Bij Ajax haalt hij ook al twee jaar het niveau niet wat hij rond het WK haalde jammergenoeg.Rhapsody schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:42:
'Al jaren' is ook een beetje overdreven. Hopelijk weet iedereen die hem nu zo afbrand ook dat hij wel beter kan.
juist die generatie werd tweemaal na elkaar europees kampioen voor onder de 21, in 2006 en 2007, en werd gezien als een 'gouden generatie'Anoniem: 379258 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:25:
Ja die 25 26 jaar generatie is niet goed geweest.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Wacht even, dus Robben verdedigt niet mee. Daarom moet VD Wiel keuzes maken en 2 vs 1 waar 1 daarvan Ronaldo is, dat vergelijk jij met Douglas die ineens veel fouten maaktPWM schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:26:
[...]
Je kan je verzopen voelen, maar zoals gezegd, dat betekent niet dat 9 van je 10 voorzetten niet aan moeten komen? De keren dat hij wel mee opkwam, leek het nergens op.
Dat is hetzelfde als Douglas van Twente nu opeens zegt dat het voetbal in Nederland te makkelijk is voor hem, en hij daardoor zoveel fouten maakte dit seizoen
VD Wiel was idd erg zwak, zowel opkomend als verdedigend. Maar hij werd ook absoluut niet geholpen. Misschien had daar toch Kuyt moeten staan
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Oh boy.
Zou wat zijn als Van Marwijk daar nu om gebasht zou worden! Volgens mij zou hij gelyncht zijn als hij Kuyt in de basisopstelling tegen Denemarken had gezet.
Resultaat telt niet. Het gaat er om dat er briljantjes tussen zitten die later een meerwaarde zijn. Daarbij: de échte toppers slaan Jong Oranje over. Zie ook Maher.RM-rf schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:44:
[...]
juist die generatie werd tweemaal na elkaar europees kampioen voor onder de 21, in 2006 en 2007, en werd gezien als een 'gouden generatie'
Op z'n wiki staat het volgende:D-e-n schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:49:
[...]
Resultaat telt niet. Het gaat er om dat er briljantjes tussen zitten die later een meerwaarde zijn. Daarbij: de échte toppers slaan Jong Oranje over. Zie ook Maher.
National team
2009–2010 Netherlands U17 8 (2)
2010–2011 Netherlands U19 12 (1)
2011– Netherlands U21 2 (0)
2012– Netherlands 0 (0)
Lijkt erop dat ie niet echt iets overgeslagen heeft ???
Hij is 18 en zit al bij de onder 21 en bij de voorselectie van Oranje.
Maar hij heeft toch wel in Jong Oranje gespeeld?
Jij vertelt dat ie Jong Oranje overgeslagen heeft...
D-e-n schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:49:
[...]
Resultaat telt niet. Het gaat er om dat er briljantjes tussen zitten die later een meerwaarde zijn. Daarbij: de échte toppers slaan Jong Oranje over. Zie ook Maher.
enkele jaren terug was Royston Drenthe een net zo hoog opgezwemeld talentje als Maher nu..
enkel, daar is het gewoon misgegaan (waarvoor je een aantal mogelijke oorzaken kunt noemen, bv ook dat hij misschien té jong naar real ging en misschien ook wat te snel ging leven alsof hij al een 'ster' was)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Je kan me op woorden vangen maar snap je mijn punt niet? Een goede Jong Oranje groep zegt weinig over het succes tot een succes bij het grote Oranje later. De echte briljantjes schuiven al snel door.Smultie schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:55:
Maar hij heeft toch wel in Jong Oranje gespeeld?
In die groep van 2006/2007 zat in principe slechts één supertalent: Aisatti. Die was 17 op het EK in 2006.
Drenthe is meer strijdlust dan pure klasse, ook toen al. Maher is meer te vergelijken met Aisatti, laten we hopen dat hij het beter doet.RM-rf schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:02:
[...]
enkele jaren terug was Royston Drenthe een net zo hoog opgezwemeld talentje als Maher nu..
[ Voor 24% gewijzigd door D-e-n op 18-06-2012 12:05 ]
Anoniem: 379258
Dr zijn wel een aantal doorgebroken, de zeeuw haalde oranje, Huntelaar is nu een begrip geworden en Schaars is ook wel goed bezig. Maar wel minder dan verwacht. Vooral de donkere jongens vallen tegen. Slechte twitter mentaliteit lui zijn het. Vooral Babel en Drenthe hebben een slechte mentaliteit.RM-rf schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:44:
[...]
juist die generatie werd tweemaal na elkaar europees kampioen voor onder de 21, in 2006 en 2007, en werd gezien als een 'gouden generatie'
Ik vind opzich ook wel dat Bert nog een kans verdient, ondanks deze afgang. Maar dan op voorwaarde dat ie in de oefen- en kwalificatiecampagne duidelijk laat zien voor een andere speelwijze en selectie te gaan. Als er straks 20 van deze 23 spelers weer meegaan zie ik het eigenlijk niet goed komen. Het lijkt of er iets geknakt is, niet alleen tussen spelers onderling maar ook tussen spelers en Bert. Ik herhaal "lijkt" want van buitenaf is dit natuurlijk erg moeilijk te zeggen maar ze stralen het iig wel uit.Hahn schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:46:
Wat weten we het toch allemaal weer beter. Op het WK doet NL het goed en dan mag 'ie blijven, nu doet NL het slecht en dan moet 'ie gelijk 'de eer aan zichzelf houden' en opstappen. Laat die man zichzelf proberen te verbeteren, lukt dát niet, dan lijkt er me weinig mis mee als 'ie opstapt. Maar bij het eerste (weliswaar grote) falen gelijk op moeten rotten snap ik niet.
Over het algemeen gezien heeft Bert het gewoon goed gedaan in zijn hele periode als bondscoach, veel partijen gewonnen en of het nou gelukkig was of niet, toch de finale gehaald van het WK. Dit EK was een wanprestatie van formaat maar mijns insziens is hij de enige persoon die kan bepalen of er voldoende basis en motivatie voor hemzelf is om door te gaan. Buiten dat, wie zou het op dit moment beter moeten doen? Ronald Koeman doet het nu goed, maar dat is nog geen garantie dat dat bij oranje ook gaat werken. Idem dito voor van Gaal, toendertijd hoge verwachtingen maar werd ook een drama. Tijd voor een grondige evaluatie zowel door hem als de KNVB en dan horen we het over een paar weken wel, of wellicht eerder.
Ik heb ook het idee dat er een beetje 2 kampen zijn nu. Bert + Sneijder + Van Bommel die méér verlangen van spelers (zowel tijdens wedstrijden als tijdens trainingen) en spelers die zich daar te groot voor voelen (zoals Robben?).Denman schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:18:
[...]
Het lijkt of er iets geknakt is, niet alleen tussen spelers onderling maar ook tussen spelers en Bert. Ik herhaal "lijkt" want van buitenaf is dit natuurlijk erg moeilijk te zeggen maar ze stralen het iig wel uit.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik vraag me af wat er nog over blijft van dit elftal,de meeste jongens zijn tegen de tijd dat het WK aanvangt rond de dertig of zelfs over de dertig..
De meeste zijn in mijn ogen al dan op hun retour!

Voorwaar een mooie prestatie ja, maarrrr volgens mij mag je dat rijtje wel uitbreiden met Duitsland en Italie..DarthDavy schreef op maandag 18 juni 2012 @ 01:09:
[...]
Hey!!!! In 2002 deden wij voor de zevende keer op een rij mee met een WK. Enkel Brazilië en Argentinië kunnen ook zo'n cijfers voorleggen.

Anoniem: 462800
zelfs jong oranje had ut beter gedaan
maar die stelletje lapzwansen gaan gewoon lekker naar huis kunnen ze gaan uithuilen bij de chickies hoe slecht de sfeer was en hoe arogant ze met z'n alle waren lekker naast de schoenen blijven lopen.
en ja die v/d wiel mot gewoon zich niet meer beschikbaar stelllen want die denk dat ie jesus is ook al ben ik voor ajax die gast heeft een tikkie is z'n hoofd dat niet goed is misschien omdat ie denk dat ie naar uit buitenland kan gaan voor vele miljoenen helaas pindakaas,, want als ze alles gezien hebben is die nu dus niets meer waard is ie zwaar door de mand gevallen en niet hij alleen die hele gatenkaas van achter naar de middenlijn was shit in totaal hebben ze misschien 60min over drie wedstrijden goed gespeeld.
ze motten zich schamen en alles terug geven van wat ze hebben gekregen want verdient hebben ze ut zeker niet.
maar in iedergeval zijn ze roemloos tenonder gegaan aan eigen onderschating en dat had ik helaas als voorspeld en nu afwachten wat er gaat gebeuren schoonschip maken degene die er niet meer in thuis horen eruit zetten of gewoon bedanken of niet meer oproepen op 15 augustus mogen ze tegen de belgen het opnieuw proberen
en mocht bert de pleiterik maken is dat ook helaas pech hebben dan en dat komt dan eigenlijk mede door de verkeerde keuze en die arogantie van bepaalde heren die dus denken het beter te weten binnen deze ploeg en niet de media want ook die hadden het al voorspeld dat het niet goed zat.
maar die stelletje lapzwansen gaan gewoon lekker naar huis kunnen ze gaan uithuilen bij de chickies hoe slecht de sfeer was en hoe arogant ze met z'n alle waren lekker naast de schoenen blijven lopen.
en ja die v/d wiel mot gewoon zich niet meer beschikbaar stelllen want die denk dat ie jesus is ook al ben ik voor ajax die gast heeft een tikkie is z'n hoofd dat niet goed is misschien omdat ie denk dat ie naar uit buitenland kan gaan voor vele miljoenen helaas pindakaas,, want als ze alles gezien hebben is die nu dus niets meer waard is ie zwaar door de mand gevallen en niet hij alleen die hele gatenkaas van achter naar de middenlijn was shit in totaal hebben ze misschien 60min over drie wedstrijden goed gespeeld.
ze motten zich schamen en alles terug geven van wat ze hebben gekregen want verdient hebben ze ut zeker niet.
maar in iedergeval zijn ze roemloos tenonder gegaan aan eigen onderschating en dat had ik helaas als voorspeld en nu afwachten wat er gaat gebeuren schoonschip maken degene die er niet meer in thuis horen eruit zetten of gewoon bedanken of niet meer oproepen op 15 augustus mogen ze tegen de belgen het opnieuw proberen
en mocht bert de pleiterik maken is dat ook helaas pech hebben dan en dat komt dan eigenlijk mede door de verkeerde keuze en die arogantie van bepaalde heren die dus denken het beter te weten binnen deze ploeg en niet de media want ook die hadden het al voorspeld dat het niet goed zat.
Fifa ranglijstfantastico schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:03:
Denemarken ook niet, en wat was die uitslag ook alweer.
...
...
9. Denemarken
...
...
33.Turkije
...
Turkije stelt een stuk minder voor dan Denemarken.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
De vraag is dan ook of je daar wel rouwig om moet zijn. Deze groep maakt op mij een uitgebluste indruk, de magie lijkt er een beetje vanaf. Heel cru gezegd: de koek is op. Zet je daar over 2 jaar een stel jonge honden neer (of althans, die nu nog jong zijn en de komende 2 jaar ervaring op gaan doen) die hun naam nog niet volledig gevestigd hebben dan zijn de verwachtingen minder, en is de gretigheid onder de spelers ongetwijfeld een stuk groter. Schitter je op zo'n toernooi dan speel je jezelf in de kijker; de meeste jongens die nu in het veld stonden hebben dat allang gedaan en zitten prima bij hun topclub en hebben het gevoel "er al te zijn". Blijft een feit dat de balans goed moet zijn in het team dus het is echt niet erg en juist goed als je straks nog steeds ervaren toppers als Sneijder (de enige die dit toernooi enigzins naar kunnen heeft gespresteerd imho) meeneemt.NrG! schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:26:
Ik vraag me af wat er nog over blijft van dit elftal,de meeste jongens zijn tegen de tijd dat het WK aanvangt rond de dertig of zelfs over de dertig..![]()
offtopic:
[quote]Exorcist schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:47:
[...]
Wát? Wikipedia: Interpunctie
[/quote]
I lolled
[quote]Exorcist schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:47:
[...]
Wát? Wikipedia: Interpunctie
[/quote]
I lolled
[ Voor 9% gewijzigd door Denman op 18-06-2012 12:50 ]
vergeet affelay niet die denk ook dat die jesus is maar die heeft er ook geen pepernoot er van kunnen maken
blijft die toch naast ze schoenen lopen omdat ie denk dat ie bij barcelona speelt ook helaas voor hem is het dus ook voorbij en weer terug olp aarde
blijft die toch naast ze schoenen lopen omdat ie denk dat ie bij barcelona speelt ook helaas voor hem is het dus ook voorbij en weer terug olp aarde
Royz schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:23:
[...]
Ik heb ook het idee dat er een beetje 2 kampen zijn nu. Bert + Sneijder + Van Bommel die méér verlangen van spelers (zowel tijdens wedstrijden als tijdens trainingen) en spelers die zich daar te groot voor voelen (zoals Robben?).
Een EK winnen is de enige prijs die nog geen enkele speler in zijn prijzenkast heeft staan. Dat zo toch voldoende moeten zijn?Denman schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:45:
[...]
De vraag is dan ook of je daar wel rouwig om moet zijn. Deze groep maakt op mij een uitgebluste indruk, de magie lijkt er een beetje vanaf. Heel cru gezegd: de koek is op. Zet je daar over 2 jaar een stel jonge honden neer (of althans, die nu nog jong zijn en de komende 2 jaar ervaring op gaan doen) die hun naam nog niet volledig gevestigd hebben dan zijn de verwachtingen minder, en is de gretigheid onder de spelers ongetwijfeld een stuk groter. Schitter je op zo'n toernooi dan speel je jezelf in de kijker; de meeste jongens die nu in het veld stonden hebben dat allang gedaan en zitten prima bij hun topclub en hebben het gevoel "er al te zijn". Blijft een feit dat de balans goed moet zijn in het team dus het is echt niet erg en juist goed als je straks nog steeds ervaren toppers als Sneijder (de enige die dit toernooi enigzins naar kunnen heeft gespresteerd imho) meeneemt.
Wat mij betreft is Sneijder ook de enige die nog enigzins wat heeft laten zien. Stekelenburg heeft het ook niet onverdienstelijk gedaan overigens.
🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering
Dat lijkt mij dus ook. Sterker nog, ik denk dat een EK of WK winnen na de Champions League voor een voetballer de mooiste prijs is om te behalen. Dat zou het voor mij iig wel zijn. Wat is er mooier dan voor je eigen land te mogen(!!!) spelen en jezelf de beste van Europa of zelfs de wereld mag noemen?Rhapsody schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:50:
[...]
Een EK winnen is de enige prijs die nog geen enkele speler in zijn prijzenkast heeft staan. Dat zo toch voldoende moeten zijn?
Wat mij betreft is Sneijder ook de enige die nog enigzins wat heeft laten zien. Stekelenburg heeft het ook niet onverdienstelijk gedaan overigens.
Klopt, er zijn verschillende groepjes binnen de selectie: je ziet Van Persie, Affelay en Boulahrouz ook altijd samen.Royz schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:23:
[...]
Ik heb ook het idee dat er een beetje 2 kampen zijn nu. Bert + Sneijder + Van Bommel die méér verlangen van spelers (zowel tijdens wedstrijden als tijdens trainingen) en spelers die zich daar te groot voor voelen (zoals Robben?).
Die FIFA ranglijst stelt niets voor. Na dit EK zie ik Griekenland ook weer in de top 10 staan.dvdkiwi schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:44:
[...]
Fifa ranglijst
...
...
9. Denemarken
...
...
33.Turkije
...
Turkije stelt een stuk minder voor dan Denemarken.

Dus in theorie zouden Nederland en Denemarken sterker moeten zijn dan Portugal.1 Spain 1456 0
2 Uruguay 1292 1
3 Germany 1288 -1
4 Netherlands 1234 0
5 Brazil 1155 1
6 England 1145 1
7 Argentina 1137 2
8 Croatia 1053 0
9 Denmark 1019 1
10 Portugal 996 -5
En nu de werkelijkheid van Poule B:
1 Duitsland
2 Portugal
3 Denemarken exit
4 Nederland exit
De verdediging van Nederland was gewoon zielig, op het WK was dit stukken beter.
Op het WK speelde Nederland tenminste volluit, redelijk tegen het vuile/aggressieve aan zelfs.
Nu heb ik 3 wedstrijden brollers gezien...
Op het WK speelde Nederland tenminste volluit, redelijk tegen het vuile/aggressieve aan zelfs.
Nu heb ik 3 wedstrijden brollers gezien...
Misschien de volgende keer wat minder commercials maken, en iets meer trainen.
Mijn analyse is dat Nederland inspitatie loos is (miss al de 20e die dit zegt)
Portugal was met 3 tikjes voor de goal, Nederland met 15. Het was sloom, geen wilskracht, geen team gevoel.
Nou in het begin wel. Robben passt een bal! Tot verbazing van menig twitteraar. Maar daarna zie je het, iedereen wil de held van Charkov worden, Wesley passt niet meer, Robben kijkt niet meer op van de bal etc.
Daarnaast, tja, Huntelaar... vond hem niet goed spelen.
"Hij heeft maar 1 goede bal gehad."
"Als van persie die had gemist was het een klootzak geweest."
Ik ben blij dat ze zijn uitgeschakeld, opnieuw beginnen, from scratch.
Het gevaar met zo ver komen is dat je niets wil veranderen, in 2 jaar kan je dat gewoon niet maken.
Portugal was met 3 tikjes voor de goal, Nederland met 15. Het was sloom, geen wilskracht, geen team gevoel.
Nou in het begin wel. Robben passt een bal! Tot verbazing van menig twitteraar. Maar daarna zie je het, iedereen wil de held van Charkov worden, Wesley passt niet meer, Robben kijkt niet meer op van de bal etc.
Daarnaast, tja, Huntelaar... vond hem niet goed spelen.
"Hij heeft maar 1 goede bal gehad."
"Als van persie die had gemist was het een klootzak geweest."
Ik ben blij dat ze zijn uitgeschakeld, opnieuw beginnen, from scratch.
Het gevaar met zo ver komen is dat je niets wil veranderen, in 2 jaar kan je dat gewoon niet maken.
Altijd maar naar achteren die bal, het was zo enorm voorspelbaar.
Waar het in de eerste wedstrijd nog een ergens op leek en er tenminste nog kansen waren, was het gisteren echt dramatisch. Ik had er voor het toernooi al geen goed gevoel over (en ik ben normaal gesproken altijd een rasoptimist) en helaas is dat uitgekomen.
Uithuilen en opnieuw beginnen richting Brazilië..
Waar het in de eerste wedstrijd nog een ergens op leek en er tenminste nog kansen waren, was het gisteren echt dramatisch. Ik had er voor het toernooi al geen goed gevoel over (en ik ben normaal gesproken altijd een rasoptimist) en helaas is dat uitgekomen.
Uithuilen en opnieuw beginnen richting Brazilië..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Wow ik zie nu pas het beeld dat v Marwijk zegt tegen Robben dat hij moet mee verdedigen en vervolgens krijgt hij: "hou je bek man" te horen 
WTF. Dan kunnen we wel allemaal vd Wiel gaan afzeiken, maar Robben houd zich gewoon niet aan die afspraken. Van der Wiel heeft ten 1e mandekking nodig van Vlaar tegen een speler als Ronaldo, maar wanneer Coentrao(?) daar ook nog overheen komt, dan is dat gewoon teveel, dan word je overlopen. En ik snap dat we in de 2e helft wel 1 op 1 moeten achterin, maar ik heb Robben maar 2x zien mee lopen in de 1e helft met Coentrao..
Dit is dus echt wel een groot probleem, want hoe kan je bijv. zoiets dan v Marwijk kwalijk nemen? Hij instrueert de spelers, als zij dan vervolgens hun taken niet goed invullen..tja..misschien moet hij ze dan wel wisselen, maar dan valt ook het hele volk over je heen wss..

WTF. Dan kunnen we wel allemaal vd Wiel gaan afzeiken, maar Robben houd zich gewoon niet aan die afspraken. Van der Wiel heeft ten 1e mandekking nodig van Vlaar tegen een speler als Ronaldo, maar wanneer Coentrao(?) daar ook nog overheen komt, dan is dat gewoon teveel, dan word je overlopen. En ik snap dat we in de 2e helft wel 1 op 1 moeten achterin, maar ik heb Robben maar 2x zien mee lopen in de 1e helft met Coentrao..
Dit is dus echt wel een groot probleem, want hoe kan je bijv. zoiets dan v Marwijk kwalijk nemen? Hij instrueert de spelers, als zij dan vervolgens hun taken niet goed invullen..tja..misschien moet hij ze dan wel wisselen, maar dan valt ook het hele volk over je heen wss..
BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG
Jep, als hij er nu nog twee inschoot per wedstrijd, maar die tijden zijn ook een beetje geweest. Ik vind het ook erg jammer dat hij vanuit onmogelijk hoeken blijft schieten als er meerdere mensen vrij staan, terwijl hij toch moet weten dat hij niet in de beste vorm van z'n leven verkeert.PWM schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:10:
Zo'n Robben moet je er gewoon meteen afhalen, status of niet. Direct vervangen.
Absoluut. Liever Narsingh daar.
Van Marwijk lijkt zich nauwelijks te verbazen over de taal van Robben...alsof het al veel vaker is gebeurt.
Van Marwijk lijkt zich nauwelijks te verbazen over de taal van Robben...alsof het al veel vaker is gebeurt.
Volgens mij had Sneijder gewoon een Lipton Ice Tea moeten hebben in de rust.
Maar ze zullen wel McDonalds (want: sponsor) hebben gegeten
Maar ze zullen wel McDonalds (want: sponsor) hebben gegeten
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
So what. Adrenaline van de wedstrijd en ook nog eens compleet kapotgefrustreerd. Dat heb je in elke teamsport. Maargoed, dat snappen mensen die zelf geen teamsport doen niet.DeppOx schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:57:
Oh ja, dat is wel handig
http://nos.nl/ek2012/vide...uwt-hou-je-bek-terug.html
Van Marwijk weet prima wat het is om zo in het veld te staan dus die weet gewoon dat hij zich daar niks van aan moet trekken.Saturnus schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:24:
[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 18-06-2012 16:30 ]
https://niels.nu
Dit is echt de grootst mogelijk onzin, een v. Gaal, Hiddink of Advocaat haalt je er gewoon uit, en je speelt de komende wedstrijden niet meer. Tuurlijk mag je wel op elkaar zeiken en frustratie uiten, dat is inderdaad normaal, maar Robben houd zich gewoon niet aan zijn taken, en daar zegt v. Marwijk van en dan krijg je deze reactie. Dat is echt niet normaal hoor, en dan mag je zeggen dat je dat niet begrijpt als je geen teamsport doet (doe ik overigens wel), maar dit zijn "professionals", geen amateurtjes die op de zondag lekker een balletje trappen.Hydra schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:29:
[...]
So what. Adrenaline van de wedstrijd en ook nog eens compleet kapotgefrustreerd. Dat heb je in elke teamsport. Maargoed, dat snappen mensen die zelf geen teamsport doen niet.
[...]
Van Marwijk weet prima wat het is om zo in het veld te staan dus die weet gewoon dat hij zich daar niks van aan moet trekken.
Ik geloof ook zeker dat Robben er naderhand op aangesproken is maar je gaat gewoon geen wissel opofferen voor een zo'n klein akkefietje. Het wordt enorm opgeblazen. Professional of niet; die adrenaline en frustratie is echt niet minder hoor, helemaal in zo'n wedstrijd waarin je enorm op je plaat aan 't gaan bent.DeppOx schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:36:
Dit is echt de grootst mogelijk onzin, een v. Gaal, Hiddink of Advocaat haalt je er gewoon uit, en je speelt de komende wedstrijden niet meer. Tuurlijk mag je wel op elkaar zeiken en frustratie uiten, dat is inderdaad normaal, maar Robben houd zich gewoon niet aan zijn taken, en daar zegt v. Marwijk van en dan krijg je deze reactie. Dat is echt niet normaal hoor, en dan mag je zeggen dat je dat niet begrijpt als je geen teamsport doet (doe ik overigens wel), maar dit zijn "professionals", geen amateurtjes die op de zondag lekker een balletje trappen.
Klein akkefietje? "hou je bek man" tegen je trainer roepen vind ik echt niet kunnen. Waarom jij het af wilt doen als 'hoort erbij' snap ik geen hout van. De volgende keer scheldt iemand z'n trainer echt verrot en dan moet dat ook maar kunnen volgens jou?
The devil is in the details.
Ach dit soort dingen gebeuren vaker dan je denkt, alleen zoeken ze nu dingen om maar te kunnen zeggen " dit was het probleem"Hahn schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:41:
Klein akkefietje? "hou je bek man" tegen je trainer roepen vind ik echt niet kunnen. Waarom jij het af wilt doen als 'hoort erbij' snap ik geen hout van. De volgende keer scheldt iemand z'n trainer echt verrot en dan moet dat ook maar kunnen volgens jou?
Het is gebeurd, ze speelde slecht er is intern iets aan de hand geweest en de spelers zaten niet lekker in hun ritme, sommige hebben helemaal niet gespeeld het afgelopen jaar, sommige hebben een rot seizoen achter de rug.
In de oefen wedstrijden was het al erg duidelijk Nederland echt niet van Duitsland en Portugal ging winnen.
En dat is echt geen rocket sience.
[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 18-06-2012 16:45 ]
Als wij in het veld staan worden er ook wel eens (sporadisch) van dat soort dingen geroepen. Vanaf de zijlijn zie je zaken altijd anders en soms ontstaat daar onenigheid over. Boeiend. Ze zitten gewoon naar 'dirt' te zoeken nu, kansloze opportune riooljouralistiek.Hahn schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:41:
Mag ik even 1 punt aansnijden hier. Al die mensen die zeggen dat marwijk weg moet, zijn ze het concept teamsport vergeten? Sorry hoor, maar natuurlijk kan de coach slecht werk doen, maar die voetballers zijn ook gewoon compleet bagger. In dat geval, marwijk+spelers weg. Niet 1 persoon er op pakken.
Maar ja, makkelijker tegen de coach schoppen dan tegen de "heilige" voetballers. (als ik kijk naar hoe voetballers behandeld worden lijkt het daar soms wel erg op)
Maar ja, makkelijker tegen de coach schoppen dan tegen de "heilige" voetballers. (als ik kijk naar hoe voetballers behandeld worden lijkt het daar soms wel erg op)
[ Voor 18% gewijzigd door corset op 18-06-2012 17:11 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik vind het allemaal wel prima dat mensen roepen dat het flutvoetballers zijn, dat de bondscoach dramatische keuzes maakt etc etc. Dat zou allemaal kunnen, dat weet ik niet 
Maar wat ik wel kon zien in die wedstrijd is dat er totaal geen STRIJDLUST was, wat op zo'n toernooi gewoon doorslaggevend kan zijn. Dat vind ik jammer en dat reken ik ook gewoon de spelers aan. En dan bedoel ik dus niet perse dat Robben dan zijn mannetje moet opvangen, maar dat de spelers gewoon 120% geven, het "vuur" was er gewoon niet.
Maar wat ik wel kon zien in die wedstrijd is dat er totaal geen STRIJDLUST was, wat op zo'n toernooi gewoon doorslaggevend kan zijn. Dat vind ik jammer en dat reken ik ook gewoon de spelers aan. En dan bedoel ik dus niet perse dat Robben dan zijn mannetje moet opvangen, maar dat de spelers gewoon 120% geven, het "vuur" was er gewoon niet.
Ik heb het net beluisterd en hoor eerder: "Ik ben al aan het lopen. Ga toch weg man [...]" Kortom.. Robben vond dat ie al genoeg mee verdedigde en toen Van Marwijk nogmaals hem aanspoorde, diende Robben hem van repliek. Dus? Dat hoort er allemaal bij in het heetst van de strijd op het veld. Dit is weer typisch Nederlands.. the day after: zondebok zoeken enDeppOx schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:57:
Oh ja, dat is wel handig
http://nos.nl/ek2012/vide...uwt-hou-je-bek-terug.html

Links en rechts misschien wat smeulend vuur, maar een flinke bosbrand heb ik niet gezien.D-e-n schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:13:
Die heb ik juist wel gezien.
En als ik naar mijn leidinggevende riep, ook al ben ik op dat moment opgefokt of gefrustreerd, dat ie zijn bek moet houden... Dan wordt ik denk ik netjes naar de uitgang begeleid en hoef ik daarna niet weer te komen. Zoiets doe je gewoon niet. Maar die actie geeft wel aan dat het intern binnen het team weer eens niet liep. Jammer.
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Ik vind het allemaal maar gezeur. Altijd als een ploeg onder het verwachte niveau speelt wordt er geroepen "ze doen hun best niet". Het is allemaal te makkelijk. Het is meestal wat complexer.
maar Den, het is zo makkelijk om te zeuren erover als je totaal geen kennis ervan hebt 
Neh, ik ben het met je eens. Maar het zit er nou eenmaal in. Als ze hadden gewonnen is het opeens "WIJ hebben gewonnen. Als ze verliezen "Zij liggen eruit" beetje kansloos
Neh, ik ben het met je eens. Maar het zit er nou eenmaal in. Als ze hadden gewonnen is het opeens "WIJ hebben gewonnen. Als ze verliezen "Zij liggen eruit" beetje kansloos
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ach ja... Als er gewonnen wordt is het 'WE hebben gewonnen' en als er verloren wordt is het 'ZE hebben verloren'....
Nou ja, ben wel vandaag dagwinnaar van de EK Pool op het werk, dus had toch redelijk goed voorspeld
Nou ja, ben wel vandaag dagwinnaar van de EK Pool op het werk, dus had toch redelijk goed voorspeld
Complexer, ja, maar ik heb gekeken naar andere wedstrijden van bepaalde teams. Ik noem een Polen, Oekraïne, Griekenland, Ierland, Tsjechië (verliezen kansloos van de russen de 1e wedstrijd, herpakken zich geweldig), Portugal (tegen Denemarken komen ze op 2-2, en dan gaan ze er 100% voor). En als je dat dan vergelijkt, kan je mij niet vertellen dat er sprake was van strijdlust.
Het is gewoon een mentaal iets lijkt wel, verliezend finalist WK word gewoon uitgeschakeld voor de knockout fase, iemand moet hierop gaan promoveren.. (
)
Overigens wat zit iedereen hier nu modder te gooien naar degene die kritiek hebben?? DAT is pas typisch Nederlands..je mag gewoon geen kritiek hebben
DAT is de reactie die ik nu veelal hoor, dus aub draai het niet om.
Ik heb helemaal NIEMAND vandaag nog horen zeggen "Ze hebben verloren" hoor..alleen maar dat het kut is dat WE er nu al uit liggen.
Het is gewoon een mentaal iets lijkt wel, verliezend finalist WK word gewoon uitgeschakeld voor de knockout fase, iemand moet hierop gaan promoveren.. (
Overigens wat zit iedereen hier nu modder te gooien naar degene die kritiek hebben?? DAT is pas typisch Nederlands..je mag gewoon geen kritiek hebben
[ Voor 25% gewijzigd door DeppOx op 18-06-2012 17:35 ]
Kritiek moet wel inhoud hebben. Het wordt allemaal veel te simpel gesteld
Dat er geen strijdlust is, kan je toch bijna vast stellen aan de hand van de beelden die je dan vergelijkt met andere teams op het WK of ligt het aan mij? Is dat dan iets dat je complexer moet maken dan het is? Het is gewoon een constatering die ik doe, ik kan er voor de rest ook weinig over zeggen. Ik ken de achterliggende redenen niet, ik weet niet of de bondscoach ze niet kon motiveren of dat sommige spelers er gewoon geen zin in hadden, maar mag je er dan voor de rest dan niks over zeggen? ..Dat is toch juist het mooie aan een EK/WK, 16 miljoen meningen, lijkt mij top, aangezien we hier op een forum zitten..
Maar dan mag ik toch zeggen dat ik het gezeur vind? Strijd constateren is bedrieglijk. De ene speler OOGT vaak ook strijdlustiger dan de ander.
Zijn er trouwens mensen die er heilig van overtuigd zijn dat ze weten wat het probleem was of zijn al deze posts aandragingen van gespreksonderwerpen?
Ik denk dat je niet te diep moet zoeken. Op elk team komt sleet te zitten.
Alle ruzies waar journalisten nu mee komen zijn symptomen en geen oorzaken.
Alle ruzies waar journalisten nu mee komen zijn symptomen en geen oorzaken.
Ja tuurlijk mag dat 
Ik zie dat v Marwijk zegt dat Robben zijn man moet dekken, en dat Robben het daar niet mee eens is, vervolgens leid ik daaruit af dat Robben zich niet aan zijn taken houd. Een gevolg hiervan is dat vd Wiel totaal door het ijs zakt 1 op 1 met Ronaldo. Ik wijs niemand aan, misschien wilde Robben wel graag dat een middenvelder zijn man op ving (zoals Mereiles dat deed).
Vervolgens zeg ik dat als ik de wedstrijden van Oranje vergelijk met die van andere teams dat er een bepaalde strijdlust ontbreekt (kijk naar Portugal - Denemarken, daarin komen de Denen op 2 - 2 in de laatste 10 minuten maar Portugal gaat nog vol voor de winst). Misschien is een beter voorbeeld Polen (bij gebrek aan kwaliteit, dat zou je onze verdediging kunnen aanrekenen mss
), die gingen er gewoon vol voor, bleven rennen. Maar strijdlust is bijv. ook je man net buiten de 16m niet op 2m afstand gaan dekken..
En (voor zover mogelijk) onderbouw ik dat dan toch redelijk, en jij zegt alleen: Nou ik heb dat anders wel gezien.
Vervolgens word ik beschuldigd van kritiek zonder inhoud te geven (voor zover inhoudelijk over voetbal te praten mogelijk is aangezien we niks weten van de interne gebeurtenissen/afspraken/tactiek/etc.).
Maargoed, ik ben wel klaar
Ik zie dat v Marwijk zegt dat Robben zijn man moet dekken, en dat Robben het daar niet mee eens is, vervolgens leid ik daaruit af dat Robben zich niet aan zijn taken houd. Een gevolg hiervan is dat vd Wiel totaal door het ijs zakt 1 op 1 met Ronaldo. Ik wijs niemand aan, misschien wilde Robben wel graag dat een middenvelder zijn man op ving (zoals Mereiles dat deed).
Vervolgens zeg ik dat als ik de wedstrijden van Oranje vergelijk met die van andere teams dat er een bepaalde strijdlust ontbreekt (kijk naar Portugal - Denemarken, daarin komen de Denen op 2 - 2 in de laatste 10 minuten maar Portugal gaat nog vol voor de winst). Misschien is een beter voorbeeld Polen (bij gebrek aan kwaliteit, dat zou je onze verdediging kunnen aanrekenen mss
En (voor zover mogelijk) onderbouw ik dat dan toch redelijk, en jij zegt alleen: Nou ik heb dat anders wel gezien.
Vervolgens word ik beschuldigd van kritiek zonder inhoud te geven (voor zover inhoudelijk over voetbal te praten mogelijk is aangezien we niks weten van de interne gebeurtenissen/afspraken/tactiek/etc.).
Maargoed, ik ben wel klaar
[ Voor 3% gewijzigd door DeppOx op 18-06-2012 18:00 ]
gewoon schoonschip maken flink schoppen salaris / vergoeding met 3/4 verminderen geen bonussen meer eerst verdienen dan bekijken en dan betalen voor wat ze dan waard zijn
misschien motiveert dat dan wel i.p.v tegaan staan zeiken op elkaar zoals men al zei ff in die spiegel kijken
naar de eigen ego's
misschien motiveert dat dan wel i.p.v tegaan staan zeiken op elkaar zoals men al zei ff in die spiegel kijken
naar de eigen ego's
Zo te zien heb je die Wikipediapagina uitgebreid bekeken
.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Jij denk dat die vergoedingen ook maar enige indruk maakt op die spelers. Die verdienen bij hun club in een week meer dan ze voor het hele EK zouden krijgen als ze de finale halen en winnen.Anoniem: 462800 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:36:
gewoon schoonschip maken flink schoppen salaris / vergoeding met 3/4 verminderen geen bonussen meer eerst verdienen dan bekijken en dan betalen voor wat ze dan waard zijn
naar de eigen ego's
[...]
Uitzonderingen zoals Willems en de Jong daargelaten.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
van der Wiel hoopte op Real Madrid. 
http://www.volkskrant.nl/...-bij-Real-thuishoor.dhtmlGregory van der Wiel hoopte met Oranje te schitteren op het EK en op die manier ook de interesse van een mooie, grote club te wekken. Of de vleugelverdediger een lucratieve transfer heeft kunnen afdwingen, is maar de vraag. Van der Wiel zelf is in ieder geval kritisch.'Ik weet dat Real Madrid op zoek is naar een rechterverdediger, maar ik heb tijdens het EK niet goed genoeg gespeeld om te bewijzen dat ik daar thuishoor', zegt hij tegen het Spaanse Marca.
Van der Wiel loopt al jaren naast zijn schoenen....
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
En hij is niet de enige. Past zo in het rijtje Maduro en Drenthe. Zelfs de Spaanse subtop is te hoog voor hem.L1nt schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:02:
Je kunt je gewone dagelijkse werk niet vergelijken met een wedstrijd spelen. Ik snap best dat ze er voor betaald worden maar het is gewoon compleet wat anders. Die adrenaline, vermoeidheid en frustratie heb je niet in een normale baan.Bastien schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:18:
En als ik naar mijn leidinggevende riep, ook al ben ik op dat moment opgefokt of gefrustreerd, dat ie zijn bek moet houden... Dan wordt ik denk ik netjes naar de uitgang begeleid en hoef ik daarna niet weer te komen. Zoiets doe je gewoon niet. Maar die actie geeft wel aan dat het intern binnen het team weer eens niet liep. Jammer.
Die gozer denkt sinds het WK dat ie opeens Ronaldo is ofzo. Laat dit EK een lesje voor hem zijn.L1nt schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:02:
Wat een onzin. Zie hier een reactie van hem:Hironshy schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:03:
[...]
Die gozer denkt sinds het WK dat ie opeens Ronaldo is ofzo. Laat dit EK een lesje voor hem zijn.
Bron: http://www.demorgen.be/dm...-bij-Real-thuishoor.dhtmlGregory van der Wiel hoopte met Oranje te schitteren op het EK en op die manier ook de interesse van een mooie, grote club te wekken. Of de vleugelverdediger een lucratieve transfer heeft kunnen afdwingen, is maar de vraag. Van der Wiel zelf is in ieder geval kritisch. "Ik weet dat Real Madrid op zoek is naar een rechterverdediger, maar ik heb tijdens het EK niet goed genoeg gespeeld om te bewijzen dat ik daar thuishoor", zegt hij tegen het Spaanse Marca.
Van der Wiel gaf verder aan teleurgesteld te zijn in zijn eigen spel. Hij baalt ervan niet te hebben aangevallen, zoals hij normaal wel altijd doet. "Ik kan veel beter en dat is behoorlijk frustrerend voor me. We zien wel wat er de komende weken gebeurt, welke clubs zich voor me melden. Maar ik denk niet dat Real Madrid daar tussen zit."
Hij heeft zeker slecht gespeeld, erg slecht. Maar bijna iedereen speelde zo slecht. Je kunt hem niet de schuld geven van het falen van het hele team.
Niemand geeft hem de schuld van het falen van het hele team. Hij was echter wel met afstand de slechtste speler van Oranje op het EK.Rhapsody schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:21:
Hij heeft zeker slecht gespeeld, erg slecht. Maar bijna iedereen speelde zo slecht. Je kunt hem niet de schuld geven van het falen van het hele team.
Het zou hem goed doen om te erkennen dat ie al tijden echt slecht speelt. Het feit dat hij eventuele hoop had op een transfer naar Real Madrid zegt denk ik al heel veel. Hij heeft gewoon zelf totaal niet door hoe slecht hij afgelopen 2 jaar heeft gespeeld. Als hij eindelijk eens inziet hoe slecht ie speelt, kan hij dat gaan verbeteren.
Ik geef hem ook niet de schuld. Ik gaf enkel aan dat hij teveel eigendunk had de laatste 2 jaar.Rhapsody schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:21:
[...]
En trouwens zelfs een blinde kan zien hoe belabberd hij heeft gespeeld. Hij kan ook niets anders dan toegeven.
Iedere speler hoopt toch op een transfer naar een club als Real Madrid? Hij weet zelf denk ik het beste dat hij al een tijd slecht speelt. Ik ben alleen wel van mening dat 'we' met zijn allen elkaar napraten. Van der Wiel lijkt met de dag slechter te worden gevonden.silmaril8 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:36:
[...]
Niemand geeft hem de schuld van het falen van het hele team. Hij was echter wel met afstand de slechtste speler van Oranje op het EK.
Het zou hem goed doen om te erkennen dat ie al tijden echt slecht speelt. Het feit dat hij eventuele hoop had op een transfer naar Real Madrid zegt denk ik al heel veel. Hij heeft gewoon zelf totaal niet door hoe slecht hij afgelopen 2 jaar heeft gespeeld. Als hij eindelijk eens inziet hoe slecht ie speelt, kan hij dat gaan verbeteren.
silmaril8 is PSV-fan, dat verklaart een hoop
.
Zoals meerdere keren in VI Oranje genoemd werd, heeft het hem ook niet geholpen dat Robben vond dat hij niet hoefde mee te verdedigen. Zet Kuijt daar neer en van der Wiel speelt een ander soort wedstrijd. Los hiervan ben ik het met jullie eens dat Van der Wiel al maanden ondermaats speelt.
Zoals meerdere keren in VI Oranje genoemd werd, heeft het hem ook niet geholpen dat Robben vond dat hij niet hoefde mee te verdedigen. Zet Kuijt daar neer en van der Wiel speelt een ander soort wedstrijd. Los hiervan ben ik het met jullie eens dat Van der Wiel al maanden ondermaats speelt.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Tja, dat Robben niet optimaal meeverdedigde doet niets af aan de blunders die van der Wiel maakte. Zoals Ronaldo voor Stekelenburg zetten, zich simpel uit laten spelen tegen Denemarken etc. Volgens mij stond Robben op het WK in de latere wedstrijden ook vaak op rechts.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar Vd Wiel gaat verder dan hoop: hij denkt er thuis te horen maar heeft het nog niet kunnen bewijzen. Ik denk een Nobelprijs te verdienen maar heb het nog niet kunnen bewijzen. Is mooi hiermee vergelijkbaarRhapsody schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:03:
Iedere speler hoopt toch op een transfer naar een club als Real Madrid? Hij weet zelf denk ik het beste dat hij al een tijd slecht speelt. Ik ben alleen wel van mening dat 'we' met zijn allen elkaar napraten. Van der Wiel lijkt met de dag slechter te worden gevonden.
Wat mist is de erkenning dat hij momenteel alleen in Oranje staat bij gebrek aan beter...
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 20-06-2012 11:10 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Op zich is 'ie best goed. Dat het de laatste maanden een stuk slechter gaat, is een ander verhaal. Twee jaar geleden presteerde hij veel beter internationaal.
Dat was in een goed presterend team, waardoor de kansen op fouten kleiner waren.Krylinck schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:37:
Op zich is 'ie best goed. Dat het de laatste maanden een stuk slechter gaat, is een ander verhaal. Twee jaar geleden presteerde hij veel beter internationaal.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Anoniem: 14124
Als je in zijn geheel een zwakke strategie hanteert dan komen ook de talenten van spelers niet naar voren. In elke wedstrijd is er sprake geweest van damage control omdat de linies niet aan sloten, er niet over rechts werd gespeeld. Het werkt zoals in een echt bedrijf, als je geen aansluiting hebt in de disciplines heb je gewoon allemaal autonoom opererende poppetjes terwijl de som van het totaal meer oplevert.
Ik heb liever dat die bij Ajax blijft, als z'n vorm hetzelfde blijft zoals de laatste 6 maanden 't geval is
Hier lees ik heel wat anders, op dat moment (nog) geen greintje zelfkritiek, dat komt pas later:Rhapsody schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:21:
[...]
Wat een onzin. Zie hier een reactie van hem:
[...]
Bron: http://www.demorgen.be/dm...-bij-Real-thuishoor.dhtml
http://www.nusport.nl/ek-...aliteiten-niet-benut.html
Een aantal van zijn beweringen klopt mijns inziens volledig. Echter, hij heeft het er nu vooral over dat hij aanvallend niet kon bijdragen en alleen maar achterin stond. Daarbij vergeet hij (op dat moment) dat verdedigen zijn 1e taak is en het aanvallende een bonus voor het team kan zijn. Nu lijkt het alsof hij het omdraait.
Dat hij het daar niet zegt, betekent toch niet dat er geen zelfkritiek is toch? Sterker nog ik denk dat hij nog wel enigzins gelijk heeft ook dat zijn kwaliteiten niet benut zijn. Waar het mij om gaat is dat hij nu overal wordt neergezet als een waardeloze speler. En dat is gewoon niet waar. Hij heeft, wat mij betreft, in het verleden laten zien dat hij zeer waardevol kan zijn voor elk team. Alleen nu duurt deze dip bij van der Wiel wel een beetje erg lang, dat zeker.
Het lijkt wel of er maar twee mogelijkheden zijn; of een speler wordt helemaal opgehemeld (Clasie, van Rhijn bijvoorbeeld) of een speler kan helemaal niets meer (van der Wiel).
Maar goed, dit EK is het overgrote deel van de selectie heel erg tegen gevallen.
Het lijkt wel of er maar twee mogelijkheden zijn; of een speler wordt helemaal opgehemeld (Clasie, van Rhijn bijvoorbeeld) of een speler kan helemaal niets meer (van der Wiel).
Maar goed, dit EK is het overgrote deel van de selectie heel erg tegen gevallen.
[ Voor 6% gewijzigd door Rhapsody op 20-06-2012 14:35 ]
Dit is de eerste reactie, hij voetbalt altijd achterin, dus hoezo is het nu de schuld van de manier van inzetten dat hij slecht heeft gespeeld. Als de opmerking was gemaakt dat iedereen ondermaats presteerde en dat hij geen dragende speler is/ kan zijn snap ik dat volledig.Rhapsody schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:35:
Dat hij het daar niet zegt, betekent toch niet dat er geen zelfkritiek is toch? Sterker nog ik denk dat hij nog wel enigzins gelijk heeft ook dat zijn kwaliteiten niet benut zijn. Waar het mij om gaat is dat hij nu overal wordt neergezet als een waardeloze speler. En dat is gewoon niet waar. Hij heeft, wat mij betreft, in het verleden laten zien dat hij zeer waardevol kan zijn voor elk team. Alleen nu duurt deze dip bij van der Wiel wel een beetje erg lang, dat zeker.
Het gaat meer om de manier waarop hij dit suggereert, zo van, ik ben wel goed, als ik mijn gang maar mag gaan. Als ik voorin sta kan ik achterin geen fout maken en als Ronaldo mij moet verdedigen, dan kan hij niet aanvallen.
Ik ben absoluut geen fan van Van der Wiel, maar ben ook zeker niet tegen. Hij kan best aardig voetballen, maar is geen wereldtop. Met zo'n reactie lijkt het alsof hij dat zelf wel vindt en dat vind ik niet realistisch. De latere reactie is een stuk beter en realistischer.
nu heb ik dee eerdere reactie ook gelezen maar volgens mij staat er gewoon in dat wist dat real op zoek was naar een rechtsback maar ook dat hij doorheeft dat hij daarvoor op basis van zn prestatie niet in aanmerking voor komt...jbdeiman schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:57:
[...]
Met zo'n reactie lijkt het alsof hij dat zelf wel vindt
dat is voledig de waarheid en volgens mij niet eens zo vreemd...
twee jaar terugw as hij een behoorlijk talent en bv Bayern wilde hem ook wel hebben, wat toch ook europese top is, maar idd lijkt de uitzicht daarop voor vdWiel sinds die tijd verdwenen te zijn en dàt constateert hij en daarin heeft hij volgens mij volledig gelijk...
natuurlijk denk ik ook wel dat zn mentaliteit mogelijk een deel van het probleem kan zijnd aarbij, maar op basis van die uitspraak snap ik niet dat mensen hem 'arrogantie' toeschrijven, die lezen volgens mij bepaalde subjectieve meningen in die reactie die nooit gezegd zijn maar ze misschien (met mogelijk wel een goede grond) rin _willen_ lezen.
Ik hoop ook gewoon dat vdWiel zichzelf weer terugvind (als fan van nederland, met Ajax heb ik verder verdomd weinig)
Heb bij vdWiel altijd het idee dat hij niet echt weg wil, hij zit daar wel prima in Noord.. lekker met zn matties chillen. Dat word toch wat moeilijker als je in het buitenland zit.
Dat een speler een goede periode heeft gehad, is geen enkele garantie dat een speler nu ook nog goed is of weer goed wordt. Hij heeft gewoon een fantastisch jaar gehad waarin alles lukte, maar daarna is hij nooit meer in de buurt gekomen van dat niveau. Je zou de spelers de kost moeten geven die hun hele carrière teren op 1 goed seizoen toen ze nog jong waren.Rhapsody schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:35:
Alinea 2 is helemaal niet waar. Van der Wiel heeft lang gewoon niet ter discussie gestaan. Iedereen was het er over eens dat hij niet in top vorm was, maar wel in Oranje hoorde. Pas de laatste weken is gebleken dat hij het voetbal compleet verleerd lijkt te zijn, en wordt dat dus ook gezegd. Het werd alleen maar slechter, en dus werd de kritiek harder. Andere spelers vallen toch ook niet in uitersten? Iedereen is het er wel over eens dat Sneijder en De Jong een voldoende scoorden dit toernooi. Geen 9 maar ook geen 5. Gewoon tussen de 2 mogelijkheden in die jij schetst. Dat kan dus gewoon, maar Van der Wiel zijn prestaties zijn gewoon niet rond de 6, maar heel zwaar onvoldoende geweest.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"