• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Matched: netflix
Ik heb een netflix account en met mijn laptop kijk ik via een firefox addon (hola) naar netflix (dit omdat je een amerikaanse ip adres nodig hebt).

Hoe kan ik dit met mijn surface RT doen?

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-04 09:38
kyddil schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 00:06:
Ik heb een netflix account en met mijn laptop kijk ik via een firefox addon (hola) naar netflix (dit omdat je een amerikaanse ip adres nodig hebt).

Hoe kan ik dit met mijn surface RT doen?
Je kan gewoon in windows bij je netwerk-instellingen andere DNS servers invullen:

http://support.unblock-us...er/portal/articles/809202

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Micro-hdmi.
-

Mijn Netflix app flikkert wel eens, zelfs als ik adaptive brightness uitzet. Mischien dat ik het in meer apps heb maar dat is me nog niet opgevallen (ik kijk daar meestal geen films mee) Is dat een bug in de app of een probleem met de brightness instelling van de RT?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-03 02:04
warhamstr schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:28:
Micro-hdmi.
-

Mijn Netflix app flikkert wel eens, zelfs als ik adaptive brightness uitzet. Mischien dat ik het in meer apps heb maar dat is me nog niet opgevallen (ik kijk daar meestal geen films mee) Is dat een bug in de app of een probleem met de brightness instelling van de RT?
hier ook.. tijdens het kijken heel licht helderheids veranderingen..
hoop dat het softwarematig is en in 8.1(?) verholpen is, of misschien moeten we massaal bugs melden ergens?

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-03 02:04
GerkeP schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:29:
[...]

Je hebt een film die specifiek 1080p is?
Dat lijkt me logisch, downscalen op een extern scherm werkt inderdaad niet.
Nee dit maakt niet uit, al start ik alleen maar de video app op, of netflix oid. Krijg ik gewoon foutmelding dat de resolutie te laag is, en minimaal 768(?) moet zijn.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 18:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Hahn schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:36:
Bij mij loopt 'ie ook als een malle leeg, vaak heb ik 'm de ene avond met de lader eraan in gebruik, dan haal ik 'm 's ochtends van de lader af (en is 'ie dus 100%). Als ik 'm dan weer gebruik 's avonds zit 'ie misschien nog op 80% (dus 20% in een dag kan inderdaad goed kloppen), om vervolgens de volgende dag weer zo goed als leeg te zijn.

Wat dat betreft en dat ik zo goed als elke dag wel een keer of twee heb dat ik de wifi-verbinding kwijt ben (icoontje verandert dan ook en snelste oplossing is om 'm opnieuw op te starten), maakt het nog niet bepaald een ideaal apparaat. Maar 16:9 en de kickstand maken gelukkig veel goed voor me.
De wifi bug is in de RTM van 8.1 opgelost. Battery time is hier overig geweldig. Kijk veel video/netflix.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-02 20:59
Richard89 schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:38:
[...]

hier ook.. tijdens het kijken heel licht helderheids veranderingen..
hoop dat het softwarematig is en in 8.1(?) verholpen is, of misschien moeten we massaal bugs melden ergens?
Hier hetzelfde probleem. Ik heb de flikkeringen overigens alleen bij Netflix wanneer de subtitels aan staan. Wanneer je deze uitzet lost dat het probleem op. Op internet zie ik danst probleem zich al een jaar voordoet. Wel vreemd dat ze dat niet oplossen (Netflix of Microsoft).
Captain Obvious schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:40:
Sinds gister heb ik ook m'n surface ontvangen van surfspot. Ik zit echter wel met 1 probleempje.
Er lijkt een bug in de helderheid te zitten. Deze flikkert, vooral merkbaar als je van desktop naar metro gaat en vice versa. Verder komt dit ook nog random op andere locaties voor. Ik las in deze thread dat andere er ook last van hebben (gehad). Is dit iets wat normaal is of kan ik beter contact met microsoft hierover opnemen?

En ja ik heb de truc met de automatische helderheid al geprobeerd dit mag helaas niet baten.
Veel succes met de klantenservice van Surfspot. Mijn tablet stond eerst op Engels, moest de tablet herstellen om dit te kunnen veranderen (taal aanpassen was onmogelijk). Office was nog Preview en daarbij flikkert het beeld de hele tijd at random. Mails naar Surfspot blijven onbeantwoord. Twee keer wat gestuurd, niks meer van vernomen. Een telefoonnummer hebben ze niet. Ik zie het niet zo zitten om de tablet nu al maanden kwijt te zijn aan Microsoft, om hem vervolgens zonder oplossing terug te krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door Royeboi op 20-10-2013 20:28 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Royeboi
  • Laatst online: 15-02 20:59
MusicAddict schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:39:
[...]

[...]

...
Microsoft doet zelf de afhandeling van de garantie, niet surfspot ;) Je hoeft dus sowieso niks te verwachten van surfspot, want het is microsoft's taak. Heb ik aan het begin ook een mailtje over gestuurd, surfspot leverde alleen de bestellingen uit van microsoft, waarbij de garantie loopt via Microsoft zelf..

En de support van microsoft is enorm top, ...
Dank je. Ik ben waarschijnlijk iets te bevooroordeeld over de service terwijl ik inderdaad niet weet hoe die bij Microsoft is. Ik had echter wel een kort mailtje van Surfspot verwacht, al is het maar van: ''Je moet bij Microsoft zijn''. Ik ga even kijken of het probleem überhaupt is op te lossen, de flikkeringen lijken gewoon 'normaal' te zijn voor alle Surface RT modellen, waarbij de ene gebruiker er niets van merkt, en de ander zich er dood aan ergert. Ik baseer me dan op verschillende reacties uit fora en reacties onder nieuwsupdates van Windows 8 RT. Vooralsnog lijkt het alleen bij video's voor te komen, en dan met name Netflix films met subtitles. Ik kijk het vooralsnog dus maar even aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Royeboi op 21-10-2013 09:47 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-04 17:01
Heeft iemand hier ook problemen gehad met ondertiteling?

Als ik een .mp4 file afspreel op mijn Surface RT en vervolgens een .srt bestand erbij open, dan speelt hij sommige ondertitels niet af. Hierdoor missen sommige stukken van de ondertitels. Heb het ervaren bij zowel Multimedia8 en Netflix. Dezelfde ondertitels op andere apparaten worden wel gewoon afgespeeld.

Het lijkt erop dat de Surface de hoeveelheid ondertitels niet bij kan benen en dus een stuk overslaat om vervolgens halverwege een andere zin de draad weer op te pakken. Herkent iemand anders dit probleem?

Eerst dacht ik dat de ondertitels gewoon niet goed waren, maar toen het in Netflix ook gebeurde kreeg ik daar mijn twijfels over.

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

• D-TECH
  • Laatst online: 31-03 20:47
Wat zijn jullie ervaringen met Netflix?

Bij mij flikkert het scherm, er komen ook gekleurde vlakken rond bewegende objecten. Dit is een duidelijk software probleem, want het komt nergens anders voor. Dit gebeurt alleen als: er ondertiteling in beeld komt en de tablet niet aangesloten is op de stroom.

Adaptieve helderheid etc. staat allemaal uit, ook lijkt er niks mis te zijn met de accu.

Heb mijn surface vorige week helemaal gereset, maar het probleem zit er nog steeds. Helaas kan Netflix ook niet helpen, want op al mijn andere apparaten werkt het wel goed.

Hoor graag wat jullie ervaringen zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door D-TECH op 29-01-2014 18:09 ]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Netflix, goede ervaringen mee. Ik herken de bovenstaande problemen ook niet.
Wat gebeurt er met andere video's?

Verwijderd

Enige tijd geleden heb ik een Surface RT aangeschaft. Ik ben er tevreden over, echter lijkt het apparaat problemen te hebben tijdens het afspelen van video's.
Als ik bijvoorbeeld een programma kijk via rtlgemist of Netflix, dan wordt het scherm elke 3-5 seconden erg blokkerig en ziet het er beeld er erg slecht uit. Dit is ook het geval als ik bijvoorbeeld een trailer kijk via het "video" gedeelte op het bureaublad.

http://postimg.org/image/s8g7yrw0t/

Dit is een voorbeeld hoe het er ongeveer uitziet. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen?

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:53

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:28:
Enige tijd geleden heb ik een Surface RT aangeschaft. Ik ben er tevreden over, echter lijkt het apparaat problemen te hebben tijdens het afspelen van video's.
Als ik bijvoorbeeld een programma kijk via rtlgemist of Netflix, dan wordt het scherm elke 3-5 seconden erg blokkerig en ziet het er beeld er erg slecht uit. Dit is ook het geval als ik bijvoorbeeld een trailer kijk via het "video" gedeelte op het bureaublad.

http://postimg.org/image/s8g7yrw0t/

Dit is een voorbeeld hoe het er ongeveer uitziet. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen?
Dat heeft te maken met een niet constante stream ;)
Als je een video lokaal op het apparaat zet denk ik niet dat het voorkomt.
Grote kans dat dat te maken heeft met je Wifirouter of accesspoint.

GerkeP

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:40

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Of zeg Ziggo op en neem netflix :+

• bramhoog
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-03 14:10
Misschien dat iemand hier iets op weet, ik zelf ben al een lange tijd in bezit van de Surface RT (eerste) en ben opzoek naar een 'chromecast/ezcast/miracast' dongle voor in de tv. Iemand die een tip heeft welke dongle wel geschikt is voor de surface RT?

Over de tablet zelf, ben er erg tevreden over. Gebruik hem veel voor studie, dus even snel word/excel/powerpoint, dit werkt echt zeer goed op dit tablet. Verder werkt netflix goed en ben vooral erg blij met de USB poort aan de zijkant. Nadeel is dat er 'te weinig' apps in de store zijn, zou graag zien dat ontwikkelaars zich ook gaan richten op windows 8.1 .

• RonaldMuijs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
_l_Arjan_l_ schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:18:
Je bedoeld dat de batterij langzaam leeg loopt in standby mode, waardoor op een gegeven moment de batterij leeg is en je hem dus opnieuw moet opstarten (aan de lader).
De batterij loopt ergens tussen de 5 en 10% leeg in standby mode en er is helaas geen hybernate functie. Dus daar is niets aan te doen.
Nee gebeurd niet als batterij leeg is. Gewoon als die rond 80% zit ofzo. Ik hoorde via koptelefoon dat netflix wel gewoon weer ging spelen, maar scherm bleef zwart.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-04 14:15
Mijn dochter ( 8 ) heeft wat geld gespaard, ik verdubbel het zodat ze een eigen tablet kan kopen. op dit moment heeft ze zo'n 150 euro te besteden.

Ik zit zelf te denken aan een Surface RT, omdat dit:
- het beste van beide werelden is (tablet vs laptop)
- iPad voor dit geld niet echt mogelijk is. Het wordt dan een iPad twee, met alle beperkingen.

Ik heb echter totaalk geen kijk op de surface RT. Kan deze op dit moment nog een beetje meekomen qua hardware, of is het apparaat sterk verouderd. Doel: internet, netflix, films vanaf NAS afspelen. foto's van camera bekijken en kopieren naar NAS e.d.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:53

GerkeP

Vragen mag altijd........

107mb schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:14:
Mijn dochter ( 8 ) heeft wat geld gespaard, ik verdubbel het zodat ze een eigen tablet kan kopen. op dit moment heeft ze zo'n 150 euro te besteden.

- iPad voor dit geld niet echt mogelijk is. Het wordt dan een iPad twee, met alle beperkingen.

Ik heb echter totaalk geen kijk op de surface RT. Kan deze op dit moment nog een beetje meekomen qua hardware, of is het apparaat sterk verouderd. Doel: internet, netflix, films vanaf NAS afspelen. foto's van camera bekijken en kopieren naar NAS e.d.
Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar als je er nog iets extra bij kunt doen:

http://www.norrod.nl/zkb-...rface-2-64gb/details.aspx

En alles wat je noemt werkt uitstekend op dat apparaat en een stuk fijner dan op deen iPad (eigen mening natuurlijk)

GerkeP

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:31:
Kennen jullie dit probleem (Surface RT)?

Als je bijvoorbeeld RTLXL of YouTube hebt gekeken voor een tijdje. Je pauzeert en laat de tablet zelf in slaapstand vallen. Je komt terug en de tablet reageert totaal niet meer, na een paar keer de aan/uit knop lang en kort te hebben ingedrukt start de tablet weer opnieuw op. Je moet dan inloggen en de tablet werkt weer. Lijkt erop alsof er iets niet goed gaat bij het streamen van video.
Yes, heb ik met Netflix ook vele malen gehad. Er is een hoop verziekt met de laatste updates etc. qua stabiliteit. Blij dat ik 'em weg heb gedaan.

Verwijderd

SChief schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:32:
[...]

Yes, heb ik met Netflix ook vele malen gehad. Er is een hoop verziekt met de laatste updates etc. qua stabiliteit. Blij dat ik 'em weg heb gedaan.
Ik heb net de Surface RT aangeboden voor reparatie want het probleem is met de schone install niet verholpen. Snel en goed geholpen. Dit zorgt wel weer voor een duidelijke plus in MS' straatje.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Internet is op bepaalde sites behoorlijk traag, met name reclame/flash ramt behoorlijk hard in de performance. Ik heb nu standaard flash uitgezet (plugin) - desktop brower, het gemis van x86 programma's ben je erg afhankelijk wat er in de store wordt aangeboden (en het dus niet hebben van een twitch app). Youtube loopt bij mij nu regelmatig vast, of stopt gewoon met laden van filmpje.

Ik heb sindskort een Hi8 gekocht, komt niet eens in de buurt van kwaliteit, maar heeft dusdanig meer 'punch' aan boord dat ik daar nu meer op werk dan op de surface.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-04 19:39

Wat late reactie van een RT en iPad2 gebruiker: beiden voldoen nog voor een specifiek gebruiksmodel, maar ik zou ze nu (+2jr later) niet meer kopen gezien de vooruitgang sinds die tijd. Qua bang for buck kan ik uit eigener ervaring de X98 Air II of 3G aanraden: een volledige Win x86 tablet in een iPad package met dualboot Android als optie voor <€200.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jurgen schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 07:45:
Ik moet zeggen dat ik mijn RT toch nog wel geregeld gebruik. Voor een beetje internetten gaat het allemaal toch wel erg langzaam, dus dat laat ik dan maar maar als 2e scherm dmv. splashtop werkt het goed genoeg.
Toevallig, ik ben gisteren begonnen met splashtop voor de RT, dat werkt heerlijk. Probeerde al tijdje via remote desktop, maar ging niet echt lekker, en overige zut (via VPN) kreeg ik maar niet werkend.

Voor internet/YouTube/netflix werkt hij nog perfect, gebruik hem nog bijna dagelijks.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-03 21:05
SinergyX schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:32:
[...]

Toevallig, ik ben gisteren begonnen met splashtop voor de RT, dat werkt heerlijk. Probeerde al tijdje via remote desktop, maar ging niet echt lekker, en overige zut (via VPN) kreeg ik maar niet werkend.

Voor internet/YouTube/netflix werkt hij nog perfect, gebruik hem nog bijna dagelijks.
Via splashtop gebruik ik hem als tweede scherm, het enige lastige hieraan is dat de muiscursor niet op de tab te zien is. Heb jij hier ook last van?

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
@Brekers Ik gebruik mijn RT alleen maar voor Netflix en series. Voor de rest heeft het geen toepassingen meer. Vroeger als reader gebruikt om documenten te proofreaden. Maar nu is internet te traag en de apps worden niet goed ondersteund. Surface 2 is echt stuk sneller en Full HD, maar ook eigenlijk gewoon EOL en qua app support ook niet goed. Zou eerder kijken voor een vergelijkbaar apparaat met WOA, hoewel de huidige lichting naar mijn mening te duur is. Als je kan wachten dan zou ik dat doen, of een heeeel goedkope surface 2, daar moet office en basic internet iets beter op werken als dat alles is wat je nodig hebt.

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-03 11:11
Ik zie deze eigenlijk als opvolger voor mijn Nexus 7 2013. Het is vrij droevig gesteld met de Android tablets - een heleboel zijn 4:3 wat voor mij niet interessant is als media consumption device. Een andere heleboel zijn niet Netflix certified/supported waardoor je geen HD of FHD streams krijgt tenzij je met hacked APK's aan het werk gaat. Enkele combineren 16:9/16:10 ratio met Netflix certification, bvb. de Samsung Tab S4 zou dit gaan doen, maar die wordt dan weer heel erg duur.

En dan heb je met deze Surface Go een perfect functioneel device, weliswaar geen 16:9 maar met 3:2 toch een tussenformaat waar ik nog mee kan leven, voor een redelijk aanvaardbare prijs. OK, niet de allersnelste processor, OK wat trager storage, maar als tablet toch allemaal zeer aanvaardbaar lijkt me.

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-03 11:11
St00mwals schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:46:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaring/review!!
Wel, na enkele dagen in gebruik heeft het toestelletje mijn verwachtingen ruimschoots overtroffen.
Even aangeven: ik heb deze tablet vooral aangekocht als vervanging voor mijn Nexus 7 Android tablet, die ik voornamelijk nog gebruikte voor Netflix, wat browsen en wat FB en dergelijke. Ik kocht hem dus bewust als tablet en dus zonder keyboard.

Voor deze doeleinden is hij alvast perfect. Highlights zijn het mooie scherm (echt goed hoor, ook al is het "maar" FHD en doen veel smartphones en laptops tegenwoordig beter) en het scharnier. Dat lijkt maar een detail maar het feit dat je die in elke denkbare hoek kan vastzetten maakt het gebruik ervan zeer comfortabel.

Nu heb ik er ondertussen ook al bankzaken en algemene administratie mee gedaan, zaken waarvoor de Nexus eigenlijk wal wat tekortschoot en waarvoor ik mijn laptop uithaalde. Ook hiervoor blijkt hij heel erg nuttig.

Valt me dus heel hard mee. Merk op dat het toestel nog in S Mode staat. Ook dat probeer ik bewust zo te houden, gezien dit het best aansluit bij het idee van het gebruik als tablet. Grootste gemis daarbij is op dit ogenblik een gebrek aan Google Drive integratie (ik maak daar veel gebruik van en via browser is het toch niet hetzelfde, vooral voor files) en gebrek aan een alternatieve browser, al begin ik Edge wat gewoon te worden en denk ik dat het gemis hier zal wegvallen.

Algemeen werkt het toestel heel vlot. Start snel op, switchen tussen applicaties gaat soepel, geen vervelende wachttijden voor het opstarten van applicatie.

Ik ben er enorm tevreden mee!

Nog een kleine tip: het full-size virtueel keyboard vond ik echt niet leuk in gebruik, ik vond het een heel karwei om daar zelfs maar kleine tekstjes mee te typen. Toen ben ik overgeschakeld naar het mini-keyboard, dat ook swype input ondersteunt, en heb ik dat aan 1 zijde van het scherm neergezet. Ik typ nu, net zoals op mijn smartphone, best vlot redelijke teksten met mijn rechterduim. Perfect nu :)
Pagina: 1

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.