Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495343

fahri86 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:56:
Ik zit te twijfelen tussen twee modellen: 40PFL5507 en 42PFL6007

Net heb ik ook even de Philips website benaderd om een vergelijking te maken: http://www.philips.nl/c/t...2Cid1%3D42PFL6007H%252F12

Prijs kwaliteit verhouding vind ik wel belangrijk. Ik zie niet al te groot verschillen tussen deze twee, maar de ene kost wel €200 meer.

De 42PFL6007 heeft als extra's:
- 2'' groter scherm
- Easy 3D Clarity 700
- Pixel Precise HD
- Micro Dimming (zegt me niet veel)
- Slim Scherm met Wi-Fi
- Dual-Core processor
- En natuurlijk; Ambi-Light

Wie kan me een weg wijzen? Welk model zal ik nemen en waarom?
Nog wat verschillen:
de 5507 heeft actieve 3D, de 6007 passieve 3D
De 5507 heeft een dikkere rand dan de 6007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
wimmel_1 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:32:
Eens kijken wat de nieuwe software van vandaag weer voor "nieuws" gaat brengen. De "0.150.81.0" versie heb ik er net een paar weken op staan en de 0.150.82.0 wordt net aan m'n TV aangeboden (releasedatum volgens de SW achteraf op de TV: 17-12-12 terwijl de oude van 13-12-12 was) :o

Nog nergens een changelog te vinden dus straks maar eens uitpuzzelen wat er weer veranderd is.

Helemaal NIKS waar ik wat aan heb, dus .... Changelog _O-

Ik had gehoopt dat m'n TV nu wel gewoon bleef reageren op de "back" button op m'n (RF) AB maar dat werkt nog steeds niet lekker @ random ogenblikken. Toen ik het voor het eerst ervaarde was ik al bang dat ze een stukje "oud" DRM protocol halfbakken aan't implementeren waren omdat 't eigenlijk iedere keer optreedt als ik tijdens een commercialbreak probeer terug te keren naar de vorig bekeken zender middels die "back" button.

[...]

Als je voor 21:9 wil gaan dan zou ik gewoon voor de MM aanbieding gaan. Net nog even gekeken en die 50" is ook een 2011 (geen prijsvermelding meer in de PW). In 2012 zijn er géén nieuwe 21:9 schermen uit gebracht, lijkt 't. Software versie is voor beide TV's gelijk op de supportsite van Philips dus 't chassis is dat in principe ook.
...grappig dat je dit nu aanhaalt. Gisteren drukte ik op de back knop om eenzelfde reden en kwam er toen achter dat dit niet werkte. Verbaasd maar aan mezelf twijfelend ging ik er maar vanuit dat het nooit gewerkt heeft. Gelukkig bevestig je bij deze dat ik nog niet aan het gek worden ben :+ . Misschien scheelt het per kanaal of deze functie wel of niet werkt. Zal me niks verbazen als ik de kanalen weer opnieuw mag gaan zoeken om dit probleem te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Meivogeltje schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:22:
[...]

...grappig dat je dit nu aanhaalt. Gisteren drukte ik op de back knop om eenzelfde reden en kwam er toen achter dat dit niet werkte. Verbaasd maar aan mezelf twijfelend ging ik er maar vanuit dat het nooit gewerkt heeft. Gelukkig bevestig je bij deze dat ik nog niet aan het gek worden ben :+ . Misschien scheelt het per kanaal of deze functie wel of niet werkt. Zal me niks verbazen als ik de kanalen weer opnieuw mag gaan zoeken om dit probleem te verhelpen.
Ik was in eerste instantie m'n AB aan't vervloeken en heb 'm toen weer opnieuw gekoppeld met de TV (RF AB/8007 serie, rode + blauwe knop gelijktijdig indrukken vlakbij de TV). Daarna werkte 't weer. Een uurtje of wat later weer exact 't zelfde probleem..... En 't ontstaat voor zover ik nou geprobeerd heb écht tijdens commercialbreaks op sommige kanalen/zenders.

Het normaal schakelen middels 't nummerieke deel werkt gelukkig wél normaal en als je vanuit de gekozen zender op dat moment weer "back" wil dan gaat 't ook weer goed en blijft 't goed gaan :?

Verder blijf ik 't iritant vinden dat ik m'n TV alleen uit standby kan halen met de "powerbutton" óf de "1" op de AB waarbij de TV, ook al druk je op "1" hij toch keert naar de laatst bekeken zender. Als ik op 2 t/m 9/0 druk gebeurt er niets op een knipperend LED'je ná....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 15-06 09:43

Nox

Noxiuz

Even een doodsimpele vraag;

Mijn vader wil een 8007 kopen en die met een Bose SR1 gebruiken. Hij is helemaal happy mijn zijn wireless subwoofer en nepsurround maar hij wil graag ook de ingebouwde radio gebruiken van de tv. Gezien hij verder zo min mogelijk aan apparatuur erbij wil hebben moet de TV als radio dienen via de Bose SR1. Zal allemaal prima werken maar de hele dag staat je TV aan. Mijn Sony W5500 kan het scherm niet uit doen of op zijn minst de backlight uit.

Nu zei de verkoper van de Block dat dit kon bij de Philips toestellen maar de verkoper van een andere zaak waar men ook Loewe verkoopt zei dat bij Philips dit niet mogelijk was. Hij verkocht echter zelf ook Philips. Al gaat hij na 5 minuten uit is dat ook prima maar de hele dag staat de radio aan, dan is het scherm aan laten een dure en aso bezigheid :P

Die verkoper van Loewe leek wel een spook van Steve Jobs in zijn hoofd te hebben en gezien het me een doodnormale makkelijk te realiseren functie lijkt moet dit echt gewoon kunnen dunkt mij. Dat de TV en Smart-TV werkt voor streamen van muziek van USB, DLNA, DVB-C naar optical maar dat het scherm in een superzuinige stand of de backlight uit gaat.

Al ben ik sowieso dat er geen Loewe TV hier in huis komt, ik vond het zoveel gelul wat zo'n verkoper uitkraamde niet normaal. En bij B&O ook, digitale audio is niet nodig want: "uiteindelijk zijn je speakers ook analoog". Flikker dan ook even een cassettedeck in je BEO12 ofzo.

Ik moet er om blijven lachen af en toe wat verkopers soms uitkramen. Al zal mijn pa toch niet kopen wat goed is maar wat zijn ego streelt (nu dus een hele dikke soundbar van Bose van 1500 euro). Voor het geld van die soundbar haal ik een 5.1 set met receiver zowat maar ja, dat is extra apparatuur.

E:

Simpele vraag met hoop gelul uiteindelijk :P

TL;DR:

Kan ik met de Philips 8007 ook het scherm uitdoen of de backlight uitdoen als ik radio aan het luisteren/streamen ben naar optical? Iets wat Loewe verkopers beweren dat alleen Loewe kan (je moet het maar als USP hebben :') )

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 03-01-2013 21:24 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Scherm is gewoon afzonderlijk uit te zetten en de Ambilght ook :Y

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 03-01-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

wimmel_1 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:24:
Scherm is gewoon afzonderlijk uit te zetten :Y
_/-\o_

Je had mijn TL;DR niet nodig? :+

Oh, en iemand een idee of het streamen met losse subs goed gaat? Mijn MKV's hebben ze in de file meeverpakt zitten of ik download ze los van ondertitelwebsites. Anders moet ik ze recoden en erin branden zodat ze onderdeel worden van de videostream :P

[ Voor 38% gewijzigd door Nox op 03-01-2013 21:26 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NoxiuZ schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:24:
[...]

_/-\o_

Nope .... Ik ge/misbruik m'n TV ook wel eens voor dat soort dingen omdat m'n HTS geen NIC heeft en ik een HDD aan m'n router wil benaderen voor een "paar" MP3's . ;)

Aangaande die sub's: géén idee ... Ik kijk sowieso liever zónder die dingen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 03-01-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Mooi. Ga ik denk ik die verkoper morgen nog even langs denk :P Met zijn "En, nu staat de radio aan, let op en dit kan _alleen_ bij Loewe" drukt op knopje "het scherm uit en de muziek aan". Als je zulke onzin aan het verkondigen bent... ga dan in de PC hooft dat verkondigen ofzo.

Mijn vader is er afgelopen weken een keer geweest voor een impressie. Nog een keer met mij, vandaag zou hij het e.e.a. bestellen (met mijn afkeur :+) en komt er een andere verkoper: Nee meneer dat klinkt niet, en die kleine subwoofer van 300w verkoop ik nooit u heeft die van 500 nodig!

Dus mijn pa niet bestellen en die ging met mij praten. Loop ik een Block binnen met hem (na bij B&O voor hetzelfde geld nog minder gehad te hebben) en ik stel die verkoper eens voor om wat te demonstreren op mijn verzoek en klaar. Meneer was om... Enig nadeel is die subs, want mijn moeder wil mijn volledige lijst seizoenen van NCIS kijken die op mijn PC staat uiteraard. En zonder subs wordt dat lastig. Iemand nog een idee of die TV ook VIDEO_TS mapjes slikt? Is mpeg2 maar of dat met menu's werkt is maar de vraag... (dat zou helemaal awesome zijn).
fahri86 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:56:
Ik zit te twijfelen tussen twee modellen: 40PFL5507 en 42PFL6007

Net heb ik ook even de Philips website benaderd om een vergelijking te maken: http://www.philips.nl/c/t...2Cid1%3D42PFL6007H%252F12

Prijs kwaliteit verhouding vind ik wel belangrijk. Ik zie niet al te groot verschillen tussen deze twee, maar de ene kost wel €200 meer.

De 42PFL6007 heeft als extra's:
- 2'' groter scherm
- Easy 3D Clarity 700
- Pixel Precise HD
- Micro Dimming (zegt me niet veel)
- Slim Scherm met Wi-Fi
- Dual-Core processor
- En natuurlijk; Ambi-Light

Wie kan me een weg wijzen? Welk model zal ik nemen en waarom?
Nou, keuze duidelijk? :P Plus de wat extra dingetjes. Moet je alleen 3D niet al te serieus willen gebruiken natuurlijk :P

[ Voor 34% gewijzigd door Nox op 03-01-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

F.Y.I.

't is gewoon een optie in 't energie programma wat je via "options" op de AB benaderd.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1t7qr6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
NoxiuZ schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:24:
[...]

_/-\o_

Oh, en iemand een idee of het streamen met losse subs goed gaat? Mijn MKV's hebben ze in de file meeverpakt zitten of ik download ze los van ondertitelwebsites. Anders moet ik ze recoden en erin branden zodat ze onderdeel worden van de videostream :P
Losse srts gaat prima(mits dezelfde bestandsnaam). Mkv's met meerdere ondertiteling talen helaas niet. Ook heb ik voor audio een splitter moeten gebruiken, zodat deze in het nederlands gesproken was ipv engels. Nu meen ik iets gelezen te hebben op het philips forum over eerder genoemde nieuwste firmware dat dit bij deze nu wel werkt??

@Wimmel: Bedankt voor de eco tip. Het leek me ook al een vervelende job worden om met de gehele tv aan radio te moeten luisteren. Het zou weer leuk geweest zijn als ambilight dan ook nog aan kon voor de sfeer. Dit heb ik net getest op een tv kanaal, maar dat werkt helaas niet. Kreeg gelijk weer beeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Meivogeltje op 04-01-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Dat is niet echt 'convenient' te noemen. Is dat menu met 1 druk op de knop op te roepen? Als mijn ouders door een heel scala aan menu's moeten bladeren krijg je straks daar weer gezeik over :P

Of kan je macro's maken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoeveel knoppen wil je op een AB voor (persoonlijke) macro's ? })

't is één menu met 3 pagina's .. 3 klikjes op een toets + 1 "OK" (allemaal D-Pad) en je bent er (oftwel je ziet niets meer) ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Will_M op 04-01-2013 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
Mijn ab heeft weer kuren. Bij gebruik CH+ in ch- springt deze gelijk naar radio. Vorige keer al mijn zenders opnieuw moeten zoeken om dit op te lessen. Andere mensen dit ook al ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:45
Ik gebruik de AB helemaal niet. Ik gebruik een Harmony one icm een upc decoder (en andere apparatuur) Ik ondervind hier geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Kan je wel een harmony gebruiken omdat de Philips AB met RF werkt en niet met IR? Want dan ga ik kijken of de Bose SR1 ook werkt met een harmony en dan hoeft mijn pa niet een aparte AB voor het geluidssysteem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ja hoor. Geen enkel probleem doordat de 8007 ook een IR ontvanger heeft naast de RF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Dan zat de verkoper er dus naast en kan ik de Bose AB alsnog gebruiken :) Alleen als men meer wilt dan wat zappen e.d. dan moet er dus de philips AB gebruikt worden.

Ik zag bij B&O wel iets heel gaafs, zij hadden een IR-repeater ingebouwd zitten waardoor je met de B&O AB ook de panasonic bluray kon bedienen. Eens kijken of Philips ook zoiets heeft, dan plak ik die op het Bose apparaat. Dan kan ik met de philips AB ook de Bose bedienen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat is Easylink. De Philips benaming van HDMI cec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
Het is ook niet zozeer een ab probleem. Deze verschijnselen heb ik op hetzelfde moment ook via mjin harmony en zelfs mijn tablet. De zenders dus weer opnieuw gezocht en probleem is nu weg. 2de keer in korte tijd nu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

TV hangt, geweldig beeld!

Een nadeel, de Bose speakers zijn via optical aangesloten en deze haperen. Om de +/- 30s heb je een seconde geen geluid. Dit is bij youtube, uitz. gem., live tv etc. Alleen bij radio niet. Iemand een idee? Kennelijk is de verbinding goed, maar hapert de tv soms. Erg jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klinkt als dat er ergens te veel gebuffert moet worden (en niet gebeurd) of dat de glaskabel 't niet helemaal trekt. Radio is "maar" stereo en heeft niet zoveel bandbreedte in 't glas nodig als dat DTS/AC3 nodig heeft.

Heb hier m'n TV ook via glas aan m'n HTS hangen en heb met geen enkel formaal audio een probleem.

In glaskabels zitten overigens behoorlijke prijs/kwaliteits verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

In youtube ed hapert hij ook. Dat is ook stereo. Heb het probleem bij Block neergelegd. blij dat ik niet bij de MM het spul heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoeveel meter glas heb je er overigens tussen liggen? Ik werk hier thuis met een glaskabeltje van 2 meter.

Voor m'n werk heb ik veel met glasbekabeling te maken i.v.m. FiberChannel disks/HBA's in SAN's/SAN Switches & servers en glasverbindingen tussen routers. Nou is dat spul niet te vergelijken (volledig andere connectoren en een héél ander gebruik) maar ook daar moet ik heel erg uitkijken dat ik niet te veel bekabeling er tussen frommel. De TX/RX componenten bij dat soort spullen zijn ook van een heel andere kwaliteit dan de componenten in een TV & Audioversterker (en zeker als 't singlemode glas is :) ).

Je moet je glasbekabeling overigens ook nooit een te krappe bocht laten maken. Als stelregel houd ik altijd aan dat 't minimaal om een Cola blikje moet passen (mag ook een ander drankje zijn :P ), maar krapper moet je eigenlijk al niet gaan omdat je de kabel dan wel eens kunt breken met de meest rare effecten van dien.

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 05-01-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
NoxiuZ schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:13:
TV hangt, geweldig beeld!

Een nadeel, de Bose speakers zijn via optical aangesloten en deze haperen. Om de +/- 30s heb je een seconde geen geluid. Dit is bij youtube, uitz. gem., live tv etc. Alleen bij radio niet. Iemand een idee? Kennelijk is de verbinding goed, maar hapert de tv soms. Erg jammer :(
Idem, maar dan over de HDMI ARC (audio return channel). Als je een oplossing hebt hoor ik het graag. Heb namelijk niet het idee dat het een algemeen probleem is dat iedereen heeft. Heb zelf nog niet echt aan de oplossing kunnen werken, dus hoop op jouw ervaringen mee te kunnen liften ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met HDMi heb ik met m'n andere TV (PFL8404H/12) een tijdje soortgelijke ellende gehad totdat ik er een andere kabel tussen getrokken had. Was ooit zo leuk dat m'n XBox 360 @ random wel/niet gevonden werd of tijdens 't spelen gewoon weg viel en weer terug kwam (sowieso is het irritant dat HDMi er in "tig" verschillende typen is die niet altijd even lekker met elkaar babbelen).

't Lullige is alleen dat dat soort kabels (net als glaskabels) eigenlijk te duur zijn om zomaar even aan te schaffen om iets uit te proberen. Als 't daarna werkt is 't goed.... Maar als je er niks mee opschiet dan is het een zinloze aanschaf/investering geweest.

Zo'n ICIDU kabeltje als hierboven kost overigens een tientje of twee max. (1,8m) en vergeleken met de "Monster"lijk dure kabels die ze bij de MM proberen te slijten valt dat ook nog wel mee, maar dan nog zou 't zonde geld als je er niks mee opschiet.

Iets met kabels gesmeed door elfjes bij maanlicht..... :+

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 05-01-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79663

Heb een vraag mbt 3d op een PFL6007; als ik een 3d film afspeel van een aangesloten hardeschijf, dan ziet het 3d beeld er prima uit, alleen speel ik het liever af van de aangesloten mac mini [2009 model, via mini displayport naar hdmi aangesloten]. Als ik daar echter het eea afspeel, wordt de 3d vervelend bij snelle scènes, of ik de refreshrate nu op 50 of 60 hz zet....

Heeft iemand een idee welk signaal de beste kwaliteit oplevert? Zou een 100Hz input niet ook gewoon mogelijk moeten zijn?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kun je 't niet beter anders oplossen door je MAC als streaming server te laten werken op een bekabeld netwerk en je TV als (beeld)proccesor te laten werken?

Wordt je helaas wel beperkt in 't aantal te gebruiken formaten containers (MKV/MPEG2 ...) maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De reden voor de mac is de mogelijkheid om echt alles af te spelen, maar an sich een slimme!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
wimmel_1 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:32:
Eens kijken wat de nieuwe software van vandaag weer voor "nieuws" gaat brengen. De "0.150.81.0" versie heb ik er net een paar weken op staan en de 0.150.82.0 wordt net aan m'n TV aangeboden (releasedatum volgens de SW achteraf op de TV: 17-12-12 terwijl de oude van 13-12-12 was) :o

[...]
oops, die firmware had ik al een weekje draaien(via usb en gedownload van de site), had ik je dus kunnen vertellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Probleem waar je met héél veel van dat soort oplossingen tegenaan gaat lopen is en blijft: Bandbreedte, oftwel throughput vanuit 't sturende device.

Ik heb zelf géén MAC maar HDMi is ook "gewoon" dataverkeer en wordt ergens beperkt qua bandbreedte. Gezien 't feit dat je vanaf een USB(2.0) disk wel normaal kunt afspelen lijkt me de MAC in deze 't probleem te zijn omdat een "normale" 3D BR speler wel gewoon te gebruiken is op deze serie TV's via HDMi (proccessing gebeurd daar ook in de speler).
Meivogeltje schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:54:
[...]

oops, die firmware had ik al een weekje draaien(via usb en gedownload van de site), had ik je dus kunnen vertellen :+
Aghja... TV is nou iig weer "up-2-date" met de laatste bugs _O-

Ik heb er eigenlijk 0,0 problemen mee.... behalve dan die issues met de AB :+

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 05-01-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bandbreedte zou toch geen verschil moeten maken? Resolutie van het bestand is hetzelfde, alleen bevatten de 3d bestanden 2 halve beelden naast elkaar?
Het beeld loopt verder vloeiend, pas op het moment van snelle actie gebeurt er iets raars... kan me goed voorstellen dat de 50 of 60 hz output van de mac daar wat mee te maken heeft; film is 24hz...
Ik rommel verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Er vanuitgaande dat je bekabeling up-2-date (en goed) is:

WiKi linkje (NL) met de theoretische waarden.

Ik weet dus niet of die MAC dat soort waarden aan kan en ook niet of dat dat appaaraat echt gebouwd is voor 3D aansturing via Displayport/HDMi (waarbij er écht meer data over de lijn gaat)... Maar blijkbaar niet, dus.

HDMi & Displayport zijn "Ruwe" data streams....(niet gecomprimeerd) en "vreten" bandbreedte.

Beetje 't zelfde spel als dat er er met UTP bekabeling gebeurd. CAT5E en CAT6 vs CAT5..... en dan ook nog de CCA varianten die er op te vinden zijn (met de nodige ellende tot gevolg) ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Will_M op 05-01-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Iemand een idee hoe je flac kan afspelen? Ik heb nu een hoop muziek met pijn en moeite op flac maar die ondersteunt de TV niet uit zichzelf. En om alles nou te gaan encoden naar mp3/192kbit kost zoveel schijfruimte wat ik niet heb.

En ik probeerde avatar via de USB-schijf te spelen, maar dat was ook waardeloos want het geluid deed het niet. Heb een DTS-stream, maar dat werkt schijnbaar niet:
Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1080 23.98fps [English (Video 1)]
Audio: DTS 48000Hz 6ch [English, English DTS 1509kbps (Audio 1)]

En subs (als srt, zelfde naam) pakte hij ook niet. Zit nog een hoop werk in dus. Kon beter een htpc neerdumpen maar dat snappen mijn ouders niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FLAC moet ik sowieso recoden omdat m'n auto er anders niks van snapt.... Maar ik vermoed dat ze er er hier niet blij van gaan worden als we 't hier over 't coden/recoden gaan hebben in 't algemeen.

Je TV snapt de meest gangbare formaten en niet die "zooi" op 't i-Net ;)

Hoe recode jij naar 192? Ik heb 320 met Fraunhofer als resultaat :+

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 05-01-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Wat vind jij dan onder gangbare audioformaten? Er is niks te vinden met AAC/WMA zowat. Het is DTS of AC3.

En ik denk dat we hier prima kunnen praten over encoden/recoden van muziek. Waar staat dat ik illegale zooi aan het doen ben? Audio is gewoon drama dus, en als alles zwaarder dan mp3 al niet meer kan dan is er voor video ook weinig over omdat de audio daarin niet zo waardeloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DTS en AC3 zijn toch prima formats, net zoals .WAV dat is?

Maar je hebt wel gelijk dat audio (overal / over-all) een drama is. WMA had iets moois kunnen worden maar .... DRM. AAC idem.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 05-01-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 10-06 20:37

pposthoorn

Constructeur

Ik heb sinds kort de 6788 via ING. Nu heb ik mijn Logitech Harmony 555 opnieuw ingesteld zodat alles weer klopt.

Tenminste, bijna alles klopt. Ik heb vier apparaten aangesloten via HDMI. Computer, HDD recorder, UPC mediabox en AppleTV (op HDMI 1, 2, 3 en 4).

Probleem 1: Als ik nu op m'n harmony zeg dat ik computer wil kijken dan gaat het goed, als ik vervolgens UPC mediabox wil kijken dan zie ik dat de harmony naar het Source menu gaat en twee keer opzij gaat naar UPC en die selecteert, dan flitst het scherm even en staat de tv opeens op "TV kijken" (via de analoge kabel die in de tv zit). Dit is natuurlijk niet de bedoeling. De UPC staat al aan voordat de source wordt ingesteld.
Als ik met de afstandsbediening van de tv de source vervolgens handmatig op UPC zet dan gaat het gewoon goed.

Iemand enig idee waarom de TV zomaar van een hdmi bron naar analoge tv springt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pposthoorn schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:38:
Ik heb sinds kort de 6788 via ING. Nu heb ik mijn Logitech Harmony 555 opnieuw ingesteld zodat alles weer klopt.

Tenminste, bijna alles klopt. Ik heb vier apparaten aangesloten via HDMI. Computer, HDD recorder, UPC mediabox en AppleTV (op HDMI 1, 2, 3 en 4).

Probleem 1: Als ik nu op m'n harmony zeg dat ik computer wil kijken dan gaat het goed, als ik vervolgens UPC mediabox wil kijken dan zie ik dat de harmony naar het Source menu gaat en twee keer opzij gaat naar UPC en die selecteert, dan flitst het scherm even en staat de tv opeens op "TV kijken" (via de analoge kabel die in de tv zit). Dit is natuurlijk niet de bedoeling. De UPC staat al aan voordat de source wordt ingesteld.
Als ik met de afstandsbediening van de tv de source vervolgens handmatig op UPC zet dan gaat het gewoon goed.

Iemand enig idee waarom de TV zomaar van een hdmi bron naar analoge tv springt?
Iets met "timing" op je Harmony. TV kijkt zelf ook naar de bronnen én heeft een ingebouwd mechanisme voor AB's wat je uit kunt schakelen (EasyLink).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Wat me opvalt is dat hij keuzes onthoud. Menu, links, links, naar beneden, ok, ok als macro kan andere uitwerkingen hebben als je recent een andere keuze maakte in het menu. Hij gaat niet naar nul maar onthoud je laatstgekozen menuoptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263523

Hallo beste tweakers :)

Heb sins eergister, een 47 inch 6057h/12 gekocht.
maar heb het volgende probleem, zodra ik me tv stanby of uitzet, heb ik daarna geen geluid meer op analoge tv zenders.... geluid doet het wel bij een film vanaf de hdd en bij uitzending gemist.
krijg alleen weer geluid als ik heel me tv opnieuw instel .. :( heb de laatste upate 0.82
Iemand bekend met dit probleem ?

verder kwa beeldkwalitijd zeer tevreden! alleen wat is dat ding traag zeg!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Vrijdag de nieuwe FW op m'n 40pfl7007 gezet. En ik kan nog niet zeggen dat ik er enthousiast van ben geworden.
Eerst wilde de tv niet meer uit:
Met de AB op standby zetten, en dan het knopje aan de rechterkant vd tv om hem uit te zetten. Na een minuutje ging de tv automatisch weer aan. Dit bleef zo door gaan, zelfs nadat ik alle HDMI/USB kabels er uit had gehaald, om zeker te weten dat er geen extern apparaat de tv weer aan zette. Dit opgelost door de stekker er uit te trekken. De volgende dag had de tv er geen last meer van, hopen dat het niet terug komt.
Vandaag een aantal keer gehad dat de tv niet meer reageerd op CH +/- of volume +/- (zie de rode led op de tv wel knipperen). Als ik dan op de AB op bijv. de smart tv knop druk, en vervolgens weer terug ga naar tv kijken dan lukt CH+/- wel weer.

Verder merk ik geen verbeteringen met de nieuwe firmware.
Eens kijken wat er morgen voor een verrassingen uit de hoge hoed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark E
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
Inmiddels sinds een paar dagen in het bezit van de 46pfl8007.
Tot nu toe zeer tevreden, alleen reageert soms de afstandbediening niet.
De nieuwste firmware heb ik al geïnstalleerd (000.150.082.000 d.d. 2012-12-19)
Mocht iemand hier een oplossing voor hebben, dan hoor ik dat graag.

Wel ben ik benieuwd of iemand de ISF settings en/of de beste beeldinstellingen heeft gevonden.
Deze zou ik dan graag in dit forum terug willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasar-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 11:11
@Mark E

Vergelijkbaar probleem met de 46pfl7007. Afstandbediening krijg ik de tv niet aan (wel met + - channel knoppen achter op de tv). Als de TV aanstaan werkt de afstandbediening verder wel.

Ergens staan die beste beeldinstellingen settings. Kwam er op neer dat je al de beeldverbeteraars uitzet (grappig). Zoek de review links van de 8007 in deze topic en hier staan ook de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aangaande die ISF calibratie: Er staan 2 voorgedefiniëerde sets qua settings in het standaard beeldmenu van de 8007 (dag/nacht) waarbij ik persoonlijk nu de "dag" setting gebruik (nacht is te veel brightness, imho). Deze setting benaderd de "ideale" setup 't meest in mijn geval (gevoel). Klikje had ik even gelezen voordat ik deze TV aan ging schaffen.... en 't bevalt ook zonder "echte" ISF calibratie (wat ik normaal altijd wel laat doen) eigenlijk wel goed.

Om helemaal ISF te gaan: klikje..... En dan verder via de menubalk daar, maar da's niet gratis als je ze aan huis laat komen óf er langs gaat met je TV :o En eigenlijk zie je pas wat er met ISF calibratie gebeurd als "ze" JOUW TV hebben afgesteld omdat je er zélf de (dure) apparatuur niet voor hebt (ik niet iig).

Die AB perikelen.... :(

Aanzetten kan wel/ook met de standby knop óf de "1" op 't numerieke deel, overigens.... Alleen komt 'ie sowieso terug op de laatst ingestelde zender.

[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 07-01-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-06 21:50
zijn er mensen die het probleem hebben kunnen oplossen bij het steeds onderbreken van het dolby signaal via een optische kabel met een home cinema set ?
ben in bezit van een 42pdl7906 en heb het nu op de meeste zenders in HD , signaal komt van ziggo met een ci+ kaart :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79663 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:58:
Heb een vraag mbt 3d op een PFL6007; als ik een 3d film afspeel van een aangesloten hardeschijf, dan ziet het 3d beeld er prima uit, alleen speel ik het liever af van de aangesloten mac mini \[2009 model, via mini displayport naar hdmi aangesloten]. Als ik daar echter het eea afspeel, wordt de 3d vervelend bij snelle scènes, of ik de refreshrate nu op 50 of 60 hz zet....

Heeft iemand een idee welk signaal de beste kwaliteit oplevert? Zou een 100Hz input niet ook gewoon mogelijk moeten zijn?

Alvast bedankt :)
Ter info: bovenstaande opgelost door de mac mini een 24Hz signaal uit te laten sturen [gelijk met aantal frames/s]. Daarna perfect beeld! Eenieder bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-06 09:05
Ik weet niet of het al eerder in het topic is vermeld (neem me niet kwalijk als het wel zo is O-) maar ik ben er gister achtergekomen via mijn vader dat KLM echt een mega aanbieding heeft op de 2012 modellen van Phillips voor haar werknemers.
Wellicht handig om te weten als er familieleden werken bij de KLM en je wilt een Phillips aanschaffen. actie geldt tot 13 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148697

Ik heb een paar week geleden de Philips PFL5507H (geen idee waar de H voor staat) aangeschaft.
Als ik via smart tv naar youtube ga en gewone filmpjes afspeel, dan gaat het prima.
Als ik een hd filmpje van youtube wil bekijken dan stottert die behoorlijk.
Ik wil de filmpjes natuurlijk in hd kunnen bekijken, waar heb ik anders een hd tv voor.
Ik een snelle internet verbindingvan ziggo en als ik hem laat draaien met de wifi of met een kabel, bij allebij stottert die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Anoniem: 148697 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:13:
Ik heb een paar week geleden de Philips PFL5507H (geen idee waar de H voor staat) aangeschaft.
Als ik via smart tv naar youtube ga en gewone filmpjes afspeel, dan gaat het prima.
Ik wil de filmpjes natuurlijk in hd kunnen bekijken, waar heb ik anders een hd tv voor.
Ik een snelle internet verbindingvan ziggo en als ik hem laat draaien met de wifi of met een kabel, bij allebij stottert die.
De H of K staat voor het hebben van een satelliet tuner aan board, zie de openingstopic voor meer informatie.

Heb je de laatste firmware op je TV staan? Ik moet bekennen dat ik geen last heb van hapering met HD videos via de Youtube-app (ook die kan eventueel een update hebben gehad los van de FW van je TV). Ik heb een 50mbit verbinding van Tele2.

Ik heb in het begin wel last van haperingen gehad met HD op Youtube, maar na firmware-updates gelukkig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
pa3fap schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:39:
zijn er mensen die het probleem hebben kunnen oplossen bij het steeds onderbreken van het dolby signaal via een optische kabel met een home cinema set ?
ben in bezit van een 42pdl7906 en heb het nu op de meeste zenders in HD , signaal komt van ziggo met een ci+ kaart :
Interessant. Zoals ik op deze pagina al had gemeld heb ik (en NoxiuZ) last van een hinderlijke 'dip' in het geluid iedere 30 seconden.

Dus van mijn Philips (Youtube stereo, mediabestanden vanaf USB) naar mijn LG Home Cinemaset via HDMI ARC om de 30 seconden even een kleine stiltje. Erg irritant. En nu wilde ik de optische verbinding testen of dit hetzelfde probleem geeft.

Heb je eventueel de mogelijkheid om te testen of je via HDMI ARC ook dit probleem hebt, of heb je die aansluiting of kabel niet?
En andere bronnen, zoals Youtube of een mediabestand via USB?

Tevens benieuwd wat NoxiuZ weet te achterhalen via zijn leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:47
Hebben jullie last van trage afstandbedieningen? Die van mij is nou niet bepaald responsive. Tv is een 47pfl6907!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alara78
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09-2024
mikevdzanden schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:54:
Hebben jullie last van trage afstandbedieningen? Die van mij is nou niet bepaald responsive. Tv is een 47pfl6907!
Yup, ook hier last van.
Heb ook de 6907 en door het menu navigeren is een drama qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10
Philips tv's zijn laatste jaren térgend traag in menu's, heeft niet zoveel met afstandsbediening te maken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdeddie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-01 16:41
Anoniem: 148697 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:13:
Ik heb hier ook last van. Ziggo alles in een plus abonnement.
Toestel 40 pfl 7000. Meest recente software is geinstalleerd.
Als ik in de TV kijk, bij netwerkinstellingen geeft dit een waarde van 130 bij snelheid, Signaalsterkte 5 blokjes.
Zijn dit goede waardes?
Heeft iemand een oplossing om dit te verhelpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-06 21:50
@stpan

ik heb met hdmi nog niet geprobeerd .
mijn toestel is van 2011 en lees dat er veel mensen dit probleem hebben.
ik heb ook al contact gehad met phillips , maar geen duidelijke antwoorden .
ik zal het een andere keer uitproberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Alara78 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:23:
[...]

Yup, ook hier last van.
Heb ook de 6907 en door het menu navigeren is een drama qua snelheid.
Ik heb het ook met zappen. Een knop indrukken, maar gewoon weigeren van zender te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-06 00:45
Voor Kerst 2012 de 42PFL6877 van Philips aangeschaft via ing.nl met rentepunten. Met de cashbackactie van Philips totaal slechts 699,00 euro (50 euro retour en geen administratie en verzendkosten, helaas nu al niet meer te koop via ING.nl).
Zondagavond besteld dinsdagavond in huis :)
Installatie was zeer eenvoudig (inclusief Wifi). In eerste instantie alleen met analoog signaal (CI+ module pas besteld na levering toestel,vanwege WAF is slechts 1 afstandbediening toegestaan ;) )

Ook het registreren voor smart tv is kinderlijk eenvoudig.

Geluid is redelijk maar gebruik de TV eigenlijk altijd over de HT installatie. Digitaal geluid retoursignaal van de TV ook aangesloten op HT. Af en toe wel gewoon doorgave van dolby digital en af en toe ook gewoon 2-kanaals (reden ??)

Beeld echt super (en ook zeer goed in te stellen voor allerlei omstandigheden). Uiteraard het best met HD 1080p content vanaf de "popcorn". Ambilight voegt ook echt iets toe (had ik niet verwacht).
3D is leuk maar de gehele familie is niet echt 3D fan dus meer af en toe voor de "fun"

Updaten van de TV software ging ook goed via Wifi.

Nog een paar aandachtspunten/opmerkingen:
1) Best wel zoeken waar je iets speciaal moet instellen (bijv uitzetten teletekst 2.5)
2) Bij teletekst het vergroten van het beeld is niet 1 knop op de afstandbediening maar meerdere knoppen indrukken
3) De Tv helemaal uit zetten is lastig omdat er geen knop aan de voorkant of zijkant zit. Knoppen zitten echt achterop (op de tast voelen naar de bovenste knop om de TV uit te zetten)
4) Na software update weer opnieuw je smart TV "apps"in je favoriete volgorde zetten
5) TV kent slechts 1 favorietenlijst. Niet per profiel (naam)een favorietenlijst

[ Voor 0% gewijzigd door mike4y op 08-01-2013 22:18 . Reden: stukje tekst vergeten :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 18:45
@mike4y; ik heb dezelfde tv aangeschaft (1 dec dus te vroeg voor de cahsback :-( ) en ben er ook zeer tevreden over. Vraagje, hoe heb je het retour signaal op je HT aangesloten? (maw welke output van de tv heb je hiervoor gebruikt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 16:28

Licko

ZVDK

Ik heb de 47PFL6877 vorige week gekocht, via de MyShop en i.c.m. de cash back actie voor totaal €849,-
Dit model was uiteindelijk 5 tientjes duurder dan de 42", dus dat was niet zo moeilijk.

Nog niet aan kunnen sluiten, wacht nog op UPC, maar zal mijn bevindingen hier wel delen t.z.t.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Niet online
Ik ben een week of wat geleden van een beeldbuis tv naar een Philips 32PFL5007M/08 tv (ja, redcoon levert een iets andere versie dan normaal) overgestapt. Het verschil in beeldkwaliteit met die beeldbuis TV is enorm bij HD zenders en WDTV media player.
De TV heeft geen ambilight, want het is een 'instap' model. Ik heb zelf aan de achterkant een TL buisje gehangen die mbv een solid state relais op een USB uitgang automatisch aan en uit wordt geschakeld. Daardoor heb ik toch licht rondom het scherm en dat kijkt een stuk prettiger.

Ik vind het merkwaardig dat de TV geen fatsoenlijke standby heeft: vanuit de uitstand duurt het lang voordat ie beeld geeft (eerst de zandloper en het philips logo). Een standby die bijv. binnen 10 seconden beeld geeft, is er niet. Je kunt het scherm uitzetten en het geluid, maar dat is omslachtig.

Met een Cresto energiemeter gemeten: 2 Watt in de uitstand, 16 Watt met scherm uit, 32 Watt op besparingsstand en 45 Watt met persoonlijke instellingen en 70 Watt op z'n helderst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Recent de Philips 40PFL5007H aangeschaft en ik vroeg me af of als ik een externe hd aan een van de usb poorten hang ik de inhoud daarvan ook op afstand via wifi van een van de pc's in het netwerk kan benaderen, wijzigen etc.?
Of kan ik er beter een aparte mediaplayer aanhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Update gedaan op mijn 47pfl6907 en het trage afstandbedieningsprobleem is zo goed als opgelost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
Hallo ik ben sinds kort in het bezit van de philips pfl8007,
Zeer tevreden alleen één ding waar ik niet helemaal tevreden over ben en dat is als ik recht voor de tv zit prima beeld, maar als ik een stuk naar links of rechts verplaats dan komt er een soort witte waas over de tv..
Iemand hetzelfe probleem en is dit op te lossen?
Heb alle beeld verbeteraars uit..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Niet online
sambalbaj schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:14:
Recent de Philips 40PFL5007H aangeschaft en ik vroeg me af of als ik een externe hd aan een van de usb poorten hang ik de inhoud daarvan ook op afstand via wifi van een van de pc's in het netwerk kan benaderen, wijzigen etc.?
Of kan ik er beter een aparte mediaplayer aanhangen?
Nee, het is geen file server maar een TV. Je kunt wel films streamen naar de TV en daarvoor heb je geen harddisk bij de tv nodig. Als je een film streamt, met Media Manager aka Wonky moet je hem wel in 1 keer afkijken want de besturing op de TV is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
  • Laatst online: 10-12-2024
mikevdzanden schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:33:
Update gedaan op mijn 47pfl6907 en het trage afstandbedieningsprobleem is zo goed als opgelost! :)
Ik twijfel momenteel tussen deze tv of een lg 670. Voor mij is belangrijk dat het schakelen tussen zenders soepel verloopt. @mikevdzanden is dit met de update verbeterd of bedoel jij dat het signaal van de ab sneller wordt ontvangen?

Daarnaast ben ik heel benieuwd of het afspelen van youtube filmpjes goed gaat op dit toestel en of het smart-menu ook sneller is geworden.

Qua beeld zag ik in de winkel niet veel verschil, qua prijs ook niet, dus smart-menu en de snelheid zullen voor mij de doorslag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Het schakelen tussen zenders gaat nu stukken beter. De afstandbediening reageert gewoon stukken vlotter/beter om mijn input. Menu ook wel een beetje, maar nog niet 100% optimaal. Ik ben in ieder geval blij met de update.

Wat betreft het afspelen van YouTube filmpjes geen idee. Ik gebruik het niet. Alles gaat bij ons via de computer icm AirPlay Mirroring. Stukken sneller, effectiever. Bijv. GTST wordt niet in de RTLXL app van de Philips tv getoond, omdat ze de rechten niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
mobile12 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:20:
[...]

Daarnaast ben ik heel benieuwd of het afspelen van youtube filmpjes goed gaat op dit toestel en of het smart-menu ook sneller is geworden.

Qua beeld zag ik in de winkel niet veel verschil, qua prijs ook niet, dus smart-menu en de snelheid zullen voor mij de doorslag geven.
Ik kan je maar 1 advies geven: testen in de winkel. Ik vind zelfs met de nieuwste firmware de menus niet erg vlot. (6007) Of de concurrentie beter is weet ik niet. Maar als snelle menu's erg belangrijk voor je zijn lijkt me Philips niet gelijk een aanrader als je deze thread en de 2011 thread doorbladert....
Maar goed, test het uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:36
Even een vraagje ivm de ambilights:

Mijn ouders hebben enige tijd geleden de "40PFL7007H" aangekocht gehad, prachtig toestel en het doet zijn werk goed.. echter springen de ambilights na enige tijd in standby gewoonweg terug aan... Is dit normaal, indien zo, hoe kan je dat voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:18

Bullet NL

Eigen Wijs

demon326 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:52:

Mijn ouders hebben enige tijd geleden de "40PFL7007H" aangekocht gehad, prachtig toestel en het doet zijn werk goed.. echter springen de ambilights na enige tijd in standby gewoonweg terug aan... Is dit normaal, indien zo, hoe kan je dat voorkomen?
Laatste firmware van de Philips support website al in de TV geflasht?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
demon326 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:52:

Normaal is het zeker niet. Ik heb dezelfde tv, en heb er geen last van.

In het menu onder 'Amblight -> Geavanceerd' staat iets over 'Lounge light-modus'. Wellicht is dat hetgeen dat 'aan' gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
karel1 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:25:
[...]

Nee, het is geen file server maar een TV. Je kunt wel films streamen naar de TV en daarvoor heb je geen harddisk bij de tv nodig. Als je een film streamt, met Media Manager aka Wonky moet je hem wel in 1 keer afkijken want de besturing op de TV is minimaal.
Pauzeren en spoelen werkt prima en gewoon via de afstandsbediening. Jammer dat losse subs niet meegepakt worden, dat is blijkbaar echt een Philips probleem. Heb er een Samsung 5.1 set aanhangen en via Allshare werkt dat weer wel dus voor video zal ik het zo gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 10:24
Sinds oudjaarsdag hebben wij een Philips 42PFL6907 aangeschaft en ook hebben wij last van Direty Screen Effect.

Mijn vriendin ziet het niet maar mij stoort het des te meer, denk ook niet dat Philips er wat op gaat vinden. Zit te twijfelen of ik hem nog terug ga brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06 19:05
Bamiblik schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:22:
Sinds oudjaarsdag hebben wij een Philips 42PFL6907 aangeschaft en ook hebben wij last van Direty Screen Effect.

Mijn vriendin ziet het niet maar mij stoort het des te meer, denk ook niet dat Philips er wat op gaat vinden. Zit te twijfelen of ik hem nog terug ga brengen.
Op 28 december hebben wij een 47pfl6788 gekocht en ik zie uiteraard ook als enige dirty screen. Ik heb 4 weken omruilgarantie en denk erover om hiervan gebruik te maken en inruilen op een panasonic st50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funsat
  • Laatst online: 10-01-2023
Ik gebruik de 46PFL8007K in combinatie met de originele CI module met wereldbol van CanalDigitaal en de HD zenderlijst. Heb het probleem dat bijna elke dag gewoon tijdens het TV kijken het beeld op zwart gaat en de melding krijg dat het kanaal gecodeerd is. Als ik de TV helemaal uit zet en weer aan dan is er weer gewoon beeld. Software TV is de laatste:150.082.000 en de module 3.03.13SP2. Ben benieuwd naar ervaring van gebruikers van deze serie TV's i.c.m. CanalDigitaal met CI-module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 15:33

Theck88

If it's hard just KISS!

funsat schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 01:18:
Ik gebruik de 46PFL8007K in combinatie met de originele CI module met wereldbol van CanalDigitaal en de HD zenderlijst. Heb het probleem dat bijna elke dag gewoon tijdens het TV kijken het beeld op zwart gaat en de melding krijg dat het kanaal gecodeerd is. Als ik de TV helemaal uit zet en weer aan dan is er weer gewoon beeld. Software TV is de laatste:150.082.000 en de module 3.03.13SP2. Ben benieuwd naar ervaring van gebruikers van deze serie TV's i.c.m. CanalDigitaal met CI-module.
Deze TV is toch niet canaal digitaal gecertificeerd?

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heeft CanaalDigitaal al TV's met ingebouwde DVB-S tuner én CI+ slot gecertificeerd?

oftewel: dat die providers (allemaal, inc. de kabelaars) eens kappen met een eigen certificering en zich gewoon naar de wens van de consument voegen. De consument zit helemaal niet te wachten op TV's welke per provider wel/niet werken! .... Moet 'ie een andere provider nemen omdat 'ie verhuist dan neemt 'ie een ander abo. (PUNT).... Een andere TV aanschaffen is een beetje van de zotte dan, maar nú helaas wel ooit (vaak) nodig tenzij je er een STB aan knoopt (welcome to the '90's)

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 16-01-2013 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024

Bedoel je niet motion blur? Dit is een veelvoorkomend probleem bij LCD televisies en daar doe je niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
..of wordt de HD natural motion bedoelt? Deze heb ik ook meestal uitstaan(via beeldinstellingen>pixel precise hd..uit me hoofd) Geeft inderdaad een blur. Soms zie je niet eens verschil als deze aan staat. De overgang van minimum naar uit zie je op dat moment wel, omdat het vloeiend maken verwijdert wordt, echter wen je alweer snel aan hoe het er 'echt' uitziet. Ik verwacht ook niet echt dat ze dat gaan oplossen. Ook al geeft de support aan dat dit wel zo is, maar ja die zijn nu ook niet bepaalt de betrouwbaarste bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 16:28

Licko

ZVDK

Meer mensen met verticale strepen/storing in beeld? Valt vooral op bij scene wisselingen maar ook soms tijdens een bepaalde scène.

Vanavond nog maar eens testen en anders Philips maar bellen :(

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
motion blur ook weg gekregen door eerst zoveel mogelijk uit te zetten. Bij de eerste setup worden je een hoop beeldinstellingen gevraagd maar dat zijn wel direct aanpassingen die de input beïnvloeden. HD natural motion was inderdaad de trigger maar eigenlijk ben ik begonnen met de minimale "cinema" instellingen en van daaruit per functie er wel of niet iets bij gaan doen. Ook minimal is voor veel instellingen voldoende omdat maximal wel erg ingrijpend is op de originele input. Less is more geldt hier dus ook, maar ja als je zoveel instellingsmogelijkheden hebt dan wil je in eerste instantie wel voluit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Ik heb met mijn 6007 het probleem met snelle bewegingen op het beeld. Dat kan je bijvoorbeeld goed zien wanneer de camera een 'zwaai' maakt en je het logo van je zender soort van ziet knipperen omdat deze het niet bij kan houden lijkt het wel. Heeft iemand deze zelfde problemen? Is er een instelling die ik kan proberen?
Heb vanalles al geprobeerd maar krijg het tot nu toe nog niet opgelost. Laaste updates staan erop van de tv.

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
teupje schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:35:
Ik heb met mijn 6007 het probleem met snelle bewegingen op het beeld. Dat kan je bijvoorbeeld goed zien wanneer de camera een 'zwaai' maakt en je het logo van je zender soort van ziet knipperen omdat deze het niet bij kan houden lijkt het wel. Heeft iemand deze zelfde problemen? Is er een instelling die ik kan proberen?
Heb vanalles al geprobeerd maar krijg het tot nu toe nog niet opgelost. Laaste updates staan erop van de tv.
In je beeldinstellingen HD Natural Motion uitschakelen. Dit is een keiharde bug in de beeldverbeteraars waarbij ik alle hoop heb verloren dat dit ooit word opgelost. Zie de discussie hierboven.

Ik heb ook ooit de instellingen op energiezuinig gezet, en HD Natural Motion ook uit, maar dan zit via analoge kabel iig de zenderlogo soms ongeveer in het midden van je beeld.

Ik zit nu op instelling 'standaard' met HD Natural Motion uitgeschakeld. Dan werkt het best prima allemaal met snelle bewegingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Stpan op 17-01-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
klopt, HDNM op minimaal geeft al vaak veel van dit soort problemen. Als je die uitzet is het probleem weg..en is het beeld ook 'minder mooi'. Als er nu is echt iets aan dat HDNM gedaan werd zou hier een dik tevreden klant zitten. Vind het het beeld vaak echt veel oppoetsen, maar ja als je dan alleen maar wazen ziet bij minimale beweging is het ook niet om aan te zien. Er zijn wel wat flaws, maar dit is in mijn ogen wel de grootste hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ook mooi: WLAN is sneller dan LAN bij een 8700.

TV stond aangesloten middels CAT6 op een managed Gigabit switch maar was met geen mogelijkheid boven de 100Mbit/s te krijgen volgens de switch. (Waarom zit er niet gewoon een (el-cheapo) Gbit NIC in de TV :o

AP geeft nou een keurige 150 Mbit/s door aan de TV

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 17-01-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 10:24
Bedankt, heb hem nu uitgezet. Ga hem testen en hopelijk ben ik nu meer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Laatst online: 14-06 19:05

De tv heb ik gisteren omgeruild voor een 50st50 en wat een verschil. Als je beter beeld wilt doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een 40PFL5507, maar wat me stoort is dat ik niet fatsoenlijk kan doorspoelen of skippen naar bepaalde stukken. Niet via een externe HDD of via Twonky. Ik ben er ondertussen wel achter dat het via de tv zelf niet sneller zal gaan. Zijn er media servers waarbij dit wel kan? Ik heb al zitten Google, maar ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wie kan mij vertellen of en hoe ver een CI+ CAM module met SmartCard uitsteekt bij de 32PFL4007H ?

Ik wil deze TV bestellen voor op de slaapkamer ter vervanging van een oude buis TV en defecte digitale decoder. Hij komt aan de muur te hangen middels een beugel maar ik vind het nogal lelijk als die CAM module uitsteekt aan de zijkant. Heb gelezen dat dat bij nogal veel TV's het geval is waar de module aan de zijkant in de TV moet.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zo'n ding steekt niet buiten de bezel van de TV uit. Hij gaat alleen niet helemaal in 't CI+ slot van de TV omdat je 'm er anders niet meer uit kunt pakken (geen "los" mechanisme net zoals je voor PCMCIA kaartjes in een laptop aantreft).

't CI+ slot zit vergenoeg van de rand van 't scherm af.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 20-01-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Stpan schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:26:
[...]

In je beeldinstellingen HD Natural Motion uitschakelen. Dit is een keiharde bug in de beeldverbeteraars waarbij ik alle hoop heb verloren dat dit ooit word opgelost. Zie de discussie hierboven.

Ik heb ook ooit de instellingen op energiezuinig gezet, en HD Natural Motion ook uit, maar dan zit via analoge kabel iig de zenderlogo soms ongeveer in het midden van je beeld.

Ik zit nu op instelling 'standaard' met HD Natural Motion uitgeschakeld. Dan werkt het best prima allemaal met snelle bewegingen.
Thanks, dit werkt bij mij.
Zie niet echt grote verschillen qua kwaliteit dus ik laat het hier lekker op staan :)

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co[s]mo
  • Laatst online: 31-05 06:39
redfoxert schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:24:
Wie kan mij vertellen of en hoe ver een CI+ CAM module met SmartCard uitsteekt bij de 32PFL4007H ?

Ik wil deze TV bestellen voor op de slaapkamer ter vervanging van een oude buis TV en defecte digitale decoder. Hij komt aan de muur te hangen middels een beugel maar ik vind het nogal lelijk als die CAM module uitsteekt aan de zijkant. Heb gelezen dat dat bij nogal veel TV's het geval is waar de module aan de zijkant in de TV moet.
hij steekt niet uit, zit keurig verscholen achter het paneel en je ziet er dus niets van als je normaal ervoor zit (ook niet als je 2 meter naar links gaat zitten). Spreek uit eigen ervaring, heb zelf de 32" versie met een CAM CI+ module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co[s]mo
  • Laatst online: 31-05 06:39
Meivogeltje schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:41:
klopt, HDNM op minimaal geeft al vaak veel van dit soort problemen. Als je die uitzet is het probleem weg..en is het beeld ook 'minder mooi'. Als er nu is echt iets aan dat HDNM gedaan werd zou hier een dik tevreden klant zitten. Vind het het beeld vaak echt veel oppoetsen, maar ja als je dan alleen maar wazen ziet bij minimale beweging is het ook niet om aan te zien. Er zijn wel wat flaws, maar dit is in mijn ogen wel de grootste hoor!
heb hier ook last van, net als iedereen en vroeg me af of dit niet een reden is om de TV terug te sturen dan wel om te ruilen (via Philips?), in principe heb je niet de TV waarvoor je betaald hebt (er zit iets in wat het niet doet, ook al is het software). Iemand ervaring met terugsturen/omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
co[s]mo schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:58:
[...]

heb hier ook last van, net als iedereen en vroeg me af of dit niet een reden is om de TV terug te sturen dan wel om te ruilen (via Philips?), in principe heb je niet de TV waarvoor je betaald hebt (er zit iets in wat het niet doet, ook al is het software). Iemand ervaring met terugsturen/omruilen?
mlguys schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:12:
[...]

Op 28 december hebben wij een 47pfl6788 gekocht en ik zie uiteraard ook als enige dirty screen. Ik heb 4 weken omruilgarantie en denk erover om hiervan gebruik te maken en inruilen op een panasonic st50
mlguys schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:43:
[...]

De tv heb ik gisteren omgeruild voor een 50st50 en wat een verschil. Als je beter beeld wilt doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Waar / in welk menu kan ik de huidige software-versie checken van onze 32PFL5507 / 50PFL5007...
Voor de eerstgenoemde is er 'n update, maar ik kan nergens 'n specifiek software-nummer vinden?

Ik kan wel updaten, maar wil eerst even Googlen naar software-nummers voordat ik dat maar 1,2,3 doe :)

Heb alle menu's / opties al doorgelopen, maar klaarblijkelijk ben ik scheel of moet het nog > dan 40"

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498273

hoi, heeft er iemand ervaring met de 42pfl 6057,vind er niets over op het internet,ook geen prijzen om te vergelijken,twijfel over deze of de panasonic tx-l47et5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332895

Hallo iedereen,

Na lang zoeken, vind ik maar geen antwoord op mijn vraag:

De Philips 42PFL4007/H12; werkt de DLNA functie daarvan out of the box of moet je nog zo'n USB adapter kopen? Met Smart TV heb ik geen baat; zo'n apps interesseren me niet; ik wil alleen graag media streamen van m'n computer..

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CLB schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:02:
Waar / in welk menu kan ik de huidige software-versie checken van onze 32PFL5507 / 50PFL5007...
Voor de eerstgenoemde is er 'n update, maar ik kan nergens 'n specifiek software-nummer vinden?

Ik kan wel updaten, maar wil eerst even Googlen naar software-nummers voordat ik dat maar 1,2,3 doe :)

Heb alle menu's / opties al doorgelopen, maar klaarblijkelijk ben ik scheel of moet het nog > dan 40"
Je kunt het ergens in het menu vinden waar je ook de upgrade mogelijkheid kunt vinden als je via 't web een update wil triggeren.

Wat je ook kunt doen is even in 't service-menu kijken. Op de AB intoetsen: "062596 en dan op de "info knop" drukken ("i" of "+" knopje).
Je krijgt een waarschuwing dat je niet in dat menu mag komen: -> Doorgaan". Daarna staat 't onder "hardware info" vermeldt.

In dat menu overigens niks veranderen zonder dat je weet wát je doet!!! Je kunt een TV daar slopen met verkeerde instellingen :o

Menu verlaten doe je met de "back" button óf de "exit" button op je AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
Voor iemand die de info niet op de normale manier kan vinden lijkt het me niet slim om in een service menu te laten bladeren...het is allemaal niet zo moeilijk hoor. Ik ben zo vrij geweest om in de handleiding van jou tv te kijken en het staat precies uitgelegd op bladzijde 49.

Voor alle duidelijkheid onderstaand de handleiding die ik gebruikt heb.

http://www.philips.nl/c/t...507h_12/prd/nl/?t=support

[ Voor 24% gewijzigd door Meivogeltje op 21-01-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik ben iemand die niet had gezien dat er na het drukken op home per pagina 2 opties waren :p
Ik moest dus op 'software-instellingen' drukken.. Dankje vriendelijk, had niet gezien dat dat kon :s

Geupdatet van Q554E-0.93.0.0 naar Q554E-0.96.0.0... Was opeens bezig en wilde niet onderbreken.

Beiden bedankt!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Meivogeltje schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:28:
Voor iemand die de info niet op de normale manier kan vinden lijkt het me niet slim om in een service menu te laten bladeren...het is allemaal niet zo moeilijk hoor. Ik ben zo vrij geweest om in de handleiding van jou tv te kijken en het staat precies uitgelegd op bladzijde 49.

Voor alle duidelijkheid onderstaand de handleiding die ik gebruikt heb.

http://www.philips.nl/c/t...507h_12/prd/nl/?t=support
Mjah.... Ik ga er vanuit (aanname) dat iemand die zich verontrust aangaande updates én firmware versies ook wel weet dat 'ie niet zomaar wat moet gaan kloten.

RTFM is voor een "Tweaker" de laatste escape, toch? _O-

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste