Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
^^ Alstublief NL

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Silitek, sowieso dank voor het feit dat je vaak (een van) de eerste bent die een rom test en vragen daaromtrent beantwoordt! Ondertussen staat Temasek V7 erop icm Cobalt Gunmetal theme. Erg fraai!

Ik heb Vplayer opnieuw een kans gegeven (nieuwste versie: 1.4.2), maar ik houd het probleem dat het geluid niet synchroon loopt met de video. Erg vervelend, want ik kijk aardig wat series op m'n toestel. Vandaar dat ik alvast het volgende heb geprobeerd:

HW acceleratie: aan/uit (geen verschil)
Buffer: maximaal gezet (eveneens geen verschil)
Videobestand geplaatst op micro-sd (Samsung Class 10 32gb) en op het intern geheugen (maakt ook geen verschil).

Ik heb dit zowel met avi (gestest met een episode van Arrested Development), als met mkv (getest met Hawaii 5-0 en zojuist nog Breaking Bad s05e03 720p, nieuwste bestand dat ik heb).

Daarnaast heb ik een probleempje met thema's. Zoals gezegd heb ik Cobalt Gunmetal theme kunnen instellen. Dat ziet er erg fraai uit en ik ben benieuwd naar de andere kleuren. Vandaar dat ik de resterende Cobalt themes heb gedownload. Als ik deze wil instellen, krijg ik de volgende foutmelding:

Themafout
Dit thema was onjuist gecompileerd en kan niet worden toegepast. Meld dit a.u.b. aan de maker van dit thema.

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik heb Nova launcher geinstalleerd na het aanpassen van het thema. Vervolgens heb ik de gridgrootte aangepast. Deze heb ik weer veranderd naar 'standaard', maar ik behoud bovenstaande foutmelding.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

silitek schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:52:
[...]

Laat maar weten. Zelf nog niet getest... ;)
Lijkt erop dat ik me nep heb laten aansmeren. Zal een of andere Chinees zijn geweest die zichzelf van Samsung stikkertjes heeft voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:00
Aaaah Oké, thanks.. Die Temasek rom's zijn dus ook gewoon in het NL? Thanks.. Ga deze denk ik straks maar ff proberen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb Temasek+Abyss kernel, volgens mij bevat de kernel geen talen (zou raar zijn, ik weet niet veel over kernels maar wel genoeg om te weten dat er dan iets echt maf is), en ik had de keuze uit diverse talen, waaronder Nederlands.

[ Voor 4% gewijzigd door Amanoo op 30-07-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
@powermarcel10: temasek (zelfde combi als Amanoo) is in het Nederlands, althans voor zo'n 80%. Google Now is ook in het Nederlands, alleen bij instellingen kom je soms Engels tegen. Voorbeelden:

Kopje 'Interface'
-Lock Screen>alleen Eigenaarsgegevens in het NL's, de rest Engels
-Themes
-System>status bar/notification drawer/achtergrond/lettergrootte/hardware keys.

Dealbreaker? Nee. Ik houd wel van consistentie, vandaar dat ik de taal op Engels heb gezet.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Je hebt meer last van apps die geen vertalingen hebben dan van de interface die 80% Nederlands is. Het belangrijkste is Nederlands, er zijn genoeg apps waar dat niet voor geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
wilmundo schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:25:
Silitek, sowieso dank voor het feit dat je vaak (een van) de eerste bent die een rom test en vragen daaromtrent beantwoordt! Ondertussen staat Temasek V7 erop icm Cobalt Gunmetal theme. Erg fraai!

Ik heb Vplayer opnieuw een kans gegeven (nieuwste versie: 1.4.2), maar ik houd het probleem dat het geluid niet synchroon loopt met de video. Erg vervelend, want ik kijk aardig wat series op m'n toestel. Vandaar dat ik alvast het volgende heb geprobeerd:

HW acceleratie: aan/uit (geen verschil)
Buffer: maximaal gezet (eveneens geen verschil)
Videobestand geplaatst op micro-sd (Samsung Class 10 32gb) en op het intern geheugen (maakt ook geen verschil).

Ik heb dit zowel met avi (gestest met een episode van Arrested Development), als met mkv (getest met Hawaii 5-0 en zojuist nog Breaking Bad s05e03 720p, nieuwste bestand dat ik heb).

Daarnaast heb ik een probleempje met thema's. Zoals gezegd heb ik Cobalt Gunmetal theme kunnen instellen. Dat ziet er erg fraai uit en ik ben benieuwd naar de andere kleuren. Vandaar dat ik de resterende Cobalt themes heb gedownload. Als ik deze wil instellen, krijg ik de volgende foutmelding:

Themafout
Dit thema was onjuist gecompileerd en kan niet worden toegepast. Meld dit a.u.b. aan de maker van dit thema.

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik heb Nova launcher geinstalleerd na het aanpassen van het thema. Vervolgens heb ik de gridgrootte aangepast. Deze heb ik weer veranderd naar 'standaard', maar ik behoud bovenstaande foutmelding.
>:) ..theme fout hier idem. Oplossing eraf en opnieuw downloaden en daar gaat tie weer. Theme-bugje zal wel. Vplayer nogeens onder de loep genomen met Avi, mkv enz geen sync uitloop. :?
Vanaf interne als externe SD duik even verder in de players..

Edit: Altenatief player gevonden Act 1 Video Player
Auto brightness fix voor V7

Install CMW. :)

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 30-07-2012 20:04 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heeft iemand anders er last van dat na het flashen Titanium backup niet meer werkt omdat het Android ID veranderd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Weet iemand of je in Temasek CM10 ervoor kan zorgen dat notificaties er standaard uit zien zoals in Android 4.0? De extra info optie is wel erg leuk maar ik wil het niet bij elk item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
silitek schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:50:
[...]

>:) ..theme fout hier idem. Oplossing eraf en opnieuw downloaden en daar gaat tie weer. Theme-bugje zal wel. Vplayer nogeens onder de loep genomen met Avi, mkv enz geen sync uitloop. :?
Vanaf interne als externe SD duik even verder in de players..

Edit: Altenatief player gevonden Act 1 Video Player
Auto brightness fix voor V7

Install CMW. :)
Wat betreft de theme: heb het 3 keer geprobeerd, maar eraf en opnieuw downloaden werkt bij mij niet. Als ik het via Google Play probeer te verwijderen, dan blijft hij op 'uninstalling...' staan. Als ik mijn telefoon reboot, schijnt deze verwijderd te zijn. En verwijderen via 'instellingen>apps' is niet mogelijk, want daar staat de extra gedownloade thema's niet tussen. Wel de actieve. Kortom, ik verwacht dat dit een dezer dagen wel opgelost zal zijn. Voor nu houd ik het bij de Gunmetal theme dat reeds actief is.

Dank voor de alternatieve player. De beeldkwaliteit van Act1 vind ik een stuk beter dan via Vplayer. Ik wil niet blijven afgeven op Vplayer, want anderen zijn er razend enthousiast over. Zo zie ik bijvoorbeeld veel banding, artifacts en ruis (met name in schaduwpartijen), waar ik deze niet zie bij andere videoplayers. Ook als ik de kwaliteit op hoog instel in Vplayer. Apart, denk dat dit bij jullie anders is.

Terug over Act 1: beeldkwaliteit is top. Helaas geen geluid... Vandaar dat ik andere players heb geprobeerd. De testbestanden zijn aflevering 3 van seizoen 5 van Breaking Bad (orenji) in 720p, Hawaii 5-0 aflevering 14 seizoen 2 (Dimension) 720p en Arrested Development aflevering 18 seizoen 2 in avi.

Act 1: Uitstekend beeld, geen geluid bij mkv's. Avi staat: 'unknown, may cause problems' en speelt niet af.
BSPlayer Free (ahh XP tijdperk): Prima beeld bij Breaking bad+synchroon geluid, Prima beeld bij Hawaii, GEEN geluid, en AD zowel goed beeld als geluid dat synchroon loopt.
Mobo Video Player Pro: crasht als een malle en als hij even werkt, dan toont hij de video's niet. Dus afspelen niet kunnen testen.
Moboplayer: mkv's heel mooi beeld, maar geen geluid. Avi goed beeld, en synchroon geluid.
mVideoPLayer: ziet geen videofiles op m'n sd (Hawaii en AD), wel op intern. Heel mooi beeld, geen geluid bij Breaking Bad.
MX Player: idem als mVideoPlayer
VLC Beta: goed beeld bij avi en synchroon, mkv loopt niet vlekkeloos, met HW acceleratie schokt het beeld. Wel geluid.
VPlayer: veel ruis, banding en artifacts in de achtergronden, geluid niet synchroon.

Dit is een beetje mijn geheugensteuntje, naar gelang ik bepaalde bestanden bekijk... Kan je nagaan, geen van bovenstaande problemen met de native player... :'( Oh ja, ik draai Temasek V7 icm Abyss 1.7.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:48

Creesch

bla bla!

Ok ik heb me nu een beetje ingelezen op het rooten van een S3 (ik krijg die van mij als het goed is woensdag :D) Ik kom er echter nog niet helemaal uit wat nu de beste of meest makkelijke optie is.

Zoals ik het tot nu toe ben tegenkomen zijn er twee methodes:
The Samsung Galaxy S3 toolkit
Chainfire's cf-root

Als ik het nu zo zie is chainfire's methode op dit moment de meest overzichtelijke om simpel te rooten (één zipje flashen via odin?) en eventuele instellingen te behouden (geen reflash alleen root?). Wel mist hier busybox bijvoorbeeld.

Als ik dan kijk naar de andere optie dan lijkt deze in 4 verschillende opties te voorzien om root te verkrijgen. Ook bied dit pakket nog een hoop meer opties waar ik niet geheel kaas van heb gegeten.

Met googlen kom ik wel diverse tutorials tegen maar een helde uiteenzetting over de diverse methodes mis ik. De tutorials die ik tegenkom zijn meer van het kaliber doe x dan komt het wel goed, zonder echt uitleg te geven wat de uitgelegde methode eigenlijk doet. Daarnaast zijn een groot deel van die tutorials op zijn zachts gezegd nogal twijfelachtig van kwaliteit :P

Mijn vraag is dus eigenlijk of er een wezenlijk verschil zit tussen de 5(?) methodes behalve dat sommige lijken te voorzien in extra tools en of er één een voorkeur heeft?

Optie 3 van de toolkit lijkt mij op dit moment de meeste complete root methode, maar ik kan dus niks vinden over eventuele nadelen.
Ook is mij niet geheel duidelijk of je met deze methode eindigt met nieuwe firmware of het kan toepassen op mijn huidige firmware . In laatste geval kan ik namelijk al beginnen met het instellen van mijn telefoon en dan later rooten, in het andere geval zal ik het eerst moeten doen :P

Hopelijk kan iemand mij hierin wat verder helpen door wat van deze vragen te beantwoorden :)

P.S.
Heb wel ruimschoots ervaring met custom roms flashen, maar de laatste keer dat ik een telefoon heb moeten rooten was dat met een HTC desire twee jaar geleden :P Dat was een iets andere procedure en is nu wat weggezakt ;)

edit:
Werkt TriangleAway met alle rootmethodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iemand de nieuwe SiAh kernel V1.5beta2 al geprobeerd?
Ik ga hem even proberen op fox hound 1.4. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
wilmundo schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:13:
[...]
Dit is een beetje mijn geheugensteuntje, naar gelang ik bepaalde bestanden bekijk... Kan je nagaan, geen van bovenstaande problemen met de native player... :'( Oh ja, ik draai Temasek V7 icm Abyss 1.7.
Begrijp de frustratie ik heb nog éen pijl op m'n boog voor je uitvoerig getest en prima bevonden.
Rockplayer (ARmv7) speelt all soorten codecs haarfijn, lipsync en met geluid af.. ;)
Edit: Rockplayer ArmV7 NEON is het kopen waard, ook maar gedaan. 1.7.6 JB ondersteuning.

Specific for devices like Google Nexus One, HTC Desire Incredible EVO , Moto Milestone XT800, Droid Series,Acer Liquid, Samsung Galaxy S, Sony Ericsson X10 ,Dell Thunder Streak, LG LU2300, Dopod A8188, Nexus One, Nexus S, etc.

Inmiddels wel op Temasek V8 aantal verbeteringen in framework en cherry-picks o.a.
Theme bug is te doen maar al lijkt het niet te willen uninstall/verwijderen na een reboot is de theme gedeeltelijk delete. Opnieuw kobalt downloaden en dat werkt weer..maar totdat je weer een ander selecteerd.
Creesch schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:41:
Ok ik heb me nu een beetje ingelezen op het rooten van een S3 (ik krijg die van mij als het goed is woensdag :D) Ik kom er echter nog niet helemaal uit wat nu de beste of meest makkelijke optie is.
Chainfire's Root methode nemen..probleemloos en clean working.
TriangeAway V1.70 kun je gebruiken mits kernel ondersteuning. Siyah, Abyss enz.

Maar komt pas in beeld met stockrom voor garantie issue's. Overigens bezitten de meeste Custom roms counter 0 reset tijdens de flash. Omdat ik kort na de release van de SIII het toestel in bezit had staat de counter op 1 maar er was dan ook maar éen custom rom beschikbaar Omega, heel summier overigens ;)

Goed, jongens een statistiek grafiek voor OC/UV Effectiviteit .
Een relatief goede leidraad over battery-use:

http://i47.tinypic.com/51vs5u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/wv5xdu.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door silitek op 31-07-2012 11:14 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

silitek schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:19:

[..]
Chainfire's Root methode nemen..probleemloos en clean working.
TriangeAway V1.70 kun je gebruiken mits kernel ondersteuning. Siyah, Abyss enz.
Tnx voor je reactie.
Het ontbreken van busybox(zit standaard in roms?) en genoemde incompatibiliteit met cwm zijn geen issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Creesch schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:04:
[...]

Tnx voor je reactie.
Het ontbreken van busybox(zit standaard in roms?) en genoemde incompatibiliteit met cwm zijn geen issues?
Busybox zit idd in de rom(s)..geen issues met CWM zit niet in de kernels.
Edit: behalve bij root chainfire's methode. Neem aan dat je op stockrom verder blijft? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door silitek op 31-07-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

silitek schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:22:
[...]

Busybox zit idd in de rom(s)..geen issues met CWM zit niet in de kernels.
Edit: behalve bij root chainfire's methode. Neem aan dat je op stockrom verder blijft? ;)
Yup was gewoon van plan in eerste instantie de stockrom te gebruiken. Wil alleen wel gebruik maken van wat apps die root nodig hebben (ook o.a. voor het het makkelijk overzetten van zaken van mijn huidige telefoon)

Zover ik het nu heb begrepen is de issue met CWM met chainfire zijn methode voornamelijk dat zijn versie niet werkt met rom manager? Als dat het enige probleem is kan ik daar prima mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Creesch schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:59:
[...]

Yup was gewoon van plan in eerste instantie de stockrom te gebruiken. Wil alleen wel gebruik maken van wat apps die root nodig hebben (ook o.a. voor het het makkelijk overzetten van zaken van mijn huidige telefoon)

Zover ik het nu heb begrepen is de issue met CWM met chainfire zijn methode voornamelijk dat zijn versie niet werkt met rom manager? Als dat het enige probleem is kan ik daar prima mee leven :)
Maak je geen zorgen Rommanager werkt ook met Chainfire's methode..Als je het verhaaltje van mij op pagina 1 aanhoudt komt het dik in orde! ;)
Intentie van even op stock blijven was ook mijn insteek om te beginnen, duurde maar 24 uur overigens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
@Silitek en andere die CM10/JB4.1 gebruiken. Merken jullie ook dat wanneer je een update van Paranoid/Tomasek op je telefoon hebt geinstalleerd, de eerste 2 a 3 dagen de rom feilloos werkt en als een tierelier gaat, en dat er daarna wat probleempjes ontstaan? Het lijkt wel of de cache overloopt ofzo.

Problemen zijn eigenlijk, dat het scherm opeens begint te knipperen (na reboot geen probleem meer mee), Toetsenbord wat niet tevoorschijnt komt als je een sms of whatsapp bericht wil typen en na 10-15 seconden het toetsenbord 10 keer op en neer gaat (omdat ik te vaak op de tekst invoer vak heb gedrukt ;)), Apps die geforceerd gaan sluiten etc etc. Na een reboot is dit meestal wel weer over maar vind het tocht vreemd! Jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
wizzlewaxx schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:24:
@Silitek en andere die CM10/JB4.1 gebruiken. Merken jullie ook dat wanneer je een update van Paranoid/Tomasek op je telefoon hebt geinstalleerd, de eerste 2 a 3 dagen de rom feilloos werkt en als een tierelier gaat, en dat er daarna wat probleempjes ontstaan? Het lijkt wel of de cache overloopt ofzo.

Problemen zijn eigenlijk, dat het scherm opeens begint te knipperen (na reboot geen probleem meer mee), Toetsenbord wat niet tevoorschijnt komt als je een sms of whatsapp bericht wil typen en na 10-15 seconden het toetsenbord 10 keer op en neer gaat (omdat ik te vaak op de tekst invoer vak heb gedrukt ;)), Apps die geforceerd gaan sluiten etc etc. Na een reboot is dit meestal wel weer over maar vind het tocht vreemd! Jullie hier ook last van?
Klopt, had er op V4 geen last van V7 weer wel. Niet zo vresselijk dramatisch maar toch wel aanwezig.
Op V8 nog niet, staat er ook maar net op :+ . Denk toch dat het iets met de "memory leak/cache" te maken heeft.
App cache cleaner Pro even install en Auto clear interval op 4uur..eens kijken of het wegblijft.

Moet er morgen wel geen V9 komen, natuurlijk ;)

Edit: Memory use ligt rond de 80%..relatief hoog. Zal dat eens min 24uur in de gaten houden.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2zitp42.png

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 31-07-2012 11:55 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
wizzlewaxx schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:24:

Ligt dus niet aan mij, gelukkig! :) Homescreen is bij mij na een tijdje ook erg langzaam. Toetsenbord wat niet werkt, heel irritant! Hoop dat ze toch snel een stable versie hebben! :) Ik vroeg me trouwens nog wat af. Ze zeggen wel dat dit CM10 is, maar de intro animatie is nog CM9. Zijn ze dat "vergeten"?

Nog een ander vraagje. Ik lees verschillende verhalen over kernels. Ik heb nu meerdere ROMs op mijn S3 gehad, maar nog nooit een andere kernel. Maakt dit uit? Wat zijn de voor- en nadelen? En hoe doe je dit, zelfde als een ROM flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 11:02

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Jeroen04 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:48:
Nog een ander vraagje. Ik lees verschillende verhalen over kernels. Ik heb nu meerdere ROMs op mijn S3 gehad, maar nog nooit een andere kernel. Maakt dit uit? Wat zijn de voor- en nadelen? En hoe doe je dit, zelfde als een ROM flashen?
In principe kan je een kernel, mits compatible, inderdaad flashen als een ROM. Andere kernels geven mogelijkheden tot over-/onderklokken, over-/ondervolten, exFAT-ondersteuning, en andere kernelgerelateerde dingen die niet standaard in de kernel van de ROM zitten.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Jeroen04 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:48:
[...]

Ligt dus niet aan mij, gelukkig! :) Homescreen is bij mij na een tijdje ook erg langzaam. Toetsenbord wat niet werkt, heel irritant! Hoop dat ze toch snel een stable versie hebben! :) Ik vroeg me trouwens nog wat af. Ze zeggen wel dat dit CM10 is, maar de intro animatie is nog CM9. Zijn ze dat "vergeten"?
Bootanimatie is nog CM9..er is een hele mooie CM10 met RootExplorer zip in system/media overwrite it.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Wel toffe boot snimation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het valt mij op dat de batterijduur bij Foxhound enorm veel beter is dan bij de standaard ROM. Voor mensen waarvoor de batterijduur belangrijk is misschien handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:58:
Het valt mij op dat de batterijduur bij Foxhound enorm veel beter is dan bij de standaard ROM. Voor mensen waarvoor de batterijduur belangrijk is misschien handig om te weten.
Ik zit nu op Fox hound 1.4 met de nieuwe siah kernel v1.5 beta2 en ook deze loopt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Ok ik ben even verder aan het kijken en het valt me in eens op dat er op xda twee s3 development fora zijn?

Galaxy S III Android Development
&
Galaxy S III Original Android Development

In allebei word gepost en in beide zijn roms te vinden, ik kan alleen nergens duidelijk vinden wat het verschil is tussen beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creesch schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:34:
Ok ik ben even verder aan het kijken en het valt me in eens op dat er op xda twee s3 development fora zijn?

Galaxy S III Android Development
&
Galaxy S III Original Android Development

In allebei word gepost en in beide zijn roms te vinden, ik kan alleen nergens duidelijk vinden wat het verschil is tussen beiden?
Verschilt in oorsprong : is het op iets gebaseerd of niet

Foxhound = Samsung based
Cm is zelf de base
Temasek = cm based
.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
eindelijk me eigen s3 pebble blue.....rooted en eerst maar s f revolution dr op gezet :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-03 21:38
Ik heb m'n S3 geroot, Foxhound 1.4 erop, werkt allemaal goed.
Alleen nu wil ik hem wat overclocken naar 1,7 GHz maar dan moet ik een andere kernel hebben.

Kan ik een andere kernel selecteren/installeren zonder de data te verliezen of opnieuw de rom te moeten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
_Thomas schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:21:
Ik heb m'n S3 geroot, Foxhound 1.4 erop, werkt allemaal goed.
Alleen nu wil ik hem wat overclocken naar 1,7 GHz maar dan moet ik een andere kernel hebben.

Kan ik een andere kernel selecteren/installeren zonder de data te verliezen of opnieuw de rom te moeten installeren?
Yes, zo simpel is het. Gewoon de juiste zip downloaden en flashen.
Zojuist siyah 1.5 beta 3 erop gezet. Deze is ook overclockbaar.
Foxhound bied zelf ook de mogelijkheid om een paar kernels te downloaden in foxhound extra en dan ota.

Edit: als je zelf nog twijfelt kan je voor de zekerheid een Nandroid backup maken in de recovery.
Mocht het niet lekker lopen dan kan je die altijd terug zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door madmaus op 31-07-2012 21:15 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Wat mij op dit moment het meest irriteert bij Temasek is dat als mijn scherm uitgaat en ik op de menu knop druk de ROM niet alleen mijn scherm aan doet maar ook terug gaat naar mijn homescreen. Dit terug gaan gebeurt normaal alleen als het scherm aangaat. Verder kan ik iedereen die Temasek wil updaten aanraden al zijn apps even te backuppen met Titanium. Het kan wel eens gebeuren dat een enkele app het niet meer doet na de update. Ik weet niet wat de oorzaak is, maar een simpel herstel van de app lost het probleem snel genoeg op. Ik had dit bij Wordfeud. Verder lijkt de standaardbrowser niet geheel stabiel.

Over 5 uur komt als het goed is V9 uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Amanoo op 01-08-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
V10 inmiddels...icon/apps toevoegen aan lockscreen >:)
Verder weer mooie dingen met V10.

Ter leering en de vermaeck..

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/nyyaky.png
Amanoo schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:46:
Wat mij op dit moment het meest irriteert bij Temasek is dat als mijn scherm uitgaat en ik op de menu knop druk de ROM niet alleen mijn scherm aan doet maar ook terug gaat naar mijn homescreen. Dit terug gaan gebeurt normaal alleen als het scherm aangaat. Verder kan ik iedereen die Temasek wil updaten aanraden al zijn apps even te backuppen met Titanium. Het kan wel eens gebeuren dat een enkele app het niet meer doet na de update. Ik weet niet wat de oorzaak is, maar een simpel herstel van de app lost het probleem snel genoeg op. Ik had dit bij Wordfeud. Verder lijkt de standaardbrowser niet geheel stabiel.

Over 5 uur komt als het goed is V9 uit.
Als ik op menu knop druk met scherm uit gebeurd er niets 8) ..je bedoeld home-button of powerbutton.
Met beide gaat het scherm aan naar lockscreen. Unlock laat hij netjes zien waar ik gebleven was of welk scherm. Geen probleem met update en apps.

Heel simpel nieuwe versie flashen in cwm blijven, want ik wil Abyss kernel flash, CM10 bootaninatie flash, install script Abyss. Reboot en klaar. ;) Standaard browser instabiel? Nop, not here!

[ Voor 91% gewijzigd door silitek op 01-08-2012 12:17 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Damn die skin ziet er mooi uit! Gelijk geïnstalleerd. :)

En welke widgets heb je daar op je scherm staan? :)

[ Voor 32% gewijzigd door voil op 01-08-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
voil schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:36:
Damn die skin ziet er mooi uit! Gelijk geïnstalleerd. :)

En welke widgets heb je daar op je scherm staan? :)
OMC=One more clock

;)

Hex codes
Red (both red themes) 70000
Blue 33b5e5
Darkblue 0e1eec
Orange ffa800

[ Voor 11% gewijzigd door silitek op 01-08-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

silitek schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:56:
V10 inmiddels...icon/apps toevoegen aan lockscreen >:)
Verder weer mooie dingen met V10.

Ter leering en de vermaeck..

[afbeelding]

[...]

Als ik op menu knop druk met scherm uit gebeurd er niets 8) ..je bedoeld home-button of powerbutton.
Met beide gaat het scherm aan naar lockscreen. Unlock laat hij netjes zien waar ik gebleven was of welk scherm. Geen probleem met update en apps.

Heel simpel nieuwe versie flashen in cwm blijven, want ik wil Abyss kernel flash, CM10 bootaninatie flash, install script Abyss. Reboot en klaar. ;) Standaard browser instabiel? Nop, not here!
Ik zou graag die skin in het lichtblauw zien, geeft toch iets meer dat Android 4 gevoel vind ik. Ik moet nog erachter komen hoe ik kan themen, te veel apps hebben te flashy pictogrammen. Moet allemaal BLAAAUW!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Temasek heeft zo juist een ge-update kernel op zijn site geplaatst, deze bevat de 'hardcore' scherm verbeteringen, is geupdate naar Linux 3.0.38, ondersteund undervolt'en van de CPU en is gebaseerd op de cm10 kernel van de laatste preview.

Dus voor mij geen Abyss kernel meer! :D

Deze kan je hier downloaden:
http://temasek.hopto.org/...300/CM10/Temasek%20Kernel
De OC kernel kun je undervolten.

[ Voor 21% gewijzigd door edgarf28 op 01-08-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 11:46
Ik heb met 1.4.1 problemen met Camera, kan geen foto's maken. Najah wel maken, maar nix wordt opgeslagen.
Ik installeer dan ook wel zonder factory reset in wipe

Ga meteen weer terug naar 1.4 want die beviel me eigenlijk heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
edgarf28 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:01:
Temasek heeft zo juist een ge-update kernel op zijn site geplaatst, deze bevat de 'hardcore' scherm verbeteringen, is geupdate naar Linux 3.0.38, ondersteund undervolt'en van de CPU en is gebaseerd op de cm10 kernel van de laatste preview.

Dus voor mij geen Abyss kernel meer! :D

Deze kan je hier downloaden:
http://temasek.hopto.org/...300/CM10/Temasek%20Kernel
De OC kernel kun je undervolten.
Abyss 1.7= Linux 3.0.38 zie de meerwaarde (nog) niet buiten "hardcore" scherm :?
Geen sound boost optie in de kernel..valt af, dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Ok het rooten is ondertussen prima gelukt :) Ik had op xda ook nog rondgevraagd en heb hier uiteindelijk (nadat ik al geroot had :P) een erg goed antwoord op gehad.
Voor de mensen die zich afvragen wat de rootmethodes nu precies doen:
K, I'll bite. I'm not going to give an overall recommendation - at the end of day, they both install an APK and put a new binary in /system/xbin.

Note: I used CF-Root to root my phone. When I talk about how the the toolkit does what it does, I'm basing my words on this image. I've seen the things in that image before, even though I haven't used the toolkit. This also means that my toolkit observations may not be entirely accurate but it's a batch script, anyway; you can just read through it and find out how it works. I'm also primarily a Windows user, but I used to use GNU/Linux quite a bit to write programs for a phone that I once had.

Rooting is, when broken down, the installation of a "su" binary installed to /system/xbin, that is owned by root and carries the setuid flag. This flag is important as the Linux kernel will then run the process whenever it's invoked as the person who owns it, root. This process can then, in turn, start other programs and they inherit the user ID (something like this - I'm taking my time reading TLPI...) so they are then running as root. There's also a "manager" app (Superuser or SuperSU) that will be installed; this app is talked to by the su binary (through the Android Binder AFAIK, though Superuser's source is available so if you really wanted to find out you could read that) to see, for example, if the program that is invoking "su" is allowed to do so. CF-Root installs the SuperSU apk to /system/app, which means that it survives factory resets. The toolkit, from a quick look at the Superuser ZIP in its folder and its batch file, also installs the Superuser apk to /system/app. When sideloading apps or installing from the Google Play Store, they usually get installed to /data/app.
Not all "su" implementations for Android need a manager app, I've seen implementations where su does not place restrictions on who is allowed to run it; uid=0 for everyone without discrimination! (Yes, that also includes you, Super Smilies Pack 3000 with boob smilies) Thankfully, neither the toolkit nor CF-Root do this. I lie a little. Superuser's su binary will automatically reject any request to become root if the Superuser.apk is not installed but SuperSU's su binary will automatically accept all requests to become root if the SuperSU apk is not installed. Personally, I prefer SuperSU's behaviour as there have been too many times with my old phones where I'd have to sign into Google Play after wiping /data just to install the Superuser APK when all I wanted was to run a simple command.

ext* filesystems along with other *NIX filesystems have the concept of file permissions, a concept shared by other *NIX filesystems. In order to actually place this su binary owned by root into a folder owned by root, you need to be root. (Actually, the folder is also owned by the shell group so a user which is a member of that group could do it too, but they wouldn't be able to set the all-important setuid flag as they're not the user root [perhaps a member of group root could do it but I don't know]) Usually, exploits in other programs running/can run as root or in the kernel are searched for so that you can temporarily root in order to install the su binary correctly. The GSIII (with the exception of Verizon's) has an unlocked bootloader, though, so programmers don't need to search for any of these: it's able to flash unofficial, unsigned recoveries and kernels.

CF-Root does this:
* it flashes a new CWM-based recovery in the recovery partition of the phone. If you've seen the stock Android recovery, you'll know that it just can't match the features of CWM. The important thing about CWM is that it runs as root, just like the stock recovery, but it also lets you place any file anywhere on the phone without requiring that the the ZIP file containing the files are not signed with a Samsung private key. Remember what I said about file permissions?
* there's also a param.bin file. I don't know anything about this file, but I suspect it's flashed to get the phone to boot up into recovery mode the next time it's started so that CWM runs before anything else
* it also flashes the cache partition (I'm not sure whether it overwrites or appends as I don't know how [and probably never will] know how ODIN works with two ZIP files: SuperSU, which contains the su binary, the SuperSU apk and a script that is run by CWM to set the required permissions on the su binary among other things, and the CWM app which lets you tell the recovery what actions you want it to perform in Android without having to navigate through the awkward interface of CWM itself. While I don't know how to do this myself, CWM recovery can be told to automatically run commands from an external source. I'm not talking about random websites on the Internet, but (I think) through files that have to be placed somewhere by root. This is what apps like the CWM app and ROM Manager do. This is also what CF-Root does to tell the recovery that the next time it's booted that it should install both the CWM ZIP and SuperSU ZIP. That's it in the case of CF-Root: you now have a phone with the two files required for root access, and a CWM recovery and an app to control it.

The toolkit:
(I only talk about the "insecure boot" options as I imagine the recovery option does something similar to the above and do remember that I haven't used the toolkit to root my phone so some assumptions are made. I also assume you know what ADB is as I won't be explaining it)
* it gets you to flash a kernel image with a patched adbd that runs as root, so adb on your computer, in turn, is able to place files anywhere on the phone's /. File permissions make it so you can't just place adbd in its expected place (/sbin) as any user and /sbin is also mounted on a ramdisk part of the flashable kernel image so it would be replaced on the next reboot, anyway.
* When the phone is running again with the new kernel, it then tells adb (now running as root) to push the Superuser APK and the su binary into their rightful place and sets the correct permisions on the su binary so that it runs as root
* if you've told it to install busybox, busybox is pushed and a bunch of symlinks for all the applets that BusyBox supports are set up

CF-Root installs, naturally, Chainfire's SuperSu whereas the toolkit installs Superuser. I much prefer SuperSU (and I bought a pro license for Superuser long before I did for SuperSu). Superuser's interface is much better than SuperSU's and it's also open-source but I find that SuperSU works much quicker for me (Root Explorer actually popped up a message on my sister's freshly-flashed Xperia Arc S saying that Superuser can be slow if Superuser hasn't granted it root access quick enough - I've never encountered that on my Huawei U8800pro with SuperSU which has pretty much the same specs as the Xperia) and it can also log the commands an app is running as root if you're suspicious of an application.

You'll notice that ADB still runs as a normal user with CF-Root. You can use Chainfire's adbd Insecure app which will replace /sbin/adbd everytime the phone is started with his patched adbd which always runs as root, or you can just flash one of the many kernels available that already include a patched /sbin/adbd.

CF-Root also does not install BusyBox. You can grab one of the installers from the Play Store but what I do personally is kang a CM9 nightly build for the I9300 and take the META-INF folder and the /system/xbin/busybox binary and strip out most of the lines in the update-script leaving only the lines that mount, extract and create the symlinks for busybox and place the result in a new ZIP which is then flashed with CWM.

Your "cf-root for example is incompatible with rommanager" gripe is easily solved - just flash another recovery. CF-Root just packages a CWM Recovery, an app to control CWM and SuperSU. CF-Root itself is not a resident component, but the recovery and SuperSU etc. are, if that makes sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
silitek schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:48:
[...]

Abyss 1.7= Linux 3.0.38 zie de meerwaarde (nog) niet buiten "hardcore" scherm :?
Geen sound boost optie in de kernel..valt af, dus :+
Temasek's kernel loopt gelijk met cm10's kernel, dus zitten alle fixes in die ook in de laatste cm10 preview kernel zitten.
Abyss kernel is gebaseerd op een oudere cm10 preview kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Misschien wel makkelijk voor diegene die niet weten hoe ze hun EFS moeten backuppen ( wat je dus echt WEL moet doen) , er is een hele mooie tool voor in de market dat heet kTool werkt heel simpel :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
edgarf28 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:23:
[...]

Temasek's kernel loopt gelijk met cm10's kernel, dus zitten alle fixes in die ook in de laatste cm10 preview kernel zitten.
Abyss kernel is gebaseerd op een oudere cm10 preview kernel.
Zal eens kijken wat het is..Uhm kernels geen wifi.
Waarschijnlijk door Abyss recovery even geen zin een een full wipe..
Misschien op V11 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een Ota update doe voor Fox hound is het dan na het instaleren ook even clear cache en daarna dalvik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:36:
Als ik een Ota update doe voor Fox hound is het dan na het instaleren ook even clear cache en daarna dalvik?
Ligt eraan..stock kan hij er zo overheen. Indien andere kernel dan ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:44:
[...]

Ligt eraan..stock kan hij er zo overheen. Indien andere kernel dan ja..
Yes dank je zit met de laatste siah kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

dave1972 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:27:
Misschien wel makkelijk voor diegene die niet weten hoe ze hun EFS moeten backuppen ( wat je dus echt WEL moet doen) , er is een hele mooie tool voor in de market dat heet kTool werkt heel simpel :)
Ik moet bekennen al een biljoen keer dingen te hebben geflasht in een geschiedenis van twee smartphones, maar ik weet niet eens wat EFS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Amanoo schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:51:
[...]

Ik moet bekennen al een biljoen keer dingen te hebben geflasht in een geschiedenis van twee smartphones, maar ik weet niet eens wat EFS is.
Les1 EFS bezit je IMEI als deze vernaggelt is zonder backup heb je een mooie onderzetter... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Draai het al met 020812-1706-jb-i9300-linux3039-OC-temasek.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

silitek schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 07:14:
[...]

Les1 EFS bezit je IMEI als deze vernaggelt is zonder backup heb je een mooie onderzetter... :+
Hoe kom ik aan die backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
myReact
gallery

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
dave1972 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:08:
[...]

myReact
gallery

KTool idd..of met RootExplorer efs map naar externe Sd/PC kopie.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:53
Kan dit niet vlug gevonden krijgen.

Heeft CM nog een CSC instelling en zo ja, waar / hoe stel ik deze daar in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
silitek schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:37:
[...]

Draai het al met 020812-1706-jb-i9300-linux3039-OC-temasek.. :9~
Hoe bevalt die nieuwe kernel en waar kan ik de OC instellingen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
dave1972 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:08:
[...]

myReact
gallery

Bedankt voor de tip. Heb het tooltje gedownload en de backup gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Als je een back-up maakt met Clockworkmod komt toch ook automatisch je efs mee? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
melvinnie schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:13:
Als je een back-up maakt met Clockworkmod komt toch ook automatisch je efs mee? Of zie ik dat verkeerd?
Klopt meeste rommetjes backup je efs en/of zetten deze terug bij de flash.
Maar het zou maar eens fout gaan ;) ...zekere voor het onzekere nemen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
silitek schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:21:
[...]

Klopt meeste rommetjes backup je efs en/of zetten deze terug bij de flash.
Maar het zou maar eens fout gaan ;) ...zekere voor het onzekere nemen dan.
Oke bedankt, dan maar even ktool eroverheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Lucky1965 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:11:
[...]

Hoe bevalt die nieuwe kernel en waar kan ik de OC instellingen vinden?
OC/UV settings met SetCpu app. Bevalt goed. OC 1600Mhz UV-100mV.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Weet iemand hoe je t weer krijgt in je pulldownbar ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
dave1972 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:09:
Weet iemand hoe je t weer krijgt in je pulldownbar ?
Dat kan met deze applicatie. Bij 4.1 (Jelly Bean) heeft google zelf de mogelijkheid om dit toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
@wizzle....thanks :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Temasek V12 alweer..met nova launcher kun je leuke dingen doen. :P

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/ayouab.png Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/ml4277.png

How to

[ Voor 18% gewijzigd door silitek op 03-08-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
silitek schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:13:
Temasek V12 alweer..met nova launcher kun je leuke dingen doen. :P

[afbeelding] [afbeelding]
Ziet er wel top uit....twijfel om ook over te stappen.... :9~

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

* Amanoo komt met schrik erachter dat zijn telefoon dit dus ook kan. Ook hij heeft Temasek V12+Nova

EDIT: Eigenlijk vind ik het te druk, ook de variaties ervan, ik houd toch maar stock.

[ Voor 32% gewijzigd door Amanoo op 03-08-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16
mensen met een 64gb sd card die cm10 willen gebruiken, zorg voor een backup van je kaart en zorg ervoor dat de kaart fat32 geformatteerd is. It WILL fuck up the card. Standaard zijn die kaartjes namelijk exfat geformatteerd. Ben er via de harde weg achtergekomen. Bijkomend voordeel is dat als je 64gb kaart fat32 geformatteerd is, de cwm touch ook de kaart herkent.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Nadeel ervan is wel dat fat32 geen bestanden groter dan 4GB wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16
Amanoo schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:02:
Nadeel ervan is wel dat fat32 geen bestanden groter dan 4GB wil hebben.
in praktijk komt het toch niet zo heel erg vaak voor

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouki_9 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:06:
[...]

in praktijk komt het toch niet zo heel erg vaak voor
idd, maar 1 keer is al voldoende (truecrypt container)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Hoi leonmm en silitek , in het s3 hadden jullie het antwoord modem/kernel flashen, op mijn probleem. Mijn vraag is: hoe, en kan dit via alleen telefoon? Ben namelijk op vakantie en geen laptop mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen04 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:50:
Hoi leonmm en silitek , in het s3 hadden jullie het antwoord modem/kernel flashen, op mijn probleem. Mijn vraag is: hoe, en kan dit via alleen telefoon? Ben namelijk op vakantie en geen laptop mee...
Ik draai zelf fox hound en daarvoor omega. Bij omega heb je via play store een aplicatie waar alle downloads in zitten. Foxhound heeft ota in zijn rom, ook hier kun je een andere modem/kernel uitkiezen downloaden en dan flashen met cwm. Let wel op als je in het buitenland data download via je mobiel dat het erg in de kosten kan lopen. Ik weet niet precies hoeveel mb je binnenhaalt met eendownload. Ik dacht bijv een kernel siah in dit geval ongeveer 6 mb. Misschien dat Silitek dit weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Zit in Zeeland, geen probleem. Draai CM10 temasek v10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen04 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:40:
Zit in Zeeland, geen probleem. Draai CM10 temasek v10.
Dat zou Silitek moeten weten die draait volgens mij ook de CM10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:08:
[...]

Dat zou Silitek moeten weten die draait volgens mij ook de CM10.
Hier je modem neerhalen in CWM en flashen..LF5 werkt op CM10 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Draai sinds donderdagavond Foxhound 1.4.1. Helemaal goed, vooral de battery life! Nu krijg ik echter constant een bericht in de statusbalk dat ik kan upgraden naar versie 1.4.2. Dan dus wel weer helemaal 800+ mb downloaden en installeren. Kan dit kwaad om het 'eroverheen te installeren'? Heb daar vanuit het verleden negatieve ervaringen mee. En stel ik wil andere rom's af en toe uittesten, is het mogelijk om de apps op een of andere manier te backuppen? Ik weet hoe ik een complete backup via CWM kan maken, maar bij een nieuwe ROM moet alles opnieuw worden gedownload en worden ingesteld, wat hinderlijk is.

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bonkdoos schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:10:
Draai sinds donderdagavond Foxhound 1.4.1. Helemaal goed, vooral de battery life! Nu krijg ik echter constant een bericht in de statusbalk dat ik kan upgraden naar versie 1.4.2. Dan dus wel weer helemaal 800+ mb downloaden en installeren. Kan dit kwaad om het 'eroverheen te installeren'? Heb daar vanuit het verleden negatieve ervaringen mee. En stel ik wil andere rom's af en toe uittesten, is het mogelijk om de apps op een of andere manier te backuppen? Ik weet hoe ik een complete backup via CWM kan maken, maar bij een nieuwe ROM moet alles opnieuw worden gedownload en worden ingesteld, wat hinderlijk is.
Batterijduur van 1.4.1 is inderdaad echt erg goed. Ik heb 1.4.2 er overheen geinstalleerd en nu is de batterijduur erg slecht, veel slechter als bij de Samsung software. Of het komt door er overheen installeren weet ik niet maar ik zou 1.4.2 even laten zitten.

Je kan met Titanium Backup heel mooi backups maken van al je apps en instellingen. Een complete wipe doen en weer up and running zijn kost dan hooguit 30 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Dank voor je bericht. Titanium backup heb ik vanuit stock inderdaad gedraaid, en geprobeerd op Foxhound weer te 'restoren'. Werd echter niet herkend, kan dat? Viel me wel op dat Titaniumbackup al standaard geinstalleerd was toen ik Foxhound voor het eerst opstartte. Klopt dit, of zit dit programma zodanig 'ingebakken' dat het bij elke ROM automatisch voorgeinstalleerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Bonkdoos schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:27:
Dank voor je bericht. Titanium backup heb ik vanuit stock inderdaad gedraaid, en geprobeerd op Foxhound weer te 'restoren'. Werd echter niet herkend, kan dat? Viel me wel op dat Titaniumbackup al standaard geinstalleerd was toen ik Foxhound voor het eerst opstartte. Klopt dit, of zit dit programma zodanig 'ingebakken' dat het bij elke ROM automatisch voorgeinstalleerd is?
Geen full wipe flash dan blijft data bestaan..dus TB zit niet in de rom(s).. ;)
Terug naar Foxhound 1.4.1 zal je weer de rom moeten flashen of Nandroid backup indien aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:21:
[...]

Batterijduur van 1.4.1 is inderdaad echt erg goed. Ik heb 1.4.2 er overheen geinstalleerd en nu is de batterijduur erg slecht, veel slechter als bij de Samsung software. Of het komt door er overheen installeren weet ik niet maar ik zou 1.4.2 even laten zitten.

Je kan met Titanium Backup heel mooi backups maken van al je apps en instellingen. Een complete wipe doen en weer up and running zijn kost dan hooguit 30 min.
k draai 1.4.2 en ik ben erg tevreden met de batterijduur, wijkt bij mij niet af van de 1.4.1.
Ikdenk dat het bij iedereen heel verschillend is. Ik doe in ieder geval altijd een full wipe. Ben van mening dat bij het installeren over een oudere versie altijd wel iets van troep overblijft. Misschien maar een gedachte maar er gaat niets boven een schone installatie. Op xda forum zie je zoveel problemen van apps en instellingen die niet werken, maar bijna altijd zonder een full wipe te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bonkdoos schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:27:
Hier had ik ook last van. Ik heb de backup data op de interne SD gezet en toen werkte het wel. Als je de data dus niet al op de interne hebt staan kan dat een oplossing zijn.
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:48:
[...]

k draai 1.4.2 en ik ben erg tevreden met de batterijduur, wijkt bij mij niet af van de 1.4.1.
Ikdenk dat het bij iedereen heel verschillend is. Ik doe in ieder geval altijd een full wipe. Ben van mening dat bij het installeren over een oudere versie altijd wel iets van troep overblijft. Misschien maar een gedachte maar er gaat niets boven een schone installatie. Op xda forum zie je zoveel problemen van apps en instellingen die niet werken, maar bijna altijd zonder een full wipe te doen.
Volgende keer dus maar een clean install doen. Ik wacht wel even op 1.4.3 om dat te doen.

[ Voor 34% gewijzigd door PilatuS op 05-08-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik toch maar eens CM10 ga proberen. Fox hound werkt prima, maar ik wil nu toch wel eens wat anders. Ps kan ik na een full wipe van fox hound de CM10 gewoon flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
PilatuS schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:11:
[...]

Hier had ik ook last van. Ik heb de backup data op de interne SD gezet en toen werkte het wel. Als je de data dus niet al op de interne hebt staan kan dat een oplossing zijn.
Bedankt voor de tip, ga ik uitproberen. Moet ik in titaniumbackup kiezen voor alleen "backup van alle gebruikerapps" of moet ik ook "backup van alle systeemdata" maken? Misschien een stomme vraag, maar zijn deze backups wel compatible met bijvoorbeeld een totaal andere ROM? Worden de apps juist hersteld?

[ Voor 12% gewijzigd door Bonkdoos op 05-08-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:13

kronolith

[EDIT]

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:06:
Ik denk dat ik toch maar eens CM10 ga proberen. Fox hound werkt prima, maar ik wil nu toch wel eens wat anders. Ps kan ik na een full wipe van fox hound de CM10 gewoon flashen?
Ja, je kunt na een full wipe gewoon de .zip in CWM Recovery flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kronolith schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:41:
[...]

Ja, je kunt na een full wipe gewoon de .zip in CWM Recovery flashen :)
Okay dank je ga maar eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bonkdoos schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:25:
[...]

Bedankt voor de tip, ga ik uitproberen. Moet ik in titaniumbackup kiezen voor alleen "backup van alle gebruikerapps" of moet ik ook "backup van alle systeemdata" maken? Misschien een stomme vraag, maar zijn deze backups wel compatible met bijvoorbeeld een totaal andere ROM? Worden de apps juist hersteld?
Foxhound naar foxhound => kan je zowel apps als systeem doen
foxhound naar cm => enkel apps herstellen (sommige systeem moet ook lukken maar kan fouten opleveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan het zoeken naar de link van CM10 maar kom niet verder dan de CM9. Iemand een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
silitek schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:44:
[...]

Geen full wipe flash dan blijft data bestaan..dus TB zit niet in de rom(s).. ;)
Terug naar Foxhound 1.4.1 zal je weer de rom moeten flashen of Nandroid backup indien aanwezig.
Gisteren diverse backups gemaakt en daarna een beetje lopen experimenteren met CM10. Beviel toch niet helemaal, dus uiteindelijk via CWM factory settings gerestored, alles geformatteerd en clean de foxhound 1.4.2 erop gezet. Alles doorgelopen, opgestart etc en zie daar, je geloof het niet, titaniumbackup is dus echt al geinstalleerd! Wel de gratis versie, da's jammer aangezien ik de Pro had...hoe kan dit in godsnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 12:13
In godsnaam? Foxhound heeft gewoon de gratis versie ingebakken. Gewoon je pro key weer downloaden uit de Play store en je hebt weer de pro versie. Wat is het probleem?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Ok bedankt. Geen probleem, maar dan weet ik nu dat het dus standaard ingebakken zit, omdat dit in een eerdere post ontkracht werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bonkdoos schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:10:
Ok bedankt. Geen probleem, maar dan weet ik nu dat het dus standaard ingebakken zit, omdat dit in een eerdere post ontkracht werd.
zit ingebakken in de meeste foxhounds
jammer dat cm (temasek) dit niet heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netchip
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 00:13
Ik ben nu ff een kang van CM10 aan het builden met NavBar toggle voor i9300! Als jullie geinterreseerd zijn, laat een berichtje achter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
netchip schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:13:
Ik ben nu ff een kang van CM10 aan het builden met NavBar toggle voor i9300! Als jullie geinterreseerd zijn, laat een berichtje achter. ;)
Is er al Temasek V16 incl NavBar.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netchip
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 00:13
silitek schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:26:
[...]

Is er al Temasek V16 incl NavBar.. ;)
Alleen mijn ervaring met Temasek is dat het niet vooruit te branden is en de browser constant crashed... Eigenlijk is dat laatste een CM10 probleem. :+ Ik zal wel gewoon de link posten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben CM10 aan het downloaden maar als ik gaps download krijg ik elke keer zip wordt niet vaak gedownload kan gevaarlijk zijn met rood stopbord. Kan ik dit gewoon negeren? Heb het van site afgehaald via de link op de xda site....http://temasek.hopto.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:16:
Ben CM10 aan het downloaden maar als ik gaps download krijg ik elke keer zip wordt niet vaak gedownload kan gevaarlijk zijn met rood stopbord. Kan ik dit gewoon negeren? Heb het van site afgehaald via de link op de xda site....http://temasek.hopto.org
Ja, dit kan je gewoon negeren. Mocht je het toch niet vertrouwen, dan kun je het zelfde bestandje via de officiele gapps site afhalen: http://goo.im/gapps/
gapps-jb-20120726-signed.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edgarf28 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:27:
[...]

Ja, dit kan je gewoon negeren. Mocht je het toch niet vertrouwen, dan kun je het zelfde bestandje via de officiele gapps site afhalen: http://goo.im/gapps/
gapps-jb-20120726-signed.zip
Okay dank je :)
Pagina: 1 ... 9 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.