@ Sfinx-
Bedankt voor de tips! Die camera mod is echt een geweldige vooruitgang binnen de campaign map:
Bedankt voor de tips! Die camera mod is echt een geweldige vooruitgang binnen de campaign map:

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Niet enkel de muren maar ook de units, alles moet blijkbaar vooruit gaan en een battle van 30 minuten is niet meer gewenst (killrate is belachelijk hoog en bij het minste gaan ze gaan lopen). Past perfect in de nieuwe 5 minuten battles (vraag mij ook niet welke idioot dat bedacht heeft)Bjorn89 schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:35:
Heb hem ook eindelijk gekocht na het lezen van de positieve reacties over de laatste patches ;-)(dus denk dat ik een uitzondering ben op, wel downloaden niet kopen).
Ik vroeg mij alleen af of er een mod is om de muren sterker te maken, ze vallen nu echt als jenga blokjes om met wat Siege equipment
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja, dat is toch normaal bij een grote nederzetting? OF denk je dat belegeringen vroeger allemaal binnen 5 minuten klaar waren?Tsurany schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:48:
Dat muren wat sneller neer gaan vind ik juist wel een vooruitgang. Het was toch vrij saai om te wachten tot artillerie klaar was met schieten zodat je eindelijk aan de echte belegering kon beginnen. Dat was toch een kwestie van doelen kiezen en de gamespeed op max zetten.
Verwijderd
Waar haal je die mods en hoe gebruik je die?tweaker2010 schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:58:
@ Sfinx-
Bedankt voor de tips! Die camera mod is echt een geweldige vooruitgang binnen de campaign map:![]()
[afbeelding]
www.twcenter.netVerwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:56:
Waar haal je die mods en hoe gebruik je die?
Misschien een idee deze in de TS te zetten?Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:43:
Hoe moet ik mods installeren?
En deze dan ook meteen:Tsurany schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:01:
En wat mods:
Vrijwel alle factions speelbaar
Generaal kan 40 units commanderen
Special Abilities Be Gone!
Increase unit size
Graphics injector
Raious Mods:
Eerste AI Mod
Economy Mod (schijnt AI te helpen, hebben vaak honger problemen)
Battle Mod
Campaign Mod
Bovenstaande mods in een enkele package
Hallo met Tim
Maar daarmee neem je de verdediger ook de optie weg om te proberen hun artilery/siege weapons te counteren. Als je in 10 seconden door de muur bent, waarom zet je er dan een muur?Tsurany schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:57:
Dat iets normaal is betekent niet dat het daadwerkelijk leuk is als gameplay element. Ik wil niet langer dan een minuut naar siege weapons kijken zonder dat ik zelf wat te doen heb, dat gaat gewoon vervelen. Realisme is leuk tot het tot ongewenste features gaat leiden omdat die features op die wijze realistisch zijn.
Klinkt zeer bekend. Heb een paar enorme sieges uitgevoerd met een stuk of 5 giant ballista units. Gate aanvallen en als die eenmaal down is wordt de vijand zichtbaar. Daarna is het slechts een kwestie van ammo op explosive rounds zetten en achteroverleunend een broodje eten... genieten van het spektakel op je schermpirke schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:26:
Ik bouw nooit siege equipment, ik neem altijd 3 tot 10 katapult units mee. 1 unit bestaat uit 4 katapults, ik heb er dus 12 tot 40 per leger
Het ziet er niet alleen gaaf uit, het werkt zeer effectief en meestal doet de AI er niks tegen: een paar keer ging hij met cavalerie naar mijn katapulten, maar meestal blijven ze stil staan en worden ze afgeschoten.
In 25% vd battles (met 10 katapult units) is het hele vijandelijke leger al geroute voordat mijn katapult ammo op is.
3 katapult units is genoeg om een paar grote gaten in de muur van een stad te schieten waardoor je naar binnen kan. Dat schakelt ook meteen de archers uit die erop staan. Meer katapulten = meer gaten en meer bombardementen.
Verwijderd
Hallo met Tim
Ik heb ze ook een keer gebruikt om een stad van iemand anders af te pakken zonder direct de oorlog te hoeven verklaren. Eerst gezorgd dat de latijnse cultuur overheersde, daarna met andere agents de public order richting de -100 brengen. Rebellen verschenen en namen de stad in, en ik pakte de stad van de rebellen afSfinx- schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:50:
De agents heb je erg hard nodig om andere agents te vermoorden, echter veel meer dan dat heb ik er voorlopig niet aan. Het verschil tussen de spy en de noblewomen is ook marginaal, ik gebruik beide voor het killen van agents & generals. Een hero is wel leuk voor aan je leger toe te voegen voor de experience boost, zou niet weten wat er anders mee te doen. Kortom kan nog wel wat gefine-tuned worden lijkt me.
Ja, daar ben ik nu toevallig ook net mee bezig om Appolonia in te nemen, helaas hebben de Romeinen deze ingenomen en die hoef ik nu nog niet onmiddellijk als aartsvijandBlaming schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:06:
[...]
Ik heb ze ook een keer gebruikt om een stad van iemand anders af te pakken zonder direct de oorlog te hoeven verklaren. Eerst gezorgd dat de latijnse cultuur overheersde, daarna met andere agents de public order richting de -100 brengen. Rebellen verschenen en namen de stad in, en ik pakte de stad van de rebellen af.
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 23:59 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 17-09-2013 00:02 ]
Verwijderd
Verwijderd
laat ons weten hoe het afloopt.Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 23:39:
Pff heerlijk bezig op legendary, helft oost azia veroverd, zonder waarschuwing civil war. Spawnen 12.000 elite units om mijn capital city. Kijken hoe ik dit weer ga oplossen... Zit in de battle voor een nabij gelegen city, 4.000* vs 8.000 wens me maar succes
[afbeelding]
En dat is dan de helft van de enemy army, moet hier winnen gaan anders stormen er overal enemy's stacks door mijn city's heen
@ Tsurany, speel je Rome of?
Verwijderd
Je moet die Beta patch downloaden 2.0 die is al een echte vooruitgang. Het maakt voor mij het spelen ook een stuk fijner en de AI ook moeilijker. Zie bovenstaande screenshot.Michielgb schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:11:
Ik ga dit topic regelmatig in de gaten houden voor verdere updates van the CA, want als ik op dit moment ga spelen dan erger ik me waarschijnlijk alleen maar dood aan het 'het had zo mooi kúnnen zijn'. Die ergernis sla ik vooralsnog even over.
Jammer van de talloze bugs en AI flaws.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 12:19 ]
Same, ik had er hele hoge verwachtingen van en zo te horen en lezen worden die niet waar gemaakt.Michielgb schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:11:
Ik ga dit topic regelmatig in de gaten houden voor verdere updates van the CA, want als ik op dit moment ga spelen dan erger ik me waarschijnlijk alleen maar dood aan het 'het had zo mooi kúnnen zijn'. Die ergernis sla ik vooralsnog even over.
Jammer van de talloze bugs en AI flaws.
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Speel al een tijd met de 2e patch in beta (die nu dus live is) en heb geen verschil gemerkt met laadtijden. Vandaar.anandus schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:49:
Ben benieuwd of mensen de release notes lezen
[...]
Verwijderd
Vreemd, ik merkte hier een enorme verbetering in singleplayer. Tenzij je natuurlijk co-op speelt, aangezien de turn-times daar maar een klein beetje sneller zijn geworden.yinx84 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:54:
[...]
Speel al een tijd met de 2e patch in beta (die nu dus live is) en heb geen verschil gemerkt met laadtijden. Vandaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 14:56 ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
[ Voor 56% gewijzigd door HMC op 17-09-2013 16:30 ]
Eat the bugs, live in a pod
Dan zou ik deze mod eens proberen: http://www.twcenter.net/f...provement-Mod-Version-1-2HMC schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:25:
Ik word echt gek van hoe snel mijn armies opgeven. Dit moet in te stellen zijn in een-of andere ini of zo.
Verschilt per playthrough asfar as I know. Bij mij ligt Carthage er ook vaak uit, wat raar is(egypte ook)Avalaxy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:41:
Als je niet met Rome speelt, wordt Rome dan ook een grote factie die een groot deel van de kaart inneemt? Of is het dan gewoon 'yet another faction' die zomaar binnen een paar turns van de kaart gewiped wordt?
Rome heeft het bij mij op het moment erg moeilijk met Carthago (speel zelf als Sparta). Egypte is al lang weggevaagd door andere staten, dus volgens mij zijn de grote facties ook maar gewoon facties.Avalaxy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:41:
Als je niet met Rome speelt, wordt Rome dan ook een grote factie die een groot deel van de kaart inneemt? Of is het dan gewoon 'yet another faction' die zomaar binnen een paar turns van de kaart gewiped wordt?
Verwijderd
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 16:58 ]
Verwijderd
Dan Carthago, en dan Egypt.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:57:
Epirius is altijd bij mij de eerste die eraan gaat.
Op hard heb ik met de Iceni de hele map veroverd. Het viel mij op dat Rome en Carthago allebei helemaal niks meer hadden, hooguit 1 city met nauwelijks units.
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 17:09 ]
Verwijderd
Precies wat ik dacht. Lijkt me juist leuk om met de Iceni of Averni tegenstand te bieden tegen het machtige, wereldveroverende RomeVerwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:07:
Beetje raar, want dat zijn nou net historisch gezien de grootmachten.
Zou wel stoer zijn als je als Germaanse stam een aantal provincies hebt veroverd en dan opeens tegen de grens aan staat van het machtige Romeinse rijk die daar staat met 6 legioenen. Dan op basis van battles en diplomacy het van hun dan wél kan overwinnen. Nu stond er bij mij 1 miezer legioentje dat een tekort aan food had en voor 90% al dood was ergens in zuid-italie terwijl een rebel army Rome in had genomen
De developers geven aan dat het een alternate history is waarbij andere factions zomaar sterker kunnen worden. Of dat een goede keuze is laten we maar in het midden, het is niet helemaal mijn smaak.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:07:
Beetje raar, want dat zijn nou net historisch gezien de grootmachten.
Zou wel stoer zijn als je als Germaanse stam een aantal provincies hebt veroverd en dan opeens tegen de grens aan staat van het machtige Romeinse rijk die daar staat met 6 legioenen. Dan op basis van battles en diplomacy het van hun dan wél kan overwinnen. Nu stond er bij mij 1 miezer legioentje dat een tekort aan food had en voor 90% al dood was ergens in zuid-italie terwijl een rebel army Rome in had genomen
Dat is helemaal niet zo raar. Carthage begint qua positie zeer slecht, hebben geen grote provincie. De kleinere Afrikaanse factions krijgen daarnaast per turn 800 inkomsten puur omdat ze een kleinere faction zijn. Zij kunnen dus veel sneller geld uitgeven aan ontwikkeling/legers dan Carthage en daardoor zijn ze een veel grotere bedreiging dan ze zouden moeten zijn.Bjorn89 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:46:
Verschilt per playthrough asfar as I know. Bij mij ligt Carthage er ook vaak uit, wat raar is(egypte ook)
Dat verklaart dit dus ook, veel zwakkere AI volken krijgen gewoon free money. Daarnaast had de AI altijd wel wat financieel voordeel op de menselijke speler.pirke schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:09:
Als de AI tegenwoordig in full stacks loopt sinds patch 2... waar halen ze dat geld opeens vandaan? Met 1 stad is dat onmogelijk te financieren...
[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 17-09-2013 17:58 ]
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 23:59 ]
Mja, mijn copy van Rome 2 lag na 3 dagen toch in de bus hoormaniak schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:35:
Ik heb ooit iets besteld bij Zavi.. het probleem ligt bij de postbezorging in de UK naar NL, kan wel 3 weken duren.
Verwijderd
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 00:04 ]
Zie mijn vorige postAvalaxy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:30:
Heeft iemand z'n bestelling van zavvi al ontvangen? Hier weer niks vandaagOp hun site is ook gewoon echt nergens een manier te vinden om contact met ze op te nemen.
De barbaren in het noorden zijn geen echte uitdaging zolang ze nog verdeelt zijn. Met een paar ervaren legioenen kan je daar redelijk doorheen walsen. Het grootste nadeel is echter dat hier niet veel geld te halen valt. Het echt geld wordt rond de Middellandse Zee verdient in de grote havensteden. Echter mijn ervaring is wel dat hier te snel uitbreiden kan betekenen dat je erg weinig voedsel binnen krijgt omdat de meeste steden met grote havens meer gericht zijn op trade dan op voedselproductie.Paterpor schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:54:
Met patch 2.0 en een paar goede mods is het spel wel heel aangenaam geworden. AI is op de map toch een pak uitdagender, maar bugs zoals hierboven heb ik ook wel nog gehad.
Ben wel opnieuw moeten starten omdat mijn mods en patch geen invloed hadden op mijn huidige campaign. Zat met Seubi ongeveer 120 turns ver en genoot er wel van maar wou echt niet meer 5min wachten op een end turn. Uiteindelijk begonnen met Rome, had deze nog niet geprobeerd. Heb nu heel Italië, Corsica en Sicilië verovert. Nu is de vraag, strijd leveren rond het middelands zee gebied of voor het noorden naar de barbaren gaan?
Alles tegelijk natuurlijk. Ze leken erg verzwakt door die constante oorlog onderling.Tsurany schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:53:
Ik weet niet of je in Spanje meerdere volken tegelijk aan viel of een of een?
Ik heb dat ook af en toe, en het lijk te komen doordat een van de Begin turn meldingen dan geopend is ofzo, helaas kan je dat idd niet wegkrijgen behalve door eerst die meldingen allemaal weg te klikken.crazyx schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:12:
[...]
Ik heb helaas nog wel last van dezelfde bug. In het diplomacy scherm gebeurt het af en toe dat mijn "ok" en "cancel" knop grayed out zijn. Je kan dan met geen mogelijkheid meer uit dat scherm (verder reageert alles nog, spel is niet vastgelopen). Dus dan moet ik eruit via de taskmanager. Ik hoop dat dat iets wordt met patch 3 want het is wel irritant.
Verwijderd
Holy shitSilv schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:17:
Ik heb voor de eerste keer een Civil War. Mag lekker hier tegen vechten:
http://cloud-2.steampower...532DA9BBBD48D186F358C98E/
Ik heb even je posts teruggezocht (dacht dat je bedoelde dat er een e-mail in stond). Ik zag dat je een HD6870 hebt, die heb ik ook (met 1GB RAM). Draait dat een beetje (met nieuwste patch)? Welke resolutie en settings speel je?Piekartz87 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:57:
[...]
Zie mijn vorige post
Nog niks ontvangen. Zoals ik eerder zei heb ik een ultimatum gesteld voor een reactie van hun kant.
Anders stuur ik hem gewoon terug.
Ze hebben mij een beetje pissig gemaakt met hun standaart antwoorden op mijn vragen. Van die automatische berichten terwijl ik meerdere vragen had gesteld.
Ook is er nu onduidelijkheid over de DLC, daar willen ze ook niet meer op reageren.
Inderdaad. Ik kan zelf maar 5 stacks onderhouden, dus dit ga ik echt niet winnen. Maar opnieuw begonnen met Macedonië.Tsurany schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:21:
Vind het wel erg vreemd dat er zo gigantisch veel units tegelijk kunnen spawnen terwijl het voor de speler onmogelijk is om in een paar jaar tijd zulke legers te trainen. Ik snap dat ze het uitdagend moeten houden maar dan zie ik liever dat de civil war gedurende een periode erger wordt dan opeens instant legers.
Mja, heb geen units in de buurt en het zijn 18 stacks, dus zo'n 50k units waar ik tegen moet vechten. En zit aan de andere kant van de wereld tegen wat andere facties te vechten die ook samen zo'n 20 stacks hebben.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:26:
Kijk naar boven, ik heb het wel overkomen ^^
Ik zou nog door kunnen gaan, maar waarschijnlijk duurt het veel te lang voordat ik alles weer terug heb veroverd.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:15:
Nja succes dan met je nieuwe campaignwel een uitdaging natuurlijk?
[ Voor 64% gewijzigd door Tsurany op 18-09-2013 20:06 ]
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door yinx84 op 18-09-2013 20:34 ]
Blijven die kapot of worden die per siege gerepareerd?Tsurany schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:33:
En de tweede battle ook gewonnenEn de derde ook. Oh en wacht, de vierde ook.
Dit is gewoon belachelijk, enorme full stacks die een stad aanvallen en mijn enkele leger die zwakker is dan elk van hun stacks kan ze tegen houden. Hoe komt dat? Omdat de siege AI bagger is, enkel door nieuw gemaakte gaten in muren en gates aanvalt, bestaande gaten laat liggen en gewoon z'n hele leger massaal zo'n gat in rushed.
Kut AI.
Wees blij dat ze in ieder geval gaten maken. Als ze die ballista's niet hadden had je kunnen winnen door de olie bij de gatesTsurany schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:33:
En de tweede battle ook gewonnenEn de derde ook. Oh en wacht, de vierde ook.
Dit is gewoon belachelijk, enorme full stacks die een stad aanvallen en mijn enkele leger die zwakker is dan elk van hun stacks kan ze tegen houden. Hoe komt dat? Omdat de siege AI bagger is, enkel door nieuw gemaakte gaten in muren en gates aanvalt, bestaande gaten laat liggen en gewoon z'n hele leger massaal zo'n gat in rushed.
Kut AI.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq