Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Postius schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:16:
[...]

Shogun 2 was ook bagger bij launch, even als napoleon en empire.
Shogun was helemaal niet bagger bij de launch. Al helemaal niet als je het vergelijkt met Rome 2. Waar baseer je dat op?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vraag me wel af of Shugun 2 zo intensief is gespeeld (zoals nu het geval is) direct na de launch.
Rome 2 is een veel grotere titel, waar de verwachtingen ook vele malen hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Shogun 2 bij launch gespeeld en herken niet veel van de issues die ik met Rome 2 overal tegen kom.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-07-2021

BvanD

Humans are...disgusting

Ik heb Shogun 2 ook vanaf het begin gespeeld en het enige wat ruk was en bleef was de coop. Helaas was de coop het enige na een bepaalde tijd wat me nog trok want verder trok de cultuur me niet echt aan.(ieder z'n ding offcourse)

Ik beleef op dit moment echter redelijk wat plezier aan Rome 2. Misschien omdat ik nog niet zoveel kan spelen ivm werk enzo, maar vooral de sfeer en de tijd vind ik geweldig. Dat sommige dingen niet soepel lopen stoort me nog niet zo. (denk dat het bij mij ook wel meevalt, als ik de verhalen zo lees op de verschillende fora kan het veel erger)

het enige grote kritiekpunt wat ik deel is de slechte ai. Maar goed, ik zit nog in de leerfase van dit spel(hoewel ik wel veel ervaring heb met voorgaande delen) en stoor me daar nog niet echt aan.
Wat ik wel jammer vind is dat ik nog niet echt door heb hoe sterk mijn units zijn tov andere facties. Maar dat komt met de tijd ongetwijfeld ook wel.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Manneke-2577/hero/8271539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
tweaker2010 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:26:
Vraag me wel af of Shugun 2 zo intensief is gespeeld (zoals nu het geval is) direct na de launch.
Rome 2 is een veel grotere titel, waar de verwachtingen ook vele malen hoger liggen.
Denk toch dat Shogun een groottere fanbase heeft dan je denkt, Shogun 1 is namelijk ook een beste klapper geweest vroegah.
Maar ja er zijn hoge verwachtingen van Rome 2 en als er dan zulke dingen mis gaan is het erg "jammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Laatst online: 09:57

ettie1990

PSN:ettiesick

BvanD schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:52:
Ik heb Shogun 2 ook vanaf het begin gespeeld en het enige wat ruk was en bleef was de coop. Helaas was de coop het enige na een bepaalde tijd wat me nog trok want verder trok de cultuur me niet echt aan.(ieder z'n ding offcourse)

Ik beleef op dit moment echter redelijk wat plezier aan Rome 2. Misschien omdat ik nog niet zoveel kan spelen ivm werk enzo, maar vooral de sfeer en de tijd vind ik geweldig. Dat sommige dingen niet soepel lopen stoort me nog niet zo. (denk dat het bij mij ook wel meevalt, als ik de verhalen zo lees op de verschillende fora kan het veel erger)

het enige grote kritiekpunt wat ik deel is de slechte ai. Maar goed, ik zit nog in de leerfase van dit spel(hoewel ik wel veel ervaring heb met voorgaande delen) en stoor me daar nog niet echt aan.
Wat ik wel jammer vind is dat ik nog niet echt door heb hoe sterk mijn units zijn tov andere facties. Maar dat komt met de tijd ongetwijfeld ook wel.
Ik heb eigenlijk wel hetzelfde, stoor me beetje aan de domme AI, en dat een 'End Turn' nogal lang duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BvanD schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:52:
Hoeveel uur heb je gespeeld? Zeker in het begin merk je het nog niet zo maar zodra je zelf flink gaat uitbreiden merk je gewoon hoe verschrikkelijk makkelijk het gaat en dan merk je vanzelf dat al die bugs tezamen een super simpel spel opleveren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-07-2021

BvanD

Humans are...disgusting

Tsurany schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:30:
[...]

Hoeveel uur heb je gespeeld? Zeker in het begin merk je het nog niet zo maar zodra je zelf flink gaat uitbreiden merk je gewoon hoe verschrikkelijk makkelijk het gaat en dan merk je vanzelf dat al die bugs tezamen een super simpel spel opleveren.
Een uurtje of 10-15 denk ik.
Sommige dingen zoals zwakke ai die je niet aanvalt ervaar ik nog niet zo omdat ik vaak heel rustig mijn empire opbouw en altijd veel troepen aan het front heb staan. Valt me wel op dat de vijand weinig goeie moves heeft, bijv een army midden in mijn rijk droppen via transportschepen, iets wat makkelijk zou kunnen.

Maar speel nu ook nog maar op normal dus wellicht dat dit ook scheelt. Wat ik wel echt jammer vind is dat het traden en alliances sluiten zo bagger werkt. Je zou toch verwachten dat er wel een paar facties zouden zijn die willen meeliften met een groot rijk maar niet dus.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Manneke-2577/hero/8271539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Ik heb er nu zo'n 30 uur op zitten. Waarvan ik er dan zo'n 20 van gespeeld zal hebben :| Ik ben met m'n Rome campaign flink op weg. Op zich vind ik het spel echt een verbetering t.o.v. Rome 1 ware het niet dat het, naarmate je langer speelt, meer en meer lijkt alsof je een vroege beta aan het spelen bent. Bij Mechwarrior Online werd ook een hoop gezeken toen het net in Beta uitkwam maar daar had ik toch echt niet zo'n slecht gevoel bij als bij Rome. En dat is gewoon zo ontzettend jammer want het nieuwe provincial system, de graphics en de gewicht berekening in battles voegen echt iets toe. Maar het valt allemaal in het niet bij de belachelijke AI, lange laadtijden, framedrops, slechte interface, en tal van andere bugs. Ik heb echt het gevoel dat ze een jaar te vroeg gelaunched hebben. Ik zou het nu dan ook mensen afraden om te kopen, tenzij ze echt RTW addict zijn (geweest).

Maar waarom blijf ik dan nog spelen? Ik weet het niet zo goed.. misschien is het unlocken van alle technologie, misschien ben ik nieuwsgierig naar armoured legionaires, misschien krijg ik er gewoon een kick van m'n provincies helemaal blij te krijgen.. not sure, maar kennelijk wegen bij mij de frustraties minder dan het plezier wat ik er toch aan beleef. Zal er ook wel mee te maken hebben dat ik het gewoon een superinteressante tijdsperiode vind.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 22:20
BvanD schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:14:
[...]

Maar speel nu ook nog maar op normal dus wellicht dat dit ook scheelt. Wat ik wel echt jammer vind is dat het traden en alliances sluiten zo bagger werkt. Je zou toch verwachten dat er wel een paar facties zouden zijn die willen meeliften met een groot rijk maar niet dus.
Dat de diplomatie vrij gaar is valt me ook al op.
Een paar beurten geleden kreeg ik de melding dat 3 landen hun NAP met mij hebben opgezegd.
Een paar beurten na het opzeggen kloppen ze weer bij me aan dat ze weer een NAP willen maar dan wel even 10k willen vangen.

Het geld dat hun eisen lijkt altijd afhankelijk te zijn van hoeveel jij hebt en dat vind ik nogal idioot.
Ik kreeg vlak achter elkaar wat dikke objectives uitbetaald en had dus flink wat geld liggen.
Komt er opeens een absurd klein land aan en vraagt 24k ofzo voor een handels verdrag.

Of een land zit met de rug tegen de muur en wil een alliance met mij. Ik vond dit ok want de landen waar hun oorlog mee hadden waren perfect uitbreidingen van mijn rijk.
Tijdens de oorlog wilde ik een handels verdrag met hun sluiten maar dit was onmogelijk.
De oorlog is afgelopen, hun vijanden zijn dood en opeens cancelen ze de alliance (stank voor dank).
Nu flink wat beurten later hebben ze weer oorlog en willen ze weer vriendjes zijn maar dan alleen als ik hun flink wat geld geef.

Ben op dit moment onder andere oorlog aan het voeren in GB. Na de oorlog wilde ik de legioenen die daar zitten terug naar Italie halen maar ik denk dat ik ze een omweg laat maken via hun land en de boel platwals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Als je een gebouwtje hebt in een overgenomen stadje waar een driehoekje bijstaat... betekent dan dat het niet werkt (je krijgt de benefits er niet van), of alleen maar dat je het niet kan upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:30
Het werkt ook niet.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
De stats werken misschien niet. Maar bijvoorbeeld armor upgrades kan je nog wel aanschaffen als ze dat gebouwd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij werken die bonussen nog prima.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:36
Bonussen werken inderdaad.

Ik kwam er ook net pas achter wat de oorzaak van mijn mega slavernij is: ik loot elke stad die ik verover (geeft veel cash), maar daarmee enslave je dus ontzettend veel mensen. Net 3 grote steden achter elkaar, en spontaan in mijn hele rijk heb ik een slavenprobleem. Alsof ze allemaal naar m'n hoofdstad worden getransporteerd.

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
http://forums.totalwar.co...176ca09411a8ea5af77355fe9

Interessant topic, als je met bepaalde facties speelt kan de campaign AI veel anders reageren.
Misschien handig om uit te proberen?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:46
Mensen kunnen dingen wel ontkennen, maar het zegt wel iets als CA zelf publiekelijk toegeeft dat het spel bagger is en excuses aanbiedt op de official forums:
Hi everyone and thanks for your attention.

We just wanted to reassure you that we do know it’s an extremely annoying and frustrating time for some of you at the moment and we are working around the clock to sort out those issues that you are having. The first patch has just gone up - it's not trouble-free we know and are fixing with a hotfix, but there will be another next week and every week after that till the problems are gone.

At the moment it may seem that the changes are slight, but they aren’t the only ones we are working on currently and bigger changes are happening now for future patches.

If you are having a problem, it is totally unacceptable and a big deal for us, please know that we are spending all our dev effort on fixing outstanding issues.

I realise in our rush to do that we haven’t updated you on the situation, so if you are interested, please read on.

Scale of launch issues
First and foremost let me say that if even one person has a problem running the game we would want to fix it, this is why we’ve set up 24 hour support and if you post in the support forums you will get an answer or discover a solution that’s already posted for your issue.

I appreciate that it doesn’t help to know this if you are somebody having an issue, but the vast majority of people are running the game without problems. At the moment we are seeing 2% of people playing reporting a technical issue. Let me be clear, that is 2% too many and we will be helping them into the game and working very hard to make sure they get the best possible experience.

To these people we are really very sorry that you are having problems, we really want to get you enjoying our game, please do take the time to post your issue in the Support Forum if there isn't a fix for you available in there already.

Technical Issues
ROME II is a big and complex game and, especially on PC, we are always conscious of the wide variety of different combinations of hardware out there and, while we do test extensively before launch, it is clear that we have failed some of you and we will look at the way in which launch games in the future. Again, I know this is scant comfort to you if you have a set-up that is not performing well, but we do intend to fix your specific problem – whoever you are and whatever it is - as soon as we can.

Many issues have been alleviated by the workarounds and system tweaks posted about in the Support Forum, please do head to this thread as your first port of call http://forums.totalwar.com/showthrea...support-forums, if your issue is not solved by stepping through these solutions please do post your issue in the Support Forum and one of the team will get back to you.

Gameplay Issues
If you have concerns on the actual features and mechanics, like gameplay balancing and AI behaviour, we do want to hear about them. As mentioned before launch we absolutely intend to support ROME II post-release with plenty of content, further development and comprehensive balancing through-out – and no I’m not thinking of DLC you have to pay for. We have already planned for some very interesting stuff and we wanted to do that with advice from the community.

Please do keep posting your concerns, our code team are focussing on tech issues to get people playing, but our design teams are very aware of your concerns and are already looking at ways to add further options and rebalance aspects of the game.

You will see our community team dropping into threads to ask questions, please do chat to them, but even if you don’t see a response please do know that we look at the forums every day here and do appreciate what you have to say.

Thank you for reading,

Mike Simpson, Creative Director on Total War

• Pkunk
Bjorn89 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 02:59:
http://forums.totalwar.co...176ca09411a8ea5af77355fe9

Interessant topic, als je met bepaalde facties speelt kan de campaign AI veel anders reageren.
Misschien handig om uit te proberen?
Interessant. Ik moet nog wel zeggen dat gisteren in de laatste paar beurten plotseling de halve wereld me de oorlog verklaarde. Beetje laat wel, want ondertussen heb ik het halve middelands zeegebied veroverd. Maar misaschien is het toch de "slimme" AI die inziet dat als het zo doorgaat er van niemand meer iets over blijft.

Hallo met Tim

Kaap schreef op woensdag 11 september 2013 @ 06:41:
Mensen kunnen dingen wel ontkennen, maar het zegt wel iets als CA zelf publiekelijk toegeeft dat het spel bagger is en excuses aanbiedt op de official forums:

[...]
Ze zwakken alles sterk af. Flink downplayen en niet op de issues in gaan. Ze erkennen niet specifieke problemen zodat ze niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor specifieke issues. Slim.

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:25

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Pkunk schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:39:
Ik heb er nu zo'n 30 uur op zitten. Waarvan ik er dan zo'n 20 van gespeeld zal hebben :| Ik ben met m'n Rome campaign flink op weg. Op zich vind ik het spel echt een verbetering t.o.v. Rome 1 ware het niet dat het, naarmate je langer speelt, meer en meer lijkt alsof je een vroege beta aan het spelen bent. Bij Mechwarrior Online werd ook een hoop gezeken toen het net in Beta uitkwam maar daar had ik toch echt niet zo'n slecht gevoel bij als bij Rome. En dat is gewoon zo ontzettend jammer want het nieuwe provincial system, de graphics en de gewicht berekening in battles voegen echt iets toe. Maar het valt allemaal in het niet bij de belachelijke AI, lange laadtijden, framedrops, slechte interface, en tal van andere bugs. Ik heb echt het gevoel dat ze een jaar te vroeg gelaunched hebben. Ik zou het nu dan ook mensen afraden om te kopen, tenzij ze echt RTW addict zijn (geweest).

Maar waarom blijf ik dan nog spelen? Ik weet het niet zo goed.. misschien is het unlocken van alle technologie, misschien ben ik nieuwsgierig naar armoured legionaires, misschien krijg ik er gewoon een kick van m'n provincies helemaal blij te krijgen.. not sure, maar kennelijk wegen bij mij de frustraties minder dan het plezier wat ik er toch aan beleef. Zal er ook wel mee te maken hebben dat ik het gewoon een superinteressante tijdsperiode vind.
Ik deel je gevoel volledig. Heel veel zaken voelen echt niet af en te vaak bekruipt het gevoel dat er nog veel gesleuteld moet worden. Toch merk ik ook een bepaalde aantrekkingskracht of misschien zelfs verslaving al. Ik sluit mijn pc af en 30 min later begint het toch te kriebelen om weer te spelen. Dat doen ze dan wel weer goed ;)

Ik hoop vurig dat ze snel zware verbeteringen doorvoeren, met name de A.I., lange wachttijden en grafische performance zorgen voor de grootste dompers bij mij. Verder blijft het gewoon kicken om je troepen in Testudo formatie langzaam naar de vijand te zien kruipen. Jammer alleen dat de vijand geen idee heeft wat ze moeten doen ^^

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:29
Ik heb ondertussen mijn ereader al naast mijn pc liggen voor de wachttijden. AI mag van mij ook een stuk aggresiever worden (maar ik speel nog wel op normal). De enige keer dat de AI een stad van mij heeft kunnen veroveren, is door rebels, en puur omdat ik het niet nodig vond om er een legioen naartoe te sturen. Oeps. Maar verder nog nooit een serieuze tegenaanval gehad.

Van mij mogen ze de "legendarische" tegenstanders ook iets sterker maken. Carthago en Egypte waren al gevallen voordat ik er zelfs maar in de buurt kwam.

Verder nog nooit vastlopers gehad ofzo. Ik zie het wel goedkomen met deze game.

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:41
crazyx schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:38:
Ik heb ondertussen mijn ereader al naast mijn pc liggen voor de wachttijden. AI mag van mij ook een stuk aggresiever worden (maar ik speel nog wel op normal). De enige keer dat de AI een stad van mij heeft kunnen veroveren, is door rebels, en puur omdat ik het niet nodig vond om er een legioen naartoe te sturen. Oeps. Maar verder nog nooit een serieuze tegenaanval gehad.

Van mij mogen ze de "legendarische" tegenstanders ook iets sterker maken. Carthago en Egypte waren al gevallen voordat ik er zelfs maar in de buurt kwam.

Verder nog nooit vastlopers gehad ofzo. Ik zie het wel goedkomen met deze game.
Geloof me, hogere difficulty maakt het niet moeilijker noch de AI agressiever. Het enige verschil dat ik merk tussen mijn normal en mijn legendary campaign is dat de AI me nog erger haat. Ipv de -15 cultural differences is het nu -35, of te wel, nooit een trade agreement met de AI in jouw kwart van de map. Verder is de AI nog net zo passief op de campaign map en nog net zo dom op de battlefields. Ik moet toegeven dat er ergens onder die laag bagger wel een klein beetje fatsoenlijke AI te vinden is, van de +50 battles tot nu toe waren er 2-3 daadwerkelijk uitdagend.

Ik hoop zo dat de volgende patch (als het goed is deze vrijdag) wat doet aan de AI en de multiplayer desync :|
AI gaat iets worden dat pas echt op de lange termijn verholpen gaat worden. Dat kunnen ze niet in een week tijd flink verbeteren. De issues zijn wat dat betreft de diepgaand. De AI maakt niet af en toe kleine foutjes maar de I uit AI lijkt soms volledig te ontbreken. Dat gaat flink wat werk kosten om aan te passen.

• crazyx
Op zich lijkt de campaign AI ook logisch te reageren. Als ze me niet echt haten, en ik ben een stuk sterker dan hen, waarom zouden ze dan de oorlog aan mij verklaren?

Om het me echt lastig te maken, zouden er al een aantal van hen tegelijk mij de oorlog moeten verklaren. Maar onderling zijn ze ook nog oorlog aan het voeren, dus vanzelfsprekend is dat niet.
Omdat juist een steeds sterker wordend volk een aankomend gevaar is. De volkeren ten noorden van Italië moeten mijn expansiedrift kunnen zien en zouden juist een front moeten maken tegen mij. Doordat ze geen van allen mij aanvallen kan ik ze een voor een verslaan. Als zij mij allemaal aanvallen omdat ik een expansionist ben kunnen ze me tegenhouden en terug dringen.
Een te defensieve AI gaat sowieso het onderspit delven en is tevens niet heel leuk om tegen te spelen.

• harmen1987
  • Laatst online: 12:31
Weet iemand of het mogelijk is om de campaign moeilijkheidsgraad aan te passen terwijl je al bezig bent? Kan dit met een safegame edit? Het aanpassen van de battle moeilijkheid kan wel, maar campaign niet zo te zien (ook nooit gedaan in eerdere total war games).

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:48
Zelf ben ik ten zuiden van Rome eerst gaan uitbreiden. En nu ook langzaamaan begonnen met de noordelijke Italiaanse steden in te nemen. Enige wat de AI probeert te doen als ik hun aan het aanvallen ben is vrede sluiten.
Verder voor alle diplomatische mogelijkheden vragen ze veel geld van mij.
Ik ben tot nu toe 1 stad verloren. Die stad had nog geen gelegerde units en mijn legioen was net iets te ver weg. Een turn erna heb ik de stad weer eenvoudig overgenomen.

Wel jammer dat als je steden eenmaal lopen en je economie is goed genoeg om legioenen uit de grond te schieten dat je dan niet meer te stoppen bent.
Dat met die fakkels muren en gates slopen vind ik overigens nergens op slaan. Wat was er mis met die rams?

• harmen1987
Piekartz87 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:40:
Dat met die fakkels muren en gates slopen vind ik overigens nergens op slaan. Wat was er mis met die rams?
Slaat misschien nergens op, maar het vuur vind ik er wel heel mooi uit zien.
Zal denk ik deels gedaan zijn zodat de AI er wat beter mee om kan gaan.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

• Piekartz87
Af en toe werkt het helemaal niet, de fakkels. Dan gaat de gate open en weer dicht constant.
Andere keren heb je de gate zo kapot. Het werkt niet echt tactisch dat je met iedere unit elke gate kan slopen. Je soldaten gewoon in testudo naar de gate en fakkels gooien. Je bent binnen met minimale slachtoffers.
Inderdaad, het maakt sieges te makkelijk. Zeker met een wat groter leger kan je achter elkaar doorstampen met autoresolve. Geen siege engines meer bouwen, geen risico lopen op een tegen aanval, niet tactisch een aanval plannen. Gewoon met fakkels de deur kapot maken en naar binnen rennen.
Is de AI ook goed in, deur slopen met fakkels en dan massaal naar een capture point rennen en ondertussen elke vorm van gevaar negeren.

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 09:48

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Piekartz87 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:44:
Af en toe werkt het helemaal niet, de fakkels. Dan gaat de gate open en weer dicht constant.
Andere keren heb je de gate zo kapot. Het werkt niet echt tactisch dat je met iedere unit elke gate kan slopen. Je soldaten gewoon in testudo naar de gate en fakkels gooien. Je bent binnen met minimale slachtoffers.
True, de campaign zit vol met siege battles terwijl dat in de huidige staat helemaal niet het leukste is.

Ook bij het verdedigen wacht je tot de AI allemaal door een enkele poort gaat rushen waarna je ze min of meer kan afslachten. Bij Shogun 2 waren de siege battles een stuk interessanter.
Het is goed om te zien hoe enorm hard het gaat met de mods! :)

Van texture-verbeteringen tot het unlocken van alle factions (105 so far :P ), van stats-verbeteringen tot graphic mods, meer turns per jaar, etc., ze zijn lekker bezig :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jQ8ikxO42RFXz8UMamIg2p88/thumb.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 11-09-2013 10:16 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:15:
Omdat juist een steeds sterker wordend volk een aankomend gevaar is. De volkeren ten noorden van Italië moeten mijn expansiedrift kunnen zien en zouden juist een front moeten maken tegen mij. Doordat ze geen van allen mij aanvallen kan ik ze een voor een verslaan. Als zij mij allemaal aanvallen omdat ik een expansionist ben kunnen ze me tegenhouden en terug dringen.
Een te defensieve AI gaat sowieso het onderspit delven en is tevens niet heel leuk om tegen te spelen.
In het echte leven hebben "we" ook laten zien dat aggresief uitbreidende landen ookniet meteen als gevaar gezien worden... Duurde in de jaren '30/'40 best lang voordat Europa de oorlog aan Duitsland verklaarde, na eerst non agression pacts te hebben afgesloten...
Fly-guy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:17:
[...]

In het echte leven hebben "we" ook laten zien dat aggresief uitbreidende landen ookniet meteen als gevaar gezien worden... Duurde in de jaren '30/'40 best lang voordat Europa de oorlog aan Duitsland verklaarde, na eerst non agression pacts te hebben afgesloten...
En dat is dan ook de reden dat "we" constant onder de voet gelopen worden. De reden dat de sterkere volken zo flink konden uitbreiden is omdat de rest zich niet op tijd verenigde. Nu is dat realistisch gedrag maar in een game toch minder fijn.

• Piekartz87
Het is heel misschien wel historisch correct(ish) dat je zo'n georganiseerde tegenstand niet krijgt. Alhoewel de Romeinen het in het echt af en toe heel moeilijk hebben gehad. Ik heb geen gedurfde aanval van Hannibal gemerkt in de campaign. Of een invasie van de Galliërs. Gemiste kansen als je het mij vraagt.

Al met al vind ik de losse legioenen wel heel erg vet nog steeds. Vermaakt me nog steeds met de hastati/principe troepen. Marian reforms doe ik wel als het qua geschiedenis ook ongeveer klopt.

Verwijderd

Wat is er met de AI gebeurt?
Ben nu ruim over de 150 turns en voorheen was de AI altijd passief en deed niets wat ook maar op intelligentie leek. Nu ineens, tijdens een aanval vanuit mijn kant, kwam de AI in "line" formatie op mij af.
Sterker nog, ze vielen mij van achteren aan met 2 horse units? Heb al tientallen veldslagen gevoerd maar
het was altijd zo dat ik moest aanvallen omdat de AI als een achterlijke stil bleef staan en alleen in actie kwam als ik hun aanviel. Heb gisteren wel die beta patch 1.5 geïnstalleerd maar volgens mij was dat toch enkel voor de framedrops in de campaign map?

• Piekartz87
beta patch 1? die patch is vorige week vrijdag gewoon uitgekomen toch?

Verwijderd

Klopt maar inmiddels hebben ze patch 1.5 (beta) uitgebracht.
Moet nu werken, maar heb ineens een totaal andere beleving van de game.
Sparta stond net ineens aan mijn deur te kloppen met 2 generaals met elke 3 kwart stack aan units.
In al die turns was ik alleen aangevallen vanuit de zee met 40 (AI) vs 2000+ (ikzelf) in verschil aan units lol. Ik zal straks eens wat pictures maken.

• Piekartz87
Klinkt goed. Hopelijk is het geen toeval ofzo ;)

*patchnotes zeggen dat het alleen voor de campaignmap fps is.

[ Voor 40% gewijzigd door Piekartz87 op 11-09-2013 11:30 ]

Verwijderd

Blijkbaar ondervinden meer mensen hetzelfde als ik:
http://forums.totalwar.co...17184497e89a536e58584aba4

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

anandus schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:13:
Het is goed om te zien hoe enorm hard het gaat met de mods! :)

Van texture-verbeteringen tot het unlocken van alle factions (105 so far :P ), van stats-verbeteringen tot graphic mods, meer turns per jaar, etc., ze zijn lekker bezig :)
[afbeelding]
Waar kun je die 'all factions unlocked' mod downloaden?

Verwijderd

Piekartz87 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:29:
Klinkt goed. Hopelijk is het geen toeval ofzo ;)

*patchnotes zeggen dat het alleen voor de campaignmap fps is.
Ja dat maakt het zo vreemd :/
De AI is gewoon merkbaar actiever en handelt nu naar mijn zetten .... Weird.

• pirke
Ik heb gewoon bijna 10 katapult units, die allemaal explosive shots naar de vijand schieten. Elke 5 seconde komen er 20 explosive rounds over gevlogen. Mijn grond units heb ik bijna niet meer nodig (alleen ter verdediging vd katapulten, en als scout zodat ik de vijand kan zien). Vaak is hun army gerout voordat mijn katapult ammo op is :)

In de tussentijd vermaak ik me met de graphics van rondvliegende vijandjes :)

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 20:10
Ik heb juist sinds gister ontzettend last van freezes, game loopt opeens heel slecht crasht om de 2 turns, heel apart. Ik speel ook nog vrij kort met deze game, veel korter dan mijn vorige game, dus eigenlijk zou het niet aan de turns moeten liggen..

Overigens valt het mij op dat de AI heel passief is in siegebattles en heel agressief is (tot het bizarre/domme af) in pitched battles..
tweaker2010 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:32:
[...]

Waar kun je die 'all factions unlocked' mod downloaden?
www.twcenter.net

Dat is de grootste Total War community, heeft per spel een mod section en daar vind je in principe alles terug. Sowieso een site om in je favorieten te hebben :)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tsurany schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:53:
[...]
www.twcenter.net

Dat is de grootste Total War community, heeft per spel een mod section en daar vind je in principe alles terug. Sowieso een site om in je favorieten te hebben :)
Oke, thnx! Hopen dat deze mods ook een beetje bugvrij zijn en mijn campaign niet laten crashen.

• Kuzma Minin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-02 07:53
Fly-guy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:17:
[...]

Dat gaat niet helemaal op. In Europa was eeuwenlang een 'Balance of Power'-systeem dominant. Zo werden types als Lodwijk XIV en Napoleon in toom gehouden via een bondgenootschap van enorm veel kleine staatjes die samen tegen de grootmacht vochten.

Wat betreft WO II: vergeet niet dat de West-Europese landen aan Duitsland de oorlog verklaarden nadat Polen werd binnengevallen. Ze wachtten dus zeker niet tot zij zelf slachtoffer werden van het expansionisme van Hitler, maar probeerden wel degelijk preventief te werk te gaan.

Wikipedia: European balance of power

Hoe het in het geval van het Romeinse Rijk zat weet ik niet precies, maar het is wel duidelijk dat er bondgenootschappen tegen Rome gesloten werden. Zie bijvoorbeeld Varus met zijn alliantie van Germaanse stammen en Carthago dat tijdens de Punische oorlogen ook bondgenootschappen wist te sluiten.

Het zou dus, al met al, realistischer zijn als je bij Rome ook wat meer georganiseerde weerstand tegen zou komen naarmate je meer en meer expansionistisch gedrag vertoont.

Кузьма Минич Захарьев Сухорукий

tweaker2010 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:57:
[...]

Oke, thnx! Hopen dat deze mods ook een beetje bugvrij zijn en mijn campaign niet laten crashen.
Ik heb er geen negatieve verhalen over gehoord, meerdere mensen rapporteren dat het prima werkt.

Wat mijn expansie vooral tegen houd is het legion systeem in combinatie met public order. Je kan niet langer vijf units in een stad achter laten, je moet dan perse een generaal recruiteren om die units onder controle te houden. Zo kan je niet een stad innemen, een extra garrison achterlaten tegen opstandelingen en doorgaan met de campaign. Opzich niet zo´n issue maar als je net een stam hebt verslagen is het jammer dat je zoveel military aanwezigheid nodig hebt om niet elke keer de stad opnieuw te moeten innemen.

[ Voor 45% gewijzigd door Tsurany op 11-09-2013 11:59 ]

• Piekartz87
Ik wacht sowieso tot ik een gebouw om heb gezet zodat er wat garrison aanwezig is in een stad.
Dat duurt wel even een paar turns maar dan weet je zeker dat het goed gaat.
Het is wel afhankelijk van of er nog vijanden in de buurt zijn.

Bij mijn uitbreidingen in het noorden van Italië heb ik in ieder geval 2 legioenen vlak bij elkaar.

• yinx84
Net een half uur tegen een stilstaand leger op het strand staan te kijken bij een siege defense. BORING... thanks AI.

Was dusdanig groot dat ik zelf niet naar buiten ben gegaan :P

• Piekartz87
Battles waarvan de auto resolf zegt dat ik nooit kan winnen. Easy victory :P

Achja, als het er maar leuk uit ziet he

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik hoor hier eigenlijk niemand over die Naval Battles, vind ze zelf ook niet veel toevoegen.
Dat rammen heb je na een paar keer ook wel gezien en komt steeds op hetzelfde neer.

• Piekartz87
Ik vind de combi naval/grond wel leuk. Tot nu toe eigenlijk alleen nog maar meegemaakt dat de AI toch elke keer zijn troepen direct land.

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
tweaker2010 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:19:
Ik hoor hier eigenlijk niemand over die Naval Battles, vind ze zelf ook niet veel toevoegen.
Dat rammen heb je na een paar keer ook wel gezien en komt steeds op hetzelfde neer.
Als ik het zo lees van iedereen hier en elders voegt het hele spel momenteel niets toe... 8)7

Navel is inderdaad 3x niks, doe altijd auto resolve.

[ Voor 6% gewijzigd door Ferio op 11-09-2013 13:51 ]

• ettie1990

ettie1990

Ferio schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:50:
[...]

Als ik het zo lees van iedereen hier en elders voegt het hele spel momenteel niets toe... 8)7

Navel is inderdaad 3x niks, doe altijd auto resolve.
Ik doe ook altijd maar auto resolve, ik snap er zowiezo weinig van, en vindt het weinig uitdagend

• pirke
Ik vind het vooral jammer dat transport schepen sterker zijn dan dedicated oorlogsschepen... zo heb ik niks aan mijn vloot.

Overigens begin ik naval wel een beetje te snappen, maar ben er nog zeker nog niet goed in. Als de auto resolve 25% unit loss uitrekent, zit ik met een handmatige battle op minimaal 50% unit loss. Maar dat is al een hele verbetering tov verlies :)

Verwijderd

Hoe maak je screenshots ingame?^^

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/xema0skz9/2013_09_11_00001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/j99hr9k3x/2013_09_11_00002.jpg

Ik ga wel lekker zo, bijna uitgespeeld xD.

Zelf inderdaad ook veel last van bugs en kleine irritante dingetjes zoals die al vaak worden genoemd.
Zoals gebouwen is erg saai. De Generalen boeien me niet echt, ze gaan toch vroeg en snel dood. Sea battles laat die ook maar. Siege battles, alleen maar op een gate met fakkels gooien en klaar. AI valt nooit fatsoenlijk aan. Enzovoort...

[ Voor 175% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 15:06 ]

F12

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:49

Verwijderd

Tja, wat wil je anders. Enorme FPS drop, 20 minuten wachten op een turn?

Radeon HD 5800 4gig geheugen. Ik kan de game op high zetten, alleen heb geen zin in uren wachten ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 15:43 ]

• Avalaxy
Nieuwe PC kopen :P Als ik zo zou moeten spelen zou ik hem toch mooi laten liggen tot ik een nieuwe videokaart heb.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
ettie1990 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:03:
[...]

Ik doe ook altijd maar auto resolve, ik snap er zowiezo weinig van, en vindt het weinig uitdagend
Die zin kan toch niet? Als je er niks van snapt zit er nog een uitdaging in? Of je snapt het volledig en ziet er geen uitdaging in omdat het te makkelijk is of je snapt het niet en wilt er niet aan beginnen omdat de uitdaging te groot is.

En die graphics liggen aan het spel, nie aan de PC. Zelfs op goeie pc's ziet het er gewoon ruk uit. Vond de laatste shogun een stuk mooier.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• ettie1990

ettie1990

Postius schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:58:
[...]

Die zin kan toch niet? Als je er niks van snapt zit er nog een uitdaging in? Of je snapt het volledig en ziet er geen uitdaging in omdat het te makkelijk is of je snapt het niet en wilt er niet aan beginnen omdat de uitdaging te groot is.

En die graphics liggen aan het spel, nie aan de PC. Zelfs op goeie pc's ziet het er gewoon ruk uit. Vond de laatste shogun een stuk mooier.
hier hoef ik verder niet op te reageren
ettie1990 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:05:
hier hoef ik verder niet op te reageren
Je hoeft niks maar het zou zeker geen kwaad kunnen om duidelijk aan te geven wat je bedoelt.

• ettie1990

ettie1990

Tsurany schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:08:
[...]

Je hoeft niks maar het zou zeker geen kwaad kunnen om duidelijk aan te geven wat je bedoelt.
ik snap niet hoe ik in een naval battle te werk moet gaan en vindt ik het persoonlijk een slecht uitgewerkt concept. zo dan

• yinx84
Kan aan mij liggen, maar ik heb nog nooit een agent gehad die succesvol was. Altijd maar half, zelfs met 75%. Is dit een bug of ligt het aan mij?
Ik heb wel een aantal succesvolle agents gehad maar dat percentage is een stuk lager dan het gesuggereerde slagingspercentage.

Verwijderd

Download die ENB mod daar krijg je wel mooie graphics van.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:36:
Tja, wat wil je anders. Enorme FPS drop, 20 minuten wachten op een turn?

Radeon HD 5800 4gig geheugen. Ik kan de game op high zetten, alleen heb geen zin in uren wachten ;)
Ik gok zo even dat de turns helemaal niks met de GPU doen, maar wel met de CPU. De grafische kwaliteit lijkt me in dit spel vooral een probleem voor de GPU.

Kortom; turns die lang duren hebben niks te maken met de graphics. Anyway, dat denk ik :p

• Bremg
De hele game draait gewoon bagger, ik kan compleet overniew beginnen omdat mijn Rome playtrough constant crasht. Met de Britten geen last van gehad. Ik speel met een I7 en heb ook het gevoel dat ik constant aan het wachten ben.

Overigens werken de naval battles gewoon niet. Let maar op je zegt dat een schip moet rammen en hij ramt niet, command verandert ook telkens tussen boarding en ramming..

Het is een draak van een spel, ik zit me meer te ergeren dan dat ik ervan geniet maar toch kan ik er niet mee stoppen..

• ettie1990

ettie1990

ik speel ook met een i7 en heb ook last van lange turns

• Avalaxy
TheNephilim schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:58:
[...]

Kortom; turns die lang duren hebben niks te maken met de graphics. Anyway, dat denk ik :p
Yup. Ik snap de logica daarachter ook niet helemaal :P

• Piekartz87
Nou, berekenen van zetten en dat soort zaken hebben nou eenmaal weinig met je gpu te maken, die bedoelt is voor de zaken op je beeld te laten verschijnen.
Er zijn uitzonderingen omdat de gpu ook wel rekenkracht bezit.

Ik ga nu ook even proberen de cpu afinity aan te passen, kijken of ik minder framedrops heb.

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Na wat uren Rome 2 mis ik gewoon iets wat mij bindt aan dit spel. Het gevoel is hetzelfde bij het begin als bij het einde.. ik weet het moeilijk te verwoorden, maar het mist gewoon iets.

• pirke
Net heeft steam patch 1.5 geinstalleerd. Het spel loopt al merkbaar soepeler (+10 tot +20% fps zeker).

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Is die laatste beta patch ook buiten steam al ergens te downloaden?

• Avalaxy
Nee, gewoon de legale versie kopen.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Voor de duidelijkheid: ik heb de game gekocht en patch 1 al gedownload via steam, alleen 1.5 is nog niet beschikbaar bij mij.

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:11
in library, game selecteren met rechtermuis knop. Properties en dan Betas.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 21:46
Ik heb het idee dat de AI wel meer tegensparteld sinds de laatste update! Alle factions rondom mij verklaren mij de oorlog, terwijl eerder deze week ik rustig mijn gang kon gaan...

Edit: deze campaign heeft geen zin meer :P 1 turn later en ik ben totaal overrompeld door omligende factons. Helaas niet de kans gehad om battles te spelen. Ze vallen alleen steden aan waar garission units in zitten...

[ Voor 38% gewijzigd door Stefanovic45 op 11-09-2013 20:34 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Avalaxy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:50:
Nee, gewoon de legale versie kopen.
totaal offtopic
Ik zal toegeven dat ik hem 'nog' niet legaal heb, en daar ben ik op dit moment blij om, gezien de launch. Zodra het spel voor groot gedeelte gefixed is ga ik ook geld investeren, maar op dit moment ben ik niet van mening dat het al beloont mag worden. Ook niet na het debacle met Empire(wat ik toen wel gekocht heb -_-).

Overigens, ik ben helemaal tegen pre-orders en day 1 DLC(juist om de redenen wat we nu hebben) je koopt toch ook niet een Auto voor je hem uitprobeert, puur voor de luchtverfrisser die je erbij krijgt ;-).

Ik ben helaas een stuk huivieriger geworden tegenwoordig want Software wordt vaak enorm gepushed, terwijl complexere software gewoon een fatsoenlijk test process moet doorlopen.

Dat is gewoon betalen voor een auto, die later maar half werkt en 20x terug naar de garage moet b.v.

Ontopic

Als het goed is komt de nieuwe update Vrijdag uit, hopelijk zijn de performance en de AI een stuk verbeterd. Gelukkig zijn de modders er, het zou CA zeer sieren als ze eens nauw samenwerkte met hun want hoe de commuciatie nu verloopt is echt om te huilen.

Tevens lees ik dat het half voor Intel is geoptimaliseerd, en daardoor slechter op AMD loopt(geen idee of dit klopt).

Tot dan vermaak ik me wel met Civilization 5 ;-)

• pirke
Patch 1.5 is geen beta... ik heb nergens gezegd dat ik beta patches wil. Dit is een hotfix voor wat fps bonussen.

Niet betalen omdat het momenteel slechte kwaliteit is, maar wel willen spelen ondanks de slechte kwaliteit? Dat gaat er niet in bij mij... 30 euro is toch een nette prijs voor zo'n goede game? (meen ik echt, ik geniet met volle teugen!)

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
30euro is inderdaad een nette prijs, die heb ik er ook voor betaald. Al wordt het in mijn geval wel 1030 gezien ik er ineens een nieuw systeem voor moet kopen, gezien het voor geen meter draait op mijn huidige pc :+

Maar goed, ik kijk wel uit om Rome 2 op hoge settings te kunnen spelen... ondanks de ietwat bèta-stage van de release heb ik er wel een goed oog op dat ze de foutjes snel zullen wegwerken met de beloofde wekelijkse patches. En als dat niet vlot ben ik zeker dat de TWCenter modding community al staat te trappelen om aan de bak te gaan - al ligt de site op dit moment blijkbaar zo goed als plat, ongetwijfeld door de hoge traffic :)

Ik heb zelf nog helpen ontwikkelen aan Rome: Total Realism (zonder te willen opscheppen toch de beste mod voor RTW als je het mij vraagt), en dat was gewoon een wereld van verschil met de standaard game. Enorm verbeterde AI (met grote stack legers ipv suicidal kleine groepjes) bijvoorbeeld... daar zou Rome 2 blijkbaar ook weer last van hebben. We hadden ook een totaal nieuwe campaign map (veel groter), nieuwe factions, units enzoverder.

Zijn er onder jullie die deze mod gespeeld hebben?

• Pkunk
Bijna alleen maar. Ik had er nog wat skin packs doorheen gegooid. Prometheus' legion skins en ATG spartan pack o.i.d. Good times :)

De patch blijft bij mij overigens hangen op 91% :\ zucht.. Gelukkig zijn er de mensen die je aan het lachen maken:
Same problem here - stuck on 91% for hours. Tried restarting multiple times etc, but just sits there ****ing up my PC. I guess it goes to show that if you try and polish a turd, you just end up with more **** everywhere...
ah kijk, zeuren op het internet help. De patch is klaar hihi :+

[ Voor 32% gewijzigd door Pkunk op 11-09-2013 21:27 ]

Hallo met Tim

• yinx84
Weer even zeuren: met deze AI kunnen ze agents net zo goed uit het spel halen. De CPU omringt op een gegeven moment altijd één stadje met agents... echt een stuk of vier. Verder zie ik het nut van agents niet echt. Gezien de kosten en de hoge faalkansen vind ik ze alleen maar irritant.

Ook even zeuren over het hele interne politieke gebeuren... het is gewoon niet fun en mijn inziens is het ook nutteloos. Misschien mis ik het doel ofzo, maar ik kijk NOOIT naar dat scherm en toch gaat alles gewoon op rolletjes. Wat zijn de potentiele voordelen van het managen ervan?

• harmen1987
Nou, ik stop er tijdelijk mee. 25 uur in de game nu, maar ben het zat, makkelijke overwinning na makkelijke overwinning. Telkens battles van 5 minuten. Moshpits, eigenlijk alles wat Angry Joe zegt. Dat terwijl ik de verbeteringen op de campaign map wel goed vind (behalve AI).

Wacht wel tot we 3 maanden verder zijn + een hoop goede mods hebben. Jammer, had er zo'n zin in.

Sfinx- schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:15:
Zijn er onder jullie die deze mod gespeeld hebben?
Bijna alleen maar :P
Ik speel versie 6 met EXRM (als ik in heel Europa wil spelen) en versie 7 met de normale RTR (als ik een beetje de vroege tijd wil spelen, Punische oorlogen enzo).

Overigens zijn ze ook van plan om R2TR te maken:
[Announcement] The Rome 2 Total Realism Team would like to introduce itself to you!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 18:26
Ik heb hem ook een paar dagen. Geprobeerd te spelen, maar door de vele crashes en bugs lichtelijk gefrustreerd. Heb zo'n 5 uur er in zitten nu, maar zonder crashes en andere bugs (battles beginnen opnieuw nadat je wint 8)7 ) had het in 2 uur gekund.

De laatste beta drivers van AMD helpen ook niet echt. Ik denk dat ik maar een paar weken ga wachten voor ik hem weer aanslinger, hopelijk meeste bugs gefixed en in ieder geval de crashes na de end-turn. Eens kijken hoe War Thunder is 8)

• ettie1990

ettie1990

ik probeer Karalis in te nemen met Rome, momenteel bezet door Punic Rebels, en een blokkade via zee is gelegd door Syracuse, maar mijn generaal doet niks verder als ik klik op aanvallen van de stad... wat doe ik fout/mis ik?

• Bremg
Bjorn89 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:40:
[...]

totaal offtopic
Ik zal toegeven dat ik hem 'nog' niet legaal heb, en daar ben ik op dit moment blij om, gezien de launch. Zodra het spel voor groot gedeelte gefixed is ga ik ook geld investeren, maar op dit moment ben ik niet van mening dat het al beloont mag worden. Ook niet na het debacle met Empire(wat ik toen wel gekocht heb -_-).

Overigens, ik ben helemaal tegen pre-orders en day 1 DLC(juist om de redenen wat we nu hebben) je koopt toch ook niet een Auto voor je hem uitprobeert, puur voor de luchtverfrisser die je erbij krijgt ;-).

Ik ben helaas een stuk huivieriger geworden tegenwoordig want Software wordt vaak enorm gepushed, terwijl complexere software gewoon een fatsoenlijk test process moet doorlopen.

Dat is gewoon betalen voor een auto, die later maar half werkt en 20x terug naar de garage moet b.v.

Ontopic

Als het goed is komt de nieuwe update Vrijdag uit, hopelijk zijn de performance en de AI een stuk verbeterd. Gelukkig zijn de modders er, het zou CA zeer sieren als ze eens nauw samenwerkte met hun want hoe de commuciatie nu verloopt is echt om te huilen.

Tevens lees ik dat het half voor Intel is geoptimaliseerd, en daardoor slechter op AMD loopt(geen idee of dit klopt).

Tot dan vermaak ik me wel met Civilization 5 ;-)
Ik ben het helaas compleet met je eens. Het is helaas een trent geworden om spellen uit te brengen die nog in beta fase verkeren. Ik ben dan ook heel voorzichtig geworden in het pre ordenen en Rome2 bewijst dat dat helaas terecht is. Tel naast de bugs de complete nonsense minimal system requirements erbij op + het ontbreken van demo's om ook daadwerkelijk te kunnen testen of een game wel draait dan hou je weinig opties over buiten het piraten van een game.. Om nog maar te zwijgen over de pre release DLC..

Anyway ik koop games altijd wel netjes als blijkt dat ze het geld waard zijn. Rome2 is dat in zijn huidige staat nog niet. Zodra de wachttijden gefixed worden en de AI iets beter is ga em zeker aanschaffen. Laten we hopen dat dat vrijdag is..

Verwijderd

Ach ik heb hem liggen zie elke dag/2dagen een update langskomen en lurk af en toe dit forum.

Als ik nu zie dat er mensen gelukkig worden ga ik er eens vol aan tot die tijd gewoon veldslagen spelen tegen vrienden het echt rammen in de campaign komt later wel

• pirke
Zojuist een heerlijk spannende battle gehad:

Ik met Rome:
- generaal te paard
- 4 veteran legionaries
- 4 normale legionaries (waarvan 2 nog maar voor de helft gevuld)
- geen siege equipment of ranged attacks
- totaal: 1100 man (we hadden al een flinke veldslag achter de rug, door artillerie was ik 2 halve units legionaries kwijtgeraakt en de rest mist 5% ofzo)
- mijn units hebben geen armor of weapon upgrades, wel een aardige rank door ervaring

Tegenstander: Treverii (ze hebben een groot deel van Noord Europa in handen):
- 2000 units achter een houten muur
- 2300 units reinforcements
- bijna de helft boogschutters, de rest middelmatige spearmen (niet de beste, ook niet de slechtste)
- klein beetje "opvulling" (mobs of plebs ofzo), maar het overgrote deel was een getraind leger
- 1 artillerie (die bleek gelukkig reinforcement te zijn)

Ik had geen keus en moest aanvallen of mezelf terugtrekken. In de verte op de campaign map zag ik nog meer legers ter reinforcement aankomen (15 unknowns...). Dus ben ik maar zonder siege equipment de battle ingegaan (als de AI dat kan, kan ik dat ook!). De krachtenbalans was 10% ik, 90% tegenstander. Auto resolve was een mega defeat. Ik moest het dus maar slim gaan spelen. 1 op 1 had ik hele sterke units, maar dit was wel een hele grote overmacht.

Start: mijn leger gesplitst en voor 2 gates neergezet in de hoop er minimaal 1, liefst 2 open te breken.

Hier is de AI duidelijk in het voordeel met veel boogschutters op de muren. In mijn attacking testudo wilde mijn legionaries om een of andere manier niet richting de gate bewegen, dus dan maar open en bloot. De generaal bleef nog even achter.

Bij 1 gate (4 veteran legionaries) ging de poort steeds open en dicht, waardoor mijn flaming attack geen nut had, maar ze kwamen er ook niet uit waardoor ik eigenlijk een sitting duck was. Gelukkig had ik een goede armor. Bij de andere gate (2 + 2 halve legionaries) had ik meer geluk en was na 2 minuten de poort open.

In die 2 minuten kwamen de 2300 reinforcements op mijn in totaal 480 legionaries afgestormd. De twee sterkste units gaven een countercharge tegen de cavalerie, en de echte battle begon. Toen ging echter ook de gate open, waardoor ik flink omsingeld was en nog steeds stonden de boogschutters op de muur. Het zag er daar niet zo heel goed uit :)

Mijn generaal schoot te hulp en met inspire kon ik de wavering men elke keer weer een moraal boost geven. Eén vd halve unit legionaries was ondertussen bezweken, maar de vijandelijke cavalerie (waaronder de reinforcement generaal) was ook geslacht. Mijn generaal te paard kon toen vrij eenvoudig alle reinforcement boogschutters opjagen.

In de tussentijd waren ze bij de andere gate nog geen stap verder. Wel was er een unit spearmen naar buiten gekomen, dus ze hadden wat te doen. Toch liet ik ze in volle retreat naar de andere kant toe rennen om te hulp te schieten bij de open gate die steeds meer op een death trap leek. De 200 legionaries die daar nog over waren hadden het best zwaar. Mijn generaal had de meeste reinforcement boogschutters weg laten rennen, en na nog even een moraal boost te geven zette hij het op een charge richting de reinforcement artillerie die zich aan het opstellen was.

Niet veel later bereikte mijn veteran legionaries de flank vd reinforcement grondtroepen die zich terecht geflankt voelde, en 1 voor 1 zag ik daar witte vlaggetjes ontstaan. Die battle was gewonnen, maar nu moesten alle units door een hele dunne gate, en die boogschutters stonden nog steeds op de muur pijlen te schieten. Meter voor meter vochten de legionaries zich een weg, totdat ze eindelijk op een open plek stonden. De generaal had zich er ook bijgevoegd en wisselde moraal bonussen met demoraliserende oorlogskreten af. Eenmaal op de open plek kon ik de tegenstanders gaan omsingelen, en daarna was het vrij snel bekeken.

Resultaat:
- ik had nog 400 vd 1100 eenheden over, voornamelijk veteran legionaries en mijn generaal
- van de 4300 tegenstanders waren er 3700 gedood en 400 gevangen
- de inwoners van de stad leren nu latijn :)
- cruciale verdedigingsstad op de campaign map te pakken waar de trevarii doorheen moeten (buren zijn neutraal voor allebei) om bij mijn achterliggend onverdedigd land te komen

De battle duurde bijna drie kwartier... dit soort veldslagen is wat dit spel zo gaaf maakt!

Of het realistisch is dat 1100 legionaries 4000 tegenstanders omzeep helpen: geen idee. Gezien de goede militaire training zou dat best kunnen. Hoe dan ook was dit een mooie uitdaging :)

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hulde aan U ceasar.

Dit soort battles maakt voor mij ook het spel.
En ja goede training maakt inderdaad het verschil.
Kijk maar naar historishe veldslagen waar kleine legergroepen grote overmachten verslaan.

FF de naam vergeten maar een mooi voorbeeld is dat kleine engelse groepje soldaten in africa wat hordes zulu's afhield. Mede dankzij betere wapens juist gebruik van omgeving en tactiek.
En natuurlijk de training om soldaat te zijn ipv part time soldaat.

Als die mannen van andora ook allemaal premier league zouden spelen hadden ze niet al 24 doelpunten tegen en 0 voor gehad ofzo d-;
yinx84 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:08:
Weer even zeuren: met deze AI kunnen ze agents net zo goed uit het spel halen. De CPU omringt op een gegeven moment altijd één stadje met agents... echt een stuk of vier. Verder zie ik het nut van agents niet echt. Gezien de kosten en de hoge faalkansen vind ik ze alleen maar irritant.
Agents kunnen zeer nuttig zijn. Moet je eens kijken naar de bonussen die ze geven aan steden waar ze bij staan of aan legers waar ze mee gaan. Minder upkeep, units trainen, public order,... ik heb in elk van m'n grote legers wel een agent zitten. Een deel zorgt voor minder upkeep en een deel zorgt er voor dat elke turn mijn units getrained worden. Werkt prima :D
StefanvanGelder schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:26:
Ik heb het idee dat de AI wel meer tegensparteld sinds de laatste update! Alle factions rondom mij verklaren mij de oorlog, terwijl eerder deze week ik rustig mijn gang kon gaan...
Aparte is dat nergens staat dat de AI aangepakt is of dat andere fixes doorgevoerd zijn. Of CA liegt of veel mensen hebben een placebo effect.
pirke schreef op donderdag 12 september 2013 @ 02:57:
Of het realistisch is dat 1100 legionaries 4000 tegenstanders omzeep helpen: geen idee. Gezien de goede militaire training zou dat best kunnen. Hoe dan ook was dit een mooie uitdaging :)
Legionaires met heel wat ervaring kunnen behoorlijk wat tegenstand verslaan. Ik heb een leger met normale legionaires maar die zijn wel allen de hoogste rank, 3 gouden chevrons, daar doet niemand iets tegen. Veel betere stats dan andere units. Ben nu een leger Praetorian Guards aan het recruiteren tezamen met wat ballista en cav, niemand die daar iets tegen gaat doen als ze genoeg ervaring hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door Tsurany op 12-09-2013 08:03 ]

• yinx84
Ook leuk: een gate of ingang blokkeren met een heavy spear/pike unit in square formation. Past precies. Sterker dan een gate zelf :D Legionaries er achter om de druppels die er tussendoor floepen op te vangen. Je ranged heeft ruim de tijd om alles weg te snoepen.

Gisteren voor het eerst wardogs geprobeerd. Volgens mij een beetje een fire-and-forget unit. Die honden kun je niet meer terugroepen en de trainers staan er dan maar een beetje jij. Die beestjes hadden wel veel kills zag ik op m'n stat scherm :) Leuk, maar zeker geen basisplek in m'n legers.

[ Voor 36% gewijzigd door yinx84 op 12-09-2013 08:52 ]

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:45
ettie1990 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:25:
ik probeer Karalis in te nemen met Rome, momenteel bezet door Punic Rebels, en een blokkade via zee is gelegd door Syracuse, maar mijn generaal doet niks verder als ik klik op aanvallen van de stad... wat doe ik fout/mis ik?
Heb ik ook vaak met Rebels, is erg irritant. Je kan de stad niet aanvallen doordat een andere natie al een blokkade heeft. Enige optie (voor zover ik weet) is de oorlog verklaren aan de andere natie, blokkerende vloot aanvallen en opruimen en vervolgens de stad aanvallen met je leger. Heb rebel steden waar drie andere naties blokkades hebben, dan moet ik dus eerst die andere drie naties de oorlog verklaren voor ik die rebel stad kan innemen...

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:06
Ik hoop dat die boot ooit weggaat. Ik sta nu met een leger naast een stad het omliggende land te raiden. Beetje profiteren. De boot die blokkeerd is trouwens van een factie die nog al vriendelijk tegenover mij is en ik wil die vriendschap niet verbreken.

• crazyx
Ik heb voor datzelfde probleem al eens een alliance verbroken. Ik heb 5 jaar gewacht en toen heb ik de oorlog maar verklaard.

Wel heel vreemd dat deze move me geen strafpunten opgeleverd heeft bij andere factions. Ik heb nog zolang gewacht omdat ik bang was voor de reactie en vooral omdat ik misschien handel zou missen.

• ettie1990

ettie1990

Ho0f schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:32:
[...]

Heb ik ook vaak met Rebels, is erg irritant. Je kan de stad niet aanvallen doordat een andere natie al een blokkade heeft. Enige optie (voor zover ik weet) is de oorlog verklaren aan de andere natie, blokkerende vloot aanvallen en opruimen en vervolgens de stad aanvallen met je leger. Heb rebel steden waar drie andere naties blokkades hebben, dan moet ik dus eerst die andere drie naties de oorlog verklaren voor ik die rebel stad kan innemen...
Echt een belachelijke bug/glitch/iritante benadering door CA in RTW2... als je het mij vraagt, waarom zou ik niet gewoon die stad kunnen besiegen terwijl een vloot zn haven blokkeert :(

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:45
ettie1990 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:26:
[...]

Echt een belachelijke bug/glitch/iritante benadering door CA in RTW2... als je het mij vraagt, waarom zou ik niet gewoon die stad kunnen besiegen terwijl een vloot zn haven blokkeert :(
Yep, helemaal mee eens. Wachten heeft geen nut (in ieder geval bij mij niet), die blokkerende vloten lijken nooit weg te gaan, zelfs niet na een turn of 10 (en na zoveel turns is mijn geduld wel op ;) ).
Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste