Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:30
daffie82 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 00:01:
[...]

Wacht, je klaagt nu dat het beeld dat je ziet terwijl je doorspoelt, niet ok is?

Wat is dat voor een non-issue. Maar dat zal wel helemaal aan mij liggen.
Het beeld valt ook telkens volledig weg... Best vervelend dat om de paar seconden bij het snel doorspelen het beeld ook telkens voor een paar seconden volledig wegvalt.
Je ziet dan ook niet die statusbalk etc.

[ Voor 33% gewijzigd door stevosmax op 26-03-2025 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:20

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Boeit mij echt niet. Sorry.
Het gaat er om hoe het beeld is als je niet doorspoelt. Ik spoel ook nooit zo door, daar gebruik ik de rechtse knop voor om met interval te skippen. Die interval waarde is ook een setting in kodi trouwens.

En sowieso skip ik bijna nooit.

Stel je vraag eens op Avsforum. Misschien hebben er daar meer last van.

[ Voor 21% gewijzigd door daffie82 op 26-03-2025 00:25 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevosmax
daffie82 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 00:22:
Boeit mij echt niet. Sorry.
Het gaat er om hoe het beeld is als je niet doorspoelt. Ik spoel ook nooit zo door, daar gebruik ik de rechtse knop voor om met interval te skippen. Die interval waarde is ook een setting in kodi.
Bedoel je dat 2e pijltje naar rechts wat normaal dient om naar de volgende chapter te gaan?

Dat werkt bij mij niet op alle films.

Of is er nog een andere knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dat pijltje rechts op je remote... Van dat D pad.

[ Voor 18% gewijzigd door daffie82 op 26-03-2025 00:26 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevosmax
daffie82 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 00:26:
Dat pijltje rechts op je remote... Van dat D pad.
.
Ik dacht iets met echt een 'pijltje naar rechts' als symbool. 7(8)7

Ik denk dat ik inderdaad beter op pijltje omhoog of rechts druk om door te spoelen. Dat werkt wel deftig en gaat veel sneller dan x16 of x32 doorspoelen.

[ Voor 92% gewijzigd door stevosmax op 26-03-2025 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 23:12
Ik ben aan Android player aan het testen met RK3568.. alleen krijg hem op 3 schermen niet volledig scherm, blijft zwarte randen houden.. is dit tablet Android versie en geen tv versie? Snap het niet..

Zowel desktop monitor, oude samsung tv (full hd) also 4k tv (frame) geprobeerd.. zie foto’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6tJtjYUqtRzS_JhCnx8merZFUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YowJol5haqSCr5YGKH1oBT0K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p17OMde4Kdg_IQ74C6ve_lvvt-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Qb5pBuLBOa1dWb1IEc84zhl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3iAjYye115HN6YET8CE8htO7hyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hLjgZoZNmSatmmbEZLCR2ps.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

YouTube: Poor Things 2023 Kaleidescape VS iTunes VS Movies Anywhere VS Disney...

Kaleidescape hoeft voor mij niet in de EU beschikbaar te zijn. Veel te veel geld voor weinig.

Tenzij je enkel in SDR kijkt.

Zie ook :
https://forum.makemkv.com...opic.php?p=175949#p175949

Am6b+ met CPM build is het beste apparaat voor correcte Dolby Vision weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXMan
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:36
Ik heb via AliExpress de Xiaomi TV Box 3rd gen besteld voor €50, maar heb hem nog niet ontvangen. In dit topic is er nog niet veel over gezegd — heeft iemand er al ervaring mee of een mening?

Op het eerste gezicht vind ik het jammer dat de box geen ethernetpoort heeft en dat de afstandsbediening geen aparte knoppen voor kanaal + en - bevat. Ook zit de ‘back’-knop in het midden van de afstandsbediening, wat wat onhandig aanvoelt.

Geen ramp natuurlijk, maar het vraagt wel wat gewenning.

Wat ik zoek is eigenlijk gewoon een vlotte Android/Google TV 4K-omgeving waarop ik apps als SmartTube, Stremio en Televizo soepel kan draaien. Als iemand nog een goed alternatief kent rond de €50, mét afstandsbediening en degelijke prestaties, dan hoor ik het graag.

Momenteel gebruik ik een Philips 55PUS8503/12 Android TV uit 2019 met Projectivy Launcher en gebruik namelijk enkel de drie bovenvermelde apps. De hardware functioneert nog prima: het beeld is goed, Ambilight + Hue werkt nog, en integratie met Home Assistant en Alexa verloopt zonder problemen. Alleen is de Android-interface inmiddels traag geworden en krijgt de TV al jaren geen updates meer.

Daarom wil ik de Android omgeving van de TV een upgrade geven, zonder meteen veel geld uit te geven. Mocht de TV op korte termijn toch de geest geven, dan wil ik niet met dure extra hardware blijven zitten die bij een nieuwe TV overbodig wordt.

[ Voor 62% gewijzigd door MXMan op 19-06-2025 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@MXMan, er is hier een apart topic voor Mi streaming apparaten, maar misschien heb je al voldoende aan de info onder dit Reddit topic; https://www.reddit.com/r/AndroidTV/s/vUjulZTqhh

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXMan
@hardware-lover Ik had die thread ook gelezen, en daarom ben ik uiteindelijk voor de Xiaomi TV Box 3rd gen gegaan. Die 50 euro is een beperkt risico en Xiaomi maakt al langer Android boxen (zonder malware). Ik heb trouwens nog een Raspberry Pi 5 in de schuif liggen — die gebruikte ik vroeger als Home Assistant OS-server, vóór ik overstapte naar een Intel N150 PC met Proxmox. Jammer genoeg bestaan er nog altijd geen volwaardige Android/Google tv-projectjes voor de Pi waarbij, Chromecast, alle codecs en DRM goed werken, en die ook compatibel zijn met een universele Bluetooth-afstandsbediening. Dat zou nochtans echt geweldig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door MXMan op 19-06-2025 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@MXMan, ik heb er inmiddels al eentje een tijdje in huis, er staan ook reacties van mij in dat en andere Reddit topics.

Een voordelig apparaatje met de nieuwere S905X5M chipset, maar heeft nog teveel kinderziektes op dit moment, instabiliteit is er eentje van, het is wachten op een volgende firmware.

Heeft ook wel een paar fijne dingen, zoals ondersteuning voor QMS/VRR zodat streaming apps zoals Prime, SkyShowtime, HBOMax en Disney, seamless auto framerate ondersteunen, mits de overige apparatuur dat ook ondersteund.

Helaas geeft de Disney app op dit moment enkel stereo, en geen DD+ of Atmos in DD+, dat moet ook door Xiaomi worden gefixed.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXMan
@hardware-lover Klopt helemaal! Die kinderziektes worden eventueel wel gladgestreken, zeker met wat firmware-updates. En voor de prijs die je ervoor betaalt, verwacht ik dat het uiteindelijk gewoon een prima apparaat wordt. En als het toch tegenvalt, dan stuur ik ‘m gewoon terug. Welke snelheden haal jij via WIFI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@MXMan, ik heb een uitstekend WiFi bereik in huis, de Mi scoort redelijk, niet echt heel goed.

Waar ik met andere Android/Google TV apparaten toch relatief eenvoudig ~400Mbit down/up haal, komt de Mi vaak niet boven ~225/275Mbit down/up. Dit bij gebruik van verschillende Wifi test apps (waaronder Analiti). Het boxje heeft ook een USB2 poort en bij gebruik van een 1Gbit LAN adapter (Amazon Basics), ligt de snelheid iets boven de 300Mbit down/up.

Edit: misschien zou jij je ervaringen kunnen delen in het Mi topic? Hebben andere toekomstige 3th GEN gebruikers er misschien ook nog wat aan? ;)

[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick (4K) topic

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 20-06-2025 13:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MXMan
@hardware-lover De eerste review heb ik net beschreven in MXMan in "[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick (4K) topic"

De eerste conclusie, niet slecht maar kan beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een Android TV, ik heb hier een LG TV die al een paar jaar oud is en helaas wat betreft apps niet altijd even lekker functioneert. Beeld kwaliteit en dergelijke is verder prima, dus ik heb niet direct de behoefte om een hele nieuwe TV te kopen.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een Android TV waarop ik bijv. apps zoals Stremio kan draaien, maar ook simpele zaken zoals HBO en Netflix. Nu heeft Amazon een sale dus ik heb er eental gespot die mijn interesse hebben gewekt, het nadeel is alleen dat er zo'n gigantisch aanbod is aan apparaten, dat ik op ten duur ook geen idee meer heb over wat wel en als goed wordt beschouwd. Op dit moment heb ik het volgende op het oog:

Firestick TV 4k Max
Huidige prijs: 44 euro
Ik lees veelal best ok dingen over de Firestick, werkt prima maar heb wel vernomen dat hij soms warm kan worden en dat het wifi signaal slechter kan zijn dan normaal omdat hij achter de tv zit. Daarnaast heb ik ook begrepen dat Amazon dat ding vol gooit met reclames en ze ook side loading langzaam aan proberen tegen te gaan.

Xiaomi Mi Box S 3rd Gen
Huidige prijs: 60 euro
Van wat ik begrepen heb draait deze op een relatief nieuwe SoC, en levert hij prima performance. Wel het nadeel dat het Xiaomi is, dus het ook de nodige kinderziektes heeft. Volgens mij zijn deze nog niet verholpen.

Thomson Streaming Box 270
Huidige prijs: 69 euro
Als ik Reddit, Youtube of andere zaken afstruim naar android TV's en de reviewer is een Amerikaan, dan wordt daar standaard de ONN box aanbevolen. Deze is echter alleen beschikbaar voor de VS. Sinds dit jaar is daar ook een Europese versie van gemaakt die onder de naam Thomson is uitgebracht. Schijnt prima te werken, alleen is de prijs het dubbele van wat je voor de VS versie betaald. Heb ik natuurlijk niks aan, maar dat positioneert hem wel wat anders tov hoe de VS versie prijs/kwaliteit verhouding scoort met andere Android TV's.

Google Streamer:
Huidige prijs: 110 euro
Moet hem toch maar vermelden, hier vind ik nog wel de meest wisselende reviews over. Mensen die of laaiend enthousiast zijn of mensen die het een verschrikkelijk product vinden wat de helft van de tijd niet werkt.

De laatste die ik online ook nog wel eens voorbij zie komen is de Homatics Box R 4k Plus, die je weer via AliExpress besteld. Deze heeft ongeveer dezelfde prijs als de Google Streamer, maar schijnt op het gebied van audio en video ondersteuning overal met kop en schouders bovenuit te steken. Alleen is het wel weer via AliExpress, waarmee ik ook niet altijd de beste ervaringen heb gehad mbt retour sturen, etc.

Hebben jullie hier eventueel nog een advies in want ik zie door de bomen het bos niet meer xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Raxious, vwb die laatste, kijk eens op Astrasat.nl, de prijs is volgens mij zowat gelijk aan die van Ali.

Vwb afspeel- en aansluit specificaties is de Homatics (een SEI804 apparaat), het meest compleet. Ook omdat deze via dual boot voor CoreElec kan worden gebruikt, en daarmee ook ondersteuning biedt voor Dolby Vision Fel 7, mocht zoiets wenselijk zijn.

Niet buiten beschouwing laten dat het apparaat alweer een tijdje op de markt uit, de S905X4 chipset is dat dus ook. De Mi is voorzien van een S905X5M chipset, waardoor deze weer wat nieuwere afspeel mogelijkheden ondersteund, zoals QMS/VRR en video enhancement. V.w.b. aansluitingen houdt het echter niet over.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXMan
@Raxious

– Wat weegt voor jou het zwaarst: prestaties, gebruiksgemak of prijs?
– Welke apps wil je precies gebruiken?
– Gebruik je een soundbar of AV-receiver waarbij dingen zoals Dolby Atmos of audio passthrough belangrijk zijn?
– Speel je ook lokaal media af (bijv. vanaf een NAS of externe schijf), of gebruik je vooral streamingdiensten zoals Netflix, HBO en Stremio?
– Hoe belangrijk is sideloading voor je? Gaat het bijvoorbeeld om apps die niet in de Play Store staan, zoals bepaalde YouTube clients?
– Hoe strikt is je budget?
– Hoe oud is je huidige tv? Stel dat die binnenkort vervangen moet worden, denk je dat je de nieuwe media player dan nog steeds zou willen blijven gebruiken?
– Hoe belangrijk is een degelijke afstandsbediening voor je? Wordt vaak over het hoofd gezien, maar maakt in de praktijk echt verschil.

Ik persoonlijk gebruik de Xiaomi TV Box S 3rd gen al sinds een paar weken en heb daar geen klagen over. Voor de lage prijs doet wat die moet doen. Hier is de review Xiaomi TV Box S (3rd Gen) 32GB review door MXMan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Antwoord op jouw vragen MXMan

– Wat weegt voor jou het zwaarst: prestaties, gebruiksgemak of prijs?
Prijs vooral, ik hoef in dat opzicht geen super high end ding, vandaar dat ik ook niet kijk naar bijv. een Nvidia Shield.

– Welke apps wil je precies gebruiken?
Blijf het vrijwel volledig houden bij alleen wat streaming via Stremio en wat HBO en Prime Video.

– Gebruik je een soundbar of AV-receiver waarbij dingen zoals Dolby Atmos of audio passthrough belangrijk zijn?
Heb de beschikking over een 7.1 surround set.

– Speel je ook lokaal media af (bijv. vanaf een NAS of externe schijf), of gebruik je vooral streamingdiensten zoals Netflix, HBO en Stremio?
Zoals ook al in mijn eerdere post staat, wordt echt alleen maar voor wat streaming gebruikt.

– Hoe belangrijk is sideloading voor je? Gaat het bijvoorbeeld om apps die niet in de Play Store staan, zoals bepaalde YouTube clients?
Sideloading lijtk me op zich wel een interessante optie, weet dat er YT clients zijn die de constante spam aan ads weghalen. Daarom dat de Firestick mogelijk geen optie meer wordt omdat Amazon sideloading probeert tegen te gaan.

– Hoe strikt is je budget?
Iets als een Google streamer voor rond de 100 euro is toch wel het maximum.

– Hoe oud is je huidige tv? Stel dat die binnenkort vervangen moet worden, denk je dat je de nieuwe media player dan nog steeds zou willen blijven gebruiken?
Ik heb nu een LG die een jaar of 6-7 oud is. Die draait een aantal apps nog best aardig, maar Stremio draait er bijv. niet op. Zolang de TV het verder doet was ik nog niet van plan om een nieuwe te kopen. Meer dan gamen en af en toe een film/serie gebruik ik hem verder niet.

Mocht de TV vervangen moeten worden omdat deze defect is of iets dergelijks, tja dan weet ik niet of de media player nog gebruikt wordt. Maar als ik op die manier YT kan kijken zonder ads blijft het hoe dan ook zijn meerwaarde hebben.

– Hoe belangrijk is een degelijke afstandsbediening voor je? Wordt vaak over het hoofd gezien, maar maakt in de praktijk echt verschil.
Mwah, zolang deze werkt vind ik het veelal prima.
MXMan schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 07:50:
Ik persoonlijk gebruik de Xiaomi TV Box S 3rd gen al sinds een paar weken en heb daar geen klagen over. Voor de lage prijs doet wat die moet doen. Hier is de review Xiaomi TV Box S (3rd Gen) 32GB review door MXMan
Ik heb je review inderdaad met veel interesse gelezen, vandaar dat ik in mijn eerdere posts al refereerde naar jouw berichten over de Mi Box 3rd Gen. Zag ook jouw post in het topic daar. Ik neig er ook wel een beetje na om die te halen. Ik kan er later altijd nog voor kiezen om een duurdere aan te schaffen. De vraag is natuurlijk ook hoe vaak ik hem uiteindelijk ook ga gebruiken. Nu ben ik er super enthousiast over, maar zou niet het eerste product zijn wat ik koop voor een hoog bedrag en vervolgens maar een uurtje gebruik. *kuch* Switch 2 *kuch* :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MXMan
@Raxious Aangezien jouw use case vrij beperkt is, budget er toe doet en je tv ongeveer halverwege z’n levensduur zit, zou ik (zoals ik zelf ook heb gedaan) voor een mid-range optie kiezen. Qua prijs en functies is de Xiaomi rond de 50 euro wat mij betreft de beste optie.

Voor mij doet het toestel precies wat het moet: mijn vrouw kijkt er dagelijks Stremio en tv mee en is er erg tevreden over. Zelf gebruik ik ‘m vooral voor YouTube en ik heb er ook niets op aan te merken. Met de juiste tweaks is het gewoon een prima apparaat.

Op AliExpress is die voor ongeveer 50 euro te krijgen, terwijl Amazon ze aanbiedt tussen de 60 en 70 euro.

Als je via Amazon gaat en blijkt die toch niet naar jouw wensen te voldoen, dan kan je nog makkelijk naar iets anders overschakelen.Als morgen jouw TV de geest geeft en je een nieuw toestel met degelijk ingebakken Google TV koopt, dan is de media player niet de grootste investering meer en heb je dus ook weinig financieel risico.

De Mi Box is trouwens ook heel draagbaar, hij weegt niets, is compact en in theorie kan je hem meenemen en op elke TV/Projector hangen zolang er HDMI en WIFI is.

[ Voor 65% gewijzigd door MXMan op 10-07-2025 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
MXMan schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:57:
@Raxious Aangezien jouw use case vrij beperkt is, budget er toe doet en je tv ongeveer halverwege z’n levensduur zit, zou ik (zoals ik zelf ook heb gedaan) voor een mid-range optie kiezen. Qua prijs en functies is de Xiaomi rond de 50 euro wat mij betreft de beste optie.

Voor mij doet het toestel precies wat het moet: mijn vrouw kijkt er dagelijks Stremio en tv mee en is er erg tevreden over. Zelf gebruik ik ‘m vooral voor YouTube en ik heb er ook niets op aan te merken. Met de juiste tweaks is het gewoon een prima apparaat.

Op AliExpress is die voor ongeveer 50 euro te krijgen, terwijl Amazon ze aanbiedt tussen de 60 en 70 euro.

Als je via Amazon gaat en blijkt die toch niet naar jouw wensen te voldoen, dan kan je nog makkelijk naar iets anders overschakelen.Als morgen jouw TV de geest geeft en je een nieuw toestel met degelijk ingebakken Google TV koopt, dan is de media player niet de grootste investering meer en heb je dus ook weinig financieel risico.

De Mi Box is trouwens ook heel draagbaar, hij weegt niets, is compact en in theorie kan je hem meenemen en op elke TV/Projector hangen zolang er HDMI en WIFI is.
Mijn plan zou idd zijn om via Amazon te bestellen. Helaas met AliExpress al een paar keer gehad dat ik iets kreeg wat defect was of vrij snel defect ging, en dan is retourneren of een vervangend product krijgen nog best wel een ding soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXMan
@Raxious Nadat je het een week hebt gebruikt, heb je waarschijnlijk al een goed idee van wat je mee werkt , en je hebt in totaal 30 dagen om verder te testen. Het probleem is vooral dat er gewoon te veel keuze is. Gewoon bestellen dus; ik denk niet dat er veel verschil is met andere boxen. Mijn ervaring met mijn oude Android TV was ongeveer hetzelfde, behalve dat het nieuwe toestel veel sneller is. Prima apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
MXMan schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:22:
@Raxious Nadat je het een week hebt gebruikt, heb je waarschijnlijk al een goed idee van wat je mee werkt , en je hebt in totaal 30 dagen om verder te testen. Het probleem is vooral dat er gewoon te veel keuze is. Gewoon bestellen dus; ik denk niet dat er veel verschil is met andere boxen. Mijn ervaring met mijn oude Android TV was ongeveer hetzelfde, behalve dat het nieuwe toestel veel sneller is. Prima apparaat!
Ja, de enigste waarvan ik weet dat deze altijd wordt aangeprezen is de Homatics, maar ondanks alle verhalen dat deze soms voor de helft op AliExpress te vinden is heb ik hem nog niet gezien voor onder de 100 euro.

Moet alleen even kijken, zie namelijk de Xiaomi 2x aangeboden op Amazon, maar kan 0,0 verschil zien tussen beide xD
https://www.amazon.nl/Xia...e-streaming/dp/B0F3JWFL56

https://www.amazon.nl/Xia...e-Streaming/dp/B0F58Q4CM9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXMan
Raxious schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:41:
[...]

Moet alleen even kijken, zie namelijk de Xiaomi 2x aangeboden op Amazon, maar kan 0,0 verschil zien tussen beide xD
https://www.amazon.nl/Xia...e-streaming/dp/B0F3JWFL56

https://www.amazon.nl/Xia...e-Streaming/dp/B0F58Q4CM9
Dat zijn exact dezelfde toestellen, gewoon de goedkoopste nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
MXMan schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:52:
[...]

Dat zijn exact dezelfde toestellen, gewoon de goedkoopste nemen
zat uiteindelijk bij een van de twee even door de lijst van verkopers heen te klikken en Amazon had hem zelf ook als verkoper erop staan voor 69, maar daar kon je dan weer een 10 euro coupon code op claimen, dus 59 euro in totaal en was ook het goedkoopste. Kreeg daar ook wel een iets beter gevoel bij dan compleet random verkopers zonder enige recensie of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 13:40
@hardware-lover even vraagje aan jou. Ik heb vandaag een homatics box r 4k plus ontvangen van Astrasat. Nu was ik aan het zoeken voor de Android 14 update, staat nu Android 12 op. Nu lees ik op de homatics website dat hun alleen boxen updaten die via hun website zijn verkocht. Wat is dat voor een rare werkwijze? Alle boxen komen toch van hun? De man in de winkel (astrasat) heeft er vandaag niks over gezegd.

Gezien ik lees dat je er veel van weet, wat kan ik nu het beste doen?

Edit: heb inmiddels een mail naar astrasat gestuurd. Begint al goed in ieder geval. 🤣

[ Voor 8% gewijzigd door Glassertje op 15-07-2025 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Glassertje schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:32:
@hardware-lover even vraagje aan jou. Ik heb vandaag een homatics box r 4k plus ontvangen van Astrasat. Nu was ik aan het zoeken voor de Android 14 update, staat nu Android 12 op. Nu lees ik op de homatics website dat hun alleen boxen updaten die via hun website zijn verkocht. Wat is dat voor een rare werkwijze? Alle boxen komen toch van hun? De man in de winkel (astrasat) heeft er vandaag niks over gezegd.

Edit: heb inmiddels een mail naar astrasat gestuurd. Begint al goed in ieder geval. 🤣
Dat wordt niet goed uitgelegd door Homatics. Grote kans dat jouw R Plus (met Rosegold top als het goed is), een GZ voor het serienummer heeft. Dan is het een originele door Homatics zelf geleverd exemplaar.

Updates door Homatics liggen stil op dit moment, door problemen met de V14 firmware en hoger CPU gebruik.

Ik ben Homatics private tester, dus normaal gesproken weet ik wel wat er gaande is en gebeurd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
hardware-lover schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:50:
[...]

Dat wordt niet goed uitgelegd door Homatics. Grote kans dat jouw R Plus (met Rosegold top als het goed is), een GZ voor het serienummer heeft. Dan is het een originele door Homatics zelf geleverd exemplaar.

Updates door Homatics liggen stil op dit moment, door problemen met de V14 firmware en hoger CPU gebruik.

Ik ben Homatics private tester, dus normaal gesproken weet ik wel wat er gaande is en gebeurd.
@hardware-lover dankje voor je snelle reactie. Dat klopt is roze en staat GZ voor serienummer. Ik hoef me dus geen zorgen te maken?

BTW, de box heeft wel een super mooi plaatje. Ziet er mooier uit, dan op mijn Shield. Wel effe wennen, maar ben er wel blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Glassertje schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:55:
@hardware-lover dankje voor je snelle reactie. Dat klopt is roze en staat GZ voor serienummer. Ik hoef me dus geen zorgen te maken?

BTW, de box heeft wel een super mooi plaatje. Ziet er mooier uit, dan op mijn Shield. Wel effe wennen, maar ben er wel blij mee.
Nee, gaat helemaal goedkomen. Mijn eerste zilveren R Plus komt ook van Astrasat af, maar dat is ondertussen alweer jaren geleden. Nu kom ik, bij wijze van spreken, om in de Homatics hardware 😁

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:50
Glassertje schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:32:

Is deze homatics beter dan de google streamer ? Ik gebruik youtube en canal+ app..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
belmonde schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 01:11:
[...]

Is deze homatics beter dan de google streamer ? Ik gebruik youtube en canal+ app..
Ik denk dat de Streamer daar prima voor werkt.

Ik heb voor Homatics gekozen, zodat ik oa passtrough audio heb. Verder vind ik het ontwerp van de Streamer niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Glassertje schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:01:
[...]

Ik denk dat de Streamer daar prima voor werkt.

Ik heb voor Homatics gekozen, zodat ik oa passtrough audio heb. Verder vind ik het ontwerp van de Streamer niet zo mooi.
okay, maar heeft de homatics ook een nadeel t.o.v. de streamer voor algemeen gebruik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

belmonde schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:07:
okay, maar heeft de homatics ook een nadeel t.o.v. de streamer voor algemeen gebruik ?
Ik denk dat je dan met wat specifieke voorbeelden/vragen moet gaan komen, want anders wordt het lastig dit te beantwoorden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
hardware-lover schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat je dan met wat specifieke voorbeelden/vragen moet gaan komen, want anders wordt het lastig dit te beantwoorden.
Ik denk vooral aan de beschikbaarheid van apps t.o.v. google streamer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

belmonde schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:03:
Ik denk vooral aan de beschikbaarheid van apps t.o.v. google streamer..
Nul verschil.

Het is een Google (Play Store) gecertificeerd apparaat. Het grote verschil tussen beiden is de Google TV interface t.o.v. de Android TV interface, maar beiden draaien op het Android TV OS.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Het lijkt alsof er een nieuwe versie van CPM in de maak is! Met vooral verbeteringen aan LLDV, wat voor mij erg goed nieuws is.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dat zijn dan geen verbeteringen van CPM zelf want die is al enkele maanden niet meer actief/neemt een pauze.
Voor dolby vision TV-LED gebruikers zoals mijzelf is de A14 versie alles wat ik nodig heb. Ik ga niet upgraden.

Ondertussen ook al een 80-tal films omgezet naar Dolby Vision cmv4.0 (ipv het buggy cmv2.9).
Beter gaat het niet worden qua kwaliteit. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 09-09-2025 20:38 ]

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-09 16:59
Bericht geplaatst in verkeerde topic, weggehaald :*)

[ Voor 101% gewijzigd door wiebjuh16 op 10-09-2025 14:47 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@wiebjuh16 heb jij je reactie niet in een verkeerd topic geplaatst? 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb CE opnieuw geinstalleerd op mijn emmc (ugoos). Nu ik wil ik de CPM Build erop zetten, maar ik heb geen toegang meer via mijn pc. Dit logotje staat standaard in het netwerk. Als ik mijn IP invoer in de verkenner dan vindt ie niets zoals ik voorheen deed. Nu heb ik gelezen dat de nieuwe windows updates dit kan blokkeren. kunnen jullie er wel in? hoe fix ik dit?

Er is wel contact met dat coreelec logotje onder. want als ik mijn ugoos afsluit, verdwijnt dat logotje. en als ik het aanzet, komt het weer tevoorschijn. als ik op de rechtsemuisknop druk, dan zie ik de optie 'eigenschappen' niet om eventueel toegang tot het netwerk te geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-gyaLqnnAAZw9-mbFcNgYZsioM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Pp9YPgbOiKokMGmzcYURCERX.jpg?f=user_large

EDIT: dit filmpje heeft het verholpen: YouTube: Fix: THE NETWORK PATH WAS NOT FOUND - Error 0x80070035 with Windows ...

[ Voor 43% gewijzigd door Farabi op 19-09-2025 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXMan
@Farabi Kan je eens proberen in te loggen met het IP adres via WinSCP? Ik ken niet exact de login gegevens maar Windows Explorer en Linux zijn niet altijd even goede vrienden

[ Voor 4% gewijzigd door MXMan op 19-09-2025 10:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
MXMan schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:24:
@Farabi Kan je eens proberen in te loggen met het IP adres via WinSCP? Ik ken niet exact de login gegevens maar Windows Explorer en Linux zijn niet altijd even goede vrienden
net toevallig een filmpje gevonden die het heeft opgelost: YouTube: Fix: THE NETWORK PATH WAS NOT FOUND - Error 0x80070035 with Windows ...

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 19-09-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nu loop ik helaas tegen het volgende probleem. dolby vision werkt niet. de films worden alleen getoond in HDR10. ik heb exact de instellingen van dit filmpje gebruikt:

YouTube: How To Install And Configure CoreELEC For Media Player Like The Ugoo...

De normale nightly build versie werkt zonder problemen in dolby vision.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 19-09-2025 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Farabi vraag je beter op Avsforum. Hier op tweakers zit 90% nog met hun bejaarde Shield te klooien en naar incorrecte weergave van Dovi te kijken.

Maar dat heb je al gedaan zag ik. Ik heb je ook geantwoord daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:51:
@Farabi vraag je beter op Avsforum. Hier op tweakers zit 90% nog met hun bejaarde Shield te klooien en naar incorrecte weergave van Dovi te kijken.

Maar dat heb je al gedaan zag ik. Ik heb je ook geantwoord daar.
Waarom heeft ie reset zo'n potje gemaakt? Afijn, ik moest het niet blindelings overnemen zo te zien. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:03:
Waarom heeft ie reset zo'n potje gemaakt? Afijn, ik moest het niet blindelings overnemen zo te zien. Thnx!
No offence maar jij hebt er een potje van gemaakt. Niet reset die gewoon de 2 opties in zijn video bespreekt.
Je hoort zelf toch het verschil te kennen tussen tv led en player Led.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:20:
[...]

No offence maar jij hebt er een potje van gemaakt. Niet reset die gewoon de 2 opties in zijn video bespreekt.
Je hoort zelf toch het verschil te kennen tussen tv led en player Led.
ik heb er zeker een potje van gemaakt. de video heeft geen geluid, dat heeft me op het zijspoor geholpen. ik was de instructies aan het volgen onder. vond het allemaal al gek, voelde verkeerd aan. zo zie je wel :)

het mooiste is dat ik mijn settings eerst persoonlijk naar hem had verstuurd. hij wist het toen niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 19-09-2025 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nja, dan zal hij niet tegoei gekeken hebben of met andere dingen bezig geweest zijn. Geloof me vrij, die gast weet enorm veel. Wat ik van die allemaal geleerd heb en die zijn DoVi scripts/tools zijn een enorme meerwaarde.

Kijk maar eens hier wat hij op het Kaleidescape forum teweeg gebracht heeft. Ook die dienst hun Dolby Vision kwaliteit blijkt dus erg bedenkelijk te zijn met allerlei artificiele fake grain, DNR, foute kleuren (green en red push) en foute waardes in hun files. En dat is een streamingdienst die pas vanaf 5k begint of zo...
Op basis van zijn bevindingen zijn ze nu aan het proberen hun catalogus te fixen.
https://www.kscapeowners....her-digital-sources.7426/

[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 19-09-2025 15:05 ]

• Sliener
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01:09
Sinds enige dagen bezit ik naar alle tevredenheid een draagbare monitor. Voornamelijk gekocht zodat ik mbv mijn laptop op 2 beeldschermen kan werken.

Omdat ik in de zomer graag buiten (thuis/vakantie/middle of nowhere) de tour de France kijk en met het het komende WK op komst zoek ik een android kast die werkt op een powerbank.
Ik heb gezocht en wil eigenlijk een Onn 4K plus. Maarja...

Iemand een tip welke niet al te dure Android TV box ik het beste kan kopen?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sliener schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:47:
Sinds enige dagen bezit ik naar alle tevredenheid een draagbare monitor. Voornamelijk gekocht zodat ik mbv mijn laptop op 2 beeldschermen kan werken.

Omdat ik in de zomer graag buiten (thuis/vakantie/middle of nowhere) de tour de France kijk en met het het komende WK op komst zoek ik een android kast die werkt op een powerbank.
Ik heb gezocht en wil eigenlijk een Onn 4K plus. Maarja...

Iemand een tip welke niet al te dure Android TV box ik het beste kan kopen?
Misschien kun je een Pocket-TV ergens voordelig scoren, is hier vrij onbekend. Is dus een door Google gecertificeerde Android TV speler in twee uitvoeringen, een met de Android TV interface en een met de Google TV interface. Helaas mist de Netflix licentie, flinke misser.

Het betreft dus een draagbare speler met ingebouwde powerbank.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeK6O4c5YfjvXuZWU_8ERmx5IJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BE9YLPMaCLtirjO59Nj8u3ge.png?f=fotoalbum_large

Je deelt geen butget, dus misschien is deze oplossing te kostbaar voor je 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sliener
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01:09
hardware-lover schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 23:07:
[...]

Misschien kun je een Pocket-TV ergens voordelig scoren, is hier vrij onbekend. Is dus een door Google gecertificeerde Android TV speler in twee uitvoeringen, een met de Android TV interface en een met de Google TV interface. Helaas mist de Netflix licentie, flinke misser.

Het betreft dus een draagbare speler met ingebouwde powerbank.

Je deelt geen butget, dus misschien is deze oplossing te kostbaar voor je 😉
Bedankt voor de suggestie maar dit is ver buiten mijn budget.
Pagina: 1 ... 92 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer