Theoretisch zou jouw PC het beter moeten kunnen draaien dan ik. Ik zal Fraps er eens naast houden en kijken hoeveel fps ik haal. Zal geen 60 zijn, maar ik vind het momenteel prima speelbaar.glennvho schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:46:
Er is een nieuwe driver uit van nvidia, 340.43 beta driver. Er staat niks in over Watch Dogs maar ik ga hem toch eens testen. Ook met de mod blijf ik framedrops hebben als ik rondrijd in de stad.
Mijn systeem: i5 3570k op 4.5Ghz, 16 GB RAM, Asus GTX 780 3GB. Mijn processor zit bijna constant aan 100% als ik aan het spelen ben, de CPU is dus de bottleneck bij mij.
Ik vind het verder raar dat ik het niet vloeiend kan spelen met de mod terwijl iemand met een i5 2500k dit wel kan. Laat die patch van Ubisoft maar snel komen!
Even gespeeld, achtervolging gehad van de politie en zie hier het resultaat qua fps, cpu-gebruik en geheugengebruik:

(Sorry, even geen zin om het volgens de regeltjes te doen wat plaatjes betreft

Maar 75% dus qua processor, terwijl onze i5's qua performance heel dicht bij elkaar zitten. Jouw grafische kaart is ook wat beter en sneller én Watch Dogs zou beter moeten werken met nVidia's dan met AMD's. Snelheden van mijn hardware zijn gewoon stock overigens. Dus geen idee waarom jouw CPU tegen de 100% aan loopt en de mijne niet.
Uiteindelijk is Watch Dogs overigens gewoon verbazingwekkend slecht geoptimaliseerd en de laatste keer dat ik zóveel las over performance-problemen (ook met high-end systemen) was met GTA 4 op de PC. Voor hoe het eruit ziet zou het lang niet zo zwaar moeten zijn qua eisen.
[ Voor 34% gewijzigd door SomerenV op 19-06-2014 00:00 ]