, opbouw van units en in hoeverre het leger bestaat uit één geheel of losse onderdelen etc.

Nu is het zo dat handmatig een veldslag uitvechten altijd voordeliger is, vooral wanneer een vijandelijk leger uit verschillende legertjes bestaat die elkaar re-enforcen. Die kun je dan vaak afzonderlijk van elkaar één voor één uitschakelen voordat ze alles kunnen samenvoegen.

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 21:10
grijzemist schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:01:
Wat ik me ook altijd afvroeg is hoe de computer bij "automatic resolve" de rekensom maakt.
Vrij basic zeg maar. Autoresolve was ooit uitgevonden om battles die je echt wel zou winnen niet te moeten spelen en je meteen verder kon.

Echter is het pas in Rome dat de autoresolve zo gunstig is, dit hebben ze gedaan omdat men het aantal battles wilde verlagen dat je effectief moest spelen. Ik moet zeggen dat op legendary in shogun2 fall of the samurai ik het behoorlijk vervelend begon te vinden dat ik iedere beurt wel 3 naval battles moest spelen, enemy bleeft de ene achter de andere vloot sturen. En autoresolve was te riskant en liepen mijn schepen teveel schade op.

De vraag is of het nu mogelijk niet te gunstig is, zeker dat je al meteen heel accuraat ziet of je gaat winnen. De berekening is en blijft basic en zeker bij naval battle is het gunstiger te autoresolven dan zelf te spelen op dit moment.

Verwijderd

De kans is vaak inderdaad hoog, hij geeft de kans weer van de berekening en daarna zie je linksboven voor de 2e keer of de win kans hoog is. Vaak had ik in MTW2 dat ik dacht mijn legers superieur waren en dan met auto resolve de battle toch verloor zucht. Enig impact wat van mij meer mag is dat de generaals en familie veel verder worden uitgewerkt. Nu boeit het totaal niet of koning pippo de clown het leger aanvoert of Hannibal Barca, als de ene een sterker leger heeft dan wint deze. Historisch gezien is bijvoorbeeld Hannibal zo vaak outnumbered geweest door de Romeinen en dan toch gigantische overwinningen heeft behaald o.a. Cannea.

Dus ik stem om de impact van generaals veel hoger te maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 12:01 ]

• grijzemist
sprankel schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:46:

Echter is het pas in Rome dat de autoresolve zo gunstig is, dit hebben ze gedaan omdat men het aantal battles wilde verlagen dat je effectief moest spelen.
Snap ik ook heel goed. Ik had bij Rome TW en Medieval II vaak ook maar genoeg concentratie voor één of twee goede veldslagen, daarna verloor ik meestal de interesse waardoor dr meer casualties aan mijn zijde vielen.

Toch bleef het zelf uitvechten van veldslagen bij Rome en Medieval gunstiger omdat je de legers vaak volledig kon uitroeien - zodra de moraal gebroken was kon je met wat cavalerie alle eenheden tot de laatste man afslachten. Dat lijkt in Rome 2 niet meer zo eenvoudig...de cavalerie huppelt er bij mij nog vrolijk achter aan, maar de routende units kunnen vaak toch met redelijk wat mankrachten wegkomen.
De vraag is of het nu mogelijk niet te gunstig is, zeker dat je al meteen heel accuraat ziet of je gaat winnen. De berekening is en blijft basic en zeker bij naval battle is het gunstiger te autoresolven dan zelf te spelen op dit moment.
Dat vraag ik me dus af. In de oudere games kon je dit ook al wat manipuleren door er gewoon enorme blikken met (relatief slechtere) units tegenaan te gooien, zodat je puur op basis van numerieke overmacht in het voordeel kwam. Maar keerzijde is dat, als je de autoresolve berekening versoberd, je dus wél praktisch iedere slag uit moet vechten.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:55:
Historisch gezien is bijvoorbeeld Hannibal zo vaak outnumbered geweest door de Romeinen en dan toch gigantische overwinningen heeft behaald o.a. Cannea.

Dus ik stem om de impact van generaals veel hoger te maken :)
Klopt, al denk ik dat je de kracht van Hannibals cavalerie niet moet onderschatten, die was toen stukken sterker en groter qua aantal (10.000 vs 8000) dan de Romeinen. Maar de rol van de generaal is idd belangrijk.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:41
Mijn autoresolve doet het nog steeds slechter dan handmatig een battle uitvechten. Als de autoresolve 25% slachtoffers "schat", dan kom ik zelf meestal met 1% tot 10% weg door slimme aanvalstactieken te kiezen.

Verwijderd

tweaker2010 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:07:
[...]

Klopt, al denk ik dat je de kracht van Hannibals cavalerie niet moet onderschatten, die was toen stukken sterker en groter qua aantal (10.000 vs 8000) dan de Romeinen. Maar de rol van de generaal is idd belangrijk.
Tevens ook een soortgelijke tactiek van Alexander de Grote. Met zijn befaamde cavalry en defensive pikemen. Deze hielden de linies tegen meestal veel grotere aantallen vijandelijke infantry wachtend totdat de cavalry van Alexander de vijandelijke cavalry had verslagen. Deze daarna in de rug te laten aanvallen en de overwinning binnen te slepen.

Leuke historie :). Als de Romeinen nou eens slim waren geweest hadden ze wat Triari in de bosjes laten wachten totdat de Romeinse cavalry de strijd aanging met die van Hannibal 8)7.

Om even terug te komen op RTW2
Er zijn nog genoeg tweaks nodig, toch vind ik de game leuk om te spelen. Fijn dat bondgenootschappen sluiten nu ook echt zin hebben.

Ben benieuwd wat ze gaan doen in Patch 3. Heeft iemand al details beschikbaar erover?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 12:48 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 12:23
Is er al iets verbeterd aan de wachttijden tussen de turns met de laatste patches?

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:36:
[...]
Ben benieuwd wat ze gaan doen in Patch 3. Heeft iemand al details beschikbaar erover?
Klik om in de gaten te houden
Inrage schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:03:
Is er al iets verbeterd aan de wachttijden tussen de turns met de laatste patches?
Vooral in het begin van de game is mijn ervaring

• DTiuri
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05-2023
Het is op het officiële forum reeds aangekondigd dat in open field battles de capture points zoveel mogelijk verwijderd gaan worden, waarschijnlijk al in Patch 3.

Volgens mij blijven ze wel bestaan in twee scenario's:
a) in sieges (kan ik mee leven),
b) in land/zee battles waarbij de verdedigende partij schepen heeft (zodat ze niet op het water kunnen campen voor een default win)

[ Voor 4% gewijzigd door DTiuri op 19-09-2013 15:05 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Van de week zavvi gemaild dat ik m'n spel nog niet heb, ik kreeg vandaag een reactie met een non receipt of goods disclaimer form. Ingevuld dat ik m'n spel nog niet heb, teruggestuurd, dus nu maar afwachten. Hopen dat het nu niet weer 3 weken gaat duren...
DTiuri schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:05:
Het is op het officiële forum reeds aangekondigd dat in open field battles de capture points zoveel mogelijk verwijderd gaan worden, waarschijnlijk al in Patch 3.

b) in land/zee battles waarbij de verdedigende partij schepen heeft (zodat ze niet op het water kunnen campen voor een default win)
*O*

• Sfinx-
Ik begrijp echt niks van dat Gravitas gedoe met Royal family en Other families... kan iemand me dit uitleggen:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/289hn49.jpg

Zoals je kan zien 4 royal family members met een hoop Gravitas en slechts 1 other family member. Toch zijn de verhoudingen zogezegd 20% / 80% :F

Bovendien staat er bij alle abilities "Support: -1 Gerontes" als effect (bv promotion royal family members maar dus ook assassination van een other family member). Of gaat dat enkel over de 'Gerontes family tree'? Hoe zie ik welke chararcter tot welke family behoort?

Wie heeft er in godsnaam bedacht om family trees weg te doen en dit gedrocht in de plaats te zetten? :')

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:48
Avalaxy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:11:
Van de week zavvi gemaild dat ik m'n spel nog niet heb, ik kreeg vandaag een reactie met een non receipt of goods disclaimer form. Ingevuld dat ik m'n spel nog niet heb, teruggestuurd, dus nu maar afwachten. Hopen dat het nu niet weer 3 weken gaat duren...
Ik kreeg vandaag weer een automatische reactie terwijl ik had gezegd dat ze dat niet weer moesten flikken.
En ik moest eerst in mijn mail kijken of ik de dlc code had voor ik contact op nam.

Als ik wist dat ik die via de mail zou moeten krijgen dan had ik al veel eerder kunnen zeggen dat ik hem niet had gekregen. Wat een prutsers niet normaal.

Ik heb meteen laten weten dat mijn game retour gaat zodra ik hem ontvang. Geld terug ik koop hem wel bij de concurrent. Ben er helemaal klaar mee.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sfinx- schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:18:
[...]
Zoals je kan zien 4 royal family members met een hoop Gravitas en slechts 1 other family member. Toch zijn de verhoudingen zogezegd 20% / 80% :F
Volgens mij is het zo dat die andere family member een generaal uit een andere familie is, deze kun je toevoegen aan die van jou waardoor je sneller Gravitas kunt verdienen.

• Avalaxy
  • Nu online
Piekartz87 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:27:
[...]

Ik kreeg vandaag weer een automatische reactie terwijl ik had gezegd dat ze dat niet weer moesten flikken.
En ik moest eerst in mijn mail kijken of ik de dlc code had voor ik contact op nam.

Als ik wist dat ik die via de mail zou moeten krijgen dan had ik al veel eerder kunnen zeggen dat ik hem niet had gekregen. Wat een prutsers niet normaal.

Ik heb meteen laten weten dat mijn game retour gaat zodra ik hem ontvang. Geld terug ik koop hem wel bij de concurrent. Ben er helemaal klaar mee.
Ik krijg nu net een mailtje dat m'n order despatched is, oftewel: ze sturen me een nieuwe kopie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 20:46
DTiuri schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:05:

Mooi, heb al sinds 2 dagen na launch niet meer gespeeld. Patch 2 klonk al verbeterend. Na patch 3 wil ik het spel nog een keer gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Avalaxy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:48:
[...]

Ik krijg nu net een mailtje dat m'n order despatched is, oftewel: ze sturen me een nieuwe kopie :)
Lol succes, oftewel over 21 dagen heb je hem misschien binnen. Mijn pakket heeft vandaag zijn deadline, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:48:
[...]

Ik kap er mee via zavvi, als die binnen is stuur ik hem wel terug. Als die überhaupt nog aankomt. Vanmiddag gewoon maar even via steam binnen halen, misschien wel wat duurder maar weet je tenminste wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
En... Hij is alsnog binnen! Fijn, heb ik iets om terug te sturen kan dat gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45

Cheezus

Luiaard

Hier ook eindelijk het spel binnen van zavvi.. uiteraard de laatste keer dat ik daar wat heb besteld, wat een droevige shop is dat :') Ik vind het wel knap van ze dat ze een postbedrijf hebben kunnen vinden die er 3 weken over doet om een envelop van de UK naar NL te krijgen.. goedkope meuk uit hongkong met gratis verzending gaat nog sneller :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ze hebben al mijn deadlines niet gehaalt. Vandaag moest hij binnen zijn. Is niet het geval. No big suprise.
Maargoed dit is niet een zavvi.com forum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis alweer een beetje de uitdaging op legendary, civil war is verslagen, mijn army's winnen city na city. Heleboel militaire allianties afgesloten, food over de 100+ inkomen is over de 30k per beurt. Mmm...

Zal ik gewoon eens aan iedereen de oorlog verklaren inclusief mijn allies 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:39:
Ik mis alweer een beetje de uitdaging op legendary, civil war is verslagen, mijn army's winnen city na city. Heleboel militaire allianties afgesloten, food over de 100+ inkomen is over de 30k per beurt. Mmm...

Zal ik gewoon eens aan iedereen de oorlog verklaren inclusief mijn allies 8)7
Hoeveel legions heb je dan wel niet? Misschien is wat minder allianties afsluiten een optie als je wilt vechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10* full stacks, met blood cavalry en pontic swordsmen ( de best units ) met allemaal minimaal silver 3 experience d.m.v. een champion en daarbij nog eens bij allemaal de weapon/armour/shield upgrade niveau 3. O-)

Ik ben te verslaafd aan RTW spellen al jaren, ondertussen alweer 70uur erop zitten |:(

Eigenlijk zou civil war vaker moeten kunnen plaatsvinden. Dat een andere familie de macht ergens probeert over te nemen, of gewoon een opstand of ander interne conflict. Anders weer een grote invasiemacht introduceren zoals de Mongol Invasion in MTW2. Daarnaast zou 1 van de grote facties (Egypte, Carthago, Rome of een oosters rijk) veel citys moeten kunnen veroveren, zodat deze gegeven moment tegenwicht aan je kunnen bieden. Grootmacht tegen grootmacht :) .

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 20:46
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:47:
Daarnaast zou 1 van de grote facties (Egypte, Carthago, Rome of een oosters rijk) veel citys moeten kunnen veroveren
Deze uitspraken spreken boekdelen. Precies het probleem van Rome 2. Total War zou moeten gaan over epic battles, niet alleen siege battles. Bij voorkeur juist pitched battle i.p.v. siege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
En daar is beta 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:44
staan de patchnotes ook al ergens? (kan het zo snel niet vinden op mn werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Razorbite schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:08:
[...]

Klik om in de gaten te houden

[...]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
http://forums.totalwar.co...atch-3-Beta-now-available

http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_3

" When the player is attacked whilst in a minor settlement (not provincial capital), a new "Sally Forth" button is available on the pre-battle panel to fight the attackers in an open field battle. "

Dat is wel een goede vind ik! Niet meer die saaie town battles, meer open battles

[ Voor 79% gewijzigd door Piekartz87 op 20-09-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 09:48

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Piekartz87 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:38:
http://forums.totalwar.co...atch-3-Beta-now-available

http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_3

" When the player is attacked whilst in a minor settlement (not provincial capital), a new "Sally Forth" button is available on the pre-battle panel to fight the attackers in an open field battle. "

Dat is wel een goede vind ik! Niet meer die saaie town battles, meer open battles
Ziet er goed uit! Vanavond maar even proberen dan. :)

Increased health voor units is wmb ook een grote plus.

[ Voor 4% gewijzigd door ArmouredSPony op 20-09-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Okee.. ik Heb het spel net geïnstalleerd, beta 3 geïnstalleerd, ik start hem op, valt de helft van het beeld buiten m'n scherm. Dus ik sluit hem af, start hem opnieuw op, is het wel goed. Aangezien de resolutie standaard heel erg laag staat wil ik deze aanpassen, dus ik klik 1680x1050 aan, klik op ok, boem weer een CTD :/ Kan ik nou serieus niet mn resolutie aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 09:48

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Avalaxy schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:35:
Okee.. ik Heb het spel net geïnstalleerd, beta 3 geïnstalleerd, ik start hem op, valt de helft van het beeld buiten m'n scherm. Dus ik sluit hem af, start hem opnieuw op, is het wel goed. Aangezien de resolutie standaard heel erg laag staat wil ik deze aanpassen, dus ik klik 1680x1050 aan, klik op ok, boem weer een CTD :/ Kan ik nou serieus niet mn resolutie aanpassen?
Zijn je drivers up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Disclaimer: There are one or two known issues with the beta that we are looking to resolve before rolling this out further, with ALT-Tabbing and changing game resolution. We are aware of these issues and there is no need to report them in our patch feedback threads.
Je bent niet de enige dus... ik ben de beta aan het installeren op het moment :) Ziet er veelbelovend uit!

• Piekartz87
Heb hem toch eindelijk binnen via zavvi. Maar hij gaat weer retour wat mij betreft. Met wat glijmiddel, dan kunnen ze hem zo ergens inschuiven.

• Avalaxy
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steampowered.com/ugc/577874899662270548/F9BBFD1B3E1A7C4D65225D5A9586BF3707088CA2/

Vallen jullie er niet over dat katapults ZO huge zijn dat zelfs het wiel groter is dan een heel mens :? Ik kan me echt niet voorstellen dat een simpel katapultje of ballista zo gigantisch groot was (in films zijn ze nooit zo groot iig).

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:41
Avalaxy schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 01:58:

Vallen jullie er niet over dat katapults ZO huge zijn dat zelfs het wiel groter is dan een heel mens :? Ik kan me echt niet voorstellen dat een simpel katapultje of ballista zo gigantisch groot was (in films zijn ze nooit zo groot iig).
Youtube staat vol met filmpjes van catapult en trebuchet bouwprojecten, ook Romeinse (al zijn die in de minderheid tov de middeleeuwse trebuchet). En ja, ze kunnen heel groot worden.

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:16
Hebben meer mensen last dat ze geen agents kunnen deployen in de multiplayer?

Verwijderd

Na patch 3 duren mijn turn times nog maar 45 seconden. Na 100 turns in mijn campaign. CA goed bezig.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Avalaxy schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 01:58:
[afbeelding]

Hoe wil je anders muren van 3 meter dik slopen? In de meeste games zijn die dingen veel te klein. ;)
En nu precies twee weken al niet meer gespeeld maar ik ga het denk ik weer proberen met de nieuwe beta patch. Hopelijk wordt het spel wat speelbaarder. ;)

edit:
Dat next turn speed. Ben weer een nieuwe campagne begonnen en ik kan de meeste civs hun naam niet eens meer lezen voor de volgende komt. :D

edit 2:
alt tab is dus broken. Ik ga terug naar de game en meteen in super lage resolutie, kan de camera niet bewegen en ook geen menu's lezen.

[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-09-2013 12:27 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:30

BTU_Natas

Superior dutchie

Boven aan de patch notes van 3 beta staat.:

Disclaimer: There are one or two known issues with the beta that we are looking to resolve before rolling this out further, with ALT-Tabbing and changing game resolution. We are aware of these issues and there is no need to report them in our patch feedback threads.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 21:46
Ik heb sinds gisteren opeens dat ik niet meer kan bewegen op de campaign map. Ik kan alleen bewegen door op de map ergens te dubbelklikken... Erg irritant! In battles werkt het nog wel gewoon... Iemand anders die dit ook heeft? Ik kan me herinneren dat ik dit met Shogun II ook al eens heb gehad... Ik maak wel altijd veel gebruik van alt-tab om in de turns iets anders te kunnen doen...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:16
StefanvanGelder schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:06:
Ik maak wel altijd veel gebruik van alt-tab om in de turns iets anders te kunnen doen...
Dit doet mijn Co-op partner ook continu, zwaar irritant :D. Tom als je dit leest, vindt je nog steeds aardig hoor. :P

Back on topic, heb hier nog nooit last van gehad. Staat je leger niet in een fortify stance o.i.d.?

• Stefanovic45
Mijn legers kunnen nog wel lopen maar de campera beweegt niet meer over de campaing map met het toetsenbord of muis. Heeft volgens mij niks met fortify te maken...

Verwijderd

Beta 3 doet bij mij niet heel veel, al lijkt de turn speed wel weer verbeterd en ook de FPS op de campaign map.
Spel draait nu lekker spoepel bij mij.
Dat m'n systeem beperkt is merkte ik gister wel. Toen de vijand met bijna 3 volle stacks zijn stad verdedigde moest ik ook wel met 3 legers aanvallen.
En +- 120 units op 1 map draaide m'n systeem tot moes lol. Met een 2 fps laggende battle tot gevolg.
Dan moet ik helaas wel een zooi ballista's gebruiken om ze van een aftand tot moes te bombaderen.
Doe het liever niet zo maar heb weinig keus.

Heerlijk spel nu wel met die patches.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
StefanvanGelder schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:23:
Mijn legers kunnen nog wel lopen maar de campera beweegt niet meer over de campaing map met het toetsenbord of muis. Heeft volgens mij niks met fortify te maken...
Misschien helpt dit?

Hallo met Tim

• Sfinx-
Beta 3 zorgt hier voor crashes tijdens siege battles, bij het gebruik van siege towers. Verder nog niet veel verschil ondervonden... en uiteraard de ALT+TAB bug.

Echter verder ook geen bugs of slechte AI beslissingen gezien dus dat is dan weer positief.

• Stefanovic45
Pkunk schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:17:
[...]

Misschien helpt dit?

[...]
Ja :o :) :) Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat ik de smaak van total war weer te pakken heb. Met dank aan de fatsoenlijke loadtimes en al wat verbeteringen is het al heel wat speelbaarder. Dan meteen het ultieme gedaan wat je met Rome kan. Carthago is niet meer. In de stad was maar een slap legertje van z'n 10 units op halve kracht. Ik gooide er 2 volle stacks tegenaan om een echt legioen te creëren.

Ze hadden geen idee wat ze overkwam. >:)
Oh en maar 59 doden aan mijn zijde. De AI was nu op hard maar nog steeds niet echt geweldig nee. :P

Morgen maar eens de legers een beetje hervormen zodat twee stacks een echt legioen zijn. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Pfoe... ik voldoe aan alle requirements voor een Military Victory... alleen moet ik nog rond de 60 steden zien te claimen. 60!! Dat wordt nog een leuke kluif...

Het kan door middel van client states en military alliances... maar dat is niet gemakkelijk. Ga nu de brute force manier proberen en met vier legers een sweep naar het noorden maken. Maar zelfs dan zit ik nog lang niet aan de 160...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:27:
Ik zie al langzaam spartacus taferelen onder de slaven ontstaan.

Een slaaf zorgt aan de ene kant voor een boost happiness maar aan de andere kant vind niemand het fijn als zijn slaaf vriendinnetje door de dikke romein word uitgewoond.
Of het slaaf vriendje door de barbaarse voorman afgeronseld word omdat die niet snel genoeg loopt met 50kg steen op zijn rug
Ik ben geen expert maar ik meen dat slaven in het Romeinse rijk zeker bepaalde rechten hadden. Een slaaf kon zich ook vrij werken, carrière maken zogezegd en uiteindelijke en burger worden van Rome. Hoe je je slaven behandelde zal ook zeker een zaak zijn geweest van imago tussen de slavenhouders. Een goed gevoede en redelijk behandelde slaaf zal een zaak zijn geweest van prestige en een vertoon van welgesteldheid.

En het lijkt me ook belangrijk als je niet op een nacht een mes over je keel getrokken wilt hebben. Je moest dus, denk ik, een zekere verhouding van welwillendheid hebben jegens je slaven. Een slaaf was dus wel iets anders dan een tandeloze hond, er moest een balans zijn en een zeker wederzijds respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:57:
[...]

Volgens mij is het zo dat die andere family member een generaal uit een andere familie is, deze kun je toevoegen aan die van jou waardoor je sneller Gravitas kunt verdienen.
Betekent dit dat adopties slecht voor je zijn? Ik snap nog niet veel van dit systeem. Wat ik wel denk is dat als je gravitas hoger wordt, facties je serieuzer nemen en sneller overgaan tot handelsovereenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Britse krant the Guardian heeft nu ook een review van Rome II geplaatst. De kritiek is niet mals: this game as a whole is a failure of project management /het contrast met Rome I kon niet groter zijn, etc. Krijgt maar 2 van de 5 sterren als beoordeling.

Nu staat the Guardian bekend als een kwaliteitskrant en geen sensatieblad. Delen jullie hun mening?
Ik heb de game inmiddels binnen maar nog te weinig tijd gehad om echt te oordelen, maar herken wel een aantal dingen die The Guardian noemt.

The Total War Rome II - review by the Guardian: http://gu.com/p/3thc8

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:06:
[...]

Ik ben geen expert maar ik meen dat slaven in het Romeinse rijk zeker bepaalde rechten hadden.[...]
Beetje offtopic aan het worden, maar:
Roman slaves were treated in a wide variety of manners, as would be expected, depending on the circumstances, the household and the time period. Obviously, life working in a mine as a Roman slave wouldn't be desired, by contrast to that of some house slaves. Some were so highly regarded that they were considered parts of families. Tombs and gravesites lend evidence to support the praise that some Romans felt towards their slaves. Some really worked what we might consider a regular shift and were free to come and as they pleased outside of that time. Others lived in the cruelest and harshest conditions, victim to the whims of society or the cruelty of their masters.
en
There were a number of Roman laws regarding slavery, and these too, changed over time. In the Republican period, as already suggested, slaves had no rights and were always subject to the whims of their owners. They did have some legal standing, however. They were allowed to act as witnesses in trials, and could gain freedom either through their owner's gratitude after loyal service or by buying it through the meager earnings they might collect over a lifetime of service. For example, owners in the Republic had the right to kill or mutilate slaves at a whim, but later imperial laws took this right away, though in practice this law could be largely ignored.
Meer

[ Voor 15% gewijzigd door Fly-guy op 22-09-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:22:
De Britse krant the Guardian heeft nu ook een review van Rome II geplaatst. De kritiek is niet mals: this game as a whole is a failure of project management /het contrast met Rome I kon niet groter zijn, etc. Krijgt maar 2 van de 5 sterren als beoordeling.

Nu staat the Guardian bekend als een kwaliteitskrant en geen sensatieblad. Delen jullie hun mening?
Ik heb de game inmiddels binnen maar nog te weinig tijd gehad om echt te oordelen, maar herken wel een aantal dingen die The Guardian noemt.

The Total War Rome II - review by the Guardian: http://gu.com/p/3thc8
Het is vrees ik de nagel op de kop, maar 2/5 is wel erg overdreven. Een game releasen met major bugs (performance & AI issues) is onvergefelijk en voornamelijk te wijten aan project management - aangestuurd naar mijn mening door een 'zoveel mogelijk in de game krijgen tegen de release date' strategie.

Grappig want ik zit nu op een gelijkaardig project, waarbij we een stabilisatie periode hebben ingebouwd om alle major bugs weg te werken. Deze periode was initieel niet voorzien, ik zou niet weten waarom maar goed, planning is wel bijgestuurd en onze release date is dus ook opgeschoven.

Een ontwikkelaar als CA kan het niet echt veroorloven om zijn release date zo laat nog op te schuiven, ze hebben duidelijk een gok gewaagd door een onvoldoende getest product uit te brengen met alle gevolgen vandien.

De patches die nu op wekelijkse basis uitkomen zijn echter wel hoopgevend, ik heb de indruk dat ze de juiste prioriteiten stellen (eerst performance, dan major bugs en AI improvement).

Het is koffiedik kijken of deze en toekomstige patches alles zullen oplossen waar we op hopen, gameplay elementen die niet goed aanvoelen zoals de Politics zie ik wel aangepakt worden in een ongetwijfeld aan te komen uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Heb het spel vanmiddag ook gekocht. Erg leuk tot nu toe, klein probleem met de geluid (van 5.1 naar stereo omzetten, toen deden de stemmen het ook weer), verder genieten van de prologue nog. Totdat ineens na 10 beurten de game er mee op hield, freeze - Mutex error zag ik nog; maar helaas :(, wat probleem nu is.. alles draaide goed. Auto save optie maar eens aanzetten als dit "standaard functionaliteit" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Great, net een best epische seige bijna aan het winnen, CTD :(

Was net toe aan het belegeren van een unit met olifanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ah, niet 160 settlements maar 140. Nog 76 te gaan. M'n inkomsten zijn echt gekelderd, dus eigenlijk is aanvallen nu niet echt een optie. Ik denk dat ik alles wat ik nu heb ga stabiliseren en ga kijken of ik de twee-na grootste partij als military ally kan krijgen... dat zal lekker opschieten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Sl9zpDp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Sfinx- schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:49:
[...]

Het is vrees ik de nagel op de kop, maar 2/5 is wel erg overdreven. Een game releasen met major bugs (performance & AI issues) is onvergefelijk en voornamelijk te wijten aan project management - aangestuurd naar mijn mening door een 'zoveel mogelijk in de game krijgen tegen de release date' strategie.

Grappig want ik zit nu op een gelijkaardig project, waarbij we een stabilisatie periode hebben ingebouwd om alle major bugs weg te werken. Deze periode was initieel niet voorzien, ik zou niet weten waarom maar goed, planning is wel bijgestuurd en onze release date is dus ook opgeschoven.

Een ontwikkelaar als CA kan het niet echt veroorloven om zijn release date zo laat nog op te schuiven, ze hebben duidelijk een gok gewaagd door een onvoldoende getest product uit te brengen met alle gevolgen vandien.

De patches die nu op wekelijkse basis uitkomen zijn echter wel hoopgevend, ik heb de indruk dat ze de juiste prioriteiten stellen (eerst performance, dan major bugs en AI improvement).

Het is koffiedik kijken of deze en toekomstige patches alles zullen oplossen waar we op hopen, gameplay elementen die niet goed aanvoelen zoals de Politics zie ik wel aangepakt worden in een ongetwijfeld aan te komen uitbreiding
Vind je niet dat SEGA zelf ook een plank voor z'n hoofd heeft, want ik geloof dat Aliens net z'n slecht ontvangst had?

Nu valt er bij ROME II nogal veel te redden, maar ik vind het van SEGA-management zelf behoorlijk dom om 2x dezelfde fout in z'n kort tijdsbestek te maken, vooral als het om je Blockbuster titels gaat.

Kan aan mij liggen hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het management niet dom noemen, ik zou de klant eerder dom noemen. Wij blijven het product vooruit bestellen en massaal kopen zonder objectieve reviews af te wachten. Wij geloven ze op hun woord en geven het geld al uit voor we überhaupt echt weten wat we krijgen.
Dit slaat al helemaal door op Kickstarter, er is nog geen product te bekennen maar iedereen maakt alvast maar geld over in de hoop dat je iets goeds krijgt. Als je dat doet zal je ongetwijfeld een keer op je bek gaan en dan maar hopen dat je er van leert. Helaas doen we dat nog veel te weinig.
Ik heb het ook gekocht terwijl ik in Empire en Shogun flink teleurgesteld was. Achteraf zou ik eerst de patch uit de boom gekeken hebben want er zitten zoveel features in die niet fatsoenlijk werken. De game bij release zou van mij een dikke onvoldoende krijgen. Na beta patch 2 is het een krappe 5,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Heeft iemand zin om samen wat multiplayer potjes te spelen? Ik zoek iemand die goed communiceert en zin heeft een gezamenlijke strategie uit te voeren (ipv allebei maar random wat units te kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Tsurany schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:08:
Ik zou het management niet dom noemen, ik zou de klant eerder dom noemen. Wij blijven het product vooruit bestellen en massaal kopen zonder objectieve reviews af te wachten. Wij geloven ze op hun woord en geven het geld al uit voor we überhaupt echt weten wat we krijgen.
Dit slaat al helemaal door op Kickstarter, er is nog geen product te bekennen maar iedereen maakt alvast maar geld over in de hoop dat je iets goeds krijgt. Als je dat doet zal je ongetwijfeld een keer op je bek gaan en dan maar hopen dat je er van leert. Helaas doen we dat nog veel te weinig.
Ik heb het ook gekocht terwijl ik in Empire en Shogun flink teleurgesteld was. Achteraf zou ik eerst de patch uit de boom gekeken hebben want er zitten zoveel features in die niet fatsoenlijk werken. De game bij release zou van mij een dikke onvoldoende krijgen. Na beta patch 2 is het een krappe 5,5.
Ik had zelf ook inderdaad de Torrent eerst gedownload, maar heb nu inmiddels het spel wel gekocht. Pre-orderen doe ik nooit, ik test het spel eerst uit en als het me bevalt koop ik het, zoniet dan verwijder ik het.

Ik heb nog nooit gepreordered, ik zie daar het nut niet van in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Nou, in dit geval kreeg je de greek DLC er gratis bij. Persoonlijk vind ik het sowieso wel fijn omdat ik nieuwe spellen graag de eerste dag heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet nog even op legendary maar het is echt een steamroll/ wals over geworden zucht.

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/p48vg8v0n/leg.jpg

Food overplus door technology gaat te ver. Teveel money, 305 units op het field, max army's. Wordt tijd dat ze wat moeilijkere elementen gaan erin brengen.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Avalaxy schreef op zondag 22 september 2013 @ 23:48:
Nou, in dit geval kreeg je de greek DLC er gratis bij. Persoonlijk vind ik het sowieso wel fijn omdat ik nieuwe spellen graag de eerste dag heb.
Is niet helemaal gelukt dan of wel? :P

Heb hem nu zelf ook eindelijk. Ik wou hem terugsturen maar volgens zavvi waren mijn 14 dagen bedenktijd al voorbij :') :') :')
Ik heb er ook geen zin meer in, je krijgt geen contact met die mensen je praat alleen maar tegen computers heb ik het idee. Als het in Nederland zat dan had ik wel het 1 en ander ingeschakeld maar dit is gewoon verspilde moeite.

Gisteren multiplayer campaign gedaan, werkt eigenlijk best wel goed. Grote multiplayer battles is dan weer niet te doen. Alles speelt zich af in slow-motion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Avalaxy schreef op zondag 22 september 2013 @ 23:48:
Die komen vast nog wel een keer in de aanbieding, bovendien kun je ze ook unlocken als ik het goed begrepen heb.

Maar dit soort dingen vind ik juist waarom ik niet pre-order, je betaald 25 euro meer voor 1 DLC (ik heb het spel voor 25 euro gekocht).

Bovendien weet je verder nog niks over het spel. Maar dat is natuurlijk een discussie die heel erg offtopic kan gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik trap er ook elke keer in. Eerst met Simcity en nu met Rome 2. En ik heb X-Rebirth ook al gepreorderd. Maar dat is wel voorlopig een van de laatste spellen zijn die ik preorder.
Dit slaat al helemaal door op Kickstarter, er is nog geen product te bekennen maar iedereen maakt alvast maar geld over in de hoop dat je iets goeds krijgt.
Met Kickstarter is het wel anders natuurlijk, daar wéét je van dat het mogelijk geen product of geen goed product uitkomt.
Bij Kickstarter ga je er gewoon vanuit dat er bij een aantal projecten troep uitkomt.
(Overigens is een bijkomend voordeel van Kickstarter dat de ontwikkelaars niet vastzitten aan een door de uitgever opgelegde releasedatum en dat ze een spel uit kunnen stellen tot ze vinden dat het af is).

Maar bij AAA-titels mag je er redelijkerwijs vanuit gaan dat er een gedegen product afgeleverd wordt, lijkt mij.
Helaas is dit tegenwoordig eerder uitzondering dan regel :-(

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 23-09-2013 10:18 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Met patch 2 en op very hard toch genoeg uitdaging op het moment om weer te spelen. Had wel verwacht dat ze inmiddels die Victory point eruit gesloopt hadden, maar helaas.

Die honden zijn trouwens echt heel cool, sneaky los van uit de bosjes achter de vijand en dag ranged units. Heb regelmatig dan zon honden brigade even 400-500 kills pakt.

rete irritant is wel dat als je in een battle net even je generals nodig hebt een punt te houden of een groep slingers te chargen je altijd weer binnen no time hoort "our general is dead". The fuck de eerste die dood gaat van de groep is me general. Ik denk dan toch altijd weer aan bepaalde actie films waarin de general de meest badass op het veld.

[ Voor 34% gewijzigd door evilpin0 op 23-09-2013 10:53 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 11:39
anandus schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:13:
[...]
Ik trap er ook elke keer in.
Ik heb de aankondigingsfilmpjes gezien en de interviews met de devs. Wat daarin wordt aangekondigd en wordt getoond, heeft weinig meer met het eindproduct te maken. Ik zou me opgelicht voelen. Je bent er dan inderdaad "ingetrapt", want zo is het: je bent er ingeluisd met mooie filmpjes van epische battles en beloftes van een sterke, slim spelende AI.

Ik hoop voor iedereen dat ze nog iets van die beloftes waar gaan maken in de komende patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 12:23
Ik zou de klant ook niet dom noemen. Want bij pre-orderen krijg je de Greek states DLC wat het mogelijk maakt om met Sparta te spelen (300 iemand?)... Voor velen de meest gewilde factie. Het is bijna crimineel om deze uit je basic game te houden en er extra geld voor te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Met al die beloftes die er gedaan werden, en de pre-order dlc dan moest je het spel zowat bestellen als je een fan van rome 1 bent. Opzich wel goed "gespeeld" van CA. Alleen dat je klanten zich genaait voelen vind ik dan weer niet zo handig.

Afbeeldingslocatie: http://i.qkme.me/36hwef.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Mwja het is een beetje dat er geen alternatief is in dit genre. De total war serie blijft een top concept vanuit tactische oogpunt. Heb al vele rts games verleten maar de battles (hoewel de AI wel altijd makkelijk te foolen is) en wat er bij komt kijken (campaign map) vind je gewoon nergens anders.

Ja het is een faal release, maar alle potentie zit gewoon in het spel. Laat ze de boel dan maar nadehand fixen. Irritant ja, maar je komt ermee weg als je monopolie hebt in dit genre.\

En natuurlijk de sfeer. Ben groot van de spartacus en Rome serie, gewoon een intressante tijd. De napoleon serie vond ik 3x niks want het hele tijds besef intreseerde me weinig. Shogun daarin tegen was wel weer top, heerlijk die 30 elite samurai los laten op de vijand en maar je eigen verhaaltje erom heen erbij denken.

Met wat fantasie van de gebruiker zijn deze games sowieso veel meegaander en leuker

[ Voor 29% gewijzigd door evilpin0 op 23-09-2013 14:04 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evilpin0 schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:57:
Mwja het is een beetje dat er geen alternatief is in dit genre. De total war serie blijft een top concept vanuit tactische oogpunt. Heb al vele rts games verleten maar de battles (hoewel de AI wel altijd makkelijk te foolen is) en wat er bij komt kijken (campaign map) vind je gewoon nergens anders.
Nouja, de alternatieven zijn wat meer fantasy-achtig, zoals bijv King Arthur

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Nou nou nou, dat zijn toch wel erg negative reacties! Ik ben nog steeds blij met het spel en vind het de prijs absoluut waard! Veruit de meeste battles win ik wel, maar sinds patch 2 is het toch wel iets moeilijker. Sinds patch 2 heb ik twee volledige legioenen verloren en heb ik toch het idee dat ik serieus aan de bak moet. De campaign stategie mag soms nog wel iets beter. Ik speel de battles trouwens op legendary en campaign op very hard.

Siege city defence is trouwens wel aardig overpowerd volgens mij. In mijn geval werd er per katapult schot zo'n 5 units gedood tijdens de aanval op Athene. Uiteindelijk was ik al ruim twee/drie groepen kwijt geraakt door het geschut voordat ik de muren op kon klimmen met mijn ladders. Ik heb dan zelf ook geen siege units. Overpowered, of misschien gewoon realistisch?

Uiteindelijk wel gewonnen, maar met iets meer verliezen dan gepland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Autoresolve wil het in dat soort gevallen soms ook nog wel eens beter doen.

Veel alternatieven zijn er inderdaad niet, maar ik ben nog dik tevreden met M2:TW en na Empire TW ben ik toch een beetje m'n interesse in de serie als geheel verloren. Af en toe een nieuwe mod of total conversion voor M2 houdt het voor mij interessant genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:06:
[...]

Ik ben geen expert maar ik meen dat slaven in het Romeinse rijk zeker bepaalde rechten hadden. Een slaaf kon zich ook vrij werken, carrière maken zogezegd en uiteindelijke en burger worden van Rome. Hoe je je slaven behandelde zal ook zeker een zaak zijn geweest van imago tussen de slavenhouders. Een goed gevoede en redelijk behandelde slaaf zal een zaak zijn geweest van prestige en een vertoon van welgesteldheid.
Een wet stelde dat een slaaf 5% van zijn marktwaarde aan inkomsten per jaar moest krijgen. Iedereen kon dus in 20jaar werken vrij komen. Helaas werd deze wet niet heel erg strikt nageleefd. Oh en de de rijkste mannen in de Republiek waren ex slaven, kooplui. Een van de laagste beroepen trouwens in de ogen van de oude Romeinen en Grieken.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inrage schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:10:
Ik zou de klant ook niet dom noemen. Want bij pre-orderen krijg je de Greek states DLC wat het mogelijk maakt om met Sparta te spelen (300 iemand?)... Voor velen de meest gewilde factie. Het is bijna crimineel om deze uit je basic game te houden en er extra geld voor te vragen...
Dat is idd slim van ze geweest. De klant stond in "hebbe hebbe hebbe" modus en daar hebben ze flink van geprofiteerd.
evilpin0 schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:50:
Met patch 2 en op very hard toch genoeg uitdaging op het moment om weer te spelen. Had wel verwacht dat ze inmiddels die Victory point eruit gesloopt hadden, maar helaas.
Staat op de lijst voor patch 3.
Die honden zijn trouwens echt heel cool, sneaky los van uit de bosjes achter de vijand en dag ranged units. Heb regelmatig dan zon honden brigade even 400-500 kills pakt.
Zijn zwaar OP. Laat drie packs los op een formatie en de hele formatie valt uit elkaar. Ze vallen geen friendlies aan dus je kan daarna lekker je eigen infantry er in rammen.
rete irritant is wel dat als je in een battle net even je generals nodig hebt een punt te houden of een groep slingers te chargen je altijd weer binnen no time hoort "our general is dead". The fuck de eerste die dood gaat van de groep is me general. Ik denk dan toch altijd weer aan bepaalde actie films waarin de general de meest badass op het veld.
De generaal is geen ervaren soldaat, de meeste generaals waren verre van ervaren in de kunst van het vechten.
StefanvanGelder schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:30:
Nou nou nou, dat zijn toch wel erg negative reacties! Ik ben nog steeds blij met het spel en vind het de prijs absoluut waard! Veruit de meeste battles win ik wel, maar sinds patch 2 is het toch wel iets moeilijker. Sinds patch 2 heb ik twee volledige legioenen verloren en heb ik toch het idee dat ik serieus aan de bak moet. De campaign stategie mag soms nog wel iets beter. Ik speel de battles trouwens op legendary en campaign op very hard.
Die reacties zijn negatief omdat velen van ons daadwerkelijk met de eerdere delen gespeeld hebben en weten hoeveel zaken nog nooit opgelost zijn of zelfs zin verslechterd.
Siege city defence is trouwens wel aardig overpowerd volgens mij. In mijn geval werd er per katapult schot zo'n 5 units gedood tijdens de aanval op Athene. Uiteindelijk was ik al ruim twee/drie groepen kwijt geraakt door het geschut voordat ik de muren op kon klimmen met mijn ladders. Ik heb dan zelf ook geen siege units. Overpowered, of misschien gewoon realistisch?

Uiteindelijk wel gewonnen, maar met iets meer verliezen dan gepland :+
Je moet zelf ook siege units hebben om hun siege units te counteren. Als zij met katapulten schieten is het vrij normaal dat jij veel slachtoffers gaat krijgen aan jouw kant. Als jij een volledig verdedigde stad aan valt moet je meer mannen of betere mannen hebben want zij hebben een enorm voordeel in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Tsurany schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:37:
[...]

Die reacties zijn negatief omdat velen van ons daadwerkelijk met de eerdere delen gespeeld hebben en weten hoeveel zaken nog nooit opgelost zijn of zelfs zin verslechterd.
Ik heb zelf Rome I of Medieval niet gespeeld. Ik ben ingestapt tijdens Empire : Total War en heb daarna alle opvolgers ook redelijk veel gespeeld. In vergelijking met die series vind ik het netjes om te zien hoe het spel er voor staat na slechts 2 patches. Het spel zal inderdaad wel nooit helemaal nooit bug vrij worden. Ik had laatst ook een battle waar ik op water verloor maar op land won. De tegenstander kwam echter niet op land en ik moet wachten totdat de tijd voorbij was. Gelukkig was ik het verdedigde team en won ik daardoor wel, maar dat soort zaken zullen wel blijven vrees ik. Ondanks de kleine bugs vind ik het heersen over een groot rijk veel te mooi om Rome II links te laten liggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]
De generaal is geen ervaren soldaat, de meeste generaals waren verre van ervaren in de kunst van het vechten.
Maar de bodyguards van je generaal zijn meeste wel vechtjassen, dus je zou verwachten dat je generaal niet in zijn eentje staat en zomaar het loodje legt (zeker omdat dit in werkelijkheid ook niet vaak gebeurde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Daar sla je de plank toch even flink mis. ;)
In de oudheid vochten de middenklassen (voor zover dit begrip van toepassing is) en de rijken, niet de armen met uitzondering van de Romeinse legioenen na Marius. Zelfs na Marius waren er nog genoeg zonen van welgestelde families die het leger in gingen. Je moest toch wat doen en publieke ambten hadden een leeftijdsgrens (tenminste bij de Romeinen) om ervoor ze zorgen dat onervaren jongeren geen belangrijke posities kregen. Hoe deed je ervaring op? Ja het leger in.
Een generaal had jaren ervaring als soldaat/officier voordat hij pas generaal werd.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-09-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StefanvanGelder schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:39:
Ik heb zelf Rome I of Medieval niet gespeeld. Ik ben ingestapt tijdens Empire : Total War en heb daarna alle opvolgers ook redelijk veel gespeeld. In vergelijking met die series vind ik het netjes om te zien hoe het spel er voor staat na slechts 2 patches. Het spel zal inderdaad wel nooit helemaal nooit bug vrij worden. Ik had laatst ook een battle waar ik op water verloor maar op land won. De tegenstander kwam echter niet op land en ik moet wachten totdat de tijd voorbij was. Gelukkig was ik het verdedigde team en won ik daardoor wel, maar dat soort zaken zullen wel blijven vrees ik. Ondanks de kleine bugs vind ik het heersen over een groot rijk veel te mooi om Rome II links te laten liggen :D
Ingestapt dus op het moment dat de serie sterk achteruit ging. Ja dan snap ik dat je Rome 2 acceptabel vind.
tweaker2010 schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:40:
Maar de bodyguards van je generaal zijn meeste wel vechtjassen, dus je zou verwachten dat je generaal niet in zijn eentje staat en zomaar het loodje legt (zeker omdat dit in werkelijkheid ook niet vaak gebeurde).
Hij staat toch ook niet in zijn eentje? Alleen als je hem op een groep slingers af stuurt kan hij wel door een rondvliegende steen geraakt worden. Je generaal is dan ook niet bedoelt om vol op de vijand af te sturen als een soort rambo.
DanielWW2 schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:47:
Daar sla je de plank toch even flink mis. ;)
In de oudheid vochten de middenklassen (voor zover dit begrip van toepassing is) en de rijken, niet de armen met uitzondering van de Romeinse legioenen na Marius. Zelfs na Marius waren er nog genoeg zonen van welgestelde families die het leger in gingen. Je moest toch wat doen en publieke ambten hadden een leeftijdsgrens (tenminste bij de Romeinen) om ervoor ze zorgen dat onervaren jongeren geen belangrijke posities kregen. Hoe deed je ervaring op? Ja het leger in.
Een generaal had jaren ervaring als soldaat/officier voordat hij pas generaal werd.
Ze gingen weliswaar het leger in maar niet als soldaat nummer 4031 in het grote legioen. Ze kwamen uit de meer welgestelde families en konden al snel een leidende functie innemen. Niet te vergelijken met soldaten die vele jaren ervaring hebben in het daadwerkelijke vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 10:13

odan

The dark side is within all!

Tsurany schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:23:
Ze gingen weliswaar het leger in maar niet als soldaat nummer 4031 in het grote legioen. Ze kwamen uit de meer welgestelde families en konden al snel een leidende functie innemen. Niet te vergelijken met soldaten die vele jaren ervaring hebben in het daadwerkelijke vechten.
The cavalry was originally the most prestigious unit, where wealthy young Roman men displayed their skill and prowess, laying the foundation for an eventual political career. Cavalry equipment was purchased by each of the cavalrymen and consisted of a round shield, helmet, body armour, sword and one or more lances.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyms
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:07
Patch 3 is er toch al? Is het al speelbaar ;)?

Speelt iemand het toevallig ook op een Dell 15R SE (i7; cache ssd). Te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
antonyms schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:10:
Patch 3 is er toch al? Is het al speelbaar ;)?
http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_Notes
Speelt iemand het toevallig ook op een Dell 15R SE (i7; cache ssd). Te doen?
Dat kan je zelf ook uitzoeken.
Dus?

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 23-09-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyms
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:07
Persoonlijke ervaringen heb ik meer aan dan system requirements ;). Daar is dit topic voor lijkt me. In ieder geval bedankt voor je bijdrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unlocked: Sep 23, 2013 8:21pm
Imperator
Win a campaign on legendary difficulty.

O-)

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/fetxuivr9/victory.jpg

Weet je wat ik ook irritant vindt, als een enemy je sieged heb je beurt meteen al attitrion damage. Dat terwijl misschien 1 enemy unit een hele stack zit te siegen maar niet aanvalt -_-

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tsurany schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:23:

Ja want de Equites (ridders) vochten nooit...
Ik heb even een oude powerpoint opgezocht uit mijn eerste jaar waar het ging over het Romeinse leger zijn opbouw tot Marius.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K8nbCO0z0EGUuZvNzYVu50hy/full.jpg

Wat je hier ziet is een inkomenspiramide waar eenheden aan verbonden zijn. Neem vooral bekijk van de 98 centuriën helemaal aan de top. De 18 riddercenturiën verdienen nog wat uitleg. De ridderklasse (Equites) in de Romeinse zin bestond uit drie klassen. De ridders waren een aantal rijke Romeinse families maar niet elke rijke is dezelfde. Binnen deze groep waren er de senatoren die als senator politieke macht hadden. Dan was er binnen de groep van senatoren nog een groep, de Nobiles. Dit was de elite binnen de senaat. Dit is de groep waar je consuls en censors binnen vindt. Je kon alleen een Nobiles zijn als je tot consul was gekozen wat in de loop van de Romeinse Republiek maar 5 keer gebeurden of een voorvader in de mannelijke lijn had dit was.

Dan moet ik ook nog vermelding maken van twee feiten. Ten eerste de Romeinen gingen elk jaar ten oorlog, elk jaar. Toen ze dat in 133 v.C eens niet deden brak in een keer de pleuris uit in Rome. :+

Ten tweede, de Romeinen riepen niet meteen iedereen op. Het oproepen begon in de hoogste klassen en als er meer nodig was dan gingen ze naar de lagere inkomensklassen. In de praktijk werden burgers uit de 5de klassen nooit opgeroepen en de Infra classem al helemaal niet. Je roept toch geen armen op die hun eigen wapenrusting niet kunnen kopen niet op. Dat is de sleutel voor het leger in de oudheid. Mensen met bezit en voldoende inkomsten om een wapenrusting te kopen zijn burgers en burgers worden geacht te dienen in het leger. Er zijn wel uitzonderingen op de oproep van de 5de klasse en de Infra classem. Iets met Hannibal, Cannae, totale chaos en anarchie. :Y)

Je kan niet alle discussies winnen Tsurany. Deze zeker niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DanielWW2 schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:46:
Je kan niet alle discussies winnen Tsurany. Deze zeker niet. ;)
Ik zeg niet dat ze nooit gediend hebben, maar ze hebben zeker niet de ervaring die anderen gehad hebben. Het is niet gek dat hij sneller verslagen is omdat zijn daadwerkelijke ervaring en vaardigheden op het veld gewoon niet in de buurt komen van de troepen die al 10 jaar gediend hebben.

Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste