Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:12:
Kan ik bij iemand langs komen die voor mij Cyanogen 9 op m'n SGS3 wil zetten in de buurt van Amsterdam. Uiteraard ben ik bereid een bedrag te betalen.
Ik heb er meer dan een x-aantal uur over gelezen maar ik denk niet dat ik het zelf kan. (+ dat ik geen WIndowns computer ter beschikking heb).
Ik zou het zeer op prijs stellen.
BvD. Edwin
Edwin, ik ga een paar aannames maken.
-Je hebt een computer, niet zijnde een windows computer;
-Waarschijnlijk een Mac, want als je met Linux kan omgaan, dan was het je namelijk al gelukt. No offense.
Ik heb m'n S3 ook geroot met m'n Mac, en daarbij was deze
link cruciaal. Als je de begeleidende tekst leest en het filmpje slaafs opvolgt, dan kan het niet missen.
Staat CWM eenmaal op je telefoon, dan zijn de vervolgstappen eigenlijk bijzonder simpel. Zelf doe ik eigenlijk het volgende bij het installeren van een Rom (deze stappen heb ik steeds gebruikt bij Miui, CM10 (Temasek), Paranoidandroid, Foxhound en thans Omega):
Booten in recovery mode (CWM) en kies achtereenvolgens:
-wipe data/factory reset
-wipe cache partition
-advanced>Wipe Dalvik Cache
-install zip from sdcard
-choose zip from internal sdcard
-selecteer de zip en bevestigen
-reboot en done!
Echt, het valt allemaal reuze mee. Wel is het handig om het volgende te doen als je voor het eerst flasht:
-backup maken van EFS (makkelijkst via app kTool van Hellcat uit Playstore)
-eventueel nandroid backup (image van de staat van je tel voordat je een andere rom erop gooit).
Met deze stappen zou je in principe (Tweakers, correct me if I'm wrong) je toestel moeten kunnen rooten en er een andere rom op kunnen zetten. Mocht dat niet zo zijn, dan verzoek ik je om specifieker te zijn in de stap waar je zelf denkt vast te lopen.