Ik heb een netflix account en met mijn laptop kijk ik via een firefox addon (hola) naar netflix (dit omdat je een amerikaanse ip adres nodig hebt).
Hoe kan ik dit met mijn surface RT doen?
Je kan gewoon in windows bij je netwerk-instellingen andere DNS servers invullen:kyddil schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:06:
Ik heb een netflix account en met mijn laptop kijk ik via een firefox addon (hola) naar netflix (dit omdat je een amerikaanse ip adres nodig hebt).
Xbox Live Gamertag: Greyfox1987
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
hier ook.. tijdens het kijken heel licht helderheids veranderingen..warhamstr schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:28:
Micro-hdmi.
-
Mijn Netflix app flikkert wel eens, zelfs als ik adaptive brightness uitzet. Mischien dat ik het in meer apps heb maar dat is me nog niet opgevallen (ik kijk daar meestal geen films mee) Is dat een bug in de app of een probleem met de brightness instelling van de RT?
Nee dit maakt niet uit, al start ik alleen maar de video app op, of netflix oid. Krijg ik gewoon foutmelding dat de resolutie te laag is, en minimaal 768(?) moet zijn.GerkeP schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:29:
[...]
Je hebt een film die specifiek 1080p is?
Dat lijkt me logisch, downscalen op een extern scherm werkt inderdaad niet.
De wifi bug is in de RTM van 8.1 opgelost. Battery time is hier overig geweldig. Kijk veel video/netflix.Hahn schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:36:
Bij mij loopt 'ie ook als een malle leeg, vaak heb ik 'm de ene avond met de lader eraan in gebruik, dan haal ik 'm 's ochtends van de lader af (en is 'ie dus 100%). Als ik 'm dan weer gebruik 's avonds zit 'ie misschien nog op 80% (dus 20% in een dag kan inderdaad goed kloppen), om vervolgens de volgende dag weer zo goed als leeg te zijn.
Wat dat betreft en dat ik zo goed als elke dag wel een keer of twee heb dat ik de wifi-verbinding kwijt ben (icoontje verandert dan ook en snelste oplossing is om 'm opnieuw op te starten), maakt het nog niet bepaald een ideaal apparaat. Maar 16:9 en de kickstand maken gelukkig veel goed voor me.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Hier hetzelfde probleem. Ik heb de flikkeringen overigens alleen bij Netflix wanneer de subtitels aan staan. Wanneer je deze uitzet lost dat het probleem op. Op internet zie ik danst probleem zich al een jaar voordoet. Wel vreemd dat ze dat niet oplossen (Netflix of Microsoft).Richard89 schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:38:
[...]
hier ook.. tijdens het kijken heel licht helderheids veranderingen..
hoop dat het softwarematig is en in 8.1(?) verholpen is, of misschien moeten we massaal bugs melden ergens?
Veel succes met de klantenservice van Surfspot. Mijn tablet stond eerst op Engels, moest de tablet herstellen om dit te kunnen veranderen (taal aanpassen was onmogelijk). Office was nog Preview en daarbij flikkert het beeld de hele tijd at random. Mails naar Surfspot blijven onbeantwoord. Twee keer wat gestuurd, niks meer van vernomen. Een telefoonnummer hebben ze niet. Ik zie het niet zo zitten om de tablet nu al maanden kwijt te zijn aan Microsoft, om hem vervolgens zonder oplossing terug te krijgen.Captain Obvious schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:40:
Sinds gister heb ik ook m'n surface ontvangen van surfspot. Ik zit echter wel met 1 probleempje.
Er lijkt een bug in de helderheid te zitten. Deze flikkert, vooral merkbaar als je van desktop naar metro gaat en vice versa. Verder komt dit ook nog random op andere locaties voor. Ik las in deze thread dat andere er ook last van hebben (gehad). Is dit iets wat normaal is of kan ik beter contact met microsoft hierover opnemen?
En ja ik heb de truc met de automatische helderheid al geprobeerd dit mag helaas niet baten.
[ Voor 49% gewijzigd door Royeboi op 20-10-2013 20:28 ]
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Dank je. Ik ben waarschijnlijk iets te bevooroordeeld over de service terwijl ik inderdaad niet weet hoe die bij Microsoft is. Ik had echter wel een kort mailtje van Surfspot verwacht, al is het maar van: ''Je moet bij Microsoft zijn''. Ik ga even kijken of het probleem überhaupt is op te lossen, de flikkeringen lijken gewoon 'normaal' te zijn voor alle Surface RT modellen, waarbij de ene gebruiker er niets van merkt, en de ander zich er dood aan ergert. Ik baseer me dan op verschillende reacties uit fora en reacties onder nieuwsupdates van Windows 8 RT. Vooralsnog lijkt het alleen bij video's voor te komen, en dan met name Netflix films met subtitles. Ik kijk het vooralsnog dus maar even aan.MusicAddict schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:39:
[...]
[...]
...
Microsoft doet zelf de afhandeling van de garantie, niet surfspotJe hoeft dus sowieso niks te verwachten van surfspot, want het is microsoft's taak. Heb ik aan het begin ook een mailtje over gestuurd, surfspot leverde alleen de bestellingen uit van microsoft, waarbij de garantie loopt via Microsoft zelf..
En de support van microsoft is enorm top, ...
[ Voor 5% gewijzigd door Royeboi op 21-10-2013 09:47 ]
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |
[ Voor 14% gewijzigd door D-TECH op 29-01-2014 18:09 ]
Verwijderd
Dat heeft te maken met een niet constante streamVerwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:28:
Enige tijd geleden heb ik een Surface RT aangeschaft. Ik ben er tevreden over, echter lijkt het apparaat problemen te hebben tijdens het afspelen van video's.
Als ik bijvoorbeeld een programma kijk via rtlgemist of Netflix, dan wordt het scherm elke 3-5 seconden erg blokkerig en ziet het er beeld er erg slecht uit. Dit is ook het geval als ik bijvoorbeeld een trailer kijk via het "video" gedeelte op het bureaublad.
http://postimg.org/image/s8g7yrw0t/
Dit is een voorbeeld hoe het er ongeveer uitziet. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen?
GerkeP
Nee gebeurd niet als batterij leeg is. Gewoon als die rond 80% zit ofzo. Ik hoorde via koptelefoon dat netflix wel gewoon weer ging spelen, maar scherm bleef zwart._l_Arjan_l_ schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:18:
Je bedoeld dat de batterij langzaam leeg loopt in standby mode, waardoor op een gegeven moment de batterij leeg is en je hem dus opnieuw moet opstarten (aan de lader).
De batterij loopt ergens tussen de 5 en 10% leeg in standby mode en er is helaas geen hybernate functie. Dus daar is niets aan te doen.
Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar als je er nog iets extra bij kunt doen:107mb schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:14:
Mijn dochter ( 8 ) heeft wat geld gespaard, ik verdubbel het zodat ze een eigen tablet kan kopen. op dit moment heeft ze zo'n 150 euro te besteden.
Ik zit zelf te denken aan een Surface RT, omdat dit:
- het beste van beide werelden is (tablet vs laptop)
- iPad voor dit geld niet echt mogelijk is. Het wordt dan een iPad twee, met alle beperkingen.
Ik heb echter totaalk geen kijk op de surface RT. Kan deze op dit moment nog een beetje meekomen qua hardware, of is het apparaat sterk verouderd. Doel: internet, netflix, films vanaf NAS afspelen. foto's van camera bekijken en kopieren naar NAS e.d.
GerkeP
Yes, heb ik met Netflix ook vele malen gehad. Er is een hoop verziekt met de laatste updates etc. qua stabiliteit. Blij dat ik 'em weg heb gedaan.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:31:
Kennen jullie dit probleem (Surface RT)?
Als je bijvoorbeeld RTLXL of YouTube hebt gekeken voor een tijdje. Je pauzeert en laat de tablet zelf in slaapstand vallen. Je komt terug en de tablet reageert totaal niet meer, na een paar keer de aan/uit knop lang en kort te hebben ingedrukt start de tablet weer opnieuw op. Je moet dan inloggen en de tablet werkt weer. Lijkt erop alsof er iets niet goed gaat bij het streamen van video.
Verwijderd
Ik heb net de Surface RT aangeboden voor reparatie want het probleem is met de schone install niet verholpen. Snel en goed geholpen. Dit zorgt wel weer voor een duidelijke plus in MS' straatje.SChief schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:32:
[...]
Yes, heb ik met Netflix ook vele malen gehad. Er is een hoop verziekt met de laatste updates etc. qua stabiliteit. Blij dat ik 'em weg heb gedaan.
Internet is op bepaalde sites behoorlijk traag, met name reclame/flash ramt behoorlijk hard in de performance. Ik heb nu standaard flash uitgezet (plugin) - desktop brower, het gemis van x86 programma's ben je erg afhankelijk wat er in de store wordt aangeboden (en het dus niet hebben van een twitch app). Youtube loopt bij mij nu regelmatig vast, of stopt gewoon met laden van filmpje.107mb schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:14:
Ik heb echter totaalk geen kijk op de surface RT. Kan deze op dit moment nog een beetje meekomen qua hardware, of is het apparaat sterk verouderd. Doel: internet, netflix, films vanaf NAS afspelen. foto's van camera bekijken en kopieren naar NAS e.d.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat late reactie van een RT en iPad2 gebruiker: beiden voldoen nog voor een specifiek gebruiksmodel, maar ik zou ze nu (+2jr later) niet meer kopen gezien de vooruitgang sinds die tijd. Qua bang for buck kan ik uit eigener ervaring de X98 Air II of 3G aanraden: een volledige Win x86 tablet in een iPad package met dualboot Android als optie voor <€200.107mb schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:14:
Mijn dochter ( 8 ) heeft wat geld gespaard, ik verdubbel het zodat ze een eigen tablet kan kopen. op dit moment heeft ze zo'n 150 euro te besteden.
Ik zit zelf te denken aan een Surface RT, omdat dit:
- het beste van beide werelden is (tablet vs laptop)
- iPad voor dit geld niet echt mogelijk is. Het wordt dan een iPad twee, met alle beperkingen.
Toevallig, ik ben gisteren begonnen met splashtop voor de RT, dat werkt heerlijk. Probeerde al tijdje via remote desktop, maar ging niet echt lekker, en overige zut (via VPN) kreeg ik maar niet werkend.Jurgen schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 07:45:
Ik moet zeggen dat ik mijn RT toch nog wel geregeld gebruik. Voor een beetje internetten gaat het allemaal toch wel erg langzaam, dus dat laat ik dan maar maar als 2e scherm dmv. splashtop werkt het goed genoeg.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Via splashtop gebruik ik hem als tweede scherm, het enige lastige hieraan is dat de muiscursor niet op de tab te zien is. Heb jij hier ook last van?SinergyX schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:32:
[...]
Toevallig, ik ben gisteren begonnen met splashtop voor de RT, dat werkt heerlijk. Probeerde al tijdje via remote desktop, maar ging niet echt lekker, en overige zut (via VPN) kreeg ik maar niet werkend.
Voor internet/YouTube/netflix werkt hij nog perfect, gebruik hem nog bijna dagelijks.
Wel, na enkele dagen in gebruik heeft het toestelletje mijn verwachtingen ruimschoots overtroffen.St00mwals schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:46:
[...]
Ik ben benieuwd naar je ervaring/review!!