En Siyah heeft ook weer een nieuwe: Siyah-s3-v1.6.8
Ik heb net een factory reset gedaan en alle apps teruggezet met TB en ik heb geen artefacts meer... Ik kijk de kat maar even uit de boom ...mat.hi.as schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:48:
[...]
Ik gebruik de gewone default launcher met Omega 27.1, en ik krijg gewone screenshots.
Verwijderd
Gebruik je toevallig een siyah kernel? Misschien hier de oplossing.croontje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:02:
[...]
Ik heb net een factory reset gedaan en alle apps teruggezet met TB en ik heb geen artefacts meer... Ik kijk de kat maar even uit de boom ...
Anders lees dit even
■v1.6.7->v1.6.8: fixed mdnie sharpness tweaks causing strange artifacts on boot animation. removed process priority tweaks. removed some unnecessary patches. Enabled GENTLE_FAIR_SLEEPERS in default profile (either enable yourself if you are an existing user or reset stweaks if you want it to be enabled). You will see siyahkernel logo as I made this release while working on dual booting and did not spend any time to remove those, create “.nobootlogo” file in your internal sdcard if you find it too disturbing. Fixed setcpu showing 1704 when overclocked to 1700.
Verwijderd
Ik heb me deze week ook maar eens op het pad van de custom rom's begeven met mijn SIII, eerste ervaringen met Omega waren niet bijster goed, veel freezes en lag. Toen ben ik maar weer eens rond gaan kijken en kwam een "insertcoin" Rom tegen van BaadNewz, die ik nog herken uit mijn Sensation tijd, toen had ik ook de Rom's van hem.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1916860
Deze heb ik vanochtend geinstalleerd en die werkt perfect, in de thread daar kondigt ie al wat toevoegingen aan.
Ik ben tot nog toe erg tevreden, werkt sneller dan stock...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1916860
Deze heb ik vanochtend geinstalleerd en die werkt perfect, in de thread daar kondigt ie al wat toevoegingen aan.
Ik ben tot nog toe erg tevreden, werkt sneller dan stock...
Blijft toch apart.. we hebben allemaal dezelfde telefoon maar de ene rom werkt bij de ene super smooth en bij de andere heeft ie lag en freezed ie
Verwijderd
Ja.. dat vind ik ook zo raar, ik heb voor install van Omega, alles gewiped en toch loopt ie niet fatsoenlijk...
Waar zou 'm dat dan inzitten? Iemand enig idee daarover?
Format system niet vergeten?... Qua rom zou het niet uit mogen maken.Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:33:
Ja.. dat vind ik ook zo raar, ik heb voor install van Omega, alles gewiped en toch loopt ie niet fatsoenlijk...
Het ene toestel is net iets stabieler qua hardware dan de ander.
Tubes....It's what make music music!
Moet wel zeggen dat na een no wipe van 27 naar 27.1, ik hem ook niet lekker vond lopen.
En toen na een full wipe (incl. formats in mounts...) nog steeds niet.
Pas na een format van de interne sd vond ik hem pas als een speer lopen en was ik pas tevreden.
Waarom, geen idee, super smooth nu en een lekkere schone interne sd
.
En toen na een full wipe (incl. formats in mounts...) nog steeds niet.
Pas na een format van de interne sd vond ik hem pas als een speer lopen en was ik pas tevreden.
Waarom, geen idee, super smooth nu en een lekkere schone interne sd
Ik heb de overstap ook gemaakt van 12 naar 27.1 en dat ging vlekkeloos, de dalviks cache en de normale cache geleegd en vervolgens gewoon geïnstalleerd. Werkt als een zonnetje en ben blij dat ik alle apps nog heb
Verwijderd
Die format system heb ik idd. niet gedaan, ben nu opnieuw aan het flashen, kijken of dit nu beter gaat. Ben gewoon zeer benieuwd waar iedereen zo enthousiast over is. Die insertcoin rom werkt iig perfect, dus word het niks dan vallen we daarop terug.silitek schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:51:
[...]
Format system niet vergeten?... Qua rom zou het niet uit mogen maken.
Het ene toestel is net iets stabieler qua hardware dan de ander.
Verwijderd
Heb jij verder nog instellingen gedaan bij deze kernel. Heb nu ook de extreme versie maar ik kom niet verder dan 5000. Ps ik draai ook Omega v27.1silitek schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:34:
Kernel Phenomenal 4.0 Extreme gaat uitstekend met de batterij, daar staat deze dev ook bekend om en is meer dan welkom.
Prima
Edit: Het zegt niet zoveel maar benchmark wel lekker op Omega moet ik zeggen.
[afbeelding]
Ps is het mogelijk om eens een lijstje met de beste instellingen van Stweaks hier weg te zetten met gebruik van de Siyah kernel. Ben aan het lezen geweest op xda forum, maar vindt het toch wel lastig de juiste instellingen te vinden. Alvast dank.
Geen siyah kernel in gebruik :-)Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:20:
[...]
Gebruik je toevallig een siyah kernel? Misschien hier de oplossing.
Anders lees dit even![]()
■v1.6.7->v1.6.8: fixed mdnie sharpness tweaks causing strange artifacts on boot animation. removed process priority tweaks. removed some unnecessary patches. Enabled GENTLE_FAIR_SLEEPERS in default profile (either enable yourself if you are an existing user or reset stweaks if you want it to be enabled). You will see siyahkernel logo as I made this release while working on dual booting and did not spend any time to remove those, create “.nobootlogo” file in your internal sdcard if you find it too disturbing. Fixed setcpu showing 1704 when overclocked to 1700.
In Titanium Backup kan je de Play Store links van de apps herstellen zodat ze weer in je lijst komen te staan. In TB druk op de menutoets, kies Market Tools... -> Market Doctor.ascent schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:50:
Hmm als ik apps terugzet met Titanium Backup, dan werkt dat allemaal prima, maar staan ze niet in de play store in het lijstje van geinstalleerde apps. Zoek ik de app zelf op in de playstore is deze wél installed. Nu vraag ik me af of automatische updates nog werken van deze apps.
Ah, goed gevonden idd! Moet ik alleen even een donatie overmaken want in de gratis versie zit die optie niet zegt de app :-)Muijs schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:27:
[...]
In Titanium Backup kan je de Play Store links van de apps herstellen zodat ze weer in je lijst komen te staan. In TB druk op de menutoets, kies Market Tools... -> Market Doctor.
Na het lezen van je bericht heb ik ook ernaar gekeken. Omdat gister mijn batterij op 10% stond, heb ik maar tot vanochtend gewacht met het installeren. Dat ging prima (de extreme versie) en tot nu toe geen last van uitvallers of vastlopers. Batterijverbruik is tot nu toe niet merkbaar minder geworden, maar zeker niet toegenomen.silitek schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:34:
Kernel Phenomenal 4.0 Extreme gaat uitstekend met de batterij, daar staat deze dev ook bekend om en is meer dan welkom.
Prima
Edit: Het zegt niet zoveel maar benchmark wel lekker op Omega moet ik zeggen.
[afbeelding]
Geef het even tijd..na 2/3 ladingen doet de kernel z'n werk.mat.hi.as schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:38:
[...]
Na het lezen van je bericht heb ik ook ernaar gekeken. Omdat gister mijn batterij op 10% stond, heb ik maar tot vanochtend gewacht met het installeren. Dat ging prima (de extreme versie) en tot nu toe geen last van uitvallers of vastlopers. Batterijverbruik is tot nu toe niet merkbaar minder geworden, maar zeker niet toegenomen.
@Silitek
Welke versie van Phenomenal heb je er op staan? Er zijn namelijk 3 mogelijheden. Ik heb nu de medium er op.
Welke versie van Phenomenal heb je er op staan? Er zijn namelijk 3 mogelijheden. Ik heb nu de medium er op.
Hij gebruikt de Extreme versie zoals eerder vermeldLucky1965 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:57:
@Silitek
Buiten extreme kernel gebruik ik niets anders aan settings. Ik had een lijstje van STweaks op Siyah maar dat is ook weer verschillend voor een toestel. Mis enkel de audio setting van STweaks maar verder niks.Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 01:59:
[...]
Heb jij verder nog instellingen gedaan bij deze kernel. Heb nu ook de extreme versie maar ik kom niet verder dan 5000. Ps ik draai ook Omega v27.1
Ps is het mogelijk om eens een lijstje met de beste instellingen van Stweaks hier weg te zetten met gebruik van de Siyah kernel. Ben aan het lezen geweest op xda forum, maar vindt het toch wel lastig de juiste instellingen te vinden. Alvast dank.
Vind de combinatie nu sneller en stabieler.
Razer schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:12:
[...]
Hij gebruikt de Extreme versie zoals eerder vermeld
Tip! zet alle 3 smaken op je SD-card zo heb je altijd vluchtwegen indien nodig.
Met 25% gebruik en alle sync, wifi aan gaat het de goede kant op.

Redelijk flat-line moet ver terug voor een dergelijk resultaat S1
[ Voor 6% gewijzigd door silitek op 05-10-2012 16:31 . Reden: toevoeging ]
Morgen ga ik ook een S3 kopen, dus alvast aan het inlezen in deze topic. Ik kom van de S2 af en hier vooral een AOKP gebruiker. Wat zijn de top AOKP roms voor de s3?
Verwijderd
Ik wil een full wipe doen en ook mijn interne rom schoonvegen. 1 vraag titanium backup slaat zijn gegevens toch op de interne schijf op? Zo ja wat is dan de makkelijkste manier om de gegevens van mijn apps even naar een externe sd te kopieren?
Even aan de PC hangen en op die manier overzetten ? Of anders met een filemanager op je telefoon.Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:55:
Zo ja wat is dan de makkelijkste manier om de gegevens van mijn apps even naar een externe sd te kopieren?
Verwijderd
Dank voor de snelle reactiePilatuS schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:29:
[...]
Even aan de PC hangen en op die manier overzetten ? Of anders met een filemanager op je telefoon.
Heb ik zelf al een paar keer gedaan, backup maken met TB, de map kopiëren naar je externe sd en wanneer je klaar ben en TB weer heb geïnstalleerd, de map laten detecteren bij voorkeuren in TB.Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:55:
Ik wil een full wipe doen en ook mijn interne rom schoonvegen. 1 vraag titanium backup slaat zijn gegevens toch op de interne schijf op? Zo ja wat is dan de makkelijkste manier om de gegevens van mijn apps even naar een externe sd te kopieren?
FF detect whole device selecteren en dan staat TB voortaan gricht op de externe map.
Ook kopieer ik mijn map met downloads waar de zip van de te flashen rom in zit, alleen na een format, kopieer ik die wel terug.
Flash dingen liever vanaf mijn interne sd.
Verwijderd
Dank goed idee.Rhodan schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 09:16:
[...]
Heb ik zelf al een paar keer gedaan, backup maken met TB, de map kopiëren naar je externe sd en wanneer je klaar ben en TB weer heb geïnstalleerd, de map laten detecteren bij voorkeuren in TB.
FF detect whole device selecteren en dan staat TB voortaan gricht op de externe map.
Ook kopieer ik mijn map met downloads waar de zip van de te flashen rom in zit, alleen na een format, kopieer ik die wel terug.
Flash dingen liever vanaf mijn interne sd.
Er is geen set met ideale instellingen, wil je snelheid (OC) of juist batterijverbruik beperken (UV)... Verder hangt het helemaal af van je eigen telefoon hoe ver je kunt gaan met instellen. Dat is dus zelf uitproberen en naar eigen smaak en werking op je eigen telefoon inrichten. Je zou kunnen starten met de kloksnelheid voor alle stappen wat te verhogen (zowel CPU als GPU) en het voltage één stap te verlagen bij alle settings.Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 01:59:
[...]
Heb jij verder nog instellingen gedaan bij deze kernel. Heb nu ook de extreme versie maar ik kom niet verder dan 5000. Ps ik draai ook Omega v27.1
Voor mij voldoet een getweakte stock kernel nog prima...
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Verwijderd
Bedankt voor de kennis,ga eens wat expermiteren.Taigu schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:56:
[...]
Er is geen set met ideale instellingen, wil je snelheid (OC) of juist batterijverbruik beperken (UV)... Verder hangt het helemaal af van je eigen telefoon hoe ver je kunt gaan met instellen. Dat is dus zelf uitproberen en naar eigen smaak en werking op je eigen telefoon inrichten. Je zou kunnen starten met de kloksnelheid voor alle stappen wat te verhogen (zowel CPU als GPU) en het voltage één stap te verlagen bij alle settings.
Voor mij voldoet een getweakte stock kernel nog prima...
Verwijderd
OMEGA v27.1 broeders! Een vraagje hier.
Het hoge RAM gebruik van de rom, is het normaal (bij het niet gebruiken gebruikt hij bijna 650MB van de 1GB RAM)? Of moet ik het laten verlagen dmv Supercharger? Men zegt dat je normaal gesproken het geheugengebruik van Android moet laten zoals het is..
Het hoge RAM gebruik van de rom, is het normaal (bij het niet gebruiken gebruikt hij bijna 650MB van de 1GB RAM)? Of moet ik het laten verlagen dmv Supercharger? Men zegt dat je normaal gesproken het geheugengebruik van Android moet laten zoals het is..
Verwijderd
Geen probleem bij mij hetzelfde even een keer ramgeheugen legen, maar android doet het zelf.Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:39:
Heb gezien op xda forum dat meerdere mensen problemen hebben met Supercharger op de V27,1 rom.
Ik heb bij de installatie de superscharger niet aangevinkt.
Verwijderd
Ik weet niet eens meer of ik SuperChanger heb aangevinkt :xVerwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:19:
[...]
Geen probleem bij mij hetzelfde even een keer ramgeheugen legen, maar android doet het zelf.
Heb gezien op xda forum dat meerdere mensen problemen hebben met Supercharger op de V27,1 rom.
Ik heb bij de installatie de superscharger niet aangevinkt.
Verwijderd
Wat is het verschil tussen een full wipe van mijn telefoon en een superwipe (programma wat ik op xda zie staan)
Als ik factory reset, cache,dalvik cache battery stats en dan mounts and storage format /cache format/data format/preload doe,dan ben ik er toch. Of doet superwipe nog meer? Ik wil namelijk met een lege telefoon beginnen.
Als ik factory reset, cache,dalvik cache battery stats en dan mounts and storage format /cache format/data format/preload doe,dan ben ik er toch. Of doet superwipe nog meer? Ik wil namelijk met een lege telefoon beginnen.
If it aint broke.. je hebt nog bijna 200MB vrij, lijkt me voldoende. Tenzij je last van overmatig apps killen bij multitasken.Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:39:
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Hoe verander ik de looks en options van het notificatie scherm.
Heb vandaag Omega rom geinstalleerd nou vraag ik mij af, hoe kan ik het notoficatie scherm aanpassen. Ik zou dit graag wat meer "standaard" willen hebben. En ook hoe verander ik het batterij icoon weer naar de standaard android icoon. Ben al enige tijd aan het zoeken maar ik kan alleen maar vinden hoe ik hem kan veranderen naar een andere gemodde versie.
Heb vandaag Omega rom geinstalleerd nou vraag ik mij af, hoe kan ik het notoficatie scherm aanpassen. Ik zou dit graag wat meer "standaard" willen hebben. En ook hoe verander ik het batterij icoon weer naar de standaard android icoon. Ben al enige tijd aan het zoeken maar ik kan alleen maar vinden hoe ik hem kan veranderen naar een andere gemodde versie.
Dat kun je zien met Root explorer, ETC > init.d.Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:04:
[...]
Ik weet niet eens meer of ik SuperChanger heb aangevinkt :x
Na elke Omega rom flash staat daar een verwijzing mij (wel of niet aangevinkt), alleen bij mij werkt die niet meer sinds versie 25 geloof.
Als ik daar die verwijzing zie staan, draai ik de remove supercharger script.
Hier zit ik altijd ergens tussen de 600 en +700mb geheugen gebruik. best veel, maar alles draait soepel.
No used memory is a waste of memory, laten we maar zeggen
Voor degene die v27.2 gaan draaien, maar heel weinig verschil met 27.1, hier geflashed als een no wipe zonder problemen.
De omega files app zit niet meer standaard in de rom mee gebakken, deze is nu te vinden in Play store.
Donwload Omega JB Files App in Playstore, check de mods, alles kan terug naar standaard.robindboer schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:39:
Hoe verander ik de looks en options van het notificatie scherm.
Verwijderd
Olala heb een fout gemaakt, ik wil de laatste Omega versie erop zetten dus heb ik alles leeggemaakt op de telefoon.Nu kom ik bij het opstarten van de telefoon niet verder dan het logo van Siyah (kernel Ik heb met het stickje de telefoon aan de gang gekregen, dat wi zeggen ik zit in het menu met Factory mode. Verder geen beweging in te krijgen. Moet ik nu eerst een officiele versie bijv: de poolse versie downloaden EN VIA ODIN FLASHEN.
Hmm, AOKP is toch niet Samsung based? Kijk dan wel uit dat je de goede S3 te pakken krijgt! Die met de Exynos is denk ik een heel verschil met de Snapdragon!RekZ schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:07:
Morgen ga ik ook een S3 kopen, dus alvast aan het inlezen in deze topic. Ik kom van de S2 af en hier vooral een AOKP gebruiker. Wat zijn de top AOKP roms voor de s3?
Je kan deze eens proberen:RekZ schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:07:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1720628
Je heb toevallig geen nandroid gemaakt die je terug kan flashen of kom je ook niet meer in recovery?Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:04:
Olala heb een fout gemaakt, ik wil de laatste Omega versie erop zetten dus heb ik alles leeggemaakt op de telefoon.Nu kom ik bij het opstarten van de telefoon niet verder dan het logo van Siyah (kernel Ik heb met het stickje de telefoon aan de gang gekregen, dat wi zeggen ik zit in het menu met Factory mode. Verder geen beweging in te krijgen. Moet ik nu eerst een officiele versie bijv: de poolse versie downloaden EN VIA ODIN FLASHEN.
Ook weleens zoiets gehad, maar het terug zetten van een nandroid bracht altijd uitkomst als wiping van dalvik en cache niet meer werkte.
Maar je kan inderdaad ook Odin gebruiken.
Verwijderd
Thanks heb bijna de poolse versie binnen die eerst maar even erop proberen te zetten.Rhodan schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:11:
[...]
Je heb toevallig geen nandroid gemaakt die je terug kan flashen of kom je ook niet meer in recovery?
Ook weleens zoiets gehad, maar het terug zetten van een nandroid bracht altijd uitkomst als wiping van dalvik en cache niet meer werkte.
Maar je kan inderdaad ook Odin gebruiken.
En inderdaad eerst een nandroid copie maken, beetje slordigvan mij.
Ik ga proberen heb hem binnen
Hmm da's nog een ICS rom..Rhodan schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:07:
[...]
Je kan deze eens proberen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1720628
Ben ook eerlijk gezegd niet thuis in dit soort versies, alleen dat Omega er ook eentje heeft en hij bijna versie 2 klaar heeft.
Verwijderd
Het werkt weerVerwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:19:
[...]
Thanks heb bijna de poolse versie binnen die eerst maar even erop proberen te zetten.
En inderdaad eerst een nandroid copie maken, beetje slordigvan mij.
Ik ga proberen heb hem binnen
Verwijderd
Ga maar naar deze site Omega V27.2 is net paar uur uit..Rhodan schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:17:
[...]
Ben ook eerlijk gezegd niet thuis in dit soort versies, alleen dat Omega er ook eentje heeft en hij bijna versie 2 klaar heeft.
Weer een goed rommetje..draait prima.Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:28:
[...]
Ga maar naar deze site Omega V27.2 is net paar uur uit..
En draait goed en nu niet vergeten een nandroid te maken he..Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:28:
[...]
Ga maar naar deze site Omega V27.2 is net paar uur uit..
By the weg, ik heb hier de touch recovery 6.0.1.2 draaien en alles werkt hiermee.
Om de een of andere duistere reden willen themes liever deze recovery zeker die van Kalagas.
Ook werkt een nandroid maken naar externe SD goed en niet onbelangrijk, ook het terug zetten haha.
Er veranderd niet echt veel meer.
Xiaomi 13T Pro
Thanks voor de info, alleen in de kitchen kan ik het ook niet vinden. Weet je zeker dat het daar instaat? Zo ja, waar?Razer schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:44:
[...]
Donwload Omega JB Files App in Playstore, check de mods, alles kan terug naar standaard.
bedoel dan vooral de batterij icoon, togglebuttons zijn al gefixed
[ Voor 9% gewijzigd door robindboer op 08-10-2012 12:57 ]
Verwijderd
Nee dat is het eerste wat ik doe. Moet wachten tot vanavond ben aan het werk..Rhodan schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:03:
[...]
En draait goed en nu niet vergeten een nandroid te maken he..
By the weg, ik heb hier de touch recovery 6.0.1.2 draaien en alles werkt hiermee.
Om de een of andere duistere reden willen themes liever deze recovery zeker die van Kalagas.
Ook werkt een nandroid maken naar externe SD goed en niet onbelangrijk, ook het terug zetten haha.
benieuwd wanneer er leaks komen van 4.2
Samsung Flip 7
gebruikt niemand andere Roms dan Omega? Lijkt laatste tijd wel het omega topic in plaats van custom roms & custom firmware. Ik gebruik zelf momenteel FoxhoundSliver 0.6 Jellybean. Er is al een 0.7 maar mijn instellingen pictogram in het midden verdween daar met de JB launcher, kreeg het met geen mogelijkheid gefixed dus heb em teruggeflashed naar 0.6. Ben eigenlijk op zoek naar een andere rom om eens te testen maar op XDA zie je door alle bomen het ROMbos niet niet meer. Suggesties anyone? Zoek wel een JB rom met de laatste firmware.
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Heb wel eens andere gedraaid, maar vind zelf Omega toch wel de fijnste, maar Wanam is zeker een goede 2e.Sn3gG3l schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:20:
gebruikt niemand andere Roms dan Omega? Lijkt laatste tijd wel het omega topic in plaats van custom roms & custom firmware. Ik gebruik zelf momenteel FoxhoundSliver 0.6 Jellybean. Er is al een 0.7 maar mijn instellingen pictogram in het midden verdween daar met de JB launcher, kreeg het met geen mogelijkheid gefixed dus heb em teruggeflashed naar 0.6. Ben eigenlijk op zoek naar een andere rom om eens te testen maar op XDA zie je door alle bomen het ROMbos niet niet meer. Suggesties anyone? Zoek wel een JB rom met de laatste firmware.
Checkrom is ook niet slecht, alleen de houding die ze aannamen voor de S2 was nu niet bepaald...... en geeft mij dan toch weer een bij smaakje.
Roms kunnen best persoonlijk zijn en voor mij voldoet Omega prima en het draadje op XDA loopt ook goed.
Iedereen probeert iedereen te helpen zonder veel sarcasme of neerbuigende opmerkingen oid.
Om mezelf toch maar weer eens tegen te spreken, kwam deze settings tegen (bron1 en bron2):Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:54:
[...]
Bedankt voor de kennis,ga eens wat expermiteren.
-Gently fair sleepers off
-Android logger off
-Lulzactive governor in stweaks with cfq scheduler
-Droidphile lulzactive performance script in init.d
-CPU touch boost naar 1200Mhz
-CPU undervolt -75mv
-GPU freq's 266/350/440/533/600
-GPU thresholds 60/40/75/55/85/75/90/8
-Géén GPU undervolt!
-GPU rendering aan en disable h/w overlay aan (in settings that is)
Droidphile script staat hier: http://forum.xda-develope...ntid=1373199&d=1349286116
HyperLight (/spam)Sn3gG3l schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:20:
gebruikt niemand andere Roms dan Omega?
[ Voor 14% gewijzigd door Taigu op 08-10-2012 15:53 ]
Verwijderd
Heb ook Fox hound gedraaid de ics rom die waren prima, maar vanaf de jb roms zitten er veel foutjes in.Sn3gG3l schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:20:
Bij Omega is veel meer feedback en worden problemen sneller opgelost (is mijn mening)
Verwijderd
Okay thanks het proberen waardTaigu schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:50:
[...]
Om mezelf toch maar weer eens tegen te spreken, kwam deze settings tegen (bron1 en bron2):
-Gently fair sleepers off
-Android logger off
-Lulzactive governor in stweaks with cfq scheduler
-Droidphile lulzactive performance script in init.d
-CPU touch boost naar 1200Mhz
-CPU undervolt -75mv
-GPU freq's 266/350/440/533/600
-GPU thresholds 60/40/75/55/85/75/90/8
-Géén GPU undervolt!
-GPU rendering aan en disable h/w overlay aan (in settings that is)
Droidphile script staat hier: http://forum.xda-develope...ntid=1373199&d=1349286116
[...]
HyperLight (/spam)
Ok, duidelijk, misschien moet ik die Omega Rom ook maar eens proberen. Die updates gaan daar wel als een malle. Moet je elke keer ca 850 mb (zoals bij foxhound) downloaden of zijn er andere update mogelijkheden?Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:53:
[...]
Heb ook Fox hound gedraaid de ics rom die waren prima, maar vanaf de jb roms zitten er veel foutjes in.
Bij Omega is veel meer feedback en worden problemen sneller opgelost (is mijn mening)
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Verwijderd
De laatste Omega is dacht ik 760MSn3gG3l schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:56:
[...]
Ok, duidelijk, misschien moet ik die Omega Rom ook maar eens proberen. Die updates gaan daar wel als een malle. Moet je elke keer ca 850 mb (zoals bij foxhound) downloaden of zijn er andere update mogelijkheden?
Fox hound heeft nu een Essential Version 0.1
Hier is alle bloatware uitgesloopt ik dacht dat die rond de 230MB zat.
Maar zoals ik zie op xda flink wat problemen.
Succes
Ik ben zelf wel gecharmeerd van de UltimateROM, de ontwikkelaar reageert vlot en de standaard samsung apps zitten er niet in. Voor mij valt een ROM eigenlijk al af zodra ik na 't flashen een "Voer je Samsung gegevens in!!" schermpje krijg
Hier net 27.2 geïnstalleerd. In een week inderdaad 3/4 nieuwe updates gehad. Iedere keer kost het best wel wat tijd (nandroid backup, 4gb oversluisen, installeren). Volgens mij is het wel de enige mogelijkheid om te upgraden, helaas ook geen OTA manier.
Ik vind dat upgraden niet zo een probleem. Hier zijn mijn stappen:
-Op PC de torrent downloaden en opslaan in dropbox
-Op telefoon naar dropbox gaan en torrent starten. LET OP! WIFI AAN?
-Facebook en twitter een paar keer refreshen tijdens het wachten op de torrent.... Koffie zetten....
-Reboot into recovery
-ROM flashen
-Cerberus reflashen
Klaar.
Ik heb altijd wel een nandroid backup van hooguit een week of zo oud en als ik het niet vertrouw dan maak ik voor de zekerheid een backup. Dat heb ik net nog gedaan omdat ik na 27.2 ook een kernel heb geflasht.
-Facebook en twitter een paar keer refreshen tijdens het wachten op de torrent.... Koffie zetten....
-Reboot into recovery
-ROM flashen
-Cerberus reflashen
Klaar.
Ik heb altijd wel een nandroid backup van hooguit een week of zo oud en als ik het niet vertrouw dan maak ik voor de zekerheid een backup. Dat heb ik net nog gedaan omdat ik na 27.2 ook een kernel heb geflasht.
Vmu
En zorgt Cerberus er dan voor dat al je settings weer terugkomen? Want dat is voor mij de grootste pain in the *ss, moet je alle apps langs, inloggen, settings goedzetten etc.
Dat is waar, ik zou veel makkelijker de torrent kunnen downloaden via de telefoon, dat maakt het een stuk makkelijker. Maakt het uit of die Nandroid backups op je telefoon/sd-kaart blijven staan? Want dat zou het wachten een stuk verkorten! (in ieder geval de torrent downloaden scheelt al)Vmu schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:49:
Ik vind dat upgraden niet zo een probleem. Hier zijn mijn stappen:
-Reboot into recovery
-ROM flashen
-Cerberus reflashen
Klaar.
Op mijn S2 had ik met Fluxi kernel de mogelijkheid om dmv een swype beweging het scherm aan te krijgen.
Kan dit op de S3 ook met een bepaalde mod/kernel? Dus als m'n telefoon in slaapstand is, dat hij met en veeg van link naar rechts aan gaat.
Kan dit op de S3 ook met een bepaalde mod/kernel? Dus als m'n telefoon in slaapstand is, dat hij met en veeg van link naar rechts aan gaat.
3 tot 4 in de week dat is dan toch echt van ene rom naar de andere nadat de official JB er is zijn er minder updates van omega. tussen 27.1 en .2 zaten 9 dagen.mat.hi.as schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:39:
Hier net 27.2 geïnstalleerd. In een week inderdaad 3/4 nieuwe updates gehad. Iedere keer kost het best wel wat tijd (nandroid backup, 4gb oversluisen, installeren). Volgens mij is het wel de enige mogelijkheid om te upgraden, helaas ook geen OTA manier.
Xiaomi 13T Pro
Torrent downloaden via telefoon kan. utorrent is er ook voor android. Let wel op dat je wifi aan hebt ook als je wilt seeden (doe maar niet heeft mij perongeluk geld gekost doordat de wifi in slaaap viel).mat.hi.as schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:24:
[...]
Dat is waar, ik zou veel makkelijker de torrent kunnen downloaden via de telefoon, dat maakt het een stuk makkelijker. Maakt het uit of die Nandroid backups op je telefoon/sd-kaart blijven staan? Want dat zou het wachten een stuk verkorten! (in ieder geval de torrent downloaden scheelt al)
Xiaomi 13T Pro
En je hoeft helemaal geen full wipe te doen als je bijvoorbeeld van 27.1 naar 27.2 gaat.
ICS ---> JB dan doe je een wipe, als er andere base is. Maar anders echt niet nodig om elke keer full wipe te doen. Gewoon Clear cache / Clear dalvik cache en klaar.
ICS ---> JB dan doe je een wipe, als er andere base is. Maar anders echt niet nodig om elke keer full wipe te doen. Gewoon Clear cache / Clear dalvik cache en klaar.
Hallo, ik ben nogal nieuw in het android tweak gedeelte van telefoons. Heb nog wel wat gekloot met mijn iPhone, en JBs. Ik heb de s3 nu paar maandjes en wilde toch wel verder gaan met tweaken customizen etc. Dus dan rooten en het flashen van custom roms onder de aandacht. Gister heb ik een paar uurtjes op fora van alles gelezen, maar ben er niet erg wijs van geworden door de ontiegelijke grote hoeveelheid van dingen, er zijn zoveel opties.
In het begin van dit forum staat een link naar xda forums hoe je je s3 moet rooten.
Daar staat "This thread is left here only for historical purposes !" Klik je verder naar Cf-Root, staat er "CF-Root is meant to be used in combination with stock Samsung firmwares" Nou leek Cyanogenmod wel interessant, snel, customizable etc. Maar dit is geen stock samsung firmware? Of ben ik nou gek?
Als dat van toepassing is om CM erop te zetten vraag ik me het volgende af. Wachten op de officiele JB update? En dan CM10 erop zetten? Nu CM9 erop zetten? Of de al uitgelekte JB update erop zetten en vervolgens CM10?
Sorry als dit n.v.t is hier, then again, ik ben net begonnen met lezen en kon hier geen antwoord op vinden. Ik vraag het liever hier dan dat ik iets doe wat ik niet volledig begrijp en de kans heb mijn telefoon te bricken oid.
In het begin van dit forum staat een link naar xda forums hoe je je s3 moet rooten.
Daar staat "This thread is left here only for historical purposes !" Klik je verder naar Cf-Root, staat er "CF-Root is meant to be used in combination with stock Samsung firmwares" Nou leek Cyanogenmod wel interessant, snel, customizable etc. Maar dit is geen stock samsung firmware? Of ben ik nou gek?
Als dat van toepassing is om CM erop te zetten vraag ik me het volgende af. Wachten op de officiele JB update? En dan CM10 erop zetten? Nu CM9 erop zetten? Of de al uitgelekte JB update erop zetten en vervolgens CM10?
Sorry als dit n.v.t is hier, then again, ik ben net begonnen met lezen en kon hier geen antwoord op vinden. Ik vraag het liever hier dan dat ik iets doe wat ik niet volledig begrijp en de kans heb mijn telefoon te bricken oid.
Gewoon via ODIN CM10 flashen, 5 minuten werk en meteen root.YorisM schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:46:
Hallo, ik ben nogal nieuw in het android tweak gedeelte van telefoons. Heb nog wel wat gekloot met mijn iPhone, en JBs. Ik heb de s3 nu paar maandjes en wilde toch wel verder gaan met tweaken customizen etc. Dus dan rooten en het flashen van custom roms onder de aandacht. Gister heb ik een paar uurtjes op fora van alles gelezen, maar ben er niet erg wijs van geworden door de ontiegelijke grote hoeveelheid van dingen, er zijn zoveel opties.
Die ziet er goed uit, zeker omdat Domination hier al in geïntegreerd is!ascent schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:20:
Ik ben zelf wel gecharmeerd van de UltimateROM, de ontwikkelaar reageert vlot en de standaard samsung apps zitten er niet in. Voor mij valt een ROM eigenlijk al af zodra ik na 't flashen een "Voer je Samsung gegevens in!!" schermpje krijg
Die ga ik vanavond even flashen na het werk
Draai nu een weekje Omega 27.1 en heb hier een zeer irritante bug dat wifi constant stroom vreet, ook als deze uit moet in slaapstand dus hou op deze manier nog geen halve dag uit met m'n telefoon terwijl met mijn normale gebruik ik de 24u makkelijk kon halen.
Vanochtend bijvoorbeeld in anderhalf uur tijd 20% batterij verloren met een scherm aan tijd van 10 minuten op laagste helderheid.
Ik heb nu 4.0.4 is voor CM10 niet 4.1 nodig? en de root zit dus 'ingebrepen' in het flashen?Razer schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:59:
[...]
Gewoon via ODIN CM10 flashen, 5 minuten werk en meteen root.
CM10 is JB 4.1..YorisM schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:35:
[...]
Ik heb nu 4.0.4 is voor CM10 niet 4.1 nodig? en de root zit dus 'ingebrepen' in het flashen?
Edit: alle custom roms zijn incl root.
[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 09-10-2012 13:44 ]
Excuses, dan had ik het verkeerd begrepen. Als laatste vraag, hoe zit het met de veiligheid? Als je alles backupt, je counter op 0 zet etc. Zijn er dan echte gevaren hiermee? Verhoogde kans op virussen oid? Ook al heb je avast erop draaien? Ik neem aan van niet, maar als je er op googled hoor je er toch relatief veel over.silitek schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:42:
[...]
CM10 is JB 4.1..![]()
Edit: alle custom roms zijn incl root.
Draai zelf Fox Hound 0.7, erg tevreden mee. Binnenkort komt 0.8 ook uit (waren geloof ik problemen met fc samsung toetsenbord, nu release is even offline gehaald).
Omega uiterlijk lijkt heel erg veel op touchwiz? Of is deze makkelijk te themen?
Omega uiterlijk lijkt heel erg veel op touchwiz? Of is deze makkelijk te themen?
Ps4/switch gamer
Draai sinds de release Omega 27,2 maar valt me toch wat tegen..
Batterij gaat op mijn toestel beduidend minder lang mee dan bijvoorbeeld 26.
Denk vanavond maar eens andere rom proberen!
Iemand enig idee waar Clockworkmod zijn backups opslaat?
Ik heb net mijn S3 geroot en wil omega rom maar eens proberen heb eerst de standaard firmware een CWM backup gemaakt voor de zekerheid.
Normaal slaat CWM deze op in /sdcard/clockworkmod/backup
Maar ik kan deze dus nergens vinden op de sdcard.
Ik heb net mijn S3 geroot en wil omega rom maar eens proberen heb eerst de standaard firmware een CWM backup gemaakt voor de zekerheid.
Staat ie niet op je extsdcard? daar heeft ie 'm bij mij neergezet..ComTech schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:53:
Iemand enig idee waar Clockworkmod zijn backups opslaat?
Nee maakt niet uit. De backups worden niet gewist met wipe. Voor de zekerheid bewaar ik ze op de SD maar zelfs dat maakt eigenlijk niet uit.mat.hi.as schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:24:
[...]
Dat is waar, ik zou veel makkelijker de torrent kunnen downloaden via de telefoon, dat maakt het een stuk makkelijker. Maakt het uit of die Nandroid backups op je telefoon/sd-kaart blijven staan? Want dat zou het wachten een stuk verkorten! (in ieder geval de torrent downloaden scheelt al)
Vmu
Inderdaad. Als je eenmaal Cerberus hebt gehad en ooit een keer ingesteld en je flasht 'm terug dan hoef je niets meer in te stellen. Hij werkt dan alsof hij nooit weg is geweest. Dit gemak is voor mij het grote voordeel van Cerberus.ascent schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:23:
En zorgt Cerberus er dan voor dat al je settings weer terugkomen? Want dat is voor mij de grootste pain in the *ss, moet je alle apps langs, inloggen, settings goedzetten etc.
Ik flash bij voorkeur die ICS hidden versie.
Vmu
Dan ligt het denk ik aan je config.maikel_rox schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:51:
Nergens last van, zie screenshots en dan te denken dat ik 3G gebruikt heb ipv het zuinigere WiFi.

[ Voor 6% gewijzigd door Razer op 09-10-2012 19:21 ]
Net als Roy, hier ook absoluut geen problemen met de batterij op v27.2.maikel_rox schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:51:
Minder dan 1/2% in standby verlies en met standaard gebruik haal ik tussen de 5 en 7 uur scherm aan.
Hangt er een beetje vanaf wat de S3 aan het doen is, gamen vreet beduidend meer als films kijken of browsen oid.
Met de laatste JB, nu ongeveer dezelfde batterij tijd als met ICS, alleen met de smootness en snelheid van JB.
Ik zou eens kijken naar welke apps je heb draaien en aan je batterij snoepen.
Best app hiervoor vind ik Betterbatterystats.
Net even geprobeerd om mijn S3 te rooten maar zonder succes...
Via ODIN CFRoot geflasht en het ging goed.
Maar als ik naar de app "titanium Backup" ga staat er dat ik geen root toegang heb...
Kan iemand mij met dit probleem helpen?
P.S.: Na het flashen van CFRoot heb ik gelijk de nieuwste recovery "touch" geflasht (6.0.0.12 uit mijn hoofd)
Maar als ik naar de app "titanium Backup" ga staat er dat ik geen root toegang heb...
P.S.: Na het flashen van CFRoot heb ik gelijk de nieuwste recovery "touch" geflasht (6.0.0.12 uit mijn hoofd)
Als eens een reboot gedaan?..clear cache TB of SuperSu update?Knamix schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:48:
Net even geprobeerd om mijn S3 te rooten maar zonder succes...
edit; Voor CM10, CWM Flashen Met odin? Vervolgens CM10 en Gapps copy/paste op s3 en dan vervolgens via recovery installeren right? Voor Odin zijn toch enkel .tar files compatible, wat CM10 niet is?Razer schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:59:
[...]
Gewoon via ODIN CM10 flashen, 5 minuten werk en meteen root.
[ Voor 30% gewijzigd door YorisM op 09-10-2012 23:13 ]
Klopt, totaal verkeerde informatie. Goed opgeletYorisM schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:10:
[...]
edit; Voor CM10, CWM Flashen Met odin? Vervolgens CM10 en Gapps copy/paste op s3 en dan vervolgens via recovery installeren right? Voor Odin zijn toch enkel .tar files compatible, wat CM10 niet is?
Opnieuw geflasht en het werkt nu op de een of andere manier wel...silitek schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:14:
[...]
Als eens een reboot gedaan?..clear cache TB of SuperSu update?
Had usb debugging niet aan staan bij de eerste dat ik het heb geprobeerd dus het kan zijn dat het daaraan lig.
Toch bedankt
YorisM schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:10:
[...]
edit; Voor CM10, CWM Flashen Met odin? Vervolgens CM10 en Gapps copy/paste op s3 en dan vervolgens via recovery installeren right? Voor Odin zijn toch enkel .tar files compatible, wat CM10 niet is?
Say what again?silitek schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:49:
[...]
Klopt, totaal verkeerde informatie. Goed opgelet
Zeker is er een .TAR van CM10 voor Odin:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1779578
HOW TO INSTALL
Noob-proof edition through ODIN:
- Download this : http://codeworkx.de/download/cyanoge...-i9300.tar.md5
- Reboot your phone in download mode
- Put the previously downloaded file as PDA
- Don't tick repartition
- Make sure repartition isn't ticked
- Flash it
Vertel me niks over het flashen van ROMS
Dit is de meest easy manier
[ Voor 18% gewijzigd door Razer op 10-10-2012 09:24 ]
Ach ja, natuurlijk de (gewone) CM10 bezit tarRazer schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:21:
[...]
[...]
Say what again?
Zeker is er een .TAR van CM10 voor Odin:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1779578
HOW TO INSTALL
Noob-proof edition through ODIN:
- Download this : http://codeworkx.de/download/cyanoge...-i9300.tar.md5
- Reboot your phone in download mode
- Put the previously downloaded file as PDA
- Don't tick repartition
- Make sure repartition isn't ticked
- Flash it
Vertel me niks over het flashen van ROMS![]()
Dit is de meest easy manierDaarna wel nog ff GApps downloaden en op je interne SD opslaan, en dan via de recovery die nog flashen en klaar
Easy as that
Bovendien is een .zip downloaden en via ROM Manager flashen vrijwel net zo simpel.silitek schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:07:
[...]
Ach ja, natuurlijk de (gewone) CM10 bezit tar..dat krijg je als je alleen maar met temasek's rom werkt.
edit:
Je moet dan natuurlijk wel al root en een andere recovery hebben.
Je moet dan natuurlijk wel al root en een andere recovery hebben.
Overigens, Temasek's Kang!

[ Voor 9% gewijzigd door Ghost Dog op 11-10-2012 00:23 ]
Hey tweakers,
ik heb gister mijn telefoon (S3 van Vodafone) geflashed en er Nenphetamin3 op gezet en deze daarna geroot alleen nu werkt mijn touchscreen niet meer goed, mijn vraag is dus hoe kan ik mijn telefoon weer het snelste naar de standaard stock rom en kernel terugkrijgen?
ik heb gister mijn telefoon (S3 van Vodafone) geflashed en er Nenphetamin3 op gezet en deze daarna geroot alleen nu werkt mijn touchscreen niet meer goed, mijn vraag is dus hoe kan ik mijn telefoon weer het snelste naar de standaard stock rom en kernel terugkrijgen?
“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”
En waar kan ik weer me stock ICS 4.0.4. krijgen? :3
“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”
Verwijderd
Via Checkfus, Android selecteren, dan juiste toestel en regio kiezen, dan op check firmware.. en download.
Hier vind je checkfus
http://fus.nanzen.se/download.php?id=12
Hier vind je checkfus
http://fus.nanzen.se/download.php?id=12
Verwijderd
Ik heb al OMEGA v27.1 en wil hem upgraden naar v.27.2.
Moet ik gewoon naar CWM en dan install zip doen? (Met de indruk dat ik geen apps oid kwijtraak bij het updaten)
Moet ik gewoon naar CWM en dan install zip doen? (Met de indruk dat ik geen apps oid kwijtraak bij het updaten)
Verwijderd
Ja, de zip van 27.2 op je phone zetten, booten in CWM, install from internal SD, de wipe etc. doet de installer.
Verwijderd
Wel even Cache en Dalvik cache legen om problemen te voorkomen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:38:
Ik heb al OMEGA v27.1 en wil hem upgraden naar v.27.2.
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk mijn fout. Ben nog steeds gewend dit handmatig te doen....Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:28:
Dat gebeurt in de installer..
Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.