Echt leuk dat het pagefile aanpassen kan helpen tegen crashes van het spel!
Hopelijk kunnen de makers van het spel hier nog wat mee doen want het lijkt echt op een memory leak.
Het kostte bij mij overigens 2 uur spelen voordat het pagefile vol zat.
Gisteren nog wat korter gespeeld met pagefile helemaal uit en dat zorgt voor mijn gevoel voor de beste prestaties van het spel.
Maar ik denk dat het de 8gb ram dan sneller vol raakt en dan krijg je weer een waarschuwing van Windows...
Vandaag wil ik eens gaan testen met 16 gig ram, met wat ram wat niet van mijzelf is.
Ik wil in ieder geval niet nog meer investeren in de huidige pc.
Het zal uiteindelijk wel zo zijn dat ik pagefile aan laat staan en dan verhogen en testen.
Totdat de ideale hoeveelheid is gevonden waarop het spel het niet meer maximaliseert.
Met pagefile uit haal je waarschijnlijk de beste prestaties omdat ram veel sneller is dan een ssd.
16 Gig lijkt dus op dit moment de aanbevolen hoeveelheid ram voor een high end pc en Watch Dogs.
Volgens mij kan je alleen het pagefile uitzetten, zonder prestatieverlies, met minimaal 16 gig ram.
Ik denk dat het pagefile uitzetten met 8 gig ram al snel voor een crash/geheugen tekort kan zorgen.
De makers raden nota bene maar 8 gig ram aan!
Ik speel dus op 1680x1050 met textures en level of detail op high en wat lagere AA en Ambient Occlusion settings.
Met hogere settings zal het pagefile en ram gebruik wel anders (hoger, sneller vol) zijn.
[
Voor 19% gewijzigd door
HugoBoss1985 op 29-05-2014 09:37
]