• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Heb 4.1.2 erop gezet. Zie geen meerwaarde van de multiwindow. Nu even paar dagen kijken hoe het met de batterij/smoothness/etc gaat..

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Ik draai nu Ultimate Rom, maar ervaar dat ik sommige meldingen niet meer krijg. Hotmail pushed geen mails meer door en whatsapp trilt niet meer. Bij anderen ook, of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Jeroen04 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 00:58:
[...]

Thanks voor de tip! Draai 'm nu ook en ziet er erg goed uit. Echter heb ik al wel een paar keer een vastloper gehad. Vooral de camera en gallerij app werken niet zoals het moet. Is dit bij jou ook het geval, of doe ik iets mis?
Beetje laat maar nee, heb ik geen last van.
Ik gebruik de Note 2 camera en galerij.

Ik krijg ook gewoon alle push meldingen, whatsapp, facebook messenger, gmail etc.
Heb je een full wipe gedaan? Ik heb de data wipe in de aroma installer gebruikt, niet die ook je interne geheugen formateert.
Die wiped je data, system, cache en dalvik cache.

Enige bug die ik heb gevonden is met m'n carkit.
Als ik een tijdje ontkoppeld ben geweest koppelen ze niet meer, als ik dan de carkit aan/uit zet crashed m'n toestel. Als ik m'n bluetooth op m'n telefoon aan/uit zet werkt alles weer prima.
Maar dat koppel probleem is volgens mij iets met Android zelf, had hier met de S2 op Android 2.3.3 en een andere carkit ook al last van alleen dan zonder het crashen van m'n telefoon.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Radiance schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:25:
[...]

Beetje laat maar nee, heb ik geen last van.
Ik gebruik de Note 2 camera en galerij.

Ik krijg ook gewoon alle push meldingen, whatsapp, facebook messenger, gmail etc.
Heb je een full wipe gedaan? Ik heb de data wipe in de aroma installer gebruikt, niet die ook je interne geheugen formateert.
Die wiped je data, system, cache en dalvik cache.

Enige bug die ik heb gevonden is met m'n carkit.
Als ik een tijdje ontkoppeld ben geweest koppelen ze niet meer, als ik dan de carkit aan/uit zet crashed m'n toestel. Als ik m'n bluetooth op m'n telefoon aan/uit zet werkt alles weer prima.
Maar dat koppel probleem is volgens mij iets met Android zelf, had hier met de S2 op Android 2.3.3 en een andere carkit ook al last van alleen dan zonder het crashen van m'n telefoon.
Ik heb zelf ook de full wipe gedaan die in de aroma installer zat. Dit leek mij ook meer dan voldoende, maar blijkbaar kan ik het beter zelf handmatig nog een keer doen? Het gebeurde me eerder wel vaker met wisselen van ROM's dat sommige notificaties het meer deden. Bijvoorbeeld de VI app. Als ik die backup en terugzet in de nieuwe ROM doet de notificatie het niet meer. Daarom is dat één van de weinige apps die ik alsnog later installeer. Maar om dat nou ook al met Whatsapp, Hotmail etc te doen lijkt me een beetje vreemd. Dan heb ik niks aan een Titanium Backup Pro app... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorisM
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-01 13:28
Ik draai nu een aantal weken, wellicht een maand CM10. Maar heb toch wat klachten.
- Gaat zo nu en dan random uit
- Kan vaak niet connecten met de Camera
- Vaak laggy, was aan het uploaden naar Google Drive, muziek haperde omdat hij het niet aan kon. En met overgangen naar schermen vaak niet erg smooth.
- Ook typen met swiftkey lijkt erg laggy te gaan.
- Batterij lijkt sneller te gaan dan met de stock ROM.

Vraag me af of de laatste twee zouden kunnen komen door een grote hoeveelheid widgets en Nova Launcher?
Zo niet, als het dus inderdaad het geval is dat het door CM10 komt zou ik graag ik andere erop willen zetten.

Ik zat te denken aan Omega. Ik vroeg me af wat de verschillen precies zijn in gebruik en features? Ik zou graag van Nova af willen, maar wil ook mijn icons veranderen, dit kan niet met Trebuchet, zo ver ik weet.

[ Voor 3% gewijzigd door YorisM op 16-11-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Jeroen04 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:38:
[...]

Ik heb zelf ook de full wipe gedaan die in de aroma installer zat. Dit leek mij ook meer dan voldoende, maar blijkbaar kan ik het beter zelf handmatig nog een keer doen? Het gebeurde me eerder wel vaker met wisselen van ROM's dat sommige notificaties het meer deden. Bijvoorbeeld de VI app. Als ik die backup en terugzet in de nieuwe ROM doet de notificatie het niet meer. Daarom is dat één van de weinige apps die ik alsnog later installeer. Maar om dat nou ook al met Whatsapp, Hotmail etc te doen lijkt me een beetje vreemd. Dan heb ik niks aan een Titanium Backup Pro app... :?
Heb daar ook wel vaker last van gehad met andere roms en in de apps de melding aan en uit zetten hielp soms wel eens of na een aantal reboots loste het probleem zichzelf op.

Ik heb alleen de wipe in Aroma gebruikt deze keer btw.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
remcoXP schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:34:
iemand ervaring met de siyah kernel en dual boot.
ik wel: werkt goed met foxhound en omega.

maar ik zou graag foxhound en cm10 draaien.
maar heb nu drie versies geprobeerd en geen 1 start. terwijl siyah dit wel moet kunnen.

iemand tips? want zou graag cm10 weer testen (al een keer gedaan maar toendertijd werkte er veel dingen nog niet lekker) en ben nu wel benieuwd hoe ver ze zijn.
Ik draai hier HyperLight (Samsung based) en CM10 naast elkaar met behulp van Siyah 1.7rc1. Geen enkel probleem. Ik maak eerst een kloon van Hyperlight naar een tweede ROM, vervolgens installeer ik CM10 (temasek build 83 of iets dergelijks) als primary ROM en tot slot swap ik ze terwijl ik nog in recovery zit. CM10 is voor mij meer test en dus secondary en HyperLight een daily driver. Zou imho moeten werken met elke Samsung ROM. Edit: verder Siyah kernel natuurlijk niet in CM10 installeren.
Radiance schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:04:
[...]

Heb daar ook wel vaker last van gehad met andere roms en in de apps de melding aan en uit zetten hielp soms wel eens of na een aantal reboots loste het probleem zichzelf op.

Ik heb alleen de wipe in Aroma gebruikt deze keer btw.
Gebruik de wipe in de recovery, ik heb al verschillende Aroma installers gezien (eerlijk gezegd ook een aantal van mijn versies) waarbij de wipe in Aroma gewoon niet goed werkt.

[ Voor 33% gewijzigd door Taigu op 17-11-2012 11:16 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
^^ gebruik voor te cleaning "Root Cleaner" efficiënt app-je en beter dan Aroma cleaner.

Een aanrader dus!

:)

[ Voor 43% gewijzigd door silitek op 17-11-2012 11:13 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik draai sinds deze week op Slimbean 2.9. Fijne simpele en snelle rom :)

Wel de Holo launcher ingeruild voor Nova en nog waat dingetjes eruit gehaald/vervangen maar tot nu toe bevalt het wel. Voelt een stuk minder bloated dan de Android HD Revolution met alle Samsung meuk er op. Alleen al de ROM grootte moest ik om lachen, geloof dat dat 750 tegenover 95mb ofzo was :p

Enige nadeel vind ik de AOSP camera app. Nu maar vervangen door de stock 4.2 stock camera en die is doenbaar maar de Samsung camera van de Note II vond ik veel fijner werken.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:41
Is het eigenlijk nog steeds mogelijk om met deze methode CM10 op een stock GS3 te zetten?
Ik had ergens gelezen dat je eerst naar ICS moest gaan en dan pas de CM10 flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Ik ben net maar weer terug gegaan naar (de laatste) Omega ROM. Alles weer ingesteld zoals ik dat wil en uiteindelijk 15 toggle buttons geflashed via CMW, echter krijg ik nu continu de melding dat het systeem-ui is gestopt. Mag ik nu weer opnieuw beginnen met flashen, of is dit makkelijk ongedaan te maken? En hoe werkt het dan wél?

Edit: Omega opnieuw flashen is natuurlijk geen probleem, zonder te wipen staat alles nog zoals het was. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Edzeau op 18-11-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:47
Jeroen04 schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:41:
Ik ben net maar weer terug gegaan naar (de laatste) Omega ROM. Alles weer ingesteld zoals ik dat wil en uiteindelijk 15 toggle buttons geflashed via CMW, echter krijg ik nu continu de melding dat het systeem-ui is gestopt. Mag ik nu weer opnieuw beginnen met flashen, of is dit makkelijk ongedaan te maken? En hoe werkt het dan wél?

Edit: Omega opnieuw flashen is natuurlijk geen probleem, zonder te wipen staat alles nog zoals het was. :)
Volgens mij zijn de 15-toggles switch nog niet compatible met laatste nieuwe Omega (nieuwe base Samsung ROM 4.1.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Laatst online: 18-09 08:48
Razer schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:03:
[...]

Volgens mij zijn de 15-toggles switch nog niet compatible met laatste nieuwe Omega (nieuwe base Samsung ROM 4.1.2)
Zou wel moeten volgens mij er is een nieuwe tread voor 4.1.2 aangemaakt. Ik ga hem zo proberen.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
15 Toggles doet het onder 4.1.2. Vandaag lekker bezig, Hyperlight 1.3.1 is klaar met XXDLJ5 base en bijna 40 optionele samsung apps. Verder 1.4 beta uitgebracht, een gestripte 4.1.2 ROM (234MB): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1905676 (met 15 toggles). Feedback welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door Taigu op 19-11-2012 12:26 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:18
Razer schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:03:
[...]

Ondertussen zijn er al een paar die wel werken en v33.2 wordt ondertussen getest waar dit in zit.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede custom rom voor mijn S3. Ik weet alleen niet welke ik moet hebben want er zijn er best veel.

Ik zoek een goede stabiele rom van android 4.1.1 of hoger, zo clean mogelijk (wel met Google apps) en waarbij je ook toggles hebt voor wifi en BT in de notification balk. Heeft iemand een tip welke ik moet gebruiken?

Over CM10 heb ik niet veel postiefs gelezen, deze wilde ik in eerste instantie proberen omdat mijn vorige toestellen ook CM draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
EnigmaNL schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:09:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede custom rom voor mijn S3. Ik weet alleen niet welke ik moet hebben want er zijn er best veel.

Ik zoek een goede stabiele rom van android 4.1.1 of hoger, zo clean mogelijk (wel met Google apps) en waarbij je ook toggles hebt voor wifi en BT in de notification balk. Heeft iemand een tip welke ik moet gebruiken?

Over CM10 heb ik niet veel postiefs gelezen, deze wilde ik in eerste instantie proberen omdat mijn vorige toestellen ook CM draaide.
Is echt wel heel erg persoonlijk, zelf ben ik fan van Omega roms.
Redelijk stock, maar dat valt zelf aan te passen met bv Titanium Backup.
Draait in ieder geval als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Rhodan schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:18:
[...]

Is echt wel heel erg persoonlijk, zelf ben ik fan van Omega roms.
Redelijk stock, maar dat valt zelf aan te passen met bv Titanium Backup.
Draait in ieder geval als een zonnetje.
Bedoel je deze? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1663656

Die heb ik ook al gezien maar de look van die UI vind ik niet mooi, of is dat anders in te stellen? De icoontjes bijvoorbeeld, die zou ik liever stock willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Laatst online: 18-09 08:48
EnigmaNL schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:22:
[...]

Bedoel je deze? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1663656

Die heb ik ook al gezien maar de look van die UI vind ik niet mooi, of is dat anders in te stellen? De icoontjes bijvoorbeeld, die zou ik liever stock willen hebben.
Ja dat is een beetje verwarrend. Het plaatje is met ICS thema. Standaard heb je de gewone toggles en zijn er minimale aanpassingen. Batterij is bijvoorbeeld een groene cirkel.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 19-09 23:00
Ik heb daarnet CF-Auto-root op mijn stock-jb gezet, maar nu is mijn Play-store stuk :(
Er waren enkele updates beschikbaar, maar kan niks meer installeren, krijg steeds 'Error retrieving information from server'

Heb maar een hard reset gedaan (was ik toch van plan, root wou ik hebben om Titanium te kunnen draaien).
Maar dat heeft niet echt iets geholpen. Na de setup-wizard is hij begonnen met een 20-tal apps te installeren, maar nu krijg ik terug dezelfde error :(

Ga nu maar de stock-rom van sammobile halen en die er via Odin eens over zetten. :/

[edit]
Zo, stock-rom erover geflashed, terug opgestart en updates komen nu gewoon wel binnen.

Die cf-auto-root had dus wel degelijk iets kapot gemaakt hier... :/

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 19-11-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Omega 33.2 is echt een aanrader, Pop-up browser en de splitscreen functie ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
melvinnie schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:15:
Omega 33.2 is echt een aanrader, Pop-up browser en de splitscreen functie ingebakken.
Hij is weer heel mooi, maar er zijn wel problemen met GPS,heb er zelf ook last van.
Tot nu toe, nog geen echte fix voor gevonden en heb ook nog niet echt zin in een custom kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
Rhodan schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:47:
[...]

Hij is weer heel mooi, maar er zijn wel problemen met GPS,heb er zelf ook last van.
Tot nu toe, nog geen echte fix voor gevonden en heb ook nog niet echt zin in een custom kernel.
Misschien dit even proberen?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Die al geprobeerd, vandaag ga ik kijken hoe het werkt als mobile data uitstaat.
Volgens sommige zou dit kunnen werken, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
melvinnie schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:15:
Ik denk dat ik die maar eens ga proberen. Hoe is het batterijverbruik bij deze rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Op dit moment draait die al 17U,
35M en 40S met 65%. Hij heeft deze nacht zeker 8 uur stand-by gestaan en verder regelmatig Facebook, Tweakers en Nu.nl + een online webbrowser game gecheckt en muziek geluisterd etc. Aardig goed dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
melvinnie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:54:
Op dit moment draait die al 17U,
35M en 40S met 65%. Hij heeft deze nacht zeker 8 uur stand-by gestaan en verder regelmatig Facebook, Tweakers en Nu.nl + een online webbrowser game gecheckt en muziek geluisterd etc. Aardig goed dus!
Klinkt een heel stuk beter dan de stock rom! Ik zit na 4u 32m op 85%. Amper scherm aan gehad en android-systeem gebruikt in zijn eentje al 24%.

Vanavond even die Omega rom proberen. Moet me wel opnieuw verdiepen in hoe dat allemaal gaat, het is al een tijd geleden dat ik voor het laatst een andere rom op een smartphone gezet heb.

Weet iemand trouwens een goede methode om game saves over te zetten? Titanium backup werkt niet op een niet geroot toestel.

Edit: Ik zit nu een tijdje te lezen maar zie door de bomen het bos niet meer. Het ene topic praat over flashen met CF-root en de andere over ODIN met CWM. CWM zou niet goed zijn omdat je daarmee flash counter en OTA problemen kunt krijgen. Wat is nu de makkelijkste manier om Omega op mijn S3 te krijgen?

[ Voor 23% gewijzigd door EnigmaNL op 21-11-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Als ik het goed heb kun je rooten zonder al je gamesaves kwijt te raken.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, eerst rooten en dan titanium backup :)

[ Voor 52% gewijzigd door EnigmaNL op 21-11-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Die backup kun je maken nadat je root hebt verkregen toch.
-edit- inderdaad :)
En maak je geen zorgen over de flash counter, die kun je resetten met "triangle away"
Ik weet niet of het wat is, heb snel even wat gegoogeld, maar kijk eens hier:
http://www.cursed4eva.com/root_galaxy_s3/

[ Voor 76% gewijzigd door Vmu op 21-11-2012 13:12 ]

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorisM
Heb zojuist omega 33.2 erop geflashed. Maar ik vind alles er niet zo mooi uitzien, waar kan ik alle customization dingen vinden? ik zag in een tutorial een app met omega installer, maar deze kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
YorisM schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:33:
Heb zojuist omega 33.2 erop geflashed. Maar ik vind alles er niet zo mooi uitzien, waar kan ik alle customization dingen vinden? ik zag in een tutorial een app met omega installer, maar deze kan ik niet vinden.
Dit krijg je als je gaat flashen in cwm... Hoe heb je het geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorisM
Ja via CWM en dan default installation. Ga nu kijken of het met andere settings niet zo is. Hoe zou ik via ondin moeten flashen - waar kan ik een .tar bestand van deze rom vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Ik heb nu Omega 33.2 geïnstalleerd via CWM. Heb alles gewiped (cache en dalvik cache etc.) maar als ik nu probeer om het weer in te schakelen in het vergrendelscherm loopt instellingen vast. Iemand een idee?

• Rhodan
EnigmaNL schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:12:
Ik heb nu Omega 33.2 geïnstalleerd via CWM. Heb alles gewiped (cache en dalvik cache etc.) maar als ik nu probeer om het weer in te schakelen in het vergrendelscherm loopt instellingen vast. Iemand een idee?
Ook de formats gedaan in mounts en storage en dan met name format systems?
Als je even terug gaat in cwm en je wiped een keer extra Dalvik en cache en laat fixing permissions een keer draaien, hoe gaat die dan?

• EnigmaNL
Rhodan schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:20:
[...]

Ook de formats gedaan in mounts en storage en dan met name format systems?
Als je even terug gaat in cwm en je wiped een keer extra Dalvik en cache en laat fixing permissions een keer draaien, hoe gaat die dan?
Deze drie wipes heb ik gedaan:
-wipe data/factoy reset
-wipe cache partition
-wipe dalvik cache

Ik heb nu de dalvik cache nog maar eens gewiped en fix permissions gedaan (wat een hele tijd duurde) dus maar even kijken of dat werkt.

Edit: heeft helaas ook niet gewerkt. Als ik weer aantik in de opties voor het vergrendelscherm blijft hij hangen en na een paar seconde krijg ik de melding dat instellingen is gestopt. Wel jammer, vond weer in het vergrendelscherm altijd wel handig.

[ Voor 18% gewijzigd door EnigmaNL op 22-11-2012 08:44 ]

• Rhodan
EnigmaNL schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:42:
[...]

Deze drie wipes heb ik gedaan:
-wipe data/factoy reset
-wipe cache partition
-wipe dalvik cache

Ik heb nu de dalvik cache nog maar eens gewiped en fix permissions gedaan (wat een hele tijd duurde) dus maar even kijken of dat werkt.

Edit: heeft helaas ook niet gewerkt. Als ik weer aantik in de opties voor het vergrendelscherm blijft hij hangen en na een paar seconde krijg ik de melding dat instellingen is gestopt. Wel jammer, vond weer in het vergrendelscherm altijd wel handig.
Weet niet of je er zin in hebt of dat het zin heeft, maar nooit geschoten is altijd mis, nog een keer flashen en dan met een format system bij mounts en storage.
En kijken hoe die dan is.

• EnigmaNL
Rhodan schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:11:
[...]

Weet niet of je er zin in hebt of dat het zin heeft, maar nooit geschoten is altijd mis, nog een keer flashen en dan met een format system bij mounts en storage.
En kijken hoe die dan is.
Dat heb ik nu gedaan en de rom opnieuw geflashed. Vreemd genoeg staan alle apps die ik er weer op had gezet er nog steeds op, klopt dat?

Bij de nieuwe installatie heb ik ontdekt wat ik verkeerd gedaan heb. Ik heb hem de eerste keer geïnstalleerd zonder bloatware en er nooit aan gedacht dat sommige mensen dit als bloatware kunnen zien, de benodigde app was dus niet eens geïnstalleerd 8)7

Bedankt voor de hulp!

• Rhodan
EnigmaNL schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:24:
[...]

Dat heb ik nu gedaan en de rom opnieuw geflashed. Vreemd genoeg staan alle apps die ik er weer op had gezet er nog steeds op, klopt dat?

Bij de nieuwe installatie heb ik ontdekt wat ik verkeerd gedaan heb. Ik heb hem de eerste keer geïnstalleerd zonder bloatware en er nooit aan gedacht dat sommige mensen dit als bloatware kunnen zien, de benodigde app was dus niet eens geïnstalleerd 8)7

Bedankt voor de hulp!
Graag gedaan en ja dat klopt, als je format data doet, dan ben de apps kwijt.
Dus als je nog een keer een redelijk veilige no wipe wil doen, format system en wipe dalvik/cache.
Voor een fullwipe, format system, cache en data.

• EnigmaNL
Rhodan schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:02:
[...]

Graag gedaan en ja dat klopt, als je format data doet, dan ben de apps kwijt.
Dus als je nog een keer een redelijk veilige no wipe wil doen, format system en wipe dalvik/cache.
Voor een fullwipe, format system, cache en data.
Goede tip, bedankt :)

De rom bevalt tot nu toe goed, heb alleen niet het gevoel dat m'n batterij minder snel leeg gaat dan bij de stock rom. Moet nog even verder testen dus.

• Rhodan
EnigmaNL schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:51:
[...]

Goede tip, bedankt :)

De rom bevalt tot nu toe goed, heb alleen niet het gevoel dat m'n batterij minder snel leeg gaat dan bij de stock rom. Moet nog even verder testen dus.
Batterij moet nog wat "settlen" , meestal kan je dat na 2 tot 3 ladingen beter beoordelen.

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Ik zit nu op Omega rom 33.2 en heb sinds de 33 versie een zeer goede batterij duur. Beter dan stock of de vorige Omega's.
Ik heb ook eens zitten spelen met de "Wifi ingeschakeld laten in slaapstand" instelling. Op een verse Omega ROM zonder extra apps verlies ik op 8 uur tijd 40 % batterij indien dit op "Altijd" staat (en wifi dus ook ingeschakeld staat) en als ik deze instelling op "Nooit" zet dan verlies ik maar 18 procent op 8 uur :o

Als je dus genoeg mobiel data verkeer hebt kan je dit best op Nooit zetten (vind ik :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
croontje schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:04:
Ik zit nu op Omega rom 33.2 en heb sinds de 33 versie een zeer goede batterij duur. Beter dan stock of de vorige Omega's.
Ik heb ook eens zitten spelen met de "Wifi ingeschakeld laten in slaapstand" instelling. Op een verse Omega ROM zonder extra apps verlies ik op 8 uur tijd 40 % batterij indien dit op "Altijd" staat (en wifi dus ook ingeschakeld staat) en als ik deze instelling op "Nooit" zet dan verlies ik maar 18 procent op 8 uur :o

Als je dus genoeg mobiel data verkeer hebt kan je dit best op Nooit zetten (vind ik :) )
Wifi kan inderdaad een drainer zijn, maar bedoel je 18% in 8 uur standby?
Zoja, dan vind ik dat best veel.
Vannacht ook eens laten leggen en was 6% in 8 uur kwijt, wel wat meer dan in 4.1.1 roms, daar zat ik onder een 1/2% verlies per uur in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Rhodan schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:15:
[...]

Vannacht ook eens laten leggen en was 6% in 8 uur kwijt, wel wat meer dan in 4.1.1 roms, daar zat ik onder een 1/2% verlies per uur in standby.
Ik hoor dit soort getallen ook vaak voorbij komen, maar ik vraag me af hoe je zoiets bereikt. Zelf draai ik Omega v31, met Google+, FB, Twitter en Gmail gesyncd (push). Mobiele data altijd aan, en JuiceDefender voor het schakelen van de WiFi. 's Nachts verlies ik nog steeds zo'n 20% als ik niets doe. Undervolt -100mv, overclock tot 1500 Mhz., GPU undervolt -50mv 166-600 Mhz. Doe jij iets fundamenteel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
BvDorp schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:12:
[...]

Ik hoor dit soort getallen ook vaak voorbij komen, maar ik vraag me af hoe je zoiets bereikt. Zelf draai ik Omega v31, met Google+, FB, Twitter en Gmail gesyncd (push). Mobiele data altijd aan, en JuiceDefender voor het schakelen van de WiFi. 's Nachts verlies ik nog steeds zo'n 20% als ik niets doe. Undervolt -100mv, overclock tot 1500 Mhz., GPU undervolt -50mv 166-600 Mhz. Doe jij iets fundamenteel anders?
Doe zelf niet veel bijzonders hiervoor, ben alleen zuinig met bv apps installeren en wat instelling fine tunen.
Van juice defender hoor ik eigenlijk alleen maar negatieve dingen, kijk eens hoe het gaat als die eraf is.
Verder staat Gmail gepushed, maar mijn pop accounts niet, die check ik handmatig als ik tijd heb om die mails te lezen.
Google+ en twitter gebruik ik niet, maar FB staat er wel op met een check voor 1x in een uur.
Wifi staat op nooit voor in standby.
3G / mobile data staat gewoon aan.
Backup naar google staat uit en heb het een en ander gefreezed.
En kijk eens met betterbatterystats wie er aan je batterij snoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik wil vandaag op mn s3 voor de eerste keer een custom ROM installeren, maar heb nog geen ervaring hier mee. Ik zat te denken om Omega 33.2 te installeren. Ik heb hier verschillende dingen over gelezen, dus nu weet ik niet wat de beste optie is. Moet ik dit via Odin, of via CWR installeren. En als ik dit via CWR moet doen, moet ik dan een factory reset doen, of alles gewoon laten zoals het is en meteen met een installatie beginnen. En ik wil ook overclokken. Zit er al een kernel bij in waarmee ik kan overclokken, of moet ik die apart flashen via Odin?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Is er bij de omega-rom nog steeds geen ex-fat support? Kan het zo 1, 2, 3 niet via google vinden.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:00
Vmu schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:02:
Die backup kun je maken nadat je root hebt verkregen toch.
-edit- inderdaad :)
En maak je geen zorgen over de flash counter, die kun je resetten met "triangle away"
Ik weet niet of het wat is, heb snel even wat gegoogeld, maar kijk eens hier:
http://www.cursed4eva.com/root_galaxy_s3/
Net gelukt met deze website.

Was zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:40:
Hoi, ik wil vandaag op mn s3 voor de eerste keer een custom ROM installeren, maar heb nog geen ervaring hier mee. Ik zat te denken om Omega 33.2 te installeren. Ik heb hier verschillende dingen over gelezen, dus nu weet ik niet wat de beste optie is. Moet ik dit via Odin, of via CWR installeren. En als ik dit via CWR moet doen, moet ik dan een factory reset doen, of alles gewoon laten zoals het is en meteen met een installatie beginnen. En ik wil ook overclokken. Zit er al een kernel bij in waarmee ik kan overclokken, of moet ik die apart flashen via Odin?

Bvd
Omega 33.2 is een veilige en "work out of the box" rom. In CWM flashen en een full wipe idd..
Overclocken kan maar heeft geen nut...meer snelheid is relatief. Meer CPU Speed= meer warmte= terug clocken. Doet het toestel automatisch ;)

Dus Omega rommetje en Aroma install even op je gemak doornemen komt het goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:16

dbzfan

Nee.

Nas T schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:45:
Is er bij de omega-rom nog steeds geen ex-fat support? Kan het zo 1, 2, 3 niet via google vinden.
Sd card in ntfs formatteren en ntfssd app installeren? Werkt hier prima! Heb nu dus een 32 gb ntfs kaartje erin zitten die gewoon herkent wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
silitek schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:40:
[...]

Omega 33.2 is een veilige en "work out of the box" rom. In CWM flashen en een full wipe idd..
Overclocken kan maar heeft geen nut...meer snelheid is relatief. Meer CPU Speed= meer warmte= terug clocken. Doet het toestel automatisch ;)

Dus Omega rommetje en Aroma install even op je gemak doornemen komt het goed. ;)
Als dat zo is wat jij zegt....waarom zou samsung zelf dan de note 2 overclocken?...Die zou zich dan ook moeten terug clocken...zit tenslotte precies het zelfde in als onze SIII behalve dan dat ze meer RAM hebben?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
dbzfan schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 17:55:
[...]

Sd card in ntfs formatteren en ntfssd app installeren? Werkt hier prima! Heb nu dus een 32 gb ntfs kaartje erin zitten die gewoon herkent wordt..
Kan ik daarmee basishandelingen, zoals het kaartje gebruiken als massa-opslag, dan nog uitvoeren?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
dave1972 schreef op zondag 25 november 2012 @ 08:20:
[...]

Als dat zo is wat jij zegt....waarom zou samsung zelf dan de note 2 overclocken?...Die zou zich dan ook moeten terug clocken...zit tenslotte precies het zelfde in als onze SIII behalve dan dat ze meer RAM hebben?
Note II bezit een 1.6 Mhz speedcore idd..de CPU is variabel van 1.4 tot 1.6. In theorie kan onze ook op 1.6 draaien. Afhankelijk van cpu baksel is de performance individueel. Bij mij kakt de SIII op 1.6 in.
Overclock is leuk maar i.v.m. de warmte productie op een smartphone nutteloos. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorisM
Heeft er al iemand het nieuwe android 4.2 keyboard geflashed? Ik heb het geprobeerd, maar kan geen swype gebruiken met het Nederlandse woordenboek? Verder heb ik ook de nieuwe camera erop gezet, stuk beter! Leuke panorama/ streetview achtige opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:16

dbzfan

Nee.

Nas T schreef op zondag 25 november 2012 @ 09:05:
[...]

Kan ik daarmee basishandelingen, zoals het kaartje gebruiken als massa-opslag, dan nog uitvoeren?
Werkt prima hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:15
heerlijk, eindelijk een custom recovery erop geflashed met Odin, draai nu een 4.1.2 nightly van CM10. Ik was altijd een beetje bang om mn telefoon onder handen te nemen omdat ik daar dagelijks afhankelijk van ben. Tablet (acer a500) 2 maanden geleden geflashed.

weet iemand wanneer een stable uit komt van CM10? kan alleen maar roms vinden voor AT&T en al die andere Amerikaanse telco's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
mr.DJ95 schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:04:
weet iemand wanneer een stable uit komt van CM10? kan alleen maar roms vinden voor AT&T en al die andere Amerikaanse telco's.
Er is al een (zelfverklaarde) stabiele rom van cm10. Ik heb het binnen een minuut gevonden met Google, dus succes.
Hint: CM staat voor cyanogenmod.

[ Voor 27% gewijzigd door Nas T op 26-11-2012 05:39 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Nas T schreef op maandag 26 november 2012 @ 05:02:
[...]

Er is al een (zelfverklaarde) stabiele rom van cm10. Ik heb het binnen een minuut gevonden met Google, dus succes.
Hint: CM staat voor cyanogenmod.
Ik vind de CM10 M1 versie alleen nog voor de Galaxy S3 Sprint (d2spr) Galaxy S3 VZW (d2vzw) Galaxy S3 AT&T (d2att) Galaxy S3 TMO (d2tmo) en de Galaxy S3 US Cellular (d2usc). Dit zijn niet de goede roms om met mijn nederlandse s3 te flashen volgens mij.

vind net een internationale versie, alleen die loopt ver achter op de nightly's, mijn nightly lijkt voor alsnog lekker stable dus ik vind het zonde om dan naar (verouderde) stable te gaan.

Warning: Betreft Rom Noobie, tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1 betekent niet dat de rest niet stable is, gebruik het als een dagelijkse ROM en het draait gewoon
naar wens, voor ieder wat wils, ik build/flash elke dag zelf de ROM en heb nooit gezeur ;).

Heb hier (wederom) een handleiding gemaakt:
http://www.androidworld.n...installeren-op-i9300.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
silitek schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:24:
[...]

Note II bezit een 1.6 Mhz speedcore idd..de CPU is variabel van 1.4 tot 1.6. In theorie kan onze ook op 1.6 draaien. Afhankelijk van cpu baksel is de performance individueel. Bij mij kakt de SIII op 1.6 in.
Overclock is leuk maar i.v.m. de warmte productie op een smartphone nutteloos. ;)
Hmm moet zeggen dat ik altijd op 1.6 draai met de kernel van yank555....no probs at all :9 :P :+

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
dave1972 schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:44:
[...]

Hmm moet zeggen dat ik altijd op 1.6 draai met de kernel van yank555....no probs at all :9 :P :+
;) ..prima cpu-tje bezit je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:41
[b][message=39346192,noline]

Heb hier (wederom) een handleiding gemaakt:
http://www.androidworld.n...installeren-op-i9300.html
Zijn er eigenlijk voor-/nadelen in het flashen door Odin of via CWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je installeert nightlies sowieso in CWM. Het verschilt alleen hoe je de eerste keer CM10 installeert:

- Je root middels CFROOT en installeert de nieuwste nightly in CWM
- Je flasht meteen de (oude) .TAR file met nightly en zet er daarna in CWM de nieuwste nightly op

Ik geef voorkeur aan eerstgenoemde, maar je moet kijken wat je handig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
vanmiddag voor de gijn een video gemaakt hoe je een custom rom (paranoid android 2,54 en gapps) installeert. wil het vaker gaan doen, vind het leuk om te doen.

YouTube: How to install a custom rom on Galaxy S3 I9300 (dutch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beka01
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-01-2024
Afgelopen dagen een aantal roms geprobeerd maar nu werkt mijn touch screen niet meer.
Mijn S3 start wel gewoon op maar bij de taalkeuze werken alle toesten maar mijn touch screen niet.
Stock rom terugzetten biedt geen oplossing.

Ook al een post gedaan op xda developers forum, maar nog geen reacties. Heeft iemand hier ideeen?
Anders wordt het toch het repair center :?

[ Voor 6% gewijzigd door beka01 op 27-11-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Rhodan schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:15:
[...]

Ja gewoon 's nachts laten liggen. Ik heb hier thuis gewoon HSDPA verbinding, Wifi valt in standby uit. Google staat op push en verder heb ik al getest met of zonder andere apps maar dat maakt weinig verschil.
Omega 33.2, stock kernel

Ik lees soms nog verhalen over mensen met extreem goede batterijduur maar dat haal ik nooit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
beka01 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:53:
Afgelopen dagen een aantal roms geprobeerd maar nu werkt mijn touch screen niet meer.
Mijn S3 start wel gewoon op maar bij de taalkeuze werken alle toesten maar mijn touch screen niet.
Stock rom terugzetten biedt geen oplossing.

Ook al een post gedaan op xda developers forum, maar nog geen reacties. Heeft iemand hier ideeen?
Anders wordt het toch het repair center :?
Heb je toevallige touch recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beka01
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik neem aand dat je de CWM touch versie bedoeld om te kijken of het touch screen dan wel werkt.
Op dit moment heb ik die er nog niet op staan maar dat ga ik zeker proberen, goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
beka01 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:44:
Ik neem aand dat je de CWM touch versie bedoeld om te kijken of het touch screen dan wel werkt.
Op dit moment heb ik die er nog niet op staan maar dat ga ik zeker proberen, goede tip.
Zo kan je erachter komen of er iets niet goed is gegaan met flashen en dat het iets is puur in de rom / software of toch iets hardwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik heb Omega v33.2 op mijn S3 draaien. Als ik wat mods, zoals een groene batterijicoon, er op wil flashen, download ik deze via de de omega JB files app. Dan reboot ik in recovery mode, dan flash ik de zip (zonder enige cache wipes, wat ook niet nodig is, toch?) en dan druk ik op reboot system now. Dan krijg ik een melding die ik niet exact meer weet. De opties zijn x (x>5) no's, 1 yes en 1 go back. Ik druk dan altijd op Go Back, en dan reboot hij gewoon.

Weet iemand welke melding ik bedoel, en welke optie ik dan moet kiezen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Fabienvg schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:01:
Ik heb Omega v33.2 op mijn S3 draaien. Als ik wat mods, zoals een groene batterijicoon, er op wil flashen, download ik deze via de de omega JB files app. Dan reboot ik in recovery mode, dan flash ik de zip (zonder enige cache wipes, wat ook niet nodig is, toch?) en dan druk ik op reboot system now. Dan krijg ik een melding die ik niet exact meer weet. De opties zijn x (x>5) no's, 1 yes en 1 go back. Ik druk dan altijd op Go Back, en dan reboot hij gewoon.

De spullen in de Omega Files zijn nog niet geoptimaliseerd voor v33.2 (ELK4), beste kan je beter dit soort spullen van Raubkatze, hij heeft al zijn spullen al geschikt gemaakt voor deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Fabienvg schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:01:

Je moet de optie 'Yes' kiezen. Dan zie je wat tekstberichten, en kun je kiezen voor Reboot. Pas dan is het daadwerkelijk geinstalleerd. Let wel op de waarschuwing dat JB Files nog niet geschikt is voor Omega Rom v33.2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Ik heb nu iets nieuws ontdekt met de Omega 33.2 rom. Google Navigatie werkt niet, als ik deze opstart staat er dat het nog niet beschikbaar is op deze locatie (Groningen). Als ik eerst Google Maps opstart, daar de locatie op zoek en dan navigatie start lukt het wel. Weet iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 22% gewijzigd door EnigmaNL op 28-11-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
EnigmaNL schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:15:
Ik heb nu iets nieuws ontdekt met de Omega 33.2 rom. Google Navigatie werkt niet, als ik deze opstart staat er dat het nog niet beschikbaar is op deze locatie (Groningen). Als ik eerst Google Maps opstart, daar de locatie op zoek en dan navigatie start lukt het wel. Weet iemand hier een oplossing voor?
Uitzetten/aanzetten. Uitzetten/batterij los/aanzetten. Google navigatie als mogelijk verwijderen en opnieuw installeren.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Laatst online: 19-07 16:56
Rhodan schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:42:
[...]

De spullen in de Omega Files zijn nog niet geoptimaliseerd voor v33.2 (ELK4), beste kan je beter dit soort spullen van Raubkatze, hij heeft al zijn spullen al geschikt gemaakt voor deze versie.
Oké, thanks. Moet ik mijn caches van te voren wipen, voordat ik een mod flash? Of het nu noodzakelijk is of niet, het kan denk ik geen kwaad?

PC Specs

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als ik de XDA pagina's van Chainfire zo eens bekijk, dan geeft hij nu rooten zonder recovery verandering. Ik heb vandaag mijn SGS3 van het werk gekregen, en die wil ik wel rooten (voor backup, adfree etc) maar geen custom-ROM installeren, tenminste, voorlopig niet.

Ik ga me nog verder inlezen (geen haast), maar klopt het dat http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1957273 voor mij de beste optie is? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
@ gambieter die methode heb ik ook gebruikt, wertk goed. let wel op dat je triangle away versie 2.37 moet hebben als je je counter wilt resetten.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• EnigmaNL
Nas T schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:58:
[...]

Uitzetten/aanzetten. Uitzetten/batterij los/aanzetten. Google navigatie als mogelijk verwijderen en opnieuw installeren.
De app is helaas niet de verwijderen. Het probleem is overigens vanzelf verdwenen.

Wat ik nu heb is dat mijn telefoon zegt dat ik in Nea Poteidaia (Griekenland) ben... Hij kan mijn locatie niet vinden via geolocatie zonder GPS. Vaag gedoe, in het begin deed hij nog normaal.

EDIT: ik heb een GPS fix gevonden en die uitgevoerd maar dat verhelpt het ook niet. Hoe kan het apparaat nou denken dat ik in Griekenland zit?!

EDIT2: volgens mij heeft het niet zozeer met GPS te maken. :(

Bah, frustrerend is dit. Ik kan het gewoon niet vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door EnigmaNL op 29-11-2012 11:25 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

reyals schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:04:
@ gambieter die methode heb ik ook gebruikt, wertk goed. let wel op dat je triangle away versie 2.37 moet hebben als je je counter wilt resetten.
Dank, ga ik binnenkort mee aan de slag :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
Omega 33.2 is echt super! Zwaar tevreden met deze rom/versie!!

Batterijduur is goed. Snelheid is dik in orde. Twee belangrijke punten voor mij.

[ Voor 40% gewijzigd door Damocles.NL op 29-11-2012 13:48 ]

• dave1972
Hoi Silitek, heb je toevallig de how to al af om deze te maken ? http://forum.xda-develope...ad.php?t=1633561&page=394

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ligt het aan mij of zie ik voornamelijk alleen Cyanogenmod en omega voorbij komen? Zijn dat de ROM's van dit moment of gewoon de beste?
ikzelf ben helemaal in mn sas met jellybam en liquid smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniebob
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04-2023
Ik heb sinds een paar dagen de sotmax rom erop met de kernel van yank. Eerste indruk , stabiel en goede accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Hier alvast de files. ;) ..mocht je niet verder komen hoor ik het wel.

[ Voor 9% gewijzigd door silitek op 01-12-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

reyals schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:04:
Gedaan en gelukt :) . Triangle Away gekocht via de Play store, als bedankje aan Chainfire. Als ik Triangle Away opstart dan staat de teller op 1, maar dat schijnt bij sommige firmware zo te zijn; maar als ik in Download Mode ga staat er gewoon No bij Custom, en Official Samsung. SuperSU is geinstalleerd, dus blije user. Titanium Backup is intussen aan het pruttelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Omega 33.3 fixt het GPS probleem, heeft een update dat Touchwiz ook in landscape kan en je kan nu muziek skippen door de volumeknoppen lang ingedrukt te houden. Ben weer helemaal happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
*Knip* niet toegestaan, dus weg.

[ Voor 102% gewijzigd door janvanduschoten op 04-12-2012 12:53 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:06
Naar volledige tevredenheid draai ik al een tijdje AnonoROM. Super-batterijduur, en Android 4.1.2.

1 probleempje die ik op de XDAthread niet opgelost krijg: Google + crashed zodra ik de instellingen van het 'automatisch uploaden' beroer.

Ik heb een full wipe gedaan alvorens ik v16 van deze ROM heb geinstalleerd, en ik heb het probleem nog steeds )-:

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
gambieter schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:35:
[...]

Gedaan en gelukt :) . Triangle Away gekocht via de Play store, als bedankje aan Chainfire. Als ik Triangle Away opstart dan staat de teller op 1, maar dat schijnt bij sommige firmware zo te zijn; maar als ik in Download Mode ga staat er gewoon No bij Custom, en Official Samsung. SuperSU is geinstalleerd, dus blije user.
Ik heb ook Triangle Away gekocht via Play store maar ik krijg steeds nog de melding dat ik custom rom heb na meermaals proberen...
Is dit omdat ik de CWM recovery heb?

Ik heb nog steeds de officiele rom maar krijg geen updates meer (hij zegt steeds dat mijn rom customized is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
DorkoTheBeast schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:30:
[...]

Ik heb ook Triangle Away gekocht via Play store maar ik krijg steeds nog de melding dat ik custom rom heb na meermaals proberen...
Is dit omdat ik de CWM recovery heb?

Ik heb nog steeds de officiele rom maar krijg geen updates meer (hij zegt steeds dat mijn rom customized is)
Deze melding gaat pas weg al je volledig stock terug flashed.

Uit de beschrijving:
Note#2: on new devices like the SGS3/SGNote2/SGNote10.1, the "system modified" status can only be reset on some firmwares - they must be stock firmwares!

[ Voor 15% gewijzigd door Razer op 07-12-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Razer schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:59:
[...]
Deze melding gaat pas weg al je volledig stock terug flashed.
Sorry voor de domme vragen maar wil dit dan zeggen dat ik geen updates van Samsung meer krijgt omdat ik CWM en root heb? ( de rom zelf is nog origineel?) ...dan ontgaat me de functie ervan wel een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:24

M-ThijZ

Riding on Rails

Welke ROM adviseren jullie mij die geen gebruik maakt van TouchWiz, en dus zo dicht mogelijk bij een stock Android (Nexus) ervaring ligt?

Nu gebruik ik LiquidSmooth RC7. Daar ben ik erg tevreden over, maar ik merk daarbij dat de user interface niet altijd even snel reageert en WiFi/Bluetooth tethering niet werkt. Het is wel fijn dat het een hele kale JellyBean ROM is zonder poespas / thema's / aangepast icons etc.

Op XDA zie ik bij Galaxy SIII Original Android Development zoveel verschillende threads, dat ik ik haast het idee krijg dat ik willekeurig maar wat moet proberen.

Met welke stock android rom hebben jullie goede ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DorkoTheBeast schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:10:
maar wil dit dan zeggen dat ik geen updates van Samsung meer krijgt omdat ik CWM en root heb? ( de rom zelf is nog origineel?) ...dan ontgaat me de functie ervan wel een beetje...
Ja. Je kunt echter via Odin gewoon de stock ROM flashen. Dit staat op de XDA pagina's gewoon uitgelegd, dit is een consequentie van rooten en CWM installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 14:41
Voor de liefhebbers van FoxHound, vanavond komt versie 1.6 uit, waarschijnlijk gebasseerd op de nieuwste LKC firmware.

Versie 1.5 loopt nog steeds erg fijn hier met multi window :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Crusher77 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:51:
Voor de liefhebbers van FoxHound, vanavond komt versie 1.6 uit, waarschijnlijk gebasseerd op de nieuwste LKC firmware.

Versie 1.5 loopt nog steeds erg fijn hier met multi window :)
Draai al een paar dagen LCK erg fijne rom [ROM][06 Dec][XXELKC][JB][AROMA] *=* crDroid v8.0 *=* Do The Evolution[New Features]

Nieuwe functie zijn aardig..zoals inkt.
Voor batterij-duur neem [KERNEL] (Jelly Bean) GalaXsih v2.0 beta 7 ook niet verkeert.

Ben tevreden heute.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu omega 33.2, maar wil van die gps problemen af. Dus ik heb v34 klaar staan om te installeren.
Kan ik dit zo installeren zonder iets te wipen? En als ik dit doe, blijven al mijn instellingen dan zoals ze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:58:
Ik heb nu omega 33.2, maar wil van die gps problemen af. Dus ik heb v34 klaar staan om te installeren.
Kan ik dit zo installeren zonder iets te wipen? En als ik dit doe, blijven al mijn instellingen dan zoals ze zijn?
2x Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
mr.DJ95 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:53:
ligt het aan mij of zie ik voornamelijk alleen Cyanogenmod en omega voorbij komen? Zijn dat de ROM's van dit moment of gewoon de beste?
ikzelf ben helemaal in mn sas met jellybam en liquid smooth.
Omega en CM zijn vanaf het begin zeer populair. Ik heb zelf omega gebruikt vanaf dat ik de S3 gekocht had tot versie 9 ofzo. Toen ben ik overgestapt op CM en eigenlijk nooit meer teruggegaan.

CM is de rom waarop bijna alle niet-touchwiz roms gebaseerd zijn. Er zijn wel grote problemen met verkrijgen van developer ondersteuning voor open source projecten zoals CM. Samsung belooft heel veel en levert uiteindelijk helemaal niks qua driver sourcecode en documentatie.

Voor mensen die touchwiz prettig vinden werken is er veel keus, een touchwiz gebaseerde rom is nu eenmaal een stuk simpeler in elkaar te flanzen dan wanneer je van 0 af aan begint op te bouwen. Feitelijk is Omega gewoon een hele recente samsung release die gebundeld wordt met door andere developers gemaakte mods en de aroma installer, zodat je al bij installatie een hoop nutteloze zooi kunt weglaten. Verdere aanpassing doe je dan naderhand via de kitchen app van indie.

Zelf ben ik na wat heen-en weer geflash uiteindelijk bij CM10 gebleven (de laatste maanden althans) omdat deze ondanks dat sommige dingen nog niet/niet goed werken voor mij een betere gebruikerservaring geeft dan touchwiz gebaseerde roms.
- klein, een nieuwe nightly downloaden is een bestand van iets van 160 mb, t.o.v. 700+ voor omega
- ingebouwde updater, die de MD5 van de download checkt en het installeren van de update volledig automatiseert.
- ook bij handmatige installatie hoef je nooit cache te wipen, dat doet de installer zelf. Dalvik cache wordt alleen gedeeltelijk gewist zover nodig, zodat bij opnieuw opstarten niet álle apps opnieuw geoptimaliseerd hoeven te worden.
- er gaat haast nooit iets mis bij updates waardoor ik tot vandaag nog geen enkele keer heb hoeven data wipen sinds ik CM10 voor de eerste keer naar mijn smaak ingericht heb.
- laadtijden van apps en dialer zijn duidelijk lager dan bij touchwiz. animaties stotteren nog een beetje, maar als je dat belangrijk vindt en vervolgens 2 seconden gaat zitten wachten tot de dialer in beeld komt... tja

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:24

M-ThijZ

Riding on Rails

antiekeradio schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:01:
[...]

Omega en CM zijn vanaf het begin zeer populair. Ik heb zelf omega gebruikt vanaf dat ik de S3 gekocht had tot versie 9 ofzo. Toen ben ik overgestapt op CM en eigenlijk nooit meer teruggegaan.

CM is de rom waarop bijna alle niet-touchwiz roms gebaseerd zijn. Er zijn wel grote problemen met verkrijgen van developer ondersteuning voor open source projecten zoals CM. Samsung belooft heel veel en levert uiteindelijk helemaal niks qua driver sourcecode en documentatie.

Voor mensen die touchwiz prettig vinden werken is er veel keus, een touchwiz gebaseerde rom is nu eenmaal een stuk simpeler in elkaar te flanzen dan wanneer je van 0 af aan begint op te bouwen. Feitelijk is Omega gewoon een hele recente samsung release die gebundeld wordt met door andere developers gemaakte mods en de aroma installer, zodat je al bij installatie een hoop nutteloze zooi kunt weglaten. Verdere aanpassing doe je dan naderhand via de kitchen app van indie.

Zelf ben ik na wat heen-en weer geflash uiteindelijk bij CM10 gebleven (de laatste maanden althans) omdat deze ondanks dat sommige dingen nog niet/niet goed werken voor mij een betere gebruikerservaring geeft dan touchwiz gebaseerde roms.
- klein, een nieuwe nightly downloaden is een bestand van iets van 160 mb, t.o.v. 700+ voor omega
- ingebouwde updater, die de MD5 van de download checkt en het installeren van de update volledig automatiseert.
- ook bij handmatige installatie hoef je nooit cache te wipen, dat doet de installer zelf. Dalvik cache wordt alleen gedeeltelijk gewist zover nodig, zodat bij opnieuw opstarten niet álle apps opnieuw geoptimaliseerd hoeven te worden.
- er gaat haast nooit iets mis bij updates waardoor ik tot vandaag nog geen enkele keer heb hoeven data wipen sinds ik CM10 voor de eerste keer naar mijn smaak ingericht heb.
- laadtijden van apps en dialer zijn duidelijk lager dan bij touchwiz. animaties stotteren nog een beetje, maar als je dat belangrijk vindt en vervolgens 2 seconden gaat zitten wachten tot de dialer in beeld komt... tja
Indirect beantwoord je hiermee ook mij vraag. TouchWiz is geen optie voor mij omdat de zakelijke Exchange hier niet mee werkt (don't ask me why 8)7).
Ik ben ook helemaal geen fan van TouchWiz, maar ik wil ook wel graag dat features zoals tethering goed werken. Ook vind ik het eigenlijk onacceptabel dat je genoegen moet nemen met UI-lag op zo'n high-end toestel.
Anyway omdat TouchWiz based geen optie is ga ik toch eens CM10 uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

M-ThijZ schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:02:
Indirect beantwoord je hiermee ook mij vraag. TouchWiz is geen optie voor mij omdat de zakelijke Exchange hier niet mee werkt (don't ask me why 8)7).
Je zou TouchDown HD eens kunnen proberen voor de Exchange-verbinding, gebruik ik ook en is onafhankelijk van de UI. Is £13 (zeg €16 of zo) en imo zeer de moeite waard :)

Pagina: 1 ... 21 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.