Theilaxu, zoals ik ook aangaf in m'n laatste alinea is het zelden dat zoiets voorkomt dat de huurder niet betaald het vervelende is echter indien dit gebeurd de snelheid en kosten die daarmee gepaard zijn vaak tot 10 jaar winst-derving tot gevolg heeft. En ja ik / we hebben huurders die hun hele leven erin zitten maar ook die kortstondig (1 jaartje) blijven. Het grootste probleem is dat je in een dergelijke situatie niets kunt doen dan afwachten en in de tussentijd als je geluk hebt de boel afgebroken wordt, vaak zijn diegene die niet betalen ook niet achteraf de meest nette huurders. En je ziet dit niet aan ze af, je krijgt keurig 2 salaris-strips en het is een kapster of wat dan ook maar dan trekt haar vriendje in en dan kan het misgaan.Tleilaxu schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:44:
[...]
Ik weet niet waar jij verhuurt, maar je doet net alsof alle huurders te laat betalen etc.
Bovengenoemde problemen lijken me hopelijk eerder uitzondering dan regel?
Idem voor kamerverhuur (dit doe ik persoonlijk het meeste) ook daar zie je niets aan af, ik maak altijd kennis met de ouders ondanks dat ze volwassen zijn is dit vaak nog niet de fase dat ze keuzes kunnen maken en dan kan het alsnog misgaan.
Een ander nadeel is de inflatie-berekening, zoals ik al aangaf we hebben soms huurders die hun leven bij ons blijven. Enerzijds zijn dit de beste die je kunt hebben, ze zorgen goed voor het pand, betalen keurig maar een groot nadeel is dat de inflatie correctie tot in geen verhouding met de realiteit staat. Langdurige (lees 20+ jaar) huurders zitten dan voor een appel en een ei in je woning.
Men mag wel claimen dat g/w/e een recht is, maar dit is incorrect en enkel in uitzonderlijke gevallen. Denk aan gehandicapten of ouderen. Een dak boven je hoofd is inderdaad een recht maar dit dient geen plicht te worden vanuit de verhuurder. Het loopt denk ik snel in een welles/nietes spelletje waarom de regelgeving zo strikt is maar ik denk dat een blik over de grens voldoende mag zijn om aan te tonen dat het daar wel goed verloopt zonder dergelijke regels.
En Ardana ik denk dat jou werk-gebied de clienten die je hebt eerder bevattelijk zijn om een dergelijke situatie te komen, slecht in het betalen van de huur trekt ook slechte huurpanden aan met naverwante verhuurders. Ik denk dat dit niet representatief is voor hoe het doorgaans verloopt.