Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Die geldt alleen in de online store ben ik bang. Je krijgt 6 og 8% korting op vertoon van je studenten-/campuskaart meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dat niet, waarschijnlijk krijg je maximaal 6% ofzo, dat is tenminste bij de AAPR zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-08 17:53
Oké, dan maar via surfspot. Mijn creditcard kan maar tot 1000 euro dus moet nu nog langer wachten omdat ik het moet overmaken ook. 500 euro boven budget maar dan maar niet op vakantie. Wat een prachtige machine is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 13:57
Weet iemand of je die studentenkorting van de online store ook krijgt bij de store aan het Leidscheplein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:55

Fiber

Beaches are for storming.

Kaarten komen dus toch van TomTom. Toch een mooie deal voor de Nederlanders. If you can't beat them, join them! http://www.engadget.com/2012/06/11/apple-tomtom-ios-6-maps/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:26
Gelukkig gaat Xando Nijmegen binnenkort zijn nieuwe winkel openen. Ben benieuwd of ze ook de 10% kortingsactie hebben die bij nieuwe winkels vaak geldt :D.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:38
Xeanor schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:18:
Weet iemand of je die studentenkorting van de online store ook krijgt bij de store aan het Leidscheplein?
Die krijg je, alleen op de Macbooks en iMacs (en wellicht Mac Pro's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

VerbalForce schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:15:
Oké, dan maar via surfspot. Mijn creditcard kan maar tot 1000 euro dus moet nu nog langer wachten omdat ik het moet overmaken ook. 500 euro boven budget maar dan maar niet op vakantie. Wat een prachtige machine is het!
Als je een ING studenten credit card hebt kan je er gewoon geld op zetten. (soort pre paid) Moet je op de ing site even zoeken naar Credit card extra aflossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
waarom staat er new bij de mac pro in de store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Omdat hij meer RAM heeft gekregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Even een vraagje; Is de Nvidia 650M 1GB videokaart ongeveer vergelijkbaar als de Nvdia 470GTX desktop versie?

Ik weet het, ze zijn misschien niet met elkaar te vergelijken; Maar dan weet ik wat ik ongeveer van de iMac's kan verwachten. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Kwam het ook net tegen inderdaad. Tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:30
Maar de oude Macbook pro zijn dus niet meer te bestellen via Apple?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 07:17:
Maar de oude Macbook pro zijn dus niet meer te bestellen via Apple?
Nee, alleen nog de nieuwe 13 en 15 en de 15 retina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
pposthoorn schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:57:
Ik wil de nieuwe Retina MBP kopen. Het instapmodel want ik vind €600 te veel voor eigenlijk alleen wat meer opslag. Dan neem ik wel een los schijfje mee.
Enige twijfel puntje is het RAM. Is 8GB genoeg voor de komende ~3 jaar?
RAM is zo te lezen onboard dus niet user-upgradable :(
Daarnaast vraag ik me af hoe retina en het hoge resolutie anti-glare scherm met elkaar vergelijken, iemand een vergelijking van die 2 gevonden?

[ Voor 15% gewijzigd door itsme op 12-06-2012 08:04 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Bij de ING kun je tijdelijk je limiet verhogen. Moet je even bellen met de klantenservice, doen ze vaak niet heel erg moeilijk over. Kun je gedurende bepaalde tijd (bijvoorbeeld een maand) hoger limiet op je kaart zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 22:58
pposthoorn schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 01:03:
[...]

Als je een ING studenten credit card hebt kan je er gewoon geld op zetten. (soort pre paid) Moet je op de ing site even zoeken naar Credit card extra aflossen.
http://www.ing.nl/particu...extra-aflossen/index.aspx

Werkt ook voor normale credit cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:17
Wat me tegen valt is dat het er toch allemaal weer hetzelfde uit ziet.

Deze nieuwe macbook pro met een retina display ziet er van buiten uit hetzelfde uit als de vorige versie. Ja, deze is alleen iets dunner.

Waarom niet eens een keer een nieuw design? Bang dat men het niet accepteert?
Neem nou Dell, HP of Samsung. Allemaal hebben ze verschillende soorten laptops. Dell heeft een ultradunne maar ook genoeg andere designs etc.

[ Voor 19% gewijzigd door Draakje5 op 12-06-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Draakje5 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:15:
Wat me tegen valt is dat het er toch allemaal weer hetzelfde uit ziet.

Deze nieuwe macbook pro met een retina display ziet er van buiten uit hetzelfde uit als de vorige versie. Ja, deze is alleen iets dunner.

Waarom niet eens een keer een nieuw design? Bang dat men het niet accepteert?
Neem nou Dell, HP of Samsung. Allemaal hebben ze verschillende soorten laptops. Dell heeft een ultradunne maar ook genoeg andere designs etc.
Ze hebben nu een iconic design dat 20 jaar na dato nog steeds goed uit zal zien en iedereen deze van 2 km afstand kan herkennen als een Apple design. Subtiele wijzigingen ok, maar een compleet design?

Zal een alienware/apple fusion verkopen :?

edit: ik vind het zelf jammer dat de poorten zo aanwezig zijn... Als ze nou verborgen kunnen worden....

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 12-06-2012 09:20 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ik ga waarschijnlijk de 15"retina versie bestellen. Nu heb ik 1 ding wat ik niet gevonden krijg.
Die ssd is die te vervangen makkelijk?
Die 256Gb is nu even genoeg, maar over 1 jaar hoop ik dat ze flink in prijs zijn gezet zodat ik 'm kan gaan omwisselen voor een grotere. Maar kan niet vinden of dat wel mogelijk is achteraf.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanion schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:23:
Ik ga waarschijnlijk de 15"retina versie bestellen. Nu heb ik 1 ding wat ik niet gevonden krijg.
Die ssd is die te vervangen makkelijk?
Die 256Gb is nu even genoeg, maar over 1 jaar hoop ik dat ze flink in prijs zijn gezet zodat ik 'm kan gaan omwisselen voor een grotere. Maar kan niet vinden of dat wel mogelijk is achteraf.
SSD zit gesoldeerd op het moederbord, niet vervangbaar dus helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:17
kmf schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:18:
[...]

Ze hebben nu een iconic design dat 20 jaar na dato nog steeds goed uit zal zien en iedereen deze van 2 km afstand kan herkennen als een Apple design. Subtiele wijzigingen ok, maar een compleet design?

edit: ik vind het zelf jammer dat de poorten zo aanwezig zijn... Als ze nou verborgen kunnen worden....
Een alienware/apple zal wel zeker kunnen verkopen. Maar de doelgroep is sowieso minder, want Alienware..

Idem dito voor auto's. Geen enkele fabrikant durft te veranderen omdat hun auto toch wel verkoopt. Pas als de auto niet meer verkoopt komt er een nieuw design.

Logisch, enerzijds. Maar aan de andere kant ook saai om 10 jaar in de zelfde auto te rijden, terwijl je toch driemaal van auto bent veranderd. Ik hen niet voor niets geen iPhone 4S gekocht, mijn iPhone 4 zag er namelijk hetzelfde uit en voor de inhoud ga je geen honderden euro's neerleggen.

Vandaar. Ik hoef geen laptop waarvan het design al jaren oud is, ik wil het gevoel hebben dat het nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

kmf schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:18:
[...]

Ik vind het design van de nieuwe Pro juist prachtig. En Apple houdt niet van klepjes en dopjes, etc.. Klepjes kunnen kapot en dopjes raken zoek. En poorten aan de achterkant is lastig. Daar kun je slecht bij.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:24:
[...]
SSD zit gesoldeerd op het moederbord, niet vervangbaar dus helaas :-(
Dat is wel een serieus minpuntje. Beetje jammer. Weet je dat zeker? Bij de Air is de SSD wel vervangbaar. Alleen de RAM zit gesoldeerd.

[ Voor 18% gewijzigd door Fiber op 12-06-2012 09:29 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De SSD zit niet gesoldeerd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Van mij hoeft er ook zeker geen nieuw design, ik vind de aluminium unibodies echt prachtig om te zien.

Overigens vind ik het jammer dat de nieuwe MBP geen batterij statusled heeft aan de zijkant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet? Dacht dat in de foto's van de Keynote te zien. If so; excuses voor de foutieve reactie! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:52
Het zal wel zo'n custom aansluiting hebben als de Air.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem iig besteld. Heb hem normaal 25 juni geleverd. De 15" retina met 2.3Ghz, maar wel 16gb ram. Van een volledig windows systeem naar de MBP, binnenkort foto's in het show je apple topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
ZpAz schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:33:
volgens mij was de ssd aansluiting bij de air wel degelijk een standaard aansluiting, maar dan (nog) niet veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 13:57
Als je al het beste design hebt, hoef je geen nieuw design...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:39:
Alle prijzen van de Macbooks zijn met minimaal €100,- euro omhoog gegaan!
Damnit!!! :(
Dit vind ik ook jammer.

Gelukkig hoef ik niet altijd per se het nieuwste van het nieuwste, maar als die prijzen steeds hoger worden dan ben ik er wel klaar mee. Ueberhaupt vind ik het bizar. Het is recessie, mensen raken hun banen kwijt, en in de tussentijd maakt Apple steeds duurdere producten en iedereen lijkt het te kopen.

Dat doen ze wel goed dan :D Maar mij niet gezien. Ik blijf wel op mijn huidige MBP uit 2011 zitten totdat hij het op een dag begeeft ofzo :/

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lethalis schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:40:
[...] Ik blijf wel op mijn huidige MBP uit 2011 zitten totdat hij het op een dag begeeft ofzo :/
Wat kan die dan niet wat je wel per se nodig hebt dan? Mijn MBA13 uit 2010 voldoet ook nog prima. Straks Mountain Lion erop en hij is weer als nieuw! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:43:
[...]

Wat kan die dan niet wat je wel per se nodig hebt dan? Mijn MBA13 uit 2010 voldoet ook nog prima. Straks Mountain Lion erop en hij is weer als nieuw! :)
Hij doet het op zich prima. Maakt alleen veel lawaai als ik hem wat zwaarder belast met Logic Express.

De Ivy Bridge zou wat koeler draaien en daardoor stiller kunnen zijn als ik met audio bezig ben.

Maar goed, dat is mij momenteel echt geen upgrade waard :)

Ik vind de tendens alleen jammer. Tot nu toe hebben ze de prijzen elk jaar redelijk hetzelfde gehouden en toch updates doorgevoerd. Het werd voor hun immers ook goedkoper om het aan te bieden.

En nu vinden ze het ineens nodig om de instapmodellen ook duurder te maken. Dat vind ik gewoon jammer. Dat er mensen zo gek zijn om 3800 euro neer te tellen voor een Retina MBP met alle opties moeten ze zelf weten, maar als je de instapmodellen duurder maakt, raak je simpelweg klanten kwijt en krijg je moeilijker nieuwe.

Hopelijk zullen de verkoopcijfers dit ook aantonen en gaan ze weer met de prijs zakken op den duur.

Mountain Lion en iOS 6 zien er wel goed uit en ga ik ook installeren.. maar hardware vervangen zit er voor mij even niet meer in.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Draakje5 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:24:
[...]

Een alienware/apple zal wel zeker kunnen verkopen. Maar de doelgroep is sowieso minder, want Alienware..

Idem dito voor auto's. Geen enkele fabrikant durft te veranderen omdat hun auto toch wel verkoopt. Pas als de auto niet meer verkoopt komt er een nieuw design.

Logisch, enerzijds. Maar aan de andere kant ook saai om 10 jaar in de zelfde auto te rijden, terwijl je toch driemaal van auto bent veranderd. Ik hen niet voor niets geen iPhone 4S gekocht, mijn iPhone 4 zag er namelijk hetzelfde uit en voor de inhoud ga je geen honderden euro's neerleggen.

Vandaar. Ik hoef geen laptop waarvan het design al jaren oud is, ik wil het gevoel hebben dat het nieuw is.
Er zijn andere fabrikanten voor de mensen die "variatie in design" willen. Vind je het design van Apple niks, dan heb je natuurlijk andere keuzes.
En volgens de tweakers op de frontpage kunnen ze voor de helft van de prijs een laptop met betere specs kopen :)

Er zijn echter best veel mensen ( ;) )die de looks van een mac of idevice juist wel OK vinden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Je kunt Apple moeilijk kwalijk nemen dat de Euro/Dollar koers in ons nadeel wijzigt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die aansluiting is niet custom, dat is gewoon mSATA.

Ik dacht eerst ook dat 't gesoldeerd was. Maar als je goed kijkt zie je de mSATA-aansluiting en dat de SSD vast geschroefd is. Goed kijken is nodig wegens zwarte pcb's :P
Lethalis schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:40:
[...]
Dit vind ik ook jammer.

Gelukkig hoef ik niet altijd per se het nieuwste van het nieuwste, maar als die prijzen steeds hoger worden dan ben ik er wel klaar mee. Ueberhaupt vind ik het bizar. Het is recessie, mensen raken hun banen kwijt, en in de tussentijd maakt Apple steeds duurdere producten en iedereen lijkt het te kopen.

Dat doen ze wel goed dan :D Maar mij niet gezien. Ik blijf wel op mijn huidige MBP uit 2011 zitten totdat hij het op een dag begeeft ofzo :/
Apple is een Amerikaans bedrijf. Dat betekent dat zij primair in Amerikaanse Dollars rekenen. Nou vinden ze 't nogal onzin om bij elke koerswijziging de prijzen aan te passen, dus houden ze een tijdje dezelfde prijs aan. Maar op een gegeven moment is dat onhoudbaar, of is er een mooi moment om de prijs aan te passen. En aangezien de Euro op dit moment wat zwakker staat t.o.v. de Dollar betekent dat slecht nieuws voor ons.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 12-06-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 18:40
Ik blijf ook gewoon bij m'n 2011 15 inch MBP. Met een RAM upgrade en een SSD bereik je al bijna hetzelfde, op het retina display na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Laatst online: 14-09 16:26

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Florissant schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:03:
Ik blijf ook gewoon bij m'n 2011 15 inch MBP. Met een RAM upgrade en een SSD bereik je al bijna hetzelfde, op het retina display na...
Inderdaad, en hoezo heb je een Retina display nodig op een MBP? hoe vaak ga je inzoomen op een laptop? Vind retina scherm op een MBP een overbodige luxe eerlijk gezegd.

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Voor de mensen die het zich nog afvragen, de nieuwe Retina MacBook pro biedt wel degelijk meer schermruimte als je dat wilt!

Zie dit bericht op Anandtech waar de scaling opties worden doorgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:08
Zelf te vervangen voor de tweakert.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florissant
Tsupport schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:06:
[...]

Inderdaad, en hoezo heb je een Retina display nodig op een MBP? hoe vaak ga je inzoomen op een laptop? Vind retina scherm op een MBP een overbodige luxe eerlijk gezegd.
Klopt. behalve als je het echt nodig hebt voor je werk/hobby. Ik zal er enkel profijt van hebben bij films kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
Smultie schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:57:
Je kunt Apple moeilijk kwalijk nemen dat de Euro/Dollar koers in ons nadeel wijzigt....
Naar mijn weten staat de euro nog steeds positief t.o.v. de dollar. Toch zijn de europrijzen hoger dan de dollarprijzen (niet omgerekend). Ondanks taxes lijkt me dit toch een beetje overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Muchachooo schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:11:
[...]

Naar mijn weten staat de euro nog steeds positief t.o.v. de dollar. Toch zijn de europrijzen hoger dan de dollarprijzen (niet omgerekend). Ondanks taxes lijkt me dit toch een beetje overdreven...
Wellicht verwachten ze dat de Euro de komende tijd nog verder onderuit zakt. Dat risico moeten ze ook ergens dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:08
Hmmm je kunt de nieuwe MBP dus ook op 1920*1200 gebruiken. Dat maakt het wel echt interessanter dan ik had verwacht. Als je m alleen op 1440*900 kon gebruiken vond ik het de moeite niet, nu overweeg ik mn Air en Thunderbolt Display te verkopen en dan 16GB MBP te kopen, of toch gewoon de nieuwe Air met 8GB, ooooo men wat maken ze het weer lastig.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Het zal NOG interessanter zijn, als je dat per desktop kan instellen.
1 desktop is voor lezen/internet=> retina goodness
1 desktop voor monitoring/rdp => maximum screen estate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:32
Lopen jullie tegen een probleem met RAM aan? Ik loop vooral tegen het probleem van te weinig schijfruimte... Mijn iTunes libraby en Aperture libraby passen bijv al niet op mijn MBA.. Om dus door m'n foto's te bladeren moet ik de MBA weer eerst aan de externe HDD hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Brm-G schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:43:
Lopen jullie tegen een probleem met RAM aan? Ik loop vooral tegen het probleem van te weinig schijfruimte... Mijn iTunes libraby en Aperture libraby passen bijv al niet op mijn MBA.. Om dus door m'n foto's te bladeren moet ik de MBA weer eerst aan de externe HDD hangen...
Dat kan toch ook via wifi? Of online? En eigenlijk hebben ze daar de iCloud voor uitgevonden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 21:25
Is het jullie ook al opgevallen dat die Next Gen MBP geen 'MacBook Pro' onderaan het scherm heeft staan?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Conscience NL schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:05:
Is het jullie ook al opgevallen dat die Next Gen MBP geen 'MacBook Pro' onderaan het scherm heeft staan?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conscience NL schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:05:
Nop, was me eigenlijk nog niet echt opgevallen. De gewone MBP's hebben het wel nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 21:25
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:30:
[...]

Nop, was me eigenlijk nog niet echt opgevallen. De gewone MBP's hebben het wel nog?
Ja.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

HardCoreGamer schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 02:03:
Even een vraagje; Is de Nvidia 650M 1GB videokaart ongeveer vergelijkbaar als de Nvdia 470GTX desktop versie?

Ik weet het, ze zijn misschien niet met elkaar te vergelijken; Maar dan weet ik wat ik ongeveer van de iMac's kan verwachten. :)
Kan iemand mijn vraag beantwoorden please?
Thank you!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Net de retina 15'' besteld, geschatte leverdatum 5 juli - 11 juli. Dat loopt hard op dus, nu nog een kwestie van geduldig wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vistu schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:21:
Net de retina 15'' besteld, geschatte leverdatum 5 juli - 11 juli. Dat loopt hard op dus, nu nog een kwestie van geduldig wachten.
Heb hem gisteren besteld ik denk een 15 min na dat de store terug bereikbaar was en bij mij is het 22-26 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
nieuws: Safari blijkt onder iOS 6 veel sneller dan onder iOS 5

Weer een item dat niet tijdens de keynote werd vermeld maar nu toch opduikt :)
Erg slim van Apple, indien dit gisteren bekend was gemaakt stond het gewoon bij het nieuws van gisteren, nu halen ze weer de spotlights :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

filenox schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:42:
nieuws: Safari blijkt onder iOS 6 veel sneller dan onder iOS 5

Weer een item dat niet tijdens de keynote werd vermeld maar nu toch opduikt :)
Erg slim van Apple, indien dit gisteren bekend was gemaakt stond het gewoon bij het nieuws van gisteren, nu halen ze weer de spotlights :)
Nope, ze hadden aangegeven dat Safari een speedboost had gekregen. Maar niet dat het ook geldt voor iOS' safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:30:
[...]

Heb hem gisteren besteld ik denk een 15 min na dat de store terug bereikbaar was en bij mij is het 22-26 juni.
Ja, dat is lekker. Ik had eerst nog een creditcard limiet op te hogen (suffe studentenpas haalt het bij lange na niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
kmf schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:44:
[...]

Nope, ze hadden aangegeven dat Safari een speedboost had gekregen. Maar niet dat het ook geldt voor iOS' safari.
Je en over welke Safari gaat het in het nieuwsartikel? Precies ja, degene voor iOS :+ . Bij de presentatie hadden ze het over Safari 6 (toen ze het over OSX hadden, als ik me niet vergis) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
  • Laatst online: 22-12-2022
Vinden jullie 268GB € 500 waard?
Ik wil graag een 15"retina kopen maar ben bang dat 512GB te weinig is voor mij. Alleen boven op de dikke aanschaf nog een s 500eurootjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vistu schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:50:
[...]

Ja, dat is lekker. Ik had eerst nog een creditcard limiet op te hogen (suffe studentenpas haalt het bij lange na niet).
Zat ook met dat probleem, maar blijkbaar als je met overschrijving betaald, blijft de leverdatum staan, en kan je rustig het geld overschrijven.
the tempter schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:34:
Ik wil graag een 15"retina kopen maar ben bang dat 512GB te weinig is voor mij. Alleen boven op de dikke aanschaf nog een s 500eurootjes?
Ik zit met een NAS hier thuis, en een externe hardeschijf, zal dus niet meteen een probleem worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:34:
[...]

Zat ook met dat probleem, maar blijkbaar als je met overschrijving betaald, blijft de leverdatum staan, en kan je rustig het geld overschrijven.
O, dat is wel prima dan. Ik vond dat niet duidelijk blijken uit de omschrijving dus heb de gok niet genomen. Ach ja, dan maar iets langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vistu schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:35:
[...]

O, dat is wel prima dan. Ik vond dat niet duidelijk blijken uit de omschrijving dus heb de gok niet genomen. Ach ja, dan maar iets langer wachten.
ja ik verhoogde mijn limiet van de creditcard meteen, maar bleek maar door te gaan na 17u de dag erop, (vandaag dus). Heb dan maar gekozen voor een overschrijving, aangezien ik dacht dat het toch hetzelfde zou zijn, blijkt dat niet. Tot hiertoe is de overschrijving bij apple nog niet toegekomen, ik check elk uur wel eens. Is van Belfius naar ING, kan dus tot 3 dagen duren:( (België).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:34:
[...]
[...]
Ik zit met een NAS hier thuis, en een externe hardeschijf, zal dus niet meteen een probleem worden.
Het was altijd zo dat de bestelling pas verwerkt ging worden als de betaling binnen is. Het kan natuurlijk veranderd zijn maar ik zou niet raar opkijken als je leverdatum veranderd zodra de betaling binnen is...
Nee.
Voor dat geld kan je een hele mooie snelle externe schijf kopen (HDD>groter of SSD>net zo snel) en dan houd je nog geld over. Dat kan je dan doen op het moment dat de 512GB écht te weinig wordt. Tegen die tijd zijn de prijzen ook weer wat gezakt.

Ik wilde net zelf mij bestelling versturen voor een MBPR 2.3Ghz 256GB 16GB. Krijg ik de melding "Uw bank heeft de betaling geblokkeerd". Moet nog 2-3 dagen wachten totdat het saldo op mijn creditcard staat :(
(Wel netjes van de ING dat ze 10min later belde dat er een opvallende betaling was geblokkeerd).

[ Voor 12% gewijzigd door pposthoorn op 12-06-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pposthoorn schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:39:
[...]

Het was altijd zo dat de bestelling pas verwerkt ging worden als de betaling binnen is. Het kan natuurlijk veranderd zijn maar ik zou niet raar opkijken als je leverdatum veranderd zodra de betaling binnen is...
Ik hoop van niet. Maar maakt niet uit, als ik hem maar heb binnen een maand. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou kunnen opteren om je data ergens anders op te slaan, via een externe harde schijf eventueel. Ik denk dat je met 256GB voor programma's wel even toekomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:45:
[...]

Je zou kunnen opteren om je data ergens anders op te slaan, via een externe harde schijf eventueel. Ik denk dat je met 256GB voor programma's wel even toekomt.
That is: als aperture, imovie, iphoto, etc met externe (NAS) libraries kan werken. Maar dat is nog niet het geval denk ik. En dan kan de ruimte wel heel nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Nu online

hmr

je hebt gelijk, al gebeurd het in de dagelijkse praktijk vaak zat.. maar goed ;)

[ Voor 162% gewijzigd door hmr op 12-06-2012 15:01 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Je fraudediensten publiek maken op GoT, mmm ik weet niet of dat slim is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Of iemand nou via jou koopt of via de makkelijk te vinden surfspot linkjes van de TUdelft maakt ook niet uit als je toch al tegen de voorwaarden in bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 12:04

Kajel

Development in Style

Net het topmodel 15" MBP uit de "normale" lijn besteld, met 1650x1080 scherm. Ik vond Retina die enorme hoeveelheid geld niet waard :) Ik wil wel een SSD erin, maar die kan ik zelf in de normale MBP zetten. Extra screen estate vind ik tot op zekere hoogte wel fijn, dus daarom voor 1650x1080 gekozen, maar de pracht van Retina - die ik overigens niet ontken - heb ik niet nodig, en ook bij Retina is de optionele extra screen estate begrensd in praktisch gebruik.

Ben echt superblij met mijn aankoop, want dit is mijn eerste eigen Apple laptop. Afgelopen jaar gewerkt op een early 2009 witte macbook, en da's toch echt geen porem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
1680x1050 ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel

Kajel

Development in Style

Ik draai ze altijd om, of autocorrigeer mezelf de verkeerde kant op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

1680x1050 is ook erg mooi. Ik snap eigenlijk niet goed dat zo weinig fabrikanten het nog leveren. Mijn bijna 10 jaar oude Dell Inspiron, die het ook nog steeds doet, heeft ook die resolutie op 15 inch. Is eigenlijk gewoon prima voor normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
Dat retina scherm, is dat nu echt zoveel mooier?
Is het het geld waard of is het meer voor mensen die veel met photoshop bezig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

the tempter schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:24:
Dat retina scherm, is dat nu echt zoveel mooier?
Ik denk het wel. Vergelijkbaar verschil als tussen de iPad 2 en de nieuwe iPad.
Is het het geld waard of is het meer voor mensen die veel met photoshop bezig zijn
Dat kun jij alleen zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Hoe zit het nou met die magsafe? Want daar zit geen hoek meer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
itsFuzeh schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:37:
Hoe zit het nou met die magsafe? Want daar zit geen hoek meer in?
Wat wil je nou precies weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Smultie schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:54:
[...]

Wat wil je nou precies weten?
Precies wat ik daar net zei, bij de nieuwe MagSafe zit geen hoek meer? Je weet wel dat 'L' shaped ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Nee er zit geen hoek meer in

Afbeeldingslocatie: http://images.macworld.com/images/article/2012/06/magsafe-283864.jpg

Dus? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Die oude zat te goed vast eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
filenox schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:01:
Nee er zit geen hoek meer in

[afbeelding]

Dus? :+
hm.. Ik heb anders wel altijd het handige in die hoek gezien..
Tja hopelijk heb ik aan het eind vd zomer genoeg geld voor een mooi retina mbp'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
kun je dus naderhand nog een andere ssd schijf met meer capaciteit monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

the tempter schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:15:
kun je dus naderhand nog een andere ssd schijf met meer capaciteit monteren?
In theorie wel. In de praktijk: Erg duur en redelijk schaars tot nu toe. Maar wellicht wordt dat nog beter in de loop van de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 15:37
Ik gebruik nog vaak windows op m'n macbook (visual studio). Is het nou zo dat je met zo'n retinascherm effectief maar een workspace van 1440x900 zult hebben in windows? Er staan wel scaled resolutions bij van: 1920x1200, 1680x1050, 1280x800 and 1024x640. Maar het lijkt mij dat dit scalen niet echt scherp zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Windows 8 zal er wel beter mee om kunnen gaan denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

tabakje schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:21:
Ik gebruik nog vaak windows op m'n macbook (visual studio). Is het nou zo dat je met zo'n retinascherm effectief maar een workspace van 1440x900 zult hebben in windows? Er staan wel scaled resolutions bij van: 1920x1200, 1680x1050, 1280x800 and 1024x640. Maar het lijkt mij dat dit scalen niet echt scherp zal zijn.
Ik denk eerder dat je in de hoge resolutie programma's of andere toepassingen tegen zult komen die nog niet geoptimaliseerd zijn voor het retinascherm en dus onscherp overkomen. Hoe dichterbij je bij de 'oude' resolutie komt (dus dat de pixeldichtheid minder wordt maar de resolutie groter) hoe scherper. In het begin althans. Naarmate er meer retina-ondersteunende software uitkomt zal het veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris98
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 11:50
Niemand die het raar vind dat de "gewone" 15" pro met dezelfde specs als de retina 200$ duurder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel

Kajel

Development in Style

tabakje schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:21:
In het artikel van Anandtech dat eerder in dit topic voorbij kwam, stond dat het niet altijd even goed upscale'de. Maakt het natuurlijk niet minder bruikbaar. Maar de vraag is of Apple display drivers voor Windows/Bootcamp gaat uitbrengen die die scaling opties beschikbaar maakt in Windows. Is nu nog weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Joris98 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:27:
Niemand die het raar vind dat de "gewone" 15" pro met dezelfde specs als de retina 200$ duurder is?
Haha inderdaad ja :P Nog maar eens een bewijs dat je nooit de upgrades van Apple moet nemen als het gaat om extra RAM of een SSD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Fiber schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:04:
[...]

En eigenlijk hebben ze daar de iCloud voor uitgevonden toch?
Tenzij ik iets mis, maar ik kan mijn 150 GB tellende Aperture Library echt niet uitlezen/uploaden met iCloud hoor...

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florissant
Voor die €500 zou ik een LaCie Little Big Disk kopen.

http://www.lacie.com/be/products/product.htm?id=10549

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Wat wel chill zou zijn om te weten is of iemand weet of de nieuwe Retina MBP in Amsterdam al "tentoongesteld" staat. Zodat we er zelf naar kunnen kijken hoe mooi het scherm is.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb vandaag geen tijd gehad om te kijken, maar mischien lukt 't morgen. Ik werk daar een paar minuten lopen vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joris98 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:27:
Je moet natuurlijk gewoon de standaardmodellen kopen en ze zelf uitbreiden he. Bij Apple kost 8GB RAM in plaats van 2GB 300 euro, ik heb dus voor 40 euro zelf RAM besteld en het zelf ingebouwd in mn Mac Mini ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
itsFuzeh schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:02:
[...]

hm.. Ik heb anders wel altijd het handige in die hoek gezien..
Tja hopelijk heb ik aan het eind vd zomer genoeg geld voor een mooi retina mbp'tje.
Het model dat de hoek om gaat schiet juist minder snel los als het nodig is. Dit nieuwe model (feitelijk het oude model) is veel en veel veiliger. Het is mij met een 2011 Macbook Pro wel eens gelukt de oplader uit een wandcontactdoos te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Heb iOS 6 lopen op mijn 3GS en moet zeggen dat hij verassend snel is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

t1mmy schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:54:
Heb iOS 6 lopen op mijn 3GS en moet zeggen dat hij verassend snel is!!
Ik heb het op mijn iPod Touch 4G staan en heel veel dingen werken erg langzaam. Booten gaat snel maar verder is het allemaal niet te harden. Het komt ook heel vaak voor dat apps crashen (received memory warning zie ik in de console vaak voorbij komen).
Ik denk wel dat er nog flink wat verbeterd gaat worden in komende bèta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Little Big Disk heeft eigen voeding nodig. Even onderweg de disk inpluggen wordt hiermee een lastig verhaal. Ook is het een tamelijk lomp ding.

Ik overweeg sterk om mijn MacBook Air 13 inch en Mac Pro weg te doen en alles te consolideren op een MacBook Pro Retina. Voor mij is dat makkelijker omdat ik veel van huis ben en de nieuwe MBP net zo snel is als een 2,4GHz quad-core Mac Pro. Een Crucial m4 512GB heb je al voor 370 euro en die kun je in een simpele 2,5 inch usb 3.0-behuizing stoppen zonder noodzaak voor een losse voeding. Ik zou zelf met de 256GB MBP moeten uitkunnen met 512GB externe drive voor onderweg en de rest van de data thuis op een fileserver.

Ik ben al huiverig om 600 euro extra uit te geven voor de MBP met 512GB ssd. Dit model gaat veel harder afschrijven dan het standaard model. Nog eens 500 euro bijlappen voor 768GB is helemaal gekkenwerk. Ik vervang 'm liever na een jaar tot anderhalve jaar dan dat ik jaren met dezelfde laptop doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
pposthoorn schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:10:
[...]

Ik heb het op mijn iPod Touch 4G staan en heel veel dingen werken erg langzaam. Booten gaat snel maar verder is het allemaal niet te harden. Het komt ook heel vaak voor dat apps crashen (received memory warning zie ik in de console vaak voorbij komen).
Ik denk wel dat er nog flink wat verbeterd gaat worden in komende bèta's.
Dat is toch raar. Zoveel heeft Apple toch niet veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Voor iedereen die ook net zo'n mooie Thunderbolt Display hadden aangeschaft:
http://store.apple.com/nl/product/MD504

@Femme: precies wat ik dacht. Ik doe mijn iMac en MBA weg in ruil voor de nieuwe MBP.

[ Voor 27% gewijzigd door Interfico op 13-06-2012 08:17 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste

Let op:
Gedurende de WWDC keynote mag dit topic -en UITSLUITEND dit topic- gebruikt worden als kroegtopic. :) Daarna mogen er nieuwe topicstarts bij ons aangemeld worden voor de ongetwijfeld noodzakelijke nieuwe topics. Vanaf morgenochtend (dinsdag 12 juni) gelden hier weer de gebruikelijke regels ;)

Voor (slow)chat is iedereen uiteraard ook welkom in #apple op irc.tweakers.net - Om #apple binnen te gaan, typ: /join #apple