Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ben het ook met je eens over de afvallers.
Wat mij betreft voor de verdediging jonge jongens gaan selecteren en hopen dat er iemand overeind blijft. Bruma en Büttner bijvoorbeeld.
- Donk: Goede verdediger
Wie ontwikkelen zich eigenlijk goed als verdediger? Stefan de Vrij? Martins Indie?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Van de huidige kern kunnen trouwens Sneijder, Van Persie, Heitinga, De Jong, Huntelaar, Robben en Van der Vaart nog wel 1 keer mee naar een groot toernooi.
Maar er moet wel wat ingepast worden. En dat is best problematisch. Kijk, zo'n Mathijsen of Van Bommel, tja, ik zie niet in waarom Viergever en Strootman over 2 tot 4 jaar minder zouden moeten zijn, ik vind dat nu namelijk ook al niet geweldig.
De echte topklasse, zoals Sneijder en toch ook Robben, Huntelaar en Van Persie, wie moet dat gaan vervangen? Dan denk je toch aan Maher, Boerrigter, Narsingh en Luuk de Jong. Qua leeftijd.. Maar of die ooit zover gaan komen?
[ Voor 80% gewijzigd door FreakNL op 15-06-2012 16:37 ]
Verwijderd
Rekik is nu al beter echt. Die man wordt de nieuwe kapitein achterinGaMbiNo schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:48:
Gouweleeuw moet dat ook wel kunnen redden denk ik. Prachtige meevoetballende verdediger.
Wat moet je met Dost als je Luuk de Jong al hebt? Een 4e spits voegt niets toe.Vlassie1980 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:10:
- Dost: Niet een basisspeler maar wel een goede pinchhitter
- Donk: Goede verdediger
Ik denk dat je meer op zoek moet naar echte buitenspelers als Narsingh. Robben is veel te vaak geblesseerd.
Als hij volgens jaar nog een topseizoen draait, mag Boerrigter van mij ook wel bij oranje.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik vind dat hij dit jaar een erg zwak seizoen heeft gehad en vind hem in de huidige vorm niet waardig voor het Nederlands elftal...gws24 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 00:55:
Hoe zit het eigenlijk met Douglas? Die is nu genaturaliseerd tot nederlander en mag vanaf september voor nederland uitkomen. 2 jaar geleden was iedereen zeer te spreken over hem maar ik heb geen idee of dat nog zo is.
daar heb ik ernstig mijn twijfels over, talenten zoals Robben, Van Persie, Van der Vaart en Sneijder tien jaar geleden waren, zijn er nu naar mijn idee niet.FreakNL schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:32:
De echte topklasse, zoals Sneijder en toch ook Robben, Huntelaar en Van Persie, wie moet dat gaan vervangen? Dan denk je toch aan Maher, Boerrigter, Narsingh en Luuk de Jong. Qua leeftijd.. Maar of die ooit zover gaan komen?
Sneijder, Van Persie, Heitinga, De Jong, Huntelaar, Robben en Van der Vaart zullen inderdaad nog wel één toernooi mee kunnen gaan en als je die aanvult met een aantal jonge spelers denk ik dat je nog één toernooi wel goed zou kunnen presteren, daarna komt er naar mijn idee toch een stuk mindere lichting.
10 jaar geleden kwam van Persie nog niet verder dan ruzie schoppen in de Kuip. Huntelaar zat te verpieteren bij PSV. Kuijt speelde net zn eerste hele seizoen bij Utrecht. Het is zo moeilijk, zo niet onmogelijk, om in te schatten wie er over 10 jaar in Oranje staan. Jong-Oranje doet het in ieder geval helemaal niet zo slecht, 10 jaar geleden bakte die er echt helemaal niets van.lateef schreef op zondag 17 juni 2012 @ 09:32:
daar heb ik ernstig mijn twijfels over, talenten zoals Robben, Van Persie, Van der Vaart en Sneijder tien jaar geleden waren, zijn er nu naar mijn idee niet.
Er lopen genoeg talentvolle spelers rond. Een paar zeer talentvolle keepers, al gaan die van nu nog wel even mee. Verdedigers komen er ook aan, met name bij Feyenoord. Het middenveld is goed bezet met verdedigend spelers als Strootman, Fer, Anita en Clasie, en aanvallend Maher en Wijnaldum. Buitenspelers zijn er ook genoeg. De Jong, Dost en Van Wolfswinkel zijn 3 prima jonge spitsen.
Het is altijd de vraag hoe ze zich door ontwikkelen, er komen ook meestal nog wel wat laatbloeiers bij die nu nog niemand echt ziet. Maar in principe zijn die allemaal spelers die nog een of 2 jaar Eredivisie zullen spelen en dan de stap kunnen maken naar een grote club.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hierzo. Castaignos er nog bij, De Vrij mee, Maher en een ervaren team daaromheen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:42:
Rekik en Ake komen eraan. 100 maal beter dan een Viergever of een Nuytinck.
En van Wolfswinkel
Rotterdam
Dat is waarschijnlijk inderdaad niet in te schatten en als Van Persie niet ontsnapt was aan Van Marwijk en in plaats van Bergkamp die mallotige Van Hooijdonk om zich heen had gehouden, was hij misschien nooit verder gekomen dan ruzie schoppen in de Kuip, maar je moet wel blind zijn geweest wanneer je niet zag dat Van Persie toen al in zijn kleine teen meer talent had dan Van Hooijdonk in zijn hele lijf.ph4ge schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:35:
[...]
Het is zo moeilijk, zo niet onmogelijk, om in te schatten wie er over 10 jaar in Oranje staan.
En van al die spelers die je noemt, is alleen Maher jonger dan toen Sneijder en Van der Vaart er samen voor zorgden dat Nederland zich plaatste voor het EK in Portugal of dan toen Robben de man voor Nederland op het EK in Portugal was.
En natuurlijk is het allemaal moeilijk en wellicht zelfs onmogelijk om het in te schatten, maar ik zie nu van spelers rond de 20 jaar in Nederland niemand van wie ik verwacht dat die de absolute top gaan halen, ze dringen zich in ieder geval niet zo aan, zoals Sneijder, Van der Vaart, Van Persie en Robben dat deden toen zij zo oud waren.
Verwijderd
Misschien, maar mag eerst wat constanter en beter gaan spelen (natuurlijk kenmerk van volwassener worden als voetballer) en zijn buien van negatieve gedrag omzetten in positief fanatisme.gws24 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 00:55:
Hoe zit het eigenlijk met Douglas? Die is nu genaturaliseerd tot nederlander en mag vanaf september voor nederland uitkomen. 2 jaar geleden was iedereen zeer te spreken over hem maar ik heb geen idee of dat nog zo is.
[ Voor 5% gewijzigd door Sallin op 17-06-2012 17:57 ]
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Nederland is uitgespeeld op het EK. Naar mijn mening is dit een duidelijk teken dat 'het systeem' van Van Marwijk uitgewerkt is. Ofwel ploegen weten inmiddels hoe ze zich op Oranje moeten instellen, ofwel de spelers voelen zich niet meer lekker in dit systeem, of misschien nog een andere oorzaak. Wie het weet mag het zeggen, maar ik pleit voor een ander systeem. Een systeem met minder 'vaste' poppetjes, maar met ruimte voor de vele kwaliteiten van Oranje. Als Robben niet in vorm is, moet je niet te beroerd zijn om hem gewoon ernaast te zetten voor bv. een Narsingh die wél een goed seizoen heeft gedraaid. En als je ziet dat Van Bommel niet meer kan brengen wat ie eerst bracht, moet je niet bang zijn om gewoon één van de vele andere opties (Van der Vaart, Strootman, Schaars, ...) te brengen. Persoonlijk zou ik inzetten op een wisselsysteem, waar telkens gewoon de spelers opgesteld worden die het beste in vorm zijn (en daar het systeem bij bepalen), want 'automatismen' en 'gewenning' is m.i. een beetje overrated voor spelers die elkaar in totaal misschien 4 week zien in een jaar (toernooien uitgezonderd).
Hoort hier een andere coach bij? Wat mij betreft niet per se, maar Van Marwijk heeft de laatste jaren wel aangetoond niet zo goed op nieuwe ontwikkelingen in te kunnen spelen en vooral vast te houden aan vaste patronen. In het verleden (aanloop naar 2010) leek dit een goede eigenschap, maar m.i. is deze rigide opstelling van Bert één van de oorzaken van het Charkov-drama. Als Van Marwijk zich kan openstellen voor veranderingen mag ie blijven, maar als hij dit niet kan / wil, dan moet hij ook zo reëel zijn om op te stappen en ruimte te maken voor een nieuwe frisse wind.
Vinden jullie ervan? Hoe nu verder?
[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 17-06-2012 22:49 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Hoewel ik wel denk dat automatismen belangrijk zijn, ben ik wel met je eens dat Bert iets aan de conservatieve kant lijkt te zijn geweest. Buiten de bekende wisselspelers en soms Sneijder miste ik gif in het team.naitsoezn schreef op zondag 17 juni 2012 @ 22:32:
[mbr]Post overgeheveld naar dit topic, was anders dubbelop[/]
Nederland is uitgespeeld op het EK. Naar mijn mening is dit een duidelijk teken dat 'het systeem' van Van Marwijk uitgewerkt is. Ofwel ploegen weten inmiddels hoe ze zich op Oranje moeten instellen, ofwel de spelers voelen zich niet meer lekker in dit systeem, of misschien nog een andere oorzaak. Wie het weet mag het zeggen, maar ik pleit voor een ander systeem. Een systeem met minder 'vaste' poppetjes, maar met ruimte voor de vele kwaliteiten van Oranje. Als Robben niet in vorm is, moet je niet te beroerd zijn om hem gewoon ernaast te zetten voor bv. een Narsingh die wél een goed seizoen heeft gedraaid. En als je ziet dat Van Bommel niet meer kan brengen wat ie eerst bracht, moet je niet bang zijn om gewoon één van de vele andere opties (Van der Vaart, Strootman, Schaars, ...) te brengen. Persoonlijk zou ik inzetten op een wisselsysteem, waar telkens gewoon de spelers opgesteld worden die het beste in vorm zijn (en daar het systeem bij bepalen), want 'automatismen' en 'gewenning' is m.i. een beetje overrated voor spelers die elkaar in totaal misschien 4 week zien in een jaar (toernooien uitgezonderd).
Hoort hier een andere coach bij? Wat mij betreft niet per se, maar Van Marwijk heeft de laatste jaren wel aangetoond niet zo goed op nieuwe ontwikkelingen in te kunnen spelen en vooral vast te houden aan vaste patronen. In het verleden (aanloop naar 2010) leek dit een goede eigenschap, maar m.i. is deze rigide opstelling van Bert één van de oorzaken van het Charkov-drama. Als Van Marwijk zich kan openstellen voor veranderingen mag ie blijven, maar als hij dit niet kan / wil, dan moet hij ook zo reëel zijn om op te stappen en ruimte te maken voor een nieuwe frisse wind.
Vinden jullie ervan? Hoe nu verder?
Daarnaast was het verdedigen dit toernooi bedroevend, geen idee of dat aan de coach of het materiaal ligt.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Dit zal dus het begin zijn van een soort overgangsperiode. Hier hoort ook een ander type coach bij denk ik. uiteraard brengt dat voor de Nederlandse fans ook een bepaald verwachtingspatroon voor het aankomende WK.
Sneijder mag blijven en aanvoerder worden.
Ronald Koeman als Bondscoach zou fantastisch zijn, maar ook jammer voor Feyenoord. Wellicht kan hij het combineren...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En ik zou graag weer vleugelspelers zien. Als we zo slecht kunnen verdedigen dan kan er van opkomende backs geen sprake zijn. De achterhoede moet energie over houden om met de tegenstander mee te rennen, het snelheidsverschil vandaag tegen portugal was schrijnend!
Verwijderd
Natuurlijk moet je de top-scorer van Engeland thuis latenGoron schreef op maandag 18 juni 2012 @ 01:46:
Zolang ze Van Persie maar thuislaten. Elke keer dat verhaal dat hij een uniek talent is die altijd moet spelen, hij bakt er gewoon niks van in oranje, 2 jaar terug ook al niet. Is ook nog arrogant en praat niet met de pers.
En ik zou graag weer vleugelspelers zien. Als we zo slecht kunnen verdedigen dan kan er van opkomende backs geen sprake zijn. De achterhoede moet energie over houden om met de tegenstander mee te rennen, het snelheidsverschil vandaag tegen portugal was schrijnend!

GK: Krul (Stekelenburg, Zoet/Cillessen)
DR: Van Rhijn (Janmaat)
RCB: Douglas (Nuytinck)
LCB: Viergever (Bruma)
DL: Willems (Dijks)
DM: Anita (Clasie)
MRC: Sneijder (C) (Maher)
MLC: Strootman (Fer)
AMR: Narsingh (Wijnaldum)
AML: Boerrigter (Ola John)
ST: de Jong (van Wolfswinkel)
Coach: G.J. Verbeek met Sjaak Polak voor de persconferenties.
Bij blessures: Van Persie, Afellay, Donk, Gouweleeuw, Vander Wiel, Van Aanholt, Vormer, Roorda, De Vrij, Huntelaar.
Edit: 4-3-3 met naar mijn mening voldoende snelheid op de vleugels + een kopsterke spits? Naar gelang tegenstander aanpassen op linker centrale middenvelder voor meer aanvallende opstelling.
[ Voor 17% gewijzigd door Dagion op 18-06-2012 03:19 ]
lijkt me een uitstekend idee, kwalificeert Nederland zich ook niet voor het WK en bespaart het ons een hoop ellende...Fiber schreef op zondag 17 juni 2012 @ 23:17:
Alle spelers van boven de 27 direct met pensioen sturen. Ook degenen die nu nog wel aardig waren. Verder met de jonge garde, Clasie, Klaassens, De Vrij, etc.
Ik zie liever geen Douglas... wat moeten wij met een derderangs Braziliaan die nogal eens over de schreef gaat?
Gentoo BTW
Van Wolfswinkel lijkt me ook een aanwinst. Een stuk beter en meer internationale ervaring dan Luuk de Jong.kristan schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:37:
[...]
Hierzo. Castaignos er nog bij, De Vrij mee, Maher en een ervaren team daaromheen.
En van Wolfswinkel
PS: Douglas heeft na dit drama seizoen bij mij ook afgedaan voor Oranje. Straks vertrekt hij naar het buitenland en hoor je nooit meer wat van hem.
[ Voor 18% gewijzigd door tweaker2010 op 18-06-2012 10:06 ]
Ik heb een nog grotere uitgesproken mening over wie er van mij niet meer bij hoeft te zijn in 2014
Dat zijn nl:
- Arjen *Hou je bek* Robben
- Robin *schlemiel* van Persie
- Gregory *zit meer in de tattooshop* van der Wiel
Deze spelers zijn volledig door de mand gevallen. Robben trekt vanaf de flank alleen maar naar binnen. In plaats van dat ie in de laatste wedstrijd de voorzet voor Huntelaar geeft met als gevolg dat ie zich vastloopt en de bal kwijtraakt. Robin van Persie, kan ook gewoon geen bal vasthouden. Gregory is ook maar povertjes, jammer dat Ajax er zo te zien nog een jaar mee opzit gescheept. Ik had het al helemaal zien zitten met die van Rhijn.
Anyways, goed dat we weer eens down to earth zijn gekomen. Met beide voeten op de grond staan. Van Marwijk moet onmiddellijk afscheid nemen van Robben want zo'n toon sla je niet tegen de trainer aan. En als van Marwijk moet roepen dat Robben mee moet verdedigen is dat schandalig. Dan heeft Robben niet gespeeld in het belang van het collectief en is hij een van de personen die weigerde te werken voor zijn ploeg genoten. Over het paard getilde eikel dat ie is.
Het wordt tijd dat Nederland niet meer zo laf speelt, liever aanvallend en mooi, dan alles dichttimmeren en lopen. Net als vroegah, met Kluivert, de Boertjes, Overmars, enz. gewoon lekker aanvallen en dan in de kwart of halve finale naar huis. Verdedigen kunnen we toch niet, hebben we eigenlijk nooit gekund. De aanval heeft altijd onze zwakke verdediging gemaskeerd.
Rigoureus gaan veranderen heeft geen zin, laat de talentjes maar eerst bewijzen dat ze echt beter zijn dan wat er nu instaat. Vlaar was nou niet echt beter dan Heitinga (vindt Heitinga trouwens een van de slechtste verdedigers ooit :-)).
Wel een nieuwe trainer, wat is van Marwijk al de hele EK een hark. Komop zeg, het mag wel een beetje vrolijker tegen de journalisten. Even een grapje maken bij een lastige vraag en wat meer tijd nemen voor de persconferenties levert enorm veel goodwill op. Maar constant gefrustreerd zijn en je aangevallen voelen, dat maakte hem eigenlijk zwak. Volgens mij hadden de spelers dat ook door dat hij zijn goodwill kwijt was.
Conclusie:
1. Geen grote verandering, talenten zich eerst bewijzen bij hun club.
2. Aanvallend gaan voetballen zoals vroeger.
3. Nieuwe trainer die ook met de pers kan omgaan.
Dan worden we zeker wereldkampioen :-)
Wat een onzin. Er komt een WK aan. Daar moet je je voor plaatsen. Juist voor jonge spelers is dat belangrijk.Fiber schreef op zondag 17 juni 2012 @ 23:17:
Alle spelers van boven de 27 direct met pensioen sturen. Ook degenen die nu nog wel aardig waren. Verder met de jonge garde, Clasie, Klaassens, De Vrij, etc.
Ik vraag me af of de vorm bij Robben ooit terugkomt, vd Vaart is duidelijk te traag geworden en jongens Kuyt en v Bommel zijn te oud maar juist van Sneyder, Huntelaar en van Persie moet je nu uitgaan. Dat is het hart waar de rest omheen moet gaan ballen.
Elke Feyenoorder weet: elf dertigers gaat niet werken, maar elf tieners ook niet.
ps.
Klaassens? Oh please! Hoeveel minuten heeft die bij Ajax in de benen? Vilhena gaan we toch ook niet selecteren?
Verwijderd
Helemaal mee eenz!Dagion schreef op maandag 18 juni 2012 @ 03:14:
Snel vergeten dit EK en op naar het WK2014!
Bij blessures: Van Persie, Afellay, Donk, Gouweleeuw, Vander Wiel, Van Aanholt, Vormer, Roorda, De Vrij, Huntelaar.
Edit: 4-3-3 met naar mijn mening voldoende snelheid op de vleugels + een kopsterke spits? Naar gelang tegenstander aanpassen op linker centrale middenvelder voor meer aanvallende opstelling.
Verwijderd
Persoonlijk zou ik graag een 4-3-3 met een koppel sneijder en vd vaart op het middenveld willen zien met de Jong in de punt naar achteren. Onze versie van iniesta en xavi en busquets kunnen wij gewoon doen maar helaas is dat te aanvallend terwijl spanje en barca dr wel mee weg kunnen komen. Volgens mij moeten we gewoon niet laf doen.
Daarnaast moet de verdediging wel op de schop. Boulah moet erin en desnoods Douglas en liever ook Emanuelson en Maduro. Dr is echt wel wat beters van te maken dan wat we nu hebben.
En dat 433-geleuter moet ook maar eens over zijn. Als blijkt dat we vanwege het aanbod aan centrumspitsen 442 met hangende vleugels moeten gaan spelen moet dat gewoon gebeuren.
Verwijderd
Dan kijk je alleen naar Huntelaar en v Persie. Het middenveld moet ook renderen. En 4-3-3 zit nu eenmaal in de genen. Zo goed als alle.ploegen in de eredivisie spelen dst dan is het raar dat Oranje dat dan niet speelt.D-e-n schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:06:
Vd Vaart is te traag geworden. Dat is juist de conclusie die je nu wel moet trekken.
En dat 433-geleuter moet ook maar eens over zijn. Als blijkt dat we vanwege het aanbod aan centrumspitsen 442 met hangende vleugels moeten gaan spelen moet dat gewoon gebeuren.
Het elftal kwam idd te laf over. En ik ben het er mee eens dat Sneijder te ver naar voren (wilt) spelen, hij vertraagt aanvallen enorm en neemt te vaak domme beslissingen. Het is leuk dat hij zich echt een topspeler vind maar dat is de afgelopen 2/3 jaar al afgelopen. Hij heeft het geluk dat V Marwijk denk dat hij niet zonder hem kan, maar net zoals alle andere spelers moet je jezelf bewijzen en dat heeft hij (vooral gisteren) niet gedaan.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:58:
Nah dat is misschien meer voor 2016 ook ja. Maar talenten die door kunnen stromen zijn dr zeker wel.
Persoonlijk zou ik graag een 4-3-3 met een koppel sneijder en vd vaart op het middenveld willen zien met de Jong in de punt naar achteren. Onze versie van iniesta en xavi en busquets kunnen wij gewoon doen maar helaas is dat te aanvallend terwijl spanje en barca dr wel mee weg kunnen komen. Volgens mij moeten we gewoon niet laf doen.
Daarnaast moet de verdediging wel op de schop. Boulah moet erin en desnoods Douglas en liever ook Emanuelson en Maduro. Dr is echt wel wat beters van te maken dan wat we nu hebben.
Sig
Wat genen, als je de 2 beste spitsen hebt van Europa ga je er toch niet eentje op de bank zetten om dat het in onze 'genen' zit. Gewoon de beste spelers selecteren en dan tot een opstelling komen waarin ze renderen!Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:10:
[...]
Dan kijk je alleen naar Huntelaar en v Persie. Het middenveld moet ook renderen. En 4-3-3 zit nu eenmaal in de genen. Zo goed als alle.ploegen in de eredivisie spelen dst dan is het raar dat Oranje dat dan niet speelt.
4-2-3-1 is gewoon een ander woord voor 4-3-3 met de punt naar voren. Want de buitenspelers zijn natuurlijk gewoon buitenspelers, die in theorie dan misschien een paar centimeter naar achter staan maar in de praktijk ook gewoon nauwelijks meeverdedigen. Sterker nog, de variant met van Persie op 10 is eigenlijk meer een 4-2-4 tactiek in de praktijk, of een 4-4-2 is maar net hoe je het ziet. Echt, welk nummertje je op een tactiek plakt zegt helemaal nul over de speelwijze.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:10:
Dan kijk je alleen naar Huntelaar en v Persie. Het middenveld moet ook renderen. En 4-3-3 zit nu eenmaal in de genen. Zo goed als alle.ploegen in de eredivisie spelen dst dan is het raar dat Oranje dat dan niet speelt.
Het probleem zit hem gewoon in de spelers:
Mathijssen en Van Bommel zat (onverwachts) veel slijt op, Kuijt bleek al voor het EK.
Huntelaar, Afally, Van Persie, Heitinga, van der Vaart, Robben hadden geen juiste vorm/waren niet fit.
Van der Wiel lijkt het voetbal totaal verleerd, of heeft gewoon 1 periode een wereldvorm gehad wat nu voorbij is. Van een back die zulke blunders aan elkaar rijgt gaat de rest natuurlijk ook niet zekerder spelen.
Willems en Vlaar zijn (nog) te licht, maar hun valt niets kwalijk te nemen. Ik weet ook zeker dat ze in een goed draaiend team zo hadden kunnen aanhaken.
De Jong, Stekelenburg en Sneijder speelden bij vlagen redelijk, maar hadden het ook niet. Sneijder stond gewoon te ver naar voren de eerste 2 wedstrijden en de laatste wedstrijden was hij helemaal niet thuis. De Jong kreeg teveel de bal en zakte te ver in. Stekelenburg had tegen Duitsland en Denemarken meer kunnen pakken en was ook onzeker, maakte wel wat goed tegen Portugal, toen het al te laat was.
En dan hebben we het nog niet eens over het mentale aspect, niks kunnen incasseren, niet voor elkaar door het vuur gaan etc. We kregen een knauw tegen Denemarken, dat kwam ook door pech, maar daar konden ze zich niet overheen zetten. Zeker niet toen het tegen Duitsland en Portugal ook even tegen zat.
Op de selectie an sich was weinig aan te merken. Alleen Bouma vond ik een rare keuze, maar ergens begrijp ik nog wel dat Bert een soort "Ooijer" rol voor hem zag. Dan heeft iedereen natuurlijk zn clubvoorkeuren, maar de spelers die er nu net niet bij zaten hadden echt niet het verschil gemaakt. Bovendien zou niemand voor het EK met zn volle verstand Sneijder vervangen voor Maher, Robben vervangen voor Narsingh of van Bommel vervangen voor Clasie/Anita. En zelfs als dat wel was gebeurd, dan hadden deze leuke Eredivisie voetballers echt niet het verschil weten te maken.
Van Marwijk zag dit ook aankomen, en kon het niet keren. Ik begrijp wel dat op het moment dat het steeds slechter gaat je terug grijpt op oude zekerheden. Ik begrijp wel dat je spelers dan juist extra vertrouwen geeft, als het even wat minder gaat helpt vertrouwen je misschien wel over een dood punt heen, dan wil je ze niet het gevoel geven dat 1 mindere prestatie gelijk afgestraft wordt. Dat deed de media wel voor hem, dat hoefde Van Marwijk niet zelf te doen. Het pakte alleen verkeerd uit. Daar is hij verantwoordelijk voor, maar niet zo zeer schuldig aan.
Die hebben respectivelijk 3 en 5 hele wedstrijden gespeeld dit seizoen op de plek waar ze in Oranje zouden moeten spelen, en dat was ook geen doorslaant succes. Dit had niet het verschil gemaakt. Achteraf kan je wel zeggen dat het misschien wel beter zou zijn gegaan, dat weet je nooit, maar vooraf zou het een idiote keuze zijn. Dan zou ik nog eerder kiezen voor echte verdedigers die een heel seizoen goed hebben gespeeld, ook al komen die niet bij Ajax vandaan.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:58:
[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 18-06-2012 12:40 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Sig

Genoeg verjongd zo?
Ziet er best goed uit. Alleen Wijnaldum zou ik nooit op het middenveld zetten, dat is hij gewoon niet. Zet Clasie erin, op dit moment de grote man van Jong-Oranje. Een prima allround middenvelder, een bijtertje die ook nog eens leuk kan voetballen, daarnaast een hele bescheiden jongen die niet snel naast zn schoenen gaat lopen.Vlassie1980 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:51:
De selectie voor het WK van 2014
[afbeelding]
Genoeg verjongd zo?
En ik denk dat je vd Wiel wel kan vervangen. Die van Rhijn hoor ik veel over, deed het wel goed in die paar wedstrijdjes bij Ajax. Als je dan toch bezig bent... Of anders Janmaat.
De Jong en Wijnaldum komen echt te kort om het middenveld van Oranje te vormen. Dost is leuk voor achter de hand, ik zou Huntelaar laten staan.Vlassie1980 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:51:
[afbeelding]
Genoeg verjongd zo?
Teveel. We moeten ons plaatsen. En dan zijn we niet in de positie om de topscorer van Duitsland en Engeland te laten zitten.Vlassie1980 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:51:
Genoeg verjongd zo?
Sterker nog: die zou ik nu juist als basis nemen. En zorg dan dat het team ze ook daadwerkelijk kan steunen. Al dat gezeik op van Persie en Sneyder is ook typisch Hollands. We hebben ze nu meer dan ooit nodig. Andere vedetten hebben we nog niet en de jonkies hebben kwaliteit nodig waar ze zich aan op kunnen trekken.
Siem de Jong is het overigens net niet. Daar zou ik geen elftal op gaan bouwen. Wijnaldum is overigens idd wél een middenvelder, geen vleugelspits
edit:
Ik ben nu op een leeftijd dat ik een aantal generaties heb zien komen en gaan en ik heb inmiddels vaak genoeg gezien dat een revolutie je de plaatsing kan kosten. Je moet vervangen, maar niet alle elf.
[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 18-06-2012 13:13 ]
Inderdaad, al zou ik Piet Veldhuizen als keeper meenemen en de Jong niet gebruiken maar Dost.Dagion schreef op maandag 18 juni 2012 @ 03:14:
Snel vergeten dit EK en op naar het WK2014!
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Piet Veldhuizen als eerste keeper, dit moet haast wel een grap zijn?!!!EJVL schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:55:
[...]
Inderdaad, al zou ik Piet Veldhuizen als keeper meenemen en de Jong niet gebruiken maar Dost.
Er staat 'meenemen', niet 'als eerste keeper meenemen'.xzip22 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:26:
Piet Veldhuizen als eerste keeper, dit moet haast wel een grap zijn?!!!
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ah sorry, even overheen gelezen. Maar dan nog vind ik hem niet de kwaliteiten hebben voor het Nederlandse elftal, ook niet als 2e of 3e keeper. Hopelijk lopen er nog ergens talenten rond die het komende jaar zich gaan laten zien.Railgunner schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:32:
[...]
Er staat 'meenemen', niet 'als eerste keeper meenemen'.
Ja. Je moet verjongen. Ja, spelers als Robben of vd Vaart kunnen dan best eens sneuvelen, zeker als ze bij hun club ook niet draaien. Maar om nu alle spelers die bij een buitenlandse topclub spelen als "verwende vedette" buiten te zetten gaat echt nergens meer over.
Wat betreft vernieuwen, je moet nu gewoon gebruik maken van de kwaliteiten die er op dit moment zijn, en niet zoveel kijken naar wat iemand zou moeten kunnen, maar kijken naar wat iemand recent (laatste paar weken, maanden) heeft gepresteerd, zowel bij z'n club als in het nationale elftal. Een Robben in vorm kan echt een toegevoegde waarde zijn, maar als ie niet brengt wat ie zou moeten brengen, dan moet je niet schromen om Narsingh er gewoon in te gooien...
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Al dat geschreeuw over werken is ook overdreven. De balans was er gewoon niet.
Werken? Iemand zoals Kuyt, dat is een werker, alleen is zijn topvorm helaas al voorbij.
Je kunt dan bijvoorbeeld ook kiezen voor Narsingh op rechts en een middenvelder als Emanuelson op links. Dan kan Sneyder mogelijk achter Robben en v Persie. Maar anders gaat bijv. gewoon van Persie linksvoor.
[ Voor 32% gewijzigd door D-e-n op 18-06-2012 16:31 ]
Bondscoach Ronald Koeman neemt Van der Wiel, Kuyt en De Jong niet mee naar Brazilië. WK-selectie:
http://www.ad.nl/Oranje/Bondscoach-Koeman-neemt-Kuyt-en-De-Jong-niet-mee-naar-Brazilie.dhtml
Goed nieuws! Waarschijnlijk stopt Van Marwijk er nu ook mee.
http://www.voetbalcentraa...enalty-robben-in-clfinaleDe spelersgroep was volgens De Telegraaf ontevreden met de keuzes van Van Marwijk, zowel in de samenstelling van zijn selectie als de basisopstelling. Daarnaast baalden veel spelers ook van Robin van Persie, die zijn mediaverplichtingen niet hoefde na te komen. Ook het vertrouwen dat de bondscoach aan de pas herstelde Ibrahim Afellay gaf, viel niet goed.
Wellicht het meest opmerkelijke is dat internationals blij waren met de gemiste strafschop van Arjen Robben in de Champions League-finale. "Stel je voor hoe hij hier zou zijn binnengekomen als hij die beker had gewonnen. Dan zou hij helemaal met zijn hoofd in de wolken lopen en zich van niemand meer wat aantrekken, laat staan een bal afspelen", stelt een anonieme Oranje-speler.
Sig
Als ik het voor het zeggen had dan had ik niet de hele NL competitie meegenomen. Ik had Boerrichter, Clasie en Narsingh dan wel weer meegenomen. En Martins Indi en de Vrij in oefenduels om te testen of hun meeschalen met het niveau of op hun eigen niveau blijven hangen.
Nathan Ake, v Wolfswinkel en dat soort spelers zullen het bij mij moeten gaan doen
Het hele Nederlans elftal moet met pensioen, inclusief van Marwijk. Laat Jong oranje de boel overnemen, zeker nu die het in hun competitie zeer goed gedaan hebben. Zij weten kennelijk wel hoe ze moeten voetballen met z'n allen. Laat ze het maar eens opnemen tegen "de grote jongens".
Boerrigter moet eerst maar eens langdurige fit worden. Bovendien liggen voorin de problemen voor Oranje niet.
Ake en Indi zijn zeker interessant voor de toekomst maar met name voor al die jeugdspelers in Engeland geldt : zorg eerst maar dat je speelt. Anders wordt het weer zo'n Bruma verhaal, of erger nog: een gevalletje Quincy.
@sypie
Dat idee is waanzin. Ook Jong Oranje had zijn problemen met ego's van spelers. Dat hoort er in Nederland nu eenmaal bij.
Bovendien was de kwalificatie niet vlekkeloos. Je krijgt dan hetzelfde als destijds onder v Gaal: een voorhoede Talan, Vennegoor, Bouma en verlies in de eerste WK-kwalificatiematch
Moeten blijven nu zijn: Sneijder, Robben, DeJong, Huntelaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 23-06-2012 15:15 ]
Maar inderdaad, ze moeten eerst gaan werken aan een nieuwe achterhoede, die is echt oud en versleten of (nog) niet goed genoeg.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik weet dan ook niet of Nederland wel toe is aan een coach die het team/resultaat op de eerste plaats zet.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Volgens mij hebben we daar al een heel topic over...
Ik zou hetzelfde kunnen zeggen. De hetze tegen v Persie is puur gebaseerd op roddel en achterklap, op het feit dat hij niet sympathiek overkomt. Nou, als ik het goed begrijp is Huntelaar ook geen gemakkelijke. Maar dat doet niet terzake.
Het gaat om het voetbal. Het hele elftal was bagger en dan offer je degene die meer dan ooit afhankelijk is van de rest: de spits? En ik weet het niet hoor , maar was Huntelaar tegen de Portugezen niet minstens net zo beroerd? De cijfers van Huntelaar zijn mooi maar die cijfers laten ook zien dat hij tegen Bayern of Borussia niet scoort.
Je kent de geschiedenis maar vergeet één klassieker: Bergkamp. Die haalde ook jaren de vorm van Arsenal niet in Oranje. Gelukkig liet men hem staan.
Edit:
Uiteindelijk ligt de sleutel bij Sneyder. Wil je hem op "tien" dan moet één van de twee wijken of moet van Persie naar de vleugel. Als Sneyder ook anders kan en wil spelen kunnen ze samen in de spits.
[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 23-06-2012 15:27 ]
HHmmm, je hebt gelijk Hunt heeft ook een grote mond, alleen bij Persie zie je dat er meer aan af. Nouja dan maar Persie houden, hoe dan ook, niet meer allebei.
Voetballend zou ik een van Persie en Sneyder wel zeker meenemen, van Persie kan ook heel veel rust in het spel brengen, doordat hij behoorlijk balvast is. Huntelaar kan wel zeggen dat hij een betere spits is, maar de loopactie waarmee van Persie vrij voor de keeper gezet kon worden door de lange bal van van Bommel zie ik hem niet maken. Van Nistelrooy was daar veel scherper in.
Achterin moet een heleboel veranderen, ik moet ook zeggen dat ik na de eerste wedstrijd niet echt een reden zag om Mathijssen op te stellen ipv Vlaar, die vond ik vrij stabiel spelen, al gebied de eerlijkheid wel te zeggen dat die er niet goed uit zag bij de 1e goal van Portugal. Alleen is dat niet alleen hem aan te rekenen, het constante achteruitlopen is daar veel meer debet aan.
Naja, kort gezegd:
Sneyder/ Van Persie/ Vlaar zou ik wel meenemen, Willems nog even aankijken, met het lef wat hij toonde komt die er wel (als hij dat vast kan houden). Van der Vaart wel meenemen, als hij wat meer speelt, maar dan als vervanger voor Sneyder indien nodig (blessure oid), hij kan het spelletje ook goed verdelen en sturen met zijn traptechniek, al is het wel wat minder dan Sneyder.
Hoeft niet als de ouwe rotten en de rotte appels uit de selectie worden gehaald: Van Bommel, Mathijsen, Heitinga, VdVaart, Huntelaar vervangen. Eventueel een Mathijsen/Heitinga behouden voor het geval de doorstroming niet goed genoeg is. Voor de anderen staan er meer dan genoeg goede vervangers klaar die de komende jaren alleen maar gaan groeien en beter worden. Zoals D-e-n al zei, Maher moet je nu als wisselspeler voor Sneijder meenemen. En dus niet VdVaart. VdVaart kan het nog minder belopen dan Van Bommel en VdVaart is 5 jaar jonger. Die zal over 2 jaar door elke speler op het WK voorbij worden gelopen en is na 1 helft al helemaal uitgeput. Gewoon lekker thuislaten dus.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:37:
Belangrijkste wat nu moet gebeuren is dat er een nieuwe bondscoach moet komen
Verwijderd
Van Marwijk kan echt beter weggaan. De schuld word te makkelijk op de spelers afgeschoven terwijl vMarwijk aantoonbare fouten heeft gemaakt in verkeerd selectiebeleid, slechte hierarchie, stilstaande ontwikkeling, etc. Hij is de grote aanstichter van deze chaos. Als je dat negeert en de spelers de schuld geeft dan snap je de rol van een coach niet helemaal die dit soort dingen onder controle hoort te hebben.silmaril8 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:52:
[...]
Hoeft niet als de ouwe rotten en de rotte appels uit de selectie worden gehaald: Van Bommel, Mathijsen, Heitinga, VdVaart, Huntelaar vervangen. Eventueel een Mathijsen/Heitinga behouden voor het geval de doorstroming niet goed genoeg is. Voor de anderen staan er meer dan genoeg goede vervangers klaar die de komende jaren alleen maar gaan groeien en beter worden. Zoals D-e-n al zei, Maher moet je nu als wisselspeler voor Sneijder meenemen. En dus niet VdVaart. VdVaart kan het nog minder belopen dan Van Bommel en VdVaart is 5 jaar jonger. Die zal over 2 jaar door elke speler op het WK voorbij worden gelopen en is na 1 helft al helemaal uitgeput. Gewoon lekker thuislaten dus.
Daarnaast heeft hij nu problemen met spelers als Huntelaar, Emanuelson, Robben waarbij het niet lekker botert meer. Het lijkt me echt beter dat hij weggaat.
zelf lijkt hij helaas zo koppig te zijn dat hij denkt dat hij aan kan blijven

http://www.ad.nl/ad/nl/29...ndscoach-van-Oranje.dhtml
Idd.. ongelofelijk dat die Bert niet snapt dat het nu tijd is om op te stappen. Hij kan het WK 2010 nooit meer evenaren en bovendien hebben veel spelers geen vertrouwen meer in hem en is de sfeer verziekt.lateef schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:05:
[...]
zelf lijkt hij helaas zo koppig te zijn dat hij denkt dat hij aan kan blijven![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/29...ndscoach-van-Oranje.dhtml
Maar nee, Bert wil blijkbaar ook meemaken hoe het is om je niet te kwalificeren voor een WK

Selectiebeleid was gewoon goed. Misschien 1 of 2 spelers die niet hadden hoeven mee te gaan. Maar dat waren dus de twijfelgevallen en dus de wisselspelers die toch niet zouden spelen.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:26:
Van Marwijk kan echt beter weggaan. De schuld word te makkelijk op de spelers afgeschoven terwijl vMarwijk aantoonbare fouten heeft gemaakt in verkeerd selectiebeleid, slechte hierarchie, stilstaande ontwikkeling, etc. Hij is de grote aanstichter van deze chaos. Als je dat negeert en de spelers de schuld geeft dan snap je de rol van een coach niet helemaal die dit soort dingen onder controle hoort te hebben.
Hierarchie was slecht, maar dat ligt eerder aan de ego's van de spelers dan aan de trainer (alhoewel de trainer natuurlijk ook niet helemaal vrijuit gaat). Zoals je ook "de kabel" jaren geleden had. Die groep (een jaar na het winnen van de CL) kregen ook spatjes en vonden dat het eigenbelang voor moest gaan. Maar spelers moeten zich committeren aan het teambelang. De ego's van al die sterren zijn heden ten dage zo groot dat dat niet gebeurt. Als VdVaart en Huntelaar TWEE jaar lang gefrustreerd reageren omdat ze wisselspeler zijn, is dat natuurlijk ook de fout van de trainer (Van Marwijk had die 2 allang de mond moeten snoeren en het elftal moeten uitknikkeren). Maar mijns inziens ligt de grootste fout toch echt bij die 2. Zij stelden het eigen belang boven het teambelang.
Als je negeert hoe VdVaart en Huntelaar zich afgelopen periode hebben opgesteld, dan snap je niet hoe hun opstelling funest is voor het teambelang.
Emanuelson heeft niks te zoeken in Oranje. Op het middenveld zijn zowel de basis als de wisselspelers beter dan hij. Robben ging ook zo uit z'n dak tegen Van Gaal, dus zelfs met zo'n trainer botst ie ook tijdens een wedstrijd. En Huntelaar heeft er afgelopen 2 jaar zelf voor gezorgd dat deze situtatie zo is ontstaan: in vrijwel elk interview zag je zijn frustratie groeien. En zo was Huntelaar ook al bij Madrid en Milan. Hij kon het niet verkroppen en voor het teambelang niet opbrengen dat men vond dat hij niet goed genoeg was en gewoon 2de keus was in een sterrenteam. Dus Huntelaar zal net zo gefrustreerd reageren bij een andere trainer als bij vMarwijk.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:26:
Daarnaast heeft hij nu problemen met spelers als Huntelaar, Emanuelson, Robben waarbij het niet lekker botert meer. Het lijkt me echt beter dat hij weggaat.
Zo zijn er hier mensen die Van Persie thuis willen gaan laten en om Huntelaar blijven roepen. Van Persie speelde zowel tegen Denemarken als Duitsland goed. Ja, hij miste een paar mooie opgelegde kansen en dat was prutswerk, maar was meevoetballend heel belangrijk. Hield ballen vast, was continu aanspeelbaar, erg balvast en zette drie keer iemand vrij voor de keeper tegen Denemarken. Daarnaast ijzersterk in de korte combinatie. Alleen dat het rendement te laag was mag je hem als spits inderdaad absoluut kwalijk nemen.
De kritiek dat hij als spits nooit loopt waar hij zou moeten staan kan ik dus ook echt helemaal niks mee. Als je buitenspelers geen man voor bij komen, geen voorzet geven, en niet naar binnen trekken omdat ze er niet langskomen dan sta je als spits volledig op een eiland en wordt je gedwongen te gaan zwerven om überhaupt als heel team in de 16 van de tegenstander te komen met een bal in de buurt. Je zag dus ook dat Van Persie continu Sneijder opzocht en andersom. Als je geen gevoel hebt voor positie en nooit loopt waar je moet lopen wordt je ook geen topscorer van Engeland (juist door slimme loopacties en continu beweeglijk zijn!).
Huntelaar heeft exact evenveel speeltijd als Van Persie gehad als diepe spits dit EK, en is wat mij betreft volledig door de mand gevallen. Heeft ook zijn enige echte kans verprutst, maar voor de rest ook helemaal niet meegedaan aan het spel. Geen goede pass, combinatie, bal vast houden, werkelijk helemaal niets. Tuurlijk is het uitzonderlijk knap wat hij in Duitsland gepresteerd heeft en is het een extreem goede afmaker, maar het feit dat hij in topwedstrijden ook in Duitsland geen enkele keer het verschil heeft gemaakt en zowel bij Real als Milan door de mand is gevallen (voor de mensen die zeggen dat hij geen eerlijke kans heeft gehad: als je goed genoeg bent, speel je gewoon bij dat soort clubs) zegt wat mij betreft genoeg over zijn voetballende kwaliteiten bij grotere tegenstand. Daarnaast bleek Huntelaar niet het sympathieke lieverdje te zijn (als je de verhalen moet geloven, maar waar rook is is vuur) die hij graag speelt en was hij schijnbaar een rotte appel in het groepsproces.
Als je elke wedstrijd veel beter bent dan je tegenstander en continu je tegenstander wegspeelt is Huntelaar een absolute doelpuntenmachine en moet je hem altijd opstellen. Als je gewaagd bent aan je tegenstander of zelfs wat slechter dan je tegenstander zal Huntelaar nooit echt het verschil maken en heb je een spits als Van Persie, sie leurt, sleurt en kansen creeërt, keihard nodig. Op zo'n EK is elke ploeg gewaagd aan elkaar en bestaan er geen kleintjes meer. Wij zijn op een slechte dag geen Spanje of Duitsland wat andere ploegen de wil op kan leggen.
Verder moet er inderdaad verjongd worden. Wat mij betreft volgen we de Duitsland route: de komende 4 jaar het resultaat niet belangrijk, verjongen, en over 6 jaar een top WK draaien. Jongens als Clasie, Maher (grappig trouwens dat iedereen hem hier als 10 neerzet, terwijl hij van nature uit de jeugd juist die meevoetballende 6 is die het spel snel verplaatst en ook bij AZ sinds de terugkeer van Martens weer op die positie speelt), Van Rhijn, De Vrij, Rekik, Anita (ben ik persoonlijk minder fan van, is m.i. toch minder compleet dan jongens als Clasie en Maher op het middenveld) moeten rustig aan de kans gaan krijgen om aan te sluiten en zich op termijn wellicht in het elftal te gaan spelen, net als de talenten die nu al bij het elftal zitten. Als een paar andere momenteel stilstaande talenten als Fer en Wijnaldum zich ook gaan door ontwikkelen kom je uiteindelijk vanzelf over een paar jaar weer uit bij een prima selectie.
De vraag is alleen of wij als volk ons opportunisme kunnen uitschakelen en hiermee akkoord kunnen gaan, zonder meteen het hoofd van spelers en trainers op een hakblok te leggen.
Waarmee ik overigens niet zeg dat Van Marwijk de geschikte man is om dit proces te leiden, in tegendeel juist!
Dat soort jongens worden allemaal nieuwe Bruma's als we niet oppassen. Als veel spelers vroeg zo vertrekken is dat de doodsteek voor Oranje. Ons sterke punt was altijd dat ze op hun 19e in Ajax 1 of Feyenoord 1 stonden en op hun 20e bij de groep van Oranje zaten, net zoals Maher nu. Er zijn te weinig Mahers nu.
Ik sluit me hier volledig bij aan! Toegegeven, ook ik heb de nodige kritiek gehad op van Persie maar als je het goed bekijkt is dat toch vooral omdat hij niet scoort. Natuurlijk, een spits wordt opgesteld om te scoren... maar daarnaast is hij zoals gezegd WEL heel balvast en werkt ie hard voor het team. Je ziet ook gewoon, ondanks wat ongelukkige acties, dat hij wel degelijk voetbal intelligentie heeft door de slimme loopacties. Huntelaar heeft het iig niet beter gedaan in de tijd dat ie op het veld stond.
Enige aanvulling die ik zou willen geven; mocht van Persie weer meegenomen worden naar het volgende WK dan vind ik dat ie verplicht is om interviews te geven als daar om gevraagd wordt. Ik vind het ronduit belachelijk dat dat geweigerd mag worden door de spelers om welke reden dan ook. Je speelt voor het volk, voor het land, dan vind ik dat iedere speler en dus ook RvP tekst en uitleg mag geven voor en na wedstrijden. Dit zou natuurlijk ook een bron van tweespalt kunnen zijn in het team: "waarom ik wel verantwoording afleggen na een wedstrijd en hij niet?".
Ik ben iig heel benieuwd (als van Marwijk blijft) wat hij met de selectie gaat doen. Hij kan er niet meer onderuit om een paar grote namen buiten de selectie te laten...
Waarbij ik graag nog even toevoeg dat elke spits kansen mist. In NL verwachten wij inmiddels dat elke kans er in gaat, ook omdat we dit EK bijna niks gecreëerd hebben. Als je dan mist, ben je meteen de kop van jut.Denman schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:21:
[...]
Ik sluit me hier volledig bij aan! Toegegeven, ook ik heb de nodige kritiek gehad op van Persie maar als je het goed bekijkt is dat toch vooral omdat hij niet scoort. Natuurlijk, een spits wordt opgesteld om te scoren... maar daarnaast is hij zoals gezegd WEL heel balvast en werkt ie hard voor het team. Je ziet ook gewoon, ondanks wat ongelukkige acties, dat hij wel degelijk voetbal intelligentie heeft door de slimme loopacties. Huntelaar heeft het iig niet beter gedaan in de tijd dat ie op het veld stond.
Enige aanvulling die ik zou willen geven; mocht van Persie weer meegenomen worden naar het volgende WK dan vind ik dat ie verplicht is om interviews te geven als daar om gevraagd wordt. Ik vind het ronduit belachelijk dat dat geweigerd mag worden door de spelers om welke reden dan ook. Je speelt voor het volk, voor het land, dan vind ik dat iedere speler en dus ook RvP tekst en uitleg mag geven voor en na wedstrijden. Dit zou natuurlijk ook een bron van tweespalt kunnen zijn in het team: "waarom ik wel verantwoording afleggen na een wedstrijd en hij niet?".
Ik ben iig heel benieuwd (als van Marwijk blijft) wat hij met de selectie gaat doen. Hij kan er niet meer onderuit om een paar grote namen buiten de selectie te laten...
Over de media: aan de ene kant heb je daar een punt. Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat je er geen zin in hebt als je het gevoel hebt dat je niets goed kan doen omdat alle media Huntelaar lijken te supporten, met de Telegraaf voorop.
Jeffrey was een enorm talent, maar is inmiddels ook uit beeld. Ja hij speelt bij HSV, maar ook niet altijd en lang niet altijd even goed. Hij is nu 21 jaar, had als hij bij Feyenoord was gebleven al minimaal twee volle seizoenen Eredivisie gedraaid op de plek waar nu De Vrij speelt.Sjah schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:57:
Bruma? Wat is daarmee, Marciano of Jeffrey?
Eens, met wel de kanttekening dat hij pas een jaar geleden naar City is gegaan, vanaf het begin met het eerste meegetraind heeft en inmiddels aanvoerder van het tweede elftal is en door heel de club als een van de allergrootste talenten wordt gezien. Bij Portsmouth heeft hij het een maand prima gedaan in de Championship, met 8 wedstrijden en drie maal MotM (en hij is pas 17, sta je daar tegenover beresterke spitsen in de Championship vechtvoetbal te spelen). Een jaartje verhuur nu in de PL zou hem onwijs goed doen, ondanks dat hij dit seizoen in principe gewoon bij de eerste selectie aansluit. Op termijn denk ik wel het grootste verdedigende talent wat we in NL hebben rondlopen.D-e-n schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:50:
Rekik moet eerst gaan spelen. En dat valt niet mee in Engeland.
Dat soort jongens worden allemaal nieuwe Bruma's als we niet oppassen. Als veel spelers vroeg zo vertrekken is dat de doodsteek voor Oranje. Ons sterke punt was altijd dat ze op hun 19e in Ajax 1 of Feyenoord 1 stonden en op hun 20e bij de groep van Oranje zaten, net zoals Maher nu. Er zijn te weinig Mahers nu.
Jongens als Maher en Clasie hebben in dit geval de zegening dat ze pas 'laat' doorbreken, waardoor ze zich in alle rust hebben kunnen doorontwikkelen tot de spelers die ze nu zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door donleone83 op 25-06-2012 12:45 ]
Bouma, Strootman, Van Bommel, Schaars als linksback, een niet fitte Matthijsen hadden volgens mij nooit opgeroepen moeten worden. Daarnaast had Van Marwijk een verlenging van zijn contract gekregen met de voorwaarde dat hij zou werken aan verjonging van het Nederlands elftal, daar was uit zijn selectiebeleid weinig van te merken. Dan is volgens de eis van de KNVB zijn selectiebeleid naar mijn idee moeilijk goed te noemen.silmaril8 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:00:
[...]
Selectiebeleid was gewoon goed. Misschien 1 of 2 spelers die niet hadden hoeven mee te gaan.
Heel veel anders doe jij toch ook niet? Alleen hebben bij jou de poppetjes andere namen.donleone83 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:25:
Ik snap het opportunisme van de gemiddelde Nederlander ook niet. Een hetze voeren tegen bepaalde spelers en andere spelers altijd maar weer de hand boven het hoofd houden.
Sneijder, Van der Vaart, Van Persie, Huntelaar, Robben en Afellay zijn de beste Nederlandse voetballers en nog jong genoeg om nog zeker twee jaar mee te kunnen en er dienen zich nog geen jongere spelers met vergelijkbare kwaliteit op. Met deze spelers zal dan ook nog zeker twee jaar doorgegaan moeten worden. Het is aan een bondscoach om dat mogelijk te maken. Ik zie dat onder Van Marwijk niet meer goed gaan en daarom, naast de andere fouten die hij heeft gemaakt, zie ik niet in waarom Van Marwijk nog aan kan blijven.
Een groot toernooi is natuurlijk niet de plek om je selectie te vernieuwen en verjongenlateef schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:46:
Daarnaast had Van Marwijk een verlenging van zijn contract gekregen met de voorwaarde dat hij zou werken aan verjonging van het Nederlands elftal, daar was uit zijn selectiebeleid weinig van te merken. Dan is volgens de eis van de KNVB zijn selectiebeleid naar mijn idee moeilijk goed te noemen.
En laten we wel wezen: als de eerste wedstrijd was gewonnen, was het een ander toernooi geworden.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.