Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik weet niet hoe de belgische rechters zijn maar de nederlandese rechters maken nog wel onderscheid tussen eeneen pak papier van €5 en tanken voor €25.000. Iets met redelijkheid en billijkheid.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd. Er is geen enkele rechter die iemand zal ontslaan enkel om iets van 5 of 10 euro, en al helemaal niet na zo'n lang dienstverband, dat zijn toch echt leuke praatjes voor bij de borrel, maar meer dan dat ook niet.

Als je om zoiets ontslagen wordt speelt er echt wel wat meer mee dan alleen dat.

Het artikel wat aangehaald wordt gaat over compleet andere proporties. Er is nogal een klein verschil tussen 5 euro en 25.000 euro...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Wat zal een poststempel kosten?
http://www.ontslag-krijgen.nl/nieuws/ontslag-diefstal.html
Zo kreeg een postbode per direct ontslag omdat hij een poststempel gestolen had. De werknemer vond ontslag een te zware sanctie, het ging om een laag bedrag en hij was al 24 jaar in dienst. De rechter oordeelde echter dat de gedragscode en de vertrouwensband met TPG was geschonden. Het ontslag bleef van kracht.
En wat te denken van de waarde van een pakje shag.
http://www.arbeidsrecht.n...slag-wegens-diefstal-shag
Terecht ontslag
Volgens de rechter was het ontslag terecht. De werknemer wist dat hij fout zat. Het maakte daarbij niet uit dat de shag van geringe waarde was. Het voorval leverde diefstal op en dat is grond voor ontslag op staande voet, aldus de rechter. Bovendien wist de man dat volgens het reglement van zijn baas diefstal tot ontslag op staande voet kon leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heel mooi, maar als je het tweede geval leest (het vonnis bedoel ik, niet wat jij heel slim linked ;)) zie je dat het een recidivist was, en dat hij het al vaker gedaan had dan dat jij wil laten overkomen ;)

Ook in het 1e geval lijkt het om een recidivist te gaan, als je dit leest had hij al 2x eerder gefraudeerd.

Jij quota dus wel héél selectief. Beide situaties zijn dus niet te vergelijken met het éénmalig iets van 5 euro meenemen.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 20-06-2012 16:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:15

Fiber

Beaches are for storming.

Tja, dat krijg je in een maatschappij waarin werknemers tot wegwerpartikelen gedegradeerd worden. Voor jou tien anderen blijkbaar, die ook nog goedkoper zijn en minder eisen stellen. Het wordt er allemaal niet gezelliger op in Nederland, dat is wel duidelijk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:23

DropjesLover

Dit dus ->

Als je niets steelt (ergo bewust, heimelijk van werk mee neemt) en geen verleden hebt daar in, dan heb je niks te vrezen.

Zou er niet tegen opgetreden worden, dan worden ook snel de grenzen opgerekt en zijn we dadelijk hier een corrupte bende Serviërs, die ook nog eens niet ontslagen kunnen worden. Nee dat zou wat zijn :')

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
wildhagen schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:25:
Heel mooi, maar als je het tweede geval leest (het vonnis bedoel ik, niet wat jij heel slim linked ;)) zie je dat het een recidivist was, en dat hij het al vaker gedaan had dan dat jij wil laten overkomen ;)

Ook in het 1e geval lijkt het om een recidivist te gaan, als je dit leest had hij al 2x eerder gefraudeerd.

Jij quota dus wel héél selectief. Beide situaties zijn dus niet te vergelijken met het éénmalig iets van 5 euro meenemen.
De suggesties dat ik bewust slim aan het linken en selectief aan het quoten ben mag je achterwege laten, daar is geen sprake van.
Beide gevallen waren even snel opgezocht en er is absoluut geen sprake van bewust zaken achterwege laten om eea anders te laten overkomen.

Heb ondertussen iets meer tijd genomen om te zoeken en dan kom je al vrij snel tegen dat de waarde van gestolen goederen er weinig tot niets toe hoeft te doen en je dus zeer zeker niet kunt stellen dat je niet ontslagen zult worden voor slechts 5 tot 10 euro.
http://www.legalatwork.co...28-opetencashewnootje.htm
In de zaken waarin het ontslag op staande voet stand hield, was de kantonrechter van mening dat ondanks het geringe vergrijp en de verder voortreffelijke staat van dienst van de werknemer, de werkgever gerechtigd is in dergelijke kwesties een consequent en strikt beleid door te voeren, voorzover de werknemer hiervan op de hoogte is gesteld. Belangrijk is wel dat de werkgever het stringente beleid consequent toepast binnen haar organisaties en geen uitzonderingen maakt.
http://books.google.nl/bo...=JAR%201995%2F166&f=false

Onderstaand document is ook nog wel een aardige:
http://www.google.com/url...g2=pVhTyeLQ-K2FDJkfPbAnEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mijn hele huis/auto ligt vol met bedrijfspennen. Ik neem ze niet eens bewust mee maar stop ze in min broekzak jaszak als ik naar een vergadering loop. Vervolgens zit ik in de auto prikt dat ding in mijn been hop in de middenconsole. Vriendin doet de was en vervolgens ligt er weer een pen op de wasmachine.

Als je je als baas daarom druk maakt heeft die te veel tijd imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
TrailBlazer schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:36:
Mijn hele huis/auto ligt vol met bedrijfspennen. Ik neem ze niet eens bewust mee maar stop ze in min broekzak jaszak als ik naar een vergadering loop. Vervolgens zit ik in de auto prikt dat ding in mijn been hop in de middenconsole. Vriendin doet de was en vervolgens ligt er weer een pen op de wasmachine.

Als je je als baas daarom druk maakt heeft die te veel tijd imho
Maar daar kan je dan weer stellen dat het geen diefstal is maar eerder een vergetelheid.

Een pak printerpapier in je broekzak lijkt me niet echt iets dat je gaat kunnen beschouwen als een vergetelheid :+

Maar 't hangt ook van het bedrijf af natuurlijk.
Als men weet dat men bij een pen al lastig doet moet je niet blaten.
Anderzijds: als er collega's zijn geweest die een waarschuwing hebben gekregen kan je je bij de eerste keer nog wel vrij safe voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip spam*

[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 11-08-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aangeven, onder vemelding dat je je persoonlijk bezwaard voelt omdat het gaat om een oud collega maar moreel je je verplicht voelt t.a.v. je eigen verantwoordelijkheid om dit aan te geven. Je manager zal het waarderen en je kunt vragen om je anonomiteit hierin te respecteren.

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
oogapp0ltje schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:01:
Aangeven, onder vemelding dat je je persoonlijk bezwaard voelt omdat het gaat om een oud collega maar moreel je je verplicht voelt t.a.v. je eigen verantwoordelijkheid om dit aan te geven. Je manager zal het waarderen en je kunt vragen om je anonomiteit hierin te respecteren.
voor de grap volgende keer het topic lezen voordat je blind reageert ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Na 2 jaar het topic een kick geven is wat zinloos.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.