• Shotgunbunny
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02 20:17
Heren, ik kan iedereen aanraden om in ieder geval de Radious mod uit te proberen. Ik heb gisterenmiddag uitgebreid gespeeld met deze mod. (Heb voor het gemak het hele pakket geinstalleerd)

Het haalt een aantal ruwe kantjes er wel vanaf. De battles gaan wat langer door doordat units pas vluchten als ze echt bijna kapot zijn. Daarnaast lijkt de vijand wat beter om te gaan met z'n steden en legers.

Het spel is nog verre van af, maar dit scheelt al een hoop. Ik had vrijwel geen een epische veldslag gehad voordat ik deze mod installeerde. Nu staat half Spanje vol met gekruiste zwaardjes. :P

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:48
Ik heb gewoon mijn rome kopie nog steeds niet binnen. Gepreordert bij zavvi. Schandalig. Waarom pre-order ik iets als ik het niet op of rond de release date kan spelen.

Ik kan hem cancelen en dan via steam gewoon kopen maargoed dan heb ik die greek dlc niet.
Om het principe zou ik het wel zowat moeten doen.

Ik heb zelf nog gigantische framedrops op de campagnmap trouwens dus de patch heeft weer eens niets geholpen. (speel nog steeds via iemand anders zijn steam)

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:54
Die Engelse soldaten hebben destijds redelijk wat Zulu's neergemaaid met de Maxim (Gatling) Guns...

Wikipedia: Maxim gun
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 03:35:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hulde aan U ceasar.

Dit soort battles maakt voor mij ook het spel.
En ja goede training maakt inderdaad het verschil.
Kijk maar naar historishe veldslagen waar kleine legergroepen grote overmachten verslaan.

FF de naam vergeten maar een mooi voorbeeld is dat kleine engelse groepje soldaten in africa wat hordes zulu's afhield. Mede dankzij betere wapens juist gebruik van omgeving en tactiek.
En natuurlijk de training om soldaat te zijn ipv part time soldaat.

Als die mannen van andora ook allemaal premier league zouden spelen hadden ze niet al 24 doelpunten tegen en 0 voor gehad ofzo d-;

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:36
Die battle was 700 Engelsen tegen 3000 natives, met een "heroic victory" tot gevolg :)

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Heb gisteren het nog even geprobeerd, maar na 10 minuten alweer gestopt... Daarna maar Dragon age weer geinstalleerd.. wat een geweldig spel is dat! Het houd me wel weer bezig totdat rome 2 gefixed is. :D

• Shotgunbunny
Trouwens, over dat verhaal van geblokkeerde steden. Ik ging er vanuit dat je samen met een ally wel een belegerde stad zou kunnen aanvallen. Ik meen me te herinneren dat het voorheen ook zo was, iig.

Maargoed, zelfs met een military alliance is de stad echt alleen aan te vallen door degene die de blokkade/belegering heeft opgezet. Behoorlijk irritant. 2 vijandelijke volken tegen mij en 2 bevriende volken. Mijn beide vriendjes staan voor meerdere steden van de vijand, maar doen er vervolgens niks mee, en ik kan ze niet eens helpen...

Nog vreemder: Ik meen te zien dat 1 stad de volgende beurt zou opgeven. Vervolgens eindig ik de beurt, is de belegering nog steeds bezig maar nu zonder aanwijzing wanneer deze zal vallen...

[ Voor 3% gewijzigd door Shotgunbunny op 12-09-2013 13:30 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 14:49
Piekartz87 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:21:
Ik heb gewoon mijn rome kopie nog steeds niet binnen. Gepreordert bij zavvi. Schandalig. Waarom pre-order ik iets als ik het niet op of rond de release date kan spelen.
Same here, te bizar voor woorden. Ik dacht dat die '10 september' wel echt de uiterste-uiterste datum zou zijn, maar hij zit inmiddels zelfs dáár nog ver over 8)7 Ik weet niet wat voor mongolenpostbedrijf ze gebruiken, maar een envelop die uit de VS verstuurd is (later verstuurd is that is) is nog eerder aangekomen 8)7

Maargoed, ik heb me er bij neer gelegd dat ik beter nog een maandje kan wachten met spelen, ik wil niet al die frustraties die iedereen hier heeft :P Kan ik gelijk mooi op de nieuwe ATI videokaarten wachten zodat ik het gelijk op extreme kan spelen _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Avalaxy op 12-09-2013 15:09 ]

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Zo, Geen idee of er ineens een update is gekomen maar ik had gisteren ineens al mijn huiswerk aan de kant moeten gooien.

Ik had al echt iets van 100 turns een ally dit was Cyprus. Ze hadden maar 1 stad maar ze kwamen me helemaal helpen in europa met drie legers om daar de germanen te verslaan. Na deze strijd vond ik ze wel lief en gaf ik ze wat geld. Een paar beurten erna verklaarde ze de oorlog aan de Suebi. Een grootmacht op dat moment. Omdat ik ze zo lief vond koos ik de kant van cyprus (domme keus) Vervolgens ben ik in 3 beurten 10 steden verloren in europa. Het leek wel een ketting reactie na zo wat al mijn legioenen naar europa te hebben verscheept begon de strijd. Dit heeft me ongeveer 20 beurten gekost en heb ze gelijk allemaal maar afgemaakt.

En dit is nu wat ik heb.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img208/4462/bjfs.jpg

En kijk eens wie we daar hebben! :D

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img22/8770/60zu.png

https://www.youtube.com/@droommotor

• Shotgunbunny
Lekker bezig! :D

Op welke difficulty speel je, Denzis? Zo te horen gaf de AI nog redelijke weerstand.
Meer dan ik tot nu toe heb gezien, zonder mods dan.

