i was jkVerwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:45:
[...]
Waarom zou die perse 2 keer moeten scoren dan? 1 per wedstrijd dan wordt je ook topscoorder obv.
Sinds wanneer moet iemand argumenten geven voor zijn eigen persoonlijke verwachting, om die verwachting mogen uiten?Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:44:
[...]
Waarom verwacht je het niet dan? Heb geen enkel argument gelezen waarom Duitsland het niet zou doen aangezien ze tijdens de wedstrijd ook de tussenstanden doorkrijgen of course.
Maar voor jouw vermaak, mijn redenen voor mijn verwachting:
- Een voetballer wil winnen. Als je speelt voor de (op één na) grootste prijs, dan wil je je fans alles geven. En ja dat kun je deels op twee manieren uitleggen (lekker op safe spelen en gelijk spelen kan ook, als je voor de prijs gaat. Maar ik ga uit van 't eerste).
- Het is super onsportief en je wordt compleet afgefakkeld door je eigen land, de media en alle andere spelers in het EK, mocht het opzichtig gedaan worden.
- Ik zie Joachim er niet voor aan.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Cloud schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:00:
[...]
Sinds wanneer moet iemand argumenten geven voor zijn eigen persoonlijke verwachting, om die verwachting mogen uiten?Het is gewoon een verwachting; en dat zou zelfs onderbuikgevoel kunnen zijn met geen enkele reden whatsoever.
Maar voor jouw vermaak, mijn redenen voor mijn verwachting:Daar kun je het niet mee eens zijn, maar het is dan ook mijn verwachting en niet de jouwe.
- Een voetballer wil winnen. Als je speelt voor de (op één na) grootste prijs, dan wil je je fans alles geven. En ja dat kun je deels op twee manieren uitleggen (lekker op safe spelen en gelijk spelen kan ook, als je voor de prijs gaat. Maar ik ga uit van 't eerste).
- Het is super onsportief en je wordt compleet afgefakkeld door je eigen land, de media en alle andere spelers in het EK, mocht het opzichtig gedaan worden.
- Ik zie Joachim er niet voor aan.
- Een voetballer wil ook de belangrijkste wedstrijd meemaken van een toernooi. Als je op halve kracht door bent is dat aantrekkelijker dan er vol voor moeten te gaan met mogelijke blessures tot gevolg.
- Denk je dat die Duitsers er rouwig om zijn als ze door een gelijkspel Nederland en Portugal naar huis konden sturen? Get real, als Nederland Duitsland naar huis kon sturen door gelijk te spelen tegen Portugal (en zelf ook door is dan), is het bijna een vereiste dat ze gelijkspelen.
- Joachim wil ook geen belangrijke spelers verliezen aan blessures.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Nederlanders haten Duitsers veel meer dan andersom en wat voor ons belangrijk is, is iets wat bij hun een randzaak is. Zoals ik het zie is het heel simpel, Duitsland geeft 45m vol gas waardoor de ruststand vrijwel zeker de eindstand is. Mocht Denemarken met de rust voor staan, dan zijn de Duitsers trots genoeg om dit recht te willen zetten.L1nt schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:09:
[...]
- Een voetballer wil ook de belangrijkste wedstrijd meemaken van een toernooi. Als je op halve kracht door bent is dat aantrekkelijker dan er vol voor moeten te gaan met mogelijke blessures tot gevolg.
- Denk je dat die Duitsers er rouwig om zijn als ze door een gelijkspel Nederland en Portugal naar huis konden sturen? Get real, als Nederland Duitsland naar huis kon sturen door gelijk te spelen tegen Portugal (en zelf ook door is dan), is het bijna een vereiste dat ze gelijkspelen.
- Joachim wil ook geen belangrijke spelers verliezen aan blessures.
Ik acht de kans wel aanwezig dat Low bepaalde spelers rust zal geven, maar dat is zijn goed recht.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
4-0 voor Portugal, over en sluiten, the dream is over.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Als Nederland speelt zoals gisteren wordt het een keiharde afstraffing tegen Portugal, 2-0 voor Portugal of meer.
Als iemand serieus denkt dat we Portugal even gaan verslaan met 2-0 in de huidige vorm van het NLE, sorry maar dan wordt je toch echt keihard gedesillusioneerd zondag.
Als iemand serieus denkt dat we Portugal even gaan verslaan met 2-0 in de huidige vorm van het NLE, sorry maar dan wordt je toch echt keihard gedesillusioneerd zondag.
Nederland speelt best goed, alleen is er het typisch nederlandse probleem van wel kansen kunnen creëeren maar de bal er niet in kunnen krijgen.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Verwijderd
Edit: Duitsers haten ons meer juist. Zie hun media etc etc, gaat best ver.Bospa01 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:32:
[...]
Nederlanders haten Duitsers veel meer dan andersom en wat voor ons belangrijk is, is iets wat bij hun een randzaak is. Zoals ik het zie is het heel simpel, Duitsland geeft 45m vol gas waardoor de ruststand vrijwel zeker de eindstand is. Mocht Denemarken met de rust voor staan, dan zijn de Duitsers trots genoeg om dit recht te willen zetten.
Ik acht de kans wel aanwezig dat Low bepaalde spelers rust zal geven, maar dat is zijn goed recht.
@Termi Vorm is relatief. Gewoon beginnen met Klaas, V Persie en Vd Vaart
de Duitse media gaat ver, Duitsers zijn over het algemeen zeer positief gestemd over Nederland (als land), maar ook over het Nederlands Elftal. Nu zal hun nationale elftal daar weinig van aantrekken, maar het is natuurlijk wel een feit dat ze niet mogen verliezen zondag en op een gelijkspel afspelen kunnen zelfs de Duitsers niet, mede omdat dat voor Denemarken niet voldoende hoeft te zijn.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:46:
[...]
Edit: Duitsers haten ons meer juist. Zie hun media etc etc, gaat best ver.
Nederland heeft nog een kleine kans, maar ik zie ze niet opeens een stuk beter gaan voetballen. Of een aantal spelers moeten echt opstaan.
Ik verwacht dat de Duitsers gewoon willen winnen, twee vijf redenen:
- Als ze verliezen kunnen ze er gewoon uit liggen
- Duitsers willen altijd winnen en niet voor de hele wereld voor valsspelers uitgemaakt worden
- Veel Nederlanders en Duitsers zijn teamgenoten
- De wedstrijd NL-D ging er best fair aan toe, zonder ruzies en grote overtredingen. Hadden we ons als beesten gedragen dan kon ik me voorstellen dat ze ons niets meer gunnen.
- Ze willen in de finale nog een keer van ons winnen
Portugal zal zondag ook vol voor de winst gaan, anders liggen ze er immers uit. Dus ik verwacht dat er veel kaarten zullen rollen. Ik hoop dat onze mannen eerlijk zullen spelen (de kans op 4-0 winst in volgens mij nog groter dan dat NL zich gedraagt tegen P
) en we een goede scheids hebben (doe Ericsson ong maar een keer), dan kunnen de Portugezen snel met weinig man op het veld staan;
- Duitsers willen altijd winnen en niet voor de hele wereld voor valsspelers uitgemaakt worden
- De wedstrijd NL-D ging er best fair aan toe, zonder ruzies en grote overtredingen. Hadden we ons als beesten gedragen dan kon ik me voorstellen dat ze ons niets meer gunnen.
Portugal zal zondag ook vol voor de winst gaan, anders liggen ze er immers uit. Dus ik verwacht dat er veel kaarten zullen rollen. Ik hoop dat onze mannen eerlijk zullen spelen (de kans op 4-0 winst in volgens mij nog groter dan dat NL zich gedraagt tegen P

Stadia was beter....
Dat tweede elftal van Duitsland:
-Kroos
-Götze
-Schürrle
-Klose
Meer creativiteit dan Nederland zou ik zeggen.
-Kroos
-Götze
-Schürrle
-Klose
Meer creativiteit dan Nederland zou ik zeggen.
Volgens mij interesseert ze dat helemaal niks, ze verliezen zelfs nog van San Marino als ze daar iets mee bereikten.artificial_sun schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:50:
Ik voorspel:
*Duitsland wint van Denemarken
*Nederland verliest van Portugal
Duitsland en Portugal gaan door, waarschijnlijk na zondagavond nog welverdiend ook!
Een paar leuke quotes uit het vorige topic:
*Duitsland wint van Denemarken
*Nederland verliest van Portugal
Duitsland en Portugal gaan door, waarschijnlijk na zondagavond nog welverdiend ook!
Een paar leuke quotes uit het vorige topic:
DanielWW2 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 22:03:
Niet te geloven dat we 2 jaar geleden in de WK finale stonden en nog bijna wonnen ook.
Wat een afgang.
Ditmar schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 22:07:
Duits publiek in koor "alles ist vorbei, alles ist vorbei", zou mij niets verbazen als er Nederlanders meezingen...
AW_Bos schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 22:10:
We liggen er uit, en dat is Hi Ha, Hi Ha Hollandia........
tweaker2010 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 22:40:
Volgens Van Bommel kan het nog ... het was niet slecht volgens hem
sianto schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 21:46:
hmmm er wordt hiernaast het volgende gezongen
hup duitsland hup, laat de leeuw niet naar de finale gaan
[ Voor 7% gewijzigd door Jorn1986 op 15-06-2012 10:49 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Het maakt voor Duitsland toch wat uit of ze winnen of niet in de zin van dat het invloed heeft op welke hun volgende tegenstander is? Ik weet niet of dat morgen toevallig al bekend mocht zijn, maar als ze toch tactisch gaan spelen lijkt me dat op de korte termijn een belangrijke beslissing.
Voor zover je ervoor kunt kiezen om te winnen of niet.
Als Van Marwijk morgen weer begint met dezelfde opstelling als tegen Denemarken en in de eerste helft van NL-DE, dan geef ik het echt op met Van Marwijk. Maar als ie begint met ongeveer dezelfde opstelling als in de 2e helft tegen Duitsland, dan durf ik niet keihard te voorspellen dat we dat niet kunnen winnen.
Voor zover je ervoor kunt kiezen om te winnen of niet.
Als Van Marwijk morgen weer begint met dezelfde opstelling als tegen Denemarken en in de eerste helft van NL-DE, dan geef ik het echt op met Van Marwijk. Maar als ie begint met ongeveer dezelfde opstelling als in de 2e helft tegen Duitsland, dan durf ik niet keihard te voorspellen dat we dat niet kunnen winnen.
Saved by the buoyancy of citrus
Met 2006 op het netvlies idd, kan het wel weer eens flink gaan regenenartificial_sun schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:50:
Portugal zal zondag ook vol voor de winst gaan, anders liggen ze er immers uit. Dus ik verwacht dat er veel kaarten zullen rollen. Ik hoop dat onze mannen eerlijk zullen spelen (de kans op 4-0 winst in volgens mij nog groter dan dat NL zich gedraagt tegen P) en we een goede scheids hebben (doe Ericsson ong maar een keer), dan kunnen de Portugezen snel met weinig man op het veld staan;
Wikipedia: Wereldkampioenschap voetbal 2006 (1/8e finale) Portugal - Nederland
Ik denk zelf dat we overigens tegen de Portugezen onderuit gaan. (Imho verdient NL het ook niet om door te gaan)
[ Voor 6% gewijzigd door whyz op 15-06-2012 10:44 ]
Right for all the wrong reasons.
Hou nou toch eens op met die Emanuelson. Dat is geen verdediger, hij kan niet verdedigen, en zal dat ook nooit worden. Van Marwijk heeft hem alle kans in Oranje gegeven, maar is terecht helemaal op een afgeknapt na de laatste wanprestatie in het Oranje shirt. Leuk dat hij toevallig een wedstrijdje linksback bij Milan speelde, maar op die positie speelt hij ook alleen maar uit noodzaak, en dan nog maar 2 wedstrijdjes per seizoen. Op de linksback positie moet je gewoon een verdediger zetten, dat is een vak apart. Emanuelson is best een leuke voetballer, maar geen optie voor linksback. Hij heeft het meer dan 10 keer mogen proberen op die positie in Oranje, nooit een voldoende gehaald op die positie, het houdt een keer op. Noem dan gewoon een speler die wel heel goed seizoen als LB heeft gespeeld, zoals Buttner en Indi.rickjehh schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:11:
Emanuelson was de enige juiste keuze geweest voor die positie. Bert heeft het afgedaan met een zwakke smoes dat Emanuelson daar niet genoeg gespeeld heeft maar dat is gewoon onzin. Urby gaf zelf al aan daar de laatste wedstrijden bij Milan ook gespeeld te hebben. Bert had Willems in bescherming moeten nemen, dat kan je hem zwaar aanrekenen. Vind trouwens dat Willems zich verder wel prima staande houdt, dat is wel een linksback met potentie en toekomst in het Nederlands elftal. Natuurlijk heeft hij het moeilijk met Muller, dat is niet zo gek.
Het ligt ook zeker niet aan Willems dat het mis gaat dit EK. Zn collega op rechts, die kan pas niet voetballen. Terwijl hij onomstreden is en blijft, bij de BC, fans en 'experts'. Willems had het moeilijk, maar houdt zich tenminste staande. Duitsland zal tegen elke back gevaar kunnen creeeren, maar toch ging het bij de goals 2x mis in het centrum. Tegen Denemarken ging het mis op rechts. Heitinga moeten we uit pure armoede laten staan omdat hij het nog redelijk doet, maar Vd Wiel en Mathijssen moeten er gelijk uit. Want het begint in de verdediging, dat is de basis. Dat verschaft vertrouwen en rust die de aanvallers nodig hebben om goed te kunnen spelen. Vlaar en Boulahrouz zijn misschien beperkte spelers, maar die kan je wel voor een boodschap sturen. Dan krijg je misschien ook eens wat gevaarlijke spelhervattingen (en minder gevaarlijke spelhervattingen tegen)
Dat er dan backs moeten staan die kunnen aanvallen slaat ook nergens op. Alsof je zoveel aan aanvallen toekomst als verdediger op dit niveau. De enige kwaliteit die van de Wiel heeft is dat hij nog weleens leuk opkomt, maar dat vertikt hij ook. Stel gewoon slagers op die de aanvallers van de tegenstanders onschadelijk moeten maken, meer niet. Dan kan je misschien ook afstappen van de verdedigende middenvelders, want ze blijven noodzakelijk met deze waardeloze verdediging.
Overigens was er veel aan te merken op de opstellingen van van Marwijk, maar hij heeft 1/3 van de tijd gespeeld met de opstelling die "het volk" zogenaamd wilde. Dus met Huntelaar en Vd Vaart, Vd Vaart en Sneijder is sowieso geen goede combinatie, hoevaak dat wel niet geprobeerd en mislukt is... Het resultaat was dan ook dat het 2x nog slechter ging na de wissels. Terwijl fitte spelers juist het verschil zouden moeten kunnen maken in de zware omstandigheden (hitte en vochtigheid) waarin gespeeld wordt. Ook die 2 zijn dus niet het antwoord gebleken. De spelers zijn gewoon niet goed genoeg, er is geen opstelling die een ander resultaat tegen Duitsland had opgeleverd.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
- Ze willen gegarandeerd groepswinnaar worden om Griekenland/Polen/Tsjechië tegen te komen en niet Ruslandartificial_sun schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:50:
Ik verwacht dat de Duitsers gewoon willen winnen, twee vijf redenen:
- Ze zitten in een goed ritme, met goed voetbal in een winning mood. Beter blessures riskeren dan grote kans te lopen dit ritme te verliezen
Welke dream? iedereen met een beetje een idee van logica zag dat na Denemarken we geen enkele kans meer hadden. Vooral niet met Marwijk die liever alles hetzelfde doet en verliest, dan iets veranderd en een kans maakt om te winnen.blobber schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:00:
4-0 voor Portugal, over en sluiten, the dream is over.
Ik ben wel nieuwsgierig naar NL-Portugal, maar meer om et kijken wat van Marwijk nu weer voor excusen heeft.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Is er eigenlijk al bekend wie de scheidsrechter is? Als het die kaartgeverige scheids is als de vorige wedstrijd Nederland - Portugal...

Who's general failure, and why is he reading my disk?
Ja, Italiaan Rizzoli
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
ik zet voor zondag 3-1 neer voor die portugezen
want zo'n ploeg als deze mag en kan gewoon niet
en dan kunnen we weer verder en graag met een geheel vernieuwd team met de juiste spelers al begrijpt bert dat niet echt
en kan ie er weer ff over gaan nadenkenwat ioe moet gaan doen, want met zo'n salaris afgaan is toch heel normaal in nederland graai cultuurland geld toe krijgen ook als je niks Presteert
want zo'n ploeg als deze mag en kan gewoon niet
en dan kunnen we weer verder en graag met een geheel vernieuwd team met de juiste spelers al begrijpt bert dat niet echt
en kan ie er weer ff over gaan nadenkenwat ioe moet gaan doen, want met zo'n salaris afgaan is toch heel normaal in nederland graai cultuurland geld toe krijgen ook als je niks Presteert
Wacht maar af, hij krijgt een miljoenenbonus, omdat hij het team zo goed heeft geholpen. De voetballers verdienen ook miljoenen aan deze wanprestaties. Welkom bij voetbal, gaat allang niet meer om de sport, maar om de achtelijk (en veels te hoge) salarisen die de voetballers krijgen.
Wil je bezuinigen KNVB? Begin dan daar, en stop het een keer in veiligheid voor het publiek. En niet constant de clubs de schuld geven.
Wil je bezuinigen KNVB? Begin dan daar, en stop het een keer in veiligheid voor het publiek. En niet constant de clubs de schuld geven.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Vind ik te kort door de bocht.Voetbal is niet altijd logisch en Nederland begint wel vaker slecht aan een toernooi.Na Denenmarken had ik zelf het idee van een valse start, de spelers hadden een harde wake-up call gekregen en ik had de indruk dat men zich ging revancheren tegen Duitsland.Achteraf kun je dan zeggen dat dat dromerij was, maar dat is wel erg gemakkelijk.lanerios schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:16:
[...]
Welke dream? iedereen met een beetje een idee van logica zag dat na Denemarken we geen enkele kans meer hadden. Vooral niet met Marwijk die liever alles hetzelfde doet en verliest, dan iets veranderd en een kans maakt om te winnen.
Na Duitsland was wel duidelijk dat oranje een structureel probleem heeft ipv een incidentele wanprestatie.Als ik dan in alle media en kranten lees dat oranje nog steeds een kans heeft als ze met 2-0 van Portugal winnen, vind ik dat behoorlijke dromerij.Goed dat jij dat meteen al inzag
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Van Duitsland met 2-1 verliezen is helemaal geen barslecht resultaat..
Het spel was wel ernstig onder de maat na 1-0 en 't begin van de 2e helft.
Ik snap het niet, tegen noord-ierland (ander kaliber ik weet het) werd wel dat mooie combinatiespel gespeeld, korte ruimte, veel creativiteit men wilde lopen..
YouTube: Highlights Netherlands - Northern Ireland (6-0) - friendly 02-06-12
Kleine anderhalve maand geleden?!
Het spel was wel ernstig onder de maat na 1-0 en 't begin van de 2e helft.
Ik snap het niet, tegen noord-ierland (ander kaliber ik weet het) werd wel dat mooie combinatiespel gespeeld, korte ruimte, veel creativiteit men wilde lopen..
YouTube: Highlights Netherlands - Northern Ireland (6-0) - friendly 02-06-12
Kleine anderhalve maand geleden?!
Ik moet zelf zeggen, ik had alle hoop voor Oranje, maar toen marwijk en voetballers begonnen over "het lag aan het gras, het lag aan de scheids" etc na Denemarken, begon ik toch al aan te voelen dat het aan het voetbal van NL lag.
Noord ierland staat op plek honderd nogwat en bood totaal geen tegenstand.Ja, dan lopen de combinaties welMr_Viking schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:55:
Tegen een iets sterkere tegenstander (Bulgarije) lukte dat al niet meer.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg toch dat het een heel ander kaliber is? maar dat combinatiespel is er amper meer.. en dan bedoel ik niet dat ze het proberen maar het lukt niet door de tegenstander... ze proberen het niet eens! geen flair, doordachte acties, hakjes... 't lijkt wel alsof ze niet willen, ja 10-20 minuten per wedstrijd..blobber schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:00:
[...]
Noord ierland staat op plek honderd nogwat en bood totaal geen tegenstand.Ja, dan lopen de combinaties wel
Tegen een iets sterkere tegenstander (Bulgarije) lukte dat al niet meer.
Gewoon zo spelen:

Het 4-3-3 systeem en niet dat controlerende 4-2-3-1 geval, tijdens het WK werkte dat goed voor ons maar nu is het tijd voor het gewoon klassieke 4-3-3 waar Nederland groot mee is geworden.
En vooral: Aanvallen! Niet dat futloze rondgetik heel de tijd. Ga de confrontatie aan, pak desnoods een kaart, ga je tegenstander het bloed onder je nagels vandaan halen, grijp ze bij hun strot. Dit is de laatste kans voor Bert van Marwijk, aanpakken die Portugezen!

Het 4-3-3 systeem en niet dat controlerende 4-2-3-1 geval, tijdens het WK werkte dat goed voor ons maar nu is het tijd voor het gewoon klassieke 4-3-3 waar Nederland groot mee is geworden.
En vooral: Aanvallen! Niet dat futloze rondgetik heel de tijd. Ga de confrontatie aan, pak desnoods een kaart, ga je tegenstander het bloed onder je nagels vandaan halen, grijp ze bij hun strot. Dit is de laatste kans voor Bert van Marwijk, aanpakken die Portugezen!
Verwijderd
Even voor de duidelijkheid: Ik sta nog steeds achter mijn post, maar dat wil niet zeggen dat ik die k*t portugezen met brylcreemboy Ronaldo voorop graag zie winnen. Zeker niet !Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 08:16:
Deze wedstrijd maakt voor mij niet meer uit, Nederland heeft in de huidige vorm en samenstelling naar mijn mening niet veel te zoeken op het EK.
Maar Nederland moet gewoon eerst aan zelfrefelctie doen, en dan pas weer een toernooi gaan spelen.
Dus 0-0 is goed wat mij betreft (plus rood wegens aanstellerij voor de brylcreemboy).
ik had er ook een keeper ingezet...
echter, dit is een opstelling zoals zovelen het graag zien, alleen denkt van Marwijk daar anders over en dat is toch degene die beslist...
Ik gok op dezelfde basisopstelling als de eerste wedstrijden (helaas)
Life is what happens while you're busy making other plans
Ik gok op de opstelling van het begin van de tweede helft. Dus met Van der Vaart en Huntelaar in de basis, voor Van Bommel en Afellay.frumper schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:16:
[...]
ik had er ook een keeper ingezet...![]()
echter, dit is een opstelling zoals zovelen het graag zien, alleen denkt van Marwijk daar anders over en dat is toch degene die beslist...
Ik gok op dezelfde basisopstelling als de eerste wedstrijden (helaas)
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Verwijderd
De Jong achter Ronaldo aansturen, met als opdracht elke keer wanneer ie langs Ronaldo loopt en de scheids ff niet kijkt, Ronaldo's haar om te woelen. Dan hopen dat Ronaldo zo irritant wordt dat ie door een stommiteit rood krijgt
Van der Vaart kon ook van Marwijk niet bekoren. Ik denk/hoop dat hij van Persie centraal laat staan achter Huntelaar en dan met een buitenspeler op de zijkanten speelt. Is me eigenlijk om het even wie, misschien wel Narsingh.argro schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:23:
Ik gok op de opstelling van het begin van de tweede helft. Dus met Van der Vaart en Huntelaar in de basis, voor Van Bommel en Afellay.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ljikt me wel heerlijk om aan 2 kanten de enorme diepgang te hebben van robben en narsingh. dan heeft iedereen meer ruimte en zeker van persie die dan hopelijk achter huntelaar speelt
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Zou ik ook wel willen zien jaRoyz schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:59:
Ljikt me wel heerlijk om aan 2 kanten de enorme diepgang te hebben van robben en narsingh. dan heeft iedereen meer ruimte en zeker van persie die dan hopelijk achter huntelaar speelt
En het mooiste van alles zou zijn.. als we de duitsers samen met ons ook naar huis zien gaan.
*/wishfull-thinking-mode off.
Ik hoop dat tegen Portugal Boulah erin komt.. En dat ie samen met de Jong die Portugezen de bal afpakt op een manier toegestaan volgens de spelregels. Want winnen gaan we toch niet.

*/wishfull-thinking-mode off.
Ik hoop dat tegen Portugal Boulah erin komt.. En dat ie samen met de Jong die Portugezen de bal afpakt op een manier toegestaan volgens de spelregels. Want winnen gaan we toch niet.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 15-06-2012 16:37 . Reden: Hou het toch maar netjes :) ]
Rotterdam
Met de huidige selectie lijkt 4-5-1 logischer.Vlassie1980 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:44:
Gewoon zo spelen:
[afbeelding]
Je hebt genoeg spelers die naar voren durven te spelen, maar ze begrijpen dan hopelijk ook dat ze soms mee moeten verdedigen.
Er zijn teveel spelers op een positie aan het spelen die ze eigenlijk nooit uitvoeren, draai de boel dan om en gebruik het materiaal dat je hebt.
MAZZA schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:41:
Gregory van der Wiel wisselen voor een spiegel en een kammetje en Ronaldo is uitgeschakeld.

MAZZA schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:41:
Gregory van der Wiel wisselen voor een spiegel en een kammetje en Ronaldo is uitgeschakeld.

3 - 5 - 2, maar dan met De Jong die iets verder naar achteren inzakt. 4 echte verdedigers hebben we tegen Portugal niets aan, d'r valt niets te verdedigen! Er moet aangevallen worden. Eventueel kun je na een voorsprong Kuyt dus meer achterin laten spelen en bijvoorbeeld Strootman / VdV wisselen voor extra verdedigers om de boel achterin op slot te gooien. Maar 4 echte verdedigers, nee..
[ Voor 53% gewijzigd door Fid3lity op 15-06-2012 16:33 ]
Ik heb het idee dat er meer speelt dan wij denken. Nog voor aanvang van het EK hingen de hoofdjes er al bij, waren er een aantal aardig chagrijnig en was van Marwijk ook uit zijn doen. Denk dat niet alleen het relletje van vP en Huntelaar hier debet aan is.
Dat soort verhalen komen na het EK vanzelf boven water, mocht er echt iets aan de hand geweest zijn...
Wissel Vlaar dan voor Narsingh en de Jong meer naar linksonderin lekker aanvallend!3XPER7 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:27:
[...]
3 - 5 - 2, maar dan met De Jong die iets verder naar achteren inzakt. 4 echte verdedigers hebben we tegen Portugal niets aan, d'r valt niets te verdedigen! Er moet aangevallen worden. Eventueel kun je na een voorsprong Kuyt dus meer achterin laten spelen en bijvoorbeeld Strootman / VdV wisselen voor extra verdedigers om de boel achterin op slot te gooien. Maar 4 echte verdedigers, nee..
[ Voor 3% gewijzigd door Ora et Labora op 15-06-2012 16:50 ]
Who's general failure, and why is he reading my disk?
de oefen wedstrijden hebben ze toch ook al 0,0 klaar gespeeld, dus ja er is al meer aan de hand.Exorcist schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:35:
Ik heb het idee dat er meer speelt dan wij denken. Nog voor aanvang van het EK hingen de hoofdjes er al bij, waren er een aantal aardig chagrijnig en was van Marwijk ook uit zijn doen. Denk dat niet alleen het relletje van vP en Huntelaar hier debet aan is.
Ze spelen gewoon beroerd...
Vlaar < > Nani huhu =]
Ik hou niet van doemdenken probeer altijd van het positieve uit te gaan. Echter gekeken
naar de teams van komende zondag. Is de grootste zwakte van dit Nederlands elftal de backs,
en de grootste sterkte van Portugal de vleugelaanvallers CRonaldo en Nani.
Verdedigen doen de Portugezen heel compact wat het erg moeilijk maakt voor o.a. robben die altijd door het centrum lijkt te willen.
van Marwijk zal uit een hele onverwachte hoek moeten komen om dit Portugal met 2 doelpunten verschil
van de mat te kunnen vegen.
Ik hou niet van doemdenken probeer altijd van het positieve uit te gaan. Echter gekeken
naar de teams van komende zondag. Is de grootste zwakte van dit Nederlands elftal de backs,
Verdedigen doen de Portugezen heel compact wat het erg moeilijk maakt voor o.a. robben die altijd door het centrum lijkt te willen.
van Marwijk zal uit een hele onverwachte hoek moeten komen om dit Portugal met 2 doelpunten verschil
[ Voor 92% gewijzigd door KarmaPolice op 15-06-2012 17:07 ]
Verwijderd
De backs van Portugal zijn niet zo heel goed. Gewoon zorgen dat je direct een signaal afgeeft door Ronaldo en Nani wat kleine tikjes te geven zodat ze niet in het spel komen wat ze willen spelen.KarmaPolice schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:02:
Vlaar < > Nani huhu =]
Kan, een ervaren back weet dergelijke tegenstanders goed te spelen door ze uit hun spel te halen buiten voetbalkwaliteit. Ik geloof niet dat willems over deze ervaring beschikt, en vd wiel zit gewoon (nog) niet lekker in het toernooi.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:08:
[...]
De backs van Portugal zijn niet zo heel goed. Gewoon zorgen dat je direct een signaal afgeeft door Ronaldo en Nani wat kleine tikjes te geven zodat ze niet in het spel komen wat ze willen spelen.
Verwijderd
Ervaring is relatief. Als het talent aanwezig is is dat voldoende om te anticiperen op de kwaliteiten van de tegenstanders. Ervaring geloof ik niet zo in, gewoon er staan en je ding doenKarmaPolice schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:10:
[...]
Kan, een ervaren back weet dergelijke tegenstanders goed te spelen door ze uit hun spel te halen buiten voetbalkwaliteit. Ik geloof niet dat willems over deze ervaring beschikt, en vd wiel zit gewoon (nog) niet lekker in het toernooi.
Absoluut mee eens. Maar wat vond je van Willems en vdWiel tegen Duitsland dan? Ik bespeurde met tijdenVerwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:11:
[...]
Ervaring is relatief. Als het talent aanwezig is is dat voldoende om te anticiperen op de kwaliteiten van de tegenstanders. Ervaring geloof ik niet zo in, gewoon er staan en je ding doen
zelfs een beetje wanhoop en zware agitatie bij Willems.
Willems zat er aan het einde van de eerste helft inderdaad zichtbaar doorheen. Niet verwonderlijk gezien zijn leeftijd, het zou voor hem een mooi toernooi kunnen zijn om (hoge) ogen te gooien maar als het team zich dan zo neerzet. Tuurlijk, daar raak je gefrustreerd van.
Wat toch niet gebeurt, maar wat ik heel erg graag zou zien is een opstelling zonder Van Persie. Huntelaar vooraan.
Geen Affelay, van Bommel en van der Wiel.
Die van Persie... och och och. Ik volg totaal geen 'gewoon' voetbal, alleen EK's en WK's, en op het WK heb ik me al compleet groen en geel zitten ergeren aan die van Persie, en dit EK is het precies hetzelfde. Dan man kan niet voetballen in dienst van Oranje. Hoeveel goals ie ook scoort in Engeland. Begin nou eens 1 wedstrijd zonder hem. Please.
Geen Affelay, van Bommel en van der Wiel.
Die van Persie... och och och. Ik volg totaal geen 'gewoon' voetbal, alleen EK's en WK's, en op het WK heb ik me al compleet groen en geel zitten ergeren aan die van Persie, en dit EK is het precies hetzelfde. Dan man kan niet voetballen in dienst van Oranje. Hoeveel goals ie ook scoort in Engeland. Begin nou eens 1 wedstrijd zonder hem. Please.
Verwijderd
Nergens voor nodig om op de man te spelen
[ Voor 91% gewijzigd door gambieter op 15-06-2012 23:00 ]
Ik wist wel dat die opmerking zou komen. Jij weet niet waarom ik geen gewoon voetbal volg, dus su please.
En ik kom niet vertellen hoe we moeten spelen. Ik zeg notabene letterlijk 'wat ik graag zou zien'.

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 15-06-2012 23:01 ]
Verwijderd
Waarom volg je het niet dan maar hang je wel de gloryhunter uit om alleen tijdens een EK/WK te kijken? Ik snap dat niet.AzzKickah schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:25:
[...]
Ik wist wel dat die opmerking zou komen. Jij weet niet waarom ik geen gewoon voetbal volg, dus su please.
En ik kom niet vertellen hoe we moeten spelen. Ik zeg notabene letterlijk 'wat ik graag zou zien'.
Kan het svp een beetje vriendelijker?
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 15-06-2012 22:58 ]
Wat valt er aan te snappen? Niet iedereen volgt clubvoetbal op de voet (pun intended) maar wel het nationale elftal bij eindtoernooien (moi incluis). Ik mis dit EK geen wedstrijd maar clubelftallen doen me niet bijzonder veel.
De gloryhunter?Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:26:
[...]
Waarom volg je het niet dan maar hang je wel de gloryhunter uit om alleen tijdens een EK/WK te kijken? Ik snap dat niet.
Voetbal is een hartstikke leuke sport/spel om naar te kijken. De spanning, het 'aanmoedigen' voor de TV, blij zijn met doelpunten. Top.
Ik volg alleen de toernooien omdat bij het gewone voetbal er veeeeel te veel randzaken zijn. Dat trekt mij niet. Wie gaat naar welke club, voor zoveel miljoen. Hooligans/rellen. 'Fans' die trainers bedreigen. 37 of 38 wedstrijden (hoeveel zijn het er eigenlijk). Etcetera.
Zo'n toernooi is veel meer rechttoe rechtan, over het algemeen niet al die Hooligans (beetje jammer dat we dit EK die Russen en Polen erbij hebben lopen
Verder ben ik jou geen verklaring schuldig
Edit: En inderdaad, ik kijk ook praktisch elke wedstrijd. Van de week moest ik kraamschudden dus toen miste ik er een.
En ik volg ook de oefenwedstrijden van Nederland voor het grootste deel.
[ Voor 8% gewijzigd door AzzKickah op 15-06-2012 17:38 ]
QFFT
Al die users die V. Persie gaan zitten afzeiken omdat hij zogenaamd niets zou doen. Voor het gemak vergeten ze even dat Huntelaar ook gewoon zijn kansen mist, dat hij niet zo goed loopt als Persie, en ga zo maar door.
Laat dergelijke teksten en emoticons maar achterwege
[ Voor 44% gewijzigd door gambieter op 16-06-2012 13:29 ]
Tuurlijk moeten ze beide spelen. Van Persie was in zijn Remi bezig tegen vijf Duitsers. Bij het doelpunt van hem kon je goed zijn dat Huntelaar nodig was om ruimte te maken. Toen waren er opeens twee spitsen om rekening mee te houden.
Verdedigen kunnen we niet, dus laten we het gevecht maar aan het front voeren. Volgens mij zijn de Portugezen een beetje over hun galbakken periode heen. Voetballers als Figo zitten er gelukkig niet meer in. Je had ook zo een klein Portugeesje, wat is daarmee gebeurd eigenlijk?
Verdedigen kunnen we niet, dus laten we het gevecht maar aan het front voeren. Volgens mij zijn de Portugezen een beetje over hun galbakken periode heen. Voetballers als Figo zitten er gelukkig niet meer in. Je had ook zo een klein Portugeesje, wat is daarmee gebeurd eigenlijk?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Precies dit, ookal ben ik zelf geen voetballer (kom uit de hockey) durf ik wel te zeggen best verstand te hebben van voetbal. Dan kan ik zo chagrijnig worden van mensen die zodra de eerste actie van VP niet lukt gelijk beginnen met Huntelaar te roepen.The Great HooD schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 19:43:
[...]
QFFT
Al die users die V. Persie gaan zitten afzeiken omdat hij zogenaamd niets zou doen. Voor het gemak vergeten ze even dat Huntelaar ook gewoon zijn kansen mist, dat hij niet zo goed loopt als Persie, en ga zo maar door.
*knip*
Als je dan probeert uit te leggen dat Huntelaar in tegenstelling tot VP naast een doelpunt vrij weinig aan het spel toevoegt kijken ze je met grote ogen aan, om vervolgens weer hard Huntelaar te roepen....

Bedoel je Deco? Die is na het WK met pensioen gegaan wat betreft interland voetbal en speelt nu in BrazilieSenor Sjon schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:12:
. Je had ook zo een klein Portugeesje, wat is daarmee gebeurd eigenlijk?
[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 16-06-2012 13:30 ]
Lekker boeiend dat hij verder dan een doelpunt(hadden we die maar wat meer gehad) niets toevoegt,Gomez voegt bij DL ook niet veel meer toe.Jwlb schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:19:
Als je dan probeert uit te leggen dat Huntelaar in tegenstelling tot VP naast een doelpunt vrij weinig aan het spel toevoegt kijken ze je met grote ogen aan, om vervolgens weer hard Huntelaar te roepen....
Van Persie is in het NL op de spitspositie van geen enkele toegevoegde waarde,tijd voor iemand anders dus en een andere positie voor van Persie waar hij wel tot zijn recht komt.
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Nu ik mijn post terug lees snap ik hoe jij de post oppakt. Het was vooral bedoeld uit verdediging voor RvP. Daarbij is Huntelaar juist van toegevoegde waarde, zoals te zien was bij het doelpunt van Robin van Persie tegen Duitsland. De perfecte bliksemafleider met een hoog (hoger) rendament in de 16Kez schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:48:
[...]
Lekker boeiend dat hij verder dan een doelpunt(hadden we die maar wat meer gehad) niets toevoegt,Gomez voegt bij DL ook niet veel meer toe.
Van Persie is in het NL op de spitspositie van geen enkele toegevoegde waarde,tijd voor iemand anders dus en een andere positie voor van Persie waar hij wel tot zijn recht komt.
Aad de Mos (zo net bij de NOS) heeft ongeveer hetzelfde idee als mij.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
2 keer hooligans noemenAzzKickah schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:34:
..
Ik volg alleen de toernooien omdat bij het gewone voetbal er veeeeel te veel randzaken zijn. Dat trekt mij niet. Wie gaat naar welke club, voor zoveel miljoen. Hooligans/rellen. 'Fans' die trainers bedreigen. 37 of 38 wedstrijden (hoeveel zijn het er eigenlijk). Etcetera.
Zo'n toernooi is veel meer rechttoe rechtan, over het algemeen niet al die Hooligans (beetje jammer dat we dit EK die Russen en Polen erbij hebben lopen), plus dat ik het met nationale teams gewoon veel leuker vind. Al die clubs boeien me gewoon niet.
..
Ben al 15 jaar clubsupporter van een normale club in Nederland en ga uit en thuis. Gebeurt bijna nooit wat. Bedankt voor de stigmatisering weer...
OPstelling de Mos aangepast aan sterkte's/zwakte's tegenstander-The_Mask- schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 23:32:
Aad de Mos (zo net bij de NOS) heeft ongeveer hetzelfde idee als mij.
[afbeelding]

Boula op Nani en van der Wiel veel opkomend om 2-op-1 tegen hun back te creeren aangezien CR7 niet meeverdedigd. Strootman ipv de Jong voor offensieve kwaliteiten (links- & rechtsbenig diepe ballen) aangezien er 2-0+ gewonnen moet worden en eventueel wisselwerking met opkomende Mathijsen ...
Het systeem waarin de Italianen spelen lijkt me op het lijf gegoten voor deze selectie. Verdedigend zijn we toch uitermate zwak; ik zou zeggen dat de oplossing niet 4 verdedigers is, maar extra middenvelders om de verdediging te ontlasten. Dus 3 verdedigers die ver van de goal af verdedigen.3XPER7 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:27:

Vlaar erin voor meer stopkracht i.p.v. Heitinga. De Jong en v/d Vaart als controleurs. Kuijt en Robben als vleugelmiddenvelders met Sneijder in het midden om de aanvoer naar de twee spitsen te voorzien: van Persie hangend op links, Huntelaar hangend op rechts.
EDIT: Even KNVB team van gemaakt en Kuijt i.p.v. Affelay
[ Voor 14% gewijzigd door Hrolfr op 16-06-2012 11:10 ]
FC Volendam? 
Overigens past de beschrijving niet bij het plaatje, of je hebt de opstelling gespiegeld. (Robben/Affelay en van Persie/Huntelaar)
Overigens past de beschrijving niet bij het plaatje, of je hebt de opstelling gespiegeld. (Robben/Affelay en van Persie/Huntelaar)
AMD Nieuwsdiscussie
Ik zag de national teams niet-The_Mask- schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:06:
FC Volendam?
[ Voor 20% gewijzigd door Hrolfr op 16-06-2012 11:09 ]
Lijkt mij niet handig om vleugelmiddenvelders te hebben die beide naar binnen draaien.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik zou dat zeker niet veranderen. Vooral Robben is altijd gevaarlijk met het naar binnen trekken. Huntelaar zal het moeten doen met passes in de voet in plaats van voorzetten door de lucht.
Als het echt zo'n goede spits is, kan hij het ook zo.
Als het echt zo'n goede spits is, kan hij het ook zo.
Robben zit er dit seizoen een beetje doorheen, ik zou hem iig niet in de basis zetten. Dan toch eerder een speler als Narsingh op rechts.
Van der Vaart is helaas hopeloos uit vorm en/of niet in conditie. Heeft in zijn inval beurten helaas niets laten zien. Als je gaat wisselen op het middenveld zou ik bijvoorbeeld voor Strootman kiezen.
En als je voor Robben kiest moet hij naar links, maar ik vond Sneijder ook wel goed op links eigenlijk.
Hunter in de spits en Van Persie op 10 wordt in ieder geval hoog tijd.
En als je voor Robben kiest moet hij naar links, maar ik vond Sneijder ook wel goed op links eigenlijk.
Hunter in de spits en Van Persie op 10 wordt in ieder geval hoog tijd.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik wel zo gaat iedereen door het midden (Sneijder, Kuijt, v/d Vaart, Robben), wat makkelijker te verdedigen is omdat het veld klein wordt gehouden in zo'n situatie. Echte vleugelspelers die buitenom gaan zou ik doen, past ook beter bij Huntelaar.Hrolfr schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:57:
Ik zou dat zeker niet veranderen.
AMD Nieuwsdiscussie
Leuk bedacht door de Mos, maar in de praktijk werkt dat niet. Boulahrouz en Robben kunnen dat in hun huidige vorm nooit belopen aan de linkerkant. En Strootman moet top zijn om tegen Portugal overeind te blijven.apis29 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 01:04:
[...]
OPstelling de Mos aangepast aan sterkte's/zwakte's tegenstander![]()
[afbeelding]
Boula op Nani en van der Wiel veel opkomend om 2-op-1 tegen hun back te creeren aangezien CR7 niet meeverdedigd. Strootman ipv de Jong voor offensieve kwaliteiten (links- & rechtsbenig diepe ballen) aangezien er 2-0+ gewonnen moet worden en eventueel wisselwerking met opkomende Mathijsen ...
Er zullen weinig mensen zo kritisch op het NL elftal zijn als ik. Op het afgelopen WK was het al niks, behalve een beetje geluk, prettige tegenstanders, goeie individuele acties, en enorm veel inzet. Het zat allemaal erg mee, en hoe ze ooit van Brazilie hebben kunnen winnen zal voor altijd een mysterie blijven.
Voor dit toernooi had ik er ook 0,0 vertrouwen in, simpelweg omdat je niks kunt verwachten met een opstelling zonder middenveld. Maar goed, zou er wel met een normaal tactisch concept gespeeld zijn, dan had Nederland in mijn beleving wel een vrij redelijke kans gehad om bijvoorbeeld tot de kwart of halve finale te komen. Voor mij zou dat 3-5-2 zijn geweest, zoals ik al zei hier in de thread over de ideale opstelling voorafgaand aan het tournooi.
Nu het allemaal is misgegaan hoor je zoiets steeds vaker, maar tegen Portugal is dat onzin. Raken die jongens alleen maar nog meer van in de war, gaat niet werken.
Tegen Portugal is het super simpel, gewoon 1 op 1, wat in de praktijk betekend dat de diepe spits twee man aan zich bindt, dat zal Huntelaar wel zijn, en als onze verdediging in de aanval een mannetje doorschuift, krijg je achter de diepe spits een mannetje meer en op de vleugels 1 op 1.
Eigenlijk heb ik er weinig vertrouwen in, maar wat ons allen positief moet stemmen is dat Portugal toch ook wel tegenvalt. Behoorlijk labiel allemaal zoals dat tegen Denemarken ging, en dat biedt dus wel enig perspectief. In plaats van de berekende 12% zet ik in op 40% kans voor NL om door te gaan.
Opstelling dan maar:
Doel: Stekelenburg
Achter: Heitinga, Matthijsen, Boularouz
Midden in een ruit: Kuyt, Strootman, Sneider, van Persie
Voor: Narsingh, Huntelaar, Robben
En dan dat zelfde spulletje nemen dat Maradonna ooit eens heeft genomen op het WK (tegen Nigeria dacht ik), en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan:)
(ohja, en iedereen die nog over die dikke, trage, kreupele van der Vaart begint is niet goed wijs
, die zou ik als signaal meteen een enkeltje naar zijn mooie vrouw geven)
Edit: Strootman eventueel vervangen door de Jong, was die jongen helemaal vergeten, hehe.
Voor dit toernooi had ik er ook 0,0 vertrouwen in, simpelweg omdat je niks kunt verwachten met een opstelling zonder middenveld. Maar goed, zou er wel met een normaal tactisch concept gespeeld zijn, dan had Nederland in mijn beleving wel een vrij redelijke kans gehad om bijvoorbeeld tot de kwart of halve finale te komen. Voor mij zou dat 3-5-2 zijn geweest, zoals ik al zei hier in de thread over de ideale opstelling voorafgaand aan het tournooi.
Nu het allemaal is misgegaan hoor je zoiets steeds vaker, maar tegen Portugal is dat onzin. Raken die jongens alleen maar nog meer van in de war, gaat niet werken.
Tegen Portugal is het super simpel, gewoon 1 op 1, wat in de praktijk betekend dat de diepe spits twee man aan zich bindt, dat zal Huntelaar wel zijn, en als onze verdediging in de aanval een mannetje doorschuift, krijg je achter de diepe spits een mannetje meer en op de vleugels 1 op 1.
Eigenlijk heb ik er weinig vertrouwen in, maar wat ons allen positief moet stemmen is dat Portugal toch ook wel tegenvalt. Behoorlijk labiel allemaal zoals dat tegen Denemarken ging, en dat biedt dus wel enig perspectief. In plaats van de berekende 12% zet ik in op 40% kans voor NL om door te gaan.
Opstelling dan maar:
En dan dat zelfde spulletje nemen dat Maradonna ooit eens heeft genomen op het WK (tegen Nigeria dacht ik), en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan:)
(ohja, en iedereen die nog over die dikke, trage, kreupele van der Vaart begint is niet goed wijs
Edit: Strootman eventueel vervangen door de Jong, was die jongen helemaal vergeten, hehe.
Kans om te winnen van Portugal...maggoo schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:11:
.... In plaats van de berekende 12% zet ik in op 40% kans voor NL om door te gaan...
En dan geeft Duitsland gewoon Denemarken een puntje cadeau...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Waar ik op hoop is dat we onze trots beetje redden, dus een overwinning met 1 goal verschil zou mooi zijn, met 2 goals ook zelfs als de Duitsers niet winnen. Mochten we zelfs doorgaan, dan ben ik uiteraard te vinden in de 7e hemel.
Ik vond de opstelling van de Mos met zijn uitleg helemaal niet zo gek eigenlijk, maar had het zelfs nooit zo gedaan. Wat ik met hem eens ben is dat je linksbenige speler op links moet zetten en een rechtsbenige speler op rechts. Dan krijg je meer voorzetten vanaf de flank en heb je met Huntelaar en Van Persie in principe prima afmakers. Mijn opstelling:apis29 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 01:04:
[...] Opstelling de Mos aangepast aan sterkte's/zwakte's tegenstander![]()
[afbeelding]

Uitleg:
Uiteraard moet de instelling anders: er moet veel meer druk worden gezet en linies moeten kort zijn. In principe speel je vanaf het begin al op 1 op 1. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar goed de situatie vraagt er nu nog meer om. Verder vind ik het systeem van linksbenig op rechts en rechtsbenig op links niet zo effectief. Sommige spelers zijn dan niet helemaal in vorm dus houd het dan simpel. Dus op de flanken voorin snelle spelers die hun man buitenom kunnen passeren en een voorzet naar het 16- meter gebied kunnen geven. Niet allemaal naar binnen dat wordt echt te druk. Maar de flankspelers kunnen ook afgeven achter het strafschopgebied: Robben kan ook afgeven op Sneijder die dan met rechts ook op doel kan schieten en andersom kan Narsingh de bal aan Van Persie geven als hij iets inzakt, waarna hij dan met links op doel kan schieten. Huntelaar zal voorin moeten blijven waar Van Persie en Sneijder omheen kunnen spelen.
Achter de aanval 1 controleur. Van Bommel zou in mijn ogen ook kunnen, maar met Strootman heb je wat meer spel naar voren en wat meer loopvermogen. De Jong is de andere optie en is verdedigend sterker maar we moeten nu eenmaal doelpunten gaan maken.
De achterste linie zou ik Willems laten staan, want de flankspelers van Portugal (Ronaldo en Nani) zijn rechtsbenige spelers. Volgens mij verdedigd een linksbenige verdediger (Willems) dat makker dan een rechtsbenige verdediger (Boulahrouz). Ook bij de opbouw is en een linksbenige speler op links achterin beter. Verder moet de verdediging naar mijn idee concentreren op het verdedigen en niet mee naar voren komen. In principe moet 5 aanvallend ingestelde spelers genoeg zijn. Vandaar ook de wissel voor Van der Wiel voor Vlaar. Van der Wiel was vaak gevaarlijk met het opkomen en was verdedigend ook goed, maar opkomen doet hij nauwelijks meer en verdedigd momenteel niet heel sterk. Heitinga en Mathijsen zijn ook niet de beste, maar betere hebben we niet.
Dan de mogelijke wissels. Van der vaart zou er in kunnen komen voor Willems waarna je dan 3-1-4-2 speelt. Afellay zou Narsingh kunnen vervangen. Maar hopelijk hoeven we dan niet nog meer aanvallender moeten spelen aangezien we dan al ruim voorstaan. Hoewel we nu erg slecht spelen en ik weet dat de kans om door te gaan nihil is kan je altijd nog proberen het positief te bekijken.
Ik weet eigenlijk nog niet wat erger is. Morgen direct naar huis, of een paar dagen later door Dickie naar huis geschopt worden...?

Je hebt nu zo wel 2 flankspelers aan elke kant? Volgens mij gaat dat niet echt werken.maggoo schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:11:
Opstelling dan maar:
Welke spelers mogen er morgen met pensioen als we niet doorgaan? Van Bommel? Kuijt? Vd Vaart? Boulah? Mathijssen? Bouma?
vd Vaart zou nog een toernooi mee moeten kunnen mits hij in vorm en fit is; momenteel valt hij erg tegen. De rest in dat lijstje kan inderdaad met Oranje pensioen naar mijn mening...
En als wissel voor Kuyt kun je dan Narsingh erin zetten. Zoals De Mos dat gisteren liet zien lijkt mij dat nog lang niet zo'n gekke opstelling. Je zult toch wat moeten en 1 ding weet je zeker: met de huidige opstelling weet je zeker dat 2-0 op zijn minst lastig gaat worden. Ja tegen Denemarken heb je kansen gecreëerd en vP schoot er een in tegen DLD. Maar dat is te weinig. Je moet 100% op de aanval gaan wil je een verschil van 2 doelpunten echt binnen kunnen halen tegen Portugal. En dan maakt het niet uit mocht Portugal er zelf nog een doelpunt of twee in knallen. Kwestie van: snel een voorsprong van 2 doelpunten binnenhalen en de Portugezen dus te snel af zijn.apis29 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 01:04:
[...]
OPstelling de Mos aangepast aan sterkte's/zwakte's tegenstander![]()
[afbeelding]
Maar ik heb er een hard hoofd in. Van Marwijk gaf wel aan in te zien dat het anders moet, maar hij blijft de eigenwijze zelve dat ik gok dat ie op zijn extreemste zal beginnen met dezelfde opstelling DLD - NL 2e helft tegenover Portugal. En ook dat zal niet genoeg zijn want Van Bommel/Van de Vaart kunnen fysiek gewoon niet meekomen met die snelle Portugezen. Nog los van het feit dat de linies niet op elkaar aansluiten. Achja, we zullen het zien. Maar ik zou het juist getuigen van inzicht bij Van Marwijk als ie de opstelling v/d De Mos volgt. Je weet toch zeker dat het voorbij is, zolang je niet met 2-0 verschil wint èn DLD Denemarken verslaat. Dus wat heb je nog te verliezen? Helemaal niets. Dus dat geeft je als bondscoach nu juist de ideale gelegenheid eens af te wijken van het gebaande pad/het gehanteerde systeem. Pakt het niet goed uit, kun je zeggen: told ya so
Links of rechtsom kan het moeilijk slechter er van worden dan koppig vast blijven houden aan een systeem waarmee je met mazzel twee jaar terug de finale haalde. Ja, leuk, prima prestatie. Maar iets met behaalde resultaten in het verleden en garantie enzo. Dat zie je nu pijnlijk duidelijk worden

Eigenlijk ben ik wel een beetje voor een echt grote schoonmaak, zeker als het morgen fout gaat: Iedereen van boven de 27 met pensioen en ruimte maken voor frisse gasten als Klaassie, Klaassens, De Vrij etc.
Toen de spelers na de wedstrijd tegen Duitsland eindelijk in het hotel waren, moesten ze nog wat eten van de inspanningsfysiologen. Toen ze aan tafel zaten, kwam de zon al op
Kijken we het reisschema nog gaat verdedigen bij de KNVB

Volgens mij ging hij puur/voornamelijk uit van het moeten scoren en winnen met 2 goals verschil waarbij Bouhlarouz een puur verdedigende taak en Robben een puur aanvallende krijgen (waardoor hun rechtsback, in theorie, te druk met Robben zou moeten zijn om ook mee te durven opkomen. Vanuit die "moeten aanvallen" gedachten ook Strootman ipv de Jong. Aan de rechterkant wel veel opkomen van Wiel waar Kuyt dan de verdedigende taak moet overnemen. Alleen zei hij er nog bij dat ie Kuyt en Wiel evenals Robben een goede voorzet vond hebbentweaker2010 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:11:
[...]
Leuk bedacht door de Mos, maar in de praktijk werkt dat niet. Boulahrouz en Robben kunnen dat in hun huidige vorm nooit belopen aan de linkerkant. En Strootman moet top zijn om tegen Portugal overeind te blijven.
Morgen met 3-0 winnen van Portugal waarna duidelijk wordt dat DLD-DK blijft steken op gelijkspelFiber schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:44:
Ik weet eigenlijk nog niet wat erger is. Morgen direct naar huis, of een paar dagen later door Dickie naar huis geschopt worden...?

Als je dan toch de poule door komt zou je gewoon in de finale moeten komen. Elke andere plek is niet relevant en net zo teleurstellend als de poule niet door komen imho. En met de huidige opstelling/systeem wat Van Marwijk hanteert acht ik ze niet in staat ver te komen in de knock-out fase. Dus dan liever Portugal dik inmaken en als nog je koffers moeten pakken

[ Voor 10% gewijzigd door Joosie200 op 16-06-2012 15:24 ]
Sjah schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:25:
Zo sterk vond ik de Russen in hun 2e match niet. Maar goed, dit is mostert voor de maaltijd.

Ik zou het EK afschrijven en deze wedstrijd alvast gebruiken om de WK-basis een serieuze test te geven. Investeren in de toekomst dus.
Dus veel jonkies de kans geven en van Bommel, Robben, van Persie rust gunnen.
[ Voor 9% gewijzigd door bombadil op 16-06-2012 15:45 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Kuyt rechtshalf, dat moet kunnen denk ik, ik denk zelfs dat Kuyt door Cruyff op rechtsachter werd gezet, en Sneider linkshalf. Dat ik dat nou moet zeggen, maar dat is klassiek ajax. Ahja, vind deze topics leuker dan de wedstrijden van NL zelf:)Regeneration schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:48:
[...]
Je hebt nu zo wel 2 flankspelers aan elke kant? Volgens mij gaat dat niet echt werken.
Hehehe, ja zou kunnen, maar ik denk dat het toch een hoog boeie gehalte heeft voor Duitsland en dat winnen net zo makkelijk is. Gomez nog een paar doelpunten voor de topscore, en ik weet niet hoe het schema precies in elkaar steekt, maar ik denk dat Duitsland liever NL nog een keer tegenkomt dan Portugal.Fiber schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:28:
[...]
Kans om te winnen van Portugal...
(maja, 40% is wel heel optimistisch:P)
bombadil schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:45:
Ik zou het EK afschrijven en deze wedstrijd alvast gebruiken om de WK-basis een serieuze test te geven. Investeren in de toekomst dus.
Wk is pas over 2 jaar.. dus die jonkies? hebben die kans nog niet nodig. En die 3 hebben straks vakantie dus rust hebben ze nu niet nodig.
I served in a company of heroes.
Dat sowieso niet. Duitsland is sportiever, zal die laatste wedstrijd ook wel willen winnen. Plus, ze zien liever Nederland nog kans hebben om door te gaanFiber schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:28:
[...]

Duitsland gaat helemaal niks weggeven want feitelijk zijn ze nog niet eens veilig. Die gaan gewoon voor de volle winst.
Verwijderd
Ik zit nu het EK journaal te kijken met beelden van de laatste training. Het hoeft niks te betekenen maar wat ii zie bevalt me wel. Een elftal op de schop:
Zou mooi zijn niet?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Huntelaar Sneijder Robben v Persie de Jong vd Vaart Schaars Heitinga Boulharouz Kuyt |
Zou mooi zijn niet?
Dat is zeker een mooie opstelling. Daarmee moet wel wat lukken denk ik.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:48:
Ik zit nu het EK journaal te kijken met beelden van de laatste training. Het hoeft niks te betekenen maar wat ii zie bevalt me wel. Een elftal op de schop:
code:
1 2 3 4 5 6 7 Huntelaar Sneijder Robben v Persie de Jong vd Vaart Schaars Heitinga Boulharouz Kuyt
Zou mooi zijn niet?
Ik vind het een waardeloze opstelling. Robben op rechts is niet dreigend genoeg, hij moet op links.
En Kuyt als rechtsback kun je ook vergeten.
En Kuyt als rechtsback kun je ook vergeten.
Dan heb ik nog liever zoiets:
Zet de Jong dan maar achterin, is daar beter op zijn plek dan Kuyt rechtachter en zet Kuyt dan maar op het middenveld, kan hij mooi mee opkomen als daar de mogelijkheid voor is en hoeft hij niet steeds het hele veld over te steken.Robben naar links en geef Narsingh maar de kans, als het niet lukt zet je daar Affelay neer.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Huntelaar Robben Narsingh v Persie Sneijder Kuyt Schaars Heitinga de Jong Boulahrouz |
Zet de Jong dan maar achterin, is daar beter op zijn plek dan Kuyt rechtachter en zet Kuyt dan maar op het middenveld, kan hij mooi mee opkomen als daar de mogelijkheid voor is en hoeft hij niet steeds het hele veld over te steken.Robben naar links en geef Narsingh maar de kans, als het niet lukt zet je daar Affelay neer.
Verwijderd
Jullie met je Narsingh ook. Die jongen heeft nog nooit op dit niveau gespeeld. Dan krijg je zo'n Willems geval. In een grote wedstrijd kan hij niet met de druk om gaan. Robben is goed hoor, ook op rechts kan hij heel dreigend zijn