Ik heb meerdere "samples" mogen ontvangen, en ze zien er allen uit als nieuw, maar aangezien ze niet als nieuw worden aangeboden, kan ik niet zeggen of dat voor ieder apparaat het geval zal zijn.
2. Als de dune variant EOL is, maar de Homatics niet, betekent dit dan dat er vanuit Dune geen nieuwe fw meer komt, maar eventueel wel nog fw en/of os upgrades vanuit Homatics die ik kan installeren op de Dune?
Ze gebruiken allemaal dezelfde firmware, dus dat EOL zegt in dit geval helemaal niets, ik heb er de laatste V14 opgezet. Als SEI Robotics niet met een nieuwere firmware op de proppen komt, dan komt support van Homatics ook op een laag pitje (wat het eigenlijk al is op dit moment).
Dune zelf schrijft op hun website dat de V11 versie de meest stabiele is, maar ondertussen is vrijwel iedere gebruiker wel overgestapt naar V12 5394 (beta) of een V14 versie, er is van alles aan firmware "gelekt".
3. heeft de dune premier geen last van de Play-Fi issues doordat hij wat groter/metaal is en daardoor warme beter kwijt kan oid? verder kan ik qua hardware weinig verschil zien op wat aansluitingen en het schermpje na.
Idd, door het ontwerp van de behuizing. Volledig metaal (weegt zo'n 800gr), en met diverse koelopeningen (of dat ze het verwacht hadden van dat Play-Fi gedoe).
In tegenstelling tot de originele Homatics heeft deze ook;
- IR ontvangst in de behuizing
- 2x USB3 (niet 1x 3 en 1x USB2)
- USB3 externe drive aansluiting
- intern 2.5" drive slot
- grotere afstandsbediening met extra toetsen
ik snap je opmerking over uiterste en CE, echter in de praktijk is vrijwel al het media gebruik streaming, ook van eventuele blu-ray rips, dus daarbij wint het gemak het van het échte uiterste

Duidelijk, ik wilde het enkel hebben aangehaald.
Nog even dit. Mecool zegt einde dit jaar met een S905X5 (geen M) Android TV box te gaan komen. Daar kijk ik op dit moment erg naar uit.
Van Homatics verwacht ik weinig nieuws meer, want van alles wat gedeeld was van dat er zou komen, is er werkelijk niets openbaar gemaakt. Zelfs sommige producten die al waren aangekondigd met veel bombarie, zijn op ijs gezet. Oorzaak? Geen personeel meer, ze zijn allemaal uit zichzelf vertrokken, niet ontslagen.
Testing, one, two ...