https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Je moet even kijken in de prefs van Photoshop op welke disk de scratch staat. Vaak staat die op je startup disk en die loopt wel eens vol, bij mij wel iig. Bij mij gebruikt PS soms wel 90 GB aan data (bij gebruik van 12MPix RAW files) om een pano in elkaar te flansen, dus aan je geheugen ligt het echt niet.
Ik heb overigens best vaak met zo'n Bokeh pano dat PS het niet goed merged, zoals ook aangegeven door @vandermark Daarom ook nog niks geshowed.
Ik heb overigens best vaak met zo'n Bokeh pano dat PS het niet goed merged, zoals ook aangegeven door @vandermark Daarom ook nog niks geshowed.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Daar kwam ik net ook achter inderdaad, ik heb de scratch op de gewone disk staan. Nu heb ik momenteel nog maar een disk helaas, dus dat moet ik binnenkort even fiksen
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Jup, dat heb ik dus nog steeds hier...zonoskar schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:16:
Nu weer eens vanaf een statief (geen balhoofd) 50 stuks met een pricewatch: Sigma 85mm f1.4 EX DG HSM (Canon) (of een oudere?) van een ander, maar ook dan krijg ik de plaatjes niet aan elkaar.
Tot nu toe met een 50mm 1.8, 18-135 IS, 18-55 IS kitlens (te leen), Sigma 85mm (te leen), Sigma 18-70 2.8-4.0 (te leen), 15-85 (te leen), 100-300 4.5-5.6, en Samyang 35mm 1.4 geprobeerd, maar in géén van die gevallen krijg ik de pano voor elkaar. Al deze lenzen lijken keer op keer teveel comma te hebben in de bokeh voor PS om het nog te herkennen en te kunnen stitchen. Daarnaast is het handmatig doen van perspectief vervorming als autostitch & blend niet werkt niet te doen...
Het lijkt toch zo'n simpel systeem als ik het andere in fimpjes zie doen, maar als het 1:1 na doe, krijg ik er geen complete pano uit. Zeker niet met een persoon, dan zit er alleen al door de wind een lading stitchfouten in op kleding die is verschoven.
Misschien eens een betere telelens proberen, ééntje zonder vervorming en die dan zonder statief in een vertikaal vlak verplaatsen, dan zou je toch redelijk geslaagde bokeh verwachten die ook niet anders is door een ander perspectief.
microsoft ice doet het veel en veel beter dan PS cs6. Ik heb een paar keer gehad dat PS er niks van bakt en ICE er een mooie pano van maakt en ook nog eens veel sneller, vergeet PS hiervoor en gebruik ICE zou ik zeggen
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Inderdaad. Volgens mij heeft het ook niks met de lens te maken. Ik gebruik een 100mm f2.8 macro en daarmee stitcht PS ook niet goed. Het gekke is dat normale pano's met een 17-40L wel gewoon altijd goed gaan. Dus PS kan het wel, maar op een of andere manier met foto's die naast en boven elkaar horen gaat het mis. Jammer dat ICE alleen voor windows is, daar heb je als Mac man niks aan of je moet het in VMware draaien.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Kan misschien te maken hebben dat je de pano's met parallax fouten maakt.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Hmmm toch maar een keer vmware fusion gaan installeren danzonoskar schreef op woensdag 19 september 2012 @ 08:28:
Jammer dat ICE alleen voor windows is, daar heb je als Mac man niks aan of je moet het in VMware draaien.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Als het je gaat om een keer alternatieve stitching software te proberen kun je ook kijken naar Hugin, daarmee stitch ik echt alles. Ik gebruik het zelf onder linux maar er lijkt ook een Mac versie te zijn. Bovendien heb ik nooit last van een scratch die 90 gig inneemt zoals een paar posts hierboven genoemd.abrakadaver schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:54:
[...]
Hmmm toch maar een keer vmware fusion gaan installeren dan
Mooie tip! Ben die software ooit wel eens tegen gekomen en heb er eigenlijk nooit meer naar om gekeken. Later weer op zoek gegaan maar kwam Microsoft ICE tegen maar is helaas vrij basic. Vanaf nu dus ook vervangen door Hugin!Visitor.q schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:29:
[...]
Als het je gaat om een keer alternatieve stitching software te proberen kun je ook kijken naar Hugin, daarmee stitch ik echt alles. Ik gebruik het zelf onder linux maar er lijkt ook een Mac versie te zijn. Bovendien heb ik nooit last van een scratch die 90 gig inneemt zoals een paar posts hierboven genoemd.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussieren over, en foto's te plaatsen, die gemaakt zijn volgens de 'Brenizer methode'.
Dus gelieve geen gewone panorama's of foto's te plaatsen.
Graag bij het plaatsen van een foto melden welke hardware je hebt gebruikt en wat de instellingen waren.
Dit topic is bedoeld om te discussieren over, en foto's te plaatsen, die gemaakt zijn volgens de 'Brenizer methode'.
Dus gelieve geen gewone panorama's of foto's te plaatsen.
Graag bij het plaatsen van een foto melden welke hardware je hebt gebruikt en wat de instellingen waren.