Sommige bedrijven vragen er ook gewoon om. Ik werkte een paar jaar geleden nog voor een van de grootste detacheerders ter wereld en viel bijna van mijn stoel van verbazing dat zij nog steeds de administratie vwb laptops in een Excel sheetje deden. Te belachelijk voor woorden. Te gierig om er een fatsoenlijke app voor te gebruiken met een goede registratie. Zelfs dat kleine IT bedrijfje waar ik in de jaren '80 begon had dat beter geregeld. Je vraagt er dan om dat mensen het gaan proberen.PZOOO schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:05:
Wij hebben bijna wekelijks collega's die uit dienst gaan maar hun GSM of laptop niet inleveren. Mensen proberen het gewoon.
Toen ik bij Oracle NL werkte hadden ze gewoon een configuratiedatabase voor alle ICT troep, met barcodestickers op alle apparatuur. Dan weet je ook wel dat ze die niet gaan vergeten...
Maar het is gewoon heel simpel: je kunt eigenlijk nooit iets stelen van je werkgever dat echt de moeite waard is. Het kost je nl je carrière, je naam en in extreme gevallen een gevangenisstraf. Simpele kantoorspullen liggen ervoor om gebruikt te worden. Maar als iemand in mijn bedrijf elke weer een handvol Bic pennen meejat, zou ik die er onmiddelijk uittrappen. Gewoon op principe. Het gaat dan niet om het geld, maar het idee dat iemand denkt dat ie dat zomaar kan/mag doen. Je bent er om te werken en dingen te doen die aan het werk gerelateerd zijn.
Ik wilde ooit een flinke manual afdrukken en dat was niet te doen op mijn dot-matrixprintertje. Gewoon ff gevraagd aan de baas of dat mocht op de laser (HP Laserjet I van 35kg, dát waren pas printers!). Dan mag het gewoon. Stiekem doen, stelen, allemaal zo zinloos en dom. Je hebt dan minimaal de schijn tegen je en dat is nooit goed. Het is het ook niet waard.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.