Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat merk je ook in veld gevechten, het wordt veel te snel een clusterfuck en er wordt niet meer in nette linies gevochten. Er is geen goede guard mode, geen fire at will knop voor legionaires en de vijand valt ook niet in een mooie linie aan.
Het hele vechtsysteem van Romeinse en Griekse legers komt niet terug in dit spel en dat is wel erg jammer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Tsurany schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:23:
Pff je moet maar niet op TWCenter kijken als het spel nog bevalt want daar zijn ze absoluut niet positief over het spel. Voornamelijk de gevechten vinden ze waardeloos en dat zijn ze eigenlijk ook wel als je er over na denkt.
Heb ik altijd gevonden van Elke game die ze uit hebben gebracht

Deze games zijn het zelfde Als Arma, ze komen pas tot hun recht als de mods van de Comunnity erin zitten.
Kortom geduld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
De Romeinse units met schilden hebben een soort shieldwall ability. Er wordt aangegeven dat de enige penalty een reductie in snelheid is tegenover hogere defense, maar ik meen gezien te hebben dat ze een stuk minder effectief waren in combat. Logisch als dat zo is, maar zet het dan in de beschrijving! Dat soort onduidelijkheden zaten voor mij ook in Shogun...

Tenzij ik het verkeerd gezien heb...

[ Voor 7% gewijzigd door yinx84 op 04-09-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 17:51
yinx84 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:50:
De Romeinse units met schilden hebben een soort shieldwall ability. Er wordt aangegeven dat de enige penalty een reductie in snelheid is tegenover hogere defense, maar ik meen gezien te hebben dat ze een stuk minder effectief waren in combat. Logisch als dat zo is, maar zet het dan in de beschrijving! Dat soort onduidelijkheden zaten voor mij ook in Shogun...

Tenzij ik het verkeerd gezien heb...
Welcome to the hidden stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toestraks al even gespeeld alleen ik krijg het maar niet voor elkaar om een stevige economy op te bouwen en te zorgen dat mijn eigen bevolking mijn kop er niet af hakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:15:
Ik heb toestraks al even gespeeld alleen ik krijg het maar niet voor elkaar om een stevige economy op te bouwen en te zorgen dat mijn eigen bevolking mijn kop er niet af hakt.
Generaals hebben bonussen, diplomaten hebben bonussen en veel gebouwen hebben bonussen. Focus je deels op happyness en deels op wealth. Het is zeker bij een pas veroverde provincie erg lastig, als iemand hier een gouden tip voor heeft hoor ik het graag.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:48
Bij mij zou over 4 beurten chaos uitbreken als de unrest per turn zo zou blijven. Je moet dus zorgen met de combinatie research/gebouwen/taxes en die provincie rule dat de rust in de stad weer toeneemt per turn.
Ik kon gelukkig een rule kiezen die voor security zorgde en toen was het grotendeels weer in orde.

Verder weet ik er nog niks van, niet lang genoeg gespeelt nog. Ik kreeg nog wel mee dat je niet te veel slaven mocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Hoe bewaken jullie je provincies op den duur? Het is mogelijk dat de vijand vanuit elke hoek onverwachts via land of zee binnendringt.

Waar ik aan zit te denken is om in het middenpunt van elke provincie een redelijk formaat en gebalanceerd legertje achter te laten als 'brandjesblusser'. Elk stadje apart belegeren is gewoon niet te doen, hoewel het wel wonderen doet voor je unrest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
yinx84 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:28:
Hoe bewaken jullie je provincies op den duur? Het is mogelijk dat de vijand vanuit elke hoek onverwachts via land of zee binnendringt.

Waar ik aan zit te denken is om in het middenpunt van elke provincie een redelijk formaat en gebalanceerd legertje achter te laten als 'brandjesblusser'. Elk stadje apart belegeren is gewoon niet te doen, hoewel het wel wonderen doet voor je unrest.
Er zit toch standaard een leger in je stad? Tot nu toe is dat bij mij genoeg geweest.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vaker dat vijanden met een klein legertje mijn stad aanvalt (zonder army en generaal) terwijl het garrison 20x zo groot is...leuke AI

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie1945
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-04 12:59
Ik zorg gewoon dat ik een leger tussen 2-3 stadjes heb, zodat ik die als QRF(quick reaction force) kan gebruiken. Heb wel moeite met veel geld verdienen, weinig facties die willen handelen. Nu maar ff carthago aanvallen met mijn Romeintjes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:31:
ik heb vaker dat vijanden met een klein legertje mijn stad aanvalt (zonder army en generaal) terwijl het garrison 20x zo groot is...leuke AI
Dat heb ik alleen als ze geen stad meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garrison helpt de eerste aanval inderdaad af te slaan of te verzwakken als afslaan niet lukt. Daarnaast houd ik standaard een Legion in mijn steden waardoor ik in ieder geval snel 1500 man met forced march kan verplaatsen. Daarnaast kan je snel een leger raisen en twee turns later heb je 6 unit stacks en eventueel mercenary's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Opvallend, testudo's werken nu wel fatsoenlijk en zijn daadwerkelijk te gebruiken. Bij Rome 1 duurde het een paar minuten tot ze in/uit formatie gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
ik heb geen idee of dit een bug is ofzo. maar als je met boten aan valt waar dieren in zitten zoals war elephants of die hondjes. Disembarken alleen de mensen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:36
Denzis schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:57:
ik heb geen idee of dit een bug is ofzo. maar als je met boten aan valt waar dieren in zitten zoals war elephants of die hondjes. Disembarken alleen de mensen :S
Zie je een olifant al over een smalle loopplank lopen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie1945
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-04 12:59
Inderdaad, de hondjes komen er niet uit .. was met ook al opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
pirke schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:04:
[...]

haha nee. Maar ze moeten uiteindelijk wel er af komen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brend5
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10-2023
pirke schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:04:
[...]

Als ze er niet af kunnen, kunnen ze er ook niet op via een loopplankje :P

On-topic:

Ik krijg het niet voor erlkaar om een goede economie op te bouwen, legers lukt aardig. maar geld verdienen is bijna onmogelijk. Welke gebouwen kan je het best hiervoor gebruiken? Net als trade agreements opzetten dat is ook bijna onmogelijk het lukte met zelfs niet met facties waar ik een goede relatie mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
brend5 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:11:
[...]

On-topic:

Ik krijg het niet voor erlkaar om een goede economie op te bouwen, legers lukt aardig. maar geld verdienen is bijna onmogelijk. Welke gebouwen kan je het best hiervoor gebruiken? Net als trade agreements opzetten dat is ook bijna onmogelijk het lukte met zelfs niet met facties waar ik een goede relatie mee had.
beetje geld bij die trade agreements stoppen werkt wel. als je dat geld heb tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
brend5 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:11:
[...]

Ze hebben het schip om twee olifanten heen gebouwd, de rest zijn kindjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebouwen die wealth geven helpen veel met welvaart ;) Gewoon niet te veel op military richten en echt op geld verdienen, veel investeren in dergelijke gebouwen. Ook niet direct met grote legers over de map lopen als die niet nodig zijn. Zeer spaarzaam omgaan met huurlingen inhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik doe de huurlingen ook vrij vlot weer weg als ze niet meer echt nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Piekartz87 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:22:
Dit is zeker nodig. Inhuren, vechten en weer verpatsen, allemaal in 1 - 2 turns, anders ga je er echt aan ten onder zo duur zijn ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Ik heb het even gespeeld op een Phenom II x4 940@ 3.6 en een Ati Radeon 4850, op Extreme haal ik 5 fps en op Low is hij gewoon goed speelbaar.

Eens kijken wat mijn nieuwe videokaart met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
Piekartz87 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:22:
Had laatst 4 veteran mercenary hoplites. Geniaal sterk, maar 550 per turn per stuk. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik had nog niet eens gezien hoe duur ze wel niet zijn. Maar goed dat ik ze weg deed dan.
Dat is mijn totale trade opbrengt zo ongeveer, pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTiuri
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05-2023
Hoi hoi,
Gisteravond het eerste potje gespeeld als de Iceni. Aansluitend op de posts hierboven mijn bevindingen over mercenaries, trade agreements and happiness.

Mercenaries
Mercenaries zijn inderdaad echt alleen een laatste redmiddel, want ze zijn veels te duur om standaard te gebruiken.

Tradeagreements:
Ik ben een campaign als de Iceni gestart en kon echt geen enkele tradeagreement afsluiten met facties in de buurt. Uit pure noodzaak maar een vloot richting het zuiden gestuurt en zonder problemen met een factie of 6 trade agreements kunnen afsluiten. Het leek wel zo te zijn dat hoe verder weg het is hoe makkelijker ze te sluiten zijn. (pas op: als je show AI Moves aanhebt zie je alles rondom je traderoutes, een nieuwe beurt laden duurt dan NOG langer)

Happiness:
Omdat ik alleen GB en Ierland heb veroverd had ik er niet te veel problemen mee. Totdat ik mn main army weghaalde uit mijn hoofdstad en opeens -20 per beurt happiness had. Hoe het kan? Geen idee, er staat nu weer een fullstack leger maar het is nog steeds -16 ofzo. Dat wordt een rebellion uitvechten ;)

Over het algemeen vind ik het nu al weer gaaf, zelfs op mn 5 jaar oude PC (alles op low). Kan niet wachten tot ik het kan spelen op een nieuwe PC en dan echt genieten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je je gebouwen veranderen ;), dat had ik ook in het begin, totdat mijn happiness -70 was, heb de schade nu pas weer ingehaald en alles +80. Dit geeft een leuke TAX advantage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Bjorn89 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:25:
Ik heb het even gespeeld op een Phenom II x4 940@ 3.6 en een Ati Radeon 4850, op Extreme haal ik 5 fps en op Low is hij gewoon goed speelbaar.

Eens kijken wat mijn nieuwe videokaart met zich meebrengt.
Damn dat belooft... ik ben aan het wachten op de laatste update die je moet binnenhalen, dvd'tje zat vanmiddag in de bus :) Niet toevallig is Total War al 2x een aanleiding geweest om mijn PC te upgraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:46:
Dan moet je je gebouwen veranderen ;), dat had ik ook in het begin, totdat mijn happiness -70 was, heb de schade nu pas weer ingehaald en alles +80. Dit geeft een leuke TAX advantage.
Gebouwen veranderen? can you explane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Ik heb nu met Rome wat gebieden ingenomen en in het begin kan happiness een probleem zijn maar dan kan je gewoon je leger in de buurt houden en de ongelukkige steden in het begin van belasting uitsluiten. Het meest uitdagend zijn de buitenlandse culturen omdat er andere culturele gebouwen in de stad staan, deze moet je allemaal vervangen wil je opstand verkomen maar dit kost geld en tijd.

Daarom merk ik dat de oorspronkelijke Rome TW strategie nog steeds goed werkt:

Veroveren->Economie en voedsel->Leger opbouwen->Veroveren->etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Voor mij tot nu toe een vermakelijk spel. Wel een aantal kleine ergernisjes met de UI, maar er meestal toch weer uitgekomen. Voor de mensen die hier ook tegenaan gaan lopen:

- Het lukte mij maar niet om een haven te bouwen voor oorlogsschepen (met trebuchets e.d.). De technologie had ik, de vereisten ook volgens de encyclopedie, maar het ging toch niet. Bleek dat deze alleen in een provincie hoofdstad gebouwd kan worden. Dat staat dan weer nergens :/
- Hetzelfde geldt voor de training fields.
- Tot slot heb ik nog een veteran aan een leger verbonden om het te trainen. Dat werkt best lekker. Alleen wou ik hem nu een ander taakje laten uitvoeren, kan ik hem niet meer loskoppelen. Iemand die weet hoe dat moet?

De battles draaien verder best redelijk op high, behalve als er echt veel units aan deelnemen. Dan wordt het beeld erg laggy. Dit met een core i5 750 en een HD5850. Zou dat een cpu of pgu bottleneck zijn? Anders maar eens een keer met kleinere units proberen of lagere settings proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
TheHolyCow schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:15:
Voor mij tot nu toe een vermakelijk spel. Wel een aantal kleine ergernisjes met de UI, maar er meestal toch weer uitgekomen. Voor de mensen die hier ook tegenaan gaan lopen:

- Het lukte mij maar niet om een haven te bouwen voor oorlogsschepen (met trebuchets e.d.). De technologie had ik, de vereisten ook volgens de encyclopedie, maar het ging toch niet. Bleek dat deze alleen in een provincie hoofdstad gebouwd kan worden. Dat staat dan weer nergens :/
- Hetzelfde geldt voor de training fields.
- Tot slot heb ik nog een veteran aan een leger verbonden om het te trainen. Dat werkt best lekker. Alleen wou ik hem nu een ander taakje laten uitvoeren, kan ik hem niet meer loskoppelen. Iemand die weet hoe dat moet?

De battles draaien verder best redelijk op high, behalve als er echt veel units aan deelnemen. Dan wordt het beeld erg laggy. Dit met een core i5 750 en een HD5850. Zou dat een cpu of pgu bottleneck zijn? Anders maar eens een keer met kleinere units proberen of lagere settings proberen.
Vaak zijn het dingen zoals schaduw en water etc wat het laggy maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Met een i5 750 en een 7950 draai ik toch extreme nog redelijk goed. Speelbare fps in ieder geval en voor Rome II standaarden zeer goede FPS.

GPU dus. ;)

Oh en Hitler is ook weer boos. :+
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WC4b1DN7238]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 20:50
Eerste update komt deze vrijdag! Staat op de Facebook pagina van Total War. Verder willen ze elke week een update uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 23:25
De computer is echt slecht. Ik klief met mijn leger in het midden van hun leger. Je zou verwachten dat ze mij insluiten en afmaken ... nee ze hergroeperen wanordelijk wat verder zodat ik ze makkelijk kan insluiten en afmaken.
Mijn systeem van full stack equites zoals in rome 1 gaat hier ook weer werken :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 11:39
Dag

Heb een GT650m. Zou ik dit spel op medium kunnen spelen? Ik vind verschillende benchmarks via Google namelijk...

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:57

ettie1990

PSN:ettiesick

LongBowNL schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:27:
Eerste update komt deze vrijdag! Staat op de Facebook pagina van Total War. Verder willen ze elke week een update uitbrengen.
Ik vindt persoonlijk dat CA op een goede manier omgaat, met de kritiek kondigen na 2 dagen al de eerste patch aan , en vervolgens moet er elke week een gaan verschijnen.

Zolang iedereen kritiek kwijt kan op de RTW2 forums en hun elke week patches uitbrengen die daadwerkelijk dingen verbeteren ben ik meer dan tevreden met mijn aankoop van RTW2 voor iets meer dan 35 euri's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:49
Ps3gamer91 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:34:
Dag

Heb een GT650m. Zou ik dit spel op medium kunnen spelen? Ik vind verschillende benchmarks via Google namelijk...
Op 800x600? Op 1920x1080? Met een Pentium 4 processor? Met een Core i7? Wat moeten wij nou met zo'n post? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 11:39
Avalaxy schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:41:
[...]

Op 800x600? Op 1920x1080? Met een Pentium 4 processor? Met een Core i7? Wat moeten wij nou met zo'n post? :/
Nou nou nou, niet zo offensief.

Het betreft een Lenovo y600 met een i5. Resolutie het LIEFST op 1920x1080

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Op 1920x1080 ga je wel redden, maar met alles op Medium wss zonder AA en zonder Shaders.

"gok ik zo uit me glazen bol "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwonder me trouwens nog dat mijn Gt520 het op hoog draait met ultra unit size :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
DanielWW2 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:27:
[...]

Met een i5 750 en een 7950 draai ik toch extreme nog redelijk goed. Speelbare fps in ieder geval en voor Rome II standaarden zeer goede FPS.

GPU dus. ;)

Oh en Hitler is ook weer boos. :+
[video]
Super bedankt. Ga ik toch maar eens een upgrade van mijn videokaart overwegen. Misschien dat ik nog een jaartje of twee uit mijn bak kan halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Stomme vraag maar hoeveel turns hebben we eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Denzis schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:49:
Hahaha dit vroeg ik me dus al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
Denzis schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:49:
300 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
Zo ik had nog niet goed gekeken naar die upkeep van mercs... ging nadat ik ze ontslagen had van 5k naar bijna 9k inkomsten :) Ben ze nu aan het vervangen voor normalen troepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben zwaar teleurgesteld in dit spel. Ik had hem voornamelijk gekocht om coop de campaign te kunnen spelen, maar dit werkt voor geen meter. Ten eerste duurt het laden meer dan 180 seconden als je op end turn klikt, terwijl dit in de single player campaign slechts 15-20 seconden duurt. Verder zijn er WEER dezelfde desynch problemen als Shogun 2 had.

Ik koop nooit meer een spel van Creative Assembly bij de release, wat een wanpresteerders zeg! Ze hebben het totaal niet getest of het kon ze gewoon niks schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Dat geldt alleen voor Sparta. Egypte heeft er meer dan 10.000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Overigens over de DLC key van Amazon UK:
Haven't received your pre-order promotional code "Greek States Culture Pack" for Total War Rome II? We're in the process of sending codes out and you should receive your code by September 6, 2013. We apologise for the inconvenience caused by this delay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-07-2021

BvanD

Humans are...disgusting

Was voor mij ook even puzzelen maar als het goed is staat je veteran rechts als je het leger aanklikt. Dus leger aanklikken - overzicht units - meest rechtse...correct me if i'm wrong ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Manneke-2577/hero/8271539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog bij GameSync besteld, ik dacht dat ik de pre-order versie met greek states had. Zeggen ze nu dat dit niet inclusief was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:40:
Iemand nog bij GameSync besteld, ik dacht dat ik de pre-order versie met greek states had. Zeggen ze nu dat dit niet inclusief was...
Ik hoor vaak deze klacht, als ze het je niet willen geven download de bestanden gewoon lekker zelf? Day 1 DLC is sowieso vaak onzin imo, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pirke schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:25:
[...]

Dat geldt alleen voor Sparta. Egypte heeft er meer dan 10.000 :)
I see what you did there ;)

@Azer, duurt bij jou een single player campaign turn maar 20 seconden? Zelfs dit duurt bij mij al ruim 2.5 minuut. Hebben meer mensen last van deze lange turns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:45:
[...]

I see what you did there ;)

@Azer, duurt bij jou een single player campaign turn maar 20 seconden? Zelfs dit duurt bij mij al ruim 2.5 minuut. Hebben meer mensen last van deze lange turns?
Ik heb het daarnet even getimed, het duurde 35 seconden. Multiplayer turn heb ik ook getimed, deze duurde 190 seconden.

edit: Beide getest op turn 1 van een campaign

[ Voor 5% gewijzigd door Azer op 04-09-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hoe meer ik speel hoe gestoorder ik van de laadtijden word.
Jemig wat is dat langzaam. Ik had nogal wat slagen gehouden waar ik steeds slaven nam wat mijn happyness heeft verpest. Nu probeer ik dus gebouwen te maken om er iets aan te doen. Mijn turn is steeds korter dan het wachten op alle AI facties. :')

Ik ga installeren op mijn SSD maar eens proberen want ik word gek van het wachten. :X

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het installeren op de SSD zal de turns niet sneller laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Bij mij draait de game echt voor geen meter. Heb een FX-8350 en GTX 760's in SLI, maar ik haal altijd rond de 28 fps. Maakt niet uit of ik het op low of extreme zet. Dit had ik niet echt verwacht bij een PC exclusive :s

Dan maar wachten op vrijdag..

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaag dat een temptation actie op een enemy agent 85% kans of hoger heeft maar het al zes keer niet gelukt is. Die kans is kleiner dan zes keer achter elkaar een drie gooien met een dobbelsteen en toch gebeurt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
BvanD schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:18:
[...]

Was voor mij ook even puzzelen maar als het goed is staat je veteran rechts als je het leger aanklikt. Dus leger aanklikken - overzicht units - meest rechtse...correct me if i'm wrong ;)
Kijk, nu je het zegt heb ik hem daar inderdaad tussen zien staan 8)7. Dit weekend maar eens kijken of het inderdaad zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:04
Paar dingen waardoor ik langzaam aan zeker de interesse aan het verliezen ben:

1. Diplomacy is ruk. Te vaak wordt je voor de simpelste zaken afgewezen. En dat terwijl je te vaak een aanbod krijgt waar ze wel vinden dat jij nog even bij moet dokken. Diplomacy lijkt een doelloze gimmick geworden te zijn. Iemand trouwens opgevallen dat je niet meer zelf een bedrag kunt invoeren maar dat er een % van je eigen saldo gebruikt wordt?

2. Prachtig dat je nu die gecombineerde naval/land battles hebt, en je naval units dus infantry aan boord hebben. In het middellandse zee gebied kom je vrijwel geen land armies tegen, maar zergen de factions met vloten van haven naar haven. Om als land battle liefhebber dan toch te kunnen vechten met die armies ben je dus geforceerd om steden te siegen.

3. Ik ben een pure defensieve speler. Ik had 1 van mijn legions op een key kruispunt in een enemy province geparkeerd in noord-italie, op een steenworp van een major city af. Tegenstander had 2 stacks in de buurt. Aanvallen? Ho maar, AI ging vrolijk een province daarnaast aanvallen.

Ben vervolgens met die stack via marseille, door spanje helemaal naar carthage gelopen, onderweg wat steden geloot. Geen enkele keer aangevallen.

4. De infantry die je tegenkomt in battles, opgevallen dat het meer en meer zergs van auxiliaries zijn? Velites en slingers en dat soort spul. Spear of sword units zijn maar sporadisch aanwezig. Uitzondering hierop zijn de griekse factions, daar kom je veel hoplites tegen.

Ik wacht voorlopig op de eerste campaign AI patch tot ik weer verder ga spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 04-09-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
DanielWW2 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:46:
Hoe meer ik speel hoe gestoorder ik van de laadtijden word.
Jemig wat is dat langzaam. Ik had nogal wat slagen gehouden waar ik steeds slaven nam wat mijn happyness heeft verpest. Nu probeer ik dus gebouwen te maken om er iets aan te doen. Mijn turn is steeds korter dan het wachten op alle AI facties. :')
Ja doet mij ook wel erg veel van het speelplezier af. Zit echt meer te wachten dan te spelen :(

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:26
Avioto schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:57:
Bij mij draait de game echt voor geen meter. Heb een FX-8350 en GTX 760's in SLI, maar ik haal altijd rond de 28 fps. Maakt niet uit of ik het op low of extreme zet. Dit had ik niet echt verwacht bij een PC exclusive :s

met men i5 3570 en 7970 (stock) haal ik gemiddelt 27 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 18:06
Zojuist na lang proberen mutiplayer werkend gekregen via Hamachi :), benieuwd hoe de co-op speelervaring gaat uitpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zagre schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:03:
[...]

met men i5 3570 en 7970 (stock) haal ik gemiddelt 27 fps
Beter krijgen we ff een patch die dit soort performance wegmaait, ik krijg met mn 7850 en i3 meer fps op extreme dan op high op de camaign map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:21
Hier ook op een 3570k @4.5 en een 7950 DCII bedroevend framerates, zelfs (of zelfs voornamelijk) op de campaign map.

Doet me denken aan de trieste eerste paar maanden van Empire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Avioto schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:57:

Heb je SLI al eens uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Pkunk schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:01:
[...]

Ja doet mij ook wel erg veel van het speelplezier af. Zit echt meer te wachten dan te spelen :(
dan zul je toch echt een ssd moeten aanschaffen, want dit trekt de laadtijden van AI echt omlaag.
denk aan 30% ongeveer. in sommige andere games is het meer als 50%.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Qzar schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:04:
Zojuist na lang proberen mutiplayer werkend gekregen via Hamachi :), benieuwd hoe de co-op speelervaring gaat uitpakken
Ik heb ook wel interesse in een potje via Hamachi. :) Stuur me gerust een DM. Tungle mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En een nieuwe leuke voor Rome II.
Dan probeer je de game op je SSD te zetten en dan blijkt dat CA een of andere domme methode heeft voor Rome II, steam versie. Het resultaat is dat steam de game gewoon niet pakt wat je ook probeert. De files staan gewoon op mijn PC, maar herkennen, ho maar...

Kan dus de game even opnieuw downloaden met me waardeloze internetverbinding. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Powrskin schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:33:
[...]
dan zul je toch echt een ssd moeten aanschaffen, want dit trekt de laadtijden van AI echt omlaag.
Ik heb een SSD, wel een wat oudere (vortex2), maar ik kan me niet voorstellen dat een nieuwere zoveel gaat schelen. Ik ben erg benieuwd waarom er zoveel IO acties moeten gebeuren. Kunnen ze niet eerst de boel uitrekenen en daarna de boel in 1 keer schrijven..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Pkunk schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:39:
[...]

Ik heb een SSD, wel een wat oudere (vortex2), maar ik kan me niet voorstellen dat een nieuwere zoveel gaat schelen. Ik ben erg benieuwd waarom er zoveel IO acties moeten gebeuren. Kunnen ze niet eerst de boel uitrekenen en daarna de boel in 1 keer schrijven..
SSD lijkt me toch niks meer dan het wegschrijven van een textueel bestand? Het enige wat ik mij kan indenken is dat de combinatie / unit movement nog iets van IO acties kan veroorzaken.

Maar de AI zelf is niet iets grafisch,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Powrskin schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:33:
[...]

Dat lijkt me heel sterk. Dat zou betekenen dat elke berekening met betrekking tot AI activiteit met de hardeschijf veroorzaakt. Dat zou kunnen maar dan heb je wel gelijk de meest vreemde manier van programmeren. SSD zal in de praktijk geen verschil maken bij AI turns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 22:20
Bij mij loopt het in de campaign map niet vloeiend maar het stoort niet echt.
Het enige wat een beetje irritant is is dat de AI zo lang nodig heeft voor zijn moves.

Mja heb genoeg te doen tijdens de zetten van de AI dus doe telkens even wat anders gedurende die tijd.

Ben zelf met Rome begonnen met de Juli familie, deze familie heeft ook de meeste senatoren achter zich (72%) terwijl de meest succesvole generaals toch van andere families zijn.

Aan het begin van de game hadden we direct een oorlog met een land ten noorden van Rome welke 2 regios in zijn bezit had. Nadat ik deze 2 veroverd had hebben ik me op de eilanden in de middenlandse zee en Sicilie gaan concentreren en door mijn afwachtende houding liep de verovering hiervan uit op een fiasco.

Ik wist Sardinie te veroveren en dat was het. Ik had legers klaar om Sicilie en Corsica binnen te vallen en net als ik deze op weg stuurde kwamen andere landen en deze waren er eerder dan ik.

Toen besloot ik op mijn legers door te laten varen richting Noord-Afrika.
In de tijd die ik nodig had om daar regios te veroveren (uiteindelijk 5) begon ik met wat diplomatie.
Via een ally werd ik in een oorlog getrokken met 3 landen welke heel Spanje en Marokko in hun bezit hadden.
Deze 3 samen waren groter en sterker dan ik maar ik ging er toch mee door.

Ik begon met 3 goede legers en 1 vloot maar de legers weten zich zo goed te verschuilen dat dit niet genoeg is (tenminste niet als je snel en aanvallend rondtrekt).
Ik heb bijna heel Spanje behalve 2 noordelijke regios. Telkens als ik legers naar die 2 regios stuur komt daar een opstand en komen de regios in handen van nieuwe landen en als ik mijn legers weg weg stuur worden de regios weer door mijn vijand overgenomen :S.
Maar binnen een paar beurten zal ik heel Spanje wel in handen krijgen.

Het leuke was wel dat ik 1 agent naar een Spanse regio stuurde (ver achter de linies) om de boel daar bezig te houden. Ik wist een opstand te starten in 1 regio en de rebellen veroverden de stad en boden direct aan om een City State van mij te worden :).

Op het moment heb ik 5 legers in Spanje maar omdat het zo goed heb ben ik al bezig 3 legers terug naar Rome te sturen.
Net toen ik hiermee begon bood Sparta aan om een City State te worden in ruil voor 1200g (wat best raar is aangezien ik 0 contact met hun had).
Ze zitten in een oorlog met 4 andere landen maar deze stellen zover ik kon zien niet veel voor en dit is een goed begin om een voet aan de grond te krijgen in het oosten.

Edit:
De control point victorys kunnen wel irritant zijn.
Ik vocht met een leger bestaande uit 1500 soldaten tegen een vijand die er 4000 had.
Uiteindelijk verloor ik 500 man en hun verloren 2500 en de rest was grotendeels op de vlucht.
Maar ik verloor omdat 1 eenheid van de vijand de enige control point veroverde en ik was te ver weg om het terug te pakken :-(

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 04-09-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Val een stad met 800 garrison aan met mijn leger van 1200 man. Ik verlies welgeteld 7 soldaten en de enemy zijn gehele leger. Waar slaat dit op? Ik zie hier geen enkele vorm van logica in, zo wordt het spelen wel erg saai als elke veldslag een gegarandeerde winst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Tsurany schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:12:
Val een stad met 800 garrison aan met mijn leger van 1200 man. Ik verlies welgeteld 7 soldaten en de enemy zijn gehele leger. Waar slaat dit op? Ik zie hier geen enkele vorm van logica in, zo wordt het spelen wel erg saai als elke veldslag een gegarandeerde winst is.
Komt ook op de kwaliteit aan.
Als jij met een professioneel ervaren leger aankomt met een generaal en in de stad zelf zit geen leger en je vecht dan uiteindelijk tegen een groep plebs dan is een afslachting vrij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfs het meest getrainde leger krijgt het niet voor elkaar om een garrison van 800 soldaten af te maken en slechts 7 man te verliezen. Het gaat veel te eenvoudig, er is geen kunst aan dit hele spel op deze manier. Ik heb het idee dat een iets sterker leger direct zoveel voordelen heeft dat de soldaten praktisch ondoodbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tsurany schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:19:
Zelfs het meest getrainde leger krijgt het niet voor elkaar om een garrison van 800 soldaten af te maken en slechts 7 man te verliezen. Het gaat veel te eenvoudig, er is geen kunst aan dit hele spel op deze manier. Ik heb het idee dat een iets sterker leger direct zoveel voordelen heeft dat de soldaten praktisch ondoodbaar zijn.
Jij speelt ook Rome he?
Romeinse legionairen zijn gewoon extreem sterk en wat de AI op het veld zet is een combinatie van mob, levy, en zwakke units. Als ik al memorabele verliezen leid dan is dat omdat ik mijn troepen op een lijntje zet voor de aanval en ze beschoten worden door slingers.

Een andere was dat ik met 2x velites 3x Italian spearmen, 1x Noble spearmen en 1xlight cav sloopte van 160 naar 40ish voordat ze naar achteren gingen. De AI roteerde af en toe wat units zodat ik de volgende kon mollen. :X

Die AI mag wel een patch ja. Bouw eens normale troepen computer, patch...
Ik autobattle bijna alles omdat ik toch met gemak win. Zelfs sieges tegen een volle legerstack...
Niet dat sieges goed werken omdat mijn halve leger de muur niet eens op komt.

Het is echt een Total War. :+

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-09-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet zeggen dat Rome Total War 1 en Medieval Total War 2 beiden een stuk meer uitdaging boden, die Total War games zaten beter in elkaar. Dit is eerder Rome Total Faceroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
DanielWW2 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:23:
[...]

Jij speelt ook Rome he?
Romeinse legionairen zijn gewoon extreem sterk en wat de AI op het veld zet is een combinatie van mob, levy, en zwakke units. Als ik al memorabele verliezen leid dan is dat omdat ik mijn troepen op een lijntje zet voor de aanval en ze beschoten worden door slingers.

Een andere was dat ik met 2x velites 3x Italian spearmen, 1x Noble spearmen en 1xlight cav sloopte van 160 naar 40ish voordat ze naar achteren gingen. De AI roteerde af en toe wat units zodat ik de volgende kon mollen. :X

Die AI mag wel een patch ja. Bouw eens normale troepen computer, patch...
Ik autobattle bijna alles omdat ik toch met gemak win. Zelfs sieges tegen een volle legerstack...
Niet dat sieges goed werken omdat mijn halve leger de muur niet eens op komt.

Het is echt een Total War. :+
Ik denk zelf dat dit ook gewoon met de centen te maken heeft.
De meeste landen waar ik tegen gevochten heb hadden ook geen legers die iets voorstelden maar deze landen hadden allemaal max 2 regios in handen en ik betwijfel dat deze de centen of tech hadden om echt goede legers op te bouwen. Dus hun legers bestonden vaak voor de helft uit goedkope slingers die vrij eenvoudig af te slachten zijn met Wardogs en Cavelerie.

Ben pas 1 leger tegen gekomen welke goede eenheden had maar won uiteindelijk simpelweg omdat mijn leger 2x zo groot was maar verloor wel een paar 100 man.

@Tsurany
Wat voor troepen zaten dan in die stad? Als dat plebs waren en jij komt met een echt leger wat voor verliezen verwacht je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tsurany schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:32:
Ik moet zeggen dat Rome Total War 1 en Medieval Total War 2 beiden een stuk meer uitdaging boden, die Total War games zaten beter in elkaar. Dit is eerder Rome Total Faceroll.
Ik ga nog niet oordelen. Laat CA eerst maar eens wat patchen.
Ik baal alleen wel dat ik vandaag niet meer kan spelen door die f*ckup. Ik ben denk ik mijn campain ook kwijt. Niet dat dat nou zo erg was. Ik had echt een berg met slaven verzameld die de happyness echt totaal hadden gesloopt in alle gebieden. :P
Deadsy schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:16:
[...]

Komt ook op de kwaliteit aan.
Als jij met een professioneel ervaren leger aankomt met een generaal en in de stad zelf zit geen leger en je vecht dan uiteindelijk tegen een groep plebs dan is een afslachting vrij normaal.
Ik ben altijd een langzame speler. Ik bouw meestal eerst mijn rijk een beetje op voordat ik begin met iedereen vermoorden. Wat ik tegenkwam waren volle stacks van waardeloze units en al ietwat ontwikkelde gebieden. De AI kon echt wel een stack maken van fatsoenlijke troepen maar ze bouwden alleen levy slingers. :/

[ Voor 35% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-09-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:34:
@Tsurany
Wat voor troepen zaten dan in die stad? Als dat plebs waren en jij komt met een echt leger wat voor verliezen verwacht je dan?
Pff dat weet ik niet meer pecies, een standaard garrison in ieder geval. Denk wat spearmen, slingers en plebs. Ik viel in eerste instantie enkel aan met twee groepen gladiators en een groep wardogs. Ik snap dat ik zo'n gevecht makkelijk win maar met slechts 7 verliezen? Dat is wel heel weinig, zeker als ik geen ranged unit heb ingezet.
Ik heb constant het gevoel dat de legionairs van elke andere unit kunnen winnen zonder dat ze ook maar een centje moeite hoeven te doen. Heb nu een leger met legionairs die allen max rang hebben, wat kan de vijand inzetten wat ik niet onder de voet loop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Mijn battering ram wilde de gate maar niet aanvallen.... ik stond er recht voor, maar als ik dan "attack gate" doe, dan draaien ze 90 graden en lopen ze weg??? Misschien dachten ze dat ze om moesten lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
ik zag op steam een bericht van CA dat ze met een patch komen vrijdag. en vanaf vrijdag wekelijks.

Ik vind het wel lekker spelen. speel met rome en heb nu heel italie en een provincie in het noorden en de eilanden. speel op hard.
heb bijna 70 beurten er op zitten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik moet vooral nog wennen aan de kracht van mijn leger (of de zwakte van de tegenstander). Ik hou van een grote overmacht, maar zoals hierboven ook al een keer werd gezegd: het wordt dan wel heel erg makkelijk.

De animatie van een exploding artillerieshot in de vijandelijke formatie is trouwens erg vermakelijk :)

Verwijderd

Iemand een idee of in die patch ook de gfx issues worden opgelost?

Kan op mijn werk door de fijne proxy niet de notes open krijgen )-:

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 21:46
Voor de mensen die het te makken vinden: op welk niveau spelen jullie?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 06:16:
Iemand een idee of in die patch ook de gfx issues worden opgelost?

Kan op mijn werk door de fijne proxy niet de notes open krijgen )-:
Bij deze:
First Total War: ROME II Update this Friday.

At Creative Assembly we are very pleased with the response to ROME II, with hundreds of thousands of players enjoying the game so far; but we do know that, as with all large PC releases, the variety of hardware and general system specifications can cause issues for some people and we are urgently working to help get them the right experience.

As announced last month, we are also planning to tweak the balancing, AI routines and other features now that we’re getting real-time metric feedback from thousands of players.

The result is that the first update to the game will drop this Friday, with the intention to update the game on a weekly basis in the immediate future.

Full patch notes will be available on Friday, but the update will address known instances of crashes due to hardware conflicts alongside several other performance fixes.

In addition, anyone experiencing graphical issues including low resolution textures, should check our support forums at www.totalwar.com/rome2support which contain suggestions for settings which will improve visuals in almost all cases.

There are also a variety of other fixes suggested in our support forum, please head there to find out more or report your own problem directly to the CA team who will assist you.
StefanvanGelder schreef op donderdag 05 september 2013 @ 07:26:
Voor de mensen die het te makken vinden: op welk niveau spelen jullie?
Het hoogste niveau, volgens mij is dat Legendary? Aan de ene kant merk ik dat de AI soms slimme dingen lijkt te doen maar achteraf was dat weer typisch idioot.

Ik wil Ilyria in handen krijgen dus ik val met twee legers de Dorsi aan. Ze weten mijn kleine leger terug te dringen door plots met een enorme overmacht klaar te staan. Echter ondertussen nadert mijn grote leger de province capital. Zij steken snel met boten over om Ariminum in te nemen, lijkt een slimme tegenactie aangezien mijn legers daar vrijwel non existent waren. Echter door hun gehele leger weg te halen uit Ilyria kan ik zowel hun capital als hun settlement innemen waardoor ze effectief geen thuisbasis hebben. Deze waren volledig onverdedigd en zijn in een enkele turn ingenomen. Na twee turns Ariminum weer terug genomen.
Eind resultaat is dat de Dorsi geen steden hebben en ik enkel hun legers op transport schepen hoef af te maken.

Carthage had Lylibaeum verloren aan Garamantia. Ik wil handelsbetrekkingen met Carthage dus in ruil daarvoor verklaar ik de oorlog aan Garamantia en wil ik Lylibaeum binnen trekken. Garamantia haalt snel hun leger daar weg en valt Karalis aan. Ik neem zonder problemen Lylibaeum in. Garamantia neemt Karalis in en vlucht vervolgens weer met zijn leger, volgende turn heb ik Karalis ook. Beide steden intact ingenomen dus volgens mij zijn ze ook niet geloot.

Dat is toch onverklaarbaar vreemd van de AI? Ze geven mij geen veldslagen maar zorgen dat ik op de meest simpele manier hun steden kan innemen.

Wat mij ook op viel, je kan prima zonder siege equipment een stad innemen. Drie units Velites vernietigen met gemak een poort door hun brandende javalins in te zetten. Dat zorgt er voor dat zeker in het begin siege weapons niet nodig zijn en je direct een stad in kan nemen. Je verliest wel aardig wat Velites doordat torens op ze schieten maar die zijn na een turn toch weer bij getraind.

[ Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 05-09-2013 07:59 ]

Verwijderd

Hardstikke bedankt Tsurany

Heerlijk zo die verhalen.
Beetje DF gevoel
Voor wie wilt spelen met meer turns per jaar: http://www.twcenter.net/f...per-year-4-turns-per-year

Voor wie wilt spelen met de Seleucid: http://www.twcenter.net/f...Playable-Seleucid-Faction
Ze starten standaard met een complete provincie en kunnen dus direct een Edict uitvoeren ;)

Beiden zullen gok ik niet compatibel zijn met een patch.

Trouwens, even terug komend op de patch notes. Is iemand dit opgevallen?
"AI routines and other features now that we’re getting real-time metric feedback from thousands of players."
Oftewel alles wat jij doet in het spel wordt bijgehouden en verzonden naar CA. Lijkt mij dat dit toch ook weer voor performance issues kan zorgen.

Wat ik dit weekend ga spelen: http://www.twcenter.net/wiki/Roma_Surrectum_II

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 05-09-2013 09:06 ]

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:29
Ik heb toch nog 2 punten van kritiek, waarvan ik vrees dat ze niet aangepast worden.

De victory points als je iets wil verdedigen. Zeker als je tegen een sterkere tegenstander te maken hebt, is het noodzakelijk om gebruik te maken van elk terreinvoordeel dat er maar te vinden is. Maar dan zetten ze victory points in het midden vd map, op een punt dat totaal niet te verdedigen valt... Ik snap niet wat er mis was met het vroegere systeem. Je hebt gewonnen zodra de volledige tegenstander uitgemoord is.

Slaves. Wat hebben slaves te maken met unhappyness? Ik zou denken dat, hoe meer slaven je hebt, hoe gelukkiger de bevolking is aangezien ze zelf minder hard moeten werken. Het lijkt me ook sterk dat slaven gelukkiger worden omdat je een tempel bijbouwt, aangezien ze er nog niet eens naartoe mogen, en meestal ook in andere goden geloven (dus eigenlijk zouden ze nog pissiger moeten worden). Het ergste wat er dan kan gebeuren is een slavenopstand, en om daar nu zoveel schrik van te hebben... Een "afslacht"knop voor slaven zou in ieder geval handig zijn. Nu dood ik ze maar gewoon na de gevechten, vrijlaten doe ik zeker niet, en ze bijhouden wordt achteraf afgestraft.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

crazyx schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:16:
Slaves. Wat hebben slaves te maken met unhappyness? Ik zou denken dat, hoe meer slaven je hebt, hoe gelukkiger de bevolking is aangezien ze zelf minder hard moeten werken. Het lijkt me ook sterk dat slaven gelukkiger worden omdat je een tempel bijbouwt, aangezien ze er nog niet eens naartoe mogen, en meestal ook in andere goden geloven (dus eigenlijk zouden ze nog pissiger moeten worden). Het ergste wat er dan kan gebeuren is een slavenopstand, en om daar nu zoveel schrik van te hebben... Een "afslacht"knop voor slaven zou in ieder geval handig zijn. Nu dood ik ze maar gewoon na de gevechten, vrijlaten doe ik zeker niet, en ze bijhouden wordt achteraf afgestraft.
Ik denk dat die unhappyness vooral slaat op de totale bevolking en als de slaves daar een groot deel van uit maken dan zal deze natuurlijk flink toenemen op termijn. Geen idee wat er gebeurt als je ze vrijlaat.

Verwijderd

Ik zie al langzaam spartacus taferelen onder de slaven ontstaan.

Een slaaf zorgt aan de ene kant voor een boost happiness maar aan de andere kant vind niemand het fijn als zijn slaaf vriendinnetje door de dikke romein word uitgewoond.
Of het slaaf vriendje door de barbaarse voorman afgeronseld word omdat die niet snel genoeg loopt met 50kg steen op zijn rug
Slaven zijn fijn zolang er genoeg mensen zijn om ze werk te geven en in het gareel te houden :)

• Razorbite
  • Laatst online: 23-09 18:36
Tsurany schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:35:
Slaven zijn fijn zolang er genoeg mensen zijn om ze werk te geven en in het gareel te houden :)
En de gameplay hierachter werkt volgens jou ook zo? Ik heb nog geen nut ontdekt van de slaven. Enkel drie maal een 'slave uprising' gehad. (die vervolgens door gebrek aan voedsel dood stond te gaan)

• Piekartz87
In het echt waren er veel romeinen niet blij omdat de slaven veel werkgelegenheid over namen.
Gisteren niet kunnen spelen en vanavond lukt dat ook niet. Morgen dan maar weer.

Oja, ben ik de enige die die lijntjes achter de speren/pijlen zo lelijk vind? Rome 1 zag er beter uit op dat vlak.

[ Voor 25% gewijzigd door Piekartz87 op 05-09-2013 09:43 ]

Razorbite schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:39:
En de gameplay hierachter werkt volgens jou ook zo? Ik heb nog geen nut ontdekt van de slaven. Enkel drie maal een 'slave uprising' gehad. (die vervolgens door gebrek aan voedsel dood stond te gaan)
Niet helemaal zoals ik t zeg maar dat is volgens mij wel het idee.
Unhappyness gaat omhoog door meer slaven, een leger eenheid laat happyness stijgen en houd dus als het ware de bevolking in het gareel waaronder de slaven.
Slaven zorgen voor extra inkomen tot een bepaalde grens. Waar je dit exact kan zien weet ik niet maar dat is wel de uitleg die ik in het spel kreeg.
Tevens zijn er gebouwen die de slaven populatie terug dringen.
Piekartz87 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:40:
Oja, ben ik de enige die die lijntjes achter de speren/pijlen zo lelijk vind? Rome 1 zag er beter uit op dat vlak.
Nope, ik ben het daar geheel mee eens. Dit is typisch iets wat een mod moet fixen omdat CA weer ens wat vreemds moest introduceren. Het ziet er idd erg raar uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 05-09-2013 09:49 ]

• Razorbite
  • Laatst online: 23-09 18:36
Tsurany schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:48:
[...]

Niet helemaal zoals ik t zeg maar dat is volgens mij wel het idee.
Unhappyness gaat omhoog door meer slaven, een leger eenheid laat happyness stijgen en houd dus als het ware de bevolking in het gareel waaronder de slaven.
Slaven zorgen voor extra inkomen tot een bepaalde grens. Waar je dit exact kan zien weet ik niet maar dat is wel de uitleg die ik in het spel kreeg.
Tevens zijn er gebouwen die de slaven populatie terug dringen.
Oke, ik zal dit weekend eens kijken of ik de 'exacte' mechaniek kan ontdekken. Is wel een redelijk belangrijk onderdeel om onder de knie te hebben.
Razorbite schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:50:
Oke, ik zal dit weekend eens kijken of ik de 'exacte' mechaniek kan ontdekken. Is wel een redelijk belangrijk onderdeel om onder de knie te hebben.
Inderdaad, net als veel andere zaken die wel invloed hebben maar te summier zijn uitgelegd in het spel. Ik verwacht dat de community wel snel met een Wikia komt waar alles in vermeld staat :)

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste