Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:00

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Als ik het goed begrepen heb, worden je units nu door je generaal gerecruit ipv door barracks.
When the player creates a general and begins training his troops, the army enters a muster mode and it cannot move while in this stance. Generals acquire skills and traits independently from the army they command. Skills can be chosen by the player as their general levels up, while traits are based on what a general does in-game. Furthermore, if an army loses its general a new one will be immediately appointed by the player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Iemand die hem heeft gespeeld op een 7970 al? Ik ben aan het upgraden van een 4850 maar ik zie hier FPS problemen naar voren komen :P alleen kan ik zo 123 er niet uithalen welke videokaart jullie gebruiken.

Hopelijk trekt mijn Phenom II x4 940 BE het nog een beetje, anders wordt het toch echt tijd voor een upgrade :)

[ Voor 21% gewijzigd door Bjorn89 op 03-09-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 15:53
Het recruiten bij een general/leger lijkt mij de beste verbetering die mogelijk was. Je kan je veel beter linken aan je legioenen ipv al die losse units die je her en der verspreid had overal.

Met linken bedoel ik bijvoorbeeld "ik zet verplaats nu mijn 3de legioen daarheen"
Dat idee had ik eerder nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297997

Bjorn89 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:49:
Iemand die hem heeft gespeeld op een 7970 al? Ik ben aan het upgraden van een 4850 maar ik zie hier FPS problemen naar voren komen :P alleen kan ik zo 123 er niet uithalen welke videokaart jullie gebruiken.

Hopelijk trekt mijn Phenom II x4 940 BE het nog een beetje, anders wordt het toch echt tijd voor een upgrade :)
Ik heb vooral in de campaign map bij het aanklikken van steden en generals veel FPS drops, ook bij de turns wil het wel eens stilvallen, maar daar is het niet zo erg.

Verder loopt het wel redelijk soepel, maar het is wel een vrij zware game om te draaien ja... Denk dat ik mijn crossfire setup maar weer eens in elkaar moet zetten, ALS de game daardoor niet gaat flickeren. Wat de grootste reden was voor de overstap naar een enkele kaart.

Ik heb overigens geen 7970 maar een 6870, nu op high settings en dan rond de 30/35 frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 11:15
Ik speel 'm nu op mijn iMac op native resolutie (2560x1440) met alles op ultra high en mijn GTX 675MX trekt het eigenlijk verbazend goed tot nu toe. Ben hier en daar nog wat aan het tweaken qua graphics settings maar over het algemeen ben ik zeer tevreden met de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-07-2021

BvanD

Humans are...disgusting

tweaker2010 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:45:
Als ik het goed begrepen heb, worden je units nu door je generaal gerecruit ipv door barracks.

[...]
Dit klopt. Je kan je generaal aanklikken en daar units trainen, in een stad kan niet meer tenzij de generaal in de stad staat.

Maar wat ik bedoelde was voordat ik een barack maak(of auxilia camp oid) dat ik nu nog niet kan zien welke units ik daarmee bij mijn generaal kan trainen als het gebouw klaar is. Dus welke units na het bouwen van de barack beschikbaar komen voor training

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Manneke-2577/hero/8271539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-07-2023
rgras schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:05:
Wat een onrealistisch kutspel:

300 Spartans vs 6.400 Egyptische infanterie en de Spartans verliezen. :+

Edit: never mind, blijkbaar hebben ze in het echt ook verloren. ;)
Moet je wel in Thermopylae vechten he. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:51
Enige minpunt tot dusver is dat je voor elke scheet aan informatie naar de encyclopedie moet. Maar de tooltips staan wel vol nutteloze info "Right click for more info" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHas
  • Laatst online: 28-05 13:40
Vastlopers.. a lot. Voor de rest behoorlijk schakelen met dan nieuwe recruit systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
BvanD schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:08:
[...]

Dit klopt. Je kan je generaal aanklikken en daar units trainen, in een stad kan niet meer tenzij de generaal in de stad staat.

Maar wat ik bedoelde was voordat ik een barack maak(of auxilia camp oid) dat ik nu nog niet kan zien welke units ik daarmee bij mijn generaal kan trainen als het gebouw klaar is. Dus welke units na het bouwen van de barack beschikbaar komen voor training
Dat staat toch linksonderin het scherm wanneer je boven het gebouw blijft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:09
jemig wat een draak van een engine :P

Net ff de benchmark gedraaid op mijn Haswell 4.6Ghz met HD7950 @ 1100 / 1500, 18 fps gemiddeld op de standaard (schijnbaar extreme) preset op 1920x1200.

Straks maar es ff rondneuzen voor optimale settings, of heeft iemand deze toevallig al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Eindelijk thuis. Nu spelen tot ik er bij neerval. :D

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
verdorie.. moet er eerst weer gegeten worden..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennism schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:48:
jemig wat een draak van een engine :P

Net ff de benchmark gedraaid op mijn Haswell 4.6Ghz met HD7950 @ 1100 / 1500, 18 fps gemiddeld op de standaard (schijnbaar extreme) preset op 1920x1200.

Straks maar es ff rondneuzen voor optimale settings, of heeft iemand deze toevallig al gevonden?
Nee! Niet gevonden, maar als je hem vindt post het dan even hier, ik ben er ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Daniel en Pkunk...supertof dat jullie mij in zulks oponthoud kunnen houden, maar I NEED UNBIASED NEWS/feedback...Hier nog niet uit, ik wil rapporten, over hoe het spel speelt...no food. geen tijd! Hoe is het spel als een Tnet'er?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 15:21
Ai, ik heb last van wat ook veel op het total war forum staat en hierboven ook al genoemd is: lelijke textures, hoe hoog ik het ook zet.

De oplossingen zoals genoemd hier:
http://forums.totalwar.co...e-when-running-on-Extreme
helpen helaas niet.

Meer mensen problemen mee?

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
  • Laatst online: 21-07-2023
harmen1987 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:37:
Ai, ik heb last van wat ook veel op het total war forum staat en hierboven ook al genoemd is: lelijke textures, hoe hoog ik het ook zet.

helpen helaas niet.

Hier ook. Nog niet geprobeerd om dat te fixen trouwens. Hij loopt nu nog wel lekker vloeiend op m'n oude GPU (4870 :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie1945
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-04 12:59
Dus er is nog hoop voor mijn computer? Speel ook nog met een 4870 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 14:28
Geen probleem met de textures heb een gtx 670. Heb 1 prologue battle gedaan en daarna meteen de coop multiplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Same here.. erg lelijke textures.. Maarja.. ik heb ook maar !GB VRAM. Dat zal het wel wezen..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 508531

harmen1987 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:37:

helpen helaas niet.

Doen wat er in die tutorial staat heeft toch echt mijn textures aanzienlijk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
sjakie1945 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:47:
Dus er is nog hoop voor mijn computer? Speel ook nog met een 4870 :p
Ik ga hem testen op mijn 4850 als ik de game binnen heb, als je wilt kan ik je een bericht sturen met mijn bevindingen?

Mijn upgrade heeft helaas een dag vertraging gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-07-2021

BvanD

Humans are...disgusting

rgras schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:27:
[...]

Dat staat toch linksonderin het scherm wanneer je boven het gebouw blijft hangen?
Daar staat alleen de naam en niet hoe goed de units zijn of wat hun abilities etc zijn.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Manneke-2577/hero/8271539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik heb net een stad verdedigd het gevecht duurde 55min... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Het is wel elke keer hetzelfde verthaal met een release van een TW game hé, ik zat voor de gein eens op twcenter en officiële fora te kijken.

Elke keer is het de eerste weken dramatisch gesteld met de performance en vol bugs :P zal wel weer een jaar duren voor het gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-06 12:47
1 van de tweakers hierzo die toevallig ook een multiplayer campaign is gestart? Ik ben namelijk vanavond gelijk begonnen met een vriend van me, werkt bijna helemaal perfect! Hij is in onderstaande situatie de host, ik de client.

Toen hij een battle startte kon hij die vrolijk uitspelen, ik kon ondertussen meekijken (had geen eigen leger in de buurt), niks aan de hand.

Toen ik daarentegen een paar beurten later ook een battle begon, liep mijn game vast (dit gebeurde soms al bij het deployen, als ik gelijk de game startte gebeurde het na 10sec). Na meerdere keren proberen kwamen we er achter dat het echt niet gaat werken.

Overigens heb ik net zelf geprobeerd een offline game te spelen, werkt wel!

Iemand dit al meegemaakt / er iets van gehoord / een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Het is wel elke keer hetzelfde verthaal met een release van een TW game hé, ik zat voor de gein eens op twcenter en officiële fora te kijken.

Elke keer is het de eerste weken dramatisch gesteld met de performance en vol bugs :P zal wel weer een jaar duren voor het gefixed is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Sb7nhqLdoUVA7NNzLmohAF7A/full.png Ik weet niet waar dit gepost is(link kwam vanuit Tweakers) maar dit is wel heel erg bedroevend. De game knalt zelfs een Titan eruit lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
TweakTom92 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:05:
1 van de tweakers hierzo die toevallig ook een multiplayer campaign is gestart? Ik ben namelijk vanavond gelijk begonnen met een vriend van me, werkt bijna helemaal perfect! Hij is in onderstaande situatie de host, ik de client.

Toen hij een battle startte kon hij die vrolijk uitspelen, ik kon ondertussen meekijken (had geen eigen leger in de buurt), niks aan de hand.

Toen ik daarentegen een paar beurten later ook een battle begon, liep mijn game vast (dit gebeurde soms al bij het deployen, als ik gelijk de game startte gebeurde het na 10sec). Na meerdere keren proberen kwamen we er achter dat het echt niet gaat werken.

Overigens heb ik net zelf geprobeerd een offline game te spelen, werkt wel!

Iemand dit al meegemaakt / er iets van gehoord / een oplossing gevonden?
De Co-Op heeft een grote kans op DeSync, en crashes. Zo heb ik gezien op Twitch.tv dat sommige streamers samen wouden spelen maar na 4-5 beurten al crashte/geen sync meer was.

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-05 20:21
Ik zal mijn evaring ook maar even posten. Heb sinds 2 weken een 770 msi 2 GB met I5 haswell K versie (nog niet oc).
Ik haal alles op extreme 20fps gemiddeld. ong in battel met soms drops als je ver uitzoemt of al er een hoop shit gebeurd. Misschien dat ik het nog ga aanpassen maar morgen de campain beginnen. Ik vondt mijn ervaring (aleen de prologe) wel cool. Kijk al uit naar morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Voor mensen met lelijke graphics: dit heeft bij mij geholpen (je videokaart moet het wel aan kunnen, die van mij net (HD6950 1GB):

http://forums.totalwar.co...dea5a4b42a1e4829fd32c702a

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Bjorn89 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:07:
[...]

De Co-Op heeft een grote kans op DeSync, en crashes. Zo heb ik gezien op Twitch.tv dat sommige streamers samen wouden spelen maar na 4-5 beurten al crashte/geen sync meer was.

:o
lekker dan... Een game als BF3 crashed toch ook niet bij een beetje lag? Daar zit je met zn 64 tegelijk te spelen. Je mag toch verwachten dat ze dit soort dingen wel aan kunnen anno 2013!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 13:58
Aaaargh! Kan iemand me vertellen hoe je handmatig gemaakte formaties kan vasthouden? Als ik m'n units neerzet zoals ik ze wil hebben (een formatie maak) en ze group met 'G', dan wil ik ze kunnen verplaatsen met de rechter muisknop... maar ALTIJD is m'n formatie weg! Kan me ditzelfde probleem herinneren bij Shogun 2. Daarnaast had Shogun 2 een aantal pijltjes waarmee je makkelijk je legers kon verplaatsen... of beter gezegd hun positie fine-tunen (draaien, opzij, naar voren, naar achteren)... die mis ik echt enorm hier.

Weet iemand wat ik bedoel en hoe ik dit kan oplossen?

Verder... best leuk tot nu toe, maar overwelmend veel mogelijkheden. Ik weet nog absoluut niet welk gebouw wat doet en wat een goede research path is bijvoorbeeld. Beetje frustrerend aangezien ik nu maar iets doe. Hoop dat er binnenkort een paar goede tutorials en guides verschijnen die alles op een rijtje zetten. Moet ik m'n buildings upgraden of m'n leger(s) uitbouwen? Of een balans tussen beiden? Het lijkt altijd alsof je geld, tijd en handjes te kort komt. Stressvol :P

[ Voor 10% gewijzigd door yinx84 op 03-09-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestux
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-05 00:31
Hoi allemaal, heeft er iemand zin in een co-op campaign? :) Ken te weinig mensen die dit spelen (allemaal shooters). Ik heb redelijk wat tijd 's ochtends en 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Derlux schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:29:
Hoi allemaal, heeft er iemand zin in een co-op campaign? :) Ken te weinig mensen die dit spelen (allemaal shooters). Ik heb redelijk wat tijd 's ochtends en 's avonds.
Denk niet dat er veel mensen in de rij staan. Lees de berichten van mij en Bjorn89 hierboven even na dan begrijp je waarom... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
TweakTom92 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:36:
[...]

Denk niet dat er veel mensen in de rij staan. Lees de berichten van mij en Bjorn89 hierboven even na dan begrijp je waarom... :)
Het zal wel en beetje hit-n-miss zijn 8)7

Het blijft uitproberen denk ik, snap sowieso niet dat iets kan crashen als het turn-based is dat lijkt me juist de ideale multiplayer scenario?

:P je kan het allicht proberen, maar ik voorzie totdat er patches zijn meer problemen dan speelplezier.

Deze gasten is het iig wel gelukt lijkt het.

[ Voor 24% gewijzigd door Bjorn89 op 03-09-2013 22:42 . Reden: Foute INFO edit, ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:18:
Aaaargh! Kan iemand me vertellen hoe je handmatig gemaakte formaties kan vasthouden? Als ik m'n units neerzet zoals ik ze wil hebben (een formatie maak) en ze group met 'G', dan wil ik ze kunnen verplaatsen met de rechter muisknop... maar ALTIJD is m'n formatie weg!
Formation lock al geprobeerd? ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 12:35

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan trade partners kom?

Vrijwel niemand wil het accepteren zonder dat ik ze help in een oorlog oid. en zelfs dan is het nog twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Nou een avond gespeelt! Over het algemeen een heel vet spel
maar...

negatieve bevindingen:

*zwaar spel zeg, heel erg lopen zoeken naar juiste settings. Het draait redelijk maar blijft af en toe hangen. Onoverkombare framedrops dus.
*Zoveel opties, en er is weinig dat natuurlijk aanvoelt. Als je het allemaal weet te vinden dan lijkt het wel logisch te zijn. Wellicht zijn er naar mijn mening te veel opties en research paths etc. Gewoon gokken wat je gaat researchen/bouwen
*Ik kan niet uitmaken welke dorpen/steden deel uitmaken van welke provincie. Is hier geen makkelijk overzicht in te vinden??? Hoe weet ik nou wat ik over moet nemen.
*Icoontjes slaan af en toe nergens op. Bijv bij het huidige geld wat je hebt.
*formaties werken nog niet echt fijn. Vaste formaties zijn... te vast. Je zou bij slepen nog de optie moeten hebben om ze anders neer te zetten imo.
*rekening houden met geld, food, research, bouwen, belasting, bevolking moet het leuk vinden, cultuur, legers, niet te veel slaves etc etc.. misschien iets te veel van het goede?

Positieve punten:
*Battles werken wel fijn over het algemeen, toch wel bijna het belangrijkste.
*Veel meer betrokkenheid bij je legers door de legions die je hebt.
*In rome 1 was italie zelf niet zo boeiend, nu is dat een heel stuk verbeterd. Het lijkt een hele uitdaging om Italië uit te gaan zelfs.
*geen losse diplomats, assasins, spy's nodig. (enige wat eenvoudiger is geworden?)
*Historisch wat correcter dan rome 1 (tot zover ik weet)

Daar hou ik het even bij.

@drumstickNL
Na het uitmoorden van mijn eerste vijand als rome zijnde vonden andere facties het interessanter om te traden met mij. Je moet meer te bieden hebben blijkbaar, meer economiegebouwen/research wellicht? Ineens wouden ze bijna allemaal wel traden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
yinx84 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:18:
Aaaargh! Kan iemand me vertellen hoe je handmatig gemaakte formaties kan vasthouden? Als ik m'n units neerzet zoals ik ze wil hebben (een formatie maak) en ze group met 'G', dan wil ik ze kunnen verplaatsen met de rechter muisknop... maar ALTIJD is m'n formatie weg! Kan me ditzelfde probleem herinneren bij Shogun 2. Daarnaast had Shogun 2 een aantal pijltjes waarmee je makkelijk je legers kon verplaatsen... of beter gezegd hun positie fine-tunen (draaien, opzij, naar voren, naar achteren)... die mis ik echt enorm hier.

Weet iemand wat ik bedoel en hoe ik dit kan oplossen?
ctrl+g

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 10:15
Stelletje fuckers bij zavvi. Sturen ze me via de email de steamcode voor de greek DLC. Maar het spel zelf heb ik voorlopig nog niet :( Hoe bedoel je het er inwrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piekartz87 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:28:
*Zoveel opties, en er is weinig dat natuurlijk aanvoelt. Als je het allemaal weet te vinden dan lijkt het wel logisch te zijn. Wellicht zijn er naar mijn mening te veel opties en research paths etc. Gewoon gokken wat je gaat researchen/bouwen
Gewoon een beetje doorlezen. Het is vrij simpel kiezen, waar wil je de aandacht op richten? Eerste en sterke economie opbouwen of eerst flink oorlog voeren en snel wat veroveren? Wil je grote steden innemen moet je bijvoorbeeld in siege investeren.
*Ik kan niet uitmaken welke dorpen/steden deel uitmaken van welke provincie. Is hier geen makkelijk overzicht in te vinden??? Hoe weet ik nou wat ik over moet nemen.
Klik op een stad en je ziet direct de andere steden van die province. Bovenin het menu staat welke provincie het is en links en rechts van jouw stad staan de andere steden van die provincie.
*formaties werken nog niet echt fijn. Vaste formaties zijn... te vast. Je zou bij slepen nog de optie moeten hebben om ze anders neer te zetten imo.
Dat is juist het hele idee van een vaste formatie, dat ze niet anders neergezet kunnen worden. Wil je ze anders neerzetten moet je de formatie losgooien, aanpassingen doorvoeren en de formatie vast zetten.
*rekening houden met geld, food, research, bouwen, belasting, bevolking moet het leuk vinden, cultuur, legers, niet te veel slaves etc etc.. misschien iets te veel van het goede?
Dan is het spel misschien niet geschikt voor jou. Met dit soort spellen moet je juist met veel zaken rekening houden, dat is de uitdaging.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Laatst online: 27-05 13:24

Hierkomik

Zo dan...

Bjorn89 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:06:

[afbeelding] Ik weet niet waar dit gepost is(link kwam vanuit Tweakers) maar dit is wel heel erg bedroevend. De game knalt zelfs een Titan eruit lol.
Ik heb vanavond zo'n 3 uurtjes gespeeld (op mijn gemakje :)) en eerst de video settings goed bekeken.
Ik heb maar een gtx 660, maar ik haalde op die benchmark op extreme nog boven de 12 frames. En op ultra zat ik nog steeds gemiddeld ruim boven de 24. Dat viel me eigenlijk juist erg mee. Het leek wel alsof de textures net een fractie te laat ingeladen worden ofzo, want de shift in textures als je dichterbij bent in die benchmark is wel heel duidelijk te zien.

Verder... leuke proloog, ben er bijna mee klaar denk ik. Vooral de campaign map is enorm wennen. Ook het bouwen etc. Overigens heb ik nog steeds niet door hoe ik mijn agents snel kan selecteren. Toch maar even het boekje lezen ofzo. Rome1 was wat dat betreft intuitiever naar mijn mening.

Morgen weer verder en dan met Pontus campaign beginnen :)

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374672

Ben zelf de Britten bezig, ondertussen het hele eiland veroverd + ierland. Erg handig die optie dat je een confederatie van enemy's maakt en ze je joinen. Public order was in het begin wel even wennen.

Ik haat wel dat ik bij een battle waarbij ik moest verdedigen, die victory point moet verdedigen. Had ik zo slim mijn leger op de berg gezet die aan het eind van de map stond :/

Zit nu bij veel steden op een punt dat ik de gebouwen niet kan verbeteren zonder public order te verliezen en rood wordt, zucht. Iemand tips om die squalor te dimmen?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 374672 op 04-09-2013 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zo, een campagne met uiteraard de Romeinen begonnen.
Het was wel even wennen en ik kan niet zeggen dat ik nou ben weggeblazen door de menu's maar na 27 turns nu het complete Italiaanse vasteland veroverd. Morgen is het tijd voor Carthago om te sterven. >:)

Verder is de game zeker niet perfect. Ik heb de belangrijkste settings wel op extreme staan en de rest op ultra en het loopt wel redelijk. Niet perfect maar speelbaar.

Oh en aangezien het al 3:30 is kan ik met enige zekerheid vaststellen dat het hier om een waardige Total war game gaat. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Ook even mijn mening na een avondje Rome 2:

Algemeen:
Graphics zijn goed als je de juiste instellingen hebt gevonden. Af en toe wel even dat het beeld stopt, maar vind het zelf nog acceptabel. Next turn gaat redelijk snel (SSD+Inter4570) het zijn gewoon heel veel factions.

Strategisch map:
Ziet er mooi uit maar het is inderdaad nog even uitvogelen wat alle symbolen betekenen. Hetzelfde eigenlijk met de research: even uitvogelen omdat wel is veranderd. Verder veel keuzes met betrekking tot gebouwen. Ik heb nu het italiaanse vaste land veroverd, wat opzich redelijk makkelijk ging (nog geen grote facties die mij bedreigend genoeg vinden blijkbaar). AI gedraagd zich redelijk: werd toen mijn leger even weg was om de laatste stad van een tegenstander te pakken aangevallen in een stad vanover de zee. (ze weten de zee dus ook goed te gebruiken).

Battle map:
Zeegevechten vind ik nog wat uitvogelen. Heb nu regelmatig dat ik met oorlogschepen verlies van transport schepen (die gewoon veel zwaarder zijn en als ze mij rammen mij meteen uitschakelen). Moet hier nog even uitvinden hoe precies te vechten denk ik.
Landgevechten zijn tot nu toe redelijk te winnen, 1 keer verloren toen ze mijn stad aanvielen. Maar ik ben ook nog geen grote legers tegen gekomen. De gevechten zijn wel snel over vind ik.

Kan eigenlijk niet wachten om vanavond weer te spelen! (Waarom ben ik nou geen student meer ;( )

Tweakers heeft trouwens ook video review online staan zie ik. Zo maar even bekijken. EDIT: en weer verdwenen.

EDIT: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moest echt om 0:15 stoppen want om 6:20 ging de wekker alweer. Eerst de prologue uitgespeeld, vond hem wat matig met iets teveel scripted events. Daarna met de Romeinen begonnen en op m'n gemakje gespeeld. Het was vrij duidelijk dat de Etruscan League snel weggeruimd moest worden.

Direct twee legers geraised en op hun twee eerste steden afgestormd, Velathri en Ariminum. Beiden waren sterk verdedigd maar na een paar schermutselingen was het snel afgelopen. De faam van First Legion en Ninth Legion groeide snel. Ik heb Alalia even links laten liggen maar nadat het thuisfront op orde was het Ninth Legion die kant op gestuurd. No one escapes the wrath of Rome.

Daarna was het tijd om de grenzen veilig te stellen en de steden te ontwikkelen. Ik had in de nieuwe provincies al snel te maken met public order problemen dus ik heb veel geld gestoken in het opbouwen van de steden en minder in het opbouwen van mijn leger. Een paar turns later besloten om Noord Italië ook in te nemen, te beginnen met Genua. Mijn First Legion marcheerde die kant op en een enkele turn later was de stad al in mijn handen. De vijand vluchte maar kon achtervolgd worden en niet veel later waren zij verslagen.

De schermutselingen tussen Genua en Medhlan hadden beide steden verzwakt achter gelaten dus de aanval werd snel ingezet op Medhlan. Die taak behoorde toe aan de Ninth Legion en zij konden dan ook snel de stad innemen.

De laatste stad zou meer problemen opleveren, Patavium had een sterke verdediging en een sterk leger. Aanvankelijk wilde ik hier de tijd voor nemen maar een blik op mijn diplomacy kaart liet zien dat de drie stammen boven mij allen geallieerd waren aan elkaar. Ik wilde in eerste instantie deze langzaam veroveren maar om direct drie stammen tegen mij te krijgen leek me niet positief. Ik besloot om een paar non agression pacts af te sluiten. Doordat ik met elk van hen een treaty had mochten ze mij al een stuk meer.
Vervolgens met de Nori onderhandeld dat ik Patavium zou innemen in ruil voor een trade agreement.

Hiervoor had ik mijn Third Legion over laten komen, deze zouden bij Ariminum verblijven om de troepen in gereedheid te brengen. Helaas vielen de legers uit Patavium mijn leger hier aan waardoor deze snel verslagen was, met een tegenstand van 5:1 was er geen eer te behalen. Ik besloot om mijn Ninth Legion wraak te laten nemen terwijl mijn First Legion op Patavium af stormden. Twee gevechten later was ook deze stad in mijn bezit en waren de bezetters verslagen.

Mijn foothold in Noord Italia was verzekerd, de relaties met de drie factions boven mij waren redelijk in orde. Tijd voor verdere expansie. Carthago is gevaarlijk op de zeeën en wilde ik met rust laten. Echter Syracusae was een makkelijk doelwit. Zij hadden geen allianties, een zwakke vloot en een redelijk verdedigde stad. Ik besloot om mijn Ninth Legion die kant op te laten marcheren. Een forced march betekende dat ze in vier turns de vijand zouden bereiken. Om mijn elitetroepen te sparen (rank 7 infantry) besloot ik wat huurlingen in dienst te nemen. Dit bleek achteraf onnodig, Syracusae kon te weinig tegenstand bieden om een echte uitdaging te zijn en de stad was snel veroverd.

Mijn oog richt zich nu op Massalia, deze stad is goed verdedigd maar heeft met geen enkele factie een sterke relatie. Hierdoor hebben zij geen grote verliezen geleden maar ook geen vrienden die te hulp gaan schieten. Hun marine is sterk maar hun legers zijn zwak. Veel slingers maar weinig zware infantry. Het plan is om met een groep cavalerie aan te vallen en de vijand naar buiten te laten stormen. In het open veld zijn hun slingers kansloos tegen de Equetes.

Tevens is een van mijn noordelijke buren in oorlog met Massalia, dit is echter een koude oorlog en er vinden geen gevechten plaats. Wel is dit een kans om een verdere alliantie aan te gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 08:46
Ik heb gisteren 2,5u gespeeld. Ik vermoed dat ik nu halverwege de prologue zit. En ik heb me al in de nesten gewerkt. Om snel een extra missie te pakken heb ik een stad praktisch onverdedigd achtergelaten wat helaas direct wordt afgestraft. Een eerste aanval heb ik nog kunnen afslaan, maar hetgeen dat er nu op komst is, gaat me niet meer lukken.

Overigens lijken de Romeinen me wel een stuk sterker te zijn dan de tegenstander qua units.

Research lijkt me nu ook slechter geregeld dan vroeger. Ik krijg nergens een signaal dat een bepaalde research afgelopen is, terwijl bij TWE er nog een hele uitleg bijgegeven werd wanneer het er was. Nu weet ik dat de research gedaan is, omdat het spel een melding geeft wanneer ik op 'next turn' druk.

Verder uitzoomen vd map zou ook heel handig zijn.

Maar misschien zijn dit enkel dingen die bij de prologue zo zijn, en in de campaign toch anders lopen.

Verder, een fantastisch spel. Ligt me eigenlijk beter dan TWE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je krijgt een signaal dat een research voltooid is. Als je boven je minimap op de linker knop drukt krijg je een lijst met rapporten waar onder andere deze informatie in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Tsurany schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:53:

Dan is het spel misschien niet geschikt voor jou. Met dit soort spellen moet je juist met veel zaken rekening houden, dat is de uitdaging.
Allereerst bedankt voor je antwoorden. Maar het zijn nou eenmaal zaken die mij opvallen als fanatieke rome 1 speler. Zou dat niet gewoon kunnen dat de UI niet ideaal is? Dat is mijn mening atthans.

Veel zaken zijn overzichtelijker, andere zaken weer niet zo.

Beetje jammer dat je meteen moet zeggen dat het spel niks voor mij zou zijn.
Wellicht kun je het overwegen om wat minder.. fanatiek te zijn in je reacties naar anderen toe, dat praat wat prettiger.

Mijn fysieke copie is nog niet binnen helaas. (ook zavvi) Vreemd dat iemand anders hier wel een mail met code krijgt.
Gisteren via de steam van mijn broertje gespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Heeft iemand trouwens de prologue's gespeeld? Hebben deze een tutorial functie of is dit puur verhaaltechnisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
yinx84 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:28:
Heeft iemand trouwens de prologue's gespeeld? Hebben deze een tutorial functie of is dit puur verhaaltechnisch?
Beide ;) Vooral tutorial functie want je wordt bij elke stap geadviseerd. Maar het is ook het veroveren van de omliggende gebieden. Als je klaar bent sta je aan het begin van de campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:07
Piekartz87 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:33:
[...]

Beide ;) Vooral tutorial functie want je wordt bij elke stap geadviseerd. Maar het is ook het veroveren van de omliggende gebieden. Als je klaar bent sta je aan het begin van de campaign.
Tenzij die bugged en je niet voorbij chapter 1 kan ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:01
Gisteren anderhalf uur gespeeld, eerste indruk was vooral, wow dit spel is zwaar! Gelukkig gebruikt de game wel alle 6 mijn cores. (FX 6300 @ 4.2 GHz) CPU is geen probleem.

Ik heb verder alles op high staan behalve unit size op Ultra, ik heb een 7850 2 Gb. Dan loopt het tenminste ook als er gevochten wordt nog een beetje lekker...

Inhoudelijk kan ik er nog niet veel over zeggen, ben nog met die prologue bezig, was tot nu toe wel tof. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Pazienza op 04-09-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kan iemand mij vertellen of de naval battles er een beetje realistisch uitzien? Schade aan schepen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
tweaker2010 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:05:
Kan iemand mij vertellen of de naval battles er een beetje realistisch uitzien? Schade aan schepen etc?
Heb er 1 gespeelt.

Schade aan schepen is zichtbaar maar ik had wel zoiets van, als ze 55% beschadigt zijn had ik wel wat meer willen zien.

Weet iemand of het historisch correct is dat ze geen zeilen gebruiken tijdens de battle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piekartz87 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:30:
[...]
Weet iemand of het historisch correct is dat ze geen zeilen gebruiken tijdens de battle?
Dat klopt, inderdaad. Zeilen werden gebruikt voor vervoer, tijdens zeeslagen werd er geroeid, schepen zijn dan veel wendbaarder en je bent natuurlijk niet afhankelijk van de wind.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-02 10:05
Gisteravond geheel niet vrijwillig het spel moeten stoppen.

De hele dag zonder problemen kunnen spelen en aan het einde van de avond crashte het spel. Daarna weer opgestart en kreeg ik vreemde textures. Bij settings viel me al op dat het spel maar 3 van de 4 gb herkent van de CF opstelling. Volgens de fora zijn er meer spelers die problemen hebben met CF dus heb ik deze maar uitgeschakeld. Probleem opgelost maar de performance dropte enorm op extreme :(

Wachten op de fix....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:07
Delph schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:46:
Gisteravond geheel niet vrijwillig het spel moeten stoppen.

De hele dag zonder problemen kunnen spelen en aan het einde van de avond crashte het spel. Daarna weer opgestart en kreeg ik vreemde textures. Bij settings viel me al op dat het spel maar 3 van de 4 gb herkent van de CF opstelling. Volgens de fora zijn er meer spelers die problemen hebben met CF dus heb ik deze maar uitgeschakeld. Probleem opgelost maar de performance dropte enorm op extreme :(

Wachten op de fix....
dat probleem heb ik ook gehad, die vreemde textures kon ik oplossen door de game windowed te draaien (maar ook daar werkte CF niet)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piekartz87 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:15:
[...]

Allereerst bedankt voor je antwoorden. Maar het zijn nou eenmaal zaken die mij opvallen als fanatieke rome 1 speler. Zou dat niet gewoon kunnen dat de UI niet ideaal is? Dat is mijn mening atthans.

Veel zaken zijn overzichtelijker, andere zaken weer niet zo.
De UI is naar mijn mening vrij matig en had inderdaad sterk verbeterd moeten worden. Nu is het gewoon echt wennen aan welk icoontje wat doet, geen logica in te vinden. Overzichtelijkheid is inderdaad afgenomen maar de meeste zaken waar je nu rekening mee moet houden zaten ook al in het origineel. Bevolking tevreden houden, geld, legers, spies, diplomaten,... dan ben je het toch gewend?
Beetje jammer dat je meteen moet zeggen dat het spel niks voor mij zou zijn.
Wellicht kun je het overwegen om wat minder.. fanatiek te zijn in je reacties naar anderen toe, dat praat wat prettiger.
Ik weet niet wat jou achtergrond is qua games maar dit is gewoon het type spel waarbij je met veel zaken rekening moet houden, dat was in Rome Total War 1 ook al zo en dat is alleen maar sterker geworden in Medieval 2, Empire en Shogun.
Dat is niet beledigend bedoelt maar niet iedereen vind elke type spel leuk. Als je geen fan bent van overal rekening mee moeten houden is dit misschien gewoon niet jouw spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 29-05 20:49
Dan moet je EU4 is proberen, dan worden ze helemaal gek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Tsurany schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:57:
[...]

De UI is naar mijn mening vrij matig en had inderdaad sterk verbeterd moeten worden. Nu is het gewoon echt wennen aan welk icoontje wat doet, geen logica in te vinden. Overzichtelijkheid is inderdaad afgenomen maar de meeste zaken waar je nu rekening mee moet houden zaten ook al in het origineel. Bevolking tevreden houden, geld, legers, spies, diplomaten,... dan ben je het toch gewend?

[...]

Ik weet niet wat jou achtergrond is qua games maar dit is gewoon het type spel waarbij je met veel zaken rekening moet houden, dat was in Rome Total War 1 ook al zo en dat is alleen maar sterker geworden in Medieval 2, Empire en Shogun.
Dat is niet beledigend bedoelt maar niet iedereen vind elke type spel leuk. Als je geen fan bent van overal rekening mee moeten houden is dit misschien gewoon niet jouw spel.
Dat het niet zo bedoelt is geloof ik dan meteen, maar zo komt het wel over ;)
Mijn achtergrond is dat ik rome 1 nog tot vorige week fanatiek aan het spelen was. Medieval 2 ook nog laatst. Shogun 2 vond ik dan weer niks.

Heb er geen problemen mee om met veel rekening te houden, maar icm de mindere overzichtelijkheid lijdt het een beetje af van de leukere dingen in de game misschien.

Desondanks heb ik het er graag voor over om te "leren" wat alles doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier overigens ook wel even moeten wennen aan de interface, maar dat moet je uiteindelijk in elke strategy game. Dat het hier wat langzamer gaat dan in bijv. Settlers, dat is dan maar zo. Mijn ervaring wordt er niet minder door.

Overigens vond ik de UI in Shogun 2 ook net zo veel wennen, en Shogun 2 kon mij ook niet zo boeien om eerlijk te zijn. Wel vind ik de icons van de units wat matig, vond ze vele malen mooier in Rome 1. Dat getekende (wat ook in Shogun 2 zat volgens mij?) vind ik maar niks, kan ze niet goed uit elkaar halen namelijk.

Overigens probeer ik, ondanks dat ik er niet veel last van heb, mijn grafische settings te verbeteren met wat fixes. 10-20 frames extra zou natuurlijk welkom zijn. Gelukkig geen 5-10 frames waar veel mensen last van hebben.

En @Delph, als ik het zo hoor dus beter geen CF? Ik heb mijn tweede videokaartje er uit gehaald vanwege micro stuttering maar zat het te overwegen hem er weer in te zetten voor betere performance met de beta drivers. Als het niet werkt doe ik het uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik mis nog iets belangrijks trouwens, de epische speach van de generaals in rome 1. Daar werdt er zelfs nog rekening gehouden met de omstandigheden etc. Nu is dat helemaal weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06 12:09
Piekartz87 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:22:
Ik mis nog iets belangrijks trouwens, de epische speach van de generaals in rome 1. Daar werdt er zelfs nog rekening gehouden met de omstandigheden etc. Nu is dat helemaal weg?
Die hoor je volgens mij nu na deployment! Wel minder episch naar mijn idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotgunbunny
  • Laatst online: 22-02 20:17
Als je inzoomt op je troepen hoor je ze wel van alles roepen!

Ik heb gisterenavond ook wat kunnen spelen. Heb tot nu toe wat gemengde gevoelens. Ik had even de tutorial uitgespeeld voor de sfeer, en 't viel me op dat die behoorlijk buggy was. Daarnaast was ik een beetje teleurgesteld om te zien dat Italië in de campaign ineens een stuk kleiner is. :P

De interface vind ik niet echt een verbetering. Het is goed te doen na wat geklungel, maar ik zie de meerwaarde er niet echt van in. Net alsof ze iets nieuws doen om maar iets nieuws te doen. Daarnaast blijft de muis vaak "kleven" als ik snel de rechtermuisknop dubbelklik. Hierdoor gaan m'n troepen niet rennen, maar ben ik ineens een rare formatie aan het kiezen. In Shogun 2 had ik hier geen last van.

Ik ben vervolgens een campaign begonnen met Rome, en had de Etruscan League vrij snel uitgeroeid, iets te gemakkelijk zelfs. Maar er werd ook beweerd dat Rome een makkelijke start heeft, dus het is nog even wachten.

Op zich zitten er wel wat leuke verbeteringen in, zo is het managen van je provincie wat uitdagender. Het systeem van Legions is ook zeker een plus. De laadtijden zijn ook aanzienlijk verbeterd ten opzichte van Shogun 2. Het spel ziet er verder best goed uit op Extreme. Wel af en toe wat lag. Oké voor een budget systeem uit December.

[ Voor 9% gewijzigd door Shotgunbunny op 04-09-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251710

Nou ben behoorlijk teleurgesteld in Rome II.
Op m'n best redelijke laptop draait het spel voor geen meter, en op de betere desktop met stats die de minimum eisen makkelijk moet kunnen draaien (GTX260 8k ram 3,5 dual ghz) is het een net zo groot glitcherig lagfest.

Echt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Vind het opeens een stuk minder jammer dat ik zoveel moet werken en deze ergenis niet meemaak.

Zal wel gauw een patch komen en dan kan ik eindelijk bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Piekartz87 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:22:
Na de deployment spreekt de generaal nog even de mannen toe waarna ze beginnen te juichen. Inderdaad minder episch maar ook minder storend.

--

Ben vandaag voor de 3e keer opnieuw begonnen met de Rome campaign, reden is dat ik telkens fikse problemen had waardoor ik bijna mijn steden kwijt raakte. (problemen zoals rebels, food shortage en een groot aantal vijandelijke factions)

Ik denk dat hiervan de reden is dat ik te gehaast andere steden overneem, hierdoor heb ik na een kort aantal turns een fiks aantal steden echter hebt ik slechte trade + veel oorlog.

Dit kwam omdat je bij Shogun 2 een vrij kort aantal turns had om je campaign doel te bereiken, volgens mij valt dit wel mee in Rome II.

De volgende poging ga ik proberen eerst mijn steden en troepen op te bouwen om vervolgens pas aan te vallen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Ik ben wel onder de indruk. De graphics heb ik netje werken op high en dan ziet het er allemaal supermooi uit. Het loopt prima verder. Vermoedelijk scheelt het dat ik een 2700k heb. Alle cores worden gebruikt. Tis echt m'n videokaart die de bottleneck is.

Het spel zelf moet ik nog flink aan wennen. Ik heb de prologue gedaan en een stukje spartan campaign. Een van de eerste dingen die ik toch wel jammer vind is dat ze van zoveel dingen icoontjes gemaakt hebben. Ik vond het juist leuk dat je in Rome 1 kon zien wat voor dikke barracks of tempel je had.

De units zien er echt supervet uit allemaal. Gisteren ook een paar custom battles gedaan om een aantal factions te bekijken. Met name Rome, Macedon en de barbaarse facties vond ik er erg vet uitzien. De griekse facties verder een beetje teleurstellend. Ook leuk wat er allemaal geroepen worden in de units. Zo hoorde ik bijvoorbeeld de barbaren een stukje uit gladiator (nouja.. daar zal iedereen het van kennen) quoten: "What we do in life echoes in eternity". hihi

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:41:
Vind het opeens een stuk minder jammer dat ik zoveel moet werken en deze ergenis niet meemaak.

Zal wel gauw een patch komen en dan kan ik eindelijk bezig
Ik heb nergens last van hoor ;) met een beetje geluk behoor je tot die 15% spelers die gewoon kunnen spelen zonder issues. Al ruim 8 uur gameplay er op zitten en geniet er enorm van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gezien het feit dat ik een hd7970 limited ghz black edition heb vrees ik dat ik bij de overige 85% hoor d-;

vandaar lekker werken en van het weekend eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hetzelfde, tot 4 uur 's nachts doorgegaan, oef! Die laadtijden moeten ook nog getweaked worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
Heeft iemand al iets gevonden hoe je een stad kan in nemen die een blockade heeft van een factie waar je vrede mee hebt, maar de factie die je wilt aanvallen ben je gewoon oorlog mee, ik kan dan niet aanvallen, maar die gasten die de blockade doen die nemen het stadje ook niet in... dus om degene uit te roeien waar ik oorlog mee heb moet ik eerst mijn vrienden aanvallen... beetje raar of mis ik ergens iets?

Pff ondertussen al 15uur gespeeld...

En krijg net mijn greek states code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374672 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:50:
Hetzelfde, tot 4 uur 's nachts doorgegaan, oef! Die laadtijden moeten ook nog getweaked worden.
Absoluut, ik skip nu de turns in mijn let's plays want per turn moet ik ruim 2 minuten wachten. Laadtijden van battles vind ik nog wel meevallen, en het laden van de campaign maakt mij niet zo uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Overigens, je kunt gewoon alt+tabben wanneer je op 'end turn' duwt. Als je in een fase zit die nog niet zo spannend is en geen enemy movement hoeft te volgen kun je gewoon even dit topic checken ofzo ;) De computer doet z'n werk op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotgunbunny
  • Laatst online: 22-02 20:17
Yerap, moet je niet eerst een alliantie met de factie hebben die de blockade doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Anoniem: 63800 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:49:
gezien het feit dat ik een hd7970 limited ghz black edition heb vrees ik dat ik bij de overige 85% hoor d-;

vandaar lekker werken en van het weekend eens kijken
Draait aardig goed op mijn 6970. (~40 FPS stabiel op "very high" met shaders iets lager) Had in het begin wat crashes maar daarna geen problemen meer gehad.
Anoniem: 251710 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:34:
Nou ben behoorlijk teleurgesteld in Rome II.
Op m'n best redelijke laptop draait het spel voor geen meter, en op de betere desktop met stats die de minimum eisen makkelijk moet kunnen draaien (GTX260 8k ram 3,5 dual ghz) is het een net zo groot glitcherig lagfest.

Echt jammer.
Niet om te flamen maar; kon jij Shogun 2 draaien dan? Ik zou sowieso niet verwachten dat dit lekker zou draaien op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
Shotgunbunny schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:55:
Yerap, moet je niet eerst een alliantie met de factie hebben die de blockade doet?
Zou kunnen, maar ik krijg bijna nooit een alliantie voor elkaar :) kennelijk houden ze niet van legers die iedereen neer sabelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Yerap schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:05:
[...]

Zou kunnen, maar ik krijg bijna nooit een alliantie voor elkaar :) kennelijk houden ze niet van legers die iedereen neer sabelt.
:P Dat klopt, volgens mij kan een agressieve speelwijze ook leiden tot meer "cultural aversion" bij alle andere factions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Oja, gisteren een generaal verloren stom genoeg. Kost niks om hem te vervangen dacht ik alleen ben je wel zijn attributes kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Generaals zijn niet spannend joh.

Gewoon duurder kanonnenvoer. Omruilen die hap en verder gaan (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
Nou niet helemaal mee eens, ik heb vaak genoeg een battle omgedraaid door goed gebruik van general skills. Je kan zo snel de moraal van een tegenstander daardoor omlaag krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251710

drumstickNL schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:58:
[...]

Draait aardig goed op mijn 6970. (~40 FPS stabiel op "very high" met shaders iets lager) Had in het begin wat crashes maar daarna geen problemen meer gehad.

[...]

Niet om te flamen maar; kon jij Shogun 2 draaien dan? Ik zou sowieso niet verwachten dat dit lekker zou draaien op een laptop.
Ik kon Shogun 2 prima spelen ja. Op medium settings ook.
Dat m'n laptop het niet red snap ik ook wel, maar m'n PC valt me echt vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 29-05 20:49
Ben zelf ook erg benieuwd hoe het draaid op me iMac ik had met Shogun 2 toch ook alles wel op high en dan ook een 2560x1440.

Dus ik hoop Rome 2 een beetje te spelen is met "medium" en shaders uit enz op 2560x1440, AA boeit me helemaal niks.
En schaduw vind ik altijd alleen maar irritant.

En vaak speel ik de battles alleen in de 1e paar keer en daarna alles auto omdat campagin me meer kan boeien.

[ Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 04-09-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ze hadden wel gezegt dat het op low-end ook prima te spelen zou zijn. Dan kun je je afvragen wat hun low-end vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Piekartz87 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:20:
Ze hadden wel gezegt dat het op low-end ook prima te spelen zou zijn. Dan kun je je afvragen wat hun low-end vinden :P
Niet met alles op ultra in ieder geval. ;) Ben benieuwd hoe deze game op een GTX 670 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zal vanavond de game eens testen met alles op Ultra. GTX680 SLI 4GB

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
Ik heb ook alles op beste settings met 1x GTX680, tot nu toe geen echte problemen gehad met de snelheid. ook de laadtijden vind ik nog mee vallen. Heb wel alles op ssd staan misschien dat dat ook helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

iemand ergens een map gevonden waar de iconen op staan voor uitbreiden van je lang qua economy. Dus soort legenda hoe te bouwen en wat het oplevert qua economie of leger eenheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerap
als je met rechter muis ergens op klikt kom je meestal in de enceclopedie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
bij mij draait alles op extreme met ongeveer 35 fps.. maar hangt ook heel erg van de map af. met een licht overgeklokte gtx760

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
De automatische detectie is vrij optimistisch in de game.. Ik draai een 2500K op 4ghz in combinatie met een gloednieuwe MSI GTX 760. Geen beestenkaart maar wel netjes.

De game vond dat alles op extreme wel de goede setting was, resulteerde in vrij lage fps. Uiteindelijk vind ik op wat lagere settings de qualiteit nogsteeds prima, met zat fps..

Ik denk dat de game nog een beetje gefixed moet worden, zodat hij op alle systemen soepel draait.

Ben zelf geen ervare man in dit soort games dus voor mij is elk knopje onbekend en moet nog heel erg leren waar je allemaal op moet letten. Zo heb ik naar mijn idee teveel legers gebouwd in de eerste paar beurten, waarna ik nu met een hele slechte economy zit.

Ik ga maar opnieuw beginnen en een iets andere tactiek toepassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ik moet ergens een ranglijstje zien te vinden (of maken) met welke 'rangen' je hebt... zoals je in Shogun 2 Ashigaru, Samurai, Monk etc hebt. In het anderhalf uurtje wat ik gespeeld heb zag ik auxillary(?) die volgens mij gelijk is aan Samurai. Iemand al zover die hier wat meer info over kan verschaffen?

Ook een lijst met welke units het goed tegen wie doen is ook iets waar ik naar uitkijk. Het is altijd een rock-paper-scissors principe: Spearmen vs Cavalry, Cavalry vs alles niet Spear, Sword vs Spearmen, Ranged vs alles en alles vs Ranged... en dan natuurlijk de all-round defensive units.

[ Voor 9% gewijzigd door yinx84 op 04-09-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 13:59
Deze topic gaat wel erg veel over performance, zie daar liever een andere topic voor net zoals SimCity 5 destijds (problemen Rome 2 bv).

Maar goed.. ik had (heb um laten doodgaan in een battle) die "untrustworthy" was.. wat houdt dat in (anders dan de betekenis van het woord ;) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan de afwas doen in één wachtbeurt pfff... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

Ik haat de nieuw icoontjes :( en weet echt niet wat het allemaal inhoudt en ben erg zoekend hoe alles nu werkt en dat terwijl ik alle totale war games wel miljoen x heb gespeeld :) Ik hoop dat men echt iets gaat doen aan de iconen en dat er snel iemand een schema maakt hoe te bouwen qua economy en leger en wat de iconen inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
Anoniem: 374672 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:10:
Kan de afwas doen in één wachtbeurt pfff... :P
Dan moet je geen co-op campaign gaan starten. Daar duurtie nog ff 10x langer.. K zal t voor de gein is proberen eerdaags, denk dat ik een bak koffie kan zetten in de tussentijd. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
yinx84 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:05:
Ik moet ergens een ranglijstje zien te vinden (of maken) met welke 'rangen' je hebt... zoals je in Shogun 2 Ashigaru, Samurai, Monk etc hebt. In het anderhalf uurtje wat ik gespeeld heb zag ik auxillary(?) die volgens mij gelijk is aan Samurai. Iemand al zover die hier wat meer info over kan verschaffen?

Ook een lijst met welke units het goed tegen wat doen is ok iets waar ik naar uitkijk. Het is altijd een rock-paper-scissors principe: Spearmen vs Cavalry, Sword vs Spearmen, Ranged vs alles en alles vs Ranged... en dan natuurlijk de all-round defensive units als een soort wildcard.
Ik denk dat je de ideeen van shugon een beetje moet laten vallen. Heel andere manier van oorlog voeren.

Je moet de legioennairs zien als de back bone en/of stoottroepen zeg maar. Auxillaries zijn echt je lichtere backup lui, flanken/anti-cav. Staan hun mannetje in een gevecht maar ze moeten niet je main army zijn.
Omdat ze natuurlijk goedkoper zijn heb je ze wel nodig in de campaign.

In het begin van de game heb je nog hastati (lichte main troepen) principe (zwaardere main troepen) en triarii (dat zijn je veteranen die je meer als backup in moet zetten om de battle te keren, je wildcard)
Later gaat het over naar de auxilery en legioennairs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pff je moet maar niet op TWCenter kijken als het spel nog bevalt want daar zijn ze absoluut niet positief over het spel. Voornamelijk de gevechten vinden ze waardeloos en dat zijn ze eigenlijk ook wel als je er over na denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Piekartz87 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:22:
[...]

Ik denk dat je de ideeen van shugon een beetje moet laten vallen. Heel andere manier van oorlog voeren.

Je moet de legioennairs zien als de back bone en/of stoottroepen zeg maar. Auxillaries zijn echt je lichtere backup lui, flanken/anti-cav. Staan hun mannetje in een gevecht maar ze moeten niet je main army zijn.
Omdat ze natuurlijk goedkoper zijn heb je ze wel nodig in de campaign.

In het begin van de game heb je nog hastati (lichte main troepen) principe (zwaardere main troepen) en triarii (dat zijn je veteranen die je meer als backup in moet zetten om de battle te keren, je wildcard)
Later gaat het over naar de auxilery en legioennairs.
Tja, dat gaat nog even wennen worden aangezien ik tot vorige maand nog flink Shogun aan 't spelen was :P Als ik naar de stats kijk van de Rome units zijn er zulke subtiele verschillen dat het me gewoon niet helemaal duidelijk is. Wat jij beschrijft zou ik echt niet zo snel zelf op komen. Maar 't klinkt wel goed.
Tsurany schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:23:
Pff je moet maar niet op TWCenter kijken als het spel nog bevalt want daar zijn ze absoluut niet positief over het spel. Voornamelijk de gevechten vinden ze waardeloos en dat zijn ze eigenlijk ook wel als je er over na denkt.
Gisteren een stukje gespeeld waar ik in een stad moest vechten. Dat vond ik behoorlijk saai... geen mooie formaties meer, gewoon door 'gangetjes' heen bashen met je melee voorop. Hoop niet dat dit er te veel in zit. Doet een beetje af aan het massale oorlogsvoering gevoel.

En ik mis nogsteeds de knoppen waar ik m'n formaties mee kan draaien :(
Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste