Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@ Sfinx-

Bedankt voor de tips! Die camera mod is echt een geweldige vooruitgang binnen de campaign map: _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/1113/2ckb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die is briljant inderdaad, snap niet waarom CA dacht dat een camera zo dicht bij echt nuttig zou zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 21:10
Ik heb dit weekend heel wat zitten spelen, dit spel is toch echt wel een liefde haat verhouding op dit moment.
Ja leuk je kan via zee aanvallen maar ik vermijd het constant. Het aanmeren van de schepen duurt eeuwen omdat er altijd wel 1 of 2 er niet in slagen aan te meren (ze gaan wel niet meer door het land varen sinds de eerste patch).
Paarden krijg je niet (stappen van de boot zonder) en artillery weigert al helemaal van hun boot te komen. Bovendien is die artillery vanop de boot ook niet te gebruiken.

Battles draaien uit op moshpits, veel inteligintie van de ai moet je ook niet verwachten. Het vlaggen systeem is overigens zo gemakkelijk te misbruiken.

Public order geef ik geen zier om (die is als Iceni gewoon niet goed te krijgen, je hebt enkel een shrine die je kan bouwen om wat public order te krijgen). Politics geef ik ook geen zier om, dat systeem lijkt alsof ze het hebben uitgeknipt en er nog wat restanten van over blijven waar je weinig of niets mee kan.

De ai op de campaign map lijkt maar 1 ding te doen en dat is 1 van mijn 2 generals afmaken (bijna elke beurt moet ik er 1 vervangen). Naval battles is geen zier aan en die autoresolven we dan maar.

Dan moet ik ineens 80 legers hebben voor mijn imperium status hoger te krijgen. Waarom? Het is mijn spel, mijn rijk, mijn oorlog, mijn total war! Wat is dit, een poging om een breder doelpubliek aan te trekken door ze het handje vast te houden? Ik wil helemaal geen 80 legers want dat kost mij teveel geld aan upkeep.

Het ontwikkelen van characters is nogal onduidelijk hoewel ik er gewoon aan begin te worden.

Crossfire kan je blijkbaar ook maar beter uitzetten (mini map stond even hard te flikkeren als een discobal) en de overall performance, moet daar zelfs nog iets over gezegd worden?

En toch, toch speel ik het. Met momenten zou ik het scherm in elkaar willen rammen van de bug frustratie maar toch blijf ik het spelen. Al ben ik wel blij dat ik niet die limited edition genomen heb, dan was het kot pas helemaal te klein.

Al hoop ik dat ze deze vermomde beta niet enkel bugfixen maar ze ook alle features erin stoppen die erin horen te zitten (politics (senaat?), family, werkende en uitgebreide multiplayer, naval battles waar je iets aan hebt, religion die meer is dan een shrine die lokaal een paar boosts geeft, uitgebreidere siege mogelijkheden)

En dat ze het niet wagen om dit als DLC uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Heb hem ook eindelijk gekocht na het lezen van de positieve reacties over de laatste patches ;-)(dus denk dat ik een uitzondering ben op, wel downloaden niet kopen).

Ik vroeg mij alleen af of er een mod is om de muren sterker te maken, ze vallen nu echt als jenga blokjes om met wat Siege equipment :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotgunbunny
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02 20:17
Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van de nieuwe patch. (Patch 2 dus) De patch notes zien er veelbelovend uit, maar ik wil rustig aan doen met het spel totdat ik weet dat het goed speelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Bjorn89 schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:35:
Heb hem ook eindelijk gekocht na het lezen van de positieve reacties over de laatste patches ;-)(dus denk dat ik een uitzondering ben op, wel downloaden niet kopen).

Ik vroeg mij alleen af of er een mod is om de muren sterker te maken, ze vallen nu echt als jenga blokjes om met wat Siege equipment :/
Niet enkel de muren maar ook de units, alles moet blijkbaar vooruit gaan en een battle van 30 minuten is niet meer gewenst (killrate is belachelijk hoog en bij het minste gaan ze gaan lopen). Past perfect in de nieuwe 5 minuten battles (vraag mij ook niet welke idioot dat bedacht heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe moet ik mods installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat muren wat sneller neer gaan vind ik juist wel een vooruitgang. Het was toch vrij saai om te wachten tot artillerie klaar was met schieten zodat je eindelijk aan de echte belegering kon beginnen. Dat was toch een kwestie van doelen kiezen en de gamespeed op max zetten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Tsurany schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:48:
Dat muren wat sneller neer gaan vind ik juist wel een vooruitgang. Het was toch vrij saai om te wachten tot artillerie klaar was met schieten zodat je eindelijk aan de echte belegering kon beginnen. Dat was toch een kwestie van doelen kiezen en de gamespeed op max zetten.
Ja, dat is toch normaal bij een grote nederzetting? OF denk je dat belegeringen vroeger allemaal binnen 5 minuten klaar waren?

Komop, beetje realisme mag wel, nu is het alsof je met een BFG uit Doom 3 op de muur aan het schieten bent :P

Daarnaast die AI blijft ook rustig staan op de muur :+ terwijl er hete kolen op hun afvliegen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:58:
@ Sfinx-

Bedankt voor de tips! Die camera mod is echt een geweldige vooruitgang binnen de campaign map: _/-\o_

[afbeelding]
Waar haal je die mods en hoe gebruik je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat iets normaal is betekent niet dat het daadwerkelijk leuk is als gameplay element. Ik wil niet langer dan een minuut naar siege weapons kijken zonder dat ik zelf wat te doen heb, dat gaat gewoon vervelen. Realisme is leuk tot het tot ongewenste features gaat leiden omdat die features op die wijze realistisch zijn.
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:56:
Waar haal je die mods en hoe gebruik je die?
www.twcenter.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Tsurany schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:57:
Dat iets normaal is betekent niet dat het daadwerkelijk leuk is als gameplay element. Ik wil niet langer dan een minuut naar siege weapons kijken zonder dat ik zelf wat te doen heb, dat gaat gewoon vervelen. Realisme is leuk tot het tot ongewenste features gaat leiden omdat die features op die wijze realistisch zijn.
Maar daarmee neem je de verdediger ook de optie weg om te proberen hun artilery/siege weapons te counteren. Als je in 10 seconden door de muur bent, waarom zet je er dan een muur?
Het idee is net dat de aanvaller moet proberen binnen te geraken terwijl hij beschoten word en overgoten word met olie. Niet dat je er los doorloopt.

Genoeg meegemaakt in medieval dat hun rams en siegetowers in brand stonden, dat was dan ook mijn tactiek, alles doen om ze buiten te houden. Nadeel was eenmaal ze binnen waren dat ik er helemaal niet op voorzien was.

