Selectie Oranje op weg naar WK2014

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:34
Amras schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:17:
Het was niet meer dan logisch geweest als Van Marwijk ze allebei had opgesteld, het waren zo'n beetje de enige twee spelers die wel een goed seizoen hadden gedraaid. Wat doet van Marwijk: die kiest voor Affelay, die volgens mij het hele seizoen nog geen wedstrijd heeft volgemaakt. 8)7
Ze hebben gewoon meer dan anderhalve wedstrijd samengespeeld, zonder succes. Huntelaar heeft meer gespeeld dan Affelay. Overigens een onzinnige vergelijking kwa type speler, en Affelay had wel een goede voorbereiding. Velen hadden hem in zn favoriete opstelling staan in de aanloop naar het EK.

[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 27-06-2012 11:32 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:11
ph4ge schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:29:
[...]

Ze hebben gewoon meer dan anderhalve wedstrijd samengespeeld, zonder succes.
Jep, door die hele spitsendiscussie kunnen die twee elkaars bloed wel drinken, dat had Van Marwijk van tevoren beter moeten aanpakken. Dat het type Huntelaar ouderwets is vind ik onzin, je wint een voetbalwedstrijd door doelpunten te maken en daar is zijn type toevallig erg goed in. Dat Van Persie het dan af en toe met buitenkant voet kan is leuk voor de kijkers, maar die tellen niet dubbel.
Huntelaar heeft meer gespeeld dan Affelay. Overigens een onzinnige vergelijking kwa type speler, en Affelay had wel een goede voorbereiding. Velen hadden hem in zn favoriete opstelling staan in de aanloop naar het EK.
Ik vergelijk Affelay niet met Huntelaar, ik vergelijk de vorm van Affelay met de vorm van Huntelaar. Dat daar flink verschil in zit lijkt mij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Amras schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:38:
Jep, door die hele spitsendiscussie kunnen die twee elkaars bloed wel drinken, dat had Van Marwijk van tevoren beter moeten aanpakken.
Dat wordt gesuggereerd, maar of dat waar is? Zouden ze onderlinge discussie hebben? Ik kan me wel voorstellen dat ze elkaar wantrouwen doordat de Telegraaf zo tegen Huntelaar aanhurkt en stemming maakt terwijl andere journalisten partij kiezen voor van Persie. Maar ik heb nog niks gehoord dat ze inderdaad onderling ruzie hebben. Maar het zou heel natuurlijk zijn als ze eerder zelf willen scoren ipv een voorzet geven na alles wat er gezegd en geschreven is. Al is volgens mij Huntelaar van alle aanvallende spelers nog het meest door van Persie in stelling gebracht (het meest, niet vaak).
Dat het type Huntelaar ouderwets is vind ik onzin, je wint een voetbalwedstrijd door doelpunten te maken en daar is zijn type toevallig erg goed in. Dat Van Persie het dan af en toe met buitenkant voet kan is leuk voor de kijkers, maar die tellen niet dubbel.
Dat zie je verkeerd. Een doelpunt van Huntelaar telt niet zwaarder dan een doelpunt van Sneijder. Dat is het verschil, waar Huntelaar er misschien 2 maakt en van Persie 1, stelt van Persie wel anderen in staat om er nog eens 2 te maken. Daarnaast telt de nummer 12 in de kwalificatie veel minder zwaar mee dan 1 goal op het EK zelf. Om nog maar niet te spreken over minder tegengoals omdat je meer en beter in balbezit bent en tegenstanders minder durven/kunnen aanvallen als er een spits van het type van Persie vrij staat als Huntelaar.

Het gaat er niet om welk poppetje doelpunten maakt, het gaat erom dat je er als team 1 meer maakt dan je tegenstander. En dat lukt met van Persie in de spits veel beter.
Ik vergelijk Affelay niet met Huntelaar, ik vergelijk de vorm van Affelay met de vorm van Huntelaar. Dat daar flink verschil in zit lijkt mij duidelijk.
Die goede vorm van Huntelaar hebben we ook al 5 interlands niet gezien. Het ging een stuk slechter met Huntelaar in de spits.

Affelay deed het gewoon prima in de voorbereiding en begon ook sterk tegen Denemarken. Daarna ging het minder en werd hij ook gewoon uit het team gehaald. Huntelaar kwam er gewoon in toen het wat minder liep. Niks raars aan.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 27-06-2012 11:58 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik vond 24 uur (Wilfired de Jong) met Huntelaar erg verhelderend. Op een gegeven moment ging het gesprek over wie de beste spits was: Van Persie of Huntelaar.
Als Huntelaar een teamspeler was geweest zegt ie: hou eens op met die onzin, we hebben beide onze kwaliteiten, en daarmee basta.
Maar nee, hij gaat keer op keer beweren dat hij toch wel de betere spits is.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/2870444/van-gaal-gaat-weinig-veranderen-in-selectie-oranje.html

Jammer, echt een gemiste kans. Ik had gehoopt dat Van Gaal eens flink de bezem door de selectie zou halen. De sfeer binnen de selectie kan nu met dezelfde spelers toch onmogelijk beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
Nouja het is vrij kort dag eigenlijk nog, dit gaat toch alleen over de wedstrijd tegen België, dat sluit niet uit dat hij niet voor het vervolg iets gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

tweaker2010 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:16:
http://www.nu.nl/sport/2870444/van-gaal-gaat-weinig-veranderen-in-selectie-oranje.html

Jammer, echt een gemiste kans. Ik had gehoopt dat Van Gaal eens flink de bezem door de selectie zou halen. De sfeer binnen de selectie kan nu met dezelfde spelers toch onmogelijk beter zijn?
Die man begint pas op 1 augustus; als dan de eerste wedstrijd al 2 week later is, kun je toch niet direct al grote veranderingen verwachten?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

naitsoezn schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:59:
[...]
Die man begint pas op 1 augustus; als dan de eerste wedstrijd al 2 week later is, kun je toch niet direct al grote veranderingen verwachten?
Waarom niet? Of zou hij de wedstrijd tegen Belgie als een soort examen voor bepaalde spelers gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 07:38
tweaker2010 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:01:
[...]

Waarom niet? Of zou hij de wedstrijd tegen Belgie als een soort examen voor bepaalde spelers gebruiken?
Tuurlijk niet, het is een blijft een oefenpotje in aanloop van het nieuwe seizoen. Ik denk niet dat het een bijzondere wedstrijd gaat worden.

Ik blijf erbij dat ik vind dat van Gaal met EK selectie door moet gaat omdat er een groot gat zit tussen deze groep en wat daarna komt :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

tweaker2010 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:01:
[...]

Waarom niet? Omdat hij nog nul uren heeft gemaakt in z'n rol als bondscoach. Hij heeft dus nog geen spelers bekeken die eventueel in aanmerking komen voor selectie, hij heeft nog geen spelers bekeken (en mee gepraat) die eventueel in aanmerking komen om af te vallen en hij heeft nog niet gesproken met directe betrokkenen bij het afgelopen EK-debacle (en hoort hij dus nog geen oordeel te hebben over wie in meer of mindere mate schuldig is). Als hij nu al bepaalde spelers liet afvallen en / of nieuwelingen toevoegde aan de selectie, dan zou hij dat gedaan hebben met de informatie die vrijelijk op het internet te verkrijgen is, en eerlijk gezegd verwacht ik van een bondscoach wel wat meer effort dan dat ;) . Laat hem overmorgen dus maar snel beginnen aan zijn baan en een gedegen analyse maken van wat hij vindt wat de kwaliteiten van de huidige selectie-spelers zijn, welke richting hij op wil en welke kwaliteiten hij bij nieuwelingen op moet gaan scouten. Dan kun je na de wedstrijd tegen België beginnen aan het doorselecteren van spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Van Gaal zal zijn huiswerk wel gedaan hebben en hij weet prima welke spelers er wel of niet binnen zijn spelopvatting passen. Het lijkt mij dat hij het merendeel van de selectie goed kent en ook al bezig gezien heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

