Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Bedankt, ik ga het direct proberen :)
Husy schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:53:
Ja er zijn custom roms met Swype erop, ik had toenstraks Omega 7.0 erop geflashed en die had meteen Swype erop gezet en ik denk de nieuwste want er kwam een TOS voor me die ik moest accepteren.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Husy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik heb dus ongeveer 3 uur achter de pc gezeten en heb alles over rooten en flashen gelezen en tot me verbazing ging het heel goed. Ik heb me device geroot, een custom rom erop gezet en voor de test weer stock erop gezet, de counter op 0 gezet en alles lukte gewoon goed. Thanks tweakers!

Nu alleen nog wachten op FoxHound 0.8 :D

[ Voor 7% gewijzigd door Husy op 03-07-2012 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Husy schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 01:30:
Ik heb dus ongeveer 3 uur achter de pc gezeten en heb alles over rooten en flashen gelezen en tot me verbazing ging het heel goed. Ik heb me device geroot, een custom rom erop gezet en voor de test weer stock erop gezet, de counter op 0 gezet en alles lukte gewoon goed. Thanks tweakers!

Wat vindt jij van de Omega rom? Ik heb hem nu paar dagen draaien en ben er zeer tevreden over. Fox hound heb ik ook geprobeerd was mooi en snel, alleen alles was zwart tot email en sms. Dat vindt ik (persoonelijk)iets minder. Ben nu wat aan het experimenteren met kitchen wat in de Omega rom zit en dat bevalt wel je kunt zoveel aanpassen. Ik denk dat ik voorlopig even bij deze rom blijf. Ps een heel leuk pluspunt vindt ik dat je van Youtube alles kunt downloaden. Nu weet ik niet meer of fox hound dat ook heeft. Ik denk in alle roms die nu bechikbaar zijner voor iedereen wat bijzit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:16:
Iemand deze kernel al geprobeerd ? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1741385

Btw leonmm.....zeker nog niet gelukt oOo :+
Hoi Dave wat/welke bedoel je? Ben het even kwijt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Husy schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 01:30:

Voldoende leesvoer tot je nemen en dan is het goed te begrijpen allemaal. Niet zo moeilijke materie.
BTW FoxHound 0.8 is er!!.. :9

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Husy
Hey, ik had de rom er gister alleen eraf gehaald en stock en flash counter gedaan omdat deze telefoon terug gaat, ivm me menu knopje die niet goed was dus krijg gratis een nieuwe van t mobile morgen komt die dus daaron had ik even lekker alles op deze getest :D maar naar wat ik gezien heb was omega 7 echt snel. En ik vond het heelbvet dat camera mod er al gelijk op zit voor higher bitrate enzo.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 02:15:
[...]

Wat vindt jij van de Omega rom? Ik heb hem nu paar dagen draaien en ben er zeer tevreden over. Fox hound heb ik ook geprobeerd was mooi en snel, alleen alles was zwart tot email en sms. Dat vindt ik (persoonelijk)iets minder. Ben nu wat aan het experimenteren met kitchen wat in de Omega rom zit en dat bevalt wel je kunt zoveel aanpassen. Ik denk dat ik voorlopig even bij deze rom blijf. Ps een heel leuk pluspunt vindt ik dat je van Youtube alles kunt downloaden. Nu weet ik niet meer of fox hound dat ook heeft. Ik denk in alle roms die nu bechikbaar zijner voor iedereen wat bijzit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
silitek schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 08:38:
[...]

Voldoende leesvoer tot je nemen en dan is het goed te begrijpen allemaal. Niet zo moeilijke materie.
BTW FoxHound 0.8 is er!!.. :9
Wat een baggerbende die 0.8, mn homescreen is nu weer 4x4 ipv 5x5...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Ewivis schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:37:
[...]

Wat een baggerbende die 0.8, mn homescreen is nu weer 4x4 ipv 5x5...
Andere rom flashen dan.. :/

Edit:
Franco's kernel r7 is doet het best vooral deze zijn duidelijk merkbaar.

* ExFAT modules are now being loaded
* Increased USB charging rate from 450 to 600
* Some little ramdisk tweaks

[ Voor 31% gewijzigd door silitek op 03-07-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Husy
Wel een beetje jammer inderdaad van 4x4, vond 5x5 idd handig. Maar ik heb hem toch gepakt aangezien hij supergoed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi zit even met een vraag waar ik al antwoord op had gekregen eerder in dit forum. Maar ben nog steeds niet overtuigd. Kan ik met Triangle away ook mijn counter op 0 krijgen nu ik in dit geval Omega draai?
Had via you tube gekeken maar het leek me alleen te gaan met officiele roms. Ik heb Triangle away ook gedownload, maar als ik het draai zie ik een pop up verschijnen met draait u ICS?. Ben bang als ik verder ga dat er iets de mist in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:21:
Hoi zit even met een vraag waar ik al antwoord op had gekregen eerder in dit forum. Maar ben nog steeds niet overtuigd. Kan ik met Triangle away ook mijn counter op 0 krijgen nu ik in dit geval Omega draai?
Had via you tube gekeken maar het leek me alleen te gaan met officiele roms. Ik heb Triangle away ook gedownload, maar als ik het draai zie ik een pop up verschijnen met draait u ICS?. Ben bang als ik verder ga dat er iets de mist in gaat.
Draai je ICS?..zo niet ja kun je gewoon verder gaan. Maar, waarom zou je op Custom roms je counter op 0 willen hebben?. Counter op 0 komt pas kijken bij calamiteiten, garantie en terug naar stock rom.
Dan heeft het ook pas nut.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
silitek schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:34:
Draai je ICS?..zoniet kun je gewoon verder gaan.
Zo ja kun je gewoon verder gaan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:41:
[...]

Zo ja kun je gewoon verder gaan.
Juist.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:34:
[...]

Draai je ICS?..zo niet ja kun je gewoon verder gaan. Maar, waarom zou je op Custom roms je counter op 0 willen hebben?. Counter op 0 komt pas kijken bij calamiteiten, garantie en terug naar stock rom.
Dan heeft het ook pas nut.. ;)
Hoi Silitek en Brad Pitt jullie hebben wel gelijk ik ga er verder niet aan sleutelen, alles werkt naar behoren.
Dank voor jullie antwoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 02:17:
[...]

Hoi Dave wat/welke bedoel je? Ben het even kwijt. 8)7
Het flashen van je rom :+ zonder dark theme (foxhound) remember ? :P :9

[ Voor 10% gewijzigd door dave1972 op 03-07-2012 13:10 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:47:
[...]
ik ga er verder niet aan sleutelen, alles werkt naar behoren.
Ik zou hem gewoon wél nu op "nul" zetten hoor. Waarom niet. Vind dat altijd wel een fijne gedachte, dat "alles" gewoon klopt. Zal wel een afwijking zijn I guess :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Custom rom draaien met counter op 0..klopt natuurlijk voor geen meter. :+
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:10:
[...]

Ik zou hem gewoon wél nu op "nul" zetten hoor. Waarom niet. Vind dat altijd wel een fijne gedachte, dat "alles" gewoon klopt. Zal wel een afwijking zijn I guess :P
Ja dat heb ik ook een opgeruimd gevoel haha >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:18:
Custom rom draaien met counter op 0..klopt natuurlijk voor geen meter. :+
I
Ja je hebt gelijk een beetje je eigen voor de gek houden. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:06:
[...]

Het flashen van je rom :+ zonder dark theme (foxhound) remember ? :P :9
Hoi Dave nee kon het niet vinden maar ik hoorde dat 08 uit is dus straks nog eens even kijken.
Maar ben met Omega ook wel tevreden loopt als een treintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Weet iemand misschien het verschil tussen Wanamlite V1.4 en zijn rom Deodexed? Ik had namelijk V1.4, maar ik wilde graag de blauwe ICS theme (ICS Domination). Echter kwam ik erachter dat Deodexed geen Power menu heeft (bij Reboot krijg je niet meer de keuze uit Reboot/Hot Boot/Recovery/Download) en ook kun je bij de camera gaan foto's meer maken met de volume-knoppen (wat met V1.4 wel kon). Misschien dat er nog meer anders is, maar dat heb ik nog niet ontdekt.

Vandaar dat ik me afvraag wat er bij Deodexed dan wél in zit/wat Deodexed precies is in vergelijking met V1.4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Husy
Mensen ik kom er maar niet uit. Ik heb me S3 geroot, en geflashed met FoxHound 0.8. Nu wil ik bijvoorbeeld net als heel veel mensen hebben denk ik, een hele vette thema wat ik bij veel screenshots zie. Maar nu vraag ik me af hoe doe ik dit? Want ik had hiervoor omega 7.0 en toen ik daarbij een theme erin flashde ging die helemaal errors aangeven en dat soort dingen. Dus stel ik wil nu een strakke thema flashen, hoe die ik dit dan? gewoon het thema op me internal sd kopieren en dan met CWM gewoon installeren? En moet ik dan ook cache verwijderen etc of hoeft dat allemaal niet kan ik hem direct eroverheen flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Husy schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 00:11:
Maar nu vraag ik me af hoe doe ik dit? Want ik had hiervoor omega 7.0 en toen ik daarbij een theme erin flashde ging die helemaal errors aangeven en dat soort dingen. Dus stel ik wil nu een strakke thema flashen, hoe die ik dit dan? gewoon het thema op me internal sd kopieren en dan met CWM gewoon installeren? En moet ik dan ook cache verwijderen etc of hoeft dat allemaal niet kan ik hem direct eroverheen flashen?
Inderdaad, flashen. Niet alle themas werken echter met alle mods, dus dat kan nog wel eens fouten geven.
Dalvik en gewone cache leeggooien kan ook nooit echt kwaad. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Wat is voor jullie nu de voornaamste reden om een andere ROM te flashen?
Ik had hiervoor een HTC Desire en daarom had ook continu andere ROMS, maar dat was vooral vanwege de snelheid en A2SD+ aangezien die telefoon veels te weinig geheugen heeft.

Maar deze telefoon is zo snel van zichzelf en heeft bakken geheugen. Willen jullie gewoon af van de TouchWiz schil?
Uiteraard is het eerste wat ik gedaan heb is mijn S3 rooten toen ik hem kreeg.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
madmaus schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:04:
Ik had hiervoor een HTC Desire en daarom had ook continu andere ROMS, maar dat was vooral vanwege de snelheid en A2SD+ aangezien die telefoon veels te weinig geheugen heeft.

Maar deze telefoon is zo snel van zichzelf en heeft bakken geheugen. Willen jullie gewoon af van de TouchWiz schil?
Uiteraard is het eerste wat ik gedaan heb is mijn S3 rooten toen ik hem kreeg.
Voor mij persoonlijk, altijd het laatste nieuwe willen testen is de voornaamste reden.
Batterij tijd en snelheid is vaak minimaal, maar alle kleine beetjes helpen.
Ik zelf vind het dus gewoon fun dat flashen.
Hoewel, is wel van korte duur, met een full wipe ben ik maximaal 30 minuten bezig.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:23
madmaus schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:04:
Omdat het kan. En omdat de touchwiz schil me idd niet bevalt.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-01-2024
Bij mij is het de reden dat ik mijn telefoon kan aanpassen en kan laten functioneren zoals ik wil. Bijv. door de delay die er in gebakken zit bij het indrukken van de home knop uit te schakelen. Die zit er in zodat je twee keer achter elkaar op home kan drukken s-voice op start. Maar s-voice gebruik ik niet. Dus wanneer ik nu de home knop in druk knalt hij meteen door naar je launcher.

Gebruik nu de Foxhound 0.8 rom met Franco's 0.7 kernel en hij is echt merkbaar sneller en zuiniger dan stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag een update gedaan van Omega 7.0 naar 7.1.
Ben er zeer tevreden mee, alleen mijn ontvangst lijkt minder.
Is het dan raadzaam om een ander modem te installeren?
Zo ja waar kan ik het beste terecht, of moet dat via Omega zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:07:
Perka's file stash downloaden..alle modems tot je beschikking.
Zelf goed uit de voeten met I9300XXLF2 prima modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Silitek programma heb ik gevonden en gedownload. De versie die jij hebt heb ik inmiddels gedownload.
Moet ik hem dan installeren met CWM of telefoon met de 3 toetsen combinatie?
Alvast dank voor de eerdere reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:08:
Hoi Silitek programma heb ik gevonden en gedownload. De versie die jij hebt heb ik inmiddels gedownload.
Moet ik hem dan installeren met CWM of telefoon met de 3 toetsen combinatie?
Alvast dank voor de eerdere reactie.
Zip in CWM flashen reboot, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:07:
In de Omega app kan je ze ook vinden en ook te flashen met CWM.
De LF2 is een goeie, maar voor nu lijkt LF5 bij mij iets beter te presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay heren aan beide hartelijk dank, ik ga ze beide even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 21:02:
Okay heren aan beide hartelijk dank, ik ga ze beide even proberen.
Heb nu de LF2 en het werkt prima thanks... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:13
Sinds eergisteren heb ik Omega 7.1 Bevalt prima, maar ik irriteer me aan het volgende:

* Ik heb geen belang bij het lockscreen. Ik wil graag direct naar m'n launcher 'homepage'. Ik heb Lockscreen-toggle uit gezet, en dit lijkt dan een paar keer goed te gaan (als in: hij slaat lockscreen over), maar na verloop van tijd komt het lockscreen weer terug terwijl de toggle nog altijd uit staat. Ik heb het op XDA gevraagd, en daar wordt mij verteld dat het zou gaan om een wakelock of zo, en dat dit w.s. met je kernel te maken heeft. Dus, ik heb Franco r7 geflashed, maar het probleem is er nog steeds.
* Is het anders misschien mogelijk om, net als mijn good-old HTC Desire, te unlocken middels het (dubbel)klikken op de home-toets van de S3?

En dan nog even uit interesse: welke mods uit de Omega-kitchen zijn werkelijk de moeite waard?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandrioni schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:51:
Sinds eergisteren heb ik Omega 7.1 Bevalt prima, maar ik irriteer me aan het volgende:

* Ik heb geen belang bij het lockscreen. Ik wil graag direct naar m'n launcher 'homepage'. Ik heb Lockscreen-toggle uit gezet, en dit lijkt dan een paar keer goed te gaan (als in: hij slaat lockscreen over), maar na verloop van tijd komt het lockscreen weer terug terwijl de toggle nog altijd uit staat. Ik heb het op XDA gevraagd, en daar wordt mij verteld dat het zou gaan om een wakelock of zo, en dat dit w.s. met je kernel te maken heeft. Dus, ik heb Franco r7 geflashed, maar het probleem is er nog steeds.
* Is het anders misschien mogelijk om, net als mijn good-old HTC Desire, te unlocken middels het (dubbel)klikken op de home-toets van de S3?

En dan nog even uit interesse: welke mods uit de Omega-kitchen zijn werkelijk de moeite waard?
Ik ben hier ook al mee bezig geweest, en heb ook De Franco r7 geflasht maar dat is dus niet de oplossing. Ach ja je kunt ook niet alles hebben toch? De fox hound rom is ook heel leuk.
Wel heb ik het idee dat de batterij duur nog beter is geworden met Franco..
Ik heb nog niet veel tijd gehad om de kitchen uit te spitten maar er zitten een hoop leuke dingen bij.
Ps ik heb wel de kernel aangepast naar de LF2 op aanraden van Silitek. Nu werkt alles prima mooie rom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:03:
[...]

Ik ben hier ook al mee bezig geweest, en heb ook De Franco r7 geflasht maar dat is dus niet de oplossing. Ach ja je kunt ook niet alles hebben toch? De fox hound rom is ook heel leuk.
Wel heb ik het idee dat de batterij duur nog beter is geworden met Franco..
Ik heb nog niet veel tijd gehad om de kitchen uit te spitten maar er zitten een hoop leuke dingen bij.
Ps ik heb wel de kernel aangepast naar de LF2 op aanraden van Silitek. Nu werkt alles prima mooie rom. ;)
Nu nog Franco's r8 kernel erop met nog meer geheugenbeheer o.a.

Changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:32:
[...]

Nu nog Franco's r8 kernel erop met nog meer geheugenbeheer o.a.

Changelog
Potverdikke lopen we weer achter de feiten aan haha.

Nog even een vraagje over de modem versie. Ik heb nu dezelfe geinstalleerd als jij hebt de LF2.
Maar is een modem ook nog gebonden aan waar je zit of?
Ik heb namelijk het idee (corigeer me als het fout is) dat toen ik mijn S3 kocht de ontvangst met bellen beter was dan nu. Aan de andere kant horen ze mij dikwijls ver weg of blikkerig, en inkomend valt het ook niet mee.
Zo ja hoe test je het beste welk modem is? Dit gaat mij even boven de pet of is er iets wat ik doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Ik zit er ook aan te denken om mijn S3 te gaan rooten (dat sowieso) en misschien een custom rom er op te gooien. Echter zie ik door het bomen het bos niet meer, daarom is het misschien handig dat er in de TS een duidelijk overzicht komt met de verschillende ROMs die er nu uit zijn? Plus de voor- en nadelen per ROM.

Ook een korte handleiding om te rooten zou makkelijk zijn, simpel weg zo dat niet iedereen die hier aan wil beginnen, dit hele topic door hoeft te lezen (is een idee, geen must! ;)).

Verder nog een vraagje. Als je een custom ROM er op gooit, ben je dan de 'features' van de stock ROM kwijt? Als in S Voice, of beweging voor (bijv) screenshots maken? Zit dit in de TW schil, of zijn dit losse apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen04 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:10:
Ik zit er ook aan te denken om mijn S3 te gaan rooten (dat sowieso) en misschien een custom rom er op te gooien. Echter zie ik door het bomen het bos niet meer, daarom is het misschien handig dat er in de TS een duidelijk overzicht komt met de verschillende ROMs die er nu uit zijn? Plus de voor- en nadelen per ROM.

Ook een korte handleiding om te rooten zou makkelijk zijn, simpel weg zo dat niet iedereen die hier aan wil beginnen, dit hele topic door hoeft te lezen (is een idee, geen must! ;)).

Verder nog een vraagje. Als je een custom ROM er op gooit, ben je dan de 'features' van de stock ROM kwijt? Als in S Voice, of beweging voor (bijv) screenshots maken? Zit dit in de TW schil, of zijn dit losse apps?
Dat eersteijkt me een goed idee, als je op xda kijjkt zie je namelijk zoveel verschillende roms 8)7 zodat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Wat betreft vraag 2: Ik heb nu de Omega rom 7.1 Bij deze rom zit kitchen waar je veel uit kunt halen en toevoegen aan je S3 en hierin staat ook een lijst met alle stock aplicaties van Samsung. Dus mocht je iets kwijt zijn in de rom is het hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:16:
[...]

Dat eerste lijkt me een goed idee, als je op xda kijjkt zie je namelijk zoveel verschillende roms 8)7 zodat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Wat betreft vraag 2: Ik heb nu de Omega rom 7.1 Bij deze rom zit kitchen waar je veel uit kunt halen en toevoegen aan je S3 en hierin staat ook een lijst met alle stock aplicaties van Samsung. Dus mocht je iets kwijt zijn in de rom is het hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Vanmiddag de Conrad S3 ontvangen - prima ding, maar met wat bloadware en favorieten in de browser die niet weg willen, Een tweaker raadde aan de met Odin de nederlandse firmware op de phone te zetten, zo dus gedaan firm gedownload, in de pda gezet en flashen maar.... zonder te rooten.
Alles gaat goed

<q><OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> GT-I9300_PHN_I9300XXALE8_I9300PHNALE4_I9300XXLE8.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/003> Odin v.3 engine (ID:3)..
<ID:0/003> File analysis..
<ID:0/003> SetupConnection..
<ID:0/003> Initialzation..
<ID:0/003> Get PIT for mapping..
<ID:0/003> Firmware update start..
<ID:0/003> boot.img
<ID:0/003> NAND Write Start!!
<ID:0/003> cache.img
<ID:0/003> hidden.img
<ID:0/003> modem.bin
<ID:0/003> recovery.img
<ID:0/003> system.img
<ID:0/003> RQT_CLOSE !!
<ID:0/003> RES OK !!
<ID:0/003> Completed..
<ID:0/003> Added!!
<OSM> All threads completed. (succeed 1 / failed 0)
<ID:0/003> Removed!!
<ID:0/004> Added!!
<ID:0/004> Removed!!
</q>

Maar nee hoor: hetzelfde opstartscherm.... Niets veranderd... 8)7 Zie hier boven ook geen foutmelding....er gebeurde niets....geen andere firmware. en deze handleiding (http://www.icsforums.com/forum/showthread/7018) firmware installeren was ook nog speciaal voor noobs like me geschreven.....

Wat heb ik nu weer over het hoofd gezien? :/

EDIT: ja ik zag iets over het hoofd: opnieuw opstarten in factory reset....Toen ging het wel goed....Schaam me ontzettend... :$

(Nu moet ik rustig kijken naar de rooten... wat ga ik nu weer over het hoofd zien.... :?

[ Voor 7% gewijzigd door Merlijn_merlin op 06-07-2012 22:41 ]

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:47

sphere

Debian abuser

Is er hulp nodig met het opschonen van de topicstart?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik mijn S3 mogen ontvangen van de postbode. Enorm blij! :*)
Heb al wat rondgelezen, maar door 't bomen zie ik 't bos niet meer. Aldus voor de experts 2 korte vraagjes:

1. Wat kan ik het beste op m'n telefoon zetten, qua rom/root/flash (?) etc. Voordat ik uberhaupt begin met zoeken hoe je alles erop zet, weet ik dan iig waar ik naar op zoek ben. Een van de belangrijkere factoren vind ik battery-life. Wat me op m'n tweede vraag brengt:
2. Welke batterij kan ik 't beste kopen. Ik heb bij m'n S2 al zoveel geld verspild aan gouden glanzende batterijen die niet brachten waarop ik hoopte.

Bij voorbaat dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
sphere schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:30:
Is er hulp nodig met het opschonen van de topicstart?
Altijd welkom!!..als je ideeén of een opzet bezit via PM. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 00:08:
Vandaag heb ik mijn S3 mogen ontvangen van de postbode. Enorm blij! :*)
Heb al wat rondgelezen, maar door 't bomen zie ik 't bos niet meer. Aldus voor de experts 2 korte vraagjes:

1. Wat kan ik het beste op m'n telefoon zetten, qua rom/root/flash (?) etc. Voordat ik uberhaupt begin met zoeken hoe je alles erop zet, weet ik dan iig waar ik naar op zoek ben. Een van de belangrijkere factoren vind ik battery-life. Wat me op m'n tweede vraag brengt:
2. Welke batterij kan ik 't beste kopen. Ik heb bij m'n S2 al zoveel geld verspild aan gouden glanzende batterijen die niet brachten waarop ik hoopte.

Bij voorbaat dank! :)
Battery is prima, waarom nu al een ander kopen. |:( Wat wil je voor rom? Samsung/CM9/AOPK/Jelly Bean
Op Samsung gebaseerd: Omega en Foxhound dat zijn de best-sellers. Kernels Franco en Siyah, modems LF2/5

Persoonlijk ben ik heppy de peppy met Foxhound, Franco r8 en LF2 modem..
Snel, stabiel, uitstekend battery en geheugenbeheer enz.

Rommetjes als b.v. Jelly Bean of MIUI worden het wel t.z.t. Als de bugs eruit zijn en klaar is voor dagelijks gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 08:11:
[...]

Battery is prima, waarom nu al een ander kopen. |:( Wat wil je voor rom? Samsung/CM9/AOPK/Jelly Bean
Op Samsung gebaseerd: Omega en Foxhound dat zijn de best-sellers. Kernels Franco en Siyah, modems LF2/5

Persoonlijk ben ik heppy de peppy met Foxhound, Franco r8 en LF2 modem..
Snel, stabiel, uitstekend battery en geheugenbeheer enz.

Rommetjes als b.v. Jelly Bean of MIUI worden het wel t.z.t. Als de bugs eruit zijn en klaar is voor dagelijks gebruik. :)
Excellent!
Batterij wil ik als back-up. Had bij m'n S2 ook altijd extra batterij bij me, ook al had ik 't vrij weinig nodig. I dunno, gewoon paranoid :P Wellicht eerst even met alleen deze proberen. :)

As far as ROM. Op m'n S2 had ik siyahkernel, checkrom icm launcherpro, dat vond ik prima. Samsung's Touchwhizz vind ik helemaal niks.
Als jij zo superduper tevreden bent met je combinatie, ga ik dat googlen en youtuben hoe te installeren en installeer ik het. Ik snap toch de verschillen niet, en dan weet ik iig dat 't een goeie stabiele versie is met uitstekend battery life.

Tnx so much! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
iemand checkrom al geprobeert op de s3?

Ik had altijd checkrom op mn S2 en die was eigenlijk best goed, hoe is dat met de s3?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1738527

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

silitek schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 07:58:
Altijd welkom!!..als je ideeén of een opzet bezit via PM. ;)
De plaatjes zijn nog S2 en een lijst wel roms zou handig zijn ala HTC desire topic. Heb zelf een Duitse ROM met bloatware waar ik vandaag vanaf wil.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

kreeg vandaag een OTA update, maar ik vroeg me af of dat wel kan als je een customrom draait?
Ik draai nu Omega 7.1. Iemand ervaringen met deze update ?

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
R1 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:14:
kreeg vandaag een OTA update, maar ik vroeg me af of dat wel kan als je een customrom draait?
Ik draai nu Omega 7.1. Iemand ervaringen met deze update ?
Nooit gedaan en eerlijk gezegd, ben ik daar een beetje huiverig voor.
En V8 is al zo goed als klaar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Silitek jij als expert kan mij dit wel vertellen.
Zoals je weet heb ik nu de Omega rom 7,1 draaien ben er heel tevreden over. Het modem heb ik intussen aangepast naar LF2 zoals jij zij.
Nu heb ik een vraag, had hem al eerder gesteld maar volgens mij heb je hem niet gezien.
Hoe test je nu een modum en zo ja hoe kan je zien welke het beste past? Is een modum gebonden aan waar je bent? Omdat ik lees dat bij installatie van een ander modum dikwijls een betere ontvangst geeft. Ik vraag dit omdat ik ook bij de LF2 wel goede ontvangst heb, maar bij een telefoongesprek vindt k de kwaliteit nogal belabberd. Soms echo of ver weg, en als ik zelf spreek hoor ik mijn eigen ook soms dubbel. Ik heb het idee dat bij de orginele firmware van Samsung zelf dit probleem niet was. Zou dit kunnen ozit ik er dan naast? Graag jou mening alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:06:
Hoi Silitek jij als expert kan mij dit wel vertellen.
Zoals je weet heb ik nu de Omega rom 7,1 draaien ben er heel tevreden over. Het modem heb ik intussen aangepast naar LF2 zoals jij zij.
Nu heb ik een vraag, had hem al eerder gesteld maar volgens mij heb je hem niet gezien.
Hoe test je nu een modum en zo ja hoe kan je zien welke het beste past? Is een modum gebonden aan waar je bent? Omdat ik lees dat bij installatie van een ander modum dikwijls een betere ontvangst geeft. Ik vraag dit omdat ik ook bij de LF2 wel goede ontvangst heb, maar bij een telefoongesprek vindt k de kwaliteit nogal belabberd. Soms echo of ver weg, en als ik zelf spreek hoor ik mijn eigen ook soms dubbel. Ik heb het idee dat bij de orginele firmware van Samsung zelf dit probleem niet was. Zou dit kunnen ozit ik er dan naast? Graag jou mening alvast dank.
Modem is inderdaad béinvloedbaar op jou postitie. Modem past goed als je en batterij (ver)gebruik uitstekend is, ontvangt prima en gesprekken helder. Verbaast me dat het laatste bij jou niet het geval is. Niet modem gerelateerd want op Foxhound zijn mijn gesprekken kraakhelder. Welke modem is nu goed?. Dat wordt later wel duidelijk op de SGS is b.v ZSJPG de bom op alle vlakken.

Duidelijkheid in modems welke voor "ons" NL nu het beste is..komt wel, nu nog te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjay112
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 14:37
Hallo allemaal!

Ik heb vraag over golf (water) effect.
Als ik een custom rom erop zet ben ik dan het golf effect kwijt of kun je dat weer toevoegen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 20:17:
[...]

Modem is inderdaad béinvloedbaar op jou postitie. Modem past goed als je en batterij (ver)gebruik uitstekend is, ontvangt prima en gesprekken helder. Verbaast me dat het laatste bij jou niet het geval is. Niet modem gerelateerd want op Foxhound zijn mijn gesprekken kraakhelder. Welke modem is nu goed?. Dat wordt later wel duidelijk op de SGS is b.v ZSJPG de bom op alle vlakken.

Duidelijkheid in modems welke voor "ons" NL nu het beste is..komt wel, nu nog te vroeg.
Okay dank je voor je reactie Silitek.
Nu ben ik toch geneigd om terug te gaan naar Fox hound rom en dan die zwarte achtergrond op de koop toe te nemen. Eens kijken of er dan verbetering is.
Ik laat het je weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhodan schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 14:30:
[...]

Nooit gedaan en eerlijk gezegd, ben ik daar een beetje huiverig voor.
En V8 is al zo goed als klaar,
Nee niet doen deze update heeft niets te maken met Omega.
Ps ik heb ook de 7,1 op mijn telefoon, mag ik jou vragen hoe jou ontvangs is ,en als iemand tegen jou praat?
Bij mij is het niet echt goed. Dus ik ga maar eens naar fox hound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jayjay112 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 20:52:
Hallo allemaal!

Ik heb vraag over golf (water) effect.
Als ik een custom rom erop zet ben ik dan het golf effect kwijt of kun je dat weer toevoegen?

Alvast bedankt!
Ik heb met een custom rom nog steeds het water effect. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

hoi vraagje....

Weten jullie of je met mobile odin ook de officiele firmware kan flashen?
Heb een ongelukje gehad met cola en me mobiel waardoor me usb poort kapot is en ik me telefoon niet meer kan opladen of usb gebruiken. Ik kan dus niet met de normale manier met ODIN terug naar stock met de download mode.
Wil dus eerst een bevestiging dat het werkt voordat ik mobile odin op google play koop voor 5 euro.

Ik hoop dat de garantie van Samsung ook zo goed als die van Apple is.....

[ Voor 8% gewijzigd door coramoor op 07-07-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Heeft iemand de conrad s3 al geflashed naar een NL stock rom?

Wat heb je dan genomen?

Momenteel is het:

AP: I9300XXALF6
CP: I9300XXLF5
CSC: I9300DBTALF4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
coramoor schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:31:
hoi vraagje....

Weten jullie of je met mobile odin ook de officiele firmware kan flashen?
Heb een ongelukje gehad met cola en me mobiel waardoor me usb poort kapot is en ik me telefoon niet meer kan opladen of usb gebruiken. Ik kan dus niet met de normale manier met ODIN terug naar stock met de download mode.
Wil dus eerst een bevestiging dat het werkt voordat ik mobile odin op google play koop voor 5 euro.

Ik hoop dat de garantie van Samsung ook zo goed als die van Apple is.....
Is gratis te downloaden vanaf XDA
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1347899

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjay112
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 14:37
super bedankt Leonmm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

sphere schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:46:
Heeft iemand de conrad s3 al geflashed naar een NL stock rom?

Wat heb je dan genomen?

Momenteel is het:

AP: I9300XXALF6
CP: I9300XXLF5
CSC: I9300DBTALF4
Ik heb ook naar Nl rom geflashed met deze

En heb nu:
AP: I9300XXALEF
CP: I9300XXLEF
CSC: I9300PHNALE5

Geen update te verkrijgen volgens OTA of KIES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Your welcome graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Silitek heb inmiddels de laaste nieuwe rom van Fox Houn [ROM][XXBLFB][07JUL]FoxHound 0.9.
Kwam gisterenavond rond 23;30 online. Op paar dingen na werkt het prima. Na de nieuwe rom geinstalleerd te hebben,blijft de telefoon zeggen dat er een update is naar 0,9 en de dubbele clock widget wordt maar half weergegeven. En als laatste is de battery icon ook niet echt betrouwbaar. Deze problemen zag ik ook al op xda.Verder lijkt hij me sneller dan Omega 7,1. En nu vandaag eens kijken hoe het bellen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 04:08:
Hoi Silitek heb inmiddels de laaste nieuwe rom van Fox Houn [ROM][XXBLFB]\[07JUL]FoxHound 0.9.
Kwam gisterenavond rond 23;30 online. Op paar dingen na werkt het prima. Na de nieuwe rom geinstalleerd te hebben,blijft de telefoon zeggen dat er een update is naar 0,9 en de dubbele clock widget wordt maar half weergegeven. En als laatste is de battery icon ook niet echt betrouwbaar. Deze problemen zag ik ook al op xda.Verder lijkt hij me sneller dan Omega 7,1. En nu vandaag eens kijken hoe het bellen gaat.
Dalvik cache wipe gedaan?..0.9 met nieuwste Samsung firmware I9300OXABLFB inmiddels hier ook.
Superrom wederom. ;) geen isseu's. Bellenkwaliteit met de I9300XXLFB modem ook eens verder testen.
Nieuwe camera al gezien?..en browsermod, eindelijk!!

Edit: False OTA update hier ook..even uitschakelen geen last meer van de melding.
In system\update_me.xml veranderde ik de foxhound versie naar 0.9, nu geen ota update bug dat er een nieuwe versie is.

So far, so good love the black theme oOo

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/295vn7d.png Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/315opps.png

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/wup4zn.png Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/33cr9dc.png

Changelog 0.9

Based on last firmware I9300OXABLFB
Remove my bootanimation
Insert 15 Toggle in statusbar
Insert Classic Powermenu
Black theme and stock Theme
Black theme are same 0.5 version (for now)
Now Rom flash Modem automatically (LFB)
Insert last market Black for FoxHound theme
No mod Camera because last camera are better
Updated YouTube
Updated SuperSU
Last Franko Kernel r8
Browser Mod

[ Voor 22% gewijzigd door silitek op 08-07-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Merlijn_merlin schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:06:
Ik heb ook naar Nl rom geflashed met deze

En heb nu:
AP: I9300XXALEF
CP: I9300XXLEF
CSC: I9300PHNALE5

Geen update te verkrijgen volgens OTA of KIES.
GT-I9300 - Netherlands

PDA: I9300XXALEF
CSC: I9300PHNALE4
Version: 4.0.4

Date: 2012-05-31
Regions: Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom

Snap die regions niet. Vraag me af of dit mijn probleem met hollandsnieuwe kan oplossen.

Heb je geflasht met KIES of iets anders?
Merlijn_merlin schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:07:
Vanmiddag de Conrad S3 ontvangen - prima ding, maar met wat bloadware en favorieten in de browser die niet weg willen, Een tweaker raadde aan de met Odin de nederlandse firmware op de phone te zetten, zo dus gedaan firm gedownload, in de pda gezet en flashen maar.... zonder te rooten.
Never mind. Maar eens op zoek naar Odin.

[ Voor 28% gewijzigd door sphere op 08-07-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op zondag 08 juli 2012 @ 06:54:
[...]

Dalvik cache wipe gedaan?..0.9 met nieuwste Samsung firmware I9300OXABLFB inmiddels hier ook.
Superrom wederom. ;) geen isseu's. Bellenkwaliteit met de I9300XXLFB modem ook eens verder testen.

Edit: False OTA update hier ook..even uitschakelen geen last meer van de melding.
In system\update_me.xml veranderde ik de foxhound versie naar 0.9, nu geen ota update bug dat er een nieuwe versie is.

[afbeelding] [afbeelding]

Changelog 0.9

Remove my bootanimation
Insert Classic Powermenu
Updated YouTube
Updated SuperSU
Last Franko Kernel r8
Browser Mod
Heb vandaag al twee keer gebeld, kwaliteit was super. Krijg alleen diepaar bugs niet weg daarbij komt ook nog dat lightmanager een eigen leven aan het lijden is. Als ik berichten heb of iets gemist geen probleem, maar in ruststand knippert het ook door, lijkt wel kermis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

CSC is the consumer software customisation and is specific to geographical region and carriers. It contains the software packages specific to that region, carrier branding and also APN settings for data connection, MMS etc for your service provider.
OK, dus het zou kunnen dat ik nu andere carrier info heb, waar hollandsnieuwe niet goed in staat.

Ik baal er wel sterk van dat ik straks weer alle apps opnieuw kan gaan configureren, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
sphere schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:29:
[...]

OK, dus het zou kunnen dat ik nu andere carrier info heb, waar hollandsnieuwe niet goed in staat.

Ik baal er wel sterk van dat ik straks weer alle apps opnieuw kan gaan configureren, maar goed.
Wat staat er niet goed dan. APN settings al manual ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

silitek schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:36:
Wat staat er niet goed dan. APN settings al manual ingevoerd?
Al tig keer. Die worden niet opgeslagen.
http://www.hollandsnieuwe...ernet/handmatig-instellen stap 3

Kies Roaming diensten.
Kies Selecteer Mode.
Kies Manueel.
Kies International.
De simkaart wordt nu bijgewerkt.
Keer terug naar het Startscherm.
Ik zie niet waar dit zou kunnen. Kennelijk denkt de telefoon dat hij op Vodafone netwerk zit (204 07) en als je de MNC wijzigt naar 04 (hollands nieuwe) dan slaat hij hem domweg niet op.

Aangezien mijn telefoon Duitse firmware heeft, vroeg ik me af of dat het probleem kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
sphere schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:41:
[...]

Al tig keer. Die worden niet opgeslagen.

[...]

Ik zie niet waar dit zou kunnen. Kennelijk denkt de telefoon dat hij op Vodafone netwerk zit (204 07) en als je de MNC wijzigt naar 04 (hollands nieuwe) dan slaat hij hem domweg niet op.

Aangezien mijn telefoon Duitse firmware heeft, vroeg ik me af of dat het probleem kon zijn.
Aha, nu snap ik het. NL firmware erop zetten dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ben al de handleiding van merlijn aan het volgen. Daar is Odin 3.04. Misschien ook handig voor in de startpost. En een link naar de samsung drivers (heb je geen kies nodig).

Maar ik blijf benieuwd wat die sim toolkit is, en waar ik dat kan vinden/uitvoeren.

edit: merlin heeft een firmware met CSC: I9300PHNALE4 gedownload, maar zegt nu CSC: I9300PHNALE5 te hebben. Snap het niet, maar over 8 uur zal ik het zien, dan is de download binnen van sammobile 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door sphere op 08-07-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
[...]

Changelog 0.9

Remove my bootanimation
Insert Classic Powermenu
Updated YouTube
Updated SuperSU
Last Franko Kernel r8
Browser Mod
Browser Mod? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Blargh kon niet wachten op die van sammobile, heb ondertussen deze aangestoken GT-I9300_PHN_I9300XXALE8_I9300PHNALE4_I9300XXLE8.tar.md5 hopelijk kan ik dan meteen zien of het hollandsnieuwe probleem op te lossen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Laatst online: 07:35
sphere schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:03:
Blargh kon niet wachten op die van sammobile, heb ondertussen deze aangestoken GT-I9300_PHN_I9300XXALE8_I9300PHNALE4_I9300XXLE8.tar.md5 hopelijk kan ik dan meteen zien of het hollandsnieuwe probleem op te lossen valt.
Heb je wel gezien dat je de APN settings via de menu knop moet opslaan en niet simpelweg op de 'terug' toets moet drukken?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

mastair schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:05:
Heb je wel gezien dat je de APN settings via de menu knop moet opslaan en niet simpelweg op de 'terug' toets moet drukken?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Oops...

AP: I93000XXALE8
CP: I9300XXLE8
CSC: Unknown
<ID:0/005> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> GT-I9300_PHN_I9300XXALE8_I9300PHNALE4_I9300XXLE8.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/005> Odin v.3 engine (ID:5)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005> Firmware update start..
<ID:0/005> boot.img
<ID:0/005> NAND Write Start!!
<ID:0/005> cache.img
<ID:0/005> hidden.img
<ID:0/005> modem.bin
<ID:0/005> recovery.img
<ID:0/005> system.img
<ID:0/005> RQT_CLOSE !!
<ID:0/005> RES OK !!
<ID:0/005> Completed..
<ID:0/005> Added!!
<OSM> All threads completed. (succeed 1 / failed 0)
<ID:0/005> Removed!!

[ Voor 86% gewijzigd door sphere op 08-07-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn s3 gisteren binnen gekregen!! dus nu MOET er gelijk een nieuwe rommetje op :). ik zat te denken aan paranoid android..
Ik heb hem net geroot maar ik wou mijn efs folder ook backupen maar dit lukt me niet :(. ik gebruik EFS Pro v1.7.14/v1.8.3 maar met beide krijg ik de melding dat mijn device niet connected is, heb wel de juiste instellingen plus drivers maar gebruik windows 8, misschien dat t daar aan ligt?? hoe hebben jullie t gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Heb nu de firmware geflasht die merlijn ook heeft. Nog steeds CSC: Unknown. Kan niet steeds niet een APN configureren. KIES werkt ook niet, MTP driver installeert niet goed (Code 1), wordt een beetje moedeloos van wat er allemaal niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

sphere schreef op zondag 08 juli 2012 @ 15:59:
Heb nu de firmware geflasht die merlijn ook heeft. Nog steeds CSC: Unknown. Kan niet steeds niet een APN configureren. KIES werkt ook niet, MTP driver installeert niet goed (Code 1), wordt een beetje moedeloos van wat er allemaal niet werkt.
Je hebt nog wel een wipe/factory reset gedaan, he?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Nope, zie ook niet dat dat moet, maar ik wil het best proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1671969

edit: heeft ook niet geholpen :P

[ Voor 13% gewijzigd door sphere op 08-07-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Changelog 0.9

Remove my bootanimation
Insert Classic Powermenu
Updated YouTube
Updated SuperSU
Last Franko Kernel r8
Browser Mod
Nou ik heb vandaag ook weer gebeld vanaf de plek waar het vorige week slecht was, grote opluchting het werkt prima nu.
De lightmanager heb ik nu ook onder controlle, blijf alleen het probleem dat elke keer links bovenin die melding staat dat er een nieuwe update is naar 0,9. Heb jij dat ook?
Zie meer mensen op xda met dit probleem. Ps camera is perfect.
Ik zou alleen graag de you tube versie hebben die op de Omega staat waar je ook mee kan downloaden.
Kan hem zo snel niet traceren, verder een blij mens.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

sphere schreef op zondag 08 juli 2012 @ 16:31:
Nope, zie ook niet dat dat moet, maar ik wil het best proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1671969

edit: heeft ook niet geholpen :P
Wipe out/ factory reset hielp mij wel... Als je hetzelfde pakket heb gedownload dan zou je dezelfde build hebben als mij. Kijk eens bij toestel- info, watstaat daar bij de laatste 3 letters van baseband en buildnummer? Bij mij dus ...LEF

Anders kun je die firmware proberen een eind verder onder netherlands.. De groene pass moet wel komen en factors reset ! Succes, als het mij lukt ubernoob, dan jou zeker wel!

[ Voor 14% gewijzigd door Merlijn_merlin op 08-07-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Zal het proberen. Onder jouw ROM lijkt "Berichten" ook permanent stuk. Erg vreemd voor een stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb vanochtend de Phenomenal 1.0 Medium kernel geflasht... Wow! Ik doe veel langer nu met m'n batterij!

Ik zit nog steeds op 77%, normaal gesproken zit ik rond dit tijdstip al lang rond de 50%

Deze kernel is standaard undervolted, zowel de CPU als de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Heb eindelijk data via Hollandsnieuwe, nu nog CSC: Unknown oplossen, en kijken of ik ooit met Kies mag verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Begrijp ik goed dat ik alleen het onderste hoef te doen om root te krijgen op mijn S3? Of moet ik wel de hele lijst uit het bericht van Silitek volgen?
silitek schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:44:

Rooten

-Ga naar de SuperSU topic en download het CWM-SuperSU-... zipfile
-Zet het zipbestand op uw sdcard interne opslag of externe sdcard.
-Zet uw telefoon in recovery modus of in "adb reboot herstel"
-Selecteer "install zip van sdcard"
-Selecteer "Kies zip van sdcard" of "Kies zip van interne sdcard" # afhankelijk van waar je de zip staat
-Selecteer het CWM-SuperSU...
-Klaar

[Bron] XDA
Edit: Het is me zelf gelukt om root te krijgen middels deze website + video. Ik zie graag voorbeelden, daarom heeft dit mij erg geholpen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Edzeau op 08-07-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:00
Heren,

ik kom er even niet uit.

Ik heb een Tmobile branded S3 en ik heb pas geleden m'n toestel ge-updaten naar de laatste (stock unbranded) firmware, zoals je ook kan zien op onderstaand foto.
Ik hoopte hiermee mn telefoon vrij te maken van alle Tmobile brand troep.

Nu is het updaten gelukt, maar als ik in Kies kijk zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/6979016e9bfd286cf70234b2dd387146.jpg

Ik kan het toestel dus niet meer updaten via Kies maar ook zie ik (TNL) in plaats van (PHN).
De TNL staat volgens mij voor de Tmobile firmware.

Dit is maar een aanname van mij dus als ik er naast zit dan hoor ik dat graag.

Dus op de één of andere manier kan ik via Odin wel de de laatste stock firmware installeren maar lukt het niet om te de-branden.
Ook zou ik graag willen zien dat Kies mn toestel weer herkent.

Heeft iemand hier een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Welke firmware heb je gebruikt om te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:53
Iemand enig idee waar een stock deodexed LFB firmware te vinden is? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Wat zegt je telefoon als je *#1234# belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
AP : I9300XXALEF
CP : I9300XXLEF
CSC : I9300PHNALE4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Is die telefoon simlocked? Anders zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Niet dat ik weet, ga er niet vanuit...
Zal wel ff op XDA mn vraag stellen ;)

Bedankt voor de moeite sphere

[ Voor 17% gewijzigd door Furrr op 08-07-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Je moet je CSC code wijzigen in PHN.

Dit stappenlijstje:
1.Just type *#272*Device IMEI# at Phone dial pad.
2.Select the CSC that you want.
3.Click Install.
4.Phone will be rebooted by itself.
5.That’s all.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
mastair schreef op zondag 08 juli 2012 @ 21:57:
Je moet je CSC code wijzigen in PHN.

Dit stappenlijstje:
1.Just type *#272*Device IMEI# at Phone dial pad.
2.Select the CSC that you want.
3.Click Install.
4.Phone will be rebooted by itself.
5.That’s all.

Succes!
Als ik dat doe dan krijg Sales code te zien met in het vakje TNL.
Daaronder kan ik INSTALL en CANCEL kiezen.

Maar in het vakje met TNL kan ik niets wijzigen..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
En hiermee?

Google Play: Samsung Galaxy S / S2 CSC

[ Voor 21% gewijzigd door mastair op 08-07-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Dat is idd een laatste een optie.
Telefoon wordt dan gewiped zo te zien. Ook staat de I9300 er niet tussen, maar dat ter zijde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:53
Furrr schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:09:
Dat is idd een laatste een optie.
Telefoon wordt dan gewiped zo te zien. Ook staat de I9300 er niet tussen, maar dat ter zijde..
Waarom flash je niet de laatste LFB rom en heb je UK CSC met snellere updates ;) En anders van die ROM weer terug naar PHN CSC rom, waarschijnlijk staat die er dan ook weer :)
Pagina: 1 ... 3 ... 43 Laatste

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Maak voor specifieke problemen een apart topic aan.