Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Neu, ben niet teleurgesteld. Discussie begint een beetje af te buigen nu. Er is gewoon een gevoelsverschil. Alle voorgaande versies voelden echt als een nieuwe versie. Dit voelt veel kleiner (maar misschien ben ik daar de enige in). Maakt dat het een slechte release? Dat heb ik nooit beweerd. Sterker nog, ik heb gezegd dat ik er blij mee was.
Maar laten we dit hele verhaal maar laten voor wat het is, en over tot de orde van de dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:09:
Wikipedia: Software versioning

Maar goed, blijkbaar tegen het zere been bij een hoop Apple fans.
Sorry, voor het hebben van een mening, in een discussietopic...
Of je gedraagt je als een Geert Wilders. Wel heel hard brullen maar zodra er iemand ook maar tegengas geeft dan mag het niet, zijn ze fanboys, wordt je in een hoekje gedrukt en noem al die kulsmoesjes maar op. Niet iedereen zal het met je eens zijn wat versienummering betreft. Dat is sowieso binnen de IT al iets wat leidt tot heel wat discussie. Iedereen heeft recht op een mening en iedereen heeft het recht om het wel of niet eens te zijn met een ander. Dat jij dat niet leuk vindt is jouw probleem. Dan moet je maar niet een discussie starten of daaraan mee doen. Bovenstaande zegt heel wat meer over jou dan over degenen die het niet met je eens zijn.

Versienummering is nogal omstreden (zie het stukje "Political and cultural significance of version numbers" van je Wikipedia link) want je kunt het op zoveel manieren doen die allemaal ook prima werken. Dat je gevoel wat anders zegt betekent niet dat Apple het faliekant fout doet of zo of het totaal anders moet doen. Het komt al heel anders over als je domweg zegt "voor mijn gevoel is dit meer een minor dan een major versie". Dat is een prima mening. Zoals je het had verwoord was het eerder een feit die je presenteerde waarbij je het idee wekte dat jij de goeroe der versienummering bent en dat Apple maar naar je moest luisteren want anders... Dat geldt dus ook voor bovenstaand citaat. Je wekt daarmee zelf de negatieve reacties op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb net de GM van iOS 6 geinstalleerd op mijn iPad 3. Voordat ik de update startte heb ik al mijn gegevens gebackupt naar iCloud. Nu is mijn vraag of ik de backup kan terugzeggen op iOS 6...? Wanneer ik op mijn iPad inlog op iCloud zie ik wel gewoon netjes staan dat er een backup is van ~20 minuten geleden, alleen ik zie nergens de optie om hem terug te zetten. Iemand die weet hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet bij de installatie kiezen voor icloud backupp terugzeggen en niet configureren als nieuw apparaat. #succes

• UltraSub
Ik ga niet je hele stuk meer quoten, maar doe ff normaal man.
De reden waarom ik dat stuk citeer is omdat iemand zegt dat ik moeite heb met Engels.
Als jij mensen met Wilders gaat vergelijken... :O

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
UltraSub schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 00:29:
[...]

De reden waarom ik dat stuk citeer is omdat iemand zegt dat ik moeite heb met Engels.
Trek het je niet aan, het is sowieso een oorlogsgebied hier de laatste tijd.

Qua versienummers: ik vind het gebruik van de S vreemder, als je ziet dat er tussen de 4S en 5 ook niet dermate verschillen zitten dat de een wel de oude notatie maar met S krijgt en de andere de volgende notatie.
Laat ik zeggen dat het bij Apple het allerminste van mijn problemen is (heb meer problemen met de cijfertjes die ze gebruiken in de kassa ;) ).

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Welke firmware installeren jullie voor de nieuwe iPad Wifi + 3G? Ik zie hem niet in het lijstje staan op de Apple site of ik ben blind...
iPad Wi-Fi (3rd generation)
iPad Wi-Fi + Cellular (model for ATT)
iPad Wi-Fi + Cellular (model for Verizon)
iPad 2 Wi-Fi (Rev A)
iPad 2 Wi-Fi
iPad 2 Wi-Fi + 3G (GSM)
iPad 2 Wi-Fi + 3G (CDMA)

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:27
alienfruit schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:48:
Welke firmware installeren jullie voor de nieuwe iPad Wifi + 3G? Ik zie hem niet in het lijstje staan op de Apple site of ik ben blind...

[...]
Dat is de tweede in de lijst.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Bedankt!

• Pyrone89
Wat ik nog mis is de mogelijkheid om video's via fotostream te syncen.

Ik ben daarom geswitched naar de functie van Dropbox en moet zeggen dat die top werkt.
Heb ook een snelkoppeling in mijn Dock op OSX naar die map gezet en zo werkt het echt nog veel beter dan Fotostream, die vaak nog relatief langzaam was, zelfs met een dikke SSD zoals ik hier heb.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:51
Klopt, ik zou er ook graag filmpjes op kwijt willen. Moet via Wifi toch gewoon kunnen tot een bepaald aantal mb

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Pyrone89
carpebios schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:47:
Klopt, ik zou er ook graag filmpjes op kwijt willen. Moet via Wifi toch gewoon kunnen tot een bepaald aantal mb
Vandaar de tip mbt Dropbox, dat werkt echt perfect.

Bijkomend voordeel is dat de Dropbox methode je foto's en video's in de hoogste kwaliteit upload (Fotostream comprimeert ze).

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
UltraSub schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 00:29:
Je begint wel met een erg leuk bruggetje ;)

Tja, als jij gaat brullen dat een ander geen mening mag hebben en alleen jij dan is dat wel de goden verzoeken. Wilders doet exact dat dus vandaar ook de vergelijking. Het getuigt in ieder geval niet van enige intelligentie noch respect richting een ander. Iets wat hier op het forum niet gewaardeerd wordt. Als je niet wil dat het hier een oorlogszone wordt is het handig om eens wat aan je houding te gaan doen...
Pyrone89 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 01:16:
Qua versienummers: ik vind het gebruik van de S vreemder, als je ziet dat er tussen de 4S en 5 ook niet dermate verschillen zitten dat de een wel de oude notatie maar met S krijgt en de andere de volgende notatie.
Een s zetten achter het model om het te onderscheiden van het vorig model maakt het verwarrend. Nog verwarrender wordt het als je ineens helemaal van je versienummering afstapt en het weer gewoon "iPad" noemt...zoals het eerste model. Toch werkt het prima bij de overige producten van Apple.

• monnick
  • Niet online
Ik draai sinds gisteren iOS 6 op mijn iPad 3 en heb mixed feelings.
  • Safari is echt goed verbeterd. Pagina's worden beduidend sneller geladen en de nieuwe functionaliteit om pagina's te delen via Facebook of Twitter is fijn.
  • Leuke nieuwe Clock app. Erg mooi design :)
  • Nieuwe App Store vind ik verschrikkelijk...Hij is echt baggertraag en sommige dingen werken niet eens. Nadat ik mijn iPad opnieuw geinstalleerd had wilde ik snel alle applicaties terugzetten via het tabje aankopen, maar die pagina is enorm traag en het downloadknopje werkt daar de helft van de tijd niet. Heel storend!
  • Siri is wel leuk om mee te spelen en werkt redelijk goed. Misschien dat ik het zetten van afspraken nog wel eens ga gebruiken in een serieuze situatie.
  • De nieuwe Maps applicatie vind ik niet echt een verbetering. Het kleurenpalet is misschien iets mooier dan Google Maps, maar hij lijkt wel wat trager te zijn. Verder is die 3D modus echt compleet nutteloos en werkt het bijna nergens (zelfs niet in Manhattan!).
  • Waar is de YouTube app?! Oke, het contract tussen Apple en Google mag dan verlopen zijn, maar ik wil gewoon snel een nieuwe YouTube app :(

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

monnick schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:43:
Ik draai sinds gisteren iOS 6 op mijn iPad 3 en heb mixed feelings.
  • Waar is de YouTube app?! Oke, het contract tussen Apple en Google mag dan verlopen zijn, maar ik wil gewoon snel een nieuwe YouTube app :(
App store.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:44
Youtube heeft zelf een app al uitgebracht.

http://itunes.apple.com/be/app/id544007664?mt=8

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:51
Mensen die klagen over de App store en maps. Wacht gewoon even tot hij officieel in de lucht is, dit is niet iets wat vanuit de software word bijgewerkt.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• monnick
  • Niet online
Die is alleen voor de iPhone...niks te vinden voor de iPad.

[ Voor 5% gewijzigd door monnick op 15-09-2012 21:15 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Een verzoek aan iedereen die hier post:

Typ je reactie, en wacht 10 minuten met het plaatsen van je reactie. Lees voor je het plaatst de reactie nog even door.

Ik ben helemaal voor goede discussies, maar laten we wel enig respect voor elkaar bewaren.

Launching containers into space

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 08:51
Het is voor de meesten een minor issue, maar ik vind het jammer dat de podcasts niet meer in de Music-app staan, maar in de aparte Podcasts-app.

[ Voor 4% gewijzigd door Thom2289 op 15-09-2012 22:38 ]

Verwijderd

Zijn er al mensen die iOS 6 op de iPod v4 draaien? Ik vind iOS 5 nog steeds een verslechtering ten opzichte van iOS 4 :( want alles is er gewoon trager door geworden. De hele fijne Apple experience die ik met het apparaat had is daardoor verdwenen. Volgens mij is het sowieso niet mogelijk om te downgraden toch? En ook al zou het kunnen sommige Apps hebben een nieuwe versie van iOS nodig om te kunnen functioneren.

Verwijderd

Thom2289 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:37:
Het is voor de meesten een minor issue, maar ik vind het jammer dat de podcasts niet meer in de Music-app staan, maar in de aparte Podcasts-app.
Ik las dit al eerder ergens anders, maar in de GM iOS6 die ik uit de dev center heb gedownload staan podcasts bij mij nog gewoon in de Muziek app... Onder "meer > podcasts". Ze spelen vanuit daar ook gewoon af. Wat is er dan anders nu?

• Pyrone89
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:26:
[...]

Ik las dit al eerder ergens anders, maar in de GM iOS6 die ik uit de dev center heb gedownload staan podcasts bij mij nog gewoon in de Muziek app... Onder "meer > podcasts". Ze spelen vanuit daar ook gewoon af. Wat is er dan anders nu?
Ik zie ook niet precies wat hij bedoelt. Volgens mij is het nog steeds optioneel om de losse Podcasts app te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:57:
[...]

Of je gedraagt je als een Geert Wilders. Wel heel hard brullen maar zodra er iemand ook maar tegengas geeft dan mag het niet, zijn ze fanboys, wordt je in een hoekje gedrukt en noem al die kulsmoesjes maar op. Niet iedereen zal het met je eens zijn wat versienummering betreft. Dat is sowieso binnen de IT al iets wat leidt tot heel wat discussie. Iedereen heeft recht op een mening en iedereen heeft het recht om het wel of niet eens te zijn met een ander. Dat jij dat niet leuk vindt is jouw probleem. Dan moet je maar niet een discussie starten of daaraan mee doen. Bovenstaande zegt heel wat meer over jou dan over degenen die het niet met je eens zijn.

Versienummering is nogal omstreden (zie het stukje "Political and cultural significance of version numbers" van je Wikipedia link) want je kunt het op zoveel manieren doen die allemaal ook prima werken. Dat je gevoel wat anders zegt betekent niet dat Apple het faliekant fout doet of zo of het totaal anders moet doen. Het komt al heel anders over als je domweg zegt "voor mijn gevoel is dit meer een minor dan een major versie". Dat is een prima mening. Zoals je het had verwoord was het eerder een feit die je presenteerde waarbij je het idee wekte dat jij de goeroe der versienummering bent en dat Apple maar naar je moest luisteren want anders... Dat geldt dus ook voor bovenstaand citaat. Je wekt daarmee zelf de negatieve reacties op.
Of je gedraagt je net als Jolande Sap Tofik Dibi Alexander Pechtold of Diederik Samsom Wel heel hard brullen maar zodra er iemand ook maar tegengas geeft dan mag het niet, zijn ze fanboys, wordt je in een hoekje gedrukt en noem al die kulsmoesjes maar op. Niet iedereen zal het met je eens zijn wat versienummering betreft. Dat is sowieso binnen de IT al iets wat leidt tot heel wat discussie. Iedereen heeft recht op een mening en iedereen heeft het recht om het wel of niet eens te zijn met een ander. Dat jij dat niet leuk vindt is jouw probleem. Dan moet je maar niet een discussie starten of daaraan mee doen. Bovenstaande zegt heel wat meer over jou dan over degenen die het niet met je eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:27:
[...]

Of je gedraagt je net als Jolande Sap Tofik Dibi Alexander Pechtold of Diederik Samsom Wel heel hard brullen maar zodra er iemand ook maar tegengas geeft dan mag het niet, zijn ze fanboys, wordt je in een hoekje gedrukt en noem al die kulsmoesjes maar op. Niet iedereen zal het met je eens zijn wat versienummering betreft. Dat is sowieso binnen de IT al iets wat leidt tot heel wat discussie. Iedereen heeft recht op een mening en iedereen heeft het recht om het wel of niet eens te zijn met een ander. Dat jij dat niet leuk vindt is jouw probleem. Dan moet je maar niet een discussie starten of daaraan mee doen. Bovenstaande zegt heel wat meer over jou dan over degenen die het niet met je eens zijn.
:D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:27:
[...]

Is weer gezellig hier.

Als onze politici mobieltjes zouden maken zouden we nu nog rondlopen met koelkasten. Thank god dat we daadwerkelijk slimme mensen op de ontwikkeling van iPhones en Androids hebben gezet ipv in de politiek.... ohh wacht dat is eigenlijk niet zo slim :*)

Moraal van het verhaal: we hebben het hier over telefoons, niet politieke kwesties. Dus chill de F uit een beetje ;) . Iedereen.

[ Voor 18% gewijzigd door Pyrone89 op 16-09-2012 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 08:51
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:26:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/95KKB.png

Ik kan mijn podcasts niet in de Music-app terugvinden, maar ze staan wel allemaal mooi in de podcast-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:50:
Meer mensen waarbij pushmail niet meer goed werkt? Zowel een gmail (als Exchange geconfigureerd), als een Exchange 2010 reageren soms pas na een half uur, of nog langer. Langste was 2,5 uur. Toch niet weer hetzelfde gedonder als we in 4.x hebben gehad, met dat "slapen" van wifi?
Gisteren mijn account(s) deleted en telefoon gereboot. Daarna opnieuw ingesteld. Probleem lijkt vooralsnog opgelost. :)

/edit
@hier boven, ik heb ook gewoon de podcasts in de Music app :?

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 16-09-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Raar, waar zou dit verschil door komen?

Thom2289: weet je zeker dat je de juiste versie hebt, of zit je al stiekem op iOS 7 ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb daar geen optie tot podcasts, maar ik heb dan ook geen podcasts op m'n iPhone staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Misschien is het zo dat de optie pas verschijnt als je daadwerkelijk podcasts op je device hebt staan. Kun je dat eens testen Thom2289 / CyBeR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Pyrone89 schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:27:
Misschien is het zo dat de optie pas verschijnt als je daadwerkelijk podcasts op je device hebt staan. Kun je dat eens testen Thom2289 / CyBeR? ZpAz
Nee, ook als je de applicatie hebt geïnstalleerd staat Podcasts niet in de music applicatie. Althans, hier niet.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ZpAz schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:06:
[...]

Nee, ook als je de applicatie hebt geïnstalleerd staat Podcasts niet in de music applicatie. Althans, hier niet.
Niet de app installeren, maar gewoon een podcast erop zetten zonder die app te hebben. Net zoals dat de map 'Junk mail' pas verschijnt als je daadwerkelijk junk mail hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Pyrone89 schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:45:
[...]

Niet de app installeren, maar gewoon een podcast erop zetten zonder die app te hebben. Net zoals dat de map 'Junk mail' pas verschijnt als je daadwerkelijk junk mail hebt.
Dat was ook waar ik heen wilde idd: ik heb ze niet dus de optie niet.

Zou ook wel geinig zijn als de optie wég zou gaan als je de podcast-app installeerde. Dat zou dan volgens mij de eerste keer zijn dat zoiets gebeurde.

Ok, even getest. Podcast gesynct naar m'n iPhone. Nog steeds niks in de Music app. Daarna de Podcasts app gedownload en daar stond 'ie vervolgens wel in.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
CyBeR schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:57:
[...]

Zou ook wel geinig zijn als de optie wég zou gaan als je de podcast-app installeerde. Dat zou dan volgens mij de eerste keer zijn dat zoiets gebeurde.

Ok, even getest. Podcast gesynct naar m'n iPhone. Nog steeds niks in de Music app. Daarna de Podcasts app gedownload en daar stond 'ie vervolgens wel in.
Oke, vanaf iOS 6 is dus de podcast app nodig.

Snap nog steeds niet waarom ze dat apart doen. Het werkte prima voorheen in de muziek app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:57:
[...]

Blijf het raar vinden. Ik heb de laatste iOS6 beta (de GM), podcast op m'n iPhone gezet NADAT ik de GM installeerde en GEEN Podcasts App, maar de podcast opties staat bij dus wel in het "meer" menu...
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/3V0U3u3s1X0h3r1n1S0O/IMG_1530.jpg

EDIT:
De optie gaat dus wel weg na installatie van de Podcast app:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0T0f373L2b0F351W2J2J/IMG_1531.jpg
En na verwijderen van de Podcasts app komt de optie weer terug in de Muziek app. Netjes!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm. Waarschijnlijk had jij de Podcasts optie dan voordat je naar iOS 6 upgradede, en dat had ik natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:21:
Hmm. Waarschijnlijk had jij de Podcasts optie dan voordat je naar iOS 6 upgradede, en dat had ik natuurlijk niet.
Nee, want ik heb pas na m'n upgrade naar iOS6 voor het eerst, ever, podcasts op m'n iPhone gezet. Daarvoor nog nooit gebruikt... En ik zette net voor het eerst de Podcasts app op m'n iPhone, waarna de optie verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik kreeg net wel die melding dat 't verplaatst is, nadat ik de podcasts app weer gedelete had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Bij mijn staan oude podcast gewoon in de Muziek app.

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/AEE05E91-26E0-45FD-9FE3-243236B18072-3307-000001E59D8A7618.jpg?t=1347868287

Alleen als ik nieuwe podcast binnen wil halen krijg ik een melding dat dit alleen via de nieuwe Podcast App kan.

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/A40D732B-1694-4C64-A5A0-82E0227CEB2E-3307-000001E5A400A5C3.jpg?t=1347868291

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Heb hier van het weekend ook even snel de GM geinstalleerd en ik moet zeggen dat het wel een waardige upgrade is. Alles ziet er net iets gelikter uit, er zijn een hoop nette features bijgekomen (toch een paar die ik weet te apprecieren :P)

Ik vind het wel jammer dat er nog altijd geen aflever rapporten zijn voor reguliere tekstberichtjes, maar goed, je kan niet alles hebben in het leven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zet voor in je SMS *0# en je krijgt een aflever rapportje ;)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
MetaFrame schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:55:
Zet voor in je SMS *0# en je krijgt een aflever rapportje ;)
En een ! voor T-Mobile, trouwens voor vodafone is er geen code die werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Pascal op 17-09-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik ben vooral benieuwd naar de Passbook optie. Als dit aanslaat hebben ze echt een flinke voorsprong op de rest. Nu gebruik ik Dropbox om mijn kaartjes mee te nemen, maar dan kom je nog wel eens een kassabediende tegen die het niet accepteert.

Zeker als Pathe het gaat gebruiken wordt het een hit, hoewel zij natuurlijk hun eigen app hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:52
Pyrone89 schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:10:
Ik ben vooral benieuwd naar de Passbook optie. Als dit aanslaat hebben ze echt een flinke voorsprong op de rest. Nu gebruik ik Dropbox om mijn kaartjes mee te nemen, maar dan kom je nog wel eens een kassabediende tegen die het niet accepteert.

Zeker als Pathe het gaat gebruiken wordt het een hit, hoewel zij natuurlijk hun eigen app hebben.
Kinepolis in Belgie gaat het in elk geval gebruiken, zoals je hier kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Vanaf hoelaat zou iOs 6 morgen gedownload kunnen worden?

Is dat ook pas om 19:00uur in de avond of is die al te downloaden vanaf 09:00 uur?

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 07:41
botech schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:42:
[...]

Kinepolis in Belgie gaat het in elk geval gebruiken, zoals je hier kan lezen.
Ze sturen nu al een qr code op die je kan laten scannen. Wat is dan eigenlijk nog te meerwaarde van passbook?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ronaldm3 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:15:
Vanaf hoelaat zou iOs 6 morgen gedownload kunnen worden?

Is dat ook pas om 19:00uur in de avond of is die al te downloaden vanaf 09:00 uur?
Ik denk in de avond inderdaad, Apple gaat altijd uit van Pacific Standard Time (V.S. Westkust).

Maar het zou kunnen dat ze het eerder doen om de server belasting wat te spreiden (zodat ze het ergste in Europa al gehad hebben zodra Amerika wakker wordt). Volgens mij hebben ze geen tijd bekend gemaakt dus het wordt afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Voorheen was het 1900 uur NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
CK3v1N schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:22:
[...]

Ze sturen nu al een qr code op die je kan laten scannen. Wat is dan eigenlijk nog te meerwaarde van passbook?
Dat je al je tickets op 1 plaats hebt en niet in je mail hoeft te gaan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
TranceSetter schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:37:
[...]

Dat je al je tickets op 1 plaats hebt en niet in je mail hoeft te gaan zoeken :)
Je hoeft eigenlijk helemaal niet te zoeken dankzij geofencing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Gewoon je 'foon tevoorschijn floepen, effe knoppie duwen en laten scannen, lijkt me geweldig. Maar Android doet dat waarschijnlijk al jaren...

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 18-09-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:47
Phuncz schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:10:
Gewoon je 'foon tevoorschijn floepen, effe knoppie duwen en laten scannen, lijkt me geweldig. Maar Android doet dat waarschijnlijk al jaren...
Niets eens nodig! Is locatie based. Dus op een bepaalde tijd / locatie kan hij automatisch je ticket tevoorschijn toveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hoe weet ie dan dat ik op dat moment aan de entree sta ? Of blijft hij een half uur aan staan ? Ik begrijp dat een Geofence rond het gebouw geplaatst wordt, maar ik zie ze die nog niet rond de ticketbalies plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Phuncz schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:10:
Hoe weet ie dan dat ik op dat moment aan de entree sta ? Of blijft hij een half uur aan staan ? Ik begrijp dat een Geofence rond het gebouw geplaatst wordt, maar ik zie ze die nog niet rond de ticketbalies plaatsen.
Op basis van GPS en tijd? Zo lastig lijkt mij het toch niet voor te stellen. Je iPhone tovert dan je boarding ticket op je lockscreen en padaboem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je moet m nog wel even swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik hoop dat de Google Maps app van Google zelf snel komt. Op 9 to 5 Mac is al ontdekt dat het een flinke achteruitgang is.

Ook vind ik het een beetje vreemd dat Apple continue heeft lopen zeggen dat Android / Google zaken steelt, maar ondertussen zijn zij toch echt degene die de laatste 2 updates heeft lopen jatten.

In iOS 5 was het notificatiecentrum aan de beurt, in iOS 6 Maps (hoewel dat een grensgeval is, aangezien het technisch al op de iOS beschikbaar was) en Panorama. Hoop dat die argumenten over het jatten dan nu eindelijk eens stoppen. Als ze het al hadden gejat dan doet Apple het inmiddels net zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Pyrone89 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:59:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik hoop dat de Google Maps app van Google zelf snel komt. Op 9 to 5 Mac is al ontdekt dat het een flinke achteruitgang is.

Ook vind ik het een beetje vreemd dat Apple continue heeft lopen zeggen dat Android / Google zaken steelt, maar ondertussen zijn zij toch echt degene die de laatste 2 updates heeft lopen jatten.

In iOS 5 was het notificatiecentrum aan de beurt, in iOS 6 Maps (hoewel dat een grensgeval is, aangezien het technisch al op de iOS beschikbaar was) en Panorama. Hoop dat die argumenten over het jatten dan nu eindelijk eens stoppen. Als ze het al hadden gejat dan doet Apple het inmiddels net zo hard.
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

't is zowel een vooruitgang als een achteruitgang.

Vooruitgang in dat 't vector-gebaseerde maps zijn in plaats van de raster maps van Google.

Achteruitgang in dat er geen street view is en minder PoI's.

Maar goed, Google zal hun eigen Maps app uitbrengen een dezer dagen, net zoals ze al met YouTube hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Is iOS 6 eigenlijk over the air of moet dat weer via iTunes omdat het een major update is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Pyrone89 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:59:

Al die argumenten over jatten? Jij slingert weer even een negatieve opmerking de lucht in zodat mensen er weer op gaan happen. Het begint nu echt een beetje op trollen te lijken.

Google Maps op iOS 5 is zeer beperkt en mist inderdaad wat functies die op Android wel beschikbaar zijn. Ik heb de kaarten app van Apple nog niet echt geprobeerd, maar op hoeveel manieren kun je een plattegrond weergeven? Bovendien gebruiken ze de kaarten van TomTom. Die zitten volgens mij iets langer in de kaarten dan Google. Ik geloof best dat de kaarten app nog door ontwikkeld zal worden. Misschien handig om aan te geven wat er dan zo'n achteruitgang is.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

CyBeR schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:11:

Vooruitgang in dat 't vector-gebaseerde maps zijn in plaats van de raster maps van Google.
Google zou ook vrij gemakkelijk raster maps moeten kunnen bieden. De WebGL versie van maps.google.com is namelijk raster (en de brondata uiteraard). Waarschijnlijk heeft Apple die moeite niet meer genomen omdat ze al langer met een eigen variant bezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Maps moet nog enorm groeien, potentie zit er zeker in, maar nu nog verder uitwerken en "perfect" zien te krijgen. Als navigatie is het nog verre van af, geen snelheidsmeter, het noorden is wijst altijd naar boven, wegbewijzering loopt enorm achter op hetgeen gebeurt op het scherm en nog vele andere kleine punten.
Download de Google maps voor backup :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
BillSpaarbank schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:13:
[...]

Al die argumenten over jatten? Jij slingert weer even een negatieve opmerking de lucht in zodat mensen er weer op gaan happen. Het begint nu echt een beetje op trollen te lijken.
Euh, kijk eens om je heen. Jij bent de enigste die het zo opvat.

We zijn hier gewoon een inhoudelijke discussie aan het voeren over Apple Maps vs Google Maps naar aanleiding van het 9 to 5 Mac artikel.
Tom schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:14:
[...]

Google zou ook vrij gemakkelijk raster maps moeten kunnen bieden. De WebGL versie van maps.google.com is namelijk raster (en de brondata uiteraard). Waarschijnlijk heeft Apple die moeite niet meer genomen omdat ze al langer met een eigen variant bezig waren.
Mogelijk heeft het te maken met specifieke wensen omtrent datagebruik. Ik weet niet of er een groot verschil in dataverbruik zit tussen vector en raster.

[ Voor 32% gewijzigd door Pyrone89 op 18-09-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tom schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:14:
[...]

Vector.

En dat is waar, maar Google's maps hebben nog een ander nadeel, namelijk dat ze (Apple) er geen turn-by-turn navigatie mee mogen doen. En zo zijn er nog wel meer zaakjes die Apple graag wil doen maar niet kunnen omdat Google 't ze niet toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
CyBeR schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:18:
[...]

Vector.

En dat is waar, maar Google's maps hebben nog een ander nadeel, namelijk dat ze (Apple) er geen turn-by-turn navigatie mee mogen doen. En zo zijn er nog wel meer zaakjes die Apple graag wil doen maar niet kunnen omdat Google 't ze niet toestaat.
Op dit soort punten zou ik willen dat Apple en Google elkaar de hand toereiken en stoppen met kinderachtig te doen.

Google met dit punt , Apple met het expres langer laten duren van de review procedure voor Google Apps etc etc etc.

Nu weet ik niet of bovenstaande geruchten allemaal waar zijn, maar hoe dan ook moet de strijd nu echt eens kappen en in het voordeel van de consument worden uitgevochten ipv elkaar proberen onderuit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Pyrone89 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:16:
[...]

Euh, kijk eens om je heen. Jij bent de enigste die het zo opvat.

We zijn hier gewoon een inhoudelijke discussie aan het voeren over Apple Maps vs Google Maps naar aanleiding van het 9 to 5 Mac artikel.
Die discussie is ook prima, het ging mij over de opmerking over het jatten. Maar misschien ben ik inderdaad de enige die het zo opvat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Volgens mij zit er een keiharde bug in iOS 6. Op mijn iPad heb ik altijd een beveiliging dmv 4 digits zitten als ik hem ontwaak. Als ik Siri enable maar wel uitzet dat Siri vanaf het lockscreen gebruikt kan worden, dan kan ik hem toch wel gebruiken vanaf het lockscreen. Als je dan bijv "start Safari" zegt tegen Siri start hij gewoon Safari op en wordt het wachtwoord omzeild...beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Maar kun je daarna bij het home screen? En werkt 'Start photos' of 'Start messages' ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
De nieuwe Apple Maps zuigt echt zwaar de pan uit. Geen OV-tijden meer :(. Ik probeerde op 'fietsenmaker' te zoeken (want mijn band was lek én vandaar dus ook dat ik met de bus moest) maar hij vind dus gewoon hélemaal niks.
Ik heb nog niet meer geprobeerd, maar ik vermoed dat dit met alle bedrijven/instanties etc. het geval is. Dit zal natuurlijk wel beter worden in de verloop van tijd, maar het is wel echt focking irritant.

iOS6 is geweldig, maar die nieuwe maps applicatie is echt de grootste failure sinds de 'fat' nano, dunne shuffle zonder knoppen en G4 cube.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
monnick schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:37:
Volgens mij zit er een keiharde bug in iOS 6. Op mijn iPad heb ik altijd een beveiliging dmv 4 digits zitten als ik hem ontwaak. Als ik Siri enable maar wel uitzet dat Siri vanaf het lockscreen gebruikt kan worden, dan kan ik hem toch wel gebruiken vanaf het lockscreen. Als je dan bijv "start Safari" zegt tegen Siri start hij gewoon Safari op en wordt het wachtwoord omzeild...beetje vreemd.
Net even geprobeerd op mijn iPhone, maar daar krijg ik keurig de melding om eerst te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
RobbieB schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:48:
De nieuwe Apple Maps zuigt echt zwaar de pan uit. Geen OV-tijden meer :(. Ik probeerde op 'fietsenmaker' te zoeken (want mijn band was lek én vandaar dus ook dat ik met de bus moest) maar hij vind dus gewoon hélemaal niks.
Ik heb nog niet meer geprobeerd, maar ik vermoed dat dit met alle bedrijven/instanties etc. het geval is. Dit zal natuurlijk wel beter worden in de verloop van tijd, maar het is wel echt focking irritant.

iOS6 is geweldig, maar die nieuwe maps applicatie is echt de grootste failure sinds de 'fat' nano, dunne shuffle zonder knoppen en G4 cube.
Je bent niet de enige

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Inderdaad, dik 2.500 van de 5.100 denken er blijkbaar zelfs over om nog niet naar iOS 6 te gaan alleen al vanwege dit.

Als Apple wil dat we iOS 6 downloaden kunnen ze beter heel snel de Google Maps app van Google door hun review process loodsen :P

• me_mrtn
Er is altijd nog een mobiele website van Google Maps.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

RobbieB schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:48:
...de grootste failure sinds de 'fat' nano, dunne shuffle zonder knoppen en G4 cube.
Dé Cube een fail ?! :X

Afbeeldingslocatie: http://archive.arstechnica.com/reviews/4q00/g4cube_cd/images/cube-front-big.jpg

Hoe cool is dat ding nietwel ? De Mac Mini van lang vervlogen tijden.

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:36
Vandaag de Big Day IOS 6
Ik denk zo rond 18:00h :)

• Ryan_
  • Laatst online: 18:18
Waarschijnlijk 19u :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben weer aan het downgraden naar iOS 5 (nu het nog kan). Apple Maps is ten opzichte van Google Maps echt een heel teleurstellend product. In Nederland red ik me er misschien nog wel mee, maar ik ga over twee maanden naar China. Op de plek waar ik kom heeft Google Maps een rijkheid van details aan informatie, Apple Maps is daar praktisch leeg.

Jammer dat de nieuwe focus van Apple kennelijk niet meer de product ervaring is, maar vooral vechten tegen de concurrent dmv rechtzaken en dit soort onzin.

iOS 5 Google Maps
Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/IMG_0018.PNG

versus iOS 6 Apple Maps
Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/IMG_4313.PNG

De iOS 5 is inderdaad gemaakt op m'n iPad. Het niet zo dat als ik verder inzoom op Apple Maps er meer details te voorschijn komen. Complete wegen ontbreken volledig. Dit bleek een half jaar geleden bij de eerste beta ook zo te zijn, maar toen was het nog maar een beta. Dit is final :{

[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 19-09-2012 08:55 ]

🌞🍃

• talin
  • Laatst online: 16:40

talin

ES-MA

Datafeest schreef op woensdag 19 september 2012 @ 08:53:
Ik ben weer aan het downgraden naar iOS 5 (nu het nog kan). Apple Maps is ten opzichte van Google Maps echt een heel teleurstellend product. In Nederland red ik me er misschien nog wel mee, maar ik ga over twee maanden naar China. Op de plek waar ik kom heeft Google Maps een rijkheid van details aan informatie, Apple Maps is daar praktisch leeg.

Jammer dat de nieuwe focus van Apple kennelijk niet meer de product ervaring is, maar vooral vechten tegen de concurrent dmv rechtzaken en dit soort onzin.

iOS 5 Google Maps
[afbeelding]

versus iOS 6 Apple Maps
[afbeelding]

De iOS 5 is inderdaad gemaakt op m'n iPad. Het niet zo dat als ik verder inzoom op Apple Maps er meer details te voorschijn komen. Complete wegen ontbreken volledig. Dit bleek een half jaar geleden bij de eerste beta ook zo te zijn, maar toen was het nog maar een beta. Dit is final :{
En dat is de enige reden waarom je gaat downgraden?
dan zijn er toch wel nog betere en gratis apps met kaarten??

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Datafeest schreef op woensdag 19 september 2012 @ 08:53:
Oogklepjes-af-mode please ? De advocaten staan in de rechtzaal en de techneuten zitten op kantoor.

Google maps bestaat hoeveel jaar ?
Apple maps bestaat hoe lang ? Kost tijd en dus niet meer dan logisch dat Google meer te bieden heeft.
Apple hoopt op een andere insteek via de API.

• kamerplant
  • Niet online
talin schreef op woensdag 19 september 2012 @ 08:59:
[...]

En dat is de enige reden waarom je gaat downgraden?
dan zijn er toch wel nog betere en gratis apps met kaarten??
Nou niet dat ik weet. Ja er zijn wel half gare Open Street Map Apps die het allemaal net niet lekker doen, maar een goede Google Maps App heb ik nog nooit gezien.
Het ding is ook dat er nauwelijks redenen zijn om te upgraden. iOS 6 is niet vernieuwend.

🌞🍃

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:00:
[...]

Oogklepjes-af-mode please ? De advocaten staan in de rechtzaal en de techneuten zitten op kantoor.

Google maps bestaat hoeveel jaar ?
Apple maps bestaat hoe lang ? Kost tijd en dus niet meer dan logisch dat Google meer te bieden heeft.
Apple hoopt op een andere insteek via de API.
Als dat tijd kost en men daar nu dus nog niet is, waarom pushed Apple nu dan een niet-compleet product naar miljoenen klanten? Het gaat hier niet over een onzin appje, maar over een core-functie van zo'n telefoon.

Ik vind het alleen opmerkelijk en op zich boeit het me weinig. iOS 5 werkt prima.

🌞🍃

Verwijderd

De core functie is bellen, doet ie prima.

De licentie met Google was voorbij, ze hebben(/moesten) een eigen oplossing.
Alternatief: talloze navigatie apps.

• kamerplant
  • Niet online
Wat een Apple fanboys :'). Apple was toch altijd het bedrijf van "oog voor details"? Maar als er iets minder perfect is mag dat vooral niet worden benoemd :').

🌞🍃

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:07:
De core functie is bellen, doet ie prima.

De licentie met Google was voorbij, ze hebben(/moesten) een eigen oplossing.
Alternatief: talloze navigatie apps.
Oh kom op, je laat je hier wel heel erg kennen. Maps is op dit moment gewoon niet goed genoeg en dat mag best gezegd worden. Ondanks de talloze kleine verbeteringen in OS6 heeft Apple zich teveel laden leiden door patentoorlog met Google. Zonde omdat nu eindgebruikers de dupe worden en het moeten doen met software wat nog niet een volwaardig alternatief bied.

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Is er een losse Google Maps app officieel aangekondigd eigenlijk?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Datafeest schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:01:
[...]Het ding is ook dat er nauwelijks redenen zijn om te upgraden. iOS 6 is niet vernieuwend.
Niet vernieuwend ? Vreemd er zat anders toch meer leuks in iOS dan enkel de andere Maps app. Het is misschien weer tijd om een lijstje op te noemen die we punt voor punt kunnen ophemelen en afschieten !
Datafeest schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:13:
Wat een Apple fanboys :'). Apple was toch altijd het bedrijf van "oog voor details"? Maar als er iets minder perfect is mag dat vooral niet worden benoemd :').
Wat een dooddoener, mensen meteen fanboys noemen omdat ze hun mening verdedigen. Wat voor fanboy ben jij dan ? Of gaat die vlieger dan ineens niet meer op ?

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 19-09-2012 09:53 ]

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:32:
Is er een losse Google Maps app officieel aangekondigd eigenlijk?
Niet dat ik weet.
wel beschikbaar via internet. Via deze website kan je makkelijk een soort van web-app van maken.

[ Voor 13% gewijzigd door RSD1982 op 19-09-2012 09:54 ]

• kamerplant
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:52:
[...]

Niet vernieuwend ? Vreemd er zat anders toch meer leuks in iOS dan enkel de andere Maps app. Het is misschien weer tijd om een lijstje op te noemen die we punt voor punt kunnen ophemelen en afschieten !
Jawel hoor. Maar behalve iCloud tabs heb ik geen veranderingen kunnen vinden waarvan ik vind dat deze voor mij de moeite waard zijn. Dan noem ik dat niet vernieuwend. Alsnog ben ik erg tevreden met hoe iOS is hoor, maar dan ben je nog niet gelijk vernieuwend.

🌞🍃

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Apple Maps
Ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook erg tegenvalt van Apple. Het product is simpelweg nog niet af. En ik vind het niet meer dan logisch dat hier mensen over klagen. Als je net zoals ik deze app bijna dagelijks gebruikt kan ik me voorstellen dat dit een reden is om niet te upgraden naar iOS6.

Het is nu wachten op een Google Maps-app. Waarschijnlijk zijn we dan wel de integratie in het OS kwijt. Vanuit de contacten-app zul je standaard naar de Apple-maps app gestuurd worden.

...less is more

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Maar waarschijnlijk kun je wel vanuit de Google Maps app weer in je contacten bladeren. Ik zet ze er gewoon allebei op (als de Google Maps App uit komt).

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zelf heb ik geen iPhone maar ik heb toch moeite om te bedenken waarom je dagelijks Maps nodig hebt. Kunnen jullie dat eens vertellen waarom je die app zo vaak nodig hebt ?

• xzip22
  • Laatst online: 09-09 17:54
Is het niet zo dat apps van andere ontwikkelaars niet direct mogen concurreren of gelijkenissen hebben met Apple's eigen apps. Een Maps app van Google lijkt mij wel een directe concurrent van de eigen Apple Maps App. Ik zou het wel jammer vinden, want heb "Google Maps App" wel altijd met veel plezier gebruikt. Vooral streetview is geniaal, even van te voren een locatie bekijken of iemand laten zien hoe een locatie eruit ziet.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Phuncz schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:15:
Zelf heb ik geen iPhone maar ik heb toch moeite om te bedenken waarom je dagelijks Maps nodig hebt. Kunnen jullie dat eens vertellen waarom je die app zo vaak nodig hebt ?
Dagelijks is een groot woord, maar soms loop ik wel eens in een stad en met Google maps kun je dan wel heel makkelijk de dichtstbijzijnde Grand Cafe/telecomwinkel/breipatronenzaak/etc vinden, inclusief reviews als je dat wilt.

Dat van die add to home screen is geen gekke optie trouwens.

• kamerplant
  • Niet online
Opzoeken wat de dichtsbijzinder supermarkt is als ik ergens ben. Opzoeken waar ik naartoe moet lopen of fietsen als iemand een adres heeft gegeven, of als ik een afspraak ergens heb. In het buitenland om überhaupt niet de weg kwijt te raken. Om locaties te bewaren waar je bent geweest en later terug wilt komen.
Juist dat Google Maps in het buitenland zo goed werkt is echt ideaal. Niet voor iedere vakantie een nieuwe dure licentie kopen (wel een sim kaartje maar OK).

🌞🍃

• talin
  • Laatst online: 16:40

talin

ES-MA

Datafeest schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:01:
[...]

Nou niet dat ik weet. Ja er zijn wel half gare Open Street Map Apps die het allemaal net niet lekker doen, maar een goede Google Maps App heb ik nog nooit gezien.
Het ding is ook dat er nauwelijks redenen zijn om te upgraden. iOS 6 is niet vernieuwend.
duidelijk!
ik weet hoe de google maps nu er uit ziet en hoe gedetailleerd deze is maak er zelf ook veelvuldig gebruik van en als ik dan die apple kaarten zie, is dat magertjes.

ik heb ook de google earth app er op staan, daar kan ik ook veel mee.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• UltraSub
Die app is mijn telefoonboek/gouden gids. Levert adresgegevens en als je een bedrijf moet bellen zoek je ze daar op en belt vanuit de app. Dat werkt nu voor geen meter meer. Ik heb 10 bedrijfjes geprobeert, en maar 1 gevonden. Zoek ik het bedrijf waar ik werk (groot, >5000 werknemers) op, dan wordt dat wel gevonden, maar de locatie waar de pin dropped zit er gewoon 800 meter naast.

Was te verwachten, maar ik kan goed begrijpen dat mensen niet upgraden.
Nu maar hopen dat Apple een Google Maps app niet blocked of gaat hinderen in het review proces.

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:33

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

ik heb dat maps werkelijk waar pas eer gister voor het eerst gebruikt,. wist niet eens dat de ov tijden erin stonden. had mij laatst flink kunnen helpen omdat de connexion app zuigt. Maar voor mijn navigatie gebruik ik toch tomtom. voor mij geen reden om niet te upgraden. wel ben ik benieuwd hoe snel ze naast google komen qua functies en gebruikersgemak. de youtube app ga ik wel missen.. maar ook die gebruik ik niet dagelijks.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De kaarten van Apple Maps komen van Tomtom toch? Hoe gaat het navigeren ermee, wijkt dat sterk af van Tomtom's software?

• MarkW800i
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:42:
De kaarten van Apple Maps komen van Tomtom toch? Hoe gaat het navigeren ermee, wijkt dat sterk af van Tomtom's software?
Gaat prima. Je ziet alleen dat het nog erg in de kinderschoenen staat. Geen huidige snelheid aanduiding, geen alternatieve routes ed. Meest irritante is constante data verbinding. In het buitenland heb je er dus weinig aan.
Leuk als je soms navigatie nodig hebt binnen Nederland, maar geen vervanging voor TomTom (Nog).

Of de routes die de software kiest hetzelfde zijn als TomTom kan ik niet zeggen. :)
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Let op:
• Het is niet toegestaan om te vragen om UDID's te registreren, of hierin te handelen.
• Links om iOS 6 te downloaden buiten Apple's site zijn niet toegestaan.