tweaker2010 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:17:
Van Gaal zal zijn huiswerk wel gedaan hebben en hij weet prima welke spelers er wel of niet binnen zijn spelopvatting passen. Het lijkt mij dat hij het merendeel van de selectie goed kent en ook al bezig gezien heeft.
Weten welke spelers je in de toekomst waarschijnlijk goed bij je visie passen, is wat anders dan voorbarige conclusies trekken op basis van stemmingmakerige media en internet-bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57
Is dit het vaste topic voor Oranje in aanloop naar het WK? Zo ja, de voorlopige selectie voor de oefeninterland is zojuist bekend gemaakt door Van Gaal:
Feyenoorders Clasie en De Vrij in voorselectie Van Gaal

01/08/2012 14:15

Bondscoach Louis van Gaal heeft de 32-koppige voorselectie van het Nederlands elftal voor de vriendschappelijke interland in en tegen België op 15 augustus bekend gemaakt. In vergelijking met de EK-selectie van zijn voorganger Bert van Marwijk ontbreken alleen Mark van Bommel en Wilfred Bouma.

Van Bommel heeft na het EK min of meer bedankt, terwijl Bouma geen uitzicht meer lijkt te hebben op een plaats onder Van Gaal. Andere oudgedienden als Khalid Boulahrouz, Joris Mathijsen en Dirk Kuijt zijn nog wel van de partij.

In vergelijking met diezelfde EK-selectie werden elf nieuwe namen opgeroepen. Vurnon Anita, Siem de Jong, Ricardo van Rhijn (allen Ajax), Bas Dost (VfL Wolfsburg), Urby Emanuelson (AC Milan), Ola John (Benfica), Jeremain Lens (PSV), Adam Maher en Nick Viergever (beiden AZ) en Stefan de Vrij en Jordy Clasie (Feyenoord) kregen van Van Gaal een uitnodiging.

Ook de tijdens het EK flink bekritiseerde spelers zijn van de partij. Zo kreeg John Heitinga een oproep, evenals Gregory van der Wiel.

In het huidige keurkorps zitten zeven spelers die hun debuut voor Oranje nog moeten maken. Jordy Clasie, Stefan de Vrij, Bas Dost, Ola John, Adam Maher, Ricardo van Rhijn en Nick Viergever speelden nog nooit een officiële A-interland. Van dit zevental werden Clasie, Dost en Van Rhijn zelfs nog nooit opgeroepen voor een (voor)selectie.

De oefeninterland tegen België is de enige mogelijkheid voor Van Gaal om zich voor te bereiden op de start van de kwalificatie voor het WK 2014 in Brazilië. Op 7 september staat het eerste kwalificatieduel met Turkije op het programma, vier dagen later gaat Oranje op bezoek bij Hongarije. Op 10 augustus wordt de definitieve selectie bekend.

Doel
Tim Krul (Newcastle United), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City).

Verdediging
Khalid Boulahrouz (Sporting Lissabon), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Ron Vlaar (Aston Villa), Gregory van der Wiel (Ajax), Jetro Willems (PSV), Ricardo van Rhijn (Ajax), Nick Viergever (AZ) en Stefan de Vrij (Feyenoord).

Middenveld
Nigel de Jong (Manchester City), Stijn Schaars (Sporting Lissabon), Wesley Sneijder (Internazionale), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur), Vurnon Anita (Ajax), Jordy Clasie (Feyenoord), Urby Emanuelson (AC Milan), Siem de Jong (Ajax), Adam Maher (AZ).

Aanval
Ibrahim Afellay (Barcelona), Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04), Luuk de Jong (Borussia Mönchengladbach), Dirk Kuijt (Fenerbahçe), Luciano Narsingh (PSV), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Bayern München), Bas Dost (VfL Wolfsburg), Ola John (Benfica), Jeremain Lens (PSV).
Weinig verrassends, Clasie erbij is mooi, ontwikkelt zich goed en Van Gaal kan nu kijken hoe hij zich houdt met echt zware tegenstanders zoals Sneijder. Ook de Vrij, Van Rhijn en Viergever erbij. Het zal me benieuwen hoe lang spelers als Mathijsen en Kuijt nog opgeroepen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mooie selectie, ben benieuwd wie er uiteindelijk gaan afvallen. Van Gaal zal nog een paar lastige keuzes moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 07:38
Ik zie Jetro Willems maar geen Pieters, is hij nog steeds geblesseerd ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bospa01 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:25:
Ik zie Jetro Willems maar geen Pieters, is hij nog steeds geblesseerd ?
Pieters is nog niet fit. Hij heeft al eerder een terugslag gehad, dus ze zullen nu wel voorzichter met hem zijn.
Pas half september op zijn vroegst weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets zegt mij dat op den duur Van Gaal alle oudjes eruit flikkert en puur de jonkies naar zijn hand gaat zetten,iets dat we van hem gewend zijn om succes te behalen. Een elftal dat hij kan kneden en uit zijn hand eet. Dat is toch zijn mantra altijd en terecht. Iig vrees ik dat Van Persie zijn langste tijd bij Oranje heeft gehad en terecht want dat hij jarenlang de hand boven het hoofd is gehouden door van Marwijk ten koste van...heb ik nooit begrepen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:45:
Iets zegt mij dat op den duur Van Gaal alle oudjes eruit flikkert en puur de jonkies naar zijn hand gaat zetten,iets dat we van hem gewend zijn om succes te behalen. Een elftal dat hij kan kneden en uit zijn hand eet. Dat is toch zijn mantra altijd en terecht. Iig vrees ik dat Van Persie zijn langste tijd bij Oranje heeft gehad en terecht want dat hij jarenlang de hand boven het hoofd is gehouden door van Marwijk ten koste van...heb ik nooit begrepen. :/
ten koste van? De onruststoker Huntelaar? Huntelaar die keer op keer op keer op keer in de pers zijn ongenoegen (zichtbaar/onzichtbaar) uitte over de spitskeuze van Van Marwijk en Huntelaar daardoor uiteindelijk zijn eigen belang boven het teambelang zette? Straks krijgen we dus dat als Van Gaal kiest voor Luuk de Jong dat Huntelaar nog meer gaat flippen...

Het is dus gewoon te hopen dat Huntelaar zijn langste tijd bij Oranje heeft gehad. Zo'n stoorzender kan Oranje missen als kiespijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 20:57
Het is te hopen dat ze allebei blijven, dit soort toppers heb je nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Even een vraagje tussendoor: Wat is er ooit met de inschuivende verdediger gebeurt? De Ronald Koemans, de Rijkaards... De verdedigers die bij balbezit een extra mannetje op het middenveld zijn? Heeft Nederland ze gewoon al een poosje niet meer, of zijn ze in de loop der jaren afgeschaft en heb ik het nieuwsbericht gewoon gemist???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
naitsoezn schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:32:
Even een vraagje tussendoor: Wat is er ooit met de inschuivende verdediger gebeurt? De Ronald Koemans, de Rijkaards... De verdedigers die bij balbezit een extra mannetje op het middenveld zijn? Heeft Nederland ze gewoon al een poosje niet meer, of zijn ze in de loop der jaren afgeschaft en heb ik het nieuwsbericht gewoon gemist???
Het zijn tegenwoordig de backs die geacht worden mee aan te vallen, het centrum zijn vaak echte verdedigers. Dat zie je in heel het internationale voetbal, een centrale verdediger moet in de eerste plaats verdedigen.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:52

GaMbiNo

1337

Ze zijn er nog wel. Ik zie het Gouweleeuw bij Heerenveen wel vaak doen.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:44
Verthongen is ook een mooi voorbeeld van een verdediger die dat met grote regelmaat doet.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Tja, met de huidige selectie 4-3-3 gaan spelen is zelfmoord. Onmogelijk om hier op korte termijn succes mee te hebben met een verdediging die nauwelijks ervaring heeft en aanvallers die niet goed meeverdedigen. Misschien kan het wel op het WK (als we dat halen), immers heeft van Gaal dan een paar weken om een team te vormen en hebben de verdedigende spelers wat meer ervaring. Voor de korte termijn zou hij op een eenvoudiger systeem moeten teruggrijpen: 4-4-2.
Met dat systeem zijn de ruimtes wat kleiner en de risico's ook wat kleiner.

Krul
van Rhijn Douglas Viergever Willems (tot Pieters weer fit is)
Clasie De Jong Strootman
Sneijder
Huntelaar van Persie/Robben

Doordat je met 3 echte middenvelders speelt krijgt Nederland het middenveld weer in handen. Strootman en Clasie hebben ook de kwaliteiten om voetballend iets te brengen. Je moet aanvallend wel je spitsen weten te bereiken. Sneijder krijgt een soort van vrije rol, zoals hij ook in zijn meest succesvolle Inter-jaar heeft gedaan.

Je zal een keuze moeten maken tussen de aanvallers. Buiten de 3 genoemde spelers heb je ook Lens, Dost, van Wolfswinkel en De Jong nog. Er kunnen er maar 2 spelen. Van Persie zou perfect achter Huntelaar kunnen spelen en heeft de snelheid om op de counter te kunnen spelen. Robben zou dat ook prima kunnen. Deze spelers kunnen ook uitwijken naar de zijkanten, om ruimte voor Sneijder en Clasie te maken.

Verdedigend moet je beginnen met een betrouwbare doelman. Stekelenburg is dat helaas niet meer. Op het EK te zwak en tegen Belgie maakte hij een blunder en liet hij erna ook een houdbare bal niet tegen. (3-2 en 4-2). Krul bewijst in Engeland dat hij onze doelman voor de toekomst is.
Je kan niet meer om Douglas heen, hij is de enige speler met Nederlands paspoort die fouten van anderen kan oplossen, dankzij zijn kracht en snelheid. Naast hem moet je een verdediger zetten met betere voetballende kwaliteiten. Ik denk dat Viergever daar het meest voor geschikt is. Eventueel kan je de 1e wedstrijden nog met Heitinga of Mathijsen spelen, puur voor de ervaring. Immers is mijn verdediging wel heel onervaren.
De backs blijven het probleem, maar door het versterkte middenveld EN Douglas zullen ze minder in de problemen komen. Voetballend gezien liet van Rhijn wel zien dat hij het niveau aankan. Martins Indi vond ik geen succes, dus dan Willems maar. Uiteindelijk lijkt Pieters op het ogenblik de beste optie, maar hij is nog geblesseerd.

En natuurlijk kan je tegen de voetbaldwergen wat aanvallender spelen, maar zeker tegen Turkije moet je gewoon oppassen. Roemenie en Hongarije zijn voor dit Nederland ook al zware wedstrijden. Eerst moet de verdediging weer staan. Dan kan je weer aanvallender gaan denken. Als je 4-5 wedstrijden ver bent, dan kan je ook tegen landen als Roemenie en Hongarije weer aanvallender spelen.

Als van Gaal toch met 3 spitsen wil spelen, dan zou ik De Jong eruit halen. Ik heb het gevoel dat andere middenvelders teveel denken dat De Jong het verdedigende werk wel opknapt, omdat hij verdedigende middenvelder is. Zonder hem zullen de andere spelers beseffen dat ze het met z'n allen moeten doen.
Het geluk is dat de meeste tegenstanders gelukkig vrij zwak is, maar ik vrees echt voor Turkije met een 4-3-3 systeem.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik ben het met je eens dat er verdedigend meer zekerheid nodig is. Dat kan bijvoorbeeld ook met één vleugelspeler in plaats van twee. Maar 442 kan zeer goed maar dan moet je denk ik wel met een rechtermiddenvelder spelen die ook mee opkomt. En dan moet je niet voor én Clasie én De Jong gaan.

Douglas is ook een twijfelgeval en maakt op beslissende momenten toch ook vaak fouten.

En als Indi (ondanks de beslissende pass) geen succes vond hoe kun je van Rhijn dan wel een succes vinden? Die werd verdedigend ook aan alle kanten voorbij gelopen. Voor van Rhijn geldt ook nog meer wat ook voor Indi en Willems geldt: eerst maar eens een half jaartje in de basis bij je club.

[ Voor 43% gewijzigd door D-e-n op 17-08-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
D-e-n schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:41:
Ik ben het met je eens dat er verdedigend meer zekerheid nodig is. Dat kan bijvoorbeeld ook met één vleugelspeler in plaats van twee. Maar 442 kan zeer goed maar dan moet je denk ik wel met een rechtermiddenvelder spelen die ook mee opkomt. En dan moet je niet voor én Clasie én De Jong gaan.
Ik denk dat Clasie best wat diepte in zijn spel heeft. Aan welke rechtermiddenvelder met diepte denk jij dan? Misschien is Wijnaldum een optie, of anders de oude Kuijt. Ik denk dat Clasie tegen met name Turkije de beste optie is, misschien daarna Wijnaldum. Vergeet alleen niet dat we ook Sneijder in het elftal hebben, met veel diepgang.
Douglas is ook een twijfelgeval en maakt op beslissende momenten toch ook vaak fouten.
Ik vind dat wel meevallen. Ik heb juist het idee dat hij op minder belangrijke momenten gemakszuchtig gaat worden. En hoe dan ook kan hij veel fouten oplossen, dat heeft hij bij Twente al tijden laten zien, al vond ik hem vorig jaar wat minder sterk, maar heel Twente was toen zwakker. En als je ziet hoe zwak onze huidige verdedigers zijn, dan verdient hij eigenlijk wel een kans.
En als Indi (ondanks de beslissende pass) geen succes vond hoe kun je van Rhijn dan wel een succes vinden? Die werd verdedigend ook aan alle kanten voorbij gelopen. Voor van Rhijn geldt ook nog meer wat ook voor Indi en Willems geldt: eerst maar eens een half jaartje in de basis bij je club.
Bij gebrek aan beter moet ik eerlijk zeggen. Indi had dan wel 2 goede passes, maar daana heeft hij toch behoorlijk lopen klooien. Op een gegeven moment schoot hij de bal door het midden zo in de voeten bij een Belgische aanvaller. Bij de pupillen leer je al dat je dat niet moet doen. Eigenlijk zijn al die backs die we hebben helemaal niets, maar je moet wat.

Het alternatief is met 3 centrale verdedigers spelen, zonder backs.
(bijvoobeeld Douglas Viergever Vlaar). De meeste ploegen spelen toch maar met 2 aanvallers, waarom zou je dan met 4 verdedigers gaan spelen? Het probleem is dat je dan tegen bijv Portugal weer een extra verdediger in de ploeg moet zetten, dus je moet je systeem dan aanpassen aan de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Quacka schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:32:
[...]
Op een gegeven moment schoot hij de bal door het midden zo in de voeten bij een Belgische aanvaller.
Dat deed de Jong ook. Ik vond Indi zekerder dan van Rhijn. Maar Indi is eigenlijk geen back natuurlijk.
De meeste ploegen spelen toch maar met 2 aanvallers
Volgens mij spelen heel veel ploegen juist met één aanvaller en twee hangende spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Is het een gevoel of is Stekelenburg hopeloos uit vorm? Ik vond hem redelijk stuntelen afgelopen woensdag. Het zal niet de eerste keeper zijn die na vertrek bij een club opeens een terugval heeft. Gomez, Dudek en nog een paar anderen hadden imo hetzelfde.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Senor Sjon schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:12:
Is het een gevoel of is Stekelenburg hopeloos uit vorm? Ik vond hem redelijk stuntelen afgelopen woensdag. Het zal niet de eerste keeper zijn die na vertrek bij een club opeens een terugval heeft. Gomez, Dudek en nog een paar anderen hadden imo hetzelfde.
van der sar had dat ook, toen hij in Italie speelde. Dat probleem was toen trouwens groter, omdat er nauwelijks goede Nederlandse doelmannen waren in die tijd. Nu hebben we zat anderen: Krul, Vorm en Vermeer. Zelfs Mulder, Zoet en Ten Rouwelaar kan je nog noemen. Stekelenburg in vorm is een wereldkeeper, maar Krul in vorm is ook een wereldkeeper. En Vorm in vorm ook. Dus laat de beste keepen.
Het begint bij vertrouwen. Als je dat bij je club al niet hebt, dan al helemaal niet in het Nederlands elftal met dat stelletje klungelaars voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:13
Wat vinden jullie, Stekelenburg, Vorm of Zoet vanavond?

Ik stem voor Vorm, gewoon om wat anders te zien en ik niet zo pro Stekelenburg ben.

Poll: Stekelenburg, Vorm of Zoet?
Vorm
Zoet
Stekelenburg
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=382712&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 60% gewijzigd door Ora et Labora op 11-09-2012 16:06 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik kies voor Stekelenburg. De verdediging is al zo jong en heeft duidelijk coaching nodig.
Qua kwaliteit en ervaring is hij veruit de beste keeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik ga ook voor Stekeleburg.. is wel leuk al die jonkies, maar er is toch echt ervaring nodig achterin.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Ik heet ook Maarten, vandaar mijn keuze :)

Nee ff zonder dollen... Hij is gewoon iemand met ervaring en die hebben we nodig.

Edit: Zucht.. die FIFA fair play formaliteiten weer..

[ Voor 18% gewijzigd door Vlassie1980 op 11-09-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik vind het altijd mooi om te zien als de spelers het volkslied meezingen, erg jammer dat er 3 niet meededen ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:33:
Ik vind het altijd mooi om te zien als de spelers het volkslied meezingen, erg jammer dat er 3 niet meededen ...
Vind ik inderdaad ook wel mooi... Maar het zijn met alle respect de Surinamers die niet meezingen. Die hebben denk ik ook niet zo veel met de teksten "Van Duitsen bloed" en "De koning van Hispanje heb ik altijd geëerd"

Edit: Ole!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vlassie1980 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:36:
[...]
Vind ik inderdaad ook wel mooi... Maar het zijn met alle respect de Surinamers die niet meezingen. Die hebben denk ik ook niet zo veel met de teksten "Van Duitsen bloed" en "De koning van Hispanje heb ik altijd geëerd"
Het is niet van Duitsen bloed, maar van Dietsen bloed (Diets is een bijvoeglijk naamwoord bij het in het Middelnederlands nog voorkomende woord diet, dat 'volk' beteken) maar dat geheel terzijde. Surinamers komen van oorsprong uit Afrika, dus als je dat als maatstaf neemt.... Ik vind dat ze gewoon mee moeten zingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/2912432/van-gaal-gaat-vast-hotels-verkennen-in-brazilie.html
Die van Gaal heeft wel lef zeg! Zou ie een annuleringsverzekering hebben? _O-
Pagina: 1 2 3 Laatste