Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
virtualJac schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:22:
Ik heb ook geen root toegang meer sinds de JB update. Nu wil ik rooten en gelijk een andere kernel flashen. Heeft iemand nog leuke tips voor een kernel icm JB stock? Batterijbesparing en misschien nog wat leuke tweaks zijn welkom.
Kernel 1woord Boeffla Beta's versie. ;)

Herstel: Stable 1.1 is er...

[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 01-11-2012 15:55 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze even een vraag is wel offtopic.
Heb vandaag een Galaxy note 2 in mijn handen gekregen, nu jeuken mijn handen ook om hier meteen een custom rom op te zetten. Nu ben ik al een tijdje bezig met de S3 en dat voelt vertrouwd. Een vraag omtrent het rooten van de Note2. omdat dit toestel in veel opzichten gelijk is aan de S3, wil dat dan ook zeggen dat ik bijv de Siyah kernel hierop kan gebruiken? Ik zie namelijk alleen de S2 enS3 aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:30:
Bij deze even een vraag is wel offtopic.
Heb vandaag een Galaxy note 2 in mijn handen gekregen, nu jeuken mijn handen ook om hier meteen een custom rom op te zetten. Nu ben ik al een tijdje bezig met de S3 en dat voelt vertrouwd. Een vraag omtrent het rooten van de Note2. omdat dit toestel in veel opzichten gelijk is aan de S3, wil dat dan ook zeggen dat ik bijv de Siyah kernel hierop kan gebruiken? Ik zie namelijk alleen de S2 enS3 aangegeven.
Ik zou het er niet op wagen. Kijk eens anders op XDA-developers en dan het subforum van de Note 2. Ik zou daar eens alle supported kernels en/of roms zoeken.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fabienvg schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:08:
[...]

Ik zou het er niet op wagen. Kijk eens anders op XDA-developers en dan het subforum van de Note 2. Ik zou daar eens alle supported kernels en/of roms zoeken.
Okay dank je,ik had al wat onderzoek gedaan en heb de rootvesie via het Omega forum al gevonden.
Maar eens even aan de gang ermee. Ik zie dat versie 5 voor de Note2 er is.Eens kijken wat de verschillen zijn met de S3 versie V31 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Bedankt voor de tips mbt kernels.

Nadat ik mn toestel terug geroot heb, dacht ik even een backup te maken. Nu heb ik per ongeluk eerst een backup gemaakt naar 'internal SD'. Kan ik deze verwijderen op een of andere manier? Want hij moest naar mijn SD-kaartje uiteraard.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:12
TheJVH schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:02:
Gisteren eindelijk de tijd genomen om een nieuwe ROM op m'n Galaxy SIII te zetten, gekozen voor Paranoid Android, voornamelijk omdat ik niet echt een andere rom (behalve Omega) kende die goed was. Daarnaast draait PA op de CM10 kernel, persoonlijk ben ik altijd wel te spreken over Cyanogenmod :) .
IK ben geïnteresseerd in dezelfde rom. Wat zijn jou bevindingen? Zijn er vervelende bugs?
Je hebt het over de orginele Paranoid, ontwikkeld bij molesarecoming? Welke kernel wordt er gebruikt? Misschien handig om link te delen :D

[ Voor 12% gewijzigd door bjkmemo8 op 01-11-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
bjkmemo8 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:51:
[...]

IK ben geïnteresseerd in dezelfde rom. Wat zijn jou bevindingen? Zijn er vervelende bugs?
Je hebt het over de orginele Paranoid, ontwikkeld bij molesarecoming? Welke kernel wordt er gebruikt? Misschien handig om link te delen :D
Ik heb PA geprobeerd, maar ik ben er geen fan van. Het werkt, maar de stutterings in de UI storen mij ( evenmin bij CM10). Zoals eerder iemand hier heeft vermeld, komt dit doordat niet de volle GPU-kracht gebruikt kan worden vanwege gebrek aan gepubliceerde documentatie van Samsung.

Daarom ben ik overgestapt naar Omega v31, die prima voldoet. Daarna heb ik de laatste versie van de Siyah kernel geflashed.

Siyah kernel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1709686
Omega v31: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1663656

[ Voor 4% gewijzigd door Montu op 02-11-2012 10:43 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Fabienvg schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:40:
[...]

Ik heb PA geprobeerd, maar ik ben er geen fan van. Het werkt, maar de stutterings in de UI storen mij ( evenmin bij CM10). Zoals eerder iemand hier heeft vermeld, komt dit doordat niet de volle GPU-kracht gebruikt kan worden vanwege gebrek aan gepubliceerde documentatie van Samsung.

Daarom ben ik overgestapt naar Omega v31, die prima voldoet. Daarna heb ik de laatste versie van de Siyah kernel geflashed.

Alternatief voor omega is [XXDLJ4 V4.2.1][JellyBean][Aroma] WanamLite Smooth & Rock Stable...
Nu zo'n aantal weken en geeft geen narigheid en blijft snel werken.

I.c.m. de door mij bovengenoemde kernel..erg fijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1745003

EDIT: Ik moet lezen voor het plaatsen... Anyway, na 2 dagen:

Paranoid Android werkt erg fijn. Tot nu toe 1 bug tegen gekomen in de camera bij het foto nemen. Reboot heeft dat gefixed, maar meestal is de camera nog een beetje onstabiel.

Verder heb ik hem op de standaard instellingen staan, dus normale telefoon interface, maar met "phablet" apps. Zo heb je bij GMail links een kleine kolom met postvakken, en rechts daarvan je mails. Ook je instellingen zijn op die manier ingedeeld. Opzich werkt dat best fijn, hoewel het soms een tikkeltje klein is voor een 4.8" scherm.

Ik heb Apex Launcher draaien, deze werkt super in combinatie met deze Rom, de animaties zijn extreem smooth, zeker door de 60FPS van Jelly Bean.

Verder nog niet echt speciale dingen gedaan, wel wat geexperimenteerd met de verschillende layouts van ParanoidAndroid, maar naar mijn mening is de default instelling het beste. De layouts die meer op die van tablets lijken, zijn vaak te klein.

Daarnaast ben ik erg blij dat alle samsung crap weg is. Mijn contactenlijst was enorm traag in Touchwiz, default Android is dat gewoon heel snel.

Zeker een aanrader dus, hoewel ik denk dat Omega ook niet onder doet. Wel vind ik een aantal functies die standaard in CM10 zitten erg fijn.

Groot nadeel van CM10 base is wel het feit dat hij nooit video uit zal ondersteunen (via HDMI).

EDIT2: Ik heb trouwens geen last van stotteringen in de UI oid...

[ Voor 80% gewijzigd door TheJVH op 02-11-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Zijn er al roms die multiview geïntrigeerd hebben? Of roms waarmee je applicaties kan laten draaien op de zelfde manier als 'Pop up play'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
TheJVH schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:58:
[...]

Paranoid Android werkt erg fijn. Tot nu toe 1 bug tegen gekomen in de camera bij het foto nemen. Reboot heeft dat gefixed, maar meestal is de camera nog een beetje onstabiel.

Verder heb ik hem op de standaard instellingen staan, dus normale telefoon interface, maar met "phablet" apps. Zo heb je bij GMail links een kleine kolom met postvakken, en rechts daarvan je mails. Ook je instellingen zijn op die manier ingedeeld. Opzich werkt dat best fijn, hoewel het soms een tikkeltje klein is voor een 4.8" scherm.

Ik heb Apex Launcher draaien, deze werkt super in combinatie met deze Rom, de animaties zijn extreem smooth, zeker door de 60FPS van Jelly Bean.

Verder nog niet echt speciale dingen gedaan, wel wat geexperimenteerd met de verschillende layouts van ParanoidAndroid, maar naar mijn mening is de default instelling het beste. De layouts die meer op die van tablets lijken, zijn vaak te klein.

Daarnaast ben ik erg blij dat alle samsung crap weg is. Mijn contactenlijst was enorm traag in Touchwiz, default Android is dat gewoon heel snel.

Zeker een aanrader dus, hoewel ik denk dat Omega ook niet onder doet. Wel vind ik een aantal functies die standaard in CM10 zitten erg fijn.

Groot nadeel van CM10 base is wel het feit dat hij nooit video uit zal ondersteunen (via HDMI).

EDIT2: Ik heb trouwens geen last van stotteringen in de UI oid...
i'm confused :P, in die link van jou wordt zowel over siyah kernel als cm10 kernel gesproken. Moet ik kernel er apart opzetten? of zit hij er standaard bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
ik heb nu de officiële update naar jb gedaan en wil nu rooten ivm directory bind... ik kan kiezen tussen cf root met cwm of cf auto root met stock recovery. deze laatste methode geeft problemen met jb.. iemand al ervaring met rooten op s3 met stock jb.. dit wordt mijn eerste root, dus nog een beetje onzeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
bjkmemo8 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:09:
[...]

i'm confused :P, in die link van jou wordt zowel over siyah kernel als cm10 kernel gesproken. Moet ik kernel er apart opzetten? of zit hij er standaard bij?
Ik heb niets met een kernel gedaan. Ik heb geroot, CWM erop gezet, wipe, ROM erop en klaar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
paul404 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:12:
ik heb nu de officiële update naar jb gedaan en wil nu rooten ivm directory bind... ik kan kiezen tussen cf root met cwm of cf auto root met stock recovery. deze laatste methode geeft problemen met jb.. iemand al ervaring met rooten op s3 met stock jb.. dit wordt mijn eerste root, dus nog een beetje onzeker..
Ik heb ervaring met CF auto root. Die onzekerheid is wat mij betreft nergens voor nodig. Deze methode is naar mijn weten de meest betrouwbare en makkelijkste manier om je GS3 te rooten.

Hier (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1957273) staat een uitgebreide handleiding. Zoals er te lezen valt is Odin het enige programma dat nodig is. Nadat je het .tar (CF auto root) bestand gedownload hebt, kun je deze in downloadmode via Odin flashen :).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Fabienvg schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:59:
[...]

Ik heb ervaring met CF auto root. Die onzekerheid is wat mij betreft nergens voor nodig. Deze methode is naar mijn weten de meest betrouwbare en makkelijkste manier om je GS3 te rooten.

Hier in deze topic op page 1 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1957273) staat een uitgebreide handleiding. Zoals er te lezen valt is Odin het enige programma dat nodig is. Nadat je het .tar (CF auto root) bestand gedownload hebt, kun je deze in downloadmode via Odin flashen :).
Fixed..auto root install supersu automatisch, dat wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 02-11-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
aan het einde van die thread zijn er div problemen met deze methode icm jb geüpdate toestellen .. wat is het verschil qua recovery , wat zijn de verschillen tussen stock en cwm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Silitek even een oftopic vraag hopende dat je me verder kunt helpen.
Ik heb hier naast mijn S3 ook een nieuwe note2 liggen, maar ik heb al her en der gezocht.Mijn vraag is of ik op dit toestel ook gewoon een Siyah kernel kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Heeft er iemand ervaring met het flashen met Heimdall? Ik wil graag de PHN Stock rom flashen maar ik kom er niet helemaal uit. Uiteraard is het eenvoudiger om met Odin te flashen, maar ik heb geen Windows pc voor handen. Wat ik kan vinden op de bekende plaatsen(xda o.a) bespreken een oude versie of alleen het rooten.

[ Voor 20% gewijzigd door Miki op 03-11-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Fabienvg schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:40:
[...]

Vandaag heb ik ook OmegaRom v31 geinstalleerd. Van te voren backup, en via Torrent op de telefoon gezet. Vervolgens via CWM Recovery geflasth, en in de Aroma installer applicaties aan- en uitgezet. Toen ik opnieuw opstartte, viel me op dat zelfs m'n homescreens nog volledig intact waren! Ik wist niet dat er totaal geen wipe nodig was, is dit iets dat vaker voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvDorp schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:17:
[...]

Vandaag heb ik ook OmegaRom v31 geinstalleerd. Van te voren backup, en via Torrent op de telefoon gezet. Vervolgens via CWM Recovery geflasth, en in de Aroma installer applicaties aan- en uitgezet. Toen ik opnieuw opstartte, viel me op dat zelfs m'n homescreens nog volledig intact waren! Ik wist niet dat er totaal geen wipe nodig was, is dit iets dat vaker voorkomt?
Zolang je bij Omega blijft is het idd niet nodig om te wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 08:48
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:11:
[...]

Zolang je bij Omega blijft is het idd niet nodig om te wipen.
Wat wel aan te raden is is om even de \system te formatteren. Er blijft zo niet hangen van de oude versie. Stukken code die meer kwaad dan goed doen.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:29:
Hoi Silitek even een oftopic vraag hopende dat je me verder kunt helpen.
Ik heb hier naast mijn S3 ook een nieuwe note2 liggen, maar ik heb al her en der gezocht.Mijn vraag is of ik op dit toestel ook gewoon een Siyah kernel kan zetten?
Nee, note2 bezit een ander framework.. gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:08:
[...]

Nee, note2 bezit een ander framework.. gaat niet werken.
Okay thanks maar eventjes geduld hebben dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:26
Hallo Allemaal,

Ik heb vandaag Omega Rom v31 Geinstalleerd op mijn SIII. Maar hoe kan ik deze weer verwijderen? Ik probeerde daarna namelijk CyanogenMod erop te installeren en daarna na ik al die stappen had uitgevoerd en ik die rom had geinstalleerd laade hij weer Omega Rom v31?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Vandaag HyperLight 1.2.1 uitgebracht. Ik ben niet helemaal objectief, maar hij is supersmooth en de nieuwe Aroma installer zorgt ervoor dat de ROM flink is aan te passen. Inclusief een lading tweaks waar je u tegen zegt. Aanrader: Siyah, met Hyperlight recommended s-tweaks profiel. Verder de standaard tweaks aan laten staan, als je niet veel multitaskt dan kan SuperCharger zelfs uit. Tips of vragen zijn welkom!

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 16-09 08:14
Wat is het voordeel van die supercharger, want ik lees daar toch wel veel tegenstrijdige berichten daarover, ps...ben m aan het downloaden nu :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:18
dave1972 schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:20:
Wat is het voordeel van die supercharger, want ik lees daar toch wel veel tegenstrijdige berichten daarover, ps...ben m aan het downloaden nu :)
Als je de V6 supercharger bedoelt die bv in Omega zit, die zorgt ervoor dat je altijd 200mb vrij geheugen hebt.
Maar zware spellen vinden dit script vaak niet lekker en lopen dan niet soepel.
Ik zelf heb hem ook niet geïnstalleerd en laat android zelf de memory managen.
Zit meestal wel rond de +700mb geheugen in gebruik, maar alles werkt smooth en snel.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
sphere schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:50:
Ik heb exact dezelfde firmware geflasht als hij, en ik heb PDA:LEF / PHONE:LEF / CSC:LE4 (PHN).

Overigens moest ik wel 2x flashen om dat voor elkaar te krijgen.

Ik raad aan:

- factory reset
- reboot
- telefoon instellen
- uit laten razen
- telefoon in download modus
- opnieuw flashen
- weer instellen en controleren met *#1234#

Dat heeft voor mij het CSC: Unknown probleem opgelost.
Rijkelijk laat maar deze tip is erg waardevol gebleken na het flashen van de JB PHN versie. Ook hier CSC Unknown maar jou stappenplan heeft dit uitstekend opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 14-09 13:28
dave1972 schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:20:
Belangrijkste voordelen zijn de aangeoaste prioriteit van programmas zodat je launcher niet gekilld wordt en verhoging van het maximum aantal achtergrondprocessen. Die 200mb (minfree setting) overschrijf ik met andere middelen, want dat vind ik persoonlijk maar niets.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wellicht een lompe vraag, maar als ik een andere rom flash, ben ik mijn apps kwijt..toch? hoe werkt dit met gekochte apps?

Ik heb nu enkele betaalde apps, die ik eigenlijk niet kwijt wil, oa titanum backup en camera pro etc. kan ik deze zonder betalen weer terug zetten als ik een custom-rom flash of moet ik ze back-uppen met kies(?) of rom manager.

ik hoor het graag.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
Hallootjes,
ik wil volume boosten met deze rom PARANOIDANDROID, is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:33:
wellicht een lompe vraag, maar als ik een andere rom flash, ben ik mijn apps kwijt..toch? hoe werkt dit met gekochte apps?

Ik heb nu enkele betaalde apps, die ik eigenlijk niet kwijt wil, oa titanum backup en camera pro etc. kan ik deze zonder betalen weer terug zetten als ik een custom-rom flash of moet ik ze back-uppen met kies(?) of rom manager.

ik hoor het graag.

bedankt!
Bij aangekochte apps via PLAY STORE kan je doen wat je wil,die kan je altijd terug halen via Play Store,ze zijn gekoppeld aan je Gmail account. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:29:
[...]

Bij aangekochte apps via PLAY STORE kan je doen wat je wil,die kan je altijd terug halen via Play Store,ze zijn gekoppeld aan je Gmail account. :)
oh welk een feest! nu iets lekkers uitzoeken en dan HOPLA!..thx!

Iemand nog tips met wat ik kan beginnen?? zat zelf te denken aan paranoidandroid.
of simpel beginnen met eerst eens alleen de kernel met siyahkernel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:52:
[...]

oh welk een feest! nu iets lekkers uitzoeken en dan HOPLA!..thx!

Iemand nog tips met wat ik kan beginnen?? zat zelf te denken aan paranoidandroid.
of simpel beginnen met eerst eens alleen de kernel met siyahkernel??
PA is prima. Zelf draai ik Omega v31. Die bevalt mij beter. Daarna natuurlijk de Siyah kernel flashen :).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:06

g0tanks

Moderator CSA
TheJVH schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:58:
[...]

Ik draai sinds gisteren ook Paranoid Android en ben er zeer over te spreken. Het is per app meestal even zoeken wat de ideale DPI is, om een zo groot mogelijke informatiedichtheid te krijgen, zonder dat alles te klein wordt. Daarnaast is een 6x6 security pattern hebben ook best grappig. :P

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okidoki, dus je zou de PA nemen, en daarna de siyakernel erbij?..

lees alleen net dat de PA niet overweg kan met de ExFat van de 64gb sd kaart. je zou hem zelfs slopen!..
klopt dat?

(en met dat slopen heb ik ervaring! heb er al twee gesloopt op een standaad s3!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:08:
okidoki, dus je zou de PA nemen, en daarna de siyakernel erbij?..

lees alleen net dat de PA niet overweg kan met de ExFat van de 64gb sd kaart. je zou hem zelfs slopen!..
klopt dat?

(en met dat slopen heb ik ervaring! heb er al twee gesloopt op een standaad s3!!!)
fabienvg zegt dat hij Omega verkiest,ik ook trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal hem eens bekijken! Bedankt

vind het wel super vervelend dat de zip download via depositFiles wel erg balen!, en de torrent wil niet...
niet handig! heeft iemand de rom zo "liggen"???

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Je kan ook dual booten met Siyah kernel.
Ik ga dat zo eens proberen, ben al een tijdje benieuwd naar PA maar de bugs in AOSP ROMS weerhouden mij ervan om als daily driver te gebruiken.

Ik ben nu denk ik een maand een zeer tevreden gebruiker van UltimaROM
De dev praat zelf veel mee in het topic, reageert snel op bugs die men post, prachtige Aroma installer met heel veel keuze en sinds versie 4.0 OTA update.
Wat ik ook handig vind is dat hij geen losse kernels etc in z'n OTA app heeft maar gewoon een wat groter zipje met alle kernels erin en die installeren via Aroma.

Maar het beste/mooiste aan deze ROM is dat de prachtige Domination theme standaard is geïnstalleerd en dat de developer zelf de nieuwste market, gmail apps etc themed. Je kan tevens in de Aroma installer aangeven of je wel of geen gethemde apps wilt.
Ook opties zoals pop-up browser en Note 2 galerij en camera zitten erin.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:39:
Zal hem eens bekijken! Bedankt

vind het wel super vervelend dat de zip download via depositFiles wel erg balen!, en de torrent wil niet...
niet handig! heeft iemand de rom zo "liggen"???
Torrent loopt als een trein,staan je poorten wel open?
torrent link
http://kitchen.indieroms.net/blog/?page_id=763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:11
Torrent loopt hier ook altijd als een trein als ik een Omega binnenhaal!
Jammer genoeg niet op mijn laptop bezig, anders had ik m met alle plezier op dropbox gegooid.

Zelf van de week maar eens aan V31.1 van Omega, Echter behoorlijk tevreden over V30 dus ik twijfel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
maikel_rox schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:06:
Torrent loopt hier ook altijd als een trein als ik een Omega binnenhaal!
Jammer genoeg niet op mijn laptop bezig, anders had ik m met alle plezier op dropbox gegooid.

Zelf van de week maar eens aan V31.1 van Omega, Echter behoorlijk tevreden over V30 dus ik twijfel nog.
Er zit niet veel verschil in v31 of v31.1, maar ieder geval draaien ze als een trein.
Ook de laatste en voor mij is de CEDLI1 modem voor nu de beste, in samenwerking met KPN.
http://forum.xda-develope...?p=33537550&postcount=757

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke! Heb mijn virusscanner eens uitgezet..nu werkt de download. fijn.

even voor de goede orde, eerst de Omega v31 en dan de siyakernel er achteraan?

kan ik tussentijds booten en kijken hoe ie werkt en dan later nog de siyakernel of moet alles achter elkaar?

thx maar weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:17:
oke! Heb mijn virusscanner eens uitgezet..nu werkt de download. fijn.

even voor de goede orde, eerst de Omega v31 en dan de siyakernel er achteraan?

kan ik tussentijds booten en kijken hoe ie werkt en dan later nog de siyakernel of moet alles achter elkaar?

thx maar weer
Als je een nieuwe Omega rom flashed, dan wordt automatisch de insecure stock kernel geflashed, dus eerst de rom en dan eventueel de kernel naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo,..ik draai nu ook Omegarom 31.1..wel grappig..maar loop meteen tegen twee minor probleempjes aan..
1- krijg mijn contacten niet meer geimporteerd. niet als back-up en niet als vcard.???!
2- heb nu twee batterij % indicatoren. die van omega vin ik wel leuk (cirkel met %) maar die Stock wil ik kwijt..kan dat? Hij is erin gekomen na het plaatsen van backup in poging contacten terug te zetten.
iemand?
of moet ik weer flashen?
Is er ook een makkelijke manier om mijn gedownloade apps weer terug te krijgen?
hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 16-09 08:14
Voor de mensen die toevallig een note 1 bezitten....binnen een dag hebben jullie 4.2.1 via XDA... ik weet het offtopic maar denk deel het ffies http://forum.xda-develope...ead.php?t=1977297&page=24

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:43:
zo,..ik draai nu ook Omegarom 31.1..wel grappig..maar loop meteen tegen twee minor probleempjes aan..
1- krijg mijn contacten niet meer geimporteerd. niet als back-up en niet als vcard.???!
2- heb nu twee batterij % indicatoren. die van omega vin ik wel leuk (cirkel met %) maar die Stock wil ik kwijt..kan dat? Hij is erin gekomen na het plaatsen van backup in poging contacten terug te zetten.
iemand?
of moet ik weer flashen?
hoor het graag!
Zou even de rom als een no wipe flashen, misschien dat je dan ook gelijk van je contacten probleem af ben.
Voor apps gebruik ik altijd Titanium Backup pro, voor een full wipe, back maken van de apps, na het flashen, TB ff downloaden uit Playstore en dan de backup van de apps weer terug zetten met TB en klaar is Kees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhodan schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:05:
[...]

Zou even de rom als een no wipe flashen, misschien dat je dan ook gelijk van je contacten probleem af ben.
Voor apps gebruik ik altijd Titanium Backup pro, voor een full wipe, back maken van de apps, na het flashen, TB ff downloaden uit Playstore en dan de backup van de apps weer terug zetten met TB en klaar is Kees :)
mocht je nog effe hebben:
- wat is die no wipe?
en..ik had een back-up met titanium gedaan, maar dan ook systeem er bij..das waarschijnlijk de fout????
thx

edit:
ben hem weer effe aan het flitsen..oefening baart kunst.. >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:21:
[...]

mocht je nog effe hebben:
- wat is die no wipe?
en..ik had een back-up met titanium gedaan, maar dan ook systeem er bij..das waarschijnlijk de fout????
thx
Kan nog net :)
No wipe houd in het kort in dat je de rom flashed , maar al je instellingen en apps ed blijven staan.
Dus alleen wipen van Dalvik en cache en format system onder mounts and storage.
Wil je het schoner, dan moet je data en cache formateren en wipe data factory reset, sommige zijn dubbel, maar better safe then sorry.
En als je het echt helemaal schoon wil hebben, kan je ook nog een format doen van je interne sd, maar dan ben je alles kwaad op een basic versie rom na.
Maar kijk bij deze laatste wel wat uit en zorg voor een goede nandroid, efs backup en dan natuurlijk niet op je interne sd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, maar dat is nu dus gewoon te laat....had hem reeds volgens de handleiding van omega geflitst, door eerst een wipe data/factory reset, en dan wipe cache. ...dus dan is toch al alles foetsie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
Straks ook even 31.1 van Omega erop flashen. Eerst maar eens de batterij voorzien van wat juice. Ik moet ook nog steeds een nieuwe kernel flashen. Want mijn 64GB kaart werkt nog steeds niet.

Iemand een idee welke kernel stabiel is, liefst ook zuinig werkt qua batterij duur. Had zelf al even gekeken, maar kom daar niet uit. Oh en hij moet gewoon mijn 64GB kaart herkennen zonder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damocles.NL schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:50:
Straks ook even 31.1 van Omega erop flashen. Eerst maar eens de batterij voorzien van wat juice. Ik moet ook nog steeds een nieuwe kernel flashen. Want mijn 64GB kaart werkt nog steeds niet.

Iemand een idee welke kernel stabiel is, liefst ook zuinig werkt qua batterij duur. Had zelf al even gekeken, maar kom daar niet uit. Oh en hij moet gewoon mijn 64GB kaart herkennen zonder gezeur.
haha..daar had ik al problemen mee met een org. ICS en JB!!!..heb begrepen dat je hem uiteindelijk als Fat32 zal moeten formateren..
heb ik gedaan..maar toen ook kaartje "gebrickt"..wacht op nieuw...
mocht het je lukken hoor ik heeeeel graag hoe je een exfat 64gb sdxh kaartje aan de praat hebt!!

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Rhodan schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:17:
[...]

Er zit niet veel verschil in v31 of v31.1, maar ieder geval draaien ze als een trein.
Ook de laatste en voor mij is de CEDLI1 modem voor nu de beste, in samenwerking met KPN.
http://forum.xda-develope...?p=33537550&postcount=757
Die modems heb ik eigenlijk nooit zo gesnapt, is dat gewoon flashen nadat je je rom hebt geflashed?
Of is dat via Odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:16
iemand?
of moet ik weer flashen?
Instellingen>Display>Batterijpercentage weergeven uitvinken
maikel_rox schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:18:
[...]

Die modems heb ik eigenlijk nooit zo gesnapt, is dat gewoon flashen nadat je je rom hebt geflashed?
Of is dat via Odin?
Via Odin ja, maar dan geloof ik onder het knopje "Phone" ipv "PDA".

Ik draai inmiddels ook Omega, nadat ik gister geduldig had zitten wachten tot ik de update van Samsung via OTA zou krijgen, loopt die vervolgens bij de update vast op 26% oid en plots kan ik nergens meer het gedownloade bestand op me foon vinden en moest ik voor de OTA update weer wachten op "volgorde van verzoek" |:(

Maar goed, had ik veel eerder moeten doen, fijn rommetje. Alleen beetje jammer dat een modje voor een transparant accuweather widget die ik van xda had geplukt nu niet meer lekker werkt, datum wordt gebrabbel.

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 07-11-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
Morgen ook maar eens kijken naar dat rooten en dan evt ook maar eens kijken naar roms, afgelopen dagen al genoeg gelezen
Maar het is wel meteen een hoop info :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:54:
[...]

haha..daar had ik al problemen mee met een org. ICS en JB!!!..heb begrepen dat je hem uiteindelijk als Fat32 zal moeten formateren..
heb ik gedaan..maar toen ook kaartje "gebrickt"..wacht op nieuw...
mocht het je lukken hoor ik heeeeel graag hoe je een exfat 64gb sdxh kaartje aan de praat hebt!!

suc6!
Here you go werkte prima bij mij.. :)
http://www.portableapps.nl/software/155/fat32_format

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
maikel_rox schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:18:
[...]

Of is dat via Odin?
je heb ze die via (mobile) odin geflashed moeten worden, dat zijn tar files en je zip files die gewoon vanuit cwm te flashen zijn.
Die van de link is gewoon via cwm te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, die ken ik wel!, maar dan heb je dus een fat32 kaartje en geen exfat!
de grap is juist een exfat kaartje te laten werken op een custom rom / kernel.
werkt al niet (bij mij ) op een orginele rom! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 05:06:
[...]

ja, die ken ik wel!, maar dan heb je dus een fat32 kaartje en geen exfat!
de grap is juist een exfat kaartje te laten werken op een custom rom / kernel.
werkt al niet (bij mij ) op een orginele rom! :+
Dat is ook niet mogelijk of wil je nog een kaart in de soep draaien??? 8)7 8)7
Gewoon naar 64 gb naar fat 64gb zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Rhodan schreef op donderdag 08 november 2012 @ 01:33:
[...]

je heb ze die via (mobile) odin geflashed moeten worden, dat zijn tar files en je zip files die gewoon vanuit cwm te flashen zijn.
Die van de link is gewoon via cwm te flashen.
Thanks! Zit zelf bij T-Mobile, is dat modem voor NL het beste of specifiek KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
maikel_rox schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:16:
[...]

Thanks! Zit zelf bij T-Mobile, is dat modem voor NL het beste of specifiek KPN?
Het modem wat ik nu gebruik is meen ik niet specifiek voor KPN, maar kijk even in dat draadje, misschien kan je er eentje vinden die meer op T-mobile is gericht.
En het is vrij veilig om modems uit te proberen, maar een efs backup is nooit weg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:53

dbzfan

Nee.

iemand?
of moet ik weer flashen?
hoor het graag!
Stock batterij dingetje kun je in instellingen ergens uitzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:39:
[...]

Dat is ook niet mogelijk of wil je nog een kaart in de soep draaien??? 8)7 8)7
Gewoon naar 64 gb naar fat 64gb zetten.
dit begrijp ik niet.. dus je bedoelt het 64gb sd kaartje als fat32 formateren?

-ik heb toen ik de S3 kreeg, meteen een 64gb kaartje gekocht en erin. gewoon in de telefoon geformateert, en muziek erop. player kan het niet aan, en stopt na een nummer of 3 a 4. moet telefoon resetten om het weer te laten werken.
Ik lees op fora(?) dat samsung niet betaald aan windows, en dus eigenlijk exfat niet ondersteunt. (is wel beloofd door samsung) oplossing probleem, formatten als fat32 (heeft bij mij ook niet echt geholpen bij orginele rom, (ICS en JB). player bleef vastlopen.
Een 32 gb fat32 kaartje loopt prima.

Door het geformateer uiteindelijk kaartje defect., nieuw kaartje gekregen, weer formateren diverse keren..en weer kaartje defect!
Heb weer een nieuw kaartje en ben nu bang om er aan te beginnen, omdat ik niet geloof dat het werkt. wellicht wel nu in combinatie met Omega Rom 31.1 en als fat32, maar durf het niet echt aan.
Dus wacht echt op een goede oplossing voor het ondersteunen van exfat of fat32.
Ik weet niet waarom mijn kaartje kapot gaat, maar ik verdenk die `guiformat` van Ridgecorp.
hoor graag van jullie ervaringen..

Thx

ohja
@dbzfan heb ik ontdekt (dankzij jullie! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
@foutje:
Ik gebruik een 32GB kaartje geformatteerd als exFat, aangezien ik 1080P beeldmateriaal erop wil zetten.
Ook na de update werkt het kaartje vlekkeloos. Ik heb net uit 2 mappen foto's bekeken en de .mkv film inclusief externe ondertiteling afgespeeld. Als ik je verhaal hoor, dan denk ik dat je SGS3 niet helemaal lekker is.
Ook is er al een test waarbij een 64Gb kaartje op de SGS3 getest wordt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe draait omega 31.1 bij jullie?
en welke theme vinden jullie het mooist?

http://i1107.photobucket....esentation_ICSlike_sm.png

die accuweather krijg ik er nooit op, weet iemand hoe ik deze krijg?
meestal installeer ik de bloatwarevrije rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Draait als een trein in combi met Vegeta1 v3 theme.
Accuweather staat bij bloatware, dus als je bloatware vrij kiest, dan wordt die ook niet geinstalleerd.
Wat ik tegenwoordig zelf doe is, alle zooi die ik niet gebruik, uit de zip deleten (Indie map) en dan kiezen voor default installatie.
Zo heb je alleen de apps die je wilt, maar hoef je zelf niet alles handmatig uit te vinken bij custom install.

Ga trouwens zo V32 testen, waarschijnlijk wordt morgen v32 vrijgegeven.
Zou me er dus niet te druk om maken :).
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:35:
hoe draait omega 31.1 bij jullie?
en welke theme vinden jullie het mooist?

http://i1107.photobucket....esentation_ICSlike_sm.png

die accuweather krijg ik er nooit op, weet iemand hoe ik deze krijg?
meestal installeer ik de bloatwarevrije rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Vandaag Omega Rom v32 geinstalleerd, voorlopig lijkt het (weer) prima te werken. Ik krijg de indruk dat multi-tasking net iets gemakkelijker gaat, en dat het opstarten (of nieuwe tab openen) van Chrome net iets soepeler verloopt. Ik ga nu wat met Modems proberen; iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
Iemand al ervaring met google photo sphere uit android 4.2?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1966426
Ik heb bovenste zip met CWM gesintalleerd op een gedeodexedte samsung ROM.

Eerste paar keer crachte hij na het stichen, die waren ook vrij slecht gelukt overigens bleek na rebooten.. Als je echt probeert om de camera lens in een punt in de ruimte te houden (engizins tricky) dan wordt het resultaat een stuk beter. Fotos waren gemaakt in een kleine kamer, in een groot landschap zal het een en andere wat minder critisch zijn vermoed ik.

Enige probleem is dat ik met de gallery (die ook geinstalleerd wordt met de zip uit bovengenoemde topic) dan komt het speciale icoontje om naar de photo sphere stand te gaan (dat je je in een bol bevind dus) niet getoond. Desalniettemin komen er best grappig plaatjes uit (2D bekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Radiance schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:55:
Je kan ook dual booten met Siyah kernel.
Ik ga dat zo eens proberen, ben al een tijdje benieuwd naar PA maar de bugs in AOSP ROMS weerhouden mij ervan om als daily driver te gebruiken.

Ik ben nu denk ik een maand een zeer tevreden gebruiker van UltimaROM
De dev praat zelf veel mee in het topic, reageert snel op bugs die men post, prachtige Aroma installer met heel veel keuze en sinds versie 4.0 OTA update.
Wat ik ook handig vind is dat hij geen losse kernels etc in z'n OTA app heeft maar gewoon een wat groter zipje met alle kernels erin en die installeren via Aroma.

Maar het beste/mooiste aan deze ROM is dat de prachtige Domination theme standaard is geïnstalleerd en dat de developer zelf de nieuwste market, gmail apps etc themed. Je kan tevens in de Aroma installer aangeven of je wel of geen gethemde apps wilt.
Ook opties zoals pop-up browser en Note 2 galerij en camera zitten erin.
Wat zijn volgens jou precies de voordelen van UltimaRom? Hoe zit het qua bugs/stabiliteit? En batterij verbruik? En is er de optie om Android te installeren zonder TW (dus zoals op een Nexus)? Deze Rom spreekt me wel aan, dus misschien vanavond maar eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
mbr01 schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:09:
Iemand al ervaring met google photo sphere uit android 4.2?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1966426
Ik heb bovenste zip met CWM gesintalleerd op een gedeodexedte samsung ROM.

Eerste paar keer crachte hij na het stichen, die waren ook vrij slecht gelukt overigens bleek na rebooten.. Als je echt probeert om de camera lens in een punt in de ruimte te houden (engizins tricky) dan wordt het resultaat een stuk beter. Fotos waren gemaakt in een kleine kamer, in een groot landschap zal het een en andere wat minder critisch zijn vermoed ik.

Enige probleem is dat ik met de gallery (die ook geinstalleerd wordt met de zip uit bovengenoemde topic) dan komt het speciale icoontje om naar de photo sphere stand te gaan (dat je je in een bol bevind dus) niet getoond. Desalniettemin komen er best grappig plaatjes uit (2D bekeken).
Als ik van deze XDA pagina een link pak, dan wertkt alles wel naar behoren. Nice!
Zou moeten werken met elke geroote jellybean rom. Mocht het een en ander niet werken dan kun je volgens dat artikel de taalvan je toestel op English (United States) zetten. Of dat helpt geen idee. bij mij werkt het nu iig. Is erg de moeite waard!

ZIP:
http://d-h.st/aIy

Topic:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1964726

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 17-09 10:32
Mijn S3 met Omega 32 reboot regelmatig automatisch. Gisteren stond hij ook opeens in een soort veilige modus. Iemand dit probleem ook?

Standaard kernel weer van Omega erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Jeroen04 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:36:
[...]

Wat zijn volgens jou precies de voordelen van UltimaRom? Hoe zit het qua bugs/stabiliteit? En batterij verbruik? En is er de optie om Android te installeren zonder TW (dus zoals op een Nexus)? Deze Rom spreekt me wel aan, dus misschien vanavond maar eens proberen. :)
Zoals ik al aangaf vind ik het thema erg mooi, dit was voor mij de voornaamste reden om deze ROM eens uit te proberen aangezien ik Domination thema niet goed werkend kreeg op andere ROM's.

Je kan in Aroma kiezen voor TW launcher + de mods (5x4, 6x4, etc) maar ook gewoon voor Apex, Nova en nog een paar.
Zelfde geldt voor de camera app en gallerij (Nexus 4, Note 2, S3), toetsenbord, bloatware apps, kernel (Siyah, Phenomenal, stock etc), modem en ga zo maar door.
Als je voor custom instalatie kiest in Aroma kan je alles helemaal naar je hand zetten.
Soms zit er wel eens een bug in Aroma maar de developer lost deze altijd erg snel op, meestal dezelfde dag nog.

Ik draai nu 5.0.2 een dag en ontlaad normaal en ben geen vreemde bugs tegen gekomen tot nog toe.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik als noob heb dus een foutje gemaakt bij het opschonen van mijn mapjes op de GS3. Heb per ongeluk het mapje 'sdcard' verwijderd, waardoor ik dus geen toegang meer kreeg tot mijn interne sd kaart :+
Alles teruggezet via de prullenbak, alleen ik mis nu wel een hoop, waaronder de zipfiles van mijn Omega v3.1 ROM ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1720628 ), clockwordmod, noem maar op.
Wat kan ik nu het beste doen? Kan ik de rom enz op de ext sd kaart zetten en gewoon flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:04:
Ok, ik als noob heb dus een foutje gemaakt bij het opschonen van mijn mapjes op de GS3. Heb per ongeluk het mapje 'sdcard' verwijderd, waardoor ik dus geen toegang meer kreeg tot mijn interne sd kaart :+
Alles teruggezet via de prullenbak, alleen ik mis nu wel een hoop, waaronder de zipfiles van mijn Omega v3.1 ROM ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1720628 ), clockwordmod, noem maar op.
Wat kan ik nu het beste doen? Kan ik de rom enz op de ext sd kaart zetten en gewoon flashen?
Als de rom zelf nog intact is, zou ik kijken wat een no wipe flash doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Damocles.NL schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:38:
Mijn S3 met Omega 32 reboot regelmatig automatisch. Gisteren stond hij ook opeens in een soort veilige modus. Iemand dit probleem ook?

Standaard kernel weer van Omega erop
Nop, draait als een zonnetje en geen enkel gek ding gezien sinds ik hem als full wipe heb geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhodan schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:52:
[...]

Als de rom zelf nog intact is, zou ik kijken wat een no wipe flash doet.
Ok, heb m idd geflasht zonder te wipen. Werkt weer prima, nu geupdate naar 4.1. Thx :)
Nog wel is dat het bewuste mapje nog steeds weg. En uit de nandroid backup: /boot not found, /recovery not found, .android_secure not found en sd-ext not found en daar dus uiteraard geen backup van. In hoeverre moet ik me hierover zorgen maken en wat kan of moet ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Radiance schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:52:
[...]

Zoals ik al aangaf vind ik het thema erg mooi, dit was voor mij de voornaamste reden om deze ROM eens uit te proberen aangezien ik Domination thema niet goed werkend kreeg op andere ROM's.

Je kan in Aroma kiezen voor TW launcher + de mods (5x4, 6x4, etc) maar ook gewoon voor Apex, Nova en nog een paar.
Zelfde geldt voor de camera app en gallerij (Nexus 4, Note 2, S3), toetsenbord, bloatware apps, kernel (Siyah, Phenomenal, stock etc), modem en ga zo maar door.
Als je voor custom instalatie kiest in Aroma kan je alles helemaal naar je hand zetten.
Soms zit er wel eens een bug in Aroma maar de developer lost deze altijd erg snel op, meestal dezelfde dag nog.

Ik draai nu 5.0.2 een dag en ontlaad normaal en ben geen vreemde bugs tegen gekomen tot nog toe.
Thanks voor de tip! Draai 'm nu ook en ziet er erg goed uit. Echter heb ik al wel een paar keer een vastloper gehad. Vooral de camera en gallerij app werken niet zoals het moet. Is dit bij jou ook het geval, of doe ik iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitness82
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 18:41
Ik draai nu ook Omega v32, maar nu kan ik met mijn hotmail exchange account geen mail meer binnen krijgen. hij blijft maar op updaten staan. Zag bij XDA dat meer mensen hier problemen mee hadden dus bij deze even een waarschuwing voor mensen die het ook hebben maar die het nog niet was opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Aantal dagen weer op Foxhound..bomvolle aroma/kitchen en tweak keuzes. Draait als een tierelier.
Mooi dat je de nieuwe touch recovery in éen keer mee kan flashen.

Battery-use is acceptabel maar mag nog wel wat beter. Maar dat geld voor alle JB versie's.
Nog lang niet op ICS niveau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Nu wel een groot nadeel gevonden van Paranoid Android (CM10 basis): Videocamera werkt niet. Ook een third-party app zoals Camera ZOOM FX zegt: Can't connect to camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
TheJVH schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:49:
Nu wel een groot nadeel gevonden van Paranoid Android (CM10 basis): Videocamera werkt niet. Ook een third-party app zoals Camera ZOOM FX zegt: Can't connect to camera.
Nog steeds niet onder controle lees ik video in CM10...inmiddels 50 versies geleden ook niet.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 18:23

SPT

Ik heb sinds kort de aanschaf van een smartphone in overweging genomen, aangezien mijn huidige Nokia GSM er een beetje vreemd uitziet nadat ik het (defecte) display heb gerepareerd.

Nu lijkt de Galaxy S III een prima telefoon, qua hardware.

[ergernis+cynisme]Ik wil er alleen wel graag een fatsoenlijk OS op. Ik heb me wat georiënteerd op Android, maar dat lijkt erg tegen te vallen. Het is net of men heeft geprobeerd een zo slecht mogelijk OS te maken, dat zo min mogelijk basisfunctionaliteiten ondersteund. Bizar dat je je eigen telefoon zou moeten hacken om hem normaal te kunnen gebruiken. Illustratief is dat men niet de bestandsstructuur (/bin, /usr/bin, etc.) die je normaal op Linux systemen tegenkomt heeft aangehouden. Je zou bijna denken dat onbeperkt bier een prominent onderdeel is van de secundaire arbeidsvoorwaarden van Google, en dat ze tijdens het maken van Android het grootste deel van de tijd dronken waren.[/ergernis+cynisme]

Dus als ik een Galaxy S III koop wil ik er een custom OS (ROM) op zetten. Na een stuk of 20-30 pagina's van dit thread door te hebben gelezen zit ik echter nog met een aantal vragen.

Welke MOD kan ik het beste nemen?
- Ik wil graag alle gebruikelijke command line tools
- crontab
- gcc + glibc + ander build benodigdheden
- ssh client + server / apache2 / samba client + server
- aircrack-ng
- aircrack-ng voor GSM verkeer (maar die is helaas nog niet ontwikkeld)

Verder kreeg ik de indruk dat de Galaxy S III gewoon een normale bootloader heeft, waarmee je zonder iets te hacken een custom OS kan installeren. Wat ik dan ook niet begrijp is waarom er her en der word gewaarschuwd dit 'geheel op eigen risico is' en dat je daarmee zomaar je telefoon kan bricken. Je kan toch hooguit met een telefoon zonder werkend OS maar met een werkende bootloader komen te zitten? En in dat geval kan je er toch altijd weer een Android build van Samsung op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
silitek schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:08:
[...]

Nog steeds niet onder controle lees ik video in CM10...inmiddels 50 versies geleden ook niet.
;)
Dat is niet meer waar Silitek. Ik heb versie temasek 94 draaien en de android 4.2 camara app en die filmt gewoon.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik zie dat CM10 exfat ondersteunt, kan iemand dat bevestigen? Het maakt me op zich niet zo zeer uit of het een 64GB kaartje betreft (die zijn standaard exfat geformatteerd, als ik me niet vergis) of dat het een kleiner kaartje betreft. Op een kaartje dat niet geformatteerd is met exfat kan ik geen 1080P films >~4GB kwijt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Btje schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:07:
[...]

Dat is niet meer waar Silitek. Ik heb versie temasek 94 draaien en de android 4.2 camara app en die filmt gewoon.
Op het verkeerde been gezet dus..bedankt voor de info.
Hou het CM10 lijntje summier bij momenteel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
SPT schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:34:
Ik heb sinds kort de aanschaf van een smartphone in overweging genomen, aangezien mijn huidige Nokia GSM er een beetje vreemd uitziet nadat ik het (defecte) display heb gerepareerd.

Nu lijkt de Galaxy S III een prima telefoon, qua hardware.

[ .. ]
Tsja, het hoeft niet he. Persoonlijk zou ik geen 500 euro uitgeven aan iets waar je niet enthousiast van wordt. Als alternatief kun je nog eens bij Maemo / Meego (Nokia N900/N9) gaan kijken, deze heeft wel een volledig linux (Debian) en aircrack-ng etc. Heb er zelf een hoop lol mee gehad. Het punt van een smartphone als de SGS3 is dat deze gewoonweg productief werkt, dat wil zeggen dat de handelingen die je met je smartphone wilt verrichten, via zo weinig mogelijk handelingen te verrichten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 18:23

SPT

BvDorp schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:33:
[...]

Tsja, het hoeft niet he. Persoonlijk zou ik geen 500 euro uitgeven aan iets waar je niet enthousiast van wordt. Als alternatief kun je nog eens bij Maemo / Meego (Nokia N900/N9) gaan kijken, deze heeft wel een volledig linux (Debian) en aircrack-ng etc. Heb er zelf een hoop lol mee gehad. Het punt van een smartphone als de SGS3 is dat deze gewoonweg productief werkt, dat wil zeggen dat de handelingen die je met je smartphone wilt verrichten, via zo weinig mogelijk handelingen te verrichten zijn.
Bedankt voor de tip. Dit is qua OS inderdaad precies waar ik naar op zoek ben, dus dat de gebruiker centraal staat. Als je bij dat Meego gcc wilt hebben hoef je dat alleen maar in te typen, hij zorgt dan zelf dat het wordt opgehaald uit de repositories. Door de manier waarop Android is opgezet krijg je dat mensen toch weer allerlei vage software van internet gaan downloaden, zodat je voordat je het weet een virus op je telefoon hebt.

Die Noika N950 heeft bovendien zelfs een toetsenbord, ik kan me voorstellen dat dat toch wat prettiger typen is dan een touchscreen. Alleen jammer dat Meego min of meer opgeheven is (zonde, als je het mij vraagt). En wat ik ook jammer vind is dat zowel de N9 als de N950 maar een 4" schermpje hebben met een lage resolutie: één van de belangrijkste pluspunten van de Samsung Galaxy S III leek mij z'n grote scherm, met zo'n 50%. Dat lijkt mij toch wel prettig met internetten of iets in een pdf lezen. Bovendien zou het toetsenbord dan ook een stuk groter zijn geweest.

Hopelijk gaat het nog wat worden met de Meego telefoons waar de ex-medewerkers van Nokia mee gaan komen volgens dit artikel.

• Nas T
SPT schreef op woensdag 14 november 2012 @ 23:39:
[...]
Bedankt voor de tip. Dit is qua OS inderdaad precies waar ik naar op zoek ben, dus dat de gebruiker centraal staat. Als je bij dat Meego gcc wilt hebben hoef je dat alleen maar in te typen, hij zorgt dan zelf dat het wordt opgehaald uit de repositories. Door de manier waarop Android is opgezet krijg je dat mensen toch weer allerlei vage software van internet gaan downloaden, zodat je voordat je het weet een virus op je telefoon hebt.

Hopelijk gaat het nog wat worden met de Meego telefoons waar de ex-medewerkers van Nokia mee gaan komen volgens dit artikel.
De ex medewerkers van Nokia gaan verder met MeeGo, maar het heet nu Jolla. De SGS3 is voor mij het beste alternatief voor de N900 met Maemo (voorloper MeeGo), maar ik merk wel dat Android niet zo volwassen is als Maemo. Ik blijf het toch nog steeds behoorlijk missen, met Maemo had je de alle vrijheid die je maar wilde. Om bij Android iets leuks te doen, moet je al snel een custom rom installeren, maar dan lees ik ook dingen zoals dat er niet meer gefilmd kan worden. Tsja, dat noem ik toch echt kinderziektes. En Android bestaat al jaren.
Bij Maemo had je een speciale powerkernel, die was gewoon op de officiele manier te downloaden. Daarmee kon je overclocken en kreeg je een hoop extra functionaliteit. Bloatware? Was gewoon te verwijderen. Jammer dat de N900 met zijn standaard single-core 600MHz (of 1000MHz overclocked) toch niet ècht snel was, maar ik blijf het toch wel een beetje missen.

Ook mis ik het fysieke toetsenbord. Vooral de links/rechts vond ik fijn, nu moet je maar hopen dat je met je vingers tussen de juiste letters tikt om het te corrigeren of alles tot de fout verwijderen en opnieuw tikken.

[ Voor 58% gewijzigd door Nas T op 15-11-2012 05:54 ]

vrede in rust

• Btje
silitek schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:21:
[...]

Op het verkeerde been gezet dus..bedankt voor de info.
Hou het CM10 lijntje summier bij momenteel. ;)
Maakt niet uit hoor. Waarom zit je niet meer op CM10 in de SGS1 tijd wel toch?

Xiaomi 13T Pro

• silitek
Btje schreef op donderdag 15 november 2012 @ 07:27:
[...]

Maakt niet uit hoor. Waarom zit je niet meer op CM10 in de SGS1 tijd wel toch?
Klopt, vind de Samsung rommetje leuk om mee te prutsen heden.
CM10 blijft mijn favoriet en de switch is zo gemaakt natuurlijk.

;)

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:53

dbzfan

Nee.

Nas T schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:40:
Ik zie dat CM10 exfat ondersteunt, kan iemand dat bevestigen? Het maakt me op zich niet zo zeer uit of het een 64GB kaartje betreft (die zijn standaard exfat geformatteerd, als ik me niet vergis) of dat het een kleiner kaartje betreft. Op een kaartje dat niet geformatteerd is met exfat kan ik geen 1080P films >~4GB kwijt.
Ik heb mijn SD card in NTFS geformatteerd en de appje geinstalleerd dat NTFS kan mounten.. Super simpel! Als je je telefoon opstart duurt het een paar seconden na het ingeven van je pincode voordat ie je kaartje herkent maar voor de rest werkt het super!

• remcoXP
  • Laatst online: 08:10
iemand ervaring met de siyah kernel en dual boot.
ik wel: werkt goed met foxhound en omega.

maar ik zou graag foxhound en cm10 draaien.
maar heb nu drie versies geprobeerd en geen 1 start. terwijl siyah dit wel moet kunnen.

iemand tips? want zou graag cm10 weer testen (al een keer gedaan maar toendertijd werkte er veel dingen nog niet lekker) en ben nu wel benieuwd hoe ver ze zijn.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Verwijderd

Het valt me nu eigenlijk pas op dat mijn S3 icm Omega v27 en Siyah kernel veel meer batterij gebruikt met WIFI aan dan met 3g....bij mijn vorige telefoons was het juist zo dat 3g meer batterij verbruikte... is hier iets aan te doen?

• maikel_rox
Ook hier met V31 dat probleem, wanneer ik op me werk wifi aan heb gaat de batterij erg hard!
3G gaat daarintegen een stuk rustiger om met het sap. Mogelijk een 4.2 aanhangsel ofzo?
Dat de batterij meer op poweruser-settings speelt.

[ Voor 43% gewijzigd door maikel_rox op 15-11-2012 16:35 ]

• Nas T
dbzfan schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:24:
[...]

Ik heb mijn SD card in NTFS geformatteerd en de appje geinstalleerd dat NTFS kan mounten.. Super simpel! Als je je telefoon opstart duurt het een paar seconden na het ingeven van je pincode voordat ie je kaartje herkent maar voor de rest werkt het super!
Waarom staat op de wikipedia-pagina van NTFS niet hetzelfde als op de wikipedia-pagina van exfat?

vrede in rust

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:57
4.1.2 is gelekt voor de S3: http://hotfile.com/dl/179...I9300OJKELK5_ILO.zip.html
Zie SamMobile voor meer info: http://www.sammobile.com/...lly-bean-leaked-firmware/
Ik ben hem nu aan het downloaden met mijn 4 m/bit lijntje van XS4ALL 8)7

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb hem zo juist geflasht met Odin, werkt super!
De multi-task/window functie is echt handig en werkt goed!

Ook lijkt hij nog net iets smoother te werken dan de laatste 4.1.1 rom.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 20:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Misschien een domme vraag, maar iemand wou mijn hulp voor rooten met stock kernel, kan alleen dat hele topic op XDA niet meer terugvinden. Enkel dus via odin stock rom met root. Als iemand een hint voor mij heeft graag.

Laat maar gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1695238

[ Voor 15% gewijzigd door n00bs op 15-11-2012 19:47 ]

• RekZ
  • Niet online
kahraman11 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:33:
4.1.2 is gelekt voor de S3: http://hotfile.com/dl/179...I9300OJKELK5_ILO.zip.html
Zie SamMobile voor meer info: http://www.sammobile.com/...lly-bean-leaked-firmware/
Ik ben hem nu aan het downloaden met mijn 4 m/bit lijntje van XS4ALL 8)7
Is dat toetsenbord van 4.1.2 met 'swype functie' alleen nog beschikbaar in het Engels?

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:57
RekZ schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:00:
[...]

Is dat toetsenbord van 4.1.2 met 'swype functie' alleen nog beschikbaar in het Engels?
Nee je kunt ook een Nederlandse woordenboek downloaden, maar dat moet je wel handmatig installeren in je system/app mapje. Moet je maar op XDA kijken.
Pagina: 1 ... 20 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.