in IOS5 kregen we volgens mij rond beta 4 de nodige UI changes die o.a. de lelijke folder-achtergrond vervangde voor degene die we nu nog steeds hebben..
Ik mag hopen dat dit voor iOS6 ook geldt. De buttons in de AppStore zijn bijvoorbeeld niet goed afgewerkt en ik vind nog steeds dat alle apps consitent moeten zijn op UI gebied. Overal een gelijk-soortige tabbar en titlebar, gelijksoortige knoppen e.d.
En die gekleurde top-bar is afschuwelijk! Ze hebben gewoon een semi-transparante balk eroverheen gegooid, niet eens de moeite genomen om het achter de tekst te plaatsen. Afschuwelijk!
Edit: ik ben developer, en ben bezig met een nieuwe app. Wat ik merkte is dat Apple automatisch de bovenste balken van de apps een ronding meegeeft. Dit heb je niet meer zelf in de hand. Heb dit nog nergens beschreven zien staan, maar dit is dus een nieuwe 'feature'. Niet heel storend, maar in sommige gevallen lijkt het me niet wenselijk. Merk nu ook op dat alle default-iOS apps ook die ronding hebben die ze eerst niet hadden..
In deze screenshot is het ook te zien bij Safari. Naast dat de normaal grijze balk zwart is, zie je dat het nu ook een ronding heeft:
[
Voor 37% gewijzigd door
Dannydekr op 26-06-2012 10:54
]
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.