Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Lol heb sslauncher erop gezet met die theme, reboot en hij schakelt direct weer uit.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 08:00
Meen je niet! Welke rom?

Tubes....It's what make music music!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 09:22
wilde ik toch f delen :9~ :+ https://www.dropbox.com/s...4/IMG-20120924-WA0000.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door dave1972 op 24-09-2012 21:00 ]

Samsung Flip 7

• Damocles.NL
Omega 26.1, moet zeggen dat ik wel gisteren een theme erop had gezet. Maar dat zou toch niet moeten uitmaken. Nu maar restoren en opnieuw flashen.

• silitek
Damocles.NL schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:01:
[...]

Omega 26.1, moet zeggen dat ik wel gisteren een theme erop had gezet. Maar dat zou toch niet moeten uitmaken. Nu maar restoren en opnieuw flashen.
Mag niets uitmaken. Draai dezelfde rom wel de Pay versie van ssLauncher maar dat zou het verschil niet mogen maken. Vreemd, mooie quandrant score btw :P

Crusher77 schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:31:
En dat terwijl ik nog wel zo'n Apex fan ben :'(
Beetje jammer weer...
Apex 1.3.1 staat in de Play Store en doet het weer prima :)

Nickname does not reflect reality

• Damocles.NL
Maakt het eigenlijk nog uit als je flashed met een niet volle batterij?

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:59

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 18:11
Brad Pitt schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:16:
[...]

Apex 1.3.1 staat in de Play Store en doet het weer prima :)
Thx, moest 2x refreshen voordat er bij mij ook 1.3.1 stond ;)

Beetje off-topic: Meer mensen problemen dat de nieuwste update van Shazam niet werkt? Draai nog steeds op 3.9, omdat 3.10 en 3.11 beide niet door de start-configuratie komen met de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden :/

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-10 17:28

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Heeft iemand met ParanoidAndroid ook grafische glitches?

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Omega v27 in de download :)
Based on final firmware XXDLIB Android 4.1.1 (Date: 21/09/2012)

• silitek
ind0mi schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:37:
Omega v27 in de download :)
Based on final firmware XXDLIB Android 4.1.1 (Date: 21/09/2012)
Yep..draaid al een uurtje. Rapido moet ik zeggen. ;)

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47
Draait hier ook al even zonder problemen.
Enigste wat bij mij om een of andere duistere reden niet werkt is supercharger.
Ook werd Fast Dormancy niet geïnstalleerd ondanks dat hij wel geselecteerd was.
No biggy.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Razer
Wat is beste theme die de look zo veel mogelijk naar originele Jelly Bean voor Omega rom? Tijd om eens even van CM10 naar een Sam Based rom over te stappen.

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:06
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1730397

Vandaag nog een update. En er zitten nog wat kleine dingetjes in. Hij is nog niet zo ver als met zijn ICS versie maar dat komt wel.
Razer schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:36:
Wat is beste theme die de look zo veel mogelijk naar originele Jelly Bean voor Omega rom? Tijd om eens even van CM10 naar een Sam Based rom over te stappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Btje op 25-09-2012 11:26 ]

Xiaomi 13T Pro

Verwijderd

Damocles.NL schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:34:
Maakt het eigenlijk nog uit als je flashed met een niet volle batterij?
Ik zou het met een bijna lege toch maar niet proberen als je niet voor verrassingen wilt komen te staan >:)

Verwijderd

Rhodan schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:45:
Draait hier ook al even zonder problemen.
Enigste wat bij mij om een of andere duistere reden niet werkt is supercharger.
Ook werd Fast Dormancy niet geïnstalleerd ondanks dat hij wel geselecteerd was.
No biggy.
Bij mij knalt de touchwiz eruit als ik van uit een aangemaakte folder (Google heet hij toevallig) op mijn homescreen de play store open, dan een app installeer en vervolgens uit de store kom terug op mijn homescreen met de back button.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 15:47 ]

• Rhodan
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:46:
[...]

Bij mij knalt de touchwiz eruit als ik van uit een aangemaakte folder (Google heet hij toevallig) op mijn homescreen de play store open, dan een app installeer en vervolgens uit de store kom terug op mijn homescreen met de back button.
Even hetzelfde gedaan en inderdaad, TW knalt eruit dan.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:31

World Citizen

FreeReef.nl

Ik kwam dit tegen:

http://www.telegraph.co.u...pe-Samsung-Galaxy-S3.html

Wipe van je phone door een simpele webpagina.

FreeReef.nl

• Rhodan
Zat ik toevallig vanavond ook te lezen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1904629
Zit ook een test linkje bij waarmee je kan kijken of het "werkt".
Test linkje formatteert je S3 trouwens niet :)

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:47
Omdat de ontwikkelaar van HyperGalaxy ermee stopt, heb ik een opvolger gemaakt, HyperLight. Het idee is om op basis van de Samsung ROM een gestripte & getweakte versie te maken. De todo lijst is nog groot, maar feedback is van harte welkom.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Btje
Ik las in zijn tread dat daar ook iemand vroeg om verder te kunnen gaan. Ben jij dezelfde persoon?
Echter de nick die de hyperlight opende was weer een andere.
Taigu schreef op woensdag 26 september 2012 @ 02:09:
Omdat de ontwikkelaar van HyperGalaxy ermee stopt, heb ik een opvolger gemaakt, HyperLight. Het idee is om op basis van de Samsung ROM een gestripte & getweakte versie te maken. De todo lijst is nog groot, maar feedback is van harte welkom.

Xiaomi 13T Pro

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De officiele JB (geflashed met Odin) rom voelt toch weer iets sneller aan dan de voorgaande ICS versie.
Nu ik een geroot toestel heb ligt de weg naar custom roms ook open, en daar ga ik mij binnenkort eens in verdiepen.
Zijn er custom roms die écht niet aan te raden zijn? Ik wil graag een no-nonsense vlotte rom hebben. Ik zag hierboven al wat tips :)

Aanrader trouwens: Ocean HD live wallpaper. Een prachtige 3D wallpaper, die (bij mij in ieder geval) geen negatieve invloed heeft op de batetrijduur.

@Btje: kun je a.u.b. de quote text bóven jouw eigen stukje text zetten? Het is nogal onhandig om eerst jouw text te lezen niet wetende dat het een reactie is op een quote :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:14:
De officiele JB (geflashed met Odin) rom voelt toch weer iets sneller aan dan de voorgaande ICS versie.
Nu ik een geroot toestel heb ligt de weg naar custom roms ook open, en daar ga ik mij binnenkort eens in verdiepen.
Zijn er custom roms die écht niet aan te raden zijn? Ik wil graag een no-nonsense vlotte rom hebben. Ik zag hierboven al wat tips :)

Aanrader trouwens: Ocean HD live wallpaper. Een prachtige 3D wallpaper, die (bij mij in ieder geval) geen negatieve invloed heeft op de batetrijduur.

@Btje: kun je a.u.b. de quote text bóven jouw eigen stukje text zetten? Het is nogal onhandig om eerst jouw text te lezen niet wetende dat het een reactie is op een quote :)
Een aanradertje Omega V27 draait echt als een zonnetje, nog geen problemen tegengekomen. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:45:
[...]

Een aanradertje Omega V27 draait echt als een zonnetje, nog geen problemen tegengekomen. :)
hoe is de batterijfduur met jullie van omega v27?
v25 vond ik tot nu nog het beste 2% over de hele nacht.

En ik ben van versie 26.1 naar 27 gegaan, en nu werkt ebuddy niet meer.
deze heb ik eraf gegooid en ik wou hem opnieuw installeren van de playstore.

maar ik krijg de melding "onvoldoende opslagcapaciteit"

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Haal met quandrant maar 4000 ...
Met CF-Bench ook al zo weinig.
Heb m'n telefoon vaker totaal gewiped.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de telefoon 'normaal' presteerd?
Want volgens de resultaten van deze benches is de telefoon langzamer dan een HTC One en net wat sneller dan een SII...

...

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 19:37

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Tsja, benchmarks zeggen niet zoveel...
Mocht je er toch veel waarde aan hechten: gebruik je een andere kernel, IO scheduler, over-/onderklok, etc?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:23
Zo, ik ook geupgrade van Omega 26.1 naar 27. Mijn eerste post in dit topic trouwens, sinds afgelopen vrijdag een S3 :D

Batterij gaat mijns inziens wel snel leeg. Na een uur of 4/5 spelletje spelen en internetten is die van 100% naar 17% gegaan...

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

mat.hi.as schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:01:
Batterij gaat mijns inziens wel snel leeg. Na een uur of 4/5 spelletje spelen en internetten is die van 100% naar 17% gegaan...
Dat betekent dus 4 á 5 uur met het scherm aan, waarvan een deel van de tijd ook nog de SoC behoorlijk belast wordt (games). Dat vind ik best netjes, zeker als je er vanuit gaat dat bij niet al te hoge helderheid en gemiddelde tot lage belasting van de SoC de accu tot zo'n 6 uur meegaat.

• mat.hi.as
Ghost Dog schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:09:
[...]

Dat betekent dus 4 á 5 uur met het scherm aan, waarvan een deel van de tijd ook nog de SoC behoorlijk belast wordt (games). Dat vind ik best netjes, zeker als je er vanuit gaat dat bij niet al te hoge helderheid en gemiddelde tot lage belasting van de SoC de accu tot zo'n 6 uur meegaat.
Dan heb ik niks gezegd. Aan de ene kant fijn dat het normaal is, aan de andere kant vond ik het best wel kort. Ik hou wel van een spelletje spelen en ik zit regelmatig een aardige tijd in de trein, maar dan moet ik aan oppassen voor mn batterijgebruik. Even zoeken naar een batterypack misschien

• Taigu
Btje schreef op woensdag 26 september 2012 @ 07:49:
Ik las in zijn tread dat daar ook iemand vroeg om verder te kunnen gaan. Ben jij dezelfde persoon?
Echter de nick die de hyperlight opende was weer een andere.

[...]
Ik heb HyperLight gemaakt (voor zover je van maken kunt spreken, ik ben geen devver). Wel contact met deze en gene over samenwerking. Maar dat loopt nog. Inmiddels is versie 0.2 uit :)

[ Voor 10% gewijzigd door Taigu op 26-09-2012 21:30 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ghost Dog schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:47:
Tsja, benchmarks zeggen niet zoveel...
Mocht je er toch veel waarde aan hechten: gebruik je een andere kernel, IO scheduler, over-/onderklok, etc?
Heb geroot met Odin en daarna Omega V26.1 geïnstalleerd.
Dit is de kernelversie:
3.0.31-178140
De CPU is als het origineel denk ik, want 1400 is nog steeds de max.

...

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11 12:43
Gisteren CM10 nightly erop gezet. So far, so good. Wel een paar FC's gehad, o.a. op de camera en op de settings (handig, als je je wifi niet meer aan- of uit kunt zetten). Even over 't weekend tillen en dan zien hoe of wat.

Is er eigenlijk een lijst met welke ROMs voor de i9300 't populairst zijn? Ik zie veel mensen over Omega 27? Als ik http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1663656 zo lees zit daar nog wel veel samsung-crap bij in?

• renzo4000
  • Laatst online: 08:57
ascent schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:35:
Gisteren CM10 nightly erop gezet. So far, so good. Wel een paar FC's gehad, o.a. op de camera en op de settings (handig, als je je wifi niet meer aan- of uit kunt zetten). Even over 't weekend tillen en dan zien hoe of wat.

Is er eigenlijk een lijst met welke ROMs voor de i9300 't populairst zijn? Ik zie veel mensen over Omega 27? Als ik http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1663656 zo lees zit daar nog wel veel samsung-crap bij in?
Wat versta je onder samsung crap? Music hub ed? Je kan tijdens de installatie via de "aroma installer" aangeven of je de samsung bloatware wel of niet wil installeren. Het blijft een samsung based rom, maar je kan hem redelijk strippen ... M.i. is dit de beste rom so far.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• ascent
renzo4000 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:44:
[...]

Wat versta je onder samsung crap? Music hub ed? Je kan tijdens de installatie via de "aroma installer" aangeven of je de samsung bloatware wel of niet wil installeren. Het blijft een samsung based rom, maar je kan hem redelijk strippen ... M.i. is dit de beste rom so far.
Ah, good to know, thanks :) Ik heb net gister m'n eerste ROM ever geflashed dus ik zit nogal in een steile leercurve momenteel :-)

• silitek
ascent schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:45:
[...]

Ah, good to know, thanks :) Ik heb net gister m'n eerste ROM ever geflashed dus ik zit nogal in een steile leercurve momenteel :-)
Leercurve versnellen door veel leesvoer tot je te nemen ;) . Omega 27 XXDLIB wel zonder al het Samsung meuk/bloatware. Mooi met Siyah 1.6 rc3+ kerneltje met wat CPU/GPU, sounds tweaks enz. Vind de battery-drain iets te veel tegenover de (oude) 4.0 maar man..wat een feest, momenteel.

• ascent
silitek schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:29:
[...]

Leercurve versnellen door veel leesvoer tot je te nemen ;) . Omega 27 XXDLIB wel zonder al het Samsung meuk/bloatware. Mooi met Siyah 1.6 rc3+ kerneltje met wat CPU/GPU, sounds tweaks enz. Vind de battery-drain iets te veel tegenover de (oude) 4.0 maar man..wat een feest, momenteel.
waarom draai je rc3? http://forum.xda-develope...?p=32119688&postcount=461 doet mij vermoeden dat de 1.6 uit is..

• silitek
Laatste kernel check-up was het nog RC3. Maar 1.6 nu inmiddels. ;)
Buiten de batterij drain heb ik niet veel eisen meer. Eens kijken hoe het zich verder ontwikkelt. :+

• Btje
Wil graag naar miui maar zie geen def die zich er goed voor inspant.

Xiaomi 13T Pro

• ascent
Btje schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:46:
Heb gister MIUI gezien op de sgs3 en dat zag 'r anders best gelikt uit!

• Btje
ascent schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:00:
[...]

Heb gister MIUI gezien op de sgs3 en dat zag 'r anders best gelikt uit!
Ja het is er wel en die me het meest vertrouwen geven is miui en rayglobe maar bij die laatste lees ik dan:

This rom is not and will not be my priority.

mmmm

Xiaomi 13T Pro

• silitek
Btje schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:46:
Aantal MIUI-tjes gedraaid opzich wel prima. Laatste RayClobe 2.9.14 nog geloof ik daar was ik niet weg van.
Relatief snel naar de JB leaks overgestapt tot en met de huidige Omega toe. ;)

De MIUI&SAMMY 2.9.21 kan zomaar intussen stabiel zijn.

• ascent
Iemand ervaring met de RonenROM? Ik ben wel benieuwd of eea stabieler is op een sgs3 als ik een afgeslankte Samsung-rom gebruik itt een AOSP rom met Samsungspul er bijin gehackt.

• Taigu
ascent schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:01:
Iemand ervaring met de RonenROM? Ik ben wel benieuwd of eea stabieler is op een sgs3 als ik een afgeslankte Samsung-rom gebruik itt een AOSP rom met Samsungspul er bijin gehackt.
Ik hoorde ergens dat deze beter was: HyperLight 0.7 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Taigu op 29-09-2012 00:03 ]

• ascent
Taigu schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:00:
[...]

Ik hoorde ergens dat deze beter was: HyperLight 0.7 :)
Dank voor de tip, zal na 't weekend eens testen!

• Btje
GVD omdat miui niet draaide ff naar cm en vanmorgen wilde ik even omega downloaden via torrent aangezet en kwam terug van boodschappen blijkt dat cm10 default wifi laat slapen. Dag internet bundel en er met 1100mb overheen a 0,20 per mb. Dat seeden kost een berg mb´s wat ik overigens wel raar vind.

Xiaomi 13T Pro

• ascent
Btje schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:32:
... blijkt dat cm10 default wifi laat slapen. ...
Dat viel mij ook op ja. Ik heb ook al een aantal FC's met cm10 nightly gehad. Toch zitten er wel een paar leuke extra's in CM10, ik weet nog niet precies wat "mijn" ROM gaat zijn...

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Btje schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:32:
GVD omdat miui niet draaide ff naar cm en vanmorgen wilde ik even omega downloaden via torrent aangezet en kwam terug van boodschappen blijkt dat cm10 default wifi laat slapen. Dag internet bundel en er met 1100mb overheen a 0,20 per mb. Dat seeden kost een berg mb´s wat ik overigens wel raar vind.
Volgende keer beter rom's downloaden via de pc en ook seeden via de pc, scheelt je een boel ellende 8)

• Btje
Lucky1965 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:18:
[...]

Volgende keer beter rom's downloaden via de pc en ook seeden via de pc, scheelt je een boel ellende 8)
zei de vrouw ook al :-)

Xiaomi 13T Pro

Verwijderd

Hoi,

Ik ben van plan om mijn SGS3 te flashen met een custom ROM. Alleen heb ik een NLse stock ROM met Vodafone bloatware er in :') Is die specifieke stock ROM ergens te vinden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:06:
Hoi,

Ik ben van plan om mijn SGS3 te flashen met een custom ROM. Alleen heb ik een NLse stock ROM met Vodafone bloatware er in :') Is die specifieke stock ROM ergens te vinden?
Heb je al root en cwm ?
Waarom wil je die speciefieke stock rom als die er al op staat of begrijp ik je verkeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2012 13:35 ]

• Taigu
@Btje, das balen zeg! Seeden kan hard oplopen als je er geen limiet op zet. Bij populaire downloads kan het extreem hard oplopen. Aan de andere kant heb je wel een mooie, maar dure, bijdrage geleverd aan het P2P principe en lijk je 3G/HSDPA goed te werken ;)
Hoi,

Yep, hier: http://www.sammobile.com/...=VDF&os=1&type=1#firmware

• Damocles.NL
Hoi,

http://www.sammobile.com/firmware/?page=8&view=6053

Verwijderd

Welke rom kan ik het beste gebruiken als ik jelly bean wil gaan gebruiken... moet er wel een zijn waar alles op werkt.. of kan ik dan beter wachten op de nl versie?

• silitek
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 17:58:
Welke rom kan ik het beste gebruiken als ik jelly bean wil gaan gebruiken... moet er wel een zijn waar alles op werkt.. of kan ik dan beter wachten op de nl versie?
NL? Alle huidige JB versie met XXDLIB is multi language. Omega 27.1 doet het uitstekend.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-11 21:32

Garrett

Watercooler

Ik heb momenteel VikingxROM draaien... erg stabiel, geen problemen tot dusver, meerdere zijn er goed over te spreken, batterij is ook goed!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1842471

I love watercooling

• Deonn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-12-2021
ik wil een S3 overnemen van iemand, echter is deze vodafone branded. Zou ik deze naar een samsung service point kunnen brengen, zodat ze er de stock rom opzetten?

Verwijderd

Deonn schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:44:
ik wil een S3 overnemen van iemand, echter is deze vodafone branded. Zou ik deze naar een samsung service point kunnen brengen, zodat ze er de stock rom opzetten?
Wat dacht je? Bij Vodafone zullen ze er standaard de laatste vodafone versie erop zetten.
Voor een stock rom ga je bijv naar Sam mobile daar staan alle stock roms en met odin flash je de rom naar je telefoon. Of via XDA o.a Omega V27.1 of Fox hound ps. laatste draait niet helemaal lekker.

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:08
Wat draait er bij jou niet lekker aan Foxhound?

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• ascent
Hmm waarom kiest Omega ervoor om Flipboard mee te installeren? Da's toch een app die 't liefst iedereen weg ziet uit een custom ROM? Of, kun je die bij Omega achteraf makkelijk deinstalleren?

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:03

L0g0ff

omg

ascent schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:29:
Hmm waarom kiest Omega ervoor om Flipboard mee te installeren? Da's toch een app die 't liefst iedereen weg ziet uit een custom ROM? Of, kun je die bij Omega achteraf makkelijk deinstalleren?
Je kunt er voor kiezen hem niet te installeren bij de basis install. Verder kun je hem achteraf idd ook gewoon verwijderen.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• ascent
OhMyGod schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:40:
[...]

Je kunt er voor kiezen hem niet te installeren bij de basis install. Verder kun je hem achteraf idd ook gewoon verwijderen.
Nice, that's awesome. Misschien Omega ook eens proberen dan...

Vind 't wel lastig om een keuze te maken, er zijn 'r zo veel :-) Zal wel een luxeprobleem zijn. CM10 draait nu goed, maar heeft nog wat gekke dingetjes af en toe. Een Samsung-based ROM is misschien ook geen gek idee ivm compatibiliteit.

[ Voor 27% gewijzigd door ascent op 01-10-2012 14:29 ]

Verwijderd

Iemand de Essential Version 0.1 van Fox hound al geprobeerd? is maar 245,8 Mb.

Verwijderd

Sinds kort heb ik ook een S3. Nu vind ik de standaard interface te "kinderlijk". Nu ben ik dus op ziek naar een goede stock JB rom. En als het kan zelf met Google Now. Nu kan ik helaas door de bomen het bos niet meer zien. Kan iemand mij hier in helpen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:24:
Sinds kort heb ik ook een S3. Nu vind ik de standaard interface te "kinderlijk". Nu ben ik dus op ziek naar een goede stock JB rom. En als het kan zelf met Google Now. Nu kan ik helaas door de bomen het bos niet meer zien. Kan iemand mij hier in helpen?
Probeer Omega V27,1 draait zeer soepel en stabiel.
Hier de link naar het forum en download succes. :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1663656

Verwijderd

wat is het grote voordeel van Omega V27.1 ten opzichte van de standaard ROM?

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:11
Bij omega zijn er een heleboel tweaks toegepast, zie de lijst op: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1663656

• Bl4ckviper
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Hallo,

Vandaag heb ik voor wat overclocking testing Ninphetamin3-1.2.1 erop gezet..

Echter doet mijn camera het niet meer die toch echt gefixt zou moeten zijn in deze versie.
Als tweede lijkt het erop dat de wifi verbinding wegvalt terwijl de optie dat deze aan moet blijven op altijd staat.

Iemand enig idee?

Be fast .... Be furious....

• ascent
Wat gebruiken jullie om na het flashen van een andere ROM snel weer settings terug te krijgen? Vooral inloggen met je wachtwoord op facebook, twitter, en nog een tiental andere apps met logingegevens etc. Daar moet toch iets voor zijn, ipv domweg alles steeds opnieuw doen? Is "Maak een backup van je app met titanium backup" het enige ?
ascent schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:05:
Is "Maak een backup van je app met titanium backup" het enige ?
Wat mankeert daar aan dan? Klik, klik, klaar.

• ascent
Brad Pitt schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:28:
[...]

Wat mankeert daar aan dan? Klik, klik, klaar.
Dat kán inderdaad wel, maar somehow heb ik liever een verse installatie van de app en importeer ik dan wat settings. Wat ook zou kunnen is een connectie naar m'n telefoon waarbij ik bijv. met VNC via keyboard wat zaken kan copy/pasten. Maar, VNC gaat erg traag is me opgevallen.

Anders; nu m'n telefoon een custom rom draait en geroot is, hoopte ik ook weer screenshots te kunnen maken in bepaalde apps (zoals de ING bankieren app), maar dit is nog steeds (net als in de reguliere versies) geblokkeerd. Is er een mogelijkheid om dit alsnog te "unlocken" ?

Verwijderd

Heb em laten donderen en er zit nu een kleine barst in me scherm naast de home button. Heb em gelukkig goed verzekerd dus ga em morgen ff wegbrengen. Maar nu vroeg ik me af of ik de stockROM er weer op moet zetten
of kan ik deze gewoon custom laten voor schermreperatie?

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Voor de zekerheid zou ik een volledige backup maken en alles weer naar de fabrieksinstellingen terugzetten.

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:22

dbzfan

Nee.

Ik heb vandaag omega v27.1 geinstalleerd. Ik heb bij de installatie aangevinkt dat ik V6 supercharger en fastdormacy wil meeinstalleren. Maar hoe kan ik controlleren of ze werken/echt geinstalleerd zijn? Want ik heb namelijk maar weinig ram over (100 mb ofzo)

• Rhodan
dbzfan schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:42:
Ik heb vandaag omega v27.1 geinstalleerd. Ik heb bij de installatie aangevinkt dat ik V6 supercharger en fastdormacy wil meeinstalleren. Maar hoe kan ik controlleren of ze werken/echt geinstalleerd zijn? Want ik heb namelijk maar weinig ram over (100 mb ofzo)
Heb zelf ook wat problemen met supercharger sinds v25, ik deinstalleer hem en merk eigenlijk weinig verschil.
FD app zit in je app drawer, maar ook deze wil bij mij niet mee installeren, no biggy, als je hem niet hebt staan, kan je hem vinden in playstore.

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Het rare is dat zowel V6 als FD niet in mijn appdrawer komen..

• Rhodan
dbzfan schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:00:
Het rare is dat zowel V6 als FD niet in mijn appdrawer komen..
V6 zie je ook niet in app drawer staan, Root explorer > etc > init.d, daar kan je het zien of die geïnstalleerd is.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

.

[ Voor 99% gewijzigd door Ferdo op 03-10-2012 09:15 . Reden: Verkeerde topic... ]

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Ik draai nu Omega 27.1. Iemand ook last gehad dat hij weleens vast kan lopen? En ik maar lezen dat dat dat de beste ROM is :{
En Google Now met stem werkt niet, ook al heb ik hem op English US staan. Als ik er tegen praat, heeftie het wel door wat ik wil. Maar dan krijg ik alleen zoekresultaten te zien?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2012 20:32 ]

• Razer
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:30:
Ik draai nu Omega 27.1. Iemand ook last gehad dat hij weleens vast kan lopen? En ik maar lezen dat dat dat de beste ROM is :{
En Google Now met stem werkt niet, ook al heb ik hem op English US staan. Als ik er tegen praat, heeftie het wel door wat ik wil. Maar dan krijg ik alleen zoekresultaten te zien?
Zowel je telefoon taal op Engels zetten, als de Google Voice settings op Engels, dan werkt het gewoon onder elke JB rom, dus ook Omega 27.1. Hier is Omega rom nog nooit zomaar vast gelopen. Voor install volledige wipe en format van je interne geheugen gedaan? Vast niet ;)

• silitek
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:30:
Wellicht de beste rom idd...vastlopers nooit gehad met Omega.
Google Now moet je niet serieus nemen. Aardig maar daar blijft het ook wel bij.

;)

• ascent
Google Now is toch best leuk. 't Geeft van tevoren aan hoelaat je weg moet en die NL stemherkenning (weet niet of dat onder Google Now valt) is echt verbluffend goed en snel.

• Taigu
Rhodan schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:24:
[...]

V6 zie je ook niet in app drawer staan, Root explorer > etc > init.d, daar kan je het zien of die geïnstalleerd is.
Supercharger V6 voor de SGS3 past /framework/services.jar aan en is niet te zien in /etc/init.d. Kan zijn dat de ROM maker een verwijzing maakt, maar dit hoeft niet. Zie ook de offline methode en de \dist map van JellyScreamPatcherV6. Overigens kan het prima dat je er niet veel van merkt, de belangrijkste tweaks zijn multitasken en de OOM prioriteit van je launcher om redraws of opnieuw starten van de launcher te voorkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Taigu op 02-10-2012 23:28 ]

• Rhodan
Taigu schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:05:
[...]

Supercharger V6 voor de SGS3 past /framework/services.jar aan en is niet te zien in /etc/init.d. Kan zijn dat de ROM maker een verwijzing maakt, maar dit hoeft niet. Zie ook de offline methode en de \dist map van JellyScreamPatcherV6. Overigens kan het prima dat je er niet veel van merkt, de belangrijkste tweaks zijn multitasken en de OOM prioriteit van je launcher om redraws of opnieuw starten van de launcher te voorkomen.
Helemaal gelijk, alleen deze dev heeft daar inderdaad een verwijzing naar gemaakt in init.d.
Als je deze gebruikt, dan zie inderdaad de verwijzing niet, maar wel dat de service.jar is aangepast.
De kracht van V6 supercharger die de dev standaard mee bakt in Omega zou er voor zorgen dat je altijd minimaal 200mb vrij geheugen zou hebben, maar sinds v25 of 26 werkt dit niet meer om de een of andere reden.
Toevallig kwam gisteren de nieuwe S3 voor de vrouw binnen en na rooten ook Omega 27.1 erop gezet waar die ook niet werkt.
Wat wel nieuw in 27.1 is, is dat hij met auto memory manager wat OOM priors heeft veranderd, TW staat nu op 1.
Ik heb een keer een installatie gehad met 27.1 waar ik de standaard supercharger verwijderde en die van pepcisko erop had gezet en dit liep niet lekker, misschien ruzie met de AMM die in de rom zit?
In ieder geval, standaard v27.1 installatie zonder supercharger (welke dan ook) lopen hier het lekkerst en zonder problemen.
Vannacht nog even naar de verschillen gekeken qua batterij, de mijne verloor 3% in 7 uur standby en die van de vrouw 6%, maar daar heb ik veel meer aan gelaten zoals GPS, WIFI en wat apps die auto syncen.

• ascent
Hhmm ik heb nu Omega 27.1 erop met twee keyboards, ik vind de AOSP het fijnst, maar kan ik dan ook nog de stock keyboard eruit flashen? Zoals met Aroma bij bijv. Foxhound kun je kiezen welke apps je wilt hebben, dat lijstje was hier aanzienlijk korter bij Omega. Idem dito voor TouchWiz. Die 5x6 TouchWiz gaat niet lekker dus ik wil eigenlijk TouchWiz eraf en Apex of Nova erbij flashen ipv TouchWiz (dus niet ernaast zodat ze allebei resources opvreten). Iemand een idee?
ascent schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:53:
Idem dito voor TouchWiz. Die 5x6 TouchWiz gaat niet lekker dus ik wil eigenlijk TouchWiz eraf en Apex of Nova erbij flashen ipv TouchWiz (dus niet ernaast zodat ze allebei resources opvreten). Iemand een idee?
Een launcher die is geïnstalleerd maar niet wordt opgestart zal geen resources gebruiken imho. Heb net voor de lol Nova erbij gezet en uiteraard wordt die dan aangegeven als zijnde een actieve taak. Apex is echter mijn default launcher en na een reboot komt Nova dan ook geheel niet voor in de lijst van actieve apps:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-10-03-11-57-43.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-10-03-12-00-34.jpg

Het totaal aantal megabytes dat in gebruik is meteen na het opstarten van de telefoon is ook niet anders bij het wel/niet hebben van twee launchers. Slechts als je de tweede opstart zie je het gebruik toenemen.

Meerdere launcher op je telefoon laten kan dan ook weinig kwaad, althans met deze launchers sowieso niet.

• ascent
Brad Pitt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:14:
[...]

Meerdere launcher op je telefoon laten kan dan ook weinig kwaad, althans met deze launchers sowieso niet.
Dank voor je uitgebreide antwoord! Waardeer ik zeer!

Als ik een custom launcer over TouchWiz opstart, zal TouchWiz in de achtergrond in de sluimerstand schieten neem ik aan. Als ik de custom launcher namelijk afsluit kom ik vanzelf weer in TouchWiz terecht. Dat het geen extra resources in beslag neemt is inderdaad een mooi gegeven, maar hoe krijg ik heel touchwiz weg, is dat mogelijk? Kan ik domweg de .apk file opzoeken en weggooien/renamen?
ascent schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:51:
Als ik een custom launcer over TouchWiz opstart, zal TouchWiz in de achtergrond in de sluimerstand schieten neem ik aan. Als ik de custom launcher namelijk afsluit kom ik vanzelf weer in TouchWiz terecht.
Dat klopt ja, die zal dan nog wel geheugen in beslag nemen want is niet "echt" afgsloten op dat moment.
Dat het geen extra resources in beslag neemt is inderdaad een mooi gegeven
Na een reboot pas hè, als je de tweede launcher als default hebt ingesteld :)
maar hoe krijg ik heel touchwiz weg, is dat mogelijk? Kan ik domweg de .apk file opzoeken en weggooien/renamen?
Klopt. Tweede launcher instellen als zijnde default, uit /system/app Touchwiz removen (of misschien eerst even freezen met TitaniumBackup bijvoorbeeld) en dan rebooten. Je hebt dan nog maar 1 werkende launcher.

Voor het rommelen kan je wellicht beter even een Nandroid maken, voor het geval je wat verkeerds removed :P

• ascent
Brad Pitt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:55:

Voor het rommelen kan je wellicht beter even een Nandroid maken, voor het geval je wat verkeerds removed :P
Hehe die heb ik vorige week nog gemaakt, naar ik begreep is de /efs de enige echt belangrijke map (klopt toch?) en die heb ik dubbelsecure gebackupt :)

De rest kan gewoon gewiped worden, ik heb 'r om een fijne ROM te vinden de afgelopen week van CM10 naar HyperLight naar FoxHound nnaar Omega 27.1 geflasht :)

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:45
Brad Pitt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:14:
[...]

Een launcher die is geïnstalleerd maar niet wordt opgestart zal geen resources gebruiken imho. Heb net voor de lol Nova erbij gezet en uiteraard wordt die dan aangegeven als zijnde een actieve taak. Apex is echter mijn default launcher en na een reboot komt Nova dan ook geheel niet voor in de lijst van actieve apps:

[afbeelding] [afbeelding]

Het totaal aantal megabytes dat in gebruik is meteen na het opstarten van de telefoon is ook niet anders bij het wel/niet hebben van twee launchers. Slechts als je de tweede opstart zie je het gebruik toenemen.

Welke app gebruik je hier?!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik ben dus gisteren van Omega 13.1 naar 27.1 veranderd.. Loopt als een zonnetje. Helaas loopt mijn batterij nu sneller leeg in standby modus.. In 13.1 was ik ongeveer een halve procent per uur kwijt, en nu eerder 1 a 2 procent.. Het lijkt ook alsof het android systeem steeds een wakelock doet? Iemand een oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/54850532/Screenshot_2012-10-03-16-47-40.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/54850532/Screenshot_2012-10-03-16-48-36.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/54850532/Screenshot_2012-10-03-16-48-45.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/54850532/Screenshot_2012-10-03-16-54-02.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/54850532/Screenshot_2012-10-03-16-54-20.png
Dat is SystemPanel.
Even met BetterBatteryStats kijken welke app/service die wakelocks veroorzaakt?

[ Voor 29% gewijzigd door Brad Pitt op 03-10-2012 17:24 ]

• ascent
Hmm, aan de mede-Omega'ers: hebben jullie ook géén HDR-optie meer in de "stock" camera zitten?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 20:07
Heb Omega v27 draaien; heb gewoon HDR functie in camera zitten (bij Shooting mode)

Pvouput live

• ascent
Krypt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:17:
Heb Omega v27 draaien; heb gewoon HDR functie in camera zitten (bij Shooting mode)
Ah, thanks, ik zie 't al. Ik wilde een foto maken vanuit Whatsapp om naar iemand te sturen; dan is de optie er niet. Start je de camera gewoon, dan is 'ie er wel! 8)7

• ascent
Hmm als ik apps terugzet met Titanium Backup, dan werkt dat allemaal prima, maar staan ze niet in de play store in het lijstje van geinstalleerde apps. Zoek ik de app zelf op in de playstore is deze wél installed. Nu vraag ik me af of automatische updates nog werken van deze apps.

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Ik dacht dat het maar een sporadisch probleem was maar het lijkt toch steeds terug te komen. Ik heb dus last van artefacts bij het nemen van een screenshot. Ik dacht alleen bij Touchwiz maar nu dus ook bij Nova Launcher.
De artefacts treden altijd op in dezelfde regio van mijn scherm (dus onderaan). Op al mijn homescreens, in de appdrawer en op het homescreen overzicht.
Ik heb het nog geen enkele keer kunnen reproduceren met een 3th party app dus het lijkt aan mijn ROM te liggen.
Kunnen Omega ROM v27.1 gebruikers eens enkele screenshots maken en checken of ze hier ook last van hebben?? Ik heb screenshots genomen met de swipe methode én met de Home+Power toets.

Editje: Als ik een willekeurige app open en dan een screenshot neem dan zijn er ook nooit artefacts

Samsung screenshot: (soms is het nog erger)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/6898428/Screenshots/samsung-screenshot.png

3th party screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/6898428/Screenshots/3thparty-screenshot.png

[ Voor 5% gewijzigd door croontje op 04-10-2012 13:53 ]

• ascent
hmm.. hoe kan ik 't default samsung keyboard "eruit" gooien? ik heb 't android keyboard wel in de kitchen gevonden maar wil 'm ipv de sammy, niet ernaast.

• mat.hi.as
croontje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:50:
Ik dacht dat het maar een sporadisch probleem was maar het lijkt toch steeds terug te komen. Ik heb dus last van artefacts bij het nemen van een screenshot. Ik dacht alleen bij Touchwiz maar nu dus ook bij Nova Launcher.
De artefacts treden altijd op in dezelfde regio van mijn scherm (dus onderaan). Op al mijn homescreens, in de appdrawer en op het homescreen overzicht.
Ik heb het nog geen enkele keer kunnen reproduceren met een 3th party app dus het lijkt aan mijn ROM te liggen.
Kunnen Omega ROM v27.1 gebruikers eens enkele screenshots maken en checken of ze hier ook last van hebben?? Ik heb screenshots genomen met de swipe methode én met de Home+Power toets.

Editje: Als ik een willekeurige app open en dan een screenshot neem dan zijn er ook nooit artefacts

Samsung screenshot: (soms is het nog erger)
[afbeelding]

3th party screenshot:
[afbeelding]
Ik gebruik de gewone default launcher met Omega 27.1, en ik krijg gewone screenshots.

• silitek
Kernel Phenomenal 4.0 Extreme gaat uitstekend met de batterij, daar staat deze dev ook bekend om en is meer dan welkom.
Prima ;)

Edit: Het zegt niet zoveel maar benchmark wel lekker op Omega moet ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2h7o3ux.png

[ Voor 30% gewijzigd door silitek op 04-10-2012 16:41 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1 ... 16 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.