Vrij vlot, je zit over het algemeen snel in de camera modus
• de snelheid van de Auto-focus
Niet bijster snel, ongeveer even snel als de gemiddelde compact camera. Als er weinig licht is gebruikt hij de led om te helpen bij het focussen.
• snelheid van het afdrukken
Als je vooraf gefocust hebt door de cameraknop half in te drukken dan is de uiteindelijke afdruk er snel. Doe je dat niet dan moet er eens gefocust worden en is het wat traag.
• snelheid van de zoom
Niet heel snel, niet heel langzaam.
• de tijd dat het duurt voordat je een nieuwe foto kan nemen
In burst zit ik op 5 MP net onder de 1 fps, op 36 MP is dat 0,3 fps. Het wegschrijven van de volle resolutie duurt een paar tellen waarin de camera ook niet reageert. Bij 5 MP is het allemaal responsiever.
• Fotokwaliteit
Zie ook hierboven, zeer goed voor een telefoon.
• Hoe presteert de camera in low-light omstandigheden, komen er dan nog bruikbare shots uit?
Ik ben nog bezig met een vergelijk.
• Zijn de hoge resolutie foto's (36mp) bruikbaar? Wat zijn de kwaliteitsverschillen met de 3/5/8mp shots?
Bij goed licht zijn de 36 MP foto's zeker bruikbaar. Je ziet wel dat de lens net niet genoeg oplossend vermogen heeft om van de resolutie gebruik te maken, maar het viel mij behoorlijk mee. Kwaliteitsverschillen tussen 3, 5 en 8 MP zou ik niet weten, ik heb alleen op 5 en 36 MP getest tot nu toe.
• In hoeverre worden de foto's bewerkt door de camera-software?
De ruisreductie is duidelijk aanwezig op de hogere ISO's en maakt er een soort van aquarel van. Op de lagere ISO's valt het allemaal wel mee, je ziet niet zozeer de agressieve verscherping die ik bij telefoons en compacts vaak zie.