Ik heb absoluut geen opdracht geven aan de makelaar om voor mij een huis te zoeken. Ik kwam er zelfs pas achter dat alles via een makelaar liep, nadat zij richting mij gereageerd hadden op mijn verzoek om een bezichtiging.Hbeez schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:44:
Veel succes - het is geen makkelijke positie waar je in verkeert. Waar trouwens in mijn geval wel over onderhandeld kon worden was de hoogte v/d makelaarskosten. Ik weet niet of die 791.7 euro gelijk staat aan 1 maand huur? In mijn geval vroegen ze 1 maand huur + btw, en die btw heb ik eraf kunnen krijgen.
De 791 euro staat gelijk aan de maandhuur + 21% btw. De maandhuur bedraagt 654 euro, en dit is al inclusief servicekosten en verwarmingskosten. Ik ben eigenlijk niet van plan om zo'n belachelijk bedrag te betalen aan "administratiekosten". Of het bedrag nu voor de huurder is of voor de makelaar die zogenaamd heeft bemiddeld, ze hebben helemaal niets voor mij gedaan!
Het lijkt er in deze op dat mijn enigste optie dus is om het bedrag gewoon te betalen, anders krijg ik het appartement niet toegewezen, en vervolgens mijn rechtsbijstand in te schakelen om het bedrag terug te vorderen? Ongelofelijk absurd, maar als het niet anders kan dan zal ik het zeker niet laten.
Ik denk dat ik ook nog eens ga informeren bij het juridisch loket om daar te vragen of en wat ik hier eventueel aan kan doen.