Feit is wel dat rome constant siege battles zijn en dat je dan zegt van nu heb ik het wel gehad kan ik wel inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dan ga je er vanuit dat je direct de siege equipment naar voren stuurt terwijl je ondertussen ook met artillerie bezig bent. Mijn ervaring is juist dat zowel de AI als de speler eerst al zijn artillerie laat vuren en daarna pas de rest van de siege equipment naar voren stuurt.

Ik zie ook geen reden om niet te wachten tot de ammo op is. Als je van te voren al een deel van de muren neer hebt gehaald kan je veel beter plannen hoe je met je siege equipment om gaat. Idealiter heb je defenders die met siege equipment terug schieten en uitvallen doen waardoor je niet simpelweg kan wachten tot jouw ammo op is maar in de Total War serie werkt dat helaas niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:36
Ik bouw nooit siege equipment, ik neem altijd 3 tot 10 katapult units mee. 1 unit bestaat uit 4 katapults, ik heb er dus 12 tot 40 per leger :)

Het ziet er niet alleen gaaf uit, het werkt zeer effectief en meestal doet de AI er niks tegen: een paar keer ging hij met cavalerie naar mijn katapulten, maar meestal blijven ze stil staan en worden ze afgeschoten.

In 25% vd battles (met 10 katapult units) is het hele vijandelijke leger al geroute voordat mijn katapult ammo op is.

3 katapult units is genoeg om een paar grote gaten in de muur van een stad te schieten waardoor je naar binnen kan. Dat schakelt ook meteen de archers uit die erop staan. Meer katapulten = meer gaten en meer bombardementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een van de redenen waarom ik amper dergelijke units gebruik, maakt gevechten te makkelijk door de veel te zwakke AI :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
pirke schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:26:
Ik bouw nooit siege equipment, ik neem altijd 3 tot 10 katapult units mee. 1 unit bestaat uit 4 katapults, ik heb er dus 12 tot 40 per leger :)

Het ziet er niet alleen gaaf uit, het werkt zeer effectief en meestal doet de AI er niks tegen: een paar keer ging hij met cavalerie naar mijn katapulten, maar meestal blijven ze stil staan en worden ze afgeschoten.

In 25% vd battles (met 10 katapult units) is het hele vijandelijke leger al geroute voordat mijn katapult ammo op is.

3 katapult units is genoeg om een paar grote gaten in de muur van een stad te schieten waardoor je naar binnen kan. Dat schakelt ook meteen de archers uit die erop staan. Meer katapulten = meer gaten en meer bombardementen.
Klinkt zeer bekend. Heb een paar enorme sieges uitgevoerd met een stuk of 5 giant ballista units. Gate aanvallen en als die eenmaal down is wordt de vijand zichtbaar. Daarna is het slechts een kwestie van ammo op explosive rounds zetten en achteroverleunend een broodje eten... genieten van het spektakel op je scherm :P

Leuk voor nu, maar hoop in de toekomst op wat leukere battles na wat fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De AI zou gewoon naar buiten moeten stormen voor een tegenaanval of op z'n minst dekking moeten zoeken buiten het bereik van ranged weapons. AI suckt dus zulke ranged weapons gebruiken is te saai voor woorden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op legendary is het wel leuk :). ben met Pontus bezig, heb geluk een goede bondgenoot, via diplomacy een target vasstellen (super handig) en die samen pakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Ongeveer 50 turns verder heb ik nu Rhodes en Athene (ging uiteindelijk verbazend vlot) veroverd, maar toen werden de Macedoniërs wakker, gezien Athene een protective state is. Waren blijkbaar een beetje pissed off :+

3x heb ik Larissa ingenomen en werd ik even hard terug naar huis geschopt met full-stack Macedonian legers op mijn dak. 4e keer goeie keer: ditmaal met 2 volle stacks ten aanval getrokken. Legers staan op 1 mm van elkaar op de campaign map, wordt ik aangevallen door een stack die reïnforced wordt door 2 andere (mijlen verder uit de buurt) terwijl ik geen reïnforcements krijg... what the... ?? Is dit enkel omdat je verdedigt ofzo?

Zoniet is dit wel een enorme bug in het spel: hoe kan je nu in godsnaam winnen als de vijand altijd 3 volle stacks kan gebruiken en jij altijd maar 1 8)7 Logica weer erg ver te zoeken helaas.

Positieve punten zover: geen spoor van 'domme AI', altijd netjes in full-stacks en zelfs meerdere tegelijk.

De agents heb je erg hard nodig om andere agents te vermoorden, echter veel meer dan dat heb ik er voorlopig niet aan. Het verschil tussen de spy en de noblewomen is ook marginaal, ik gebruik beide voor het killen van agents & generals. Een hero is wel leuk voor aan je leger toe te voegen voor de experience boost, zou niet weten wat er anders mee te doen. Kortom kan nog wel wat gefine-tuned worden lijkt me.

Negatieve punten: geen reïnforcements als je bijna op elkaars tenen staat, en het belang van een vlagje op je markt: als er 1 onnozele unit er in slaagt om even op je markt te gaan staan dan verlies je de battle, ook al heb je verder een zwaar overwicht... whut? :') En helemaal te grappig is zo'n vlagje midden op een lege vlakte: ja die grassprietjes zijn daar erg veel waard blijkbaar.

Tot slot heb ik denk ik al 5 generals ofzo versleten, en dus ook een paar full-stack legers. Hopelijk heb ik nu eindelijk de goede flow te pakken, zonet een eerste stevige slag gewonnen tegen de Macedoniërs en Pella ligt er relatief defensie-loos bij.

Nog een screenshotje of 2:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/domo7t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/jpwqko.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik wordt er echt zo schijt ziek van dat m'n cavalerie altijd in de gevechten blijft kleven. Ik probeer met macedon hammer and anvil taktieken te doen maar het lukt niet omdat ik m'n cav niet uit het gevecht krijg. Raak altijd zo'n 3/4 kwijt. Grmbl.. Kan klikken wat ik wil, maar ze blijven maar terug keren omdat er ergens nog een verdwaalde unit engaged is. Dan denkt kennelijk de rest van de unit dat ze er weer in mogen..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01-2021
Sfinx- schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:50:
De agents heb je erg hard nodig om andere agents te vermoorden, echter veel meer dan dat heb ik er voorlopig niet aan. Het verschil tussen de spy en de noblewomen is ook marginaal, ik gebruik beide voor het killen van agents & generals. Een hero is wel leuk voor aan je leger toe te voegen voor de experience boost, zou niet weten wat er anders mee te doen. Kortom kan nog wel wat gefine-tuned worden lijkt me.
Ik heb ze ook een keer gebruikt om een stad van iemand anders af te pakken zonder direct de oorlog te hoeven verklaren. Eerst gezorgd dat de latijnse cultuur overheersde, daarna met andere agents de public order richting de -100 brengen. Rebellen verschenen en namen de stad in, en ik pakte de stad van de rebellen af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Blaming schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:06:
[...]

Ik heb ze ook een keer gebruikt om een stad van iemand anders af te pakken zonder direct de oorlog te hoeven verklaren. Eerst gezorgd dat de latijnse cultuur overheersde, daarna met andere agents de public order richting de -100 brengen. Rebellen verschenen en namen de stad in, en ik pakte de stad van de rebellen af :).
Ja, daar ben ik nu toevallig ook net mee bezig om Appolonia in te nemen, helaas hebben de Romeinen deze ingenomen en die hoef ik nu nog niet onmiddellijk als aartsvijand :P

Pella was trouwens een eitje, blijkbaar hebben ze met al die battles toch hun grootste troepenmacht erdoor gejaagd waardoor ik nog amper weerstand kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff heerlijk bezig op legendary, helft oost azia veroverd, zonder waarschuwing civil war. Spawnen 12.000 elite units om mijn capital city. Kijken hoe ik dit weer ga oplossen... Zit in de battle voor een nabij gelegen city, 4.000* vs 8.000 wens me maar succes

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/hacl5sfj9/2013_09_16_00001.jpg

En dat is dan de helft van de enemy army, moet hier winnen gaan anders stormen er overal enemy's stacks door mijn city's heen :/

@ Tsurany, speel je Rome of? :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Succes!

Ik ben op dit moment doorgedrongen tot de Oostzee. Helaas is het stuk land dat ik in bezit heb erg nauw waardoor het niet meer is dan een strook van enkele honderden kilometers breed. Aan beide kanten zitten stammen die op dit moment nog geen sterke relaties met mij hebben, geen negatieve relaties maar ook geen positieve. Op dit moment ga ik mijn huidige steden onder controle brengen en laat ik een enkel legioen achter ter bewaking. Daarnaast heb ik mij langzaam via de Franse kust omhoog gewerkt waardoor ook daar geen vijanden meer zijn. Wel een ally waar ik het niet goed mee kan vinden (zijn land is een oversteekplaats voor mijn troepen) en twee onbekende stammen. Ik probeer het hier rustig te houden zodat ik mij eerst kan focussen op de inname van Macedonië. Kwestie van Athene opjutten, Sparta snel veroveren en dan tezamen met Athene Macedonië van de kaart vegen.

Gaan zware gevechten worden, maar ik haal al mijn ervaren Legioenen uit het noorden terug hiervoor.

Edit: Ja speel nog steeds Rome, speel niet heel veel dus nog niet heel ver gekomen met deze Campaign.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 17-09-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geen military acces tussen jullie twee dan? Door Griekenland kom je wel makkelijk doorheen, alles ligt lekker dicht bij elkaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope hebben we niet, wilden ze niet aan. Ach, in dit geval is het een ally die ik zeker kan missen op lange termijn. Alleen als het even kan stel ik die oorlog het liefst nog een paar turns uit.
Griekenland moet niet al te veel problemen geven, alleen de fullstack legers van Macedonie zijn wat gevaarlijk. Moet wel zorgen dat ik genoeg versterkingen kan aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 23:39:
Pff heerlijk bezig op legendary, helft oost azia veroverd, zonder waarschuwing civil war. Spawnen 12.000 elite units om mijn capital city. Kijken hoe ik dit weer ga oplossen... Zit in de battle voor een nabij gelegen city, 4.000* vs 8.000 wens me maar succes

[afbeelding]

En dat is dan de helft van de enemy army, moet hier winnen gaan anders stormen er overal enemy's stacks door mijn city's heen :/

@ Tsurany, speel je Rome of? :)
laat ons weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Gisteren voor 't eerst Gladiators ingezet. Volgens mij de unit met de hoogste weapon damage in 't hele spel. Een gehaktmolen op benen... die hele squad :) Alleen jammer dat ze zo kwetsbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wardogs + gladiators zijn een perfecte disruption. Daarna de legionaires om de boel op te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan namelijk niet even saven helaas, legendary geeft die mogelijkheid niet ;( . Ik had gister avond niet de tijd om die hele battle uit te vechten dus die komt vanavond. Heb wel meteen mijn trouwe allied de buurman om hulp gevraagd, die werkt heel goed in RTW:2 trouwens. Target via diplomacy zetten en hij stuurt er stacks naar toe.

Dus er staat me nog wat te wachten thuis!
Michielgb schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:11:
Ik ga dit topic regelmatig in de gaten houden voor verdere updates van the CA, want als ik op dit moment ga spelen dan erger ik me waarschijnlijk alleen maar dood aan het 'het had zo mooi kúnnen zijn'. Die ergernis sla ik vooralsnog even over.

Jammer van de talloze bugs en AI flaws.
Je moet die Beta patch downloaden 2.0 die is al een echte vooruitgang. Het maakt voor mij het spelen ook een stuk fijner en de AI ook moeilijker. Zie bovenstaande screenshot.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:10
Ik ga dit topic regelmatig in de gaten houden voor verdere updates van the CA, want als ik op dit moment ga spelen dan erger ik me waarschijnlijk alleen maar dood aan het 'het had zo mooi kúnnen zijn'. Die ergernis sla ik vooralsnog even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Michielgb schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:11:

Same, ik had er hele hoge verwachtingen van en zo te horen en lezen worden die niet waar gemaakt.
Ik hou de mods en patches in de gaten maar vooralsnog installeer ik het spel nog geeneens.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patch 2 is live now! It will be automatically applied to your game on restarted.
It includes optimizations for campaign performance, AI round time improvements, adds additional options and guidance for players in tweaking the settings of their game and over 100 other changes and fixes
Full patch notes can be found here: http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_Notes

Patch 3 enters beta testing soon, with changes to battle game-play and further improvements for specific hardware configurations.
Assistance for anyone seeking to solve issues or improve the performance of ROME II on their system is available from the CA support team at http://www.totalwar.com/rome2support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ben benieuwd of de end turn laadtijden ooit nog omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd of mensen de release notes lezen :P

[q]• Campaign AI round time improvements (greatest effect during early game).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
anandus schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:49:
Ben benieuwd of mensen de release notes lezen :P

[...]
Speel al een tijd met de 2e patch in beta (die nu dus live is) en heb geen verschil gemerkt met laadtijden. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yinx84 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:54:
[...]

Speel al een tijd met de 2e patch in beta (die nu dus live is) en heb geen verschil gemerkt met laadtijden. Vandaar.
Vreemd, ik merkte hier een enorme verbetering in singleplayer. Tenzij je natuurlijk co-op speelt, aangezien de turn-times daar maar een klein beetje sneller zijn geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 21:46
Mijn turn times zijn inderdaad ook een stuk sneller geworden. De factions vliegen af en toe weer voorbij terwijl ze eerst soms wel 2 seconden per faction nodig hadden.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De patch heeft mijn performance vooral omhoog geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal gezien ik mijn recente campaign al gestart ben op de 2.0 beta, maar tot op heden (~70 turns) gaan mijn turns erg vlot. Alleen vijandelijke agent animaties duren soms wat lang naar mijn zin (waarom kan je dat niet versnellen met spatie?) en laatst had een factie zin om 10 vloten van 1 unit apart rond te sturen, dat neemt ook even tijd in beslag uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 12:11
pfff ik zit vast. Mijn stad wordt aangevallen, maar hij geeft aan dat ik siege wapens moet maken. Maar kan verder niets doen of aanklikken.
Voor de rest loopt alles soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ik word echt gek van hoe snel mijn armies opgeven. Dit moet in te stellen zijn in een-of andere ini of zo.

Btw, speel met britten. Dacht dat ik veilig zat daar. Maar zelfs die rebels daar zijn echt moeilijk. Wordt leuk als andere factions komen. :P

Edit2: en trade is nu zo moeilijk. Zelfs met factions waar ik nog iets mee te maken heb gehad.

[ Voor 56% gewijzigd door HMC op 17-09-2013 16:30 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

HMC schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:25:
Ik word echt gek van hoe snel mijn armies opgeven. Dit moet in te stellen zijn in een-of andere ini of zo.
Dan zou ik deze mod eens proberen: http://www.twcenter.net/f...provement-Mod-Version-1-2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 14:49
Als je niet met Rome speelt, wordt Rome dan ook een grote factie die een groot deel van de kaart inneemt? Of is het dan gewoon 'yet another faction' die zomaar binnen een paar turns van de kaart gewiped wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Avalaxy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:41:
Als je niet met Rome speelt, wordt Rome dan ook een grote factie die een groot deel van de kaart inneemt? Of is het dan gewoon 'yet another faction' die zomaar binnen een paar turns van de kaart gewiped wordt?
Verschilt per playthrough asfar as I know. Bij mij ligt Carthage er ook vaak uit, wat raar is(egypte ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 14:45
Avalaxy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:41:
Rome heeft het bij mij op het moment erg moeilijk met Carthago (speel zelf als Sparta). Egypte is al lang weggevaagd door andere staten, dus volgens mij zijn de grote facties ook maar gewoon facties.

Wat ik me afvraag: rebelleren client states wel eens? Rhodos is een client state van me, maar is erg aggresief aan het uitbreiden. Zit te twijfelen of ik ze zelf moet aanvallen voordat ze te groot worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epirius is altijd bij mij de eerste die eraan gaat.

Op hard heb ik met de Iceni de hele map veroverd. Het viel mij op dat Rome en Carthago allebei helemaal niks meer hadden, hooguit 1 city met nauwelijks units.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:57:
Epirius is altijd bij mij de eerste die eraan gaat.

Op hard heb ik met de Iceni de hele map veroverd. Het viel mij op dat Rome en Carthago allebei helemaal niks meer hadden, hooguit 1 city met nauwelijks units.
Dan Carthago, en dan Egypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje raar, want dat zijn nou net historisch gezien de grootmachten.

Zou wel stoer zijn als je als Germaanse stam een aantal provincies hebt veroverd en dan opeens tegen de grens aan staat van het machtige Romeinse rijk die daar staat met 6 legioenen. Dan op basis van battles en diplomacy het van hun dan wél kan overwinnen. Nu stond er bij mij 1 miezer legioentje dat een tekort aan food had en voor 90% al dood was ergens in zuid-italie terwijl een rebel army Rome in had genomen 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Als de AI tegenwoordig in full stacks loopt sinds patch 2... waar halen ze dat geld opeens vandaan? Met 1 stad is dat onmogelijk te financieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel maar eens Fall of the Samurai op legendary, zucht. Elke individuele stad kan 6 stacks bouwen, terwijl jij 1 stack kan bouwen met een abursde hoge upkeep terwijl je al 4 city's bezit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:07:

Zou wel stoer zijn als je als Germaanse stam een aantal provincies hebt veroverd en dan opeens tegen de grens aan staat van het machtige Romeinse rijk die daar staat met 6 legioenen. Dan op basis van battles en diplomacy het van hun dan wél kan overwinnen. Nu stond er bij mij 1 miezer legioentje dat een tekort aan food had en voor 90% al dood was ergens in zuid-italie terwijl een rebel army Rome in had genomen 8)7
Precies wat ik dacht. Lijkt me juist leuk om met de Iceni of Averni tegenstand te bieden tegen het machtige, wereldveroverende Rome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotgunbunny
Sommige grootmachten lijken bij het begin van een campagne wel erg slapjes, inderdaad. Het viel me bijvoorbeeld op dat Carthago direct in oorlog is met 4 omliggende stammen nomaden, die binnen een paar beurten de hele factie vernietigen. Vervolgens blijft Carthago Nova, dat meer steden en land bezit dan Carthago zelf, over om de boel op te ruimen.

Beetje jammer is het ook dat je als Rome vrijwel verzekerd bent van winst tegen de Etruscan League. Ze mochten van mij Rome wel wat minder steden geven, en Carthago wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:07:

De developers geven aan dat het een alternate history is waarbij andere factions zomaar sterker kunnen worden. Of dat een goede keuze is laten we maar in het midden, het is niet helemaal mijn smaak.
Bjorn89 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:46:
Verschilt per playthrough asfar as I know. Bij mij ligt Carthage er ook vaak uit, wat raar is(egypte ook)
Dat is helemaal niet zo raar. Carthage begint qua positie zeer slecht, hebben geen grote provincie. De kleinere Afrikaanse factions krijgen daarnaast per turn 800 inkomsten puur omdat ze een kleinere faction zijn. Zij kunnen dus veel sneller geld uitgeven aan ontwikkeling/legers dan Carthage en daardoor zijn ze een veel grotere bedreiging dan ze zouden moeten zijn.
Af en toe zijn wat rare development keuzes gemaakt.
pirke schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:09:
Als de AI tegenwoordig in full stacks loopt sinds patch 2... waar halen ze dat geld opeens vandaan? Met 1 stad is dat onmogelijk te financieren...
Dat verklaart dit dus ook, veel zwakkere AI volken krijgen gewoon free money. Daarnaast had de AI altijd wel wat financieel voordeel op de menselijke speler.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 17-09-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:48
Mijn Rome 2 is er nog steeds niet :P

Ultimatum gesteld. Als ik voor overmorgen geen fatsoenlijke reactie heb dan stuur ik hem terug (als ik hem ooit krijg). Ik kreeg elke keer een beetje een half automatisch bericht terug.

Dan heb ik die greek culture pack maar niet. Maar het gaat mij nu een beetje om het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.twcenter.net/f...for-Minor-Settlements-Mod

Geen "siege battles" meer in die idioot kleine steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 12:21
In patch 2 zou er Squalor/food balancing geweest zijn. Heeft iemand daar iets van gemerkt? Of werkt dat alleen bij een nieuw potje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotgunbunny
Als ik zo de CA forums lees moet je echt een nieuwe campaign starten om het meeste effect te hebben van de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:48

Knud

Sandvich

Nou, net een 'epische' battle gehad..
wordt in een 'end-turn' aangevallen, maar stad heeft gewoon muren en de tegenstander geen siege wapons.
Lang verhaal kort: heb een uur na een loos gevecht kunnen kijken. (En dus gewonnen als verdedigende partij)

Afbeeldingslocatie: http://imgkk.com/t/_t0-.png

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup dat soort gevechten maak ik helaas te vaak mee en die zijn doodsaai. Net ook, het enige wat ik af kon maken was hun vloot die met 3 schepen mijn haven in voer. Rest bleef keurig buiten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:48

Knud

Sandvich

En de 'grap is, nu mag ik weer dat zelfde gevecht doen.. daarna maar even een sterker leger daar neer zetten.
Erg irritant vooral en zo'n zonde van de tijd.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Heeft iemand z'n bestelling van zavvi al ontvangen? Hier weer niks vandaag :/ Op hun site is ook gewoon echt nergens een manier te vinden om contact met ze op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Ik heb ooit iets besteld bij Zavi.. het probleem ligt bij de postbezorging in de UK naar NL, kan wel 3 weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb het resultaat van mijn wél episch gevecht. Ben bezig met Pontic op Legendary. Er erupte civil war waardoor mijn capital city in zo'n 20.000 enemy units terecht komt terwijl ik een totaal leger heb van á 6.000 units over de map.

Hier komen wat screenshots.

Eerste veldslag:
Totale vijandelijke legers 12.000 eenheden, met onder andere genoeg Blood cavalry (Elite) en Pontis Swordsmen. Mijn samengeraapte leger, 5.000 units waaronder het garrison en mijn beste generaal 4 ster met mijn sterkste legioen.

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/spbbh4r7b/2013_09_16_00001.jpg

1. Eerste screenshot, de eerste veldslag.

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/j6eq5zmut/1_opstelling.jpg

Ik zet mijn pontic swordsmen op één lijn. Daarnaast zet ik mijn cavaly op de flanken met skirmishers.
Ik hoop dat mijn cavalry hun van achter kan aanvallen.

2. Resultaat van de eerste veldslag:

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/sz6km96wx/2_na_eerste_slag.jpg

Mijn cavalry weet met behulp van hoplites en spearmen hun cavalry te verslaan. Ondertussen houden mijn heavy infantry de lines vast waardoor ik de vijand kon omsingelen en de eerste veldslag in mijn voordeel kon beslechten.

3. Enemy units blijven komen

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/totjgafib/3_slag_2.jpg

Ik ben geforceerd om terug te trekken om die, sorry voor het taalgebruik kut'vlag te verdedigen.

Ik probeer mijn units in een halve maan op te stellen, wanneer genoeg enemy units in de ''zone'' zijn sluit ik de val. Daarnaast probeer ik met forward hoplites in phalanx ervoor te zorgen dat de ''maan'' niet in de rug wordt aangevallen

4. Ondertussen blijven ze maar aankomen.

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/pfn0q7h0x/4_blijven_komen.jpg

5. Hier kun je de halve maan een beetje zien.

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/fjlxqkb8x/5_nog_es.jpg

Alleen dan is mijn leger toch al aardig uitgedund om dit moment.

6. Resultaat.

Ik weet het uiteindelijk vol te houden door reinforcements.

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/tswyk3h35/6_overwinning.jpg

7. Ze komen weer met 4.000 units maar die laat ik auto resolven.

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/3muctm6d9/7_nog_eens_4000_enemy_s.jpg

8. Helaas heb ik nog wat te gaan maar de eerste slag is gewonnen, maar de oorlog is nog niet voorbij.

Helaas zijn ook al mijn generaals omgekomen, waaronder mijn 4 ster generaal :F .

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/rec27631t/8_legendary.jpg

Ik hoop dat jullie dit verhaal een beetje interessant vinden ^^, tips/kritiek altijd welkom :).

Het was trouwens scripted (denk ik), kreeg net imperium en mijn faction elders zaten met 51/49 eigenlijk gewoon nog goed. Jammer dat ik niet van die mooie screenshots kan maken, dan moet ik helemaal inzoomen en/of vertragen wat niet gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
maniak schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:35:
Ik heb ooit iets besteld bij Zavi.. het probleem ligt bij de postbezorging in de UK naar NL, kan wel 3 weken duren.
Mja, mijn copy van Rome 2 lag na 3 dagen toch in de bus hoor :) Weliswaar via Amazon.co.uk

Net op het punt gekomen dat ik niet meer Spartan Hoplites mag recruteren (max van 20units blijkbaar). Beetje onnozel want Sparta heeft niks dat ietwat in de buurt komt m.a.w. niet gillend wegloopt zodra er een vijandelijke hoplites/phalanx unit verschijnt... anyway, dan maar wat minderwaardige units voor de kleinere klusjes.

Laatst nog een grappige 'aanval van de laatste hoop' alvorens ze moesten surrenderen, eveneens mijn eerste confrontatie met Barbarians... die wisten niet goed wat ze overkwam ;)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2rcscc2.jpg

@Stephan : leuk om te lezen/zien, altijd fijn zo'n quasi-onmogelijke gevechten toch overleven :) Ik hoop in de eerstkomende tijd geen civil war op mijn dak te krijgen want daar ben ik niet echt op voorzien. Zat je public order zo laag of was het een onverwacht evenement (scripted) ?
Het vervelende is dat die quasi onmogelijke gevechten vaak gewonnen worden omdat de AI zo matig is. Zeker als ze en stad aanvallen stormen ze op de vlag af waardoor je ze gewoon achter elkaar af kan maken.
Bij mij kwam 2000 man door de poorten stormen, 1000 hiervan zijn afgemaakt door een unit Legionaires en een unit Auxiliary Spearman. Beide units van mij hebben amper verliezen geleden omdat de vijand niet aanviel maar gewoon op de vlag af stormt en zo dus makkelijk afgeslacht wordt. Erg jammer :(

Verwijderd

Mmm dat heb ik niet gehad in mijn veldslag, wellicht met de 2.0 patch gefixed? Kwamen paar eenheden van vijandelijke reinforcement via de zijkant de stad binnen en ik had geen units vrij om ze te stoppen, was nog net op tijd met cavalry terug voordat ik had verloren. Dat gaat zo snel die teller.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 00:04 ]

• pirke
Ik merk nu met patch 2.0 zeker dat de AI zijn steden beter verdedigd. Even met een halve stack eroverheen lopen zit er niet meer in.
Nee met de 2.0 patch is het nog steeds niet gefixt, zulke bugs zullen er nog wel een paar maanden in blijven.

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:17
Met patch 2.0 en een paar goede mods is het spel wel heel aangenaam geworden. AI is op de map toch een pak uitdagender, maar bugs zoals hierboven heb ik ook wel nog gehad.

Ben wel opnieuw moeten starten omdat mijn mods en patch geen invloed hadden op mijn huidige campaign. Zat met Seubi ongeveer 120 turns ver en genoot er wel van maar wou echt niet meer 5min wachten op een end turn. Uiteindelijk begonnen met Rome, had deze nog niet geprobeerd. Heb nu heel Italië, Corsica en Sicilië verovert. Nu is de vraag, strijd leveren rond het middelands zee gebied of voor het noorden naar de barbaren gaan?

• Piekartz87
Avalaxy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:30:
Heeft iemand z'n bestelling van zavvi al ontvangen? Hier weer niks vandaag :/ Op hun site is ook gewoon echt nergens een manier te vinden om contact met ze op te nemen.
Zie mijn vorige post ;)
Nog niks ontvangen. Zoals ik eerder zei heb ik een ultimatum gesteld voor een reactie van hun kant.
Anders stuur ik hem gewoon terug.

Ze hebben mij een beetje pissig gemaakt met hun standaart antwoorden op mijn vragen. Van die automatische berichten terwijl ik meerdere vragen had gesteld.
Ook is er nu onduidelijkheid over de DLC, daar willen ze ook niet meer op reageren.
Paterpor schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:54:
Met patch 2.0 en een paar goede mods is het spel wel heel aangenaam geworden. AI is op de map toch een pak uitdagender, maar bugs zoals hierboven heb ik ook wel nog gehad.

Ben wel opnieuw moeten starten omdat mijn mods en patch geen invloed hadden op mijn huidige campaign. Zat met Seubi ongeveer 120 turns ver en genoot er wel van maar wou echt niet meer 5min wachten op een end turn. Uiteindelijk begonnen met Rome, had deze nog niet geprobeerd. Heb nu heel Italië, Corsica en Sicilië verovert. Nu is de vraag, strijd leveren rond het middelands zee gebied of voor het noorden naar de barbaren gaan?
De barbaren in het noorden zijn geen echte uitdaging zolang ze nog verdeelt zijn. Met een paar ervaren legioenen kan je daar redelijk doorheen walsen. Het grootste nadeel is echter dat hier niet veel geld te halen valt. Het echt geld wordt rond de Middellandse Zee verdient in de grote havensteden. Echter mijn ervaring is wel dat hier te snel uitbreiden kan betekenen dat je erg weinig voedsel binnen krijgt omdat de meeste steden met grote havens meer gericht zijn op trade dan op voedselproductie.

Ik heb me eerst vooral gericht op expansie naar de Middellandse Zee. Ik heb nu Griekenland verovert met mijn hoofd legioenen en ondertussen heb ik nog twee legioenen die naar het noorden pushen om de barbaren te verdrijven. Als je eenmaal veteran legionaires hebt met zilveren chevrons zijn die barbaren geen partij meer. Neem wel wat cavalerie mee tegen de vele slingers.

Hierna ga ik proberen om Spanje in te nemen, hier zitten geen grote factions en wordt onderling aardig gevochten waardoor dit vrij snel afgelopen zou moeten zijn.

• crazyx
  • Laatst online: 02-10 09:29
Ik had gisteren best last met Spanje, omdat er onderling zoveel gevochten werd, zaten hun units ook overal. Die zijn dan door mijn linies gebroken en die hebben dan toch een aantal praktisch onverdedigde steden kunnen innemen in Gallie, Afrika en Noord-Afrika. Elke keer dat ik dan in de buurt kwam met een legion waren ze weer weg naar een volgende stad.
Ik moet wel zeggen dat ik al mijn legions normaal inzet voor het offensief, mijn grenzen zijn nergens verdedigd (behalve ergens 1 enkel legioen in Athene, mijn oostgrens). In vorige Total War spellen was ik veel meer legioenen kwijt aan verdediging.

Ook lijkt de onrust in steden nu gemakkelijker te zijn geworden. Normaal heb ik een stad wel relatief happy na een 4-5tal beurten. Dat was niet waar bij Empire Total War (of misschien heb ik het daar helemaal verkeerd aangepakt????).
Heb Empire niet gespeeld, daar kan ik niet over meepraten. Ik merk dat tijdelijk wat meer tempels bouwen wonderen doet met culture conversion en public order. Dit kan later weer omgebouwd worden naar iets wat winst geeft.

Ik weet niet of je in Spanje meerdere volken tegelijk aan viel of een of een? Dat laatste zou toch redelijk moeten voorkomen dat ze door dringen omdat je vrij snel al hun legers kan afmaken.
Ik ga het in ieder geval vanavond eens zien, dan begint de invasie van Spanje.

Qua defence houd ik altijd wel een leger in de buurt van Rome zodat ik snel mijn mainland kan verdedigen. Echter een echt sterk leger is dit niet, het zal de eerste aanval misschien vertragen. Voordeel is wel dat je met forced march nu erg snel legers terug naar de kern van je rijk hebt.

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:17
Verdeel en heers tactiek werkt bijzonder goed in dit spel. Ik had mijn vorige campagne oorlog gevoerd met een paar volkeren waardoor anderen me gunstig gezind waren. Hierdoor kon je makkelijk traden en non aggresive pacts sluiten. Je onbewaakte grenzen zijn zo dus vrij veilig.

• pirke
Ik speel met Rome House of Junia, ik heb standaard een -35 diplomacy penalty... dan maar conquest :)

• crazyx
  • Laatst online: 02-10 09:29
Tsurany schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:53:
Ik weet niet of je in Spanje meerdere volken tegelijk aan viel of een of een?
Alles tegelijk natuurlijk. Ze leken erg verzwakt door die constante oorlog onderling.

Ik moet trouwens wel zeggen dat die laatste patch veel irritante dingen heeft opgelost. Zo zie je nu gelijk hoeveel beurten het nog duurt voordat uw research gedaan is. Er wordt nu ook gemeld bij public order hoeveel je boven de 100 zou komen. Vroeger moest je dat zelf uitrekenen.

Ik heb helaas nog wel last van dezelfde bug. In het diplomacy scherm gebeurt het af en toe dat mijn "ok" en "cancel" knop grayed out zijn. Je kan dan met geen mogelijkheid meer uit dat scherm (verder reageert alles nog, spel is niet vastgelopen). Dus dan moet ik eruit via de taskmanager. Ik hoop dat dat iets wordt met patch 3 want het is wel irritant.

• yinx84
Heb me nog een beetje verdiept in het interne politics gebeuren. Als ik het goed begrepen heb kun je het wel bespelen, maar het enige wat je hier mee bereikt is dat je een civil war uit kan stellen. Voorkomen is nagenoeg onmogelijk.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 14:30
crazyx schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:12:
[...]

Ik heb helaas nog wel last van dezelfde bug. In het diplomacy scherm gebeurt het af en toe dat mijn "ok" en "cancel" knop grayed out zijn. Je kan dan met geen mogelijkheid meer uit dat scherm (verder reageert alles nog, spel is niet vastgelopen). Dus dan moet ik eruit via de taskmanager. Ik hoop dat dat iets wordt met patch 3 want het is wel irritant.
Ik heb dat ook af en toe, en het lijk te komen doordat een van de Begin turn meldingen dan geopend is ofzo, helaas kan je dat idd niet wegkrijgen behalve door eerst die meldingen allemaal weg te klikken.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Update:Heb nu eindelijk mijn civil war weten te overkomen. Nog 6 ingame battles moeten uitvoeren om uiteindelijk de civil war te beëindigen alleen de turn erop verklaarde Macedon, Athene, Sparta en Rhodos mijn allied de vriendelijke buurman de oorlog en veroverde direct de capital van hem. Zodoende word ik weer het volgende episch conflict ingesleurd.

• Silv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 08:37
Ik heb voor de eerste keer een Civil War. Mag lekker hier tegen vechten:
http://cloud-2.steampower...532DA9BBBD48D186F358C98E/
:')

Verwijderd

Silv haha succes! hou ons maar up to date ;)

• Avalaxy
Silv schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:17:
Ik heb voor de eerste keer een Civil War. Mag lekker hier tegen vechten:
http://cloud-2.steampower...532DA9BBBD48D186F358C98E/
:')
Holy shit 8)7 In eerdere total war games spawnde er gewoon 1 leger rebellen :P

• Piekartz87
guess they dont like you very much :P
Vind het wel erg vreemd dat er zo gigantisch veel units tegelijk kunnen spawnen terwijl het voor de speler onmogelijk is om in een paar jaar tijd zulke legers te trainen. Ik snap dat ze het uitdagend moeten houden maar dan zie ik liever dat de civil war gedurende een periode erger wordt dan opeens instant legers.

• Avalaxy
Piekartz87 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:57:
[...]

Zie mijn vorige post ;)
Nog niks ontvangen. Zoals ik eerder zei heb ik een ultimatum gesteld voor een reactie van hun kant.
Anders stuur ik hem gewoon terug.

Ze hebben mij een beetje pissig gemaakt met hun standaart antwoorden op mijn vragen. Van die automatische berichten terwijl ik meerdere vragen had gesteld.
Ook is er nu onduidelijkheid over de DLC, daar willen ze ook niet meer op reageren.
Ik heb even je posts teruggezocht (dacht dat je bedoelde dat er een e-mail in stond). Ik zag dat je een HD6870 hebt, die heb ik ook (met 1GB RAM). Draait dat een beetje (met nieuwste patch)? Welke resolutie en settings speel je?

Ik wil eigenlijk op 1680x1050 op extreme willen spelen, maar dat zal er wel niet in zitten.

• Silv
Tsurany schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:21:
Vind het wel erg vreemd dat er zo gigantisch veel units tegelijk kunnen spawnen terwijl het voor de speler onmogelijk is om in een paar jaar tijd zulke legers te trainen. Ik snap dat ze het uitdagend moeten houden maar dan zie ik liever dat de civil war gedurende een periode erger wordt dan opeens instant legers.
Inderdaad. Ik kan zelf maar 5 stacks onderhouden, dus dit ga ik echt niet winnen. Maar opnieuw begonnen met Macedonië. :P

Verwijderd

Kijk naar boven, ik heb het wel overkomen ^^

• Blaming
Had vandaag de makkelijkste overwinning tot nu toe, werd in een capital aangevallen. Ik zette dus een troep legionares achter elke poort, hele tijd laten staan en de AI werd vernietigd door de brandende olie :).

• Silv
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:26:
Kijk naar boven, ik heb het wel overkomen ^^
Mja, heb geen units in de buurt en het zijn 18 stacks, dus zo'n 50k units waar ik tegen moet vechten. En zit aan de andere kant van de wereld tegen wat andere facties te vechten die ook samen zo'n 20 stacks hebben.

Verwijderd

Nja succes dan met je nieuwe campaign ;) wel een uitdaging natuurlijk?

• Silv
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:15:
Nja succes dan met je nieuwe campaign ;) wel een uitdaging natuurlijk?
Ik zou nog door kunnen gaan, maar waarschijnlijk duurt het veel te lang voordat ik alles weer terug heb veroverd. ;) Speel wel weer Legendary, maar zal eens wat meer opletten op de balans tussen de families. :P
Oke, het is Civil War time. Paar enorme stack legers in Duitsland die niet zo blij zijn met mij. Gelukkig heb ik mijn Ninth Legion in de buurt, volle stack met alleen maar 3 golden chevron units met armor level 1 en weapon level 2. Ander legioen is nog redelijk close en ik kan hopelijk mijn andere 3 volle stack legioenen snel genoeg uit Griekenland over laten komen.

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steampowered.com/ugc/1101418356119999069/CDEC8483968C0769C44E3D74F58D479A79F7B199/
De vijanden zijn gelukkig ver weg genoeg gespawned, zo krijg ik hopelijk tijd om m'n eigen legioenen aan te laten rukken.

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steampowered.com/ugc/1101418356119999896/2D502DE8BE985DBE4CBF14526D478BE29892A034/
Ninth Legion is gelukkig dicht in de buurt, zij zullen als eerste de klappen moeten vangen.

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/1101418356120001222/1D736B1EC49F386B6D3AEEF1E4F4A98E1CF780B2/
Fourth Legion is ook in de buurt, helaas een wat kleiner legioen.

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/1101418356120002452/91E102FD63958743A5F79256C2C5ABE3314FE6FB/
Tenth Legion is mijn meest recente legioen, deze zou het Spanje binnen trekken maar kan dus ook snel komen assisteren. Helaas geen veteranen maar groentjes. Deze zullen naar verwachting snel veteraan worden.

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/1101418356120005143/4920740F6CC82B83BE1C70CD8A6D170875759E99/
First Legion is na mijn Ninth Legion mijn sterkste legioen. Zij zullen lang onderweg zijn maar hopelijk komen ze nog ruim op tijd om genoeg tegenstand te bieden. Ervaren veteranen uit de oorlogen tegen de Grieken en de barbaren uit het oosten.

[ Voor 64% gewijzigd door Tsurany op 18-09-2013 20:06 ]

Verwijderd

Wall of text.
Na enkele sessies, met verschillende factions, op hard te hebben gespeeld, dacht dat het met de nieuwe patch de tijd werd om een nieuwe legendary game te starten.
Ik had nog niet met een barbaric/celtic factie gespeeld en uiteindelijk viel mijn keuze op de Iceni.
Vanaf turn 1 met begonnen met research in de military tree, om zo snel mogelijk ballista's te krijgen, omdat ik hier in de vorige sessies veel succes mee had.

Tevens mijn troops meteen riching de Dementae(?) Laten marcheren, om hen stad op turn 2 of 3 in te nemen.
Met wat mercenaries en wat poison van mijn spy lukte dit ook, waardoor ik nu 2 steden bezat. Ik kreeg toen direct een decleration of war door de factie ten noorden van mij en een pact of non-agression van de factie in het zuid-westen.

Hierdoor werd mijn doel voor de aankomende turns om eerst het noorden van huidig Great-Britain te veroveren en om te proberen de factie in het zuid-westen mijn confederation te laten joinen. Op dit moment kreeg Eidolun(?) oorlog met het huidige Ierland en de factie waarmee ik ook oorlog had.

Ik hoopte dus samen met Eidolun een alliance te vormen om zo de andere facties over te nemen, echter namen ze niets van mij aan. Helaas voor hen. Ik veroverde de stad ten noorden van mij en had nu dus 3 steden onder mijn controle. Op dat moment werd Eidolun ook veroverd door de Ieren. Ik bleef toen enkele turns wachten om de public order wat omhoog te krijgen voordat ik verder ging.

Na 3 á 4 turns kwamen echter de Ieren om de hoek met 2 full stacks en ze kwamen recht op mijn zojuist ingenomen stad af gestormd en gaven een declaration of war. Gelukkig waren mijn 4 ballistas zojuist klaar met trainen en maakte ik mij op voor de verdediging die eraan zat te komen. Ik had op dat moment 6 Levy Freemen, 4 Ballistas, 9 Slingers en mijn General te paard. De stad zelf had een zes-tal farmers als bezetting.

Op de volgende turn starte de Ieren de siege. Het was uiteindelijk mijn +/- 2400 tegen hen +/- 6500 in een stad zonder muren. Ik stelde de farmers op als eerste linie, met daarachter mijn slingers en daarachter de helft van mijn Levy's. Ik verwachte niet dat de farmers lang stand zouden houden maar ze in ieder geval even kon tegenhouden zodat mijn slingers al slachtoffers kon maken, om zich daarna terug te trekken achter mijn linie Levy's. De overige Levy's had ik samen met mijn general in een bos laten hiden om op enig ogenblik de flank te raken van de vijand.

Mijn ballisatas hadden al behoorlijk wat slachtoffers gemaakt, met de fire projectile, voordat ze in combat met mijn farmers verzeilde. Met een inspire en warcry van mijn general hielden ze het langer vol dan ik dacht, maar waren uiteindelijk toch redelijk uitgedund. Ik voorde een charge met mijn overige eenheden uit en kon het gehele vijandelijke leger het veld uit slaan.
Al met al geen slechte battle.

Ik merk dat sinds de patch, op legendary, de vijand veel agressiever is geworden. Ik ben nu aan het werk maar zal, als ik vannacht thuis kom, wat screens plaatsen. Ik ben me nu aan het bedenken wat ik na de verovering van Great-Britain als doel ga stellen. Of via Frisium het noorden van Europa overnemen. Of beginnen in het Middellandse Zeegebied en Frankrijk of Spanje binnen vallen.
De eerste aanval afgeslagen:
Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/1101418356120727762/6ABB82629992769AE196D708A320B1D22783FC26/

In dezelfde turn staat stack 2 voor de deur:
Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/1101418356120729081/00B6A9B5C2BE584A43AA3C3B1045C9A7E212DA99/
Benieuwd wat dit gaat worden.

• yinx84
Wel fijn dat je in één battle meerdere legers er doorheen kan jassen :P Ben je er in één of twee keer vanaf.

[ Voor 20% gewijzigd door yinx84 op 18-09-2013 20:34 ]

En de tweede battle ook gewonnen :+ En de derde ook. Oh en wacht, de vierde ook.

Dit is gewoon belachelijk, enorme full stacks die een stad aanvallen en mijn enkele leger die zwakker is dan elk van hun stacks kan ze tegen houden. Hoe komt dat? Omdat de siege AI bagger is, enkel door nieuw gemaakte gaten in muren en gates aanvalt, bestaande gaten laat liggen en gewoon z'n hele leger massaal zo'n gat in rushed.

Kut AI.

• Bjorn89
Tsurany schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:33:
En de tweede battle ook gewonnen :+ En de derde ook. Oh en wacht, de vierde ook.

Dit is gewoon belachelijk, enorme full stacks die een stad aanvallen en mijn enkele leger die zwakker is dan elk van hun stacks kan ze tegen houden. Hoe komt dat? Omdat de siege AI bagger is, enkel door nieuw gemaakte gaten in muren en gates aanvalt, bestaande gaten laat liggen en gewoon z'n hele leger massaal zo'n gat in rushed.

Kut AI.
Blijven die kapot of worden die per siege gerepareerd?

• Blaming
Tsurany schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:33:

Kut AI.
Wees blij dat ze in ieder geval gaten maken. Als ze die ballista's niet hadden had je kunnen winnen door de olie bij de gates :).
Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste