Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een ingame help functie, die kan je gebruiken om dit soort dingen op te zoeken. Misschien eens doorlezen want je stelt wel heel erg basale vragen.

Een champion kan je enkel doden met een andere champion of met een spy. Dat je generaal manschappen verliest kan omdat hij vergiftigd is.

[ Voor 55% gewijzigd door Tsurany op 07-09-2013 15:29 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Tsurany schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:28:
Er is een ingame help functie, die kan je gebruiken om dit soort dingen op te zoeken. Misschien eens doorlezen want je stelt wel heel erg basale vragen.

Een champion kan je enkel doden met een andere champion of met een spy. Dat je generaal manschappen verliest kan omdat hij vergiftigd is.
je kan ook met zo'n dignitary een champion dood maken. in fiete met elke agent dus.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 15:21
Ferio schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 11:14:
[...]
[...]
Erg leuk spel moet ik zeggen! Wel wat domme dingen zoals een AI dat gewoon stil blijft staat op één plek wanneer ik met pijl en boog op m schiet.. maar ben nog steeds in die tutorial met die sammids ofzoiets.. :)
Ik beleef er zelf toch ook wel erg veel plezier aan. Enige jammere is dat het wat makkelijk gaat, maar bevalt me toch goed!

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 06:30
Iemand die de zee battles al onder de knie heeft? Ik vind het echt totaal waardeloos werken. Wordt vaak in 1 keer gekild als ik geramd word door een enemy en andersom totaal niet het geval.. Heb ook het gevoel dat mijn bootjes amper naar mij luisteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 13:16
Denzis schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:52:
[...]

Dat had ik net gedaan. Probleem is dat ze letterlijk met zijn allen kwamen.

Het was dus 8000 man vs 2000 in hun voordeel. Naast het feit dat hij flink liep te laggen met zoveel man op het veld was het ook niet te winnen. Ik ben nu een paar turns terug gegaan en ben nu aan het kijken hoe ik het beste zo'n civil war kan voorkomen.
Je kunt ook gewoon een beetje wachten.
Bij mij had de vijand in de Civil War slechts 2 vloten en 2 legers maar met 1 regio kon hij de manschappen niet betalen waardoor er elke beurt flink wat soldaten deserteerden.
Na een paar beurten was er in 1 van zijn leger de helft vandoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denzis schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:16:
[...]

je kan ook met zo'n dignitary een champion dood maken. in fiete met elke agent dus.
Dat had ik nog niet geprobeerd. Mijne gebruik ik voor de economische en public order bonussen.

Erg jammer dat binnenvallende schepen niet in de gehele haven kunnen aanmeren maar enkel op het zand kunnen aanspoelen. Net werd mijn stad aangevallen door een klein leger en versterkingen vanaf zee. Hoe vet zou het zijn als die met hun volledige leger recht mijn haven binnen varen? Dat had een mooie uitdaging gegeven _/-\o_

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
Wat ik nog behoorlijk vervelend vind is dat je niet kan zien hoe veel public order je eigenlijk over hebt als je 100 public order hebt in de procincie. Je moet nu telkens alles bij elkaar gaan optellen en aftrekken. kost me teveel tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Yerap schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:28:
Wat ik nog behoorlijk vervelend vind is dat je niet kan zien hoe veel public order je eigenlijk over hebt als je 100 public order hebt in de procincie. Je moet nu telkens alles bij elkaar gaan optellen en aftrekken. kost me teveel tijd :)
Mee eens. Eerste keer dat ik 0 zag staan schrok ik wel even. Dacht dat m'n overschot verdwenen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:28:
[...]
Erg jammer dat binnenvallende schepen niet in de gehele haven kunnen aanmeren maar enkel op het zand kunnen aanspoelen. Net werd mijn stad aangevallen door een klein leger en versterkingen vanaf zee. Hoe vet zou het zijn als die met hun volledige leger recht mijn haven binnen varen? Dat had een mooie uitdaging gegeven _/-\o_
Weet niet of het bij de Romeinen al gebeurde, maar vaak lagen er grote kettingen in de haven die meestel vrij effectief vijandelijke schepen tegen hielden. Landen op de kust is dan een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dat is in dit spel niet geimplementeerd. Ze kunnen wel de haven invaren maar niet aanmeren. Dat terwijl je zou zeggen dat zulke kades daar uiterst geschikt voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:47:
Maar dat is in dit spel niet geimplementeerd. Ze kunnen wel de haven invaren maar niet aanmeren. Dat terwijl je zou zeggen dat zulke kades daar uiterst geschikt voor zijn.
Ja, dan wel, ik dacht dat ze geheel de haven niet in konden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Iemand de nieuwe AMD drivers geprobeerd in combinatie met de nieuwe patch? Vraag me af of er veel users zijn die performance vooruitzien gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Bjorn89 schreef op zondag 08 september 2013 @ 01:12:
Iemand de nieuwe AMD drivers geprobeerd in combinatie met de nieuwe patch? Vraag me af of er veel users zijn die performance vooruitzien gaan?
Ik heb de beta drivers geprobeerd met mijn HD 7950. Drivers waren bagger, werkte na 2 keer opnieuw installeren nog steeds niet goed.. Zelfs in BF3 had ik max 30 fps waar ik normaal 140 heb zonder vsync.

Teruggegaan naar oude drivers (van 29 mei volgens mij de laatste) en i.c.m. de patch loopt het spel echt 10 keer soepeler dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 15:22
Bjorn89 schreef op zondag 08 september 2013 @ 01:12:
Ik heb hem ge-update, maar weinig verschil te zien (heb dan wel nvidia)... De versie van het spel is ook nog steeds het zelfde... bij jou ook?

verder... Hoe krijg ik public order omhoog? Ik heb een aantal steden overgenomen, en volgens mij komt het hierdoor dat public order op -40 (-2) staat, maar hoe krijg ik dit omhoog in het groen?

[ Voor 23% gewijzigd door Ferio op 08-09-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-01 09:39
die nieuwe drivers van amd waren volgens mij ook alleen maar voor crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Ferio schreef op zondag 08 september 2013 @ 09:36:
[...]

Ik heb hem ge-update, maar weinig verschil te zien (heb dan wel nvidia)... De versie van het spel is ook nog steeds het zelfde... bij jou ook?

verder... Hoe krijg ik public order omhoog? Ik heb een aantal steden overgenomen, en volgens mij komt het hierdoor dat public order op -40 (-2) staat, maar hoe krijg ik dit omhoog in het groen?
Wachten tot de cultuur omgaat (eventueel met hulp van dignitieris) gebouwen ombouwen die van een andere cultuur zijn en public order gebouwen bouwen. Daarnaast helpt het ook je leger even te laten staan.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:09
Besloten dit spel voorlopig echt in de ijskast te parkeren. Hoopte dat de patch van vrijdag de campaign ai zou fixen (ai fleet fetish, gebrek aan pitched battles, siege battles boventoon, ai stack opzet, gimmick diplomacy), maar helaas.

Zoals bij elke CA release, wachten tot 2/3 patches later, dan wordt het speelbaar ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
Ik moet zeggen ik vermaak me eigenlijk best wel met dit spel, zit nu op 42 uur... en heb mijn eerste campaign nog niet uitgespeeld :)

Ik moet toegeven op normal zijn de battles wel echt te makkelijk, met een goede unit kan je elke siege ongeveer wel stoppen als ze geen atillerie hebben. Maar met de campaign map zelf heb ik niet veel problemen Ik heb net mijn civil war de kop ingedrukt en moet nu nog iets van 70 landen veroveren om te winnen. Al gaat het nu wel snel, de andere landen zijn bang voor me en ik kan ze snel dwingen om een clientstate te worden als ik eerst een oorlog begin met ze :) Ik denk vanavond wel klaar te zijn met mijn eerste playthrough (als rome) Maar ik heb niet veel spellen gespeeld waar ik met 1 playthrough meer dan 40uur ben bezig geweest en het nog steeds leuk vind dus als ze de AI fixen en wat kleine verbeteringen doorvoeren aan de UI is dit gewoon een top game. Ik ga snel weer verder spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:56
Zagre schreef op zondag 08 september 2013 @ 09:39:
die nieuwe drivers van amd waren volgens mij ook alleen maar voor crossfire
Ik heb geen crossfire, maar wel bijna 50% hogere framerates gemiddeld na de patch en driver update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Laatst online: 31-01 09:39
ik heb helemaal geen proformance boost ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-06 16:09

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Waard om te kopen of niet?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:56
Ik lees trouwens net op de TW forums dat de performance boost mogelijk komt omdat sommige AMD GPU's voor de patch of driver update niet 100% belast werden, wat nu wel zo is. Moet zeggen dat ik me daar wel in kan vinden, want dinsdag vond ik mijn PC al redelijk stil tijdens het gamen, terwijl het ggeluid nu meer overeenkomt met zoals ie klinkt tijdens andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB org
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-04 16:47
Dennism schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:57:
Ik lees trouwens net op de TW forums dat de performance boost mogelijk komt omdat sommige AMD GPU's voor de patch of driver update niet 100% belast werden, wat nu wel zo is. Moet zeggen dat ik me daar wel in kan vinden, want dinsdag vond ik mijn PC al redelijk stil tijdens het gamen, terwijl het ggeluid nu meer overeenkomt met zoals ie klinkt tijdens andere games.
Mijn 2500k is max 60% en mijn gtx770 max 40% belast :(. Snap ook niet waarom mijn cpu meer moet werken op de map, dan tijdens het rts gedeelte :/.

Wat ik mis uit de oude rome is dat je een factie om een stad kan vragen. Een ally had namelijk mij geholpen, maar die stad is midden in mijn rijk, wat best onhandig is.
Verder zouden meer filters handig zijn. Het liefst zoveel als bij simcity :P

[ Voor 16% gewijzigd door CB org op 08-09-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297997

Ik ben ondertussen met 3 campaigns bezig, mijn Let's Play voor Arverni op normal difficulty is erg leuk maar niet echt lastig. Maar beginnen in Europa vind ik wel cool.

Ook ben ik met Macedon bezig, de regio is erg leuk rondom Sparta en Thrace enzo maar vind de units gewoon minder leuk. Zoals ik wel wist zijn het natuurlijk veel spearman en hoplites en dat speelt gewoon heel anders dan de units van Arverni. Ik vind het wel enorm tof dat je voor de generals zoveel verschillende keuzes kan maken wat betreft hun main-unit.

Als laatst speel ik nu met Parthia, en dan begin je helemaal in het midden-oosten. Standaard difficulty is al hard en heb de difficulty ook nog eens op hard gezet, en met deze campaign merk ik echt dat het een uitdaging is. Er zitten enorm veel sterkte stammen om mij heen met veel horse archers (en ik heb het idee dat als jij ze bestuurd ze niet helemaal goed werken). Ik heb erg veel moeite gehad om een paar steden over te nemen maar dat maakt het enorm spannend. Battles win ik ook niet zo gemakkelijk en ik moet soms echt goed mijn keuzes overwegen. Het is ook wel fijn dat je niet midden in de oorlog van Rome zit, bij mij zijn de turns namelijk een halve tot 1 minuut ten opzichte van ruim 2 minuten als je in Europa zit.

Als iemand dus nog een uitdagende campaign wil, kies Parthia of misschien ook wel Pontus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
Ik merk dat eigenlijk altijd als ik een siege de cpu bij de laatste beurt mij aanvalt. Nou prima, maar op het slagveld blijft hij vervolgens een beetje in z'n stad zitten niksen.. Gebeurt echt elke keer. Meer mensen last van?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Anoniem: 297997 schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:26:
Ik ben ondertussen met 3 campaigns bezig, mijn Let's Play voor Arverni op normal difficulty is erg leuk maar niet echt lastig. Maar beginnen in Europa vind ik wel cool.

Ook ben ik met Macedon bezig, de regio is erg leuk rondom Sparta en Thrace enzo maar vind de units gewoon minder leuk. Zoals ik wel wist zijn het natuurlijk veel spearman en hoplites en dat speelt gewoon heel anders dan de units van Arverni. Ik vind het wel enorm tof dat je voor de generals zoveel verschillende keuzes kan maken wat betreft hun main-unit.

Als laatst speel ik nu met Parthia, en dan begin je helemaal in het midden-oosten. Standaard difficulty is al hard en heb de difficulty ook nog eens op hard gezet, en met deze campaign merk ik echt dat het een uitdaging is. Er zitten enorm veel sterkte stammen om mij heen met veel horse archers (en ik heb het idee dat als jij ze bestuurd ze niet helemaal goed werken). Ik heb erg veel moeite gehad om een paar steden over te nemen maar dat maakt het enorm spannend. Battles win ik ook niet zo gemakkelijk en ik moet soms echt goed mijn keuzes overwegen. Het is ook wel fijn dat je niet midden in de oorlog van Rome zit, bij mij zijn de turns namelijk een halve tot 1 minuut ten opzichte van ruim 2 minuten als je in Europa zit.

Als iemand dus nog een uitdagende campaign wil, kies Parthia of misschien ook wel Pontus! :)
Maar hoe kan het moeilijk zijn als je bij iedere veldslag een herioc victory haalt zo ongeveer? Want dat is het effect van op normal spelen. Normal = gewoon geen AI. Of voor mensen die voor het eerst total war spelen. Maar hij is zo belabberd slecht. Zelfs op moelijker niveau. Als je strategie 101 hebt gevolgd ooit, kan je altijd van de ai winnen met 2 of 3 erg simpele manoeuvres en zelf nauwelijks casualties. Ook de diepgang is er weer wat verder uitgehaald. Ik had is een keer gehoopt op een AI die je niet kon verslaan met je ogen dicht terwijl je met je hoofd op je toetsenbord ramt maar helaas. Dat blijkt wat te hoog gegrepen voor CA, maar dat ze zelfs basis dingen als een Flank?Feign flank niet kunnen opvangen, of iets als een hol centrum dat blijf ik toch erg jammer vinden. Het spel is gewoon niet meer leuk op het moment dat je weet dat je ongeveer iedere veldslag wint zonder al te veel moeite.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om te kijken of ze bij deze save ook de campaign map niet meer kunnen besturen met het toetsenbord?
http://www.filedropper.com/rome249bcmeh

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:01
Tsurany schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:47:
Gisteren had ik een battle waarom mijn havenstad werd aangevallen vanuit land en zee, en ik was in de veronderstelling dat ze niet via de haven naar binnen konden. Kwamen die bootjes dus mooi netjes op het victory punt binnengevaren, de soldaten sprongen eraf en begonnen dus het victory punt te veroveren. Gelukkig konden mijn speermannetjes heel snel rennen, dat was erg close :)

Verder is de AI inderdaad niet heel slim met een ommuurde stad aanvallen. Ze proberen de gate open te branden, maar als je maar genoeg archers op de muur hebt staan dan kun je ze redelijk goed tegenhouden. En al gaat de poort stuk en open, naar binnen willen ze niet nee (geef ze eens ongelijk met zo'n formatie speren daarachter!). Daarnaast zag ik ze ook een omtrekkende beweging maken om het bij een andere gate te proberen waar ik geen verdediging had staan. Gelukkig is dwars door de stad rennen naar de andere kant sneller dan omlopen, maar ik vond het wel een aardige move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermouse
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-03 16:45
Net even rome 2 gespeeld, direct campaign met de germanen. Kan je net zoals vroeger de score zien van de andere faction op vlak van economie en sterkte legers? (ik herinner me zo'n knopje van in rome 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-06 16:09

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zeggen jullie dat dit spel zijn 35 euro waard is of niet?
Ik weet niet wat ik ervan moet denken, vrijwel iedereen is negatief over de wachttijden en ik vermoed dat mijn Phenom ii 965 daar niet in helpt...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 18:06
Weet iemand het verschil tussen Principes en Legionaries? Ze hebben zowat identieke stats... en dezelfde funtie (sword/board). Zelfde abilities. Vind het vreemd dat ze twee verschillende units die ZO veel op elkaar lijken er in stoppen :?

Verder... kan iemand confirmen of dit waar is: Auxiliary barracks zijn exclusief voor Rome en hiermee kun je alle units van alle andere factions mee recruiten. Dat is wat ik vermoed... klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-07-2023
kuusj98 schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:56:
Ik weet niet wat ik ervan moet denken, vrijwel iedereen is negatief over de wachttijden en ik vermoed dat mijn Phenom ii 965 daar niet in helpt...
Ik heb een vergelijkbare processor en hij loopt prima. De wachttijden zijn wel iets langer dan bij voorgaande delen, maar ik denk dat iedereen daar last van heeft. Voor de rest is het een prima spel, maar het heeft nog wat patches en mods nodig. Heb er momenteel al een paar draaien en het maakt het spel er al een stuk leuker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
yinx84 schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:59:
Weet iemand het verschil tussen Principes en Legionaries? Ze hebben zowat identieke stats... en dezelfde funtie (sword/board). Zelfde abilities. Vind het vreemd dat ze twee verschillende units die ZO veel op elkaar lijken er in stoppen :?
Wikipedia: Marian reforms

In Rome 1 was het nog een speciaal event maar in Rome 2 gebeurt het toch een beetje "stiekem" allemaal.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Pkunk schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:08:
[...]

Wikipedia: Marian reforms

In Rome 1 was het nog een speciaal event maar in Rome 2 gebeurt het toch een beetje "stiekem" allemaal.
Ah, het is dus meer een stukje historische accuraatheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik vind het zeker zijn geld waard. Wachttijden vallen bij mij reuze mee (i5 2500k op 4,5 ghz), en ik heb "show enemy moves" aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Laatst online: 04-06 20:39

Hierkomik

Zo dan...

Als je al vaker TW games hebt gespeeld en je vindt de setting leuk, dan; ja.
Als dit je eerste TW game zou worden, zou ik zeggen: begin eerst met een van de andere TW games (en kies daarbij de setting die jij het leukst vindt) die je goedkoop kan kopen tegenwoordig en waar de bugs uit zijn etc. Die zullen ook nog eens een stuk beter lopen op je PC.

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:05
Jeetje wat is deze game onvriendelijk voor nieuwkomers...

Zit een prologue in de game. Je krijgt de standaard onzin als selecteer je troepen en beweeg ze. Maar alle tips verdwijnen zo snel dat je de game moet pauzeren om ze te lezen...

Daarnaast wordt er veel te weinig informatie gegeven over de geschikte formaties...Taalgebruik is ook verwarrend. Game zegt dat downhill battles voordelig zijn. Ik neem aan dat game bedoelt dat vechten tegen downhill gunstig is...

Maargoed het ergste is dat je niet kunt saven. Na een gewonnen veldslag werd mij opgedragen een dropje aan te vallen. Blijkt dus dat mijn leger nog half dood is... Winkans 5%. Vervolgens krijg ik verder geen enkele aanwijzing tijdens het gevecht. Natuurlijk verlies ik de battle en ik denk ik retreat. Nee hoor dat kan niet.. Twee opties: retry of exit to main menu...

Echt een game waarbij elk perspectief is verloren en de makers helemaal "in" de game zitten. Een tutorial moet de basis van de game uitleggen en het moet niet mogelijk zijn de speler met een onmogelijke battle op te zadelen. Save optie lijkt me ook wenselijk...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
sdk1985 schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:54:

Zit een prologue in de game. Je krijgt de standaard onzin als selecteer je troepen en beweeg ze. Maar alle tips verdwijnen zo snel dat je de game moet pauzeren om ze te lezen...

Daarnaast wordt er veel te weinig informatie gegeven over de geschikte formaties...Taalgebruik is ook verwarrend. Game zegt dat downhill battles voordelig zijn. Ik neem aan dat game bedoelt dat vechten tegen downhill gunstig is...

Maargoed het ergste is dat je niet kunt saven. Na een gewonnen veldslag werd mij opgedragen een dropje aan te vallen. Blijkt dus dat mijn leger nog half dood is... Winkans 5%. Vervolgens krijg ik verder geen enkele aanwijzing tijdens het gevecht. Natuurlijk verlies ik de battle en ik denk ik retreat. Nee hoor dat kan niet.. Twee opties: retry of exit to main menu...

Echt een game waarbij elk perspectief is verloren en de makers helemaal "in" de game zitten. Een tutorial moet de basis van de game uitleggen en het moet niet mogelijk zijn de speler met een onmogelijke battle op te zadelen. Save optie lijkt me ook wenselijk...
Ben het helemaal met je eens. Dit probleem had ik met Shogun 2 ook al. Pas na enkele weken spelen begin je het spel redelijk te begrijpen. De tutorial is okay voor de basics, maar het spel zelf is veel complexer.

Ik ben nu aan het lezen over modifiers en hidden stats... wealth vs income en andere rare complexe zaken. Ik ben best goed in begrijpend lezen, maar als men het over modifiers op modifiers gaat hebben haak ik al snel af. Ik snap wel dat je dit nooit allemaal in een tutorial kan krijgen, maar je wordt als beginner wel heel erg in het diepe gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Trouwens, als je een auxiliary barrack hebt... wat bepaalt wat je wel/niet kunt recruiten? Ik zie in de encyclopedia bijvoorbeeld dat je archers zou kunnen recruiten bij een lvl III barrack, maar ik zie ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 11:46
yinx84 schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:08:
[...]

Ben het helemaal met je eens. Dit probleem had ik met Shogun 2 ook al. Pas na enkele weken spelen begin je het spel redelijk te begrijpen. De tutorial is okay voor de basics, maar het spel zelf is veel complexer.

Ik ben nu aan het lezen over modifiers en hidden stats... wealth vs income en andere rare complexe zaken. Ik ben best goed in begrijpend lezen, maar als men het over modifiers op modifiers gaat hebben haak ik al snel af. Ik snap wel dat je dit nooit allemaal in een tutorial kan krijgen, maar je wordt als beginner wel heel erg in het diepe gegooid.
Ik begin meestal gewoon 3x opnieuw binnen de eerste 25 beurten oid om de basics in ieder geval goed te krijgen. En dan schroef ik de difficulty omhoog en begin met leuke factie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Als je een nieuwe campaign start zie je ook de difficulty van die factie. Rome is easy, de Greek States zijn hard. Oftewel met Rome beginnen, zodat je alle aspecten leert, daarna een moeilijkere factie pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:18
yinx84 schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:10:
Trouwens, als je een auxiliary barrack hebt... wat bepaalt wat je wel/niet kunt recruiten? Ik zie in de encyclopedia bijvoorbeeld dat je archers zou kunnen recruiten bij een lvl III barrack, maar ik zie ze niet.
Volgens mij moet je kijken naar welke mercenaries in die provincie te recruiten zijn. Het worden dan geen mercenaries, maar auxillairies.

Mijn eerste echte campaign met Rome op hard (dubbele unitsizes, dubbel aantal units per leger en Radious mod) verloopt overigens wel vreemd. Ik ben redelijk rustig begonnen en na zo'n 40 turn heb ik op Lilybaem na, Italië onder controle. Echter zijn Egypte, de Seleucids en de Suebi al uitgestorven en heeft Cartage alleen nog wat vlootjes over die aan attrition lijden.
Vind het wel jammer, aangezien het in de tijspanne redelijk bepalende volkeren waren.

[ Voor 33% gewijzigd door Melniek op 08-09-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 14:43
Hierkomik schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:50:
[...]

Als je al vaker TW games hebt gespeeld en je vindt de setting leuk, dan; ja.
Als dit je eerste TW game zou worden, zou ik zeggen: begin eerst met een van de andere TW games (en kies daarbij de setting die jij het leukst vindt) die je goedkoop kan kopen tegenwoordig en waar de bugs uit zijn etc. Die zullen ook nog eens een stuk beter lopen op je PC.
Welke zou je aanraden? Vind dit wel een goed idee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Empire is leuk om mee te beginnen, maar Rome 2 is ook erg leuk hoor. Er wordt misschien veel geklaagd, maar het is echt een leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:18
Ik zou juist niet een andere TW game aanraden, omdat dit deel toch wel aanzienlijk anders aanvoelt dan het laatste deel wat ik gespeeld heb, NTW. Zowel het combatgedeelte als de campaign map hebben de nodige veranderingen ondergaan.
Ik vind het verschil in gameplay tussen NTW en RTW2 groter, dan tussen RTW en NTW. Over Shogun 2 kan ik niet oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 14:43
Maar mensen zeggen dat het een heel lastig spel is voor beginners, en om dan gelijk n spel te kopen terwijl ik nog geen van de versies eerder heb gespeeld is misschien wel lastig als dit spel niet beginners vriendelijk is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
De andere versies zijn net zo lastig voor beginners, maar dat is iedereen ondertussen vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirke schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:14:
Gisteren had ik een battle waarom mijn havenstad werd aangevallen vanuit land en zee, en ik was in de veronderstelling dat ze niet via de haven naar binnen konden. Kwamen die bootjes dus mooi netjes op het victory punt binnengevaren, de soldaten sprongen eraf en begonnen dus het victory punt te veroveren. Gelukkig konden mijn speermannetjes heel snel rennen, dat was erg close :)
Ja ze kunnen dus enkel aanmeren op het zand stuk maar ze kunnen niet de stenen kades gebruiken. Daardoor is er een limiet aan het aantal schepen dat kan afmeren terwijl er kades genoeg zijn voor een hele vloot. Dat zou het net wat spannender maken, die drie schepen versla je meestal zo. Moet je er wel rekening mee houden :+
Verder is de AI inderdaad niet heel slim met een ommuurde stad aanvallen. Ze proberen de gate open te branden, maar als je maar genoeg archers op de muur hebt staan dan kun je ze redelijk goed tegenhouden. En al gaat de poort stuk en open, naar binnen willen ze niet nee (geef ze eens ongelijk met zo'n formatie speren daarachter!). Daarnaast zag ik ze ook een omtrekkende beweging maken om het bij een andere gate te proberen waar ik geen verdediging had staan. Gelukkig is dwars door de stad rennen naar de andere kant sneller dan omlopen, maar ik vond het wel een aardige move.
Bij mij wilden ze wel naar binnen maar een enkele groep legionaires houd makkelijk drie-vier enemy groepen spearmen op afstand. Echter bij mij was het zo dat de versterkingen aan de andere kant waren afgemeerd en die daar bleven staan tot de battle afgelopen was.

Zelf geen past van gehad. Maar de pijltjes maken toch redelijk duidelijk waar je heen moet?
Downhill battles betekent dat jij op de heuvel staat en naar beneden (down the hill) vecht. De vijand moet de heuvel op vechten (up the hill).

Je kan normaliter gewoon saven, volgens mij ook in de prologue. Ik heb meerdere malen gesaved.
yinx84 schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:10:
Auxiliary troepen waren ondersteunende troepen die bestonden uit niet Romeinse soldaten. Dat waren dus lokaal beschikbare troepen. Boogschutters en Hoplites uit Griekenland bijvoorbeeld, spearmen uit Italie.
Melniek schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:45:
Mijn eerste echte campaign met Rome op hard (dubbele unitsizes, dubbel aantal units per leger en Radious mod) verloopt overigens wel vreemd. Ik ben redelijk rustig begonnen en na zo'n 40 turn heb ik op Lilybaem na, Italië onder controle. Echter zijn Egypte, de Seleucids en de Suebi al uitgestorven en heeft Cartage alleen nog wat vlootjes over die aan attrition lijden.
Vind het wel jammer, aangezien het in de tijspanne redelijk bepalende volkeren waren.
Het leuke is wel dat het elk potje anders is. Soms is het ene volk in de overwicht en soms het andere volk.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 08-09-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Pkunk schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:03:
Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om te kijken of ze bij deze save ook de campaign map niet meer kunnen besturen met het toetsenbord?
http://www.filedropper.com/rome249bcmeh
En hier een mogelijke fix:
http://forums.totalwar.co...029&viewfull=1#post665029

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net door een ally gevraagd in een oorlog mee te helpen. Sure, ik stuur m'n Ninth Legion wel.
Next turn.
Pre emptive strike incomming.

Ik was direct Lilybaeum kwijt en raakte snel daarna Karalis en Alalia kwijt. Om verder verlies te voorkomen moest snel m'n legers en vloten redigeren van de Adriatic naar de Tyrrhenian. Gelukkig was mijn grote campaign op de oostkust van de Adriatic ten einde en had Sparta een vloot gestuurd om de overgebleven vijandige vloten op te jagen en te vernietigen.
Al snel was mijn eerste legioen ter plaatse maar werd het een kat en muis spel. Pas toen twee andere legioenen ter plaatse waren kon ik alle drie de steden weer innemen en behouden. Mijn vloot joeg de vijand steeds verder op. Nu is de rust weer hersteld en vaart mijn Ninth Legion naar de vijandige steden voor een wraakmissie.

Het grootste probleem was dat ik drie steden kwijt raakte die een belangrijk onderdeel waren van voedselproductie. Door een voedseltekort liep de onrust sterk op en deserteerden diverse troepen van mijn laatste legioen in de Adriatic. Helaas heb ik hier geen militaire basis dus moet ik deze terug transporteren naar Rome om de verliezen aan te vullen.

Om het voedsel probleem te counteren wilde ik met een snelle land oorlog Massalia innemen. Helaas verliep de eerste aanval desastreus doordat het gehele vijandelijke leger uit slingers bestond. Ik heb me terug getrokken en diverse cavalery units getrained. Een verdere aanval heeft hun slinger legers volledig gedecimeerd. Helaas kon ik niet direct hun stad innemen en besloot ik me terug te trekken. Wegens gebrek aan een marine in die regio bleef het een kat en muis spel tussen land aanvallen van mij en haven blokkades van Massalia.

Vanuit Rome een nieuw legioen laten oprukken en vervolgens met mijn al aanwezige legioen Massalia aangevallen om ook dit kleine kat en muis spel te beëindigen. De stad ingenomen en, zoals ik al vermoede gezien het formaat van de stad op de kaart, bezit ik nu een zeer sterk ontwikkelde stad.

Uiteindelijk maar weinig gebieden ingenomen, wel de rust laten wederkeren in de Adriatic, mijn fout om blind mijn vriend te steunen hersteld en Massalia ingenomen waardoor ik tevens een extra buffer heb tegen Gallische invallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 21:18

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Game zegt dat downhill battles voordelig zijn. Ik neem aan dat game bedoelt dat vechten tegen downhill gunstig is...
[...]
Maargoed het ergste is dat je niet kunt saven.
Inderdaad, dat viel mij ook al op. Dat saven is ook een groot gemis, ik snap niet waarom dat er niet inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio

Bij de eerste campaign van Rome begeleiden ze je ook nog. Met elk dingentje verschijnt er ook informatie & tips met een link naar filmpjes om het meer uitteleggen. Lijkt wel of dit meer een tutorial is dan prologue.

Anyway... spel is wel simpel... (tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263398

ik vermaak me goed met deze game, echter het wachten op de volgende buurt is wel vervellend lang.

Tevens, ik had de een campagne als Sparta gestart, echter de hoplites vond ik geen hoplites, die speren die ze dragen zijn echt kort....
iemand anders dit al opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457080

Zowel met Rome als Sparta een Campaign aan het spelen.

Met beide tot aan turn 80/85 gekomen en het valt me op dat de AI geen uitgebreide legers heeft :-(

Altijd een overdreven hoeveelheid slingers... een 6x zwakke infantry en 1x generaal. ( 90% van de legers zijn ongeveer zo opgesteld in turn 80!? )

Dit maakt het spel gewoonweg saai en nutteloos, had gehoopt dat het te maken had met de turns en dat na verloop van tijd de andere factions zich wel zullen "evolueren" maar njiet.

Heeft iemand dit ook voor in hun campaigns?
Valt dit enigzins op te lossen of is het wachten op de volgende patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een gok van mij is dat het veel oude legers zijn die niet geupgrade worden. Legers worden niet volledig verslagen, blijven hertrainen en ze blijven dus met zwakke legers rondlopen. Als je mijn verhaal van een stukje terug leest zie je dat ik er ook last van had. Vijand had twee legers met voornamelijk slingers. Ik had geen cav dus ging er volledig stuk op. Ze blijven je legionaires gewoon outrunnen. Maar met vijf units cav heb ik al hun slingers gesloopt.

Dit is echt iets wat gepatched moet worden, lijkt me niet iets wat een speler makkelijk aan kan passen. Wellicht met een AI mod maar daar gaat ook veel werk in zitten.

Wellicht hadden ze de progressie van de speler veel te laag ingeschat? Ik merk dat ik de Marius reforms al vrij snel had terwijl ik historisch gezien nog flink wat jaren had moeten wachten. Wat dat betreft lopen wij als spelers ver voor op de prognose en kan de AI daar niet mee om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
http://forums.totalwar.co...6684d1b42e932037d7ca67e26

Mensen met 4-core moeten dit eens proberen, in specifiek de post waarbij degene een applicatie post om dit process gaande te houden.

Ik kan nu met een stabiele FPS op 1080 spelen(extreme) met een 4850 / Phenom II x4 940.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een afleiding van alle bugs :)

En wat mods:
Vrijwel alle factions speelbaar
Generaal kan 40 units commanderen
Special Abilities Be Gone!
Increase unit size

Graphics injector

Raious Mods:
Eerste AI Mod
Economy Mod (schijnt AI te helpen, hebben vaak honger problemen)
Battle Mod
Campaign Mod

Bovenstaande mods in een enkele package

[ Voor 89% gewijzigd door Tsurany op 09-09-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Laatst online: 11-06 20:15
De co-op multiplayer is best grappig! De turns gaan na elkaar, en wanneer 1 van de 2 een aanval ergens op doet kan je spectaten. Tijdens het deployen maar ook tijdens het gevecht kan je dan manschappen 'giften' aan de ander zodat die ook wat te doen heeft.

Een andere manier: Als je in de buurt ben met je leger en de ander plaatst een aanval zal je gevraagd worden als re-enforcement ondersteuning te leveren.

Helaas zitten er ook nog een aantal onoverkomelijke bugs in. Zo loop ik met een vriend vast als ik de oorlog verklaar aan een andere Faction. Nadat ik de oorlog verklaar moet hij zeggen of hij aan mijn kant staat. Daarna loopt de game vast en onder taakbeheer zelfs: 'Not Responding'.

Ook duren de CPU turns ongeveer 3x zo lang om door te lopen dan bij een singleplayer game.

Conclusie: zit heel veel potentie in als de buxfixes zijn doorgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Net pas (weinig tijd) de proloog afgemaakt en ik moet zeggen dat het spel me langzaam gaat bevallen. Ik ben geen doorgewinterde total war speler, al heb ik aardig wat tijd versleten in MTW2 en heb toch al een battle of twee verloren. Op een of ander manier speelt het tijdens een battle anders dan MTW2, ik merk dat ik een andere speelstijl zal moeten gebruiken, weet alleen niet wat er anders is.

Merk wel op dat het spel, voor wat mij betreft, veel te snel gaat. Zodra er twee units bij elkaar komen is er vrijwel meteen een van hun die al "wavered" en vrij snel de aftocht blaast. Het geeft een haastig gevoel en geen gevoel van epische gevechten.
Ook lijkt het me een beetje vreemd dat als je met 59 andere hastati vecht tegen 60 betere vijanden, je al wegrent als er nog 39 kameraden levend zijn, terwijl je links van je, op nog geen 500 meter 200 vriendelijke troepen op jouw vijand af ziet rennen. Met andere woorden, wat mij betreft geven de troepen te snel op/gaan te snel dood, bij MTW2 had je nog de tijd om flanken te versterken tijdens het gevecht, ik heb nu het gevoel dat ze er moeten staan voordat het begint, anders houdt het snel op. Een beetje gevecht is na 5 minuten al weer over, had vroeger meer het gevoel van voldoening als ik na 20 minuten de laatste "routers" het veld uitjoeg.
Verder vind ik de UI ook erg rommelig en onduidelijk. Misschien komt het de shogun spelers bekend voor, maar ik vind het lastig om tijdens de battle de juiste mannen te vinden, mijn generaal ben ik constant aan het zoeken, ondanks de grote ster op zijn unit card en in de campaign map ben ik constant op zoek naar de uitleg van functies, de upgrade mogelijkheden etc.

Zal wel een kwestie van wennen zijn, maar zoals al opgemerkt, niet een spel dat heel open staat voor beginnelingen (misschien wel qua moeilijkheid, maat niet qua overzichtelijkheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Wat ik persoonlijk vaag vind in het spel is het volgende:

Een vijand valt jou stad aan, maar verliest, omdat jou troepen/stad 90% kracht heeft en de vijand maar 10%.

1) Waarom sturen ze eerst geen spy om de stad te verkennen, om te zien welke troepen er zijn?

2) Als ze verloren hebben en ze zwaar hebben geleden onder manschappen, vallen ze toch weer aan bij de volgende turn met dezelfde troepen aan die eerst al geen kans hadden en nu al helemaal niet meer, omdat de helft dood is en zwaar gewond zijn door de vorige battle.

3) Constante spy's, champions etc. Ik had één spy die ze probeerde te briben en mislukte. De volgende turn had ik hun champion gebribed. Volgende turn stond er weer een nieuwe champion van hun en wederom een fail, waarna er gelijk een spy bij kwam en die had ook een fail op mijn spy. De volgende turn had ik een fail dus er was niets gebeurd. De turn erna stonden er opeens 5 spys/champions/anderiets om mijn spy heen.... waarom in hemelsnaam?

4) Mijn spy heeft bv 95% kans op slagen op een concealed blade, maar na 5 of 6 turns was het nog steeds een fail (op verschillende units), dat is toch niet 95% succeed of begrijp ik het niet goed??

5) Constante oorlog met iedereen. Ik kan maar geen vrede sluiten of onderhandelen?

6) Vijanden die still blijven staan als je op een afstand schiet op ze en dus dood je langzaam hun hele leger veilig van een afstand.

7) Komt een nieuwe factie bij en de volgende turn is hij alweer weg (dood)?

zijn dit nou dus allemaal bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ferio schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:22:
6) Vijanden die still blijven staan als je op een afstand schiet op ze en dus dood je langzaam hun hele leger veilig van een afstand.
Dit is al sinds medieval 2 (en misschien Rome 1) al een bug, vooral bij sieges, maar ook bij gewone battles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Wat ik persoonlijk vaag vind in het spel is het volgende:

Een vijand valt jou stad aan, maar verliest, omdat jou troepen/stad 90% kracht heeft en de vijand maar 10%.

1) Waarom sturen ze eerst geen spy om de stad te verkennen, om te zien welke troepen er zijn?

2) Als ze verloren hebben en ze zwaar hebben geleden onder manschappen, vallen ze toch weer aan bij de volgende turn met dezelfde troepen aan die eerst al geen kans hadden en nu al helemaal niet meer, omdat de helft dood is en zwaar gewond zijn door de vorige battle.

3) Constante spy's, champions etc. Ik had één spy die ze probeerde te briben en mislukte. De volgende turn had ik hun champion gebribed. Volgende turn stond er weer een nieuwe champion van hun en wederom een fail, waarna er gelijk een spy bij kwam en die had ook een fail op mijn spy. De volgende turn had ik een fail dus er was niets gebeurd. De turn erna stonden er opeens 5 spys/champions/anderiets om mijn spy heen.... waarom in hemelsnaam?

4) Mijn spy heeft bv 95% kans op slagen op een concealed blade, maar na 5 of 6 turns was het nog steeds een fail (op verschillende units), dat is toch niet 95% succeed of begrijp ik het niet goed??

5) Constante oorlog met iedereen. Ik kan maar geen vrede sluiten of onderhandelen?

zijn dit nou dus allemaal bugs?
1) Geen idee, ze vallen aan met de troepen die ze hebben blijkbaar.
2) Misschien hebben ze geen stad meer en moeten ze wel aanvallen i.v.m. attition? Heb zelf geen last van dit probleem behalve in de situatie die ik net schets.
3) Zelf geen last van, ze maken het me soms wel moeilijk, maar van extremen geen last.
4) Ja, komt helaas vaak voor
5) Als ik de oorlog aan het winnen ben, krijg ik juist vaak vredesverzoeken, soms zelfs dat ze wel onder mijn gezag willen komen.
6) AI foutje lijkt me, zijn er helaas wel meer.
7) Komt dat vaak voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
harmen1987 schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:33:
[...]

1) Geen idee, ze vallen aan met de troepen die ze hebben blijkbaar.
2) Misschien hebben ze geen stad meer en moeten ze wel aanvallen i.v.m. attition? Heb zelf geen last van dit probleem behalve in de situatie die ik net schets.
3) Zelf geen last van, ze maken het me soms wel moeilijk, maar van extremen geen last.
4) Ja, komt helaas vaak voor
5) Als ik de oorlog aan het winnen ben, krijg ik juist vaak vredesverzoeken, soms zelfs dat ze wel onder mijn gezag willen komen.
6) AI foutje lijkt me, zijn er helaas wel meer.
7) Komt dat vaak voor?
2) Dat is juist het rare, ze hebben namelijk gewoon 3 steden.

3) Vond het behoorlijk irritant, ik denk dat ik uiteindelijk binnen een paar turns een aantal heb gedood en een aantal heb over laten lopen.

5) Nooit een verzoek gehad, ik maak ze allemaal maar af. Gisteren zelfs nog een vredesverzoek gedaan en die wezen ze af terwijl ze nog maar 1 stad hadden en ik de andere 3 had overgenomen, ohja en onze "krachten" waren nog steeds gelijk... nog een bug?

7) Gisteren 2 keer... Kwam een nieuwe factie bij werd er gezegd, en de volgende turn wou ik gaan kijken of ik iets van kon traden met ze, maar toen ik weer aan de beurt was een bericht dat hij alweer weg was... lol... ohja en zijn nieuwe facties altijd hostile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nummer 5 is inderdaad een punt dat aardig wat aandacht mag krijgen. Soms werkt het prima en soms werkt het ook erg matig. In mijn campaign kreeg ik genoeg vredesverzoeken, soms wel en soms niet geaccepteerd. Hangt er een beetje vanaf.

Nummer 6 komt vaak voor en ook bij eerdere spellen. In Medieval 2 was het zeer eenvoudig om met de Longbowmen van de Engelsen een heel leger af te slachten zonder dat ze jou aan durfden te vallen.

Nummer 7 kan vaak voorkomen. Een nieuw volk ontstaat als rebellen een stad innemen. Als die vervolgens terug verovert wordt is dat volk weer vernietigd. Komt omdat we geen rebel factions meer hebben, elke stad die door rebellen wordt ingenomen is een nieuwe faction.

Nummer 1, 2 en 3 zijn AI problemen die al in meerdere Total War games zitten en inderdaad gefixt zouden mogen worden.

Nummer 4 is ook al een lang bekend probleem in meerdere Total War games. Een 95% kans betekent niet dat je ook 95% kan hebt op een bepaalde afloop vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
Gebruiken jullie al mods? Vooral die van Radious zijn erg goed. Gevechten duren iig al een stuk langer bij mij.

http://www.twcenter.net/f...l-War-Rome-II-Mod-Threads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Silv schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:32:
Gebruiken jullie al mods? Vooral die van Radious zijn erg goed. Gevechten duren iig al een stuk langer bij mij.

Nog niet, weet niet of dat handig is met al die regelmatige updates nu. Wil na een paar weken wel wat mods erop gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457080

Waarschijnlijk rebellen die een stad overnemen, dan wordt dit automatisch een nieuwe faction geloof ik.

Als de vijand natuurlijk in de buurt een leger heeft klaarstaan pakt die dezelfde turn de stad terug in en is de faction ook destroyed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog niet, wel van plan. Echter zijn er nu teveel losse mods en te weinig mod packs. Ik wacht liever een tijdje tot de meeste bugs door CA gefixt zijn en er een goede, stabiele modbase is. Speel voorlopig nog even Vanilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284985

Jazeker, ik gebruik zijn volledige mod pack in combinatie met de 2 turns per jaar. In ieder geval is het een stuk beter dan vanilla. Ik ben nu bezig met Parthia op Legendary, als iemand hier een uitdaging zoekt doe dan het volgende:

1) Start een legendary campaign als Parthia met de Radious mods.
2) Join de war van je ally in turn 3/4
3) Overleef een war aan 3 kanten en probeer uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Poeh Parthia op Legendary... Ik vind het aardig lastig al op hard. Kun jij goed overweg met die horse archers en skirmishers?
Bij mij rennen ze op de enemy af en net voordat ze binnen range zijn (ook van hun horse archers) rennen ze weer terug zonder een schot te lossen.

in Rome Total War konden ze nog een mooi cirkeltje rijden, maar zelfs als ze dat niet deden schoten ze aardig wat man dood. Nu vind ik ze echt nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Laatst online: 04-06 20:39

Hierkomik

Zo dan...

Anoniem: 297997 schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:07:
Poeh Parthia op Legendary... Ik vind het aardig lastig al op hard. Kun jij goed overweg met die horse archers en skirmishers?
Bij mij rennen ze op de enemy af en net voordat ze binnen range zijn (ook van hun horse archers) rennen ze weer terug zonder een schot te lossen.

in Rome Total War konden ze nog een mooi cirkeltje rijden, maar zelfs als ze dat niet deden schoten ze aardig wat man dood. Nu vind ik ze echt nutteloos.
Ik zou horse archers sowieso altijd handmatig bedienen. En die Cantabran Circle (sp?) had eigenlijk vrij weinig nut. Sterker nog, het maakte je erg vulnerable voor cavalry van je tegenstander.

Gewoon in bereik lopen en dan een volley en weer even terug lopen etc. Kost veel micro, maar is wel het beste. Ik doe dat eigenlijk met alle skirmishers op die manier.

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online

Ik zie wel al een mod die mijn grootste probleem aanpakt, namelijk dat units zo snel opgeven terwijl meer dan 50% van hun mannen nog overeind staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
Hierkomik schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:31:
[...]

Ik zou horse archers sowieso altijd handmatig bedienen. En die Cantabran Circle (sp?) had eigenlijk vrij weinig nut. Sterker nog, het maakte je erg vulnerable voor cavalry van je tegenstander.

Gewoon in bereik lopen en dan een volley en weer even terug lopen etc. Kost veel micro, maar is wel het beste. Ik doe dat eigenlijk met alle skirmishers op die manier.
Net even geprobeerd, speelt best lekker eigenlijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Bjorn89 schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:58:
http://forums.totalwar.co...6684d1b42e932037d7ca67e26

Mensen met 4-core moeten dit eens proberen, in specifiek de post waarbij degene een applicatie post om dit process gaande te houden.

Ik kan nu met een stabiele FPS op 1080 spelen(extreme) met een 4850 / Phenom II x4 940.
misschien is het voor sommigen ook de moeite waard om timerresolution te proberen (gratis versie schijnt het gewoon te doen met win7 64.)
http://www.lucashale.com/timer-resolution/

dit zorgt ervoor dat er geen cores in de hogere c states gaan zodra ze even niks te doen hebben, windows in power plan op max performance zitten doet misschien hetzelfde, je kan ook in de bios wat c states uitzetten, maar dan heb je natuurlijk een hoger idle verbruik, wel de meest zekere manier om te testen.

sommige spellen hebben last van dit soort powersaving meuk, anderen draaien gewoon prima.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
haarbal schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:00:
[...]

misschien is het voor sommigen ook de moeite waard om timerresolution te proberen (gratis versie schijnt het gewoon te doen met win7 64.)
http://www.lucashale.com/timer-resolution/

dit zorgt ervoor dat er geen cores in de hogere c states gaan zodra ze even niks te doen hebben, windows in power plan op max performance zitten doet misschien hetzelfde, je kan ook in de bios wat c states uitzetten, maar dan heb je natuurlijk een hoger idle verbruik, wel de meest zekere manier om te testen.

sommige spellen hebben last van dit soort powersaving meuk, anderen draaien gewoon prima.
Je vergeet core unparking aswell :P, ik gebruik al deze mod maar het heeft vrij weinig zin omdat Rome een beetje fuxxed is met quadcores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
Zo net de eerste campaign met Rome afgerond moet zeggen het was idd wel heel makkelijk, maar toch goed vermaakt(54uur) :) nu nog even een save terug halen om binnen iets van 20beurten cultural victory te halen voor achievement :P volgens mij heeft nog niemand die als ik naar steam stats kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:05
Heb de onwinbare battle uit de tutorial alsnog gewonnen. Nep paarden sturen aan 2 kanten waardoor ai spearman voorop zette. Vervolgens met slingers kapot maken tot hij ging chargen. Dan er bovenop.

Na die battle begon een soort campaign en kon ik wel saven.\

Wel vreemd dat toen ik een turn terug ging, general recruitte, next turn deed ik vervolgens via zee werd aangevallen (terwijl ik geen boten had). Zonder general gewoon via land 8)7 .

[ Voor 26% gewijzigd door sdk1985 op 09-09-2013 21:19 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284985

Anoniem: 297997 schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:07:

Ze zijn wel wat moeilijker om te gebruiken ja, maar ze worden dan ook snel gold level qua experience. Probeer er 2 of 3 units van te hebben die dan een high priority target gewoon kiten. (Bijvoorbeeld vijandelijk olifanten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
net cultural victory gehaald ;) kennelijk heeft 0.03% toch die achievement al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 20:11
Echte fans kunnen het volgende filmpje maar beter niet kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij heeft wel zeer valide punten helaas. De AI is soms echt lachwekkend. Ik kan een heel vijandig leger afslachten door met twee cav units hun slingers aan te vallen en vervolgens alle spearmen achter me aan te krijgen die de vijand maar heeft. Dan hoef ik enkel rond te lopen en ze langs mijn ranged units te laten lopen. De AI heeft totaal niet door dat het zich bezighoud met twee zwakke units en het grotere gevaar links laat liggen.

Of het aanvallen van een stad, met twee siege weapons het hele vijandige leger naar de kloten schieten en op geen enkel moment komt het in ze naar voren dat dekking zoeken dieper in de stad een goed idee is of dat ze wellicht mij moeten aanvallen om het gevaar uit te schakelen.

Pathfinding is vreselijk. Ik had gisteren tijdens een siege twee stukken muur gesloopt een redelijk stuk uit elkaar. Mijn units weigerden gewoon om het linker stuk te gebruiken waardoor ik de vijand niet in kon sluiten en al mijn units door een enkele opening naar binnen moest pushen.

De AI weigert om een fatsoenlijke aanval op te zetten. Ze gaan achter onverdedigde steden aan maar ze zijn op geen enkel moment bezig met een fatsoenlijke opzet naar een grote verovering. Het blijft bij het besiegen van wat lege steden tot ze verslagen worden door een leger. Geen grote stacks die plots jouw land binnen komen stormen.
Boven mij op de map zitten een paar stammen die zich verenigd hebben. Als die met een paar sterke stacks omlaag komen stormen ben ik fucked. Echter kan ik er gewoon vanuit gaan dat het niet gaat gebeuren simpelweg omdat het niet gaat gebeuren.

Zelfde met capture points op open terrein, dat is gewoon te retarded. Je moet een waardeloze plek verdedigen omdat er een vlag staat? Waarom zo ik iets geven om die vlag? Waarom zou ik niet gewoon de heuvel verdedigen met m'n siege weapons er bovenop.

Ik snap precies wat hij bedoelt, het Total War genre is gewoon geweldig maar Rome 2 is op elk vlak een teleurstelling.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 10-09-2013 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Tsurany schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:29:
De AI weigert om een fatsoenlijke aanval op te zetten. Ze gaan achter onverdedigde steden aan maar ze zijn op geen enkel moment bezig met een fatsoenlijke opzet naar een grote verovering. Het blijft bij het besiegen van wat lege steden tot ze verslagen worden door een leger. Geen grote stacks die plots jouw land binnen komen stormen.
Voeg daar aan toe dat factions rond de middenlandse zee een fetish voor fleets hebben, je ziet ze enkel in hun havens liggen. Ik kon van noord-Italie helemaal naar Carthage lopen met mijn stack, onderweg alles ransacken wat ik pakte, en geen enkele keer werd ik ook maar aangevallen in vijandelijk gebied. Factions pakten regions weer terug als ik verder uit de buurt was.

Dit is exact de reden waarom ik niet verder speel. Campaign AI is compleet waardeloos :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Stomme vraag: als ik iets bouw wat m'n units een extra rank geven bij recruitment... geldt dat dan alleen voor de units die ik recruit in dat stadje, of alle units in de provincie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle bonussen zijn op basis van provincies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ik vind het qua indelen van gebouwen per provincie vaak lastig om een goede balans te vinden tussen oorlogsgerelateerde zaken en 'de rest'. Hoe bepalen jullie wanneer je een barrack bouwt of een farm? Bouw je in elke provincie barracks? Volgens mij heel onnodig maar wel verdomd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
SgtPoen schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:06:
[video]
:D |:( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In elke provincie een barrack verdomd handig? Met forced march heb ik een legion in een enkele turn naar mijn andere provincie toe. Nee ik heb een enkele provincie waar ik mijn hoofdlegers recruiteer en in de andere provincie wat auxiliairy voor support. In de meeste provincies ga je nooit een groot leger hoeven trainen aangezien die midden in je rijk zitten. In de rand provincies wil ik legers kunnen trainen en in het midden van mijn rijk om snel een invasie de kop in te kunnen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Ik heb het spel nu zo'n 3 dagen gespeeld en in het begin was het wel leuk, maar naar 3 dagen verveel ik me te pletter met het spel. Ik zie niets interessants, voelt elke keer het zelfde aan, wat je ook doet.

Grotendeels neem ik steden over, word af en toe aangevallen met legers waarvan die "power bar" alleen maar geel is, dus in andere woorden de vijand te zwak.

Het voelt gewoon als een early beta of iets, het spel voelt alsof het maar half af is en wederom weer iets wat te snel is uitgebracht. Het voelt net als simcity.. :)

Ik heb de promotie filmpjes nog is bekeken en dat is gewoon een totaal ander spel, wellicht rome 3? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-02 10:05
Ondanks de vele kritieken op dit spel links en rechts blijf ik me prima vermaken. Tuurlijk zijn er punten die beter hadden gekunt en gemoeten maar dat zal je altijd houden met zulke grootschalige spellen.

Zojuist rond de 150e turn brak de burgeroorlog uit, waarschijnlijk vanwege mijn hoge populariteit bij de senaat (78%). Wat ik niet snap is hoe ik dit kan voorkomen. Ik heb een familielid met aanzien omgelegd, altijd generaals van andere families gerecruit en elk random event gekozen voor de optie populariteit gekozen.

Ik heb wel geluk gehad met de burgeroorlog, ik was net bezig de laatste steden in Gallie in te nemen wanneer een stad midden in Frankrijk wordt overgenomen door de opstandelingen en er spawnen slechts 7 half stack legers. Laat ik net 9 van de 12 legers in Frankrijk hebben vanwege mijn eerdere invasie dus dat is voor mij een meevallertje. Enige domper is dat dit wel een hoop tijd, geld en resources gaat kosten om op te lossen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Tsurany schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:29:
In elke provincie een barrack verdomd handig? Met forced march heb ik een legion in een enkele turn naar mijn andere provincie toe. Nee ik heb een enkele provincie waar ik mijn hoofdlegers recruiteer en in de andere provincie wat auxiliairy voor support. In de meeste provincies ga je nooit een groot leger hoeven trainen aangezien die midden in je rijk zitten. In de rand provincies wil ik legers kunnen trainen en in het midden van mijn rijk om snel een invasie de kop in te kunnen drukken.
Zo doe ik het ook, 1, misschien 2, main cities als army city bouwen. De rest doe ik zoveel mogelijk food etc.
Ferio schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:30:
Ik heb het spel nu zo'n 3 dagen gespeeld en in het begin was het wel leuk, maar naar 3 dagen verveel ik me te pletter met het spel. Ik zie niets interessants, voelt elke keer het zelfde aan, wat je ook doet.

Grotendeels neem ik steden over, word af en toe aangevallen met legers waarvan die "power bar" alleen maar geel is, dus in andere woorden de vijand te zwak.

Het voelt gewoon als een early beta of iets, het spel voelt alsof het maar half af is en wederom weer iets wat te snel is uitgebracht. Het voelt net als simcity.. :)
Dat is wat dat ene filmpje ook beschrijft. Campaign AI doet niets.
Ferio schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:30:
Ik heb de promotie filmpjes nog is bekeken en dat is gewoon een totaal ander spel, wellicht rome 3? 8)7
Ja, dat stipte die review ook aan. Dafuq welk spel is dat waarmee gepromoot werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Vannochtend nog even gespeeld, maar toch besloten hem voorlopig in de ijskast te zetten, voordat ik ermee verder ga.

Ik vind het zonde om nu door de compaings te spelen vol met bugs en wanneer de fixen uit zijn nog een keer... nu weet ik tenminste niet wat ik kan verwachten van de rest van SP.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[video]
Damn, da's een van de langste AJ's ooit volgens mij :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angry Joe is awesome :P En hij slaat wel de spijker op z'n kop. Ik ben ook groot van van de Total War series en wil dit spel geweldig vinden, maar als je er goed over nadenkt mist de game zo ontzettend veel.
De muziek is iets wat ik nog het meest mis denk ik, samen met de toespraken en cutscenes.

Ik vind de campaign map leuk en speel deze zo enorm veel vanwege de verbeteringen die hij noemt. Battles zuigen gewoon en mijdt ik. Dat moshpitten noemt hij wel leuk, ik wist niet hoe het was in RTW maar donders wat is het nu een rotzooi elke keer weer.
Maar ook de campaign is veel te makkelijk en heb misschien om die reden wel 5 verschillende campaigns gestart, omdat de uitdaging mist. Misschien toch eens tijd om Shogun 2 nog een kans te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
[video]
Wilde em ook posten. Ik denk dat hij de spijker op z'n kop slaat :) Ik haat het wat ze er van gemaakt hebben maar ik kan bijna niet stoppen met spelen..

[ Voor 11% gewijzigd door Pkunk op 10-09-2013 15:34 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
Stond op het punt om deze game te kopen maar na het lezen van de laatste pagina van dit topic zit ik weer met een dubbel gevoel. Heb ondertussen al een hele collectie bagger games die veel te hoge review cijfers kregen en achteraf onaf bleken. Wil daar niet nog een aan toevoegen. Aan de andere kant heb ik veel plezier beleefd aan Shogun II dus heb ik wel vertrouwen in CA en wil ik deze game ook wel proberen.

De ideale game bestaat niet zeker...

(MP ben ik trouwens niet in geinteresseerd ik zou het enkel voor de campaign kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is dus het punt, iedereen die vertrouwen had in CA op basis van Shogun II is flink teleurgesteld omdat de game daar gewoon niet bij in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 21:29

ettie1990

PSN:ettiesick

Tsurany schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:42:
Dat is dus het punt, iedereen die vertrouwen had in CA op basis van Shogun II is flink teleurgesteld omdat de game daar gewoon niet bij in de buurt komt.
Ik heb gewoon geduld, heb empire klein beetje gespeeld, en RTW 1 helemaal grijs gespeeld, was ook pas na de surrectum mod stukken leuker om te spelen... Zie het probleem niet eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ettie1990 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:44:
Ik heb gewoon geduld, heb empire klein beetje gespeeld, en RTW 1 helemaal grijs gespeeld, was ook pas na de surrectum mod stukken leuker om te spelen... Zie het probleem niet eigenlijk
Het probleem is dat de gameplay vol met de meest vreemde bugs zit, CA een trackrecord heeft op het gebied van bugs niet fixen en we dus volledig afhankelijk zijn van de mogelijkheden die modders krijgen om verbeteringen door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
Dan nog maar eens Shogun 2 spelen dus, veel erg leuke mods voor te vinden en heb nog steeds niks gedaan met de Hattori DLC. Hopen dat Rome 2 een leuke discount krijgt in de volgende Steam Sales dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Tsurany schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:42:
Shogun 2 was ook bagger bij launch, even als napoleon en empire.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste