Selectie Oranje op weg naar WK2014

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:13
lateef schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:46:
[...]

Heel veel anders doe jij toch ook niet? Alleen hebben bij jou de poppetjes andere namen.

Sneijder, Van der Vaart, Van Persie, Huntelaar, Robben en Afellay zijn de beste Nederlandse voetballers en nog jong genoeg om nog zeker twee jaar mee te kunnen en er dienen zich nog geen jongere spelers met vergelijkbare kwaliteit op. Met deze spelers zal dan ook nog zeker twee jaar doorgegaan moeten worden. Het is aan een bondscoach om dat mogelijk te maken. Ik zie dat onder Van Marwijk niet meer goed gaan en daarom, naast de andere fouten die hij heeft gemaakt, zie ik niet in waarom Van Marwijk nog aan kan blijven.
Ik doe alles behalve hetze voeren. Definitie hetze: 1) Campagne 2) Campagne om haat op te wekken 3) Drijfjacht 4) Hatelijke campagne 5) Haatcampagne 6) Kwaadwillige campagne 7) Kwaadaardige campagne 8) Lastercampagne 9) Laster campagne 10) Ophitsing 11) Opruiende campagne

Ik onderbouw mijn mening, geef voor- en tegenargumenten en bekijk het redelijk objectief. Beetje jammer dat je me daarvan beschuldigt. Hetze voeren is: Huntelaar moet nooit meer geselecteerd worden want hij raakt geen pepernoot en heeft een grote bek. Dat is wat anders dan:
donleone83 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:25:
Huntelaar heeft exact evenveel speeltijd als Van Persie gehad als diepe spits dit EK, en is wat mij betreft volledig door de mand gevallen. Heeft ook zijn enige echte kans verprutst, maar voor de rest ook helemaal niet meegedaan aan het spel. Geen goede pass, combinatie, bal vast houden, werkelijk helemaal niets. Tuurlijk is het uitzonderlijk knap wat hij in Duitsland gepresteerd heeft en is het een extreem goede afmaker, maar het feit dat hij in topwedstrijden ook in Duitsland geen enkele keer het verschil heeft gemaakt en zowel bij Real als Milan door de mand is gevallen (voor de mensen die zeggen dat hij geen eerlijke kans heeft gehad: als je goed genoeg bent, speel je gewoon bij dat soort clubs) zegt wat mij betreft genoeg over zijn voetballende kwaliteiten bij grotere tegenstand. Daarnaast bleek Huntelaar niet het sympathieke lieverdje te zijn (als je de verhalen moet geloven, maar waar rook is is vuur) die hij graag speelt en was hij schijnbaar een rotte appel in het groepsproces.

Als je elke wedstrijd veel beter bent dan je tegenstander en continu je tegenstander wegspeelt is Huntelaar een absolute doelpuntenmachine en moet je hem altijd opstellen. Als je gewaagd bent aan je tegenstander of zelfs wat slechter dan je tegenstander zal Huntelaar nooit echt het verschil maken en heb je een spits als Van Persie, sie leurt, sleurt en kansen creeërt, keihard nodig.
Eens dat het gat van kwaliteit overbrugd moet worden, maar als je daar nu niet mee begint door in ieder geval jeugd langzaamaan een kans te gaan geven, dan gebeurt dat helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Bouma, Strootman, Van Bommel, Schaars als linksback, een niet fitte Matthijsen hadden volgens mij nooit opgeroepen moeten worden.
Ik vind dit wel erg makkelijk. Er is niemand geweest die vooraf had in kunnen schatten dat er zoveel slijt op Van Bommel was gekomen, en ook Matthijsen stond niet ter discussie. Deze jongens thuislaten zou ridicuul zijn met de kennis van toen. Nog los van dat het niet alleen mis ging op hun posities; beiden deden een hele wedstrijd niet mee.

Voor de rest hebben het over reserves. Ik had ook liever nog een echt verdedigende linksback gezien zoals Indi, maar je kan niet alles hebben. Strootman heeft ook niet zo'n goede tweede seizoenshelft, daar had Clasie of Anita ook meegekund. Maar die zouden toch voor de sier mee gaan, net als Strootman nu. Afgezien van de nummers 19 tm 23 van de selectie was er geen discussie, het was gewoon logisch. Dat gold voor het WK ook. Denk eens aan zn voorganger en wat voor rare fratsen die uithaalde, dan doet Bert het gewoon goed.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:55

Zenix

BOE!

Mathijsen, Bouma, Kuyt, Boulahrouz, van Bommel en Schaars weg.
Van der Wiel is nog jong en als hij zijn vorm weer oppakt wat hij eerst had mag die blijven anders zijn er genoeg alternatieven.

Ik denk dat de meesten spelers wel uit dit lijstje gaan komen. Maar in 2 jaar kan er veel veranderen.

Keepers: Stekelenburg, Krul, Vorm ( daar was niks mis mee )
Verdediging: Vd wiel ( als die goed is ), Van Rhijn, Heitinga(ervaren kracht bank), Douglas, Viergever, Bruma, De Vrij, Bruno Martins Indi, Vlaar, Ake, Rekik, Emanuelson. Je weet niet hoe ze zich gaan ontwikkelen maar ik denk dat de 4 beste hiervan dan gaan spelen.
Middenveld: vd Vaart, Sneijder, De Jong, Strootman, Fer, Maher, Anita, S. de Jong, Clasie in principe gewoon Sneijder laten staan en daar 2 dynamische middenvelders bij, Emanuelson en Affelay kunnen hier ook nog bij, ligt eraan wat ze bij hun club doen en waar ze nodig zijn.
Vleugel splitsen: Robben, Narsignh, Elia, Boerrigter, Ola John, Affelay, Wildschut( Als die zo doorgaat)
Spitsen: Huntelaar, van Persie, Dost, Wolfswinkel

Dit zal het wel ongeveer zijn. De mensen die denken dat het hele elftal verjongd wordt zit flink mis, dat gaat niet gebeuren. De meesten spelers van huidige EK kunnen prima volgend WK mee met grote talenten erbij en een nieuwe verdediging, een aantal van de huidige spelers moet dan wel genoegen nemen met een plek op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Douglas in Oranje? Please no.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
gambieter schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:49:
[...]

Een groot toernooi is natuurlijk niet de plek om je selectie te vernieuwen en verjongen :) . Die selectie moet er voor die tijd staan.
Daarom had hij daar al lang daarvoor mee aan de slag moeten gaan.
gambieter schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:49:
[...]
En laten we wel wezen: als de eerste wedstrijd was gewonnen, was het een ander toernooi geworden.
maar dat is niet gebeurt en daarnaast, ook als er wel gewonnen was, kan je naar mijn idee moeilijk ontkennen dat de groepsdynamiek toch heel anders was dan twee jaar geleden.
donleone83 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:52:
[...]
Ik doe alles behalve hetze voeren. Definitie hetze: 1) Campagne 2) Campagne om haat op te wekken 3) Drijfjacht 4) Hatelijke campagne 5) Haatcampagne 6) Kwaadwillige campagne 7) Kwaadaardige campagne 8) Lastercampagne 9) Laster campagne 10) Ophitsing 11) Opruiende campagne

Ik onderbouw mijn mening, geef voor- en tegenargumenten en bekijk het redelijk objectief. Beetje jammer dat je me daarvan beschuldigt. Hetze voeren is: Huntelaar moet nooit meer geselecteerd worden want hij raakt geen pepernoot en heeft een grote bek.
we kunnen lang discussiëren wat wel of geen hetze voeren is, maar naar mijn idee valt dit er wel onder:
donleone83 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:25:
Daarnaast bleek Huntelaar niet het sympathieke lieverdje te zijn (als je de verhalen moet geloven, maar waar rook is is vuur) die hij graag speelt en was hij schijnbaar een rotte appel in het groepsproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Vos

AFCA

Zenix schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:02:
Mathijsen, Bouma, Kuyt, Boulahrouz, van Bommel en Schaars weg.
Van der Wiel is nog jong en als hij zijn vorm weer oppakt wat hij eerst had mag die blijven anders zijn er genoeg alternatieven.

...
Euh geef ze eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06
donleone83 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:40:
[...]

Waarbij ik graag nog even toevoeg dat elke spits kansen mist. In NL verwachten wij inmiddels dat elke kans er in gaat, ook omdat we dit EK bijna niks gecreëerd hebben. Als je dan mist, ben je meteen de kop van jut.

Over de media: aan de ene kant heb je daar een punt. Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat je er geen zin in hebt als je het gevoel hebt dat je niets goed kan doen omdat alle media Huntelaar lijken te supporten, met de Telegraaf voorop.
Tuurlijk kan ik dat begrijpen, en de media wordt alleen maar erger dat begrijp ik ook. Alleen ben je topsporter, je verdient een hoop centjes en dat is allemaal leuk en aardig, maar de andere kant van de medaille is dat je ook minder leuke dingen moet doen zoals interviews. Het hoort er gewoon bij :)

Overigens dacht ik dat het bij zijn geval meer kwam door speculaties over een eventuele verlenging van zijn contract bij Arsenal?
[...]

Bouma, Strootman, Van Bommel, Schaars als linksback, een niet fitte Matthijsen hadden volgens mij nooit opgeroepen moeten worden. Daarnaast had Van Marwijk een verlenging van zijn contract gekregen met de voorwaarde dat hij zou werken aan verjonging van het Nederlands elftal, daar was uit zijn selectiebeleid weinig van te merken. Dan is volgens de eis van de KNVB zijn selectiebeleid naar mijn idee moeilijk goed te noemen.

[...]

Heel veel anders doe jij toch ook niet? Alleen hebben bij jou de poppetjes andere namen.

Sneijder, Van der Vaart, Van Persie, Huntelaar, Robben en Afellay zijn de beste Nederlandse voetballers en nog jong genoeg om nog zeker twee jaar mee te kunnen en er dienen zich nog geen jongere spelers met vergelijkbare kwaliteit op. Met deze spelers zal dan ook nog zeker twee jaar doorgegaan moeten worden. Het is aan een bondscoach om dat mogelijk te maken. Ik zie dat onder Van Marwijk niet meer goed gaan en daarom, naast de andere fouten die hij heeft gemaakt, zie ik niet in waarom Van Marwijk nog aan kan blijven.
Hoezo MOET ie doorgaan met deze spelers? Hoe goed een speler ook is, als het een rotte appel is moet ie buiten de selectie gelaten worden. Ik ben een PSV fan en zodoende ook altijd wel een fan geweest van Afellay maar als hij dit toernooi inderdaad een verwend, lastig ventje was dan hoeft ie van mij niet mee met het WK2014.

Daarnaast ben ik wel benieuwd welke bondscoach het met dit team beter gedaan zou hebben. Heb je een naam in gedachten? Ik zou me er niet aan durven wagen...

Nee, in sommige gevallen is het wel terecht als een coach geslachtofferd wordt om de boel weer op de rit te krijgen maar in dit geval is de grootste schuld toch wel bij enkele "grote" spelers te vinden. Laat die dan maar eens boeten. Sneijder natuurlijk uitgezonderd, deze man heeft laten zien nog steeds de kwaliteiten en wilskracht te hebben om een WK of EK te winnen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Denman schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:18:
[...]

Tuurlijk kan ik dat begrijpen, en de media wordt alleen maar erger dat begrijp ik ook. Alleen ben je topsporter, je verdient een hoop centjes en dat is allemaal leuk en aardig, maar de andere kant van de medaille is dat je ook minder leuke dingen moet doen zoals interviews. Het hoort er gewoon bij :)

Overigens dacht ik dat het bij zijn geval meer kwam door speculaties over een eventuele verlenging van zijn contract bij Arsenal?
Klopt, was ik nog helemaal vergeten!
lateef schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:12:
we kunnen lang discussiëren wat wel of geen hetze voeren is, maar naar mijn idee valt dit er wel onder:
Het feit dat ik als bijzaak presenteer dat Huntelaar niet het lieverdje bleek te zijn en schijnbaar een bom onder het groepsproces heeft gelegd, daarbij zelf nog aanhalend dat het wellicht niet waar is maar waar rook is, meestal ook vuur is, en jij volledig voorbij gaat aan mijn opmerkingen over zijn voetballende kwaliteiten, die goed onderbouwd zijn (maar uiteraard mijn mening zijn en geen waarheid), en dan nog vindt dat ik hetze voer vind ik op zijn minst vreemd te noemen. Als je inhoudelijk niet wilt reageren op mijn verhaal, reageer dan gewoon niet meer op mijn posts. Dan hoeven we ook geen discussie over definities in. Dat is het wat mij betreft niet waard.

Ik ben het trouwens voor een groot deel met je analyse eens. Je moet die spelers niet zomaar laten vallen en dat kan ook helemaal niet. Het enige probleem is wel dat de grote ego's niet allemaal samen kunnen voetballen, en je dus altijd een probleem houdt met je bankzitters. Dan moet je of een harde lijn volgen (accepteren, klaarstaan als het nodig is en niet mokken) en anders weten dat er een coach zit die je zonder problemen thuis laat voor zo'n toernooi.

[ Voor 39% gewijzigd door donleone83 op 25-06-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Laat de discussie over de (al dan niet aanwezige) "hetze" svp achterwege en reageer inhoudelijk. Vind je dat iemand te ver gaat, plaats dan een TR. OK? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Douglas speelde dit seizoen niet goed, en had nu ook niet naar het EK moeten gaan. Maar over 2 jaar? Wie weet heeft hij zich dan verder ontwikkeld en speelt die bij een grotere club? Maar als die zo doorgaat natuurlijk niet nee.
Van Rhijn, Gouweleeuw, Janmaat.
Gouweleeuw zeg ik omdat hij een goeie techniek heeft en graag opkomt en best snel is.

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 25-06-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zenix schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:25:
Douglas speelde dit seizoen niet goed, en had nu ook niet naar het EK moeten gaan. Maar over 2 jaar? Wie weet heeft hij zich dan verder ontwikkeld en speelt die bij een grotere club? Maar als die zo doorgaat natuurlijk niet nee.
Het gaat me niet om zijn voetballende kwaliteiten, maar om de veel te snel kortsluitende grijze massa onder het schedeldak ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

gambieter schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:25:
[...]

Het gaat me niet om zijn voetballende kwaliteiten, maar om de veel te snel kortsluitende grijze massa onder het schedeldak ;) .
Dat is altijd een punt bij hem geweest, maar hij is een Braziliaan met veel emotie en die uit hij soms verkeerd. Maar aangezien die nog jong is zie ik het best gebeuren dat hij zich wat volwassener gaat gedragen en zichzelf meer in de hand krijgt. Maar als die weer raar gaat zitten doen de komende 2 jaar wordt die ook niet meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
ph4ge schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:01:
[...]

Ik vind dit wel erg makkelijk. Er is niemand geweest die vooraf had in kunnen schatten dat er zoveel slijt op Van Bommel was gekomen, en ook Matthijsen stond niet ter discussie. Deze jongens thuislaten zou ridicuul zijn met de kennis van toen. Nog los van dat het niet alleen mis ging op hun posities; beiden deden een hele wedstrijd niet mee.
Weet ik niet, in de laatste interlands was naar mijn idee al zichtbaar dat Van Bommel moeite had om de overbrugging te maken tussen de verdediging en de aanval en dat was tegen zwakkere tegenstanders en/of in vriendschappelijke wedstrijden. Dat hij het zwaar zou krijgen tegen topploegen op een EK was niet volledig uit te sluiten.

De positie van Matthijsen was niet meer zo onomstoten als dat hij was (bij gebrek aan beter) en de blessure één die niet zomaar opeens voorbij was. Naar mijn idee is daar teveel risico genomen. Dat het niet alleen op hun posities mis ging, ben ik het helemaal met je eens.
ph4ge schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:01:
[...]
Voor de rest hebben het over reserves. Ik had ook liever nog een echt verdedigende linksback gezien zoals Indi, maar je kan niet alles hebben. Strootman heeft ook niet zo'n goede tweede seizoenshelft, daar had Clasie of Anita ook meegekund. Maar die zouden toch voor de sier mee gaan, net als Strootman nu. Afgezien van de nummers 19 tm 23 van de selectie was er geen discussie, het was gewoon logisch. Dat gold voor het WK ook. Denk eens aan zn voorganger en wat voor rare fratsen die uithaalde, dan doet Bert het gewoon goed.
Als Nederland wel verder was gekomen, dan was de kans groot dat Strootman een wedstrijd had moeten spelen (zoals ook De Zeeuw twee jaar terug een wedstrijd moest spelen). Gezien zijn spel van afgelopen half jaar, had dat mij weinig goede hoop gegeven. Een Clasie of Anita was véél logischer geweest, zeker omdat Van Marwijk altijd heeft gezegd dat hij kijkt naar de vorm van het moment...

Tel daarbij Bouma en Schaars op en er valt naar mijn idee genoeg af te dwingen op het selectie beleid van Van Marwijk, zeker wanneer je in acht neemt dat een aantal spelers nooit een (serieuze) kans hebben gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door lateef op 25-06-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bouma, Strootman, Van Bommel, Schaars als linksback, een niet fitte Matthijsen hadden volgens mij nooit opgeroepen moeten worden. Daarnaast had Van Marwijk een verlenging van zijn contract gekregen met de voorwaarde dat hij zou werken aan verjonging van het Nederlands elftal, daar was uit zijn selectiebeleid weinig van te merken. Dan is volgens de eis van de KNVB zijn selectiebeleid naar mijn idee moeilijk goed te noemen.
Van Bommel heeft een goede kwalificatie gespeeld. Was in een aantal wedstrijden de beste man op het veld, en dan vind jij dat hij niet moest worden meegenomen...right... Daar komt bij dat Van Bommel op het EK beter heeft gespeeld dan bijvoorbeeld een VdVaart terwijl laatsgenoemde door sommigen steeds een hand boven het hoofd wordt gehouden om een of andere reden? Van Bommel had bijvoorbeeld in de wedstrijd tegen Denemarken en Duitsland maar een paar slechte passes, terwijl VdVaart er meer had. Beiden konden echter het niet meer belopen en beiden sloten niet goed aan.
Strootman heeft in de wedstrijden die hij speelde in Oranje gewoon goed gespeeld en Van Marwijk ziet in Strootman iemand voor de toekomst in Oranje. En terecht, want als je zag hoe hij bijvoorbeeld tegen Brazilie, Finland (waar hij zijn 1ste Oranje goal scoorde) of andere NL wedstrijden speelde, hoort hij gewoon (nu/later) bij Oranje. Als basis of als wisselspeler.

En Mathijsen ging natuurlijk mee omdat er geen andere goede vervanger is. Bouma en Schaars waren noodoplossingen voor een positie waar Van Marwijk ervaren mensen wilde hebben in plaats van jonkies. En vanuit dat oogpunt kan ik hun selectie wel begrijpen. En met al een onervaren persoon als linksback en een kwakkelende rechtsback wil je gewoon een ervaren centraal duo hebben. Je kan ook wel voor onervaren jonkies kiezen (De Vrij, Martins Indi), maar zoals ph4ge al zei, deze spelers hadden toch niet gespeeld.
Je wilt verjongen, maar je wilt wel bovenstaande 6 spelers in je elftal hebben? Inclusief Stekelenburg en ik neem aan ook een Nigel De Jong, zit je al op 8 en dan moet het elftal op 3 plaatsen worden verjongd? VdWiel (alhoewel hij ook al 24 jaar is) en Willems (18 jaar) zijn dus de enige jonkies en houd je dus nog 1 plaats over om te vernieuwen....

En VdVaart moet nog in Oranje? Op dit moment kan VdVaart het al niet meer belopen. Hij is straks 31 jaar op het WK. Waarom zou VdVaart in godsnaam nog mee moeten? Je wilt toch verjongen? Dan ga je toch daar (in de basis of als wissel) een jonkie neerzetten? Eentje die het nog wel kan belopen en niet lui/zich te goed voelt is om mee te verdedigen. Zo goed is VdVaart namelijk niet.

Daar komt bij: zoals we afgelopen 2 jaar hebben kunnen zien, kunnen VdVaart en Huntelaar het niet hebben dat ze telkens wisselspeler zijn. Huntelaar gedroeg zich ook al zo bij Madrid en Milan. Waarom denk je dat Huntelaar bij een toekomstige trainer wel gedwee op de bank wil plaatsnemen zonder dat ie zijn ongenoegen uit in vrijwel elk interview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

silmaril8 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:00:
[...]

[...]

Emanuelson heeft niks te zoeken in Oranje. Op het middenveld zijn zowel de basis als de wisselspelers beter dan hij.
Lol, Willems betere linksback dan Urby? Misschien over een aantal jaar, had dan iig Anita in de selectie gehouden, die is net een speler als Aron Winter, in de basis net niet genoeg, maar als wisselspeler zo nuttig inzetbaar.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
MeNTaL_TO schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:43:
Lol, Willems betere linksback dan Urby? Misschien over een aantal jaar, had dan iig Anita in de selectie gehouden, die is net een speler als Aron Winter, in de basis net niet genoeg, maar als wisselspeler zo nuttig inzetbaar.
Ja, Willems is beter. Slechter dan Emanuelson op linksback kan haast niet, die zakt telkens genadeloos door het ijs op die positie, hij heeft zn kansen gehad maar is gewoon geen linksback. En Schaars was al de nuttige wisselspeler die op meerdere posities inzetbaar is. Al had Anita net zo goed meegekund als nummer 23, die laatste paar plekken in de selectie maken het verschil niet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:43:
Emanuelson kan inderdaad niet verdedigen en Willems is inderdaad (nu al) een betere verdediger dan dat Emanuelson ooit was. Bij Ajax werd Emanuelson om zijn verdedigende kwaliteiten verguisd. Of ben je die periode al weer vergeten? Kijk de voetbaltopics van afgelopen jaren maar na.

Anita zijn natuurlijke (en beste) positie is die van de verdedigende middenvelder en dat heeft hij ook afgelopen periode laten zien. Anita heeft wel als linksback gespeeld, maar net als bij Emanuelson werd hij vaak op die positie verguisd en willen velen hem gewoon op het middenveld zien. Anita is verdedigend wel beter dan Emanuelson. Maar op de linksback positie is hij echt niet beter dan Willems.

En ik weet niet hoor, Willems speelde beter op het EK dan VdWiel. Dus waarom dan nu weer deze positie moet worden bediscussieerd en die van VdWiel niet, begrijp ik dan niet. Als je vervangers voor een bepaalde positie in Oranje wil hebben, kom dan eerst met die van VdWiel want hij speelde op het EK het slechts van alle internationals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
ondanks deze discussie denk ik dat we tegen Belgie weinig nieuwe gezichten gaan zien.
Het gat tussen huidige groep en de groep 'nieuwe talenten' is op dit moment nog veel te groot.

Als we nu direct al gaan verjongen dan word kwalificatie voor het komende WK bijzonder moeilijk.
Zoals ik het zie kan de huidige groep nog 2/4 jaar en kunnen er 2/4 nieuwe talenten instromen mits deze minstens gelijk zijn aan de huidige groep.

De huidige problematiek intern oplossen zal veel meer rendement hebben dan massaal verjongen, tevens heeft het ook geen zin om te verjongen als de nieuwe talenten instromen in een groep die zelf niet het goede voorbeeld kan geven. Wij moeten weer een mannschaft worden ;)

Willens zal de komende tijd sowieso weer uit de basis verdwijnen, maar de andere 3 verdedigers zijn ook geen zekerheden meer. Van der Wiel is simpelweg een drama en als 2/4 verdedigers niet betrouwbaar zijn dan maakt het ook simpelweg niet meer uit welke twee namen in het centrum staan.

Ik ben persoonlijk blij met het aanblijven met van Marwijk. Ondanks dat wij een superklein land zijn spelen doen we wel mee in de Wereldtop. Als subtopper kunnen we af en toe uitschieters hebben naar boven maar helaas ook naar beneden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bospa01 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:10:
ondanks deze discussie denk ik dat we tegen Belgie weinig nieuwe gezichten gaan zien.
Ik vrees dat je gelijk hebt.
Het gat tussen huidige groep en de groep 'nieuwe talenten' is op dit moment nog veel te groot.
Als we nu direct al gaan verjongen dan word kwalificatie voor het komende WK bijzonder moeilijk.
Zoals ik het zie kan de huidige groep nog 2/4 jaar en kunnen er 2/4 nieuwe talenten instromen mits deze minstens gelijk zijn aan de huidige groep.
Als er nu niet verjongt, dan wordt de kwalificatie helemaal lastig. Wanneer wil je dan gaan verjongen?
Na de kwalificatie pas? Je hebt nu juist alle tijd om aan een nieuw team te bouwen, dat duurt jaren.
De huidige problematiek intern oplossen zal veel meer rendement hebben dan massaal verjongen, tevens heeft het ook geen zin om te verjongen als de nieuwe talenten instromen in een groep die zelf niet het goede voorbeeld kan geven. Wij moeten weer een mannschaft worden ;)
De huidige groep is geen team meer en ook al zijn ze kwalitatief beter dan de jonkies, de wil om (ten koste van alles) te winnen is er niet. De enige die dat kan veranderen is een andere bondscoach, die blanco begint.
Willens zal de komende tijd sowieso weer uit de basis verdwijnen, maar de andere 3 verdedigers zijn ook geen zekerheden meer. Van der Wiel is simpelweg een drama en als 2/4 verdedigers niet betrouwbaar zijn dan maakt het ook simpelweg niet meer uit welke twee namen in het centrum staan.
Willems heeft het voor zo'n jonge speler gewoon erg goed gedaan. Je zal maar op het EK voor de leeuwen gegooid worden terwijl je teamgenoten het vertikken om je te coachen. Vd Wiel idem dito, waren Matthijsen en Heitinga goed in vorm geweest, dan hadden de vleugelverdedigers ook beter gespeeld.
Ik ben persoonlijk blij met het aanblijven met van Marwijk. Ondanks dat wij een superklein land zijn spelen doen we wel mee in de Wereldtop. Als subtopper kunnen we af en toe uitschieters hebben naar boven maar helaas ook naar beneden.
Ik niet, het WK 2010 was een eenmalige opleving, maar dit oranje kan van ieder land verliezen (zelfs Bulgarije!). Van Marwijk kan dit oranje niet beter maken, hooguit slechter. Hoog tijd voor een nieuwe bondscoach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Willens verdwijnt uit de basis omdat Pieters terugkeert ;), zijn prestaties als jongeling vind ik helemaal niet belangrijk.

Ik snap niet waarom de drang naar verjongen zo overheerst icm een nieuwe bondscoach. Ook van Marwijk zal van dit EK geleerd hebben en niet nogmaals deze fouten maken. Hetzelfde kan ook gezegd worden over het 'team' zelf.

Verjongen is inderdaad noodzakelijk maar dat is een continue process niet iets wat je snel doet na afloop van een groot toernooi. Op dit moment kan ik niet twee namen opnoemen die gelijkwaardig zijn aan de spelers die in Oranje spelen. Goed spelen in de eredivisie is leuk maar dat is simpelweg niet vergelijkbaar.

Zolang wij niet weten wat zich daar afgespeeld heeft blijft alles speculatie.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bospa01 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:45:
Ik snap niet waarom de drang naar verjongen zo overheerst icm een nieuwe bondscoach. Ook van Marwijk zal van dit EK geleerd hebben en niet nogmaals deze fouten maken. Hetzelfde kan ook gezegd worden over het 'team' zelf.
Hoe dan? Van Marwijk is onlosmakelijk verbonden met de oude garde. Van Bommel stopt er dan weliswaar mee, maar de opvolger zal weer een oude rot zijn (Van der Vaart). Daarnaast is er groepsvorming en heeft hij bepaalde spelers de hand boven het hoofd gehouden. Dat lijken mij allemaal problem die niet op te lossen zijn. En misschien willen spelers als Huntelaar wel niet meer voor oranje spelen (zolang Bert coach is) wat moet je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

tweaker2010 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:55:
[...]

Hoe dan? Van Marwijk is onlosmakelijk verbonden met de oude garde. Van Bommel stopt er dan weliswaar mee, maar de opvolger zal weer een oude rot zijn (Van der Vaart). Daarnaast is er groepsvorming en heeft hij bepaalde spelers de hand boven het hoofd gehouden. Dat lijken mij allemaal problem die niet op te lossen zijn. En misschien willen spelers als Huntelaar wel niet meer voor oranje spelen (zolang Bert coach is) wat moet je dan?
Nou, gewoon spelers die niet willen niet meer selecteren! Als je één ding niet moet doen als bond, is het zwichten voor chantage van (wissel)spelers.... Mind you: ook ik zie van Marwijk liever gaan dan blijven, maar hem wegsturen omdat er speler(s) zijn die niet meer onder hem willen spelen zou ik een slechte reden vinden.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verjongen zit hem in de posities van Mathijssen en Van Bommel. Kuyt is eigenlijk al uitgefaseerd, en Bouma speelde toch al niet. Vd Vaart, Vd Wiel en Robben zijn ook twijfelachtig, maar in principe nog niet te oud en kunnen zich nog best herpakken. Maar de rest kan makkelijk nog 2 jaar mee. Maar dan moeten wel de neuzen dezelfde kant op.

Eigenlijk heb je ook op elke positie leuke talenten, alleen in de verdediging moeten die misschien iets te vroeg komen. Tot die tijd moeten we het doen met Vlaar en Heitinga, geen top duo maar als we net zo spelen op het WK hoeft dat geen probleem te zijn.

Zeker op het middenveld, waar het eigenlijk mis ging, zit er veel talent aan te komen. Gewoon een middenveld van Sneijder aangevuld met 2 jonge honden (Clasie/Anita/Strootman/Fer in die volgorde) die nog de longen uit het lijf kunnen lopen, lijkt mij prima.
tweaker2010 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:55:
Een ander oproepen. Huntelaar is verre van onmisbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door ph4ge op 25-06-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ph4ge schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:59:
[...]
Een ander oproepen. Huntelaar is verre van onmisbaar.
We zullen het zien. In de EK-kwalificatie was Huntelaar de meest scorende speler (12 goals in 8 duels). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

tweaker2010 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:11:
[...]

We zullen het zien. In de EK-kwalificatie was Huntelaar de meest scorende speler (12 goals in 8 duels). ;)
Onmisbaar is zeggen dat we zonder Huntelaar die 12 goals in 8 duels niet hadden gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
naitsoezn schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:14:
Onmisbaar is zeggen dat we zonder Huntelaar die 12 goals in 8 duels niet hadden gemaakt ;)
Ja, precies. Helaas heeft hij weer bewezen het niet op het aller hoogste niveau te kunnen, en staat hij ook alweer 5 interlands droog. Al zullen we hem best goed kunnen gebruiken tegen de mindere landen als Roemenie waar je in principe beter bent. Maar ik denk dat je met Dost, van Wolfswinkel en de Jong ook wel kan winnen, mocht om wat voor reden van Persie niet mee doen.

De enige speler waar ik me zorgen om zou maken is Sneijder, al is zelfs dat te overzien.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 25-06-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ph4ge schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:20:
[...]
Ja, precies. Helaas heeft hij weer bewezen het niet op het aller hoogste niveau zonder aanvoer te kunnen, en staat hij ook alweer 5 interlands droog. Al zullen we hem Van Persie best goed kunnen gebruiken tegen de mindere landen als San Marino waar je in principe beter bent. Maar ik denk dat je met Dost, van Wolfswinkel en de Jong ook wel kan winnen, mocht om wat voor reden van Persie niet mee doen.

De enige speler waar ik me zorgen om zou maken is Sneijder, al is zelfs dat te overzien.
Even een paar correcties. De laatste regel ben ik wel met je eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Wanneer heeft Huntelaar het wel bewezen op het hoogste niveau dan?
Je zou hierbij een vergelijking kunnen maken met van Persie of bijvoorbeeld van Nistelrooy.

Als Huntelaar echte top zou zijn, dan had hij niet bij Schalke gespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bospa01 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:36:
Wanneer heeft Huntelaar het wel bewezen op het hoogste niveau dan?
Je zou hierbij een vergelijking kunnen maken met van Persie of bijvoorbeeld van Nistelrooy.

Als Huntelaar echte top zou zijn, dan had hij niet bij Schalke gespeeld ;)
Zou je datzelfde dan niet moeten zeggen van van Persie? Beide ploegen zijn namelijk gelijk geëindigd in hun competities. En dat Arsenal al een paar jaar een stuk minder is weet ook iedereen. Ik vind het nogal makkelijk om nu Huntelaar af te schrijven voor v Persie (of andersom). Beide hebben het namelijk niet (echt) laten zien in de voorbereiding en op het hoofdtoernooi.

Verder denk ik dat het voor een speler type Huntelaar onmogelijk is om te spelen met Robben op rechts, en Affelay sinds ie zichzelf erg goed voelt. Robben trekt continu naar binnen en levert hem dan in, Affelay idem. Wil je met een echte spits spelen, dan zal je ook met echte vleugels moeten spelen of in ieder geval zorgen voor aanvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:14

FreakNL

Well do ya punk?

Hierbij kun je wel aantekenen dat Huntelaar reeds "mislukt" is bij Madrid en (in mindere mate) Milan. Van Persie heeft nog nooit ergens anders gespeeld dan bij Arsenal, dus heeft ook nooit de kans gehad op het ALLERHOOGSTE niveau...

Ik zou van Persie weleens bij een (nog) grotere club willen zien, kijken hoe hij zich daar houdt. Buiten de Premier League natuurlijk, want als je er bij Arsenal 30 kunt maken kun je dat ook bij City.. Probleem is alleen, waar moet je dan naartoe? Madrid en Barcelona zitten niet op een spits te wachten, en Valencia of Athletico Madrid is natuurlijk geen vooruitgang qua niveau (lijkt me).. Italie is natuurlijk niet de meest aanvallende competitie, dus da's ook minder handig.. Qua leven zou ik (persoonlijk) overigens wel veel liever daar werken/voetballen. Kom op zeg, dat druilerige Engeland... Maargoed, dat zijn dus niet echt opties.. Blijft Duitsland over, maar ook daar zitten maar 1 of 2 topclubs en of die nou op van Persie zitten te wachten? Zoveel opties heeft hij dus eigenlijk niet eens, of het moet een binnenlandse transfer zijn naar City ofzo.. Maar dan doe je het echt alleen voor het geld...

BTW, zo graag als ik Van Persie nog weleens bij een grotere club wil zien, zo graag zou ik ook Huntelaar wel in een goed draaiende Oranje willen zien... En dan met voorzetten vanaf de zijkant. Volgens mij is hij dan dodelijk. Nu moet hij teveel meevoetballen. Als je dit systeem blijft spelen kun je hem beter thuislaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2012/06/440319_Holland.jpg

Lijkt mij prima voor 2014...

Edit - Wisselspelers:

Krul (doel)

Dijks (LV)
Vlaar (LCV)
Mathijssen (RCV)
van der Wiel (RV)

Clasie (CM)
Strootman (M)
Maher (AM)

Ola John (LA)
Narsingh (RA)
Luuk de Jong (S)

[ Voor 45% gewijzigd door Krukar op 25-06-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Anita ;(

Siem de Jong ;(

Matige spelers...

[ Voor 97% gewijzigd door FreakNL op 25-06-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
FreakNL schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:46:
Anita ;(

Siem de Jong ;(

Matige spelers...
Zo matig zijn ze niet hoor, je moet wel de hele opstelling bekijken natuurlijk. In de opstelling die ik heb neergezet is Siem een prima nummer 10. Anita doet het ook prima als DM/CM, die moet je niet inzetten als linksback.

Met die wisselspelers die ik erbij gezet heb kun je in oefenwedstrijden natuurlijk nog kijken wie het beter doet, als maher het beter doet dan de Jong in dat systeem als nummer 10, dan zet je maher in de basis, etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Krukar op 25-06-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
[...]
Hoezo MOET ie doorgaan met deze spelers?
niets moet natuurlijk, maar deze spelers zijn wel zoveel beter dan de spelers die achter hen staan voor deze posities dat het wel heel wenselijk is om met deze spelers door te gaan. Naar mijn idee is het de belangrijkste taak van een bondscoach om een elftal te kunnen vormen met de beste voetballers, natuurlijk niet ten koste van alles, maar als iemand een verwend, lastig ventje is, lijkt me dat geen reden om hem eruit te zetten. Dan moet je als bondscoach zorgen dat hij zich gedraagt.
[...]
Daarnaast ben ik wel benieuwd welke bondscoach het met dit team beter gedaan zou hebben. Heb je een naam in gedachten? Ik zou me er niet aan durven wagen...
Persoonlijk zou ik het liefst Frank Rijkaard zien. Een sterke persoonlijkheid, met een natuurlijk overwicht die zich ook fatsoenlijk gedraagt. Maar bijvoorbeeld Ronald Koeman lijkt me ook capabel als bondscoach.
silmaril8 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:02:
[...]
Je wilt verjongen, maar je wilt wel bovenstaande 6 spelers in je elftal hebben? Inclusief Stekelenburg en ik neem aan ook een Nigel De Jong, zit je al op 8 en dan moet het elftal op 3 plaatsen worden verjongd? VdWiel (alhoewel hij ook al 24 jaar is) en Willems (18 jaar) zijn dus de enige jonkies en houd je dus nog 1 plaats over om te vernieuwen....
Ik wil niet verjongen (of iig niet verjongen om het verjongen), de KNVB wil verjongen. Overigens zeg ik nergens dat ik deze zes spelers in de basis wil hebben, alleen wel in de groep. Het heeft ook helemaal geen zin om iedereen van rond de 30 eruit te knikkeren, dan hou je niks over (wat ik al aangaf). Enigszins verjongen/vernieuwen lijkt me wel noodzakelijk. Van Bommel, Bouma, Matthijssen, Boularouz en Kuijt hebben naar mijn idee hun beste tijd gehad. Strootman en Van der Wiel hoeven van mij ook niet opgeroepen te worden als ze zo blijven presenteren bij hun club als ze de laatste tijd deden. Bij de selectie van Schaars kan je naar mijn idee ook je vraagtekens stellen. En als het echt niet anders kan, moeten er nog één of twee 'rotte appels' of spelers die zich niet willen conformeren aan het elftal uitgegooid worden. Dat heb je zo zo'n tien spelers die vernieuwd moeten worden.....
silmaril8 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:02:
[...]
Huntelaar gedroeg zich ook al zo bij Madrid en Milan.
hoe gedroeg hij zich? Als een speler die vindt dat hij moet spelen? Lijkt me voor iedere speler een uitstekende eigenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Krukar schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:52:
Zo matig zijn ze niet hoor, je moet wel de hele opstelling bekijken natuurlijk. In de opstelling die ik heb neergezet is Siem een prima nummer 10. Anita doet het ook prima als DM/CM, die moet je niet inzetten als linksback.
Met je usericon erbij vermoed ik toch een wat erg roze bril aangaande Ajacieden (die zijn uberhaupt zwaar oververtegenwoordigd in je opstelling). Ik zie momenteel geen reden om een Siem de Jong uberhaupt een basisplaats te gaan geven en al helemaal niet op nr 10, er zijn nogal wat spelers die daar beter renderen.
lateef schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:18:
hoe gedroeg hij zich? Als een speler die vindt dat hij moet spelen? Lijkt me voor iedere speler een uitstekende eigenschap.
Alleen als dat zonder morren of zagen aan de stoelpoten van de coach gaat. De groep gaat voor het individu.

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 25-06-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
gambieter schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:28:
[...]
Alleen als dat zonder morren of zagen aan de stoelpoten van de coach gaat. De groep gaat voor het individu.
ik heb niet alle interviews met Huntelaar gehoord, gezien of gelezen, maar ik heb hem nooit aan de stoelpoten van de trainers bij Madrid of Milan zien zagen? Overigens ook niet bij het Nederlands Elftal, daar heb ik alleen wat hearsay gelezen, wat door heel veel media is gepapegaaid, maar daar ging het nu niet om. Met morren is naar mijn idee weinig mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mja, ik snap het commentaar op Huntelaar wel ook al ben ik het er niet mee eens, de balans tussen gretig zijn en te gretig zijn is volgens mij erg subjectief. En als oranje dan zo af gaat is het makkelijk om daar over te vallen.

Verder vond ik het wat betreft Huntelaar ook wel dramatisch om te zien dat hij de meeste ballen van de centrale verdedigers en de keeper kreeg. Sowieso kreeg hij bar weinig ballen. Nu is het een kip/ei verhaal waarom dat zo is (wil niemand hem aanspelen of loopt hij nooit vrij), maar ik ben het wel eens dat als de coach hem opstelt hij er ook voor moet zorgen dat de rest van het team ook aanvoer levert.

Hetzelfde verhaal voor van Bommel, ik gok dat hij bij Milaan een stuk minder hoefde te lopen dan in zijn rol bij oranje. Dan heeft hij gewoon meer energie over om te doen waar hij wel goed in is. Ook daar zie ik een rol voor de coach.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]
Met je usericon erbij vermoed ik toch een wat erg roze bril aangaande Ajacieden (die zijn uberhaupt zwaar oververtegenwoordigd in je opstelling). Ik zie momenteel geen reden om een Siem de Jong uberhaupt een basisplaats te gaan geven en al helemaal niet op nr 10, er zijn nogal wat spelers die daar beter renderen.
Mee eens. Siem is eigenlijk net zo'n soort speler als Emanuelson. Veelzijdig, maar blinkt nergens in uit.
Als nummer 10 is Siem wel de laatste speler die ik in oranje zou willen zien, zelfs bij Ajax speelt hij daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Op 10 zijn sowieso Sneijder, Van Persie en zelfs Van der Vaart beter. Ook in 2014 nog. In 2016 is Siem 27, maar ik vermoedt dat het stokje op 10 dan eerder door Maher (of iemand die we nu nog niet kennen) wordt overgenomen.

Die Siem de Jong is een soort Michel Kreek. Of Aron Winter. Nuttig, en zal ook wel bij Oranje blijven. Maar ik voorzie voor hem geen onomstreden basisplaats zoals Sneijder die nu bijvoorbeeld heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
FreakNL schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:33:
Nuttig, en zal ook wel bij Oranje blijven. Maar ik voorzie voor hem geen onomstreden basisplaats zoals Sneijder die nu bijvoorbeeld heeft...
Nee, De Jong is inderdaad geen spelbepaler en zal dat waarschijnlijk ook nooit worden, maar ik denk dat hij wel een nuttige speler voor het Nederlands Elftal kan worden, evenals Emanuelson. Al moet ik wel zeggen dat ik voor beide niet echt een plek in bij de eerste 23 zie. Behalve dan dat ik Emanuelson na anderhalf jaar Milan toch nog graag een keer een serieuze kans als linksback in Oranje zie krijgen.

Overigens zou ik Nederland ook niet meer in een 4-2-3-1 opstelling willen zien spelen, maar gewoon in 4-3-3 met één controlerende middenvelder.

Linksbuiten: Robben/Boerrigter
Spits: Van Persie/Huntelaar
Rechtsbuiten: Narsingh/? (Elia mits hij weer aan voetballen toekomt?)

Linkshalf: Van der Vaart/Afellay
Rechtshalf: Sneijder/Maher
Centrale middenvelder: De Jong/Anita/Clasie

Linksback: Emanuelson/Willems
Centrum verdedigers (twee spelers): Heitinga/De Vrij/Viergever/Gouweleeuw/...
Rechtsback: Van Rhijn/...?

Goal: Stekelenburg/Krul/Vorm

En als spelers als Robben, Van Persie, Huntelaar, Afellay of Heitinga toch niet meer houdbaar blijken te zijn, kan je denken aan spelers als Emanuelson, broertjes De Jong, Wijnaldum, Fer, Dost, Van Wolfswinkel.

Maar ik denk dat je op die manier een goede mix hebt van ervaren spelers en jong talent, waarmee je aantrekkelijk, Hollands voetbal kan spelen en waarmee je een laatste keer met de kern van twee kaar terug nog een goed toernooi kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40
Echt als van Marwijk Huntelaar en vd Vaart niet meer wil oproepen, dan kan ie gewoon beter oprotten, want waar gaat dat nou weer over?

Een goede coach moeten de beste spelers gewoon op kunnen stlelen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gynnad schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:20:
Echt als van Marwijk Huntelaar en vd Vaart niet meer wil oproepen, dan kan ie gewoon beter oprotten, want waar gaat dat nou weer over?

Nee, een coach moet het beste team opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Gynnad schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:20:
niet ten koste van alles, of had bijvoorbeeld De Boer El Hamdaoui op moeten stellen?

Maar de wijze waarop Van Marwijk nu Huntelaar (en ook Van der Vaart) af lijkt te gaan serveren, komt op mij totaal niet overtuigend over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
lateef schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:39:
[...]

niet ten koste van alles, of had bijvoorbeeld De Boer El Hamdaoui op moeten stellen?

Maar de wijze waarop Van Marwijk nu Huntelaar (en ook Van der Vaart) af lijkt te gaan serveren, komt op mij totaal niet overtuigend over.
Er zit verschil tussen een persbericht van de KNVB en wat de snor op tv verteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
de snor zat sowieso een potje te liegen dat hij barst zeg...
hij was zelf zelfs zenuwachtig van de manier waarop hij zijn speculaties de wereld in gooide...

volgens mij leest hij gewoon mee met speculaties op diverse fora, en maakt daar een mooie samenvatting van....

daarna gezapt naar NL1, waar die idioot van een Raiola net doet alsof het hem niet om het geld gaat... yeah sure...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Bospa01 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:43:
[...]
Er zit verschil tussen een persbericht van de KNVB en wat de snor op tv verteld ;)
ik refereer niet aan snorren op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
[...]

Met je usericon erbij vermoed ik toch een wat erg roze bril aangaande Ajacieden (die zijn uberhaupt zwaar oververtegenwoordigd in je opstelling).
Inderdaad. Boerrigter wordt ook veel teveel omhoog geschreven. Die heeft ook nog niks bewezen en moet eerst eens fit worden en fit blijven. Beide broers de Jong waren tegen Bayern overigens slecht.

Daarnaast lijkt een middenveld Anita, Sneyder, De Jong me erg kwetsbaar. De enige reden waarom je Sneyder een linie zou laten zakken is omdat je van Persie op tien wilt maar dan moet je, vrees ik, met een middenvelder op één van de vleugelposities spelen om verdedigend te compenseren.

Sowieso verbaas ik me over de naïviteit waar met name Cruyff adepten de laatste tijd weer mee voor de dag komen. Als dit EK ons iets leert is dat je ook loopvermogen nodig hebt of anders in elk geval niet teveel spelers voor de bal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:17:
Inderdaad. Boerrigter wordt ook veel teveel omhoog geschreven. Die heeft ook nog niks bewezen en moet eerst eens fit worden en fit blijven. Beide broers de Jong waren tegen Bayern overigens slecht.
Boerighter is ook al bijna 26 en veel geblesseerd. Zelfs als hij uitgroeit tot belangrijke speler bij Ajax is nog maar de vraag of hij zich door kan ontwikkelen tot Europese top. Vleugelspelers zijn niet vaak laatbloeiers. Verder zou ik hem inderdaad ook eens aanraden om bij een andere club te kijken. Een speler als van Rhijn bijv. heeft het leuk gedaan hoor en kan best doorgroeien, maar hoe kan je iemand met amper 10 wedstrijden in de Eredivisie in de benen nou zien als een versterking voor Oranje? Laten we hopen dat hij het wel wordt. Neem dan een speler als Janmaat, die heeft al veel meer laten zien.
Sowieso verbaas ik me over de naïviteit waar met name Cruyff adepten de laatste tijd weer mee voor de dag komen. Als dit EK ons iets leert is dat je ook loopvermogen nodig hebt of anders in elk geval niet teveel spelers voor de bal.
Dat snap ik ook niet, aan de ene kant de roep om vernieuwing, en aan de andere kant wordt er teruggegrepen op achterhaalde ideeën en spelers (Emanuelson bijv. hoevaak mag iemand mislukken op een positie?).

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 26-06-2012 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Hoe kan ie nu twijfelen over Kuyt, dat zou voor mij een van de eersten zijn die plaats mag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

P.O. Box schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:47:
hij was zelf zelfs zenuwachtig van de manier waarop hij zijn speculaties de wereld in gooide...
Dat weet je niet. Er zal ongetwijfeld een kern van waarheid inzitten. Dat Bert een slachtoffer zoekt is wel duidelijk. Veelzeggend dat spelers als Van Persie en Affelay nu opnieuw de hand boven het hoofd gehouden wordt.
Van Marwijk twijfelt er nog over of ook Dirk Kuyt afgevoerd gaat worden.
Afgevoerd... dat klinkt wel heel dramatisch zeg! Kuyt heeft zijn beste jaren gehad en kan het allemaal niet meer belopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
tweaker2010 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:57:
[...]

Dat weet je niet. Er zal ongetwijfeld een kern van waarheid inzitten. Dat Bert een slachtoffer zoekt is wel duidelijk. Veelzeggend dat spelers als Van Persie en Affelay nu opnieuw de hand boven het hoofd gehouden wordt.

[...]
sorry, maar als in het lijstje afvallers Heitinga genoemd wordt, en als dan als reden wordt genoemd: "omdat hij zoooo slecht speelde", dan vraag ik me af waarom heitinga niet gewoon in de rust van Denemarken is gewisseld of tegen Dtsld... ook de rest van de argumentatie sloeg nergens op en leek zo van diverse speculatieve fora te zijn geplukt.... (zoek iets negatiefs over (ex)-psv-ers, check dan het oranje-topic op het ajax forum... zoek iets negatiefs over (ex)-ajacieden, check dan het oranje-topic op een psv / feyenoord forum)... dat tezamen met de ongebruikelijke nervositeit waarmee Derksen het allemaal bracht, brengt mij ertoe om het allemaal niet te geloven wat hij zei.... time will tell...
irritant is ook hoe diverse kranten het "nieuws" van derksen overnemen... zonder bronvermelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het ging mij niet om Heitinga, maar om Huntelaar en Van der Vaart. Het zou me niets verbazen als Van Marwijk daar afscheid van neemt. Het blijft speculatie, maar Derksen heeft ook zijn bronnen binnen het nederlands elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
ph4ge schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:36:
[...]
Boerighter is ook al bijna 26 en veel geblesseerd. Zelfs als hij uitgroeit tot belangrijke speler bij Ajax is nog maar de vraag of hij zich door kan ontwikkelen tot Europese top. Vleugelspelers zijn niet vaak laatbloeiers. Verder zou ik hem inderdaad ook eens aanraden om bij een andere club te kijken. Een speler als van Rhijn bijv. heeft het leuk gedaan hoor en kan best doorgroeien, maar hoe kan je iemand met amper 10 wedstrijden in de Eredivisie in de benen nou zien als een versterking voor Oranje? Laten we hopen dat hij het wel wordt. Neem dan een speler als Janmaat, die heeft al veel meer laten zien.

[...]
Dat snap ik ook niet, aan de ene kant de roep om vernieuwing, en aan de andere kant wordt er teruggegrepen op achterhaalde ideeën en spelers (Emanuelson bijv. hoevaak mag iemand mislukken op een positie?).
Hier wilde is dus ook al op inhaken. Is het dan echt helemaal niemand opgevallen dat Boerrigter Oranje ingeschreven wordt terwijl daar nog geen reden voor is? 25 jaar oud, 17 wedstrijden in de Eredivisie dit seizoen waarvan 2 als invaller, 7 doelpunten, 8 keer gewisseld en welgeteld 1 assist. Is dat dan de klassieke linksbuiten die onze spits van bruikbare voorzetten moet voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
tweaker2010 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:12:
Het ging mij niet om Heitinga, maar om Huntelaar en Van der Vaart. Het zou me niets verbazen als Van Marwijk daar afscheid van neemt. Het blijft speculatie, maar Derksen heeft ook zijn bronnen binnen het nederlands elftal.
Volgens dezelfde speculaties zou Heitinga eruit gegooid worden omdat het een "lek" zou zijn. Daar kun je inderdaad weinig mee op dit moment. Voetbaltechnisch gezien is Heitinga op dit moment uit vorm dus zou je hem voorlopig niet kunnen selecteren. Maar hij is voor een verdediger nog te jong om hem af te schrijven.

Van Vd Vaart zou ik om voetbaltechnische redenen afscheid nemen, in elk geval zolang Sneyder fit is en blijft. Twee bijna dertigers voor één plek in je elftal moet je niet willen in je selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

tweaker2010 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:12:
Apart dat Hunterlaar genoemd wordt, maar Persie uit hetzelfde jaar, dus blijkbaar niet. Krijgen we nu weer dat hele voorkeursbehandeling-gebeuren? Affelay mag blijkbaar ook gewoon doorgaan, zo heb je nog wat andere twijfelgevalletjes waar nu nog niets over wordt gezegt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Inderdaad. Boerrigter wordt ook veel teveel omhoog geschreven. Die heeft ook nog niks bewezen en moet eerst eens fit worden en fit blijven.
Dat was al zo toen de selectie voor EK2012 werd bediscussieerd. Boerrigter werd al als de oplossing voor links gepresenteerd, terwijl hij eigenlijk nog niets heeft laten zien. Het blijft me ook verbazen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
SinergyX schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:32:
[...]
Apart dat Hunterlaar genoemd wordt, maar Persie uit hetzelfde jaar, dus blijkbaar niet. Krijgen we nu weer dat hele voorkeursbehandeling-gebeuren? Affelay mag blijkbaar ook gewoon doorgaan, zo heb je nog wat andere twijfelgevalletjes waar nu nog niets over wordt gezegt.
Ik zie geen reden om Huntelaar of van Persie te lozen, vd Vaart zoals gezegd wel maar die is een jaar ouder en vertoont toch wel iets meer "slijtage".

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat van Marwijk geconcludeerd heeft dat Sneyder, v Persie en Huntelaar in één elftal niet werkt en dat hij op voetbaltechnisch gebied dan voor Sneyder en van Persie kiest. Een reële keuze omdat, hoe je het ook wendt of keert, van Persie en Sneyder de twee enige spelers zijn van internationale klasse die je de komende kwalificatie tot je beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nu schijnt Van Marwijk wel te hebben toegestaan dat Van Persie geen persverplichtingen had (met als verklaring dat hij anders alleen maar vragen over zijn toekomstplannen zou krijgen), en dat is niet verstandig. Geen uitzonderingen of dispensaties, gewoon als team alle verplichtingen en klusjes delen.

We zullen zien, hopelijk heeft BvM er van geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 19:11
D-e-n schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:41:
[...]

Ik zie geen reden om Huntelaar of van Persie te lozen, vd Vaart zoals gezegd wel maar die is een jaar ouder en vertoont toch wel iets meer "slijtage".
Van der Vaart word ook vaak als vervanger van De Jong of Van Bommel gebruikt en daar is hij naar mijn idee niet geschikt voor. Rafael heeft voornamelijk aanvallende intenties en je weet gewoon dat hij een paar keer per wedstrijd zijn mannetje laat lopen en dan dit gevaar gaat opleveren. Gebruik Van der Vaart als linker middenvelder of als 'nummer 10' en hij komt veel beter uit de verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
Mijns inziens is het belangrijkste om af te zien van dat rare 4231 systeem.
Het middenveld is veel te zwak, zeker als de 3 voorin niet mee verdedigen, de tegenstander loopt dan zo het 16 meter gebied in en de backs moeten veel te ver mee opkomen.

433
442
4321

Uiteraard met buitenspelers, dus Robben/Narsingh niet meer op rechts maar op links.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Amras schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:58:
[...]
Van der Vaart word ook vaak als vervanger van De Jong of Van Bommel gebruikt en daar is hij naar mijn idee niet geschikt voor. Rafael heeft voornamelijk aanvallende intenties en je weet gewoon dat hij een paar keer per wedstrijd zijn mannetje laat lopen en dan dit gevaar gaat opleveren. Gebruik Van der Vaart als linker middenvelder of als 'nummer 10' en hij komt veel beter uit de verf.
Linkshalf? Het stickertje wat je er op plakt (controleur, links-/rechtshalf, aanvallende middenvelder, verdedigende middenvelder) doet niet ter zake.

Onze meest aanvallende middenvelder is Sneyder. Als blijkt dat nog zo'n type op een middenveld van drie niet gaat dan kies ik voor Sneyder. En ik vind vd Vaart te oud voor de bank.
EJVL schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:21:
Mijns inziens is het belangrijkste om af te zien van dat rare 4231 systeem.
Het middenveld is veel te zwak, zeker als de 3 voorin niet mee verdedigen, de tegenstander loopt dan zo het 16 meter gebied in en de backs moeten veel te ver mee opkomen.

433
442
4321

Uiteraard met buitenspelers, dus Robben/Narsingh niet meer op rechts maar op links.
4231 of 433 maakt geen bal uit. Een buitenspeler die wat verder inzakt of een "controleur" met wat meer diepgang maakt niet ineens een ander systeem. En wanneer van Persie "op tien" speelt kun je het ook bijna 442 noemen.

In een 433 heb je natuurlijk wel de keuze uit punt naar voren of punt naar achter. Maar met Sneyder is de keuze met de punt naar voren nog steeds logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
D-e-n schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:26:
[...]

Linkshalf? Het stickertje wat je er op plakt (controleur, links-/rechtshalf, aanvallende middenvelder, verdedigende middenvelder) doet niet ter zake.

Onze meest aanvallende middenvelder is Sneyder. Als blijkt dat nog zo'n type op een middenveld van drie niet gaat dan kies ik voor Sneyder. En ik vind vd Vaart te oud voor de bank.
Natuurlijk maakt dat wel uit. Ik denk ook dat Van der Vaart nog prima mee zou kunnen als 'nummer 10', dat laat hij bij Tottenham ook zien. Uiteraard is Sneijder een betere optie voor die positie, maar Van der Vaart kan prima zijn stand-in zijn.
4231 of 433 maakt geen bal uit. Een buitenspeler die wat verder inzakt of een "controleur" met wat meer diepgang maakt niet ineens een ander systeem. En wanneer van Persie "op tien" speelt kun je het ook bijna 442 noemen.

In een 433 heb je natuurlijk wel de keuze uit punt naar voren of punt naar achter. Maar met Sneyder is de keuze met de punt naar voren nog steeds logischer.
Jep, het systeem maakt weinig uit als de aanvallers te beroerd zijn enigzins mee te verdedigen. Zo'n Robben, die een Van der Wiel in beroerde vorm in z'n eentje Cristiano Ronaldo en de linksback van Portugal laat verdedigen, mag van mij wel op de bank beginnen. Laat Narsingh het maar eens proberen op rechts in de voorbereiding, misschien krijgt de spits dan ook eens een bruikbare bal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
gambieter schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:54:
We zullen zien, hopelijk heeft BvM er van geleerd :)
Van Marwijk is koppig genoeg om er iets van te leren maar daarnaast, ben je van mening dat hij die kans nog moet krijgen? Onder zijn verantwoordelijkheid lijkt de boel volledig te zijn ontploft, met name door zijn handelswijze. Wordt het niet tijd voor een nieuwe bondscoach die de verstoorde relatie binnen de groep weer op orde krijgt. Ik heb daar met Van Marwijk en de assistenten met wie hij nu gaat werken erg weinig vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Amras schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:36:
[...]
Natuurlijk maakt dat wel uit. Ik denk ook dat Van der Vaart nog prima mee zou kunnen als 'nummer 10', dat laat hij bij Tottenham ook zien. Uiteraard is Sneijder een betere optie voor die positie, maar Van der Vaart kan prima zijn stand-in zijn.
Je begrijpt me verkeerd. Vd Vaart is een prima nummer tien. Maar twee nummers tien in een elftal trekt een middenveld van drie gewoon niet, ook niet als je de ene "linkshalf" en de andere "rechtshalf" noemt.

Als bankzitter vind ik hem wel gewoon te oud. Je moet toch ook aan de vervanging van Sneyder gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

lateef schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:39:
Van Marwijk is koppig genoeg om er iets van te leren maar daarnaast, ben je van mening dat hij die kans nog moet krijgen? Onder zijn verantwoordelijkheid lijkt de boel volledig te zijn ontploft, met name door zijn handelswijze. Wordt het niet tijd voor een nieuwe bondscoach die de verstoorde relatie binnen de groep weer op orde krijgt. Ik heb daar met Van Marwijk en de assistenten met wie hij nu gaat werken erg weinig vertrouwen in.
Aangezien BvM niet wordt ontslagen ook niet opstapt, lijkt me dat een vrij zinloze discussie voor dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
D-e-n schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:42:
Je begrijpt me verkeerd. Vd Vaart is een prima nummer tien. Maar twee nummers tien in een elftal trekt een middenveld van drie gewoon niet, ook niet als je de ene "linkshalf" en de andere "rechtshalf" noemt.
Mea culpa, dan ben ik het met je eens. Twee nummers tien gaat inderdaad niet werken, dan komt er teveel druk op de verdediging te staan. Als vervanger van Sneijder vind ik hem wel nuttig, je hebt ook ervaring in je team nodig en ik zie niet direct iemand van vergelijkbare kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
gambieter schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:43:
[...]

Aangezien BvM niet wordt ontslagen ook niet opstapt, lijkt me dat een vrij zinloze discussie voor dit moment :)
Is dat zo? Hebben de KNVB en Van Marwijk al officieel verklaard dat ze samen doorgaan? Enige officiële mededeling die ik heb gezien, is dat de KNVB uiterlijk 6 juli uitsluitsel geeft. Maar het kan zijn dat ik iets heb gemist. Overigens heeft Bert Oostveen ooit eens voor het EK gezegd dat van een bondscoach van het Nederlands Elftal verwacht wordt dat hij de kwartfinales van een groot toernooi haalt en dat dat ook contractueel is vast gelegd. Nu is Van Marwijk niet de enige verantwoordelijke voor de wanprestatie van het Nederlands Elftal, maar wel de eindverantwoordelijke, die naar het lijkt ook nog eens te veel cruciale fouten heeft gemaakt. Ik vind het weinig geloofwaardig wanneer zo iemand wordt aangehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

gambieter schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:43:
[...]
Als de publieke opinie en de spelersgroep zich grotendeels tegen van Marwijk keert, wordt het een onhaalbare missie lijkt mij. Hij kon op het EK al niet tegen kritiek, dus de motivatie zal nu ver te zoeken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wat is in relatie tot de spelersgroep "grotendeels" ? Van Sneyder mocht hij (in het openbaar tenminste) blijven en het zou goed kunnen zijn dat van Persie ook geen problemen heeft verder. Jongens als Narsingh, Strootman, Vlaar, Willems etc... lijken me nog niet zoveel te eisen. Dus wat blijft er dan over? Robben? De Jong? Huntelaar?

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 26-06-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
tweaker2010 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:45:
Als de publieke opinie en de spelersgroep zich grotendeels tegen van Marwijk keert, wordt het een onhaalbare missie lijkt mij. Hij kon op het EK al niet tegen kritiek, dus de motivatie zal nu ver te zoeken zijn.
Het was steeds dezelfde kritiek. Bepaalde media en bepaalde supporters wilden Huntelaar standaard in de basis en in vrijwel elk interview werd daar naar gerefereerd. Logisch dat je dan na verloop van tijd deze "kritiek" zat ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Weet iemand wat überhaupt het nut is van zo'n lang contract als bondscoach? Het is toch veel logischer om telkens in termijnen van 2 jaar (kwalificatie + toernooi) te werken? En dan na afloop van het toernooi evalueren of je samen weer een nieuwe cyclus ingaat....

Ik snap dat na vorig toernooi de teneur was dat van Marwijk God zelve was, maar iedereen weet toch wat een slecht toernooi met de reputatie / status kan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
"Vertrouwen uitstralen" noemen ze dat.

Maar ik ben het met je eens, per 2 jaar lijkt me een stuk beter. Stel nu dat het WK 2014 ook zo'n drama wordt, (of niet eens gehaald), da ga je toch niet nog 2 jaar door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
silmaril8 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:05:
[...]

Het was steeds dezelfde kritiek. Bepaalde media en bepaalde supporters wilden Huntelaar standaard in de basis en in vrijwel elk interview werd daar naar gerefereerd. Logisch dat je dan na verloop van tijd deze "kritiek" zat ben.
kom op, haal je oogkleppen eens af. Het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat je in Huntelaar graag de zondebok ziet, maar het is niet alleen de situatie tussen Huntelaar en Van Marwijk waar kritiek op is.

Er is ook kritiek op Van Marwijk mbt Afellay, Van Persie, Robben, Van Bommel, Heitinga, zijn incapabele communicatie, zijn kritiekloze en weinig toevoegende assistenten, de nachtelijke reisuren tussen Oekraïne en Polen, het niet doorselecteren, koppig vasthouden aan oude patronen en zo zullen er vast nog wat zaken zijn. Er is hier weleens gesuggereerd dat jij Van Marwijk zelf bent, je zou bijna denken dat het nog waar was ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lateef schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:43:
[...]
kom op, haal je oogkleppen eens af. Het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat je in Huntelaar graag de zondebok ziet, maar het is niet alleen de situatie tussen Huntelaar en Van Marwijk waar kritiek op is.

Er is ook kritiek op Van Marwijk mbt Afellay, Van Persie, Robben, Van Bommel, Heitinga, zijn incapabele communicatie, zijn kritiekloze en weinig toevoegende assistenten, de nachtelijke reisuren tussen Oekraïne en Polen, het niet doorselecteren, koppig vasthouden aan oude patronen en zo zullen er vast nog wat zaken zijn.
Eindelijk iemand die het snapt! Het gaat allang niet meer om Huntelaar vs Van Persie. De oorzaak ligt veel dieper. Deze bondscoach heeft geen uitgesproken mening en daardoor weten de spelers niet waar ze aan toe zijn. En met assistenten als Faber en Cocu die overal braaf ja op knikken kom je als bondscoach (en elftal) niet veel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
kom op, haal je oogkleppen eens af. Het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat je in Huntelaar graag de zondebok ziet, maar het is niet alleen de situatie tussen Huntelaar en Van Marwijk waar kritiek op is. Er is ook kritiek op Van Marwijk mbt Afellay, Van Persie, Robben, Van Bommel, Heitinga.
Kom op zeg, jij weet zelf ook dat het gros van alle "kritiek" ging over het feit dat Huntelaar niet basisspeler is/was. Voor, tijdens als na het EK was dat steeds HET punt van kritiek en dat werd hem steeds bij elk interview opgedrongen. En dan kan ik inderdaad wel begrijpen dat je de bondscoach daar zat van wordt.
Zijn communicatie was gewoon capabel hoor. Je moet niet irritatie over dezelfde vraag over de opstelling (speelt Huntelaar of niet) verwarren met incapabel ;)
zijn kritiekloze en weinig toevoegende assistenten
Of ze kritiekloos en weinig toevoegend zijn/waren, daar kan jij geen enkele uitspraak overdoen natuurlijk. Dat jij dat persoonlijk vindt, kan natuurlijk, maar is natuurlijk alleen gebaseerd op je eigen mening over deze personen.
de nachtelijke reisuren tussen Oekraïne en Polen,
Nederland was niet het enige land die dat deed. Achteraf gezien was het, misschien, fout geweest. Maar helemaal niemand had het voor het EK daarover. Pas na de verloren wedstrijden kwam er kritiek. Duitsland die het ook deed, en alles won, kreeg deze kritiek niet.
Noem eens dan spelers die mee hadden gekund op hetzelfde niveau als Robben, Sneijder, Van Bommel etc? Jij ziet toch ook wel dat er nog teveel spelers niet op hetzelfde niveau zitten als onze basisselectie?

En hoe kan je nou doorselecteren (/jonkies laten proeven aan het grote werk) met de baggerverdediging die wij hebben? Na dit EK is toch wel gebleken dat onze verdediging ontzettend bagger is en dat wij veruit de slechtste verdediging van alle toplanden hebben. En dan ga je daar geen spelers neerzetten om ze te laten proeven aan het grote werk. Voor het geval je over Willems begint: hij stond daar natuurlijk noodoplossing.
koppig vasthouden aan oude patronen
Voor dit elftal werkte dat ook goed: we hebben niet voor niks de WK finale behaald met deze selectie en met dezelfde speelwijze. Daarnaast hebben we, qua resultaten, al 4 jaar een zeer goede kwalificatiereeks gedraaid (volgens mij beste 4 achtereenvolgende jaren kwalificatiewedstrijden ooit).
Enne, Spanje houdt ook gewoon vast aan vaste patronen. Maar ook bijvoorbeeld Portugal (waar alles al jaren om Ronaldo draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
silmaril8 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:58:
[...]
Zijn communicatie was gewoon capabel hoor. Je moet niet irritatie over dezelfde vraag over de opstelling (speelt Huntelaar of niet) verwarren met incapabel ;)
Zeg Bert, kap eens met alles aan Huntelaar te refereren.

"Urby Emanuelson moest via het nieuws op internet vernemen dat hij niet mee zou gaan naar het EK voetbal in Polen en Oekraïne. Siem de Jong kreeg tot zijn afwijzingsgesprek een week lang niet meer dan een knikje van de bondscoach." Slechts een klein voorbeeld, aldus de NRC. Zulk gedrag is welhaast autistisch, maar hij zou geen communicatieprobleem hebben?
[...]
Of ze kritiekloos en weinig toevoegend zijn/waren, daar kan jij geen enkele uitspraak overdoen natuurlijk. Dat jij dat persoonlijk vindt, kan natuurlijk, maar is natuurlijk alleen gebaseerd op je eigen mening over deze personen.
Nee, het ging hier niet over mijn mening, maar over de kritieken op Van Marwijk.

"Na het WK verliest het Nederlands Elftal een belangrijke assistent-trainer: Frank de Boer wordt trainer bij Ajax. Ernest Faber vult het gat op. Tijdens het EK zit Phillip Cocu ng op de bank maar ook hij gaat weg. Hij wordt opgevolgd door Alfred Schreuder (0 interlands). Een belangrijk gegeven, merken mensen binnen Oranje. Van een technische staf met flinke ervaring - Cocu en De Boer speelden samen 213 interlands, Van Marwijk en Faber hebben er samen twee - gaat Oranje naar een staf met amper interlandervaring. [...] En dan is er nog spitsentrainer René Eijkelkamp. Iemand bij het team schampert: 'Eijkelkamp? Prima vent hoor. Maar wat kan hij nu met zes interlands toevoegen aan Van Persie ne Huntelaar? Die luisteren echt niet naar hem." Eveneens in de NRC, in een stuk waar je zelf nogal hoog van op geeft:
silmaril8 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:04:
Het zal me dan ook niet verbazen als dat stuk in de NRC grotendeels waar is.
[...]
Nederland was niet het enige land die dat deed. Achteraf gezien was het, misschien, fout geweest. Maar helemaal niemand had het voor het EK daarover. Pas na de verloren wedstrijden kwam er kritiek.
Vanaf het moment dat bekent was waar Nederland zijn groepswedstrijden in Oekraïne af moest werken, was er al kritiek op de locatie keuze. Dat is daarna een tijdje verstomd, maar het was er wel degelijk.
[...]
Noem eens dan spelers die mee hadden gekund op hetzelfde niveau als Robben, Sneijder, Van Bommel etc? Jij ziet toch ook wel dat er nog teveel spelers niet op hetzelfde niveau zitten als onze basisselectie?

En hoe kan je nou doorselecteren (/jonkies laten proeven aan het grote werk) met de baggerverdediging die wij hebben? Na dit EK is toch wel gebleken dat onze verdediging ontzettend bagger is en dat wij veruit de slechtste verdediging van alle toplanden hebben. En dan ga je daar geen spelers neerzetten om ze te laten proeven aan het grote werk. Voor het geval je over Willems begint: hij stond daar natuurlijk noodoplossing.
Het gaat hier niet om mij, het gaat om de kritiek op Van Marwijk. Mijn mening daarover heb ik overigens al in een ander topic naar aanleiding van een reactie van jou gegeven.
[...]
Voor dit elftal werkte dat ook goed: we hebben niet voor niks de WK finale behaald met deze selectie en met dezelfde speelwijze. Daarnaast hebben we, qua resultaten, al 4 jaar een zeer goede kwalificatiereeks gedraaid (volgens mij beste 4 achtereenvolgende jaren kwalificatiewedstrijden ooit).
Enne, Spanje houdt ook gewoon vast aan vaste patronen. Maar ook bijvoorbeeld Portugal (waar alles al jaren om Ronaldo draait).
Werkte goed? Na de WK finale is het Nederlands Elftal alleen maar nog slechter gaan voetballen. De goede resultaten waren te danken aan gebrek aan kwaliteit bij de tegenstanders. Van het enige land met enige kwaliteit was dit EK te zien dat het ook maar weinig voorstelt. En daar verloor Nederland van. Van de laatste 11 wedstrijden heeft Nederland er 7 verloren, dan kan je toch moeilijk zeggen dat het goed werkt? En dan is het toch heel koppig om vast te blijven houden aan patronen die in het verleden wellicht wel tot resultaat hebben geleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nederland speelde ook al dramatisch op het WK. Met mazzel de finale halen met slecht voetbal is toch ook niet wat je wilt? Vaak was het voetbal in de kwalificatie ook niet om aan te zien alleen was er wel de controle zoals dat heet. Op een gegeven moment zat die controle ongeveer tegen Zweden thuis in de kwalificatie op zn piek en met vd Vaart dr bij speelde NL toen eindelijk ook best wel goed. Maar na die piek is het regelrecht bergafwaarts gegaan. Een soort natuurlijke gang van zaken van een systeem wat gericht was op 1 doel het WK van 2010. Dst proberen te herhalen is slecht ideologie. De speelwijze paste ook al niet bij de natuur van NL en dat konden ze dan ook niet lang volhouden zo is gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
@lateef: allemaal leuk en aardig zo'n heel verhaal (waar ik graag op zou willen antwoorden, maar dan wordt het een beetje een vervelende discussie, zo ver ie dat nu al niet is), maar je komt nu met een NRC artikel van na het EK terwijl ik antwoord op de vraag waarom Van Marwijk voor en tijdens het EK niet tegen kritiek kon.

Nogmaals dan maar....: voor en tijdens het EK werden er steeds vragen over Huntelaar gesteld en over het feit dat hij geen basisspeler was. Als Van Marwijk het niet ziet zitten om met Huntelaar en VdVaart in de basis te spelen en hij steeds dezelfde vragen krijgt dan kan ik me voorstellen dat hij hier geïrriteerd van raakt en er daardoor dus al gelijk een rot sfeer is.

Van Gaal had trouwens al die journalisten de huid volgescholden en Van Basten had hen "bijdehandjes" genoemd :+
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:32:
Nederland speelde ook al dramatisch op het WK. Met mazzel de finale halen met slecht voetbal is toch ook niet wat je wilt? Vaak was het voetbal in de kwalificatie ook niet om aan te zien alleen was er wel de controle zoals dat heet. Op een gegeven moment zat die controle ongeveer tegen Zweden thuis in de kwalificatie op zn piek en met vd Vaart dr bij speelde NL toen eindelijk ook best wel goed. Maar na die piek is het regelrecht bergafwaarts gegaan. Een soort natuurlijke gang van zaken van een systeem wat gericht was op 1 doel het WK van 2010. Dst proberen te herhalen is slecht ideologie. De speelwijze paste ook al niet bij de natuur van NL en dat konden ze dan ook niet lang volhouden zo is gebleken.
De EK 2008 kwalificatie was ook dramatisch en op het EK 2008 werden we tegen Frankrijk overlopen en hadden we gewoon veel mazzel. Roemenie was een makkie (en ook nog eens een saaie wedstrijd) en Italie had al lang zijn glans verloren (zo bleek later ook bij de andere wedstrijden van Italie op dat EK). Tegen Rusland gingen we toen gigantisch op onze bek met saai en slecht voetbal. En dat was dan met, volgens de zogenaamde kenners, de natuurlijke speelwijze van Nederland.

Van Marwijk heeft gewoon ingezien dat wij een gigantische zwakke verdediging hebben en heeft, onder andere, daar zijn spel op aangepast. Had hij dat dan volgens jou deze slechte verdediging moeten negeren? Tijdens de laatste wedstrijd op het EK (met afstand onze slechtste van het EK) werd alles op alles (en op de aanval) gezet en werd VdVaart op het middenveld gepositioneerd (ipv een verdedigende Van Bommel). Als het middenveld werd overlopen (wat veel te vaak gebeurde), betekende dat vaak gelijk een goalkans voor de Portugezen. Puur en alleen omdat de verdediging superzwak is en het zonder hulp van het middenveld het niet redt.
Oftewel, je kan gewoon niet negeren dat we bagger verdedigers hebben en daar moet je je speelwijze dan ook op aanpassen.

[ Voor 64% gewijzigd door silmaril8 op 26-06-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:32:
Even voor jou en anderen, uit mijn hoofd, een opfrissing van het geheugen:

EK2004:
Na een moeizame kwalificatie onder Advokaat volgt een nog moeizamer toernooi. Tegen Tjechie gaat het even beter (we komen 2-0 voor) maar na de bekende wissel stort het weer in. Gevolg: Advokaat die een berg stront over zich heen krijgt en vooral het verwijt te verdedigend te denken.

WK2006:
Een nieuwe periode onder van Basten die vooral opvalt door van allerlei spelers uit de subtop te laten debuteren. De kwalificatie is niet sprankelend en tijdens het toernooi zelf valt van Basten vooral op door vast te houden aan Sneyder in de punt naar achter, tegen alle kritiek in. Een roemloos einde tegen Portugal

EK2008:
Onder van Basten hebben we, ondanks de makkelijke groep, een stroeve kwalificatie: slecht voetbal en ook tegen kleine landen zijn er slechts nipte overwinningen. De spelersgroep vindt dat het zo niet langer kan en gaat een gesprek aan met van Basten. Die wisselt zijn punt naar achter in voor een 4231 en op het EK blijkt dat tegen Frankrijk en Italië plots te lopen. Met countervoetbal (en controleurs Engelaar en v Bommel...) hebben we succes, tot de bekende pot tegen de Russen.

WK2010:
Na een moeiteloze kwalificatie, in een redelijk eenvoudige groep, onder de nieuwe coach Bert van Marwijk gaat Oranje op dit WK openlijk voor goud. Het spel is, zeker nog zonder Robben, niet altijd even fraai maar met een schitterende tweede helft tegen Brazilie, komt de finale plots in zicht. We verliezen, met slecht spel, van een beter Spanje.

EK2012:
De kwalificatie verloopt tot aan de uitwedstrijd tegen Zweden moeiteloos. Van Marwijk wisselt de Jong in voor vd Vaart en vooral thuis tegen Zweden swingt Oranje zoals we weinig hebben gezien in kwalificaties, met de 11-0 tegen San Marino als toetje. Vanaf Zweden uit stort het elftal plots helemaal in en wordt er, inclusief het EK, weinig meer gewonnen. Veel spelers lijken mentaal en fysiek "op"

Kunnen we dus s.v.p. stoppen met doen alsof van Marwijk geen behoorlijk pot op de mat heeft gelegd en kunnen we zeker stoppen met doen alsof de voorgangers beter spel lieten zien. Dat is onzin namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Met mazzel de finale halen was wel wat ik 2 jaar terug wilde. NL heeft nu 3 verloren wk-finales, dat staat toch aardig op je CV, halve finales laat staan kwart worden niet vermeld hoor, nergens zowat. Duitsland heeft 13 finales wij 4... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja dat is waar dat het systeem toen onder van Basten in overleg met de spelers zo veranderd of geevolueerd is. De meeste ploegen spelen tegenwoordig ook wel met 2 verdedigende middenvelders. En onze verdediging is idd niet best, hoewel ik wel vind dat er heel wat beters van te maken is dan er op het afgelopen EK stond.

Maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is. Waarom zou een ploeg als Ajax met zijn 4-3-3 in NL en in de CL prima zo mee kunnen doen en waarom zou Barca wel prima 4-3-3 kunnen spelen? Waarom speelt Spanje als enigste land met een 4-3-3 systeem?

Mits je de verdediging erop af kan stellen met aanvallende backs en snelle wendbare meevoetballende verdedigers dan kan je prima spelen zoals iedere NL'er opgegroeid is te spelen in 4-3-3. Maar kies dan ook spelers daarvoor uit die dat systeem uit kunnen voeren, niet alleen onwendbare langzame vedettes. Ze zouden meer moeten selecteren op wendbaarheid en snelheid. In zo'n systeem zou Anita bv perfect renderen.

Of je kiest voor 2 verdedigende middenvelders zoals Duitsland bv maar zorg er dan voor dat die wel mee kunnen voetballen zoals bij Duitsland anders valt je team in 2 delen uiteen.

Daarnaast zouden ze ook op mentaliteit moeten selecteren. Egoloos moet de boventoon voeren. Een paar ego's moet kunnen maar mogen nooit de bovenhand krijgen.

Ik denk dat het een natuurlijke teloorgang is geweest van de spelersgroep en ook vMarwijk met zijn gebrek aan ingrijpen en koppige keuzes. Dr moet zowek bij vMarwijk als bij de spelersgroep veel gaan veranderen. Hij is door zijn selectiebeleid wel veel geloofwaardigheid verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:55:
Waarom speelt Spanje als enigste land met een 4-3-3 systeem?
Ze spelen momenteel 4-6-0 of 4-5-1 (als Torres speelt). Zeker geen 4-3-3- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
silmaril8 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:34:
Nogmaals dan maar....: voor en tijdens het EK werden er steeds vragen over Huntelaar gesteld en over het feit dat hij geen basisspeler was. Als Van Marwijk het niet ziet zitten om met Huntelaar en VdVaart in de basis te spelen en hij steeds dezelfde vragen krijgt dan kan ik me voorstellen dat hij hier geïrriteerd van raakt en er daardoor dus al gelijk een rot sfeer is.
o, maar je hebt het alleen over kritiek die expliciet tegen Van Marwijk werd geuit. Die interviews met Van Marwijk zijn over het algemeen onzinnig, omdat Van Marwijk zelden tot nooit enige vorm van zelfkritiek uit en met kritiek die er op hem wordt geuit kan hij al helemaal niet omgaan (en nee, je hoeft je plaat niet nog een keer af te draaien). Maar ik had het over kritiek op het beleid van Van Marwijk in het algemeen (in de media), die was er op de meeste punten die ik noemde ook al voor het EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
gambieter schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:00:
[...]
Ze spelen momenteel 4-6-0 of 4-5-1 (als Torres speelt). Zeker geen 4-3-3- ;)
Het 433 gaat nu ook een beetje een eigen leven leiden. 433 wordt nu gelijk gesteld aan aanvallend voetbal via de vleugels maar dat is onzin. Je hebt 433 in allerlei soorten en maten. Je kunt met de punt naar voren spelen en met de punt naar achter. Je kunt met drie spitsen spelen die continu switchen of met twee vaste spelers aan de krijtlijn. En al die varianten kun je aanvallend of minder aanvallend spelen.

Er wordt nu geroepen om 433 maar Nederland heeft de laatste jaren dus juist consequent 433 gespeeld: twee middenvelders, een aanvallende ervoor en drie man voorin. Het probleem is misschien juist dat van Marwijk het niet heeft aangedurfd om nu eens géén 433 te spelen maar 442, met twee spitsen en twee man hangend aan de zijkant bijvoorbeeld.

Ik vind altijd: je moet spelen naar je materiaal. Als je twee super vleugelspelers hebt moet je ze opstellen en als club kun je er je aankoopbeleid op afstemmen. Maar het is zinloos er om te roepen als ze er niet zijn. En ik vind niet dat er zoveel vleugelspelers van niveau zijn. Elia zit in een wak, Boerrigter (al midden twintig!) en John zijn nog niet constant dus dan blijft Narsingh over. En dan kom ik op mijn stokpaardje: je kunt ook met één vleugelspeler spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

P.O. Box schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:47:

volgens mij leest hij gewoon mee met speculaties op diverse fora, en maakt daar een mooie samenvatting van....

daarna gezapt naar NL1, waar die idioot van een Raiola net doet alsof het hem niet om het geld gaat... yeah sure...
Om hier nog even op terug te komen: Tom van 't Hek meldde vanochtend op Radio 1 dat het lijstje van Derksen klopt. Van Marwijk zou dit lijstje bij zijn overleg met Van Oostveen op tafel hebben gelegd voordat de evaluatie begon. Er zit dus een lek bij de KNVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
tweaker2010 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:57:
Met van Marwijk aan het roer, liggen we er in 2014 ook gewoon weer uit...
Zijn we met z'n allen vergeten dat v. Persie ook in WK 2010 erg slecht presteerde... Dan kunnen we met veel geluk de finale gehaald hebben, maar dat is niet dankzij v. Persie geweest.

Zonder v. Bronckhorst hadden we die finale al niet gehaald...
Afgevoerd... dat klinkt wel heel dramatisch zeg! Kuyt heeft zijn beste jaren gehad en kan het allemaal niet meer belopen.
Kuyt is de enige die door blijft rennen tot zijn dood... De rest loopt niet eens vrij...
lateef schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:39:
Op dit moment vind ik v Marwijk de grootste hapsnurker die we liever kwijt dan rijk zijn.
Maar dat had ik tijdens het WK 2010 al... Toen was ie ook al zo stront eigenwijs, met een dosis GELUK!

Weg met die prutser...
silmaril8 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:05:
Is iedereen dan echt het commentaar in 2010 vergeten op v. Persie? Ook toen riep iedereen al Huntelaar...
Ik ik vind nog steeds Huntelaar een betere optie dan Persie...
Kom op zeg, jij weet zelf ook dat het gros van alle "kritiek" ging over het feit dat Huntelaar niet basisspeler is/was. Voor, tijdens als na het EK was dat steeds HET punt van kritiek en dat werd hem steeds bij elk interview opgedrongen. En dan kan ik inderdaad wel begrijpen dat je de bondscoach daar zat van wordt.
IEDEREEN is v. Persie zat. Vind je het dan heel raar dat er kritiek is op de keuze van v. Marwijk?
Schreeuwen is inderdaad ook een vorm van communicatie, zelden bereik je je doel met die vorm, maar dat is een ander verhaal.

Mijn mening is van eigenwijs vorig WK verandert in prutser dit EK over v. Marwijk.
Het niveau van die basisspelers was gewoon slecht...
Wanner ga je de jonge honden gebruiken? Als ze 28 jaar zijn?

Zelfs in oefenwedstrijden test hij niet hoe een Narsingh zich houdt in de basis...
Probeer wat meer dingen uit in wedstrijden die er niet toe doen...

Eén ding weet je zeker, hij heet nog geen enkele internationale ervaring en met v. Marwijk blijft dat zo tot 2016!

Ik zou bijna hopen dat we het volgende WK weer de groepsfase eruit liggen, al is het alleen al om v. Marwijk...
Ik hoef niet meer te winnen met die man aan het roer, ik gun het hem niet!
Nee dat had je voor het EK moeten doen!
Oefenwedstrijden, kun je lekker uitproberen!
Kom op man, v. Persie was 2 jaar geleden hetzelfde probleem... Scoorde ook maar niet, waar dat moest.
Zonder de rode kaart tegen Brazilie en v. Bronckhorst hadden we de finale nooit gehaald!

Brazilië speelde stukken beter, tot het moment dat ze een rode kaart tegen kregen! Dat was het kantelpunt in de wedstrijd en het geluk van Nederland.

Alleen de wedstrijd tegen Spanje vond ik dat Nederland erg goed voetbalde. Maar lang niet alle wedstrijden waren verdiend gewonnen...

We hebben daarentegen wel verdiend verloren van Duitsland en Portugal...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik ben van Persie helemaal niet zat. Sterker nog: samen met Sneyder moet hij de basis van het elftal van de komende twee jaar worden. Het zijn de enige twee spelers van wereldklasse die we hebben. Robben zie ik niet meer terugkomen en vd Vaart is het ook net niet.

De waanzin die bij sommige Klaas-Jan fanboys is binnengedrongen dat we met Huntelaar een beter WK hadden gedraaid is echt stuitend. Kuyt op links, Robben op rechts: vertel me hoe Huntelaar aan zijn goals had moeten komen?
En als zo'n wedstrijd tegen Portugal iets leert is dat het cliché over Huntelaar toch gewoon echt waar is: zodra er echt onder druk van een tegenstander gevoetbald moet worden dan geeft hij niet thuis. Buiten de box komt hij gewoon tekort. Dan hebben we een voetballende spits nodig. We zijn niet zo goed dat we kunnen afdwingen dat we constant alles onder controle kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:09:
Ik ben van Persie helemaal niet zat. Sterker nog: samen met Sneyder moet hij de basis van het elftal van de komende twee jaar worden. Het zijn de enige twee spelers van wereldklasse die we hebben.
Sneijder ok, maar Van Persie verprutst wel erg veel kansen voor een speler van wereldklasse. Had hij die stempel waar willen maken, dan had hij er tegen Denemarken toch minimaal één in moeten peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Van Persie deelde gewoon in de malaise. Bij Arsenal, onder net zo grote druk, kan hij het wel dus het ligt niet alleen aan hem. En Bergkamp had ooit hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Wat mij betreft zijn inderdaad Sneijder en Van Persie de enige twee wereldspelers die we hebben. Dat betekent dat de komende jaren het spel op die twee afgestemd moet worden om ze zo goed mogelijk te laten renderen.

Die Huntelaar discussie moet wat mij betreft ook afgelopen zijn. 3 pagina's geleden hadden we deze discussie ook al. Terecht dat er kritiek is op het functioneren van Van Persie (die een van die kansen best had mogen benutten, maar zoals ik eerder al zei: kansen missen valt pas op als je bijna niets creëert), maar na dit EK kan niemand toch meer beweren dat Huntelaar het veel beter zou doen?

Zoals hierboven al gezegd: Huntelaar valt door de mand in de topwedstrijden omdat hij meevoetballend niet goed genoeg is. Als je je tegenstander overklast, is hij een machine die altijd scoort. Als je onder druk moet voetballen tegen sterke tegenstanders en je een spits nodig hebt die meevoetbalt, kansen creëert en anderen vrij voor de keeper zet, geeft hij niet thuis. Dat was bij Milan en Real ook zo en hebben ze daar goed gezien. Het feit dat hij tegen de sterkere ploegen in de Bundesliga ook haast niet gescoord heeft, is hier ook een teken van.
D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:22:
Van Persie deelde gewoon in de malaise. Bij Arsenal, onder net zo grote druk, kan hij het wel dus het ligt niet alleen aan hem. En Bergkamp had ooit hetzelfde.
Dat vind ik dus niet helemaal waar. Van Persie begon sterk aan het toernooi tegen Denemarken en heeft op zijn gemiste kansen na een prima toernooi in de spits gespeeld. Continu aanspeelbaar, goed combinerend, sterk aan de bal en meerdere malen iemand vrij voor de keeper gezet. Als hijzelf of een van die mensen die hij voor de keeper zette een beslissende goal gemaakt had, was hij opeens een wereldspeler geweest in de ogen van heel NL en was de Huntelaar discussie verstomd. Dat dat niet gebeurd is, betekent alleen wat mij betreft absoluut niet dat Van Persie een klote EK gespeeld heeft (en hetzelfde geldt voor het WK2010).

[ Voor 27% gewijzigd door donleone83 op 27-06-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:09:
Ik ben van Persie helemaal niet zat. Sterker nog: samen met Sneyder moet hij de basis van het elftal van de komende twee jaar worden. Het zijn de enige twee spelers van wereldklasse die we hebben. Robben zie ik niet meer terugkomen en vd Vaart is het ook net niet.

De waanzin die bij sommige Klaas-Jan fanboys is binnengedrongen dat we met Huntelaar een beter WK hadden gedraaid is echt stuitend. Kuyt op links, Robben op rechts: vertel me hoe Huntelaar aan zijn goals had moeten komen?
En als zo'n wedstrijd tegen Portugal iets leert is dat het cliché over Huntelaar toch gewoon echt waar is: zodra er echt onder druk van een tegenstander gevoetbald moet worden dan geeft hij niet thuis. Buiten de box komt hij gewoon tekort. Dan hebben we een voetballende spits nodig. We zijn niet zo goed dat we kunnen afdwingen dat we constant alles onder controle kunnen hebben.
v. Persie is geen haar beter dan Huntelaar, binnen het elftal, met als verschil dat v. Persie twee jaar geleden ook al erg veel kansen verprutst heeft en Huntelaar nu één kansje tegen Portugal heeft gehad!

Waar v. Persie stil gaat staan, is het Huntelaar die wel aan het lagen is...

Dat waardeer ik ook erg in Kuyt, blijft maar rennen, moe of niet...
D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:22:
Ja Huntelaar kan het toch ook, zie bundesliga...
donleone83 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:27:
Die Huntelaar discussie moet wat mij betreft ook afgelopen zijn. 3 pagina's geleden hadden we deze discussie ook al. Terecht dat er kritiek is op het functioneren van Van Persie (die een van die kansen best had mogen benutten, maar zoals ik eerder al zei: kansen missen valt pas op als je bijna niets creëert), maar na dit EK kan niemand toch meer beweren dat Huntelaar het veel beter zou doen?
Knappe conclusie na één wedstrijdje....
Ja leuk dat je Huntelaar ergens in de 70ste minuut inbrengt, als de rest van het team moe is en geen stap meer zet, maar dat vergelijk gaat natuurlijk direct mank.

Portugal was zijn eerste kans ever in het elftal...
Zoals hierboven al gezegd: Huntelaar valt door de mand in de topwedstrijden omdat hij meevoetballend niet goed genoeg is. Als je je tegenstander overklast, is hij een machine die altijd scoort. Als je onder druk moet voetballen tegen sterke tegenstanders en je een spits nodig hebt die meevoetbalt, kansen creëert en anderen vrij voor de keeper zet, geeft hij niet thuis. Dat was bij Milan en Real ook zo en hebben ze daar goed gezien. Het feit dat hij tegen de sterkere ploegen in de Bundesliga ook haast niet gescoord heeft, is hier ook een teken van.
Prima, v. Persie laat het ook niet zien, al 4 jaar niet overigens!
Dat vind ik dus niet helemaal waar. Van Persie begon sterk aan het toernooi tegen Denemarken en heeft op zijn gemiste kansen na een prima toernooi in de spits gespeeld. Continu aanspeelbaar, goed combinerend, sterk aan de bal en meerdere malen iemand vrij voor de keeper gezet. Als hijzelf of een van die mensen die hij voor de keeper zette een beslissende goal gemaakt had, was hij opeens een wereldspeler geweest in de ogen van heel NL en was de Huntelaar discussie verstomd. Dat dat niet gebeurd is, betekent alleen wat mij betreft absoluut niet dat Van Persie een klote EK gespeeld heeft (en hetzelfde geldt voor het WK2010).
Niet mee eens, hij verprutste zo veel kansen die hij had MOETEN hebben...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik snap het gewoon niet: dezelfde mensen die het steeds hebben over het feit dat Nederland technisch verzorgd aanvallend voetbal moet spelen branden Van Persie op deze manier af. Dan vraag ik me af hoe je naar voetbal kijkt, puur met alleen de topscorerslijst in de hand?

Huntelaar staat tot van Persie is als van Nistelrooy tot Bergkamp. Ik was altijd van van Nistelrooy, wilde hem altijd in de basis zien. Maar no way dat ik Bergkamp daarvoor zou offeren. Hij heeft zoveel extra kwaliteit die anderen in stelling brengt: het is ook niet veel buitenlandse spelers gegeven tot beste speler van de Premier League te worden gekroond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
dfrenner schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:57:

v. Persie is geen haar beter dan Huntelaar, binnen het elftal, met als verschil dat v. Persie twee jaar geleden ook al erg veel kansen verprutst heeft en Huntelaar nu één kansje tegen Portugal heeft gehad!
Vergeet je nu voor het gemak dat Huntelaar niets toevoegt aan het spel? En dat Van Persie tegen Denemarken in 20 minuten tijd drie keer iemand vrij voor de keeper zet?
Waar v. Persie stil gaat staan, is het Huntelaar die wel aan het lagen is...

Dat waardeer ik ook erg in Kuyt, blijft maar rennen, moe of niet...
Dat verklaart waarom Van Persie van alle NL internationals de meeste meters tijdens het EK gemaakt heeft. En ook dat Huntelaar over het algemeen gezien wordt als een statische spits die op zijn kansen loert en Van Persie als een beweeglijke meevoetballer.
Ja Huntelaar kan het toch ook, zie bundesliga...
Met het verschil dat Huntelaar in geen enkele wedstrijd tegen een team wat boven Schalke geeindigd is beslissend is geweest. Van Persie blonk het afgelopen seizoen met name uit in de topwedstrijden. Ik denk dat er in dat opzicht ook wel een reden is dat Van Persie gelinkt wordt aan ManCity, Real Madrid, Juventus, etc. en Huntelaar reeds bij twee topclubs binnen een half jaar mislukt is en de interesse in hem van grote ploegen niet concreet wordt.
Knappe conclusie na één wedstrijdje....
Ja leuk dat je Huntelaar ergens in de 70ste minuut inbrengt, als de rest van het team moe is en geen stap meer zet, maar dat vergelijk gaat natuurlijk direct mank.

Portugal was zijn eerste kans ever in het elftal...
Huntelaar heeft zowat de hele kwalificatie in de spits gespeeld. En dan zie je dat hij tegen mindere tegenstanders een fantastisch wapen is die altijd scoort.

Daarnaast heeft zowel Van Persie als Huntelaar dit EK exact 135 minuten als diepe spits gespeeld. Deze redenering raakt dus kant noch wal.
Prima, v. Persie laat het ook niet zien, al 4 jaar niet overigens!
Ik durf te stellen dat we zonder Van Persie waarschijnlijk niet tot de finale waren gekomen op het afgelopen WK. Juist met zijn looplijnen maakte hij zo onwijs veel ruimte voor anderen. Robben en Sneijder blonken uit omdat Van Persie niet in de spits bleef staan, constant verdedigers mee trok en onwijs veel ruimte voor hun creëerde.
Niet mee eens, hij verprutste zo veel kansen die hij had MOETEN hebben...
Noem ze maar op. Tegen Denemarken een grote kans. De rest waren leuk geweest als ze hadden gezeten, maar kan je wat mij betreft niet als grote kansen tellen. Zo'n bal als in de eerste minuten tegen Duitsland is geen kans die je MOET maken. Over 40 meter heen, in je loop, op de volley terwijl hij eigenlijk net te ver voor je uit komt is een wereldgoal als die zit, maar 99% van de topspitsen zou zo'n kans 9 van de 10 keer missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Jullie hebben het contant over mensen in stelling brengen en Van Persie die x-maal iemand vrij voor de keeper zet. Zou die iemand niet Huntelaar moeten zijn, de beste afmaker in de selectie? Een spits moet scoren, punt. Kijk naar Gomez bij Duitsland, voetbalt ook niet mee maar maakt zijn goals wel. Huntelaar kan dat ook, maar dan moet hij wel ballen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Prima als je er voor bent om ze allebei op te stellen. Maar dan moeten we ook het vasthouden aan 433 loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:14:
Prima als je er voor bent om ze allebei op te stellen. Maar dan moeten we ook het vasthouden aan 433 loslaten.
Het was niet meer dan logisch geweest als Van Marwijk ze allebei had opgesteld, het waren zo'n beetje de enige twee spelers die wel een goed seizoen hadden gedraaid. Wat doet van Marwijk: die kiest voor Affelay, die volgens mij het hele seizoen nog geen wedstrijd heeft volgemaakt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:08:
Huntelaar staat tot van Persie is als van Nistelrooy tot Bergkamp. Ik was altijd van van Nistelrooy, wilde hem altijd in de basis zien. Maar no way dat ik Bergkamp daarvoor zou offeren.
Leuk, dat mooie voetbal tegen Denemarken he? Op het WK 2010 speelden we lelijk voetbal maar toen wonnen we wel. Als coach vind ik dat het optimale uit je selectie moet halen. Het huidige systeem is niet geschikt voor Huntelaar (tenminste niet met Robben of Van Persie op rechts).

Wat van Marwijk had moeten doen in de oefenwedstrijden in aanloop naar het EK:
- Van Persie opstellen als nummer 10
- Huntelaar als diepe spits
- Sneijder op de plaats van Van Bommel.
Hij heeft zoveel extra kwaliteit die anderen in stelling brengt: het is ook niet veel buitenlandse spelers gegeven tot beste speler van de Premier League te worden gekroond.
Het is ook niet veel buitenlandse spelers gegeven tot topscorer van de Bundesliga te worden gekroond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
D-e-n schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:14:
Klopt helemaal. In een 4-3-3 werk het niet. Als je 4-4-2 gaat spelen met Van Persie zwervend om Huntelaar heen (zoals Raúl dat deed bij Schalke) zou het heel goed kunnen werken. Het enige probleem is dan dat spelers als Robben moeilijker renderen, omdat de buitenste middenvelders minder diep spelen en meer verdedigend werk zullen moeten oplossen. Op termijn zou je zo kunnen gaan spelen met bijvoorbeeld een Clasie/Fer (beiden meer box-to-box dan Anita) en Sneijder centraal, met Robben op rechts (naar binnenkomen dan juist gewend om de combinatie aan te gaan met Van Persie) en Afellay op links. Dat zou echter wel bij de aanvallende buitenste middenvelders een disciplineverandering betekenen doordat er heel veel meeverdedigd zal moeten worden.
tweaker2010 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:20:
[...]
Het is ook niet veel buitenlandse spelers gegeven tot topscorer van de Bundesliga te worden gekroond. ;)
Waarbij er wel verschil zit tussen topscorer en beste speler. Zo werd vorig seizoen Berbatov topscorer (gedeeld met Tevez) in Engeland, maar geen persoon die er aan zal denken hem tot beste speler uit te roepen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door donleone83 op 27-06-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Amras schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:14:
Sneijder ok, maar Van Persie verprutst wel erg veel kansen voor een speler van wereldklasse. Had hij die stempel waar willen maken, dan had hij er tegen Denemarken toch minimaal één in moeten peren.
Hou nou toch op met die kansen. Huntelaar mistte de kans, om over Torres, Ronaldo etc. maar niet te spreken. Er is nooit een spits geweest die elke kans afmaakte. Het is alleen typisch Nederlands om daar een hele hetse over te maken. Waardoor hij inderdaad niet meer is gaan scoren. Maar op zich heeft van Persie ook redelijke statistieken, vergeet niet dat statistieken ook maar statistieken zijn. Nog los van dat je appels met peren vergelijkt (van Persie vaker tegen sterkere tegenstanders, veel meer assists, veel vaker niet als spits) zijn het ook maar statistieken. Was voetbal maar statistiek, dan konden we nooit van Denemarken verliezen (en had niemand opgekeken van verlies tegen Duitsland en Portugal).

Van Persie speelde gewoon zeer behoorlijk. Maakte de meeste meters en voetbalde goed mee. Als zn collega's wat scherper waren had hij alleen tegen Denemarken al een assist of 3 moeten hebben. Huntelaar heeft net zoveel als van Persie in de spits gespeeld dit toernooi, en meer in de periode tussen WK en EK, dus hoezo heeft hij geen kans gehad? Hij was gewoon niet goed genoeg. Hoewel Huntelaar leuke statistieken produceert is de teamprestatie gewoon minder met hem in het team. Je speelt met een man minder, want Huntelaar staat voornamelijk te loeren, en als hij een bal buiten de 16 krijgt dan mislukken al zn aannames en kaatsen. Met name Sneijder kon excelleren door van Persie, dat was duidelijk op het WK. Met Huntelaar is dat veel minder.

Een spits als Huntelaar is ook niet meer van deze tijd. Van alle toplanden speelt alleen Duitsland nog met een vergelijkbaar type, en ook die krijgt heel veel kritiek omdat hij niet meevoetbalt. Het gaat er niet om wat voor statistieken een spits heeft, het gaat erom wat het team presteert. En met van Persie is dat beduidend beter dan Huntelaar, zowel subjectief (hoe het spel eruit ziet, hoeveel er wordt gecreeerd) als objectief (scorebord: finale WK van Persie, uitschakeling EK met Huntelaar in de spits).

En hou toch eens op met dat de finale plaats geluk zou zijn. Er is nooit een team geweest wat zover kwam zonder geluk. Hoeveel geluk heeft Spanje dat toernooi wel niet gehad? Alleen in de finale al, Puyol geen goal, goedkope 2e gele voor Heitinga en niet aan de andere kant, scoren vlak voor tijd terwijl NL een corner had moeten hebben etc. Winnen van Chili met een buitenspel goal, verlies van Zwitserland etc. Dit EK ook, met makkelijke lotingen waar het nog mis had moeten gaan tegen Kroatie. Tegen Frankrijk een goedkope penalty terwijl even daar voor Frankrijk een penalty had moeten hebben.

Geluk hoort bij het voetbal en dwing je af. Het is echt onzinnig om te stellen dat van Marwijk zover kwam door geluk. Er was sowieso nauwelijks kritiek op van Marwijk tot ruim na het WK. Hij doet gewoon logische dingen, zeker vergeleken met zn voorganger.

Pagina: 1 2 3 Laatste