Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ja better safe then sorry, ze zullen het er wel in hebben gezet om ons te helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:19
Klopt, maar toch doe ik ze nog altijd handmatig, kost maar een paar seconde en dan weet je zeker dat ze gewiped zijn :).

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:14

L0g0ff

omg

Ik ben op zoek naar een stabiele JB rom. Het liefst zo kaal (AOSP) mogelijk.

Nu heb ik CM10 en foxhound essentials al geprobeerd maar die hebben wat stabiliteitsproblemen.

Ik draai nu CM9 nightly. Op zich ben ik hier wel tevreden over maar je koopt natuurlijk geen nieuwe telefoon om vervolgens oudere android (ICS) te draaien ;)

Bestaan er rete-stabiele JB AOSP roms of moet ik perse dan aan de touchwiz (omega) bijvoorbeeld? Ik vind de samung touchwiz namelijk helemaal niets.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 08:48
Ik draai nu themasek build 72 met sayah 1.7b4 kernal en dat draait stabiel. nog geen gekke dingen gezien.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
OhMyGod schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:53:

Nu heb ik CM10 en foxhound essentials al geprobeerd maar die hebben wat stabiliteitsproblemen.

Ik draai nu CM9 nightly. Op zich ben ik hier wel tevreden over maar je koopt natuurlijk geen nieuwe telefoon om vervolgens oudere android (ICS) te draaien ;)

Bestaan er rete-stabiele JB AOSP roms of moet ik perse dan aan de touchwiz (omega) bijvoorbeeld? Ik vind de samung touchwiz namelijk helemaal niets.
Zodra Samsung officieel JB released komen de stabiele ROMS wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 18-09 22:32

dbzfan

Nee.

Omega rom met Nova launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

dbzfan schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:25:
[...]

Omega rom met Nova launcher?
+1

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:10
Vandaag geflashed naar Omega v2 AOKP build 4, gebaseerd op Android 4.1.2. Draait zeer soepeltjes. Aanrader wat mij betreft als je van slanke roms houdt en geen TW wilt. Bij de installatie keuze uit default, light of custom. Ben gewoon voor default gegaan, maar bevat geen overbodige bloatware wat mij betreft...

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master FX schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:18:
Vandaag geflashed naar Omega v2 AOKP build 4, gebaseerd op Android 4.1.2. Draait zeer soepeltjes. Aanrader wat mij betreft als je van slanke roms houdt en geen TW wilt. Bij de installatie keuze uit default, light of custom. Ben gewoon voor default gegaan, maar bevat geen overbodige bloatware wat mij betreft...
Wat is het verschil tussen V2 AOKP build 4 en de Omega rom die ik draai de V27.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:22:
[...]

Wat is het verschil tussen V2 AOKP build 4 en de Omega rom die ik draai de V27.2?
De V27.2 is gebaseerd op de rom van Samsung zelf. De V2 AOKP is niet door Samsung gemaakt en wordt door vrijwilligers onderhouden. Hoewel AOKP vaak beter werkt is het in het geval van de S3 (imo) niet zo omdat er nog (vrijwel) geen exynos (CPU) bestanden zijn. Waardoor sommige features nog niet werken of bugged zijn. Dit heb je dus niet op de V27.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:41:
[...]

De V27.2 is gebaseerd op de rom van Samsung zelf. De V2 AOKP is niet door Samsung gemaakt en wordt door vrijwilligers onderhouden. Hoewel AOKP vaak beter werkt is het in het geval van de S3 (imo) niet zo omdat er nog (vrijwel) geen exynos (CPU) bestanden zijn. Waardoor sommige features nog niet werken of bugged zijn. Dit heb je dus niet op de V27.2
Okay dank voor de reactie, lijkt me wel leuk ik ga hem eens proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Samsung based, maar zoveel gestripped als jij maar wilt: HyperLight. De slim versie is extreem kaal, kun je naar eigen wens andere apps bij installeren. Mijn dagelijkse driver, en ik heb nergens problemen mee. (/spam)

Nog meer tevreden gebruikers hier van Siyah 1.7b* met dual boot? Echt gave functie...

[ Voor 8% gewijzigd door Taigu op 13-10-2012 21:33 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:29:
[...]

Samsung based, maar zoveel gestripped als jij maar wilt: HyperLight. De slim versie is extreem kaal, kun je naar eigen wens andere apps bij installeren. Mijn dagelijkse driver, en ik heb nergens problemen mee. (/spam)

Nog meer tevreden gebruikers hier van Siyah 1.7b* met dual boot? Echt gave functie...
Ja ik heb dezelfde kernel inmiddels alweerr de SiyahKernel S3-v1.7beta5.
Dus al ik het goed begrijp kan ik nu een andere rom erbij zetten en die flaschen als ik de andere niet goed vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 23:57

WTM

Hoor weinig over Wanam Lite rom. Daar ben ik wel erg over te spreken eigenlijk. Heb al een tijdje de ICS versie gedraaid en ben nu overgestapt naar de JB versies. Laatste update draait prima. Alleen touch wiz FC heb ik een paar keer gehad. (komende vanaf ICS een factory reset / wipe gedaan).

Waarom zou je als Wanam Lite user overstappen op Omega (waar jullie hier veel over posten?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 00:47:
[...]

Ja ik heb dezelfde kernel inmiddels alweerr de SiyahKernel S3-v1.7beta5.
Dus al ik het goed begrijp kan ik nu een andere rom erbij zetten en die flaschen als ik de andere niet goed vindt.
Dat begrijp je goed.... ;)
WTM schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 04:21:
Hoor weinig over Wanam Lite rom. Daar ben ik wel erg over te spreken eigenlijk. Heb al een tijdje de ICS versie gedraaid en ben nu overgestapt naar de JB versies. Laatste update draait prima. Alleen touch wiz FC heb ik een paar keer gehad. (komende vanaf ICS een factory reset / wipe gedaan).

Waarom zou je als Wanam Lite user overstappen op Omega (waar jullie hier veel over posten?).
Omdat Omega "out of the box " een geen gezeik rom is. Vele smaken hebben hier al de revue gepasseerd.
Met kleine verschillen wint Omega nog steeds heden. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door silitek op 14-10-2012 09:42 . Reden: toepassing ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
WTM schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 04:21:

Wanam is zeker niet slecht en een van de betere dev's vind ik persoonlijk.
Veel mod's en fixes komen bij hem vandaan.
Heb zijn laatste JB ook wel al eens gedraaid om eens te kijken, maar vind de rom zelf niet zoveel bijzonders.
Lijkt mij te veel op de samsung rom, alleen dan deoxed en met zijn mods en fixes erin.
Omega gebruikt ook hier en daar zijn mods en fixes indien nodig, maar zo wie zo kan je met de Aroma installer al veel bloatware eruit laten. Wat ik toch een stuk prettiger vind dan alles bevriezen van spul wat ik niet gebruik.
En het draadje op XDA leeft veel meer naar mijn idee.
Al met al, Wanam is voor mij een hele goeie 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Op de themes na is het onderling verschil tussen Samsung gebaseerde ROMs echt minimaal. Al komen er nu wel leuke fixes, zoals swap partities. Ben ook wel benieuwd naar de Xperia/Bravia schermmod.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Gisteren Resurrection Remix getest. D ROM ziet er goed uit en heeft veel opties om te tweaken maar ik had wat last van FCs dus ik heb men Omega v27.1 teruggezet.
Ik ben nu wat aan het rondkijken naar andere opties, misschien eens MIUI proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0wDr4g0n2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-08 10:51
Hi tweakers, ik heb de omega mod ook maar is geflashed op mijn s3. Ziet er goed uit! Maar moet ik gapps er nog achter flashen? Want ik heb al een playstore en dergelijke? (bij men wildfire S moestek na de rom ook nog gapps flashen. Nu hoeft dat niet meer?)

[COLOR="Red"][SIZE="4"]Easily calculate your fuelcost: Download Split the Gas Bill [/SIZE][/COLOR]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Sh4d0wDr4g0n2 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:56:
Hi tweakers, ik heb de omega mod ook maar is geflashed op mijn s3. Ziet er goed uit! Maar moet ik gapps er nog achter flashen? Want ik heb al een playstore en dergelijke? (bij men wildfire S moestek na de rom ook nog gapps flashen. Nu hoeft dat niet meer?)
Bij omega hoef je geen Gapps te flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0wDr4g0n2
Knamix schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:02:
[...]

Bij omega hoef je geen Gapps te flashen :)
Oke, dank voor het snelle antwoord!

[COLOR="Red"][SIZE="4"]Easily calculate your fuelcost: Download Split the Gas Bill [/SIZE][/COLOR]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Iemand die iets weet te vertellen over de accuduur met Omega 27.2 en Siyah 1.7?

Weet namelijk niet of ik een goede accuduur heb (nog vroeg maar ik wissel heel vaak van rom en kernels)

40 min (10 min scherm aan)

ondertussen apps gedownload (whatsapp, youtube en instagram)

20 berichten via whatsapp en heb nog 97% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0wDr4g0n2
Iemand die weet of de apps op u lockscreen aanpasbaar zijn? (waar?) Omegarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee of het verzenden/ontvangen van sms gerelateerd is aan kernel of de rom?
Heb het idee dat het mis gaat met sms versturen. Soms gaat het goed soms lukt het niet. Ik heb rapport ontvangen wel gewoon aanstaan. Ps ik draai Siyah v1.766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Knamix schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:08:
Iemand die iets weet te vertellen over de accuduur met Omega 27.2 en Siyah 1.7?

Weet namelijk niet of ik een goede accuduur heb (nog vroeg maar ik wissel heel vaak van rom en kernels)

40 min (10 min scherm aan)

ondertussen apps gedownload (whatsapp, youtube en instagram)

20 berichten via whatsapp en heb nog 97% over.
Is veel te kort om er iets over te zeggen.. Daarnaast zijn er zoveel factoren van invloed op de batterij dat het bij iedereen verschild. Je zou over het algemeen wel ongeveer 4 a 5 uur screen on time moeten halen op een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 16-09 08:14
Zweden heeft ook zn update gekregen naar 4.1.1.....geen multi window...that sucks

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een linkje naar superwipe? Kan het ding niet meer vinden,alleen een versie op xda speciaal voor t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Op jacht naar een kernel met voornamelijk long battery brengt mij naar deze. Voor JB op Omega ziet het er goed uit.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:44:
Op jacht naar een kernel met voornamelijk long battery brengt mij naar deze. Voor JB op Omega ziet het er goed uit.
;)
Ik heb hem ook al binnengehaald, en met een beetje geluk komt Omega v28 vanavond nog uitt. Leuke tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Vandaag HyperLight 0.9 uitgebracht. Verschillende versies, van extreem gestript tot compatible versie. Grootste is 288MB. Nu ook een tweak versie met Siyah en BestMultitaskingfix. Feedback of vragen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:34:
Vandaag HyperLight 0.9 uitgebracht. Verschillende versies, van extreem gestript tot compatible versie. Grootste is 288MB. Nu ook een tweak versie met Siyah en BestMultitaskingfix. Feedback of vragen zijn welkom!
Is ook zeer zeker de moeite waard, en met de nieuwe siyah kernel met extra boot is het mogelijk om beide versies te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Heb sinds vandaag Jelly Bean! Liefhebbers?

Hier: http://www.cursed4eva.com/galaxy_s3_jelly_bean/ als je ook geen zin meer hebt in wachten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:39:
[...]

Is ook zeer zeker de moeite waard, en met de nieuwe siyah kernel met extra boot is het mogelijk om beide versies te proberen :)
Thanks :) Ook CM10 en een Samsung based rom naast elkaar behoort tot de mogelijkheden.
Spiritual89 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 02:29:

Hier: http://www.cursed4eva.com/galaxy_s3_jelly_bean/ als je ook geen zin meer hebt in wachten ;-)
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Spiritual89 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 02:29:

:+ ..En we zitten op Omega 28 XXDLIH :9 Zonder wipe prima in orde. Eens kijken hoe groot de sprong is in deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51
silitek schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 07:54:
[...]

:+ ..En we zitten op Omega 28 XXDLIH :9 Zonder wipe prima in orde. Eens kijken hoe groot de sprong is in deze versie.
Al eerste feedback, heb hem net binnen gehaald maar zit nog op werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:19
Ah, nice, de eerste met XXDLIH dus al gelanceerd. Iemand al een changelog gevonden van XXDLIB naar XXDLIH?

Verder houd ik 't vooralsnog even op UltimaROM .. Kerel reageert ook lekker vlot, heeft een fijn uitgebreide Aroma installer (geen samsung-inlog-shit als je voor het eerst opstart) en released vrij vaak/vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ervaring met CPU sleeper? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1739457

Als het scherm uit staat zou die ook de andere cores uit moeten zetten om zo batterij te sparen. Zojuist geïnstalleerd, maar merk nog geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Sinds gisteren op Omega v28 en tot nu toe draait alles zonder problemen.
Alleen bij sommige gaat het scherm weer aan als je hem standby zet of aan het infuus hangt, maar het schijnt dat als je de crt off effect verwijderd, dit weer overgaat ( te vinden in de omega files). Zelf heb ik er niet echt last van, zag hem 2 keer ff flikkeren, maar hierna ging die uit en bleef uit.
Wel apart vond ik dat ik vandaag voor het eerst spam kreeg van sony via een sms, of het v28 te maken, weet ik niet echt. In ieder geval nooit eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Ik zit sinds eergisteren op: AOKP JB build 4
Deze ROM gaf dezelfde FC als Resurrection Remix voornamelijk tijdens gebruik van Chrome. Nu gebruik ik de stock browser, die me trouwens even goed lijkt, en nu werkt hij zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhodan schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:32:
Sinds gisteren op Omega v28 en tot nu toe draait alles zonder problemen.
Alleen bij sommige gaat het scherm weer aan als je hem standby zet of aan het infuus hangt, maar het schijnt dat als je de crt off effect verwijderd, dit weer overgaat ( te vinden in de omega files). Zelf heb ik er niet echt last van, zag hem 2 keer ff flikkeren, maar hierna ging die uit en bleef uit.
Wel apart vond ik dat ik vandaag voor het eerst spam kreeg van sony via een sms, of het v28 te maken, weet ik niet echt. In ieder geval nooit eerder gehad.
Is al een patch voor,ik had er ook last van . Verder loopt het prima. ;)
http://forum.xda-developers.com/atta...4&d=1350159164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Enige nadeel bij die CRT patch is dat je 4way reboot menu weg is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:11:
Enige nadeel bij die CRT patch is dat je 4way reboot menu weg is :P
Heeft niets met deze patch te maken.http://forum.xda-developers.com/atta...4&d=1350159164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:07:
Iemand hier ervaring met CPU sleeper? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1739457

Als het scherm uit staat zou die ook de andere cores uit moeten zetten om zo batterij te sparen. Zojuist geïnstalleerd, maar merk nog geen verschil.
De Stock ROM schakelt ook zelf CPU's uit. Enkel wil, als je toestel uit staat/slaapt, er nog wel eens meerdere CPU's aangeschakeld worden. CPU Sleeper zorgt ervoor dat er geforceerd maar 1 CPU gebruikt wordt als het scherm uit staat. Heb 'm zelf gedraait maar ik heb niet echt het idee dat het veel scheelt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met het versturen van sms berichten.
Kan dit te maken hebben met een kernel/rom.
Of heeft dit andere oorzaken?
Ps zit op Omega v28 met siyah kernel 1.7b6+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 01:09:
[...]

Heeft niets met deze patch te maken.http://forum.xda-developers.com/atta...4&d=1350159164
Bij mij is het menu weg sinds die patch.. Maar je link doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:03:
[...]

Bij mij is het menu weg sinds die patch.. Maar je link doet het niet.
Draai je Omega v28?
Zo ja dan zit de patch in omega kitchen , let wel op er is een app van omega kitchen met 1.03 in omloop voor jb .Deze versie downloaden via play, daarin vindt je een patch succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0wDr4g0n2
Ik heb omega v28 op men Galaxy s3. Komt deze automatisch met siyah kernel 1.7b6+ of moet ik die zelf toevoegen via de kitchen?

EDIT: En alsk mijn notificatiebalk naar beneden haal staat daar altijd het weer... hoe krijg ik dat weg (vind het niet in settings?)

[ Voor 35% gewijzigd door Sh4d0wDr4g0n2 op 17-10-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4d0wDr4g0n2 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:12:
Ik heb omega v28 op men Galaxy s3. Komt deze automatisch met siyah kernel 1.7b6+ of moet ik die zelf toevoegen via de kitchen?

EDIT: En alsk mijn notificatiebalk naar beneden haal staat daar altijd het weer... hoe krijg ik dat weg (vind het niet in settings?)
Yes siyah kun je toevoegen via kitchen. Wel eerst even cache legen plus dalvic daarna nieuwe kernel flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai dus OMEGA 27.2 en heb toch belachelijke batterijprestaties. Heb mijn batterij gekalibreerd alles, sta serieus om terug te gaan naar stock waar de batterijprestaties veel beter zijn.
Ik heb gehoord dat een kernel zou helpen? Welke behoudt de snelle en goede prestaties van mijn GS3 en is enorm zuinig op batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
XXDLIH toegevoegd aan HyperLight: HyperLight 1.0. Feedback weer welkom (en bedankt Jult).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:00:
Ik draai dus OMEGA 27.2 en heb toch belachelijke batterijprestaties. Heb mijn batterij gekalibreerd alles, sta serieus om terug te gaan naar stock waar de batterijprestaties veel beter zijn.
Ik heb gehoord dat een kernel zou helpen? Welke behoudt de snelle en goede prestaties van mijn GS3 en is enorm zuinig op batterij?
Op een eventuele bug na, is het meestal een app die je batterij opvreet.
Gisteren na 16 uur nog steeds +60% over, maar niet echt tijd gehad op de phone veel te gebruiken, 1/2 uurtje angry birds, 15 minuten gebeld, wat gemaild etc.
En dit met de stock insecure kernel die met de rom mee kwam, wel apps bevroren die ik niet gebruikt.
Kijk eens goed in running application of dat daar geen gekke dingen constant lopen te draaien zoals de media server.
Check instellen van apps die onnodige vreten en kijk eens met Betterbatterystats wie het hoogst batterij verbruik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Even een schaamteloze crosspost uit het 'ervaringen' topic, maar misschien dat iemand het hier weet. Ondanks dat ik al mijn apps kill en mn weather widget op om de 8uur verversen heb gezet, zie ik nog steeds om de paar seconden mijn GPS icon knipperen linksboven. Kan ik op de een of andere manier zien welke app of wat er gebruik maakt van GPS dan?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
virtualJac schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:16:
Even een schaamteloze crosspost uit het 'ervaringen' topic, maar misschien dat iemand het hier weet. Ondanks dat ik al mijn apps kill en mn weather widget op om de 8uur verversen heb gezet, zie ik nog steeds om de paar seconden mijn GPS icon knipperen linksboven. Kan ik op de een of andere manier zien welke app of wat er gebruik maakt van GPS dan?
Maps of Google Now ?....anders gps uitzetten ;)

Edit: intussen GalaxShix 1.2 beta2 kernel op Omega 28. Goed dev-je weet wel waar die mee bezig is.

[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 18-10-2012 09:00 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:56:
[...]

Maps of Google Now ?....anders gps uitzetten ;)

Edit: intussen GalaxShix 1.2 beta2 kernel op Omega 28. Goed dev-je weet wel waar die mee bezig is.
Hoi Silitek misschien een linkje voor me naar die kernel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Heeft de Omega rom (v28) TouchWiz en SamsungDive? Of is de Omega rom een standaard Android rom zonder extra Samsung schil? Ik weet namelijk niet goed wat te doen. Updaten naar stock 4.1.1) of gaan voor Omega in de hoop dat ze straks (snel) naar 4.1.2 gaan. Dat zal bij de stock rom niet snel gebeuren. Zit namelijk ook met batterij verbruik. Ik lees verschillende verhalen over batteriuj duur bij Omega. Ik neem aan dat het in de stock rom redelijk tot goed is. Ik draai nu op stock 4.0.4 (wel geroot btw) en daar is de batterijduur voldoende voor mij. Beter kan altijd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
sretlow schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:29:
Heeft de Omega rom (v28) TouchWiz en SamsungDive? Of is de Omega rom een standaard Android rom zonder extra Samsung schil? Ik weet namelijk niet goed wat te doen. Updaten naar stock 4.1.1) of gaan voor Omega in de hoop dat ze straks (snel) naar 4.1.2 gaan. Dat zal bij de stock rom niet snel gebeuren. Zit namelijk ook met batterij verbruik. Ik lees verschillende verhalen over batteriuj duur bij Omega. Ik neem aan dat het in de stock rom redelijk tot goed is. Ik draai nu op stock 4.0.4 (wel geroot btw) en daar is de batterijduur voldoende voor mij. Beter kan altijd natuurlijk.
Daar kun je tijdens de installatie voor kiezen, met of zonder samsung spul.
TW is wel bij default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Door de (nieuwe) tweakers site werkt een hoop nog niet. Quote b.v
Maar op verzoek de link naar de kernel...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1774154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:44:
Door de (nieuwe) tweakers site werkt een hoop nog niet. Quote b.v
Maar op verzoek de link naar de kernel...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1774154
Okay Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Omega 29 heden...omdat de text link editor er niet meer is, weten jullie wel waar te halen :)
Draait overigens weer prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:39
silitek schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:09:
Omega 29 heden...omdat de text link editor er niet mee is, weten jullie wel waar te halen :)
Draait overigens weer prima!
Top, die gaat er hier ook maar weer op. Gaat wel weer hard, van 27.2 naar 29 in een paar dagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Inderdaad, Samsung heeft er weer een paar laten wapperen de laatste tijd :).
Draai v29 sinds gisteren avond en ziet er weer goed uit, nog geen gekke dingen tegen gekomen.
Alleen als iemand Kalagas v11 theme wil flashen, ik moest Playstore eerst met TB in de rom integreren.
Ik heb ook de LIH 4x5 TW mod geflashed en draait zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke MIUI Rom is het meest stabiele, batterijvriendelijke en gebruiksvriendelijke die jullie kunnen aanraden? Rayglobe?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 10:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Hmmm. Draai nu CM10 al een tijdje maar erg lekker loopt het niet, dus ik wil graag even unrooten. Had de laatste TNL stockversie gedownload maar die geeft een foutmelding bij het unzippen. Weet iemand een goede link naar de juiste (laatste) firmware?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heeft SAMMobile ze niet online staan?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Krypt schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:21:
Heeft SAMMobile ze niet online staan?
Dat was nou net degene die een foutmelding gaf :P Ga nu de versie van juli proberen. Downloaden gaat alleen retetraag via Hotfile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb er wel eentje op mijn dropbox staan, maar dat is een tmob branded rom. Weet niet of je er wat aan hebt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb vanochtend UltimaRom 3.0 (gebaseerd op DLJ1) geïnstalleerd, echt een heerlijke rom!
Zit het JB Domination thema ingebouwd (stock/AOSP Android thema)
Ook worden o.a. de laatste Perseus en Siyah kernels meegeleverd bij deze rom.

Loopt heerlijk smooth, en geen lelijke TouchWiz interface, maar toch wel alle functies van TW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Krypt schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:35:
Heb er wel eentje op mijn dropbox staan, maar dat is een tmob branded rom. Weet niet of je er wat aan hebt.
Het is al gelukt. Hij bleef nog wel even hangen in het bootscherm maar een factory reset zorgde voor de oplossing. Nu updaten naar de augustusversie en hopelijk een dezer dagen door naar Jelly Bean met de Samsungschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Omega gaat idd heel erg snel nu. Ik vond 28 prima, vooral blij met het lage accugebruik.
Iemand al een merkbare verbetering waargenomen van 29 over 28 anders dan dat het nummer 1 hoger is?
Ga 'm nu torrenten en flashen :)

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag omtrent een full wipe. Ik heb hier een programma superwipe, inmiddels op mijn interne geheugen van de telefoon. Als ik dit programma uitvoer is het dan nog nodig om ook vooraf nog een factory reset te doen of is superwipe dan goed voor een intern leeg geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Nee niet nodig...maar let wel...je bent alles kwijt dus ook de rom die je wilt flashen..dus die moet je op je externe kaart zetten :p

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:44:
Nee niet nodig...maar let wel...je bent alles kwijt dus ook de rom die je wilt flashen..dus die moet je op je externe kaart zetten :p
Okay thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
En vergeet niet een nandroid ergens te hebben.
Nu heb ik zelf die superwipe script nooit gebruikt, maar klinkt mij als een format van de interne sd, iets wat ik al een paar keer heb gedaan.
En ook al eens een keer gehad dat ik daarna vast zat en een nandroid moest terug zetten die op de xterne sd stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Voor diegene die is iets nieuws willen moeten de mod is proberen van JKay http://forum.xda-develope...ead.php?t=1807819&page=88 en de popup browser is ook errug makkelijk !! die kan je hier vinden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1946477 :P :9 :+

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51
Nice, vanmorgen nog maar eens wipe gedaan, De-Bloated Omega V29 geinstalleerd, en nu met GalaxSih 1.2 Beta 3 draaien werkt erg lekker. Smart-Rotate mod geinstalleerd werkt ook erg lekker. Eens kijken hoe Pop-Up browser gaat bevallen. Is er eigenlijk al ergens een Note II Gallery Flashable Zip die op Omega ROM werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
De Samsung Note 2 gallery en camera werkt top op omega 29..voor wat het waard is, een aanrader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
silitek schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:14:
De Samsung Note 2 gallery en camera werkt top op omega 29..voor wat het waard is, een aanrader. :)
Ook maar f installeren dan _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjebakka schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:06:
Hmmm. Draai nu CM10 al een tijdje maar erg lekker loopt het niet, dus ik wil graag even unrooten. Had de laatste TNL stockversie gedownload maar die geeft een foutmelding bij het unzippen. Weet iemand een goede link naar de juiste (laatste) firmware?
Wat liep er niet lekker dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
dave1972 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:49:
[ .. ] de popup browser is ook errug makkelijk !! die kan je hier vinden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1946477 :P :9 :+
Thanks!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Wat is er zo speciaal aan de Note gallery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
dbzfan schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:32:
Wat is er zo speciaal aan de Note gallery?
Ziet er een stuk gelikter uit :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0wDr4g0n2
Mijn telefoon trilt niet bij het ontvangen van een sms. Nogtans staan alle instellingen goed? Nog iemand met dit probleem of mis ik iet? Als ik Go sms pro installeer lukt het wel...

Edit met go SMS pro lukt het toch ook niet. met een clean install van omega 29 ook niet. met stock rom (rooted) wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Sh4d0wDr4g0n2 op 21-10-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

dave1972 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:39:
[...]

Ziet er een stuk gelikter uit :)
Kan het niet vinden op XDA? Heb wel de gemodde camera met hogere bitrate, dus heb alleen de gallery nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Ik heb de laatste paar weken niks meer gedaan qua flashen (en dan loop je héél erg achter!), zit op Omega v26,1 en werkt nog heerlijk. Alleen accu kan íets beter, denk ik. Daarom de vraag: Is Omega v28/29 beter (en welke het beste qua accu)? En welke kernel kan ik daarvoor het beste installeren?

En wat is de toevoeging van de Note 2 gallery, behalve gelikter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Sh4d0wDr4g0n2 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:21:
Mijn telefoon trilt niet bij het ontvangen van een sms. Nogtans staan alle instellingen goed? Nog iemand met dit probleem of mis ik iet? Als ik Go sms pro installeer lukt het wel...

Edit met go SMS pro lukt het toch ook niet. met een clean install van omega 29 ook niet. met stock rom (rooted) wel.
Ook het trillen aangezet in sms app zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Jeroen04 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:51:
Ik heb de laatste paar weken niks meer gedaan qua flashen (en dan loop je héél erg achter!), zit op Omega v26,1 en werkt nog heerlijk. Alleen accu kan íets beter, denk ik. Daarom de vraag: Is Omega v28/29 beter (en welke het beste qua accu)? En welke kernel kan ik daarvoor het beste installeren?

En wat is de toevoeging van de Note 2 gallery, behalve gelikter?
Batterij tijd op v29 is goed, maar had met v28 een iets beter tijd.
Alleen is minimaal, als voorbeeld, v28 - 8uur standby = 4% verloren.
Met v29 verlies ik op het ogenblik 6%, maar heb ook weer wat andere apps geïnstalleerd dan met v29 en andere hadden weer wat updates wat misschien weer iets meer vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de Note gallery hebt en je gaat naar je foto's, staan die dan ook gewoon gerangschikt in mapjes, en loopt het scrollen soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:15
de gallery van de note draait super soepel en alle functies die je beschrijft zitten er in :)

screenies:

Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/Screenshot_2012-10-22-11-38-05.png

Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/Screenshot_2012-10-21-21-22-00.png

Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/Screenshot_2012-10-21-21-21-44-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gh0stw4lk3r schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:41:
de gallery van de note draait super soepel en alle functies die je beschrijft zitten er in :)
Okay dank voor je snelle reactie, ga hem even downloaden super :)
screenies:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Misschien die gallery toch ook maar eens gaan bekijken, waarschijnlijk binnen 2 dagen toch weer een nieuwe Omega, gebaseerd op I9300XXDLJ2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:11
Al wat aan het zoeken geweest maar nog niets kunnen vinden dus mogelijk dat hier me iemand kan helpen?
Hoe flash je Paranoid Android? Voorheen altijd .zip files gehad maar zag dat dit bij PA niet het geval was.
Via Odin dan denk? Lekkere noobisch question :)

Heb normaal een windows-bak maar zit nu achter een Mac dus geen Odin ter beschikking..

[ Voor 14% gewijzigd door maikel_rox op 22-10-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhodan schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:59:
Misschien die gallery toch ook maar eens gaan bekijken, waarschijnlijk binnen 2 dagen toch weer een nieuwe Omega, gebaseerd op I9300XXDLJ2 :)
Ja ja er zit weer een nieuwe versie in de lucht.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Moeilijk hoor. Ik twijfel al een paar dagen. Stock rom update naar JB afwachten (maar wat duurt dat lang zeg) of Omega v29 erop. Ik heb nu wel geroot en recovery erop maar ook nog steeds originele ICS. Dus al nandroid backup gemaakt en volledige backup met Titanium. Image .zip staat al op de SD kaart. Dus kwestie van wipe en install.... Maar alles loop nu goed. Alles werkt. Ik heb 127 apps geinstalleerd. Daarnaast allerlei accounts met verschillende instellingen. E-mails, gmail, hotmail, flipboard, Feedly, Facebook, twitters enz enz. Ook geen zin om eigenlijk alles weer in te stellen. Als launcher gebruik ik Go Launcher. Dus de UI van TW gebruik ik niet. Mogelijk wel andere onderdelen van TW....

Wie kan mij het overtuigende reden geven om wel/niet naar Omega te gaan.... Ook al overwogen om de Poolse originele erop te zetten. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
sretlow schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:14:
Wie kan mij het overtuigende reden geven om wel/niet naar Omega te gaan.... Ook al overwogen om de Poolse originele erop te zetten. Zucht.
Alle vrijheid om dingen zelf te (de)installeren en naar je eigen smaak maken!! :) Natuurlijk ga ik je niet overhalen, de keuze is aan jezelf. Ik vind het alleen super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sretlow schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:14:
Moeilijk hoor. Ik twijfel al een paar dagen. Stock rom update naar JB afwachten (maar wat duurt dat lang zeg) of Omega v29 erop. Ik heb nu wel geroot en recovery erop maar ook nog steeds originele ICS. Dus al nandroid backup gemaakt en volledige backup met Titanium. Image .zip staat al op de SD kaart. Dus kwestie van wipe en install.... Maar alles loop nu goed. Alles werkt. Ik heb 127 apps geinstalleerd. Daarnaast allerlei accounts met verschillende instellingen. E-mails, gmail, hotmail, flipboard, Feedly, Facebook, twitters enz enz. Ook geen zin om eigenlijk alles weer in te stellen. Als launcher gebruik ik Go Launcher. Dus de UI van TW gebruik ik niet. Mogelijk wel andere onderdelen van TW....

Als alles goed draait en je bent er tevreden mee......dan laat je het zo. Ik heb zelf Omega v29 draaien en dat is ook gewoon top. Het enige probleem (nou ja probleem) is dat er geregeld wat nieuws uitkomt. Tussen Omega V28 en V28.1 V28.2 en V29 zat amper een week tussen.Maar elke keer wordt het weer een tandje beter en misschien ook wel iets sneller,(al is dat het gevoel maar) Dus eindconclusie wil je geen risico lopen met een goed draaiende versie niets doen, en anders lekker experimenteren. Zo leer je ook je telefoon helemaal kennen succes.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:11
Ik zou het dan lekker zo houden. Zeker met zoveel applicaties en een hoop instellingen die je niet wil veranderen. Omega loopt naar mijn mening wel strakker maar het is niet dat je iets bijzonders mist zonder een custom rom.
maikel_rox schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:25:
Al wat aan het zoeken geweest maar nog niets kunnen vinden dus mogelijk dat hier me iemand kan helpen?
Hoe flash je Paranoid Android? Voorheen altijd .zip files gehad maar zag dat dit bij PA niet het geval was.
Via Odin dan denk? Lekkere noobisch question :)

Heb normaal een windows-bak maar zit nu achter een Mac dus geen Odin ter beschikking..
Iemand? Kan eigenlijk niet wachten om even te flashen maar kan het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maikel_rox schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:34:
Ik zou het dan lekker zo houden. Zeker met zoveel applicaties en een hoop instellingen die je niet wil veranderen. Omega loopt naar mijn mening wel strakker maar het is niet dat je iets bijzonders mist zonder een custom rom.

[...]

Iemand? Kan eigenlijk niet wachten om even te flashen maar kan het niet vinden...
Je eigen quoten binnen 3 uur is niet netjes, als iemand een antwoord heeft zie je het vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
maikel_rox schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:34:

[...]

Nou bij dezen dan ... zoek maar eens op "mobile odin"..

[ Voor 0% gewijzigd door renzo4000 op 22-10-2012 14:51 . Reden: typo ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Pagina: 1 ... 18 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.