Staat je pushmail uit? Bij mij hetzelfde maar ik heb push uitgezet ivm batterijbesparing. Via de gmail-app komt de mail wel gelijk binnenManke schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 21:36:
meer mensen problemen met gmail push in de iphone mail applicatie op een iphone4?
als ik mail krijg, wordt de badge van de gmail app geupdate, maar van de mail app niet.
Kan iemand mij vertellen of het downloaden van apps op meerdere apparaten tegelijk uit te zetten is.
Wil niet dat als ik op de iPad een app installeer deze ook direct op mn iPhone staat.
Wil niet dat als ik op de iPad een app installeer deze ook direct op mn iPhone staat.
Hij deed het soms, de notificatie kwam dan veel te laat, na stand-by of na de mail push instellingen veranderd te hebben.Ener103 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 21:55:
[...]
Staat je pushmail uit? Bij mij hetzelfde maar ik heb push uitgezet ivm batterijbesparing. Via de gmail-app komt de mail wel gelijk binnen
Heb dat ook maar gedaan, mail push uitgezet en gmail push aangelaten.
Zoveel batterij verbruikt push toch niet? Er is maar 1 push service in het geheugen en die verbruikt amper wat (afaik)
Ik heb een ip5. Vond het accuverbruik aan de hoge kant. Las ik op tweakers dat pushmail uitzetten kon helpen. En bij mij werkt het. Doe nu langer met de accu.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Geef dan gewoon het antwoord
.

[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 20-01-2013 10:41 ]
Het is niet de service die batterij zuipt, maar de data connectie die telkens gemaakt wordt.Manke schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:05:
[...]
Hij deed het soms, de notificatie kwam dan veel te laat, na stand-by of na de mail push instellingen veranderd te hebben.
Heb dat ook maar gedaan, mail push uitgezet en gmail push aangelaten.
Zoveel batterij verbruikt push toch niet? Er is maar 1 push service in het geheugen en die verbruikt amper wat (afaik)
Dit is een opzoekvraagjenoteboeki schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:02:
Kan iemand mij vertellen of het downloaden van apps op meerdere apparaten tegelijk uit te zetten is.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Thanks had al gezocht en ook bij deze instelling geweest op de iPad waar Apps syncen uit stond, dus dacht dat het goed moest zijn zo...Hoedje schreef op zondag 20 januari 2013 @ 10:43:
[...]
Dit is een opzoekvraagjeJe kan het vinden onder Instellingen --> iTunes en App Stores --> Apps.
Natuurlijk moet je dit dan ook uitzetten op de iPhone,

Gek genoeg heeft het helemaal leeg laten lopen van mijn iPhone het probleem verholpenTracking Cookie schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:26:
..
Wederom heeft de wifi het begeven
Kon eerst niet verbinden met het draadloos netwerk, dus ik denk: zet wifi even aan en uit. Poef, wifi switch grijs..
Netwerkinstellingen resetten, factory reset en restore naar backup heeft helaas niet geholpen. Kan er weer mee terug naar de winkel..
Eerste keer was door de update naar iOS6, naar de winkel gegaan en kreeg netjes een nieuw toestel.
Kleine kans dat twee maanden naar dato de wifi het begeeft door de iOS6 update, zal wel twee verkeerde exemplaren hebben gehad.

De ip4s van mijn vrouw had ook last van de grey-out wifi button na update naar ios6Tracking Cookie schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:44:
[...]
Gek genoeg heeft het helemaal leeg laten lopen van mijn iPhone het probleem verholpen
Veel gegoogled en allerlei tips opgevolgd. Tot aan het in de vriezer leggen toe.
Uiteindelijk hielp niks. Bij de apple-store omgeruild voor een nieuwe (refurbished)
Blij dat het voor jou wel geholpen heeft.
verbruikt altijd nog minder dan de apps open laten staan voor berichten.Phuncz schreef op zondag 20 januari 2013 @ 10:17:
[...]
Het is niet de service die batterij zuipt, maar de data connectie die telkens gemaakt wordt.
maar push blijft toch in verbinding met apple? er wordt alleen data verzonden bij een berichtje, hier verbruikt het weinig met wifi en push aan. 1 dag en 10 uur standby, waarvan 5-6uur normaal gebruik
Apps staan niet "open". Alle apps staan in standby na een bepaalde tijd, behalve als er een uitzondering aan het OS wordt gevraagd zoals GPS, muziek, dataverbinding op de achtergrond (streams). Push wordt via Apple verstuurd, waarna de telefoon wakker wordt en de melding afhandelt.Manke schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:55:
[...]
verbruikt altijd nog minder dan de apps open laten staan voor berichten.
maar push blijft toch in verbinding met apple? er wordt alleen data verzonden bij een berichtje, hier verbruikt het weinig met wifi en push aan. 1 dag en 10 uur standby, waarvan 5-6uur normaal gebruik
Ik weer niet of dit de juiste plaats is om het te posten maar ik vind geen beter passend topic.
Ik heb nu een week een iPhone en ben opzoek naar een app om mijn Bluetooth te beheren. Na wat zoek werk op het internet lijkt het dat Apple niet wil dat Apps controlen hebben over Bluetooth en de paar Apps die hier over zijn geweest zijn allang banned.
Nu is mijn vraag hoe beheren jullie je Bluetooth? Laten jullie die altijd constant aan staan of zetten jullie die alleen aan als je ze nodig hebt (bij mij dus als ik in de auto zit).
Ik heb nu een week een iPhone en ben opzoek naar een app om mijn Bluetooth te beheren. Na wat zoek werk op het internet lijkt het dat Apple niet wil dat Apps controlen hebben over Bluetooth en de paar Apps die hier over zijn geweest zijn allang banned.
Nu is mijn vraag hoe beheren jullie je Bluetooth? Laten jullie die altijd constant aan staan of zetten jullie die alleen aan als je ze nodig hebt (bij mij dus als ik in de auto zit).
Blijft aan. In het weekend niet nodig, dus dan is ie uit.Nactive schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:34:
Ik weer niet of dit de juiste plaats is om het te posten maar ik vind geen beter passend topic.
Bij mij staat deze constant aan; dag in, dag uit. Anders moet ik er aan gaan denken als ik de auto instap en dat zou ik gewoon vergeten. Dus gewoon de hele dag aan.Nactive schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:34:
Have Fun Funske
Of je moet willen jailbreaken (tzt als je een 4s of 5 hebt)Nactive schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:34:
dus alles steeds obsessief afsluiten hoeft niet om sap te besparenme_mrtn schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:04:
[...]
Apps staan niet "open". Alle apps staan in standby na een bepaalde tijd, behalve als er een uitzondering aan het OS wordt gevraagd zoals GPS, muziek, dataverbinding op de achtergrond (streams). Push wordt via Apple verstuurd, waarna de telefoon wakker wordt en de melding afhandelt.
Inderdaad, anders stond Apple niet regelmatig bovenaan in de batterijtesten:
http://www.anandtech.com/show/6330/the-iphone-5-review/13
http://www.anandtech.com/show/6330/the-iphone-5-review/13
Een vraagje,
ik zit op m'n iPhone te facebooken en te chatten met iemand, je hebt een heel gesprek gevoerd en je legt je iPhone weg. Je pakt je ipad en ze haalt hem uit het lockscherm en ping ping ping alle ontvangen tekst komt op de ipad waar ik telkens moet kiezen tussen sluiten of kiezen. Voor elke zin die je ge-entered hebt krijg je zo'n popup. Dat kunnen er heel veel zijn na een lang gesprek. Kan je ergens instellen dat die popup niet komt als je dat gesprek op een ander ios apparaat hebt gevoerd?
ik zit op m'n iPhone te facebooken en te chatten met iemand, je hebt een heel gesprek gevoerd en je legt je iPhone weg. Je pakt je ipad en ze haalt hem uit het lockscherm en ping ping ping alle ontvangen tekst komt op de ipad waar ik telkens moet kiezen tussen sluiten of kiezen. Voor elke zin die je ge-entered hebt krijg je zo'n popup. Dat kunnen er heel veel zijn na een lang gesprek. Kan je ergens instellen dat die popup niet komt als je dat gesprek op een ander ios apparaat hebt gevoerd?
Ik heb de laatste tijd last dat mijn i5 ineens vraagt om simkaart plaatsen...

iemand dit ook? Voor 6.0.2 had ik er nog geen last van. Misschien moet ik maar gewoon naar Amsterdam terug gaan want ontdekte ook een paar scuffs, maar vond het niet noemenswaardig genoeg.

iemand dit ook? Voor 6.0.2 had ik er nog geen last van. Misschien moet ik maar gewoon naar Amsterdam terug gaan want ontdekte ook een paar scuffs, maar vond het niet noemenswaardig genoeg.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Heb je al eens geprobeerd je simkaart er uit te halen en opnieuw er in te steken?
Het gebeurt wel eens dat hij een klein stukje verschuift en niet altijd lekker contact maakt, even aanduwen en het werkt weer.
Het gebeurt wel eens dat hij een klein stukje verschuift en niet altijd lekker contact maakt, even aanduwen en het werkt weer.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik heb plotseling een probleem met mijn iPhone 5. Van de een op de andere dag maakt hij geen verbinding meer met het thuisnetwerk. Heel sporadisch wel, en dat werkt hij heel even, als hij al werkt. Daarna valt ie weer weg en grijpt ie terug op mijn mobiele dataverbinding. Heb de telefoon inmiddels bijna twee maanden en sinds een week dit probleem.
Netwerkinstellingen resetten, modem herstarten, niets werkt vooralsnog. Mensen hier die er ervaring mee hebben?
Netwerkinstellingen resetten, modem herstarten, niets werkt vooralsnog. Mensen hier die er ervaring mee hebben?
Een collega van mij heeft dat ook.Biejor schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 20:27:
Ik heb plotseling een probleem met mijn iPhone 5. Van de een op de andere dag maakt hij geen verbinding meer met het thuisnetwerk. Heel sporadisch wel, en dat werkt hij heel even, als hij al werkt. Daarna valt ie weer weg en grijpt ie terug op mijn mobiele dataverbinding. Heb de telefoon inmiddels bijna twee maanden en sinds een week dit probleem.
Zo heb nu 6.1 beta 5 erop gezet. Net optijd voordat hij verloopt 
Wel gek, want heb de ipsw van CDMA model, mijn iPhone 5 komt uit Apple Store Duitsland
Wel gek, want heb de ipsw van CDMA model, mijn iPhone 5 komt uit Apple Store Duitsland
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
En heeft hij een oplossing gevonden misschien?
Heb hem nu op m'n iPhone 5 staan. Valt het jullie ook op dat het volume een boost heeft gekregen? Heb het nergens gelezen maar heb het idee dat de iPhone ineens een stuk harder kan.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Veel LTE providers erbij, maar Nederland nog niet.PBP schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:08:
iOS 6.1 is uit
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Naar mijn persoonlijke beleving gaat hij eerder zachterMr Ton schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:35:
Heb hem nu op m'n iPhone 5 staan. Valt het jullie ook op dat het volume een boost heeft gekregen? Heb het nergens gelezen maar heb het idee dat de iPhone ineens een stuk harder kan.
Er is ook nog geen LTE in NL met uitzondering van plaatselijke universiteitsprojecten in samenwerking met de providers maar dat kan je individueel instellen.BtM909 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:43:
[...]
Veel LTE providers erbij, maar Nederland nog niet.
[ Voor 32% gewijzigd door BombaAriba op 28-01-2013 20:44 ]
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
6.1 geïnstalleerd. Wat me eigenlijk meteen opviel, was dat het scherm merkbaar sneller aangaat bij het indrukken van de home button. Eerst was het *klik* op button, vinger weg... *plop* scherm aan.
Nu druk ik de knop in en gaat het scherm aan terwijl ik de knop nog niet heb losgelaten..
Nu druk ik de knop in en gaat het scherm aan terwijl ik de knop nog niet heb losgelaten..
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Zijn de update-servers een beetje te doen? Anders dan kan ik, zeker gezien de korte feature-list, deze wel een dag of wat afwachten.
net binnen 5 min op wifi & klaar is kees..Keypunchie schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:46:
Zijn de update-servers een beetje te doen? Anders dan kan ik, zeker gezien de korte feature-list, deze wel een dag of wat afwachten.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Is nog redelijk rustig, update zelf was zo binnen ota. de installatie duurde wel langer dan ik verwacht had
Update ging vlot., paar minuutjes downloaden, in totaal minder dan een kwartier voor de hele update. Controls voor muziek in het lockscreen zijn veranderd, toch een duidelijk teken volgens mij dat ze meer die richting uit gaan bij een herziening van het ontwerp binnen iOS.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Op zowel mijn iPad 3 als mijn iPhone 4S gestart (beide via wifi) De iPhone was vrij snel klaar, maar de iPad loopt er helaas op vast. Heb al twee keer een reboot geforceerd, maar blijft op zo'n 75% van het upgradeproces hangen... Grmbl, heb ik weer
Verwijderd
Mijn zoon heeft ipod touch en voor zij verjaardag een itunes kaart gekregen om zelf apps ed aan te schaffen. Hij heeft een eigen id. Echter hij is 8 jaar en klaarblijkelijk moet je minimaal 13 zijn om aankopen te kunnen doen. Heeft iemand oplossing ( behoudens natuurlijk om gemakkelijk geboortedatum aan te passen , wat ik dus niet wil)
Nu je het zegt... volgens mij merk ik daar ook verschil!Michael Knight schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:26:
6.1 geïnstalleerd. Wat me eigenlijk meteen opviel, was dat het scherm merkbaar sneller aangaat bij het indrukken van de home button. Eerst was het *klik* op button, vinger weg... *plop* scherm aan.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Siri is geloof ik ook een stuk sneller qua reageren. En Safari is snappier.
offtopic:

Voorheen had ik thuis op de bank altijd vol bereik met i4s en tmobile. Na de update heb ik er echter nog 3. Meer mensen last van ? Het een wordt gefixt en een ander mankement krijg je er voor terug 
Edit: reboot enzo. Probleem verholpen
Edit: reboot enzo. Probleem verholpen
[ Voor 9% gewijzigd door Banshee op 28-01-2013 22:17 ]
Iemand enig idee waarom je na het updaten weer opnieuw moet inloggen bij de iCloud? Het kost echt niet zoveel moeite, maar het is wel gek
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Denk het niet. Je kunt het hooguit op 1 van de 2 apparaten uitzetten (in het berichtencentrum)...blubbers schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 19:06:
Een vraagje,
Jammer, ze lijken nog steeds de rare stemvervormingen van de Voice Command stem niet gefixt te hebben. Lijkt me toch een kleine moeite om weer die van 5.2 terug te zetten.
Nou op mijn 3GS zit er nu iOS 6.1 erop, in eerste instantie voelde het snappy aan maar die gevoel is weg omdat:
-Paginas laden via Safari duurt nu veel langer, ook bij vol wi-fi bereik
-Ik merk dat zelfs het scrollen in de menu een zeer lichte lag optreed
-Bij snel scrollen in Safari komt de toetsenboord zomaar ineens zeer laggy tevoorschijn.
-Het voelt iets meer laggy aan.
Ik geef het een kans, ander terug naar 6.0.1, want zoveel voegt het op mijn 3GS niet toe (eigenlijk het enige leuke wat het toevoegt zijn die nieuwe muziek player knoppen).
-Paginas laden via Safari duurt nu veel langer, ook bij vol wi-fi bereik
-Ik merk dat zelfs het scrollen in de menu een zeer lichte lag optreed
-Bij snel scrollen in Safari komt de toetsenboord zomaar ineens zeer laggy tevoorschijn.
-Het voelt iets meer laggy aan.
Ik geef het een kans, ander terug naar 6.0.1, want zoveel voegt het op mijn 3GS niet toe (eigenlijk het enige leuke wat het toevoegt zijn die nieuwe muziek player knoppen).
Komen weer pagina's vol met restores aan denk ik.... Omwille van de meest vage klachten, terwijl restores bij problemen het juist verergeren
[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 29-01-2013 06:18 ]
Je kunt als ouder een Familie account aanmaken.. En dan maak je het kind lid daarvan. JIJ moet dan voortaan de algemene voorwaarden accepteren voor de hele Fam... en zo kan het dan toch.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:58:
Mijn zoon heeft ipod touch en voor zij verjaardag een itunes kaart gekregen om zelf apps ed aan te schaffen. Hij heeft een eigen id. Echter hij is 8 jaar en klaarblijkelijk moet je minimaal 13 zijn om aankopen te kunnen doen. Heeft iemand oplossing ( behoudens natuurlijk om gemakkelijk geboortedatum aan te passen , wat ik dus niet wil)
FreeReef.nl
Vergeet niet de algemene voorwaarden te lezen!World Citizen schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:18:
[...]
Je kunt als ouder een Familie account aanmaken.. En dan maak je het kind lid daarvan. JIJ moet dan voortaan de algemene voorwaarden accepteren voor de hele Fam... en zo kan het dan toch.
Anders kan apple jou meenemen en een human centipad maken
Vandaag ga ik mijn iphone 3g repareren ( scherm kapot). Welke versie kan ik het beste erop zetten? Ik wil ook whatsapp blijven gebruiken. Zou ik gewoon de versie die er nog opstaat van 2jaar geleden blijven gebruiken is dat een optie?
[ Voor 21% gewijzigd door Lonestander op 29-01-2013 08:59 ]
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Iemand anders ook een te klein homescreen?
Ik mis helemaal boven in het scherm 2 a 3 regels pixels als ik in het homescherm ben... Mijn Wifi en BT logo vallen net boven de achtergrond.
Als je een app opent, dan schuift het omhoog en valt de achtergrond wel goed.
Laat maar... mijn pic was gewoon te klein
Ik mis helemaal boven in het scherm 2 a 3 regels pixels als ik in het homescherm ben... Mijn Wifi en BT logo vallen net boven de achtergrond.
Als je een app opent, dan schuift het omhoog en valt de achtergrond wel goed.
Laat maar... mijn pic was gewoon te klein

[ Voor 17% gewijzigd door World Citizen op 29-01-2013 10:39 ]
FreeReef.nl
Inderdaad!Hoedje schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:42:
Iemand enig idee waarom je na het updaten weer opnieuw moet inloggen bij de iCloud? Het kost echt niet zoveel moeite, maar het is wel gek

Haha ja ik schrok me ook dood na de update, dacht dat alles er af wasMcLovinB schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:41:
[...]
Inderdaad!En bij mij is de tekst op de slide to unlock button in het Chinees/ Japans/ ...? Altijd ff schrikken, lijkt of de telefoon dan helemaal als nieuw is ingesteld.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Even ter aandacht brengen omdat dit élke update vergeten wordt:
Moderators/Admins: (dit mag toch eens in de "topic warning"):
Bij eventuele problemen na update:
- backup iDevice via iTunes
- "restore" of "herstellen" via iTunes
- backup terugzetten via iTunes
Dit lost veel onverklaarbare en minder-vaak-voorkomende problemen op, die kunnen voorkomen bij een OTA update.
Persoonlijk doe ik bij elke grotere update een backup in iTunes, een restore (lees: update) via iTunes en dan de backup terugplaatsen, ook via iTunes. Dit lijkt sowieso een positief effect op de prestaties te hebben en hierdoor heb ik eigenlijk nog nooit last gehad van vage problemen.
Moderators/Admins: (dit mag toch eens in de "topic warning"):
Bij eventuele problemen na update:
- backup iDevice via iTunes
- "restore" of "herstellen" via iTunes
- backup terugzetten via iTunes
Dit lost veel onverklaarbare en minder-vaak-voorkomende problemen op, die kunnen voorkomen bij een OTA update.
Persoonlijk doe ik bij elke grotere update een backup in iTunes, een restore (lees: update) via iTunes en dan de backup terugplaatsen, ook via iTunes. Dit lijkt sowieso een positief effect op de prestaties te hebben en hierdoor heb ik eigenlijk nog nooit last gehad van vage problemen.
Heb ik ook gedaan gewoon via iTunes.
Dus nadat mijn iPhone een nachtje volledig opgeladen lag, merk ik nu dat hij weer net zo snel werkt als onder 6.0.1, pluspunt niks te klagen dan.
Maar nadat ik even via wi-fi facebook keek, en even een whatsapp berichtje stuurde ging mijn batterij doodleuk met 4% achter is niet veel maar ik deed ook niet veel.
Maar ik ga niet al te snel conclusies nemen, ik geef hem de tijd.
Dus nadat mijn iPhone een nachtje volledig opgeladen lag, merk ik nu dat hij weer net zo snel werkt als onder 6.0.1, pluspunt niks te klagen dan.
Maar nadat ik even via wi-fi facebook keek, en even een whatsapp berichtje stuurde ging mijn batterij doodleuk met 4% achter is niet veel maar ik deed ook niet veel.
Maar ik ga niet al te snel conclusies nemen, ik geef hem de tijd.
Ja je hebt wel een punt wat die batterij... Hou er wel rekening mee dat dat zelfs per netwerk kan verschillen, ligt er maar net aan hoeveel moeite de iphone er voor moet doen om de verbinding in stand te houden.
Anyways, met mn iphone 5 merk ik bijzonder weinig verschil. Enige is dat het iets soepeler aanvoelt, bij bijv. het aanzetten van het scherm is er veel minder vertraging.
Anyways, met mn iphone 5 merk ik bijzonder weinig verschil. Enige is dat het iets soepeler aanvoelt, bij bijv. het aanzetten van het scherm is er veel minder vertraging.
I am the great Cornholio!
Bij toestel unlock had je een langzame fade-in, dit is waarschijnlijk fel verkleind als ik het zo hoor. Goed zo
Ik zit op wi-fi he, ik heb gewoon prepaid dus geen 3G of zo dat ik gebruikMetaFrame schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:49:
Ja je hebt wel een punt wat die batterij... Hou er wel rekening mee dat dat zelfs per netwerk kan verschillen, ligt er maar net aan hoeveel moeite de iphone er voor moet doen om de verbinding in stand te houden.
Voor de geïnteresseerden, even een filmpje gemaakt over hoe iOS 6.1 op een iPhone 3GS werkt.
http://www.youtube.com/wa...zSlwJ-64g1QxAZm9A&index=1
Trouwens, ik heb de iPhone nu 2 uur en 3 minuten gebruikt, nu heb ik nog 78% batterij over en ik heb allen maar whatsapp, facebook en internet gebruikt.
Dan ga je een gebruik van zo'n 10 uur halen, dat lijkt me redelijk?Mizgala28 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:45:
[...]
Ik zit op wi-fi he, ik heb gewoon prepaid dus geen 3G of zo dat ik gebruik![]()
Voor de geïnteresseerden, even een filmpje gemaakt over hoe iOS 6.1 op een iPhone 3GS werkt.
Trouwens, ik heb de iPhone nu 2 uur en 3 minuten gebruikt, nu heb ik nog 78% batterij over en ik heb allen maar whatsapp, facebook en internet gebruikt.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
10% per uur ongeveer, hier ook met de 4Mizgala28 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:45:
[...]
Ik zit op wi-fi he, ik heb gewoon prepaid dus geen 3G of zo dat ik gebruik![]()
Ik hoop het, bij iOS 6.0.1 haalde ik met internetten en facebooken niet meer dan 5 uur (via Wi-FI).BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:17:
[...]
Dan ga je een gebruik van zo'n 10 uur halen, dat lijkt me redelijk?
Iemand enig idee waar ik de 6.1 ipsw file kan downloaden voor een handmatige update?
Officiële Apple link :noteboeki schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:38:
Iemand enig idee waar ik de 6.1 ipsw file kan downloaden voor een handmatige update?
http://itechbook.net/down...ipad-ipod-fast-links.html
handigere site voor de volgende keer: http://ios.e-lite.org
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Banshee schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:48:
[...]
Officiële Apple link :
http://itechbook.net/down...ipad-ipod-fast-links.html
Thanks.CyBeR schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:50:
handigere site voor de volgende keer: http://ios.e-lite.org
Nu gewoon reservekopie maken, vervolgens shift+herstel en de ipsw file aanwijzen, toch?
Yep, wifi is hoe dan ook zuiniger. Echter blijft het een draadloos signaal wat moet zenden en ontvangen. Afhankelijk van hoe die signalen gaan en dus de moeite die je telefoon moet doen om het signaal in stand te houden zijn van invloed op je batterij....Mizgala28 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:45:
[...]
Ik zit op wi-fi he, ik heb gewoon prepaid dus geen 3G of zo dat ik gebruik
I am the great Cornholio!
Ik meen me te herinneren dat er iets stond in de "more info" bij de update, maar ik kan dat dus niet meer vindenHoedje schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:42:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Yes sir!noteboeki schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:58:
[...]
[...]
Thanks.
Nu gewoon reservekopie maken, vervolgens shift+herstel en de ipsw file aanwijzen, toch?
Als ik op de achterkant van mijn iPhone kijk staat er A1429 en dat zou dus onderstaande model moeten zijn volgens hun eigen site http://support.apple.com/kb/HT3939 :
A1429 on the iPhone 5 (GSM and CDMA model)
Welke update voor iOS 6.1 moet ik dan hebben want bij beide bovenstaande URLs kan ik niet kiezen voor het model wat beide heeft. Misschien een n00b vraag maar kom net kijken in het Apple wereldje
Welke update voor iOS 6.1 moet ik dan hebben want bij beide bovenstaande URLs kan ik niet kiezen voor het model wat beide heeft. Misschien een n00b vraag maar kom net kijken in het Apple wereldje
[ Voor 5% gewijzigd door JB op 31-01-2013 20:10 ]
Mijn boefje is liev!
Als het goed is kan je gewoon vanuit je instellingen menu op de iPhone of via iTunes hem updaten. Een versie selecteren is niet nodig. Dit zoekt iTunes/iOS voor je uit (of ik begrijp je niet helemaal?)JB schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:09:
Als ik op de achterkant van mijn iPhone kijk staat er A1429 en dat zou dus onderstaande model moeten zijn volgens hun eigen site http://support.apple.com/kb/HT3939 :
CISSP! Drop your encryption keys!
Daar kon ik van dromen, maar gelukkig is het verbruikt gelijk gebleven als bij iOS 6.0.1.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:17:
[...]
Dan ga je een gebruik van zo'n 10 uur halen, dat lijkt me redelijk?
Nee ik wil het handmatig doen ivm eventuele jailbreak later. Als je de OTA update doet of automatisch via iTunes dan kan dat problemen opleveren wat ik begrijp.laurens0619 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:50:
[...]
Als het goed is kan je gewoon vanuit je instellingen menu op de iPhone of via iTunes hem updaten. Een versie selecteren is niet nodig. Dit zoekt iTunes/iOS voor je uit (of ik begrijp je niet helemaal?)
Mijn boefje is liev!
Een verschil tussen OTA of via iTunes is er wel. Maar of je iTunes nu het bestand laat downloaden of hem zelf download maakt vrij weinig uit.JB schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:31:
[...]
Nee ik wil het handmatig doen ivm eventuele jailbreak later. Als je de OTA update doet of automatisch via iTunes dan kan dat problemen opleveren wat ik begrijp.
Ik denk dat je gewoon deze moet hebben uit bovenstaande url. Als het echt de verkeerde versie is gaat iTunes hem toch niet flashen
mijn advies: ik zou even de jailbreak afwachten en dan gewoon met iTunes updaten
De A5 en hogere chips zijn toch helemaal niet te jailbreaken, alleen A4 en ouder ? iPhone 5 heeft een A6 chip.
Ik zou zelfs niet weten waarom men nog wacht op een jailbreak voor een toestel: als je zo lang hebt kunnen wachten, heb je het ook niet nodig. En aangezien er redelijk wat nadelen aan vast zitten, zou ik het gewoon later voor wat het is.
Op mijn vorige iPad was ik ook blij dat er eindelijk een jailbreak voor was, heb het gedaan, XBMC getest en toen ik doorhad dat ik het nooit meer heb gebruikt na die ene keer, heb ik bij de volgende patch gewoon geflashed en gerealiseert dat die community niet meer veel voorstelt door het gebrek aan mogelijkheden voor de nieuwe hardware.
Ik zou zelfs niet weten waarom men nog wacht op een jailbreak voor een toestel: als je zo lang hebt kunnen wachten, heb je het ook niet nodig. En aangezien er redelijk wat nadelen aan vast zitten, zou ik het gewoon later voor wat het is.
Op mijn vorige iPad was ik ook blij dat er eindelijk een jailbreak voor was, heb het gedaan, XBMC getest en toen ik doorhad dat ik het nooit meer heb gebruikt na die ene keer, heb ik bij de volgende patch gewoon geflashed en gerealiseert dat die community niet meer veel voorstelt door het gebrek aan mogelijkheden voor de nieuwe hardware.
[ Voor 32% gewijzigd door Phuncz op 01-02-2013 08:48 ]
psst http://evasi0n.comPhuncz schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:46:
De A5 en hogere chips zijn toch helemaal niet te jailbreaken, alleen A4 en ouder ? iPhone 5 heeft een A6 chip.
Verwijderd
Lekker, iOS 6.1. Ik gebruik hem totaal niet, maar dan toch elke keer standby tijd = tijd gebruik. Meer mensen hier last van?
Tot op heden het volgende gedaan, maar dit werkt niet
- Soft reset
- Hard reset
- Alle netwerkinstellingen hersteld
- Backup via iTunes, update via iTunes, restore via iTunes.
- Mobiele data uit (thuis op Wifi), locatie-instellingen uit, ads op basis van lokatie uit.
Niets werkt en ik weiger om mijn iPhone als een nieuwe aan te melden. Ik heb geen zin om alles opnieuw te moeten installeren.
Bij iOS 5 was dit exact hetzelfde probleem en ik vind het inmiddels erg schandalig worden dat Apple dit soort gedoe niet 's op lost.
- Soft reset
- Hard reset
- Mobiele data uit (thuis op Wifi), locatie-instellingen uit, ads op basis van lokatie uit.
Niets werkt en ik weiger om mijn iPhone als een nieuwe aan te melden. Ik heb geen zin om alles opnieuw te moeten installeren.
Bij iOS 5 was dit exact hetzelfde probleem en ik vind het inmiddels erg schandalig worden dat Apple dit soort gedoe niet 's op lost.
Ah leuk, maar hij is er dus wel nóg niet
Het zal vast aan mij liggen, maar ik heb geen flauw idee wat je probeert te zeggenVerwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:01:
Lekker, iOS 6.1. Ik gebruik hem totaal niet, maar dan toch elke keer standby tijd = tijd gebruik.
[...]
Niets werkt en ik weiger om mijn iPhone als een nieuwe aan te melden.
Zelfde probleem hier, iPhone vreet energie.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:01:
Lekker, iOS 6.1. Ik gebruik hem totaal niet, maar dan toch elke keer standby tijd = tijd gebruik. Meer mensen hier last van?
- Soft reset
- Hard reset
An a day keeps the doctor away.
Verwijderd
Dat mijn iPhone zonder te gebruiken (dus gewoon standby ligt op tafel) het onderstaande doetBtM909 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:58:
[...]
Het zal vast aan mij liggen, maar ik heb geen flauw idee wat je probeert te zeggenWat is precies je problee met deze laatste update?

De iPhone heeft sinds het 20u journaal in standby gestaan (alle apps afgesloten) en toch zou ik hem meer dan half uur gebruikt hebben.
Voor zover ik kan beoordelen, heb ik de meeste trucjes wel gedaan. Het enige dat ik dus niet wil doen, is mijn iPhone herstellen en als nieuwe iPhone aanmelden (ipv via iCloud/iTunes backup terug te zetten).
Och dat, ja dat zuigt.... Wat wellicht kan helpen is in Diagnostic & Usage Data zoeken naar een Low Battery report. Wellicht staat daar een aanwijzing welke app stiekem toch drained.
Overigens heb ik als oorzaak ook weleens iCloud icm mailboxen gezien... Beide opnieuw instellen loste het toendertijd op.
Overigens heb ik als oorzaak ook weleens iCloud icm mailboxen gezien... Beide opnieuw instellen loste het toendertijd op.
Verwijderd
Ik heb al zo'n Battery Doctor app gedownload om te bestuderen wat nu de boosdoener is. Zal iCloud er ook 's even afdonderen, wellicht dat dat wat helpt
Zet eens een SimPincode op je simkaart, en vul die niet in bij het opstarten.. En zet WIFI uit.. geeft hij dan nog steeds een gebruik aan..?Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:29:
[...]
Dat mijn iPhone zonder te gebruiken (dus gewoon standby ligt op tafel) het onderstaande doet
[afbeelding]
De iPhone heeft sinds het 20u journaal in standby gestaan (alle apps afgesloten) en toch zou ik hem meer dan half uur gebruikt hebben.
Voor zover ik kan beoordelen, heb ik de meeste trucjes wel gedaan. Het enige dat ik dus niet wil doen, is mijn iPhone herstellen en als nieuwe iPhone aanmelden (ipv via iCloud/iTunes backup terug te zetten).
FreeReef.nl
Verwijderd
Helaas, zowel iCloud uitzetten als telefoonprovider/mobiele data levert niks op. Dertien minuten standby, 13 minuten gebruik - terwijl ie gewoon op de bank ligt.
Ongelooflijk, dit.
Ongelooflijk, dit.
Verwijderd
Staat uit
Idem voor locatievoorzieningen, WiFi, en mobiele data. Emailaccounts verwijderd en alle Push naar 'Handmatig ophalen', maar niks helpt.
Briljant toch?
Briljant toch?
bluetooth ook uit?
en in niet storen stand?
of vliegtuigmodus aanzetten
en in niet storen stand?
of vliegtuigmodus aanzetten
[ Voor 26% gewijzigd door Manke op 01-02-2013 22:41 ]
Verwijderd
Nee, dat werkt allemaal niet. Plus met alles uit heb ik eigenlijk gewoon een iPod Touch 
Ik ga dat ding 's DFU-en, herstellen en als nieuwe iPhone installeren. Dan bekijk ik morgenochtend wel even hoe de batterijstand gedurende de nacht is geweest.
Ik ga dat ding 's DFU-en, herstellen en als nieuwe iPhone installeren. Dan bekijk ik morgenochtend wel even hoe de batterijstand gedurende de nacht is geweest.
Verwijderd
Nu lijkt t beter te zijn - 3 min gebruik op 36 min standby. Ik wacht t vannacht even af. Heb al genoeg tijd besteed aan een 6.1 update. En volgens Apple support ben ik bij lange na niet de enige....
Kijk eens bij Instellingen -> Privacy -> Geavanceerd.
Verwijderd
Goed, gisteravond hersteld als nieuwe iPhone, vanochtend kopie teruggezet en vooralsnog lijkt dit te werken - 9 min gebruik op 2 uur standby met 98% batterijtijd nog over.
En dat gebruik kan wel kloppen
En dat gebruik kan wel kloppen
Ben blij voor je dat het opgelost is, een restore wordt vaak aangehaald als oplossing na een update issue.
Geen idee of dit behoorlijk is, maar ik ben best blij met de batterij en het verbruik sinds 6.1 .
Ben voornamelijk onderweg geweest, dus grotendeels op 3G. 's Nachts wel verbonden met Wifi.
Ben voornamelijk onderweg geweest, dus grotendeels op 3G. 's Nachts wel verbonden met Wifi.

Hier ook tevreden met vergelijkbare resultaten. Heb wel even alle instellingen hersteld.
psn: jagermeistertim
Ik heb op het probleem dat m'n iphone bezig blijft tijdens standby. Al een volledige restore gedaan via iTunes maar het blijft voorkomen. Ik hoop dat dit zichzelf oplost
Bofkont, ik haal met mijn 3GS max 5 a 6 uur en geen seconde meer.Aghanim schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:15:
Geen idee of dit behoorlijk is, maar ik ben best blij met de batterij en het verbruik sinds 6.1 .
[afbeelding]
Echt raar, na een restore via iTunes en daarna een backup terug zetten zie ik m'n standby tijd omhoog gaan terwijl ik er naar kijk, in het menu. Deze meting is echt fout aan het lopen. Soms stijgt gebruik en standby samen. Mss past het zichzelf aan na een volledige lege batterij.
Ik heb het volgende probleem met airplay. (iphone 5)
Voor de 6.1 update kon ik netjes mn muziek afspelen via mn denon receiver. Als ik nu een mp3tje wil afspelen krijg ik het knopje "afspelen met" niet te zien. Is dat nu een aparte instelling of vinkje wat ik aan moet zetten bij instellingen. Ik kan het nl nergens vinden en ben al 2 dagen opzoek :0
Voor de 6.1 update kon ik netjes mn muziek afspelen via mn denon receiver. Als ik nu een mp3tje wil afspelen krijg ik het knopje "afspelen met" niet te zien. Is dat nu een aparte instelling of vinkje wat ik aan moet zetten bij instellingen. Ik kan het nl nergens vinden en ben al 2 dagen opzoek :0
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Wat gebeurt er als je op het zilverkleurige knopje rechts drukt ?
Let op:
• Het is niet toegestaan om te vragen om UDID's te registreren, of hierin te handelen.
• Links om iOS 6 te downloaden buiten Apple's site zijn niet toegestaan.
• Het is niet toegestaan om te vragen om UDID's te registreren, of hierin te handelen.
• Links om iOS 6 te downloaden buiten Apple's site zijn niet toegestaan.