Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 20:30
tweaker2010 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:21:
En anders is de rebels afslachten idd de beste optie :)
Levert nog belachelijk veel traits voor je leger en generaal op ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:43
tweaker2010 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:21:
Voor squalor kan je ook gebouwen bouwen die de hapyness omhoog laten gaan zoals een arena oid.
Of de cleanliness omhoog door baden te bouwen. En anders is de rebels afslachten idd de beste optie :)
Andere mogelijkheid (als je de hele provincie in handen hebt) is een edict uitgeven die happiness verhoogt.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-05 11:22
rickjehh schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:36:
[...]
Daarnaast snap ik wel dat grafische performance heel erg lastig is, maar ze hebben dat toch wel getest neem ik aan? Waarom lukt het zoveel andere games wel om performance te leveren bij de release?
Ik vind ook dat ze het eerder hadden moeten kunnen zien. De AI problemen hadden ze al kunnen zien aankomen door 1 keer de campaign te spelen. De grafische problemen door op een aantal verschillende pc's te spelen.

Maar met mijn zin: "hadden we nou echt verwacht" probeer ik CA niet te verdedigen maar meer op basis van eerdere ervaring aan te geven dat ik niet verwacht had dat ze de grote dingen al zouden hebben gefixt. Ze willen nu graag laten zien dat ze er mee bezig zijn en brengen dus brengen ze een patch uit voor een aantal kleine makkelijke dingen i.p.v. de moeilijke dingen.

Nagoed, ik zit al aardig ver in mijn campaign, maar vind het tot nu toe veel te makkelijk met de huidige AI. Er is niets aan als je alles makkelijk wint.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 11:15
harmen1987 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:28:
[...]

Ik vind ook dat ze het eerder hadden moeten kunnen zien. De AI problemen hadden ze al kunnen zien aankomen door 1 keer de campaign te spelen. De grafische problemen door op een aantal verschillende pc's te spelen.

Maar met mijn zin: "hadden we nou echt verwacht" probeer ik CA niet te verdedigen maar meer op basis van eerdere ervaring aan te geven dat ik niet verwacht had dat ze de grote dingen al zouden hebben gefixt. Ze willen nu graag laten zien dat ze er mee bezig zijn en brengen dus brengen ze een patch uit voor een aantal kleine makkelijke dingen i.p.v. de moeilijke dingen.

Nagoed, ik zit al aardig ver in mijn campaign, maar vind het tot nu toe veel te makkelijk met de huidige AI. Er is niets aan als je alles makkelijk wint.
Ik ben het met je eens dat we van CA misschien niet eens hadden moeten verwachten dat de eerste release al uitstekend zou zijn, gezien andere releases uit de franchise. Toch is het een gemiste kans want de performance issues hadden ze al veel eerder kunnen adresseren en kunnen oplossen, dat soort zaken moet je er in mijn ogen al uithalen voordat je het spel uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet gewoon het lef hebben het spel uit te stellen tot het goed genoeg is. Niet een crappy product afleveren omdat de uitgever zo snel mogelijk geld wilt zien. Als je dat als ontwikkelaar niet lukt heb je flink gefaalt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:59
Spellen met grote problemen bij launch is al min of meer de norm. En zo lang mensen het blijven kopen en pre orderen zal het niet veranderen. Aliens colonial marines (ook sega) heeft het schijnbaar ook niet verkeerd gedaan, pre orders for the win.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jm188
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01 21:33
denk aan simcity ;)

niemand tips of algemene strategie voor naval battles ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:30
Mijn naval battles doe ik met auto resolve, dan win ik met 90% units over ipv dat ik verlies.... zeeslagen zijn niet mijn sterkste kant, ik bak er echt helemaal niks van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:54

ettie1990

PSN:ettiesick

pirke schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:58:
Mijn naval battles doe ik met auto resolve, dan win ik met 90% units over ipv dat ik verlies.... zeeslagen zijn niet mijn sterkste kant, ik bak er echt helemaal niks van :)
Ik ook niet, zowiezo vind ik het drama besturing enzo, snap er de ballen niet van :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 20:38
Ik had 1 keer een kleinere boot die mijn iets grotere boot van voren ramde. Toen begonnen de manschappen eraf te springen, dus ik denk: "Dat is een rare manier van boarden." Bleek dus dat het schip ging zinken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-07-2023
Had laatst dat een vijand mij zat te boarden terwijl ik hun schip kapot ramde. De units die net op mijn schip waren gesprongen sprongen er aan de andere kant weer af het water in. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamenuubzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-11-2020
Even een vraagje tussendoor, als je een gebouw bouwt geld dit dan voor de hele provincie? Bijvoorbeeld een tempel in bijv Rome is ook in een andere stad actief of moet je gaan dubbelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
Gamenuubzor schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:05:
Even een vraagje tussendoor, als je een gebouw bouwt geld dit dan voor de hele provincie? Bijvoorbeeld een tempel in bijv Rome is ook in een andere stad actief of moet je gaan dubbelen?
Geldt volgens mij voor de hele provincie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
Het geldt inderdaad voor de provincie, maar niet daar buiten. Al heeft het ook nut om hetzelfde gebouw in meerdere steden in de provincie te bouwen. Ik heb zelf veel trade ports gebouwd en met de tempels waar je meer geld van trading krijgt. die gebouwen verhogen daardoor de inkomsten meer dan dat ik bv allemaal verschillende gebouwen zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 22:54
Tsurany schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:36:
Je moet gewoon het lef hebben het spel uit te stellen tot het goed genoeg is. Niet een crappy product afleveren omdat de uitgever zo snel mogelijk geld wilt zien. Als je dat als ontwikkelaar niet lukt heb je flink gefaalt.
Gezien de uitgever ook degene is die de centen ter beschikking stelt (het loon dus betaald enzo) heb je daar als ontwikkelaar vaak vrij weinig tegen in te brengen.

Nu, de complexe problemen vereisen gewoon meer tijd.
Ik verwacht wel dat ze daar al mee bezig zijn, maar die zaken duren gewoon langer ... kan dus zijn dat die pas na een maand gefixet raken. Hoewel men er wel constant mee bezig is.

Ook heb ik geen idee hoe ze werken met hun code, als hun automatische testen enzo goed zijn dan kan het zijn dat kleine verbeteringen er wel elke week gaan doorkomen (alle code gecommit in 1 repo) maar dat het pas officieel opgelost is als alle subtaken zijn uitgevoerd.
Het kan ook zijn dat ze pas mergen als alles klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Laatst online: 19-05 02:30
low fps worden niet veroorzaakt door een te trage gpu maar een te trage cpu.
core2duo hier getest en die trekt het gewoon niet. Van de moment er wat troepen op het slagveld komen schiet de cpu naar 99 en de framerate van 40-60 naar 10. Dit spel heeft minstens een core2quad nodig, liefst een i5.
En tenzij ze het spel minder cpu intensief maken ben je eraan voor de moeite. Grafische opties kan je wel schalen maar cpu is AI, het enigste wat je kan doen is het aantal troepen lager zetten maar heel veel maakt dat ook niet uit.
Eenmaal de cpu het kan bijbenen hangt het terug van de graka af hoe ver je de settings kan drijven.

Maar wel kwalijk te nemen dat ze dit dan als min spec geven:
2 GHz Intel Dual Core processor / 2.6 GHz Intel Single Core processor

Maar ik denk dat dit een verhaal is van management dat perse wou dat de iedereen die shogun 2 kon draaien ook rome 2 moest kunnen draaien (= meer verkoop) en dat de ontwikkelaars het dan maar moesten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
sprankel schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:28:
low fps worden niet veroorzaakt door een te trage gpu maar een te trage cpu.
core2duo hier getest en die trekt het gewoon niet. Van de moment er wat troepen op het slagveld komen schiet de cpu naar 99 en de framerate van 40-60 naar 10. Dit spel heeft minstens een core2quad nodig, liefst een i5.
En tenzij ze het spel minder cpu intensief maken ben je eraan voor de moeite. Grafische opties kan je wel schalen maar cpu is AI, het enigste wat je kan doen is het aantal troepen lager zetten maar heel veel maakt dat ook niet uit.
Eenmaal de cpu het kan bijbenen hangt het terug van de graka af hoe ver je de settings kan drijven.

Maar wel kwalijk te nemen dat ze dit dan als min spec geven:
2 GHz Intel Dual Core processor / 2.6 GHz Intel Single Core processor

Maar ik denk dat dit een verhaal is van management dat perse wou dat de iedereen die shogun 2 kon draaien ook rome 2 moest kunnen draaien (= meer verkoop) en dat de ontwikkelaars het dan maar moesten oplossen.
Hmm vreemd mijn processor zit maar op 40 procent en ik heb ook zwaar last van framedrops.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
Ik heb eigenlijk alleen nog maar framedrops gehad met grote gevechten in de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Laatst online: 21-05 09:22
Dag Allemaal,

Weet iemand hier wat ik kan verwachten van dit spel met de volgende setup, want ik schrik toch wel hoe zwaar het spel is.

Asus P8P67 Pro
I52500K @ 4.5ghz
GTX 460 SOC
12GB geheugen (corsair vengeance)
500gb HDD

is het een beetje te draaien op deze pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ferio schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:35:
Dag Allemaal,

Weet iemand hier wat ik kan verwachten van dit spel met de volgende setup, want ik schrik toch wel hoe zwaar het spel is.

Asus P8P67 Pro
I52500K @ 4.5ghz
GTX 460 SOC
12GB geheugen (corsair vengeance)
500gb HDD

is het een beetje te draaien op deze pc?
Lastig te zeggen, denk dat je het toch zelf moet ondervinden.
Weet alleen dat dit spel veel van 2GB + kaartjes houd.

Ben nu zelf druk bezig met Rome (Kon sparta niet vinden helaas), maar mega irritant tot 3 x toe infecties opgelopen door een tegenstander die mijn leger vergiftigde. Uiteindelijk heeft mijn spy hem afgemaakt.
Helaas nog geen gevecht gedaan, wil eerst mijn economie en landbouw hoog hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Xtr3me4me op 06-09-2013 12:39 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Mijn i5 2500k op 4,5ghz en een 580gtx (1,5gb) haalt ~30fps op extreme 1920x1200. Nergens last van dus. Het kan zijn dat hij auto graphics reduce doet, ik heb nog niet gekeken wat het effect van het knopje "unlimited video memory" doet, want ik vind het er prima uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik ben ook met Rome begonnen. Al vrij snel Italie, Sardinie en het onderste stukje van Italie verovert. Carthage is ook al van mij, nu de rest van Afrika nog. Daarna ga ik me pas op het noorden focussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
Onder objectives staan ook handige tips waar je je op kan focussen. Welke landen je moet innemen enzo. Krijg je ook nog een behoorlijke som geld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Klopt, maar eerst werd ik beloond om in oorlog te zijn met Carthage, nu wil Carthage geen vrede (goh...) en willen ze dat ik in het noordoosten een gebied pak. Zoveel verschillende fronten is ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
pirke schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:49:
Klopt, maar eerst werd ik beloond om in oorlog te zijn met Carthage, nu wil Carthage geen vrede (goh...) en willen ze dat ik in het noordoosten een gebied pak. Zoveel verschillende fronten is ook niet handig.
Ik heb met heel veel noordelijke volken non agression pacts afgesloten en focus me puur alleen maar op griekenland. Heb nu heel italie, carthage het noorden van italie bij de alpen en een deel van griekenland. maar ben al bij turn 120. Gaat dus niet zo hard. Economie gaat wel als de brandweer en public order is ook weer goed ( op carthage na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Yerap schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:13:
Het geldt inderdaad voor de provincie, maar niet daar buiten. Al heeft het ook nut om hetzelfde gebouw in meerdere steden in de provincie te bouwen. Ik heb zelf veel trade ports gebouwd en met de tempels waar je meer geld van trading krijgt. die gebouwen verhogen daardoor de inkomsten meer dan dat ik bv allemaal verschillende gebouwen zou maken.
Enig idee of meerdere van hetzelfde gebouw allemaal van het basis getal uitgaan of allemaal optellen?
Weet niet goed hoe te verwoorden dus voorbeeldje:

Stel m'n basis landbouw inkomen in n provincie is 1000. Gebouw x geeft +10% dus wordt 1100. Als ik dan nog n keer gebouw X bouw in die provincie. Wordt het dan 1000 + 2 x 10% van 1000 = 1200. Of is het 1000+10% = 1100, + 10% = 1210?

Hoop dat m'n vraag n beetje te begrijpen is lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:43
Tomcat84 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:13:
[...]

Enig idee of meerdere van hetzelfde gebouw allemaal van het basis getal uitgaan of allemaal optellen?
Weet niet goed hoe te verwoorden dus voorbeeldje:

Stel m'n basis landbouw inkomen in n provincie is 1000. Gebouw x geeft +10% dus wordt 1100. Als ik dan nog n keer gebouw X bouw in die provincie. Wordt het dan 1000 + 2 x 10% van 1000 = 1200. Of is het 1000+10% = 1100, + 10% = 1210?

Hoop dat m'n vraag n beetje te begrijpen is lol
Als je in de provincie details over de inkomsten hovert kan je zien dat het income * modifiers is oftewel in je voorbeeld: 1000 + 20%

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:02
pirke schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:39:
Mijn i5 2500k op 4,5ghz en een 580gtx (1,5gb) haalt ~30fps op extreme 1920x1200. Nergens last van dus. Het kan zijn dat hij auto graphics reduce doet, ik heb nog niet gekeken wat het effect van het knopje "unlimited video memory" doet, want ik vind het er prima uitzien.
Bij 'unlimited video memory' gebruikt hij buiten je fysieke videogeheugen ook een deel van je normale HDD/SSD. Hiervoor reserveerd hij dan wat geheugen en schrijft gegevens die hij al lange tijd niet heeft gebruikt.

Kortom: heeft weinig toegevoegde waarde want als het alsnog geladen moet worden is je snelheidswinst nihiel.

(correct me if I'm wrong...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Nogmaals een raportage na het spelen van de prologue.

Mijn AMD Phenom II X4 940 @ 3.6 + 4850 512mb draait het spel op medium en low gewoon goed(niet 100% vloeiend) maar ik heb geen schokken in welke setting dan ook, ook op de campaign map zijn de turns nog onder de 1 minuut(maar dat kan komen door de kleine campaign map)

Het lijkt enorm aan de setup te verschillen of het spel draait of niet, zo ben ik er ook achter gekomen dat de game beter draait toen ik o.a. het volgende deed

1. Nieuw kaal windows 7 profiel aangemaakt
2. M.b.v Razer Game Booster alle achtergrond taken etc uitgezet dit helpt toch wel enorm
3. Show CPU moves uitzetten.

Aangezien mijn voeding niet goed genoeg is kan ik nog niet rapporteren over de 7970.

Problemen

1. In de Prologue ging de AI ineens allemaal agents spammen ipv legers, op een moment had ik iets van 10 agents om Silanus staan 8)7
2. De CPU movement is fucking vaag, zo reed er een schip/vloot de heletijd uit de haven bij de Samnites en die bleef op en neer gaan naar een vast punt in de zee, en ging daarna weer de haven terug in :+
Dit soort dingen zorgen natuurlijk ook voor nutteloos CPU gebruik
3. IK heb er heel lang over gedaan voordat ik uitvond hoe ik een vloot maakte vond het nogal vaag dat je eerst je generaal het water op moet sturen met de troepen en dan pas schepen kan maken, via raise fleet was logischer geweest.
4. De troepen zijn enorm overpowered van de Romeinen, maar dat kan ook aan de prologue liggen.

[ Voor 33% gewijzigd door Bjorn89 op 06-09-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 20:30
Bjorn89 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:21:
4. De troepen zijn enorm overpowered van de Romeinen, maar dat kan ook aan de prologue liggen.
Laat je verrassen door de praetorianen :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jm188
  • Laatst online: 23-01 21:33
raise fleet bestaat ook als je bij een waterstad bent :)

unlimited video memory schakelt gewoon de automatische downscaling uit.
als jij met een prullengraka alles op extreme zet en het spel start gaat dat gewoon werken, omdat het spel bij het inladen dan bepaalt dat je geen extreme settings aankan en die dan dynamish verlaagt.

dat vinkje aanzetten zorgt ervoor dat hij dat niet gaat doen.

wat houdt dat in: als je graka niet genoeg geheugen heeft gaat hij beginnen swappen met je harde schijf.
maw= zet dat aan en kijk in een battle of je hdd gek wordt (flikkerend lampje)
indien ja= staan je settings te hoog voor je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
jm188 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:18:
raise fleet bestaat ook als je bij een waterstad bent :)

unlimited video memory schakelt gewoon de automatische downscaling uit.
als jij met een prullengraka alles op extreme zet en het spel start gaat dat gewoon werken, omdat het spel bij het inladen dan bepaald dat je geen extreme settings aankan en die dan dynamish verlaagd.

dat vinkje aanzetten zorgt ervoor dat hij dat niet gaat doen.

wat houdt dat in: als je graka niet genoeg geheugen heeft gaat hij beginnen swappen met je harde schijf.
maw= zet dat aan en kijk in een battle of je hdd gek wordt (flikkerend lampje)
indien ja= staan je settings te hoog voor je pc
Ik had een haven gebouwd bij die stad bij Capua maar Raise Fleet was greyed out ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:46
Speel het spel ook sinds dinsdag. Eerste indruk was niet overweldigend. Land-battles vind ik ook wat simpel en duren mijn inziens ook veel te kort.
Zeegevechten is tot nu toe voor mij niets anders dan bootje rammen en hopen dat die zinkt. Ben nog niet zover in het spel dat ik de hogere level schepen heb. Misschien dat dat nog het een en ander verandert. Vooralsnog investeer ik niet in een navy en gebruik ik mijn land-based units wel, indien nodig.

Heb gisteren via een savegame edit het aantal eenheden per generaal en het aantal mannetjes per eenheid verdubbeld en dat maakt het spel al wat aangenamer. Vond het toch jammer dat out of the box je nog steeds met net zoveel mannetjes een veldslag kan betreden als in het eerste deel.

Wat ik ook jammer vind, is dat je niet echt lekker kan uitzoomen, zonder in tactische modus terecht te komen. Dit voelt voor mij wat claustrofobisch aan en hierdoor lijkt de map ook kleiner.

[ Voor 5% gewijzigd door Melniek op 06-09-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Melniek schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:33:
Land-battles vind ik ook wat simpel en duren mijn inziens ook veel te kort.
Vond ik ook, duurt echt zeer kort of er is een unit die wel het moraal verliest en wegrent. Nu snap ik dat zoiets door een leger kan gaan als een dominoeffect, maar ik he het over 3 minuten na het aangaan van het gevecht al de eerste unit die aftikt? Geeft erg korte gevechten en zelden tijd om versterkingen aan te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 18-05 14:56

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

pirke schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:41:
Ik ben ook met Rome begonnen. Al vrij snel Italie, Sardinie en het onderste stukje van Italie verovert. Carthage is ook al van mij, nu de rest van Afrika nog. Daarna ga ik me pas op het noorden focussen :)
Weet iemand of het slim is om eerst heel Spanje te veroveren of eerst dat stuk Gallia tussen Spanje en Italie in? Of zijn er in Gallia veel sterkere legers aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Ga hem straks spelen (zojuist binnen)... heb de serie hiervoor volgens mij nog nooit gespeeld... dus ben benieuwd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Ferio schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:28:
Ga hem straks spelen (zojuist binnen)... heb de serie hiervoor volgens mij nog nooit gespeeld... dus ben benieuwd.. :)
Als deze je niet bevalt zou ik een oudere versie spelen, hij is nog vrij unpolished op veel vlakken dus onthoud dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Laat je niet direct afschrikken als het niet meteen goed werkt. Meestal wordt het na wat patches (en mods) alleen maar beter. ;)

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Ligt het aan mij of kan ik met Sparta niet traden? Is dit een bug of moet je in Sparta zelf een port bouwen ofzo? Ook via land kan ik niet traden met anderen..

Beetje jammer, ga opzich wel lekker met Sparta en geen zin om helemaal opnieuw te beginnen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284985

Boagriuz schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:40:
Ligt het aan mij of kan ik met Sparta niet traden? Is dit een bug of moet je in Sparta zelf een port bouwen ofzo? Ook via land kan ik niet traden met anderen..

Beetje jammer, ga opzich wel lekker met Sparta en geen zin om helemaal opnieuw te beginnen nu.
Ze moeten eerst Athene veroveren, dan pas kan je ermee traden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 508531

Anoniem: 284985 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:41:
[...]

Ze moeten eerst Athene veroveren, dan pas kan je ermee traden.
Sparta is namelijk geen port town.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Laatst online: 15:02
Als je genoeg researched kan je wel een haven bouwen volgens mij..

Edit: Ow wacht jij bedoelt traden met Sparta als je m zelf niet bezit? Dan is het moeilijk. Ik heb de pre-order dus kan met Sparta beginnen, traden is dan lastig in het begin.

[ Voor 57% gewijzigd door TweakTom92 op 06-09-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TweakTom92 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:02:
Als je genoeg researched kan je wel een haven bouwen volgens mij..

Edit: Ow wacht jij bedoelt traden met Sparta als je m zelf niet bezit? Dan is het moeilijk. Ik heb de pre-order dus kan met Sparta beginnen, traden is dan lastig in het begin.
Je kan geen haven bouwen in een stad die niet aan zee ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Laatst online: 15:54

ettie1990

PSN:ettiesick

zeker de prologue spelen, zelfs voor mij doorgewinterde RTW1 speler, is na het spelen van de prologue nog niet alles 100% duidelijk en kom ik nog leuke dingetjes tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Is het iemand opgevallen dat de een 80%-95% kans vaak evengoed nog failed met een agent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bjorn89 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:13:
Is het iemand opgevallen dat de een 80%-95% kans vaak evengoed nog failed met een agent?
Ja mijn agents hebben wel heel vaak pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-05 17:35
Anoniem: 508531 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:13:
[...]

Ja mijn agents hebben wel heel vaak pech.
Ik heb het idee dat als je al een max. aantal van dat type hebt en dan een andere probeert te converten dat dat dan altijd failed, ongeacht de kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 15:48

TheNephilim

Wtfuzzle

Nooit een Total War game gespeelt. Na het zien van de Tweakers review lijkt het me best grappig. Als ik dan de reacties in dit topic lees, dan bedenk ik me toch nog even. Heb ook nog StarCraft 2, Dota 2, Battlefield 3 en andere games te spelen :+

Het spel doet me overigens denken aan Civ 5 met een actie/real-time component. Zit ik daarmee in de goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheNephilim schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:30:
Nooit een Total War game gespeelt. Na het zien van de Tweakers review lijkt het me best grappig. Als ik dan de reacties in dit topic lees, dan bedenk ik me toch nog even. Heb ook nog StarCraft 2, Dota 2, Battlefield 3 en andere games te spelen :+

Het spel doet me overigens denken aan Civ 5 met een actie/real-time component. Zit ik daarmee in de goede richting?
Ik heb eerlijk gezegd nog geen enkel probleem gehad met de game en heb het toch al 20 uur gespeeld, mn enige complain is dat de game zo slecht is geoptimaliseerd. Verder speelt het helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:44
TheNephilim schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:30:

Nee, niet echt.

Pak anders gewoon Empire Total War ofzo :) Die is wel redelijk bugvrij, ziet er nog goed uit en erg leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Laatst online: 06-03 22:05

Hierkomik

Zo dan...

Avalaxy schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:58:
[...]

Nee, niet echt.

Pak anders gewoon Empire Total War ofzo :) Die is wel redelijk bugvrij, ziet er nog goed uit en erg leuk om te spelen.
Ik vind het juist wel een goede omschrijving. De campaign map heeft wel wat weg van Civ en de battles zijn real time strategy (alleen heb je in die mode geen basis zoals in een normale RTS)

En alles voor Empire is wel speelbaar, dus dan zou ik een game uit de reeks kiezen op basis van de periode die je het meeste trekt (bijv als je Middeleeuwen leuker vindt, dan is Medieval 2 total war een prima game die voor een prikkie te koop is).

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

Cheezus

Luiaard

Heeft iemand al wat binnen van zavvi (naast de DLC key via de mail)? Toevallig is er op dezelfde dag ook een ander pakketje vanuit de UK verzonden, deze was woensdag binnen. Hetgene waar ik eigenlijk op zat te wachten dus nog steeds niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Als je enigszins moderne graphics wilt zit je toch echt aan Empire vast. Medieval 2 is toch wel erg ver terug in graphische kwaliteit. Als je Rome 2 op laagste kwaliteit zet ziet het er beter uit dan Medieval 2 en heb je ook een mega framerate...

Maar Rome 2 vind ik ook al heerlijk spelen. Je bent zo een paar uur verder. Hoe de tech tree en gebouwen etc samenhangen begint ook steeds duidelijker te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 13:59
Als ik naar het water kijk op de map dan zie ik "blokjes". Het heeft hetzelfde effect als ik naar stomend water kijk op TV. Ik vermoed dat het water meer een "filmpje" is met een te zware compressie.. hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Op de gigantische (Crossfire?) artifacts na die ik heb, is het een prima spel :) Ik vind dit vele malen leuker dan Empire/Napoleon/Shogun. Ik kan eindelijk mijn Medieval 2 tactieken weer toepassen (eerste TW game die ik heb gespeeld) oOo

[ Voor 49% gewijzigd door Bobmeister op 06-09-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was vroeger ook al zo. Je kan laden en opnieuw proberen maar het zal exact hetzelfde resultaat geven. Het slaat in ieder geval nergens op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:57
Nieuwe Radeon Driver al geinstalleerd? Zou een beter Crossfire profiel voor rome moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Laatst online: 25-02 15:10
Tsurany schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 18:13:
[...]

Was vroeger ook al zo. Je kan laden en opnieuw proberen maar het zal exact hetzelfde resultaat geven. Het slaat in ieder geval nergens op.
Ik vind het wel mee vallen. De percentage lijken bij mij erg goed te kloppen, mits je een gedeeld succesvolle actie meerekent als succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246412

Triestig, heb met alle campaigns tot nu toe altijd last van public order zo kan ik geen land veroveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Laatst online: 25-02 15:10
Had ik ook zeer veel last van maar toen begreep ik het provincie principe nog niet en bouwde ik geen gebouwen die happiness verhogen. Langzamer je steden opbouwen, wat gebouwtjes voor de goden hier en daar en het slopen van gebouwen die teveel vervuilen hebben dit voor mij opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Anoniem: 246412 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:07:
Triestig, heb met alle campaigns tot nu toe altijd last van public order zo kan ik geen land veroveren..
Het is een vrij complex spel, je moet met veel zaken rekening houden. Ik snap ook niet dat men vaak het argument geeft dat het dumbed down is, want hoe meer je speelt hoe complexer het wordt.
Awsom schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 18:12:
Op de gigantische (Crossfire?) artifacts na die ik heb, is het een prima spel :) Ik vind dit vele malen leuker dan Empire/Napoleon/Shogun. Ik kan eindelijk mijn Medieval 2 tactieken weer toepassen (eerste TW game die ik heb gespeeld) oOo
Crossfire schijnt minder problemen te hebben momenteel als je hem in Windowed speelt, dus dat valt misschien wel eens uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bjorn89 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:28:
Het is een vrij complex spel, je moet met veel zaken rekening houden. Ik snap ook niet dat men vaak het argument geeft dat het dumbed down is, want hoe meer je speelt hoe complexer het wordt.
Dat je met veel rekening moet houden betekent niet dat het niet dumbed down is. Eigenlijk hoef je met weinig rekening te houden. Belasting goed instellen en je economie boosten terwijl je public order niet te laag wordt. Oftewel complete provincies maken, juiste edict uitvoeren en wat public order gebouwtjes neerzetten. Mijn thuisprovincies hebben allemaal een public order van max terwijl ik ook max belastingen hef.
Het is te simpel om een goedlopend gebied te hebben. Het kost wat tijd maar het is niet moeilijk.

Het hele spel voelt veel te simpel aan, je hebt veel opties maar je hoeft er niet echt rekening mee te houden. Een veroveringstocht bied eigenlijk geen enkele uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Tsurany schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:37:
[...]

Dat je met veel rekening moet houden betekent niet dat het niet dumbed down is. Eigenlijk hoef je met weinig rekening te houden. Belasting goed instellen en je economie boosten terwijl je public order niet te laag wordt. Oftewel complete provincies maken, juiste edict uitvoeren en wat public order gebouwtjes neerzetten. Mijn thuisprovincies hebben allemaal een public order van max terwijl ik ook max belastingen hef.
Het is te simpel om een goedlopend gebied te hebben. Het kost wat tijd maar het is niet moeilijk.

Het hele spel voelt veel te simpel aan, je hebt veel opties maar je hoeft er niet echt rekening mee te houden. Een veroveringstocht bied eigenlijk geen enkele uitdaging.
Nee, ik zeg juist dat het iets complexer is tegenover de voorgaande TW games. Daar was het gewoon trade+inkomsten gebouwen en units spammen.

Dat heb ik hier niet bij, niet alleen moet je met kleine dingen rekening houden(slaven verhouding bijvoorbeeld, maar zo is ook voedsel belanrijker, blijheid etc).

:P ik vind het juist niet dumbed down, maar ik denk dat de effecten wel iets sterker mogen(de focus ligt natuurlijk op de battles) maar ik zou wel iets complexer/moeilijker city management gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar het is niet moeilijk, het is geen enkele uitdaging om die elementen goed te krijgen. Zelfde geld voor battles, zit geen enkele uitdaging in en winnen is veel te simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
Heeft iemand hier die Teutoberg Forest gewonnen? Die Varus gaat echt constant dood bij mij, als een van de eersten van zijn unit. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Silv schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:51:
Heeft iemand hier die Teutoberg Forest gewonnen? Die Varus gaat echt constant dood bij mij, als een van de eersten van zijn unit. :')
Jup ik, op easy dan wel. Je moet Varus gewoon probeeren tussen je troepen te houden en hem niet laten engangen in combat. Je loost hem gelukkig ook al vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
Anoniem: 508531 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:56:
[...]

Jup ik, op easy dan wel. Je moet Varus gewoon probeeren tussen je troepen te houden en hem niet laten engangen in combat. Je loost hem gelukkig ook al vrij snel.
Zit steeds bij dat meertje als hij dood gaat. En hij is constant de 2e van zijn unit die dood is. Met al die archers is het echt lastig om hem in leven te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Silv schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:58:
[...]

Zit steeds bij dat meertje als hij dood gaat. En hij is constant de 2e van zijn unit die dood is. Met al die archers is het echt lastig om hem in leven te houden.
Ik vond vooral die wardogs hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
Anoniem: 508531 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 21:01:
[...]

Ik vond vooral die wardogs hinderlijk.
Cool, nu wel gehaald. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice, welke difficulty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
Legendary. Moet nu alleen nog Raphia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 15:53
Probeerde historic battle cartho te doen. Wou een poort kapot maken met die fakkels, gaat de poort open. Wil ik alles erdoor sturen gaat de poort weer dicht. Dat herhaalde zich een stuk of 5 keer. Op het gegeven moment draaide het spel ook voor geen meter meer, toen maar gestopt.

Low of extreme de game draait zowat hetzelfde.

Campaign is wel zeer vermakelijk alleen wel een beetje te makkelijk. Ik kijk elke turn nu een 5000 geld binnen en alle order staat op 100. Dat elke battle maar heel kort duurt is mij nu ook opgevallen.

Die generaals vallen trouwens bij bosjes neer valt mij ook op.

Wel een beetje een domper dit spel... maar mijn verwachtingen waren ook torenhoog moet ik zeggen.
Hopelijk naar genoeg patches...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Piekartz87 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 00:41:
Campaign is wel zeer vermakelijk alleen wel een beetje te makkelijk. Ik kijk elke turn nu een 5000 geld binnen en alle order staat op 100. Dat elke battle maar heel kort duurt is mij nu ook opgevallen.
Hoe krijg je dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Goed opletten op 3 dingen: zorg dat je voldoende voedsel hebt, zorg dat je voldoende public order hebt en als hulp heb je je tax rate. Pas wat gaan bouwen als vervolgens voedsel of order niet onder 0 komt.

Zo kan ik mij ook redelijk redden. Na veroveren van gebied, je leger er lang genoeg laten staan tot de cultuur genoeg om is en je voldoende gebouwen hebt gebouwd. Dan weer verder naar volgend landje. Dus niet te veel rushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Met Rome is het in ieder geval een eitje.
Wat ik doe is met een agent en een admiraal de wereld gaan verkennen. Er zijn veel facties die wel willen handelen. Als ze tegen handel nee zeggen dan bied je een non agression pact erbij aan en dan krijg je vaak wel ja. Zo krijg je echt een lading aan geld.

Met dat geld bouw ik mijn steden goed op zodat ze zelf ook heel wat verdienen. Dan heb ik in het begin twee legioenen waarvan een een volle stack is en de andere een backup/city defence legioen is. Het hoofdleger veroverd en het tweede houd de stad in bedwang. Uiteindelijk heb ik dit tweede leger uitgebouwt en nu plan ik het derde leger al. Ik ga na heel modern Italie en een stuk van modern Frankrijk steeds verder het noorden en ik wil een leger in Italië hebben. Dat word Pretorians only zoals het hoort. 8)

Dan bouw ik overal tempels die aansluiten bij de stad hun behoefte en zorg ik ervoor dat elke regio een gladiatorenschool heeft voor de happyness. Ik neem steden altijd in op de meest onschadelijke manier en ik neem verder nooit slaven na een slag. Die vernietigen je happyness. Altijd kill of release. Ligt eraan hoe irritant ze waren. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Is de eerste vrijdag patch eigenlijk al uit? Steam laat bij mij nog niets zien, ben wel benieuwd naar de fixes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Laatst online: 31-01 09:39
Dennism schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 02:25:
Is de eerste vrijdag patch eigenlijk al uit? Steam laat bij mij nog niets zien, ben wel benieuwd naar de fixes..
die is al uit. rond 4 uur gisteren ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Anoniem: 508531 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:45:
[...]

Sparta is namelijk geen port town.
Allemaal leuk en aardig, maar kun je niet via land traden dan? Ik ben flink aan het uitbreiden naar het noorden, maar kan met geen enkele inland faction traden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Zagre schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 08:33:
[...]

die is al uit. rond 4 uur gisteren ongeveer
Hoe kan je die downloaden al? Merk naarmate ik verder in de campaign ben het spel langzamer en langzamer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Denzis schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 09:55:
[...]

Hoe kan je die downloaden al? Merk naarmate ik verder in de campaign ben het spel langzamer en langzamer wordt.
Die zou automatisch geinstalleerd moeten worden, probeer eens verify integrity. En anders kijk naar welk versie nummer je hebt, misschien ben je al geupdate :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 15:48

TheNephilim

Wtfuzzle

Oké, nou wie weet dan toch eens proberen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
Battle of Raphia gehaald met mijn generaal als last man standing. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2uz3rew.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2nksa2p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Dat zou op zich al een achievement moeten zijn: win een battle met 1 survivor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
harmen1987 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:30:
[...]

Laat je niet direct afschrikken als het niet meteen goed werkt. Meestal wordt het na wat patches (en mods) alleen maar beter. ;)
Bjorn89 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:30:
[...]

Als deze je niet bevalt zou ik een oudere versie spelen, hij is nog vrij unpolished op veel vlakken dus onthoud dat :P
Erg leuk spel moet ik zeggen! Wel wat domme dingen zoals een AI dat gewoon stil blijft staat op één plek wanneer ik met pijl en boog op m schiet.. maar ben nog steeds in die tutorial met die sammids ofzoiets.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Silv schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 11:09:
Battle of Raphia gehaald met mijn generaal als last man standing. _/-\o_

[afbeelding]

[afbeelding]
wauw! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Zijn bij jullie de framerates ook omhoog geschoten? Ik zat dinsdag op zo'n 18FPS gemiddeld in de benchmark op de extreme preset die standaard geselecteerd wordt en nu na de patch en nieuwe AMD beta driver ineens op dit 35 gemiddeld.. Resolutie is 1920x1200 met een HD7950

Zat net ook ff in de achievements te kijken nadat ik de proloog had uitgespeeld (laatste stad veroverd) ik krijg echter de achievement niet hiervan, en ook blijft deel 3 ingame locked. Hierna autosave nog eens geladen en de battle nog eens gedaan en wederom het eindfilmpje afgekeken en weer geen achie en nog steeds locked in game. Weet iemand hoe je dit oplost?

Zag trouwens ook deze achie staan, ben benieuwd hoe je deze kan halen, daar het lijkt me niemand zal starten met deze achie al behaald.

The Lost Eagle
Defeat someone who already has this achievement in any multiplayer battle.

[ Voor 52% gewijzigd door Dennism op 07-09-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Oh mijn god. Ik was met Rome lekker op weg om griekenland over te nemen. Onstaat er ineens bij mij ook een Civil War. en niet zo maar een.

Een kleine provincie ten noorden van griekenland. Dan is dat opzich geen probleem. Maar wel dat er ongeveer 8 legioenen staan die full stack zijn en niet de minste. Voornamelijk fist cohort en legionaire en de bijbehorende ballistas.

In totaal ongeveer 10.000 man. Ik heb veel ervaren legioenen maar lang niet genoeg om hier tegen te strijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De hoofdwegen innemen en daar je legioenen in ambush mode zetten. Zodra ze daar doorheen willen breken ben jij flink in het voordeel en zijn hun ballistas nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Tsurany schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:38:
De hoofdwegen innemen en daar je legioenen in ambush mode zetten. Zodra ze daar doorheen willen breken ben jij flink in het voordeel en zijn hun ballistas nutteloos.
Dat had ik net gedaan. Probleem is dat ze letterlijk met zijn allen kwamen.

Het was dus 8000 man vs 2000 in hun voordeel. Naast het feit dat hij flink liep te laggen met zoveel man op het veld was het ook niet te winnen. Ik ben nu een paar turns terug gegaan en ben nu aan het kijken hoe ik het beste zo'n civil war kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Iemand enig idee hoe je de Prologue kunt saven of is dat niet mogelijk? Ik ben nu bij de mission van Velitrae.
Hoeveel turns zijn er nog hierrna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denzis schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:52:
[...]

Dat had ik net gedaan. Probleem is dat ze letterlijk met zijn allen kwamen.

Het was dus 8000 man vs 2000 in hun voordeel. Naast het feit dat hij flink liep te laggen met zoveel man op het veld was het ook niet te winnen. Ik ben nu een paar turns terug gegaan en ben nu aan het kijken hoe ik het beste zo'n civil war kan voorkomen.
Proberen telkens zoveel mogelijk vijanden te doden terwijl je nieuwe mannen blijft aanvoeren. Dit lijkt me juist een echte uitdaging, zou willen dat het in mijn game voorkwam :*)
tweaker2010 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:57:
Iemand enig idee hoe je de Prologue kunt saven of is dat niet mogelijk? Ik ben nu bij de mission van Velitrae.
Hoeveel turns zijn er nog hierrna?
Volgens mij geen turn limiet, je kan redelijk lang doorspelen. Hij eindigt als je die ene stad hebt ingenomen. Met een typisch filmpje wat goed laat zien hoe Rome zich heeft ontwikkeld >:)

[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 07-09-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:14
Heeft de prologue spelen nog voordelen? Ben eigenlijk meteen met de campaign begonnen aangezien ik het haat als het spel steeds stil staat voor uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
VraagjeL: Hoe verdien je nou geld in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 15:53
Ferio schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:24:
De juiste gebouwen kiezen, researchen op basis van economie en belastingen heffen.
Ook niet te veel uitgeven. Je betaald ook upkeep voor je legers.

Zorgen dat je steden vrolijk zijn zodat je meer belasting kan heffen.

En meer steden is ook meer inkomens, dus oorlog voeren.
En je kan handel drijven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
Ferio schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:24:
Bepaalde gebouwen en door te traden. Bij de meeste gebouwen staat dan + zoveel wealth. Bij een meadow staat bijvoorbeeld +80 wealth from livestock. Je hebt vaak ook nog technologie die de hoeveelheid wealth van een bepaald type gebouw (bijv Agriculture, Commerce, Culture) met X% verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294338

Een stukje gespeeld met de Areveni (?) bijna heel huidig frankrijk verroverd en wil eigenlijk naar spanje door gaan. Alleen verdien met 9 city's net 300 per turn :+ Dus toch maar eens even de prologue spelen misschien leer ik nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Weten jullie hoe het kan dat mijn generaal langzaam doodgaat en de rest van zijn units terwijl ik in een eigen dorp sta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
Ferio dan heb je te weinig voedsel. snel wat farms maken of wat gebouwen die veel voedsel verbruiken vernietigen. of een andere edict als je nog geen bread and games gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Yerap schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:36:
Ferio dan heb je te weinig voedsel. snel wat farms maken of wat gebouwen die veel voedsel verbruiken vernietigen. of een andere edict als je nog geen bread and games gebruikt.
Duidelijk! stond inderdaad -8 opeens

merci! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Nog een vraag... Er staan nu twee champions bij mijn dorp en ik kan ze niet aanvallen ofzo, of zien wat ze doen... wat is dit en hoe dood ik ze?
Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste