[ervaringen] Het grote Opera Internet Suite topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Goh, er zijn momenten dat ik ook een vijftigtal tabs open heb staan in Fx, maar zelfs in Opera merkte ik dat dat vertraging opleverde. Het werkte wel, maar leuk is anders. Daarom heb ik nu de gewoonte gekweekt om duust open tabs die samen horen maar waar ik eerstdaags niet naar zal kijken gewoon op te slaan in een bookmarkfolder (in Opera kon dat nog met sessies, maar helaas niet in Fx) zodat ik nadien al die tabs gewoon weer kan openen.

edit: iets anders leuk aan Fx is dat bij het heropstarten met behoud van vorige open tabs niet altijd alle tabs direct geladen moeten worden; er is een mogelijkheid om de tab pas te laden als die geselecteerd wordt. Dat scheelt nogal in starttijd van een sessie met véél open tabs en in de daaruitvoortvloeiende zwaarte.

[ Voor 26% gewijzigd door RuddyMysterious op 17-02-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07 22:34

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat niet laden bij starten heeft Otter ook, en bevat wel een sessie manager zoals Opera 12. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:32

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Opera 38 is uit.
  • Battery saver (zie blogpost)
  • Ad blocker – add your own lists. You can add your own block lists. To add your own custom list file, head to Settings and click the “Custom Block Lists” button in the ad-blocking section (note that “Show advanced settings” from the “Browser” panel must be enabled to see the button).
  • Speed Dial improvements. Now, you don’t need to worry that you removed a website from your Speed Dial accidentally. You’ll now notice three little dots on hover in place of where the delete button used to be. The new button provides quick access to the features previously only available in the context menu, like opening in private window, or removing a website from your Speed Dial.
  • Add your own photo as theme. A while back, we introduced the “Create your theme” option in the theme manager. Now, this option is more visible for you. Just go to the Customize start page and click the ‘+’ button; then, use your own photos to create a theme.
  • Extension button visible in the Speed Dial side panel. All extension users will have the extension manager always at hand. The extension icon is visible on side panel on the left side of the Speed Dial page.
  • Change in version support for OS X. Starting from this version, we’re updating our requirements on Mac. Now, we’re supporting OS X 10.9 and higher.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Iemand eigenlijk die nog steeds Opera 12 gebruikt? Ik heb 't op m'n PC nog en kom nu regelmatig sites tegen die niet lekker meer werken. Is het een site met SSL die gewoon niet wil laden omdat de encryptie niet ondersteund wordt, dan is het wel aanmelden bij bepaalde sites dat gewoon geen enkele feedback geeft, alsof de gegevens niet eens verstuurd worden.

Ik vind het echt enorm jammer dat Opera niet is door gegaan met hun eigen engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Gebruik hem alleen nog voor de chat/irc... En ja, als ik een site met ssl wil openen krijg ik ook certificaatmeldingen. Ik weet er te weinig van, maar had dit niet verbeterd moeten zijn met Opera 12.18 (alleen voor Windows)?

[ Voor 3% gewijzigd door GeekK op 08-06-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 21:33
Zelf ook nog lang geprobeerd om het bij 12 te houden, maar uiteindelijk toch naar de andere moeten gaan. Sommige zaken werken gewoon niet meer.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:16
Hero of Time schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 20:13:
Iemand eigenlijk die nog steeds Opera 12 gebruikt? Ik heb 't op m'n PC nog en kom nu regelmatig sites tegen die niet lekker meer werken. Is het een site met SSL die gewoon niet wil laden omdat de encryptie niet ondersteund wordt, dan is het wel aanmelden bij bepaalde sites dat gewoon geen enkele feedback geeft, alsof de gegevens niet eens verstuurd worden.

Ik vind het echt enorm jammer dat Opera niet is door gegaan met hun eigen engine.
Dat laatste is ontzettend jammer.

Ik gebruik Opera 12 nog steeds als standaard browser. Wellicht is mijn dieet van websites niet zo heel uitgebreid en spannend dat v12 meestal nog steeds voldoet. Incidenteel start ik wel eens een andere browser op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GeekK schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 20:32:
Gebruik hem alleen nog voor de chat/irc... En ja, als ik een site met ssl wil openen krijg ik ook certificaatmeldingen. Ik weet er te weinig van, maar had dit niet verbeterd moeten zijn met Opera 12.18 (alleen voor Windows)?
Moet ik wel Windows draaien en gezien m'n status hier op 't forum zou dat wel heel vreemd zijn, toch? ;)
Maar ik heb een dus issues als ik naar https://dragonteam.ninja/ ga bijvoorbeeld. Encryptie is hoger dan Opera aan kan. Ik heb al gekeken in de opties maar de hoogste staan al geselecteerd. Of Windows hier een probleem mee heeft, boeit mij niet. Opera op Linux zou openssl moeten gebruiken, maar dat doet het dus ook maar beperkt.

Verder heb ik Opera nog voor email. Daar heb ik geen alternatief voor, vandaar dat m'n computer nog niet direct over is naar Otter, een open source browser met de Webkit engine (goh, wat een verrassing :P, en als Qt een beetje opschiet, de QWebEngine die ook wel bekend staat als Blink) en de interface en functies van Opera 12 zo veel mogelijk probeert na te bootsen. Beta 10 is laatst uitgebracht, draai zelf de weeklies en is ook wel erg fijn. Alleen nog niet compleet met features vergeleken met Opera (alleen browser nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:24:
Moet ik wel Windows draaien en gezien m'n status hier op 't forum zou dat wel heel vreemd zijn, toch? ;)
:+ Yup. (Zag pas later dat het alleen voor Windows was, vandaar de edit.)

[ Voor 13% gewijzigd door GeekK op 09-06-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Youtube serveert sinds kort als standaard speler de HTML 5 speler waar ik voorheen altijd de Flash speler kreeg op mijn Opera 12.17. De HTML 5 speler stottert dus ik blijf de Flash speler gebruiken. Ook krijg ik met de Flash speler geen advertenties waar ik die met de HMTL 5 speler wel krijg.

Het probleem kan opgelost worden door &nohtml5=1 of &nohtml5=True aan de de url toe te voegen. Ik spreek geen Javascript en ik vroeg me af of er iemand hier is die een userjs scriptje voor youtube kan schrijven om het probleem op te lossen.

Het lijkt me niet heel moeilijk voor iemand die de taal spreekt. Dus als iemand zich verveelt dan heb je mijn eeuwige dankbaarheid. :o :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb Opera 12 zo goed als vaarwel gezegd en zit nu eigenlijk altijd met Otter-browser te werken. Er zijn te veel sites die niet lekker meer werken, performance issues, opmaak dat nu stuk gaat en algemene compatibiliteit met sites. Heb 'm nog wel om m'n email te doen, maar dat is binnenkort ook weg omdat ik van provider wissel en maar ben overgegaan op een volledig Gmail adres. Opera 12 (iig op Linux) wordt bij Google geblokkeerd omdat het verouderde beveiliging gebruikt. Om het wel te laten werken, moet ik dus onveilige verbindingen toestaan en dat doe ik natuurlijk niet. ;)

Wat ik wel erg vreemd vind, is dat op m'n HTPC een 'schonere' installatie van Opera 12 staat die minder problemen geeft met een aantal sites, maar met andere sites weer niet lekker werkt vergeleken met die op m'n gewone PC. Echt logisch is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Hero of Time schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:23:
Ik heb Opera 12 zo goed als vaarwel gezegd en zit nu eigenlijk altijd met Otter-browser te werken.
Die zal ik weer eens proberen.
Wat ik wel erg vreemd vind, is dat op m'n HTPC een 'schonere' installatie van Opera 12 staat die minder problemen geeft met een aantal sites, maar met andere sites weer niet lekker werkt vergeleken met die op m'n gewone PC. Echt logisch is het allemaal niet.
Profile reset en cache reinigen als Opera afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

EricJH schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:06:
[...]
Die zal ik weer eens proberen.
Het is echt een prima browser nu, alleen heb ik met de laatste weeklies, iig na weekly 142 (vanaf 147 had ik het, de tussengelegen builds heb ik overgeslagen), het probleem dat een pagina terug m'n CPU naar 100% gebruik gooit voor een paar seconden. Bij 142 moet ik 1-2 seconde wachten, bij de huidige is het al snel 4-5 seconden.

En muisgebaren willen nog wel eens een crash veroorzaken. Althans, als ik het gebaar voor tab sluiten maak (omlaag, rechts). Ik merk dat ik eigenlijk veel minder vaak gebruik maak van muisgebaren.
[...]
Profile reset en cache reinigen als Opera afsluit?
Maakt niet uit. De PC versie is zelfs met een kaal profiel gaar waar de HTPC installatie dat niet is. M'n PC loopt gewoon een stuk langer mee met updates e.d., zowel van Opera als het hele OS (jaar of 2-3 verschil). Lopen wel beide gelijk qua eindstand van het OS, versies e.d. van alle onderdelen.

Om een idee te geven, een (nsfw) site heeft auto-paging. Nieuwe items worden dus geladen als je verder scrollt. Dat doet het op m'n HTPC niet (die blijft hangen op 100% CPU), maar op m'n PC werkt het dan weer wel. Kan zo even geen voorbeeld bedenken dat andersom werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De mobiele versie hebben ze nu ook aardig verprutst. Het ziet er niet uit en ik wil een browser, geen nieuwssite met meerdere tabs en feeds daarvoor. Mooi moment om afscheid te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mwah, ik gebruik 'm ook op Android en als je de standaard speed dials weg haalt heb je in principe een prima browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Sinds vanmiddag voor het eerst eens Opera aan het proberen op OSX. Bevalt tot nu toe erg goed. Erg snel en de voor mij handigste addons zijn ook aanwezig. Al vraag ik mij af waarom ik dit niet eerder heb gedaan.

www.gevoeligeplaten.nl

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste