Antwoord op jouw vragen MXMan
– Wat weegt voor jou het zwaarst: prestaties, gebruiksgemak of prijs?
Prijs vooral, ik hoef in dat opzicht geen super high end ding, vandaar dat ik ook niet kijk naar bijv. een Nvidia Shield.
– Welke apps wil je precies gebruiken?
Blijf het vrijwel volledig houden bij alleen wat streaming via Stremio en wat HBO en Prime Video.
– Gebruik je een soundbar of AV-receiver waarbij dingen zoals Dolby Atmos of audio passthrough belangrijk zijn?
Heb de beschikking over een 7.1 surround set.
– Speel je ook lokaal media af (bijv. vanaf een NAS of externe schijf), of gebruik je vooral streamingdiensten zoals Netflix, HBO en Stremio?
Zoals ook al in mijn eerdere post staat, wordt echt alleen maar voor wat streaming gebruikt.
– Hoe belangrijk is sideloading voor je? Gaat het bijvoorbeeld om apps die niet in de Play Store staan, zoals bepaalde YouTube clients?
Sideloading lijtk me op zich wel een interessante optie, weet dat er YT clients zijn die de constante spam aan ads weghalen. Daarom dat de Firestick mogelijk geen optie meer wordt omdat Amazon sideloading probeert tegen te gaan.
– Hoe strikt is je budget?
Iets als een Google streamer voor rond de 100 euro is toch wel het maximum.
– Hoe oud is je huidige tv? Stel dat die binnenkort vervangen moet worden, denk je dat je de nieuwe media player dan nog steeds zou willen blijven gebruiken?
Ik heb nu een LG die een jaar of 6-7 oud is. Die draait een aantal apps nog best aardig, maar Stremio draait er bijv. niet op. Zolang de TV het verder doet was ik nog niet van plan om een nieuwe te kopen. Meer dan gamen en af en toe een film/serie gebruik ik hem verder niet.
Mocht de TV vervangen moeten worden omdat deze defect is of iets dergelijks, tja dan weet ik niet of de media player nog gebruikt wordt. Maar als ik op die manier YT kan kijken zonder ads blijft het hoe dan ook zijn meerwaarde hebben.
– Hoe belangrijk is een degelijke afstandsbediening voor je? Wordt vaak over het hoofd gezien, maar maakt in de praktijk echt verschil.
Mwah, zolang deze werkt vind ik het veelal prima.
Ik heb je review inderdaad met veel interesse gelezen, vandaar dat ik in mijn eerdere posts al refereerde naar jouw berichten over de Mi Box 3rd Gen. Zag ook jouw post in het topic daar. Ik neig er ook wel een beetje na om die te halen. Ik kan er later altijd nog voor kiezen om een duurdere aan te schaffen. De vraag is natuurlijk ook hoe vaak ik hem uiteindelijk ook ga gebruiken. Nu ben ik er super enthousiast over, maar zou niet het eerste product zijn wat ik koop voor een hoog bedrag en vervolgens maar een uurtje gebruik. *kuch* Switch 2 *kuch*