[ Voor 46% gewijzigd door Shotgunbunny op 12-09-2013 16:29 ]

• Denzis
Shotgunbunny schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:29:
Lekker bezig! :D

Op welke difficulty speel je, Denzis? Zo te horen gaf de AI nog redelijke weerstand.
Meer dan ik tot nu toe heb gezien, zonder mods dan.
Ik speel op hard. Heel gek je zou denken dat ze dan wat makker zijn. Ik heb onwijs veel kruizen op het veld staan waar epische gevechten zijn geweest.

Trouwens hoe zit dat met die beta patch? Als ik bij steam en eigenschappen kijk moet ik een beta toegangscode invoeren...

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Wat denken jullie, dit wel de moeite om in bijvoorbeeld de 2014 zomer uitverkoop voor een prikkie te halen of maar helemaal overslaan?

Blub

• LongBowNL
  • Laatst online: 20:06
Denzis schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:36:
Trouwens hoe zit dat met die beta patch? Als ik bij steam en eigenschappen kijk moet ik een beta toegangscode invoeren...
Je moet het dropdown menu'tje aanklikken en dan de beta selecteren.

• Denzis
LongBowNL schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:59:
[...]

Je moet het dropdown menu'tje aanklikken en dan de beta selecteren.
Doe ik en dan vraagt hij naar een beta toegangscode.

• Shotgunbunny
Bstard, eerlijk gezegd ik zou gewoon de Gold Edition kopen, over 'n jaar ofzo.

Ik denk persoonlijk dat dit de beste Total War game gaat worden. Maar op het moment issie dat niet. :)
That said, met die Radious mod scheelt het al 'n hoop. Ik heb er nu iig wel aanzienlijk meer lol aan dan vorige week.

[ Voor 24% gewijzigd door Shotgunbunny op 12-09-2013 17:05 ]

bstard schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:53:
Wat denken jullie, dit wel de moeite om in bijvoorbeeld de 2014 zomer uitverkoop voor een prikkie te halen of maar helemaal overslaan?
Ik zal even in mijn glazen bol kijken om te zien hoe het spel ondersteund gaat worden tot die tijd, even geduld?
Denzis schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:36:
Ik speel op hard. Heel gek je zou denken dat ze dan wat makker zijn. Ik heb onwijs veel kruizen op het veld staan waar epische gevechten zijn geweest.
Dit soort gedrag is niet vreemd, ik heb hetzelfde meegemaakt. Ze vallen je aan en proberen veel steden in te nemen. Ze pakken het echter niet slim aan waardoor je ze razendsnel weer terug hebt.
Ik gok dat die epische gevechten alsnog makkelijk gewonnen waren door de te domme BAI?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• LongBowNL
  • Laatst online: 20:06
Denzis schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:02:
[...]

Doe ik en dan vraagt hij naar een beta toegangscode.
Gewoon sluiten. Je hoeft geen code in te vullen.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 14:30
LongBowNL schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:06:
[...]

Gewoon sluiten. Je hoeft geen code in te vullen.
Als die om een code vraagt, of er is geen optie beschikbaar in het beta menu, dan houd dat gewoon in dat er momenteel geen beta patch is. Volgens mij is 1.5 namelijk al final gegaan.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-10 17:08

Koekfabriek

King Billy on the wall

bstard schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:53:
Als je hem nog niet gekocht hebt zou ik even wachten. Het is de vraag en hoeverre de game gepatched gaat worden (en belangrijker wat doen de modders). Ik had hem gepreordered (terwijl ik mijzelf beloofd had dat niet te doen na het empire debacle) maar ik heb hem weer even van mijn harde schrijf verwijderd. Over een paar weken/maanden weer eens proberen. Feit is wel dat de basis er ligt om een enorm epische game te worden maar er loopt nog gewoon zoveel mis dat het momenteel je geld niet waard is. Ik snap daarom ook weinig van de keuze van CA en SEGA om de game een half jaar naar voren te halen omdat hij zogenaamd ''af'' zou zijn. Ik voel me toch wederom behoorlijk in de zeik gezet als consument.

• pirke
Ik kan me nu al zeer prima vermaken met dit spel. Het is dus persoonlijk of je het je geld waard vindt of niet.

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-10 13:30
Ik hoop dat de hastati testudo bug snel wordt gefixt (ze lijden meer verliezen in testudo door skirmishers). Op het moment kan je ze beter niet in testudo zetten. Bij principes heb je er geen last van.

Verwijderd

Das wel heel vreemd.

Dank je voor de waarschuwing.

• SgtPoen
Slingers zijn naar mijn mening ook veels te overpowered. Als je een leger met alleen maar slingers maakt kan je iedereen aan.

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02 14:43
Hoe zit dat nou? Mag een bedrijf als CA of SEGA, gewoon een produkt aflevering dat duidelijk niet in orde is en niet voldoet aan het gene dat aan de consument is beloofd? Zijn uitgevers niet op een of andere manier verplicht om een deugdelijk produkt af te leveren?

Komen ze er gewoon vanaf door te zeggen sorry, we gaan het de komende weken hier en daar wat aanpassen, maar we weten nog niet wanneer of wat precies?

Momenteel ben ik 129 euro armer (ik heb speciaal opgespaard om de Collector's Edition te kunnen kopen, omdat ik al sinds Shogun Total War een groot fan ben van de franchise), voor een spel dat voor mij onspeelbaar is door performance issues. We zijn ondertussen een week nadat het is uitgebracht en ik kan het nog steeds niet naar behoren spelen. Is er een manier om hier mijn geld terug te kunnen eisen?

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Je kan het alvast aankaarten, maar ik denk dat als je gewoon even geduld hebt je straks echt wel het spel krijgt waar je voor betaald heb. Of het door mod's of patches zijn.

Hallo met Tim

Verwijderd

Tada alles veroverd ^^ en denk ik één van de eerste die British Empire heeft :) Ben ook nog de enige faction wat leeft, turn doen is nu wel heel leuk geworden.

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/wj7fnoicv/2013_09_12_00003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/k1i4kmglj/Naamloos.jpg

/cheers !

Merk met de laatste patch de FPS enorm is gestegen :).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ubahnub schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:29:
Komen ze er gewoon vanaf door te zeggen sorry, we gaan het de komende weken hier en daar wat aanpassen, maar we weten nog niet wanneer of wat precies?
Ja.
Momenteel ben ik 129 euro armer (ik heb speciaal opgespaard om de Collector's Edition te kunnen kopen, omdat ik al sinds Shogun Total War een groot fan ben van de franchise), voor een spel dat voor mij onspeelbaar is door performance issues. We zijn ondertussen een week nadat het is uitgebracht en ik kan het nog steeds niet naar behoren spelen. Is er een manier om hier mijn geld terug te kunnen eisen?
Nee.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er wat meer bekend over patch 2.0 die vandaag zou moeten uitkomen?
Kan er vrij weinig over vinden op het internet. Alleen over die hotfix 1.5 patch. En wat geruchten dat de patch nu toch weer word uitgesteld tot na het weekend. Gaat lekker als ze nu al beginnen met uitstellen. Elke week een patch op vrijdag na 1 week alweer het raam uit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:06:
Kan er vrij weinig over vinden op het internet. Alleen over die hotfix 1.5 patch. En wat geruchten dat de patch nu toch weer word uitgesteld tot na het weekend. Gaat lekker als ze nu al beginnen met uitstellen. Elke week een patch op vrijdag na 1 week alweer het raam uit???
Die komt niet uit, ze hebben hem verplaatst naar volgende week.

De patch van deze week was 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Avalaxy schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:09:
[...]

Same here, te bizar voor woorden. Ik dacht dat die '10 september' wel echt de uiterste-uiterste datum zou zijn, maar hij zit inmiddels zelfs dáár nog ver over 8)7 Ik weet niet wat voor mongolenpostbedrijf ze gebruiken, maar een envelop die uit de VS verstuurd is (later verstuurd is that is) is nog eerder aangekomen 8)7

Maargoed, ik heb me er bij neer gelegd dat ik beter nog een maandje kan wachten met spelen, ik wil niet al die frustraties die iedereen hier heeft :P Kan ik gelijk mooi op de nieuwe ATI videokaarten wachten zodat ik het gelijk op extreme kan spelen _/-\o_
10 september was de uiteindelijke datum. Zo zeiden ze het wel.
Ik heb hem nog steeds niet binnen. Heb geklaagt over de trage verzending. Krijg ik een reactie:

"I am really sorry that your DLC code has not been sent to you yet.

I will send this to the relevant department."

Ik zei helemaal niks over de DLC, maar die zit er dus niet bij? Dat zal wat zijn zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:06:
Ze wilden een wat grotere patch uitbrengen en wat fixes bundelen. Volgens mij konden bepaalde features gewoon niet op tijd volledig gepatched worden en duurde het werk langer dan gedacht.
Ach, zo verrassend is het toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Laatst online: 23-08 20:39
Tsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:13:
[...]

Ze wilden een wat grotere patch uitbrengen en wat fixes bundelen. Volgens mij konden bepaalde features gewoon niet op tijd volledig gepatched worden en duurde het werk langer dan gedacht.
Ach, zo verrassend is het toch niet?
simcity 2? 8)7 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ubahnub schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:29:
Hoe zit dat nou? Mag een bedrijf als CA of SEGA, gewoon een produkt aflevering dat duidelijk niet in orde is en niet voldoet aan het gene dat aan de consument is beloofd? Zijn uitgevers niet op een of andere manier verplicht om een deugdelijk produkt af te leveren?

Ze hebben niks beloofd. Volgens mij heet dat als consument jezelf informeren. En niet om de partij te kiezen van het bedrijf, ik heb het totaal niet op SEGA. Maar in dit geval kan je als consument jezelf gewoon beschermen. Bekijk het zo, je koopt iets gewoon blind (pre-order). Zonder dat je ooit wat gezien hebt van het spel of hoe het dadwerkelijk is, heb je het gekocht. Het risico op een miskoop is dan gewoon veel groter. En bij software aantonen dat het expres een defect product is, is i.t.t. een auto b.v. niet te doen. Bij een auto zijn vrij makkelijk mankementen vast te stellen die er niet in horen te zitten. Bij software heb je te maken met een miljoen variabelen (iedere pc is anders). Stel dat rome 2 op geen enkele PC geïnstalleerd zou kunnen worden omdat er een dieper gebrek inzit (ze zijn een installer vergeten b.v.). Dan zou je wel iets kunnen doen, maar dat is falen van een iets ander niveau.

Ik ben ook al sinds shogun 1 een groot fan van de total war reeks. Ervaring heeft me echter allang geleerd om nooit, maar dan ook nooit CA spellen bij launch te kopen. Ik wacht wel een half jaartje/jaar. (en ik hoop echt dat wij bij de volgende total war van de TURBO TURBO units afzijn. Ik wil veldslagen, geen sprint en vlucht battles)

[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 13-09-2013 13:03 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik herken de ontevredenheid niet zo goed. Ben al een paar uurtjes bezig en het spel bevalt gewoon erg goed. Graphics zijn top, gameplay en battles ook. Merk wel dat het micromanagement op de map wat lastig is voor mij: alle gebieden die ik verover moet ik ombouwen (convert) voordat ik weer gebouwen kan neerzetten om mijn food en order te plussen. En dat kost veel geld en turns. Heb nu 4 legers en ben bezig met Afrika. Noordgrens van italie wordt echt zwaar bewaakt en kom er slecht doorheen ondanks een aantal pogingen.

Nu net uitgezoomd op de minimap en dan is het wel erg groot zeg! Europa is slechts het begin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou niks... ze hebben aardig wat statements gemaakt over de AI en de diepgang die ze niet na kunnen komen met het huidige spel in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Tsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:07:
[...]

Nou niks... ze hebben aardig wat statements gemaakt over de AI en de diepgang die ze niet na kunnen komen met het huidige spel in mijn ogen.
Zijn die statements niet vooral gemaakt in informatieve filmpjes? Als in: het zijn geen officiële statements?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pkunk schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:17:
[...]

Zijn die statements niet vooral gemaakt in informatieve filmpjes? Als in: het zijn geen officiële statements?
Klopt. Enige rechtzaak zal je ook niet winnen. Maar er zijn wel degelijk uitspraken/beloftes gedaan over het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Zet *alle* opties op low, heb je dan meer dan 15fps? Dan is het spel speelbaar.

Je hebt nergens recht op: jij koopt datgene wat zij aanbieden. Als dit is wat zij aanbieden, en jij koopt dat, dan is dat jouw keuze. Je kunt altijd binnen 14 dagen je geld terugkrijgen, daarna is het definitief.

Gelukkig ben ik wel blij met Rome 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirke schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:05:
Je kunt altijd binnen 14 dagen je geld terugkrijgen, daarna is het definitief.
Op basis waarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:03:
Ik herken de ontevredenheid niet zo goed. Ben al een paar uurtjes bezig en het spel bevalt gewoon erg goed. Graphics zijn top, gameplay en battles ook. Merk wel dat het micromanagement op de map wat lastig is voor mij: alle gebieden die ik verover moet ik ombouwen (convert) voordat ik weer gebouwen kan neerzetten om mijn food en order te plussen. En dat kost veel geld en turns. Heb nu 4 legers en ben bezig met Afrika. Noordgrens van italie wordt echt zwaar bewaakt en kom er slecht doorheen ondanks een aantal pogingen.

Nu net uitgezoomd op de minimap en dan is het wel erg groot zeg! Europa is slechts het begin 8)7
Kijk maar eens op mijn screenshot wat hoger ;) Duurde me wel even dat ik de hele map had veroverd. maargoed als je 15 legions vol met elite units met 3silver XP door de map heen stuurt naar alle city's is het zelfs op Hard te makkelijk. Dus ben nu bezig op Legendary ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Piekartz87 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:24:
[...]

10 september was de uiteindelijke datum. Zo zeiden ze het wel.
Ik heb hem nog steeds niet binnen. Heb geklaagt over de trage verzending. Krijg ik een reactie:

"I am really sorry that your DLC code has not been sent to you yet.

I will send this to the relevant department."

Ik zei helemaal niks over de DLC, maar die zit er dus niet bij? Dat zal wat zijn zeg.
Huh. De DLC code heb ik wel gehad, die kreeg ik op de releasedatum per mail (maar daar kan ik dus niks mee zonder de base game). Klagen bij zavvi heeft geen nut denk ik, ik heb ze hier in de pricewatch maar een negatieve shop review gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Zou mij niet verbazen als er binnenkort eens een keer een rechtzaak wordt gemaakt in Amerika vanwege het ondeugdelijk afleveren van een product.

(niet dat ik mezelf niet bescherm, maar dan nog).

Aangezien er steeds vaker dit soort onzin gebeurd, met de Pre-orders erbij etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Avalaxy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:31:
[...]

Huh. De DLC code heb ik wel gehad, die kreeg ik op de releasedatum per mail (maar daar kan ik dus niks mee zonder de base game). Klagen bij zavvi heeft geen nut denk ik, ik heb ze hier in de pricewatch maar een negatieve shop review gegeven.
Serieus.... wtf. Die heb ik niet gehad. Ik heb ook nog een keer geklaagt maar tot dusver nog geen reactie. Duurt zeker weer 3 dagen voor ze reageren.

Ze hebben ook al een negatieve review van mij te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar wie koopt dan ook bij zavvi? :/. Ik zou eerst altijd shop reviews controleren of bij de bekendere gaan. In ieder geval weet iedereen het nu, niet daar bestellen 8)7

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nouja, shop reviews controleren doe ik alleen als ik de zaak niet vertrouw. Maar zavvi stond aangeraden tussen de pre-ordersites op de officiële total war site, en was van die sites de goedkoopste. Dus ja, dan neem ik aan dat het goed zit. Ik ga er niet vanuit dat er echt een postbezorgbedrijf bestaat op deze planeet die er TWEE weken over doet om iets vanuit de UK naar NL te krijgen. Dat doe ik serieus op mn fiets nog sneller.

Maar ik weet dus wel dat ik er nooit meer koop, tenzij het me toch niet kan boeien of ik het op tijd krijg :P

[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 13-09-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 09:48

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:47:
Sorry, maar wie koopt dan ook bij zavvi? :/. Ik zou eerst altijd shop reviews controleren of bij de bekendere gaan. In ieder geval weet iedereen het nu, niet daar bestellen 8)7
Heh, had bij zo'n Braziliaanse site ge-preordered en daar kreeg ik de keys een week voor de release al. (27 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Gelukkig maar anders kon ik ook niet via jou account spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik snap officieel niets van naval battles. Het is me maar één keer gelukt om een schip te boarden... zelfs als ik handmatig m'n schip op boarding mode zet lukt het me niet om m'n units te laten boarden. Moet je handmatig je schip zó navigeren dat ze er naast liggen ofzo? Werkt echt niet helemaal lekker...

Wat betekenen die blauwe Chevrons eigenlijk? Ik dacht dat het betekende dat je units kon retrainen... maar dat is het blijkbaar niet.

[ Voor 18% gewijzigd door yinx84 op 13-09-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drumstickNL schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:21:
[...]

Heh, had bij zo'n Braziliaanse site ge-preordered en daar kreeg ik de keys een week voor de release al. (27 euro)
Dat is wel netjes. Ik heb de game ergens gepreorderd voor 33,- euro. Krijg ik later te horen dat de Greek DLC niet inclusief was /zucht. Dus daar ben ik nog naar een goedkope op zoek naar. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:30:
[...]

Kijk maar eens op mijn screenshot wat hoger ;) Duurde me wel even dat ik de hele map had veroverd. maargoed als je 15 legions vol met elite units met 3silver XP door de map heen stuurt naar alle city's is het zelfs op Hard te makkelijk. Dus ben nu bezig op Legendary ^^.
http://postimg.org/image/wj7fnoicv/

Deze toch? Daar zit volgens mij nog een heel Afrika onderaan :) Tenminste, als ik uitzoom zakte even de moed in schoenen wat er nog veroverd moest wordne.

Hoeveel uur heb je gedaan over het resultaat op het screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee er is voor de rest helaas niks meer te veroveren :(. Wat je ziet is ook alles wat je kan veroveren rechtsonder op de map.

Betreft mijn uren, zeker 20 uur en dat voor een iemand die MTW 2/RTW en Shogun 2 kapot heeft gespeeld op legendary. . Dit houdt in ook 95% van de battles auto resolven! Ben wel zonder proloog meteen begonnen eraan dus in het begin moest ik alles nog leren, dit heeft me wat tijd gekost en gegeven moment kon ik de was doen tussen turns. Dit is nu gelukkig al een heel stuk beter!

Succes met je campaign!

PS, ben nog iemand het zoeken voor CO-OP op legendary ^^, kijken hoe dat werkt :).

En kijk hier eens op: http://maps.totalwar.com/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 21:11
Heeft de multiplayer campain niet nog steeds desync problemen?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTiuri
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05-2023
Er is sinds vandaag een (beta) patch 2.0 live die een aantal van de sync problemen oplost, althans volgens de site :).
Heb het zelf nog niet geprobeerd.

Bovendien zitten er in de patch een aantal interessante gameplay veranderingen (zie de patchnotes: http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_2 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wow, dat is een flinke lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice, die beta patch ga ik me meteen downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ik krijg het gewoon NIET voor elkaar om een agent een succesvolle action uit te laten voeren. Zojuist een champion met 95% kans bij een action... 4 keer achter elkaar gefaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"A new "Limited" option has been added to the "Show AI Player Moves" settings in Single Player an Multiplayer Campaign modes, this enables the player to see all movement of enemy factions, all movement within the players regions, and all movement within sea that the player has ports in during the AI turns."

About fucking time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wat voor soort dingen worden dan weggelaten? Want dat is toch ook al what Show AI moves doet...? Of laat die echt ALLES zien (ook alles wat onder de fog of war gebeurt)...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Mensen al een beetje gespeeld met macedon? De phalanx is niet meer zo overpowered als in Rome. Dat is wel netjes gedaan.
Ik was net Sparta aan het verdedigen tegen de Spartanen. Ik had alle wegen naar het centre netjes geblokeerd met pikemen. Elke unit had ik ongeveer 8 man diep en daar dan 3 van achter elkaar. Vervolgens gooit de cpu alles op een hoop en beukt er zo doorheen. Ik vind het leuk te zien dat hier het massa systeem goed z'n werk doet.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je ziet alle bewegingen van alle factions die je zou kunnen zien. Dus niet-vijanden die rondlopen en rondvaren in regio's die niet van jou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 09:57

ettie1990

PSN:ettiesick

zo hijs bezig met BETA patch 2 downloaden dalijk meteen even testen of er verbeteringen duidelijk merkbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Die lijst ziet er goed uit, zo maar is uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Laatst online: 02-10 09:57

ettie1990

PSN:ettiesick

Turns gaan een stuk sneller als je die "turns van de enemy bekijken" op low zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 17:24:
Je ziet alle bewegingen van alle factions die je zou kunnen zien. Dus niet-vijanden die rondlopen en rondvaren in regio's die niet van jou zijn.
Lijkt me wel zo realistisch toch? Ik vind dat CA goed bezig is met de snelheid van patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tweaker2010 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:12:
[...]

Lijkt me wel zo realistisch toch? Ik vind dat CA goed bezig is met de snelheid van patchen.
Heeft niks met realisme te maken. Als jij units in de buurt had of een client state in de buurt had kon je alles zien wat daar gebeurde. Het punt is dat alles wat gebeurt in de neutrale gebieden over het algemeen niet boeiend is maar wel verplicht afgespeeld moet worden. En alles uit zitten betekent weer dat je binnenvallende vijanden niet ziet en dat wil je nu juist wel zien. Nu dus eindelijk een goede tussenoplossing.

Goeie patch trouwens, begin m'n spel nu met 200 inkomsten terwijl dat voor de patch 5000 was. Wel erg agressieve balancing.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 13-09-2013 18:50 ]

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 12:31
Tsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:18:
[...]
Goeie patch trouwens, begin m'n spel nu met 200 inkomsten terwijl dat voor de patch 5000 was. Wel erg agressieve balancing.
Ja, AI lijkt ook beter, zowel in het maken van legers en battles zelf. Verlies zelfs wat potjes nu.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Verwijderd

Zo die patch 2.0 is zeker een verbetering. Spel begint eindelijk een beetje soepel te draaien op mijn systeem.
Voor het eerst nu echt aan het spelen. En dan kom je ook dingen tegen die je niet begrijpt.
Ik heb Siege towers onderzocht, maar hoe bouw / gebruik je die siege towers nu? In mijn eerste siege op Athene kwam ik niet voorbij de muur.

• Pkunk
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:04:
Zo die patch 2.0 is zeker een verbetering. Spel begint eindelijk een beetje soepel te draaien op mijn systeem.
Voor het eerst nu echt aan het spelen. En dan kom je ook dingen tegen die je niet begrijpt.
Ik heb Siege towers onderzocht, maar hoe bouw / gebruik je die siege towers nu? In mijn eerste siege op Athene kwam ik niet voorbij de muur.
Istie officieel uit dan? Als ik in het hoofdscherm kijk zit ik nog steeds op 1.0.0. Of zit ik verkeerd te kijken?

Hallo met Tim

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 09:26
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:04:
je units kunnen toch ook gewoon die vuurbommen gooien? dit zie ik de AI vaak doen, meestal wacht ik totdat ik wordt aangevallen door de verdediger kost wel wat eenheden maar dit is naar mijn mening toch een stuk makkelijker

Verwijderd

Pkunk schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:32:
[...]

Istie officieel uit dan? Als ik in het hoofdscherm kijk zit ik nog steeds op 1.0.0. Of zit ik verkeerd te kijken?
Beta 2.0
marineII7 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:55:
[...]

je units kunnen toch ook gewoon die vuurbommen gooien? dit zie ik de AI vaak doen, meestal wacht ik totdat ik wordt aangevallen door de verdediger kost wel wat eenheden maar dit is naar mijn mening toch een stuk makkelijker
Is ook een optie, maar hoe bouw je nu siege torens. kan het echt niet vinden.

• Pkunk
Maar staat er in je hoofdscherm rechtsboven dan ook 2.0 ? Want bij mij staat er nog steeds 1.0.0 ondanks alle patches die gedownload zijn..

Hallo met Tim

• marineII7
  • Laatst online: 01-10 09:26
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:03:

Is ook een optie, maar hoe bouw je nu siege torens. kan het echt niet vinden.
heb wel die technology unlocked? je moet die namelijk wel eerst vrijspelen!

Verwijderd

marineII7 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:35:
[...]

heb wel die technology unlocked? je moet die namelijk wel eerst vrijspelen!
Ja, zoals ik al eerder zei. Ik heb siege towers onderzocht.

• Piekartz87
reactie van zavvi:

"Thank you for getting in touch to let us know that you have not yet received order *******.

This was sent to you on 30/08/2013 and delivery can take up to 21 days.

If you have still not received the order by 20/09/2013, please let us know so that we can investigate this for you.

If there is anything else that we can do, then please do not hesitate to get in touch and a member of our team will be happy to help."

21 days... serieus? wtf.. Dat is dubbel zoveel als het zou moeten duren volgens hun eigen informatie.
Ze reageren ook maar op 1 punt van mijn mailtje... zucht...

• pirke
Daar zou ik dus nooit meer bestellen...

Verwijderd

Schrale troost, je mist nog niet veel. Spel is nog echt niet af.

• Pkunk
Kom net achter het upgrade knopje. Fijn :) Kan ik tenminste met de goede units gallie en engeland veroveren zonder eerst heel m'n legers om te smurfen.

Hallo met Tim

• Piekartz87
Ze hebben al een slechte review van mij te pakken en bestel er nooit meer.

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Ok ik ben er eindelijk klaar voor... gisteren is m'n nieuwe pc gearriveerd waarmee ik de demo op Extreme draai aan 38,5FPS gemiddeld :)

Na de beta 2.0 patch ineens ook volgende mods erbij geinstalleerd:
  • Splenyi' Better Campaign Camera : zoomt verder uit op de campaign map (aanrader)
  • Radious Rome II Overhaul Mod : eerste complete mod met o.a. AI improvements zowel op campaign niveau als in battle, van de mod legende Radious - nog uit te testen maar kan niet slechter zijn dan de Vanilla AI ;)
  • R2:TW GEM - Graphic Enhancement Mod : nieuwe shader via SweetFX voor (naar mijn mening) een enorme grafische verbetering. Ik gebruik de TrueColor shader, Cinematic geeft erg coole plaatjes maar is iets te flets naar mijn mening.
  • Arcade graphical effects removal v1.2 : haalt de domme effecten weg zoals de 'shiny banners' en 'ability activated' pijltjes boven units. Hopelijk nog meer van die troep weg binnenkort :)
En nu knallen maar!!! Start Sparta campaign *click* Screenshots & ervaringen volgen *O*

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:55
Zoals eerder gezegd was de prologue belachelijk slecht geregeld voor een nieuwe speler.

Als je een nieuwe campaign start zit het echter een stuk beter in elkaar. Als je iets aanklikt krijg je tips met voice over die de meeste opties kort behandelen. Alles wordt daar wel duidelijk van en er is ook een icoontje om meer informatie/filmpjes te starten.

Dus tip voor de nieuwkomers; sla die prologue lekker over!

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• yinx84
Ik heb het hier eerder gevraagd alleen had ik toen geen replies... wat moet je in godsnaam met het interne politieke gebeuren? Ik kijk af en toe eens naar het scherm, maar weet niet wat ik er mee moet. Ik zie verschillende Houses, verschillende opties (marry, execute, spread rumors etc.) bij verschillende kopstukken... maar heb geen idee wat ik hiermee kan bereiken. Ik zit nu in een campaign op turn 150 en heb nooit iets met dit scherm gedaan en er eigenlijk ook nooit last van gehad.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik dit scherm zou moeten gebruiken, en vooral hoe ik het moet gebruiken?

• Silv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 08:37
yinx84 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 17:34:
Ik heb het hier eerder gevraagd alleen had ik toen geen replies... wat moet je in godsnaam met het interne politieke gebeuren? Ik kijk af en toe eens naar het scherm, maar weet niet wat ik er mee moet. Ik zie verschillende Houses, verschillende opties (marry, execute, spread rumors etc.) bij verschillende kopstukken... maar heb geen idee wat ik hiermee kan bereiken. Ik zit nu in een campaign op turn 150 en heb nooit iets met dit scherm gedaan en er eigenlijk ook nooit last van gehad.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik dit scherm zou moeten gebruiken, en vooral hoe ik het moet gebruiken?
Ik heb er ook geen verstand van. Ik denk dat hoe meer gravitas iemand heeft hoe hoger de invloed van de partij wordt waar hij bij zit. En als die partij dan teveel invloed krijgt kunnen ze gaan revolten ofzo? :P

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:32
Silv schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:07:
[...]

Ik heb er ook geen verstand van. Ik denk dat hoe meer gravitas iemand heeft hoe hoger de invloed van de partij wordt waar hij bij zit. En als die partij dan teveel invloed krijgt kunnen ze gaan revolten ofzo? :P
dus gewoon regelmatig van andere houses iemand kiezen (zoals ik doe) en je hebt nooit een probleem? (zoals ik nooit gehad heb)

• yinx84
Het rare is dat niemand weet wat nou precies de bedoeling is :P Heb het op meerdere plekken gevraagd.

• Piekartz87
Het is uiteindelijk geen belangrijk onderdeel van de gameplay heb ik begrepen. Dus het heeft inderdaad weinig effect. Alleen als je te populair wordt dan heb je een burgeroorlog blijkbaar.

• Nix_R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:56
Weet iemand hoe je imperium kan verhogen?
Ik wil meer edicts gebruiken maar mijn imperium blijft constant op hetzelfde niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Laatst online: 18:44
Meer provincies innemen dan word je imperium groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Ik heb laatst de co op modus geprobeert. Was best leuk eigenlijk. Totdat een gevecht was afgelopen. Toen werd ik naar het main menu gestuurd (als gast) en konden we niet meer verder. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:56
Kadett schreef op zondag 15 september 2013 @ 09:38:
Meer provincies innemen dan word je imperium groter.
Ok bedankt!
Dat dacht ik ook al maar heb nu 3 provincies ingenomen en als ik me goed herinner is de groene imperium balk nog steeds niet verder gevuld!
Dat wordt nog meer innemen dus })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaming
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01-2021
Evil Cowman schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:12:
[...]

dus gewoon regelmatig van andere houses iemand kiezen (zoals ik doe) en je hebt nooit een probleem? (zoals ik nooit gehad heb)
Ik heb tot nu toe altijd de invloed op 30% voor mij, 25% voor Junia en die andere, en 20% voor other houses. Toch net een civil war gekregen, mogelijk moet ik dus nog lager gaan zitten met mijn eigen invloed, maar vond het al redelijk verdeeld :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Blaming schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:20:
[...]

Ik heb tot nu toe altijd de invloed op 30% voor mij, 25% voor Junia en die andere, en 20% voor other houses. Toch net een civil war gekregen, mogelijk moet ik dus nog lager gaan zitten met mijn eigen invloed, maar vond het al redelijk verdeeld :(.
Nee zo werkt het niet. Je moet zorgen dat de andere met hoge ambities (geloof dat bliksemschichtplaatje) bij jouw familie horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ik heb zojuist ook m'n eerste civil war te pakken. Dus als ik het goed begrijp moet je invloedrijke personen uit andere houses bij jou zien te krijgen, of anders zwartmaken/vermoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
Ik begin overigens wel te merken dat ik wel behoorlijk over mijn vijanden begin heen te stormwalsen.. zolang ik er maar voor weet te zorgen dat de oorlogen zich maar aan 1 kant van mn rijk bevinden.. nog weinig uitdaging :P

Overigens heb ik echt nog 0 civil wars gehad.. zit ook continu te goochelen om de invloeden van de houses beetje gelijk te houden.. lijkt zijn vruchten af te werpen? Marriages helpen ook best aardig om je invloed te verlagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er inmiddels achter hoe je een stad met muren moet verroveren.
Of je brand te poort plat, of je wacht een aantal turns terwijl je de stad besieged en dan spawnen er van die ladders en siege towers.

Ben inmiddels weer wat uurtjes onderweg.Het gebied Italie ondertussen veroverd. Op naar Carthage :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
uiteraard.. ik zeg dat ik nergens last van heb qua civil wars en er breekt een civil war uit XD gelukkig precies op een plek waar zn beetje mijn gehele leger zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Grappig, na een hele tijd rustig legertje opbouwen eindelijk maar iets aangevallen, startende in Sparta niet zo eenvoudig want Athene is echt geen optie... dus ben ik het maar overzee gaan zoeken in Knossos.

The odds waren niet echt in m'n voordeel: 2700 vs 4000 waarvan de meerderheid ranged (slingers & spears). Verder waren mijn hoplites eigenlijk minder goed dan de tegenstander en had ik buiten 2 sparta hoplites eenheden ook nog 2 mercenary hoplites voor toch wat qualiteit vs quantiteit, én 2 eenheden mercenary cavalry.

Lang verhaal kort: close victory, met dank aan de jongens van de cavalry :+ Ik bewaar de replay en na 2x herkijken blijkt de AI dus niet zo goed als mij: 2x defeated :o Anyway toch nog een waarheidsgetrouw screenshotje kunnen nemen voor de AI het verprutst:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/vzygsj.jpg

Eindelijk een 2e stad dus, kan ik hopelijk binnenkort zelf wat kwaliteitstroepen recruteren. Duurt wel even eer je daar zit met je research...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
Sfinx- schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:16:
Grappig, na een hele tijd rustig legertje opbouwen eindelijk maar iets aangevallen, startende in Sparta niet zo eenvoudig want Athene is echt geen optie... dus ben ik het maar overzee gaan zoeken in Knossos.

The odds waren niet echt in m'n voordeel: 2700 vs 4000 waarvan de meerderheid ranged (slingers & spears). Verder waren mijn hoplites eigenlijk minder goed dan de tegenstander en had ik buiten 2 sparta hoplites eenheden ook nog 2 mercenary hoplites voor toch wat qualiteit vs quantiteit, én 2 eenheden mercenary cavalry.

Lang verhaal kort: close victory, met dank aan de jongens van de cavalry :+ Ik bewaar de replay en na 2x herkijken blijkt de AI dus niet zo goed als mij: 2x defeated :o Anyway toch nog een waarheidsgetrouw screenshotje kunnen nemen voor de AI het verprutst:

[afbeelding]

Eindelijk een 2e stad dus, kan ik hopelijk binnenkort zelf wat kwaliteitstroepen recruteren. Duurt wel even eer je daar zit met je research...
Spelend met sparta heb ik een alliantie met Athens en Macedon gesloten. Vervolgens Appolonia en Pella veroverd van Epirus. Dat werkte voor mij erg goed. Dan kun je een leger bouwen om Athene te pakken (wat erg aan te raden is ivm traderoutes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Sparta idd zo snel mogelijk Athene en Macedonië voorbij om de landen daar boven te pakken. Dan sluit je hen zo goed als in en hebben ze veel minder mogelijkheden om uit te breiden.

Ben nu druk bezig om dezelfde gebieden in te nemen als Rome zijnde. Vervolgens met Athene, die op dit moment mijn bondgenoot is, een deal sluiten zodat zij zich tegen Macedonië keren en ik tezamen met hen die landen in kan nemen. Sparta zal zich sowieso bij Macedonië aansluiten maar hen wil ik in de eerste turn te grazen nemen en onderwerpen als client state.

Ik vind het wel jammer dat je geen regio's kan schenken. Zou Athene graag wat extra gebieden schenken zodat zij daar een sterke bondgenoot kunnen zijn. Ze helpen mij op dit moment in het noorden erg goed met hun legers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Laatst online: 30-04 16:53
hmm, in mijn sessie met sparta had ik athene al bij de 10e turn veroverd :p
mijn agent de general laten vermoorden, en dan toeslaan me een 3/4 stack leger.
knossos is bij mij het probleem. zo'n groot leger, en je kan de hoeveelheid stacks maar half zien. ik zag maar 1 general met zijn leger, maar het bleken er 4 te zijn :/

AI is echt wel gaar. net defense van apollonia gewonnen met enkel het garrison tegen een leger van 2700 man.

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 09:53
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:08:
Ben er inmiddels achter hoe je een stad met muren moet verroveren.
Of je brand te poort plat, of je wacht een aantal turns terwijl je de stad besieged en dan spawnen er van die ladders en siege towers.

Ben inmiddels weer wat uurtjes onderweg.Het gebied Italie ondertussen veroverd. Op naar Carthage :D
Krijg je altijd de beschikking over ladders/siege towers als je een stad blijft besiegen? Ik heb de research voor de Workshop gedaan zodat ik Ballistas kan bouwen, ik heb echter (nog) geen ruimte in mn steden om de Workshop ook daadwerkelijk te bouwen.

Sta nu met een leger voor de poorten van een stad in Sicilië maar de battle-balans laat zien dat ik zwaar in het nadeel ben omdat ik geen siege weapons heb. Begrijp ik uit jouw verhaal dat als ik de siege nog een aantal turns laat duren ik vanzelf siege weapons krijg (en dus ook de battle-balans in mijn voordeel zal verschuiven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet tijdens een siege toch echt zelf die siege weapons aanklikken. Oftewel ladders en siege torens bouwen, die krijg je niet vanzelf.
Battle balans laat bij sieges vaak zien dat je in het nadeel bent omdat hij er vanuit gaat dat de defender een voordeel heeft qua positionering. Echter zijn ze niet in staat fatsoenlijk formatie te houden en de toegangswegen te blokkeren en zodra hun moraal breekt slacht je ze achter elkaar af..

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste