Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:42:
[...]

Je eigen quoten binnen 3 uur is niet netjes, als iemand een antwoord heeft zie je het vanzelf
Ik heb mezelf niet gequote hoor. Kijk even naar de namen. Excuses niet nodig. Haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Razer schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:10:
Nice, vanmorgen nog maar eens wipe gedaan, De-Bloated Omega V29 geinstalleerd, en nu met GalaxSih 1.2 Beta 3 draaien werkt erg lekker. Smart-Rotate mod geinstalleerd werkt ook erg lekker. Eens kijken hoe Pop-Up browser gaat bevallen. Is er eigenlijk al ergens een Note II Gallery Flashable Zip die op Omega ROM werkt?
Hoe bevalt de Pop-Up browser? Ik vind hem erg grappig!

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sretlow schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:52:
[...]

Ik heb mezelf niet gequote hoor. Kijk even naar de namen. Excuses niet nodig. Haha ;)
I see sorry sorry 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0wDr4g0n2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-08 10:51
Rhodan schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:38:
[...]

Ook het trillen aangezet in sms app zelf?
_/-\o_

Hoe kon ik dat vergeten :)

[COLOR="Red"][SIZE="4"]Easily calculate your fuelcost: Download Split the Gas Bill [/SIZE][/COLOR]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 16:19
sretlow schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:14:
Moeilijk hoor. Ik twijfel al een paar dagen. Stock rom update naar JB afwachten (maar wat duurt dat lang zeg) of Omega v29 erop. Ik heb nu wel geroot en recovery erop maar ook nog steeds originele ICS. Dus al nandroid backup gemaakt en volledige backup met Titanium. Image .zip staat al op de SD kaart. Dus kwestie van wipe en install.... Maar alles loop nu goed. Alles werkt. Ik heb 127 apps geinstalleerd. Daarnaast allerlei accounts met verschillende instellingen. E-mails, gmail, hotmail, flipboard, Feedly, Facebook, twitters enz enz. Ook geen zin om eigenlijk alles weer in te stellen. Als launcher gebruik ik Go Launcher. Dus de UI van TW gebruik ik niet. Mogelijk wel andere onderdelen van TW....

Wie kan mij het overtuigende reden geven om wel/niet naar Omega te gaan.... Ook al overwogen om de Poolse originele erop te zetten. Zucht.
Toch iets wat je zelf moet beslissen, hier in ieder geval een happy Omega gebruiker en waarschijnlijk wordt morgen v30 vrijgegeven.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Omega 30 al weer...het gaat maar door :)
Werkt weer beter.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een goede modem @ Vodafone NL voor CM10? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
silitek schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:53:
Werkt weer beter.
Tot nu toe werkt die inderdaad goed, een en ander getest en nog geen gekke dingen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:21:
Iemand een goede modem @ Vodafone NL voor CM10? :)
He ratje.. definitief een S3? ;) Mooie aanvulling voor de topic dan.
T-mobile werkt uitstekend met PODLJ1. Of dat voor Vodafone ook geldt, geen idee.

CM10 al een tijdje niet gedraaid kan uiteraard wel in dual-boot mogelijk voor als nog geen behoefte aan.

;)

Modems
Rhodan schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:29:
[...]

Tot nu toe werkt die inderdaad goed, een en ander getest en nog geen gekke dingen gezien.
:Y

[ Voor 25% gewijzigd door silitek op 23-10-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

silitek schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:53:
Werkt weer beter.
Note gallery nog niet verwerkt in deze rom toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
ind0mi schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:46:
[...]

Note gallery nog niet verwerkt in deze rom toch?
Nop, eigen keus en persoonlijk vind ik dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:33:
[...]

He ratje.. definitief een S3? ;) Mooie aanvulling voor de topic dan.
T-mobile werkt uitstekend met PODLJ1. Of dat voor Vodafone ook geldt, geen idee.

CM10 al een tijdje niet gedraaid kan uiteraard wel in dual-boot mogelijk voor als nog geen behoefte aan.
Jep, had de NOTEII in mijn handen en de SGSIII, scheelde los alleen bijna een SGSI aan prijsverschil
en was echt te groot die NOTE. Dus dan maar de SGSIII. Dik ding hoor, half uur later meteen CM10
opgezet. Alleen dus nog niet naar een modem gekeken ;) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:27:
[...]

Jep, had de NOTEII in mijn handen en de SGSIII, scheelde los alleen bijna een SGSI aan prijsverschil
en was echt te groot die NOTE. Dus dan maar de SGSIII. Dik ding hoor, half uur later meteen CM10
opgezet. Alleen dus nog niet naar een modem gekeken ;) }:O
Mooi man, momenteel Omega v30+ Note galery+ white dialer mod+ [Kernel][22/OCT/2012][GT-I9300][Samsung JB][Aroma]Yank555.lu kernel v1.5a.

Aardig cool setup bezit je dan voor de S3. Welke kleur heb je gekozen en welkom in de wondere wereld van custom S3. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, meteen even kijken. Ben er eigenlijk alweer een beetje te laat ingestapt! Er is echt veel :+.

En heb blauw gekozen, matcht mooi bij mijn iPhone oOo.

Meteen een build guide voor CM10 online geknald, for whom it may concern -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1946481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Op het moment draai ik de XXDLIB modem. Ik heb me er nooit echt in verdiept; heeft het zin om dit goed bij te houden? En wordt dit ook gecustumized aangeboden met nieuwe roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb na de update van Omega V29 naar V30 problemen met Gmail.
Krijg deze niet meer aan de gang,iemand met hetzelfde probleem of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:11
Clear Cache/data en restarten van app al geprobeerd?
Zijn in ieder geval meer mensen met dat probleem in v30,

[ Voor 11% gewijzigd door maikel_rox op 23-10-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maikel_rox schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:11:
Clear Cache/data en restarten van app al geprobeerd?
Zijn in ieder geval meer mensen met dat probleem in v30,
Ik heb het programma 1 tap cleaner pro en daarmee cache geleegd.
Doe ik iets fout,of moet ik ergens anders zijn.
Ps als ik Gmail open krijg ik even een wit scherm, daarna klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:15:
[...]

Ik heb het programma 1 tap cleaner pro en daarmee cache geleegd.
Doe ik iets fout,of moet ik ergens anders zijn.
Ps als ik Gmail open krijg ik even een wit scherm, daarna klaar.
Is al opgelost alles werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:17:
[...]

Is al opgelost alles werkt weer :)
Jezelf quoten is niet nodig, overigens werd er bij de changelog expliciet aangegeven dat je de cache van je gmail app moet legen om FC's te voorkomen.

Voor de mensen die dat niet weten: ga naar systeeminstellingen > applicatiebeheer > kies "alles" en klik op "gmail" > buffer leeg maken / gegevens wissen. Hierna kun je weer gebruik maken van je gmail (hij gaat de boel even opnieuw synchroniseren).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
renzo4000 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:22:
[...]

Jezelf quoten is niet nodig, overigens werd er bij de changelog expliciet aangegeven dat je de cache van je gmail app moet legen om FC's te voorkomen.

Voor de mensen die dat niet weten: ga naar systeeminstellingen > applicatiebeheer > kies "alles" en klik op "gmail" > buffer leeg maken / gegevens wissen. Hierna kun je weer gebruik maken van je gmail (hij gaat de boel even opnieuw synchroniseren).
Gmail is de enige applicatie die vervelend kan doen idd..cache clear en klaar.
Goed dat je het nogmaals herhaalt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Ik ben toch maar over op Omega. Tot nu toe niets te klagen. Het enige dat ik nu mis is de optie om meldingen in de statusbalk uit te zetten. Ik had die optie eerst (stock ICS) op de quick launch bar. Met de knop "meldingen" kon ik de meldingen (icoontjes die links boven verschijnen bij binnenkomst van een mail, whatsapp enz) uitzetten. Die optie heb ik nu niet in de Omega ROM. Kan het misschien toch? Mis ik iets? Of mogelijk op een andere manier?

En... ik vind de downloadsnelheid met 3g/h erg traag. Kan ik een ander modem flashen? Zo ja welke? En als ik vervolgens een nandroid restore doe is mijn oude modem dan weer terug?

[ Voor 16% gewijzigd door sretlow op 24-10-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg zelf tips over deze 2:

1. BUDLI2
2. NEDLI1

Hier te downloaden:
http://cyanogenmod.nl/fil.../CM10/Modem%20%20Radio/JB

Matching RIL:
Google Play: GetRIL

Ben nog bezig meer modems toe te voegen- en alles gelijk te trekken qua namen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:50
Na het installeren van Omega 30 was ook mijn Gmail fout gegaan, maar de manier zoals hierboven staat (cache + data leegmaken) werkte. Ook werkte mijn 3G niet meer (Tele2, roaming via T-Mobile), maar na een reboot was dat gelukkig ook over. Is de eerste keer dat ik problemen had na een update van Omega, meer mensen van het tweede probleem last gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
mat.hi.as schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:26:
Na het installeren van Omega 30 was ook mijn Gmail fout gegaan, maar de manier zoals hierboven staat (cache + data leegmaken) werkte. Ook werkte mijn 3G niet meer (Tele2, roaming via T-Mobile), maar na een reboot was dat gelukkig ook over. Is de eerste keer dat ik problemen had na een update van Omega, meer mensen van het tweede probleem last gehad?
Het tweede probleem niet. Had wel last van het Gmail probleem maar was snel opgelost met bovenstaande tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
mat.hi.as schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:26:
Hmm, kom toch tegenwoordig best wel wat berichtjes tegen dat mensen problemen hebben gekregen na flashen met 3G.
Lijkt me iets van APN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

had ook het gmail issue: schijnt te komen door de downgrade van 4.2 naar 4.1.2.
Iemand enig idee waarom er een downgrade is? vond het niet terug op XDA...

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Mijn S3 mount niet meer naar behoren als ik hem op de computer aansluit. Dit is al enige tijd zo (met ParanoidAndroid). Op Windows mount het interne geheugen naar behoren, maar op de externe SD kaart verschijnen alle items 4 keer. Op Linux openen zich 4 Nautilus schermen en verder krijg ik een DBus Error (no reply). Verder kan ik inhoud van de telefoon niet inzien. Heeft iemand een idee hoe dat op te lossen is? Mijn idee is om tijdelijk terug te gaan naar stock ROM en andere kernel, en dan weer terug naar CM10, maar ik had al eerder gefaald in het downgraden van CM10 naar CM9. Iemand een idee hoe ik op de jusite manier terug naar stock kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 16-09 08:14
Denk gewoon de stock ICS flashen met odin? dan weer opnieuw rooten en weer van voren af aan beginnen. Weet niet of het nodig is, maar ik doe het wel altijd, f de superwipe script er over heen gooien voordat je gaat flashen met odin, dan is ie weer helemaal leeg en begin je dus "clean"

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Wat zijn de populaire Jelly Bean ROMs van dit moment? Ik neig zelf naar iets CM10-based, nieuwste en snelste (stock spul zit vol bloat). Maar daar zijn er ook wel meerdere van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Amanoo schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:32:
Wat zijn de populaire Jelly Bean ROMs van dit moment? Ik neig zelf naar iets CM10-based, nieuwste en snelste (stock spul zit vol bloat). Maar daar zijn er ook wel meerdere van.
Wachtend op Omega (31) ben ik naar WanamLite XXDLJ4 V4.2.1 overgelopen. Moet zeggen niet verkeerd.
Ook geen bloatware net als Omega. CM10 even niet meer gedraaid dat zal ook een prima keuze zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niksie1981
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 11:13
silitek schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:39:
[...]

Wachtend op Omega (31) ben ik naar WanamLite XXDLJ4 V4.2.1 overgelopen. Moet zeggen niet verkeerd.
Ook geen bloatware net als Omega. CM10 even niet meer gedraaid dat zal ook een prima keuze zijn. ;)
Heb zelf nu ook een dag Wanam 4.2 gedraaid. Enige waar ik tegenaan liep was dat ik niet voor elkaar heb gekregen om de telefoon te laten trillen bij een Whatsapp bericht.
Kan natuurlijk zijn dat ik iets fout doe.....

Kun je aangeven of Omega 31 hier geen last van heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidra000
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 15:10
Duidelijk dat ik al even niet meer gekeken heb.
Wist nog niet dat de 4.2 rom er ook al was.
Zelf zit ik nog op 4.1.1 wel dik tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Volgens de XDA staan alle stock apps van de S3 op Omega en Wanam, even als Touchwiz... mijn inziens veel bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
silitek schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:39:
[...]

Laatst ook weer eens een wanam gedraaid, weet ff niet meer welke, maandje terug.
Draaide goed, maar miste toch wel de Aroma install om nog apps niet mee te laten installeren die ik toch niet gebruik.

Omega v31 is ondertussen gereleased, draai hem sinds gisteren avond en draait weer als een trein.
Nog geen gekke dingen tegen gekomen en na 8 uur standby, 5% verloren en vind niet slecht, zeker omdat ik hem na het flashen nog niet aan de oplader heb gehangen.
Deze was trouwens weer met full wipe.
Wel had ik deze keer eerst alle apps die ik nooit gebruik uit de zip (Indie map) gedelet, geef toch een paar voordelen.
Scheelt mij 105 tot 200mb zip grote en als je ga flashen, default kiezen zonder eerst alles uit te hoeven vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:10

dbzfan

Nee.

Amanoo schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:11:
Volgens de XDA staan alle stock apps van de S3 op Omega en Wanam, even als Touchwiz... mijn inziens veel bloatware.
Dat kun je in de aroma installer dus bij "custom" uitvinken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Amanoo schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:11:
Als je bedoelt dat TW bij bloatware staat in Omega roms, dan is dat niet zo.
Deze is dus niet uit te vinken en wordt standaard geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Rhodan schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:22:
[...]

Als je bedoelt dat TW bij bloatware staat in Omega roms, dan is dat niet zo.
Deze is dus niet uit te vinken en wordt standaard geïnstalleerd.
Je hebt toch een launcher nodig. Anders installeert je na het vlaggen een andere launcher en verwijdert je tw via root explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik mijn telefoon weer rooten nadat ik mijn telefoon met yellow bean heb geinstalleerd.. Zo ja waarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:11:
kan ik mijn telefoon weer rooten nadat ik mijn telefoon met yellow bean heb geinstalleerd.. Zo ja waarmee?
Met cf root van Chainfire via Odin flashen _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Sinds donderdag ben ik ook trotse bezitter van een S3, nadat mij S1 overleden was :(

Sinds vanochtend ook begonnen met het oriënteren en tweaken van het toestel.

Ik heb al meteen het toestel geroot en een hele rits van de standaard Samsung bloatware verwijderd en nog wat andere meuk met Titanium backup. Ook Aroma's ROM-cleaner erdoor gehaald, en natuurlijk CWM erop.

Ik kom alleen nog niet helemaal uit de roms en kernels voor dit toestel. Bij mijn S1 was ik redelijk tevreden met de stock rom + andere launcher en meestal de speedmod of Semaphore kernel.

Speedmod kernel heb ik ook alweer gevonden voor de S3 op XDA, maar iets vergelijkbaars als de Semaphore kernel is er niet meer ?

Welke kernels kunnen jullie aanraden voor de S3 met iets vergelijkbaars als bv. Voodoo sound (en gewoon snel, stabiel en zuinig natuurlijk zoals iedereen wil :p ) ?

[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 27-10-2012 12:00 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Yank555 kernel geen tweaks wat betreft sound ......maar die kernel maakt je tel zoooooo smooth...en geloof me ik heb ze bijna allemaal geprobeerd, en deze steekt er toch echt met kop en schouders boven uit !! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1949904 Ik heb hem trouwens in combo met Revolution Rom van Mike 1986 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1797334 RomCleaner erover gegooid http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1827817 Daarna JKay De Luxe Framework er op gezet http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1807819 Succes _/-\o_ Oh en nog een leuke is een port van De NoteII de pop up browser http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1946477.

[ Voor 47% gewijzigd door dave1972 op 27-10-2012 12:56 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:10

dbzfan

Nee.

Omega rom + Phenomenal 4.0 extreme kernel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
dbzfan schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:20:
Omega rom + Phenomenal 4.0 extreme kernel!
Op de een of andere manier kan ik die extreme kernel niet vinden, wel de basic en normal version. Even een noob vraag tussendoor, undervolten, wat is dat precies? Wat merk je daar van?

Ik run overigens Omega 30.. welke kernel gebruiken jullie allemaal en waarom? (mits je omega draait)

[ Voor 13% gewijzigd door Damocles.NL op 28-10-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Damocles.NL schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:30:
[...]

Op de een of andere manier kan ik die extreme kernel niet vinden, wel de basic en normal version. Even een noob vraag tussendoor, undervolten, wat is dat precies? Wat merk je daar van?

Ik run overigens Omega 30.. welke kernel gebruiken jullie allemaal en waarom? (mits je omega draait)
Undervolten zou er voor moeten zorgen dat je wat langer met je batterij kan doen....al is dat niet echt merkbaar en dus nutteloos bovendien als je te veel undervolt krijg je ook weer problemen dus persoonlijk zou ik het niet doen...aangezien je er dus niets of nauwelijks wat mee wint _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
dave1972 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:36:
[...]

Undervolten zou er voor moeten zorgen dat je wat langer met je batterij kan doen....al is dat niet echt merkbaar en dus nutteloos bovendien als je te veel undervolt krijg je ook weer problemen dus persoonlijk zou ik het niet doen...aangezien je er dus niets of nauwelijks wat mee wint _/-\o_
OC/UV heeft summier nut. Op -100mV geeft het een winst van 3/4% in combinatie van een kernel keuze.
Maar eigenlijk te verwaarlozen idd. Het is een leuke tweak en het kan, that's it.

[Kernel][3.0.48][2012/OCT/28][GT-I9300][Samsung JB][Aroma]Yank555.lu kernel v1.7a is een best kerneltje.

Ben momenteel bezig met theme's dat is erg leuk om mee te knutselen. Diegene die mij volgen op XDA weten dat inmiddels. :+

Deze b.v. (color drops kloppen (nog) niet helemaal)

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1ptfet.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40
silitek, wat gebruik je om de themes te maken en in te stellen op je foon? en publiceer je je themes ook ergens? (linkje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Gh0stw4lk3r schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:04:
silitek, wat gebruik je om de themes te maken en in te stellen op je foon? en publiceer je je themes ook ergens? (linkje?)
Gebruik PSD, Uccw. minimalistic en nog een aantal widgets/apps/
Op mycolorscreen zie je een aantal screens met downloads. ;)

Edit: Launchers gebruik zijn ssLauncher en Nova Prime.

[ Voor 6% gewijzigd door silitek op 28-10-2012 12:03 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
silitek schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:53:
[...]

OC/UV heeft summier nut. Op -100mV geeft het een winst van 3/4% in combinatie van een kernel keuze.
Maar eigenlijk te verwaarlozen idd. Het is een leuke tweak en het kan, that's it.

[Kernel][3.0.48][2012/OCT/28][GT-I9300][Samsung JB][Aroma]Yank555.lu kernel v1.7a is een best kerneltje.

Ben momenteel bezig met theme's dat is erg leuk om mee te knutselen. Diegene die mij volgen op XDA weten dat inmiddels. :+

Deze b.v. (color drops kloppen (nog) niet helemaal)

[afbeelding]
Ziet er weer gelikt uit Silitek _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb nog geen ervaring met rooten en ROMs, (wel met flashen), heb al veel gelezen maar nog niet alles is even duidelijk:

- Ik wil graag binnenkort een Omega ROM flashen, zit hier al goede modemfirmware in, of moet ik op zoek naar aparte bestanden om te flashen als de ROM er eenmaal op staat? Kan ik gewoon bellen/SMS/internetten zonder extra effort?
- Clockworkmod recovery is als ik het goed begrijp iets waarmee je met alleen je telefoon nieuwe ROMs kunt flashen die je op je SD kaart zet, niet? Hiermee kun je ook backups vanaf SD terugzetten toch?
- Online tutorials volgend, wat is dan het grootste risico? Ik begrijp dat je je sIII kunt bricken, maar komt dat veel voor of moet je dan gekke dingen gaan doen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
vaagisdenaam schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:19:
Ik heb nog geen ervaring met rooten en ROMs, (wel met flashen), heb al veel gelezen maar nog niet alles is even duidelijk:

- Ik wil graag binnenkort een Omega ROM flashen, zit hier al goede modemfirmware in, of moet ik op zoek naar aparte bestanden om te flashen als de ROM er eenmaal op staat? Kan ik gewoon bellen/SMS/internetten zonder extra effort?
- Clockworkmod recovery is als ik het goed begrijp iets waarmee je met alleen je telefoon nieuwe ROMs kunt flashen die je op je SD kaart zet, niet? Hiermee kun je ook backups vanaf SD terugzetten toch?
- Online tutorials volgend, wat is dan het grootste risico? Ik begrijp dat je je sIII kunt bricken, maar komt dat veel voor of moet je dan gekke dingen gaan doen?

Alvast bedankt
De modems die met de Omega roms komen, voldoen prima. Eventueel kun je in de Omega Files andere modems vinden om te proberen.
CWM heb je wel nodig om bv te wipen, zijn ook scripts voor, maar die moet je dan wel weer in CWM flashen. En inderdaad, heel belangrijk, je kunt daar een backup mee maken en bij problemen terugzetten.
En natuurlijk om een rom te flashen :).
Persoonlijk vind ik deze het beste en zonder problemen werken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1719744
Echt hard bricken heb ik eigenlijk nog niet gezien, alleen van mensen die een verkeerde rom hebben geflashed, dus een rom voor een andere type telefoon.
Voor je begint, een backup kan toch wel erg handig zijn en maak ook een EFS backup.
Tijdens de installatie van de rom, krijg je ook die keuze, maar een backup met een extra programmaatje vanuit de Playstore, kan nooit kwaad.
Is je Imei echt om zeep, dan rest niets anders dan de S3 terug te sturen naar Samsung voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Rhodan schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:00:
[...]
Persoonlijk vind ik deze het beste en zonder problemen werken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1719744
Bedankt voor je snelle, uitgebreide reactie.
Ik heb nu CWM 5.5.0.4 :: CF 1.5, en ik heb een backup met CWM gemaakt (=nandroid backup?) en de /efs heb ik gebackupped met kTool, dus tot dusver zit ik geloof ik goed.

Wat is het verschil tussen mijn CWM en die in de link die jij geeft?
edit: behalve natuurlijk het touch gebeuren

Zometeen maar eens Omega flashen, hij staat al op SD (v31) eens kijken wat het is. Met deze hoef ik voorlopig niet aan de caches te zitten, ik ben toch nog een beetje angstig om van mijn mooie SIII een onderzetter te maken, al zal het wel meevallen gok ik...

[ Voor 3% gewijzigd door vaagisdenaam op 28-10-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb weer even jullie hulp nodig.

Ik wil de stock S3 file explorer terug hebben op mijn telefoon. De APK (MyFiles.apk) had ik zo gevonden, hem werkend krijgen lukt alleen niet.

Op XDA had ik gelezen dat ik de file in /system/app moest zetten en dan fix permissions in CWM. Nou dat gedaan maar hij werkt nog steeds niet :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

ik heb mijn S3 zojuist grondig vernaaid, zonder dat ik weet wat er mis ging

zoals gewoonlijk (flash al sinds 2 jaar alle tel's die ik gebruik) alles gewhiped, vervolgens de nieuwe Omega V31 geflashed.. en nu zit hij vast in de boot animation
Ik kan nog wel naar de download functie, dus ga nu proberen een stock rom er op te zetten via Odin.. maar dat heeft eigenlijk niet echt mijn voorkeur

heeft iemand een idee hoe ik dit opgelost kan krijgen?

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
XtinctHeD schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:33:
ik heb mijn S3 zojuist grondig vernaaid, zonder dat ik weet wat er mis ging

zoals gewoonlijk (flash al sinds 2 jaar alle tel's die ik gebruik) alles gewhiped, vervolgens de nieuwe Omega V31 geflashed.. en nu zit hij vast in de boot animation
Ik kan nog wel naar de download functie, dus ga nu proberen een stock rom er op te zetten via Odin.. maar dat heeft eigenlijk niet echt mijn voorkeur

heeft iemand een idee hoe ik dit opgelost kan krijgen?
Bezit je nog recovery?..anders nogmaals Omega flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

silitek schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:39:
[...]

Bezit je nog recovery?..anders nogmaals Omega flashen.
ben inmiddels weer terug in recovery gekomen.. om de een of andere reden wist ik niet dat je met volume up ipv down in recovery komt (noob ;p)

na 3x omega flashen doet hij het nu ineens wel..

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
XtinctHeD schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:53:
[...]

ben inmiddels weer terug in recovery gekomen.. om de een of andere reden wist ik niet dat je met volume up ipv down in recovery komt (noob ;p)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
vaagisdenaam schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:08:
[...]

Bedankt voor je snelle, uitgebreide reactie.
Ik heb nu CWM 5.5.0.4 :: CF 1.5, en ik heb een backup met CWM gemaakt (=nandroid backup?) en de /efs heb ik gebackupped met kTool, dus tot dusver zit ik geloof ik goed.

Wat is het verschil tussen mijn CWM en die in de link die jij geeft?
edit: behalve natuurlijk het touch gebeuren

Zometeen maar eens Omega flashen, hij staat al op SD (v31) eens kijken wat het is. Met deze hoef ik voorlopig niet aan de caches te zitten, ik ben toch nog een beetje angstig om van mijn mooie SIII een onderzetter te maken, al zal het wel meevallen gok ik...
No problem :)
Het is tevens de laatste versie en sommige dingen, met name themes, schijnen de laatste versie nodig te hebben.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
XtinctHeD schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:53:
[...]

Gelukkig maar, maar wel vaag, heb je checksum nagekeken van de rom?
Klinkt mij een beetje als een niet frisse download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Na twee keer Omega te hebben geflashed, een keer zonder en een keer met wipe, heb ik uiteindelijk nu paranoidandroid er op staan... Erg fijne rom, supersnel ook, alleen erger ik me wel alweer aan de standaardlauncher... Dadelijk rap apex er op zetten en dan ben ik weer gelukkig... Voor een dag althans, want volgens mij werkt dit heel erg verslavend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Laatst online: 19-07 16:56
Even een vraagje. Als ik een custom rom flash, bijvoorbeeld CM10 of omega v31, moet ik dan eerst wipe data EN wipe cashe EN wipe dalvik doen? En moet ik dit na de flash ook weer doen?

Mij is niet duidelijk wat ik moet wipen en wanneer.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:51
Fabienvg schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:53:
Even een vraagje. Als ik een custom rom flash, bijvoorbeeld CM10 of omega v31, moet ik dan eerst wipe data EN wipe cashe EN wipe dalvik doen? En moet ik dit na de flash ook weer doen?

Ik doe altijd vóór het flashen het volgende in deze volgorde:
- Wipe Dalvik cache
- Wipe Data (deze wiped ook de cache, dus hoef je niet Wipe cache erbij te doen, alhoewel dat slechts 1 seconde duurt, dus kan altijd erbij :p)
- Format System

Daarna de rom zip flashen en eventueel Fix Permissions doen.

[ Voor 11% gewijzigd door baba420 op 29-10-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 17:48
Hey

Ik ben nu een tijdje al een blije gebruiker van de s3
Echter word ik het zat om steeds zo lang te wachten op updates

De vraag,
Als ik Een rom op mn s3 zet krijg je dan ook automatisch updates bijvoorbeeld naar versie 4,2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
baba420 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:46:
[...]

Ik doe altijd vóór het flashen het volgende in deze volgorde:
- Wipe Dalvik cache
- Wipe Data (deze wiped ook de cache, dus hoef je niet Wipe cache erbij te doen, alhoewel dat slechts 1 seconde duurt, dus kan altijd erbij :p)
- Format System

Daarna de rom zip flashen en eventueel Fix Permissions doen.
Erg bedankt! Ik zie veel mensen na het installeren van de ROM ook nog een keer wipe data doen, is dit niet nodig als je dit van te voren al hebt gedaan of kan dit geen kwaad?
allesvooriphone schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:10:
Hey

Ik ben nu een tijdje al een blije gebruiker van de s3
Echter word ik het zat om steeds zo lang te wachten op updates

De vraag,
Als ik Een rom op mn s3 zet krijg je dan ook automatisch updates bijvoorbeeld naar versie 4,2
Voor zover ik weet wel! Echter ben ik nog een noob hierin, dus mijn zekerheid krijg je niet.

Mij is nog niet duidelijk hoe het backup gebeuren werkt. Kan iemand mij uitleggen wat verstandig is om te backuppen en HOE ik dit moet doen? Waar komt mijn backup dan terrecht? Wat moet ik moet de backup doen als het verkeerd gaat tijdens het flashen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Fabienvg schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:53:

Als je van stock naar Omega gaat hoef je niet te wipen, omdat Omega op stock is gebaseerd (AOKP toch?)
Als je van een andere rom naar omega gaat of van stock naar een niet AOKP ROM, moet je wel wipen, althans, dat ik wat ik ervan heb begrepen.
Ik heb Omega twee keer geinstalleerd, eens zonder en daarna met wipe en ik meende wel degelijk verschil in snelheid te merken, maar dat kan aan mij liggen...
Wat ik er ook van begreep is dat het eigenlijk uberhaupt geen kwaad kan om Dalvik te wipen, deze wordt bij boot gewoon opnieuw gevuld met settings (of bestandslocaties of zoiets) van apps.
De caches wipen kan geen kwaad, wipe user data daarentegen moet je doen als je een frisse start wil, dit is eigenlijk terug naar fabrieksinstellingen... Dat doe je naar wat ik begreep dus bij het wisselen vanROM, of als iets niet lekker loopt. Nogmaals, je hoeft van stock --> Omega niet terug naar fabrieksinstellingen, maar volgens mij helpt het wel..
Fabienvg schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:17:

Mij is nog niet duidelijk hoe het backup gebeuren werkt. Kan iemand mij uitleggen wat verstandig is om te backuppen en HOE ik dit moet doen? Waar komt mijn backup dan terrecht? Wat moet ik moet de backup doen als het verkeerd gaat tijdens het flashen?
CWM maakt dan geloof ik een backup wat geloof ik vergelijkbaar is met een system image van windows. Mocht het fout lopen, dan kun je deze backup terug flashen en ben je weer terug bij af. De backup komt geloof ik op de SD kaart terecht.
Ook moet je een backup van je /efs folder maken, bijvoorbeeld met de app kTool. Hierin staat o.a. je IMEI.

Dit alles onder voorbehoud trouwens, het is voor mij ook nog vrij nieuw. Als iemand mij kan verbeteren, graag.
baba420: Daarna de rom zip flashen en eventueel Fix Permissions doen.
Wat doet fix permissions?

[ Voor 18% gewijzigd door vaagisdenaam op 29-10-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ik ga mijn S3 voor service naar Samsung brengen omdat de camera geen spot-meting doet. Om de sporen van custom roms (Omega) weg te halen heb ik met triangle away de counter op nul gezet.
Mijn vraag: Als ik de S3 unroot met een stock Samsung rom is dan werkelijk elk spoor weg of loop ik dan de kans dat de teller weer op 1 staat?

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:06
Vmu schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:37:
Ik ga mijn S3 voor service naar Samsung brengen omdat de camera geen spot-meting doet. Om de sporen van custom roms (Omega) weg te halen heb ik met triangle away de counter op nul gezet.
Mijn vraag: Als ik de S3 unroot met een stock Samsung rom is dan werkelijk elk spoor weg of loop ik dan de kans dat de teller weer op 1 staat?
Teller staat als goed is op 0 omdat het een official samsung rom is.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:51
Fabienvg schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:17:
Erg bedankt! Ik zie veel mensen na het installeren van de ROM ook nog een keer wipe data doen, is dit niet nodig als je dit van te voren al hebt gedaan of kan dit geen kwaad?
In uitzonderlijke gevallen wilt het wel eens voorkomen dat een Rom niet boot (een bootloop ook wel genoemd.)
In zo een situatie is het wel eens zinvol om terug in recovery te komen en te wipen of nog liever: de rom opnieuw flashen. Maar zoals gezegd, dit hoort geen standaard procedure te zijn.
Ik noem het zelf de magische handeling. Het kan placebo zijn, maar ik heb het gevoel dat het narigheid voorkomt na een flash. Op XDA heb ik tig keer gelezen dat een Force Close spontaan verdwijnt nadat er Fix Permissions zijn gedaan.

Wat betreft het maken van een backup: menig flash-verslaafde is ermee eens dat Titanium Backup de norm is. Dus al je apps backupen met TB, het mapje kopiëren naar je PC en na iedere nieuwe flash restoren (advies: alleen app en geen data en zeker géén systeem apps terugzetten!).

Na de introductie van Mijn apps-lijst schoonmaken in Google Play, ben ik gestopt met het maken van backups. Na iedere verse installatie ga ik gewoon naar mijn apps en al mijn favoriete apps kan ik zo 1 voor 1 installeren zonder te zoeken. Slechts een karwei van hooguit 10 minuten. Apps als Rabobankieren en games zet ik wel terug met TB, i.v.m. met hun gegevens. Zo raak ik mijn save-games niet kwijt en hoef ik niet telkens eerst mijn toestel te registreren alvorens ik kan inloggen op Rabobankieren.

[ Voor 4% gewijzigd door baba420 op 29-10-2012 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
baba420 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:56:
[...]

In uitzonderlijke gevallen wilt het wel eens voorkomen dat een Rom niet boot (een bootloop ook wel genoemd.)
In zo een situatie is het wel eens zinvol om terug in recovery te komen en te wipen of nog liever: de rom opnieuw flashen. Maar zoals gezegd, dit hoort geen standaard procedure te zijn.

[...]

Ik noem het zelf de magische handeling. Het kan placebo zijn, maar ik heb het gevoel dat het narigheid voorkomt na een flash. Op XDA heb ik tig keer gelezen dat een Force Close spontaan verdwijnt nadat er Fix Permissions zijn gedaan.

Wat betreft het maken van een backup: menig flash-verslaafde is ermee eens dat Titanium Backup de norm is. Dus al je apps backupen met TB, het mapje kopiëren naar je PC en na iedere nieuwe flash restoren (advies: alleen app en geen data en zeker géén systeem apps terugzetten!).

Na de introductie van Mijn apps-lijst schoonmaken in Google Play, ben ik gestopt met het maken van backups. Na iedere verse installatie ga ik gewoon naar mijn apps en al mijn favoriete apps kan ik zo 1 voor 1 installeren zonder te zoeken. Slechts een karwei van hooguit 10 minuten. Apps als Rabobankieren en games zet ik wel terug met TB, i.v.m. met hun gegevens. Zo raak ik mijn save-games niet kwijt en hoef ik niet telkens eerst mijn toestel te registreren alvorens ik kan inloggen op Rabobankieren.
Ah, verhelderend! Ik geef mijn voorkeur ook aan het laatste: gewoon via de play store de apps opnieuw installeren. Dit heb ik tot nu toe ook op deze manier gedaan. Als ik het goed begrepen heb, is TB verder niet nodig om bijvoorbeeld je toestel opnieuw te recoveren als er iets flink fout is gegaan tijdens het flashen? Je kunt tenslotte gewoon een nieuwe ROM downloaden en flashen, toch?

Wat betreft de EFS backup. Ik heb via kTool hiervan een backup gemaakt, maar ik kan het folderje genaamd /efs (of efs) nergens vinden.
EDIT: Inmiddels gevonden

Nog een vraagje. Als je eerst alle wipes + format system toepast, is de zipfile van de ROM natuurlijk ook weg op de interne SD kaart (toch?). Deze zipfile moet je dus op je externe SD kaart zetten. Het maakt niet uit als je de ROM flashed vanuit je externe SD kaart?

[ Voor 6% gewijzigd door Montu op 30-10-2012 09:36 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Megapaul schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:48:
[...]

Teller staat als goed is op 0 omdat het een official samsung rom is.
Tnx. Ik laat jullie weten hoe het afloopt.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Fabienvg schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:52:
[...]

Ah, verhelderend! Ik geef mijn voorkeur ook aan het laatste: gewoon via de play store de apps opnieuw installeren. Dit heb ik tot nu toe ook op deze manier gedaan. Als ik het goed begrepen heb, is TB verder niet nodig om bijvoorbeeld je toestel opnieuw te recoveren als er iets flink fout is gegaan tijdens het flashen? Je kunt tenslotte gewoon een nieuwe ROM downloaden en flashen, toch?

Wat betreft de EFS backup. Ik heb via kTool hiervan een backup gemaakt, maar ik kan het folderje genaamd /efs (of efs) nergens vinden.
EDIT: Inmiddels gevonden

Nog een vraagje. Als je eerst alle wipes + format system toepast, is de zipfile van de ROM natuurlijk ook weg op de interne SD kaart (toch?). Deze zipfile moet je dus op je externe SD kaart zetten. Het maakt niet uit als je de ROM flashed vanuit je externe SD kaart?
Nope maakt niet uit _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Okidokie :) Ik heb de boel intussen geflashed en ik draai nu Omega v31. Bedankt!

Wat zijn leuke en handige features van deze ROM? Je telefoon schijnt sneller te zijn, maar waarin precies? In de interfaces merk ik er in ieder geval weinig van. Daar is hij even snel als stock.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ga het gewoon nog een keer vragen, kan iemand mij helpen de stock file manager van samsung werkend te krijgen ?

Ik draai Android redolution HD ( Kernels nog testende). In alle vluggigheid de stock file explorer ook mee verwijderd met de deBloater.
Ik heb de APK ervan wel gewoon (MyFiles.apk) en deze staat in de system/app map. Hierna reboot en fix permissiosn gedaan maar er gebeurt gewoon niets.
Als APK installeren of uitpakken werkt ook niet dus hoe krijg ik deze dan wel werkend ?

Overigens iemand de Sony walkman mod draaiend? Erg fijne muziek speler al zeg ik eht zelf :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Laatst online: 18-09 08:48
Fix permissions doet niets meer dan de permissie van de verschillende files goed zetten op het systeem. Ik bedoel hier mee read write permissies.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja hoor het was gewoon de read-write permissions die dus verkeerd stonden :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Toen ik gisteren een wekker wilde zetten zat er, zo bleek, geen klok-app meer in mijn HyperGalaxy (v1.8) SIII ROM
Wie weet waar ik ofwel de kale android, ofwel de Touchwiz klok kan vinden? Kan er zelf niet aan komen...
Ik heb het dus niet over een widget of zo, maar de "app" die je in touchwiz als 'klok' kunt vinden..

Edit: nevermind, hij staat gewoon hier 8)7
http://d-h.st/users/kristofpetho/?fld_id=2943#files
Ik dacht dat het wat anders was

[ Voor 17% gewijzigd door vaagisdenaam op 31-10-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben even door het forum aan het spitten maar kan het zo gauw niet vinden. Heb net een nieuwe SanDisk kaart 64Gb in mijn telefoon gedaan, en hij herkent alles prima muziek foto's enz.. Alleen een probleem als ik telefoon in recovery opstart dan herkent hij de kaart niet, dus instalatie vanaf mijn externe Sd kaart is dan niet mogelijk. Ik heb de kaart alvorens gebruik de eerste keer op mijn computer fat32 geformateerd en daarna in de telefoon. Iemand met een oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Hoe kan ik van een rooted S3 met custom rom, terug naar een stock S3 die unrooted is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
Hier een filmpje die erg duidelijk aangeeft hoe je je telefoon kunt resetten.
Is zeker wat voor in de start topic:

http://www.totallydubbed....ng-galaxy-s-iii-gt-i9300/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kyddil schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:47:
Hoe kan ik van een rooted S3 met custom rom, terug naar een stock S3 die unrooted is?
Stock rom van sammobile via Odin flashen ...klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Ik draai al een behoorlijke tijd Omega naar volle tevredenheid. De telefoon is nóg perfecter zonder al die Samsung meuk. Echter is er één ding van Samsung die ik wel graag weer zou willen hebben, en dat is de manier om een screenshot te maken (vegen over het beeldscherm). Dat vond ik super handig. Ik heb Omega Kitchen gedownload maar kan het hier zo niet in vinden. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Heb je wel motion in je settings menu staan? Is daar onderdeel van. Volgens mij is het geen losse app.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40
zit gewoon standaard in Omega, je moet het alleen even aanzetten/configgen :)
menu>instellingen>beweging

[ Voor 15% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 31-10-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
@ Krypt & Gh0stw4lk3r
Dom dom dom, natuurlijk moet ik "bewegingen" aanzetten. ;) Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ik draai nu Omega 31 met sinds gisteren de YANK555 kernel (zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1949904)

Nu heb ik opeens het probleem dat mijn 64GB SD microSD kaart steeds verwijderd wordt. Dus als ik hem in mijn telefoon stop dan zegt hij dat hij hem aan het initialiseren is en dan zegt hij als volgende dat hij klaar is om verwijderd te worden.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
Ik heb nu ultima rom draaien, vind het niet echt wat

iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
Damocles.NL schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:33:
Ik draai nu Omega 31 met sinds gisteren de YANK555 kernel (zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1949904)

Nu heb ik opeens het probleem dat mijn 64GB SD microSD kaart steeds verwijderd wordt. Dus als ik hem in mijn telefoon stop dan zegt hij dat hij hem aan het initialiseren is en dan zegt hij als volgende dat hij klaar is om verwijderd te worden.

"Are exFAT formated sd cards supported ? or Now I flashed this kernel my sdcard is not detected anymore ?

So far, no, there's no exFAT support.

exFAT is a Microsoft proprietary format for which we don't have sources. There is a way to force the kernel to load the module, but since 64Gb sdcards can be formated in FAT32 as well (not in Windows, though), I so far didn't see the need to include that hack.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
allesvooriphone schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:54:
[...]

"Are exFAT formated sd cards supported ? or Now I flashed this kernel my sdcard is not detected anymore ?

So far, no, there's no exFAT support.

exFAT is a Microsoft proprietary format for which we don't have sources. There is a way to force the kernel to load the module, but since 64Gb sdcards can be formated in FAT32 as well (not in Windows, though), I so far didn't see the need to include that hack.
"
Oh lekker. Dom van mij, helemaal overheen gelezen. Nou ik zie niet direct in hoe ik hem buiten Windows om kan formatteren. Is het niet mogelijk een andere kernel erop te knallen en hem wel weer gewoon te kunnen gebruiken? Welke zou jij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 10:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Heeft er iemand hier tijd besteed om modems (en evt het effect van verschillende of wel/niet matchende RILs) te testen?

Ik zit op KPN, draai de BAKED black bean 6 rom, en momenteel heb ik de XXDLID modem en RIL. Omdat dat voor zo ver ik kon uitvinden (dmv de nummering) de nieuwste zou zijn. Maar echt goed werken doet die niet, de internetconnectie is wisselend en de GSM ontvangst is zwak.

Ik begon met de CELH1 modem, maar omdat die volgens GetRIL geen matchende RIL (maar de DLI2/DLI RIL volgens GetRIL) had was ik gaan klooien en uitproberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Damocles.NL schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:33:

Hoe is het als je de stock insecure kernel die bij de rom zat, terug flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45
Gisteren eindelijk de tijd genomen om een nieuwe ROM op m'n Galaxy SIII te zetten, gekozen voor Paranoid Android, voornamelijk omdat ik niet echt een andere rom (behalve Omega) kende die goed was. Daarnaast draait PA op de CM10 kernel, persoonlijk ben ik altijd wel te spreken over Cyanogenmod :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
TheJVH schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:02:
Gisteren eindelijk de tijd genomen om een nieuwe ROM op m'n Galaxy SIII te zetten, gekozen voor Paranoid Android, voornamelijk omdat ik niet echt een andere rom (behalve Omega) kende die goed was. Daarnaast draait PA op de CM10 kernel, persoonlijk ben ik altijd wel te spreken over Cyanogenmod :) .
Link naar Download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Grom :(
Ik heb sinds gister Jellybean (stock rom), en daarmee geen root meer. Ik denk ik gooi er vlug ff root op weer, dmv de instructie op XDA. En jawel: faal, en foon semi-bricked. :( Hij start nog wel op, ik zie het Samsung S3 logo en hoor het opstartgeluidje, maar geen opstartanimatie, en hij blijft hangen met een zwart beeld, blauw led-je en verlichte menutoetsen.
Ik heb er ondertussen ook al autoroot op los gelaten, blijft hetzelfde.

Iemand een tip hoe ik hem weer wakker kan maken?

[ Voor 12% gewijzigd door Bra-Jo op 01-11-2012 13:55 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Brabo-Joossie schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:54:
Grom :(
Ik heb sinds gister Jellybean (stock rom), en daarmee geen root meer. Ik denk ik gooi er vlug ff root op weer, dmv de instructie op XDA. En jawel: faal, en foon semi-bricked. :( Hij start nog wel op, ik zie het Samsung S3 logo en hoor het opstartgeluidje, maar geen opstartanimatie, en hij blijft hangen met een zwart beeld, blauw led-je en verlichte menutoetsen.
Ik heb er ondertussen ook al autoroot op los gelaten, blijft hetzelfde.

Iemand een tip hoe ik hem weer wakker kan maken?
Je kunt gewoon naar download mode neem ik aan? POWER + home + VOL DOWN en dan gewoon een nieuwe (stock) rom erop zetten via Odin.

EDIT:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1745003

[ Voor 11% gewijzigd door Montu op 01-11-2012 14:20 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Jep, dat lukt gelukkig nog wel. Was er al bang voor dat het zoiets zou worden. Toen ik de vorige keer geroot heb, had ik alle instellingen en apps enzo nog gewoon, dus ik heb met m'n stomme kop deze keer geen backup gemaakt.
Enfin, eerst maar ff kijken of een "gewone" harde reset werkt. Zo niet, complete rom eroverheen. ;w
Tnx!

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik vind het heel vreemd dat scrollen op een een app als XDA-developers op Omega v31 wel smooth gaat, maar op CM10 of Paranoid Android niet. Verder is CM10 in overige activiteiten wel smooth.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
Fabienvg schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:54:
Ik vind het heel vreemd dat scrollen op een een app als XDA-developers op Omega v31 wel smooth gaat, maar op CM10 of Paranoid Android niet. Verder is CM10 in overige activiteiten wel smooth.

Wellicht even zoeken op de term "scrolling cache"

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
Fabienvg schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:54:

Had dat niet te maken met het feit dat Samsung-gebaseerde Roms als Omega wel ondersteuning hebben voor alle GPU-features, terwijl CM10 / afgeleiden daar geen gebruik van kunnen maken door closed source componenten? Volgens mij moet je hier wel wat over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Ik heb ook geen root toegang meer sinds de JB update. Nu wil ik rooten en gelijk een andere kernel flashen. Heeft iemand nog leuke tips voor een kernel icm JB stock? Batterijbesparing en misschien nog wat leuke tweaks zijn welkom.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
virtualJac schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:22:
Ik heb ook geen root toegang meer sinds de JB update. Nu wil ik rooten en gelijk een andere kernel flashen. Heeft iemand nog leuke tips voor een kernel icm JB stock? Batterijbesparing en misschien nog wat leuke tweaks zijn welkom.
De SiyahKernel (1.6.8) is mij erg goed bevallen. Met name de audio-tweaks en het feit dat een mooi programmaatje om alles af te stellen (Stweaks) meegeleverd wordt spreken me aan!
Pagina: 1 ... 19 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.