Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
Van dreamseller ontving ik een mail met tracking gegevens zodat je je bestelling kan volgen. Mijn scherm bevindt zich in Parijs. Goede service

Nooit geweten dat Fedex ook in Nederland actief was. Ze volgen wel een "vreemde" route! Van Korea naar China dan naar Duitsland en nu in Frankrijk. Ik hoop dat de volgende stop Nederland is, of gaat ie eerst nog naar Rome en Londen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:27
Ik overweeg zelf ook een dergelijke monitor aan te schaffen om te gebruiken met een MacBook Pro. Het is me echter nog niet duidelijk geworden of ik deze monitor nou kan gebruiken via de Mini Display port > DVI adapter die ik nu ook gebruik op mijn Samsung scherm. Het topic op overclockers.net maakt me niet veel wijzer.
Iemand toevallig hands-on ervaring met het deze monitoren en Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 15:14
Mijn monitor is vrijdag verzonden, staat nu in Amsterdam bij de Customs, benieuwd of ik m vandaag nog aangeboden krijg, wat ik moet betalen en of ze bij de buren leveren (aangezien ik niet thuis ben en er betaald moet worden voor invoerrechten lijkt me dat niet) bij het postkantoor leveren doet DHL zeker niet?

@Spitfire, als het een actieve adapter is (met usb stroom extra geloof ik) dan zou t moeten kunnen. Schiet me er niet op af though :p. Dit vond ik een hulpvolle link: http://tommynation.com/displayport-dvi-adapters-explained/

[ Voor 26% gewijzigd door bbss op 10-09-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
bbss schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:25:
Mijn monitor is vrijdag verzonden, staat nu in Amsterdam bij de Customs, benieuwd of ik m vandaag nog aangeboden krijg, wat ik moet betalen en of ze bij de buren leveren (aangezien ik niet thuis ben en er betaald moet worden voor invoerrechten lijkt me dat niet) bij het postkantoor leveren doet DHL zeker niet?

@Spitfire, als het een actieve adapter is (met usb stroom extra geloof ik) dan zou t moeten kunnen. Schiet me er niet op af though :p. Dit vond ik een hulpvolle link: http://tommynation.com/displayport-dvi-adapters-explained/
Is jouw scherm ook via Fedex verstuurd? Laat ons weten hoeveel je extra moet lappen? Mijn scherm wordt Woensdag op zijn vroegst geleverd.

Een aanvulling op de displayportdiscussie. Ik heb me een beetje ingelezen. Tot zover ik begrijp gaan passieve adapters maar tot 1920*1200 resolutie. Voor hogere resoluties moet je naar een actief exemplaar. Deze kosten ruim €100,- en dat valt me een beetje tegen, heb je ook een redelijke videokaart voor (Niet voor Spitfire van toepassing omdat hij een mac heeft). Correct me if I''m wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.anandtech.com/...560x1440-sips-led-monitor is voor zover ik weet het enige scherm wat hoger dan 1200p accepteert over HDMI (= single link DVI). Een tamelijk nutteloze feature: de alle kaarten die die resolutie ondersteunen over HDMI (een bar laag aantal) hebben ook displayport.

Zeker voor laptops, die heb je niet met dual-link DVI, en moet je gewoon een scherm kopen met displayport. Een displayport -> dual-link dvi adapter kost aardig wat knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:01:
http://www.anandtech.com/...560x1440-sips-led-monitor is voor zover ik weet het enige scherm wat hoger dan 1200p accepteert over HDMI (= single link DVI). Een tamelijk nutteloze feature: de alle kaarten die die resolutie ondersteunen over HDMI (een bar laag aantal) hebben ook displayport.

Zeker voor laptops, die heb je niet met dual-link DVI, en moet je gewoon een scherm kopen met displayport. Een displayport -> dual-link dvi adapter kost aardig wat knaken.
Yup, ik ga er ook één kopen voor mijn laptop. Heb ook een pc die wel dvi heeft maar wil m toch op mn lappie gebruiken.

@pandit
DHL en ik moet helaas 80 ekkies 165.10(!!!) lappen!
monitor kost 300 dollar en heb gezegd dat ze geen "mark as gift" en wel actual value op de doos moeten schrijven dus wellicht draagt dat er aan bij (wilde niet riskeren dat hij lang bij customs zou liggen al schijnt dhl erg snel te zijn met customs).

Helaas levering gemist, kan m ophalen of morgen opnieuw laten bezorgen. Ik denk dat ik m ophaal! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 16:27
Ik zit er over na te denken om ook een monitor te kopen. Ik zit alleen met het probleem dat ik niet alleen mijn computer erop aan wil sluiten, maar ik wil ook mijn decoder voor televisie er op aansluiten.

Nu is een monitor met HDMI aansluiting meteen 100 euro extra, en ik vraag mij af het mogelijk is om via een hdmi --> dvi verloopje (er zat eentje bij mijn gpu, volgens mij zelfs naar dual dvi voor zo ver dat mogelijk is) het mogelijk is om zo de decoder toch aan te sluiten. Het geluid kan via een 3.5 jack, of dat zou te doen moeten zijn. Zijn er hier mensen die dit ook hebben of eventueel zouden kunnen checken voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
Hmm helaas vroeg dhl toen ik hem op ging halen 165.10 euro.. Ik ga morgen wel even bellen om te kijken hoe dit zo kan op een monitor van 250 euro.

Ik vermoed dat het komt doordat ik zo eerlijk was niet te laten vermelden dat het een gift was, of de waarde lager te laten zijn dan hij werkelijk was.

Hij ziet er gelukkig prachtig uit :) ik zal binnenkort eens een fotosessie maken!

Heerlijk om zo'n resolutie te hebben!

[ Voor 22% gewijzigd door bbss op 10-09-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
bbss schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:02:
Hmm helaas vroeg dhl toen ik hem op ging halen 165.10 euro.. Ik ga morgen wel even bellen om te kijken hoe dit zo kan op een monitor van 250 euro.
Vervelend zeg. Daar klopt natuurlijk helemaal niets van :F , Ik neem aan dat deze 250euro incl. porto is! de eerste 22euro's zijn belasting vrij, tot 150 euro is alleen BTW (nu nog 19%), daarna btw+invoerheffing, Het is lastig te achterhalen welke percentage invoerheffing er vereist is. dit is afhankelijk van het product + land van oorsprong, Elk product heeft een TARIC http://nl.wikipedia.org/wiki/TARIC op de site http://ec.europa.eu/taxat..._consultation.jsp?Lang=nl kan je middels een soort wizzard de invoerheffing achterhalen. Ik heb dit gedaan voor een niet CRT beeldscherm zonder ontvangeenheid geproduceert in Korea en kom op 0% invoerheffing http://ec.europa.eu/taxat...c=8528510090&LangDescr=nl in jouw geval zou je i.m.h.o 250X0.19 = 47.50 euro hoeven te betalen + evt. ca 15 euro administratiekosten. Dit zijn bedragen die ik vaker in dit topic voorbij heb zien komen.Dus niet uit de lucht gegrepen. Het lijkt erop dat DHL en POST.NL zelf er niets van snappen. Ben benieuwd hoeveel ik van de week moet schuiven bij Fedex. Ik heb 80 euries klaarliggen bij mijn vrouw . is het meer dat nemen ze het pakketje maar retour, en starten we een bezwaarprocedure.

Ik denk dat ze in jouw geval een 1tje voor het bedrag hebben geplaatst 8)7 succes met de bezwaarprocedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

O jee, dat klinkt niet best. Ik krijg de mijne morgen binnen als het goed is.
Heb ongeveer $342,90 betaald voor de monitor, wat omgerekend 268 euro is. Nu heeft Paypal echter een andere koers, en is er 280 afgeschreven. Moet ik dan de belasting over de 268 euro of over de 280 euro uitrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
pandit schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:20:
[...]

Vervelend zeg. Daar klopt natuurlijk helemaal niets van :F , Ik neem aan dat deze 250euro incl. porto is! de eerste 22euro's zijn belasting vrij, tot 150 euro is alleen BTW (nu nog 19%), daarna btw+invoerheffing, Het is lastig te achterhalen welke percentage invoerheffing er vereist is. dit is afhankelijk van het product + land van oorsprong, Elk product heeft een TARIC http://nl.wikipedia.org/wiki/TARIC op de site http://ec.europa.eu/taxat..._consultation.jsp?Lang=nl kan je middels een soort wizzard de invoerheffing achterhalen. Ik heb dit gedaan voor een niet CRT beeldscherm zonder ontvangeenheid geproduceert in Korea en kom op 0% invoerheffing http://ec.europa.eu/taxat...c=8528510090&LangDescr=nl in jouw geval zou je i.m.h.o 250X0.19 = 47.50 euro hoeven te betalen + evt. ca 15 euro administratiekosten. Dit zijn bedragen die ik vaker in dit topic voorbij heb zien komen.Dus niet uit de lucht gegrepen. Het lijkt erop dat DHL en POST.NL zelf er niets van snappen. Ben benieuwd hoeveel ik van de week moet schuiven bij Fedex. Ik heb 80 euries klaarliggen bij mijn vrouw . is het meer dat nemen ze het pakketje maar retour, en starten we een bezwaarprocedure.

Ik denk dat ze in jouw geval een 1tje voor het bedrag hebben geplaatst 8)7 succes met de bezwaarprocedure.
Thanks voor de informatie en ik laat t weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
bbss schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 00:16:
[...]Thanks voor de informatie en ik laat t weten :)
Ik zou voor de zekerheid die wizzard op die site even nalopen. Mogelijk heb ik een verkeerde afslag genomen. maar denk het niet. succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
[b][message=38894585,noline]@Spitfire, als het een actieve adapter is (met usb stroom extra geloof ik) dan zou t moeten kunnen. Schiet me er niet op af though :p. Dit vond ik een hulpvolle link: http://tommynation.com/displayport-dvi-adapters-explained/
Omdat mijn scherm ook via een displayport aangesloten moet worden en ik €100,- te veel vond voor een adapter ben ik op ebay gaan rondneuzen en kwam bij onderstaande aanbieding van een Nederlandse onderneming:
http://www.ebay.nl/itm/38..._trksid=p3984.m1497.l2649 Ik heb de aanbieder benaderd en wist me te vertellen dat deze een maximale resolutie ondersteund van 2550*1600. Ik heb hem daarom besteld. Ze zijn niet nieuw, maar voor 1/3 van de nieuwprijs wil ik de gok wel wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Heb mijn Crossover 27Q zojuist binnengekregen. Zat een briefje bij dat ze vanwege problemen met het scherm alles handmatig gingen controleren, en dat daarom mijn monitor wat later was (uhuh).
Eerste opmerkingen:
  • Super kwaliteit behuizing. Volledig metaal. Voelt erg degelijk aan. Wel zwaar.
  • ding is echt gigantisch ivm mijn 23" 2048*1152 schermpje
  • Huh? Een scaler? Toen ik mijn PC aanzette kreeg ik het bios te zien.
  • Erg fel. Ook op laagste stand zal ik lekker bruin worden komende winter. Wel weer prettig om te weten dat je hiermee reflecties/tegenlicht iets kunt tegengaan
  • Heb het idee dat ik wat input lag heb. Zal wel tussen mijn oren zitten (en liggen aan de hoeveel pixels die nu gepushed moeten worden).
Ook is Hier nog een kleurprofiel te vinden voor deze monitor.

In ander nieuws: mijn Samsung 2343BW (een 23" met de keurige resolutie van 2048*1152) staat nu te koop, voor de mensen die dubben tussen de verhouding resolutie/grootte v.h. scherm is het een mooie middenmoter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelissuh
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 13:31
Ik heb monitor op 6-9 besteld, en 8-9 is hij volgens Track & Trace op Schiphol aangekomen, verzonden via EMS . Ben benieuwd wanneer hij door de post wordt aangeboden, en welke douanekosten ik krijg....

[ Voor 5% gewijzigd door Nelissuh op 11-09-2012 21:50 ]

• sc0ut84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 09:56
Weet iemand toevallig of ze bij de Duitse douane net zo strict zijn als hier in NL met het checken van dit soort pakketjes? Heb een maat die net over de grens woont en zou anders zo'n scherm gewoon naar hem kunnen laten sturen.

• pandit
sc0ut0r schreef op woensdag 12 september 2012 @ 07:29:
Weet iemand toevallig of ze bij de Duitse douane net zo strict zijn als hier in NL met het checken van dit soort pakketjes? Heb een maat die net over de grens woont en zou anders zo'n scherm gewoon naar hem kunnen laten sturen.
De invoerheffingen zijn Europees bepaald. De BTW (Mehrwertsteuer) is in duitsland flink lager dus daar zou je winst op kunnen maken . Oops, Mehrwertsteuer was altijd 15% in Duitsland maar blijkt ook naar 19% te zijn verhoogt bron http://www.mehrwert-steue...ertsteuer_deutschland.php. Mogelijk is de DBP beter op de hoogte met de europese regels (Deutsche Gründlichkeit) dan Post.NL zodat je na het betalen van een een extravagante heffing een bezwaarprocedure kan besparen.

Ik lees zojuist dat Fedex mijn scherm van Ridderkerk naar mijn huisadres aan het vervoeren is. Ben benieuwd.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
En Fedex heeft me weten te vinden hoor, jammer.
Naheffing van 43,51 en voorschot kosten van 10,50 (wat ik wel weer jammer vind/niet netjes, maar dat terzijde.)

Hebben andere mensen met crossovers zo nu en dan een 'v-sync twitch' door het scherm? Ik kan het niet anders benoemen. Het is vergelijkbaar met 'tearing' in een spel, maar dan gewoon 1 frame bij normaal desktop gebruik die vanaf de helft tot verder naar beneden opeens een half scherm naar rechts springt.

Komt ongeveer 1 a 3 keer per half uur voor.

Denk niet dat het icm kleurprofiel uit zal maken, maar ik kan het altijd proberen. ATI drivers zijn volledig up2date. Misschien V-Sync aanknallen voor normaal desktop gebruik :?

edit:
Vergeet te vermelden: gewoon DualDVI aangesloten op een HD6950 draaiende op een HD6970 firmware.

edit:
In navolging tot mijn vorige bericht met de backlight bleeding. Dit heb ik eigenhandig weten te minimaliseren door de rand naar me toe te trekken en even onder spanning te houden. Dit + bovenstaande doet me vermoeden dat het scherm gewoon een paar tikken heeft gekregen bij het vervoer. Baal als een stekker iig

[ Voor 23% gewijzigd door LinuX-TUX op 12-09-2012 09:52 ]

• pandit
pandit schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:32:
[...]Ik lees zojuist dat Fedex mijn scherm van Ridderkerk naar mijn huisadres aan het vervoeren is. Ben benieuwd.
Scherm is afgeleverd, maar mijn vrouw heeft niets hoeven te betalen, dat is nieuw voor mij. Krijg je later een rekening of zo ? Ze laten je wel in spanning ;)
Als ik deze topic zo doorzoek krijg ik inderdaad de Fedex rekening na ca 2 weken.

[ Voor 9% gewijzigd door pandit op 12-09-2012 11:58 ]

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

pandit schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:49:
[...]

Als ik deze topic zo doorzoek krijg ik inderdaad de Fedex rekening na ca 2 weken.
Klopt, zal zo rond de € 55,- zijn.

cybergamers.nl

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:50
ook ik heb via green-sum een monitor gekocht

de goedkoopste maar wel : "This product never opened original new product" er staat ook dat ze hem testen.. dus tja ik weet t niet :o 8)7 |:(

dus niet een afgedankte niet pixelperfect montor *hoop ik tenminste*

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...833856200#ht_13382wt_1163

ach we zien wel wat ik bij moet betalen maar totaal 232 euro betaald..

[ Voor 9% gewijzigd door gekke-gerrit op 12-09-2012 14:32 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

• pandit
Ik schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:49:Scherm is afgeleverd, maar mijn vrouw heeft niets hoeven te betalen, dat is nieuw voor mij. Krijg je later een rekening of zo ? Ze laten je wel in spanning ;)
Ik heb het scherm binnen (Shimian). Om te testen op mijn oude PC aangesloten en zowaar toverde die de volledige 2560*1440 op dit scherm. Eerste indruk, mooi beeld, alleen erg fel, de instel knopjes bevinden zich aan de achterkant, dat is wel wennen. Verder een pluspunt dat er speakers in zitten, alleen de kabel hiervoor ontbreekt (3.5mm) maar die heb ik nog ergens liggen. Ik was al verwend met een 1200P 24" scherm, maar deze is echt een slag groter. Ik ga nog nekklachten krijgen :P . Een ander minpuntje is de Koreaanse Manual, maar daar komen we wel uit. tenslotte zat er nog een brief van dreamseller in de doos. met excuses voor de late levering en de oorzaak dat ze veel uitval hadden van schermen met dode pixels en ze daarom alle schermen gingen inspecteren. perfecte service.
Verder schreef ik op dinsdag 11 september 2012:Omdat mijn scherm ook via een displayport aangesloten moet worden en ik €100,- te veel vond voor een adapter ben ik op ebay gaan rondneuzen en kwam bij onderstaande aanbieding van een Nederlandse onderneming:
http://www.ebay.nl/itm/38..._trksid=p3984.m1497.l2649 Ik heb de aanbieder benaderd en wist me te vertellen dat deze een maximale resolutie ondersteund van 2550*1600. Ik heb hem daarom besteld. Ze zijn niet nieuw, maar voor 1/3 van de nieuwprijs wil ik de gok wel wagen.
Deze ook vandaag ontvangen, gisteren op ebay gekocht, supersnel. Het blijken nieuwe exemplaren te zijn. Mijn nieuwe (nog te assembleren) PC heeft nl en displaypoort. Van het weekend hoop ik de CPU binnen te krijgen zodat ik de set in elkaar kan zetten.

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
pandit schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:17:
[...]

Ik heb het scherm binnen (Shimian).
De laatste keer dat ik hier mee gluurde had ik volgens mij uitgezocht dat het panel in jouw scherm een response time heeft van 6ms, dat is erg laag voor IPS. (5ms is het laagste wat ik ken: http://nl.hardware.info/r...iew-ghosting-en-input-lag)

Ik zelf ben een 2ms TN paneel gewend en heel soms speel ik nog een snelle shooter, nu kom jij ook van een TN paneel af, dus mijn vraag: Kun je het kunt merken?

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

LinuX-TUX schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:43:
Hebben andere mensen met crossovers zo nu en dan een 'v-sync twitch' door het scherm? Ik kan het niet anders benoemen. Het is vergelijkbaar met 'tearing' in een spel, maar dan gewoon 1 frame bij normaal desktop gebruik die vanaf de helft tot verder naar beneden opeens een half scherm naar rechts springt.
Yup. Heb hetzelfde. En we zijn niet de enigen. Probeer eens een ander kabeltje. Bij mij duurt het < een kwart seconde, dus ik stoor me er niet zo aan. Als je verbetering meld zal ik er eens over nadenken, maar een Dual Link kabeltje is niet gratis :p
Ik koop geen Koreaanse monitor om er vervolgens ontzettend veel aan uit te geven :-)
Waar ik wel van baal is dat ik niet de draaibare versie heb besteld: ik zou'm graag willen afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Ff simpele post vanuit mijn bed @ hierboven

Kijk eens naar gembird muursteunen kost bijna niks en kan zeer veel bewegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

gekke-gerrit schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 00:57:
Ff simpele post vanuit mijn bed @ hierboven

Kijk eens naar gembird muursteunen kost bijna niks en kan zeer veel bewegen :)
Hmm. Wat is bijna niks? Ik zie prijzen staan waar ik niet vrolijk van kan worden hoor.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
BabyXL schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 02:18:
[...]

Hmm. Wat is bijna niks? Ik zie prijzen staan waar ik niet vrolijk van kan worden hoor.
Sorry uhm rond de 30,-
Maar t kan nog
Goedkoper zelfs al 20,- als je goed zoekt :)

http://www.zmoez.nl/index...cPath=134&products_id=876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Toettoetdaan schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:56:
[...]

De laatste keer dat ik hier mee gluurde had ik volgens mij uitgezocht dat het panel in jouw scherm een response time heeft van 6ms, dat is erg laag voor IPS. (5ms is het laagste wat ik ken: http://nl.hardware.info/r...iew-ghosting-en-input-lag)

Ik zelf ben een 2ms TN paneel gewend en heel soms speel ik nog een snelle shooter, nu kom jij ook van een TN paneel af, dus mijn vraag: Kun je het kunt merken?
Momenteel heb ik het scherm aan een 8 jaar oude PC hangen, Hopelijk komend weekend aan een snelle I7. Hiervoor had ik een HP LP2465 24" buis met een S-PVA scherm van 8ms. De keuze heb ik indertijd genomen omdat ik lever een mooi beeld dan een snel beeld wil hebben. Scherm staat nu bij mijn dochter op de kamer. Ik kan je dus helaas niet van een antwoord voorzien omdat ik geen representatieve vergelijking kan maken, en ik ook geen gamer ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:12
Zo'n ding kan je toch niet instellen als de monitor er eenmaal aan vast zit zo t zien? De schroef om de hoek in te stellen lijkt mij onder de monitor te zitten zodat je de gewenste hoek voor het vastmaken moet bepalen? Verder lijkt zo'n ding me ook niet te kunnen roteren naar portret-stand maar kan er ook helemaal naast zitten hoor :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Brad Pitt schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:08:
[...]

Zo'n ding kan je toch niet instellen als de monitor er eenmaal aan vast zit zo t zien? De schroef om de hoek in te stellen lijkt mij onder de monitor te zitten zodat je de gewenste hoek voor het vastmaken moet bepalen? Verder lijkt zo'n ding me ook niet te kunnen roteren naar portret-stand maar kan er ook helemaal naast zitten hoor :)
tja oke 100% flexibiliteit gaat zeer waarschijnlijk niet lukken. tenminste niet met deze goedkope beugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
gekke-gerrit schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:41:
tja oke 100% flexibiliteit gaat zeer waarschijnlijk niet lukken. tenminste niet met deze goedkope beugels.
"Kijk eens naar gembird muursteunen kost bijna niks en kan zeer veel bewegen"

Dan verwacht ik "dus" een beugel waar je meer mee kan dan met deze inflexibele (albeit goedkope) variant ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
pandit schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 07:52:
[...]
Momenteel heb ik het scherm aan een 8 jaar oude PC hangen, Hopelijk komend weekend aan een snelle I7. Hiervoor had ik een HP LP2465 24" buis met een S-PVA scherm van 8ms. De keuze heb ik indertijd genomen omdat ik lever een mooi beeld dan een snel beeld wil hebben. Scherm staat nu bij mijn dochter op de kamer. Ik kan je dus helaas niet van een antwoord voorzien omdat ik geen representatieve vergelijking kan maken, en ik ook geen gamer ben
Toch heel erg bedankt voor je antwoord :)

Inmiddels heb ik uitgevogeld dat het paneel in de 'ACHIEVA Shimian QH270-LITE' een '27"WS LG.Display H-IPS (LM270WQ1)' is. Welke dus ook gebruikt worden in de 'Dell UltraSharp U2711' en de Apple 27" schermen.
Hoewel de Dell 6ms heeft en de Apple 12ms heeft... Waarschijnlijk omdat Apple er veel extra hardware tussen heeft zitten. Voor een redelijk representatieve game ervaring op dit paneel kan ik dus ook een U2711 opzoeken.

Toevallig heeft een vriend van me een U2711 dus daar ga ik wel een keer mee testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De apple heeft er juist geen extra hardware tussen zitten. Een scaler ontbreekt. En de dell gebruikt het CCFL versie van het paneel, wat zorgt voor een flink hogere color gamut. Los daarvan moet je bij schermen absoluut niet uitgaan van de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Inmiddels heb ik de ACHIEVA Shimian QH270-LITE' bijna 1 week in huis en wil mijn eerste ervaringen met jullie delen:

+ Mooi beeld, hoge resolutie (dat wisten we al)
+ Interessant geprijsd (dit ook :) )
+ Mooi afgewerkt, Koreaans zwart (zoals LG en Samsung)
+ Speakers in de behuizing, al is de kabel hiervoor niet bijgesloten.
+ Voor normaal werk lekker snel, Ik heb nog niet gegamed op dit scherm (ben ook geen gamer)

- Wankele voet. ( Gelukkig + kan er een andere voet op worden gemonteerd, de vier bevestigingsgasten zijn standaard) kan weinig aan afgesteld worden.
- panelen zijn niet 1e keus, mijn exemplaar is deadpixelfree maar heeft een klein krasje op het scherm, zodat je op die plek pixels dubbel ziet, stoort me verder niet.
- beperkte video aansluitingen, alleen een DVI-Dual, voor video
- geen beeld afstel knoppen, alleen de helderheid kan aangepast worden, via knoppen aan de achterkant
- Geen fysieke power switch, alleen een stand-by knop aan de achterzijde
- Kalibratie is matig. Foto''s worden niet natuurgetrouw weergegeven. Mijn volgende aanschaf is daarom een calibratieapparaat, bijv deze http://fotojans.nl/Product/DATACOLOR-SPYDER-3-EXPRESS-X/5047
- Externe voeding.

Met de primaire eisen zit het gelukkig wel goed met dit scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
ACHIEVA Shimian QH270-LITE'

Extra Douane kosten 72,96 mijn geval (DHL verzending)

Totaal 232+72,96=304,96 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

gekke-gerrit schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:11:
Hoe komen die douane kosten zo hoog? Klopt dat wel?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
BabyXL schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:37:
[...]

Hoe komen die douane kosten zo hoog? Klopt dat wel?
k heb geen idee.. pakket zelf ben ik mis gelopen. ik vind het zelf ook vrij hoog.

maar als je 1% uitrekent van het totaalbedrag: € 2,32

het factuur van 72,- deelt door 2.32 = 30% van het totaal bedrag.

19% = 44,- is al belasting dus dan blijft er 28,- over a verwerkingskosten?

wat er gedeclareerd is op het import formulier door green-sum weet ik niet maar bezwaar maken lijkt me niet echt mogelijk. sowieso omdat je dan met een factuur op het toneel moet komen denk ik zo

het geluk is niet aan mijn kant :P

Edit: rekenfout :)

[ Voor 5% gewijzigd door gekke-gerrit op 17-09-2012 23:27 ]

• Loct
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-03 19:42
gekke-gerrit schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:11:
ACHIEVA Shimian QH270-LITE'

Totaal 232+72,96=304,96 euro
Moest je de extra douane kosten bij DHL aan de deur afrekenen of kreeg je een factuur mee?

• gekke-gerrit
Loct schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:49:
[...]

Moest je de extra douane kosten bij DHL aan de deur afrekenen of kreeg je een factuur mee?
aan de deur cash en gepast 8)7 |:( :? ik heb hem overigens nog niet maar dat is wel wat ze willen en uiteraard krijg je wel een factuur maar niet een rekening achteraf.. t is of betalen of ze nemen hem mee ;w

[ Voor 25% gewijzigd door gekke-gerrit op 19-09-2012 19:30 ]

• Loct
gekke-gerrit schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:29:
[...]

aan de deur cash en gepast 8)7 |:( :? ik heb hem overigens nog niet maar dat is wel wat ze willen en uiteraard krijg je wel een factuur maar niet een rekening achteraf.. t is of betalen of ze nemen hem mee ;w
Oei dat gaat hem dan niet worden.

Edit:

Kennelijk vinden ze het nodig om hem eerst naar Brussel te sturen. (Woon 30 min vanaf Eindhoven)
14 Arrived at Sort Facility BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 21:41
Iemand die mij dit kan uitleggen :+?

Edit2:

Ik mag 83 euro extra btw betalen. Dat is wel erg hoog

Edit3:
Aha ik ben erachter gekomen hoe ze de btw bepalen.
Green-sum heeft een waarde van 260 Dollar op het pakket gezet alleen heeft hij/zij daarbij geen verzendkosten neergezet. Dus heeft DHL (kennelijk omdat ze het verplicht is) 240 euro EXTRA aan verzendkosten op het pakket gezet. Mijn pakket is dus kennelijk ongeveer 440 euro waard.
440 * 0.19 = ongeveer 84 euro.

Nu eens kijken of ik dit ook nog terug kan krijgen

[ Voor 56% gewijzigd door Loct op 20-09-2012 12:41 ]

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Loct schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:15:
[...]
Dus heeft DHL (kennelijk omdat ze het verplicht is) 240 euro EXTRA aan verzendkosten op het pakket gezet.
240 Euro voor verzendkosten? Woow, voor die prijs kan je zelf gaan vliegen!

cybergamers.nl

• Loct
BabyXL schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:48:
[...]

240 Euro voor verzendkosten? Woow, voor die prijs kan je zelf gaan vliegen!
Ach het versturen van Eindhoven naar Brussel en dan weer terug mag natuurlijk ook wat kosten he :+ .

Met de tool op de site van DHL kom ik uit op 243 euro.

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Loct schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:52:
[...]

Ach het versturen van Eindhoven naar Brussel en dan weer terug mag natuurlijk ook wat kosten he :+ .

Met de tool op de site van DHL kom ik uit op 243 euro.
Tja, maar ik blijf het vreemd vinden dat er BTW over verzendkosten gerekend mag worden.

cybergamers.nl

• Loct
BabyXL schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:16:
[...]

Tja, maar ik blijf het vreemd vinden dat er BTW over verzendkosten gerekend mag worden.
Waarschijnlijk omdat mensen anders pakketten van 1 euro versturen met 300 euro verzendkosten. ( die grap kent de douane goed).

Maar goed, we moeten niet te ver offtopic gaan.

Laatste tip: Laat je scherm door FedEx versturen ongeacht je ervaring met DHL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majetta
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 00:41
Hallo Allemaal,

ik zit al een tijdje te kijken naar deze monitors en wil er eentje binnenkort kopen. nu heb ik een vraage wat betreft de douane en import kosten.

Nederland en zuid-korea hebben samen een vrijhandelsakkoord getekend, wat in principe betekent dat alle douane en import kosten worden afgeschaft? en dat er vrij goederen verkeer zal onstaan tussen deze 2 landen.
kan iemand met een beetje meer verstand van "vrijhandelsverkeer" en dergelijk een simpele uitleg geven van wat het precies betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
dat betekend dat je moet achterhalen wat de douane code is voor een monitor ;) (verkapte vraag aan diegene die het hier weten)

dan de lijst downloaden met tarieven en dan kijken wat het tarief wordt.

http://www.rijksoverheid....handelsakkoord-zuid-korea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loct
http://ec.europa.eu/taxat...c=8528510090&LangDescr=nl

Als het goed is is dit de TARIC code mbt. invoerrechten. 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
gekke-gerrit schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:22:
[...]

k heb geen idee.. pakket zelf ben ik mis gelopen. ik vind het zelf ook vrij hoog.

maar als je 1% uitrekent van het totaalbedrag: € 2,32

het factuur van 72,- deelt door 2.32 = 30% van het totaal bedrag.

19% = 44,- is al belasting dus dan blijft er 28,- over a verwerkingskosten?

wat er gedeclareerd is op het import formulier door green-sum weet ik niet maar bezwaar maken lijkt me niet echt mogelijk. sowieso omdat je dan met een factuur op het toneel moet komen denk ik zo

het geluk is niet aan mijn kant :P

Edit: rekenfout :)
Nou als je een factuur geeft van hoeveel het koste dan rekenen ze daar belasting over zoals het hoort.
Ik kreeg zelf een keer een brief van dat ze de waarde niet konden vastellen er stond op het paketje 30.54 USD maar ze dachten natuurlijk dat het meer waarde had dus ik heb ze een screenshot gestuurd van de site waar ik het besteld had en vervolgens kreeg ik me pakketje gewoon.(Hier in nederland was de waarde van de bestelde spullen natuurlijk wel een stuk hoger)

Ze rekenen belasting over wat voor product zij denken dat het is en de opgegeven waarde + 12.50 inklaringsonzin.(dat inklaren kost in china maar 8 yuan minder dan een euro en hier kost het 12.50)

• Loct
maarten12100 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:17:
[...]

Nou als je een factuur geeft van hoeveel het koste dan rekenen ze daar belasting over zoals het hoort.
Ik kreeg zelf een keer een brief van dat ze de waarde niet konden vastellen er stond op het paketje 30.54 USD maar ze dachten natuurlijk dat het meer waarde had dus ik heb ze een screenshot gestuurd van de site waar ik het besteld had en vervolgens kreeg ik me pakketje gewoon.(Hier in nederland was de waarde van de bestelde spullen natuurlijk wel een stuk hoger)

Ze rekenen belasting over wat voor product zij denken dat het is en de opgegeven waarde + 12.50 inklaringsonzin.(dat inklaren kost in china maar 8 yuan minder dan een euro en hier kost het 12.50)
Nou ik had een factuur met hoeveel het kostte incl. verzenden. Daar deden ze moeilijk over omdat "Meneer op het pakket stond alleen de waarde van het object zonder verzendkosten", de verzendkosten hebben ze berekend en opgeteld op de waarde van het pakket. Ik vond het nogal vreemd dat ze niet van tevoren contact met mij opnamen om onzekerheden op te lossen. Mijn telefoonnummer en e-mail hadden ze al.

Het nare is nog wel dat DHL mij geen factuur wilt sturen met de berekening van de BTW (ik word steeds heen en weer gestuurd) oftewel ik kan het waarschijnlijk niet eens terug vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Als ze geen factuur kunnen of willen sturen hebben ze jou op oneigenlijke wijze geld afhandig gemaakt.
Terugvorderen lijkt mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loct
Mafketel schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:03:
Als ze geen factuur kunnen of willen sturen hebben ze jou op oneigenlijke wijze geld afhandig gemaakt.
Terugvorderen lijkt mij :+
Ze hebben de factuur wel, ze kunnen de bedragen aan de telefoon vertellen, ze willen echter de factuur met de berekeningen (ik heb wel een kwitantie gekregen waar het verschuldigde btw bedrag opstaat) niet sturen.

Klantenservice zegt: Wij zijn niet gemachtigd dat te doen. Doorgestuurd naar boekhouding.
Boekhouding zegt: Wij mogen de factuur niet sturen. Doorgestuurd naar klantenservice.

Nu wordt 't "voor mij geregeld" en krijg ik "binnen x werkdagen bericht".

[ Voor 20% gewijzigd door Loct op 23-09-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:20

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Heb de afgelopen 3 weken flink zitten skyrimmen, photoshoppen en tv gekeken op mn Crossover 27Q. Ti's toch echt wel een fantastische monitor voor dat geld! Scherm heeft gewoon nergens last van, er is niks wat stoort en het is nog om aan te zien ook. _/-\o_

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Ik schreef op maandag 17 september 2012 @ 07:36:
Inmiddels heb ik de ACHIEVA Shimian QH270-LITE' bijna 1 week in huis en wil mijn eerste ervaringen met jullie delen:

+ Speakers in de behuizing, al is de kabel hiervoor niet bijgesloten.
Gisteren vond in mijn Doos met kabels een kabel met aan beide kanten een stereo 3,5mm aansluiting. Toen ik deze wilde aansluiten tussen de PC en de Monitor bleek op de plek waar de 3,5mm jack zitten op het scherm een gat te zitten 8)7 . Er zitten dus geen speakers in. Het lijkt erop dat er meerdere modellen ACHIEVA Shimian QH270-LITE op de markt zijn. dus

- Geen speakers in de behuizing.

Voor mij geen ramp omdat ik toch externe speakers heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pandit schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:29:
[...]
Het lijkt erop dat er meerdere modellen ACHIEVA Shimian QH270-LITE op de markt zijn.
De Lite versie heeft nooit speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Laatst online: 12:28
ik wil ook aan de koreaanse monitoren; en dan 3 stuks op 1 dikke videokaart.

Maar klopt dat deze alleen maar DVI en ik dus in de knel kom met 3 monitoren op 1 video kaart?

Wil liefst 3x dezelfde monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
trekker22 schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:12:
ik wil ook aan de koreaanse monitoren; en dan 3 stuks op 1 dikke videokaart.

Maar klopt dat deze alleen maar DVI en ik dus in de knel kom met 3 monitoren op 1 video kaart?

Wil liefst 3x dezelfde monitor...
Een GTX 590 heeft 3 Dual Link DVI-I aansluitingen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Intru schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:31:
[...]

Een GTX 590 heeft 3 Dual Link DVI-I aansluitingen :*)
dat ding is nergens te koop of hoe heb ik dat?

Is het wel het makkelijkste een kaart te zoeken met 3x DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Er stond net nog een 590 in de V&A, 390 euro.
Het makkelijkste is een Nixeus Vue kopen en dan kan je zo'n beetje alle nieuwe kaarten gebruiken denk ik. Die monitor kan ook over HDMI 2560x1440 ontvangen, en heeft ook displayport.

[ Voor 67% gewijzigd door deraco96 op 24-09-2012 16:37 ]

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Zal een oude NVIDIA GeForce 8500GT uit 2007 in staat zijn om 2560x1440p beeld te weergeven?

Ik ben overigens ook nog steeds naar een oplossing om mijn laptop te kunnen verbinden met deze monitor. Eventueel via de HTPC met bovengenoemde grafische kaart.

Ik zou namelijk ook echt graag gebruik maken van een ACHIEVA Shimian QH270-Lite 27".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
chronoz schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:50:
Zal een oude NVIDIA GeForce 8500GT uit 2007 in staat zijn om 2560x1440p beeld te weergeven?
Graphics Technology
Nvidia Geforce 8500GT at 460 MHz engine clock
400 MHz RamDAC Technology Max. Resolution at 2560 x 1600

Others
PureVideo HD
HDTV Ready
Vista Ready
SLI Ready
HDCP Ready (SKU#: ZT-85TE25H-FSL only)
Dual Link Dual DVI
RoHS Compliant

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 25-09-2012 17:54 ]

• chronoz
Ik heb de ACHIEVA Shimian Monitor QH270-Lite QHD 2560x1440 16:9 PC Monitor gekocht voor US $289.50. Dat heeft me tot nu toe €238.18 gekost.

• majetta
afgelopen zondag (24-9) heb ik de Crossover 27" monitor besteld bij dream-seller met in het achterhoofd dat ze van 30 sept tot 5 oktober vrij zijn in zuid-korea. op ebay stond dus dat het in stock was en ik had verwacht dat ze het direkt zouden versturen ;p

niet dus. 2 dagen niks gehoord dus een mailtje gestuurd en krijg ik (eerst een notificatie dat verkoper afwezig is) en dan een verhaal dat een medewerker van hun in het ziekenhuis ligt en dat ze het binnenkort opsturen. vandaag weer een mailtje gestuurd van hoe het zit of ze het al kunnen verzenden. nu hebben ze geen monitor in voorraad en/of wat ze wel hebben is defect en de eerstvolgende zending kan pas na 5 oktober plaatsvinden.

Heb maar om een refund gevraagd. kijken hoe dat afloopt, ik heb via paypall betaald dus kan altijd een geschil openen als ze er niet snel mee zijn. en nu maar afwachten tot november totdat ik het weer kan bestellen.

update: refund gevraagd en na een paar uurtjes hadden ze het weer op voorraad en is het al onderweg naar mij :o. hopen maar dat het geen defecte is met tig dode pixels.

[ Voor 8% gewijzigd door majetta op 28-09-2012 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Hoe doen jullie gamen op een lagere reso dan native?
Ik krijg alles 1:1 te zien. Niet de bedoeling als ik op 1280*720 wil spelen (bijvoorbeeld).
Is piepklein.
De settings bij het nvidia controlepaneel blijven niet plakken. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Hot Pixel schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:47:
Ik krijg alles 1:1 te zien. Niet de bedoeling als ik op 1280*720 wil spelen (bijvoorbeeld).
Is piepklein.
Hoe bedoel je? Ik speel al mijn games gewoon op native. Waarom zou je op een lagere reso willen draaien?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Hot Pixel schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:47:
Is piepklein.
Denk niet dat het kan. Deze schermen hebben volgens mij geen scaler, dus als je 1280*720 pixels stuurt, dan laat die die ook zien, hij kan het niet scalen naar de resolutie van het scherm.

• bbss
iFez schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:38:
[...]

Denk niet dat het kan. Deze schermen hebben volgens mij geen scaler, dus als je 1280*720 pixels stuurt, dan laat die die ook zien, hij kan het niet scalen naar de resolutie van het scherm.
Videokaart kan ook scalen, spelen op lagere resoluties gaat hier prima. Hangt van je graka af.

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

BabyXL schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:51:
[...]

Hoe bedoel je? Ik speel al mijn games gewoon op native. Waarom zou je op een lagere reso willen draaien?
Ik speel liever op 30fps @ Ultra dan 30fps @ Medium.
iFez schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:38:
[...]

Daarom zou je toch de scaling over kunnen laten aan de graka? Als je de desktopresolutie lager zet gaat het ook goed met die scaling. Tot je een game aan't spelen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
welke van deze koreaanse monitors zouden jullie aanraden voor een 3-monitor setup?

gelet dan op dikte van de rand, aansluitmogelijkheden en prijs natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hot Pixel schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:23:
Ik speel liever op 30fps @ Ultra dan 30fps @ Medium.
Ja, wie niet?

Ik zou toch eerst de resolutie verhogen en pas daarna de settings, als er nog kracht over is.

[ Voor 20% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-10-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
trekker22 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:51:
welke van deze koreaanse monitors zouden jullie aanraden voor een 3-monitor setup?

gelet dan op dikte van de rand, aansluitmogelijkheden en prijs natuurlijk!
Rand vind ik eigenlijk wel belangrijkste.

Zou iedereen die er al eentje heeft misschien de breedte van de rand (links/rechts) willen meten in mm en hier plaatsen. Ook leuk voor de topicstart, voor multi monitor is dit toch wel fijn om te weten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

7680x1440, zijn jullie wel goed bij je hoofd... Maar als je geld teveel had en je hebt het in videokaarten gestoken is dat natuurlijk wel een manier om die kracht ook daadwerkelijk te gebruiken.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 13:37
Na flink zitten dubben, toch maar een ACHIEVA Shimian QH270-Lite besteld... Nu duimen dat er geen dode pixels/enorme backlight bleeding aanwezig is.

Ik heb hier ook nog een (dual link)dvi-hdmi kabel liggen, gaat dit werken? Ik heb wel een dual link aansluiting op mn graka, maar het zou handig zijn als het ook op meerdere apparaten gaat passen ;)

[ Voor 40% gewijzigd door reinier.sr op 03-10-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
ik heb ook deze besteld. Hoe lang duurt het voordat het binnen komt? Ik heb nog steeds geen status update van mijn bestelling afgelopen woensdag op 26 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Ik kreeg vorige week een bericht dat ze pas vandaag of morgen weer gaan werken dus versturen in Korea...

Even geduld vanwege de vakantieperiode daar.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

reinier.sr schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:42:
Na flink zitten dubben, toch maar een ACHIEVA Shimian QH270-Lite besteld... Nu duimen dat er geen dode pixels/enorme backlight bleeding aanwezig is.

Ik heb hier ook nog een (dual link)dvi-hdmi kabel liggen, gaat dit werken? Ik heb wel een dual link aansluiting op mn graka, maar het zou handig zijn als het ook op meerdere apparaten gaat passen ;)
Als het goed is krijg je er een mee geleverd.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BabyXL schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:13:
Als het goed is krijg je er een mee geleverd.
"maar het zou handig zijn als het ook op meerdere apparaten gaat passen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Brad Pitt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:15:
[...]

"maar het zou handig zijn als het ook op meerdere apparaten gaat passen" :)
Die begrijp ik niet, mis ik iets?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BabyXL schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:30:
Die begrijp ik niet, mis ik iets?
Hij heeft reeds een HDMI-DVI kabel, hoopt dat de monitor op andere apparaten ook werkt, dan neem ik aan dat dat andere apparaat een HDMI-uitgang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Brad Pitt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:04:
[...]

Hij heeft reeds een HDMI-DVI kabel, hoopt dat de monitor op andere apparaten ook werkt, dan neem ik aan dat dat andere apparaat een HDMI-uitgang heeft.
Ahh.. Ik vat em! Dank je wel! _/-\o_

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 16:27
Ik ben daar ook nieuwsgierig naar. Ik heb nog een tv decoder die ik er ook op wil aansluiten, en als hdmi --> dvi zou werken zou dat heel prettig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
trekker22 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:26:
[...]

Rand vind ik eigenlijk wel belangrijkste.

Zou iedereen die er al eentje heeft misschien de breedte van de rand (links/rechts) willen meten in mm en hier plaatsen. Ook leuk voor de topicstart, voor multi monitor is dit toch wel fijn om te weten!!
Mijn Achieva shimian heeft een rand van 2,9-3 centimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
reiniero schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:00:
[...]

Mijn Achieva shimian heeft een rand van 2,9-3 centimeter.
zo dat is niet weinig!? Samsung 2443BW zit op 1,8 cm;

En de Catleap Q270 zou ook op een goede 2cm zitten als ikgoed heb gelezen (3/4 inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 16:47
Zo dan, heb eindelijk mijn Catleap binnen gekregen, maar moest toch mooi 98 euro aan de DHL afdragen! leek mij een beetje veel voor een monitor van 270 euro. Heeft het zin om daar tegen in beroep te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
ChaosZ0ne schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:30:
Zo dan, heb eindelijk mijn Catleap binnen gekregen, maar moest toch mooi 98 euro aan de DHL afdragen! leek mij een beetje veel voor een monitor van 270 euro. Heeft het zin om daar tegen in beroep te gaan?
Wat zegt de specificatie van die rekening? Wat was dus de waarde van het pakketje 'officieel' en over welk bedrag hebben ze invoerrechten berekend?

Als dat allemaal klopt ... geef ik je weinig kans.
Ter vergelijking; mijn pakketje op laten sturen met als waarde '200,-' DOLLAR.

Hierover werd 43,51 euro berekend en FedEx vond dat het voorschieten en regelen ook 10,50 euro waard was. Al met al dus 54,01 euro.

Als ik jouw rekening mag geloven en mijn 'percentage' overneem zou je dus +/-75,79 euro invoerkosten moeten krijgen met X bedrag voorschotkosten daar bovenop. (met 270 euro == 348.38 dollar in acht houding)

[ Voor 29% gewijzigd door LinuX-TUX op 03-10-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
knoop door gehakt en 3x CrossOver besteld bij dream-seller;

875 euro afgeboekt en nu maar afwachten en ondertussen kijken naar een mooie standaard + 2x GTX 460 denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

trekker22 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:11:

875 euro afgeboekt en nu maar afwachten en ondertussen kijken naar een mooie standaard + 2x GTX 460 denk ik!
Leg ook ff geld opzij voor invoerheffing. Zal ook wel een kleine 200 zijn denk.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
BabyXL schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:50:
[...]

Leg ook ff geld opzij voor invoerheffing. Zal ook wel een kleine 200 zijn denk.
ja telde al op 50-70 euro per stuk...

dan is het nog ruim 200 euro per stuk goedkoper dan de goedkoopste Dell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel

Hot Pixel

King of no pants

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:08:
[...]

Ja, wie niet?

Ik zou toch eerst de resolutie verhogen en pas daarna de settings, als er nog kracht over is.
Dat is het hele punt. Ik heb liever maximale eye-candy en dan inleveren op resolutie, dan maximale resolutie, en inleveren op eyecandy. Ik denk er dan ook aan om de mijne op tweakers te gooien, en even door te sparen voor die Dell. Dus voor de lurkers onder ons: binnenkort komt er een Catleap Crossover tussen vraag&aanbod te staan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Hot Pixel schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:49:
[...]

Dat is het hele punt. Ik heb liever maximale eye-candy en dan inleveren op resolutie, dan maximale resolutie, en inleveren op eyecandy. Ik denk er dan ook aan om de mijne op tweakers te gooien, en even door te sparen voor die Dell. Dus voor de lurkers onder ons: binnenkort komt er een Catleap tussen vraag&aanbod te staan :>
Een vriend van mij heeft misschien interesse, if the price is right.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Sinds kort ook op dit topic gestuit en twijfel nu zelf ook zo'n monitor aan te schaffen.
Ik merk vooral dat de meeste hem zonder HDMI en dus scaler kopen.
Hij is echter voor boven en wil er niet nog eens een tv naast hebben.

Nu ben ik op de Wecube-ST2770W gestuit, met import heffingen komt ik uit op 380euro.

Ik wil naast de ps3 ook via de pc af en toe een gamepje spelen en ben een beetje bang voor de inputlag, is er ongeveer bekend hoe hoog die is?
Heeft iemand een andere oplossing gebruikt, zoals een switch kastje oid? Kan dat uberhaupt en zoja is de performance dan beter?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majetta

ik heb mijn crossover gister ontvanger van dream-seller. ben behoorlijk blij ermee :) geen dooie pixel of iets. helemeaal perfect tot zover dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023

Jij gaat 7680x1440 aandrijven met een SLI GTX460????????
Ik mag hopen dat je het niet voor gaming doeleinden wilt gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
eL_Jay schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:56:
[...]

Jij gaat 7680x1440 aandrijven met een SLI GTX460????????
Ik mag hopen dat je het niet voor gaming doeleinden wilt gaan gebruiken
nee, is gewoon voor Office werk en op 1 scherm kan ik toch wel prima wat (oudere) spelletjes doen. Ik game nauwelijks... Heb niet eens een game installed op dit moment :)

En dream-seller net laten weten dat ze verstuurd zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Sinned123 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:38:
Sinds kort ook op dit topic gestuit en twijfel nu zelf ook zo'n monitor aan te schaffen.
Ik merk vooral dat de meeste hem zonder HDMI en dus scaler kopen.
Hij is echter voor boven en wil er niet nog eens een tv naast hebben.

Nu ben ik op de Wecube-ST2770W gestuit, met import heffingen komt ik uit op 380euro.

Ik wil naast de ps3 ook via de pc af en toe een gamepje spelen en ben een beetje bang voor de inputlag, is er ongeveer bekend hoe hoog die is?
Heeft iemand een andere oplossing gebruikt, zoals een switch kastje oid? Kan dat uberhaupt en zoja is de performance dan beter?
Voor die eisen en prijs zou ik niet twijfelen en zonder meer 200 euro meer afschuiven voor een Dell U2711, met de zekerheid van 3 jaar onsite garantie, een lokale leverancier en een degelijke fabrikant.

Van deze koreaanse dingen is het maar afwachten wat de failure rate gaat worden de komende 3 jaar. Ik heb daar geen goed gevoel over. Zijn er ergens hires foto's van het binnenwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

joopv schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:08:
[...]
Zijn er ergens hires foto's van het binnenwerk?
Ergens in dit draadje.

En ik denk dat het wel mee zal vallen met de failure rate. Als een monitor de eerste paar weken geen gebreken toont zal die niet zo snel defect raken, dat is mijn ervaring iig.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Hoe werkt de Track en Trace? Ik heb een nummer... http://www.track-trace.com/post
Dit is de site? Er staat na het invoeren van het nummer een lijst van 80 landen zonder Nederland.

De verkoper heeft niet gereageerd op mijn e-mail van eerder deze week.

[ Voor 19% gewijzigd door chronoz op 06-10-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BabyXL schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:18:
[...]

Ergens in dit draadje.

En ik denk dat het wel mee zal vallen met de failure rate. Als een monitor de eerste paar weken geen gebreken toont zal die niet zo snel defect raken, dat is mijn ervaring iig.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Voor electronica is het helemaal niet zo moeilijk om de levensduur naar beneden te bezuinigen. Goedkopere condensatoren, slechte soldeerverbindingen; je hebt er geen last van als 'ie nieuw is, maar later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Date    Status  Post office/Airport     Details
18:53 28-Sep-2012   Posting/Collection  YEOUIDO     

Posting office zip code : 150010

Destination country : NETHERLANDS
21:08 28-Sep-2012   Arrival at outward office of exchange   INTERNATIONAL POST OFFICE   
22:25 28-Sep-2012   Departure from outward office of exchange   INTERNATIONAL POST OFFICE   

Dispatch number : 428
08:44 29-Sep-2012   Handed over to Air carrier  INCHEON     
09:43 29-Sep-2012   Received by Air carrier     INCHEON     
14:53 29-Sep-2012   Departure from Airport  INCHEON     

Flight date : 14:30 Sat 29 Sep 2012 (KST)
Flight number : KL866

18:20 29-Sep-2012   Airrival at Destination Airport     AMSTERDAM   
19:40 30-Sep-2012   Delivered to Destination Airport    AMSTERDAM   
08:20 03-Oct-2012   Arrival at inward office of exchange    NLAMSA  
08:21 03-Oct-2012   Handed over to Customs  NLAMSA

Ah, mijn monitor was de volgende dag al verzonden, maar zit al meer dan een week in Amsterdam. :)

[ Voor 83% gewijzigd door chronoz op 07-10-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
BabyXL schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:18:
[...] Ergens in dit draadje.

"Dit draadje" is 5000 berichten groot :( ..

Wat betreft die failure rate: de normale badkuipkromme geldt niet voor producten waarin componenten gebruikt van dubieuze kwaliteit, of die domweg verkeerd ge-engineerd zijn. Elco's vlak naast warme koelplaten zetten, bijvoorbeeld. Van een matige kwaliteit elco die erg warm wordt kan de levensduur teruglopen tot zo'n 1000 - 2000 uur.

En daarvan heb ik de laatste jaren al te veel voorbeelden gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door joopv op 07-10-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

joopv schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 15:20:
[...]

"Dit draadje" is 5000 berichten groot :( ..
http://www.overclock.net/...xt-week/170#post_16773713
Wat betreft die failure rate: de normale badkuipkromme geldt niet voor producten waarin componenten gebruikt van dubieuze kwaliteit, of die domweg verkeerd ge-engineerd zijn. Elco's vlak naast warme koelplaten zetten, bijvoorbeeld. Van een matige kwaliteit elco die erg warm wordt kan de levensduur teruglopen tot zo'n 1000 - 2000 uur.

En daarvan heb ik de laatste jaren al te veel voorbeelden gezien.
Sure, dat heb ik ook, maar ik heb ook genoeg voorbeelden gezien dat het niet zo hoeft te zijn.

Daarbij kijk ik over een jaar of 3 wel weer naar een nieuwe ofzo hoor. Bij CCFL monitoren is het ook nog eens zo dat het scherm zelf ook zijn licht/kleuren kracht verliest na een 2-3 jaar (ik weet niet zeker ben hoe dat bij LED schermen is).

cybergamers.nl

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste