Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:52
Ik zit te kijken of ik ook kan updaten naar 4.1.1 JB. Ondersteunt deze versie gewoon Foxhound 1.3 of heeft dit niets met elkaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyazzin schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:08:
Ik zit te kijken of ik ook kan updaten naar 4.1.1 JB. Ondersteunt deze versie gewoon Foxhound 1.3 of heeft dit niets met elkaar te maken?
Misschien je eigen eerst een beetje verdiepen in de materie alvorens je telefoon naar de kl...te te helpen.
4.1.1 JB heeft niets met Fox hound te maken, dit is een andere rom. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:27:
[...]

Misschien je eigen eerst een beetje verdiepen in de materie alvorens je telefoon naar de kl...te te helpen.
4.1.1 JB heeft niets met Fox hound te maken, dit is een andere rom. :?
Prima. Heb zelf al gewoon Foxhound 1.2 draaien maar was gewoon even benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 11:46
Nyazzin schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:40:
[...]

Prima. Heb zelf al gewoon Foxhound 1.2 draaien maar was gewoon even benieuwd.
De ROM bepaalt de ANDROID-versie, niet andersom. Als je 4.1.x wilt draaien, moet je een ROM kiezen die hierop gebasseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vraag me nog af, omdat er Google Voice in CM10 zit, wordt S Voice eraf geflikkerd, of zit ik nu met twee hypes op mijn telefoon waar ik niets van moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Amanoo schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:48:
Ik vraag me nog af, omdat er Google Voice in CM10 zit, wordt S Voice eraf geflikkerd, of zit ik nu met twee hypes op mijn telefoon waar ik niets van moet hebben.
Sowieso geen Svoice dat is een Samsung bloatware..Google Now (zo heet het) wel, gebruiken hoef niet maar je kunt tenminste in NL roepen. Laat ook geen steek vallen BTW

Edit: Alleen zoek functie voor Internet overigens. andere commando's oproepen van agenda b.v werkt niet.

[ Voor 18% gewijzigd door silitek op 25-07-2012 19:14 . Reden: toevoeging ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 09:46
Ik heb een branded Vodafone S3, deze heb ik unbranded gemaakt door de PHN (stock) rom te flashen. Echter kan ik deze ROM niet via KIES updaten. Is er een andere bepaalde ROM die ik moet hebben die wel herkend en gepakt wordt?

Edit: werkt nu, heb ook nog de radio (modem) mee geflashed. Nice!

[ Voor 13% gewijzigd door gerwim op 26-07-2012 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
Crusher77 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:41:
[...]

De ROM bepaalt de ANDROID-versie, niet andersom. Als je 4.1.x wilt draaien, moet je een ROM kiezen die hierop gebasseerd is.
Helder tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Hoe zetten jullie na het installeren van een nieuwe ROM jullie oude gegevens terug? TBP, en dan alle apps + data backuppen en terugzetten? Of is dit niet mogelijk (omdat het systeem instabiel kan worden ofzo), en doen jullie de apps zonder data weer terug?

Edit: En doen jullie een backup van de systeemdata? Waar staat (bijv) whatsapp onder?

[ Voor 14% gewijzigd door Edzeau op 26-07-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netchip
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 00:13
Hey GoT'ers :P

Ik volg dit forum al een jaartje ongeveer, en dacht dat het wel leuk zal zijn als ik een keer reageer!

Voor de mensen die HyDrO3NICS hebben gedraaid, ja, ik ben de *echte* maker van de ROM ;). Maar Paradoxxx en ik hebben de problemen op een rijtje gekregen en 't gaat weer goed komen :). Onze nieuwe ROM wordt eXoKANG, eigenlijk onstaan doordat iemand te weinig tijd had om exodized voor de One X te onderhouden, en het een mooie ROM is. Daar komt "eXo" dus vandaan, "KANG" was eigenlijk mijn idee omdat we het gaan baseren op CM10 met cherry picks (= delen code) van AOKP. Ik ga ook ROMControl opnieuw schrijven omdat ik het onlogisch vindt opgebouwd.

Ik hoop dat dit het verhaal iets duidelijker maakt. Als jullie vragen hebben, stel ze gerust :)

netchip

P.S de ROM is voor One X, Note, SGS2, SGS3 en One S, ik bezit zelf trouwens een SGS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
netchip schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:55:
Hey GoT'ers :P

Ik volg dit forum al een jaartje ongeveer, en dacht dat het wel leuk zal zijn als ik een keer reageer!

Voor de mensen die HyDrO3NICS hebben gedraaid, ja, ik ben de *echte* maker van de ROM ;). Maar Paradoxxx en ik hebben de problemen op een rijtje gekregen en 't gaat weer goed komen :). Onze nieuwe ROM wordt eXoKANG, eigenlijk onstaan doordat iemand te weinig tijd had om exodized voor de One X te onderhouden, en het een mooie ROM is. Daar komt "eXo" dus vandaan, "KANG" was eigenlijk mijn idee omdat we het gaan baseren op CM10 met cherry picks (= delen code) van AOKP. Ik ga ook ROMControl opnieuw schrijven omdat ik het onlogisch vindt opgebouwd.

Ik hoop dat dit het verhaal iets duidelijker maakt. Als jullie vragen hebben, stel ze gerust :)

netchip

P.S de ROM is voor One X, Note, SGS2, SGS3 en One S, ik bezit zelf trouwens een SGS3.
Kijk een Hydro rom :+ met cherry picks van de CM10. Post eens een changelog hier ben benieuwd hoe de Rom is opgebouwd. Draai zelf nu paranoid CM10 developing issue's met Video momenteel h/w decoding op YT b.v.
Rombakkers is ons midden brengt de topic naar een nieuw level. Dus welkom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Net heel even PA JB Alpha op mijn telefoon gehad, maar dat is helaas nog een tablet versie (of ik doe iets verkeerd), dus helaas nog niet goed wmb. Wel makkelijk, via Nandroid alles weer terug gezet. Het lijkt steeds wat makkelijker te worden, heb de smaak te pakken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Jeroen04 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:23:
Net heel even PA JB Alpha op mijn telefoon gehad, maar dat is helaas nog een tablet versie (of ik doe iets verkeerd), dus helaas nog niet goed wmb. Wel makkelijk, via Nandroid alles weer terug gezet. Het lijkt steeds wat makkelijker te worden, heb de smaak te pakken! :)
In paranoidAndroid setting kun je Hybride uitzetten. Dus 320DPI all the way op heel je phone.
Wederom een leuk rommetje..beetje gedoe met de YouTube HD video maar verder prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn S3 is geroot, verder heb ik er niets mee gedaan. Nu krijg ik een foutmelding als ik een update wil installeren. Ik heb het 3x geprobeerd met iedere keer dezelfde melding. Ik krijg dan het onderstaande te zien.

E: Failed to verify whole-file signature
E: Signature verification failed.
Installation aborted

Ik kan de normale firmware update dus niet installeren. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:52:
Mijn S3 is geroot, verder heb ik er niets mee gedaan. Nu krijg ik een foutmelding als ik een update wil installeren. Ik heb het 3x geprobeerd met iedere keer dezelfde melding. Ik krijg dan het onderstaande te zien.

Installation aborted

Ik kan de normale firmware update dus niet installeren. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen ?
Probeer het eens via kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47

Installation aborted

Geen oplossing gevonden, maar ik had dit probleem ook. Wat je in ieder geval NIET moet doen, is kloten met je cache. Dat heb ik gedaan, en het einde van het liedje is dat ik maar even een andere ROM heb uitgezocht omdat ik dat toch een keer wilde doen. ;)

Semi-offtopic: KIES is (op MacOS) zo geweldig slecht, dat ik het er weer af heb gegooid. Denk aan memory leaks en willekeurige CPU spikes.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02

Installation aborted

Klinkt eigenlijk als een bad download.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
KIES, slechtste stukje software ooit gemaakt :+

Installation aborted

Welke CWM?..stock update werkt alleen met stock (3de) recovery.

[ Voor 61% gewijzigd door silitek op 27-07-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
[CM10][UNOFFICIAL][JUL26-V2] temasek's UNOFFICIAL BUILD met Abyss S3 kernel 1.6.4 nu.
2 issue's nog YT video landscape freeze (niet bij een ieder BTW) en Video record.

Temasek:

CHERRY-PICKS
# [General]
# Change Id6dc41d7: Assembly optimized 4 blittering related functions

# [Framework]
# MERGED - Change I24af510a: Framework : Long press kill fixes
# Change I7bd7c64d: Status Bar Brightness Control: Set brightness by long press the status bar
# Change I80cfef86: Add Center Clock-Framework Part
# NEW - Change I1fdbaad9: Improve scrolling cache

# [Settings]
# Change Id5b9a811: Add Center Clock-Settings Part

# [Apps]
# Change Ia1eee36d: zsl: fixed focus issues, allow refocus on longpress shutter
# Change I4c4b611c: Browser: New navbar buttons
# Change I5af00f1c: Added a menu item in Browser called Close other tabs
# Change Iba8e7446: Browser : Open in incognito tab

# [LOCAL FIX (Not in CM Gerrit)]
# NEW - input: fix recents opening when waking the device with the home button without lockscreen"

Edit Abyss S3 kernel.

Changelog:

- Added Linux 3.0.38 patches
- Added CM10 support
- CM10: fixed issue with Abyss setting from recovery (full compatibility now)
- Sd Card fix for CM 10 preview 9
- Samsung LG6 camera issue fixed
- Fix adb root
- HACK: block fbearlysuspend to not break androids jb crt-off animation
- max77686.c: no more dmesg debugging
- Added full support for Bus ASV (internal CPU Voltages); with Bus Asv Table from recovery, or with S90abyss script (manual voltages)
- Added tweaks for Aosp rom's boot speed when S90abyss script is loaded
- New S90abyss script
- Added new menù in recovery for Install Abyss Script
- bcmdhd: Change packet filter settings to block multicast
- USB charging current increased to 800ma (with new S90abyss script)
- Re-enabled Touch Booster
- Added battery tweaks
- Fixed Mdnie adjustable color settings issue
- Added new gamma level
- Added Abyss S3 CWM Touch recovery 1.8.1 (based on CWM 6.0.1.0)
- Added full touch
- Added jellybean patches

[ Voor 36% gewijzigd door silitek op 27-07-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:28
silitek schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:42:
[CM10][UNOFFICIAL][JUL26-V2] .....................
- Added jellybean patches
@Silitek: welke ROM gebruik jij nu? Paranoid Android, of Temasek's?

Kon het niet laten om de nieuwe Paranoid erop te zetten (1.9.1). Werkt als een trein (BUTTER!), maar ben benieuwd naar Temasek's (m.n. de Abyss kernel).

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Sandrioni schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:59:
[...]

@Silitek: welke ROM gebruik jij nu? Paranoid Android, of Temasek's?

Kon het niet laten om de nieuwe Paranoid erop te zetten (1.9.1). Werkt als een trein (BUTTER!), maar ben benieuwd naar Temasek's (m.n. de Abyss kernel).
Temasek's rom. Cleaner rom meer CM10. KANG invloeden en Abyss kernel erop. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
silitek schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:08:
[...]

Temasek's rom. Cleaner rom meer CM10. KANG invloeden en Abyss kernel erop. :9~
...downloading :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb nu ook Temasek's cm10 rom er op staan, i.c.m. Abyss 1.6.5 kernel sinds vanochtend.
Dit is de meest 'butter' smooth cm10 experience die je kan hebben idd!
Zit altijd rond de 400/425 mb ram vrij!!
Met de officiele cm10 builds had ik zo'n 100mb RAM minder vrij!

Heb gelijk Abyss script aangezet in de Abyss recovery, en de CPU -100 mV, GPU & internal -50mv undervolted, doe nu lekker lang met m'n batterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke gapps gebruiken jullie voor die temasek, op zijn site staan er 2 :

gapps-jb-20120717-signed.zip
gapps-jb-20120726-signed.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:50:
welke gapps gebruiken jullie voor die temasek, op zijn site staan er 2 :

gapps-jb-20120717-signed.zip
gapps-jb-20120726-signed.zip
26-7, gebruik altijd de laatste gapps.

Deze heeft ook als eerste de expandable GMail notificaties in het notificatiecentrum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edgarf28 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:54:
[...]

26-7, gebruik altijd de laatste gapps.

Deze heeft ook als eerste de expandable GMail notificaties in het notificatiecentrum!
ty

ik gebruik k9 mail, dus voor mij geen voordeel (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de RGUI MIUI BETA V3 geintalleerd. Kan ik daar nu ook gewoond de laatste nieuwe Siyah kernel in gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:58:
Ik heb nu de RGUI MIUI BETA V3 geintalleerd. Kan ik daar nu ook gewoond de laatste nieuwe Siyah kernel in gebruiken?
1.4 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
silitek schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:23:
[...]

KIES, slechtste stukje software ooit gemaakt :+

[...]

Ik heb CWM 3.6 erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMM? Heb hier 1.3.9c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zij toch al je moet eigenlijk 2 telefoons hebben om alles bij te houden. Heb net de RGUI MIUI versie geprobeerd, hij is supersnel maar niet mijn ding. Op naar de volgende versie Pfff. Heb er onderhand een dagtaak aan en het wordt steeds moeilijker.. Wat is tot nu toe voor jou de beste rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook gevolgt naar "temasek".

Heb nova er zojuist op gezet, maar

- "wipe/ inlog pattern screen" Kan dit hetzelfde als in foxhound ? Daar kon ik overal vegen voor unlock en als ik op een van de buttons onderaan veegde starte die app meteen op.

edit:

Ik ben TB gebruikt om alles terug te zetten (had eerst wel foxhound 1.3).
Nu will hij 50 "zaken" niet terug zetten:
bvb.
- mtp-applicatie 1.0
- galerij 1.0.19
- com.sec.android.app.wfdbroker 1.0.0
- com.sec.android.providers.downloads 4.0.4
...

Ik denk dat ik hierdoor(niet alles geinstallen) niet de telefoon / contacten / ... kan openen.
Ik krijg namelijk 'Het proces android.process.acore is gestopt.'.
Heb wat gezocht maar vindt niks specifiek voor de rom(temasek)

edit2:

Nieuw cwm: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1719744

of rechtstreeks (met touch) : http://www.mediafire.com/?88vjjh50vqetxab

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
silitek schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:23:
[...]

Ik er dus CWM 3.6 opstaan. Als ik kies voor de 3e optie reboot ie wel als normaal. Alleen als ik daarna de update ga installeren kom ik weer bij CWM uit waarbij de update dus faalt.

Dit is mijn eerste Smartphone dus heb er helaas niet echt verstand van. Kan jij mij misschien uitleggen hoe ik ervoor zorg dat ie met CWM in de normale recoverymodus blijft staan zodat ik de update kan installeren. Ik denk teminste dat dit de bedoeling is om te update erop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:13:
[...]

Ik zij toch al je moet eigenlijk 2 telefoons hebben om alles bij te houden. Heb net de RGUI MIUI versie geprobeerd, hij is supersnel maar niet mijn ding. Op naar de volgende versie Pfff. Heb er onderhand een dagtaak aan en het wordt steeds moeilijker.. Wat is tot nu toe voor jou de beste rom?
Ik blijf op temasek met abyss kernel daar zitten de meest interressante ontwikkelingen in.
Cherry picks b.v. Verder gaat het idd heel snel, wel bij te houden overigens. ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:14:
Ik ben nu ook gevolgt naar "temasek".

Ik ben TB gebruikt om alles terug te zetten (had eerst wel foxhound 1.3).
Nu will hij 50 "zaken" niet terug zetten:
bvb.
- mtp-applicatie 1.0
- galerij 1.0.19
- com.sec.android.app.wfdbroker 1.0.0
- com.sec.android.providers.downloads 4.0.4
...

Ik denk dat ik hierdoor(niet alles geinstallen) niet de telefoon / contacten / ... kan openen.
Ik krijg namelijk 'Het proces android.process.acore is gestopt.'.
Heb wat gezocht maar vindt niks specifiek voor de rom(temasek)
Je probeerd system data terug te zetten van Foxhound met TB, NIET DOEN!!..Samsung based rom niet CM10 :o
Alleen apps met data anders gebeuren er hele rara dingen op je phone.
PilatuS schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:19:
[...]

Ik er dus CWM 3.6 opstaan. Als ik kies voor de 3e optie reboot ie wel als normaal. Alleen als ik daarna de update ga installeren kom ik weer bij CWM uit waarbij de update dus faalt.

Dit is mijn eerste Smartphone dus heb er helaas niet echt verstand van. Kan jij mij misschien uitleggen hoe ik ervoor zorg dat ie met CWM in de normale recoverymodus blijft staan zodat ik de update kan installeren. Ik denk teminste dat dit de bedoeling is om te update erop te krijgen.
Als ik het goed begrijp wil je een stock Samsung OTA update doen. Moet je een andere recovery flashen.
Hou er rekening mee dat als je een stock update doet root en huidige cwm kwijt bent.

OTA's

Since v1.5, flashing OTA updates is supported directly using this recovery. You should however be aware that said OTA will most likely re-install stock recovery and remove this one. Furthermore, it may keep doing so every time you boot. CF-Root v6.3 (and newer) will try to disable this, it is advised you flash that. Just reflashing this CWM recovery will likely not help.

[ Voor 71% gewijzigd door silitek op 28-07-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in foxhound heb ik een "flashlight toggle" bij die notifications.
Weet iemand hoe ik dit in temasek krijg?

"instellingen" / "system" / "notification drawer" / "widget buttons"
Het staat er wel bij("toggle led flashlight") maar het is onklikbaar.

Als ik alles terug zet via TB (ook system data, ..) dan staat hij er wel tussen maar dan krijg ik errors door zaken die toch niet terug mochten gezet worden (zie silitek zijn post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:00:
in foxhound heb ik een "flashlight toggle" bij die notifications.
Weet iemand hoe ik dit in temasek krijg?

"instellingen" / "system" / "notification drawer" / "widget buttons"
Het staat er wel bij("toggle led flashlight") maar het is onklikbaar.

Als ik alles terug zet via TB (ook system data, ..) dan staat hij er wel tussen maar dan krijg ik errors door zaken die toch niet terug mochten gezet worden (zie silitek zijn post)
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem met de temasek cm10 rom en Abyss kernel. Ik zag wel dat op die flashlight nu ook een Strobe functie zit, tof. :)

Standaard zijn een aantal schermen helemaal wit zoals Contacts en Messaging..

Is het mogelijk om deze zwart te krijgen? Ik had gister JB Domination v1.1 LF2_LF6_LEF_LFB_LG1_LG6 UNIVERSAL gedownload en op mijn SD gezet, in recovery geboot, en die file geïnstalleerd en toen blijf mijn telefoon constant hangen in de boot bij het Samsung logo. Erg kut dus want toen moest ik er eerst een stock rom op zetten, root verkrijgen, cm9 installeren en toen cm10 installeren.

Deed ik iets fout of is er een andere mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voil schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:17:
[...]

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem met de temasek cm10 rom en Abyss kernel. Ik zag wel dat op die flashlight nu ook een Strobe functie zit, tof. :)
Ik heb gevonder waar het ergens zit maar moet nog eens kijken of ik die files leesbaar kan vergelijken (foxhound 1.3 vs temasek)

- Opslaginstellingen 4.0.4-I9300XXBLG1
(com.android.providers.settings)
- Opslagruimte voor instellingen 4.1.1-eng.root.20120727.161743
(com.android.providers.settings)

edit: opweg naar temasek v4

edit2: jammer dat cm10 geen exfat ondersteunt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
silitek schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 07:49:
[...]

Als ik het goed begrijp wil je een stock Samsung OTA update doen. Moet je een andere recovery flashen.
Hou er rekening mee dat als je een stock update doet root en huidige cwm kwijt bent.

OTA's

Since v1.5, flashing OTA updates is supported directly using this recovery. You should however be aware that said OTA will most likely re-install stock recovery and remove this one. Furthermore, it may keep doing so every time you boot. CF-Root v6.3 (and newer) will try to disable this, it is advised you flash that. Just reflashing this CWM recovery will likely not help.
Als je de telefoon dus root kan je geen normale updates meer installeren ?

Dan zou ik dus terug moeten naar standaard. Dan de update installeren en dan weer opnieuw rooten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
PilatuS schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:02:
[...]

Als je de telefoon dus root kan je geen normale updates meer installeren ?

Dan zou ik dus terug moeten naar standaard. Dan de update installeren en dan weer opnieuw rooten ?
Exact de manier, en het nadeel van rooten met Cf-root of andere kernel. Dan komt ook een custom Cwm mee en kun je niet meer Samsung stock updaten omdat deze update recovery niet herkent.

Edit: Cm10 temasek V4 inmiddels met Abyss kernel wil je aan mooie CM10 bootanimatie dan deze

Video YT bug eruit en nieuwe cherry-pick ;)

[ Voor 17% gewijzigd door silitek op 28-07-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
silitek schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:04:
[...]

Exact de manier, en het nadeel van rooten met Cf-root of andere kernel. Dan komt ook een custom Cwm mee en kun je niet meer Samsung stock updaten omdat deze update recovery niet herkent.
Dat is wel balen. Dit wist ik van te voren niet. Geen idee of die update al het werk dan waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ligt er ook aan of je per se Samsung stock ROM wil houden. Op mijn Galaxy S1 ben ik er al gauw mee gestopt, met stock ROMs. De andere ROMs werden veel sneller geüpdated, en gingen ook rustig door naar 4.0.4 (en 4.1, maar toen die uit kwam had ik al mijn S3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
PilatuS schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:09:
[...]

Dat is wel balen. Dit wist ik van te voren niet. Geen idee of die update al het werk dan waard is.
Balen!. Voor Stock Samsung zijn vele mooie roms als FoxHound b.v gebaseerd op Samsung based rom maar veel beter. En geen gedoe met update's gewoon in CMW vaak zonder wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Opzich wil ik er best een andere ROM opzetten. Ik heb alleen geen idee welke. Ik ben er ook een beetje huiverig voor omdat ik er weinig vanaf weet. Geen zin om de boel om zeep te helpen.

Ik heb zojuist een backup gemaakt van alles met Titanium Backup. Als ik er een andere ROM opzet krijg ik dan al mijn apps en instellingen terug wanneer ik de backup terug zet ? Ik heb er nogal wat tijd inzitten om de telefoon te krijgen zoals ie nu is.

Is updaten met een andere ROM makkelijk of zijn daar ook veel handelingen voor nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
PilatuS schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:50:
Opzich wil ik er best een andere ROM opzetten. Ik heb alleen geen idee welke. Ik ben er ook een beetje huiverig voor omdat ik er weinig vanaf weet. Geen zin om de boel om zeep te helpen.

Ik heb zojuist een backup gemaakt van alles met Titanium Backup. Als ik er een andere ROM opzet krijg ik dan al mijn apps en instellingen terug wanneer ik de backup terug zet ? Ik heb er nogal wat tijd inzitten om de telefoon te krijgen zoals ie nu is.

Is updaten met een andere ROM makkelijk of zijn daar ook veel handelingen voor nodig ?
Wil je no-nonsens rom dan idd Foxhound of Omega lees de changelogs van beide roms welke je het meest aanspreekt. Om je phone te bricken moet je heel goed je best doen, zelfs een Noob komt er mee weg. ;)
Met TB krijg je al je apps + settings/data weer terug inderdaad dus deze stap maak je al ik de goede richting. Flashen CMW met een beetje oefenen net als zo'n flash-freak als moi ben je in minuten klaar. Even je Widgets weer plaaten en klaar is kees.

Zip-update's zijn easy te flashen gewoon erover heen als je basis rom hetzelfde blijft geld voor Samsung, CM9/10 AOSP enz, anders full wipe, just in case!!. Indien je ook verschillende kernels wilt proberen is Dalvik cache en partition wipe cache voldoende bij een rom/kernel flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De Foxhound ROM lijkt mij wel wat. Die heb ik nu gedownload. De instructies op xda-developers zijn alleen niet echt uitgebreid. Ik heb er nog CWM 3.6 opstaan maar zie dat versie 6 al uit is. Ik weet niet precies hoe ik de ROM nou het beste kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Hoe bevalt nou eigenlijk Temasek precies? Ik zie niemand over bugs en zo praten. Is hij goed genoeg om als Beta te zien? Of gewoon een zoveelste alfa. Ik ben redelijk veeleisend met mijn ROMs. Zitten er nog veel bugs/niet werkende dingen/slechte batterij zaken in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
PilatuS schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:54:
De Foxhound ROM lijkt mij wel wat. Die heb ik nu gedownload. De instructies op xda-developers zijn alleen niet echt uitgebreid. Ik heb er nog CWM 3.6 opstaan maar zie dat versie 6 al uit is. Ik weet niet precies hoe ik de ROM nou het beste kan installeren.
Ik zou idd eerst laatste CMW erop zetten kun je flashen in Odin. Ga er even op je gemak voor zitten en rustig doorlezen.
Zet Foxhound.zip op je interne Sd maak niet uit in welk mapje als je maar onthoud waar. :P

stappen zijn heel simpel.
In CMW.

* Wipe/data factory reset
* Wipe partition cache
* Dalvik cache
* install zip from interne sd..zoek je foxhound en run. Krijg je een mooi Aroma menu tijdens install waarin je kunt kiezen. All Samsung bloatware, fox theme (black) of stock ect..

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bedankt voor de info :) Ik ga ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amanoo schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:57:
Hoe bevalt nou eigenlijk Temasek precies? Ik zie niemand over bugs en zo praten. Is hij goed genoeg om als Beta te zien? Of gewoon een zoveelste alfa. Ik ben redelijk veeleisend met mijn ROMs. Zitten er nog veel bugs/niet werkende dingen/slechte batterij zaken in?
Ik denk dat alle basis functies werken.
Wat niet werkt:
- exfat (micro sd card) [Doordat cm10 dit nog niet kan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Amanoo schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:57:
1 bug nog, is opname video geluid niet aanwezig. Daar gebruik ik sowieso Igcamera voor 1080p with sound.
Voor de rest ja vette rom, man..V5 mis eigenlijk niks meer. FMradio ben je wel kwijt. Who gives the sh*t :P
Batterij met Abyss kernel script briljant goed. Mag gerust Beta heten er wordt al geproken over RC binnenkort. Ver stadium al..dus, En ja dan de looks:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/262pjif.png Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2lsi1d3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
silitek schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:55:
[...]

1 bug nog, is opname video geluid niet aanwezig. Daar gebruik ik sowieso Igcamera voor 1080p with sound.
Voor de rest ja vette rom, man..V5 mis eigenlijk niks meer. FMradio ben je wel kwijt. Who gives the sh*t :P
Batterij met Abyss kernel script briljant goed. Mag gerust Beta heten er wordt al geproken over RC binnenkort. Ver stadium al..dus, En ja dan de looks:

[afbeelding] [afbeelding]
Helemaal mee eens!

PS: welke 2 widgets zijn dat? die klok en de weersvoorspelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
edgarf28 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 19:56:
[...]

Helemaal mee eens!

PS: welke 2 widgets zijn dat? die klok en de weersvoorspelling?
wClock en Andriod weather

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

FM radio... Ik heb al twee jaar een smartphone en het niet een keer gebruikt. Dat van de camera is wel jammer. Ik weet niet of ik exfat wil, ligt eraan hoe mijn SD kaart is ingedeeld. Hoe is batterij van CM10 t.o.v. Foxhound? En welke wordt hier verkozen, Temasek of Paranoid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Foxhound 1.3 staat erop. Bevalt een stuk beter dan de orginele ROM. Bedankt voor de info :)

Edit: Nog een vraagje. Ik heb bij de installatie gekozen voor 50% transparatie maar wil dit toch liever niet hebben. Ik kan alleen niet vinden waar ik dit kan veranderen, als dit teminste nog mogelijk is.

[ Voor 53% gewijzigd door PilatuS op 28-07-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 22:58:

Edit: Nog een vraagje. Ik heb bij de installatie gekozen voor 50% transparatie maar wil dit toch liever niet hebben. Ik kan alleen niet vinden waar ik dit kan veranderen, als dit teminste nog mogelijk is.
Op xda eens rondkijken naar tussen thema's

denk dat dit moet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
PilatuS schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 22:58:
Foxhound 1.3 staat erop. Bevalt een stuk beter dan de orginele ROM. Bedankt voor de info :)

Oplossing is simpel; Foxhound 1.4 downloaden en dan niet voor 50% transparantie kiezen. En vergeet bij 1.4 de ota-fix niet te downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
Hoi allemaal,

Ik heb een paar vraagjes :P

Ik heb/had een engelse versie s3, nu heb ik met odin een nederlandse versie erop gezet de I9300XXBLFB_I9300PHNBLF1_I9300XXLFB_HOME.tar.md5
Nu zegt kies dat hij de firmware van de s3 niet herkent, is dat altijd zo als je met odin flashed?
en ik heb ook nog steeds een bbc iplayer app en een 3.co.uk app erop staan.
Ik dacht als je met odin flashed dat die onzin ervan zou gaan.

Thnx alvast.
Ron

al deels opgelost :P alleen kies herkent hem nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door ronic1 op 29-07-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik kom even ergens niet aan uit. Ik heb net Fox hound 1,4 binnengehaald. Na de installatie klik ik op CWM dan krijg ik het volgende te zien: This version of CWM Manager schould be used with CF-CWM v1.1 or newer. It appears you are running a different recovery. Various features have been disabled. Wat kan ik hier aan doen? De versie die erop staat Is CWM manager v3.60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:43:
Hoi ik kom even ergens niet aan uit. Ik heb net Fox hound 1,4 binnengehaald. Na de installatie klik ik op CWM dan krijg ik het volgende te zien: This version of CWM Manager schould be used with CF-CWM v1.1 or newer. It appears you are running a different recovery. Various features have been disabled. Wat kan ik hier aan doen? De versie die erop staat Is CWM manager v3.60
Foxhound 1.4 installeert automatisch een andere recovery, de Touch variant. Je kunt zelf de versie van CF-CWM weer installeren, heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay_Snake schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:24:
[...]

Foxhound 1.4 installeert automatisch een andere recovery, de Touch variant. Je kunt zelf de versie van CF-CWM weer installeren, heb ik ook gedaan.
Kan ik deze als zip in mijn telefoon openen of via odin? Ik ben het even kwijt sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:07:
[...]

Kan ik deze als zip in mijn telefoon openen of via odin? Ik ben het even kwijt sorry.
Ik heb het met Odin gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay_Snake schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:23:
[...]

Ik heb het met Odin gedaan
Okay dank je ga ik vanavond even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Wat is precies "de regel" over het gebruik van Odin of via telefoon? Wanneer moet je het downloaden via Odin, en wanneer kun je de zip inladen in CWM op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jay_Snake schreef op zondag 29 juli 2012 @ 08:31:
[...]

Oplossing is simpel; Foxhound 1.4 downloaden en dan niet voor 50% transparantie kiezen. En vergeet bij 1.4 de ota-fix niet te downloaden!
Hoe doe ik dat met die ota-fix precies. Ik heb al wat op Google gezoch maar kom er niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Jeroen04 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:10:
Wat is precies "de regel" over het gebruik van Odin of via telefoon? Wanneer moet je het downloaden via Odin, en wanneer kun je de zip inladen in CWM op je telefoon?
Met odin flash je in principe alleen in het begin een in secure kernel. En als je cwm wilt updaten moet je dit ook met odin doen. Rond flash je voor 90% met cwm. Heel af en toe maken rom bakkers nog gebruik van odin maar komt niet veel meer voor.

Ja en met odin kan je ook met pit files in de weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
PilatuS schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:02:
[...]

Hoe doe ik dat met die ota-fix precies. Ik heb al wat op Google gezoch maar kom er niet helemaal uit.
Je hebt de ota-fix? Op je interne/externe sd zetten, telefoon rebooten in recovery en de ota fix vanaf daar installeren, net zoals je bijv een modem flasht met CWM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jay_Snake schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:39:
[...]

Je hebt de ota-fix? Op je interne/externe sd zetten, telefoon rebooten in recovery en de ota fix vanaf daar installeren, net zoals je bijv een modem flasht met CWM
En gelukt. Ik begin het een beetje te snappen :P Al weet ik niet eens waarvoor die fix is.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 29-07-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
PilatuS schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:13:
[...]

En gelukt. Ik begin het een beetje te snappen :P Al weet ik niet eens waarvoor die fix is.
Die fix is bedoelt dat je nog dingen aan kan passen aan Foxhound na het flashen. Ga naar instelling, foxhound extra's en kies dan ota update, dan kan je nog dingen kiezen, thema's, modems, kernels, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Net Temasek (v6) op mijn S3 gezet, wat een heerlijke ROM is dat! Soepel en erg compleet, super! Nu de accutijd nog afwachten. Wel mis ik nu 2 dingen:
1 Als je de homebutton lang indrukt komen de openstaande apps. Ik meende dat ik op mijn Nexus er onder een knop had om alles in één keer te sluiten?
2 Ik kan geen LED toevoegen in togglewidget in notificatiebalk. In een eerdere versie kon het wel, meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb nog niet Temasek geprobeerd, maar op andere ROMs is die toggle in mijn ervarin bijzonder buggy. ik irriteer me trouwens ook erg over al die circle battery mods. Als je je telefoon in de oplader steekt dan laat hij een animatie zien waarbij de cirkel langzaam gevuld wordt terwijl hij een oplader icoontje weergeeft. Die animatie duurt zo ongeveer een half uur (bij wijze van) en daarna zi eik heel kort even hoeveel accu ik heb. Zijn er niet enige degelijk circle battery mods die gewoon het mogelijk maken tijdens het opladen op elk willekeurig moment te kijken hoeveel batterij je nog hebt? Over 5 of 6 uur komt Temasek v7 trouwens uit.

Ik draai nog een oude Foxhound. Ik begreep dat je Temasek gewoon kon flashen met een full wipe ervoor uit te voeren? Op de pagina van Temasek hadden ze het erover dat je al CM moest hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Amanoo op 29-07-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen04 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:57:
Wel mis ik nu 2 dingen:
1 Als je de homebutton lang indrukt komen de openstaande apps. Ik meende dat ik op mijn Nexus er onder een knop had om alles in één keer te sluiten?
Idd, ook staat er geen taakbeheer naast.

Samen met het feit dat externe sd kaart nog niet gaat in cm10 (waarschijnlijk nooit, exfat is van microsoft)
Las ook dat siyah 1.4 werkt met cryptonite(heeft iets extra nodig in kernel)

Vond versie 5 en 6 van temasek niet zo stabiel (tov v4)

Zit dus nu weer op foxhound 1.4 - siyah 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Kan je voor de externe SD niet een ander bestandssysteem gebruiken? Mijn externe SD is in FAT32, volgens gparted. Niet echt het meest wenselijke bestandssysteem als je iets wil doen met grote bestanden, though. Ik wil wel een externe SD kaart kunnen, dat moet gewoon. Van mijn part mag het desnoods in hfs of ext4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
@Seghers Net als wat Amanoo zegt, geen exFat gebruiken maar Fat32. Werkt prima hier! :)

Maken jullie van je SD kaart een backup (of halen jullie deze eruit) voor het wipen? Ik deed dit vandaag niet, en telefoon gaf aan dat (ex)SD gewiped werd. Was even bang dat ik alles kwijt zou zijn, maar mijn TB backup stond er gelukkig nog op. Maar ben toch bang dat dit in de toekomst misschien wel eens gaat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
Jeroen04 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:52:
@Seghers Net als wat Amanoo zegt, geen exFat gebruiken maar Fat32. Werkt prima hier! :)

Maken jullie van je SD kaart een backup (of halen jullie deze eruit) voor het wipen? Ik deed dit vandaag niet, en telefoon gaf aan dat (ex)SD gewiped werd. Was even bang dat ik alles kwijt zou zijn, maar mijn TB backup stond er gelukkig nog op. Maar ben toch bang dat dit in de toekomst misschien wel eens gaat gebeuren?
Gaat over een eventuele ext3/ext4 partitie op de sd

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik backup mijn externe SD meestal. Moet erbij zeggen dat ik een OCD-achtige neiging heb tot backups. Heb te vaak al data verloren in diverse omstandigheden. Als Android ext4 ondersteunt moet ik misschien dit overwegen. Veroorzaakt misschien incompatibiliteit met Windows (tenzij dat vage MTP gebeuren iets leuks kan of ik een driver download), maar ik zit toch meestal in Mint. FAT32 heeft een vervelende 4GB bestandsgrootte-limiet.

[ Voor 6% gewijzigd door Amanoo op 30-07-2012 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:31:
[...]

Idd, ook staat er geen taakbeheer naast.

Samen met het feit dat externe sd kaart nog niet gaat in cm10 (waarschijnlijk nooit, exfat is van microsoft)
Las ook dat siyah 1.4 werkt met cryptonite(heeft iets extra nodig in kernel)

Vond versie 5 en 6 van temasek niet zo stabiel (tov v4)

Zit dus nu weer op foxhound 1.4 - siyah 1.4
Temasek V5 en V6 overgeslagen maar V7 is weer smooth met Abyss 1.7.
Video opname geluid fix o.a. Official Preview #11 heden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
Jeroen04 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:57:
de Nexus (dus ook vanilla aosp android waar CM op gebaseerd is) heeft geen knoppen in het multitask menu, alleen de mogelijkheid om apps weg te vegen. Dit bij zowel ICS als JB.

Wellicht dat het ooit als uitbreiding aan CM wordt toegevoegd.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Voor Temasek hoef je toch niet per se al CyanogenMod te hebben? Zit nu op Foxhound en wil nu toch wel eens proberen over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Amanoo schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:11:
Voor Temasek hoef je toch niet per se al CyanogenMod te hebben? Zit nu op Foxhound en wil nu toch wel eens proberen over te stappen.
Nee hoor, je moet dan wél ff de wipe-cyclus door (factory reset, wipe cache, wipe dalvik cache). Als je al op CM zit, dan hoeft dat niet persé (maar kan geen kwaad).

Just my 0,02$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Sandrioni schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:15:
[...]

Nee hoor, je moet dan wél ff de wipe-cyclus door (factory reset, wipe cache, wipe dalvik cache). Als je al op CM zit, dan hoeft dat niet persé (maar kan geen kwaad).

Just my 0,02$
Idd tijdperk persé CM is niet meer nodig Full wipe is alles om van verschillende bases roms te switchen.

CM10 is nu op "memory leak" na, waar je overigens geen barst van merkt, behoorlijk klaar.
Ook onder de indruk van Abyss 1.7. Al met al dik tevreden weer :9~

[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 30-07-2012 10:52 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 22:14
Ik ben nog steeds bezig met het zoeken naar een goede ROM.

Er zijn genoeg snelle en stabiele roms te vinden voor de GS3, al verschillen ze onderling iets in bepaalde functionaliteit..

Het gene waar ik op zoek naar ben is een ROM die volledig te customizen is qua looks.. Hier is voor een groot gedeelte ook de gebruikte launcher voor verantwoordelijk, maar menu's, statusbalk en lockscreen zijn toch nog altijd afhankelijk van de gebruikte ROM.

Nou zijn er geloof ik 2 ROMS welke te "themen" zijn.. MIUI en CyanogenMod.. Echter zijn de nieuwste versies van deze ROMS hier nog niet helemaal geschikt.

MIUI ziet er opzich heel mooi uit van zichzelf alleen heb ik toch wat problemen met deze ROM. Graag wil ik CyanogenMOD proberen, en hier zelf wat functionaliteit aan toevoegen die het mist.. (bijvoorbeeld herstart opties en wanneer je de home knop ingedrukt houdt je met één druk alle apps kunt sluiten) CM heeft namelijk een Theme Chooser maar ik geleef dat versie 10 obv jellybean deze nog niet heeft..

Kan iemand dat bevestigen? En weet iemand of er alternatieve ROMS zijn welke wellicht aan mijn eissen voldoen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zelf vind ik MIUI kak. Mijn mening en smaak, natuurlijk, maar ik kan er niet mee om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Amanoo schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:43:
Zelf vind ik MIUI kak. Mijn mening en smaak, natuurlijk, maar ik kan er niet mee om gaan.
MIUI is zeker niet kak, uitstekende rom en helemaal te customizen niet jouw smaak en niet mee om kunnen gaan, dat staat er los van :+
powermarcel10 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:00:
Ik ben nog steeds bezig met het zoeken naar een goede ROM.

Er zijn genoeg snelle en stabiele roms te vinden voor de GS3, al verschillen ze onderling iets in bepaalde functionaliteit..

Het gene waar ik op zoek naar ben is een ROM die volledig te customizen is qua looks.. Hier is voor een groot gedeelte ook de gebruikte launcher voor verantwoordelijk, maar menu's, statusbalk en lockscreen zijn toch nog altijd afhankelijk van de gebruikte ROM.

Nou zijn er geloof ik 2 ROMS welke te "themen" zijn.. MIUI en CyanogenMod.. Echter zijn de nieuwste versies van deze ROMS hier nog niet helemaal geschikt.

MIUI ziet er opzich heel mooi uit van zichzelf alleen heb ik toch wat problemen met deze ROM. Graag wil ik CyanogenMOD proberen, en hier zelf wat functionaliteit aan toevoegen die het mist.. (bijvoorbeeld herstart opties en wanneer je de home knop ingedrukt houdt je met één druk alle apps kunt sluiten) CM heeft namelijk een Theme Chooser maar ik geleef dat versie 10 obv jellybean deze nog niet heeft..

Kan iemand dat bevestigen? En weet iemand of er alternatieve ROMS zijn welke wellicht aan mijn eissen voldoen? :)
Niet!!..alles wat jij zoekt in éen rom bestaat (nog) niet. :D Herstart optie in CM10 bedoel je reboot?
Wat jij verder mist is te verwaarlozen. Even swipen nu in CM10 en de apps zijn closed. Zie het probleem niet >:) of FMR Memory cleaner gebruiken daar heb je de 1click cleaner/closer een pré op elke rom overigens.

Functionaliteit is verder compleet en fenomenaal. Een complete rom van 155Mb, clean en smooth. Als je het scriptje van Abyss aanpast zeer, zeer goede battery-use. -100 UV, Headphone op volume 62 i.c.m. Power Amp is :9~
Verder als je Apex launcher neemt zijn er volop themes..
Perfectie kan soms zo sim-pel zijn.

]

[ Voor 74% gewijzigd door silitek op 30-07-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik moet toegeven, het is een flinke prestatie om MIUI te laten schokken. Hij is waarschijnlijk nog vloeiender dan CyanogenMod. CM ligt mij beter, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Even over MIUI, voor versie V4 wordt dit gezegt:

"since MIUIv4 has no full theme support, only ICONS, LOCKSCREEN & WALLPAPER are working"

Oftewel, hij is nog niet volledig te cusomizen.. Alleen icons en de standaard dingen..

Ik wil ook best CM10 gebruiken.. Voor reboot opties bedoel ik; "Reboot to recovwery, reboot to download mode etc." en voor die optie dat je je apps in één keer kunt sluiten zullen ook voor CM10 wel opties zijn inderdaad.. Ik vind die ROMS opzich allemaal wel prima.. Allemaal wel snel, prima batterij duur, etc.. Het gaat mij er nu om dat ik de boel eens een beetje naar eigen smaak kan inrichten.. Dat kan (schijnbaar) nog niet met MIUI V4, en ook niet met CM10 omdat de theme chooser hiervoor nog niet geschikt is..

Heeft iemand dit kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
silitek schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:50:
[...]

MIUI is zeker niet kak, uitstekende rom en helemaal te customizen niet jouw smaak en niet mee om kunnen gaan, dat staat er los van :+

[...]

Niet!!..alles wat jij zoekt in éen rom bestaat (nog) niet. :D Herstart optie in CM10 bedoel je reboot?
Wat jij verder mist is te verwaarlozen. Even swipen nu in CM10 en de apps zijn closed. Zie het probleem niet >:) of FMR Memory cleaner gebruiken daar heb je de 1click cleaner/closer een pré op elke rom overigens.

Functionaliteit is verder compleet en fenomenaal. Een complete rom van 155Mb, clean en smooth. Als je het scriptje van Abyss aanpast zeer, zeer goede battery-use. -100 UV, Headphone op volume 62 i.c.m. Power Amp is :9~
Verder als je Apex launcher neemt zijn er volop themes..
Perfectie kan soms zo sim-pel zijn.

]
Welk scriptje van Abyss kan je aanpassen voor UV? Op de site van Abyss vind ik het wat onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
powermarcel10 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:40:
Even over MIUI, voor versie V4 wordt dit gezegt:

"since MIUIv4 has no full theme support, only ICONS, LOCKSCREEN & WALLPAPER are working"

Oftewel, hij is nog niet volledig te cusomizen.. Alleen icons en de standaard dingen..

Ik wil ook best CM10 gebruiken.. Voor reboot opties bedoel ik; "Reboot to recovwery, reboot to download mode etc." en voor die optie dat je je apps in één keer kunt sluiten zullen ook voor CM10 wel opties zijn inderdaad.. Ik vind die ROMS opzich allemaal wel prima.. Allemaal wel snel, prima batterij duur, etc.. Het gaat mij er nu om dat ik de boel eens een beetje naar eigen smaak kan inrichten.. Dat kan (schijnbaar) nog niet met MIUI V4, en ook niet met CM10 omdat de theme chooser hiervoor nog niet geschikt is..

Heeft iemand dit kunnen testen?
Jawel hoor er zijn een aantal Full themed V4 themes in omloop die volledig te customizen zijn.

Dialer. contact, notificatiebar, fonts ect ik heb de themes al een keer gepost.
Voor CM10 zijn hier alle themes beschikbaar het zijn er 71 THEMES pay & Free..

O en hoezo geen reboot in>>> optie's niet in CM10 :+

Edit: CM10 themes werken gewoon, dus dat is ook duidelijk. Even "uber Jelly" geprobeerd en voila"

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/dbmydk.png Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/24v8ghu.png

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 30-07-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Jay_Snake schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:05:
[...]

Welk scriptje van Abyss kan je aanpassen voor UV? Op de site van Abyss vind ik het wat onduidelijk.
Als je de kernel bezit eerst in CWM de script install. Daarna reboot en met Root Explorer de script zoeken in system>ect>init.d>S90abyss Openen met Text editor en de waardes verranderen. Opslaan en Reboot.
Script maakt auto een backup origineel als bak.
:)

Edit: UV waardes staan in de script standaard op:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/i1d2iu.png

Je kunt daar nog -50/-100 van af snoepen voornog meer battery-save EIGEN RISICO!!..
Aan te raden is een paar dagen standaard scriptje draaien om vervolgens te OC/UVen ;)

Edit Headphone volume kun je naar 62 zetten..zit geen gevaar in ;)

[ Voor 26% gewijzigd door silitek op 30-07-2012 13:53 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Here you go!. Full themed CM10 op Temasek V7..kobalt.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/imi4c4.png Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/s49b8k.png

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2zp5lhs.png Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2n9dydu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Ziet er zeer indrukwekkend uit. zijn die iconen ook al aanwezig in de theme's?
Is namelijk mooier dan al die standaard iconen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Lucky1965 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:16:
Ziet er zeer indrukwekkend uit. zijn die iconen ook al aanwezig in de theme's?
Is namelijk mooier dan al die standaard iconen.
Alles inclusief.....full HD themed ;) Oogverblindend mooi op de SIII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ow nice boys! Dacht dat dit nog niet mogeliojk was voor CM10.. Je leest ook overal zoveel verschillende berichten!

Ik zal me er vanavond weer eens in verdiepen.. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Zelf kom ik van een S2 waarop ik Hydrog3n ICS-rom gebruikte icm een Netchip-kernel. Ik was bijzonder gecharmeerd van deze combinatie. Snel, uitstekende accuduur en alles werkte.

@Netchip, leuk dat je deze topic leest. Ik ben benieuwd naar je werk mbt de S3!

Hoewel Touchwiz out of the box prima volstaat voor veel mensen, was ik toch op zoek naar meer aanpassingsmogelijkheden / verwijderen van onnodige Samsung apps. Mijn eerste probeersel was RGUI v3.

Ik wilde Miui een kans geven, want op m'n S2 zorgde een versie van MIUI voor veel vastlopers. Op de S3 was dat wel degelijk anders. Ik vond het een stabiele rom. Middels thema's kan je de look and feel van je telefoon volledig aanpassen. Kijk bijvoorbeeld naar het 'Jeans'-thema en dan met name naar de lockscreen. Middels ritsjes kan je je telefoon unlocken. Erg fraai. Verder was de geluidskwaliteit van de standaard MIUI mp3speler van bijzonder goede kwaliteit. Ik heb met N7 player of Playerpro de geluidskwaliteit niet kunnen benaderen. Verder werkte bluetooth ook prima. Tenslotte was ik erg blij met de 'native' Samsung videoplayer.

Helaas was ik minder blij met de circa 30+% drain in de nacht. Dit werd iets minder met de Siyah v. 1.4 (?) kernel. Verder had ik het idee dat de tel niet sneller aanvoelde als mijn S2. Het zag er vooral anders uit. Daarnaast merkte ik dat ik wel behoefte had aan een app drawer. Uiteindelijk heb ik de rom geswitcht, want ik had filmpjes gezien van de 'buttery' look van Jelly Bean. Aangezien ik meerdere reacties las over Temasek, heb ik besloten om V5 erop te zetten die nu een paar dagen draait.

NB: ik heb geen eerdere MIUI versie op m'n S3 gehad. Door het doorlopen van de wipe stappen (eerder gepost in deze topic) is het prima gelukt om Temasek erop te zetten. Even apps terugzetten met Titanium (I don't care 'bout text messages) en binnen 10 min is je toestel weer voorzien van de bekende apps met de daarbij behorende instellingen.

Ervaringen? In combinatie met Abyss 1.6.5 vind ik het geheel (al) bijzonder smooth aanvoelen! Hier krijg ik echt het idee dat het potentieel van de S3 beter benut wordt. Ik heb in het begin gewoon nutteloos door de schermen lopen scrollen om mij te verbazen over de feel. Google Now vind ik veel minder goed werken dan in voorbeeldfilmpjes op Youtube, zowel in het Nederlands als in het Engels.

In combinatie met Nova launcher, vind ik het toestel zelfs TE snel als je de launchersettings op de hoogste stand zet. Let op: je kunt de snelheid instellen in Nova. Ik vind zelf de 'Nova speedsetting' het fijnst werken.

Over het algemeen zet ik kleine bestanden (t/m zo'n 20mb) over van m'n Mac naar de S3 via bluetooth. Ik zie het gewoon niet zitten om steeds de usbkabel te gebruiken, waarbij het toestel wordt opgeladen, terwijl dat mijns inziens totaal niet nodig is. Bijvoorbeeld resterend capaciteit van 80%. Al die afzonderlijke keren dat het toestel kortstondig wordt opladen, lijkt mij niet bevorderlijk voor de accu.

Iemand een idee hoe je usbcharging kan uitschakelen?

Helaas krijg ik bluetooth filetransfer niet werkend. Dus nu upload ik kleine bestanden maar via Dropbox... Nee, ik ben inderdaad geen fan van usbcharging. Verder heb ik wederom zo'n 30% drain in de nacht.

Een voorbeeld van het meest recente batterijverbruik (as we speak):
Accu 44%
Actief: 19 u en 8 min.
Android bestsys: 44%
wi-fi: 14%
Scherm: (slechts) 45m 3s.

Ik zie dat 'battery-monitor', 'alarm_rtc', 'wlan_rx_wake' en nog een paar hier de boosdoener voor zijn. Watchdog gaf aan dat FB zich 'misdroeg' dus die heb ik er meteen afgegooid. En tja bij Cpyspy lees ik af welke clockspeeds het meest gebruikt zijn. Total State time: 21:55 en deep sleep: 15:41 (71%).

Wat moet ik met die info die ik verkrijg uit Betterbatterystats? Iemand tips hoe ik de drain kan reduceren?

Helaas bevat Temasek 5 geen native Samsung videoplayer. Ik heb Vplayer geprobeerd, maar vond deze echt gaar. Van een simpele avi liep het geluid iets achter en bij hardware acceleration liep deze flink out of sync. Mkv's niet bepaald beter, integendeel. Uiteindelijk vind ik VLC beta veel beter werken. Het is nog geen native player (vooral de kleurtoon op koel leverde beter beeld). Maar geluid is gewoon 'n sync.

Ik zal straks V7 proberen van Temasek icm Abyss 1.7. Graag wil ik ook dock iconen aanpassen middels (een) thema('s). Het viel mij op dat Apex geïntegreerd leek te zijn, maar kon de launchersettings niet terugvinden (bv grid instellen e.d.).

Moet ik dan de pro versie van Apex installeren voor deze functies?

And last but certainly not least: Hoe krijg ik de native Samsung videoplayer werkend op de rom van Temasek??

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

ik heb nu Temasek met Abyss kernel. Ligt het nu aan mij of is NFC nog niet werkend hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Amanoo schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:43:
ik heb nu Temasek met Abyss kernel. Ligt het nu aan mij of is NFC nog niet werkend hierop?
Zou moeten werken..is hij wel actief?

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2l9z6a.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
wilmundo schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:02:
Zelf kom ik van een S2 waarop ik Hydrog3n ICS-rom gebruikte icm een Netchip-kernel. Ik was bijzonder gecharmeerd van deze combinatie. Snel, uitstekende accuduur en alles werkte.

**Verhaal***

Ik zal straks V7 proberen van Temasek icm Abyss 1.7. Graag wil ik ook dock iconen aanpassen middels (een) thema('s). Het viel mij op dat Apex geïntegreerd leek te zijn, maar kon de launchersettings niet terugvinden (bv grid instellen e.d.).

Moet ik dan de pro versie van Apex installeren voor deze functies?

And last but certainly not least: Hoe krijg ik de native Samsung videoplayer werkend op de rom van Temasek??
Native Samsung player kan niet op CM10 The framework is different. >:)
Apex kun je met de free versie icons verranderen geen pro voor nodig of complete themes
USB charge is niet uit te schakelen. Batterij, check "deep sleep" CPU spy..
Verlies Idle 3% overnight is wel eens anders geweest. 30% was meer regel dan uitzondering.
Reduceren van battery-drain/use UV..OC heeft niet zoveel zin.

BTW VPlayer werkt briljant op V7 trouwens op V5 ook. Daar ligt het niet aan. :)
BlueTooth data overdracht even getest..werkt idd niet.

[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 30-07-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

silitek schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:14:
[...]

Zou moeten werken..is hij wel actief?

[afbeelding]
Vlug diezelfde app gedownload. Mijn PID is 2604, Used Memory [RSS] is 27,1 MB, maar verder oogt alles hetzelfde als bij jou. Vinkje staat ook gewoon aan bij opties. Heb je al eens geprobeerd ook daadwerkelijk een tag te scannen? Bij mij wil het niet. Wilde op een vorige ROM wel, dus het moet softwarematig zijn.

EDIT: ik moet vlug even mijn batterij opladen. Ik heb er twee, misschien dat in de tweede batterij de NFC chip het niet doet. Ik meen dat die in de batterij gebouwd zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Amanoo op 30-07-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Amanoo schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:46:
[...]

Vlug diezelfde app gedownload. Mijn PID is 2604, Used Memory [RSS] is 27,1 MB, maar verder oogt alles hetzelfde als bij jou. Vinkje staat ook gewoon aan bij opties. Heb je al eens geprobeerd ook daadwerkelijk een tag te scannen? Bij mij wil het niet. Wilde op een vorige ROM wel, dus het moet softwarematig zijn.

EDIT: ik moet vlug even mijn batterij opladen. Ik heb er twee, misschien dat in de tweede batterij de NFC chip het niet doet. Ik meen dat die in de batterij gebouwd zit.
Laat maar weten. Zelf nog niet getest... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Zo, ben thuis.. Pizaatje erin en prutsen maar! :p

Niet om lui te doen verder hoor, maar kan iemand me alsjeblieft een linkje posten naar de nieuwste versie van CM10 voor de GS3? (Nederlandse versie mogelijk BTW?) Op de site van CyanogenMod onder het Galaxy SIII gedeelte vind ik alleen een build van 19 juli..En dat is een versie van CM9..

[ Voor 6% gewijzigd door powermarcel10 op 30-07-2012 19:15 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.